Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Ik krijg dat ding maar niet goed aan de praat onder windox xp pro (wel geluid, maar grijs beeld).
Heb al 2x opnieuw de driver & het programma van de cd geinstalleerd.
2 updates voor het PCTV programma geintalleerd (zit nu op versie 4.9)
Drivers van de website geinstalleerd.
En zon beetje alle instellings opties in het programma aan & uit gehad..
Ik gokte op een codec conflict maar een deinstallatie van alle codecs en een als laatste probeersel de hele kazaa mega codec pack geinstalleerd maar het blijft grijs
Edit: Chris TV geinstalleerd, "overlay ..nogwat" uitgezet en directx-9 VR-9 aan. Christ TV afgesloten, en pinnacle programma opgestart en ik had weer beeld

[ Voor 10% gewijzigd door xAndyx op 17-07-2007 16:51 ]
Ik heb de volgende (summier opgenoemd) configuratie:
- HTPC (zonder tv kaart)
- TV (uiteraard)
- Tele 2 decoder met tele vision abonnement
Ik wil nu de tele 2 decoder (volgens mij dus IPTV) aansluiten op de htpc om zo tv te kijken en eventueel programma's op te nemen. Mijn vraag is nu, wat voor type tv kaart heb ik nodig voor de HTPC en welke aansluiting moet ik gebruiken voor de beste beeldkwaliteit? De mogelijke aansluitingen op de tele2 decoder zijn s-video, composiet en scart.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Verwijderd
Ik denk dat ik gewoon een hauppauge MCE150 koop, die via S-Video laten lurken aan de tele2 decoder. Daar komt dan een MPEG 2 stream uit, die ik kan gebruiken om op te nemen etc.
Om de tele2 box te besturen denk ik aan een IR-dingetje via USB.
Andere ideeen??
Lekkerbek312 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 23:29:
Ik heb al een en ander opgezocht, maar kon geen antwoord vinden op mijn vraag. Of ik snap het gewoon niet, dat kan natuurlijk ook.
Ik heb de volgende (summier opgenoemd) configuratie:
- HTPC (zonder tv kaart)
- TV (uiteraard)
- Tele 2 decoder met tele vision abonnement
Ik wil nu de tele 2 decoder (volgens mij dus IPTV) aansluiten op de htpc om zo tv te kijken en eventueel programma's op te nemen. Mijn vraag is nu, wat voor type tv kaart heb ik nodig voor de HTPC en welke aansluiting moet ik gebruiken voor de beste beeldkwaliteit? De mogelijke aansluitingen op de tele2 decoder zijn s-video, composiet en scart.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
Laat ff weten of dat werkt met de hauppauge. Ik had een Avermedia TV+FM hybrid o.i.d. gekocht, maar kreeg het niet aan de praat in Mediaportal of MCE. Wel via de bijgeleverde software, maar dat was nou net niet de bedoeling. Daarnaast had ik zwart-wit beeld met s-video.KnoppenSpook schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:32:
Ik zit met het zelfde. (exact).
Ik denk dat ik gewoon een hauppauge MCE150 koop, die via S-Video laten lurken aan de tele2 decoder. Daar komt dan een MPEG 2 stream uit, die ik kan gebruiken om op te nemen etc.
Om de tele2 box te besturen denk ik aan een IR-dingetje via USB.
Andere ideeen??
[...]
Normaal tv kijken met die meegeleverde pinnacle software of in andere programma's gaat wel gewoon goed.
Verwijderd
Lijkt het jullie de moeite om over te stappen van een Win Tv PVR150MCE naar een Win Tv 1300 MCE? Zodat ik eeuwig verlost ben van het geruis dat af en toe op mijn scherm verschijnt en het digitale tijdperk invlieg?
Maw heeft er iemand ervaring met freeview digital (DVB-T) en lijkt het jullie de moeite om over te stappen naar een Win Tv 1300 MCE of een andere kaart? thx
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 13:19 ]
Na installatie van de kaart en de software vind hij pas zenders na een paar keer opnieuw installeren van de drivers. De bijgeleverde Pinnacle Mediacenter is ontzettend 'bloated'. Het lukt mij niet zenders zonder ruis te ontvangen. Niet met andere kortere kabels, niet door aan de stekker te friemelen. En daarbij herkent Windows XP MCE hem niet (hij ziet wel een TV kaart, maar blijft oneindig laden als ik [Live TV] open) ondanks dat ik wel de hiervoor bedoelde drivers van de Pinnacle site heb geinstalleerd. Ook op een schone fully patched XP MCE installatie, zonde rPinnacle software, krijg ik hem met geen mogelijkheid aan de praat in MC.
Al met al dus een flut-product die ik een ieder opzoek naar een tv-kaartje van harte afraad.
Wat voor hardware (CPU & geheugen) gebruiken jullie in combinatie met een tv-kaartje, en hoe bevalt de performance? Ik heb een P3 1Ghz met 1GB pc133 sdram. k twijfel of ik een nieuw tv-kaartje (dit keer haupage) ga kopen, omdat ik niet zeker weet of dit systeem goed kan capturen en timeshiften?
//Edit
De ruis inmiddels kunnen verhelpen met een losse signaalversterker à €17,99. Nog steeds geen succes mbt Windows XP MCE. TV kijken in bijv ChrisTV gaat prima, maar vind ik geen handige interface hebben. Na nog meer zoektochten blijkt dat alle webshops die de kaart verkopen beweren dat hij XP MCE compatible is, en alle consumenten die hem hebben van niet.
//Edit
Heb de gok maar genomen en een PVR-150MCE gehaald. Ter informatie; mijn P3 1Ghz heeft nu geen enkel probleem met opnemen, afspelen, timeshiften en live tv kijken. De Pinnacle 50i/110i wordt domweg niet ondersteund door Microsoft MCE, ondanks dat Pinnacle beweerd van wel. Uit diverse bronnen begreep ik dat MCE uberhaupt niet overweg kan met kaarten zonder hardware MPEG encoder. Dat kaartje gaat dus V&A op voor iemand met een krachtiger systeem en zonder MCE wensen.
[ Voor 59% gewijzigd door frickY op 05-08-2007 23:10 ]
Als ik zo kijk op de site van bijvoorbeeld Alternate, dan zie ik dit staan:
Analoog
Kabel (DVB-C)
Satelliet (DVB-S)
Ether (DVB-T)
Linkje erbij is handig
Nu heb ik dus al geen idee wat dat allemaal is, en welke ik moet kiezen. Dus de vraag is, waar moet ik naar zoeken, en wat zijn mooie kaartjes?
Wij hebben hier thuis Analoge televisie, maar dat wordt binnenkort vervangen door Digitale TV. Mijn vraag is dus of ik een Digitale moet kopen, en daar ook analoge mee kan ontvangen.
Mijn budget is rond de 70/80 euro, en zoals ik al zei wil ik soms wat opnemen, en gewoon relaxt soms TV kunnen kijken. (OS is btw Vista).
Alvast bedankt
Ik heb geen idee of het hier goed staat, als het fout staat, kunt u het dan verplaatsen?
[ Voor 6% gewijzigd door TheJVH op 13-08-2007 23:26 ]
Als je die zelf hebt samengesteld moet je in staat zijn een tv kaart uit te zoeken, anders weet ik het ook niet meer....
Als je dat niet hebt gedaan zou ik gewoon een dvd recorder kopen en gewoon op de rec toets drukken en opnemen
Analoog is waarschijnlijk wat we nu hebben. Het enige probleem is dus dat wanneer het allemaal digitaal gaat, ik hem dan niet meer kan gebruiken. Dan moet er zo'n decodertje tussen, en die moet je aansluiten met Scart oid. Dat is dus een beetje mijn vraag: Hoe gaat dat allemaal werken?
Als ik gewoon moet kijken naar een analoge tv kaart:
http://www.alternate.nl/h...showTechData=true#tecData
Dit is mischien iets, maar ik heb veel gelezen over de Hauppauge WinTV 150:
http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=JK%23P32
Daar weet ik bijvoorbeeld niet echt goed het verschil tussen: De onderste heeft geen radio, maar is wel een stuk duurder.
EDIT: Ik zie net dat die WinTV150 iets uitgebreider is, die heeft dingen als hardwarematige MPEG encoding en Timeshift.
ja, ik heb m'n PC samengesteld, alleen van tv-kaarten heb ik geen kaas van gegeten
[ Voor 5% gewijzigd door TheJVH op 14-08-2007 10:45 ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
kan iemand helpen?
Dank bij voorbaat
Welke heb je zelf al opgezocht? Een beetje voorwerk wordt wel verwacht alhier..............Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:51:
Ik zoek een externe tv-kaart, maar heb geen idee welke ik moet nemen. Teletext is een pluspunt maar weet niet of dat bestaat bij externe.
kan iemand helpen?
Dank bij voorbaat
Ik werkte nog met de 80.x versie. hier mijn uitleg:
Weet iemand of het probleem met breedbeeld video op een normale 4:3 TV uit al is opgelost?
Vroeger dus de 80.x versie speelde alle films perfect af op me oude gewone tv.
Met de nieuwe (deze alleen niet getest) stredge hij alles uit. dus iedereen krijgt een dikke kop zeg maar hehe
Enige idee of dit nu wel weer is opgelost ?
klik
heeft iemand een idee of dit een beetje oke kaart is die redelijk singalen kan ontvangen?
ik heb ooit een hauppage 150 (volgens mij) gehad en die kon alleen ned1,2 en 3 ontvangen...
over zolid kan ik wel dingen vinden maar nergens informatie m.b.t. de tuner die wordt gebruikt..
en is hij te gebruiken onder Windows MCE?
[ Voor 19% gewijzigd door mschol op 23-08-2007 15:09 ]
Verwijderd
Je moet wel in de gaten houden dat een tv-kaart een beter signaal nodig heeft dan een 100hz tv die weer een beter signaal nodig heeft dan een gewone tv. Dus goede bekabeling en evt. een goede versterker zijn noodzakelijk.
Ik heb 4 maanden geleden een Pinnacle Hybrid Pro Stick 330e aangekocht bij Het Computerwinkeltje (HCW), die zowel DVB-T als analoge tv kan ontvangen. Destijds 119euro aan betaald, maar nu staat ze al voor 79euroVerwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:51:
Ik zoek een externe tv-kaart, maar heb geen idee welke ik moet nemen. Teletext is een pluspunt maar weet niet of dat bestaat bij externe.
kan iemand helpen?
Dank bij voorbaat
[ Voor 33% gewijzigd door CarLL op 24-08-2007 22:43 . Reden: Zo beter jongens? ]
Ja, en??CarLL schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:42:
[...]
Ik heb 4 maanden geleden een Pinnacle Hybrid Pro Stick 330e aangekocht bij Het Computerwinkeltje (HCW), die zowel DVB-T als analoge tv kan ontvangen. Destijds 119euro aan betaald, maar nu staat ze al voor 79euro
(ik lees nl. elders ook nog eens dat je er niet zo tevreden over bent'althans wel enige probemen ondervindt)
Tot zover heb ik alleen deze gezien, maar die is via USB. Dit hoeft geen probleem te zijn, maar als er via PCI(-e) een kaart is met even goede of betere ontvangst lijkt me dat handiger (niet al te veel kabels in beeld).
Ik ga namelijk binnenkort verhuizen naar een appartement met vrij kleine woonkamer. Omdat mijn PC met 22" breedbeeld scherm in de woonkamer komt te staan, wil ik die gebruiken om TV op te kijken.
Ik heb een ECS 8800GTS met 2x DVI en 1x S-video in/uitgang. Ik weet niet of de normaal gesproken geleverde digitenne-ontvangers één van beide ondersteunen?
Wie heeft een suggestie voor een TV-kaart, of kan ik beter een losse tuner kopen en die via s-video aansluiten op mijn computer?
edit: blijkbaar heb ik niet helemaal goed gezocht: volgens KPN heeft de meegeleverde ontvanger (Samsung? Ergens anders in de FAQ zijn wel 10 ontvangers te vinden
[ Voor 16% gewijzigd door gwystyl op 29-08-2007 13:28 ]
Die Anysee is hartstikke duur!gwystyl schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:43:
Ik heb dit topic doorgeploegd en gezocht met google en GoT search naar digitenne en DVB-T, maar ik kom nergens informatie tegen over tv-kaarten die ook niet-FTA zenders kunnen ontvangen. Ik heb begrepen dat ze daarvoor een smart-card slot moeten hebben (CI-slot?)
Tot zover heb ik alleen deze gezien, maar die is via USB. Dit hoeft geen probleem te zijn, maar als er via PCI(-e) een kaart is met even goede of betere ontvangst lijkt me dat handiger (niet al te veel kabels in beeld).
Ik ga namelijk binnenkort verhuizen naar een appartement met vrij kleine woonkamer. Omdat mijn PC met 22" breedbeeld scherm in de woonkamer komt te staan, wil ik die gebruiken om TV op te kijken.
Ik heb een ECS 8800GTS met 2x DVI en 1x S-video in/uitgang. Ik weet niet of de normaal gesproken geleverde digitenne-ontvangers één van beide ondersteunen?
Wie heeft een suggestie voor een TV-kaart, of kan ik beter een losse tuner kopen en die via s-video aansluiten op mijn computer?
edit: blijkbaar heb ik niet helemaal goed gezocht: volgens KPN heeft de meegeleverde ontvanger (Samsung? Ergens anders in de FAQ zijn wel 10 ontvangers te vinden) zowel SCART, SP/dif, USB als UTP aansluitingen. Ik kan nog niet vinden hoe de (beeld)kwaliteit daarvan is, maar er zou wel beeld uit moeten komen verwacht ik.
Als je een goedkope oplossing wilt, kun je het beste net zoals ik met een kaartlezer van een tientje, een DVB-T stick van 35 euro en wat software TV kijken!
Ik gebruik een Echolink DVB-T stick, deze heeft BDA drivers, dat is erg belangrijk, je kan elke stick gebruiken maar hij moet BDA drivers hebben. Vervolgens zorg je voor een kaartlezer die phoenix modus ondersteunt op 3,58MHz, ik heb de mijne van ebay voor een tientje, maar om deze goedkoop te vinden is lastig.
Vervolgens gebruik je progdvb met CnxCam, en met een origineel smarcardje kan je alles kijken.
Het zenderzoeken bij progdvb is een beetje lastig, want je moet de transponderlijsten aanpassen.
Geef uberhaupt eens een voorbeeldje van zo'n 'kaartlezer' ajb?MaCe1337 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:46:
[...]
Die Anysee is hartstikke duur!
Als je een goedkope oplossing wilt, kun je het beste net zoals ik met een kaartlezer van een tientje,..........
Een link ofzo, kunnen mensen in ieder geval eesn kijken wat je precies bedoelt
Nou je hebt de Infinity USB: http://www.infinityusb.com/kaajee schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:09:
[...]
Geef uberhaupt eens een voorbeeldje van zo'n 'kaartlezer' ajb?
Een link ofzo, kunnen mensen in ieder geval eesn kijken wat je precies bedoelt
Duolabs Dynamite: http://www.duolabs.com/dynamite.htm
Zo zijn er nog veel meer, maar het sleutelwoord is phoenix, en 3,58 MHZ (en soms 3.57, maar beiden zijn goed)
Nu zijn die kaartlezers ook niet goedkoop, ik heb het geluk gehad een simpele te vinden, je moet het maar net treffen. Echter kijk ik digitenne voor maar 45 euro.
[ Voor 52% gewijzigd door mace op 31-08-2007 12:40 ]
Maar niks lijkt te helpen. Finetunen wil ook niet lukken, ik kan wel de freq invoeren, maar echt finetunen wilt niet lukken.
Onder XP had ik dit probleem ook al.
En me geluid is ook drama, ik heb namelijk twee maal geluid. Al zet ik het beeld van een zender stil, dan gaat er nog 1 spoor geluid door. Maar dat is niet de goede, die loopt achter op het beeld. Geen idee hoe ik die uit krijg.
Maar het ergste is dus de kwaliteit, Het is een en al ruis op me scherm. Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
Verwijderd
Het mag trouwens ook van een ander merk zijn als het maar een goed beeld geeft
Alvast bedankt
Ik zou voor deze gaan...is een stuk beter als de Hauppauge PVR-500Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:47:
Kan iemand mij helpen. Ik zie dat je zo'n floppy ding kunt kopen. Maar ik wil liever gewoon een goede Haupauge kaart en dan later kun je altijd nog zo'n usb ding kopen. Ook omdat ik nu nog niet weet of we Kabel, Digitenne etc. nemen. Wat is dan op het moment de beste Haupauge kaart voor het beste beeld die kan met Vista MCE? En kan je dan gewoon zo'n usb ding er in proppen met kaartje en dan met MCE Digitaal TV kijken?
Het mag trouwens ook van een ander merk zijn als het maar een goed beeld geeft
Alvast bedankt
http://www.vistaview.tv/i...&task=view&id=6&Itemid=33
en op dit moment is er niet echt een oplossing om "zo'n usb ding er in proppen met kaartje en dan met MCE Digitaal TV kijken"
[ Voor 7% gewijzigd door Michel242186 op 10-09-2007 20:03 ]
Verwijderd
Maar hij is PCI Express. En dat wil ik liever niet aangezien ik van plan ben er nog een klein grafisch kaartje er in te zetten. Kun je die kaart dan ook in een ander slot stoppen ofzo? Of kan het dan gewoon niet?
En moet ik hem gewoon in amerika bestellen?
Hij kan ook in PCI Express 1x slot volgens mij...en hij is gewoon in nederland te koop:Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:47:
Ziet er goed uit
Maar hij is PCI Express. En dat wil ik liever niet aangezien ik van plan ben er nog een klein grafisch kaartje er in te zetten. Kun je die kaart dan ook in een ander slot stoppen ofzo? Of kan het dan gewoon niet?
En moet ik hem gewoon in amerika bestellen?
http://www.azerty.nl/prod...ID=190&SORTERING=merk_asc
Ik heb de Saber Vista View en deze heeft een duidelijk beter plaatje dan de Hauppauge 150/500.Michel242186 schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:49:
[...]
Hij kan ook in PCI Express 1x slot volgens mij...en hij is gewoon in nederland te koop:
http://www.azerty.nl/prod...ID=190&SORTERING=merk_asc
Het scheelt werkelijk behoorlijk. Het is natuurlijk nog steeds geen digitale beeldkwaliteit maar prima te doen.
De kaart kan in elk PCIe slot gestoken worden en daarnaast is deze kaart geschikt voor full en low profile behuizingen. Hij staat overigens ook in PW vermeld.
Testing, one, two ...
Dat kan ik volledig onderschrijven: ik heb twee 150's en een Saber, maar die laatste geeft veel beter beeldhardware-lover schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:46:
[...]
Ik heb de Saber Vista View en deze heeft een duidelijk beter plaatje dan de Hauppauge 150/500.
Het scheelt werkelijk behoorlijk. Het is natuurlijk nog steeds geen digitale beeldkwaliteit maar prima te doen.
De kaart kan in elk PCIe slot gestoken worden en daarnaast is deze kaart geschikt voor full en low profile behuizingen. Hij staat overigens ook in PW vermeld.
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Persoonlijk geen ervaring met de Saber, maar een beetje tegengas mag wel toch?Mars Warrior schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 09:01:
[...]
Dat kan ik volledig onderschrijven: ik heb twee 150's en een Saber, maar die laatste geeft veel beter beeld![]()
Verwijderd
Maar er zijn hier dus ook echt mensen die hem zelf hebben en die er tevreden over zijn?
En ik moet zeker weten of de kaart in een gewoon PCI slot kan of dat daar een oplossing voor is. Ik zit namelijk met een Silverstone kast met Raisers en ik wil graag de PCIe sleuf vrij houden.
Groetjes
Nee natuurlijk kun je hem niet in een 'gewoon PCI'' slot steken, het is een PCIe kaart en wel de x1 variant. Dat is natuulijk heel wat anders dan alleen maar PCI. Dat is nou juist ook 1 van de sterke zaken van deze kaart:Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:46:
Ziet er goed uit.
Maar er zijn hier dus ook echt mensen die hem zelf hebben en die er tevreden over zijn?
En ik moet zeker weten of de kaart in een gewoon PCI slot kan of dat daar een oplossing voor is. Ik zit namelijk met een Silverstone kast met Raisers en ik wil graag de PCIe sleuf vrij houden.
Groetjes
Bij de requirements staat toch ook:The PCIe (PCI express) bus ensures video quality. With PCIe other cards in the computer can not interfere with the video transport to the computer. Since the tuner gets a dedicated channel to the CPU, other cards can not interfere by 'stealing' bus cycles.
- Available PCIe x1 slot.
Als je hem dus niet rechtstreeks in een PCIe x1 slot kunt steken, vanwege afmetingen oid, zul je een PCIe x1 risercard voor je kast moeten nemen......
Over welk moederbord en Silverstone kast hebben we het eigenlijk? Wel zo handig voor dit soort vragen......
[ Voor 4% gewijzigd door kaajee op 11-09-2007 13:11 ]
Wat dacht je van wat leeswerk zodat alle reacties voor je niet voor Jan met de korte achternaam geplaatst zijn?Plisson schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:42:
Welke tv-kaart raden jullie mij aan als het om kwaliteit moet gaan? Ik heb namelijk nu eentje van Pinnacle en ik krijg hem maar niet aan de praat op Vista 32bit en MCE.
Testing, one, two ...
Ik heb al een deel gelezen maar ik kom er niet echt uit...hardware-lover schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:08:
[...]
Wat dacht je van wat leeswerk zodat alle reacties voor je niet voor Jan met de korte achternaam geplaatst zijn?
Oké, wat zijn je wensen behalve de beeldkwaliteit? Ik neem aan voor analoge TV?Plisson schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:43:
[...]
Ik heb al een deel gelezen maar ik kom er niet echt uit...
1) PCI of PCIe
2) enkel of dual tuner
3) wat mag het ± kosten
Testing, one, two ...
1) Het moet in ieder geval PCI zijnhardware-lover schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 22:12:
[...]
Oké, wat zijn je wensen behalve de beeldkwaliteit? Ik neem aan voor analoge TV?
1) PCI of PCIe
2) enkel of dual tuner
3) wat mag het ± kosten
2) Enkel of dual tuner maakt niet echt uit
3) Ik vind ± €150 wel genoeg ervoor
Misschien word je hier wat wijzer?Plisson schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 20:35:
[...]
1) Het moet in ieder geval PCI zijn
2) Enkel of dual tuner maakt niet echt uit
3) Ik vind ± €150 wel genoeg ervoor
De Saber Vista View vind ik persoonlijk een hele nette kwaliteit geven t.o.v. een hauppauge 150/500 maar dit is een PCIexpress kaartje.
[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 15-09-2007 22:32 ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
Kijk. Dit is een DVB C kaart met module. Dus daar zou je (als je kabelaar geen rare dingen doet met het signaal) toch gewoon digitaal TV mee moeten kijken. En hoe werkt dit dan met Media Center. Kan media center wel zoeken op DVB C?
En kan deze kaart nou ook nog gewoon Analoog ontvangen? Das wel even belangrijk voor mij.
Gaat niet werken de kabelaar doet namelijk wel rare dingen met signaal...namelijk versleutelen!Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 17:56:
http://www.alternate.nl/h...showTechData=true#tecData
Kijk. Dit is een DVB C kaart met module. Dus daar zou je (als je kabelaar geen rare dingen doet met het signaal) toch gewoon digitaal TV mee moeten kijken. En hoe werkt dit dan met Media Center. Kan media center wel zoeken op DVB C?
En kan deze kaart nou ook nog gewoon Analoog ontvangen? Das wel even belangrijk voor mij.
en om dan naar digitale tv te kijken heb je een smarcard nodig en die past niet in deze kaart.
dus ben ik bang dat het niks wordt en daarbij MCE ondersteund geen DVB-C.
Toch wel, DVB-s werkt bij mij perfect op MCE. Ik heb een FireDTV van digital everywhere, daarvan bestaat ook een DVB-c variant die de kaartjes kan lezen. Dus zolang je provider zich mooi aan de DVB-c/-s/-t standaard houdt, gaat dat werkenMichel242186 schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:02:
[...]
dus ben ik bang dat het niks wordt en daarbij MCE ondersteund geen DVB-C.
Ik heb zelf ook twee Floppydtv tuners...en deze tuners doen zich voor als een DVB-T tuner.ComBax schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:56:
[...]
Toch wel, DVB-s werkt bij mij perfect op MCE. Ik heb een FireDTV van digital everywhere, daarvan bestaat ook een DVB-c variant die de kaartjes kan lezen. Dus zolang je provider zich mooi aan de DVB-c/-s/-t standaard houdt, gaat dat werken
Maar verder zijn er naar mijn weten geen DVB-C/S kaarten die werken onder MCE.
http://www.pinnaclesys.co...9/PCTV+Analog+Pro+USB.htm
ik kan niet kiezen
die 320e lijkt me wat nieuwer dan die onderste. MAar geeft de 320e wel goede kwaliteit ondanks dat die zo klein is
Kijk nog even goed naar wat je er mee wilt doen. Analoge tv ontvangen/kijken zal prima gaan. Echter bij DVB-T zal je alleen de FTA (gratis/vrije, slechts Ned1,2&3 + regionaal) kanalen te zien krijgen en ondersteuning voor Windows Media Center Edition zit er ook niet in.......Mich schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:52:
http://www.pinnaclesys.co...brid+Pro+Stick+(320e).htm
ik kan niet kiezen
die 320e lijkt me wat nieuwer dan die onderste. MAar geeft de 320e wel goede kwaliteit ondanks dat die zo klein is
WinTV-HVR-1300 MCE
WinTV-PVR-500 MCE
Het zal gebruikt worden om UPC op aan te sluiten alleen weet ik nog niet of ik dit analoog ga doen (UPC stuurt toch ook alle signalen nog analoog over de kabel?) of digitaal (en dan genoegen nemen met FTA of gebruik maken van de IR blaster.
Kunnen jullie mij hierover adviseren?
(p.s. zie ook dit topic: Aanschaf mediacenter)
Zie reactie bij dat topic.DaPoztMaster schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:25:
Kunnen jullie mij helpen? Ik ben aan het twijfelen welke TV kaart ik zal kopen:
WinTV-HVR-1300 MCE
WinTV-PVR-500 MCE
Het zal gebruikt worden om UPC op aan te sluiten alleen weet ik nog niet of ik dit analoog ga doen (UPC stuurt toch ook alle signalen nog analoog over de kabel?) of digitaal (en dan genoegen nemen met FTA of gebruik maken van de IR blaster.
Kunnen jullie mij hierover adviseren?
(p.s. zie ook dit topic: Aanschaf mediacenter)
Testing, one, two ...
Ik moet zowieso deze dus wel nemen om gewoon via de kabel te kunnen kijkenkaajee schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:07:
[...]
Kijk nog even goed naar wat je er mee wilt doen. Analoge tv ontvangen/kijken zal prima gaan. Echter bij DVB-T zal je alleen de FTA (gratis/vrije, slechts Ned1,2&3 + regionaal) kanalen te zien krijgen en ondersteuning voor Windows Media Center Edition zit er ook niet in.......
Weet iemand nog meer usb tv kaarten om via de kabel te kunnen kijken ?
edit:
http://www.hauppauge.com/pages/products/data_hvr950.html
http://www.4launch.nl/4la...tid=027667&ref=kieskeurig
of 1 van deze 4:
http://www.hauppauge.com/pages/compare/compare_usb.html (zijn wel wat oud en oude sofware)
msi heeft ook mooie: hybrid stick zowel digitaal als analoog (dus normale kabel) maar zonder ab
http://www.bestelict.nl/p...Digi%20VOX%20A/D%20II.htm
http://global.msi.com.tw/...aincat_no=132&cat2_no=259
deze is met ab maar zonder digitaal
meer te vinden op:
http://global.msi.com.tw/...aincat_no=132&cat2_no=261
[ Voor 39% gewijzigd door Mich op 19-09-2007 11:19 ]
Elke analoge USB tv/tuner kaart is in staat om analoge tv via de kabel te ontvangen. Alleen als het een pure DVB(T/C/S) variant is gaat dit niet. Alle DVB (digitale) tv sginalen in NL zijn echter gecodeerd (op Ned123 na), dus als je digitaal (kan immers ook via de kabel) wilt ontvangen moet je een variant nemen die smartcards ondersteund.......Mich schreef op woensdag 19 september 2007 @ 10:37:
[...]
Ik moet zowieso deze dus wel nemen om gewoon via de kabel te kunnen kijken
Weet iemand nog meer usb tv kaarten om via de kabel te kunnen kijken ?
edit:
http://www.hauppauge.com/pages/products/data_hvr950.html
http://www.4launch.nl/4la...tid=027667&ref=kieskeurig
of 1 van deze 4:
http://www.hauppauge.com/pages/compare/compare_usb.html (zijn wel wat oud en oude sofware)
msi heeft ook mooie: hybrid stick zowel digitaal als analoog (dus normale kabel) maar zonder ab
http://www.bestelict.nl/p...Digi%20VOX%20A/D%20II.htm
http://global.msi.com.tw/...aincat_no=132&cat2_no=259
deze is met ab maar zonder digitaal
meer te vinden op:
Welke software (nogmaals) wil je gaan gebruiken?
Nou ik wil gewoon tv kijken op de pckaajee schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:06:
[...]
Elke analoge USB tv/tuner kaart is in staat om analoge tv via de kabel te ontvangen. Alleen als het een pure DVB(T/C/S) variant is gaat dit niet. Alle DVB (digitale) tv sginalen in NL zijn echter gecodeerd (op Ned123 na), dus als je digitaal (kan immers ook via de kabel) wilt ontvangen moet je een variant nemen die smartcards ondersteund.......
Welke software (nogmaals) wil je gaan gebruiken?
Maar nu ik lees over die digitale tv singalen met ned 123 dus gratis lijkt me dat ook intressant erbij te hebben. (tv in de trein ofzo:P)
Dan kun je volstaan met iedere hybride usb tv stick, die dus DVB-T én analoog aankan. Met de daarbij geleverde software moet het in beginsel mogelijk zijn om tv te kijken......Mich schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:16:
[...]
Nou ik wil gewoon tv kijken op de pc
Maar nu ik lees over die digitale tv singalen met ned 123 dus gratis lijkt me dat ook intressant erbij te hebben. (tv in de trein ofzo:P)
Maar in de trein? Verwacht daar niet te veel (lees: niets) van.......
Ok ja was maar als voorbeeldje.kaajee schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:33:
[...]
Dan kun je volstaan met iedere hybride usb tv stick, die dus DVB-T én analoog aankan. Met de daarbij geleverde software moet het in beginsel mogelijk zijn om tv te kijken......
Maar in de trein? Verwacht daar niet te veel (lees: niets) van.......
Heb jij of iemand anders nog een merk wat er bovenuitspringt. Ik heb nu pinnacle maar ben totaal niet tevreden over de software eigenlijk. (sloom, weinig compatable met nieuw os)
Dscaler wordt iha gezien/ervaren als de beste tv software en anders zou je ook nog eens naar ChrisTV kunnen kijken.......Mich schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:51:
[...]
Ok ja was maar als voorbeeldje.
Heb jij of iemand anders nog een merk wat er bovenuitspringt. Ik heb nu pinnacle maar ben totaal niet tevreden over de software eigenlijk. (sloom, weinig compatable met nieuw os)
Die proggies moeten in principe met elke tuner werken........
hehe ok, ja ik gebruik nu ook Dscaler, maar bedoelde nu de hardware. Ik heb nu deze gevonden die ventueel goed zijn:kaajee schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:56:
[...]
Dscaler wordt iha gezien/ervaren als de beste tv software en anders zou je ook nog eens naar ChrisTV kunnen kijken.......
Die proggies moeten in principe met elke tuner werken........
http://tven.terratec.net/...News&file=article&sid=236
http://www.pinnaclesys.co...PCTV+Hybrid+Tuner+Kit.htm
http://www.freecom.com/ec...D=1146530&ssCatID=1146530
http://www.club3d.nl/index.php/products/zaptv/item/25
Verwijderd
Na een hoop gezeur heb ik besloten op zoek te gaan naar een goedkoop tv kaartje en dan maar afwachten wat er allemaal gaat gebeurd met digitale TV. Bovendien hebben we nu digitale TV dus blijven we toch wel op de gewone TV kijken. Maar dan kunnen we in ieder geval van alles op nemen.
Dus wil ik de 50i kopen. Nou heb ik zelf erg slechte ervaring gehad met de PCTV kit for Vista vanwege het slechte beeld. Is dat bij de 50i dan ook bagger? Ik ben van plan er een versterker tussen te zetten.
TomF in "Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Dee..."
Bij hem ziet het er echt toppie uit. Hoe heb je dat gedaan?
En zijn er mensen die de kaart onder vista mce hebben? Want op de site van pinnacle staat dat de kaart om kan gaan met Vista MCE.
Van alle opties die je hebt zou ik in ieder geval nooit/geen Pinnacle nemen.....slechte support, slechte driver support....Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 22:28:
Nou.
Na een hoop gezeur heb ik besloten op zoek te gaan naar een goedkoop tv kaartje en dan maar afwachten wat er allemaal gaat gebeurd met digitale TV. Bovendien hebben we nu digitale TV dus blijven we toch wel op de gewone TV kijken. Maar dan kunnen we in ieder geval van alles op nemen.
Dus wil ik de 50i kopen. Nou heb ik zelf erg slechte ervaring gehad met de PCTV kit for Vista vanwege het slechte beeld. Is dat bij de 50i dan ook bagger? Ik ben van plan er een versterker tussen te zetten.
TomF in "Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Dee..."
Bij hem ziet het er echt toppie uit. Hoe heb je dat gedaan?
En zijn er mensen die de kaart onder vista mce hebben? Want op de site van pinnacle staat dat de kaart om kan gaan met Vista MCE.
Jouw 50i is ook niet MCE compatible, staat overigens ook niets van op de Pinnacle site, alleen maar XP.....
Als je met MCE aan de gang wilt (XP of Vista) neem dan gewoon een kaart met een hardwarematige MPEG2 encoder (heeft de 50i ook niet), werkt veel probleemlozer....
En de prijs: je hebt voor vrijwle dezelfde prijs als een 50i een Hauppauge 150 MCE oem, die wel een hw-matige MPEG2 encoder heeft.....
Verwijderd
Overigens kan de 50i wel met Vista: http://www.pinnaclesys.com/vista/vista_tv_du.asp
Mijn punt is namelijk het volgende:
mijn TV is enkele maanden geleden stuq gegaan, en zoals meerdere tweakers altijd geld tekort, dus geen nieuwe TV kunnen kopen...
Omdat ik nu dus al enkele maanden Digitenne moet dokken maar er geen gebruik van kan maken zoek ik naar een "goedkope" oplossing... zijnde een beetje knappe TV kaart, waar ik dus zonder problemen mijn Digitenne tuner op kan aansluiten. Kan dit ? en welke TV-kaart kan ik daar het beste voor gebruiken ? of maakt dit geen bal uit
alvast thnx
iets met foto's...
Ik heb dit zelfs op een hele goedkope manier opgelost: een cheap-ass TV-kaartje van de Aldi (Zolid nogwat, met Philips SAA7134 chip), een verloopje van scart naar tulp, een 3,5 naar 3,5 jackplug audio kabel en een tulp-tulp videokabeltje zijn de ingredienten. Kosten: 25 euro voor de TV-kaart, 7,50 voor het verloopje, de rest gekregen/geruild met/van de winkelier.Gulf_5 schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:04:
Uit bovenstaand topique wordt mij nog niet geheel duidelijk hoe een en ander nu het beste te realiseren is als je digitenne hebt...
Mijn punt is namelijk het volgende:
mijn TV is enkele maanden geleden stuq gegaan, en zoals meerdere tweakers altijd geld tekort, dus geen nieuwe TV kunnen kopen...
Omdat ik nu dus al enkele maanden Digitenne moet dokken maar er geen gebruik van kan maken zoek ik naar een "goedkope" oplossing... zijnde een beetje knappe TV kaart, waar ik dus zonder problemen mijn Digitenne tuner op kan aansluiten. Kan dit ? en welke TV-kaart kan ik daar het beste voor gebruiken ? of maakt dit geen bal uit
alvast thnx
Ik heb het verloopje van scart naar tulp in de digitenne ontvanger gedaan, het videokabeltje naar de tulp video-in van de tv-kaart en het audiokabeltje van de digitenne-ontvanger naar de line-in van mijn geluidskaart. Standaard zit er een 3,5 naar 2x tulp kabel bij, maar de winkelier heeft de mijne omgeruild voor 3,5 naar 3,5 zodat ik hem makkelijker aan kon sluiten.
Verder gebruik ik DScaler met als input composiet. ChrisTV werkt ook; beide geven aardig beeld. Ik denk dat het iets slechter is dan op een echte TV, maar voor mij voldoet het en het scheelt me een hoop ruimte omdat ik nu geen TV in de kamer heb staan.
Tuurlijk kan die 50i wel met Vista (ik heb ook niet gezegd dat ie dat niet kan), 90% van de hardware die met XP kan, kan ook met Vista. Ik had het over MCE en daar is ie niet echt geschikt voor, neem dat nou maar aan. Hij heeft zeker geen HW-matige MPEG2 encoder bijv. Zelfs een 110i die wel een HW encoder heeft hoot ik vrijwel niets anders dan problemen.......Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 12:51:
Ja ik wil ook die Hauppauge maar daar zit dus geen FM tuner op en dat is echt een vereisten.
Overigens kan de 50i wel met Vista: http://www.pinnaclesys.com/vista/vista_tv_du.asp
En over die Hauppauge: je moet even goed vragen welke versie de winkel levert; de OEM MCE versie heeft nl. wel degelijk een FM tuner, kijk maar eens bij deze winkel en op de Hauppauge site.....
(ik heb 2 OEM versies met allebei FM tuners) De KIT versie heeft geen FM tuner, maar ook daar wordt bij sommige shops een versie met wél een fm tuner geleverd.....
Waarom eigenlijk per se een FM tuner? Web-radio werkt toch net zo goed?
[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 24-09-2007 08:44 ]
Ligt nu ergens te verstoffen en een Hauppage 150 doet nu het werk. Die heeft overigens wél een FM tuner. De MCE-kit heeft die idd niet..
[ Voor 8% gewijzigd door frickY op 24-09-2007 08:49 ]
Ik zoek een goede, analoge TV tuner die via USB op mijn laptop kan aansluiten, zo goedkoop mogelijk graag.
Ik kwam deze tegen: Hauppauge WinTV USB TV ONLY 571
http://www.empc.nl/index.php?id=10&ProdId=1925
Wat vinden jullie daarvan?
Of deze MSI http://www.4launch.nl/4la...uctid=027667&ref=tweakers
[ Voor 42% gewijzigd door Philflow op 24-09-2007 19:51 ]
Ik heb altijd met plezier de Pinnacle kaart gebruikt. Als het kan wil ik er een met Mpeg chip erop maar dan zal deze wel een stuk duurder worden vermoed ik.
Baal dat ik geen tijd had laatste weke... Dynabyte of Dixons had er een voor 49,99 ofzo een kleintje maar wel fijn denk ik... Was hybride..
Ik heb een express card optie op mijn laptop. Zijn er eigenlijkj tv kaarten die hiermee werken? Nooit gezien nog.
Mijn oog valt op de MSI DigiVOX A/D II. Rond de 50 euro is die..
[ Voor 15% gewijzigd door Cave_Boy op 24-09-2007 20:00 ]
Ik vermoed dat ik voor de MSI ga. Keek nog voor de Pinnacle die heeft een Expresscard maar dan zit ik alsnog met extra connectors. Wat je blijft behouden. Eigenlijk wil ik iets ik hou dat in me laptop en steek de tv kabel erin.
Bedoel je die MSI VOX II ?Cave_Boy schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:08:
Ik vermoed dat ik voor de MSI ga.
Volgens de specs dus ook analoge TV, maar ik zie niet dat er een gewone analoge kabel aansluiting op zit. Kan iemand dit bevestigen?
Er staat toch: "Kenmerken:Philflow schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:12:
[...]
Bedoel je die MSI VOX II ?
Volgens de specs dus ook analoge TV, maar ik zie niet dat er een gewone analoge kabel aansluiting op zit. Kan iemand dit bevestigen?
Worldwide Analog TV reception from cable/air TV"
En even nog dit: dit soort USB stickies hebben dus absoluut geen hardwarematige encoder onboard (of zoals hier gezegd: 'een MPEG chip'......) en alle hybride kaarten die ik ken hebben géén hw encoder (behalve de hauppauge HVR1300)
En neem ajb één die alleen maar USB 2.0 heeft, die hauppauge die eerde genoemd werd, werkt zelfs met USB1.1 en dat gaat natuurlijk nooit lekker werken.......
[ Voor 11% gewijzigd door kaajee op 24-09-2007 21:27 ]
ja dat zag ik dus ook staan. maar toch wel lekker om gewoon de juiste aansluiting op een foto te kunnen zien. als iemand zo'n apparaat in bezit heeft dan kan die het bevestigen.kaajee schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:25:
[...]
Worldwide Analog TV reception from cable/air TV"
betekent dat dat ze een enorme CPU belasting gaan veroorzaken?En even nog dit: dit soort USB stickies hebben dus absoluut geen hardwarematige encoder onboard (of zoals hier gezegd: 'een MPEG chip'......)
Ik zie als systeem eisen "Pentium® -IV 2.0 GHz or higher recommended"
Dat lijkt me nogal flink. Ik heb een Centrino 1,6 met 1GB
Jup, je cpu zal redelijk belast worden.Philflow schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:28:
[...]
betekent dat dat ze een enorme CPU belasting gaan veroorzaken?
Gelukkig is je centrino-cpu een totaal andere architectuur dan de P4's (centrino-cpu is de eerste versie van de core-architectuur als ik mij niet vergis) en zal je 1,6Ghz cpu het waarschijnlijk wel trekken.
&Philflow schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:28:
.......
betekent dat dat ze een enorme CPU belasting gaan veroorzaken?
Ligt er natuurlijk een beetje aan wat je wilt gaan doen. Gewoon Live TV kijken hoeft geen/nauwelijks belasting van je CPU in te houden. Als je wilt gaan capturen (vastleggen/opnemen) zul je de Live TV stream moeten gaan comprimeren met een (software) encoder (MPEG2/Divx/xvid/oid), dan zal je CPU wel echt aan de bak moeten......ComBax schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:51:
[...]
Jup, je cpu zal redelijk belast worden.
Gelukkig is je centrino-cpu een totaal andere architectuur dan de P4's (centrino-cpu is de eerste versie van de core-architectuur als ik mij niet vergis) en zal je 1,6Ghz cpu het waarschijnlijk wel trekken.
Op men laptop werkt het wel gewoon
wat zou de oorzaak kunnen zijn ? Misschien iets met de usb snelheid ofzo ?
cpu amd xp 2400
1 gig ram
windows xp sp2
Heeft die 'vaste pc' van je wel USB 2.0?Mich schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:44:
Mensen ik heb een Freecom dvb-t +analog usb tv kaart gekocht alleen hapert men beeld nogal op vol scherm, ook is het niet echt mooi.
Op men laptop werkt het wel gewoon![]()
wat zou de oorzaak kunnen zijn ? Misschien iets met de usb snelheid ofzo ?
cpu amd xp 2400
1 gig ram
windows xp sp2
ja, zover ik weet wel ja.kaajee schreef op woensdag 26 september 2007 @ 09:24:
[...]
Heeft die 'vaste pc' van je wel USB 2.0?
als ik via dvb-t kijk (digitaal dus) dan loopt die na een minuut vast (windows hangt) dus iets werkt er niet echt lekker
Voor zover je weet......welk moederbord hebben we het over?Mich schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:02:
[...]
ja, zover ik weet wel ja.
als ik via dvb-t kijk (digitaal dus) dan loopt die na een minuut vast (windows hangt) dus iets werkt er niet echt lekker
En met welk programma kijk je tv?
KT4 ultra van msikaajee schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:34:
[...]
Voor zover je weet......welk moederbord hebben we het over?
En met welk programma kijk je tv?
En ik kijk tv met freecom programma wat erbij zit Total media 3.
Met dscaler kan ik niet kjken omdat die geen video signaal vind,dit komt weer omdat hij zowel analog als DVB-T is, dus hij kan hem niet goed vinden
van de website:
- 6 USB 2.0 ports (Rear x 4/ Front x 2)
[ Voor 28% gewijzigd door Mich op 26-09-2007 22:30 ]

het kan zijn dat de kaartniet meer goedis, of dat er iets mis is in xp.. iemand enig idee? (hij heeft het wel gedaan)
Misschien ChrisTV? niet geprobeerd overigens, maar die gebruik ik ook voor mijn gewone TV-kaart. Werkt wel makkelijk, maar ik weet zo niet uit mijn hoofd of die DVB-T ondersteunt.Mich schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:54:
Wie weet er een programma om DVB-T tv mee te kunnen kijken. Dscaler ondersteunt dit nog niet.
Overige specs:
Processor: AMD 5200+
Geheugen: 2GB DDR2-800
Videokaart: Asus EN8500GT Silent
Moederbord: Asus M2N WS Professional
Maar ik zou eerst even kijken of de software wel op de correcte frequenties is afgestemd. De meeste Nederlandse kabelaars gebruiken niet standaard frequenties, waardoor je niet/slecht op channels kan scannen.
Het gehele frequentie bereik af laten scannen is ook niet echt een optie omdat in de meeste software de frequentie-stappen niet optimaal zijn en hele kleine stappen een enorme hoeveelheid tijd in beslag nemen.
Handmatig invoeren het beste. Mocht je dan alsnog slecht beeld hebben, evt proberen te fine-tunen en als dat niet werkt, de kabel en stekkers vervangen.
Mocht je trouwens stekkers met plastic kapjes gebruiken, dan beginnen met die te vervangen door volledig afgeschermde stekkers.
Dan ga ik dat inderdaa dmaar eens als eerste doenKlaus_1250 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:11:
Bekabeling en stekkers is 1. Als die niet goed zijn, kan je weinig beginnen.
Maar ik zou eerst even kijken of de software wel op de correcte frequenties is afgestemd. De meeste Nederlandse kabelaars gebruiken niet standaard frequenties, waardoor je niet/slecht op channels kan scannen.
Het gehele frequentie bereik af laten scannen is ook niet echt een optie omdat in de meeste software de frequentie-stappen niet optimaal zijn en hele kleine stappen een enorme hoeveelheid tijd in beslag nemen.
Handmatig invoeren het beste. Mocht je dan alsnog slecht beeld hebben, evt proberen te fine-tunen en als dat niet werkt, de kabel en stekkers vervangen.
Mocht je trouwens stekkers met plastic kapjes gebruiken, dan beginnen met die te vervangen door volledig afgeschermde stekkers.

En dat voor 28 eur: http://www.4launch.nl/4la...uctid=035363&ref=tweakers
Er staat bij de specs: • TV Tuner - 75 Ohm (UHF / VHF) TV Antenna
Betekent dat dat ie ook analoog aankan?
Iemand al ervaring met MSI usb tv?
PS. (verwachte leverdatum: 05 oktober)
[ Voor 68% gewijzigd door Philflow op 28-09-2007 17:28 ]
Als je even verder kijkt....eh klikt dan je neus lang is, was je zelf op de MSI specificatie pagina terecht gekomen (via de 4launch shop) en had je zelf al lang kunnen lezen/weten dat het een alleen DVB-T tuner is. En dus alleen digitale tv via de ether en dus alleen Ned123.....en dus in mijn optiek redelijk waardeloos hier in NL......Philflow schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 17:19:
Deze ziet er wel chqiue uit met ab:
[afbeelding]
En dat voor 28 eur: http://www.4launch.nl/4la...uctid=035363&ref=tweakers
Er staat bij de specs: • TV Tuner - 75 Ohm (UHF / VHF) TV Antenna
Betekent dat dat ie ook analoog aankan?
Iemand al ervaring met MSI usb tv?
PS. (verwachte leverdatum: 05 oktober)
Bedankt voor je vriendelijke aanwijzingenkaajee schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:56:
[...]
Als je even verder kijkt....eh klikt dan je neus lang is, was je zelf op de MSI specificatie pagina terecht gekomen (via de 4launch shop) en had je zelf al lang kunnen lezen/weten dat het een alleen DVB-T tuner is.
Als je even verder kijkt dan je neus lang is, dan zie je dat ik de msi site al bezocht had, en daar vond:
TV Tuner - 75 Ohm (UHF / VHF) TV Antenna
Dat klinkt als een analoge tuner, vandaar mijn vraag.
[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 28-09-2007 19:38 ]
En waarom klinkt dat als een analoge tuner dan? DVB-T behoeft ook een 75 Ohm (UHF / VHF) TV Antenne. Kijk bijv. maar eens naar deze DVB-T antennesPhilflow schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:36:
[...]
Bedankt voor je vriendelijke aanwijzingen![]()
Als je even verder kijkt dan je neus lang is, dan zie je dat ik de msi site al bezocht had, en daar vond:
TV Tuner - 75 Ohm (UHF / VHF) TV Antenna
Dat klinkt als een analoge tuner, vandaar mijn vraag.
En als het een hybride variant zou zijn, die zowel analoog als digitaal aan kan, denk je niet dat MSI dat expliciet vermeldt zou hebben, zoals ze bij deze variant bijvoorbeeld doen?
Maw, die jij op het oog hebt is alleen maar een DVB-T tuner.......
Ok thanks dat wist ik dus niet.kaajee schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 23:25:
[...]
En waarom klinkt dat als een analoge tuner dan? DVB-T behoeft ook een 75 Ohm (UHF / VHF) TV Antenne. Kijk bijv. maar eens naar deze DVB-T antennes
Hauppauge USB TV lijkt overal uitverkocht.
MSI Vox II (Supports universal analogue TV standards (PAL / NTSC) is (nog?) niet verkrijgbaar
iemand nog andere tips?
Edit: inmiddels niet meer nodig, heb tweedehands een hauppage op de kop kunnen tikken.
[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 29-09-2007 19:17 ]
Verwijderd
-als de computer uit staat kan ik dan gewoon tv kijken of moet ik een splitter kopen en wat gaat dat voor een kwaliteit verlies opleveren?
-Als ik een programma programeer gaat de computer dan automatisch aan en uit om op te nemen, als ik niet thuis ben?
Ligt aan de kwaliteit van de kabel en splitter. Verlies zal je altijd hebben, maar met goede kwaliteit splitters en kabel moet dat wel goed gaan.Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 10:39:
Ik wil een hauppauge ovr 150 mce kopen maar heb nog enkele vraagjes:
-als de computer uit staat kan ik dan gewoon tv kijken of moet ik een splitter kopen en wat gaat dat voor een kwaliteit verlies opleveren?
Nee.-Als ik een programma programeer gaat de computer dan automatisch aan en uit om op te nemen, als ik niet thuis ben?
C:\>_
Ik ben het niet met het bovestaande antwoord eens. Het is niet zomaar een volmondig nee.Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 10:39:
-Als ik een programma programeer gaat de computer dan automatisch aan en uit om op te nemen, als ik niet thuis ben?
Ik denk dat veel media-center bezitters deze vraag met ja zullen beantwoorden namelijk. Mijn HTPC start vanzelf op bij een geprogrammeerde opname en zet het systeem na de opname ook weer uit of in stand-by zoals je wilt maar beslist niet in een slaapstand. Als ik het systeem later dan met de a.b. weer opstart zie ik een normale boot.
Testing, one, two ...
Verwijderd
Werkt prima. Beeld is goed. Alleen niet super maarja. Misschien dat een versterker nog helpt.
Maar hoe zit het nou met de radio aansluiting. De eerste is dus voor FM radio en de 2de voor TV. Ik moet dus op die eerste een kabel zien aan te sluiten voor FM radio? Want hij doet het nu al zonder kabel en alleen de TV kabel aangesloten. Alleen zijn sommige radio zenders nogal ruisig.
Ja.Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:45:
Nou de saber vista view is binnenOnder vista 32 bit (home premium) In windows media center
Werkt prima. Beeld is goed. Alleen niet super maarja. Misschien dat een versterker nog helpt.
Maar hoe zit het nou met de radio aansluiting. De eerste is dus voor FM radio en de 2de voor TV. Ik moet dus op die eerste een kabel zien aan te sluiten voor FM radio? Want hij doet het nu al zonder kabel en alleen de TV kabel aangesloten. Alleen zijn sommige radio zenders nogal ruisig.
Wat hardware lover ook al zei. Bij Vista MCE gaat je computer gewoon aan voordat de opname begint.
Alleen doet hij bij mij zichzelf niet afsluiten
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Vergeet het maar! Niet voor dat geld! Je moet ook nog aan zaken als CAM modules denken etc.....the squaler1 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:36:
Ik ben op zoek naar een tv kaart die hdtv ready is zowel met xp als vista overweg kan en dat in een budget van ongeveer 70 tot 80 euro. Ik ga dit gebruiken op een monitor van 1440x900 die binnenkort als 2de beeldscherm gaat werken en waar het beeld dan op weergegeven moet worden