Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:52
kaajee schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:06:
[...]
Dubbele tuner: Hauppauge 500MCE
Thnx.
Kan iemand een stukje uploaden van een opname, zodat ik kan zien wat de kwaliteit is?
Dit maakt het voor mij makkelijker om te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:17

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

flitspaal.nl schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:03:
[...]

Ik zal de driver vandaag of morgen op m'n webspace zetten. Zowel de opensource driver die nog geconffiged moet worden als mijn werkende .INF file voor m'n Leadtek kaartje.
Hierbij de driver,

http://www.flitspaal.nl/martin/leadtek

succes :-)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Thx, eens kijken wat ik er mee kan. Heb je ook nog een link naar de pagina waar je hem vandaan had? Dan kan ik daar verder kijken als deze driver niet werkt voor mijn kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

gwystyl schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:20:
[...]

Thx, eens kijken wat ik er mee kan. Heb je ook nog een link naar de pagina waar je hem vandaan had? Dan kan ik daar verder kijken als deze driver niet werkt voor mijn kaart.
Hier komt de driver uiteindelijk weg ( vage russische site )

http://www.pctuner.ru/page-al-btwincap64.html

En deze links heb ik gebruikt.

http://www.planetamd64.com/index.php?showtopic=210&st=45
http://www.planetamd64.co...p?&showtopic=12303&st=229

Bij mij werkt alles gelukkig weer :-)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
dnhelle schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:04:
Kan iemand een stukje uploaden van een opname, zodat ik kan zien wat de kwaliteit is?
Voordat dit topic geweldig hard de history inschuift, kan iemand bovenstaande vraag beantwoorden?
Het zou mij enorm helpen in de vraag óf een htpc de moeite van aanschaffen waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-09 12:42
Ik wil graag een Tv-kaartje gaan gebruiken met windows vista maar ben toch wel onbekend op dit gebied ik heb gewone kabel van Essent. Ik wil niet meer uitgeven als 70 a 80 euro en wil goede kwaliteit's opname en afspelen en tijdens het tv-kijken. Als het kan wil ik hem bij Alternate kunnen halen.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
the squaler1 schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:42:
Ik wil graag een Tv-kaartje gaan gebruiken met windows vista maar ben toch wel onbekend op dit gebied ik heb gewone kabel van Essent. Ik wil niet meer uitgeven als 70 a 80 euro en wil goede kwaliteit's opname en afspelen en tijdens het tv-kijken. Als het kan wil ik hem bij Alternate kunnen halen.
Welke specifieke software wil je gaan gebruiken? Vista is in principe alleen maar een besturings systeem. Tenzij je Vista MCE (Media Center Edition) bedoelt, maar feitelijk is dat een apart programma binnen Vista....
Er zijn natuurlijk talloze andere tv kijk/tuner/opneem programma's. Je keuze kan hier mee te maken hebben.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
kaajee schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:06:
[...]

Welke specifieke software wil je gaan gebruiken? Vista is in principe alleen maar een besturings systeem. Tenzij je Vista MCE (Media Center Edition) bedoelt, maar feitelijk is dat een apart programma binnen Vista....
Er zijn natuurlijk talloze andere tv kijk/tuner/opneem programma's. Je keuze kan hier mee te maken hebben.......
\Euhhh gewoon vista MCE of de bijgelverde software voor scaling om in een klein venstertje te kijken

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
the squaler1 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 08:35:
[...]

\Euhhh gewoon vista MCE of de bijgelverde software voor scaling om in een klein venstertje te kijken
Ga dan (gewoon) voor een tuner met hardwarematige MPEG2 encoder die MCE certified is. Voor jouw budget kom je dan al snel bij de veel gebruikte Hauppauge 150 MCE uit. Vast ook bij Alternate te halen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
kaajee schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:17:
[...]

Ga dan (gewoon) voor een tuner met hardwarematige MPEG2 encoder die MCE certified is. Voor jouw budget kom je dan al snel bij de veel gebruikte Hauppauge 150 MCE uit. Vast ook bij Alternate te halen........
Ok dank je ik ga dan de Hauppage wintv-pvr-150 lowprofile oem bij alternate halen deze heeft ook nog radio en is 4 euro goedkoper als de gewone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
the squaler1 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:54:
[...]

Ok dank je ik ga dan de Hauppage wintv-pvr-150 lowprofile oem bij alternate halen deze heeft ook nog radio en is 4 euro goedkoper als de gewone
Kan, maar het kan (veel) goedkoper, zelfs als je verzendkosten meerekend.......

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:15
uhm.. Ik hoor duidelijke meningen, alleen geen beslissing. Als ik moet kiezen tussen de Saber Vista View of de Hauppauge 500MCE.
Welke is dan het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Eminent EM3700 TV Tuner Card PCI (Analoog, PCI 2.2)

ik krijg de software niet aan de gang op xp pro (sp2)
bij het openen krijg ik een foutmelding (zal zo ff opzoeken wat het nou precies was) en sluit het programma weer af. (het gaat hier om tvr.exe)

iemand een idee wat ik nog kan proberen (behalve een duurdere kaart kopen?)

[ Voor 13% gewijzigd door AlexanderB op 21-12-2007 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Paradox schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:28:
uhm.. Ik hoor duidelijke meningen, alleen geen beslissing. Als ik moet kiezen tussen de Saber Vista View of de Hauppauge 500MCE.
Welke is dan het beste.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik heb een duidelijke voorkeur voor de Saber maar een ander (die bijvoorbeeld problemen heeft met deze kaart) zal de Hauppauge MCE500 adviseren.
Ik heb geen problemen gehad met beide kaarten en durf daarom gerust te stellen dat IK weer voor een Saber zou gaan moest ik gedwongen weer analoog gaan kijken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

AlexanderB schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 00:12:
Eminent EM3700 TV Tuner Card PCI (Analoog, PCI 2.2)

ik krijg de software niet aan de gang op xp pro (sp2)
bij het openen krijg ik een foutmelding (zal zo ff opzoeken wat het nou precies was) en sluit het programma weer af. (het gaat hier om tvr.exe)

iemand een idee wat ik nog kan proberen (behalve een duurdere kaart kopen?)
Welke software zit erbij?
Je zou DScaler kunnen gebruiken, die ondersteunt de meestgebruikte chipsets en werkt meestal beter dan bijgeleverde software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 22:22
Beste tweakers,

Misschien ben ik ook van plan een TV-kaart aan te schaffen + een 22'' LCD monitor ( geen TV), nu heb ik verschillende vragen. Ik heb al wel rond gekeken, maar ik word er nog niet veel wijzer van.

- Is het beeld mooi genoeg op een 22'' LCD monitor? Een LCD tv is me te duur, en ik wilde toch al een grotere monitor voor mijn PC. En nu zijn ze aardig voordelig. Maar ik weet niet hoe het beeld is van TV-signaal op een LCD-monitor.
- Loopt het geluid van het TV-signaal gewoon via de speakers van mijn pc als ik deze heb aangesloten op de TV-kaart
- Ik wil graag bekijken en opnemen, de TV-kaart moet een goede(!!) afstandbediening hebben, en moet niet duurder zijn dan 60 euro, welke moet ik kiezen?
- Hoe werkt het demo's maken van games met een TV-kaart, geen FPS vermindering etc?

Ik weet dat dit nu lijkt alsof ik mijn best niet heb gedaan, maar er is bij 4launch momenteel een aanbieding met een 22'' monitor en ik zou deze misschien wel willen kopen. Maaar alleen als het ook aan mijn eisen voldoet.

Maakt de kwaliteit van een kabel, zo'n analoge TV-signaal, uit voor de kwaliteit van het beeld? Zoja, wat kost zo'n kabel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFT
  • Laatst online: 10-12-2021

TFT

Ik gebruik al een tijd een AverTV Studio 303p pci kaart om tv programma's op de harde schijf op te nemen. Nu de kabelexploitant een HUMAX IR-FOX C kabeldecoder heeft gegeven kan ik opnames analoog en digitaal achter elkaar met de software van Avermedia programmeren. Die maakt het mogelijk per opname een andere signaalbron te kiezen. De HUMAX heb ik aangesloten op de S-Video ingang van de kaart, de analoge kabeltv zit op de 75 ohm coax ingang. Aansluiting van de Humax op de televisie met een scartkabel leverde een matige beeldkwaliteit op.
Op de harde schijf van de desktop opgenomen programmaas van soms 6 of 7 gigabites laten zich met een Trust data transfer usb 2.0 cable binnen 8 of 10 minuten overzetten naar de laptop waarmee we de films bekijken of na bewerking op een dvd branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben de laatste dagen noodgedwongen (tv kapot) weer eens aan het stoeien met een PVR150MCE...

Beeld is opzich best aardig, zit alleen met de kleur/helderheid/contrastinstellingen...
Lijkt erop dat ik die gewoon niet goed krijg...
Waarmee behalen jullie de beste kwaliteit?
Fullscreen scherpte zou ook wat beter mogen...

Daarnaast nog het probleempje dat dscaler niet uit zichzelf het geluid weergeeft, moet ik eerst een ander programma -gebruik gbpvr- opstarten voordat het werkt...

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 16-01-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Is dit kwaliteit die ik moet accepteren met een PVR 150?:
http://i19.tinypic.com/6uecpye.jpg
http://i11.tinypic.com/6x7y49k.jpg
http://i11.tinypic.com/6okceh1.jpg

Ik vind het er namelijk niet uit zien.

En ik krijg hem hoe dan ook niet full screen in tv mode, op mijn 16:10 widescreen. Zowel op 16:9 en 4:3 met aspect ratio aan of uitgevinkt ziet het er bagger uit. Links, rechts,boven, onder strepen. Die boven en onder begrijp ik, maar links en rechts? Als ik gewoon in WinTV2000 het beeld helemaal uitrek ziet het er prima uit qua verhoudingen, waaro mgaat ie in TV mode niet helemaal full screen dan: http://i9.tinypic.com/815qkiw.jpg

En bij Fine Tunen onthoud ie de instellingen niet, behalve als ik de zender opnieuw Add, en de oude weggooi... :{
En ik kan echt niet vinden waar je gewoon per zender in kan typen op welke frequentie in mHz hij zit, want die autoscan bakt er geen hol van heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
PolluxDKB schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:53:
http://i19.tinypic.com/6uecpye.jpg
http://i11.tinypic.com/6x7y49k.jpg
http://i11.tinypic.com/6okceh1.jpg

En ik krijg hem hoe dan ook niet full screen in tv mode, op mijn 16:10 widescreen. Zowel op 16:9 en 4:3 met aspect ratio aan of uitgevinkt ziet het er bagger uit. Links, rechts,boven, onder strepen. Die boven en onder begrijp ik, maar links en rechts? Als ik gewoon in WinTV2000 het beeld helemaal uitrek ziet het er prima uit qua verhoudingen, waaro mgaat ie in TV mode niet helemaal full screen dan: http://i9.tinypic.com/815qkiw.jpg

En bij Fine Tunen onthoud ie de instellingen niet, behalve als ik de zender opnieuw Add, en de oude weggooi... :{
En ik kan echt niet vinden waar je gewoon per zender in kan typen op welke frequentie in mHz hij zit, want die autoscan bakt er geen hol van heb ik het idee.
Het lijkt mij dat een slechte deinterlace filter gebruikt.
Hem je ook al andere programma's geprobeerd, zoals dscaler of christv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Laatst online: 15:04
PolluxDKB schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:53:

Dacht het niet, dit lijkt helemaal nergens op natuurlijk... :|
Zenders staan niet goed getuned, inderdaad is de autoscan van Hauppauge hier gewoon waardeloos.
Gewoon frequentielijst van je kabelmaatschappij ophalen en invoeren (eventueel nog zelf fijnregelen)

Als het goed is moet dit kunnen als je kiest voor ALL Channels tijdens het toevoegen van een nieuw kanaal in WinTV2000
Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/5784/finetuningwu7.gif

Verder is het dringend aan te raden om het COMB-filter aan te zetten:
Zie deze threads op het SHSPVR Forum voor informatie om het comb filter aan te passen.
SHSPVR Forum: Poor Picture Quality with PVR 150 MCE Analog Capture
SHSPVR Forum: PVR150/500 Comb Tweaks

WinTV2000 kan inderdaad nog niet goed overweg met 16:9 formaten (weergeven).
Ik zelf gebruik hier niet de nieuwste (WinTV2000 Hybrid) versie van WinTV2000 maar nog gewoon de oudere standaard (2.0.48) omdat ik deze goed naar mijn speciale (opname) wensen kan tweaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben ook met bovenstaande links aan de gang gegaan, en de scherpte is opzich goed te pruimen nu...

Alleen blijf ik knokken met de brightness/color-instellingen... Krijg de kleuren gewoon niet "zoals op tv"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

gwystyl schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 00:42:
[...]

Welke software zit erbij?
Je zou DScaler kunnen gebruiken, die ondersteunt de meestgebruikte chipsets en werkt meestal beter dan bijgeleverde software.
oh bedankt, zal et eens proberen.. :)

zit het programma tvr.exe bij, geen idee hoe het verder heet, het werkt gewoon niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
In ieder geval bedankt voor iedereens reacties, de kwaliteit van het beeld is zo'n beetje 2 keer beter geworden :P

Maar ik heb nog wel een probleempje. Bij DSCaler heb ik mooier beeld dan bij ChrisTV Professional. ChrisTV Professional heeft daarentegen veel meer functies en het gebruiksgemak is zo veel hoger...
Heeft er nog iemand tips om ChrisTV Professional (4.99) even mooi als DSCaler te maken? Qua beeldkwaliteit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Niet online
PolluxDKB schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:33:
In ieder geval bedankt voor iedereens reacties, de kwaliteit van het beeld is zo'n beetje 2 keer beter geworden :P

Maar ik heb nog wel een probleempje. Bij DSCaler heb ik mooier beeld dan bij ChrisTV Professional. ChrisTV Professional heeft daarentegen veel meer functies en het gebruiksgemak is zo veel hoger...
Heeft er nog iemand tips om ChrisTV Professional (4.99) even mooi als DSCaler te maken? Qua beeldkwaliteit dan.
Je kunt ook de dscaler deinterlace filters in christv gebruiken.
zie http://forum.chris-tv.com/index.php?showtopic=248

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Of media portal gebruiken. Die laadt ook dscaler filters mee.

Ik gebruik zelf overigens vista MCE, dat vind ik persoonlijk nog mooier & makkelijker.
Om de een of andere reden laadt media portal bijvoorbeeld momenteel de frequentietabel verkeerd in voor utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Laatst online: 12-09 17:01
Ik ben voor mijn HTPC op zoek naar een goede analoge TV-kaart, dual of single maakt me niet uit, als de opnamekwaliteit maar goed is en low profile

Ik kwam op de volgende kaarten uit:

- Hauppauge PVR-150MCE L.P. (redelijk)
- Vista View Saber 2020 (goed)

Maar... de Saber is duur en de Hauppauge is voor normale prijzen niet meer te krijgen.

Nu zie ik op diverse sites dat Hauppauge een nieuwe low profile hybride kaart uitbrengt, de HVR-1700.

Weet iemand wanneer die komt en of dit een goede kaart is?

BTW: ik heb van diverse leveranciers begrepen dat Hauppauge nogal lastig te bestellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Pegasus schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:43:
Ik ben voor mijn HTPC op zoek naar een goede analoge TV-kaart, dual of single maakt me niet uit, als de opnamekwaliteit maar goed is en low profile

Ik kwam op de volgende kaarten uit:

- Hauppauge PVR-150MCE L.P. (redelijk)
- Vista View Saber 2020 (goed)

Maar... de Saber is duur en de Hauppauge is voor normale prijzen niet meer te krijgen.

Nu zie ik op diverse sites dat Hauppauge een nieuwe low profile hybride kaart uitbrengt, de HVR-1700.

Weet iemand wanneer die komt en of dit een goede kaart is?

BTW: ik heb van diverse leveranciers begrepen dat Hauppauge nogal lastig te bestellen is.
Die HVR-1700 staat ook niet eens bij de versch. officiele Hauppauge sites......en buiten dat: waar ie wel te vinden is op het internet staat ie voor ruim 100eu. Dan kun je mi. beter de Saber kopen. Met de HVR-1700 koop je per slot eigenlijk maar 1 tuner. Er is geen HTPC software (vm?) die beide (analoog en digitaal) goed tegelijk aankan......MCE niet.....

PS aan het digitale van de DVR-1700 heb je behalve Ned123 (FTA) ook niets.......dus is het een (hele) dure single tuner kaart.......

[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 23-01-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zie her en der een verwijzing naar het "greedy 2 frame" deinterlace filter voor Dscaler...

Misschien kijk ik eroverheen, maar ik heb het hele programma uitgeplozen, en ik kan dat filter niet vinden...
Iemand enig idee hoe ik dat filter aan kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
gertjan! schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:48:
[...]

Je kunt ook de dscaler deinterlace filters in christv gebruiken.
zie http://forum.chris-tv.com/index.php?showtopic=248
Als ik hem hebt geinstalleerd, waar kan ik hem dan in ChrisTV aanzetten?
Want ik zie nergens waar je hem aan kan zetten ofzo :P
Dat DScaler filter in ChrisTV dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Hmm, bij mij ziet het er zo uit :{ :
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/15nk64w.png

Misschien omdat ik 4.99 heb en niet 5.00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:54

Dima_2005

T.net-verslaafde

Heeft er iemand ervaring met WinTV voor Vista?
Ik heb er namelijk slechte ervaringen mee, hoe moet ik dit goed instellen?
Je kan mijn ervaringen nalezen misschien is er een oplossing?

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Niet online
PolluxDKB schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 22:13:
[...]

Hmm, bij mij ziet het er zo uit :{ :
[afbeelding]

Misschien omdat ik 4.99 heb en niet 5.00?
Heb je het filter van de eerste link geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
gertjan! schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 22:38:
[...]

Heb je het filter van de eerste link geinstalleerd?
Ja. Maar ik zie trouwens nergens DScaler staan?
Ik heb die bovenste van die 4 gekozen, die Deinterlace.
Niet 1 van die 3 links voor dat directshow ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25
Ik heb zelf al zitten zoeken en heb inmiddels al een TV-kaartje in mijn systeem hangen, alleen nu zou ik graag er nog eentje bij willen, eigenlijk om de volgende dingen te doen:
  • Tv kijken (en tegelijk opnemen, omdat ik dan toch een dual-tuner setup krijg)
  • Playstation op mijn PC spelen - hoeft uiteraard niet tegelijk te zijn met TV-kijken, maargoed dat kan mijn tweede kaart dan overnemen.
  • De S-Video/Composite ingang moet naast weinig lag ook wel redelijke qualiteit zijn. Hiervoor heb ik een Leadtek gehad en deze interlacede (dacht ik), waardoor er dus scanlines en blurs doorheen kwamen tijdens het spelen.
Inmiddels heb ik er een Hauppauge WinTV-HVR-1200 inzitten, die me opzich wel goed bevalt - ook qua kwaliteit, echter kan ik er totaal geen Playstation op spelen.

Dit is omdat er een lag opzit (van 2 seconden) die gebruikt wordt om TV te bufferern. Als je dit namelijk uitzet (via de LivePreview 'hack' in het register) dan is de TV brak en niet te kijken (het hakkelt dan namelijk).

Iemand ideeën, voor een betaalbare kaart? Ik heb namelijk zelf al gezocht, maar er staat niet veel in de pricewatch hier op T.net, de Kieskeurig database is ook niet echt te vertrouwen (één iemand geeft een 9, terwijl de ander een 2 geeft), GoT is niet veel te vinden (imho) en op internet is met "Kaartnaam +review" niet veel te vinden, behalve dan shopping sites...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Alex3305 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:48:
Ik heb zelf al zitten zoeken en heb inmiddels al een TV-kaartje in mijn systeem hangen, alleen nu zou ik graag er nog eentje bij willen, eigenlijk om de volgende dingen te doen:
  • Tv kijken (en tegelijk opnemen, omdat ik dan toch een dual-tuner setup krijg)
  • Playstation op mijn PC spelen - hoeft uiteraard niet tegelijk te zijn met TV-kijken, maargoed dat kan mijn tweede kaart dan overnemen.
  • De S-Video/Composite ingang moet naast weinig lag ook wel redelijke qualiteit zijn. Hiervoor heb ik een Leadtek gehad en deze interlacede (dacht ik), waardoor er dus scanlines en blurs doorheen kwamen tijdens het spelen.
Inmiddels heb ik er een Hauppauge WinTV-HVR-1200 inzitten, die me opzich wel goed bevalt - ook qua kwaliteit, echter kan ik er totaal geen Playstation op spelen.

Dit is omdat er een lag opzit (van 2 seconden) die gebruikt wordt om TV te bufferern. Als je dit namelijk uitzet (via de LivePreview 'hack' in het register) dan is de TV brak en niet te kijken (het hakkelt dan namelijk).

Iemand ideeën, voor een betaalbare kaart? Ik heb namelijk zelf al gezocht, maar er staat niet veel in de pricewatch hier op T.net, de Kieskeurig database is ook niet echt te vertrouwen (één iemand geeft een 9, terwijl de ander een 2 geeft), GoT is niet veel te vinden (imho) en op internet is met "Kaartnaam +review" niet veel te vinden, behalve dan shopping sites...
Ik denk dat je probleem grotendeels opgelost wordt door gebruik te maken van Windows Movie Maker of andere capture software waarbij je de ingang kunt selecteren waarop jij je PS hebt aangesloten. Je hebt dan niets te maken met het "bufferen" en je hoeft de registerhack niet uit te voeren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
hardware-lover schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:29:
[...]

Ik denk dat je probleem grotendeels opgelost wordt door gebruik te maken van Windows Movie Maker of andere capture software waarbij je de ingang kunt selecteren waarop jij je PS hebt aangesloten. Je hebt dan niets te maken met het "bufferen" en je hoeft de registerhack niet uit te voeren.
Ik heb natuurlijk ook al verscheidene software-dingese uitgeprobeerd, waarop het niet werkt. Die buffer blijft eroverheen hangen geloof ik hoor. :S Wat ik overigens heb gebruikt is The KMPlayer en ChrisTV en bij beiden werkt het dus niet :S.

Daarnaast als het wel werkt, is het beeld eigenlijk nog te crappified om te spelen. Er zit een of andere vage waas overheen, net Youtuubke maar dan fullscreen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dscaler al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Yep ook al, maar daar wilde mijn kaart helemaal niet mee samenwerken. Overigens werkt het ook niet zo mee dat ik werk op 64bit Vista geloof ik ;).

Overigens heb ik nu bij AVerMedia gevonden dat zij een plug-in (AV Plug-In of Game Plug-In) hebben uitgebracht voor Media Center, waarbij je dus kunt 'gamen' in je Media Center (in principe dus een component/s-video input plugin). Hij is onder andere te downloaden bij de "AverTV MCE 116 Plus", echter is deze rond de 80 - 100 euro (van wat ik ervan kan vinden) en ben ik eerlijk gezegd eerder opzoek naar een kaart die er net een tientje of 2 - 3 onderligt.

Nu heb ik AVerMedia al een mailtje gestuurd over de Plug-In en bij welke andere (goedkopere) kaarten deze ook zit, want dat staat dus niet duidelijk aangegeven op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Bij de Aldi is er vanaf volgende week een USB DVB-T-stick in de aanbieding. Aan het plaatje te zien is het merk Zolid.
Is deze al eens eerder te koop geweest? Zo ja, wat zijn de ervaringen? Ik neem mijn laptop vaak mee op vakantie en het lijkt me wel handig de lokale (free-to-air) zenders te bekijken voor het weerbericht e.d. Veel intensiever gebruik heb ik op dit moment niet voor ogen, dus meer dan de 40 euro die Aldi ervoor vraagt zou ik ook niet willen betalen. Is dit voor dat geld dan een goede aankoop?

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/j7f9k9.jpg

USB hybrid TV stick
• USB-stick om laptop en PC te voorzien van digitale en analoge TV ontvangst en weergave
• overal in Nederland Ned 1, 2 en 3 en regionale kanalen* vrij digitaal te ontvangen
• incl. uitgebreide TV-functies als programmeerbare opnames, time shifting, EPG (Electronische Programma Gids) en teletekst
• incl. software en afstandsbediening
• incl. uniek softwareprogramma om overal ter wereld uw favoriete kanalen te ontvangen

* de ontvangst van regionale kanalen is afhankelijk van de geografische positie waarin u zich bevindt

[ Voor 35% gewijzigd door joepert op 27-02-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 12-09 13:06
joepert schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:20:
Bij de Aldi is er vanaf volgende week een USB DVB-T-stick in de aanbieding. Aan het plaatje te zien is het merk Zolid.
Is deze al eens eerder te koop geweest? Zo ja, wat zijn de ervaringen? Ik neem mijn laptop vaak mee op vakantie en het lijkt me wel handig de lokale (free-to-air) zenders te bekijken voor het weerbericht e.d. Veel intensiever gebruik heb ik op dit moment niet voor ogen, dus meer dan de 40 euro die Aldi ervoor vraagt zou ik ook niet willen betalen. Is dit voor dat geld dan een goede aankoop?
Ik heb een soortgelijke, denk ook van dezelfde maker. Werkt erg goed. Beeldkwaliteit is goed met de bijgeleverde antenne. Maar ik heb een actieve campingantenne eraan gehangen en nu is het beeld _/-\o_

Waar je wel op moet letten is dat je een usb verleng kabel koopt, want de usb aansluiting op de stick is meestal erg brak, waardoor of hij snel uit de usb poort valt of af kan breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Laatst online: 22-03-2020
Ff een vraagje ala DVB-T kaartjes. Ik heb al een tijdje zo'n kaart van Avermedia voor in m'n laptop. Nu heb ik in mijn nieuwe notebook ook een smartcard reader zitten, inpricipe bedoeld voor beveiliging bij bedrijven. Maar weet iemand of ik ook gewoon een KPN kaartje daar in kan doen? En dan gewoon alles kunnen kijken binnen Media Center (64bit Vista).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Niet online
Boeiend schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:08:
Ff een vraagje ala DVB-T kaartjes. Ik heb al een tijdje zo'n kaart van Avermedia voor in m'n laptop. Nu heb ik in mijn nieuwe notebook ook een smartcard reader zitten, inpricipe bedoeld voor beveiliging bij bedrijven. Maar weet iemand of ik ook gewoon een KPN kaartje daar in kan doen? En dan gewoon alles kunnen kijken binnen Media Center (64bit Vista).
Als je een softcam kan vinden, die met de smarcard kan uitlezen.
En software gebruikt die met een softcam werkt, dan kun je de geencrypte kanalen van kpn bekijken.

Maar met Media Center zal het waarschijnlijk niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraagje:

Heb door een probleem met me netwerk nu geen PCI sloten meer over en me tv-kaart eruit moeten halen. Hierdoor geen tv meer en zit te kijken naar alternatieven.

Ik kwam langs de Floppy tv kaarten met digitalen tv. Kan iemand mij precies uitleggen hoe deze werken en of deze ook werken in regio rotterdam (Barendrecht, dus UPC)

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:59:
Ik had een vraagje:

Heb door een probleem met me netwerk nu geen PCI sloten meer over en me tv-kaart eruit moeten halen. Hierdoor geen tv meer en zit te kijken naar alternatieven.

Ik kwam langs de Floppy tv kaarten met digitalen tv. Kan iemand mij precies uitleggen hoe deze werken en of deze ook werken in regio rotterdam (Barendrecht, dus UPC)

Alvast bedankt voor de reacties.
Zoekfunctie van dit forum even gebruiken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-11-2024
Misschien heeft iemand dit al gepost maar ik ben nieuw hier:
Ik wil TV ontvangen via een TV-kaart in de PC, maar wil het bekijken/besturen via de Xbox360.
Met Live TV loopt op den duur de buffer vol en wil-ie niet verder, maar als ik swap van kanaal dan gaat-ie toch weer Live TV tonen.
Kan ik dat verhelpen?
Mijn uitgangspunt is dat ik via de Xbox360 wil kijken omdat-ie haarscherp beeld en heel veel contrast heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Ik heb zojuist bij de Aldi de USB hybrid TV stick, zie hierboven, gekocht. Zonder problemen software geïnstalleerd en hij doet het prima. Ontvangst is binnen niet altijd even sterk. Overigens had ik vijf minuten na openingstijd al de laatste (in De Bilt)... Volgens mij hadden ze er echt maar een paar binnengekregen. Dit terwijl de digitale camera's zowat tot aan het plafond stonden opgestapeld en volgens mij het notebook van vorige week ook nog verkrijgbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn opa ging voor de koeienmest.

Ik heb hem gevraagd een tv-stick mee te nemen.

5 minuten na openingstijd had mijn opa de derde!! en LAATSTE!!!!

wat een idioten.

EChter, ik krijg digitaal geen enkele zender... analoog heb ik alleen sneeuw, maar ik heb hem nog niet op de kabel kunnen aansluiten. Dat zal ik zometeen eens proberen.

@ Joepert: heb je al digitaal onvagst gehad??
Hoe heb je naar zenders gezocht? (ik irijg bij beide apparaten die het meegeleverde programma geen zenders... bij eentje wel sneeuw (dit zal de analoge zijn... ik heb nog geen antenne aangesloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Laatst online: 08:38
Ik heb vandaag ook het Aldi TV stickie gekocht.

Software installatie gedaan, reboot, stick erin, kabel-coax ingeprikt, zenders gezocht. Dat ging op zich prima, redelijk beeld. ik had alleen geen geluid (verkeerde keuze gemaakt bij de configuratie.

Digitale zenders gezocht, geen enkele gevonden.
Uiteindelijk met de laptop op zolder gaan zitten. Daar werden alle digitale kanalen (TV & radio) netjes gevonden. Beeldkwaliteit was erg goed. Ik had ook geluid.

Weer naar de woonkamer, opnieuw de analoge ingang gekozen. Alle zenders stonden er nog in, en ik had ook geluid.
Alles werkt naar mijn zin met de standaardsoftware, ik heb hem nog niet ingesteld in mediacenter of mediaportal. De afstandbediening heb ik ook nog niet geprobeerd (eigenlijk voor mij niet belangrijk).
Voor 40 euro een prima aanschaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch maar even naar zolder vanmiddag... ev tevens proberen hoe de analoge ontvangst is (ff een verlengkabeltje maken voor de caox kabel)

helaas dus GEEN digitaal ontvangst in de woonkamer (in Rotterdam/Capelle)

Als het analoge gedeelte goed werkt ben ik ook al tevreden... vanmiddag uitsluitsel.

Blijf het erg goedkoop vinden... met afstandbediening nog wel!!
misschien de reden dat ze er slechts enkele per Aldi filiaal hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Ik heb alleen nog de digitale ontvangst gecheckt. Die was zowel thuis als op mijn werk binnen goed. Op mijn werk iets minder goed overigens. Beide gevellan had ik de antenne bij het raam gezet. Het zoeken naar kanalen duurde bij mij wel heel lang. Ik dacht ook eerst dat-ie niks vond maar uiteindelijk toch.
Analoge ontvangst is in Nederland alleen nog maar via de kabel mogelijk. In de ether wordt al een tijd geen analoog TV-signaal meer uitgezonden. Nog wel radio natuurlijk. Dus als je zonder kabel analoge TV hebt gezocht klopt het dat je niks hebt gevonden.
Voor de duidelijkheid: je kunt met deze stick kabeltelevisie (analoog) en free-to-air digitale televisie kijken (dus alleen NL 1, 2 en 3 en misschien je lokale omroep). De andere digitale zenders (die in Nederland door Digitenne worden uitgezonden) vindt hij wel, maar je kunt ze niet bekijken. Daar heb je (1) een abonnement op digitenne en (2) een andere soort USB-stick voor nodig.
Ik ga over ruim een week naar Zwitserland en daar hebben ze nu ook Free-to-air digitale TV via de ether. Daar zou het dus ook moeten werken. Ik heb de stick gekocht omdat ik verwacht dat ik op vakantie in het buitenland dan toch lokale zenders kan kijken.
Vreemd dat je in huis geen digitale ontvangst hebt. Zou in de grote stad toch geen probleem moeten zijn. Misschien je antenne ff bij het raam zetten? Maar ik neem aan dat je thuis wel kabel hebt om TV te kijken?

[ Voor 33% gewijzigd door joepert op 06-03-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draait die Tuner sticck van Aldi ook onder Vista 32 bit en in combinatie met Media Centre ?

Heb een pinnacle 330e en die werkte perfect onder XP maar ik krijg hem, met up-date van de driver en software, onder Vista niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Ik draai hem hier op een vista 32 bit; loopt als een zonnetje. Media Centre heb ik nog niet geprobeerd. Zou ook moeten werken. Alleen krijg ik bij de kabelzenders ook (nog) geen geluid.
djiedjee; heb jij de tweede keer dat je (op zolder) de zenders zocht ook helemaal op nieuw alle kabelzenders laten aflopen? En wat heb je gekozen voor geluid in de configuratie? Ik heb nu beide opties een keer geprobeerd (maar niet opnieuw alle zenders gezocht) en hoor in beide gevallen niets...
Overigens doet mijn afstandsbediening het niet... Bij iemand anders wel?

[ Voor 14% gewijzigd door joepert op 06-03-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik heb eerst in de woonkamer de kabelzenders laten zoeken (gekozen voor DVBT Hybrid TV Device). Die werden wel allemaal gevonden, alleen geen geluid Ik had toen voor "Realtek AC97 Audio"gekozen, dat is mijn audiokaart.

Daarna op zolder de digitale zenders gezocht (gekozen voor DVBT 1883 TVTuner). HIerbij hoef je geen audio-device te kiezen. Beeld en geluid waren OK.

Daarna weer naar beneden, nog een keer gekozen voor Hybrid TV Device gekozen, niet opnieuw zenders laten zoeken. Die had hij nog bewaard. Toen gekozen voor "Audio Pin Source" bij Audio apparaat. Toen had ik wel geluid.

[quote]joepert schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:57:

djiedjee; heb jij de tweede keer dat je (op zolder) de zenders zocht ook helemaal op nieuw alle kabelzenders laten aflopen? En wat heb je gekozen voor geluid in de configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Hmmm dat werkte bij mij dus niet. Moet ik nog even proberen.
Overigens heb ik op Vista met het media centre zonder problemen digitale TV aan de praat gekregen. De MCE encoder hoefde ik niet te installeren; die is kennelijk alleen nodig voor XP MCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
joepert schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:44:
Hmmm dat werkte bij mij dus niet. Moet ik nog even proberen.
Overigens heb ik op Vista met het media centre zonder problemen digitale TV aan de praat gekregen. De MCE encoder hoefde ik niet te installeren; die is kennelijk alleen nodig voor XP MCE.
Nee, een encoder is bij digitale ontvangst niet nodig. Signaal is al digitaal en (mpeg2) ge-encodeerd hè.......(komt zo ready made je huiskamer binnen)

Zonder hardwarematige MPEG2 encoder (onboard) zul je in zowel Vista MCE als XP MCE altijd een softwarematige encoder moeten hebben. Als het dan al werkt......zeker niet gegarandeerd.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Weer wat geleerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
  • Laatst online: 30-07 09:39
Heb hier in Purmerend de digitale TV stick ook aan de praat gekregen.
Moet echter wel de antenne minimaal 30 cm.in de buurt van het raam zetten,
anders bevriest het signaal.
Misschien een kijken of er ook een losse antenne te krijgen is met
een wat betere signaal versterker.

Verder een stuk of wat radio zenders, en vier tv (ned1, ned2, ned3 en regionale zender)
Voor de rest zit een slotje.

Ben benieuwd wat hij over 3 maanden in spanje gaat doen.

Voor het geld best tevreden met de aankoop.

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Inmiddels heb ik hem ook op een Vista PC met mediacenter geprobeerd via analoge kabel.
Na het installeren van de MCE encoder werkt het prima.

In Totalmedia bleef het fullscreen beeld om onduidelijke redenen nog wel eens hangen. CPU had het niet zwaar, wanneer ik de resolutie omlaag bracht, liep het beeld wel goed door.

In vista media center werkt het wel vloeiend, de gids/EPG is erg handig. Opnemen en afspelen werkt ook netjes.
Nog wel een probleempje gehad dat de zenders ineens weer weg waren, dat moet ik verder uitzoeken...
kaajee schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:28:
Zonder hardwarematige MPEG2 encoder (onboard) zul je in zowel Vista MCE als XP MCE altijd een softwarematige encoder moeten hebben. Als het dan al werkt......zeker niet gegarandeerd.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Marinus-Roro schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:39:
Misschien een kijken of er ook een losse antenne te krijgen is met
een wat betere signaal versterker.
Ik heb begrepen dat je elke 'conventionele' antenne eraan kan hangen. :
Check deze site 'ns. Deze gast woon in Limburg en ontvang ik weet niet hoeveel kanalen via de oude antenne op het dak. Maar ook een antenne in de caravan oid moet dus al heel wat beter werken.

Wat mij trouwens opviel, is dat bij gebruik van een USB-verlengkabel de ontvangst meteen een stuk minder was. Was wel een brak kabeltje trouwens... Direct in de PC pluggen gaf dus wel het beste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een hybrid stick van aldi gekocht. Echter geen beeld/geluid. Niet op zolder en ook niet bij raam. Al diverse combinaties geprobeerd, maar het blijft bij 0 channels.

Heb de setup gedraait en de programma's met encoder geinstalleerd. Werk met programma totalmedia 3.
Weet iemand wat ik nog kan proberen voordat ik hem terug breng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jig
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-08 16:18

Jig

Nu de Hauppauge WinTV-PVR-500 MCE-Kit bijna nergens meer te krijgen is, welke tuner kaart is dan aan te raden voor in een Vista Media Center pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Jig schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:12:
Nu de Hauppauge WinTV-PVR-500 MCE-Kit bijna nergens meer te krijgen is, welke tuner kaart is dan aan te raden voor in een Vista Media Center pc?
Ik begrijp dat je wel een dual tuner versie wil? Dan blijven er niet zo veel over, kijk eens naar de Saber 2020 Dual Analog PCIe MCE TV-FM Tuner Card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jig

Jig

Ik ben nog aan het orienteren hoor, maar dual tuner lijkt mij wel fijn. Of is toch een beetje zinloos? Ben niet zo'n diehard tv junk, maar lijkt me een leuke feature.

Hoe zit het btw met analoog en digitaal signaal? Dat maakt voor de tuner niet uit?

[ Voor 20% gewijzigd door Jig op 17-03-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Jig schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:38:
Ik ben nog aan het orienteren hoor, maar dual tuner lijkt mij wel fijn. Of is toch een beetje zinloos? Ben niet zo'n diehard tv junk, maar lijkt me een leuke feature.
Je kan natuurlijk ook 2x een enkele tuner kopen, 2x een Hauppauge 150MCE bijvoorbeeld....Of eerst een en dan evt. later 1 erbij..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jig

Jig

Jig schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:38:
Hoe zit het btw met analoog en digitaal signaal? Dat maakt voor de tuner niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 09:43
Wat bedoel je precies ? Met een analoge kaart kun je via mce alleen digitale televisie kijken door je set-top box op de s-video/composiet ingang van je tv-kaart aan te sluiten. Dual tuner is wel erg fijn, heb zelf de PVR500 en kom soms nog een tuner te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jig

Jig

Ok je moet dus wel een decoder tussen je tunerkaart en je kabel doen wil je digitale tv ontvangen. Bij digitale tuner kaarten zit deze al ingebouwd?

Ik ga em in Eindhoven aansluiten, daar heb ik het standaard UPC pakket. Versturen die niet gratis een basis digitale televisie pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Jig schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:55:
Ok je moet dus wel een decoder tussen je tunerkaart en je kabel doen wil je digitale tv ontvangen. Bij digitale tuner kaarten zit deze al ingebouwd?

Ik ga em in Eindhoven aansluiten, daar heb ik het standaard UPC pakket. Versturen die niet gratis een basis digitale televisie pakket?
Er zijn (nog) vrij weinig DVB-C kaarten (dus voor digitaal over kabel), FloppyDTV is een vrij bekende. Omdat MCE dit type kaarten helemaal niet ondersteund doen deze zich voor als DVB-T (digitaal via de ether) kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Nielson schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:25:
[...]
.......Dual tuner is wel erg fijn, heb zelf de PVR500 en kom soms nog een tuner te kort.
Ik wil (tegen betaling...... :P ) wel eens wat voor je opnemen:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/mce5tuners.jpg
(5!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
kaajee schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:00:
[...]

Ik wil (tegen betaling...... :P ) wel eens wat voor je opnemen:
[afbeelding]
(5!)
Hey, vijf tuners ? :9 Omdat ik aan een 2e PVR500 zit te denken was ik al wat aan het rondlezen, ook over de register aanpassingen om vier tuners simultaan te kunnen gebruiken, maar wist niet dat je er zelfs nog meer kunt gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jig

Jig

Nielson schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:32:
[...]
Er zijn (nog) vrij weinig DVB-C kaarten (dus voor digitaal over kabel), FloppyDTV is een vrij bekende. Omdat MCE dit type kaarten helemaal niet ondersteund doen deze zich voor als DVB-T (digitaal via de ether) kaarten.
Maar zoiets als deze?

pricewatch: Terratec Cinergy C PCI incl. CI module

Maar je bedoelt dus dat deze wel met MCE werkt doordat MCE em herkent als een DVB-T kaart? Kan ik elk type DVB-C kaart gebruiken in MCE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Jig schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:53:
[...]

Maar zoiets als deze?

pricewatch: Terratec Cinergy C PCI incl. CI module

Maar je bedoelt dus dat deze wel met MCE werkt doordat MCE em herkent als een DVB-T kaart? Kan ik elk type DVB-C kaart gebruiken in MCE?
Nee, 't is echt een work-around die de fabrikant in de drivers moet bakken. Heb er zelf verder geen ervaring mee, maar in het volgende topic staat erg veel info : \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jig

Jig

Ok dank je.

Ik hoorde van een vriend van me dat analoge tv op een MCE niet echt waardig is, te slechte kwaliteit etc. Hij raadde echt aan om digitale tv te nemen. Kan iemand dit beamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jig schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:12:
Ik hoorde van een vriend van me dat analoge tv op een MCE niet echt waardig is, te slechte kwaliteit etc. Hij raadde echt aan om digitale tv te nemen. Kan iemand dit beamen?
Als je analoge tv hebt, dan heb je een erg sterk signaal nodig, wat dus betekend dat je goede bekabeling en aansluit dozen moet gebruiken. De meeste mensen gebruiken de gamma-zut en vinden het dan vreemd dat ze geen goed beeld hebben. Op zo'n moment geeft digitaal wel nog goed beeld.
Dan is het natuurlijk erg makkelijk om het analoog signaal de schuld te geven, in plaats van bij zichzelf te rade te gaan waarom ze weer geprobeerd hebben om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
Ik heb al jaren een prachtig strak analoog beeld op mijn computer, en dat op alle zenders.
Het enige nadeel is dat het waarschijnlijk niet zo lang meer beschikbaar is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jig

Jig

Ok. Ik wil m'n HTPC op mijn kamer in een studentenhuis (8 man) gaan zetten. Daar hebben we dus analoge TV van UPC, digitale TV aanvragen is dus ook niet echt een optie aangezien de rest er waarschijnlijk niets om geeft (en er dan 8 decoders moeten komen). Ik zal dus mijn HTPC moeten voorbereiden voor analoge TV i.p.v. digitaal. De TV bekabeling ligt al wel in de muren, ik weet alleen niet welke kwaliteit. Ik zit op de begane grond, dus redelijk dichtbij de bron.

Maar als ik nu dus goed analoog beeld heb, dan is dat ook prima te doen met een HTPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Nielson schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:25:
[...]
Wat bedoel je precies ? Met een analoge kaart kun je via mce alleen digitale televisie kijken door je set-top box op de s-video/composiet ingang van je tv-kaart aan te sluiten. Dual tuner is wel erg fijn, heb zelf de PVR500 en kom soms nog een tuner te kort.
Hmmm..
Probleem is wel dan dat je de decoder op het juiste kanaal moet zetten om iets op te nemen, of zie ik dat nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jig schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:24:
Maar als ik nu dus goed analoog beeld heb, dan is dat ook prima te doen met een HTPC?
Nee, een 100hz tv heeft ongeveer 3 db meer nodig dan een gewone, een pc heeft ongeveer 3 db meer nodig dan een 100hz tv. Dus ten opzichte van een gewone tv heb je ongeveer 6 db meer nodig.
Als je nu perfect scherp beeld hebt, en dan bedoel ik dus echt strak beeld, dan gaat het waarschijnlijk wel goed. In geval van nood kun je altijd nog een goede versterker gebruiken. Ik kan met name Hirschman aanraden voor zowel de bekabeling als voor de versterker. Deze zijn echter niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Nielson schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:15:
[...]
Hey, vijf tuners ? :9 Omdat ik aan een 2e PVR500 zit te denken was ik al wat aan het rondlezen, ook over de register aanpassingen om vier tuners simultaan te kunnen gebruiken, maar wist niet dat je er zelfs nog meer kunt gebruiken. :)
Bij digitale TV kan dat perfect met 1 tuner :)
MCE ondersteunt het natuurlijk niet, maar vb Media-Portal kan het wel.
Digitale TV werkt namelijk met streams: je tuned op een bepaalde frequentie en ontvangt zo'n stream waarin een aantal kanalen zitten (meestal een 8tal) die je er dus eigenlijk allemaal tegelijk kan uithalen. Als die 5 zenders in 1 stream zitten, kan je ze dus allemaal tegelijk ontvangen/opnemen met 1 tuner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
ComBax schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:01:
[...]

Bij digitale TV kan dat perfect met 1 tuner :)
...............
Als die 5 zenders in 1 stream zitten, kan je ze dus allemaal tegelijk ontvangen/opnemen met 1 tuner :)
Je nuanceert het inderdaad terecht: als de 5 zenders in 1 stream (transponder) zitten wel ja. Maar dat is zeker niet altijd het geval en waarschijnlijk juist niet de 5 die jij tegelijk wilt opnemen. Want alle beschikbare zenders (enkele honderden bij DVB-S? tientallen bij DVB-C?) zullen zeker niet in 1 'stream' zitten.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
kaajee schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:19:
[...]

Je nuanceert het inderdaad terecht: als de 5 zenders in 1 stream (transponder) zitten wel ja. Maar dat is zeker niet altijd het geval en waarschijnlijk juist niet de 5 die jij tegelijk wilt opnemen. Want alle beschikbare zenders (enkele honderden bij DVB-S? tientallen bij DVB-C?) zullen zeker niet in 1 'stream' zitten.........
Hangt er een beetje vanaf wat je wilt bekijken natuurlijk :)
Zo zitten bij TV-Vlaanderen VTM, 2BE, één, Canvas/Ketnet, VT4 en VijfTV in 1 stream (en ook nog Vitaya en Kanaal Z als ik mij niet vergis). Dat zijn over het algemeen de meest bekeken zenders. Ook Ned1 tem 3 zitten in 1 zelfde stream en ik vermoed dat ook de RTL's en SBS in één en dezelfde stream zitten.
Ik denk dat je dus met 2 tuners en een slim programma voor digitale tv al heeeeeeeel ver kan komen :)

Wat ik me wel afvraag: kan je harde schijf nog volgen als die 5 programma's tegelijk moet gaan opslaan? Ik kan me wel voorstellen dat dat zo'n beetje een bottleneck kan worden...

[ Voor 9% gewijzigd door ComBax op 18-03-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 15:47
dnhelle schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:26:
[...]

Hmmm..
Probleem is wel dan dat je de decoder op het juiste kanaal moet zetten om iets op te nemen, of zie ik dat nu verkeerd?
Ja, maar microsoft heeft ook een remote zender (in de ontvanger) die de betreffende commandos naar je set-top box kan doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik heb dus m'n PVR 150 te koop gezet, ik word gek van die memory remap bug. Weg dus.

Nu ben ik op zoek naar een alternatief, Asus My Cinema-P7131 heb ik gezien, maar werkt deze met media center? (MOET dus).

Ik woon dus in Belgie, en wil gewoon kunnen opnemen vanaf de kabel (analoog dus).

Vind het jammer van deze kaart maarja :'(

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 15:48

rapture

Zelfs daar netwerken?

MCE-versie of de gewone? Ik zit beetje naar een tweedehandse PVR-500 te kijken. Dat in combinatie met de PVR150 MCE kan ik 3 tuners in een dedicated Linux-bakje steken, die 24/7 tot 3 zenders tegelijkertijd kan capturen. Het wordt wel stevig scripten en hopen dat de schijven niet vol geraken. Ik kan tegelijkertijd een aantal tuners laten streamen en op de desktop een programma kijken, terwijl andere tuners zitten te capturen.
Jig schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:12:
Ok dank je.

rapture in "Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Dee..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

rapture schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:15:
MCE-versie of de gewone? Ik zit beetje naar een tweedehandse PVR-500 te kijken. Dat in combinatie met de PVR150 MCE kan ik 3 tuners in een dedicated Linux-bakje steken, die 24/7 tot 3 zenders tegelijkertijd kan capturen. Het wordt wel stevig scripten en hopen dat de schijven niet vol geraken. Ik kan tegelijkertijd een aantal tuners laten streamen en op de desktop een programma kijken, terwijl andere tuners zitten te capturen.

[...]
rapture in "Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Dee..."
MCE.

MSI TV Kaart TV @nywhere A+D v1.1 Heb deze net gevonden, maar reviews zijn niet te vinden, ie ondersteund analoog (wat ik dus moet hebben), en ie zou werken met Vista, maar heeft iemand ervaringen ermee? De verzendkosten voor mij zijn 13.5 euro, voor dat geld kan ik niet even naar Eindhoven rijden (4Launch).

Vooral het feit of ie werkt met > 4GB baart me zorgen.

Of weet iemand anders een goede tv-kaart, analoog, PCI(e), werkend met MediaCenter (Vista), en werkend met > 4GB (x86-64 dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Snake schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:17:
[...]

MCE.

MSI TV Kaart TV @nywhere A+D v1.1 Heb deze net gevonden, maar reviews zijn niet te vinden, ie ondersteund analoog (wat ik dus moet hebben), en ie zou werken met Vista, maar heeft iemand ervaringen ermee? De verzendkosten voor mij zijn 13.5 euro, voor dat geld kan ik niet even naar Eindhoven rijden (4Launch).

Of weet iemand anders een goede tv-kaart, analoog, PCI(e), werkend met MediaCenter (Vista), en werkend met > 4GB (x86-64 dus)
Zelf heb ik een Hauppauge HVR-1200 en deze heeft SoftPVR, maar werkt opzich zelf best goed :) Daarnaast heb ik een Hauppauge HVR-1300 met HardPVR, en deze werkt een stuk beter! Tja, prijs maakt toch een verschil, de 1300 was 80 euro, de 1200 was 30 euro :). Helaas kunnen ze alleen niet langs elkaar werken :(

Maargoed, om de kaart solo te gebruiken zijn ze beiden aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snake schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:17:
[...]

MCE.

Ik heb daar ook al ontzettend lang last van, heb 8GB geheugen en krijg altijd zwart beeld in MCE met mn Vista View Saber2020 onder Vista 64. Volges mij hebben zowat alle analoge kaarten dit en dit gezeik is nou al een dik jaar aan de gang. Alleen ATI TV Wonder kaarten schijnen wel te werken met 4GB+ alleen die zijn weer niet te koop in EU omdat die dingen alleen NTSC tuners hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Alex3305 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:51:
[...]

Zelf heb ik een Hauppauge HVR-1200 en deze heeft SoftPVR, maar werkt opzich zelf best goed :) Daarnaast heb ik een Hauppauge HVR-1300 met HardPVR, en deze werkt een stuk beter! Tja, prijs maakt toch een verschil, de 1300 was 80 euro, de 1200 was 30 euro :). Helaas kunnen ze alleen niet langs elkaar werken :(

Maargoed, om de kaart solo te gebruiken zijn ze beiden aan te raden.
Wat is het verschil tussen SoftPVR en HardPVR? Prijs is geen issue, mag gerust 100 euro kosten, als het maar werkt met 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Snake schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 23:02:
[...]

Wat is het verschil tussen SoftPVR en HardPVR? Prijs is geen issue, mag gerust 100 euro kosten, als het maar werkt met 8GB.
Naar MPEG2 encoderen middels een SOFTwarematige encoder of naar MPEG2 encoderen middels een HARDwarematige encoder (chippie dus)........en dat ontlast de CPU flink!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

kaajee schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 23:09:
[...]

Naar MPEG2 encoderen middels een SOFTwarematige encoder of naar MPEG2 encoderen middels een HARDwarematige encoder (chippie dus)........en dat ontlast de CPU flink!
Afaik moet ge toch Hardwarematig hebben voor Media center? Werkt u tvkaart met 8GB RAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Hauppauge HVR-1700 (nieuw model) schijnt te werken met 4GB+

Hier wordt dit bevestigt door iemand die m zelf heeft:

http://www.hauppauge.co.uk/board/showthread.php?p=64436

En hier ook bevestigd door Hauppauge Support:

http://www.hauppauge.co.uk/board/showthread.php?t=14900

Het gaat om deze kaart:

Afbeeldingslocatie: http://geizhals.at/img/pix/248129.jpg

- Laag profiel PCI-Express x1 TV tuner kaart
- Ingebouwde hardware MPEG-2 encoder
- Hybride Tuner; Ontvangt Multi PAL Analoog en DVB-T signalen.

http://www.hauppauge.co.u...ts/data_hvr1700mckit.html

Er schijnt ook een HVR-2200 aan te komen welke dezelfde kaart is als deze met het enige verschil dat die 2 Hybride tuners heeft in plaats van 1 zoals dat bij de HVR-1700 is.

De HVR-1700 kost ongeveer 88 euro. in NL

Powercolor schijnt ook bezig te zijn met het uitrollen van de ATI TV Wonder kaarten in Europa (dus met PAL tuner). Deze kaarten staan erom bekend dat ze werken met Vista 64 en 4GB+
en worden geprezen om hun beeld kwaliteit (3d comb filter, adaptive noise reduction, edge enhancement)

Zie volgende linkjes voor meer info:

http://www.hardware.info/...r_lanceert_PCIE_TV_kaart/

http://www.powercolor.com/Global/products_mult_tvwonder.asp

http://www.tul.com.tw/powercolor/news_files/TVWonder600.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:14:
..............Er schijnt ook een HVR-2200 aan te komen welke dezelfde kaart is als deze met het enige verschil dat die 2 Hybride tuners heeft in plaats van 1 zoals dat bij de HVR-1700 is.
...............
Schijnt?

Hier staat een uitgebreide omschrijving. Lijkt me de opvolger van de 'bekende/beruchte' MCE500, dan in PCIe en met ook (een van weinig waarde) DVB-T tuner.........

En ik heb al goeie ervaringen gehoord met de 2200.........

[ Voor 4% gewijzigd door kaajee op 05-04-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:32:
[...]

Schijnt?

Hier staat een uitgebreide omschrijving. Lijkt me de opvolger van de 'bekende/beruchte' MCE500, dan in PCIe en met ook (een van weinig waarde) DVB-T tuner.........

En ik heb al goeie ervaringen gehoord met de 2200.........
Die MyCom link die klopt helaas niet meer :(
Die staat niet meer op site die kaart... Ook op andere shops issie verwijderd.. Vraag me niet waarom... Echter denk ik toch dat een ATI kaart beter beeld gaat geven dan zo'n Hauppage.. Voornamelijk kwa ruis onderdrukking denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:38:
[...]

Die MyCom link die klopt helaas niet meer :(
...............
Hoezo niet? Als je hier kijkt hebben ze em in Alkmaar, Eindhoven en Haarlem ruim in voorraad...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:49:
[...]

Hoezo niet? Als je hier kijkt hebben ze em in Alkmaar, Eindhoven en Haarlem ruim in voorraad...........
Maar kijk hier es dan in de TV kaart sectie:

http://www.mycom.nl/Products/598.aspx

Ik zie m daar niet meer tussenstaan.
Als ik op jou link klik in t eerste bericht en daarna op nu bestellen dan zegt ie ook 'Dit product kon niet worden toegevoegd aan je winkelwagen.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:57:
[...]

Maar kijk hier es dan in de TV kaart sectie:

http://www.mycom.nl/Products/598.aspx

Ik zie m daar niet meer tussenstaan.
Als ik op jou link klik in t eerste bericht en daarna op nu bestellen dan zegt ie ook 'Dit product kon niet worden toegevoegd aan je winkelwagen.'
Tja, daar heb je een punt. Voor de zekerheid eens gebeld met MyCom-Eindhoven en daar hadden ze hem, alleen in een LowProfile uivoering!?!?
Ik vroeg nog; is eht wel de HVR-2200, maar hij zei van wel........
Even bellen dus wellicht............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:06:
[...]

Tja, daar heb je een punt. Voor de zekerheid eens gebeld met MyCom-Eindhoven en daar hadden ze hem, alleen in een LowProfile uivoering!?!?
Ik vroeg nog; is eht wel de HVR-2200, maar hij zei van wel........
Even bellen dus wellicht............
Low profile dat klopt helemaal, want die kaart is ook pci express en low profile net als de hvr1700... Die specs op de mycom site kloppen niet denk ik.

deze moet t zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.xpmediacentre.com.au/techreviews/wp-content/uploads/2007/12/pic1.JPG

Ik gok dat die ook moet werken met vista en 4GB+ gezien de kaart en de driver voor deze kaart nog nieuwer is dan de HVR-1700. Driver files zijn 25-1-2008. Die van de HVR-1700 zijn van 1-10-2007

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Deze Hauppauge kaarten werken met memory remapping (4GB+) in ieder geval in Vista met Media Center (wat ik zelf heb ervaren/gehoord):
  • HVR-1100 is een hybrid PCi kaart met softwarematige encoding. Deze behoort goed te werken in Vista en is zo rond de 60 - 70 euro.
  • HVR-1200 (OEM) is een Hybrid PCIe x1 kaart die wel driver bugs heeft, maar verder wel werkt als het eenmaal goed zit. (30 euro ong)
  • HVR-1300 is een hardwarematige PCI hybrid kaart die heel goed werkt, ook icm ChrisTV bijv. Daarnaast gebruikt het nog wel een 64bit BETA driver, maar werkt deze tot nu toe wel perfect met super beeld (tov HVR-1200), deze is rond de 70 - 80 euro.
De HVR-1700 behoort ook te werken idd, alleen heb ik deze zelf niet getest. Overigens wil HardPVR icm SoftPVR op Vista bij mij in ieder geval NIET goed werken!!
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste