Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 33 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.218 views sinds 30-01-2008

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Astennu schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:20:
[...]

ghehe hij heeft anders wel een X1900 :P Eingelijk moet je gewoon voor bijde gaan werken :D nog slimmer :D Krijg je 2x30"schermen :P
uhh hij *zegt* dat ie een X1900 heeft..... O-) :P

Als je voor nVidia werkt moet je natuurlijk wel kunnen spinnen enzo....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Roberto schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:48:
Nou het vinden van een goede (lees met bon) Radeon X8x0 series kaart is nog moeilijk.
Ik heb al paar gevraagd ads op het net gezet, o.a. op t.net..
Maar ik krijg alleen maar reacties van mensen die me hun X1800XT wel willen verkopen voor 450 euro ... (mijn 7800GT koste 330 euro ... )
Waarom zo moeilijk..? De X850XT kost toch bijna niets meer nieuw?
pricewatch: Sapphire Radeon X850 XT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I)
pricewatch: Powercolor Radeon X850 XT 256MB DDR3 (PCI-e, DVI, HDTV), X850XT256MBPCIE
pricewatch: Powercolor Radeon X850 XT 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI, Vivo), R48-TVD3

Tweedehands ga je ze niet veel goedkoper krijgen...
hjs schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:34:
Die soap met de groene forum mannetjes is nog lekker bezig, er zijn er al een aantal uit de kast gekomen op B3D. Op het nvnews forum is ook een leuk draadje erover ;)
Wat een haat en nijd trouwens tussen die forum gasten op nvnews en EliteBastards (B3D ook)
Ach, flink gerel over de illusie van objectiviteit op forums...
Alsof de grootste rellers zelf uberobjectief zijn... het hele feit dat ze zo te keer gaan toont ook weer hun mate van "objectiviteit" aan ;)

Iedereen heeft een eigen set vooroordelen en een eigen smaak. Ik zou absoluut niet durven beweren dat iemand die (al dan niet als betatester) hardware van 1 van de IHF's ontvangt minder objectief is dan een geen hardware ontvangende fanboy van de andere IHF...
De meest objectieve methode om kaarten te vergelijken is ze zelf aan te schaffen en persoonlijk te testen. Iemand zal in een review of forumpost altijd een persoonlijk voorkeur ventileren op basis van zijn of haar waarden en referentiekader.

[Voor 52% gewijzigd door Cheetah op 08-02-2006 14:09]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Maar ze schaffen dus de spullen niet zelf aan, en durf je dan de negatieve kanten van een product te benoemen of zwijg je daarover uit angst om geen hardware meer te krijgen?

Nou zal het wel meevallen, wat voor invloed heeft nu eenmaal een zo'n persoon op een forum.
Maar waarom moet het allemaal in het geheim, NDA''s e.d. waarom mag iemand niet zeggen dat hij een beta tester voor nVidia is?

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 02:13

edward2

Schieten op de beesten

hjs schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:16:
[...]

Ik zat eerder aan Edward te denken op de nVidia lijst :P
Ik heb geen voorkeur, voor brunettes of blondines, en al helemaal niet voor groen of rood, die moet jij toch zeker weten HJS. Hoewel, als ze een G71 aan mij weggeven, mijn omkoopdrempel is laag ;)

[Voor 11% gewijzigd door edward2 op 08-02-2006 14:45]

Niet op voorraad.

• Cheetah

Cheetah

hjs schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:17:
Maar ze schaffen dus de spullen niet zelf aan, en durf je dan de negatieve kanten van een product te benoemen of zwijg je daarover uit angst om geen hardware meer te krijgen?
Tsja, dat is aan ieder voor zich, maar dat risico bestaat inderdaad en is reeel. "Wiens brood men eet diens woord men spreekt" zal in bepaalde gevallen inderdaad gelden. Je zult altijd uberpositieve, kritiekloze reviews zien hier en daar, maar dat geldt voor beide zijden (en zelfs als iemand geen hardware krijgt maar gewoon een sterke persoonlijke voorkeur heeft)...
'T is niet voor niets dat ik af en toe reviews af-fik (wat me niet altijd in dank wordt afgenomen), ik heb daar nl een hekel aan.
Nou zal het wel meevallen, wat voor invloed heeft nu eenmaal een zo'n persoon op een forum.
Maar waarom moet het allemaal in het geheim, NDA''s e.d. waarom mag iemand niet zeggen dat hij een beta tester voor nVidia is?
Wat ik heb begrepen uit de thread op B3D stonden de betatesters niet onder NDA, maar hadden ze het niet gemeld om exact hetgeen nu gebeurd: ze worden niet meer serieus genomen, en alles wat ze melden word als gekleurd beschouwd.
Hoe zou jij het vinden als iedere opmerking die je plaatst at random gecounterd wordt met "maar jij werkt voor .... dus je bent niet objectief".
Ik snap hun standpunt ook wel... dat ik werk voor ING wil niet zeggen dat ik geen rekening heb lopen bij de ABN en geen eerlijke vergelijking tussen de twee als bank kan maken. Zolang ik integer ben doet het er niet toe waar ik werk als ik ga vergelijken... alleen zal niemand me meer serieus nemen op het moment dat ik vertel dat ik voor ING werk ;)

[Voor 5% gewijzigd door Cheetah op 08-02-2006 14:49]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:26

Aight!

'A toy robot...'

edward2 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:19:
[...]

Ik heb geen voorkeur, voor brunettes of blondines, en al helemaal niet voor groen of rood, die moet jij toch zeker weten HJS. Hoewel, als ze een G71 aan mij weggeven, mijn omkoopdrempel is laag ;)
Ik denk wel bij iedereen, als je eventjes een kaartje van €600 krijgt toegeschoven, voor niks :P

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:35

Pubbert

random gestoord

Astennu schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:20:
[...]

ghehe hij heeft anders wel een X1900 :P Eingelijk moet je gewoon voor bijde gaan werken :D nog slimmer :D Krijg je 2x30"schermen :P
Maar daar heb je met een 7800 nix aan ;) Die ondersteund maar 1x 2500-resolutie.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Anoniem: 54475

FirefoxAG schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:39:
[...]
Tsja, dat is aan ieder voor zich, maar dat risico bestaat inderdaad en is reeel. "Wiens brood men eet diens woord men spreekt" zal in bepaalde gevallen inderdaad gelden. Je zult altijd uberpositieve, kritiekloze reviews zien hier en daar, maar dat geldt voor beide zijden (en zelfs als iemand geen hardware krijgt maar gewoon een sterke persoonlijke voorkeur heeft)...
'T is niet voor niets dat ik af en toe reviews af-fik (wat me niet altijd in dank wordt afgenomen), ik heb daar nl een hekel aan.

[...]
Wat ik heb begrepen uit de thread op B3D stonden de betatesters niet onder NDA, maar hadden ze het niet gemeld om exact hetgeen nu gebeurd: ze worden niet meer serieus genomen, en alles wat ze melden word als gekleurd beschouwd.
Hoe zou jij het vinden als iedere opmerking die je plaatst at random gecounterd wordt met "maar jij werkt voor .... dus je bent niet objectief".
Ik snap hun standpunt ook wel... dat ik werk voor ING wil niet zeggen dat ik geen rekening heb lopen bij de ABN en geen eerlijke vergelijking tussen de twee als bank kan maken. Zolang ik integer ben doet het er niet toe waar ik werk als ik ga vergelijken... alleen zal niemand me meer serieus nemen op het moment dat ik vertel dat ik voor ING werk ;)
Ach maakt niets uit dat je voor de ING werkt, ik werk voor de ABN-AMRO... _/-\o_

• hjs
  • Niet online
Ze kunnen igg weer lekker rellen op de forums, was alweer even geleden dat ze ergens een schandaal van konden maken ;)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

hjs schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:10:
Ze kunnen igg weer lekker rellen op de forums, was alweer even geleden dat ze ergens een schandaal van konden maken ;)
Ach zijn het geen cartoons, dan zijn het wel de 3dkaarten die verantwoordelijk zijn, mensen willen oorlog blijven voeren, ook al wordt het wat symbolischer :)

[Voor 4% gewijzigd door edward2 op 08-02-2006 15:15]

Niet op voorraad.

Anoniem: 149755 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:49:
[...]

Verklaar dan eens waarom de X1800 ook sneller is dan voorheen?:

[...]
Omdat de X1800 ook een threading dispatch engine heeft en ook hier nog optimalisaties kunnen worden doorgevoerd, die absoluut niets met de bandbreedte en/of memorycontroller te maken hebben? Daarnaast zijn er nog -tig van andere optimalisaties mogelijk die hier niets te maken mee hebben, maar wel voor performanceboosts kunnen zorgen.
hjs schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:34:
Die soap met de groene forum mannetjes is nog lekker bezig, er zijn er al een aantal uit de kast gekomen op B3D. Op het nvnews forum is ook een leuk draadje erover ;)

Wat een haat en nijd trouwens tussen die forum gasten op nvnews en EliteBastards (B3D ook)
Wie zijn er uit de kast gekomen? 32 pagina's is een beetje veel werk om nu door te spitten. ;)

Leuk trouwens dat Xbit Labs heeft aangetoond dat nVidiots aggressiever zijn dan fanATics.
Help!!!! schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:00:
Zodirekt komt CJ nog uit de kast dat ie door ATI betaald wordt..... O-)
Ja ja... en als ik dan uit de kast kom, dan willen jullie zeker ook nog dat ik hier straks 3DM screens ga posten van mijn R6x0 alpha engineering sample met 64 unified shaderengines die hier vrolijk staat te pruttelen in mijn bak. :+ Dacht het niet. :> Dan blijf ik liever in de kast. ;)
hjs schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:17:

Het AEG programma is absoluut niet bedoeld om objectief te zijn. AEG zoekt mensen op die echt pro-nVidia zijn en die zeg maar een soort van 'spread the word about God' willen opvoeren op forums. Internet communities worden steeds belangrijker. AeG zoekt mensen die in de hardware communities al een flinke rep hebben opgebouwd (of die er tijd in willen stoppen door zich op -tig forums te registeren en zich willen 'nestelen' in die communities). Als die mensen met een bepaalde reputatie (van bv betrouwbaarheid) dan iets positiefs zeggen over nV hardware, dan is de kans groot dat anderen dit sneller zullen aannemen.

Het programma is heel sneaky. Het is een soort van beinvloeden van de koper op een hele slimme, maar eigenlijk ook achterbakse manier. Gelukkig spreekt de hardware vaak ook nog wel voor zichzelf (zo viel er weinig te lijmen met de FX alhoewel ze dit wel geprobeerd hebben en was dit niet echt nodig met de NV40), maar je kan dit soort mensen wel gebruiken om brand-awareness te creeeren en om bepaalde 'kleine' negatieve dingen de kiem in te smoren voordat het 10x uitvergroot op het web komt te staan.

Voorbeeldje? Community: "NV40 heeft texture shimmering! Wat lelijk!". AEG medewerker in vermomming: "Hey, ik ben er achter gekomen dat als je IQ op high quality zet en de Negative LOD bias op 'clamp' zet, de shimmering ineens heel erg mee valt!". Achter de schermen zou het dan goed kunnen zijn dat nV aan AEG deze workaround heeft gegeven en dit via een gerespecteerde 'forummember' heeft laten lekken. Andere AEG forumleden kunnen hier dan mooi op in spelen door te zeggen 'zie je wel, het valt allemaal wel mee! mijn IQ is nu gewoon goed!".

Maar goed, dat is maar een voorbeeldje van hoe je een bedrijf als AEG kan inzetten om damagecontrol uit te voeren en om 'awareness' van bepaalde oplossingen en voor nieuwe producten de wereld in kan helpen. Je kan het ook gebruiken om de concurrent dwars te zitten natuurlijk. ;)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Anoniem: 38733
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Voorbeeldje? Community: "NV40 heeft texture shimmering! Wat lelijk!". AEG medewerker in vermomming: "Hey, ik ben er achter gekomen dat als je IQ op high quality zet en de Negative LOD bias op 'clamp' zet, de shimmering ineens heel erg mee valt!". Achter de schermen zou het dan goed kunnen zijn dat nV aan AEG deze workaround heeft gegeven en dit via een gerespecteerde 'forummember' heeft laten lekken. Andere AEG forumleden kunnen hier dan mooi op in spelen door te zeggen 'zie je wel, het valt allemaal wel mee! mijn IQ is nu gewoon goed!".
Op zich is er weinig mis met bovenstaande, want is min of meer een "waarheid". Kwalijker lijkt mij
als je ronduit "liegers" hebt, dus die dingen beweren in de trant van "ik heb een 7800GTX, en heb er sinds gisteren een X1900XT bij, maar de shimmering op de Ati kaart is precies hetzelfde!"
(de persoon in kwestie heeft in werkelijkheid nog nooit een X1900 gezien...)

Ik vraag me trouwens af of Ati ook niet zo'n soort programma heeft. :9 :) Ik heb in het verleden diverse malen op diverse forums avi's laten zien van de shimmering van een 6800GT vs een X800XT, duidelijk ten nadele van Nvidia (maar was gewoon de waarheid, had beide kaarten). Voor bijv. Nvnews
een reden om mij een ban aan m'n broek te smeren. :)
Jammergenoeg hebben deze praktijken mij nooit een cent opgeleverd. :)

[Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 08-02-2006 18:39]

• Cheetah

Cheetah

Anoniem: 38733 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 18:32:
Ik heb in het verleden diverse malen op diverse forums avi's laten zien van de shimmering van een 6800GT vs een X800XT, duidelijk ten nadele van Nvidia (maar was gewoon de waarheid, had beide kaarten). Voor bijv. Nvnews een reden om mij een ban aan m'n broek te smeren. :)
Jammergenoeg hebben deze praktijken mij nooit een cent opgeleverd. :)
Heheheh :P
Je postte voor het verkeerde kamp :D

Wel ronduit verwerpelijk dat je daar een ban voor krijgt trouwens... something similar happened to me @DriverHeaven forum, dus wat dat betreft blijven fanboyforums fanboyforums :/
Ik haal alle informatie van dergelijke forums door een fijnmazige zeef :X

Full Specz

Of ATi er ook zulke praktijken op nahoud zullen we voorlopig nog niet weten. Grote kans natuurlijk... maar aan de andere kant staan ATi en nVidia heel anders tegenover de community.

ATi staat medewerkers toe om in hun vrije tijd op forums te posten en eventueel hulp aan te bieden, mits ze maar niet te veel vertellen over bv toekomstige hardware of software. nVidia staat dit hun medewerkers absoluut niet toe, maar doet het blijkbaar via AEG.

Ik denk dat dit ook het grote heikelpunt is. De een heeft direct contact met de community. De ander doet het via een slinkse manier. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ATi ook niet dezelfde praktijken gebruikt, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het feit dat nV het alleen maar op de 'bewerk de community via een omweg' manier doet, bij sommigen in het verkeerde keelgat schiet.

En die ban op Driverheaven daar was natuurlijk van twee kanten wat voor te zeggen. ;) Ik kon het me heel goed voorstellen dat Zardon dat gedaan heeft, maar hij had ook wel wat meer backgroundcheck mogen doen. En hij een ATi fanboy terwijl hij openlijk heeft toegegeven dat-ie de voorkeur geeft aan een GTX boven een X1800? Of zou dat allemaal onderdeel zijn van het grote ATi complot om 'm wat minder biased te laten overkomen? ;)

Edit: Zag inmiddels dat ChrisRay (van nVnews), Ailuros en Chalnoth mee deden aan het AEG programma.

- Van ChrisRay verbaast me dat niet
- En van Chalnoth ook niet, want die was altijd heel erg 'verdedigend' ten op zichte van nV. Nu weten we ook direct waarom. ;)
- Van Ailuros had ik het niet direct verwacht. Toch effe z'n posthistory bekijken. :P

Op Anandtech zijn er ook wat closetcases ge-out.
- Rollo (post ook op HardOCP) was vaak fel tegen ATi en hemelde nV gigantisch op (beter een GTX512 dan een X1900XTX kopen etc)

[Voor 22% gewijzigd door CJ op 08-02-2006 19:28]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Cheetah

Cheetah

CJ schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 18:57:
En die ban op Driverheaven daar was natuurlijk van twee kanten wat voor te zeggen. ;) Ik kon het me heel goed voorstellen dat Zardon dat gedaan heeft, maar hij had ook wel wat meer backgroundcheck mogen doen.
.... hij bant me met het argument dat ik dezelfde persoon ben als iemand anders, omdat ik hetzelfde IP zou hebben als diegene. Betreffende persoon (Sander Sassen) en ik wonen niet eens in dezelfde stad - plus ik heb een static IP van Chello - dus dat was gewoon een keiharde klinkklare leugen om zijn eigen intollerantie te verhullen. Wat werd onderstreept door het feit dat het ondanks protest van zowel Sander als ik nooit is gerectificeerd, sterker nog: de leugen is herhaald. Daar is dus geen sprake van een "vergissing".
Gewoon onderdrukken van een alternatieve mening die te pijnlijk dicht tegen de waarheid aanzat ;)
Het schijnt trouwens dat iedereen die niet anti-Sander / pro-ATi postte een IP-ban kreeg of daarmee bedreigd werd, want ik heb op meerdere forums gelezen dat mensen die daar een alternatieve mening postten gewoon zonder meer geband werden...

Bovenstaand is gewoon onverdedigbaar i.m.o. Ik heb dit verhaal trouwens eerder verteld, dus dat je hem loopt te verdedigen (sterker nog: "het je kunt voorstellen" dat hij dat gedaan heeft) vertelt wel duidelijk waar jij vandaan komt ;)
En hij een ATi fanboy terwijl hij openlijk heeft toegegeven dat-ie de voorkeur geeft aan een GTX boven een X1800? Of zou dat allemaal onderdeel zijn van het grote ATi complot om 'm wat minder biased te laten overkomen? ;)
Zeer waarschijnlijk, gezien zijn post- en forumgedrag.
Leuk argument toch om mensen die 'm (terecht) "biased" noemen de mond mee te snoeren?
Edit: Zag inmiddels dat ChrisRay (van nVnews), Ailuros en Chalnoth mee deden aan het AEG programma. Van ChrisRay verbaast me dat niet. En van Chalnoth ook niet, want die was altijd heel erg 'verdedigend' ten op zichte van nV. Nu weten we ook direct waarom. ;) Van Ailuros had ik het niet direct verwacht. Toch effe z'n posthistory bekijken. :P
Tsja, en deze reactie is dus precies de reden waarom ze er niet (eerder) mee naar buiten traden ;)
En bewijst ook maar weer eens dat eerlijkheid en volledige openheid niet altijd wordt beloond...
De huidige stemming is "kruizig hen", en hun hele posthistorie gaat onder een microscoop... alle ATi fanboys direct "zie je wel" roepende...

[Voor 24% gewijzigd door Cheetah op 08-02-2006 19:40]

Full Specz

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 14:37
goh...
dat zijn best "grote namen" ook nog! :/

wat gebeurt er nu met die lui dan? ban oid?
of worden ze nu gewoon niet meer serieus genomen?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

FirefoxAG schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:26:
[...]
.... hij bant me met het argument dat ik dezelfde persoon ben als iemand anders, omdat ik hetzelfde IP zou hebben als diegene. Betreffende persoon (Sander Sassen) en ik wonen niet eens in dezelfde stad - plus ik heb een static IP van Chello - dus dat was gewoon een keiharde klinkklare leugen om zijn eigen intollerantie te verhullen. Wat werd onderstreept door het feit dat het ondanks protest van zowel Sander als ik nooit is gerectificeerd, sterker nog: herhaald.
Gewoon onderdrukken van een alternatieve mening die te pijnlijk dicht tegen de waarheid aanzat ;)
Het schijnt trouwens dat iedereen die niet anti-Sander / pro-ATi postte een IP-ban kreeg of daarmee bedreigd werd, want ik heb op meerdere forums gelezen dat mensen die daar een alternatieve mening postten gewoon zonder meer geband werden...
Zonder al te veel offtopic te gaan, maar je manier van posten was nou ook niet bepaald bevorderlijk voor de sfeer daar. Genoeg redenen om als eigenaar van een site voor een ban te zorgen... Ik zou het in ieder geval ook niet tolereren. Maar ik zou het ook vervelend vinden als er geen controle plaats vond op IP adressen etc. Dus voor beide kanten vind ik wel wat te zeggen.
Bovenstaand is gewoon onverdedigbaar i.m.o. Ik heb dit verhaal trouwens eerder verteld, dus dat je hem loopt te verdedigen (sterker nog: het je kunt voorstellen dat hij dat gedaan heeft) vertelt wel duidelijk waar jij vandaan komt ;)
En dat bedoel ik dus met flauwe opmerkingen als stoot onder de gordel waar ik het al eens eerder over gehad had. Dat ;) doet daar niets aan af. Ik hoop dat je dat ooit nog eens kunt afleren. :>
Tsja, en deze reactie is dus precies de reden waarom ze er niet eerder mee naar buiten traden ;)
Onzin. Van sommige deelnemers kan ik het me voorstellen, maar van anderen weer niet. Die lieten zich te veel kennen als groen-liefhebbers en verpesten het voor de mensen die wel 'objectief' kunnen blijven. Een ChrisRay was bv altijd heel objectief en kon op een hele normale manier discussieren met mensen en zowel de voors en tegens van beide kampen netjes in kaart brengen. Chalnoth aan de andere kant verdedigde nVidia van alle kanten, alhoewel hij de laatste tijd steeds meer naar het midden is gegaan en minder fel is geworden in het verdedigen van nVidia. Iemand als Rollo valt nu door de mand en zijn uitspraken kunnen nu met een flinke korrel zout genomen worden. Van Ailuros kan je zeggen dat hij altijd nog wel vrij objectief is geweest.

Maar van alle mensen kan je duidelijk zien dat ze de community proberen te beinvloeden en nV in een goed daglicht proberen te zetten. En dat is waar het hele AEG programma om gaat en waar je over kunt discussieren of dit nou verwerpelijk is of niet..

• Cheetah

Cheetah

CJ schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:41:
Zonder al te veel offtopic te gaan, maar je manier van posten was nou ook niet bepaald bevorderlijk voor de sfeer daar. Genoeg redenen om als eigenaar van een site voor een ban te zorgen... Ik zou het in ieder geval ook niet tolereren. Maar ik zou het ook vervelend vinden als er geen controle plaats vond op IP adressen etc. Dus voor beide kanten vind ik wel wat te zeggen.
Neuh, mijn "manier van posten" was inderdaad niet bevorderlijk voor de kruizig/mailbomb/verkracht/verbrand/vlieg-naar-NL-en-vermoord Sander sfeer die in dat topic hing nee... waar Zardon overigens een vrolijk ophitsende rol in speelde zonder dat Sander enige kans had gehad goed zijn kant van het verhaal uit de doeken te doen... toch wel "typisch" dat ik die nog vrij netjes mijn tegengestelde mening post per ommegaande ge-IP-geband wordt, met een keiharde leugen als excuus, terwijl ernstige bedreigingen en beledigingen aan het adres van Sander werden getollereerd en zelfs aangemoedigd.
Niet alleen ik ben geband trouwens... maar ook diverse anderen die het "durfden" niet anti-Sander te posten, en vraagtekens plaatsten bij de belachelijke rel/heksenjacht die daar aan de gang was.

Het is in dit soort omstandigheden dat je echt ziet wat mensen echt waard zijn, en sorrie - veel lager dan Zardon kun je op een forum in mijn achting niet zakken.
En dat bedoel ik dus met flauwe opmerkingen als stoot onder de gordel waar ik het al eens eerder over gehad had. Dat ;) doet daar niets aan af. Ik hoop dat je dat ooit nog eens kunt afleren. :>
Die opmerking was dead-serious, met een ;) om het wat te verzachten. Ik zou toch echt eens gaan nadenken over wat je verdedigd, want vrijheid van meningsuiting is - zeker als dat op een vrij nette manier gebeurd - mij een behoolijk belangrijk goed. Misschien is dat bij jou anders?
Ik heb daar gepost zoals ik hier ook regelmatig post, dus ik neem aan dat ik daar van jou een ban voor zou hebben gehad als jij GoT site-eigenaar was?
Onzin. Van sommige deelnemers kan ik het me voorstellen, maar van anderen weer niet. Die lieten zich te veel kennen als groen-liefhebbers en verpesten het voor de mensen die wel 'objectief' kunnen blijven. Een ChrisRay was bv altijd heel objectief en kon op een hele normale manier discussieren met mensen en zowel de voors en tegens van beide kampen netjes in kaart brengen. Chalnoth aan de andere kant verdedigde nVidia van alle kanten, alhoewel hij de laatste tijd steeds meer naar het midden is gegaan en minder fel is geworden in het verdedigen van nVidia. Iemand als Rollo valt nu door de mand en zijn uitspraken kunnen nu met een flinke korrel zout genomen worden. Van Ailuros kan je zeggen dat hij altijd nog wel vrij objectief is geweest.

Maar van alle mensen kan je duidelijk zien dat ze de community proberen te beinvloeden en nV in een goed daglicht proberen te zetten. En dat is waar het hele AEG programma om gaat en waar je over kunt discussieren of dit nou verwerpelijk is of niet..
Net als vele anderen dat bij/voor ATi doen/deden, zij het (openlijk) als betatester of flat-out fanboy :Z
Het enige verschil is dat we er tot nu toe van uit (kunnen) gaan dat al ATi's betatesters er openlijk voor uit zijn gekomen dat ze ATi betatester zijn...

[Voor 7% gewijzigd door Cheetah op 08-02-2006 20:02]

Full Specz

FirefoxAG schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:58:
[...]
[...]
Die opmerking was dead-serious, met een ;) om het wat te verzachten. Ik zou toch echt eens gaan nadenken over wat je verdedigd, want vrijheid van meningsuiting is - zeker als dat op een vrij nette manier gebeurd - mij een behoolijk belangrijk goed. Misschien is dat bij jou anders?
Ik heb daar gepost zoals ik hier ook regelmatig post, dus ik neem aan dat ik daar van jou een ban voor zou hebben gehad als jij GoT site-eigenaar was?
Daar laat ik me niet over uit. Het postgedrag van bepaalde posters bespreek ik alleen met de mods van het forum, zoals dat hoort. Elke poster hier heeft z'n eigen verantwoordelijkheid om zich te houden aan de regels van het forum en de subregels van de topics. Je geeft zelf al aan dat er veel kan gebeuren als het op een nette manier gebeurd. Helaas hebben sommige mensen nog niet helemaal door wat 'net' betekend.

Als die opmerking 'dead-serious' was, dan heb je nog heel wat mensenkennis te vergaren. Je beoordeeld mij weer op mijn mening die het midden houd over wie er right or wrong was in dat geval. Ik kan me inleven in Zardon en ben het niet helemaal eens met je, dus wordt ik meteen weer in een bepaald hokje gedrukt door je met de opmerking dat het wel "duidelijk is waar ik vandaan kom". Bedankt. Maar laat dat voortaan aub. :>
Net als vele anderen dat bij/voor ATi doen/deden, zij het (openlijk) als betatester of flat-out fanboy :Z
Het enige verschil is dat we er tot nu toe van uit (kunnen) gaan dat al ATi's betatesters er openlijk voor uit zijn gekomen dat ze ATi betatester zijn...
Er spelen hier een aantal dingen mee.

AEG zegt op hun site dat ze communities bewerken en ze warm proberen te maken voor producten van hun clienten. Op Shacknews postte een AEG medewerker dat ze dit juist niet proberen te doen, maar dat nV het gebruikt als polsmiddel van de community. Twee hele tegenstrijdige dingen.

1 is verwerpelijk imo, alsof een bedrijf niet zeker is van z'n producten. met 2 is niets mis mee.

ATi doet nr 2 openlijk. nVidia doet het in het geheim. Gezien het verleden is het niet gek dat mensen negatief reageren op het programma (men gaat uit van nr 1), terwijl het helemaal niet slecht hoeft te zijn (als het gaat om nr 2), want ChrisRay heeft bv veel goed werk gedaan wat betreft AA onderzoek, SLI profiling systeem en texture shimmering. De hamvraag is dan wat je in deze context beter kan doen, openlijk of in het geheim. Ik weet wel waar ik de voorkeur aan geef. Jij ook?

[Voor 5% gewijzigd door CJ op 08-02-2006 20:10]

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Net eens wat dx9 testen gedaan zoals Phong, etc. die op de site van Humus staan, maar je valt wel achterover als je ziet hoeveel sneller de X1900 is, bizar gewoon wat er verbeterd is aan pure (theoretische) shaderperf. Natuurlijk zul je zo'n ideale omgeving niet zien in games, maar het geeft wel aan de dat X1900 waarschijnlijk nog lang van zich zal laten horen en erg futureproof zal zijn.

Niet op voorraad.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 05:09

Format-C

Rays aan het Tracen

Laten we het hopen; dan hoeven we iig niet met zijn allen naar de PC zaak te rennen als de nVidia 7900xxx er is. :)

Ik heb het nu wel even gehad: 3 graka's in 1 jaar. 8)7

MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• Cheetah

Cheetah

CJ schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 20:08:
Daar laat ik me niet over uit.
Dat je je er "niet over uitlaat" zegt mij voldoende ;)
Is het nog de vraag of je je er niet over uitlaat of je me geband zou hebben of dat vrijheid van meningsuiting een belangrijk goed voor je is, maar gezien die twee rechtstreeks verband met elkaar houden is dat eigenlijk niet eens zo interessant meer...
Als die opmerking 'dead-serious' was, dan heb je nog heel wat mensenkennis te vergaren. Je beoordeeld mij weer op mijn mening die het midden houd over wie er right or wrong was in dat geval. Ik kan me inleven in Zardon en ben het niet helemaal eens met je, dus wordt ik meteen weer in een bepaald hokje gedrukt door je met de opmerking dat het wel "duidelijk is waar ik vandaan kom". Bedankt. Maar laat dat voortaan aub. :>
Ow, maak je niet druk over m'n mensenkennis... scherp analyseren is een specialty van me... ;)
Tsja, dat je je "kunt voorstellen" dat ik met een lage klinkklare - herhaalde - leugen, tevens gebruikt om Sander verder in diskrediet te brengen, als excuus wordt ge-IP-banned vanwege het ventileren van een afwijkende mening... kan ik persoonlijk dat bepaald niet als "neutraal" beschouwen.
Het lijkt er op dat jouw en mijn mening betreffende neutraliteit nogal behoorlijk van elkaar afwijken ;)
Ik heb die opmerking geplaatst om je dat even onder de aandacht te brengen, verder niet met de bedoeling je te beledigen...
Er spelen hier een aantal dingen mee.
AEG zegt op hun site dat ze communities bewerken en ze warm proberen te maken voor producten van hun clienten. Op Shacknews postte een AEG medewerker dat ze dit juist niet proberen te doen, maar dat nV het gebruikt als polsmiddel van de community. Twee hele tegenstrijdige dingen.

1 is verwerpelijk imo, alsof een bedrijf niet zeker is van z'n producten. met 2 is niets mis mee.

ATi doet nr 2 openlijk. nVidia doet het in het geheim. Gezien het verleden is het niet gek dat mensen negatief reageren op het programma (men gaat uit van nr 1), terwijl het helemaal niet slecht hoeft te zijn (als het gaat om nr 2), want ChrisRay heeft bv veel goed werk gedaan wat betreft AA onderzoek, SLI profiling systeem en texture shimmering. De hamvraag is dan wat je in deze context beter kan doen, openlijk of in het geheim. Ik weet wel waar ik de voorkeur aan geef. Jij ook?
Het hele doel van marketing/PR is het (vaak met halve waarheden en halve leugens) bewerken van communities. Daarom vind ik marketing/PR ook zo vuil... ik vermoed dat bijde partijen zowel "schone" als "vuile" marketing hanteren. nV heeft de "fout" gemaakt het via een bedrijf te doen... als je zoiets in-house houdt is de kans op lekken veel kleiner.
Geloof jij oprecht dat ATi volledige openheid geeft over alle marketingmethoden die ze hanteren?
Uiteraard prefereer ik volledige openheid... echter, zodra PR (in combinatie met miljoenen $$$) in het spel komt is dat zeer waarschijnlijk een illusie...

[Voor 4% gewijzigd door Cheetah op 08-02-2006 21:29]

Full Specz

• hjs
  • Niet online
ChrisRay komt toch al 2 jaar niet meer op nvnews heb ik begrepen, het waarom is onduidelijk.
Maar inderdaad dat zijn de namen die ik ook gelezen heb, zullen er nog wel een aantal zijn die niet naar buiten durfen te komen ;)

op EB kom ik deze link nu tegen, van een tijdje terug. Well grappig om te weten achteraf dat er dus mensen van het programma zijn :9

[Voor 33% gewijzigd door hjs op 08-02-2006 21:53]

• Anoniem: 151544
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
hey jongens

Ik lees hier net over de physx kaart die AGEIA gaat uitbrengen.
Ziet er tof uit.
Wanneer denken jullie dat het gaat uikomen? Zou dit een flinke boost geven in games die het ondersteunen?
Ziet er wel een lekker ding uit :9

mystic

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:07
FirefoxAG schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:25:
[...]

Ow, maak je niet druk over m'n mensenkennis... scherp analyseren is een specialty van me... ;)
.
doorzagen op hetzelfde onderwerp, wat zwaar offtopic is en imo niemand boeit ook?
Kom laten we verder gaan met wat constructief ati nieuws :)
FirefoxAG schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:25:
[...]
Dat je je er "niet over uitlaat" zegt mij voldoende ;)
Daar ga je weer met voorbarige conclusies trekken... en ik weet bijna 99% zeker dat dit een foute conclusie is die niet overeenstemt met wat er daadwerkelijk is besproken... Dat ik me er niet over uit laat is gewoon een kwestie van fatsoen en respect. En ik voel me dus niet echt geroepen om het tegendeel van je voorbarige conclusie te bewijzen.
Anoniem: 151544 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 22:05:
hey jongens

Ik lees hier net over de physx kaart die AGEIA gaat uitbrengen.
Ziet er tof uit.
Wanneer denken jullie dat het gaat uikomen? Zou dit een flinke boost geven in games die het ondersteunen?
Ziet er wel een lekker ding uit :9

mystic
Beetje verkeerd topic om dit te bespreken. ATi is bezig met een eigen implementatie van physics die gewoon op de X1K serie kan draaien (en ook op toekomstige kaarten). Ze hebben al demos van CrossFire setups waar de ene kaart de graphics uit rekent terwijl de andere de physics berekent. Microsoft komt straks met DirectPhysics dus hier is het laatste nog niet over gezegd.

Ook nVidia gaat zeer waarschijnlijk Physics ondersteunen op hun GPUs. En 3DM ondersteunt geloof ik al de AGEIA PhysX kaarten, maar ook GPUs zouden hier profijt van kunnen hebben wanneer de drivers dit gedeelte kan aanspreken.

• Cheetah

Cheetah

@CJ:
Ok lets drop it ;)
CJ schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 23:38:
ATi is bezig met een eigen implementatie van physics die gewoon op de X1K serie kan draaien (en ook op toekomstige kaarten). Ze hebben al demos van CrossFire setups waar de ene kaart de graphics uit rekent terwijl de andere de physics berekent. Microsoft komt straks met DirectPhysics dus hier is het laatste nog niet over gezegd.
Ik ben benieuwd in hoeverre een X1900 kunt draaien, met daarnaast bijv. een X1600 voor de physics :)
Dat zou een erg lekkere oplossing zijn, ook qua kosten...

Tussen haakjes, voor wat overklokte X2 @2.9Ghz + X1900XT @695/1600 3DMark resultaten klik hier.
Ik hoop voor het weekend een review van de X1900 af te kunnen ronden... kaartje moet dan ff in mijn oude systeem, en kan dan ook meteen kijken wat het verschil van SC / DC uitmaakt in 05 (06 is te CPU gevoelig) :)

Full Specz

FirefoxAG schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 00:35:
@CJ:
Ok lets drop it ;)

[...]
Ik ben benieuwd in hoeverre een X1900 kunt draaien, met daarnaast bijv. een X1600 voor de physics :)
Dat zou een erg lekkere oplossing zijn, ook qua kosten...
ATi had ooit als voorbeeld geroepen dat het theoretisch mogelijk zou moeten zijn om een X1800 voor de graphics te gebruiken en een X1300 voor de physics. Dus een X1600 en een X1900 lijkt me dan zeker ook mogelijk. Ongetwijfeld krijg je met een X1300 minder physicsperformance dan met een X1600, maar het is toch een leuke optie als je voor minder dan €100 een physics kaartje kan kopen terwijl een AGEIA PhysX kaart zo'n €300 gaat kosten.

Voor degenen die er in geinteresseerd zijn, de X1800XT 512 gaat voor €389 over de toonbank bij Alternate.de

[Voor 8% gewijzigd door CJ op 09-02-2006 03:54]

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-06 09:48

SG

SG surft naar info hardewaren

CJ schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 23:38:
Beetje verkeerd topic om dit te bespreken. ATi is bezig met een eigen implementatie van physics die gewoon op de X1K serie kan draaien (en ook op toekomstige kaarten). Ze hebben al demos van CrossFire setups waar de ene kaart de graphics uit rekent terwijl de andere de physics berekent. Microsoft komt straks met DirectPhysics dus hier is het laatste nog niet over gezegd.

Ook nVidia gaat zeer waarschijnlijk Physics ondersteunen op hun GPUs. En 3DM ondersteunt geloof ik al de AGEIA PhysX kaarten, maar ook GPUs zouden hier profijt van kunnen hebben wanneer de drivers dit gedeelte kan aanspreken.
Ze hebben al demo's op 7800 hardware dus is niet ATI specifiek.
Het heet niet voor niets Havok FX. Waar ik niks ATI unieks aan kan vinden.

En zo Offtopic is het ook weer niet. Agiea concureerd met hun hardware tegen ATI én nV hardware
Maar niet alleen kwa hardware ook kwa API.
Novodex vs Havok FX.

Nou zal novodex toch ook wel breed support hebben aangezien deze ook de PS3 ondersteund en denkend aan crossplatform zal je het ook snel bij de PC uitvoering van zo'n game zien. dus Havok FX als winnaar uit roepen is te voorbarig.
Daarnaast verschillen de oplossingen ook aanzienlijk.
Havok FX is vooral goed in fire en forget API calls. zoals Eyecandy Physics. zoals clothes Hair en particle dust rendering.
PPU is meer gericht op Physics berekeningen waarmee de game engine verder mee berekend.
Maar ze kunnen beide soort physic taak groepen versnellen.

'n Havoc game zal dus het eye candy gehalte flink opschroeven
PPU meer gameplay gerelateerde Physyc's.

Dacht ook dat de PPU in twee modellen uit komt.
Daarnaast zal de PPU niet zo'n hoge Produkt cycle hebben zoals bij GPU is dus waarde vaster.

Daarnaast gebruiken deze HAvok FX juist de shader hardware om physics te versnellen en ATI kiest juist voor meer shader power.
Dus Agiea heeft nog wel kans op de lange termijn. Probleem vind ik weer dat de meeste Dev's maar één Physic's API kiezen. Dus als je 'n paar Physic hardware accelerated games leuk vind waar van 'n deel de andere oplossin prefereerd. dan moet je dubbel dokken.

voor 'n PPU en voor 'n X1600.

Mijn favoriet is toch wel de PPU. Ik ben benieuwed hoe physics de gameplay kan verijken.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

SuperG schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 07:40:
[...]

Ze hebben al demo's op 7800 hardware dus is niet ATI specifiek.
Het heet niet voor niets Havok FX. Waar ik niks ATI unieks aan kan vinden.
De demo's op de 7800GTX zijn van Havok. ATi heeft voor zover ik weet z'n eigen demo's ontwikkeld dus theoretisch gezien uniek dat een GPU IHV hier zelf mee komt. Deze physics demo's kunnen zelfs al op een R300-core draaien. ATi had tijdens een demonstratie van CrossFire een demo laten draaien waarin je een grote zee zag met veel golven. Ze lieten zien dat de beweging van de golven berekend konden worden door de CPU, maar ook dat het berekenen hiervan volledig naar de tweede GPU kon worden verplaatst, waarmee het effectief dus een physics co-processor werd (en ATi GPUs zijn zeer sterk in general processing, stukken sneller dan een gewone CPU).

Havok FX werkt geloof ik alleen op SM3.0 kaarten (dus dat ATi het op een 9700 kon laten werken is in zekere zin ook uniek), dus ATi heeft hier toch net iets anders gedaan. ATi heeft aangegeven dat developers geen extra programmeer applicaties nodig hebben om physicscalculaties op GPUs te laten plaatsvinden wanneer mainstream engines zoals die van Havok dit standaard ondersteunen zoals bij Havok FX.
En zo Offtopic is het ook weer niet. Agiea concureerd met hun hardware tegen ATI én nV hardware
Maar niet alleen kwa hardware ook kwa API.
Novodex vs Havok FX.
AGEIA concurreert tegen alle GPU IHVs, dus ook met S3 (die sinds gisteren de hele goedkope S27 heeft uitgebracht) en XGI. Het is dus zeker niet "ATi" specific en in dusverre zou een apart physics vs GPU topic beter passen, ipv alle physics discussie hier in dit topic te laten plaatsvinden, wat dus eigenlijk niet de bedoeling is.

En ATi maakt geen APIs. Microsoft maakt de API DirectPhysics en Havok maakt Havok FX, dus AGEIA concurreert op dit vlak met Microsoft en Havok. ATi, nVidia, S3 etc leveren toevallig de hardware waarop physics berekend kunnen worden.

Een discussie over wie gaat winnen past hier helemaal niet natuurlijk, aangezien het niets met ATi in directe zin te maken heeft.

Voor de mensen die toch meer willen weten over Havok FX en het gebruik van GPUs voor Effects Physics, raadt ik aan dit even te lezen: http://www.havok.com/content/view/187/77/ Voor info over AGEIA kan je hier terecht: http://www.ageia.com/

• hjs
  • Niet online
AEG heeft gereageerd
It has been brought to our attention that there is some confusion regarding AEG's relationship with NVIDIA Corporation; specifically that AEG has been retained by NVIDIA for "hiring employees to shill for clients on online discussion forums," as recently stated by The Consumerist.

While there are agencies that engage in the practice of paying consumers for their opinions, it is not-and never has been-a practice of the Arbuthnot Entertainment Group. We do work to solicit the opinions of the community for NVIDIA. The names of those individuals whom we solicit opinions from are not made public in order to assure the quality and honesty of feedback from consumers. Furthermore, we take this precaution so that they, the enthusiast, are not barraged by individuals inquiring about participating.

AEG has found that monitoring forums and reporting to NVIDIA problems, bugs or fixes mentioned by members of the online community is a far more honest and effective way for NVIDIA to be aware of the needs of its customers. It is not our goal to direct public opinion; we monitor discussion in the community as a way to seek feedback from consumers, be it positive or negative, so NVIDIA can improve its current and future products. It is the ongoing opinions of the hardware community that direct the hardware vendors, not the other way around.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:34

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Tis duidelijk dat ze met hun gladde praatjes het enkel deden, om nvidia feedback te geven over bugs en problemen die in de community besproken worden. yeah right

Over de beloningen die er tegenover stonden, reppen ze niet...

Zitten zij niet achter de verkiezingscampagne van Bush, die lullen recht ijzer nog krom.... :o

[Voor 12% gewijzigd door SAiN ONeZ op 09-02-2006 11:58]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Dit is de reactie die ik hier bedoelde: [rml]CJ in "[ Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."[/rml]

Ik kan mezelf dan wel weer quote:

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:14
Ik heb een vraagje...

Ik heb twee weken terug een ATI RADEON X700 gekocht, maar die gaf in game een paar seconden beeld waarna het beeld gewoon wegviel. Dus ik die kaart opgestuurd naar de leverancier, want zij beweerden dat het een hardwarefout was in de kaart. Ze zouden gelijk een nieuwe sturen. En nu kreeg ik gisteren een pakketje binnen.
Maar daar zat niet een ATI RADEON X700 in maar een ATI X800 VE All in wonder :? :?

Welke kaart is er volgens jullie beter, moet ik deze kaart gewoon houden of hem weer inruilen voor X700. (AGP)

Ik gebruik de kaart voornamelijk voor gamez

• Maverick
  • Laatst online: 19:23
Martinique schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:39:
Ik heb een vraagje...

Ik heb twee weken terug een ATI RADEON X700 gekocht, maar die gaf in game een paar seconden beeld waarna het beeld gewoon wegviel. Dus ik die kaart opgestuurd naar de leverancier, want zij beweerden dat het een hardwarefout was in de kaart. Ze zouden gelijk een nieuwe sturen. En nu kreeg ik gisteren een pakketje binnen.
Maar daar zat niet een ATI RADEON X700 in maar een ATI X800 VE All in wonder :? :?

Welke kaart is er volgens jullie beter, moet ik deze kaart gewoon houden of hem weer inruilen voor X700. (AGP)

Ik gebruik de kaart voornamelijk voor gamez
ik quote uit de ts
Wat is absoluut NOT DONE in dit topic?
* Basic vragen zoals "Welke kaart kan ik het beste kopen?", "Heb ik een nieuwe voeding nodig voor m'n X1800XT?", "Kan ik mijn X800GTO2 modden naar een X850XT PE?". Gebruik de search. Dit soort vragen zijn al -tig keer voorbij gekomen, zowel in dit topic als in andere topics. Of kijk in de second post.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Anoniem: 38246

kom op zeg ;(
Ik vindt het altijd zo lame he als er zo wordt gereageert word ;(
Het is ook wel is leuk om even snel iemand te helpen inplaats dikke oorlog te voeren over ati en nvidia wie beter is ;(

Maar antwoord op die vraag die x800VE is ietsjes trager maar niet veel :)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:35

Pubbert

random gestoord

Nou vooruit dan, X800VE heeft 4 pipelines, tegenover de 8 pipelines van een X700, ik zou er niet mee eens zijn.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Het is misschien 'lame' om zo te reageren, maar als mensen de first post hadden gelezen incl. topicregels dan was dit niet nodig geweest.. ;)

Maar om het een beetje ontopic te houden... wat Thund3r dus zegt... 4 pipes vs 8 pipes...

Een X800VE heeft 4 pixelpiplines en 6 vertexshaders met (voor zover ik weet) 256-bit memory interface. De core draait op 425Mhz en het geheugen op 400Mhz GDDR3 (meestal 1.6ns geheugen). De 4 pixelpipelines hebben dus een overvloed aan bandbreedte (25,6GB/s)

Een X700 heeft 8 pixelpipelines en 6 vertexshaders op een 128-bit memory interface. De core draait op 425Mhz en het geheugen op 350Mhz. De 8 pixelpipelines moeten het dus doen met een stuk minder bandbreedte dan de X800VE (11,2 GB/s).

Pixelshaderpower is doorslaggevend in dit geval, dus zal een X700 sneller zijn dan een X800VE die eigenlijk te weinig shaderpower heeft om goed gebruik te maken van de enorme sloot aan bandbreedte.... tenzij... je de X800VE weet te unlocken, want het blijft een R420 core die dus origineel 16 pipelines had. In dat geval maakt de kaart goed gebruik van de bandbreedte en kan je dit zelfs hoger maken vanwege het 1.6ns geheugen. De kans bij de X800VE is echter klein omdat dit een hardwarematige lock is (en niet iedereen wil met potloden of soldeerbouten in de weer). Bij een X800SE AIW zijn de kansen een stuk groter voor unlocken (softmod naar 12 of 16 pipes).

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-06 13:15
BTW... dit mag op tweakers.net toch niet ontbreken!
x800VE AIW 4 pipe to 8/12/16 pipe mod
(i have confirmed instances of this card moding to 8 pipes) this card is reported to be unlockable via the lasercut mod
btw there suposidly 2 lasercuts on this card (both the se and pro laser cut seen here) after the lasercut mod is compleated i suggest flashing to a x800xt aiw bios but first verify that the ram is 2.0ns ram and that the card can run at 500 mem and 500 core if not you can always contact me for a custom bios or make one yourself useing rabit

use moded flashrom for this mod - flashing instructions are at the bottom of the page

NOTE: please contact me if you plan on doing this mod there are still some angles of this mod im in the dark about
})
http://www.overclock.net/...w-mod-your-x800-x850.html

[Voor 4% gewijzigd door Joepi op 09-02-2006 16:14]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:34

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

En terwijl dit een reply was op (eigenlijk) een niet toegestane post, is de info wel zo enorm duidelijk en erg informatief, waardoor deze weer natuurlijk wel heel goed op zijn plaats is in dit Topic.

(maarja dit nodigt natuurlijk wel weer uit, tot meer verboden posts...)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

• Joepi
Back to ATI news!
Is er al een X1900-mastercard te koop? .. en hier 'aanwezig'?

In Japan is die namelijk al te koop:
http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20060204/image/n19c3.jpg

http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20060204/image/n19c2.jpg

[Voor 71% gewijzigd door Joepi op 09-02-2006 16:35]

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:33
ik zag dat hij bij Azerty en Sallandautomatisering te koop is van Sapphire, bij Sallandautomatisering Levertijdindicatie: 1 tot 10 werkdagen
Azerty Pre-order, levertijd onbekend

Sallandautomatisering: € 577,99
Azerty: €564,-

[Voor 4% gewijzigd door __Deathscythe__ op 09-02-2006 17:21]

• Joepi
http://www.hardspell.com/pic/2006/2/9/9bfbe16b-a10d-4086-9623-e44e1cb2be31.jpg

De grote 4 presenteren hun RD580 mobos >:)

Anoniem: 147287

Wat ik me afvraag is hoe het zit met de overklokbaarheid van de CS master kaarten , beetje zonde van je XTX namelijk die lagere snelheden die op XT niveau zitten.

Anoniem: 146400

6.2 Catalyst® for Windows® XP is nu te downloaden 8)7

https://support.ati.com/i...=knowledge&questionID=640

Anoniem: 119772

De beta's hadden nog een sm3.0hdr bug in SC CT ; lighthouse level regent het ; als Sam binnen staat zie je vreemd genoeg nog de charactermodel's shader reageren op de regendruppels die zelf in binnenlokatie uiteraard niet te zien zijn.

Ik hoop dat de whql's deze fout gefixed hebben.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 119772 op 09-02-2006 21:18]

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 12:45
Joepi schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:28:
[afbeelding]

De grote 4 presenteren hun RD580 mobos >:)
Ik denk niet dat dat een foto is van de RD580 launch, maar eerder van de RD480 launch.

Zoals ik al eerder melde betwijfel ik ten zeerste het aantal mainboards voor 939 met RD580, dit omdat het marktaandeel te klein is, en de levensduur te kort want socket M2 staat voor de deur. Zeker als je rekening ermee houdt dat die RD580 niet voor midden / eind maart goed en wel verkrijgbaar gaat zijn. Hierdoor zouden fabrikanten erg veel geld moeten investeren en deze niet terug verdienen in een goed kwartaal.

Naar mijn weten gaan enkel Asus, DFI, PcPartner en Abit een s939 RD580 mb op de markt zetten, de rest niet. Als je naar de foto kijkt dat betekent dit dus dat er van de 4 grote maar 1 bij zit, dus kan de foto niet kloppen. Daarbij komt er tegen de midden van het jaar een chipset dat RD550 heet en tussen RD480 en RD580 inzit.

[Voor 4% gewijzigd door The Source op 09-02-2006 21:20]

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Joepi schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:29:
Back to ATI news!
Is er al een X1900-mastercard te koop? .. en hier 'aanwezig'?

In Japan is die namelijk al te koop:
[afbeelding]

[afbeelding]
Dat moet hem zijn, want volgens mij heeft de 'gewone' X1900 van Sapphire een witte doos. De XTX-versie heeft ook een witte doos, maar dan een of andere Medusa als mascotte :).

* Robin was overigens vlot erbij, dankzij jullie :*

meuktracker: ATi Catalyst 6.2

• Niet online
The Source schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:19:
[...]

Ik denk niet dat dat een foto is van de RD580 launch, maar eerder van de RD480 launch.

Zoals ik al eerder melde betwijfel ik ten zeerste het aantal mainboards voor 939 met RD580, dit omdat het marktaandeel te klein is, en de levensduur te kort want socket M2 staat voor de deur. Zeker als je rekening ermee houdt dat die RD580 niet voor midden / eind maart goed en wel verkrijgbaar gaat zijn. Hierdoor zouden fabrikanten erg veel geld moeten investeren en deze niet terug verdienen in een goed kwartaal.

Naar mijn weten gaan enkel Asus, DFI, PcPartner en Abit een s939 RD580 mb op de markt zetten, de rest niet. Als je naar de foto kijkt dat betekent dit dus dat er van de 4 grote maar 1 bij zit, dus kan de foto niet kloppen. Daarbij komt er tegen de midden van het jaar een chipset dat RD550 heet en tussen RD480 en RD580 inzit.
Het bordje wat die ECS meneer in z'n handen houdt ziet er in ieder geval anders uit als het huidige ECS Crossfire moederboard...
En btw, Gigabyte had toch helemaal nog geen Cfire bord in haar assortiment? Wat houdt die man dan in z'n handen?

Huidige ECS S939 Cfire bordje
http://images10.newegg.com/NeweggImage/productimage/13-135-211-03.JPG

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 09-02-2006 22:00]

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-04 08:22
Anoniem: 38733 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:52:
[...]

Het bordje wat die ECS meneer in z'n handen houdt ziet er in ieder geval anders uit als het huidige ECS Crossfire moederboard...

Huidige ECS S939 Cfire bordje
[afbeelding]
Ik vind hem er anders verdomd veel op lijken.. mss zijn de kleuren wat "lichter en voller" maar de layout ziet er (zover ik kan zien) hetzelfde uit..! dus zal wel RD480 launch zijn geweest.. maar er waren tog al berichten van ASUS dat die een S939 mobo met RD580 zouden uitbrengen?? en ABIT ook.. Asus A8R32-MVP en ABIT AT8-32 tog?

• Oet
  • Laatst online: 10-06 11:52

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

jimbojansen90 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:06:
[...]

Ik vind hem er anders verdomd veel op lijken.. mss zijn de kleuren wat "lichter en voller" maar de layout ziet er (zover ik kan zien) hetzelfde uit..! dus zal wel RD480 launch zijn geweest.. maar er waren tog al berichten van ASUS dat die een S939 mobo met RD580 zouden uitbrengen?? en ABIT ook.. Asus A8R32-MVP en ABIT AT8-32 tog?
Ja ik mag echt hopen dat er voor S-939 platform goeie bordjes uitkomen, zit er toch sterk aan te denken om er zo een te kopen. Serieus, wachten op AM2... ik weet het niet hoor, maar vaak te veel early adaptor-probs enzo.. nee dankje, dan kies ik liever voor een wat volwassener platform..

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• Niet online
jimbojansen90 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:06:
[...]

Kleurstelling van de sloten is compleet anders. Kleur v/d PCI-E sloten is lichtblauw en geel tegenover donkerblauw/rood van het huidige bord. Rand rond de CPU is geel tegen oranje nu. Mem sloten zijn ook anders van kleur.
En btw, Gigabyte heeft (voorzover ik kan vinden) geen (RD480) Crossfire board.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 09-02-2006 23:26]

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-03-2020

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Gygabyte heeft tot op heden voor zover ik weet geen ati chipset mb...maar WEL een crossfire bord in de vorm van een 975x chipset... ;) ook wel dat moederbord met die 4 "irritante" fannetjes rondom de proc.tijdje geleden op de frontpage geweest

edit : dit is 'm-- http://global.giga-byte.c...oducts_Spec_GA-G1975X.htm
Tot op heden Crossfire support maar in de toekomst eventueel ook SLi via de 975 chipset...ergens in een review gelezen :)

[Voor 33% gewijzigd door ScytheNL op 09-02-2006 23:53]

• Niet online
Ook dit bord ziet er totaal anders uit dan dat de Gigabyte man vasthoudt. ;)

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 10-02-2006 00:02]

• ScytheNL
  • Laatst online: 27-03-2020

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

ja maar t ging er even om dat er dus wel een Gigabyte CF bordje was :P

Anoniem: 38246

Heheh Ben weer blij met de aantal informative post en het helpen van deze jongen.
Zo is het topic ook stuk leuker om te lezen _/-\o_
Anoniem: 38246 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:09:
[...]

kom op zeg ;(
Ik vindt het altijd zo lame he als er zo wordt gereageert word ;(
Het is ook wel is leuk om even snel iemand te helpen inplaats dikke oorlog te voeren over ati en nvidia wie beter is ;(

Maar antwoord op die vraag die x800VE is ietsjes trager maar niet veel :)

• Cheetah

Cheetah

Anoniem: 38246 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 00:28:
Heheh Ben weer blij met de aantal informative post en het helpen van deze jongen.
Zo is het topic ook stuk leuker om te lezen _/-\o_
Vanwege de informatie die iedereen die geregeld dit topic opzoekt al weet, en die met een minimale search @GoT of @Google in overvloed verkrijgbaar is? ;)

Ik vind het ook leuk om mensen te helpen met echte problemen, maar een minimale inspanning om je antwoord te vinden zonder te vragen naar de (zeer) bekende weg mag ook wel hoor...
Naja, CJ vat het wel mooi hapklaar samen... :)

[Voor 5% gewijzigd door Cheetah op 10-02-2006 00:49]

Full Specz

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-12-2018
De officiele 6.2 Drivers zijn gereleased !

Met de volgende changelog:

Bron: guru3d.com

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

• Format-C

Format-C

Rays aan het Tracen

thabazzman schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:17:
De officiele 6.2 Drivers zijn gereleased !

Met de volgende changelog:

Bron: guru3d.com
De meukposter had ze ook al gespot. ;)
Robin schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:39:
[...]

Dat moet hem zijn, want volgens mij heeft de 'gewone' X1900 van Sapphire een witte doos. De XTX-versie heeft ook een witte doos, maar dan een of andere Medusa als mascotte :).

* Robin was overigens vlot erbij, dankzij jullie :*

meuktracker: ATi Catalyst 6.2
Iemand al gekeken of die drivers goed zijn? :)

MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• PassieWassie
RappieRappie schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:24:
[...]

Iemand al gekeken of die drivers goed zijn? :)
Zal ik maar eens naar boven lopen en mijn lieve beestje starten voor een 3dmark run :) ?

• Format-C

Format-C

Rays aan het Tracen

Lijkt me interressant.

Ik ben op het werk dus kan niks testen. ;(

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 13:42
Die RD580 S939 kunnen me anders niet snel genoeg komen. Want ik wordt gewoon gek van die A8R.

Ik denk dat die CF kaarten ongeveer hetzelfde gaan clocken als de XTX. Anders zou je je XTX wel erg tegenhouden. Maar bij de XT's zitten er echt gare cores tussen. Die XTX worden echt wel gebinned net als bij de X850 daar gingen de XT's mischien net 600 waar de XT PE's al 700 konden.

En die AM2 ik weet het niet. Ik heb geen idee hoe dat DDR II gaat presteren. Inmiddels is het wel volwassen geworden. En hebben ze het aardig wat sneller kunnen maken. Mischien is dat ook de rede dat AMD nu overstapt ? En het grote probleem vind ik dat er meer verandert is dat alleen DDR II. Er zit ook visualistatie in. Dus als je dat nodig hebt moet je wel over. Alleen kun je jammer genoeg niet helemaal zien wat nu sneller is DDR 1 of DDR II. Aangezien AMD aardig wat getweaked heeft aan die nieuwe cores.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• PassieWassie
De vergelijking met de beta drivers die die in het begin van de week verschenen:

6.2 beta:

3DMark 05: 9881
3DMark 06: 4397

6.2 official:

3DMark 05: 9900
3DMark 06: 4402

System specs:
venice 3000+ @ 2,7 ghz mem 495 mhz (2,5-3-3-8)
x1800xt PE @ stock (700/800)

De officials hebben dus nagenoeg dezelfde performance.
Als ik zo nog even tijd heb, doe ik ook nog de vergelijking met de 6.1 drivers.

Pascal

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

thabazzman schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 11:27:
De vergelijking met de beta drivers die die in het begin van de week verschenen:

6.2 beta:

3DMark 05: 9881
3DMark 06: 4397

6.2 official:

3DMark 05: 9900
3DMark 06: 4402

System specs:
venice 3000+ @ 2,7 ghz mem 495 mhz (2,5-3-3-8)
x1800xt PE @ stock (700/800)

De officials hebben dus nagenoeg dezelfde performance.
Als ik zo nog even tijd heb, doe ik ook nog de vergelijking met de 6.1 drivers.

Pascal
Thanx, dat wilde ik even weten. Toch nog wat minime verschillen ten goede zo te zien, want dit valt waarschijnlijk net buiten de nauwkeurigheid van zo'n test ;)

Grapje, ik laat de beta's er maar op, waarschijnlijk is whql het enige verschil.

[Voor 7% gewijzigd door edward2 op 10-02-2006 11:35]

Niet op voorraad.

• Astennu
edward2 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 11:34:
[...]

Thanx, dat wilde ik even weten. Toch nog wat minime verschillen ten goede zo te zien, want dit valt waarschijnlijk net buiten de nauwkeurigheid van zo'n test ;)

Grapje, ik laat de beta's er maar op, waarschijnlijk is whql het enige verschil.
Nja er is een boost. Ik zou dan toch de officials pakken. En mischien dat de X1900 kaarten meer winst hebben. + mischien zijn er nog wel dingen TOV de beta's gefixt in games.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-06 18:18
146 @ 3300 stock X1800XT cat 6.1 vs cat 6.2.

http://img.photobucket.com/albums/v636/loc_oc/cat61-2.jpg

Niet ontevreden ;)

• Astennu
Viss schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:00:
146 @ 3300 stock X1800XT cat 6.1 vs cat 6.2.

[afbeelding]

Niet ontevreden ;)
Neeh dat idd een behoorlijke winst :D ik vraag me af hoe groot het verschil bij de X1600 en X1900 kaarten is.

Kan de kaart nog steeds even ver clocken ? soms loopt dit namelijk terrug bij grote prestatie winsten als deze. ( dat heb ik ooit bij een 8500 gehad Score was hoger maar oc werd ook lager. Totaal was er toch nog winst over als je bijde voluit clockte ).

[Voor 26% gewijzigd door Astennu op 10-02-2006 12:02]

• PassieWassie
Hier een nog wat groter verschil:

6.2:

3dmark 05: 9900
3dmark 06: 4402

6.1:

3dmark 05: 9673
3dmark 06: 4084 !!

Omgerekend is de 6.2 driver dus bijna 8% sneller in 3dmark 06 :)

@ astennu

Ik zal eens gaan overclocken met 6.2 ;)

[Voor 14% gewijzigd door PassieWassie op 10-02-2006 12:08]

• Viss
Astennu schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:01:
[...]

Kan de kaart nog steeds even ver clocken ? soms loopt dit namelijk terrug bij grote prestatie winsten als deze. ( dat heb ik ooit bij een 8500 gehad Score was hoger maar oc werd ook lager. Totaal was er toch nog winst over als je bijde voluit clockte ).
Gaat vanavond gewerkt worden aan 5k/12k single core, ben benieuwd of ik zelfde clocks haal.

• Astennu
thabazzman schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:06:
Hier een nog wat groter verschil:

6.2:

3dmark 05: 9900
3dmark 06: 4402

6.1:

3dmark 05: 9673
3dmark 06: 4084 !!

Omgerekend is de 6.2 driver dus bijna 8% sneller in 3dmark 06 :)

@ astennu

Ik zal eens gaan overclocken met 6.2 ;)
Alleen in 05 is i wel erg omlaag gegaan :\ mischien moet je daar toch nog eens naar kijken. Nu is 05 wel meer cpu limmeted dan 06 dus mischien daar nog even naar kijken ?
Viss schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:08:
[...]

Gaat vanavond gewerkt worden aan 5k/12k single core, ben benieuwd of ik zelfde clocks haal.
Zet em op :) gaat vast wel lukken met een beetje geluk. Of deze moeten echt veel midner goed zijn voor 05. Zou ATi de dual core pefromance nog beter gemaakt hebben ? Ik zal dat ook eens gaan testen met een rondje 2001 se :)

• Viss
Gebruik voor Nature atitool beta 13 maar eens.... LOD werkt goed (evenals in tray tools)

LOD 0: X1800XT 750/875
http://img.photobucket.com/albums/v636/loc_oc/lod0.jpg

LOD +3.5: X1800XT 750/875
http://img.photobucket.com/albums/v636/loc_oc/lod3.jpg

• PassieWassie
Astennu schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:14:
Alleen in 05 is i wel erg omlaag gegaan :\ mischien moet je daar toch nog eens naar kijken. Nu is 05 wel meer cpu limmeted dan 06 dus mischien daar nog even naar kijken ?
Nu 2x opnieuw getest, maar dezelfde resultaten.
Wel erg dubieus, maar misschien viel er nog genoeg uit de x1800 serie te persen door driver tweaks.

Met overclocken zit het wel goed, drivers ingesteld op balanced quality en de kaart op 750/870 (zomaar een OC) geeft 10487 punten in 05.

• Astennu
Viss schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:17:
Gebruik voor Nature atitool beta 13 maar eens.... LOD werkt goed (evenals in tray tools)

LOD 0: X1800XT 750/875
[afbeelding]

LOD +3.5: X1800XT 750/875
[afbeelding]
Nice. op die manier kun je echt een stuk hoger komen qua score het ziet er alleen echt niet meer uit :D alles is dan zo'n grote waazige zooi. Maar die top lui doen dat ook allemaal. Die draaien zelfs met artifacts.
thabazzman schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:30:
[...]

Nu 2x opnieuw getest, maar dezelfde resultaten.
Wel erg dubieus, maar misschien viel er nog genoeg uit de x1800 serie te persen door driver tweaks.

Met overclocken zit het wel goed, drivers ingesteld op balanced quality en de kaart op 750/870 (zomaar een OC) geeft 10487 punten in 05.
Gelukkig dat de oc wel hetzelfde is gebleven. Maar ben benieuwd of meer mensen van die 05 drops zullen merken.

[Voor 30% gewijzigd door Astennu op 10-02-2006 12:43]

• Cheetah

Cheetah

thabazzman schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:06:
6.2: 3dmark 05: 9900
6.1: 3dmark 05: 9673
Astennu schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:14:
:?
Ben ik nou gek of levert 05 met cat6.2 exact 227 punten meer op?

Full Specz

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

FirefoxAG schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:51:

Je bent niet gek, maar het lijkt me wel gek als je dat hebt gedaan met het systeem uit je sig...
een 7800GTX @ Cat. 6.2 :+

Nee serieus, maar hoe heb je dit kunnen doen? Je X1900XT was toch gecooked? Of heb je inmiddels alweer een nieuwe? Ik hoop voor je een X1900XTX, dat powneert ook 8)

• Maverick
  • Laatst online: 19:23
[...]

[...]
Lijkt mij ook idd, ik zie nergens een drop?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• PassieWassie
Misschien heeft astennu het niet helemaal goed gezien ;)
Er is nergens een drop, integendeel, er juist een opmerkelijke winst te zien bij de 6.2 drivers.

• Astennu
[...]

[...]
Whaha ik ben gewoon niet wakker :Z :O in me hooft omgedraait denk ik. Maar mooie winst. Ik zal zelf ook weer eens gaan testen. Mischien haal ik de 12k nu wel :P

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:54
Nee jullie lezen verkeerd.... 6.2 staan bovenaan en 6.1 onder.... 6.2 is in beide gevallen gewoon sneller

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021

Een beetje offtopic, maar wel grappig (en absoluut niet bedoeld als flame dus ik hoop dat de trollen weg blijven):

Een aantal fanATics heeft een grappige 'slideshow' gemaakt over nVidia's rekencapaciteiten, aldus The Inq. nVidia schijnt wat problemen te hebben met nummers. Zo werd de FX5800 als 8 pipes kaart op de markt gezet (terwijl het er maar 4 had), vergeleken ze SM1.4 pictures met SM3.0 pictures bij de lancering van de NV40 (terwijl ze de SM1.4 plaatjes als SM2.0 wilden laten doorgaan om het verschil aan te tonen) en als laatste had de 7800GTX bij de lancering 200 Gigaflops aan computing power, terwijl de Quad SLI opstelling van Dell er ineens 5.2 Teraflops had....

200x4 = 800 Glops
200x4 != 5.2 Tflops

Als resultaat dit plaatje: http://forum.hw-vault.com...t=Attach&type=post&id=201

Een waarschijnlijk veel voorkomende vraag, hoe gaat mijn X1900/Nvidia 7900 DX10 draaien, is dit al ingeprogameerd.

Je kan het natuurlijk softwarematig installeren is hier dan vel verlies mee qua kwaliteit?

• Astennu
Anoniem: 147287 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:55:
Een waarschijnlijk veel voorkomende vraag, hoe gaat mijn X1900/Nvidia 7900 DX10 draaien, is dit al ingeprogameerd.

Je kan het natuurlijk softwarematig installeren is hier dan vel verlies mee qua kwaliteit?
Niet :) Sterker nog als je Windows vista pakt wordt alles wat niet DX 10 is egemuleerd :D en je raad het al performance drops !!! Bedankt MS 8)7 |:( .

De R600 zou WGF 1.0 /DX10 support hebben of wat het nu ook al WFG 2.0 en had de R500 Xenos WGF 1.0 ? Anyway de X1900 kan alleen DX9.0c. De G71 ook. Ik weet niet wat de G80 krijgt of dat nu full DX10 wordt of weer zo iets als de 7800: half DX9.0c.

Ok dus als ik je goed begrijp , kan ik niet Windows Vista goed draaien op een videokaart die ik binnen nu en 3 maanden zou kopen?
Ik kan me namelijk herrineren dat directx vaak bij video spellen geleverd zat.

• Cheetah

Cheetah

CJ schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:28:
Een beetje offtopic, maar wel grappig (en absoluut niet bedoeld als flame dus ik hoop dat de trollen weg blijven):
Een aantal fanATics heeft een grappige 'slideshow' gemaakt over nVidia's rekencapaciteiten, aldus The Inq. nVidia schijnt wat problemen te hebben met nummers. Zo werd de FX5800 als 8 pipes kaart op de markt gezet (terwijl het er maar 4 had), vergeleken ze SM1.4 pictures met SM3.0 pictures bij de lancering van de NV40 (terwijl ze de SM1.4 plaatjes als SM2.0 wilden laten doorgaan om het verschil aan te tonen) en als laatste had de 7800GTX bij de lancering 200 Gigaflops aan computing power, terwijl de Quad SLI opstelling van Dell er ineens 5.2 Teraflops had....
200x4 = 800 Glops
200x4 != 5.2 Tflops
Als resultaat dit plaatje: http://forum.hw-vault.com...t=Attach&type=post&id=201
Niet om te trollen, maar die cartoonist heeft wat moeite met lezen ;)
* 7800GTX sheet: CineFX 4.0 engine delivers over 200Gflops of shading horsepower
* QuadSLI sheet: Quad SLI: 5.2 Tflops of total compute power

Full Specz

FirefoxAG schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 14:24:
[...]
Niet om te trollen, maar die cartoonist heeft wat moeite met lezen ;)
* 7800GTX sheet: CineFX 4.0 engine delivers over 200Gflops of shading horsepower
* QuadSLI sheet: Quad SLI: 5.2 Tflops of total compute power
En noch vind ik het een scheefe rekensom.

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-04 22:34
Wat ik dus lomp vindt, is dat je, als je H.264 decoding aan wil zetten met je X1xx generatie videokaart, je dus een speciale ATi Cyberlink H.264 decoder moet downloaden, die 30 dagen gratis is, en daarna 15 dollar kost...
Zie hier maar: https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894

Ik vind dit echt minder van ATi, alleen maar H.264 versnelling met een betaalde codec...

SpankmasterC schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 14:38:
Wat ik dus lomp vindt, is dat je, als je H.264 decoding aan wil zetten met je X1xx generatie videokaart, je dus een speciale ATi Cyberlink H.264 decoder moet downloaden, die 30 dagen gratis is, en daarna 15 dollar kost...

Ik vind dit echt minder van ATi, alleen maar H.264 versnelling met een betaalde codec...
Ach die vind je binnen 2 maanden wel ergens (gratis en verboden te zeggen waar) en er zullen misschien ook wel gratis alternatieven komen.

• Astennu
Anoniem: 147287 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 14:07:
Ok dus als ik je goed begrijp , kan ik niet Windows Vista goed draaien op een videokaart die ik binnen nu en 3 maanden zou kopen?
Ik kan me namelijk herrineren dat directx vaak bij video spellen geleverd zat.
Uhmm het kan wel. Je kunt windows XP ook op een banshee draaien die volgens mij DX 6.0 is. Maar Win XP gebruikt zelf DX9.

Vista heeft minimaal een DX 9.0 kaart nodig. Echter zullen alle games minder goed draaien door Vista omdat de DX 8.1 en DX 9.0c niet meer hardwarematig ondersteund gaan worden. Daardoor wordt vista wel veiliger maar je levert prestatie in. MS zegt daar op dat der pc's die dan te koop zijn genoeg power hebben omdat te kunnen maar oudere games moet je dus gewoon op XP of win 2K spelen. Wil je alle mogelijkheden van vista gebruiken dan zul je een DX 10 kaart moeten hebben. En die games die DX 1.0 hebben zullen er ook vast wel weer beter uit zien. Die games zul je wel met een odue kaart kunnen spelen alleen dan niet met alle eycandy. Maar dat gebeurt nu ook al met Bv GF 3 en 8500 kaarten die geen Dx9.0 hebben.

En nog even iets anders. Avivo kon toch MPEG comprimeren naar meer formanten dan alleen dat H.264 ?? want ik heb namelijk grote bestanden die ik wil comprimeren alleen ik kon dat niet vinden. En ik had mensen op fora ( een tijd geleden bij de release van cat 5.13 ) gezien die Avivo voor het comprimeren van video bestanden gebruikte. Weet iemand hier meer over of heb ik het verkeerd onthouden ?

[Voor 19% gewijzigd door Astennu op 10-02-2006 14:54]

Anoniem: 107573

Laten we wel wezen, hoelang gaat een OS system wel weer niet mee. Jaartje of 5/6? Als over een jaar of 2 heel veel mensen wel een DX10 kaartje hebben, zou het tog jammer zijn als die dan niet volledig benut kan worden? Dan zou je nog 3 tot 4 jaar met een OS zitten die geen DX10 aankan, maar je DX10 kaart dus wel.

• hjs
  • Niet online
http://www.tweaktown.com/articles/871/
ATI’s Catalyst 5.13 drivers were a great set of drivers but the 6.2 drivers really seem to help the mid and lower range cards as well.

If for some reason you haven’t updated since the 5.13 drivers, this is the perfect time to take the leap because no matter if you have a lower end ATI card or a higher end card, you should see some form of performance increase throughout a number of games.
Nou als de Omega's er zijn zal ik ook maar weer eens upgrade ;)

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Gatver, Nvidia smijt weer eens met marketing-PR @ Techpowerup :X

Vooral opvallend bij Summary, 7800GTX512 now available! Ze hebben er in geen slide over gerept en dan ineens wel, *proest*. Ze geloven het zelf vast ook nog ;)

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Jejking schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 18:10:

Vooral opvallend bij Summary, 7800GTX512 now available! Ze hebben er in geen slide over gerept en dan ineens wel, *proest*. Ze geloven het zelf vast ook nog ;)
Man daar ga je je toch niet meer druk over maken! :? Dit doen nVidia, en Ati net zo goed, al jaren. Ik vind het juist wel grappig als er weer zulke slides naar buiten komen (van welke partij dan ook). Dit is gewoon een persoonlijke strijd tussen de PR divisies van beide fabrikanten wie er de meeste, deels op waarheid beruste, onzin kan produceren. 8)7

Anoniem: 149755

Ik moet er wel om lachen, de benchmarks zijn allemaal van dezelfde boer. Met de prestatie winst van Cat6.2 en RD580 is geen rekening gehouden. Geen woord over de extra transistors bij ATI die mogelijk zijn bedoeld voor snelle DB en AVIVO.
Daarnaast kan de X1900XT met 725Mhz geheugen de 7800GTX met 850Mhz geheugen in veel AA situaties makkelijk overrompelen.

Oja, hoe zit het met de prijs van de 7800GTX t.o.v. X1900?

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 149755 op 10-02-2006 18:58]

Anoniem: 126513

Als je in de PW kijkt kun je dat zien. De prijs van een 7800GTX ligt lager dan van een X1900XT. XT heeft wel 512MB, wat wel toekomst geicht is. Overigens is de 7800GTX 512MB een heel stuk goedkoper dan eerst (nog duur maarja), hij komt al aardig in de buurt van de 1900XTX en is gewoon leverbaar.

Overigens vind ik dat er voor een ATi topic wel vaak over nVidia wordt gerept. Die PR onzin ga je je toch niet mee bezig houden, ze jagen jullie en elkaar op de kast. ;)

Hoe zit het met de nieuwe chipset van Ati, is het Abit bordje al te krijgen. Ik heb niet echt de indruk dat het daar hard gaat met die RD520 en RD580. En die laatste is juist erg interessant. Dus ik hoop voor Ati dat ze de leverbaarheid goed laten verlopen. Ik ga er iig niet veel moeite voor doen om te zoeken, en met mij ook andere denk ik. Dus willen ze chipset marktaandeel veroveren van de concurent, laat maar eens komen die borden zou ik zegge

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 14:37
SpankmasterC schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 14:38:

Nv's PureVideo werkt officieel toch ook alleen met hun eigen software, waar je ook voor moet betalen?

ATi zal wel gedacht hebben, als Nv er mee weg komt... ;)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Astennu
Die Cat 6.2 persteren erg goed. Ik kan niet wachten op de Omega's van de 6.2.

• Niet online

Wel grappig dat Nvidia in vroegere slides zo "trots" was op hun "True FP HDR", maar het hele woord HDR komt nu niet meer voor in hun slides. Zou dat komen omdat Ati het wel met MSAA kan en zij niet? :) ;)

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 10-02-2006 20:57]

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:26

Aight!

'A toy robot...'

• Krizzie
  • Laatst online: 10-06 13:24

Krizzie

Progressive Music \o/

Anoniem: 126513 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 19:25:
Als je in de PW kijkt kun je dat zien. De prijs van een 7800GTX ligt lager dan van een X1900XT. XT heeft wel 512MB, wat wel toekomst geicht is. Overigens is de 7800GTX 512MB een heel stuk goedkoper dan eerst (nog duur maarja), hij komt al aardig in de buurt van de 1900XTX en is gewoon leverbaar.

Overigens vind ik dat er voor een ATi topic wel vaak over nVidia wordt gerept. Die PR onzin ga je je toch niet mee bezig houden, ze jagen jullie en elkaar op de kast. ;)

Hoe zit het met de nieuwe chipset van Ati, is het Abit bordje al te krijgen. Ik heb niet echt de indruk dat het daar hard gaat met die RD520 en RD580. En die laatste is juist erg interessant. Dus ik hoop voor Ati dat ze de leverbaarheid goed laten verlopen. Ik ga er iig niet veel moeite voor doen om te zoeken, en met mij ook andere denk ik. Dus willen ze chipset marktaandeel veroveren van de concurent, laat maar eens komen die borden zou ik zegge
GTX512 leverbaar? Noem eens 5 shops op die hem direct kunnen leveren. ;)

Geluidswolk

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee