CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Wat ga je gebruiken?the squaler1 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:00:
[...]
wat kan ik dan het beste kopen voor mijn budget ik wil wel zoveel mogelijk kwaliteit en mooi helder en scherp beeld het leifst ook bij alternate leverbaar
DVB-c, DVB-s of DVB-t?
(kabel, satelliet of ether)
Wil je een abonnementskaart gaan gebruiken of niet?
Wil je dat wel, dan ben je er inderdaad niet met €70 (of €80).
In het andere geval kijk je best eens rond, maar ik vrees dat het niet zo eenvoudig zal worden om een HDTV-ontvanger voor die prijs te vinden.
als goed is is over de kabel digitaal signaal te ontvangen dus ik denk een dvb-t met analoog en evt radio ontvangst
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Als je scherp beeld wil via de kabel op je mediacenter...dit is dus DVB-C...is de enigste optie twee floppydtv tuners + cams en dan zit je al op 500 euro.(hangt er ook ff vanaf bij welke kabelaar je zit)..als je niks wil opnemen kun je er eentje nemen. Je kunt niet een digitale en analoge kaart samen laten werken....tenminste onder MCE niet. En volgens mij is HDTV niet mogelijk in mediacenter dus zal je een ander pakket moeten gaan gebruiken...de standaard software die bij de floppydtv tuners zit kan dit wel weergeven.the squaler1 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:59:
ik wil in ieder geval de gewone kabel kunnen ontvangen met een scherp beeld.
als goed is is over de kabel digitaal signaal te ontvangen dus ik denk een dvb-t met analoog en evt radio ontvangst
Verwijderd
Ik begrijp dat de MSI Vox II v2.0 best een goede oplossing is als je TV op je computer via de USB poort wil kijken. Klopt dat, of zijn er betere dingen verkrijgbaar? En over verkrijgbaar gesproken, waar kun je dit ding überhaupt kopen? Alvast bedankt!
edit: nog een vraagje, sommige USB-sticks laten het tegelijk opnemen en kijken niet toe, kan dit worden verholpen met software? Dscaler ofzo?
edit 2: heeft iemand toevallig ervaring met de Hauppage HVR900 of HVR1300? Ik ben er sterk over aan het nadenken een van de twee te kopen.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 18:16 ]
Ik werk dus onder Vista HP 64-bit op DVB-T, en het beeld wat ik krijg is naar mijn mening geweldig goed. Kabel heb ik niet geprobeerd, maar ik denk dat het beeld in theorie net zo goed kan zijn, mits het kabelsignaal maar sterk genoeg is.
Ik heb het apparaat voor de rest vergeleken met een Freecom USB DVB-T ontvanger, en het viel mij ook op dat de zaptijd een stuk korter is. Ik ben per saldo wel tevreden over het apparaat, ik vind het alleen erg jammer dat Hauppauge geen driver voor Vista x64 uitbrengt. Wil je dat wel, dan kun je ook kijken naar de Hauppauge HVR1110 (uit mijn hoofd).
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Verwijderd
ik zat ook naar de msi vox II v3.0 te kijken is deze wat ondersteund ook tot hdtv 1080I.Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:49:
Hee mensen,
Ik begrijp dat de MSI Vox II v2.0 best een goede oplossing is als je TV op je computer via de USB poort wil kijken. Klopt dat, of zijn er betere dingen verkrijgbaar? En over verkrijgbaar gesproken, waar kun je dit ding überhaupt kopen? Alvast bedankt!
edit: nog een vraagje, sommige USB-sticks laten het tegelijk opnemen en kijken niet toe, kan dit worden verholpen met software? Dscaler ofzo?
edit 2: heeft iemand toevallig ervaring met de Hauppage HVR900 of HVR1300? Ik ben er sterk over aan het nadenken een van de twee te kopen.
Iemand ervaringen?
als deze ook gewone analoge tv ondersteunt anders ben ik opzoek naar een tvkaart voor analoog voor 50 euro
[ Voor 5% gewijzigd door the squaler1 op 14-10-2007 22:22 ]
Ditzelfde geldt overigens ook voor die usb MSI Vox series, laat staan dat je daar HDTV mee zou kunnen ontvangen, al is het alleen maar dat HDTV gecodeerd (zal worden) wordt uitgezonden, en ook deze 'kaart' niet in een CAM module voorziet..........Hybrid Video Recorders
NEDERLANDSE KLANTEN LET OP !
Digitale Televisie via de ether in Nederland is iets anders georganiseerd dan in de meeste andere Europese landen. In Nederland zijn uitsluitend de publieke zenders (Nederland 1, 2 en 3 en regionaal) Free To Air te ontvangen. Voor de overige zenders wordt gebruik gemaakt van Conax versleuteling, waarvoor de HVR producten NIET geschikt zijn.
Met de HVR producten zijn dus alleen de Free To Air zenders te bekijken !
Wanneer u in de grensregio woont is het ook mogelijk om aanvullend eventueel beschikbare Duitse of Belgische DVB-T zenders te ontvangen met de HVR producten
Verwijderd
Bij mij weten zijn er op dit moment eigenlijk 2 externe (USB/FW) TV/tuner kaarten die 'volledig' geschikt zijn hier in NL. Dus waarmee je alle kanalen through the air (DVB-T) kunt ontvangen. Is ongetwijfeld al vaker in dit topic aan de orde gekomen, maar goed, nogmaals dan:Die laatste wordt overigens hier op GoT uitgebried besproken.Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 23:49:
Ja dat is het probleem met de meeste USB tv 'kaarten.' Eigenlijk zou het wel handig zijn om ook volledige digitale TV-ondersteuning te hebben, maar ik ben helaas slechts een arme student. Volgens mij zijn kaarten die het wel helemaal ondersteunen een stuk duurder.
Voor digitale TV via de kabel (DVB-C) zijn er wel wat meer mogelijkheden, zie dit uitgebreide topic
Voor analoge tv via de (coax) kabel is in principe iedere analoge tv tuner (ook USB) geschikt. Als je MCE wilt gebruiken vallen er weer een heleboel af, maar met Dscaler of ChrisTV moet er beeld te voorschijn komen.......
Verwijderd
Zoals ik al vermoedde zijn die twee een heel stuk duurder.. poeh!kaajee schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 00:15:
[...]
Bij mij weten zijn er op dit moment eigenlijk 2 externe (USB/FW) TV/tuner kaarten die 'volledig' geschikt zijn hier in NL. Dus waarmee je alle kanalen through the air (DVB-T) kunt ontvangen. Is ongetwijfeld al vaker in dit topic aan de orde gekomen, maar goed, nogmaals dan:Die laatste wordt overigens hier op GoT uitgebried besproken.
Voor digitale TV via de kabel (DVB-C) zijn er wel wat meer mogelijkheden, zie dit uitgebreide topic
Voor analoge tv via de (coax) kabel is in principe iedere analoge tv tuner (ook USB) geschikt. Als je MCE wilt gebruiken vallen er weer een heleboel af, maar met Dscaler of ChrisTV moet er beeld te voorschijn komen.......
Nu denk ik erover (om de kosten te besparen) een ding uit de VS te bestellen, want de dollar staat zo laag. Bijvoorbeeld de Hauppage WinTV HVR-950. Nu is de vraag natuurlijk: werkt die ook in Nederland? (Natuurlijk niet voor digitale TV, dat is duidelijk.)
Gaat niet werken, zowel analoog als digitaal niet.NTSC cable TV and ATSC high definition TV receiver for PCs or notebooks.
Alleen hij zal niet voor tv worden gebruikt (nu nog niet), maar alleen voor de rca kabel die van de dvd speler komt. Het beeld moet goede kwaliteit hebben, geluid gaat direct naar de versterker.
Verder hoef ik geen afstandsbedieningen en alles erbij, gewoon een simpele kaart die goed scherp beeld geeft.
Zelf zat ik te kijken naar de Pinnacle Systems TV Kaart van rond de 50 euro, mja ik heb er helemaal geen kaas van gegeten en de kaart moet nu alleen goed beeld geven van wat uit de dvd speler komt op mijn beeldscherm.
Wat kunnen jullie mij aanraden? Tips, sugesties etc?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
En tja, goede recente revieuws zijn ook sporadisch te vinden helaas.
Mijn pc staat nogal ver van de Coax kabel af, de kabel moet dik 20 meter afleggen om bij mijn Hauppauge kaartje te komen. Daarom heb ik er net voor mijn pc een versterker geplaatst.. Signalen van Ned 1 t/m RTL 8 zijn goed, maar daar boven word het prut, discovery, tmf, mtv etc.
De versterker staat net voor mijn pc en k zou wat dingen moet omleggen om de versterker aan het begin vand e kabel te plaatsen.
Nu is mijn vraag, is het handiger om de versterker aan het begin of aan het einde van de kabel te plaatsen?
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
[ Voor 91% gewijzigd door Klaus_1250 op 17-10-2007 19:53 ]
Wat is de kwaliteit en het gebruiksgemak hiervan.
En wat ik niet snap, kan hierop de rca kabel (de gele) die van de dvd speler afkomt op aangesloten worden?
Eigenlijk is het belangrijkste, dat tv kijken maakt me niet zo veel uit. Is de kwaliteit even goed alsof je de dvd speler zo aan een tvt hebt gekoppelt of is het echt veel slechter?
[ Voor 27% gewijzigd door Joopieboy op 17-10-2007 22:58 ]
Verder heb ik die kaart ook en ben er niet echt kapot van... Onder Vista x64 werkt ie heel slecht en de meegeleverde software is ook erg brak en traag.
&Joopieboy schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:52:
...........
En wat ik niet snap, kan hierop de rca kabel (de gele) die van de dvd speler afkomt op aangesloten worden?
Eigenlijk is het belangrijkste, dat tv kijken maakt me niet zo veel uit. Is de kwaliteit even goed alsof je de dvd speler zo aan een tvt hebt gekoppelt of is het echt veel slechter?
Dat verloopje s-video_composiet is niet nodig hoor en zelfs niet wenselijk. ('t is overigens ook geen verloopje maar een converter) Elke DVD speler heeft ook een composiet uitgang (via de scart). Dus je hebt een verloopje scart->composiet video nodig.Palomar schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:00:
Ja, die kan erop worden aangesloten dmv. een s-video -> composiet koppelstukje (wordt bij de kaart meegeleverd).
.......
En het wordt zeker niet bij tuner/tv cards geleverd, je ziet ze wel vaak geleverd worden bij grafische (vga) kaarten met een s-video UITgang.
En @Joopieboy, ik vraag me verder af waarom je in hemalsnaam zo complex wilt doen; je dvd speler via een tv/tuner/capture kaart aan je pc verbinden. De enige reden die ik kan verzinnen is dat je per se beelden wilt gaan 'opnemen'. Maar dan zou ik gewoon de DVD in de dvd-speler van je pc doen en rippen.
Kwalitatief ga je er zeer waarschijnlijk idd op achteruit op deze wijze.........
Ehm, wat is dan het verschil tussen een scart->composiet-converter en een composiet->s-video comverter?? Volgens mij geven beide exact hetzelfde resultaat (kwaliteitsverlieskaajee schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:50:
Dat verloopje s-video_composiet is niet nodig hoor en zelfs niet wenselijk. ('t is overigens ook geen verloopje maar een converter) Elke DVD speler heeft ook een composiet uitgang (via de scart). Dus je hebt een verloopje scart->composiet video nodig.
Overigens zat er bij mijn pinnacle 110i wel zo'n verloopje/converter van s-video<>composiet.
Maar, waarom zou je eigenlijk een tv-kaart willen kopen om DVD op je computer te bekijken???
Maar goed, ik ga het niet eens proberen.
Voorheen zat mijn versterker net voor mijn pc, dit gaf een redelijk signaal voor een handjevol kanalen maar niet allemaal..
Nu wilde ik de versterker beneden aansluiten maar deze trok ik per ongeluk in tweeen toen ik de stekker er uit wou halen en deze erg stevig in de versterker vast zat. Gelukkig zat er een 2e uitgang op de versterker zodat wij deze niet direct weg hoefde te gooien.
Nu met de versterker voor ~ 20mtr kabel was het signaal er niet beter opgeworden, sterker nog, het werd er slechter op. Nu brak mij klomp dus.
Na wat logisch beredenering en wat testen bleek dat de versterker toch niet meer helemaal jofel was na het afbreken van de 2e uitgang..
Nu gebruik ik de video/dvdspeler combi om het signaal te versterken en het werkt als een speer, vanavond Formule 1 opgenomen, jammer dat McLaren niet won.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Weergeven van genoemde resoluties doe je toch met een videokaart en niet met een TV-kaart. Zit je wel in het juiste topic of bedoel je opnemen i.p.v. weergeven?the squaler1 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 23:01:
nou heb besloten een gewoon kaartje te nemen die 1440x900 perfect moet gaan weergeven en ook 1920x900. Ik heb een budget van 60 a 70 euro en wil hem bij alternate bestellen. Het liefst wil ook gelijk een afstandbediening erbij wat raden jullie aan?
Testing, one, two ...
ja sorry dat bedoelde ikhardware-lover schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 09:12:
[...]
Weergeven van genoemde resoluties doe je toch met een videokaart en niet met een TV-kaart. Zit je wel in het juiste topic of bedoel je opnemen i.p.v. weergeven?
De drivers werken niet voor vista64 (beta drivers), en het hele programma'tje van pinnacle herkent de kaart niet, evenals windows media center, deze herkent ook geen tv kaart.
Met het programma christv heb ik het toch voor elkaar gekregen, deze herkent hem wel, beeld ziet er goed uit, maar zodra er veel beweging is krijg je een soort van strepen.. niet echt storend, beter dan niets. Nadeel van christv; je moet een licensie aanschaffen van 50 euries zodra de trial voorbij is.. Kost dus gewoon weer geld, koop je een tv kaart waarop een stikker zit: "vista certified", werkt ie niet..
Maar er wordt helemaal niets uitgezonden in 1440x900 of 1920x900?!?!
Wat voor materiaal heb jij dan in 1440x900 of 1920x900?
En buiten dit; ik heb nog nooit een tv/tuner kaart gezien die meer dan PAL/NTSC resoluties kan capturen......Ze hebben altijd een PAL/NTSC tuner en een s-video/composiet INgang die met dezelfde resoluties kan capturen.
Het weergeven in deze resoluties is toch echt iets wat je video/grafische kaart moet doen en heeft niets met een tuner/tv kaart te maken.
(ik krijg een beetje een 'klok-klepel' gevoel)
[ Voor 26% gewijzigd door kaajee op 22-10-2007 10:02 ]
ik bedoel dat de kaart gewoon op zulke schermen mooi en helder beeld moet geven zonder ruis of wat dan ook. dat is miijn hele boedling. en wat ik in resoluties van 1440x900 en 1920x1200 heb zijn hd films etckaajee schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 09:49:
[...]
Maar er wordt helemaal niets uitgezonden in 1440x900 of 1920x900?!?!
Wat voor materiaal heb jij dan in 1440x900 of 1920x900?
En buiten dit; ik heb nog nooit een tv/tuner kaart gezien die meer dan PAL/NTSC resoluties kan capturen......Ze hebben altijd een PAL/NTSC tuner en een s-video/composiet INgang die met dezelfde resoluties kan capturen.
Het weergeven in deze resoluties is toch echt iets wat je video/grafische kaart moet doen en heeft niets met een tuner/tv kaart te maken.
(ik krijg een beetje een 'klok-klepel' gevoel)
dus ik wil voor 60 a 70 euro een goede tv kaart
Ja, maar zoals al meedere malen gezegd; dat heeft NIETS met een tuner kaart te maken. Als jij HD materiaal op je schijf hebt staan en je wilt dit weeregeven dan gebruik je GEEN tuner kaart maar een grafische/vga kaart. Dus dan hoef je NIET op zoek naar een tuner/tv kaart. Maar bijvoorbeeld op zoek naar een betere vga/grafische/video kaart.the squaler1 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:03:
[...]
ik bedoel dat de kaart gewoon op zulke schermen mooi en helder beeld moet geven zonder ruis of wat dan ook. dat is miijn hele boedling. en wat ik in resoluties van 1440x900 en 1920x1200 heb zijn hd films etc
dus ik wil voor 60 a 70 euro een goede tv kaart
Het enige (nou ja, enige) wat een tv/tuner kaart doet is een analoog signaal van buiten af (via coax kabel of videocamera/vcr) 'opakken', digitaliseren en weergeven/opslaan op/via je computer.
ja dat weet. Mijn pc kan HD wel aan maar daar gaat het niet om.kaajee schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:25:
[...]
Ja, maar zoals al meedere malen gezegd; dat heeft NIETS met een tuner kaart te maken. Als jij HD materiaal op je schijf hebt staan en je wilt dit weeregeven dan gebruik je GEEN tuner kaart maar een grafische/vga kaart. Dus dan hoef je NIET op zoek naar een tuner/tv kaart. Maar bijvoorbeeld op zoek naar een betere vga/grafische/video kaart.
Het enige (nou ja, enige) wat een tv/tuner kaart doet is een analoog signaal van buiten af (via coax kabel of videocamera/vcr) 'opakken', digitaliseren en weergeven/opslaan op/via je computer.
nou ik zal duidelijkheid scheppen: (srry voor de onduidelijkheid had het zelf nog niet door)
Ik wil een tv kaart van goede kwalitiet voor 60 a 70 die leverbaar is bij alternate
Nou dan ben je toch klaar? Kijk in het lijstje van leverbare kaarten en pik er één uit. Nog steeds weten we niet wat je input is (DVB of kabel/analoog), dus is het niet echt mogelijk om een goed advies te geven. Je resolutie van 1440x900 doet vermoeden dat het om een laptop gaat, maar die van 1920x900 weer niet (rare reso trouwens?). Heb je een laptop of een desktop en wil je USB of PCI(-express)?the squaler1 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:29:
[...]
ja dat weet. Mijn pc kan HD wel aan maar daar gaat het niet om.
nou ik zal duidelijkheid scheppen: (srry voor de onduidelijkheid had het zelf nog niet door)
Ik wil een tv kaart van goede kwalitiet voor 60 a 70 die leverbaar is bij alternate
[ Voor 34% gewijzigd door gwystyl op 22-10-2007 11:59 ]
gewone kabel van @homegwystyl schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:54:
[...]
Nou dan ben je toch klaar? Kijk in het lijstje van leverbare kaarten en pik er één uit. Nog steeds weten we niet wat je input is (DVB of kabel/analoog), dus is het niet echt mogelijk om een goed advies te geven.
Dan zou een keuze moeten volgen uit het volgende analoge tuner-lijstje. Digitaal via @home is geen optie gezien de kostprijs voor dat pakket.
[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 22-10-2007 12:15 ]
Testing, one, two ...
heeft iemand al ervaring met dit setje is ook ondersteund voor vista wat ik ook heb maar is mijn 2de besturingssysteem voor films etc.
het setje ondersteund analoog, DVB-T en DVB-C.
DVB-C met behulp van setbox
of is er een betere kaart te krijgen het liefst gewoon intern
[ Voor 9% gewijzigd door the squaler1 op 22-10-2007 19:31 ]

Hier nogmaals:
Ik heb momenteel een Hauppauge PVR 500 in m'n HTPC zitten alleen de beeldkwaliteit van Vista valt echt zwaar, maar dan ook echt zwaar, tegen. In XP is het allemaal niet slecht en goed te doen, alleen Vista dus niet. Probleem is alleen dus wel dat ik Vista Media Center veel liever heb draaien, laat staan m'n ouders. Dus zou ik graag willen weten, weten jullie een betere TV kaart dan deze Hauppauge? Heb voor de duidelijkheid gewoon, standaard, analoog kabel TV, niks bijzonders. Wat ik begrijp geeft de Ati TV Wonder erg goed beeld, iemand ervaring hiermee? Alle andere suggesties zijn natuurlijk ook van harte welkom!
(Prijs is niet het belangrijkste, kwaliteit echter wel...)
De ATi (650) is hier niet te koop volgens mij en is NTSC. Saber Vista View hoor ik goeie dingen over, maar als je de allerbeste kwaliteit wil, moet je digitaal gaan kijken middels bijv. een FloppyDTV......FabianNL schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:45:
Omdat m'n topic gesloten was (domme ik)
Hier nogmaals:
Ik heb momenteel een Hauppauge PVR 500 in m'n HTPC zitten alleen de beeldkwaliteit van Vista valt echt zwaar, maar dan ook echt zwaar, tegen. In XP is het allemaal niet slecht en goed te doen, alleen Vista dus niet. Probleem is alleen dus wel dat ik Vista Media Center veel liever heb draaien, laat staan m'n ouders. Dus zou ik graag willen weten, weten jullie een betere TV kaart dan deze Hauppauge? Heb voor de duidelijkheid gewoon, standaard, analoog kabel TV, niks bijzonders. Wat ik begrijp geeft de Ati TV Wonder erg goed beeld, iemand ervaring hiermee? Alle andere suggesties zijn natuurlijk ook van harte welkom!
Zoals hierboven al wordt opgemerkt, voor analoge TV is de Saber inderdaad degene die een duidelijk betere beeldkwaliteit heeft. Mocht je in de omgeving van Veghel wonen dan bied ik je zelfs de gelegenheid om de kaart persoonlijk even te proberen in je eigen setup. Ik kijk momenteel digitaal via FloppyDTV (inderdaad de beste beeldkwaliteit) en gebruik de Saber nu niet.FabianNL schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:45:
Omdat m'n topic gesloten was (domme ik)
Hier nogmaals:
Testing, one, two ...
Verwijderd
Ik heb een nieuwe computer op het oog en in de advertentie wordt er over een onboard analoge TV tuner gesproken. Deze beschikt over het volgende:
Kabel antenne-TV aansluiting
DVB-T antenne-TV aansluiting (Passieve DVB-T antenne meegeleverd)
Wat ik me hierbij afvraag is het mogelijk om hierop Digitenne van KPN aan te sluiten?
Gaat dit ten koste van de kwaliteit?
Wanneer mogelijk? Hoe?
En wat komt er verder nog bij kijken?
Analoge tuner zal gewoon blijven werken.
C:\>_
1. De afstandsbediening werkt alleen op de originele HyperMedia software en dus niet met Cyberlink. Hoe kan ik dit oplossen? Er is voor zover ik weet niets instelbaar in PowerCinema.
2. De beeldkwaliteit is aardig maar kan volgens mij beter. Deze kaart is niet hardwarematig ondersteund voor MPG encoding. Heeft dat mogelijk nog iets met de ontvangst te maken?
Thanks.
Prettige dag.
2. Dat heeft iig geen moer met ontvangst kwaliteit te maken. Je zou in theorie gewoon hardwarematig MPEG2 ruis op kunnen nemen

Voor ontvangstkwaliteit moet je eerder kijken naar de bekabeling, stekkers en kwaliteit vanwaar het uit de muur komt om er zeker van te zijn of de storing ook daar is, of niet. Zowieso zijn tvkaarten vaak gevoeliger voor ruis dan 'echte' tv's/VCR's.
C:\>_
Iemand een idee om de afstandsbediening van die Zolid 7134 werkend te krijgen? De standaard software werkt niet dus of een programma voor Powercinema of een andere software die werkt met deze kaart?
Prettige dag.
Omdat daar maar 1 agp en 1 pci slot inzitten, wil ik eigenlijk een AGP videokaart (met TV-out) met ingebouwde tv-tuner. Dan kom ik bijvoorbeeld uit bij de 'AGP ATI Radeon X800 series All in Wonder 256MB DDR3 TV-Tuner'.
Ik heb al even gezocht, maar kom nergens tegen dat deze het niet goed zou doen. Heeft iemand hier toevallig ervaring met deze kaart? Of goede ervaringen met een vergelijkbaar product?
Tot slot: de kaart zou idealiter ook nog low-profile moeten zijn. Op google kon ik deze niet vinden. Wil ik teveel, of zoek ik niet goed genoeg?
[ Voor 4% gewijzigd door BJup op 05-11-2007 20:14 ]
Verwijderd
De kwaliteit van het televisiebeeld valt zwaar tegen net als de beeldkwaliteit van opgenomen programma's om maar niet te spreken van het stotterende geluid.
Wat is de oplossing: een betere tv-kaart?
Zo ja, welke dan?
Welkom met je eerste reactie op Tweakers Forum.Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:28:
Heb een MyCom Media Center 524-320 EPC gekocht met daarin een Asus My Cinema-P7131.
De kwaliteit van het televisiebeeld valt zwaar tegen net als de beeldkwaliteit van opgenomen programma's om maar niet te spreken van het stotterende geluid.
Wat is de oplossing: een betere tv-kaart?
Zo ja, welke dan?
Wat dacht je van het doorlezen van dit actieve topic?
[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 05-11-2007 23:03 ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
Je lijkt te suggereren dat het antwooord op mijn vraag al gegeven is.hardware-lover schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:02:
[...]
Welkom met je eerste reactie op Tweakers Forum.
Wat dacht je van het doorlezen van dit actieve topic?
Misschien, maar ik zie het niet.
Da's vreemd. Via mijn eigen reacties vind ik al van alles wat met je vraag te maken heeft en ik ben niet de enige die reageert in dit topic.Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 00:56:
[...]
Je lijkt te suggereren dat het antwooord op mijn vraag al gegeven is.
Misschien, maar ik zie het niet.
Testing, one, two ...
Grote vraag is alleen: wie o wie verkoopt ze (nog)? Google wil me geen resultaten geven. Misschien een enthousiaste Tweakert die een winkeltje of doosje op zolder weet?
Verwijderd
Compleet kaartje ook: mpeg2 encoder, audio (stereo) en video (svideo en tulp) in voor capture van videorecorder of analoge camcorder, FM kabelaansluiting.
Is alleen wel single tuner.
Laatst vista geinstalleerd en ziet het kaartje direct. Geen moeilijkheden mee gehad!
Dat zeg ik!
Tuurlijk werkt die PVR-150MCE ook onder XP Pro......MCE is ook gewoon een XP Pro met een extra programaatje. Kwestie van de juiste drivers installeren......cdl575 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:10:
Sorry dat ik deze topic niet volledig gelezen heb, hier op GoT heb ik wisselende ervaringen gelezen op mijn vraag: draait de Hauppauge PVR-150 MCE ook op Windows XP Pro? Ondervinden jullie problemen met drivers of WinTV2000? Alvast bedankt voor reactie.
Het ligt er eerder aan welk programma je wilt gaan gebruiken om daadwerkelijk tv mee te gaan kijken. Maar ik begrijp dat je daarvoor Hauppauge's WinTV2000 wilt gaan gebruiken.......daar moet het ook gewoon mee werken. Ik vind het een 'verschrikkelijk programma', maar er zijn gelukkig alternatieven: bijv. ChrisTV, werkt ook met de Hauppauge PVR serie.
Naast ChrisTV zijn er vele andere proggies te vinden al naar gelang je wensen en eisen......
Bedankt voor je reactie! De software is nu nog niet zo heel belangrijk, maar bedankt voor de tip (ChrisTV).kaajee schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:21:
[...]
Tuurlijk werkt die PVR-150MCE ook onder XP Pro......MCE is ook gewoon een XP Pro met een extra programaatje. Kwestie van de juiste drivers installeren......
Het ligt er eerder aan welk programma je wilt gaan gebruiken om daadwerkelijk tv mee te gaan kijken. Maar ik begrijp dat je daarvoor Hauppauge's WinTV2000 wilt gaan gebruiken.......daar moet het ook gewoon mee werken. Ik vind het een 'verschrikkelijk programma', maar er zijn gelukkig alternatieven: bijv. ChrisTV, werkt ook met de Hauppauge PVR serie.
Naast ChrisTV zijn er vele andere proggies te vinden al naar gelang je wensen en eisen......
Dat zeg ik!
Maar weet iemand of en hoe ik die MCE afstandsbediening werkend kan krijgen met dscaler? bij wintv doet ie het ook (nog) niet.
Girder is je tool!Britske schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:40:
Ik heb sinds net ook de PVR-150MCE kit. Ik gebruik DScaler, wat een veel betere kwaliteit geeft dan WinTV.
Maar weet iemand of en hoe ik die MCE afstandsbediening werkend kan krijgen met dscaler? bij wintv doet ie het ook (nog) niet.
Maar je hebt toch wel de originele Microsoft USB IR-ontvanger? Die wordt toch gewoon herkend in Windows? XP of XP-MCE maakt niet uit, wordt in allebei gewoon herkend.Britske schreef op woensdag 07 november 2007 @ 19:41:
Werkt niet? Het probleem is misschien dat ik geen windows xp media center edition heb, maar gewoon home.
Dan in Girder de MCE-remote plugin instellen (eerst downloaden, er zijn 2 varianten) en gaaaaan......
Verwijderd
Wat is hier aan te doen? Digitale opties of een goede analoge versterker? Ik wil alles via Vista MCE doen zowel TV kijken als opnemen.
Wie 'zeurt' daarom?Britske schreef op donderdag 08 november 2007 @ 01:34:
Nu zeurt ie om irremote.dll die nergens te vinden is. Waarom werkt die rommel niet gewoon.
Heb je de irremote.dll wel in de Girder plugins folder geplaatst?
(zoals in de readme staat)
En 'die rommel' werkt perfect hoor, maar is gemaakt voor Windows Media Center Edition, daarin werkt ie dus absoluut feilloos. Als jij iets anders met dat ding wilt, begeeft je je op 'tweakers' vlak en zul je zelf meer moeite moeten doen om 1 en ander aan de praat te krijgen meestal. Daarmee is het zeker geen rommel, feitelijk maak je er zelf 'rommel' van omdat je het niet gebruikt op de wijze waarvoor het gemaakt is..........
Zou je dan bij deze mij alsjeblieft willen vertellen hoe dat dan moet ?kaajee schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:21:
Tuurlijk werkt die PVR-150MCE ook onder XP Pro......MCE is ook gewoon een XP Pro met een extra programaatje. Kwestie van de juiste drivers installeren......
Ik heb dat kaartje voor mijn Pa gekocht en 6 Windows installaties later en een hoop frustratie/gezeik werkt het nog steeds maar half i.c.m. DScaler zonder geluid
Ik volg dit Topic al vanaf deel 1 en heb vanalles gedaan en het werkt gewoon NIET zoals het hoort ...
Alvast super / mega / über / ... / hartstikke bedankt
Wat dat betreft heb ik ook ERG veel pech met TV kaarten. Ik heb net niet een soort trauma ervan gekregen. Hiervoor had mijn Pa ook een TV kaart en dat was in het begin ook veel gekloot. Toen die het eindelijk een beetje deed kwam XP en toen was het WEER raak. Toen dus die Hauppage gekocht omdat iedereen er zo lovend over was. Ik tot dusver niet helaas. Oude kaart moet ik nog onder FreeBSD testen. Als het goed is zou die in 1 keer moeten werken door support van de BT878 chip in de FreeBSD Kernel
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Probeer een het Lite CD Release 2.7.25057 installatie pakket van de SHSPVR site.nero355 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:26:Ik heb dat kaartje voor mijn Pa gekocht en 6 Windows installaties later en een hoop frustratie/gezeik werkt het nog steeds maar half i.c.m. DScaler zonder geluid![]()
Ik volg dit Topic al vanaf deel 1 en heb vanalles gedaan en het werkt gewoon NIET zoals het hoort ...
Verder is het het beste om de kanaal frequenties handmatig in te voeren (haal deze van de site van je kabelprovider)
[ Voor 4% gewijzigd door The_Doman op 10-11-2007 21:51 ]
Met Windows MCE heb ik de composite eigenlijk nooit aan de praat gekregen en onder Ubuntu lukt het me maar niet om die Hauppage 150MCE aan de praat te krijgen (nog daargelaten wat daar dan de beste software is).
De PVR150/500 Hauppauge kaartjes gaan gewoon heel slecht om met een composite signaal doordat standaard in de drivers het zogenaamde comb filter uitgeschakeld is resulterend in een relatief wazig beeld.Klaus_1250 schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:15:
Ik denk dat de beeldkwaliteit weinig met DScaler te maken heeft. Composiet is niet ideaal en levert je al een mindere beeldkwaliteit (nog los van de kwaliteit kabel) plus dat je ook nog eens beeldkwaliteit kwijtraakt bij de digitalisering van het composietsignaal via de Hauppage.
Zie deze thread op het SHSPVR Forum voor informatie om het comb filter aan te passen.
SHSPVR Forum: Poor Picture Quality with PVR 150 MCE Analog Capture
DScaler gebruikt zijn eigen drivers waardoor het beeld in veel gevallen beter zal zijn, echter DScaler maakt geen gebruik van de hardware MPEG2 chip dus hebt je er niet zoveel aan als je wilt opnemen.
Kom er zelf niet meer uit...
Ik heb al een Mediacenter met een Hauppage pvr150-mce
Nu heb ik ergens een LeadTek TV2000 XP Expert vandaan weten te scharrelen en die wou ik er bij in bouwen.
Nou ok, ingebouwt en geinstalleert verliep allemaal vlotjes..
aleen nu wil ik met 2 tuners mediacenter gebruiken zodat ik kan opnemen en tvkijken tegelijk,
Aleen ik kan nogsteeds aleen opnemen met de pvr150mce het lijkt alsof mediacenter de leadtek niet herkent.. moet deze kaart ergens ingestelt (geactiveert) worden in mediacenter ofzo?
Specs:
Beide tvkaarten zijn goed geinstalleert..P4 2,4
786MB DDR
Asrock p4i65g
80GB maxtor
Windows Vista (Home Premium) + Mediacenter < volledig geupdate
Hauppage PVR150 MCEKIT < vista standaart drivert
LeadTek TV2000 xp expert < vista drivers gedownload van de site
Genoeg informatie?
Bedankt.
Je hebt dan wel Vista drivers voor de Leadtek kaart maar dat betekent nog niet dat ie ook Vista MCE geschikt is (dus geschikt en compatible met het Media Center 'gedeelte' van Vista)Redskillz schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:23:
Hallo allen!
Kom er zelf niet meer uit...![]()
Ik heb al een Mediacenter met een Hauppage pvr150-mce
Nu heb ik ergens een LeadTek TV2000 XP Expert vandaan weten te scharrelen en die wou ik er bij in bouwen.
Nou ok, ingebouwt en geinstalleert verliep allemaal vlotjes..
aleen nu wil ik met 2 tuners mediacenter gebruiken zodat ik kan opnemen en tvkijken tegelijk,
Aleen ik kan nogsteeds aleen opnemen met de pvr150mce het lijkt alsof mediacenter de leadtek niet herkent.. moet deze kaart ergens ingestelt (geactiveert) worden in mediacenter ofzo?
Specs:
[...]
Beide tvkaarten zijn goed geinstalleert..
Genoeg informatie?
Bedankt.
Dat staat ook niet op de site van Leadtek, daar staat bijv. ook niet dat ie XP MCE compatible is.
En dat is ie dus ook niet, bijvoorbeeld vanwege het ontbreken van een hardwarematige MPEG2 encoder (die op je 150MCE wel zit).
Nu zijn er wel kaarten die met een softwarematige encoder wel kunnen werken onder MCE, maar de vraag is of je dat wil en of die van jou dat ook kan......
(en de combi in MCE tussen hw-MPEG2 en sw-MPEG2 is ook niet ideaal)
Welke hardware/software-combinatie raad jij dan aan?The_Doman schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:44:
[...]
De PVR150/500 Hauppauge kaartjes gaan gewoon heel slecht om met een composite signaal doordat standaard in de drivers het zogenaamde comb filter uitgeschakeld is resulterend in een relatief wazig beeld.
Volgens mij was er ook nog een probleem met DScaler in combinatie met de ATI drivers on windows XP. Is al weer een tijdje geleden dat ik dat tegen kwam (draai zelf nu bijna een jaar vista), maar als je een ati video kaart hebt kan het daar dus ook nog aan liggen.Exploited schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:54:
Ik heb zelf de Hauppage 150MCE en gebruik DScaler om het beeld van mijn Tele2-digitale TV-ontvanger via de composite ingang op mijn monitor te krijgen, maar het beeld is eigenlijk verre van ideaal. Zijn er misschien ondertussen betere programma's als DScaler om beeld van de composite te krijgen?
Je kunt eens kijken of je met mediaportal meer succes hebt?
Volgens mij is hier een registry hack voor. Weet het ook niet meer precies hoe dat ding heet, maar dat haalt niet heel veel uit hoor.Exploited schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:18:
[...]
Welke hardware/software-combinatie raad jij dan aan?
edit: hier comb: http://www.shspvr.com/smf/index.php?topic=9170.0
[ Voor 20% gewijzigd door .Johnny op 12-11-2007 13:57 ]
Mijn situatie is dat mijn Hauppauge PVR-350 (geweldig ding
Op zoek zijnde naar alternatieven ben ik ook uitgekomen bij de Saber 2020 gezien de sterke beeldkwaliteit maar helaas ook weer geen support voor XP x64 (link).
Nou ben ik zelf niet zo direct een Vista fan dus zou ik liever nog een tijdje XP gebruiken maar is dit realistisch? Wat zijn dan nog de alternatieven?

Note: ik kijk nog analoog ...
Maar! als ik bij de specificaties van de kaart kijk, dan zie ik: Supports MPEG1, MPEG2 Codec, MPEG4 compression for analog video settings..kaajee schreef op maandag 12 november 2007 @ 09:23:
[...]
Je hebt dan wel Vista drivers voor de Leadtek kaart maar dat betekent nog niet dat ie ook Vista MCE geschikt is (dus geschikt en compatible met het Media Center 'gedeelte' van Vista)
Dat staat ook niet op de site van Leadtek, daar staat bijv. ook niet dat ie XP MCE compatible is.
En dat is ie dus ook niet, bijvoorbeeld vanwege het ontbreken van een hardwarematige MPEG2 encoder (die op je 150MCE wel zit).
Nu zijn er wel kaarten die met een softwarematige encoder wel kunnen werken onder MCE, maar de vraag is of je dat wil en of die van jou dat ook kan......
(en de combi in MCE tussen hw-MPEG2 en sw-MPEG2 is ook niet ideaal)
ftp://ftp.leadtek.nl/mirr...017/6xxx_W05G0222(C)E.pdf
Of betekent dit wat anders? het is toch zo dat een kaart mpeg2 moet ondersteunen wil die in mediacenter werken?
Mvg
Als je het tv kijken dan zo belangrijk vindt vraag ik me af waarom je niet afstapt van je 64bit OS? Waarom in hemelsnaam? Wat voegt dat dan toe voor jou?Ravefiend schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:58:
Velen onder jullie gebruiken een TV kaart als PVR, onderdeel van een HTPC waar je dus MCE voor gebruik.
Mijn situatie is dat mijn Hauppauge PVR-350 (geweldig ding) niet meer bruikbaar is (soon to be spotted on V&A
) in mijn nieuw systeem gezien het feit dat ik 4GB geheugen heb met Windows XP x64 en er daarvoor geen drivers beschikbaar geleverd worden. Genoeg te vinden hierover maar de bottom line blijft hetzelfde: een Hauppauge PVR-350 krijg je nooit aan de praat op een 64 bit OS.
Op zoek zijnde naar alternatieven ben ik ook uitgekomen bij de Saber 2020 gezien de sterke beeldkwaliteit maar helaas ook weer geen support voor XP x64 (link).
Nou ben ik zelf niet zo direct een Vista fan dus zou ik liever nog een tijdje XP gebruiken maar is dit realistisch? Wat zijn dan nog de alternatieven?
Ja, in beginsel wel, maar wel een hardwarematige MPEG2 (encoder), en dat mpeg2 waar jij op doelt is softwarematig. Nu zijn er ook wel softwarematige MPEG2 encoders te krijgen (bijv. van Mainconcept), die zou je kunnen proberen of dat gaat werken met je Leadtek kaart. Maar ik betwijfel het en dan nog is het de vraag of je dat wil..............Redskillz schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:41:
[...]
Maar! als ik bij de specificaties van de kaart kijk, dan zie ik: Supports MPEG1, MPEG2 Codec, MPEG4 compression for analog video settings..
ftp://ftp.leadtek.nl/mirr...017/6xxx_W05G0222(C)E.pdf
Of betekent dit wat anders? het is toch zo dat een kaart mpeg2 moet ondersteunen wil die in mediacenter werken?
Mvg
Verwijderd
Hoe ervaar jij analoog kijken en welk beeldscherm gebruik je?Ravefiend schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:58:
Velen onder jullie gebruiken een TV kaart als PVR, onderdeel van een HTPC waar je dus MCE voor gebruik.
Mijn situatie is dat mijn Hauppauge PVR-350 (geweldig ding) niet meer bruikbaar is (soon to be spotted on V&A
) in mijn nieuw systeem gezien het feit dat ik 4GB geheugen heb met Windows XP x64 en er daarvoor geen drivers beschikbaar geleverd worden. Genoeg te vinden hierover maar de bottom line blijft hetzelfde: een Hauppauge PVR-350 krijg je nooit aan de praat op een 64 bit OS.
Ik heb vandaag net mijn 107 cm plasma binnen en vind de directe kwaliteit van analoog prima. Alleen via mijn videokaart (Hauppage 500) is nog niet prima.
Ben nog steeds aan het twijfelen. Of helemaal digitaal, een andere videokaart (FloppyDTV) en niet kunnen opnemen want ik ga geen 2 kaarten kopen of analoog blijven en er een versterker voor zetten of andere kaart (Saber) inzetten.
Puur voor HTPC is Vista het overwegen waard. De Media Center die bij vista komt is weer een stapje beter dan de xp-versie en van al de andere ondingen in Vista heb je met je HTPC niet zo snel lastRavefiend schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:58:
Ben ik het helemaal mee eens..vooral met twee floppyDTV tuners helemaal super...geen goedkope oplossing...maar 10 keer beter dan een analoge tuner.Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:39:
Vista is voor een HTPC super. Ik wil niets anders meer.
Dit is natuurlijk zwaar overdreven, het is duidelijk beter dan menig analoge kaart maar zeker geen 10x. Als ik floppyDTV een 10 geef op de schaal van 1 tot 10 dan geef ik de Saber Vista View een 7½ en de Hauppauge 150/500 een 5.Michel242186 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 18:16:
[...]
Ben ik het helemaal mee eens..vooral met twee floppyDTV tuners helemaal super...geen goedkope oplossing...maar 10 keer beter dan een analoge tuner.
Testing, one, two ...
Verwijderd
Hebben jullie mischien een idee?
Ik ga nu alles verwijderen en opnieuw installeren.
Ben ik niet met je eens....de analoge kaartjes kunnen niet tippen aan het digitale beeld...tenminste als ik uitga van de Hauppauge 500...ik heb geen ervaring met de Saber...hardware-lover schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:36:
[...]
Dit is natuurlijk zwaar overdreven, het is duidelijk beter dan menig analoge kaart maar zeker geen 10x. Als ik floppyDTV een 10 geef op de schaal van 1 tot 10 dan geef ik de Saber Vista View een 7½ en de Hauppauge 150/500 een 5.
@HdG123...kijk ff op het forum van FireDTV daar kun je veel transponder lijsten vinden!
[ Voor 7% gewijzigd door Michel242186 op 24-11-2007 06:37 ]
Zeg ik iets anders dan? FloppyDTV waardeer ik 100% hoger dan de Hauppauge 150/500 en da's niet niks. Ik heb alle kaarten in de praktijk meegemaakt en heb een aardige indruk gekregen maar dit is mijn persoonlijke waardering welke bij een ander weer anders uit zal pakken omdat er bijvoorbeeld via een andere aansluiting naar een ander type TV gekeken wordt. Het gaat er eigenlijk om waar je zelf genoegen mee neemt en wat het mag kosten. Een complete werkende single setup van FloppyDTV i.c.m. TV-home komt normaal gesproken toch op zo'n 255 euro. Een Saber kost de helft en heeft 2 tuners, dus.........Michel242186 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 06:35:
[...]
Ben ik niet met je eens....de analoge kaartjes kunnen niet tippen aan het digitale beeld...tenminste als ik uitga van de Hauppauge 500...ik heb geen ervaring met de Saber...
@HdG123...kijk ff op het forum van FireDTV daar kun je veel transponder lijsten vinden!
Testing, one, two ...
Verwijderd
Ik heb een een paar weken geleden een nieuwe PC gekocht (Acer Aspire M3610 Quad), en daarbij een Externe TV Kaart (Pinnacle PCTV Hybrid Tuner Kiy for Windows Vista) Link: http://www.paradigit.nl/info.php?group=8&art=10016222
Deze tv-kaart zegt zowel analoge als digitale tv te ondersteunen.
Ik heb de kaart eerst met analoge tv geprobeerd. Resultaat was dat ik vrij slecht beeld had en dan het computerbeeld bleef flikkeren (ook als ik geen tv keek). Waarschijnlijk dus een storing in het signaal, of een te zwak signaal.
Nu heb ik Digitenne van KPN, maar het lukt mij niet om de Digitenne op m'n pc te krijgen via de tv-kaart.
Ik krijg alleen maar een paar zenders (TV5, National Geog.) met extreem slecht beeld binnen. En dat terwijl hij NL 1,2 en 3 sowieso zo uit de lucht zou moeten kunnen pakken.
Ik heb de digitenne dmv zo'n normale witte tv-antennekabel verbonden met de de tvkaart.
Nu is mijn vraag; weten jullie wat er mis is? Is er iets mis met de instellingen of moet ik mijn digintennekastje op een andere manier verbinden met mijn tv-kaart?
Ik ben redelijk radeloos op dit moment, want ik zou t echt niet meer weten...
Alvast Bedankt!
Groeten, Sjoerd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 13:53 ]
Ik dacht eerst nog dat het aan interne storing lag van de harddisk oid. Bij de PCTV had het zo ver mogelijk van andere insteekkaarten plaatsen ook positief effect op de beeldkwaliteit maar helaas.
Ik zie een soort van verticale vage lijnen over het beeld heen en de kale kop van Filip Freriks lijkt in de directe omgeving van die lijnen daardoor soms wat groen en paars ipv de werkelijke kleur. Helaas is de inruilperiode net 1 dag verstreken, dus zit ik met de rommel.
Ik had trouwens ergens op een linux forum gelezen dat het beeld grainy werd als het signaal juist te sterk was. Lijkt me sterk, maar wie weet, misschien kan iemand dit testen?
Ik heb de PCTV ook es in de HTPC gezet en het beeld daarvan was nog slechter. De WinTV 500 was nu in verhouding juist veel beter, zij het nog altijd niet heel goed. Dit deed mij vermoeden dat het toch aan het signaal kon liggen. Een paar tussenstukjes vervangen en een kabel naar de zolder niet meer aangesloten en waarempel het beeld was al wat beter, maar nog altijd niet naar tevreden heid.
De PCTV toen weer in de originele pc gezet en daar was het beeld toch nog een stuk beter. Ook nog wat ruis erdoorheen. Het blijft toch een gedoe met die TVkaarten.
[ Voor 30% gewijzigd door REDFISH op 09-12-2007 00:37 ]
Waarvoor deze post?
Nu ben ik daar al stevig geholpen, alleen is de finishing touch nog niet aanwezig: een goede TV-kaart die enkele eisen bevat:
- Opnemen van TV-signaal
- Opnemen van afleveringen (showview?)
- Getimede opnames.
Wat heb ik nu?
Een samsung decoder van @home met een smartcard, die via scart is aangesloten op een bravia.
In mijn andere topic is er verteld dat het mogelijk is om vóór de @home-decoder een splitter te plaatsen, die daar het afgesplitste analoge signaal naar de htpc stuurt.
Het andere signaal gaat "gewoon" de decoder in om "gewoon" tv te kijken.
Wat wil ik?
Ik heb nogmaals kritisch gekeken naar de gekozen setup, en heb gezien dat ik net zo goed dus deze kaart kan aanschaffen: Asus My Cinema-P7131
http://www.alternate.nl/h...13&source2=coList#tecData
Deze heeft namelijk ook een afstandsbediening erbij. Kan deze combinatie dan ook in de opnamemogelijkheid voorzien?
Of zijn er andere, goede kaarten die opnames mogelijk maken?
Het is de bedoeling dat de HTPC dus kan opnemen op het moment dat ik niet aanwezig ben.
Als bovenstaande zo is, dan heb ik de config voor zover bij elkaar, neem ik aan.
Asus My Cinema-P7131 € 35,- |
TV / Radio Kaart, PCI, Analoog, Stereo |
Microsoft Windows Vista Home Premium €99,- |
Windows OEM, Nederlands, 1 Licentie |
Antec New Solution NSK2480 € 99,- |
2 x, 2 x, 380 Watt 2xKoeler 120mm |
Asus DRW-1814BL € 35,- |
18 / 8 / 8 speed, 18 / 6 / 8 speed, 16 / 48 speed |
Alternate Upgrade Kit AMD® Vista Ready € 135,- |
AMD 690V, 2.000 MT/s, Socket AM2 |
ATI SB600 Southbridge |
USB 2.0 Controller |
[b]Radeon XPRESS 1200 |
[b]Realtek ALC883 (HD-Audio; 8-Kanaals) |
Realtek RTL8100C |
Athlon64 X2 4200+ |
2x 2200 MHz, 2x 512 kB, 2000 MT/s, Windsor |
MDT DIMM 1 GB DDR2-667 |
1024 MB, CL4, 2 stuk(s), PC2 5300 |
TP-LINK TL-WN550G WLAN-kaart € 14,90 |
Samsung Spinpoint T166 € 69,- |
320 GB, 8,9 / 8 / 7200 |
Subtotaal: € 486,90 |
Wat me opvalt met deze driver is dat m'n tv kijk / opneem tool ( IUVCR ) vele malen sneller opstart en dat de beeldkwaliteit stukken beter is met deze opensource 64bits driver.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Een linkje naar die driver is misschien wel fijn dan. Wellicht zijn er ook betere (open source) drivers te vinden voor andere kaarten op die website?flitspaal.nl schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:04:
Ik heb dit weekend een nieuwe pc in elkaar gezet ( Intel Q6600 ) en meteen Windows XP64 er maar opgezet. Blijkt dat mijn Leadtek TV2000XP Deluxe ( BT878 chipset ) niet officieel werkt onder XP64 ( geen drivers ). Uiteindelijk via een hoop zoekwerk, gepruts en gevloek een opensource driver gevonden die onder X64 wel werkt.
Wat me opvalt met deze driver is dat m'n tv kijk / opneem tool ( IUVCR ) vele malen sneller opstart en dat de beeldkwaliteit stukken beter is met deze opensource 64bits driver.
Edit:dnhelle schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:37:
In dit topic: Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid heb ik al om raad gevraagd voor een ideale budget HTPC.
[
Asus My Cinema-P7131 € 35,- TV / Radio Kaart, PCI, Analoog, Stereo Microsoft Windows Vista Home Premium €99,- Windows OEM, Nederlands, 1 Licentie Antec New Solution NSK2480 € 99,- 2 x, 2 x, 380 Watt 2xKoeler 120mm Asus DRW-1814BL € 35,- 18 / 8 / 8 speed, 18 / 6 / 8 speed, 16 / 48 speed Alternate Upgrade Kit AMD® Vista Ready € 135,- AMD 690V, 2.000 MT/s, Socket AM2 ATI SB600 Southbridge USB 2.0 Controller [b]Radeon XPRESS 1200 [b]Realtek ALC883 (HD-Audio; 8-Kanaals) Realtek RTL8100C Athlon64 X2 4200+ 2x 2200 MHz, 2x 512 kB, 2000 MT/s, Windsor MDT DIMM 1 GB DDR2-667 1024 MB, CL4, 2 stuk(s), PC2 5300 TP-LINK TL-WN550G WLAN-kaart € 14,90 Samsung Spinpoint T166 € 69,- 320 GB, 8,9 / 8 / 7200 Subtotaal: € 486,90
Ik heb deze kaart gevonden: http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JKPIBC&
Deze zou goed uit de bus komen icm. Vista. Iemand bekend met deze kaart / outputkwaliteit?
Graag hoor ik van jullie of deze een goede vervanger is voor bovenstaande Asus-kaart.
Wat ga je gerbuiken om tv op te nemen/te kijken? Welke software? De Media Center van Vista (of XP MCE) of een andere toepassing? Als je MCE wilt gaan gebruiken zou ik een tuner met hardwarematige MPEG2 encoder nemen. Die je nu op het oog hebt werken niet of moeizaam icm MCE.......dnhelle schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:26:
[...]
Edit:
Ik heb deze kaart gevonden: http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JKPIBC&
Deze zou goed uit de bus komen icm. Vista. Iemand bekend met deze kaart / outputkwaliteit?
Graag hoor ik van jullie of deze een goede vervanger is voor bovenstaande Asus-kaart.
En kijk eens naar de 690G (ipv 690V) deze heeft oboard HDMI is een completer board. Bijv. de Gigabyte GA-MA69GM-S2H (veel betere keus)
[ Voor 14% gewijzigd door kaajee op 10-12-2007 21:45 ]
Dank!kaajee schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:41:
[...]
Wat ga je gerbuiken om tv op te nemen/te kijken? Welke software? De Media Center van Vista (of XP MCE) of een andere toepassing? Als je MCE wilt gaan gebruiken zou ik een tuner met hardwarematige MPEG2 encoder nemen. Die je nu op het oog hebt werken niet of moeizaam icm MCE.......
En kijk eens naar de 690G (ipv 690V) deze heeft oboard HDMI is een completer board. Bijv. de Gigabyte GA-MA69GM-S2H (veel betere keus)
Dit helpt mij stukken beter. Dat wordt dus HDMI < -- > HDMI.
Dit bordje is wel goed te betalen en heeft ook veel mogelijkheden.
Ideaal.
Welke kaart zou jij hierop aanraden? Ik wil hem in eerste instantie met Vista MCE gaan gebruiken.
Eventueel later met mediaportal. Raar dat die Pinaccle daar niet mee gaat werken.
Ik heb me echt enorm een ei gezocht, maar ik kan niet echt dé kaart aanwijzen.
Ik heb er al meerdere bedacht, maar het wordt steeds moeilijker. Liefste zou ik willen dat iemand kan zeggen dat díé kaart het beste is (prijs / kwaliteit) en dan ben ik gelukkig...
Graag advies...
[ Voor 16% gewijzigd door dnhelle op 10-12-2007 22:04 ]
Enkele tuner: gewoon een Hauppauge 150MCE (even kijken welke uitvoering: kit/oem)dnhelle schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:01:
[...]
Dank!
Dit helpt mij stukken beter.
Dit bordje is wel goed te betalen en heeft ook veel mogelijkheden.
Ideaal.
Welke kaart zou jij hierop aanraden? Ik wil hem in eerste instantie met Vista MCE gaan gebruiken.
Eventueel later met mediaportal. Graag advies...
Dubbele tuner: Hauppauge 500MCE (kit/oem) of beter: Saber Vista View
En anders dit topic nog eens goed doornemen, deze kaarten zijn ook al vele malen de revue gepasseerd..........
Ik zal de driver vandaag of morgen op m'n webspace zetten. Zowel de opensource driver die nog geconffiged moet worden als mijn werkende .INF file voor m'n Leadtek kaartje.gwystyl schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:36:
[...]
Een linkje naar die driver is misschien wel fijn dan. Wellicht zijn er ook betere (open source) drivers te vinden voor andere kaarten op die website?
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.