Beste mensen,
op het gebied van TV-kaarten zie ik tegenwoordig door de bomen het bos niet meer. Heb vroeger eens een TV kaart ergens gehaald, maar tegenwoordig zit er zoveel extra's bij, dat ik liever even om hulp vraag voordat ik er zomaar eentje bestel.
Ik ben op zoek naar een TV-kaart waarmee ik TV kan ontvangen voor mijn 22" monitor ( draai nu op dual screen, wil 1 van die 2 monitoren als TV kunnen gebruiken ).
- Budget ligt rond de 75 euro.
- Ik heb gehoord dat het hebben van 2 tuners wel handig is, dus als het binnen het budget valt is dit mooi meegenomen.
- Opneemfuncties ( zowel video als audio en video+audio ) moeten erop zitten.
- Ik lees hierboven veel over Digitenne-ready TV-kaarten. Ik weet niet of het handig is voor mij om dit te nemen, want neem aan dat je daarvoor ook extra moet betalen? Ik heb hier thuis namelijk analoog-TV, maar als het echt verstandig is om digitale TV te hebben voor beeldkwaliteit op een 22" monitor, dan ben ik bereid erover na te denken.
- Hier in m'n kast is voor een PCI-kaart eigenlijk geen ruimte. Heb daar nu namelijk een HD4870 met flinke koeler op zitten. Zoals op
DIT plaatje is te zien, valt de koeler sowieso over 1 van de 2 aansluitingen, en de andere aansluiting ligt nog open. Om de koeler niet te blokkeren houd ik die liever ook vrij. Alleen weet ik niet ofdat de videokaart nog werkt als hij op de andere aansluiting zit ( onderste aansluiting op het moederbord ) ? Dan is de ruimte voor de PCI-kaart namelijk vrij. Als dat niet zomaar kan ( i.v.m. prioriteiten tussen de aansluiting ), dan moet de tuner werken op USB aansluiting.
- Stereo audio zou ook mooi zijn.
- Afstandsbediening eveneens.
In de topicstart zag ik de Hauppage Pvr150 staan, wat mij opzich al een mooie kaart leek. Past mooi bij het budget, en komt goed in de buurt van mijn wensen. Nu ben ik alleen bang dat tussen de TS en mijn post al flink wat veranderingen zijn doorgebracht, dus ik ben benieuwd of er voor dat geld (betere) alternatieven zijn?
Vooral omdat ik bang ben dat de kwaliteit dadelijk tegenvalt als ik die kaart koop, ben ik benieuwd of ik al niet moet gaan zoeken naar HD-tuners of digitale-TV-tuners. Als mensen mij hun eigen ervaringen kunnen delen, zou dat enorm schelen in de zoektocht naar een nieuwe TV-kaart.
Alvast bedankt, Gydeon
[EDIT]
heb na grondige doorlezing van het topic
DEZE reactie gezien, waardoor ik begin te twijfelen over het nemen van zo'n 2200. Ik draai namelijk ook Vista x64, in combinatie met 4 GB geheugen. Dan lijkt het erop dat de 2200 wel "verplicht" is als ik probleemloos TV wil kijken.
[
Voor 7% gewijzigd door
Gydeon op 16-04-2009 19:16
]