Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Vraagje: Ik wil binnenkort een tv usb tuner halen voor mijn laptop.

Ik twijfel tussen de Asus U3000 hybrid en de HVR 900
Ik zie eigenlijk geen nadelen tussen beiden. Hoewel de HVR geen afstandbediening heeft en de Asus vrij onbekend is?
Graag hoor ik jullie ervaringen.. Ik kijk niet vaak tv, maar tis toch wel handig om soms een filmpje te kijken :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
FikkieHo schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:16:

Ik zie eigenlijk geen nadelen tussen beiden. Hoewel de HVR geen afstandbediening heeft en de Asus vrij onbekend is?
Graag hoor ik jullie ervaringen.. Ik kijk niet vaak tv, maar tis toch wel handig om soms een filmpje te kijken :)
Wat wil je ermee gaan ontvangen? Als je digitaal wilt via Digitenne moet je je wel realiseren dat je alleen maar de FTA kanalen (Ned1,2,3, regionaal) kunt ontvangen......
Analoog: moet je een kabel abo hebben en er dus een coax kabel op aansluiten.

En welke software wil je gaan gebruiken?

Verder zal het om het even zijn denk ik......remote kan handig zijn en anders naar prijs kijken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

FikkieHo schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:16:

De Asus heeft een FM tuner erin zitten, de Hauppauge niet voor zover ik weet...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Ik gebruik hem voor kabel... Beide kunnen volgens de websites kabelcoax aan.. Volgens fora is software van Hauppauge niet echt goed..

De haup is duurder.. Maar de Asus is vrij ombekend...

Ik denk toch maar de Asus. Als die niet goed doet ga ik wel over naar de hauppauge..

Maar ik wacht nog wel even of er iemand de asus heeft :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 23:07
Jongens ik ben ook nog opzoek naar een tv kaart. Nu heb ik begrepen dat er eigenlijk nog geen kaarten zijn die echt digitale televisie in Nederland kunnen ontvangen? HD hoeft van mij niet per sé want daar heb ik toch maar 2 kanalen van, maar wel graag de rest van de digitale zenders en het liefst ook een dual tuner (als ik het dan toch doe, dan maar goed).

Verder zoek ik er dan nog een goed programma bij, ik zat te denken aan Media Portal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

The Yorick schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:18:
Jongens ik ben ook nog opzoek naar een tv kaart. Nu heb ik begrepen dat er eigenlijk nog geen kaarten zijn die echt digitale televisie in Nederland kunnen ontvangen? HD hoeft van mij niet per sé want daar heb ik toch maar 2 kanalen van, maar wel graag de rest van de digitale zenders en het liefst ook een dual tuner (als ik het dan toch doe, dan maar goed).

Verder zoek ik er dan nog een goed programma bij, ik zat te denken aan Media Portal?
Hier kun je misschien wat mee?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonix666
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 11:46
Ik heb een Hauppauge WinTV HVR-2200 besteld, maar helaas is deze dus inderdaad al vrij snel End Of Life en nergens meer beschikbaar. Ik wilde deze kaart om twee redenen:

1) Twee analoge (hybride) tuners zodat ik tegelijkertijd iets kan kijken en opnemen.
2) Vanwege de vermeende goede kwaliteit van de analoge tuners.

Ik begrijp er geen snars van waarom Hauppauge dit product alweer zo snel schrapt. :(

Maar weet iemand een andere TV kaart die in twee analoge tuners heeft en goede kwaliteit levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

sonix666 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:57:
Ik heb een Hauppauge WinTV HVR-2200 besteld, maar helaas is deze dus inderdaad al vrij snel End Of Life en nergens meer beschikbaar. Ik wilde deze kaart om twee redenen:

1) Twee analoge (hybride) tuners zodat ik tegelijkertijd iets kan kijken en opnemen.

Ik begrijp er geen snars van waarom Hauppauge dit product alweer zo snel schrapt. :(

Maar weet iemand een andere TV kaart die in twee analoge tuners heeft en goede kwaliteit levert?
Saber Vistaview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Laatst online: 12-09 14:24
sonix666 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:57:

Hauppauge WinTV HVR-2250? ;)

Misschien moet je nog even wachten eer deze in NL te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonix666
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 11:46
Heeft iemand enige ervaring met de TV Server van Mediaportal en een Saber 2020? Werkt die combinatie met Mediaportal 1.0.0.0 RC1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mook
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-07-2022
is het mogelijk om met tele2 -vision gold- dus digitale tv
en een tvkaart/capture kaart op je computer tv te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
mook schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:14:
is het mogelijk om met tele2 -vision gold- dus digitale tv
en een tvkaart/capture kaart op je computer tv te kijken?
nee en ja.
Nee niet 'direct' want het is IP-tv, dus televisie over een (digitale) adsl (IP) lijn en niet over de antenne/coax kabel.

Ja, indirect wel, want je hebt bij tele2 (ip-tv) ook een decoder waar een (analoge) uitgang op zot die je vervolgens in je tv (scart?) stopt. Deze analoge stream zou je op dus met een tv/capture kaart op ke computer kunnen capturen. Het mooiste zou zijn als dit via RGB gaat, maar ik ken geen/nauwelijks RGB cpture kaarten voor de pc (er zijn wel RGB_to_s-video converters) . Next best zou s-video zijn, maar de meeste decoders in NL hebben geen s-video uitgang. Ik weet niet hoe dit bij de tele2 decoder zit. Last option is via composiet video, helaas de minste video optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mook
kaajee schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:02:
[...]

nee en ja.
Nee niet 'direct' want het is IP-tv, dus televisie over een (digitale) adsl (IP) lijn en niet over de antenne/coax kabel.

Ja, indirect wel, want je hebt bij tele2 (ip-tv) ook een decoder waar een (analoge) uitgang op zot die je vervolgens in je tv (scart?) stopt. Deze analoge stream zou je op dus met een tv/capture kaart op ke computer kunnen capturen. Het mooiste zou zijn als dit via RGB gaat, maar ik ken geen/nauwelijks RGB cpture kaarten voor de pc (er zijn wel RGB_to_s-video converters) . Next best zou s-video zijn, maar de meeste decoders in NL hebben geen s-video uitgang. Ik weet niet hoe dit bij de tele2 decoder zit. Last option is via composiet video, helaas de minste video optie.
Tele2-TV-Modem. Tele2 biedt verschillende pakketten aan waarin adsl in combinatie met VoIP en/of IPTV wordt aangeboden. Het voorbeeld dat wij op deze pagina bespreken heet Tele2 Compleet Vision Gold (Tele2 Compleet TV). Het pakket behelst de volgende onderdelen:

Multimedia modem (merk: Davolink, in bruikleen)
Decoder (merk: Samsung, zie afbeelding links)
Afstandbediening decoder (Samsung)
Iets meer over de apparatuur; het modem heeft 2 analoge telefoon- en 4 ethernetaansluitingen (10/100 base-T), is voorzien van Wireless Lan (802.11 b/g) en een USB aansluiting. Toegang tot het modem wordt vergregen middels IP-adres van het modem 192.168.1.1 en de gebruikersnaam 'user' en het wachtwoord 'user'. De decoder voor televisie en radio ontvangst heeft tevens een ethernetaansluiting. Ook is het mogelijk hier een joystick op aan te sluiten voor het spelen van spelletjes. De modem heeft de volgende uitgangen aan boord:

S/PDIF voor digitale audio systemen
S-Video
Twee Scart-aansluitingen (Video en TV)
Composite RCA (TV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
mook schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:20:
[...]

Tele2-TV-Modem. Tele2 biedt verschillende pakketten aan waarin adsl in combinatie met VoIP en/of IPTV wordt aangeboden. Het voorbeeld dat wij op deze pagina bespreken heet Tele2 Compleet Vision Gold (Tele2 Compleet TV). Het pakket behelst de volgende onderdelen:

Multimedia modem (merk: Davolink, in bruikleen)
Decoder (merk: Samsung, zie afbeelding links)
Afstandbediening decoder (Samsung)
Iets meer over de apparatuur; het modem heeft 2 analoge telefoon- en 4 ethernetaansluitingen (10/100 base-T), is voorzien van Wireless Lan (802.11 b/g) en een USB aansluiting. Toegang tot het modem wordt vergregen middels IP-adres van het modem 192.168.1.1 en de gebruikersnaam 'user' en het wachtwoord 'user'. De decoder voor televisie en radio ontvangst heeft tevens een ethernetaansluiting. Ook is het mogelijk hier een joystick op aan te sluiten voor het spelen van spelletjes. De modem heeft de volgende uitgangen aan boord:

S/PDIF voor digitale audio systemen
S-Video
Twee Scart-aansluitingen (Video en TV)
Composite RCA (TV)
Dat zeg ik toch? En blijkbaar heeft ie wel s-video, da's mooi dan kun je dus via s-video je pc in.

Waar staat deze info eigenlijk? Linkje? (afbeelding links? Ik zie geen afbeelding)
Want verwarrend is het wel: eerst hebben ze het over een modem (Davolink) én een decoder (samsung) vervolgens zeggen ze dat het modem een s-video uitgang heeft, terwijl het modem mi. helemaal niet aangesloten dient te worden op je/een tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een gewone simpele maar goede TV-kaart. Ik heb al rondgekeken en de keuze is eigenlijk gewoon op de Hauppage WinTV PVR 150 gevallen. Je ziet hem hier vaak rondkomen en de kwaliteit (na enige afstelling) en volgens mij altijd gewoon goed. Opnemen etc. ben ik er eigenlijk niet van plan mee, hij zal voornamelijk gebruikt worden om vanuit bed TV te kunnen kijken.

Ik heb enkel nog wel een vraagje over ondersteunende AB's. Ik denk gewoon een 2e hands van dit kaartje te halen maar dan zonder AB. Nu heeft o.a. MS een simpele AB (bijv deze), maar kan ik deze ook gewoon gebruiken met eender welke TV-kaart?

Dit alles gaat gewoon op een XP-installatie gebruikt worden, maar dat moet gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mook
linkje naar tele2 - s video bericht

http://www.computerhandle...twerk/tele2-tv-modem.html

maar naar alle waarschijnlijkheid zal het signaal toch gecodeerd zijn?
wat ik begreep op andere fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
mook schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 17:29:
linkje naar tele2 - s video bericht

http://www.computerhandle...twerk/tele2-tv-modem.html

maar naar alle waarschijnlijkheid zal het signaal toch gecodeerd zijn?
wat ik begreep op andere fora.
Ja dat linkje had ik ook gevonden, maar dat is dus redelijk verwarrend. Heb je niets aan........

En gecodeerd? Uiteindelijk zal het beeld (tv) signaal toch analoog (via SCART oid) naar je tv ingang moeten en dat is een ongecodeerd signaal (altijd).
Dus die analoge capture methode, dus met scart (s-video/composiet) uit van je tele2 kast naar een s-video/composiet ingang van je/een pc kan altijd..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeskoetie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-09 13:05
ik heb een pinnacle pci 110i tv kaart in mijn pc gezet.
als ik nu van mijn videorecorder banden ga overzetten krijg ik wel beeld, maar geen geluid.
ik heb de gele video kabel in de s-video adapter in de tv kaart geplugd, en op de video recorder een scart met de gele kabel gemonteerd.
hoe krijg ik nu geluid van de videorecorder naar mijn pc?
er zit geen audio ingang achter op de tv kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

moeskoetie schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 17:04:
ik heb een pinnacle pci 110i tv kaart in mijn pc gezet.
als ik nu van mijn videorecorder banden ga overzetten krijg ik wel beeld, maar geen geluid.
ik heb de gele video kabel in de s-video adapter in de tv kaart geplugd, en op de video recorder een scart met de gele kabel gemonteerd.
hoe krijg ik nu geluid van de videorecorder naar mijn pc?
er zit geen audio ingang achter op de tv kaart.
Misschien de audio in van je geluidskaart ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeskoetie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-09 13:05
vanaf de video recorder?
met welke stekker danwel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
De rode en witte stekkers?

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:25:
Ik heb enkel nog wel een vraagje over ondersteunende AB's. Ik denk gewoon een 2e hands van dit kaartje te halen maar dan zonder AB. Nu heeft o.a. MS een simpele AB (bijv deze), maar kan ik deze ook gewoon gebruiken met eender welke TV-kaart?

Dit alles gaat gewoon op een XP-installatie gebruikt worden, maar dat moet gewoon werken.
Neen. Deze AB is bedoeld voor windows media center (en er hoort nog een USB IR oog bij trouwens). In media center kun je er idd je TV-kaart mee bedienen. Als je hem onder XP aansluit, kun je volgens mij alleen windows mediaplayer bedienen, maar je TV kaart zal niet zomaar werken. Er zijn echter Hauppauge 150 kaarten in omloop met eigen IR oog & AB.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

De 2200 van hauppage is weer "leverbaar".

pricewatch: Hauppauge WinTV HVR-2200

Alleen informatique heeft em. Is wel een LowProfile kaart, ik heb even geen idee of dit ding verschilt van de eerder geleverde 2200's. Is wel een tientje duurder.

Even een vraagje; die 2200 is toch dual-tuner? In de vorm van tegelijk opnemen en kijken, allebei vanaf DVB-C?

Er staat namelijk dat hij "dual-tuner" is, maar dit slaat volgens mij erop dat ie zowel een DVB-C als een DVB-T tuner heeft.

Ik wil em namelijk op een glasvezelmodem van Ons Net gaan hangen, maar heb er zo weinig aan als ik bijvoorbeeld op kan nemen via DVB-C en kan kijken via DVB-T.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
Rainmaker schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:38:
De 2200 van hauppage is weer "leverbaar".

pricewatch: Hauppauge WinTV HVR-2200

Alleen informatique heeft em. Is wel een LowProfile kaart, ik heb even geen idee of dit ding verschilt van de eerder geleverde 2200's. Is wel een tientje duurder.

Even een vraagje; die 2200 is toch dual-tuner? In de vorm van tegelijk opnemen en kijken, allebei vanaf DVB-C?

Er staat namelijk dat hij "dual-tuner" is, maar dit slaat volgens mij erop dat ie zowel een DVB-C als een DVB-T tuner heeft.

Ik wil em namelijk op een glasvezelmodem van Ons Net gaan hangen, maar heb er zo weinig aan als ik bijvoorbeeld op kan nemen via DVB-C en kan kijken via DVB-T.
Volgens het specs linkje naar de site van de fabrikant in de pricewatch heeft de 2200 inderdaad een dubbele tuner die voor zowel analoge kabel als digitale ether (DVB-T) uitzendingen geschikt is. Het is dus geen DVB-C tuner!
Dual Digital or Analogue TV for your Vista Media Center PC in a single slot PCI-Express 1x board. The WinTV-HVR-2200 MC includes two analogue and Freeview DVB-T digital TV receivers, all on one PCI Express board!

[ Voor 10% gewijzigd door Nielson op 14-08-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 21:04
pff, ik ben al uren bezig om een Pinnacle PCTV Analog pro (110i) aan de praat te krijgen.
Ik had 'm via marktplaats gevonden maar de klojo heeft de software e.d. er niet bij gedaan :(

De kaart erin gestoken, Windows Xp pro detecteerd nieuwe hardware.

Maar als ik dus de drivers selecteer (PCTV713xi.inf van de website van pinnacle) zegt ie dat er op die locatie geen informatie over de hardware aanwezig is ... Ook drivers uit de folder van TVCenter pro 12 pakt ie niet. Had toen ook nog bij driverguide andere drivers voor de 110i gevonden (oudere denk ik) maar precies hetzelfde verhaal.

In het apparaatbeheer staat er onder overige apparaten met een groot geel vraagteken:
- Multimediacontroller
- Multimedia-videocontroller

Dus de kaart wordt niet goed geidentificeerd?

Ik ben nu al uren bezig, komt iemand die bekend voor en hoe heb je het opgelost?

Heb inmiddels beeld, maar de programma's werken niet erg lekker

pff, wat een troep, krijg wel geluid als ik de boxen aansluit, maar op de input van m'n onboard geluidskaart doet ie niets. Dus als je gaat opnemen heb je alleen beeld ...

Daarnaast kan ik wel opnemen op hoge kwaliteit, maar dan heb ik een bestand van 620mb na 1 minuut. De divx recording kan ik niet kiezen in pctv vision 5.5

Normaal zou de kaart de volgende mogelijkheden hebben:
Compressie 1 : DivX
Compressie 2 : MPEG-1
Compressie 3 : MPEG-2

Maar ik kan alleen een keuzen maken uit MPREG-1 met 352x288 of Miro XL (????) die wel t/m 720x576 gaat maar duis die idiote 620mb genereerde voor 1 minuut opnemen.

Heeft iemand PCTV software dat wel goed werkt, Christv deed ook vaag en Invideo DVR was ook niet zo'n succes. Dat mediacenter gebeuren van Pinnacle ziet de hardware niet en is onbruikbaar.

[ Voor 38% gewijzigd door pascaldv op 17-08-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Ik gebruik gewoon Pinnacle TVCenter Pro. Heb ook de 110i kaart.

Beeld en geluid heb ik, enige probleem bij mij is dat mijn geluid dubbel is. Ik werk met Vista 32Bit en ik heb geluid uit de applicatie en via mijn systeem. Ik kan dus de applicatie muten in mijn volume mixer alleen dan heb ik geluid wat net even achter loopt en dus niet om aan te zien is.

Mensen daar toevallig ervaring mee en ook een oplossing daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
pascaldv schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:50:
pff, wat een troep, krijg wel geluid als ik de boxen aansluit, maar op de input van m'n onboard geluidskaart doet ie niets. Dus als je gaat opnemen heb je alleen beeld ...
Moet je niet gewoon de mixer instellingen voor opnemen goed instellen? Of gebruik maken van een doorlus kabeltje?
Daarnaast kan ik wel opnemen op hoge kwaliteit, maar dan heb ik een bestand van 620mb na 1 minuut. De divx recording kan ik niet kiezen in pctv vision 5.5
Heb je de divx codec sowieso wel geinstalleerd? Een encoder zoals b.v. FDDshow volstaat niet.

Kun je Dscaler eens testen? Deze heeft ingebouwde drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
Dscaler werkt prima om tv te kijken, maar je kan er niet mee opnemen.

PCTV Vision neemt nu op met geluid, alleen speelt ie het geluid niet af als je kijkt op de pc .. niet zo'n ramp.

Maarja, het is niet een erg handig programma, van niet in te programmeren en zelfs als je MPEG-1 gebruikt wat een miserabele kwaliteit geeft zit je met 50mb per minuut alsnog met een probleem als je iets van 1,5-2 uur wil opnemen ...

Bij mij werkt dat TVCenter Pro 4.9.1/4.9.2/4.9.4 niet
Heb ook MovieCenter 4.11 geprobeerd, zelfde verhaal dat ie geen hardware ziet...

ChrisTV doet het nu wel, maar erg slechte beeldkwaliteit t.o.v. PCTV Vision :(

[ Voor 35% gewijzigd door pascaldv op 18-08-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
Damocles.NL schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 21:30:
Ik gebruik gewoon Pinnacle TVCenter Pro. Heb ook de 110i kaart.

Beeld en geluid heb ik, enige probleem bij mij is dat mijn geluid dubbel is. Ik werk met Vista 32Bit en ik heb geluid uit de applicatie en via mijn systeem. Ik kan dus de applicatie muten in mijn volume mixer alleen dan heb ik geluid wat net even achter loopt en dus niet om aan te zien is.

Mensen daar toevallig ervaring mee en ook een oplossing daarvoor?
Volgens mij heb ik een keer ergens een audio fix zien staan, zal je even moeten googlen want het is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Ik ben opzoek naar een kwalitatief goede TV-kaart met 2 tuners (analoog). De Hauppauge RTV-500 is niet meer leverbaar, de HVR-2250 lijkt nog niet leverbaar, maar deze wordt waarschijnlijk niet ondersteund in Linux aangezien de 2200 ook niet werd ondersteund.

Zijn er nog goede alternatieven die goed verkrijgbaar zijn of zal ik maar gewoon twee RVT-150 gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 13-09 09:43
Heb er zelf geen ervaring mee, maar de Vistaview Saber 2020 schijnt ook wel goed te zijn. Heeft wel een PCIe slot nodig.

/edit: Heb alleen geen idee hoe de Linux support is.

[ Voor 14% gewijzigd door Nielson op 18-08-2008 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Linux support is sinds 10 minuten niet echt een probleem meer. Ik werdt helemaal gek van de driver support als het gaat om het hardware matig decoderen van HD content en de codecs die je daarvoor nodig hebt. Het komt wel of het is er al maar naar mijn idee nog niet volwassen genoeg. Laat dit dus eerst ook maar even volwassen worden en dan ga ik wel weer is kijken naar MythTV.

[ Voor 12% gewijzigd door maxjuh op 18-08-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
pascaldv schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:03:
[...]

Volgens mij heb ik een keer ergens een audio fix zien staan, zal je even moeten googlen want het is er wel.
Mocht je hem ooit weer zien laat het me dan even weten. Ik heb niks gevonden. Het dubbele geluid heb ik trouwens ook in Windows Media Center, dan loopt het geluid nog verder achter.

[ Voor 14% gewijzigd door Damocles.NL op 20-08-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Weet iemand goede software die automatisch schakelt tussen 4:3 en 16:9?
Mijn crt breedbeeld tv kan het wel maar met bijvoorbeeld cristv pro moet je het via settings doen.
Ik heb nu een 4:3 scherm en dat is geen probleem maar ben van plan een 16:10 scherm te kopen en dan heb je dus 4 balken rondom ipv 2. Tenzij je hem op crop (zoom) zet maar als je dan zapt dan kom je weer 4:3 programma tegen en moet je hem weer op letterboxed zetten.

In K1TV zit wel auto balken maar dat werkt niet.
Ok, ik probeer nu DScaler, schijnt wel te werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Soldaatje op 20-08-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien gewoon even het topic lezen...

[ Voor 91% gewijzigd door voodooless op 02-09-2008 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Welkom op GoT Johan.

Digitale ontvangst: gaat niet lukken onder de 100 euro of je moet FTA Digitenne nemen.
Afstandsbediening: Zit bij ong. elke TV kaart
PCI: is makkelijk te vinden
Opnemen en kijken tegelijk: Of twee kaarten of één kaart met twee tuners. Dat kun je zelf wel vinden.
Goede beeldkwaliteit: Tja wat is goed?
Kabelaansluiting: 8)7,, doh?
Onder de 100 euro: Kijk eens in de Pricewatch

Het is namelijk niet de bedoel op GoT Johan dat wij voor jou zoeken, jij moet zelf je onderdelen kunnen vinden. Daarnaast is dit topic ook bedoeld om de kwaliteit te bespreken.

Overigens heb ik nog geen manier gevonden om mijn HVR-1200 en HVR-1300 naast elkaar te draaien :S de een is namelijk een SoftPVR en de ander een HardPVR en dat wil niet lekker met elkaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Ik adviseer je om meer van dit topic door te nemen en je verdiepen in de begrippen en beschikbare kaartjes. Je wilt dus zowel analoge als digitale ontvangst? Wil je dan dvb-c (kabel) of dvb-t (digitenne)? etc.. Daarna kan je een aantal kaartjes selecteren waartussen je twijfelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Kan mijn dubbele geluids probleem een Vista probleem zijn? Ik heb het dus in pinnacle TVCenter en Media Center van Windows. Ik moet gewoon mijn systeem apparaat geluid uitzetten, want het geluid van het programma zelf loopt wel goed. Maar Als ik apparaat geluid uitzet dan is al het geluid uit obv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Probeer ook eens met ChrisTV te pielen Damocles, daar kun je nog wel eens instellingen vinden die goed werken en dan kun je die eventueel doorvoeren op de rest van je software.

Vanmiddag overigens nog maar een keer geprobeerd om mijn HVR-1200 en HVR-1300 samen te laten draaien. De HVR-1300 heeft schitterend beeld! Echter als ik iets opneem en dan zap... heb ik bijna helemaal geen signaal meer op de HVR-1200, dus het werkt nog steeds niet.. DAMN YOU HAUPPAUGE!

Toch nog maar een keer de driver opnieuw geïnstalleerd.. Het werkt nu :D, hopelijk ook nog steeds nadat ik reboot... Zappen gaat overigens wel wat langzamer.

[ Voor 14% gewijzigd door alex3305 op 20-08-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Sinds korte tijd ben ik met spoed op zoek naar een ATi TV Wonder 6xx-kaartje of een All-in-Wonder uit een oude reeks op PCI-E. Binnenkort een hoop video's omzetten en daar heb je nu eenmaal een tv-kaart voor nodig. Nu komt de grap, ik zie niets in de pricewatch en nergens anders lijken deze kaarten te koop te zijn? Is er een mogelijkheid dat ik toch voor goede kwaliteit ga en daarnaast niet al te veel hoef te betalen? Mocht ik nog een aanrader over het hoofd hebben gezien, laat het even weten :)

Want ook als ik kijk naar de prijzen van nog een goede bekende (VistaView Saber 2020) dan zakt mijn portemonnee de moed al in de schoenen. Na deze sessie van tig videobanden blijft hij namelijk liggen niksen, dat weet ik nu al zeker.

[ Voor 5% gewijzigd door Jejking op 23-08-2008 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Jejking schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:40:
Sinds korte tijd ben ik met spoed op zoek naar een ATi TV Wonder 6xx-kaartje of een All-in-Wonder uit een oude reeks op PCI-E. Binnenkort een hoop video's omzetten en daar heb je nu eenmaal een tv-kaart voor nodig. Nu komt de grap, ik zie niets in de pricewatch en nergens anders lijken deze kaarten te koop te zijn? Is er een mogelijkheid dat ik toch voor goede kwaliteit ga en daarnaast niet al te veel hoef te betalen? Mocht ik nog een aanrader over het hoofd hebben gezien, laat het even weten :)

Want ook als ik kijk naar de prijzen van nog een goede bekende (VistaView Saber 2020) dan zakt mijn portemonnee de moed al in de schoenen. Na deze sessie van tig videobanden blijft hij namelijk liggen niksen, dat weet ik nu al zeker.
Maar je hebt toch helemaal geen tuner kaart nodig? Een gewoon (USB) Capture device is meer dan genoeg......die waren laatst bij de Aldi voor 2 tientjes.......(DVD Maker heette dat ding)

In welk formaat wil je de videobanden uiteindelijk hebben? Kwaliteit wordt natuurlijk voor een groot deel bepaald welke encoder je uiteindelijk gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

kaajee schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:56:
[...]

Maar je hebt toch helemaal geen tuner kaart nodig? Een gewoon (USB) Capture device is meer dan genoeg......die waren laatst bij de Aldi voor 2 tientjes.......(DVD Maker heette dat ding)
In welk formaat wil je de videobanden uiteindelijk hebben? Kwaliteit wordt natuurlijk voor een groot deel bepaald welke encoder je uiteindelijk gebruikt
Captured die een beetje fatsoenlijke kwaliteit? Als het bagger opneemt kan ik net zo goed wel een TV-kaart halen. Helaas ben ik daar niet zo in thuis. Ik ga even kijken naar dat DVD-ding, ben wel benieuwd. Edit: veel waar voor je geld volgens http://www.reviewcentre.com/reviews171620.html :)

Encoden is inderdaad een ander verhaal, ik denk zelf aan een MPEG-formaat of AVI (handigst als ik het op een DVD mik en het zo 1-2-3 hoppeta in een DVD-speler kan mikken en het meteen werkt). Natuurlijk ga ik voor de hoogste kwaliteit, zolang het maar op een DVD'tje past :)

De videorecorder betreft trouwens een Sony SLV-E600 waar ik dus blijkbaar 2 audiokabeltjes voor nodig heb en een voor de video. Die zitten dus blijkbaar al bijgeleverd bij de DVD Maker.

[ Voor 3% gewijzigd door Jejking op 23-08-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:53
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een analoge USB dual tuner (want ik wil met Mediaportal's TV server spelen en mijn "server" is zo pathetisch dat'ie zelfs geen PCI sloten heeft ).
Ik zou ook wel twee losse USB tuners naast elkaar kunnen zetten, maar het leek me heel onlogisch dat er geen dual tuner op de markt zou zijn. Het enige wat ik tot nu toe tegenkom is een redelijk vaag product (mini dual TV) van het redelijk vage bedrijf ADS, wat zo vaag is, dat het niet helemaal duidelijk is of het echt een dual tuner gaat. Mis ik iets in mijn zoektochten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 18:32
onkl schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:39:
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een analoge USB dual tuner (want ik wil met Mediaportal's TV server spelen en mijn "server" is zo pathetisch dat'ie zelfs geen PCI sloten heeft ).
Ik zou ook wel twee losse USB tuners naast elkaar kunnen zetten, maar het leek me heel onlogisch dat er geen dual tuner op de markt zou zijn. Het enige wat ik tot nu toe tegenkom is een redelijk vaag product (mini dual TV) van het redelijk vage bedrijf ADS, wat zo vaag is, dat het niet helemaal duidelijk is of het echt een dual tuner gaat. Mis ik iets in mijn zoektochten?
Zo vaag is ADS niet hoor, ze draaien al een hele tijd mee.

Maar misschien was het handiger als je vertelde welke USB tuner je bedoelt. Ik zie er een staan en dat is een DVB-T ontvanger en aangezien dat hier in Nederland gecodeerd is (op de publieke omroep na) heb je er niet zo heel veel aan.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
Ik keek naar deze tuner
Ik weet dat DVB-T-Freeview in Nederland een beetje beperkt is, maar zolang analoog via de kabel het gewoon doet, ben ik heel tevreden. :)

Maar ik begrijp van je dat ADS bepaald minder vaag is dan mijn eerste indruk. Da's een mooie zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
onkl schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 09:40:
Ik keek naar deze tuner
Ik weet dat DVB-T-Freeview in Nederland een beetje beperkt is, maar zolang analoog via de kabel het gewoon doet, ben ik heel tevreden. :)

Maar ik begrijp van je dat ADS bepaald minder vaag is dan mijn eerste indruk. Da's een mooie zaak.
Dat is weliswaar een dual tuner, maar dual in de zin van één digitale DVB-T (digitenne) tuner en één analoge tuner. Van die 'soort' zijn er wel meer, ik kreeg niet de indruk dat je daar naar op zoek was......
Bijv. de Hauppauge HVR-900 is ook zo'n zelfde hybride USB tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
Nee, daar ben ik inderdaad niet naar op zoek. Ik zoek "gewoon" twee analoge tuners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nog even over de DVD Maker... dat ding was in mijn woonplaats al na tien minuten uitverkocht ;( . Hoop dat ik er nog eentje kan vinden op Marktplaats. Insert request: Of iemand hier moet er eentje over hebben die ik overneem!

En anders maar een Hauppauge-kaartje halen, although er geen ATi chip opzit. Die Saber-dingen zijn toch echt aan de dure kant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Jejking schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 11:26:
[...]

Captured die een beetje fatsoenlijke kwaliteit?
Voorbeeldje: http://www.youtube.com/watch?v=mbgNslJNyvU (niet op het onderwerp letten verder, is gewoon even een indicatie van de kwaliteit.. ook al staat het op Youtube).

Ik ben zeer tevreden! Al werkt het bijgeleverde programma niet (start niet eens op... zowel in Vista als XP). Gebruik nu Ulead Videostudio om te 'capturen'. Ideaal!

De kwaliteit is in het echt wel beter dan op Youtube uiteraard, maar ja, de bron blijft (S)VHS he. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Dennahz op 25-08-2008 11:23 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Stel dat ik dan met een Hauppauge aan de gang ga, trek ik dan betere kwaliteit dan met de DVD Maker? Ik hoor nogal tegenstrijdige meningen over de Zolid DVD Maker dus vandaar de vraag. Volgens velen captured hij (vrij) goede kwaliteit maar zijn enkel de drivers soms problematisch. Ik ga echter voor optimale kwaliteit, dan geef ik dus liever iets meer uit. Investering waard of niet? It's your call :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:46
Ik heb zelf een Hauppage PVR250 gebruikt voor het digitaliseren van VHS materiaal. Wat ik zelf een groot voordeel vond is de mogelijkheid om meteen in 720x576 te capturen en middels de hardware mpg encodeer dit meteen om te zetten naar een mpg2 bestand. Dit scheelt namelijk het tijdrovende transcoderen als je een andere resolutie of codec gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Jejking schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 01:12:
Stel dat ik dan met een Hauppauge aan de gang ga, trek ik dan betere kwaliteit dan met de DVD Maker? Ik hoor nogal tegenstrijdige meningen over de Zolid DVD Maker dus vandaar de vraag. Volgens velen captured hij (vrij) goede kwaliteit maar zijn enkel de drivers soms problematisch. Ik ga echter voor optimale kwaliteit, dan geef ik dus liever iets meer uit. Investering waard of niet? It's your call :)
Ik heb geen ervaring met een Hauppage. Dit is de eerste "TV kaart" (capturer eigenlijk) die ik heb. Ik ben tevreden over de kwaliteit, maar je ziet logischerwijs wel dat het van video komt zoals je dit normaal op TV ook zou zien.

De drivers heb ik geen problemen mee, het programma wat erbij zat werkte bij mij niet op zowel XP als Vista. Gewoon een ander programma gebruiken om te captureren en het werkt prima!

Ik heb geen idee waarvoor je het apparaat anders zou willen gebruiken. Wil je TV kijken op je PC? Koop dan een TV kaart. Wil je gewoon een aantal videobanden overzetten? Koop dat dit apparaatje. Ik vind hem zeker de € 20,- waard. Ik had er minder van verwacht. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Laatst online: 13-09 18:32
Jejking schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 01:12:
Wil je VHS of S-VHS gaan capturen?

Het aantal beeldlijnen van VHS is 240 terwijl dat er bij S-VHS 400 zijn. Dus hoe goed je capture kaart ook is, je bent behoorlijk afhankelijk van je bron materiaal.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Vandaag een WinTv-PVR 150 gekocht en direct aan de praat gekregen, ik heb hem voornamelijk gekocht om VHS naar DVD om te zetten en dit lukte vrijwel in 1 keer. Toen dacht ik toch ook maar eens TV proberen en binnen 5 minuten had hij alle zenders gevonden zonder problemen alleen de kwaliteit is niet echt goed. Terwijl als ik hem in mijn tv plug is het beeld op mijn tv wel gewoon goed, waar zou dit aan kunnen liggen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wooldoor schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:50:
Vandaag een WinTv-PVR 150 gekocht en direct aan de praat gekregen, ik heb hem voornamelijk gekocht om VHS naar DVD om te zetten en dit lukte vrijwel in 1 keer. Toen dacht ik toch ook maar eens TV proberen en binnen 5 minuten had hij alle zenders gevonden zonder problemen alleen de kwaliteit is niet echt goed. Terwijl als ik hem in mijn tv plug is het beeld op mijn tv wel gewoon goed, waar zou dit aan kunnen liggen?
In welke situatie is je beeld minder op je pc, bij het overzetten van je video's of bij het tv kijken ?
Als het alleen bij het tv kijken is, dan ligt het aan de kabels. Om goed beeld te krijgen heeft je pc een 2x zo sterk signaal (~3 DB meer) nodig als een gewone 50hz tv. Een 100hz tv heeft ongeveer 4x zo sterk signaal (~6 DB meer) nodig dan een 50 hz tv.
Je hebt echt goede splitters en kabels nodig om op je pc goed beeld te krijgen. Als je Hirschman spullen gebruikt dan heb je gewoon, zoals het hoort, strak beeld. Gebruik je Gamma zooi, dan is het beeld stukken minder, om niet te zeggen waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo, ik heb inmiddels een oplossing voor goed tv kijken op de pc met niet eens dure apparatuur of een extreem rare tv kaart. Beeld kwaliteit is goed te noemen, scherp en duidelijk, alleen een heel klein beetje erg lichte ruis bij maximaal vergroot (logisch want beeldscherm reso is hoger als tv uitzending reso, ik draai 1400x900) en waarschijnlijk komt de lichte ruis door de combinatie van de elkaar gekoppelde kabels en de lange afstand. :+

De setup:
Meterkast de tv in, splitterkastje er direct op, 1 kabel naar tv beneden, 1 kabel naar tv boven (1 verdieping hoger), daar waar de kabel uit de muur komt een tv splitter én versterker, versterking op max, ene kant een korte kabel voor de tv met zelfs beter beeld als dat het was, en dan 2 kabels aan elkaar voor mij naar boven (had niet 1x 20 meter kabel), die direct in mijn pinnacle pctv 110i analog tv kaart onder vista met windows driver, pinnacle mce gebeuren voor onder vista (niet de xp zooi van de cd) en winows vista home premium media center voor tv en opnames. Werkt super, beeld is super, geluid is kraakhelder. Versterker staat wel op zijn max.

Al met al een super oplossing. Beter en goedkoper als mijn maat met de duurste van de duurste tv kaart en niets meer dan dikke ruis, totaal geen scherpte etc. Vergelijkingsmateriaal heb ik dus weldegelijk gezien, hoe slecht het kan zijn. Goede profi versterker+splitter does the trick. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Laatst online: 30-10-2021
Hmm dure goede kabels hebben we hier al lopen alleen er wordt veel gesplitst met cheap-ass splitters en goedkope connectoren, welke raden jullie me aan of hebben ze bij een willekeurige radio beurs ook goede spullen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nja goede dure kabels maakt niet extreem veel uit, als je maar zo min mogelijk tussen verbindingen hebt en de connectoren van goede kwaliteit zijn. Een goede profi versterker vlak voor de tv kaart is aan te raden, en als je het goed doet zet je een versterker/splitter combo (iets duurder dan alleen een versterker maar erg goed en geen extra splitter nodig) zet je die op het punt waar je een kabel naar een tv wilt trekken en een kabel naar je computer. :)

Op een radio beurs kan je goed spul halen, maar bij een goede elektra/tv zaak kan je ook goed spul halen, maakt niet zoveel uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
Al zullen er vast meer goede merken zijn: Hirschmann is fatsoenlijke kwaliteit voor een prijs die nog redelijk te noemen is. En vrij algemeen verkrijgbaar. Makkelijkst te vinden: Ga naar een goede onderdelenshop (stereotypisch zo een zonder EUR 2,50 bakken en met een oude man die er al 30 jaar werkt achter de balie) of iets equivalents.

Bij een willekeurige radiobeurs hebben ze allicht ook dure connectors. Maar of ze goed zijn, is een beetje geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:46
Joopieboy schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 19:54:
Nja goede dure kabels maakt niet extreem veel uit, als je maar zo min mogelijk tussen verbindingen hebt en de connectoren van goede kwaliteit zijn. Een goede profi versterker vlak voor de tv kaart is aan te raden, en als je het goed doet zet je een versterker/splitter combo (iets duurder dan alleen een versterker maar erg goed en geen extra splitter nodig) zet je die op het punt waar je een kabel naar een tv wilt trekken en een kabel naar je computer. :)

Op een radio beurs kan je goed spul halen, maar bij een goede elektra/tv zaak kan je ook goed spul halen, maakt niet zoveel uit. :)
Een versterker vlak voor je TV kaart is de verkeerde plaats. Je gaat dan namelijk proberen een zwak signaal en een slechte S/N verhouding te versterken. De enige plaats voor een versterker is vlak bij je CAI aansluiting. En vergeet niet, een goede kabel is de beste versterker. Voor 1euro de meter koop je al fatsoenlijke hirschman kabel. Een connector voor rond de 2.50. Vergeet de cheap ass gamma zooi en geef iets meer uit voor een veel beter resultaat.

• gwystyl
  • Laatst online: 08:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Een klein schopje voor de Zolid TV-kaart van de Aldi die al meerdere keren genoemd is. Ik heb een site gevonden waar je drivers kan vinden (uit een post van dit topic of mijn gegoogle van net):Kworld.
Ik ben er voor het gemak maar van uit gegaan dat deze kaart overeen komt met de PlusTV Analog Lite PCI (7134SE).
Op die pagina is ook een HyperMediaCenter te vinden, maar daar kan ik niets mee. Hij vindt geen zenders voor antenne of kabel, dus dan houdt het snel op.

Ik krijg nu alleen geen geluid meer. Ik probeer hem aan te sluiten zoals ik zelf al eerder heb aangegeven in deze post, maar daar heb ik een probleem. De line-in van mijn on-board kaart is niet vrij, en ik heb er geen aparte geluidskaart meer in zitten (verkocht, dus terugzetten is geen optie). Ik heb geprobeerd om de audio-uit van de tv-kaart door te lussen naar de microfooningang aan de voorkant, maar dat werkt niet. Heeft iemand een idee hoe ik geluid uit mijn kaart kan krijgen? Beeld werkt wel in DScaler 4.1.1.17, maar het geluid krijg ik niet aan de gang

• kaajee
gwystyl schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:06:
Een klein schopje voor de Zolid TV-kaart van de Aldi die al meerdere keren genoemd is. Ik heb een site gevonden waar je drivers kan vinden (uit een post van dit topic of mijn gegoogle van net):Kworld.
Ik ben er voor het gemak maar van uit gegaan dat deze kaart overeen komt met de PlusTV Analog Lite PCI (7134SE).
Op die pagina is ook een HyperMediaCenter te vinden, maar daar kan ik niets mee. Hij vindt geen zenders voor antenne of kabel, dus dan houdt het snel op.

Ik krijg nu alleen geen geluid meer. Ik probeer hem aan te sluiten zoals ik zelf al eerder heb aangegeven in deze post, maar daar heb ik een probleem. De line-in van mijn on-board kaart is niet vrij, en ik heb er geen aparte geluidskaart meer in zitten (verkocht, dus terugzetten is geen optie). Ik heb geprobeerd om de audio-uit van de tv-kaart door te lussen naar de microfooningang aan de voorkant, maar dat werkt niet. Heeft iemand een idee hoe ik geluid uit mijn kaart kan krijgen? Beeld werkt wel in DScaler 4.1.1.17, maar het geluid krijg ik niet aan de gang
Je hebt toch echt een line-in nodig, desnoods middels een splittertje van 1 ingang 2 maken, maar een ingang op line nivo heb je echt nodig.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

jeronimo schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:19:
[...]

Een versterker vlak voor je TV kaart is de verkeerde plaats. Je gaat dan namelijk proberen een zwak signaal en een slechte S/N verhouding te versterken. De enige plaats voor een versterker is vlak bij je CAI aansluiting. En vergeet niet, een goede kabel is de beste versterker. Voor 1euro de meter koop je al fatsoenlijke hirschman kabel. Een connector voor rond de 2.50. Vergeet de cheap ass gamma zooi en geef iets meer uit voor een veel beter resultaat.
Daarom schrijf ik, koop goed profi spul. Ik heb idd hirschman kabels lopen hier naar boven, enigste was dat ik nog 2 kabels had liggen die samen de juiste lengte hadden, dus eigenlijk zonde om dan een dure nieuwe te kopen. :)
En dat van de versterker, tja het is maar max 3 meter die kabel naar de tv boven vanwaar ik aftap dus dat valt wel mee, kan beter ok. En beneden in de meterkast ging het niet meer, of ik moest de zooi ombouwen, en ik had sowieso een splitter bij de tv op de ouder slaapkamer dus dan heb ik daar maar een versterker+splitter gekocht. Kwaliteit is erg goed te noemen en ik vind het goed genoeg om er mee te kunnen leven. Het is toch vaak zo dat ik met een verkleind venster naast msn en alles tv kijk.

Maar goed, het kan beter idd. Waar de kabel binnenkomt een goede versterker en een 2 kanaals splitter, standaard kabels vervangen voor hirschmans, goede connectors aansluiten, boven weer een goede splitter, weer hirsmankabels en in de tv en naar mijn compuityer boven. Dan zou je zeker echt helder beeld hebben. :)

Trouwens, ik weet niet of ik het hier mag vragen, maar iemand verstand van de mce afstandsbedieningen?
Je hebt 2 mogelijkheden, pinnacle mce afstandsbediening kit (werkt die ook samen met mijn tv kaart?) of de microsoft kit. Welke werkt beter en is beter? Of maakt dat niks uit?
En bij de shop waar ik mijn spul altijd haal staat dat het alleen voor windows xp mce is, en niet voor vista mce, zit daar ook nog verschil in of wat?

[ Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 28-08-2008 10:03 ]

• kaajee
Joopieboy schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:00:
[...]
..................

Trouwens, ik weet niet of ik het hier mag vragen, maar iemand verstand van de mce afstandsbedieningen?
Je hebt 2 mogelijkheden, pinnacle mce afstandsbediening kit (werkt die ook samen met mijn tv kaart?) of de microsoft kit. Welke werkt beter en is beter? Of maakt dat niks uit?
En bij de shop waar ik mijn spul altijd haal staat dat het alleen voor windows xp mce is, en niet voor vista mce, zit daar ook nog verschil in of wat?
Ik zou de MS variant nemen, dan weet ben je vrij zeker van 100% compatbiliteit en die van/voor XP werkt onder gewoon onder Vista......

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja idd, had net al de pc boer even gemaald maar die ab is compitabel onder elke windows versie (hebben allemaal hun eigen driver ervoor) als er maar microsoft media center er is.
Trouwens wat een prijsverschillen zijn er trouwens, vobis 30 piek, mijn zaak 60... 8)7

Mja, wel relax een afstandsbediening erbij, nu tijd voor een groter computer scherm. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

kaajee schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:23:
[...]

Je hebt toch echt een line-in nodig, desnoods middels een splittertje van 1 ingang 2 maken, maar een ingang op line nivo heb je echt nodig.
Die splitter is een goed idee. Ik heb nog zo'n ding liggen; zou dat werken? Ik neem aan dat een poort niet twee functies tegelijkertijd kan hebben, maar aan de andere kant hoef ik natuurlijk geen center/sub te hebben bij tv kijken (da's toch stereo).
Ik kwam er achter dat als niet *onbekende kaart, maar 713x BDA Analog Caputer (DShow) als source kies in DScaler, dat ik dan wel geluid heb. Het nadeel is dan alleen dat het beeld heel wazig is, zodat de ondertiteling niet goed leesbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
De PVR150 is nog steeds de populairste (single tuner) analoge tv-kaart, mede dankzij z'n hardwarematige Mpeg2 encoder en behoorlijk goede beeldkwaliteit.

Echter, diverse moderne Pinnacle kaarten, zoals de PCTV Analogue Pro 110i PCI en PCTV Hybrid Pro PCI, ondersteunen ook Mpeg4/DivX encodering naast MPEG2.

Zo'n type kaart heeft ivm de gunstige bestandsomvang/kwaliteit-verhouding mijn voorkeur; de kwaliteit van analoge tv is sowieso al niet dusdanig dat je dvd-kwaliteit encodering nodig zou hebben, toch?
Wat ik echter nergens kan vinden (en zeker niet op de supertrage Pinnacle site) is of deze kaarten ook hardwarematig coderen? En geven ze uberhaupt wel een fatsoenlijk beeld, want ik vang namelijk hier en daar op internet negatieve ervaringen met Pinnacle kaarten op (met name over de softwareinterface en beeldkwaliteit).

Zo niet, zijn er bij jullie dan wel kwalitatief betrouwbare mpeg4 encoderende kaarten bekend? Ik heb al behoorlijk wat afgezocht maar de relatief beperkte populariteit van TV kaarten zorgt ervoor dat er slechts een klein aantal reviews over te vinden is (en dan met name DVB-T sticks/kaarten voor FTA ontvangst op laptops e.d.), zoals op pricewatch ook blijkt (iets van 4-5 kaarten zijn gereviewed, meestal door 1-3 tweakers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Software van pinnacle is puin, maar mijn pctv 100i analog kaartje werkt perfect met een standaard microsoft driver en media center draaiende op vista met een oud type kaartje die van oorsprong alleen voor xp was (iig de software en bijgeleverde driver), maar werkt nog steeds goed. Enigste is wel dat de bijbehorende afstandsbediening niet meer werkt maar daarvoor heb je de (mooiere) microsoft afstandsbediening met veel beter en groter bereik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
davidov2008 schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:09:
De PVR150 is nog steeds de populairste (single tuner) analoge tv-kaart, mede dankzij z'n hardwarematige Mpeg2 encoder en behoorlijk goede beeldkwaliteit.

Echter, diverse moderne Pinnacle kaarten, zoals de PCTV Analogue Pro 110i PCI en PCTV Hybrid Pro PCI, ondersteunen ook Mpeg4/DivX encodering naast MPEG2.

Zo'n type kaart heeft ivm de gunstige bestandsomvang/kwaliteit-verhouding mijn voorkeur; de kwaliteit van analoge tv is sowieso al niet dusdanig dat je dvd-kwaliteit encodering nodig zou hebben, toch?
Wat ik echter nergens kan vinden (en zeker niet op de supertrage Pinnacle site) is of deze kaarten ook hardwarematig coderen? En geven ze uberhaupt wel een fatsoenlijk beeld, want ik vang namelijk hier en daar op internet negatieve ervaringen met Pinnacle kaarten op (met name over de softwareinterface en beeldkwaliteit).

Zo niet, zijn er bij jullie dan wel kwalitatief betrouwbare mpeg4 encoderende kaarten bekend? Ik heb al behoorlijk wat afgezocht maar de relatief beperkte populariteit van TV kaarten zorgt ervoor dat er slechts een klein aantal reviews over te vinden is (en dan met name DVB-T sticks/kaarten voor FTA ontvangst op laptops e.d.), zoals op pricewatch ook blijkt (iets van 4-5 kaarten zijn gereviewed, meestal door 1-3 tweakers).
Geen van de genoemde kaarten heeft hardwarematige ondersteuning voor het ENcoderen naar een mpeg4-variant! Die zijn er sowieso nauwelijks/niet en zijn zeker niet eenvoudig te koop en als je ze al vindt zijn ze duur!

Als men het in dit segment heeft over divx/mpeg4 betreft het het softwarematige encoderen van beelden en dat kan elke tv/tuner/capture kaart doen!! Zelfs de hauppauge 150! Alhoewel het bij die laatste onlogisch is onnodig complex is (en kwaliteits verlies) om van een mpeg2 te 'transcoderen' naar een mpeg4 variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
ik heb net de AverMedia A577 gekocht, ofwel de AVerTV Hybruid Express (expresscard voor in laptop).
Nou, het begon al goed met oude drivers op de cd die niet wilden werken zonder allerlei aanpassingen aan vista. Na downloaden van nieuwe drivers was dat gelukkig uit de weg.
Nu kwamen de grote problemen:
-Afstandsbediening doet het niet onder MCE (zijn apparte MCE drivers en die herkennen de remote niet)
-Beeldkwaliteit is zeer slecht, teveel ruis om leuk te kijken
-Kaartje wordt zo warm dat ik het niet langer dan 4seconden kan vasthouden bij het eruithalen, en mijn laptop heeft al een freezeup gehad dankzij dit.
-Er komt behoorlijk wat spanning te staan op de mantel van de kabel bij het verwijderen (aan de schokjes te schatten toch >100v)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Sibylle schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 05:53:
ik heb net de AverMedia A577 gekocht, ofwel de AVerTV Hybruid Express (expresscard voor in laptop).
Nou, het begon al goed met oude drivers op de cd die niet wilden werken zonder allerlei aanpassingen aan vista. Na downloaden van nieuwe drivers was dat gelukkig uit de weg.
Nu kwamen de grote problemen:
-Afstandsbediening doet het niet onder MCE (zijn apparte MCE drivers en die herkennen de remote niet)
Tja, is enigszins logisch en had je wellicht van te voren beter moeten/kunnen uitzoeken......Maar als de bijgeleverde remote ook een 'keyboard-modus' heeft (een keyboard kan emuleren ahw) dan zou je nog steeds wel iets moeten kunnen bedienen binnen MCE......
-Beeldkwaliteit is zeer slecht, teveel ruis om leuk te kijken
Waar kijk je naar? Analoge TV of DVB-T (Digitenne)?
Dit is een heel stuk te verbeteren door goeie bekabeling (+ evt. een versterker) te gebruiken. En dan geen 'gamma-zooi' maar bijv. Hirschmann. Een pc-tuner heeft nou eenmaal een veel beter signaal nodig dan bijv. een 'gewone tv'
-Kaartje wordt zo warm dat ik het niet langer dan 4seconden kan vasthouden bij het eruithalen, en mijn laptop heeft al een freezeup gehad dankzij dit.
DIt is vrij gebruikelijk bij tuner/capure kaarten, de capture chip krijgt een enorme hoeveelheid data (live video/tv) te verstouwen, hier moet ie enorm voor werken. Het design van de kaart zou hier op gemaakt moeten zijn, dus heet worden is geen probleem. Die freezeup bij jou kan ook door iets anders gekomen zijn. Hoe weet je zeker dat dit een 'warmte probleem' was?
-Er komt behoorlijk wat spanning te staan op de mantel van de kabel bij het verwijderen (aan de schokjes te schatten toch >100v)
Dan moet je je 'kabel installatie' (antenne/coax) eens goed nalopen en ook eens kijken naar aarde/ground etc. Want die is gewoon een 'fout' in de bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Laatst online: 11-01-2024
Weet iemand hier of deze Terratec kaart bruikbaar is voor gebruik icm een smartcard van Ziggo.

http://www.terratec.net/e...rgy_C_PCI_HD_CI_1612.html

Dus zodat je al de (digitale) betaalkanalen ermee op de pc kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Laatst online: 13-07-2023
kaajee schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:11:
[...]

Tja, is enigszins logisch en had je wellicht van te voren beter moeten/kunnen uitzoeken......Maar als de bijgeleverde remote ook een 'keyboard-modus' heeft (een keyboard kan emuleren ahw) dan zou je nog steeds wel iets moeten kunnen bedienen binnen MCE......

[...]

Waar kijk je naar? Analoge TV of DVB-T (Digitenne)?
Dit is een heel stuk te verbeteren door goeie bekabeling (+ evt. een versterker) te gebruiken. En dan geen 'gamma-zooi' maar bijv. Hirschmann. Een pc-tuner heeft nou eenmaal een veel beter signaal nodig dan bijv. een 'gewone tv'

[...]

DIt is vrij gebruikelijk bij tuner/capure kaarten, de capture chip krijgt een enorme hoeveelheid data (live video/tv) te verstouwen, hier moet ie enorm voor werken. Het design van de kaart zou hier op gemaakt moeten zijn, dus heet worden is geen probleem. Die freezeup bij jou kan ook door iets anders gekomen zijn. Hoe weet je zeker dat dit een 'warmte probleem' was?

[...]

Dan moet je je 'kabel installatie' (antenne/coax) eens goed nalopen en ook eens kijken naar aarde/ground etc. Want die is gewoon een 'fout' in de bekabeling.
Afstandsbediening zou het onder MCe doen volgens mediamarkt medewerker, verder dus niet naar gekeken.Signaal is erg goed, ik heb goede kabels liggen die op andere tv kaarten prima signaal geven (en dus ruisvrij beeld). Zelfs direct achter (en voor) de versterker/splitter in huis geeft ruis bij AverMedia.

Hitte probleem was omdat expressslot naast het geheugen zit, ik heb orthos laten draaien en na een tijdje met kaart erin kreeg ik errors, zonder kaart niet. Ik ben wel gewend dat kaartjes warm worden, maar dit was gewoon heet :(

TV versterker in huis is niet geaard, dat is slordig natuurlijk, maar verder nooit problemen mee gehad (aarde leggen heeft geen invloed op de ruis btw, heb ik geprobeerd).

Heb nu PCTV hyburd van pinnacle, wat een verademing, 10minuutjes en doet alles wat ik wil met MCE en met ruisvrij signaal :)
goede service van MediaMarkt zoals altijd met ruilen.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Laatst online: 12-09 22:48
Ik zoek een goede interne tv kaart die goed werkt onder vista 32 en 64 bits.
op internet staat de pvr 150 mce wel maar die functioneerd niet bij iedereen even goed.

naar wat voor kaarten kan ik kijken met een max budget van 100 euro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
wd200 schreef op maandag 15 september 2008 @ 16:39:
Ik zoek een goede interne tv kaart die goed werkt onder vista 32 en 64 bits.
op internet staat de pvr 150 mce wel maar die functioneerd niet bij iedereen even goed.

naar wat voor kaarten kan ik kijken met een max budget van 100 euro ?
Hoezo 32 én 64 bits? Gebruik je ze allebei tegelijk?

Kijk eens naar de Hauppauge HVR-2200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
  • Laatst online: 05-09 20:03
Is de HVR-2200 toch weer leverbaar dan? Las in dit topic berichten dat deze vlak na introductie al weer End Of Life was, later weer een bericht dat hij toch weer leverbaar zou zijn, maar kan hem nergens vinden bij een webshop.

Hier staat trouwens weer een HVR-2250, zelfs hier te bestellen voor $150. Zou deze alleen voor de amerikaanse markt zijn en geen PAL ondersteunen?

Over de PVR-150 en PVR-500 lees ik in dit topic trouwens dat deze een slecht, "blurrig" beeld geven. Was/is dit met de HVR-2200 wel opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Hier is de HVR-2200 gewoon verkrijgbaar.........( (R)TV Tuner uitrollen )

[ Voor 12% gewijzigd door kaajee op 15-09-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Vandaag een Hauppauge HVR-4000 voor het eerst gebruikt, er is PowerCinema 5 meegeleverd en ik kan zeggen dat het perfect werkt! Echt een kaart dat zijn geld waard is!

Ik raad het dus aan iedereen aan, het heeft analoog, DVB-T, DVB-S, DVB-S2 en radio! dus alles wat je wilt!

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Maar die kaart (HVR-4000) heeft geen ondersteuning voor gecodeerde kanalen (CAM), dus feitelijk alleen maar FTA zenders bekijken. Voor het analoge gedeelte heeft ie geen hardwarematige MPEG2 encoder. Maw, ik ben blij dat jij blij bent, maar het zou mijn keuze niet zijn........

quotes van de Hauppauge site:
DVB-T: Met de HVR4000 zijn dus alleen de Free To Air zenders te bekijken!
DVB-S: De HVR4000 is niet geschikt voor de ontvangst van televisie zenders welke encrypted zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door kaajee op 16-09-2008 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
kaajee schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:05:
[...]

Hoezo 32 én 64 bits? Gebruik je ze allebei tegelijk?

Kijk eens naar de Hauppauge HVR-2200
er wordt nu vista 32 bit gebruikt maar in de toekomst de overstap maken naar 64bit bij de overgang naar 4gb+ ram

Verwijderd

Hey,

Ik ga binnenkort een notebook kopen en zocht daarbij een externe USB TV-Kaart.
Wat ik vooral wil met de tv-kaart is om dingen op te nemen, als ik bv een Wii-spel speel wil ik dat graag opnemen.

Zelf dacht ik aan de: Hauppauge WinTV-HVR-900 maar het blijkt dat deze totaal niet goed is voor notebooks vanwege een magneet.
Nu gaat mijn keuze uit naar de: Avermedia AverTV Hybrid Volar HX.

Zou ik hiermee het gewenste resultaat kunnen krijgen? Ook kreeg ik te horen dat ik RCA-Y kabeltjes nodig heb ervoor.
Overigens vind ik het niet heel interessant om gewoon tv op mijn notebook te kijken. Ik wil gewoon beeld blijven houden op de tv en opnemen met de notebook.

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Op dit moment is er bij de Aldi ook weer een tv-kaart aanwezig. Ik zou jullie graag de naam willen geven, maar daar staat verder nergens over geschreven. Ik ga er vanuit dat het een Zolid-kaart is, maar ik zou graag willen weten of iemand wat meer informatie voor mij heeft over deze kaart (chip, kwaliteit etc.) Zou het een leuke tv-kaart zijn om mee te beginnen? 8)7

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

hotdog92 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:00:
Op dit moment is er bij de Aldi ook weer een tv-kaart aanwezig. Ik zou jullie graag de naam willen geven, maar daar staat verder nergens over geschreven. Ik ga er vanuit dat het een Zolid-kaart is, maar ik zou graag willen weten of iemand wat meer informatie voor mij heeft over deze kaart (chip, kwaliteit etc.) Zou het een leuke tv-kaart zijn om mee te beginnen? 8)7
Het is een DVB-T kaart, dus een die digitale kanalen aankan. Nadeel is dat er geen smartcard in kan, dus je digitenne kaartje kan er niet in; je kan dus alleen FTA (free to air) kanalen kijken. Ik heb niet goed gekeken naar de aansluiting op de achterkant; als daar s-video in op zit, kan je die natuurlijk wel gebruiken om je digitenne ontvanger door te sluizen.

zo te zien heeft hij geen s-video in
• DVB-T en analoge ontvangst
• FM-radio ontvangst
• EPG en teletekst
• eenvoudig te installeren
• opnames op te slaan als Mpeg 1,2 & 4
• SRPO: opnemen terwijl PC uit staat
• PIP-functie
• incl. Cyberlink live, ArcSoft Total Media en ArcSoft Media Converter
• incl. afstandsbediening
De analoge kaart die ze eerder hebben gehad lijkt me dan een betere kaart om mee te beginnen. Redelijke kwaliteit met DScaler, maar verder niet veel extra's.

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Als er inderdaad geen s-video opzit en de afbeelding klopt dan is FTA behoorlijk bepalen. Ik zit er nou niet echt op te wachten om alleen Nederland 1, 2 en 3 en dergelijke op te nemen.

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hotdog92 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 22:57:
Als er inderdaad geen s-video opzit en de afbeelding klopt dan is FTA behoorlijk bepalen. Ik zit er nou niet echt op te wachten om alleen Nederland 1, 2 en 3 en dergelijke op te nemen.
Je kunt hem toch ook gewoon op de kabel aansluiten?

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• wd200
nog meer suggesties voor een interne tv kaart die vista ondersteund of zijn de externe tegenwoordig zo goed dat je die ook kan gebruiken.
vroegah(1.5jr geleden) waren die namelijk gewoon slecht uit dezelfde prijs categorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 15:14:
Hey,

Ik ga binnenkort een notebook kopen en zocht daarbij een externe USB TV-Kaart.
Wat ik vooral wil met de tv-kaart is om dingen op te nemen, als ik bv een Wii-spel speel wil ik dat graag opnemen.

Zelf dacht ik aan de: Hauppauge WinTV-HVR-900 maar het blijkt dat deze totaal niet goed is voor notebooks vanwege een magneet.
Nu gaat mijn keuze uit naar de: Avermedia AverTV Hybrid Volar HX.

Zou ik hiermee het gewenste resultaat kunnen krijgen? Ook kreeg ik te horen dat ik RCA-Y kabeltjes nodig heb ervoor.
Overigens vind ik het niet heel interessant om gewoon tv op mijn notebook te kijken. Ik wil gewoon beeld blijven houden op de tv en opnemen met de notebook.
Ik zit er sterk over te denken om hetzelfde product te kopen. Hier kan je zien welke stekkers er bij zitten: Afbeeldingslocatie: http://www.pctuner.ru/pict/view3/aver_volar_hx_compl.jpg Als het goed is kan je er dus direct je wii op aansluiten (ook iets waarvoor ik hem zou willen hebben).

Ik heb op een duitse review site gekeken en daar kwam hij best redelijk uit de test (http://alatest.nl/apps/re...-hx%2Fpo3-58267354%2C2%2F), ik denk dat het qua usb stick die dvb-t en analoog aankan het een aardige keuze zal zijn, aangezien het aanbod van deze sticks ook vrij klein is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes. :)

Dat wordt hem gewoon denk ik, volgende week even bestellen. :9~

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

kaajee schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:22:
Maar die kaart (HVR-4000) heeft geen ondersteuning voor gecodeerde kanalen (CAM), dus feitelijk alleen maar FTA zenders bekijken. Voor het analoge gedeelte heeft ie geen hardwarematige MPEG2 encoder. Maw, ik ben blij dat jij blij bent, maar het zou mijn keuze niet zijn........

quotes van de Hauppauge site:

DVB-T: Met de HVR4000 zijn dus alleen de Free To Air zenders te bekijken!

DVB-S: De HVR4000 is niet geschikt voor de ontvangst van televisie zenders welke encrypted zijn.
DVB-T: In België zijn enkel gratis zenders, weet niet hoe het met encrypted zit.
DVB-S: Er zijn verschillende manieren om softwarematige decoder te hebben (cardsharing via het internet), meestal kost dat maar 10€/maand en je hebt toegang tot bijna ALLE zenders. Het enige wat je moet doen is een cardsharing server vinden, dan ook nog erbij geraken, plugin voor ProgDVB downloaden en de IP, username en password invoeren. En uiteindelijk heb je wel alles :)

Of je gaat naar de illegale manier en jij bekijkt het met softcam :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dima_2005 op 21-09-2008 11:32 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje. Ik heb al lange tijd geen tvkaart meer in min (nieuwe, Q6600, vista home prem) pc. Wil toch weer eens graag tv kijken. We hebben hier norale, analoog, van ziggo. Mediacenter gebruik ik niet op mijn vista. Ik lees dat de hauppauge pvr150mce kit edition goed is, maar deze is erg moeilijk te krijgen, of hij is duur, boven de 60 euro. Wat ik belangrijk vind is dat er een mce-usb IR ontvanger en ab bij zit. Dat zou bij deze niet zo zijn?:
http://tweakers.net/price...ppauge-wintv-pvr-150.html

Iemand aanbevelingen voor andere tv kaarten? (bv pinnacle pctv tuner kit for vista) welke overal wel te koop is. Signaal is vrij goed hier, hirschmann spul, dus dat komt wel goed.

thx:)

ps: ik ben al 3 dagen bezig met research, maar ik kom er dus even niet meer uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
na een slechte ervaring met Pinncale (zie review) is mijn oog nu op deze kaart gevallen. Heeft iemand ervaring etm deze kaart i.c.m. Dcsaler? gaat het kanelen wisselen een beetje vlot?
Laat maar zitten m'n oude kaart werkt weer naar behoren.

[ Voor 25% gewijzigd door Ook al Bezet op 18-10-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Geeft iemand de Zolid DVB-T kaart van de Aldi al werkend onder Linux?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Laatst online: 10-02 11:10
Is er een goede recente TV kaart die een beetje op de geen lijkt die ik nu in m'n PC heb zitten? Ik heb deze kaart: Geen geluid met TV-kaart. (staan foto's in topic) Maar heb geen geluid, ik heb alles al geprobeerd, niks lukt. Ik ben het een beetje zat en wil een nieuwe gaat kopen. Maar nu ben ik erg gehecht aan de skin van deze kaart en de snelle werking. Nou is deze kaart zeker al 4/5 jaar oud. Is er een kaart van hetzelfde merk, maar dan ergens uit 2007/2008 ofzo? Ik wil er niet al teveel geld aan uitgeven, max 60/70 euro :) .

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Kun je geen selectie maken van kaarten in dit topic? Zie b.v. de startpost voor info, welliswaar oude informatie, maar nog redelijk relevant.

Wat is de skin van de kaart? Bedoel je de software? Welke software gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Laatst online: 10-02 11:10
Noork schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 19:01:
Kun je geen selectie maken van kaarten in dit topic? Zie b.v. de startpost voor info, welliswaar oude informatie, maar nog redelijk relevant.

Wat is de skin van de kaart? Bedoel je de software? Welke software gebruik je dan?
Die kaarten in de TS zijn al aardig oud. De skin is moeilijk uit te leggen, kan geen screens op internet vinden, en bij mij werkt het niet.

Drivers: 20061213_M126_5.3.0.22B_Drv_1.2.1.26

Kan iemand mij de volgorde geven van de hauppauge kaarten? Er zijn zoveel type nummers, en soms zijn kaarten met een laag type nummer duurder of zien er groter/uitgebreider uit. Ik kan nou niet zien welke het beste is.

Wat ik zo goed vind aan de kaart die ik nu heb, is dat als ik van zender wissel, hij dat ook meteen doet, er zit amper vertraging tussen. En hij geeft mooi helder beeld :).

Edit: Moet wel analoog zijn :)

[ Voor 11% gewijzigd door rickyy op 02-10-2008 19:37 ]

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik een Asus P7131 TV kaart gekocht, ik heb echter wat problemen met de software die hierbij hoort. Standaard komt de kaart met PowerCinema, een soort ripoff van Windows Media Center uit Vista. De ontvangst van het beeld is prima, het geluid levert echter wat problemen op.

In eerste instantie krijg ik soms als ik mijn programma opstart een soort raar ijzerachtig krakkelend effect in mijn geluid, dat meestal na 10 seconden weer verwijnt. Gebuik ik de kaart in vista MCE, dan hoor ik een hard tikkend geluid door mijn tv.

Nou heb ik geen idee of iemand ervaring heeft met deze kaart, maar ik vind dit allemaal niet zo netjes overkomen... Heeft iemand tips/ideeën om mijn kaart beter te laten presteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

rickyy schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 18:28:
Is er een goede recente TV kaart die een beetje op de geen lijkt die ik nu in m'n PC heb zitten? Ik heb deze kaart: Geen geluid met TV-kaart. (staan foto's in topic) Maar heb geen geluid, ik heb alles al geprobeerd, niks lukt. Ik ben het een beetje zat en wil een nieuwe gaat kopen. Maar nu ben ik erg gehecht aan de skin van deze kaart en de snelle werking. Nou is deze kaart zeker al 4/5 jaar oud. Is er een kaart van hetzelfde merk, maar dan ergens uit 2007/2008 ofzo? Ik wil er niet al teveel geld aan uitgeven, max 60/70 euro :) .
Ik begin sterke vermoedens te krijgen dat kabelmaatschappijen er momenteel alles aan beginnen te doen om hun signaal zo robust mogelijk te slopen. De laatste tijd vind mijn TV kaart ook het audio stukje van een aantal TV zenders verschrikkelijk moeilijk. Er is wel TV...

Als ze al aan de deur beginnen te verkopen dat ze 'digitale tv' hebben als je aangeeft dat het TV signaal per maand slechter wordt...

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:52:
Vandaag heb ik een Asus P7131 TV kaart gekocht, ik heb echter wat problemen met de software die hierbij hoort. Standaard komt de kaart met PowerCinema, een soort ripoff van Windows Media Center uit Vista. De ontvangst van het beeld is prima, het geluid levert echter wat problemen op.

In eerste instantie krijg ik soms als ik mijn programma opstart een soort raar ijzerachtig krakkelend effect in mijn geluid, dat meestal na 10 seconden weer verwijnt. Gebuik ik de kaart in vista MCE, dan hoor ik een hard tikkend geluid door mijn tv.

Nou heb ik geen idee of iemand ervaring heeft met deze kaart, maar ik vind dit allemaal niet zo netjes overkomen... Heeft iemand tips/ideeën om mijn kaart beter te laten presteren?
Ik heb en zelfde soort kaart (zij het met de 1734 chipset) maar wat jij beschrijft ben ik nog niet tegengekomen.
Persoonlijk vond ikde meegeleverde software extreem beroerd dus ben ik overgeschakeld naar Dscaler. Werkt bij mij zonder problemen, probeer het eens.
Wat je natuurlijk ook kunt proberen is een TV op de kabel aan te sluiten. Er bestaat natuurlijk altijd de mogelijkheid dat het singaal gewoon slecht is (zie ook Skinkie's bericht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb advies nodig.

Ik heb geen slotjes meer voor een tv kaart. Dus ik las over een usb 2.0 tv tuner waarmee je dus met een extern apparaat alsnog tv kan kijken op je computer. Echter heb ik geen idee welk merk en welk type is aan te raden. Ik hoef alleen tv te kijken, opnemen en al die rotzooi hoeft dus niet.

Welk merk raden jullie me aan? Moet dus usb 2.0 zijn en extern. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Heb je aleens gezocht in dit topic op 'USB'? En in de pricewatch staat ook het een en ander om alvast een eerste selectie te maken.
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste