[VISTA] USB TV Kaart gezocht voor Windows Media Center

Pagina: 1
Acties:
  • 1.504 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 16:26

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb gisteren een desktop-computer gekocht met Vista Home Premium met als doel deze te gaan gebruiken als mediacenter. Omdat het een kleine kast is, passen er alleen maar "kleine" PCI-kaarten in, dus is het noodzakelijk dat ik overga naar een USB-ontvanger. Maar daar stuit ik op wat problemen.

Er zijn maar weinig analoge USB-ontvangers en al helemaal Windows Media Center - Vista compitable. Aangezien ik best wel veel TV wil gaan kijken is een fatsoenlijke ontvanger toch wel noodzakelijk.

Ik heb gegeken naar de:

Hauppauge WinTV HVR-900
Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/Images/Products/m/109153.jpg.image
Lijkt een redelijke tuner en laag geprijst. De website geeft aan dat deze "Vista Premium ready is, maar ik weet niet of dit betekent dat de ontvanger ook in Media Center werkt. Iemand?

Zie ook: http://www.hauppauge.com/pages/support/vista.html

Dit is eigenlijke de enige tuner die ik kan vinden van USB. Andere USB-tuners bieden alleen maar DVB-T televisie aan, waar ik dus niet zoveel aan heb aangezien we hier een analoog UPC-signaal hebben.

Ik heb wel 100 euro over voor een fatsoenlijke stick, maar ik kom zo niet erg verder.

Kan iemand mijn verder helpen of adviseren welke ontvangen ik moet pakken?

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:49

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Hauppage heeft anders ook gewoon lowprofile versies van de MCE150 hoor :) Werkt vast een stuk beter dan een USB apparaatje...

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Klopt, dank je. Is precies wat ik zoek

Heeft wel een lange levertijd, maar desalniettemin toch net besteld :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Het blijkt nu dat deze Low Profile versie bijna niet te verkrijgen is. De shop (4launch), waar ik hem besteld heeft, geeft aan een nog steeds onbekende levertijd te hebben voor dit product.

Is USB misschien toch een waardige optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
TerraTec Cinergy Hybrid T USB XS USB 2.0 rond de € 90, heb ik me laten voorlezen door een tijdschrift, heel gemakkelijk met installeren van software e.d.
Lees eens C`T van januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Gem1e schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:01:
TerraTec Cinergy Hybrid T USB XS USB 2.0 rond de € 90, heb ik me laten voorlezen door een tijdschrift, heel gemakkelijk met installeren van software e.d.
Lees eens C`T van januari.
Denk eraan dat deze (Terratec) kaart niet onder MCE werkt, althans niet voor wat het analoge gedeelte betreft, alleen het digitale (DVB-T) stukje. En dan ook nog eens alleen maar de FTA kanalen (Ned123)........

'Echt' MCE compatible zijn bijv, de Hauppauge WinTV-PVR-USB2 of de Avermedia AVerTV USB MCE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-12-2012
Zijn er ondertussen al meer modellen MCE-compatibel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Officieel? Nee.........
Niet officieel: technotrend heeft ook een USB variant waarvan ik weet dat er mensen zijn die em aan de praat hebben gekregen, maar heeft ook een hoog hobby gehalte......

[ Voor 78% gewijzigd door kaajee op 14-04-2009 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 14:12

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

De Hauppauge WinTV HVR-900 werkt prima onder vista media center, ik gebruik hem daar zelf namelijk ook in :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Pagina: 1