Thnx.
Kan iemand een stukje uploaden van een opname, zodat ik kan zien wat de kwaliteit is?
Dit maakt het voor mij makkelijker om te kiezen.
Thnx.
Hierbij de driver,flitspaal.nl schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:03:
[...]
Ik zal de driver vandaag of morgen op m'n webspace zetten. Zowel de opensource driver die nog geconffiged moet worden als mijn werkende .INF file voor m'n Leadtek kaartje.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Thx, eens kijken wat ik er mee kan. Heb je ook nog een link naar de pagina waar je hem vandaan had? Dan kan ik daar verder kijken als deze driver niet werkt voor mijn kaart.flitspaal.nl schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:58:
[...]
Hierbij de driver,
http://www.flitspaal.nl/martin/leadtek
succes :-)
Hier komt de driver uiteindelijk weg ( vage russische site )gwystyl schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:20:
[...]
Thx, eens kijken wat ik er mee kan. Heb je ook nog een link naar de pagina waar je hem vandaan had? Dan kan ik daar verder kijken als deze driver niet werkt voor mijn kaart.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Voordat dit topic geweldig hard de history inschuift, kan iemand bovenstaande vraag beantwoorden?dnhelle schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:04:
Kan iemand een stukje uploaden van een opname, zodat ik kan zien wat de kwaliteit is?
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Welke specifieke software wil je gaan gebruiken? Vista is in principe alleen maar een besturings systeem. Tenzij je Vista MCE (Media Center Edition) bedoelt, maar feitelijk is dat een apart programma binnen Vista....the squaler1 schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:42:
Ik wil graag een Tv-kaartje gaan gebruiken met windows vista maar ben toch wel onbekend op dit gebied ik heb gewone kabel van Essent. Ik wil niet meer uitgeven als 70 a 80 euro en wil goede kwaliteit's opname en afspelen en tijdens het tv-kijken. Als het kan wil ik hem bij Alternate kunnen halen.
\Euhhh gewoon vista MCE of de bijgelverde software voor scaling om in een klein venstertje te kijkenkaajee schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:06:
[...]
Welke specifieke software wil je gaan gebruiken? Vista is in principe alleen maar een besturings systeem. Tenzij je Vista MCE (Media Center Edition) bedoelt, maar feitelijk is dat een apart programma binnen Vista....
Er zijn natuurlijk talloze andere tv kijk/tuner/opneem programma's. Je keuze kan hier mee te maken hebben.......
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Ga dan (gewoon) voor een tuner met hardwarematige MPEG2 encoder die MCE certified is. Voor jouw budget kom je dan al snel bij de veel gebruikte Hauppauge 150 MCE uit. Vast ook bij Alternate te halen........the squaler1 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 08:35:
[...]
\Euhhh gewoon vista MCE of de bijgelverde software voor scaling om in een klein venstertje te kijken
Ok dank je ik ga dan de Hauppage wintv-pvr-150 lowprofile oem bij alternate halen deze heeft ook nog radio en is 4 euro goedkoper als de gewonekaajee schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:17:
[...]
Ga dan (gewoon) voor een tuner met hardwarematige MPEG2 encoder die MCE certified is. Voor jouw budget kom je dan al snel bij de veel gebruikte Hauppauge 150 MCE uit. Vast ook bij Alternate te halen........
Kan, maar het kan (veel) goedkoper, zelfs als je verzendkosten meerekend.......the squaler1 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:54:
[...]
Ok dank je ik ga dan de Hauppage wintv-pvr-150 lowprofile oem bij alternate halen deze heeft ook nog radio en is 4 euro goedkoper als de gewone
[ Voor 13% gewijzigd door AlexanderB op 21-12-2007 00:12 ]
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik heb een duidelijke voorkeur voor de Saber maar een ander (die bijvoorbeeld problemen heeft met deze kaart) zal de Hauppauge MCE500 adviseren.Paradox schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:28:
uhm.. Ik hoor duidelijke meningen, alleen geen beslissing. Als ik moet kiezen tussen de Saber Vista View of de Hauppauge 500MCE.
Welke is dan het beste.
Testing, one, two ...
Welke software zit erbij?AlexanderB schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 00:12:
Eminent EM3700 TV Tuner Card PCI (Analoog, PCI 2.2)
ik krijg de software niet aan de gang op xp pro (sp2)
bij het openen krijg ik een foutmelding (zal zo ff opzoeken wat het nou precies was) en sluit het programma weer af. (het gaat hier om tvr.exe)
iemand een idee wat ik nog kan proberen (behalve een duurdere kaart kopen?)
[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 16-01-2008 18:03 ]
Het lijkt mij dat een slechte deinterlace filter gebruikt.PolluxDKB schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:53:
Is dit kwaliteit die ik moet accepteren met een PVR 150?:
http://i19.tinypic.com/6uecpye.jpg
http://i11.tinypic.com/6x7y49k.jpg
http://i11.tinypic.com/6okceh1.jpg
Ik vind het er namelijk niet uit zien.
En ik krijg hem hoe dan ook niet full screen in tv mode, op mijn 16:10 widescreen. Zowel op 16:9 en 4:3 met aspect ratio aan of uitgevinkt ziet het er bagger uit. Links, rechts,boven, onder strepen. Die boven en onder begrijp ik, maar links en rechts? Als ik gewoon in WinTV2000 het beeld helemaal uitrek ziet het er prima uit qua verhoudingen, waaro mgaat ie in TV mode niet helemaal full screen dan: http://i9.tinypic.com/815qkiw.jpg
En bij Fine Tunen onthoud ie de instellingen niet, behalve als ik de zender opnieuw Add, en de oude weggooi...
En ik kan echt niet vinden waar je gewoon per zender in kan typen op welke frequentie in mHz hij zit, want die autoscan bakt er geen hol van heb ik het idee.
[ Voor 30% gewijzigd door MikeyMan op 17-01-2008 23:13 ]
Dacht het niet, dit lijkt helemaal nergens op natuurlijk...PolluxDKB schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:53:
Is dit kwaliteit die ik moet accepteren met een PVR 150?:
Ik vind het er namelijk niet uit zien.
oh bedankt, zal et eens proberen..gwystyl schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 00:42:
[...]
Welke software zit erbij?
Je zou DScaler kunnen gebruiken, die ondersteunt de meestgebruikte chipsets en werkt meestal beter dan bijgeleverde software.
Je kunt ook de dscaler deinterlace filters in christv gebruiken.PolluxDKB schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:33:
In ieder geval bedankt voor iedereens reacties, de kwaliteit van het beeld is zo'n beetje 2 keer beter geworden
Maar ik heb nog wel een probleempje. Bij DSCaler heb ik mooier beeld dan bij ChrisTV Professional. ChrisTV Professional heeft daarentegen veel meer functies en het gebruiksgemak is zo veel hoger...
Heeft er nog iemand tips om ChrisTV Professional (4.99) even mooi als DSCaler te maken? Qua beeldkwaliteit dan.
Die HVR-1700 staat ook niet eens bij de versch. officiele Hauppauge sites......en buiten dat: waar ie wel te vinden is op het internet staat ie voor ruim 100eu. Dan kun je mi. beter de Saber kopen. Met de HVR-1700 koop je per slot eigenlijk maar 1 tuner. Er is geen HTPC software (vm?) die beide (analoog en digitaal) goed tegelijk aankan......MCE niet.....Pegasus schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:43:
Ik ben voor mijn HTPC op zoek naar een goede analoge TV-kaart, dual of single maakt me niet uit, als de opnamekwaliteit maar goed is en low profile
Ik kwam op de volgende kaarten uit:
- Hauppauge PVR-150MCE L.P. (redelijk)
- Vista View Saber 2020 (goed)
Maar... de Saber is duur en de Hauppauge is voor normale prijzen niet meer te krijgen.
Nu zie ik op diverse sites dat Hauppauge een nieuwe low profile hybride kaart uitbrengt, de HVR-1700.
Weet iemand wanneer die komt en of dit een goede kaart is?
BTW: ik heb van diverse leveranciers begrepen dat Hauppauge nogal lastig te bestellen is.
[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 23-01-2008 23:17 ]
Als ik hem hebt geinstalleerd, waar kan ik hem dan in ChrisTV aanzetten?gertjan! schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:48:
[...]
Je kunt ook de dscaler deinterlace filters in christv gebruiken.
zie http://forum.chris-tv.com/index.php?showtopic=248
Hmm, bij mij ziet het er zo uitgertjan! schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 22:00:
Hier kun je het filter aanzetten:
http://www.chris-tv.com/images/video_settings.png
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Heb je het filter van de eerste link geinstalleerd?PolluxDKB schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 22:13:
[...]
Hmm, bij mij ziet het er zo uit:
[afbeelding]
Misschien omdat ik 4.99 heb en niet 5.00?
Ja. Maar ik zie trouwens nergens DScaler staan?gertjan! schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 22:38:
[...]
Heb je het filter van de eerste link geinstalleerd?
Ik denk dat je probleem grotendeels opgelost wordt door gebruik te maken van Windows Movie Maker of andere capture software waarbij je de ingang kunt selecteren waarop jij je PS hebt aangesloten. Je hebt dan niets te maken met het "bufferen" en je hoeft de registerhack niet uit te voeren.Alex3305 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:48:
Ik heb zelf al zitten zoeken en heb inmiddels al een TV-kaartje in mijn systeem hangen, alleen nu zou ik graag er nog eentje bij willen, eigenlijk om de volgende dingen te doen:Inmiddels heb ik er een Hauppauge WinTV-HVR-1200 inzitten, die me opzich wel goed bevalt - ook qua kwaliteit, echter kan ik er totaal geen Playstation op spelen.
- Tv kijken (en tegelijk opnemen, omdat ik dan toch een dual-tuner setup krijg)
- Playstation op mijn PC spelen - hoeft uiteraard niet tegelijk te zijn met TV-kijken, maargoed dat kan mijn tweede kaart dan overnemen.
- De S-Video/Composite ingang moet naast weinig lag ook wel redelijke qualiteit zijn. Hiervoor heb ik een Leadtek gehad en deze interlacede (dacht ik), waardoor er dus scanlines en blurs doorheen kwamen tijdens het spelen.
Dit is omdat er een lag opzit (van 2 seconden) die gebruikt wordt om TV te bufferern. Als je dit namelijk uitzet (via de LivePreview 'hack' in het register) dan is de TV brak en niet te kijken (het hakkelt dan namelijk).
Iemand ideeën, voor een betaalbare kaart? Ik heb namelijk zelf al gezocht, maar er staat niet veel in de pricewatch hier op T.net, de Kieskeurig database is ook niet echt te vertrouwen (één iemand geeft een 9, terwijl de ander een 2 geeft), GoT is niet veel te vinden (imho) en op internet is met "Kaartnaam +review" niet veel te vinden, behalve dan shopping sites...
Testing, one, two ...
Ik heb natuurlijk ook al verscheidene software-dingese uitgeprobeerd, waarop het niet werkt. Die buffer blijft eroverheen hangen geloof ik hoor.hardware-lover schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:29:
[...]
Ik denk dat je probleem grotendeels opgelost wordt door gebruik te maken van Windows Movie Maker of andere capture software waarbij je de ingang kunt selecteren waarop jij je PS hebt aangesloten. Je hebt dan niets te maken met het "bufferen" en je hoeft de registerhack niet uit te voeren.
Yep ook al, maar daar wilde mijn kaart helemaal niet mee samenwerken. Overigens werkt het ook niet zo mee dat ik werk op 64bit Vista geloof ikMikeyMan schreef op maandag 25 februari 2008 @ 23:06:
Dscaler al geprobeerd?
[ Voor 35% gewijzigd door joepert op 27-02-2008 12:21 ]
Ik heb een soortgelijke, denk ook van dezelfde maker. Werkt erg goed. Beeldkwaliteit is goed met de bijgeleverde antenne. Maar ik heb een actieve campingantenne eraan gehangen en nu is het beeldjoepert schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:20:
Bij de Aldi is er vanaf volgende week een USB DVB-T-stick in de aanbieding. Aan het plaatje te zien is het merk Zolid.
Is deze al eens eerder te koop geweest? Zo ja, wat zijn de ervaringen? Ik neem mijn laptop vaak mee op vakantie en het lijkt me wel handig de lokale (free-to-air) zenders te bekijken voor het weerbericht e.d. Veel intensiever gebruik heb ik op dit moment niet voor ogen, dus meer dan de 40 euro die Aldi ervoor vraagt zou ik ook niet willen betalen. Is dit voor dat geld dan een goede aankoop?
Als je een softcam kan vinden, die met de smarcard kan uitlezen.Boeiend schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:08:
Ff een vraagje ala DVB-T kaartjes. Ik heb al een tijdje zo'n kaart van Avermedia voor in m'n laptop. Nu heb ik in mijn nieuwe notebook ook een smartcard reader zitten, inpricipe bedoeld voor beveiliging bij bedrijven. Maar weet iemand of ik ook gewoon een KPN kaartje daar in kan doen? En dan gewoon alles kunnen kijken binnen Media Center (64bit Vista).
Verwijderd
Zoekfunctie van dit forum even gebruiken.Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:59:
Ik had een vraagje:
Heb door een probleem met me netwerk nu geen PCI sloten meer over en me tv-kaart eruit moeten halen. Hierdoor geen tv meer en zit te kijken naar alternatieven.
Ik kwam langs de Floppy tv kaarten met digitalen tv. Kan iemand mij precies uitleggen hoe deze werken en of deze ook werken in regio rotterdam (Barendrecht, dus UPC)
Alvast bedankt voor de reacties.
Testing, one, two ...
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door joepert op 06-03-2008 12:14 ]
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door joepert op 06-03-2008 21:01 ]
Nee, een encoder is bij digitale ontvangst niet nodig. Signaal is al digitaal en (mpeg2) ge-encodeerd hè.......(komt zo ready made je huiskamer binnen)joepert schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:44:
Hmmm dat werkte bij mij dus niet. Moet ik nog even proberen.
Overigens heb ik op Vista met het media centre zonder problemen digitale TV aan de praat gekregen. De MCE encoder hoefde ik niet te installeren; die is kennelijk alleen nodig voor XP MCE.
All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *
kaajee schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:28:
Zonder hardwarematige MPEG2 encoder (onboard) zul je in zowel Vista MCE als XP MCE altijd een softwarematige encoder moeten hebben. Als het dan al werkt......zeker niet gegarandeerd.......
Ik heb begrepen dat je elke 'conventionele' antenne eraan kan hangen. :Marinus-Roro schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:39:
Misschien een kijken of er ook een losse antenne te krijgen is met
een wat betere signaal versterker.
Verwijderd
Ik begrijp dat je wel een dual tuner versie wil? Dan blijven er niet zo veel over, kijk eens naar de Saber 2020 Dual Analog PCIe MCE TV-FM Tuner CardJig schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:12:
Nu de Hauppauge WinTV-PVR-500 MCE-Kit bijna nergens meer te krijgen is, welke tuner kaart is dan aan te raden voor in een Vista Media Center pc?
[ Voor 20% gewijzigd door Jig op 17-03-2008 14:42 ]
Je kan natuurlijk ook 2x een enkele tuner kopen, 2x een Hauppauge 150MCE bijvoorbeeld....Of eerst een en dan evt. later 1 erbij..........Jig schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:38:
Ik ben nog aan het orienteren hoor, maar dual tuner lijkt mij wel fijn. Of is toch een beetje zinloos? Ben niet zo'n diehard tv junk, maar lijkt me een leuke feature.
Jig schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:38:
Hoe zit het btw met analoog en digitaal signaal? Dat maakt voor de tuner niet uit?
Wat bedoel je precies ? Met een analoge kaart kun je via mce alleen digitale televisie kijken door je set-top box op de s-video/composiet ingang van je tv-kaart aan te sluiten. Dual tuner is wel erg fijn, heb zelf de PVR500 en kom soms nog een tuner te kort.
Er zijn (nog) vrij weinig DVB-C kaarten (dus voor digitaal over kabel), FloppyDTV is een vrij bekende. Omdat MCE dit type kaarten helemaal niet ondersteund doen deze zich voor als DVB-T (digitaal via de ether) kaarten.Jig schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:55:
Ok je moet dus wel een decoder tussen je tunerkaart en je kabel doen wil je digitale tv ontvangen. Bij digitale tuner kaarten zit deze al ingebouwd?
Ik ga em in Eindhoven aansluiten, daar heb ik het standaard UPC pakket. Versturen die niet gratis een basis digitale televisie pakket?
Ik wil (tegen betaling......Nielson schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:25:
[...]
.......Dual tuner is wel erg fijn, heb zelf de PVR500 en kom soms nog een tuner te kort.
Hey, vijf tuners ?kaajee schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:00:
[...]
Ik wil (tegen betaling......) wel eens wat voor je opnemen:
[afbeelding]
(5!)
Maar zoiets als deze?Nielson schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:32:
[...]
Er zijn (nog) vrij weinig DVB-C kaarten (dus voor digitaal over kabel), FloppyDTV is een vrij bekende. Omdat MCE dit type kaarten helemaal niet ondersteund doen deze zich voor als DVB-T (digitaal via de ether) kaarten.
Nee, 't is echt een work-around die de fabrikant in de drivers moet bakken. Heb er zelf verder geen ervaring mee, maar in het volgende topic staat erg veel info : \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PCJig schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:53:
[...]
Maar zoiets als deze?
pricewatch: Terratec Cinergy C PCI incl. CI module
Maar je bedoelt dus dat deze wel met MCE werkt doordat MCE em herkent als een DVB-T kaart? Kan ik elk type DVB-C kaart gebruiken in MCE?
Verwijderd
Als je analoge tv hebt, dan heb je een erg sterk signaal nodig, wat dus betekend dat je goede bekabeling en aansluit dozen moet gebruiken. De meeste mensen gebruiken de gamma-zut en vinden het dan vreemd dat ze geen goed beeld hebben. Op zo'n moment geeft digitaal wel nog goed beeld.Jig schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:12:
Ik hoorde van een vriend van me dat analoge tv op een MCE niet echt waardig is, te slechte kwaliteit etc. Hij raadde echt aan om digitale tv te nemen. Kan iemand dit beamen?
Hmmm..Nielson schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:25:
[...]
Wat bedoel je precies ? Met een analoge kaart kun je via mce alleen digitale televisie kijken door je set-top box op de s-video/composiet ingang van je tv-kaart aan te sluiten. Dual tuner is wel erg fijn, heb zelf de PVR500 en kom soms nog een tuner te kort.
Verwijderd
Nee, een 100hz tv heeft ongeveer 3 db meer nodig dan een gewone, een pc heeft ongeveer 3 db meer nodig dan een 100hz tv. Dus ten opzichte van een gewone tv heb je ongeveer 6 db meer nodig.Jig schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:24:
Maar als ik nu dus goed analoog beeld heb, dan is dat ook prima te doen met een HTPC?
Bij digitale TV kan dat perfect met 1 tunerNielson schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:15:
[...]
Hey, vijf tuners ?Omdat ik aan een 2e PVR500 zit te denken was ik al wat aan het rondlezen, ook over de register aanpassingen om vier tuners simultaan te kunnen gebruiken, maar wist niet dat je er zelfs nog meer kunt gebruiken.
Je nuanceert het inderdaad terecht: als de 5 zenders in 1 stream (transponder) zitten wel ja. Maar dat is zeker niet altijd het geval en waarschijnlijk juist niet de 5 die jij tegelijk wilt opnemen. Want alle beschikbare zenders (enkele honderden bij DVB-S? tientallen bij DVB-C?) zullen zeker niet in 1 'stream' zitten.........ComBax schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:01:
[...]
Bij digitale TV kan dat perfect met 1 tuner
...............
Als die 5 zenders in 1 stream zitten, kan je ze dus allemaal tegelijk ontvangen/opnemen met 1 tuner
Hangt er een beetje vanaf wat je wilt bekijken natuurlijkkaajee schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:19:
[...]
Je nuanceert het inderdaad terecht: als de 5 zenders in 1 stream (transponder) zitten wel ja. Maar dat is zeker niet altijd het geval en waarschijnlijk juist niet de 5 die jij tegelijk wilt opnemen. Want alle beschikbare zenders (enkele honderden bij DVB-S? tientallen bij DVB-C?) zullen zeker niet in 1 'stream' zitten.........
[ Voor 9% gewijzigd door ComBax op 18-03-2008 17:00 ]
Ja, maar microsoft heeft ook een remote zender (in de ontvanger) die de betreffende commandos naar je set-top box kan doorsturen.dnhelle schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:26:
[...]
Hmmm..
Probleem is wel dan dat je de decoder op het juiste kanaal moet zetten om iets op te nemen, of zie ik dat nu verkeerd?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
rapture in "Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Dee..."Jig schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:12:
Ok dank je.
Ik hoorde van een vriend van me dat analoge tv op een MCE niet echt waardig is, te slechte kwaliteit etc. Hij raadde echt aan om digitale tv te nemen. Kan iemand dit beamen?
MCE.rapture schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:15:
MCE-versie of de gewone? Ik zit beetje naar een tweedehandse PVR-500 te kijken. Dat in combinatie met de PVR150 MCE kan ik 3 tuners in een dedicated Linux-bakje steken, die 24/7 tot 3 zenders tegelijkertijd kan capturen. Het wordt wel stevig scripten en hopen dat de schijven niet vol geraken. Ik kan tegelijkertijd een aantal tuners laten streamen en op de desktop een programma kijken, terwijl andere tuners zitten te capturen.
[...]
rapture in "Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Dee..."
Zelf heb ik een Hauppauge HVR-1200 en deze heeft SoftPVR, maar werkt opzich zelf best goedSnake schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:17:
[...]
MCE.
MSI TV Kaart TV @nywhere A+D v1.1 Heb deze net gevonden, maar reviews zijn niet te vinden, ie ondersteund analoog (wat ik dus moet hebben), en ie zou werken met Vista, maar heeft iemand ervaringen ermee? De verzendkosten voor mij zijn 13.5 euro, voor dat geld kan ik niet even naar Eindhoven rijden (4Launch).
Vooral het feit of ie werkt met > 4GB baart me zorgen.
Of weet iemand anders een goede tv-kaart, analoog, PCI(e), werkend met MediaCenter (Vista), en werkend met > 4GB (x86-64 dus)
Verwijderd
Ik heb daar ook al ontzettend lang last van, heb 8GB geheugen en krijg altijd zwart beeld in MCE met mn Vista View Saber2020 onder Vista 64. Volges mij hebben zowat alle analoge kaarten dit en dit gezeik is nou al een dik jaar aan de gang. Alleen ATI TV Wonder kaarten schijnen wel te werken met 4GB+ alleen die zijn weer niet te koop in EU omdat die dingen alleen NTSC tuners hebben.Snake schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:17:
[...]
MCE.
MSI TV Kaart TV @nywhere A+D v1.1 Heb deze net gevonden, maar reviews zijn niet te vinden, ie ondersteund analoog (wat ik dus moet hebben), en ie zou werken met Vista, maar heeft iemand ervaringen ermee? De verzendkosten voor mij zijn 13.5 euro, voor dat geld kan ik niet even naar Eindhoven rijden (4Launch).
Vooral het feit of ie werkt met > 4GB baart me zorgen.
Of weet iemand anders een goede tv-kaart, analoog, PCI(e), werkend met MediaCenter (Vista), en werkend met > 4GB (x86-64 dus)
Wat is het verschil tussen SoftPVR en HardPVR? Prijs is geen issue, mag gerust 100 euro kosten, als het maar werkt met 8GB.Alex3305 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:51:
[...]
Zelf heb ik een Hauppauge HVR-1200 en deze heeft SoftPVR, maar werkt opzich zelf best goedDaarnaast heb ik een Hauppauge HVR-1300 met HardPVR, en deze werkt een stuk beter! Tja, prijs maakt toch een verschil, de 1300 was 80 euro, de 1200 was 30 euro
. Helaas kunnen ze alleen niet langs elkaar werken
Maargoed, om de kaart solo te gebruiken zijn ze beiden aan te raden.
Naar MPEG2 encoderen middels een SOFTwarematige encoder of naar MPEG2 encoderen middels een HARDwarematige encoder (chippie dus)........en dat ontlast de CPU flink!Snake schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 23:02:
[...]
Wat is het verschil tussen SoftPVR en HardPVR? Prijs is geen issue, mag gerust 100 euro kosten, als het maar werkt met 8GB.
Afaik moet ge toch Hardwarematig hebben voor Media center? Werkt u tvkaart met 8GB RAM?kaajee schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 23:09:
[...]
Naar MPEG2 encoderen middels een SOFTwarematige encoder of naar MPEG2 encoderen middels een HARDwarematige encoder (chippie dus)........en dat ontlast de CPU flink!
Verwijderd
Schijnt?Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:14:
..............Er schijnt ook een HVR-2200 aan te komen welke dezelfde kaart is als deze met het enige verschil dat die 2 Hybride tuners heeft in plaats van 1 zoals dat bij de HVR-1700 is.
...............
[ Voor 4% gewijzigd door kaajee op 05-04-2008 10:32 ]
Verwijderd
Die MyCom link die klopt helaas niet meerkaajee schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:32:
[...]
Schijnt?
Hier staat een uitgebreide omschrijving. Lijkt me de opvolger van de 'bekende/beruchte' MCE500, dan in PCIe en met ook (een van weinig waarde) DVB-T tuner.........
En ik heb al goeie ervaringen gehoord met de 2200.........
Hoezo niet? Als je hier kijkt hebben ze em in Alkmaar, Eindhoven en Haarlem ruim in voorraad...........Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:38:
[...]
Die MyCom link die klopt helaas niet meer![]()
...............
Verwijderd
Maar kijk hier es dan in de TV kaart sectie:kaajee schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:49:
[...]
Hoezo niet? Als je hier kijkt hebben ze em in Alkmaar, Eindhoven en Haarlem ruim in voorraad...........
Tja, daar heb je een punt. Voor de zekerheid eens gebeld met MyCom-Eindhoven en daar hadden ze hem, alleen in een LowProfile uivoering!?!?Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:57:
[...]
Maar kijk hier es dan in de TV kaart sectie:
http://www.mycom.nl/Products/598.aspx
Ik zie m daar niet meer tussenstaan.
Als ik op jou link klik in t eerste bericht en daarna op nu bestellen dan zegt ie ook 'Dit product kon niet worden toegevoegd aan je winkelwagen.'
Verwijderd
Low profile dat klopt helemaal, want die kaart is ook pci express en low profile net als de hvr1700... Die specs op de mycom site kloppen niet denk ik.kaajee schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:06:
[...]
Tja, daar heb je een punt. Voor de zekerheid eens gebeld met MyCom-Eindhoven en daar hadden ze hem, alleen in een LowProfile uivoering!?!?
Ik vroeg nog; is eht wel de HVR-2200, maar hij zei van wel........
Even bellen dus wellicht............
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2008 11:20 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq