pff, ik ben al uren bezig om een Pinnacle PCTV Analog pro (110i) aan de praat te krijgen.
Ik had 'm via marktplaats gevonden maar de klojo heeft de software e.d. er niet bij gedaan
De kaart erin gestoken, Windows Xp pro detecteerd nieuwe hardware.
Maar als ik dus de drivers selecteer (PCTV713xi.inf van de website van pinnacle) zegt ie dat er op die locatie geen informatie over de hardware aanwezig is ... Ook drivers uit de folder van TVCenter pro 12 pakt ie niet. Had toen ook nog bij driverguide andere drivers voor de 110i gevonden (oudere denk ik) maar precies hetzelfde verhaal.
In het apparaatbeheer staat er onder overige apparaten met een groot geel vraagteken:
- Multimediacontroller
- Multimedia-videocontroller
Dus de kaart wordt niet goed geidentificeerd?
Ik ben nu al uren bezig, komt iemand die bekend voor en hoe heb je het opgelost?
Heb inmiddels beeld, maar de programma's werken niet erg lekker
pff, wat een troep, krijg wel geluid als ik de boxen aansluit, maar op de input van m'n onboard geluidskaart doet ie niets. Dus als je gaat opnemen heb je alleen beeld ...
Daarnaast kan ik wel opnemen op hoge kwaliteit, maar dan heb ik een bestand van
620mb na 1 minuut. De divx recording kan ik niet kiezen in pctv vision 5.5
Normaal zou de kaart de volgende mogelijkheden hebben:
Compressie 1 : DivX
Compressie 2 : MPEG-1
Compressie 3 : MPEG-2
Maar ik kan alleen een keuzen maken uit MPREG-1 met 352x288 of Miro XL (????) die wel t/m 720x576 gaat maar duis die idiote 620mb genereerde voor 1 minuut opnemen.
Heeft iemand PCTV software dat wel goed werkt, Christv deed ook vaag en Invideo DVR was ook niet zo'n succes. Dat mediacenter gebeuren van Pinnacle ziet de hardware niet en is onbruikbaar.
[
Voor 38% gewijzigd door
pascaldv op 17-08-2008 20:56
]