Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noork schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:22:
Heb je aleens gezocht in dit topic op 'USB'? En in de pricewatch staat ook het een en ander om alvast een eerste selectie te maken.
Ik heb dat inmiddels gedaan en word er nog steeds niet veel wijzer van. Mijn situatie is als volgt:

Ik wil opnemen op de laptop, deze moet genoeg aankunnen, dus moet voor een USB tuner gaan. Ik wil een tuner waar ik gewoon de coax (uit de muur, heb dus abbo) op kan aansluiten.

Ik overweeg:

- Hauppauge WinTV-HVR-900
- Pinnacle PCTV Stick 72e
- Pinnacle PCTV 73e DVB-T Nanostick

Of is er een reden om geen van allen te kiezen? En is er een betere optie?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is de Pinnacle 72e geen DVB-T stick? Die is dus alleen geschikt voor de gratis Digitenne kanalen (Ned 1,2, 3 & de regionale omroep).

Je moet een analoge of hybride nemen. Dit Hauppage HVR900 is zo'n hybride stick, dus in principe geschikt. Echter redelijk prijzig. Je zou b.v. nog kunnen kijken naar Avermedia o.i.d. Die hebben volgens mij ook stickjes.

[edit]
Prijs van Avermedia en Hauppage hybride usb is vergelijkbaar. Ik zou in dat geval voor de Hauppage gaan. Maar dat is mijn persoonlijke gevoel. Wellicht staat er in dit topic of of op Got een en ander over Avermedia.

Zie b.v. ook:
[VISTA] USB TV Kaart gezocht voor Windows Media Center ( + Hauppage, - Terratec)
[Vista - MCE] Avermedia M038 crashed MCE (- Avermedia)

Let ook even op het OS. Wanneer je Vista lijkt me de Hauppage wel de betere keuze.

[ Voor 43% gewijzigd door Noork op 06-11-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noork schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:19:
Is de Pinnacle 72e geen DVB-T stick? Die is dus alleen geschikt voor de gratis Digitenne kanalen (Ned 1,2, 3 & de regionale omroep).

Je moet een analoge of hybride nemen. Dit Hauppage HVR900 is zo'n hybride stick, dus in principe geschikt. Echter redelijk prijzig. Je zou b.v. nog kunnen kijken naar Avermedia o.i.d. Die hebben volgens mij ook stickjes.

[edit]
Prijs van Avermedia en Hauppage hybride usb is vergelijkbaar. Ik zou in dat geval voor de Hauppage gaan. Maar dat is mijn persoonlijke gevoel. Wellicht staat er in dit topic of of op Got een en ander over Avermedia.

Zie b.v. ook:
[VISTA] USB TV Kaart gezocht voor Windows Media Center ( + Hauppage, - Terratec)
[Vista - MCE] Avermedia M038 crashed MCE (- Avermedia)

Let ook even op het OS. Wanneer je Vista lijkt me de Hauppage wel de betere keuze.
Ik werk juist met XP. Heb nogal een afkeer tegen Vista :)

Maar goed, 50 a 60 eu voor de Hauppage is nog wel te overzien toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:32:
[...]
Ik werk juist met XP. Heb nogal een afkeer tegen Vista :)

Maar goed, 50 a 60 eu voor de Hauppage is nog wel te overzien toch?
Dat is jouw keuze verder. Ik had een beetje verwacht dat de Avermedia USB sticks rond de 30 euro waren. Dan scheelt het natuurlijk wel. Maar 't maakt dus niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bestel graag bij Informatique en zie daar de Avermedia stick niet staan, evenals op Kieskeurig. Heb hem bij deze besteld, ik laat de ervaringen ermee nog wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Let op: ik weet niet welk programma je wilt gaan gebruiken. Maar deze TV kaarten zijn in het algemeen niet zomaar geschikt voor MCE (binnen Vista of XP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was uberhaupt niet van plan om het te gaan streamen oid via een Media Center. Wil het vooral gebruiken om op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ik heb het toch niet over 'streamen'......

Welk programma wil je dan (wel) gaan gebruiken om op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voldoet het bijgeleverde WinTV niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
O ja hoor dat kan prima werken........

(Of anders dscaler, ook erg goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem net binnen, ben nu al eventjes bezig met zenders zoeken, zowel free-to-air als over kabel. Maar hij vindt gewoon 0 komma niks! Heb ook even ChrisTV Lite geprobeerd maar dat lost ook niks op.

Edit:

productreview: Hauppauge WinTV-HVR-900 review door Dima_2005

Heb nog even dit stukje doorgelezen en zag dat hij ook wat vage problemen had met de driver e.d. Dus heb die nogmaals geinstalleerd en ben weer gaan zoeken, zie nu wat zenders voorbij komen bij WinTV.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2008 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:01:
Heb hem net binnen, ben nu al eventjes bezig met zenders zoeken, zowel free-to-air als over kabel. Maar hij vindt gewoon 0 komma niks! Heb ook even ChrisTV Lite geprobeerd maar dat lost ook niks op.

Edit:

productreview: Hauppauge WinTV-HVR-900 review door Dima_2005

Heb nog even dit stukje doorgelezen en zag dat hij ook wat vage problemen had met de driver e.d. Dus heb die nogmaals geinstalleerd en ben weer gaan zoeken, zie nu wat zenders voorbij komen bij WinTV.
Zoek op de site van je tv provider de frekwenties van de zenders die je in wilt voeren en voer die handmatig in. Werkt beter en ook sneller dan handmatig zoeken (PVR250 icm WINTV hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
Heb me een PVR150 kaartje gekocht om wat te kunnen opnemen op mn HTPC maar hij wilt niet echt kanalen vinden. Binnen MCE niet en binnen WinTV (op PAL) ook al niet.

Heb al wat met drivers en andere kabels zitten stoeien maar het wil niet echt lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-Alph schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:04:
Heb me een PVR150 kaartje gekocht om wat te kunnen opnemen op mn HTPC maar hij wilt niet echt kanalen vinden. Binnen MCE niet en binnen WinTV (op PAL) ook al niet.

Heb al wat met drivers en andere kabels zitten stoeien maar het wil niet echt lukken.
Hoe zit het met de lengte van je coax-kabel? Ik heb dezelfde kaart hier enige tijd geleden gekocht en waar ik eerst redelijk slechte kwaliteit had (lengte kabel, gokje, 10meter). Heb ik er een versterker tussen gehangen en echt een wereld van verschil. Dus kijk even hoe je signaal binnenkomt en als het mogelijk is met een zo kort mogelijke kabel proberen vanuit het punt waar die je huis binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:08:
[...]

Hoe zit het met de lengte van je coax-kabel? Ik heb dezelfde kaart hier enige tijd geleden gekocht en waar ik eerst redelijk slechte kwaliteit had (lengte kabel, gokje, 10meter). Heb ik er een versterker tussen gehangen en echt een wereld van verschil. Dus kijk even hoe je signaal binnenkomt en als het mogelijk is met een zo kort mogelijke kabel proberen vanuit het punt waar die je huis binnenkomt.
Heb de zelfde kabel er aan gehangen waar normaal de tv ook aan hangt. Ik weet niet of deze kaart heel erg gevoellig is (heb al een tv kaart gehad voor deze die het wel goed deed op deze aansluiting, alleen helaas niet compatible met deze MCE versie) anders hang ik hem wel eens direct achter de versterker.

Heb eerder het idee dat de tuner gewoon DOA is binnen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn Hauppauge 150 heb ik ook direct achter de aansluiting gehangen. Wanneer ik splitters ging toepassen naar onder andere de tv, had ik behoorlijk signaalverlies.

Wat je eventueel ook zou kunnen doen is het proberen je signaal van een videorecorder te ontvangen. Dan heb je maar een korte kabel en vrijwel gegarandeerd signaal, weet je in ieder geval zeker dat de kaart niet (of wel) DOA is.

Wat zie je trouwens als je de kanalen handmatig insteld?

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Aiolos schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:32:
Wat zie je trouwens als je de kanalen handmatig insteld?
Die optie ben ik dus nu ergens aan het zoeken :P

Kun je een zender dan los per frequentie instellen? Want ik kan het niet echt vinden waar dat te doen. Enkel het automatisch zoeken.

Edit:

Binnen MCE werkt het handmatig invoegen niet in ieder geval.

[ Voor 9% gewijzigd door R-Alph op 08-11-2008 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
R-Alph schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:47:
[...]

Kun je een zender dan los per frequentie instellen? Want ik kan het niet echt vinden waar dat te doen. Enkel het automatisch zoeken.

Edit:

Lijkt mij dat je dat wel ergens kunt instellen ja, maar ik gebruik mijn kaart alleen in Mythbuntu, en dan kan ik via mythweb gewoon mijn frequenties instellen.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
R-Alph schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:47:
[...]

Edit:

Probeer Dscaler anders eens. Is toch altijd nog 1 van de betere progs voor tv kijken......

En inderdaad een zo kort mogelijke kabel rechtstreeks op het kastje aan de muur. Dat het met een 'gewone tv' wel goed beeld is zegt niet zo veel. Een tuner kaart in een pc heeft een veel beter signaal nodig.

[ Voor 17% gewijzigd door kaajee op 08-11-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
kaajee schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 21:58:
[...]

En inderdaad een zo kort mogelijke kabel rechtstreeks op het kastje aan de muur. Dat het met een 'gewone tv' wel goed beeld is zegt niet zo veel. Een tuner kaart in een pc heeft een veel beter signaal nodig.
Dichterbij de versterker has done the trick. Alleen nu even kijken hoe ik het signaal sterker bij de tv krijg. Ik heb bij binnenkomst al een versterker er aan hangen. Heeft het dan nog veel zin om een meter of anderehalve meter voor dat hij de tv binnenkomt nog eentje te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Ik vind het wel een vreemd verhaal. Hoe groot is de afstand precies? misschien moet je betere kabels nemen? Ik zit in een huis waarin bij binnenkomst een versterker hangt voor 14 aansluitingen. Daarna zit er een kabel van zeg 30 meter naar een wandaansluiting. vanaf daar heb ik weer 8 meter naar de PC. En het beeld is prima.
Misschien is je signaal bij binnenkomst dus al te zwak, of heb je gewoon kabels met teveel verlies? of een slechte versterker?

-edit ook aan een PVR150 trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door .Johnny op 09-11-2008 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
R-Alph schreef op zondag 09 november 2008 @ 13:54:
[...]

Dichterbij de versterker has done the trick. Alleen nu even kijken hoe ik het signaal sterker bij de tv krijg. Ik heb bij binnenkomst al een versterker er aan hangen. Heeft het dan nog veel zin om een meter of anderehalve meter voor dat hij de tv binnenkomt nog eentje te plaatsen?
Dat lijkt me een beetje een te ranzige oplossing. Je kunt beter je bekabeling verbeteren. Goed afgeschermde connectoren, en een kabel die ook niet te veel demping heeft.
Mijn tv-kaart zit (in tegenstelling tot eerdere berichten) wel achter een splitter. Deze splitter zit bij binnenkomst van de kabel. Alle kabels hebben metalen connectoren die dus ook fatsoenlijk afgeschermd zijn. Verder zitten er na de splitter nog 2 tv's, maar de pc zit alleen op 1 uitgang van de splitter.

Een versterker zal zodra er ruis op de kabel zit, natuurlijk ook gewoon die ruis versterken en dan schiet je er dus niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
.Johnny schreef op zondag 09 november 2008 @ 17:51:
Ik vind het wel een vreemd verhaal. Hoe groot is de afstand precies? misschien moet je betere kabels nemen? Ik zit in een huis waarin bij binnenkomst een versterker hangt voor 14 aansluitingen. Daarna zit er een kabel van zeg 30 meter naar een wandaansluiting. vanaf daar heb ik weer 8 meter naar de PC. En het beeld is prima.
Misschien is je signaal bij binnenkomst dus al te zwak, of heb je gewoon kabels met teveel verlies? of een slechte versterker?

-edit ook aan een PVR150 trouwens.
Aiolos schreef op zondag 09 november 2008 @ 17:55:
[...]

Dat lijkt me een beetje een te ranzige oplossing. Je kunt beter je bekabeling verbeteren. Goed afgeschermde connectoren, en een kabel die ook niet te veel demping heeft.
Mijn tv-kaart zit (in tegenstelling tot eerdere berichten) wel achter een splitter. Deze splitter zit bij binnenkomst van de kabel. Alle kabels hebben metalen connectoren die dus ook fatsoenlijk afgeschermd zijn. Verder zitten er na de splitter nog 2 tv's, maar de pc zit alleen op 1 uitgang van de splitter.

Een versterker zal zodra er ruis op de kabel zit, natuurlijk ook gewoon die ruis versterken en dan schiet je er dus niks mee op.
Ik vind het ook een beetje sterk. De thuis situatie is bij mij als volgend. Coax komt binnen en wordt gesplitst in een door de provider verstrekte splitter die naar modem en versterker (Hirschmann) gaat. Vanuit de versterker naar een verdeelbox (Hirschmann) met 6 aansluitingen waaronder de in en out natuurlijk (de out gaat naar een opbouw kastje waar ik momenteel met succes de htpc aan heb hangen). Dan is de kabel die naar de tv en naar de htpc gaat zo'n 15 meter lang. Als ik die kabel die een jaar of 5 misschien geleden is aangelegd op de tv gebruik dan is er niets aan de hand, maar bij de htpc komt er dus niets binnen.

Om nu te zeggen dat de bekabeling en aansluitingen (ook van Hirschamn) dermate slecht zijn geloof ik nu niet in, maar ik zeg ook niet dat dit het beste van het beste is wat je momenteel kunt krijgen.

(het gaat onderhand een beetje offtopic maar zie nu het nut niet meer in om een nieuw topic aan te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Ik heb het hele verhaal uiteindelijk toch aan de praat kunnen krijgen. Blijkbaar zat er een stelschroef voor het signaal op de versterker. Daarbij kwam hij nog niet helemaal zuiver binnen waardoor ik de kabel op een ander sterker punt heb ingestoken.

Denk dat het in de toekomst toch misschien verstandig is om een betere versterker te kopen. Maar dat is even afwegen tegen het digitale tv gebeuren.

De tips van jullie hebben mij dus wel geholpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd of je met de Hauppauge WinTV HVR-2200 teletekst kunt opnemen. Op sommige sites staat van niet en op andere weer wel. Ik zoek het uit voor mijn vrij dove schoonpa maar het lijkt me zelf ook best handig.
Ik hoop dat iemand me advies kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 23:08:
Ik ben erg benieuwd of je met de Hauppauge WinTV HVR-2200 teletekst kunt opnemen. Op sommige sites staat van niet en op andere weer wel. Ik zoek het uit voor mijn vrij dove schoonpa maar het lijkt me zelf ook best handig.
Doet ie niet. Net geprobeerd vanuit Vista Media Center. Zodra ik op een zender zit en ik zet teletext aan en ik druk vervolgens op opnemen, dan sluit ie teletext al meteen en zie ik weer het normale beeld. Ook als ik teletext aanzet tijdens de opname dan wordt dat niet opgenomen. Ik denk dat dit ook eerder iets is wat je bij de applicatie moet zoeken (media center) en niet bij de 2200 zelf. Overigens is die kaart EOL. Wordt niet meer verkocht volgens mij, al is het wel de beste hauppauge kaart tot nu toe gemaakt. Heb zelf de HVR-1700 en de 2200 gehad waarbij ik de 2200 uiteindelijk heb gehouden omdat die veel betere kleuren heeft (veel ruimere kleurbreedte volgens mij). En er zit ook een radio tuner op wat de 1700 niet heeft. Heb ook nog de Vista View Saber 2020 maar die heeft een hele slechte ruisfilter (terwijl is signaal hier superstrak en zuiver binnenkomt via de glasvezel). Ook werkt de saber niet met 4GB of meer in Vista 64Bit. Kwa beeld kwaliteit is de 2200 zelfs nog ietsjes beter denk maar het scheelt niet veel. Dus voor mensen die de beste analoge kwaliteit voor op de pc willen en niet het '4gb' probleem willen (de pvr150/500 heeft dit ook), probeer nog ergens zo'n 2200 te krijgen. Werkt perfect stabiel met 8GB en heeft zeer mooi rijk beeld.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2008 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt. De 2200 is nog te koop bij Informatique. Jammer. Ik zoek een kaart met goed beeld die teletekst ondertiteling op kan nemen en werkt met Vista 64bit en 4GB. Als het niet aan de 2200 zelf ligt maar aan Media Center is er misschien nog een ander programma dat teletekstondertilteling wel mee opneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 00:35:
[...]

Doet ie niet. Net geprobeerd vanuit Vista Media Center. Zodra ik op een zender zit en ik zet teletext aan en ik druk vervolgens op opnemen, dan sluit ie teletext al meteen en zie ik weer het normale beeld. Ook als ik teletext aanzet tijdens de opname dan wordt dat niet opgenomen. Ik denk dat dit ook eerder iets is wat je bij de applicatie moet zoeken (media center) en niet bij de 2200 zelf. Overigens is die kaart EOL. Wordt niet meer verkocht volgens mij, al is het wel de beste hauppauge kaart tot nu toe gemaakt. Heb zelf de HVR-1700 en de 2200 gehad waarbij ik de 2200 uiteindelijk heb gehouden omdat die veel betere kleuren heeft (veel ruimere kleurbreedte volgens mij). En er zit ook een radio tuner op wat de 1700 niet heeft. Heb ook nog de Vista View Saber 2020 maar die heeft een hele slechte ruisfilter (terwijl is signaal hier superstrak en zuiver binnenkomt via de glasvezel). Ook werkt de saber niet met 4GB of meer in Vista 64Bit. Kwa beeld kwaliteit is de 2200 zelfs nog ietsjes beter denk maar het scheelt niet veel. Dus voor mensen die de beste analoge kwaliteit voor op de pc willen en niet het '4gb' probleem willen (de pvr150/500 heeft dit ook), probeer nog ergens zo'n 2200 te krijgen. Werkt perfect stabiel met 8GB en heeft zeer mooi rijk beeld.
Hmm apart dat veel kaarten niet met 4 Gig werken. Ik heb ook vista x64 en 4 gig ram en wil een nieuwe tv kaart. Grappige is wel dat ik nu nog een oude pinnacle pctv 100i heb (heel oud).

Ik heb mijn ook nu laten vallen op deze: AVerTV Hybrid Speedy PCI-E
http://www.avermedia.com/...ProductDetail.aspx?Id=425

DVB-T en analoog, pci-x, geen 4 gig probleem en een beejte opname mogelijkheden.

Ik vind de 2200 iets te duur eigenlijk, deze is zowat de heflt van de prijs. Zal wel iets minder goed zijn, maar kan iemand mij vertellen hoe goede deze kaart is, of moet ik hem gewoon niet nemen. Ken op het gebied vna tv kaarten alleen haupage en pinnacle. Maar pinnacle doet het niet al te best laatste tijd met drivers enzo volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verschil in prijs zit hem natuurlijk in het feit dat die Avermedia géén hardwarematige MPEG2 encoder heeft. en de hauppauge wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 09:43
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 00:35:
[...]
Doet ie niet. Net geprobeerd vanuit Vista Media Center. Zodra ik op een zender zit en ik zet teletext aan en ik druk vervolgens op opnemen, dan sluit ie teletext al meteen en zie ik weer het normale beeld. Ook als ik teletext aanzet tijdens de opname dan wordt dat niet opgenomen. Ik denk dat dit ook eerder iets is wat je bij de applicatie moet zoeken (media center) en niet bij de 2200 zelf.
Dat is wel apart, de oudere PVR500 doet dat dan weer wel icm Vista MC.
kaajee schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:42:
Verschil in prijs zit hem natuurlijk in het feit dat die Avermedia géén hardwarematige MPEG2 encoder heeft. en de hauppauge wel......
Plus dat de 2200 een dual tuner kaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56
Nielson schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:04:
[...]
[...]
Tnx.

MPEG2 encoden heb ik niet echt nodig, hoef niets op te nemen ofzo. En dual tuner klinkt leuk, maar ook weer niet nodig.

Heb hem dus maar besteld van Avermedia :)

Verwijderd

Nielson schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:04:
[...]
[...]
Dan ligt het dus waarschijnlijk toch aan de hardware van de HVR2200 dat ie geen teletext ondertiteling opneemt en niet aan Vista MC.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:30:
[...]

Dan ligt het dus waarschijnlijk toch aan de hardware van de HVR2200 dat ie geen teletext ondertiteling opneemt en niet aan Vista MC.
Ik weet niet hoe jullie dit nou precies doen, maar de ondertiteling wordt in mediacenter niet opgenomen "in het beeld" maar gewoon in de DVR-MS file. Als je dus begint met afspelen zie je in eerste instantie niets, als je daarna op teletext en subtitles klikt komt hij weer in beeld. Werkt bij mij op de PVR500 en met Floppy-DTV, zowel onder MCE2005 als Vista MC als TV Pack 2008....

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

Willem2 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:24:
[...]

Ik weet niet hoe jullie dit nou precies doen, maar de ondertiteling wordt in mediacenter niet opgenomen "in het beeld" maar gewoon in de DVR-MS file. Als je dus begint met afspelen zie je in eerste instantie niets, als je daarna op teletext en subtitles klikt komt hij weer in beeld. Werkt bij mij op de PVR500 en met Floppy-DTV, zowel onder MCE2005 als Vista MC als TV Pack 2008....
Iemand die weet of dit ook bij de HVR 2200 zo werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nockelyk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik ben inmiddels bijna een volle week bezig om te beslissen welke tv-kaart ik wil kopen, maar ik geraak er maar niet aan uit... Ik ben opzoek naar een goede tv kaart (met een mooie beeldweergave) om analoge signalen te ontvangen, verder heb ik eigenlijk geen specifieke eisen, extra's mogen natuurlijk altijd.
Ik heb een computer met vista ultimate (64bit) en 4gb ram.

Ik dacht eerst om de HVR2200 te kopen, maar de enige plaats waar die nog te krijgen is, is bij informatique en ik weiger eigenlijk 112 euro te betalen voor een tvkaart die iets van 80 euro koste...

Wat lijkt jullie de beste tv-kaart prijs kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

nockelyk schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:25:
Ik ben inmiddels bijna een volle week bezig om te beslissen welke tv-kaart ik wil kopen, maar ik geraak er maar niet aan uit... Ik ben opzoek naar een goede tv kaart (met een mooie beeldweergave) om analoge signalen te ontvangen, verder heb ik eigenlijk geen specifieke eisen, extra's mogen natuurlijk altijd.
Ik heb een computer met vista ultimate (64bit) en 4gb ram.

Ik dacht eerst om de HVR2200 te kopen, maar de enige plaats waar die nog te krijgen is, is bij informatique en ik weiger eigenlijk 112 euro te betalen voor een tvkaart die iets van 80 euro koste...

Wat lijkt jullie de beste tv-kaart prijs kwaliteit?
Ga dit topic eens ff lezen zeg. De reactie hierboven van Alexander01 bijvoorbeeld geeft een beknopt en duidelijk antwoord op jouw vraag. Als producten schaarser worden gaat de prijs nou eenmaal vaak omhoog.

112€ voor een dual analoog, dual DVB-T én FM tuner kaart die ook nog eens goed is....

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 09:43
[VISTA] LiveTV (MediaCenter) geeft problemen op Vista x64

In bovenstaand topic staan ook nog ervaringen met tv-kaarten onder Vista x64 met 4GB geheugen. Heb daar ook gelinkt naar een vrij goedkope AVerMedia kaart, heeft alleen nog niemand bevestigd dat deze wel probleemloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou graag een tv-kaart aanschaffen, maar ik twijfel nog een klein beetje. Of ik nu hardware encoding moet nemen of niet. Ik gebruik hem alleen op tv te kijken, maar ik wil mijn pc nog wel normaal kunnen gebruiken tijdens het tv kijken. Het is de bedoeling dat ik 2 monitoren draai, waarvan 1 voor pc gebruik en 1 voor tv gebruik.

PC specs:

Hardware
Microsoft Windows XP Professional
Service Pack 3
Video Adapter: NVIDIA GeForce 8800 GT
Video Driver version: 178.24
Audio Adapter: SoundMAX HD Audio
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+

Mijn keuze viel eerst op de Asus P7131 (30 euro). Alleen na wat lezen was ik bang dat de software encoding misschien wat te veel aan mijn systeem zou trekken. Daardoor overweeg ik nu een hauppauge, alleen is mij niet helemaal duidelijk welke hier hardware encoding hebben. HVR1300, PVR150 (80,90 euro). Dit is wel direct weer een prijsverschil van 50 euro.

Mijn vraag is dus ook, zal ik hardware encoding nodig hebben, en zo ja, de HVR1300 of de PVR150?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Voor kijken heb je geen hardware encoding nodig. Dit is puur voor het maken van opnames.

De Asus zou ik persoonlijk niet doen. Deze kaart heb ik zelf ook getest, maar vond het bijgeleverde Powercinema niet lekker werken (traag, slecht instelbaar). In andere tvkaart-software (o.a. Dscaler) kreeg ik de kaart niet werkend.

Met de Hauppage kaarten heb ik geen ervaring. Maar valt wel e.e.a. te vinden in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noork schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:45:
Voor kijken heb je geen hardware encoding nodig. Dit is puur voor het maken van opnames.

De Asus zou ik persoonlijk niet doen. Deze kaart heb ik zelf ook getest, maar vond het bijgeleverde Powercinema niet lekker werken (traag, slecht instelbaar). In andere tvkaart-software (o.a. Dscaler) kreeg ik de kaart niet werkend.

Met de Hauppage kaarten heb ik geen ervaring. Maar valt wel e.e.a. te vinden in dit topic.
Bedankt voor je reactie, nu gooit dat mijn 3 eerdere voorkeuren van tafel.

Nu lijkt me een goedkope wintv express wel een goede keuze, ik kan hier verder niks over vinden in dit topic. Een nadeel is dat ik tegelijk een 24"monitor en 5.1 setje wou bestellen, en op deze site deze kaart een levertijd heeft van 14 dagen.

Als iemand slechte ervaringen heeft met bovenstaande kaart, ga ik voor de HVR-1100.

Iemand trouwens een idee wat het verschil is tussen deze HVR en deze HVR?

Een prijs van 50-60 euro is voor mij nog wel acceptabel, enige belangrijke voor mij is dat ik tv kan kijken zonder al te veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Vandaag een Hauppauge HVR-2200 in mijn GA-EP35-DS4 gebouwd.
Beeldkwaliteit is super onder MCE, maar helaas na reboot krijg ik iedere keer dat ik aanlog onder Vista64 met 8Gb een blauwe scherm met de fout MULTIPLE_IRP_COMPLETE_REQUESTS.
Als ik die tv kaart onder device manager in SAFE mode disable, dan kan ik weer in normal mode...anders blijft die crashen met deze fout.
Ik heb behalve mijn Gigabyte SilentPipe 2 Nvidia 8600GT kaart en deze tv kaart verder niks in zitten. De rest is onboard. Ik zie dat die irq 15 shared met 3 andere devices. Ik kan hem alleen verwisselen tussen 2 pci-e sloten en alleen geven deze fout. De overige 2 pci-e sloten heb ik onvoldoende ruimte, die zitten om de videokaart. Dit is shit...hoe kan ik handmatig een irq toekennen voor pci-e kaarten???...opnieuw Vista64 installeren maar niet als AHCI? Als ik hem niet stabiel krijg, zit er niks anders op de tv kaart te retourneren. Het zichttermijn is maar een week.
Volgens mij ligt het aan die driver van Hauppauge. Ik gebruik al de laatste, wat als WHQL certified is op Vista64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Ik kreeg van Hauppauge Duitsland de volgende link...
there was a problem with > 4 GB. Please try the beta driver from
http://www.hauppauge.co.uk/board/showthread.php?t=16074
for this.
Heb dit uitgeprobeerd, maar gaf wederom blauwe scherm met dezelfde fout. Had zelfs onder verschillende pci-e sloten geprobeerd of zelfs de ram gehalveerd naar 4GB, maar dat mocht niet baten. Wederom die fout.

En toen... ging ik Vista64 totaal opnieuw installeren!...wat blijkt???...ik kreeg geen blauwe schermen meer en de kaart schijnt nu te werken! _/-\o_ ...misschien wat ouwe drivers achter gebleven of is Comodo firewall de oorzaak?...heb op de nieuwe partitie nl nog geen Comodo geinstalleerd.
Ik ben op zoek naar een betere 64 bit firewall voor rond de 40 euro wil ik nog wel misschien betalen..die Comodo v3.5 is volgens mij niet echt stabiel. Na elke update kan het wel fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaptopRookie schreef op woensdag 31 december 2008 @ 23:26:

[...]

Heb dit uitgeprobeerd, maar gaf wederom blauwe scherm met dezelfde fout. Had zelfs onder verschillende pci-e sloten geprobeerd of zelfs de ram gehalveerd naar 4GB, maar dat mocht niet baten. Wederom die fout.

En toen... ging ik Vista64 totaal opnieuw installeren!...wat blijkt???...ik kreeg geen blauwe schermen meer en de kaart schijnt nu te werken! _/-\o_ ...misschien wat ouwe drivers achter gebleven of is Comodo firewall de oorzaak?...heb op de nieuwe partitie nl nog geen Comodo geinstalleerd.
Ik ben op zoek naar een betere 64 bit firewall voor rond de 40 euro wil ik nog wel misschien betalen..die Comodo v3.5 is volgens mij niet echt stabiel. Na elke update kan het wel fout gaan.
Ik heb echgt nooit fouten of problemen gehad met die kaart en 8GB en ik heb m al een aantal maanden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 15:04:
[...]

Ik heb echgt nooit fouten of problemen gehad met die kaart en 8GB en ik heb m al een aantal maanden nu.
Ik heb al achterhaald wat de oorzaak is...het conflict werd veroorzaakt doordat de oude drivers en software van mijn oude Terratec Cinergy 400 TV kaart nog geinstalleerd waren. Nadat ik deze software had gedeinstalleerd van de partitie die problemen gaf, installeerde ik de hauppauge drivers en werkte MCE. Na herstart was mijn pc nog steeds stabiel...dus probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:41

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:40:
[...]

ja teletext werkt gewoon... ik neem veel op van bbc en gebruik het vaak als een soort ondertiltels, vooral als 'gewone' mensen gaan praten, de presentatoren versta ik wel :D maar als er dan zo'n welshman komt ofzo ben je blij dat je het ff na kan lezen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 16:00:
[...]

ja teletext werkt gewoon... ik neem veel op van bbc en gebruik het vaak als een soort ondertiltels, vooral als 'gewone' mensen gaan praten, de presentatoren versta ik wel :D maar als er dan zo'n welshman komt ofzo ben je blij dat je het ff na kan lezen ...
Bedankt voor de reactie. Daar wil ik de kaart ook voor gebruiken. Ik ga hem nu aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Weet iemand waar ik een goede afstandsbediening kan kopen voor de Hauppauge HVR-2200?
Misschien de Hauppauge MCE Remote kit? Is het dan makkelijker om teletekst te zoeken en Vista64 MCE te bedienen? Ik weet niet hoe ik nu zonder remote teletekst kan kiezen... Ik gebruik de Hauppauge met UPC kabel televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

LaptopRookie schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 21:36:
Weet iemand waar ik een goede afstandsbediening kan kopen voor de Hauppauge HVR-2200?
Misschien de Hauppauge MCE Remote kit? Is het dan makkelijker om teletekst te zoeken en Vista64 MCE te bedienen? Ik weet niet hoe ik nu zonder remote teletekst kan kiezen... Ik gebruik de Hauppauge met UPC kabel televisie.
ik gebruik gewoon een standaard mce-remote van ms, maar in de pricewatch zie ik die helemaal niet meer staan op het moment ... ik denk dat die hauppauge dan de beste keus is ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
LaptopRookie schreef op woensdag 31 december 2008 @ 23:26:

[...]

[offtopic]
Ehh....Windows Vista heeft standaard een goed werkende firewall ingebakken? Waarom zou je daar een 3rd party firewall op willen installeren?
[offtopic]

Ik hoop dat het echt aan die firewall software ligt, 'k heb ook Vista x64 met 8GB memory en krijg binnenkort ook de HVR-2200....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
TheVMaster schreef op zondag 04 januari 2009 @ 01:11:
[...]

[offtopic]
Ehh....Windows Vista heeft standaard een goed werkende firewall ingebakken? Waarom zou je daar een 3rd party firewall op willen installeren?
[offtopic]

Ik hoop dat het echt aan die firewall software ligt, 'k heb ook Vista x64 met 8GB memory en krijg binnenkort ook de HVR-2200....
Windows firewall laat alles maar door dat met internet connectie wil en daar wil ik meer grip op hebben. Er zijn maar weinig gratis 64 bit firewalls. Je kan VistaFirewallControl als extra installeren, maar de gratis versie is ook maar beperkt. Ik probeer nu Norton Internet Security 2009 uit...is weliswaar niet gratis, maar schijnt snel te zijn.

Zoals in mijn eerdere post gezegd, lag mijn probleem aan ouwe drivers en software van mijn oude tv kaart die ik nog niet had gedeinstalleerd. De HVR-2200 werkt zonder problemen met Vista64 en 8Gb met de gecertificeerde drivers van Hauppauge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
LaptopRookie schreef op zondag 04 januari 2009 @ 11:49:
[...]

Windows firewall laat alles maar door dat met internet connectie wil en daar wil ik meer grip op hebben. Er zijn maar weinig gratis 64 bit firewalls. Je kan VistaFirewallControl als extra installeren, maar de gratis versie is ook maar beperkt. Ik probeer nu Norton Internet Security 2009 uit...is weliswaar niet gratis, maar schijnt snel te zijn.

Zoals in mijn eerdere post gezegd, lag mijn probleem aan ouwe drivers en software van mijn oude tv kaart die ik nog niet had gedeinstalleerd. De HVR-2200 werkt zonder problemen met Vista64 en 8Gb met de gecertificeerde drivers van Hauppauge.
Hmm...voor zover ik het weet is ook het uitgaande verkeer in de Windows Vista Firewall prima in te stellen. Default wordt inderdaad alle uitgaande verkeer toegestaan.

Mooi dat de 2200 het default gewoon goed doet met 8GB...kan ik eindelijk weer fatsoenlijk tv opnemen..

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 04-01-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Dark schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:02:
[...]

ik gebruik gewoon een standaard mce-remote van ms, maar in de pricewatch zie ik die helemaal niet meer staan op het moment ... ik denk dat die hauppauge dan de beste keus is ja...
Is het misschien deze? http://www.azerty.nl/0-219-2243/remote-controle-en.html
Ik las dat er verschil was in Microsofts remote versie 2005 en een andere van Microsoft en dat er 1 is die programmeerbaar is...schijnt betere kwaliteit te zijn dan de Hauppauge remote, beweert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:54

Proc

Grand Admiral

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:40:
[...]

Ik kan bevestigen dat dit inderdaad ook zo werkt bij de HVR-2200 (was ook zo bij de PVR500 trouwens).

edit: 8)7 de post waar ik op reageerde is van november

[ Voor 19% gewijzigd door Proc op 20-01-2009 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

LaptopRookie schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:53:
[...]

Is het misschien deze? http://www.azerty.nl/0-219-2243/remote-controle-en.html
Ik las dat er verschil was in Microsofts remote versie 2005 en een andere van Microsoft en dat er 1 is die programmeerbaar is...schijnt betere kwaliteit te zijn dan de Hauppauge remote, beweert men.
beetje late re: maar je opmerking was me even ontgaan... die is dus niet meer leverbaar.

heb beide hier, de ms heeft idd een programeerbaar knopje, zodat je je tv er ook mee uit kan zetten, en een gedeeltelijk verlicht toetsenbordje, wat wel maakt dat hij vrij veel batterij verbruikt.

de hauppauge heeft geen 2e powerknop en backlight, maar is verder vrijwel gelijk. hij is ms certified, en werkt in xp-vista-en w7 mediacenter. Persoonlijk vindt ik materiaal van de knopjes iets prettiger aanvoelen dan bij de ms, meer rubber dan plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Ik heb nu een Hauppage PVR2 USB, werkt wel goed, maar de USB verbinding valt heel vaak weg :(
Als ik dus TV aan het kijken ben is zo ineens het beeld weg. Ditzelfde gebeurt ook als hij aan het opnemen is :(

Daarom ben ik op zoek naar een andere TV kaart.

Maar wat is nou een goede TV kaart, die goed samenwerkt met Vista MediaCenter?
Liefst ook nog een beetje betaalbaar.

Hij gaat gebruikt worden om Analoge TV via de kabel te ontvangen. Ik heb het liefst een PCI kaart, om processorbelasting (doordat je USB gebruikt) te vermijden, en om evt. problemen zoals ik met de PVR2 USB heb te vermijden.

[ Voor 59% gewijzigd door ThinkPad op 25-01-2009 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

ThinkPadd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 13:19:
Ik heb nu een Hauppage PVR2 USB, werkt wel goed, maar de USB verbinding valt heel vaak weg :(
Als ik dus TV aan het kijken ben is zo ineens het beeld weg. Ditzelfde gebeurt ook als hij aan het opnemen is :(

Daarom ben ik op zoek naar een andere TV kaart.

Maar wat is nou een goede TV kaart, die goed samenwerkt met Vista MediaCenter?
Liefst ook nog een beetje betaalbaar.

Hij gaat gebruikt worden om Analoge TV via de kabel te ontvangen. Ik heb het liefst een PCI kaart, om processorbelasting (doordat je USB gebruikt) te vermijden, en om evt. problemen zoals ik met de PVR2 USB heb te vermijden.
Ik ben ook op zoek naar een TV kaart. In eerste instantie wou ik voor de Hauppauge WinTV-HVR-900 gaan. Maar lees dat jij slechte USB ervaring mee hebt? Nu wil ik graag weten of het beeldkwaliteit analoog hetzelfde is als je een PCI of een USB tv-kaart hebt. En overigens moet die wel compatible zijn met Windows Vista Ultimate 64bit. Want heb nu een PCI kaart van Pinnacle PCTV Pro PCI wat overigens goed werkte onder XP 32bits maar krijg hem niet werkend onder Vista 64bit. Wellicht iemand met een oplossing hiervoor hoef ik ook geen nieuwe kaart aan te schaffen. :9

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
BMW_M3 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 13:49:
[...]
Want heb nu een PCI kaart van Pinnacle PCTV Pro PCI wat overigens goed werkte onder XP 32bits maar krijg hem niet werkend onder Vista 64bit. Wellicht iemand met een oplossing hiervoor hoef ik ook geen nieuwe kaart aan te schaffen. :9
Jep, ik heb dus ook geen nieuwe TV kaart meer nodig :P Heb nu een TV kaart uit een Medion PC (op basis van SAA7134 chipset) in m'n PC zitten.

De oplossing is dit:
MainConcept MCE Encoder die zorgt ervoor dat je je TV kaart gewoon kunt gebruiken onder MCE.

Werkt hier dus perfect, met een TV kaart die eerst niet werd gevonden door Vista Media Center.

Opnames geprogrammeerd op laten nemen gaat ook prima.

Programma is helaas niet gratis, maar enige nadeel van de probeerversie is dat er linksbovenin een logo staat. Meer niet :)

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 27-01-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

ThinkPadd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:19:
[...]

Jep, ik heb dus ook geen nieuwe TV kaart meer nodig :P Heb nu een TV kaart uit een Medion PC (op basis van SAA7134 chipset) in m'n PC zitten.

De oplossing is dit:
MainConcept MCE Encoder die zorgt ervoor dat je je TV kaart gewoon kunt gebruiken onder MCE.

Werkt hier dus perfect, met een TV kaart die eerst niet werd gevonden door Vista Media Center.

Opnames geprogrammeerd op laten nemen gaat ook prima.

Programma is helaas niet gratis, maar enige nadeel van de probeerversie is dat er linksbovenin een logo staat. Meer niet :)
Jij hebt het dus werkend onder Vista 64bit gekregen?
Want ik heb dat demo tool gedownload. Geinstalleerd, opnieuw opgestart. En onder apparaatbeheer staat nog steeds multimediacontroller en multimedia-videocontroller als
"Dit apparaat is niet juist geconfigureerd. (Code 1)

Er is geen stuurprogramma geïnstalleerd voor de gegevensset of het gegevenselement van het apparaat.

Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren."

Als ik WMC opstart en ga naar TV instellen krijg ik nog steeds de melding;
Kan het tv-signaal niet configureren omdat geen tunerhardware is gevonden....

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
BMW_M3 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:20:
[...]

Jij hebt het dus werkend onder Vista 64bit gekregen?
Kan het tv-signaal niet configureren omdat geen tunerhardware is gevonden....
Nee, ik heb geen 64bit. Ik heb Vista Ultimate 32bit

Ik heb de drivers voor mijn TV kaart gedownload, TV kaart erin gestopt, drivers geinstalleerd, toen dat encoder programma geinstalleerd, toen naar MCE, en toen zei MCE al dat er een nieuwe tuner gevonden was.

Ik denk dat jouw probleem is, dat je geen drivers hebt geinstalleerd.

Die encoder werkt alleen maar als een verbindingsstuk tussen de drivers en MCE zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

ThinkPadd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:25:
[...]

Nee, ik heb geen 64bit. Ik heb Vista Ultimate 32bit

Ik heb de drivers voor mijn TV kaart gedownload, TV kaart erin gestopt, drivers geinstalleerd, toen dat encoder programma geinstalleerd, toen naar MCE, en toen zei MCE al dat er een nieuwe tuner gevonden was.

Ik denk dat jouw probleem is, dat je geen drivers hebt geinstalleerd.

Die encoder werkt alleen maar als een verbindingsstuk tussen de drivers en MCE zeg maar.
Maar het probleem is dat ik geen driver heb voor mijn tv-kaart. Tenmiste ik heb geen idee wat voor HW Model Number ik heb.
En de laagste driver van pinnacle;
http://cdn.pinnaclesys.co...%20Drivers/ReadmePCTV.htm
Is dus 110i maar dat is niet wat ik heb.
110i:
Afbeeldingslocatie: http://i00.twenga.com/p/49/40/114940vb.png
Mijn kaart:
Afbeeldingslocatie: http://images.kapaza.com/photos/8400000/8457400.jpg

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Die drivers werken ook niet met jouw kaart?

Zo nee, dan weet ik het ook niet.
Misschien dat je Pinnacle kunt mailen met de vraag of ze drivers hebben voor Vista 64bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

ThinkPadd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:37:
Die drivers werken ook niet met jouw kaart?

Zo nee, dan weet ik het ook niet.
Misschien dat je Pinnacle kunt mailen met de vraag of ze drivers hebben voor Vista 64bit?
Ik heb Pinnacle al gemaild maar uiterraad nog geen terugkoppeling ;)
Ik heb ondertussen de Hauppauge WinTV-HVR-900 besteld. Er staat op de site dat die zowel Vista 32&64bit ondersteund. En in een van de reviews op tweakers staat dat het werkend heeft onder 64bit. Alleen waar ik nog naar benieuwd ben. Of de kwaliteit hetzelfde is vergeleken met een PCI kaart?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Maar als je gewoon zoekt op die kaart kom je op een Pinnacle pagina waar ook gewoon (beta) drivers voor Vista 64 staan..............hiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

kaajee schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:24:
Maar als je gewoon zoekt op die kaart kom je op een Pinnacle pagina waar ook gewoon (beta) drivers voor Vista 64 staan..............hiero
Dat weet ik. Alleen mijn vraag ( zie ook hierboven )

Maar het probleem is dat ik geen driver heb voor mijn tv-kaart. Tenmiste ik heb geen idee wat voor HW Model Number ik heb.
En de laagste driver van pinnacle;
http://cdn.pinnaclesys.co...%20Drivers/ReadmePCTV.htm
Is dus 110i maar dat is niet wat ik heb.
110i:
Afbeeldingslocatie: http://i00.twenga.com/p/49/40/114940vb.png
Mijn kaart:
Afbeeldingslocatie: http://images.kapaza.com/photos/8400000/8457400.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door BMW_M3 op 28-01-2009 11:49 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
En als je gewoon (1 van) die drivers probeert te installeren? Evt. handmatig.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

kaajee schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:50:
En als je gewoon (1 van) die drivers probeert te installeren? Evt. handmatig.......
Ik heb ze allemaal geprobeerd. (Tenmiste alle PCI) maar krijg nog steeds de melding dat de tuner niet gevonden kan worden.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
zucht,
eerst had ik de HVR 150MCE, die werkt prima met vista media center tot ie stuk ging.

Sinds gister heb ik de HVR1110, een hybrid tuner met ondersteuning voor analoge kabel tv (wat ik moet hebben) en DVB-t.
Als ik nu kanalen ga zoeken in media center vindt ie alleen maar digitale antenne kanalene (oftewel ned 1,2,3). De analoge vindt ie niet!
WinTV weet ze wel te vinden, maar ik wil MC gebruiken, niet winTV.
Herkent iemand dit?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ja, dat 'herken' ik wel; die kaart is niet ('echt') MCE compatible.
Alleen voor het DVB-T gedeelte en dat klopt want jij ktijgt dus alleen de FTA DVB-T kanalen.

Je zou er beter 1 hebben kunnen nemen die wél MCE comatible is en meteen 1 met een hardwarematige MPEG2 encoder. Bezint voor ge begint.......ipv 'zuchten' achteraf............. :?

evt. is die HVR die je nu hebt middels een softwarematige encoder analoog wel aan de praat te krijgen. Speur maar eens op de hauppauge site, daar hebben ze iets van een SoftPVR toepassing oid.......

[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 05-02-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
:+ ik heb al een "oplossing"
Menesis in "[VISTA] LiveTV (MediaCenter) geeft probl..."

mn oude HVR150 blijkt het weer te doen :z

[ Voor 19% gewijzigd door Menesis op 05-02-2009 14:34 ]

Mixed Reality dev

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Klein doch subtiel kickje met een kleine vraag...

Ik heb met m'n pvr 150 in vista media center wel beeld, maar het is niet beeldvullend...
Jammergenoeg heeft de zoomfunctie ook weinig uitwerking...

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

• kaajee
Op welk scherm? Type, merk?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40
Gebruik je wel inzoomen in Media Center (even op de info toets, rechtermuisknop volgens mij drukken) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Op m'n crt tv van JVC...
alex3305 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 22:53:
Gebruik je wel inzoomen in Media Center (even op de info toets, rechtermuisknop volgens mij drukken) ?
Dat doet dus juist niks... Werkt perfect bij andere bronnen, maar niet bij live tv :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Breedbeeld jvc tv? En heeft ie alleen zwarte randen aan de zijkant of ook boven en onder? (daarom vroeg ik ook type)

[ Voor 37% gewijzigd door kaajee op 20-02-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nopes, helemaal rondom... Type weet ik niet precies... 28eu1s of iets dergelijks... Tis een 70cm 16:9tv...

Balken boven en onder zou niet zo erg zijn, maar het beeld is gewoon op geen enkele manier beeldvullend... Tis nu inderdaad een soort zwart passe partout om m'n uitzending heen...

Edit: Tis een AV28ch1eus... Maar dat is -denk ik- het probleem niet, aangezien de interface en online bronnen wel fullscreen te zien zijn...

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 20-02-2009 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
joepert schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:20:
Bij de Aldi is er vanaf volgende week een USB DVB-T-stick in de aanbieding. Aan het plaatje te zien is het merk Zolid.
Is deze al eens eerder te koop geweest? Zo ja, wat zijn de ervaringen? Ik neem mijn laptop vaak mee op vakantie en het lijkt me wel handig de lokale (free-to-air) zenders te bekijken voor het weerbericht e.d. Veel intensiever gebruik heb ik op dit moment niet voor ogen, dus meer dan de 40 euro die Aldi ervoor vraagt zou ik ook niet willen betalen. Is dit voor dat geld dan een goede aankoop?

[afbeelding]

USB hybrid TV stick
• USB-stick om laptop en PC te voorzien van digitale en analoge TV ontvangst en weergave
• overal in Nederland Ned 1, 2 en 3 en regionale kanalen* vrij digitaal te ontvangen
• incl. uitgebreide TV-functies als programmeerbare opnames, time shifting, EPG (Electronische Programma Gids) en teletekst
• incl. software en afstandsbediening
• incl. uniek softwareprogramma om overal ter wereld uw favoriete kanalen te ontvangen

* de ontvangst van regionale kanalen is afhankelijk van de geografische positie waarin u zich bevindt
Deze is binnenkort weer in de aanbieding bij de Aldi:

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_10/OFF04.SHTML

€37,99
Hybride, dus analoog + digitaal toch?

Lijkt mij ideaal. Analoog voor thuis aan de kabel, en digitaal voor onderweg/op vakantie 8)

Ik begrijp uit de posts die na het bericht wat ik heb ge-quote volgen, dat hij wel werkt met MCE, maar dat je dan een encoder nodig bent? (Ik ken het principe van een encoder, heb het al eens gebruikt bij een TV kaart die ook niet herkend werd door MCE) Maar gaat dit wel goed werken met zowel Analoog als digitaal?

Mediacenter is namelijk super eenvoudig in te stellen qua opname instellingen enzo, en het is geintegreerd in Windows, dus opnemen gaat ook door als je MCE niet open hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Heb inmiddels een iets andere versie (antenne ziet er iets anders uit, verder precies hetzelfde) stick gekocht op Marktplaats. Wordt binnen enkele dagen bezorgd, dan laat ik m'n ervaringen weten.

Ik zou alleen van jullie nog graag willen weten wat ik nodig heb om de stick te laten herkennen in (Vista) MCE.... Ik heb al eens een encoder gebruikt, maar is dat niet alleen voor analoog?

Voor DVB-T heb je ook iets als BDA ofzo?

Hij word waarschijnlijk niet default herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzynl
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Ik ben opzoek naar een TV kaart waarmee ik mijn N64 op de pc kan aansluiten als het goed is gaat dit via composiet? Wat zijn goede kaarten waarmee ik dit kan doen(van niet te duur)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Fuzzynl schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 22:26:
Ik ben opzoek naar een TV kaart waarmee ik mijn N64 op de pc kan aansluiten als het goed is gaat dit via composiet? Wat zijn goede kaarten waarmee ik dit kan doen(van niet te duur)?
Ga voor een VGA Box of emulator. Met TV kaarten en gamen gaat er vrijwel altijd wel één ding mis. Of er zit een dikke delay op, of er is geen geluid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

alex3305 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 23:45:
[...]

Ga voor een VGA Box of emulator. Met TV kaarten en gamen gaat er vrijwel altijd wel één ding mis. Of er zit een dikke delay op, of er is geen geluid..
Met m'n Sega en WinTV nog nooit last van gehad.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Nja, ik heb het toch met verschillende kaarten geprobeerd. De Hauppauge HVR-1200 en HVR-1300 en ook met een Lifeview (dacht ik) en met beiden ging het dus nevernooit werken. Uiteindelijk ook maar opgegeven en een mooie VGA box voor drie tientjes gescored @ Marktplaats :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-12-2012
Ik zou graag tv willen kijken en tv-programma's willen opnemen met mijn laptop via een usb tv-kaart.
Ik heb een analoge kabel om tv te kijken, maar ik wil ook de gratis digitale kanalen bekijken via de tv-kaart.
Mijn laptop is een HP Pavilion DV9960eb. Core2duo T8100 2.1GHz; 3GB RAM; Nvidia GeForce 8400M GS.

Nu heb ik 3 vragen:
1: Is mijn laptop hier snel genoeg voor?
2: Is de videokaart goed genoeg?
3: Welke zijn de beste usb tv-kaarten die ook met Vista Media Center werken?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:15
Davy_R schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 21:04:
Ik zou graag tv willen kijken en tv-programma's willen opnemen met mijn laptop via een usb tv-kaart.
Ik heb een analoge kabel om tv te kijken, maar ik wil ook de gratis digitale kanalen bekijken via de tv-kaart.
Mijn laptop is een HP Pavilion DV9960eb. Core2duo T8100 2.1GHz; 3GB RAM; Nvidia GeForce 8400M GS.

Nu heb ik 3 vragen:
1: Is mijn laptop hier snel genoeg voor?
2: Is de videokaart goed genoeg?
3: Welke zijn de beste usb tv-kaarten die ook met Vista Media Center werken?

Alvast bedankt.
deze vraag geld ook deels voor mij, ik ben op zoek naar een (USB) Tv-Kaart voor mijn laptop.
het idee is dat ik er gewoon een coax kabel in kan drukken en op die manier gewoon tv kan gaan kijken op mijn laptop.
ik hoef geen fancy opneem mogenlijkheden oid.

bestaat zoiets met een USB interface, of anderes een andere interface die mij laptop (Acer 5920G) begrijpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Laatst online: 04-07 11:10
Voor USB weet ik het niet, maar met FireWire heb je als optie de FireDTV. Is usb wel snel genoeg voor digitale tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Waarom zouden er anders USB varianten zijn die DVB ondersteunen?

Wat voor soort TV willen jullie kunnen kijken? Analoog of digitaal (DVB)? En welke DVB variant?

De eerste 2 vereisten zijn makkelijk in te lossen: met elke USB TV/Tuner stick kan je 'gewoon' TV kijken, zowel DVB als analoog.
De 3e eis, binnen Vista Media Center is lastiger. Die vraag specifieke tv kaarten. DVB-T wordt wel ondersteund, dus daar kun je NED 1,2 & 3 nog wel te zien krijgen. Gecodeerde (encrypted) zenders gaat niet zomaar. Dan zul je weer eerder bij andere (lees: duurdere) oplossingen als de FloppyDTV uitkomen (is idd FW ipv USB).

Anysee maakt USB varianten dat zou ook een goeie kandidaat kunnen zijn, die is USB en die wordt ook onder Vista MCE gesupport, heeft dus ook een smartcard optie, zodat je ook gecodeerde zenders kunt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 10:21
kaajee schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:10:
(...)
De 3e eis, binnen Vista Media Center is lastiger. Die vraag specifieke tv kaarten. DVB-T wordt wel ondersteund, dus daar kun je NED 1,2 & 3 nog wel te zien krijgen. Gecodeerde (encrypted) zenders gaat niet zomaar. Dan zul je weer eerder bij andere (lees: duurdere) oplossingen als de FloppyDTV uitkomen (is idd FW ipv USB).

Anysee maakt USB varianten dat zou ook een goeie kandidaat kunnen zijn, die is USB en die wordt ook onder Vista MCE gesupport, heeft dus ook een smartcard optie, zodat je ook gecodeerde zenders kunt kijken.
Ik wil die Anysee aanschaffen voor Digitenne. Ik weet niet of deze het beste is, maar in ieder geval is hij het goedkoopste. Zie mijn topic Windows Media Center met Digitenne - Welke tuner?. Kan iemand zijn ervaring nog delen met het gebruik van Windows Media Center (WMC) in Vista? Met de Anysee of met een andere tuner?

Overigens, ik kan die Anysee nergens meer vinden op de site van KPN. De link werkt niet meer. Zouden ze hem niet meer verkopen? Hopelijk gaan ze niet dezelfde kant op als UPC, die niet toestaat dat je je eigen apparaten gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Hoezo is de Anysee de goedkoopste? De Hauppauge WinTV HVR-900 + CI bundle kun je al krijgen voor 97 euro inc BTW. In theorie ben je dan klaar.

Maaruhm, kan iemand me vertellen of de WinTV HVR-900 + CI gaat werken om volledig Digitenne aan de gang te krijgen in MediaPortal? :X

edit:
ik ga for the record in een situatie komen waarbij USB de enige optie is, PCI en FW vallen dus af

[ Voor 11% gewijzigd door curry684 op 14-04-2009 02:08 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Nou, die Anysee kun je van KPN krijgen voor 90 euro. Bij een nieuw abonnement zou je zelfs 89,95 terugkrijgen. Ik kan deze echter nergens meer vinden op KPN.com.

Die Hauppauge die je noemt is volgens mij zonder Conax CAM dus daar komen nog een paar tientjes bij. Je moet ook nog een smartcard hebben dus het goedkoopste is een starterskit aanvragen waar die CAM bij zit voor 90 euro (evenveel als de Anysee).
Hier heeft iemand het werkend: Digitenne en Win MCE - USB (of "Hoe ik het werkend kreeg")
Ben je trouwens twee USB poorten kwijt hiermee? Een voor de DVB-T stick en een voor de CI met Conax module?

Maar als het dan beter is is het misschien de prijs wel waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Hmm ja die losse CAM, even overheen gedacht :X Maar de Anysee doet afaik helemaal niets in MediaPortal of werkt dat nu intussen weer wel? Evenmin als bij het topic waar je naar linkt overigens, die krijgt de NOVA-2 niet aan de gang in MediaPortal. Maar de HVR-900 staat dan wel weer op de officiele compatibility lijst van MediaPortal. Gek van te worden al die tegenstrijdigheden en alles :X

En ja 2 USB poorten trouwens, eentje per apparaat.

[ Voor 39% gewijzigd door curry684 op 14-04-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

KPN door de bocht, hij is er weer, nu voor 160 euro ipv 90, en geen 90 euro korting bij eerste abonnement :/

Ik weet weer waarom ik me ooit had voorgenomen nooit meer een cent naar dat *(#*(@*&-bedrijf te brengen.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Hij was 90 indertijd omdat je dan 90 euro terug kreeg, net als bij de aanschaf van een Digitenne abo icm bijv. een harddisk recorder.
De vrij normale prijs is namelijk gewoon 170eu (vroeger kreeg je dus 90eu terug, die actie hebben ze niet meer, (tijdelijke) acties komen voor bij alle bedrijven daarvoor hoeft het nog niet meteen een *(#*(@*&-bedrijf te zijn.

Kijk maar eens verder, hier is ie bijv. ook gewoon 170eu. Als je goed/verder zoekt zul je er wellicht nog hooguit een paar euro afkrijgen, maar 170ei is de/een vrij gangbare prijs voor die DVB-T tuner....

[ Voor 12% gewijzigd door kaajee op 16-04-2009 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
O Neeee he... :'( Ik was er al bang voor. Leuk hoor van KPN, 79,90 euro duurder geworden.

En bij de pricewatch hier http://tweakers.net/price...-plus-(dvb-t-usb-20).html "worden er geen prijzen meer getoond?" Is het een samenzwering met KPN? ;)

Zouden ze hem nog hebben voor de oude prijs bij een Primafoon/KPN winkel? Ik wou gisteren langsgaan, maar ik woon niet echt in de buurt van een filiaal.

Een lichtpuntje. Bij andere webshops kun je ze iets goedkoper krijgen. Maar ik zie ze ook niet goedkoper dan 149 euro. Als dat tenminste dezelfde zijn. Ik hoop niet dat dit me 170 euro gaat kosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

kaajee schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:54:
daarvoor hoeft het nog niet meteen een *(#*(@*&-bedrijf te zijn.
Ik heb genoeg andere redenen om KPN een *(#*(@*&-bedrijf te vinden, geloof me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
daarom schreef ik ook daarvoor............... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN is dan ook een bedrijf dat als kerntaak heeft consumenten zoveel mogelijk uit te melken met veel te hoge prijzen voor hun diensten en producten. Dit laten ze vooral goed zien als ze ergens een monopolie op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gydeon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 13:52
Beste mensen,

op het gebied van TV-kaarten zie ik tegenwoordig door de bomen het bos niet meer. Heb vroeger eens een TV kaart ergens gehaald, maar tegenwoordig zit er zoveel extra's bij, dat ik liever even om hulp vraag voordat ik er zomaar eentje bestel.

Ik ben op zoek naar een TV-kaart waarmee ik TV kan ontvangen voor mijn 22" monitor ( draai nu op dual screen, wil 1 van die 2 monitoren als TV kunnen gebruiken ).

- Budget ligt rond de 75 euro.
- Ik heb gehoord dat het hebben van 2 tuners wel handig is, dus als het binnen het budget valt is dit mooi meegenomen.
- Opneemfuncties ( zowel video als audio en video+audio ) moeten erop zitten.

- Ik lees hierboven veel over Digitenne-ready TV-kaarten. Ik weet niet of het handig is voor mij om dit te nemen, want neem aan dat je daarvoor ook extra moet betalen? Ik heb hier thuis namelijk analoog-TV, maar als het echt verstandig is om digitale TV te hebben voor beeldkwaliteit op een 22" monitor, dan ben ik bereid erover na te denken.

- Hier in m'n kast is voor een PCI-kaart eigenlijk geen ruimte. Heb daar nu namelijk een HD4870 met flinke koeler op zitten. Zoals op DIT plaatje is te zien, valt de koeler sowieso over 1 van de 2 aansluitingen, en de andere aansluiting ligt nog open. Om de koeler niet te blokkeren houd ik die liever ook vrij. Alleen weet ik niet ofdat de videokaart nog werkt als hij op de andere aansluiting zit ( onderste aansluiting op het moederbord ) ? Dan is de ruimte voor de PCI-kaart namelijk vrij. Als dat niet zomaar kan ( i.v.m. prioriteiten tussen de aansluiting ), dan moet de tuner werken op USB aansluiting.

- Stereo audio zou ook mooi zijn.
- Afstandsbediening eveneens.

In de topicstart zag ik de Hauppage Pvr150 staan, wat mij opzich al een mooie kaart leek. Past mooi bij het budget, en komt goed in de buurt van mijn wensen. Nu ben ik alleen bang dat tussen de TS en mijn post al flink wat veranderingen zijn doorgebracht, dus ik ben benieuwd of er voor dat geld (betere) alternatieven zijn? Vooral omdat ik bang ben dat de kwaliteit dadelijk tegenvalt als ik die kaart koop, ben ik benieuwd of ik al niet moet gaan zoeken naar HD-tuners of digitale-TV-tuners. Als mensen mij hun eigen ervaringen kunnen delen, zou dat enorm schelen in de zoektocht naar een nieuwe TV-kaart.

Alvast bedankt, Gydeon

[EDIT]
heb na grondige doorlezing van het topic DEZE reactie gezien, waardoor ik begin te twijfelen over het nemen van zo'n 2200. Ik draai namelijk ook Vista x64, in combinatie met 4 GB geheugen. Dan lijkt het erop dat de 2200 wel "verplicht" is als ik probleemloos TV wil kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Gydeon op 16-04-2009 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Maar daar staat toch alleen maar dat de Saber niet lekker met 64bit werkt en juist dat de 2200 wel werkt.
Ik zou ook voor een 2200 gaan. En je videokaart kan in elk PCIe slot.
Wellicht kan die zelfs gewoon blijven zitten en stop je de 2200 in het eerste PCIe slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 23:08:
doet ie wel ;) beetje late re:, maar als ik bijvoorbeeld van BBC opneem en ik zet pagina 888 aan op de opname, verschijnen de teletext ondertilels gewoon ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:32
Ik ben op zoek naar een tvkaart voor als ik naar 7 over (zou) ga stappen. Ik heb de pci-FM van hauppage, voldoet perfect in xp, in 7 niet >>>>> 64bit kan je vergeten en volumeregeling via line-in is klote.

ik heb rondgekeken naar andere, met de wens dat de volumeregeling via pci-intern loopt, X64 drivers er zijn en foutloos ook, en Dscaler werkt, en fmradio erop zit. pciE is gewenst maar niet noodzakelijk.

Iemand een aanrader? Liefst blijf ik bij Hauppage, heb zelf de 2200 al gespot, maar die heeft geen klein prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:20

Sherlock

No Shit

Iemand een aanrader voor een low-profile kaart?

Ik heb nu twee keer een ASUS PE 6100 gehad maar die gaf geluidsproblemen (lees geen geluid) na het wisselen van kanaal dus die zijn retour gegaan. Het vertrouwen in deze kaart is wel wat minder geworden, dus ik ben op zoek naar een goede vervanger. Azerty raadde me deze Hauppauge aan, maar die is een stuk duurder dan de eerder gebruikte ASUS kaart.

Zit er veel verschil in kwaliteit tussen deze kaarten? Zoja dan zou het het prijsverschil misschien wel waard zijn. Anders kijk ik graag even verder naar een goede low-profile PCI-e kaart voor analoge tv, suggesties meer dan welkom!

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste