Geen geluid met TV-kaart.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Morgen :>

Ik heb sinds gister m'n nieuwe PC in elkaar gezet, en had van mijn vorige computer nog een TV-kaart liggen die het altijd goed heeft gedaan. Maar nu heb ik een probleem met het geluid. Elke keer als ik de TV opstart en het laadscherm verschijnt komt er een melding met: Waarschuwing, geen Geluidskaart gevonden! En daarna heb ik helemaal geen geluid meer en moet ik de audio drivers opnieuw installeren (Realtek HD audio). De TV kaart geeft wel gewoon beeld maar geen geluid.

Wat ik al heb geprobeerd:
-De nieuwe Realtek driver gedowload
-Het draadje dat van de TV kaart naar een van de audio ingangen van het moederbord gaat in alle gaatjes geprobeerd

Nu weet ik niet precies het typ van de TV kaart, maar hij is van Philips, en al best oud, maar geeft erg goed beeld.

De rest van mijn systeem:
Gigabyte P45DS3
9800GTX+
C2D E8400
2Gb ram 800Mhz.

Weet iemand dit probleem? Bedankt :)

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Welk OS gebruik je, en heb je ook van de TV-kaart verschillende drivers geprobeerd? Zonder dat je het type van de TV-kaart opzoekt kunnen we ook niet veel denk ik.

[ Voor 32% gewijzigd door TheZeroorez op 28-09-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
TheZeroorez schreef op zondag 28 september 2008 @ 11:19:
Welk OS gebruik je, en heb je ook van de TV-kaart verschillende drivers geprobeerd? Zonder dat je het type van de TV-kaart opzoekt kunnen we ook niet veel denk ik.
Windows XP 32Bit. Het typ zal ik zo ff naar kijken in de kast. (het staat ook niet op de driver CD :( )
Ik heb al verschillde realtek drivers geprobeerd. Geen zin :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

rickyy schreef op zondag 28 september 2008 @ 11:32:
[...]

Windows XP 32Bit. Het typ zal ik zo ff naar kijken in de kast. (het staat ook niet op de driver CD :( )
Ik heb al verschillde realtek drivers geprobeerd. Geen zin :(
in je control pannel van windhoos xp vind je de geluidknop sounds and audio devices (nederlandse vertaling heb ik even niet bij de hand), als je kijkt naar de hardware-tab dan zou daar je geluidskaart tussen moeten staan. Zo niet, dan ligt het probleem daar. Mocht je geluidskaart er wel tussen staan dan zul je bij de software van je tv-kaart moeten kijken.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
M2M schreef op zondag 28 september 2008 @ 11:49:
[...]

in je control pannel van windhoos xp vind je de geluidknop sounds and audio devices (nederlandse vertaling heb ik even niet bij de hand), als je kijkt naar de hardware-tab dan zou daar je geluidskaart tussen moeten staan. Zo niet, dan ligt het probleem daar. Mocht je geluidskaart er wel tussen staan dan zul je bij de software van je tv-kaart moeten kijken.
Voor de duidelijkheid, ik heb geen geluidskaart, maar gewoon oboard van het mobo. Ik heb ff gekeken, en er staat niks tussen over geluidskaart. Aan de software kan ook niet veel mis zijn (van tv Kaart) Want daar kan ik het alleen mee installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
rickyy schreef op zondag 28 september 2008 @ 11:55:
[...]

Voor de duidelijkheid, ik heb geen geluidskaart, maar gewoon oboard van het mobo. Ik heb ff gekeken, en er staat niks tussen over geluidskaart. Aan de software kan ook niet veel mis zijn (van tv Kaart) Want daar kan ik het alleen mee installeren.
Edit:

Foto's van de kaart

http://img221.imageshack.us/my.php?image=fotos0022rb2.jpg

http://img237.imageshack.us/my.php?image=fotos0023pm0.jpg

http://img237.imageshack.us/my.php?image=fotos0024rs6.jpg

Ik heb echt heel stevig gegoogled, maar echt niks kunnen vinden :N

Edit:

Ik dacht toch echt op de Edit knop te hebben gedrukt... Normaal komt er toch een melding? Maarja :p

Edit 2
Ik probeer andere drivers te vinden. ( tot nu alleen die van de CD gebruikt van al een aantal jaar oud)
Ik had even bij Geluid en Audio apparaten gekeken in configuratiescherm en daar staat wel iets over AverTV.

http://img209.imageshack.us/my.php?image=tvkaarthq7.png

[ Voor 22% gewijzigd door rickyy op 28-09-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
rickyy schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:12:
[...]

Edit:

Foto's van de kaart

http://img221.imageshack.us/my.php?image=fotos0022rb2.jpg

http://img237.imageshack.us/my.php?image=fotos0023pm0.jpg

http://img237.imageshack.us/my.php?image=fotos0024rs6.jpg

Ik heb echt heel stevig gegoogled, maar echt niks kunnen vinden :N

Edit:

Ik dacht toch echt op de Edit knop te hebben gedrukt... Normaal komt er toch een melding? Maarja :p

Edit 2
Ik probeer andere drivers te vinden. ( tot nu alleen die van de CD gebruikt van al een aantal jaar oud)
Ik had even bij Geluid en Audio apparaten gekeken in configuratiescherm en daar staat wel iets over AverTV.

http://img209.imageshack.us/my.php?image=tvkaarthq7.png
Het ziet er naar uit dat die kaart AUDIO OVER PCI gebruikt. Dit houd in dat je dus geen extern kabeltje van je tv-kaart naar geluidskaart ( onboard of lose kaart ) moet doen. Meestal kan je dit wel kiezen in het tv kijk programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
geforce5_guy schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:25:
[...]

Het ziet er naar uit dat die kaart AUDIO OVER PCI gebruikt. Dit houd in dat je dus geen extern kabeltje van je tv-kaart naar geluidskaart ( onboard of lose kaart ) moet doen. Meestal kan je dit wel kiezen in het tv kijk programma.
Volgens mij had ik het al zonder kabeltje geprobeerd, ik ga het zo nog is proberen.

Edit: nop geen nut. Kan iemand goede, resente drivers vinden?

[ Voor 6% gewijzigd door rickyy op 28-09-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
rickyy schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:35:
[...]

Volgens mij had ik het al zonder kabeltje geprobeerd, ik ga het zo nog is proberen.

Edit: nop geen nut. Kan iemand goede, resente drivers vinden?
Wat staat er op die grote chip op de kaart ? merk enzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

probeer de tv-kaart eens in een ander pci slot, lijkt mij een irq probleem

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
RoadKill21 schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:48:
probeer de tv-kaart eens in een ander pci slot, lijkt mij een irq probleem
Wat is een IRQ probleem? :)

@ Wat er op de Chip staat, ik zal is kijken als ik 'm straks in een ander PCI Slot doe.

Edit:

In een ander slot gedaan, geen resulaat helaas :(.

En er staan alleen maar heel veel cijfertjes op die chip, niet onhoudde.

[ Voor 18% gewijzigd door rickyy op 28-09-2008 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
rickyy schreef op zondag 28 september 2008 @ 18:02:
[...]

Wat is een IRQ probleem? :)

@ Wat er op de Chip staat, ik zal is kijken als ik 'm straks in een ander PCI Slot doe.

Edit:

In een ander slot gedaan, geen resulaat helaas :(.

En er staan alleen maar heel veel cijfertjes op die chip, niet onhoudde.
Wat zeg Google met die cijfertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
geforce5_guy schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:23:
[...]

Wat zeg Google met die cijfertjes?
Nog niet gekeken, maar ik denk niet dat google wat vind met tientalle cijfertjes alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

rickyy schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:40:
[...]

Nog niet gekeken, maar ik denk niet dat google wat vind met tientalle cijfertjes alleen.
hier staan de avermedia producten op een rijtje (of het compleet is weet ik niet...). Misschien dat je aan het type afstandsbediening icm het vage plaatje wat erbij staat ongeveer kunt zeggen welke kaart je hebt (maar 12 mogelijkheden geloof ik, dus dat valt wel mee)

Eventueel een ander programmaatje gebruiken dan de AverTV (ik geloof dat de media player classic ook van een apparaat weer kan geven)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
M2M schreef op maandag 29 september 2008 @ 09:35:
[...]

hier staan de avermedia producten op een rijtje (of het compleet is weet ik niet...). Misschien dat je aan het type afstandsbediening icm het vage plaatje wat erbij staat ongeveer kunt zeggen welke kaart je hebt (maar 12 mogelijkheden geloof ik, dus dat valt wel mee)

Eventueel een ander programmaatje gebruiken dan de AverTV (ik geloof dat de media player classic ook van een apparaat weer kan geven)
Bedankt! Ik heb nieuwere drivers gevonden :D. Hij geeft nu niet meer de fout dat hij geen geluidskaart kan vinden (die ik niet heb) en ik kan het volume regelen, en ik kan bij mixer toestel nu realtek Audio output zien. Maar nog steeds heb ik geen geluid :( . Als ik het opneem en kijk terug heb ik wel geluid!?

Bij kiezen van mixer toestel staan er de volgende opties:

RealTek HD 2nd output
RealTek HD output
Realtek HD Digital input
Realtek HD primary input

Maar met geen van de instellingen krijg ik geluid.

Ik heb een kort stekkertje die ik vanuit de TV kaart naar het mobo moet lussen, maar ik heb alle opties al geprobeerd. Nu zitten er 2 gaatjes op de TV kaart ( zie foto's) maar ook geen van beide werken. Hoe kan dit nou? :'(

Iig bedankt voor die link, ben al een stuk verder! :)

Edit:

Het ziet er zo uit, heb nog een rits aan opties bij elke keuze van de Realtek HD ******* . Teveel keus... :p

http://img212.imageshack.us/my.php?image=tvkaart2zt2.png

[ Voor 6% gewijzigd door rickyy op 29-09-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 02:29

sjorsfeenema

de mijne is mooier

het gaatje waar out opstaat (op je tv kaart) moet je gebruiken voor geluid deze moet je met een kabeltje op de line in van je moederbord doen en dan heb je geluid als het goed is.

geluid kun je dan mixen met front-green-in dus de groene aansluiting op je moederbord dus.

[ Voor 26% gewijzigd door sjorsfeenema op 29-09-2008 18:24 ]

die van hen is mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
sjorsfeenema schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:22:
het gaatje waar out opstaat (op je tv kaart) moet je gebruiken voor geluid deze moet je met een kabeltje op de line in van je moederbord doen en dan heb je geluid als het goed is.

geluid kun je dan mixen met front-green-in dus de groene aansluiting op je moederbord dus.
Maar waar zit ( welk gaatje/kleur) de line in dan? In de groene zitten mijn boxjes al, maar deze kan ik ook in de blauwe doen.

(mobo = Gigabyte P45 DS3 )

Ik zal ff verder gaan met proberen :) .

Edit:

Niet gelukt. Ik deed de kabel in de out op de TV kaart, en het uiteinde in de groene. Geen resultaat :N .

Hier nog een screen van de Realtek driver: http://img300.imageshack.us/my.php?image=tvkaart3ig9.png

[ Voor 15% gewijzigd door rickyy op 29-09-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

hier staan de standaard kleurcodes van de pc ingangen.
In het goede gaatje stoppen (line in of microfoon, meestal roze of lichtblauw). Vervolgens zou je eens kunnen proberen om in je control pannel --> sound and audio devices --> device volume --> advanced --> options (links boven) properties --> recording --> selecteer je line-in of microfoon. Vervolgens weer naar options --> playback --> en alle vinkjes uitzetten (alle mutevinkjes). Als je nu nog niets hoort dan weet ik het eigenlijk ook niet meer...

ps. Soms zit de recording optie er niet op. Dit is vaak wanneer je pc maar 1 line-in heeft icm met een onboard geluidskaart (chip)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
M2M schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:33:
hier staan de standaard kleurcodes van de pc ingangen.
In het goede gaatje stoppen (line in of microfoon, meestal roze of lichtblauw). Vervolgens zou je eens kunnen proberen om in je control pannel --> sound and audio devices --> device volume --> advanced --> options (links boven) properties --> recording --> selecteer je line-in of microfoon. Vervolgens weer naar options --> playback --> en alle vinkjes uitzetten (alle mutevinkjes). Als je nu nog niets hoort dan weet ik het eigenlijk ook niet meer...

ps. Soms zit de recording optie er niet op. Dit is vaak wanneer je pc maar 1 line-in heeft icm met een onboard geluidskaart (chip)
Ik kom tot Properties --> recording. Bij mij is alles Nederlands. Moet ik eerst naar configuratiescherm? En dan Spraak, geluid en geluidsapparaten, dan klik ik op geluid en audio apparaten dan krijg ik een tabje dan bij Volume ga ik naar eigenschappen, opties en dan weer eigenschappen en daarna kan ik bij digital en primary input opnemen ( recording) kiezen, daarna volume van lijn. Maar wat dan? Kan daar niks veranderen ofzo. ff een screen maken:

http://img87.imageshack.us/my.php?image=tvkaart4gp2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je nu al de blauwe (line in) aansluiting geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Noork schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 18:59:
Heb je nu al de blauwe (line in) aansluiting geprobeerd?
Ik heb werkelijk alles al geprobeerd :N .

Pagina: 1