CJ schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 23:38:
Beetje verkeerd topic om dit te bespreken. ATi is bezig met een eigen implementatie van physics die gewoon op de X1K serie kan draaien (en ook op toekomstige kaarten). Ze hebben al demos van CrossFire setups waar de ene kaart de graphics uit rekent terwijl de andere de physics berekent. Microsoft komt straks met DirectPhysics dus hier is het laatste nog niet over gezegd.
Ook nVidia gaat zeer waarschijnlijk Physics ondersteunen op hun GPUs. En 3DM ondersteunt geloof ik al de AGEIA PhysX kaarten, maar ook GPUs zouden hier profijt van kunnen hebben wanneer de drivers dit gedeelte kan aanspreken.
Ze hebben al demo's op 7800 hardware dus is niet ATI specifiek.
Het heet niet voor niets Havok FX. Waar ik niks ATI unieks aan kan vinden.
En zo Offtopic is het ook weer niet. Agiea concureerd met hun hardware tegen ATI én nV hardware
Maar niet alleen kwa hardware ook kwa API.
Novodex vs Havok FX.
Nou zal novodex toch ook wel breed support hebben aangezien deze ook de PS3 ondersteund en denkend aan crossplatform zal je het ook snel bij de PC uitvoering van zo'n game zien. dus Havok FX als winnaar uit roepen is te voorbarig.
Daarnaast verschillen de oplossingen ook aanzienlijk.
Havok FX is vooral goed in fire en forget API calls. zoals Eyecandy Physics. zoals clothes Hair en particle dust rendering.
PPU is meer gericht op Physics berekeningen waarmee de game engine verder mee berekend.
Maar ze kunnen beide soort physic taak groepen versnellen.
'n Havoc game zal dus het eye candy gehalte flink opschroeven
PPU meer gameplay gerelateerde Physyc's.
Dacht ook dat de PPU in twee modellen uit komt.
Daarnaast zal de PPU niet zo'n hoge Produkt cycle hebben zoals bij GPU is dus waarde vaster.
Daarnaast gebruiken deze HAvok FX juist de shader hardware om physics te versnellen en ATI kiest juist voor meer shader power.
Dus Agiea heeft nog wel kans op de lange termijn. Probleem vind ik weer dat de meeste Dev's maar één Physic's API kiezen. Dus als je 'n paar Physic hardware accelerated games leuk vind waar van 'n deel de andere oplossin prefereerd. dan moet je dubbel dokken.
voor 'n PPU en voor 'n X1600.
Mijn favoriet is toch wel de PPU. Ik ben benieuwed hoe physics de gameplay kan verijken.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K