Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Net even m'n bestelling aangepast, een HVR 1700 comming up ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Waar heb je eigenlijk 8 GB voor nodig? Het maakt het wel complex zeg maar om de juiste spulletjes te vinden :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:49:
Waar heb je eigenlijk 8 GB voor nodig? Het maakt het wel complex zeg maar om de juiste spulletjes te vinden :)
8Gb is redelijk mainstream aant worden.. heb zelf ook 8GB ddr2 667mhz hier. Is fijn als je veel met virtuele machines test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:14:
...
Powercolor schijnt ook bezig te zijn met het uitrollen van de ATI TV Wonder kaarten in Europa (dus met PAL tuner). Deze kaarten staan erom bekend dat ze werken met Vista 64 en 4GB+
en worden geprezen om hun beeld kwaliteit (3d comb filter, adaptive noise reduction, edge enhancement)

Zie volgende linkjes voor meer info:

http://www.hardware.info/...r_lanceert_PCIE_TV_kaart/

http://www.powercolor.com/Global/products_mult_tvwonder.asp

http://www.tul.com.tw/powercolor/news_files/TVWonder600.pdf
Dat zou echt heel goed nieuws zijn. Zodra die kaart te krijgen is gaat mijn PVR-500 in de verkoop. Die kaart heeft nooit kunnen tippen aan mijn oude ATI All In Wonder :(

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

psy schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:49:
Hoeveel VM's hebt gij al tegelijk proberen te draaien op 2GB of 4GB? Met 8GB kunt ge er toch een heel deel meer doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Simpel, als je zo druk bent met VM's dat je 8 GB nodig hebt, snap ik eerlijk gezegd niet wat een simpel TV kaartje in zo'n pc te zoeken heeft. Het is helaas nog wel zo, als je meer dan 3 GB in je systeem hebt, dan zal je gewoon meer problemen krijgen om alles goed werkend te krijgen. Het is gewoon nog niet mainstream. En tv-kaartjes, die zijn wel mainstream.

[ Voor 3% gewijzigd door psy op 05-04-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snake schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:51:
Als je m hebt, kun je dan een klein mpgtje posten met opgenomen tv? Ben wel benieuwd naar de beeldkwaliteit van deze nieuwe kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 23:07:
[...]

Als je m hebt, kun je dan een klein mpgtje posten met opgenomen tv? Ben wel benieuwd naar de beeldkwaliteit van deze nieuwe kaart.
Contacteer mij binnen ~week :) Ik vergeet zulke dingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dan ook die afstandbediening koppeling tussen MediaCenter en HUMAX IR-FOX C opgelost. Ik kan die niet aan de praat krijgen. De afstandbediening van HUMAX wordt herkend door MCE, maar daarna MCE kan niet de kanaal van HUMAX veranderen. De koppeling van MCE naar HUMAX IR-FOX C lijkt niet te werken. Bestaat er een oplossing voor dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFT schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:49:
Ik gebruik al een tijd een AverTV Studio 303p pci kaart om tv programma's op de harde schijf op te nemen. Nu de kabelexploitant een HUMAX IR-FOX C kabeldecoder heeft gegeven kan ik opnames analoog en digitaal achter elkaar met de software van Avermedia programmeren. Die maakt het mogelijk per opname een andere signaalbron te kiezen. De HUMAX heb ik aangesloten op de S-Video ingang van de kaart, de analoge kabeltv zit op de 75 ohm coax ingang. Aansluiting van de Humax op de televisie met een scartkabel leverde een matige beeldkwaliteit op.
Op de harde schijf van de desktop opgenomen programmaas van soms 6 of 7 gigabites laten zich met een Trust data transfer usb 2.0 cable binnen 8 of 10 minuten overzetten naar de laptop waarmee we de films bekijken of na bewerking op een dvd branden.
Heb je dan ook die afstandbediening koppeling tussen MediaCenter en HUMAX IR-FOX C opgelost? Ik kan die niet aan de praat krijgen. De afstandbediening van HUMAX wordt herkend door MCE, maar daarna MCE kan niet de kanaal van HUMAX veranderen. De koppeling van MCE naar HUMAX IR-FOX C lijkt niet te werken. Bestaat er een oplossing voor dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuning4you
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-06-2017
Iemand een ideetje welke budget TV-kaart ik best neem?

Heb reeds volgende types gebruikt:
- Asus TV Tuner Card P7131Dual: beeld was goed maar gekraak in mijn luidsprekers. Lag waarschijnlijk aan de software...
- Msi TV@nywhere A/D Hybride Analog: Beeld had 3-tal storende lijnen en de software voldeed niet. Ik kon het beeld niet aanpassen (vergroten of verkleinen).

Niet echt tevreden dus en moet de MSI kaart nog gaan omruilen in de winkel maar ben ten einde raad nu. Wil een kaart van rond de 50€ maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Ben ook op zoek naar een TV kaart. Ik twijfel een beetje tussen Asus en Hauppauge. De twee waar ik tussen twijfel:

1. Hauppauge WinTV 1700
2. My Cinema P7131

Beeldkwaliteit vind ik belangrijk en wil er niet meer dan €50,00 voor uitgeven. Mijn voorkeur gaat uit naar de Hauppauge omdat dit een nieuw model uit 2008 is, de rest stamt allemaal af uit 2005. Wat raden julie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
tuning4you schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 00:40:
- Asus TV Tuner Card P7131Dual: beeld was goed maar gekraak in mijn luidsprekers. Lag waarschijnlijk aan de software...
Ik zou zeggen; gebruik andere software. Aangenomen dat je de kart nog hebt.
Dscaler werkt best goed bij mij. Ik weet niet wat voor software er nu bij de ASUS kaarten wordt geleverd maar het pakket dat ik er bij kreeg was een ramp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ook al Bezet schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:55:
[...]

Ik zou zeggen; gebruik andere software. Aangenomen dat je de kart nog hebt.
Dscaler werkt best goed bij mij. Ik weet niet wat voor software er nu bij de ASUS kaarten wordt geleverd maar het pakket dat ik er bij kreeg was een ramp!
Ik gebruik Powercinema 5. Deze werkt prima met deze kaart. Alleen vind ik het pakket niet handig in gebruik, traag en je kan niet finetunen (voor zover ik weet). Ik kreeg hier Powercinema 4 bijgeleverd, maar deze was helemaal tergend langzaam.

Dscaler werkt hier wel, alleen het werkt pas goed wanneer ik eerst powercinema heb opgestart en weer afgesloten. Anders heb ik ook te maken met gekraak en zelfs zwart/wit beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Noork schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 18:07:
[...]
Dscaler werkt hier wel, alleen het werkt pas goed wanneer ik eerst powercinema heb opgestart en weer afgesloten. Anders heb ik ook te maken met gekraak en zelfs zwart/wit beeld.
Vreemd, DScaler werkt hier, sinds een aantal versies, naar behoren. En mijn kaart heeft volgens mij dezelfde phillips 7131 chip. (die overigens nogal wat ondersteuningsproblemen lijkt te hebben). Welke versie gebruik je?

Powercinema vond ik moet ik zeggen bagger, al zal dat een paar versies geleden zijn.

EDIT: de nieuwste versie van Dscaler is overigens 4.1.17

[ Voor 11% gewijzigd door Ook al Bezet op 13-05-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Ook al Bezet schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:46:
[...]

Vreemd, DScaler werkt hier, sinds een aantal versies, naar behoren. En mijn kaart heeft volgens mij dezelfde phillips 7131 chip. (die overigens nogal wat ondersteuningsproblemen lijkt te hebben). Welke versie gebruik je?

Powercinema vond ik moet ik zeggen bagger, al zal dat een paar versies geleden zijn.

EDIT: de nieuwste versie van Dscaler is overigens 4.1.17
ik gebruik hier Dscaler 4.1.15 en 4.1.17 (dit is overigens nog een alpha versie, versie .15 staat zeg maar als hoofddownload op de Dscaler website).

Dscaler werkt overigens perfect met m'n andere Tv kaart, een Medion/Lifetec 9415 met btwincap.

[ Voor 7% gewijzigd door Noork op 13-05-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25
GekkeCoen schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:26:
Ben ook op zoek naar een TV kaart. Ik twijfel een beetje tussen Asus en Hauppauge. De twee waar ik tussen twijfel:

1. Hauppauge WinTV 1700
2. My Cinema P7131

Beeldkwaliteit vind ik belangrijk en wil er niet meer dan €50,00 voor uitgeven. Mijn voorkeur gaat uit naar de Hauppauge omdat dit een nieuw model uit 2008 is, de rest stamt allemaal af uit 2005. Wat raden julie mij aan?
Pak een Hauppauge en het liefst eentje met een Hardware MPEG encoder, deze werkt toch nog net iets beter dan eentje met software (ook ter behoeve van de kwaliteit).

Overigens heb ik nu een Hauppauge HVR-1200 en HVR-1300 in mijn systeem zitten. Deze willen (icm) MCE niet samenwerken, iemand toevallig nog tips of ideeën?

[ Voor 10% gewijzigd door alex3305 op 13-05-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik heb een Hauppauge HVR-2200. Prachtig dat er twee analoge, twee digiatale en een radiotuner in zitten. Maar helaas wil het spulletje (nog) niet werken in MediaPortal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

Bram77 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:21:
Ik heb een Hauppauge HVR-2200. Prachtig dat er twee analoge, twee digiatale en een radiotuner in zitten. Maar helaas wil het spulletje (nog) niet werken in MediaPortal.
Heeft ie echt 2 analoge tuners of bedoelen ze met dual tuner 1x analoog en 1x DVB-T? Kom ik nl niet achter op hun site...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik dacht in eerste instantie inderdaad ook 1 analoge en 1 DVB-T tuner, maar het zijn er echt twee van beiden. Ondanks het kleine formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Hallo mensen,

Ik had een vraag, ik verhuis de deze zomer naar een kamer in delft, en dan wil ik graag tv kijken op mijn laptop mbv een expresscard (of gewoon een normale card). Nou zie ik op Hauppage dat ze alleen maar geschikt zijn voor NTSC. Dus ben ik nu genoodzaakt om pinnacle of lifeview te gebruiken? Of kan ik beter een usb tuner kopen, zodat ik het ook voor normale pc kan gebruiken.

En nog een vraag, mijn monitor heeft een usb aansluiting. Maar ik neem aan dat je een usb tvtuner niet direct op de monitor kan aansluiten en dan tv kan kijken zonder je laptop te gebruiken. Dat zou namelijk ideaal zijn :).

[ Voor 7% gewijzigd door FikkieHo op 16-05-2008 12:54 ]

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Het kan niet direct op de monitor. Er moet altijd een pc/laptop tussen staan. Bedoel je trouwens DVB-T of een analoge kaart? Met DVB-T kun je alleen de free to air zenders ontvangen (NED 1,2,3 en de beschikbare regionale zenders).

Overigens, is de USB aansluiting op je monitor geen uitgang?

Er zullen best oplossingen zijn zonder tussenkomst van een pc, maar dan moet je maar even zoeken naar andere topics.

[ Voor 8% gewijzigd door Noork op 16-05-2008 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ta_chi79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:45
Bram77 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:21:
Heeft deze kaart ook een Full Height bracket of enkel Low Profile?

Ik wil mijn brakke (wat betreft 64-bit drivers icm >4GB RAM) PVR-150 mee vervangen en gelijk upgraden naar 2 tuners, maar moet wel Full Height hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
ta_chi79 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:08:
[...]

Ik wil mijn brakke (wat betreft 64-bit drivers icm >4GB RAM) PVR-150 mee vervangen en gelijk upgraden naar 2 tuners, maar moet wel Full Height hebben.
Waarom móet ie per se full height zijn eigenlijk?

(de meeste low profile kaarten worden geleverd met een extra bracket om ze ook full height toe te kunnen passen nl.)

[ Voor 14% gewijzigd door kaajee op 17-05-2008 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ta_chi79
kaajee schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:53:
[...]
Waarom móet ie per se full height zijn eigenlijk?

(de meeste low profile kaarten worden geleverd met een extra bracket om ze ook full height toe te kunnen passen nl.)
Omdat mijn PC kast enkel full height sloten heeft.
Zowel de verkoper als ik hebben in de verpakking geen losse Full Height bracket zien zitten. Verzegeling hebben we gesloten gelaten.

Op de enige Hauppauge site waar deze kaart staat vermeld (Singapore) en waar alle Nederlandse shops naar verwijzen staat ook niet dat er een Full Height bracket bij zit, maar wel CD en handleiding, die dus ook niet in de antistatische zak waar te nemen waren.

Op de site van de Australische distributeur (waar ze de HVR-2200 MCE (OEM) versie verkopen) staat wel expliciet vermeld dat beide brackets erbij geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
ta_chi79 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:06:
[...]

Omdat mijn PC kast enkel full height sloten heeft.
Zowel de verkoper als ik hebben in de verpakking geen losse Full Height bracket zien zitten. Verzegeling hebben we gesloten gelaten.

Op de enige Hauppauge site waar deze kaart staat vermeld (Singapore) en waar alle Nederlandse shops naar verwijzen staat ook niet dat er een Full Height bracket bij zit, maar wel CD en handleiding, die dus ook niet in de antistatische zak waar te nemen waren.

Op de site van de Australische distributeur (waar ze de HVR-2200 MCE (OEM) versie verkopen) staat wel expliciet vermeld dat beide brackets erbij geleverd worden.
Aha, tja.....

Op zich is een Low Profile kaart prima zelf uit te rusten met een full height bracket hoor. Zelf al meerdere malen gedaan.

Kwestie van een 'bracket plaatje' (slotplaatje) (die je vast wel over hebt) afzagen/slijpen en de bracket ven de LP kaart 'ombuigen' (dat het stukje haakse hoek dus recht/plat wordt. De 2 metalen 'elementen' verbinden met een boutje en een moertje, klaar is kees........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Snake schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:51:
Kan je een klein reviewtje over de kaart schrijven? Hoe is de beeldkwaliteit, geluidskwaliteit etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik loop ook met hetzelfde probleem, heb ook de HVR 2200 gekocht maar is idd Low profile in mijn nieuwe htpc, heb um kaal geleverd gehad van de winkel, terug in de winkel voor zo'n High bracket maar hadden ze niet en heb toen HVR 1300 meegekregen. Daarbij vertellend dat er weinig verschil tussen deze kaartjes zit. Heb deze maar aangepakt om thuis vervolgens ff te googlen naar brackets, niet iemand toevallig die een site heeft waar deze verkocht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de HVR-1100(verpakking) gekocht maar is eigenlijk een HVR-1110(Op de kaart zelf)
Deze werkt nu lekker met wintv en mediaportal. Alleen heb ik erg veel last van ruis/noise
Ik maak gebruik van de kabel die eigenlijk in me tv zat en daar wel perfect beeld geeft. Versterker ook al naar het AOP verplaatst wel iets verbeterd maar nog niet helemaal.
Nu ben ik al een aantal dagen aan het zoeken op google om hier iets op te vinden maar dit geeft geen groot succes. Dit zit allemaal op een frisse XP recente drivers e.d.
Ik heb ook nog even getest in vista MCE maar is zelfde eigenlijk.
Heeft iemand nog ideeen hiervoor? Tune iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:35:
[...]

Ik loop ook met hetzelfde probleem, heb ook de HVR 2200 gekocht maar is idd Low profile in mijn nieuwe htpc, heb um kaal geleverd gehad van de winkel, terug in de winkel voor zo'n High bracket maar hadden ze niet en heb toen HVR 1300 meegekregen. Daarbij vertellend dat er weinig verschil tussen deze kaartjes zit. Heb deze maar aangepakt om thuis vervolgens ff te googlen naar brackets, niet iemand toevallig die een site heeft waar deze verkocht worden?
Weinig verschil!!

De 2200 is een 'echte dual tuner' die heeft dus eigenlijk 4 tuners aan boord, te weten 2x analoog en 2x digitaal (DVB-T). De 1300 heet dan ook wel dual tuner, maar die heeft eigenlijk maar 2 tuners, te weten 1x analoog en 1x digitaal (DVB-T). Dus er is een enorm verschil!!

En zo'n losse bracket zul je niet zo snel vinden vrees ik. Ze moeten echt speciaal voor die kaart zijn; de gaatje moeten precies op de juiste plek zitten.

ik zou er zelf, zoals hierboven beschreven, een Full Height bracket van maken......Hooguit zou je het bij Hauppauge direct kunnen proberen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt voor de info, was idd al van plan om de kaart weer terug te brengen en om te ruilen, en dat knutselen met die bracket gaat wel lukken idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.vanrossem
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 15:05
Ik heb momenteel een setup van een PVR-500, en een philips 42inch hdtv verbonden via hdmi.

Het beeld wat de pvr geeft slecht beeld vind ik. De tuner van de tv zelf is een stuk scherper.

Ik draai op een resolutie van 1080p, en ik snap dat het analoge beeld flink moet worden geupscaled, dus kwaliteit verlies.

Wat zou me beste oplossing zijn beter beeld te krijgen? Dscaler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
s.vanrossem schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:19:
Ik heb momenteel een setup van een PVR-500, en een philips 42inch hdtv verbonden via hdmi.

Het beeld wat de pvr geeft slecht beeld vind ik. De tuner van de tv zelf is een stuk scherper.

Ik draai op een resolutie van 1080p, en ik snap dat het analoge beeld flink moet worden geupscaled, dus kwaliteit verlies.

Wat zou me beste oplossing zijn beter beeld te krijgen? Dscaler?
Probeer et zou ik zeggen? En post je bevindingen alhier.......
(ik betwijfel echter of het de gewenste verbetering gaat opveren, is je bekabeling wel in orde?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.vanrossem
kaajee schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:31:
[...]

Probeer et zou ik zeggen? En post je bevindingen alhier.......
(ik betwijfel echter of het de gewenste verbetering gaat opveren, is je bekabeling wel in orde?)
Is het zowiezo mogelijk om met een pvr-500 net beeld te tonen op een hdtv met zo een resolutie?

De bekabeling is perfect

[ Voor 3% gewijzigd door s.vanrossem op 20-05-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

s.vanrossem schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:36:
[...]

Is het zowiezo mogelijk om met een pvr-500 net beeld te tonen op een hdtv met zo een resolutie?

De bekabeling is perfect
Volgens mij niet echt; ik heb +/- dezelfde setup en Hauppage heeft het combfilter uitgezet in de huidige drivers (en ik weet niet in welke versie het nog aan staat). Daardoor schijnt je resolutie te zakken van +/- 500 beeldlijnen naar +/- 300 beeldlijnen.

Zelf heb ik met behulp van een registry hack het combfilter weer aangezet; ik heb dus inderdaad scherper beeld gekregen maar krijg daarvoor wel het zgn 'dot-crawl' kado hetgeen weer een bug in de huidige generatie hauppage windows drivers schijnt te zijn (en precies de reden waarom ze het comb filter uit hebben gezet). Dot-crawl kun je zien aan kleine lichte stippen die aan de rand van fel gekleurde vlakken lijken te bewegen (het ergste bij de primaire tv kleuren).

Kiezen dus tussen hogere resolutie met wat stippen of fuzzy beeld zonder.... Of een andere TV kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.vanrossem
Willem2 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:26:
[...]

Volgens mij niet echt; ik heb +/- dezelfde setup en Hauppage heeft het combfilter uitgezet in de huidige drivers (en ik weet niet in welke versie het nog aan staat). Daardoor schijnt je resolutie te zakken van +/- 500 beeldlijnen naar +/- 300 beeldlijnen.

Zelf heb ik met behulp van een registry hack het combfilter weer aangezet; ik heb dus inderdaad scherper beeld gekregen maar krijg daarvoor wel het zgn 'dot-crawl' kado hetgeen weer een bug in de huidige generatie hauppage windows drivers schijnt te zijn (en precies de reden waarom ze het comb filter uit hebben gezet). Dot-crawl kun je zien aan kleine lichte stippen die aan de rand van fel gekleurde vlakken lijken te bewegen (het ergste bij de primaire tv kleuren).

Kiezen dus tussen hogere resolutie met wat stippen of fuzzy beeld zonder.... Of een andere TV kaart.
Welke tv-kaart lost dat probleem dan wel op? En welke tv-kaart raad je me aan met dezelfde eigenschappen dus dual tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Willem2 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:26:Zelf heb ik met behulp van een registry hack het combfilter weer aangezet; ik heb dus inderdaad scherper beeld gekregen maar krijg daarvoor wel het zgn 'dot-crawl' kado hetgeen weer een bug in de huidige generatie hauppage windows drivers schijnt te zijn (en precies de reden waarom ze het comb filter uit hebben gezet). Dot-crawl kun je zien aan kleine lichte stippen die aan de rand van fel gekleurde vlakken lijken te bewegen (het ergste bij de primaire tv kleuren).
Op het SHS Hauppauge PVR Forum zijn nog extra comb settings beschikbaar voor de PVR 150/500 kaarten om een compromis instelling te krijgen tussen beeldscherpte en dotcrawl.

SHSPVR Forum: PVR150/500 Comb Tweaks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

s.vanrossem schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:25:
[...]

Welke tv-kaart lost dat probleem dan wel op? En welke tv-kaart raad je me aan met dezelfde eigenschappen dus dual tuner.
De Vista View Saber 2020 schijnt erg goed te zijn, echter is dit een PCIe kaart en om die reden heb ik hem niet kunnen proberen in mijn huidige media center...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

The_Doman schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:45:
[...]

Op het SHS Hauppauge PVR Forum zijn nog extra comb settings beschikbaar voor de PVR 150/500 kaarten om een compromis instelling te krijgen tussen beeldscherpte en dotcrawl.

SHSPVR Forum: PVR150/500 Comb Tweaks
Thanks, maar die settings heb ik allemaal geprobeerd. Het blijft wat je zegt; een compromis. Op 42" is en blijft dotcrawl goed zichtbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vrij nieuw op het gebied van TV-kaarten, dus vraag even wat advies. Ik heb al een tijdje een Hauppage pvr-150MCE lp in mijn PC'tje zitten (Vista Home Premium). Opzich doet hij het prima, maar de beeldkwaliteit valt me vies tegen: het beeld is vrij onscherp (op een 19"!) en er zijn vaak trillingen zichtbaar (vooral goed te zien bij logo's). Ik heb her en der wel gelezen dat de kwaliteit van TV-tuners in PC nooit echt top is doordat het dubbel gescaled moest worden oid, maar is het echt zo erg en zou ik met de tweaks van bovengenoemd forum er zichtbaar verbetering in kunnen brengen? (Voordat ik er een hoop verspilde tijd en moeite in steek.) Momenteel steekt een analoge TV-tuner van een gemiddelde TV namelijk met kop en schouders boven mijn TV-kaart uit, wat ik jammer vind, aangezien de PVR-functies echt ideaal zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Maat van mij had het opgelost door een apparte "versterker" ervoor te hangen, toen had hij wel redelijk scherp beeld, maar of het ook echt werkt?!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
[...]

Ik kreeg er een full-height bracket bij (MyCom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo daar, ik heb gisteren 22-05 de HVR 2200 gekocht bij CD-ROM-LAND in Breda.
Inderdaad ook kaal, dus zonder doos of cd.
De drivers gedownload via de singapore site.
Wel zat hier een extra bracket bij dus hij is zowel low profile als high profile te gebruiken.
Mogelijk verkopen ze de full hight brackets hier ook los?
Succes ermee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ta_chi79
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:05:
Hallo daar, ik heb gisteren 22-05 de HVR 2200 gekocht bij CD-ROM-LAND in Breda.
Inderdaad ook kaal, dus zonder doos of cd.
De drivers gedownload via de singapore site.
Wel zat hier een extra bracket bij dus hij is zowel low profile als high profile te gebruiken.
Mogelijk verkopen ze de full hight brackets hier ook los?
Succes ermee. ;)
Vanmiddag heb ik bij CD-ROM-LAND de HVR-2200 opgehaald (bij de andere shop had ik 'm niet meegenomen toen eenmaal bleek dat die bracket ontbrak).
Draait inmiddels in m'n systeem. Op het eerste gezicht lijkt ie beter te werken dan de PVR-150.
Straks eens proberen 2 programma's tegelijk op te nemen en dergelijke.

Ik heb de drivers van de UK site (de drivers only pagina) gebruikt, deze zijn van 14 april en die van de singapore site waren nog van vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Even een vraagje tussendoor,

Ik heb een Vista View Saber 2020 onder XP MCE.
Ik weet dat die kaart en Vista x64 niet goed werken, maar hoe zit dat als je hem gebruikt onder XP x32 met 4GB dus 3.5GB?

Komen die problemen dan ook voor of is dat puur voor de versies waar echt 4GB gebruikt wordt?

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeNukem3D
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-08 13:36
Hallo,

Ik had een Hauppauge WinTV-PVR-500MCE in bestelling staat maar de winkel kan deze niet meer leveren. Sterker nog, ze beweren dat er helemaal geen TV kaarten meer leverbaar zijn met 2 tuners. Volgens mij zijn ze er wel maar op de een of andere manier kan ik er weinig over vinden (Google, Wikipedia, MS). Zijn er kaarten met twee of meer tuners? Zo ja, welke?

Op de site van Hauppage meen ik te zien dat de 2200, 3000 en 4000 meerdere tuners hebben. Volgens de winkel waar ik de bestelling heb staan is dat niet zo en heeft alleen de 2200 twee tuners en die is volgens hen voor digitale TV. Klopt het wat de winkel zegt?

Prettige dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
DukeNukem3D schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:15:
Hallo,

Ik had een Hauppauge WinTV-PVR-500MCE in bestelling staat maar de winkel kan deze niet meer leveren. Sterker nog, ze beweren dat er helemaal geen TV kaarten meer leverbaar zijn met 2 tuners. Volgens mij zijn ze er wel maar op de een of andere manier kan ik er weinig over vinden (Google, Wikipedia, MS). Zijn er kaarten met twee of meer tuners? Zo ja, welke?

Op de site van Hauppage meen ik te zien dat de 2200, 3000 en 4000 meerdere tuners hebben. Volgens de winkel waar ik de bestelling heb staan is dat niet zo en heeft alleen de 2200 twee tuners en die is volgens hen voor digitale TV. Klopt het wat de winkel zegt?
Als je maar een paar posts van dit topic überhaupt leest vind je alle info die je nodig hebt.
-HVR-2200 is een dubbele tuner, zowel dubbel analoog als dubbel digitaal (dus in a way vier tuners)
-in de post direct boven die van jou wordt de Saber Vista View genoemd, PCIe dubbele analoge tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Weet iemand hoeveel die USB stick varianten tv tuners aan stroom verbruiken? Ik vind de PVR500 wat veel van het goede met 10-15 watt. Ook gebruik ik de dual tuner mogelijkheid niet dus ik ga denk ik terug naar een single tuner en dacht dan aan zo'n hybrid usb stick.

Kun je daar ook een analoge kabel in steken? Met de antenne kun je DVB-T ontvangen, maar analoge tv zenders zitten niet meer in de lucht, dus wat dat betreft heb je er niks meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeNukem3D
  • Laatst online: 12-08 13:36
kaajee schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:29:
[...]

Als je maar een paar posts van dit topic überhaupt leest vind je alle info die je nodig hebt.
-HVR-2200 is een dubbele tuner, zowel dubbel analoog als dubbel digitaal (dus in a way vier tuners)
-in de post direct boven die van jou wordt de Saber Vista View genoemd, PCIe dubbele analoge tuner
Dat is inderdaad wel heel dom van me. Excuses en bedankt.

Prettige dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Hauppauge HVR 2200 ook gekocht voor mijn HTPC. Nu nog de rest binnenkrijgen en ik kan gaan bouwen.
Ik heb hem ook helemaal kaal gekregen zonder handleiding, cd of kabels. Wat moet ik bijvoorbeeld met die witte aansluitingen op de kaart? :?

Heeft iemand al ervaring met het gebruik van de HVR 2200 in combinatie met de usb CI module met Digitenne smartcard link??
Ik heb hauppauge hierover een mail gestuurd en ze hebben het volgende geantwoord:
we did not yet tested that configuration (no PAY-TV DVB_T channels in Germany), if it should work the WinTV CI will only work with one tuner, and it will not be possible to use 2 CI's at the same time...

Volgens hun zou je niet met 1 CI usb module (dus met 1 smartcard) tegelijkertijd kunnen opnemen en kijken dus? Of interpreteer ik het nu verkeerd? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Volgens mij zeggen ze dat je de CI-module maar met 1 tuner kan gebruiken. Dus maar 1 stream/transponder/frequentie tegelijkertijd. Je kan dus niet 1 CI module met twee tv kaarten of een kaart met dual-tuner gebruiken.

Opnemen en kijken moet wel kunnen, MITS beide zenders op dezelfde transponder zitten en je CAM module geschikt is voor decryptie van meerdere kanalen. Het zou ook kunnen zijn dat hun driver even slecht is als hun engels en hij geen multi-kanaal decryptie ondersteund, maar dat lijkt me stug. PiP en opnemen/kijken tegelijkertijd is vrij normaal voor een HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogValk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-06 13:47
Mensen, ik heb een enkele lovende review gelezen over de Saber Vista View en lees tevens goede recensies hier. Ook de vrij nieuwe HVR2200 wordt hier goed beoordeeld, maar een echte review onbreekt echter nog altijd. ik twijfel tussen deze 2, maar ik kan helaas nergens een vergelijking vinden tussen deze 2.

Heeft een van jullie de beeldkwaliteit van beide kaarten wel eens vergeleken (dus afgezien van de mogelijkheden en driver ondersteuning etc) ? De Saber kost grofweg 50 euro meer, maar als dat een betere kwaliteit beeld geeft dan heb ik het er wel voro over, want je kijkt er dan best vaak naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
RogValk schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:00:
Mensen, ik heb een enkele lovende review gelezen over de Saber Vista View en lees tevens goede recensies hier. Ook de vrij nieuwe HVR2200 wordt hier goed beoordeeld, maar een echte review onbreekt echter nog altijd. ik twijfel tussen deze 2, maar ik kan helaas nergens een vergelijking vinden tussen deze 2.

Heeft een van jullie de beeldkwaliteit van beide kaarten wel eens vergeleken (dus afgezien van de mogelijkheden en driver ondersteuning etc) ? De Saber kost grofweg 50 euro meer, maar als dat een betere kwaliteit beeld geeft dan heb ik het er wel voro over, want je kijkt er dan best vaak naar.
Ik verwacht niet dat je hier succes zult hebben......ik vrees dat weinig mensen zowel de (net nieuwe) Hauppauge HVR-2200 én ook een Saber Vista View hebben........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Sowiezo was het voor mij al erg moeilijk om een degelijke review te vinden over de Saber Vista View 2020.

Ik heb uiteindelijk de gok maar gewaagd, en ben best tevreden.

Maar de Hauppauge HVR-2200 is natuurlijk een stuk nieuwer.

Post anders de links van de reviews die je van de Hauppauge HVR-2200 hebt kunnen vinden.

P.s.
Iemand die enige ervaring heeft met de Saber Vista View en 4GB in Win XP 32bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Heb vandaag de HVR-1700 ontvangen, het het werkt dramatisch. Programmagids is maar half bijgewerkt, zenders staan door elkaar en de beeldkwaliteit is slecht. Ik heb even een screenshot gemaakt van de beste zender:

Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/3693/74969591xn8.png

De coax kabel die erop aangesloten is is wel lang, maar daardoor kan de beeldkwaliteit toch niet zo ver achteruit gaan? Heeft iemand tips? En kan iemand een screenshotje maken hoe de kwaliteit bij jou is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, enige manier om erachter te komen of het aan je kabel ligt is even een televisie aansluiten op datzelfde punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
MikeyMan schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:26:
Tsjah, enige manier om erachter te komen of het aan je kabel ligt is even een televisie aansluiten op datzelfde punt...
Nee ik zou dat niet als test doen. Juist andersom: breng je tv kaart (dus je PC) eens veel dichter bij het punt waar je coax kabel je huis in komt. Zo kort mogelijk!
Je/een tv nu op die lange kabel aansluiten zal waarschijnlijk best/prima/beter beeld geven, maar dat zegt niets...........

De tuners van pc kaarten zijn iha veel 'gevoeliger' voor minder signaal dan de tuners uit tv's.
Zo te zien is het nl. wel een 'kabel probleem' dit moet veel beter kunnen.
Goeie bekabeling (Hirschmann, geen ; bouwmarkt-meuk' en evt. (dure, Hirschamnn) (antenne) versterker is mij advies, helemaal als je 'lange' kabels wilt/moet gebruiken............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:32
GekkeCoen schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:47:
Heb vandaag de HVR-1700 ontvangen, het het werkt dramatisch. Programmagids is maar half bijgewerkt, zenders staan door elkaar en de beeldkwaliteit is slecht. Ik heb even een screenshot gemaakt van de beste zender:

[afbeelding]

De coax kabel die erop aangesloten is is wel lang, maar daardoor kan de beeldkwaliteit toch niet zo ver achteruit gaan? Heeft iemand tips? En kan iemand een screenshotje maken hoe de kwaliteit bij jou is?
TV kaarten hebben vaak een veel beter signaal nodig dan een normale TV. Zeker als de kabel lang is en van een slechte kwaliteit kun je dit soort beelden verwachten.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
GekkeCoen schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:47:

[afbeelding]
Dat is wel heel erg. X

Heb je ook geprobeerd om handmatig de zenderfequenties in te voeren?
Deze kun je vinden op de site van je kabelprovider.

Een slechte/verkeerd gemonteerde kabel kan uiteraard ook deze problemen veroorzaken.

Probeer als test ook eventueel om een losse tuner(VCR/DVD) extern op de kaart aan te sluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door The_Doman op 30-05-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Ik heb hier geen losse tuner. Maar ik heb wel even geprobeerd om een tv aan te sluiten, hier was de beeldkwaliteit perfect op. Zijn er geen andere softwarematige oplossingen?

[ Voor 128% gewijzigd door GekkeCoen op 31-05-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Laatst online: 13-03 13:38
Gebruik een antenneversterker.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

GekkeCoen schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 09:53:
Ik heb hier geen losse tuner. Maar ik heb wel even geprobeerd om een tv aan te sluiten, hier was de beeldkwaliteit perfect op. Zijn er geen andere softwarematige oplossingen?
Als je antenne signaal te zwak is kun je dat niet met software compenseren... sluit hem eens met zo'n kort mogelijke kabel aan; zoals hierboven gezegd zijn tv tuners vaak minder kritisch dan pc tuners met een wat zwakker signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
The_Doman schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:44:Heb je ook geprobeerd om handmatig de zenderfequenties in te voeren?
Deze kun je vinden op de site van je kabelprovider.
Dit al geprobeerd?
Vaak werkt de automatische zoekfunctie niet goed.

TV/VCR/DVD tuners zijn inderdaad vaak wel van een stuk betere kwaliteit, zelf gebruik ik daarom met met mijn TV-kaart(en) al jaren een (S-VHS) Tuner als opname bron.

Maar bij zulk een slecht beeld denk ik eigenlijk al aan een defect in de kaart aangezien je met een TV op dezelfde kabel wel prima beeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

The_Doman schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 12:58:
[...]
Dit al geprobeerd?
Vaak werkt de automatische zoekfunctie niet goed.
Nou, zo te zien gebruikt hij Vista MediaCenter en die heeft over het algemeen wel de juiste frequenties hoor. Dus als alle zenders zo beroerd zijn in Media Center kun je er welgevoeglijk vanuit gaan dat het of de tuner is of de antenne die gaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Willem2 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:01:Nou, zo te zien gebruikt hij Vista MediaCenter en die heeft over het algemeen wel de juiste frequenties hoor. Dus als alle zenders zo beroerd zijn in Media Center kun je er welgevoeglijk vanuit gaan dat het of de tuner is of de antenne die gaar is.
Bij problemen nooit zo maar ergens vanuit gaan he! ;)

Handmatig met de frequenties aan de gang gaan (met de hauppauge WINTV software) kan geen kwaad natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans G
  • Laatst online: 12-07-2024
Willem2 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:01:
[...]

Nou, zo te zien gebruikt hij Vista MediaCenter en die heeft over het algemeen wel de juiste frequenties hoor. Dus als alle zenders zo beroerd zijn in Media Center kun je er welgevoeglijk vanuit gaan dat het of de tuner is of de antenne die gaar is.
In 9 van de 10 gevallen ligt het aan het antenne signaal dat te zwak is. In het begin had ik op mijn HTPC met 1x150mce en 1x500mce, dus 3 tuners erin ook slecht beeld. Toen mijn hele antenne installatie vervangen met alleen maar Hirscmann stuff, dus kabel, connectors, versterker en splitters.
Nu perfect beeld. Kijk eens op http://members.home.nl/fgeeraert/degroeneknop/index.html

Frans G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Mededeling tussendoor:
Ik heb vandaag 2x 2GB aan geheugen in mijn pc geprikt (Nou ja gemonteerd, alles moest er uit :P)
En onder Windows XP MCE 32bit werkt de Vista View Saber 2020 nog steeds.

Tuurlijk ik heb voorlopig wel 'slechts' 3.25GB, maar alles werkt gewoon prima door.

Voor mensen die zich het af vroegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodos
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10-2010
Ik ben ook geinteresseerd om de HVR1300 te kopen, maar dan wel de MCE versie want een remote heb ik al voor m'n XP MCE kast. Nu heb ik wel wat moeite om de MCE versie te vinden. En als ik 'm al vind, is 'ie stukken duurder dan de retail versie?!

Is de kaart van de retail versie identiek gelijk aan de MCE versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Heb vandaag even mijn computer aangesloten op de plaats waar de kabel binnenkomt en heb beeld was een stuk scherper, niet perfect maar wel een stuk beter. Ik ga toch eens een tv versterker proberen, ik zat te denken aan zoiets. Zal zo'n goedkoop versterkertje goed werken, en hoeveel zal de beeldkwaliteit erop voorruit gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans G
  • Laatst online: 12-07-2024
GekkeCoen schreef op zondag 01 juni 2008 @ 19:26:
Heb vandaag even mijn computer aangesloten op de plaats waar de kabel binnenkomt en heb beeld was een stuk scherper, niet perfect maar wel een stuk beter. Ik ga toch eens een tv versterker proberen, ik zat te denken aan zoiets. Zal zo'n goedkoop versterkertje goed werken, en hoeveel zal de beeldkwaliteit erop voorruit gaan?
Vergeet het maar met zo'n versterkertje (categorie Gamma rotzooi). Koop goed spul bijv. van Hirschmann. Gebruik kwaliteits coax kabel, afgeschermde pluggen (niet die plastic Gamma rotzooi)

Frans G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er niks meer van,

Wat is nu een redelijk usb unit met afstandsbediening waar ik simpelweg mn tv-kabel in kan stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Laatst online: 13-03 13:38
Frans G schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:17:
[...]

Vergeet het maar met zo'n versterkertje (categorie Gamma rotzooi). Koop goed spul bijv. van Hirschmann. Gebruik kwaliteits coax kabel, afgeschermde pluggen (niet die plastic Gamma rotzooi)
Hoezo? Het signaal is te zwak, vandaar de ruis. 20 dB signaalversterking resulteert heus wel in een beter beeld hoor. Je kunt het allicht proberen, als het niet voldoende resultaat oplevert kun je altijd nog veel geld uitgeven.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

GekkeCoen schreef op zondag 01 juni 2008 @ 19:26:
Ik heb zelf een tijdje geleden deze op eBay gekocht: http://cgi.ebay.nl/Hirsch...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem (Hirschmann GHV 20)

Gaan meestal voor rond de 15 euro weg maar elders ook wel nieuw te krijgen voor 30~35 euro. Prima versterkertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pinockio schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:53:
[...]

Hoezo? Het signaal is te zwak, vandaar de ruis. 20 dB signaalversterking resulteert heus wel in een beter beeld hoor. Je kunt het allicht proberen, als het niet voldoende resultaat oplevert kun je altijd nog veel geld uitgeven.
Beetje zonde van het geld om die troep te kopen imo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
pinockio schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:53:
[...]

Niet per sé. Goedkopere (less Gamma-meuk) versterkers versterken niet evenredig op alle frequenties. Juist de frequenties waar het weinig nodig is versterken ze (te) veel, maar de hogere frequenties (waar je juist meer versterking nodig hebt, omdat de kabel deze frequenties minder goed doorgeeft) juist weer te weinig.

Zelf ooit 1 keer zo'n Gamma-ding geprobeerd. Storing op 800Mhz+ bleef (werd wel iets minder), maar op lage frequenties (300Mhz+) werd het beeld juist slechter wegens te veel versterking (e.g. vervorming van het signaal).

Verder gaat het niet alleen om signaal-sterkte, maar ook signaal/ruis verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonstra
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-03-2021
@Alex3305

Ik sta op het punt de HVR-1300 te kopen. Kan iemand iets zeggen over de beeldkwaliteit i.c.m. Windows Vista en Media Center? De Asustek Hybrid kaart die ik nu heb geeft een matige beeldkwaliteit en bij snellere bewegende beelden (bv. voetbal) een slechte kwaliteit.

Gr. Ramon.
alex3305 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 21:26:
[...]

Pak een Hauppauge en het liefst eentje met een Hardware MPEG encoder, deze werkt toch nog net iets beter dan eentje met software (ook ter behoeve van de kwaliteit).

Overigens heb ik nu een Hauppauge HVR-1200 en HVR-1300 in mijn systeem zitten. Deze willen (icm) MCE niet samenwerken, iemand toevallig nog tips of ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Sinds ik mijn media center heb aangesloten op een 42" plasma ben ik toch ontevreden over mijn MCE500 tuner kaart. De eerder besproken registry hacks verhogen de resolutie weliswaar maar het dotcrawl effect blijft te storend.

Ik wil dus een betere analoge (dual of 2x enkel) tuner kaart, de saber vista view kan helaas niet ivm. PCIe en ik heb alleen PCI of USB.

Iemand ervaring met de Club3D ZAP tuners hoe het werkt onder Vista Media Center en de beeldkwaliteit ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

ramonstra schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:49:
@Alex3305

Ik sta op het punt de HVR-1300 te kopen. Kan iemand iets zeggen over de beeldkwaliteit i.c.m. Windows Vista en Media Center? De Asustek Hybrid kaart die ik nu heb geeft een matige beeldkwaliteit en bij snellere bewegende beelden (bv. voetbal) een slechte kwaliteit.

Gr. Ramon.

[...]
Beetje zoeken, en je had mijn vorige post wel gevonden. ;) Maar de beeldkwaliteit is met DVB-T erg goed naar mijn mening, en momenteel zijn er ook voor Vista 64-bit nu drivers beschikbaar, wat ervoor zorgt dat ik erg tevreden ben met mijn kaartje. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:32
Willem2 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:46:
Sinds ik mijn media center heb aangesloten op een 42" plasma ben ik toch ontevreden over mijn MCE500 tuner kaart. De eerder besproken registry hacks verhogen de resolutie weliswaar maar het dotcrawl effect blijft te storend.

Ik wil dus een betere analoge (dual of 2x enkel) tuner kaart, de saber vista view kan helaas niet ivm. PCIe en ik heb alleen PCI of USB.

Iemand ervaring met de Club3D ZAP tuners hoe het werkt onder Vista Media Center en de beeldkwaliteit ervan?
Ik had er meerdere in gebruik en was erg tevreden over.

Je kan met behulp van GraphEdit nog wat filters aanpassen die de beeldkwaliteit nog wat verbeteren (met name het ruis filter is nogal agressief afgestemd).

Enige nadeel van deze tuner(s) is dat ze niet als dual-tuner te verkrijgen zijn, meteen ook de enige rden waarom ik ben overgestapt naar de Saber VistaView 2020.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 18:42
ik ben al enige tijd op zoek naar een goede tv tuner voor de pc. Niet te duur en het gaat vooral om mooi en helder beeld.
Ik zat zelf te denken aan de Hauppauge WinTV PVR 150 MCE, maar ik wil er ook een Wii op aansluiten en ik kom hier regelmatig tegen dat je dan juist geen hardwarematige encoder moet hebben. Is het niet mogelijk om deze uit te zetten? Of zijn er andere kaartjes die voor rond de 60 euro een redelijk goed beelt geven zonder hardware encoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
CILLER schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:15:
ik ben al enige tijd op zoek naar een goede tv tuner voor de pc. Niet te duur en het gaat vooral om mooi en helder beeld.
Ik zat zelf te denken aan de Hauppauge WinTV PVR 150 MCE, maar ik wil er ook een Wii op aansluiten en ik kom hier regelmatig tegen dat je dan juist geen hardwarematige encoder moet hebben. Is het niet mogelijk om deze uit te zetten? Of zijn er andere kaartjes die voor rond de 60 euro een redelijk goed beelt geven zonder hardware encoding.
Het kan wel met onder andere een Wii, echter heb ik de moed opgegeven met mijn Hauppauge kaartjes en ben ik overgegaan op een VGA Box, 20 euro op marktplaats, werkt veeeeele malen beter dan gekloot met tv-kaarten.

Overigens zou ik wel hardware encoding nemen aangezien deze aanzienlijke betere kwaliteit geven (IMHO). Een PVR-150 is daar wel geschikt voor. Wil je deze overigens in een systeem zetten met 4GB of meer geheugen, pak dan een andere kaart, want dat gaat niet lekker werken!
ramonstra schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:49:
@Alex3305

Gr. Ramon.

[...]
De HVR-1300 is echt super met beeld bij Vista's Media Center! Ik ben er echt super tevreden over!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 18:42
Bedankt voor je reactie.
Zou ik in mijn geval beter een HVR-1300 of HVR-1100 of de PVR-150 kunnen kopen. Dual tuner enzo maakt me niet uit, puur beeldkwaliteit. Er moet dus analoog tv signaal en een Wii op aangesloten worden. Ik kom er op dit gebied totaal niet uit wat nou een goede keuze zou zijn.
En het uitzetten van de hardware decoder is dat een register edit of hoe werkt dat? Of werkt het ook snel genoeg met hardware decoder aan.
Ikhad al ergens iets gevonden van setting LivePreview to 1 maar zonder echte uitleg van hoe waar of wat.

[ Voor 8% gewijzigd door CILLER op 12-06-2008 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 10:34
Helaas zijn de tv-kaarten de reden waarom ik nog niet aan een HTPC begin. Waarom is het zo moeilijk om een goede tv kaart te maken die zich kan meten met de tuners in de gemiddelde tv/vhs?
In mijn geval zou het beeld van de tv-kaart op ... een 'ouderwetse' tv moeten komen. Daar wil ik best een kleine honderd euro aan uitgeven, als het dan maar wel zo is dat de kaart de tuner van de tv echt kan vervangen.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb de Zolid Hybrid TV Stick van de Aldi gekocht, zoals eerder gemeld in dit forum. Er zit een MCE encoder driver op, maar als ik deze installeer en ik start Media Center (XP) op om het TV signaal in te stellen, maar dit werkt niet (Geen tunerhardware gevonden).

Heeft iemand dit wel voorelkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

CILLER schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 00:22:
Bedankt voor je reactie.
Zou ik in mijn geval beter een HVR-1300 of HVR-1100 of de PVR-150 kunnen kopen. Dual tuner enzo maakt me niet uit, puur beeldkwaliteit. Er moet dus analoog tv signaal en een Wii op aangesloten worden. Ik kom er op dit gebied totaal niet uit wat nou een goede keuze zou zijn.
En het uitzetten van de hardware decoder is dat een register edit of hoe werkt dat? Of werkt het ook snel genoeg met hardware decoder aan.
Ikhad al ergens iets gevonden van setting LivePreview to 1 maar zonder echte uitleg van hoe waar of wat.
Als de Hauppauge 150 en 500 1 ding niet goed kunnen voor TV is het wel mooi en helder beeld... Dus die zou ik laten afvallen als je het op een wat grotere plasma of lcd gaat aansluiten (> 30"). Tenzij je het aansluit op een analoge televisie die kleiner is dan +/- 29" beelddiagonaal, dan komt het in mijn ervaring niet zo nauw met deze kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riva91
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik heb onlangs een HVR 2200 gehaald en wat een verbetering tov de PVR 150 is dit zeg! Eindelijk beeld wat beter is dan die van de tuner van mijn LCD tv.
Alleen jammer dat maar 1 tuner het doet..en dat dit ding End Of Life is..hebben ze een goed product, stoppen ze ermee.
Ik snap niets van Hauppauge..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

riva91 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:57:
Ik heb onlangs een HVR 2200 gehaald en wat een verbetering tov de PVR 150 is dit zeg! Eindelijk beeld wat beter is dan die van de tuner van mijn LCD tv.
Alleen jammer dat maar 1 tuner het doet..en dat dit ding End Of Life is..hebben ze een goed product, stoppen ze ermee.
Ik snap niets van Hauppauge..
2 vraagjes: de 2200 is PCIe als ik met niet vergis? En was de digitale tuner een verbetering of de digitale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riva91
Willem2 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:02:
[...]

2 vraagjes: de 2200 is PCIe als ik met niet vergis? En was de digitale tuner een verbetering of de digitale?
Klopt, de 2200 is PCI-e. En ik heb gewoon analoge tv, en daarin geeft ie superieur beeld vergeleken met de PVR 150/500. Digitaal heb ik niet getest, maar daarin kan ie alleen de free to air kanalen weergeven heb ik gehoord.
Heb inmiddels een nieuwe besteld die hopelijk wel twee werkende tuners heeft. En dan gaat die kopotte terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 10:34
riva91, gebruik jij die 2200 in combinatie met mediaportal? Het schijnt/lijkt inmiddels te werken, maar het is prettig als jij dat kan bevestigen :)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riva91
Dadona schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:34:
riva91, gebruik jij die 2200 in combinatie met mediaportal? Het schijnt/lijkt inmiddels te werken, maar het is prettig als jij dat kan bevestigen :)
Ik gebruik het in Vista 64 Mediacenter.
De drivers van de 2200 werken ook goed met 4GB+ geheugen. Eindelijk, want daar hadden zowel de PVR150/500 als de saber 2020 moeite mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Willem2 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 06:42:
[...]

Als de Hauppauge 150 en 500 1 ding niet goed kunnen voor TV is het wel mooi en helder beeld... Dus die zou ik laten afvallen als je het op een wat grotere plasma of lcd gaat aansluiten (> 30"). Tenzij je het aansluit op een analoge televisie die kleiner is dan +/- 29" beelddiagonaal, dan komt het in mijn ervaring niet zo nauw met deze kaarten.
Hier moet ik mijzelf toch even corrigeren: afgelopen weekend ben ik bezig geweest met het aanpassen van settings van de Hauppauge 500 kaart mbv GraphEdit en de kwaliteit is beduidend beter geworden. Als leidraad heb ik dit topic gebruikt:
http://thegreenbutton.com...798/ShowThread.aspx#69798

Met als enige verschil dat ik het onder Vista heb gedaan zonder de Intervideo MPEG2 codec. Tevens kan ik de settings voor Temporal Filter nergens vinden, maar dan nog is het beeld echt stukken scherper! Binnenkort nog maar eens kijken of we het combfilter heel zachtjes aan kunnen zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:09

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Ik zit te zoeken naar een leuk tv-kaartje voor in mijn pc en zit op het moment te twijfelen tussen de Hauppauge HVR1100 en de 1300, maar ik heb nog een vraagje. Hoe zit het met drivers voor windows xp x64? Heb al lopen zoeken op de site van hauppauge maar vind er niet echt iets over, iemand die me hierbij kan helpen en ook bij het maken van een keuze tussen de 1100 en de 1300.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:03

rapture

Zelfs daar netwerken?

Enige situatie dat ik een PVR-150 MCE aanraad, is als je Linux met ivtv-drivers gebruikt. Daarmee heb je goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Fanatic_FS schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:10:
Ik zit te zoeken naar een leuk tv-kaartje voor in mijn pc en zit op het moment te twijfelen tussen de Hauppauge HVR1100 en de 1300, maar ik heb nog een vraagje. Hoe zit het met drivers voor windows xp x64? Heb al lopen zoeken op de site van hauppauge maar vind er niet echt iets over, iemand die me hierbij kan helpen en ook bij het maken van een keuze tussen de 1100 en de 1300.
Voor beiden zijn gewoon drivers beschikbaar, echter is de HVR-1300 een kaart MET hardware encoding (dus ook betere kwaliteit!!) en de HVR-1100 niet...

Overigens heb ik inmiddels op Marktplaats maar een VGA box gekocht voor mijn Playstation 2, beter dan dat geklooi met al die tv-kaarten.

[ Voor 9% gewijzigd door alex3305 op 25-06-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met een satelliet pc(i) ontvanger icm windows vista MCE?
Heb sinds kort een mediacenter pc en sinds gister een lcd tv.
Nu wil ik tv via de schotel ontvangen met de mediacenter, zodat ik daar kan opnemen en via mijn aan hdmi gekoppelde tv, digitale tv kan kijken.

Heb nu een tv kaart (kabel analoog) van haupage, waar ik zeer te vreden over ben, alleen wil ik nu dus een digitale oplossing.

Het moet ook werken met een (legale) kaart van canaldigitaal, dus niet alleen de 'gratis' zenders.

Alvast bedankt voor de tips/reacties !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Fire/FloppyDTV van Digital Everywhere
Denk niet dat er veel betere alternatieven te vinden zijn, hoewel ze niet bepaald goedkoop zijn te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je antwoord.
Het ziet er idd goed uit.

Er staat op hun site dat Windows mediacenter geen mpeg4 en H.264 kanalen ondersteund, dat houd dus in dat je HD uitzendingen niet kan ontvangen via de mediacenter?

Ben je zelf ook in het bezit van zo'n kaart? Ben benieuwd of de beeldkwaliteit goed is (dus echt digitaal).

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:28:
Er staat op hun site dat Windows mediacenter geen mpeg4 en H.264 kanalen ondersteund, dat houd dus in dat je HD uitzendingen niet kan ontvangen via de mediacenter?
Inderdaad, maar da's dus helaas MCE die er (nog?) geen ondersteuning voor biedt. Er wordt gewerkt aan een linux-driver, maar geëncrypteerde kanalen werken daar nog niet mee. Ook DVB-S2 werkt nog niet, dus er is nog behoorlijk wat werk aan ;)
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:28:
Ben je zelf ook in het bezit van zo'n kaart? Ben benieuwd of de beeldkwaliteit goed is (dus echt digitaal).
Ik heb ervaring met de DVB-S en de DVB-S2 variant.
DVB-S gebruik ik icm Windows MCE op de HTPC en het beeld ziet er heel goed uit (het is wel 'maar' een HD-ready tv), het was een serieuze verbetering tov de analoge kabel.

DVB-S2 zit aangesloten op mijn desktop en wordt icm DVBViewer gebruikt en HD is echt impressive (zelfs fullscreen op mijn 24" Dell met 1920x1200 resolutie een haarscherp beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
ComBax schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:42:
[...]

Inderdaad, maar da's dus helaas MCE die er (nog?) geen ondersteuning voor biedt. Er wordt gewerkt aan een linux-driver, maar geëncrypteerde kanalen werken daar nog niet mee. Ook DVB-S2 werkt nog niet, dus er is nog behoorlijk wat werk aan ;)

[...]

.............
Via een omweggetje is het wel mogelijk HD zenders met een Floppy/FireDTVin Vista MCE te kijken hoor!

Digital Everywhere heeft ook een 'eigen' viewer in het programma. Dit is eigenlijk een soort plugin voor Vista MCE die dan dus hun eigen applicatie aanroept. Hiermee is het wel mogelijk HD te kijken.....
Wel goed de stappen in de README.TXT doorlopen die bij de download staan.......
FireDTV Viewer for Windows Media Center (laatste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties.
Ik ga via internet maar eens een verlanglijstje opzetten met de onderdelen die ik nodig heb.
Opzich ben ik ook al tevreden met het 'normale' digitale beeld, maar je weet nooit of in de nabije toekomst toch voor HD ga kiezen. Kost alleen wel weer extra via canaldigitaal.
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste