Aanschaf mediacenter

Pagina: 1
Acties:
  • 638 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-08 10:49
Ik ben gevraagd een mediacenter (voor op UPC aansluiting) voor iemand in elkaar te zetten en zit te denken aan de volgende hardware:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Onderdeel       Product / Beschrijving
Processor       Intel Core 2 Duo T7200 (S479, 2x2.0GHz, 4MB, 667MHz FSB, Boxed) 
CPU Koeler     Zalman koeler
Moederbord     Gigabyte 8I945GMMFY
Hardeschijf 1   Samsung HD401LJ 400Gb SATA II 
Hardeschijf 2   Samsung HD401LJ 400Gb SATA II 
TV Tuner         TV PVR 500 MCE Kit Dual Tuner (inclusief afstandsbediening)
Grafische Kaart  nVidia 7600GT - HDMI/DVI
Kast             Silverstone SST-LC17S (mATX, Geen PSU, Zilver) 
Voeding       Nader uit te zoeken (bv Seasonic S12-500, 500W)
Windows      Windows Vista Home Premium

Mijn vragen waarbij ik hoop dat jullie kunnen meedenken:
- Omdat je de settopbox van UPC zal moeten blijven gebruiken is er een infrarood oog nodig die je op de settopbox plakt, zit die hier bij de TV Tuner of moet ik dit afzonderlijk bestellen?
- Raden jullie bepaalde hardware aan of af?
- Vergeet ik nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 09:14
FAQ eens lezen.
CSL Beleid

Deze vragen mogen niet meer gesteld worden.
Kijk voor een systeem in volgend topic

[BBG] Multimediasysteem september 2007

[ Voor 15% gewijzigd door Sven_Vdb op 18-09-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
Ik heb dit topic doorgelezen voor ik deze thread begon. Een mediacenter is toch niet 1 van de volgende:
Het gamesysteem
Het basissysteem (standaard PC voor o.a. internetten, textverwerken)
Het multimediasysteem
De 3d-workstation
De studentenlaptop

Deze PC moet niet:
Het multimediasysteem: Deze computer moet dus niet te duur zijn, maar wel in staat zijn om veel voorkomende taken, zoals tekst-, video- en fotobewerking, surfen op internet en het spelen van een spelletje, zonder problemen uit te voeren.
Deze PC moet:
Windows media center kunnen draaien, programma's opnemen icm settopbox, muziek beheren, te bedienen zijn zonder keyboard, mag duur zijn etc. etc.

[ Voor 16% gewijzigd door Pwigle op 18-09-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Eén ding valt mij erg op. Je gaat voor een systeem welke niet al te veel energie (vermogen) opneemt en dan wil je er mogelijk een voeding van maarliefst 500 Watt er in plaatsen?

Ik had hier tot voor kort een Dual Athlon systeem staan (2x Athlon MP 2800+) met acht 200GB S-ATA schijfen welke prima werkte op een 480 Watt Ernermax voeding. Een 500 Watt voeding voor het door jou genoemde systeem is een gigantische overkill. :)

Aangezien het een MultiMedia systeem moet worden zou ik eens kijken naar mogelijk een passief of semi-passief gekoelde voeding. Je moet dan wel als nog een case fan hebben, maar daar zijn wel still oplossingen voor te vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door _Dune_ op 18-09-2007 20:55 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Je hebt alles wel erg hoog ingezet, maarja is het ook nog een beetje toekomst proof... Maar moet er dan niet een kick-ass geluidskaart in ?
Sven_Vdb schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:45:
FAQ eens lezen.
CSL Beleid

Deze vragen mogen niet meer gesteld worden.
Kijk voor een systeem in volgend topic

[BBG] Multimediasysteem september 2007
Je bent geen modje, dus moet je dit soort opmerkingen ook niet plaatsen Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics Daarmee geef je aan dat je zelf ook niet goed de policies en FAQ leest ..... 8)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook een eis dat het systeem erg stil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
_Dune_ schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:53:
Ik had hier tot voor kort een Dual Athlon systeem staan (2x Athlon MP 2800+) met acht 200GB S-ATA schijfen welke prima werkte op een 480 Watt Ernermax voeding. Een 500 Watt voeding voor het door jou genoemde systeem is een gigantische overkill. :)
Goeie tip, ik ga opzoek naar een stillere (en eventueel zwakkere) voeding!
Caveman schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:54:
Je hebt alles wel erg hoog ingezet, maarja is het ook nog een beetje toekomst proof... Maar moet er dan niet een kick-ass geluidskaart in ?
[...]
Je bent geen modje, dus moet je dit soort opmerkingen ook niet plaatsen Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics Daarmee geef je aan dat je zelf ook niet goed de policies en FAQ leest ..... 8)
Ik denk dat ik wel tevreden ben met de onboard soundcard, het is belangrijker dat er goed beeld is.
Is het ook een eis dat het systeem erg stil is?
Ja dat is inderdaad erg belangrijker, ik wil zelfs inleveren op performance als het nodig is. De "PC" komt onder de TV te staan waar je redelijk dicht bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
Ik twijfel ook erg over de videokaart, misschien toch inwisselen voor een:
Geforce 8600GTS 256Mb met VGA, DVI en Component HDTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als je gaat kiezen voor video_opname via de settopbox van UPC dan kan enkel het kanaal opgenomen worden wat op dat moment geselecteerd is. De TV moet ook op dat kanaal blijven staan indien digitaal gekeken wordt. De keuze voor een Hauppauge 500 is dan ook niet logisch omdat je de S-video of composiet ingang van de TV-kaart gaat gebruiken en niet de onboard tuners. Een MCE 150 is daarvoor voldoende.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 18-09-2007 22:03 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaPoztMaster schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:32:
Ik twijfel ook erg over de videokaart, misschien toch inwisselen voor een:
Geforce 8600GTS 256Mb met VGA, DVI en Component HDTV
Ik zou een 2600pro nemen. Deze heeft genoeg power aanboord en de UVD. Deze schopt de kont van Nvidia's mediacenter oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
hardware-lover schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:55:
Als je gaat kiezen voor video_opname via de settopbox van UPC dan kan enkel het kanaal opgenomen worden wat op dat moment geselecteerd is. De TV moet ook op dat kanaal blijven staan indien digitaal gekeken wordt. De keuze voor een Hauppauge 500 is dan ook niet logisch omdat je de S-video of composiet ingang van de TV-kaart gaat gebruiken en niet de onboard tuners. Een MCE 150 is daarvoor voldoende.
Volgens mij stuurt UPC ook nog analoge signalen over de kabel, als de kwaliteit daarvan niet tegenvalt sluit ik het misschien wel zonder settopbox aan. Een andere optie is de digitale FTA signalen gebruiken (en accepteren dat je maar een beperkt aantal tv signalen hebt en vooral onzekerheid over de toekomst)...
ERG lastige keus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:03:
[...]

Ik zou een 2600pro nemen. Deze heeft genoeg power aanboord en de UVD. Deze schopt de kont van Nvidia's mediacenter oplossing!
2600pro? Heb je een linkje naar deze kaart? Ik krijg bij google alleen maar AMD/ATI resultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaPoztMaster schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:08:
[...]

Volgens mij stuurt UPC ook nog analoge signalen over de kabel, als de kwaliteit daarvan niet tegenvalt sluit ik het misschien wel zonder settopbox aan. Een andere optie is de digitale FTA signalen gebruiken (en accepteren dat je maar een beperkt aantal tv signalen hebt en vooral onzekerheid over de toekomst)...
ERG lastige keus...
Als het analoge signaal acceptabel genoeg is dan zou ik ook een Saber Vista view in overweging nemen. 2x analoog en PCIexpress met een beter TV-plaatje dan de Hauppauge 500. Ongeveer net zo duur dan de MCE500 in retail uitvoering maar heeft geen AB. Deze is echter los te krijgen van Microsoft vanaf zo'n dikke 20 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 18-09-2007 22:14 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaPoztMaster schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:09:
[...]

2600pro? Heb je een linkje naar deze kaart? Ik krijg bij google alleen maar AMD/ATI resultaten
euh.... ja... dat komt omdat het een AMD HD2600 PRO is....

De UVD is een speciale chip die aanwezich is op de HD serie van AMD. Deze zorgt voor het decoderen van video. De qualiteit hier van is veel beter dan wat nvidia te bieden heeft.

Edit: ik kan alleen de review niet weer vinden die het zo mooi met plaatjes laat zien :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
hardware-lover schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:12:
[...]

Als het analoge signaal acceptabel genoeg is dan zou ik ook een Saber Vista view in overweging nemen. 2x analoog en PCIexpress met een beter TV-plaatje dan de Hauppauge 500. Ongeveer net zo duur dan de MCE500 in retail uitvoering maar heeft geen AB. Deze is echter los te krijgen van Microsoft vanaf zo'n dikke 20 euro.
Hij ziet er inderdaad goed uit maar denk dat, omdat het een relatief onbekend merk ik, er weinig mensen achter me staan wat misschien weer problemen gaat opleveren binnen Vista Media Center bijvoorbeeld.
Daarnaast kan die hauppage toch zowel digitaal als analoog dus kan ik altijd nog switchen van opstelling of begrijp ik nou de werking van die kaart niet goed...
Wat denk jij?

[ Voor 10% gewijzigd door Pwigle op 18-09-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:13:
[...]

euh.... ja... dat komt omdat het een AMD HD2600 PRO is....

De UVD is een speciale chip die aanwezich is op de HD serie van AMD. Deze zorgt voor het decoderen van video. De qualiteit hier van is veel beter dan wat nvidia te bieden heeft.

Edit: ik kan alleen de review niet weer vinden die het zo mooi met plaatjes laat zien :'(
Op veel sites die kant en klaar media centers aanbieden kom ik deze kaart niet tegen. Opzich is dat geen probleem, zal er eens naar kijken.
Even los van die HD2600 PRO, wat zou jij doen: nVidia 7600GT - HDMI/DVI of Geforce 8600GTS 256Mb met VGA, DVI en Component HDTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaPoztMaster schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:26:
[...]

Op veel sites die kant en klaar media centers aanbieden kom ik deze kaart niet tegen. Opzich is dat geen probleem, zal er eens naar kijken.
Even los van die HD2600 PRO, wat zou jij doen: nVidia 7600GT - HDMI/DVI of Geforce 8600GTS 256Mb met VGA, DVI en Component HDTV
Dat zij ze niet aan bieden kan ik niets aan doen, ben het toch nooit eens met door bedrijven samen gestelde componenten (daarom bouw ik mijn systeemen zelf).
http://www.guru3d.com/article/Videocards/440/6

Maar goed, ik kan de site liet duidelijk zien dat de HD series qualiteit superieur was. Verder is de PRO ook nog goedkoper dan de GTS.

Verder is de keuze natuurlijk de 8600GTS omdat deze nieuwer is en nieuwere codex ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaPoztMaster schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:22:
[...]

Hij ziet er inderdaad goed uit maar denk dat, omdat het een relatief onbekend merk ik, er weinig mensen achter me staan wat misschien weer problemen gaat opleveren binnen Vista Media Center bijvoorbeeld.
Daarnaast kan die hauppage toch zowel digitaal als analoog dus kan ik altijd nog switchen van opstelling of begrijp ik nou de werking van die kaart niet goed...
Wat denk jij?
Ik heb de kaart (saber) zelf probleemloos draaien onder Vista Ultimate 32B. Ik heb ook de Hauppauge 500 gehad dus kan ik die 2 aardig vergelijken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Waarom de keuze voor een m-ATX S479 moederbord als de gekozen behuizing probleemloos een normaal ATX bord kan herbergen?
Je keuze heeft tot gevolg dat je relatief duur uit bent voor de aanschaf van je gekozen hardware.
Voor flink minder geld kan je gaan voor een C²D S775 oplossing waarbij je naar de toekomst toe meer uitbreidingsmogelijkheden zult hebben v.w.b. PCI(e) sloten e.d.?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-06 00:01

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Voor vragen over de VGA kaart, check de volgende review eens ;
http://xbitlabs.com/artic...play/video-playback2.html
Hierin staat veel over de afspeelkwaliteit van de kaarten, 7600GT wordt niet geadviseerd, ATI's zijn nu vaak beter. Er zijn nog wel meer reviews te vinden en daaruit blijkt dat de midrange kaarten meestal wel voldoen en dat sommigen daarvan ook heel goed HD kunnen weergeven. (H.264 en VC-1)

HDMI is leuk als je TV het ondersteunt, dit kan tevens geluid transporteren, hoewel ik daarvoor toch een aparte surroundset zou adviseren, bijvoorbeeld de Logitech Z-5450 met wireless surround speakers. HDMI bij nVidia ondersteunt nu nog geen geluid volgens de bovenstaande review.

Is een leuk bord maar vrij dure combi vanwege 'laptop' componenten (S479 bord en processor)
Zelf zou ik een gewone Intel S775 (krachtig) nemen of een AMD BE-2300/2350 (zuinig) BE-2400 komt binnenkort.
Je gebruikt dan standaard PC componenten en bent goedkoper uit denk ik.

Voeding van 500 Watt is vrij veel voor deze hardware, kan ook gerust een S12II 380 zijn.
Erg goed getest en behoorlijk stil EN efficient

Eeh, UPC settopbox blijven gebruiken?
Kun je waarschijnlijk maar beter vergeten, tenminste als je hiervan de digitale signalen wilt opnemen.
Is voor zover bekend nog geen oplossing voor icm MediaCenter (wegens CAM/SmartCard)
Analoog kan natuurlijk wel met UPC, zorg in ieder geval voor een schoon CATV TV signaal.
.

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er stond een poosje geleden nog een artikel op de frontpage over de HD-decoderingskwaliteit van gpu's.
Hoewel de kaarten van AMD de beste prestaties neerzetten, zeker in combinatie met vc-1-films, gaat de voorkeur van de reviewer uit naar de oplossing van nVidia. De prestaties van de midrange nVidia-kaarten zijn voldoende voor het vloeiend afspelen van alle films op een relatief oude cpu en de beeldkwaliteit is beter. Daarnaast kan de gebruiker bij de AMD-kaarten geen controle uitoefenen over de ruisonderdrukking. Verder concludeert de reviewer dat de budgetkaarten van beide fabrikanten absoluut niet geschikt zijn om het afspelen van hd-films te versnellen. De prestaties van zowel de Radeon HD 2400 XT als de GeForce 8500 GT schieten te kort om deze taak goed te kunnen uitvoeren. Deze kaarten worden in de markt gezet als een goedkope oplossing voor htpc-systemen, maar bieden onvoldoende power om dit mogelijk te maken.
nieuws: Hd-decoderingskwaliteit van gpu's vergeleken

Even goed opletten als je het HD gebeuren door de GPU wilt laten doen dus. Maar met een beetje Core 2 Duo CPU zal het geen probleem zijn om HD content af te spelen.

Verwijderd

Blorgg schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:19:
Er stond een poosje geleden nog een artikel op de frontpage over de HD-decoderingskwaliteit van gpu's.

[...]

nieuws: Hd-decoderingskwaliteit van gpu's vergeleken

Even goed opletten als je het HD gebeuren door de GPU wilt laten doen dus. Maar met een beetje Core 2 Duo CPU zal het geen probleem zijn om HD content af te spelen.
Jah, dat klopt, maar dat is een hele ouwe review met oude drivers.

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nou nou, wat je oud noemt hoor: 23 juli 2007, het artikel is dan toch al bijna 2 hele maanden oud ;)

Nvidia haalt 100 van de 100 kwaliteits punten, Ati 90 van de 100. Opzich geen wereld van verschil, maar ga nou niet voor Ati met excuses komen over oude drivers. Deze keer is Ati gewoon een klein beetje minder dan Nvidia in dit geval. Maar vervelender aan deze Ati kaarten is dat ze zowel in spellen, als in het decoderen van HD materiaal erg mager presteren. Voordeel is dan weer wel dat ze lekker goedkoop zijn.

En opzich is dat op dit moment wel kenmerkend voor AMD. Zowel Intel als Nvidia hebben beter preseterende producten, dus doen ze het enige wat ze kunnen doen: concureren met een sterke prijs/prestatie verhouding.

Verwijderd

AMD moet het inderdaad vooral van prijs/performance hebben.
Maar dat houdt niet in dat AMD niet ècht achterblijft van de top.
Ze kunnen wel lekker meekomen. 2600 Pro lijkt me wel oké voor een mediacenter :)
Maar als je liever voor een 8600GTS haalt is dat zeker geen verkeerde optie.

Verwijderd

Blorgg schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:36:
Nou nou, wat je oud noemt hoor: 23 juli 2007, het artikel is dan toch al bijna 2 hele maanden oud ;)

Nvidia haalt 100 van de 100 kwaliteits punten, Ati 90 van de 100. Opzich geen wereld van verschil, maar ga nou niet voor Ati met excuses komen over oude drivers. Deze keer is Ati gewoon een klein beetje minder dan Nvidia in dit geval. Maar vervelender aan deze Ati kaarten is dat ze zowel in spellen, als in het decoderen van HD materiaal erg mager presteren. Voordeel is dan weer wel dat ze lekker goedkoop zijn.

En opzich is dat op dit moment wel kenmerkend voor AMD. Zowel Intel als Nvidia hebben beter preseterende producten, dus doen ze het enige wat ze kunnen doen: concureren met een sterke prijs/prestatie verhouding.
Ik maak geen excusses, resente ati driver zijn steeds beter(wat ook wel tijd voor werd). Heb je die plaatjes wel eens gezien. Ga maar es kijken hoe die er uit zien. Dan zie je dat de AMD wel beter is. In games heb je helemaal gelijk dat de GTS veel beter presteerd.
http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=2777&Itemid=1

http://guru3d.com/article/Videocards/443/5/
http://techreport.com/articles.x/12843/11
http://theinquirer.net/?article=42430 (ja tis maar de inquirer)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 10:25 ]

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Als je voor een nVidia 8600 gaat, ga voor een GT versie en niet voor de GTS, scheelt toch weer aardig wat geld en dat extra wat de GTS versie biedt ga jij voor HTPC doeleinden niet gebruiken......

Voeding: vaak is een wat zwaardere voeding beter, efficienter en geeft stabielere stroom en je hebt wat extra ruimte. Kijk het is natuurlijk absoluut niet zo dat wanneer jij er een 500watt voeding inzet dat ie ook altijd 500watt trekt. Als je er 'maar' voor 300watt aan apparatuur aanhangt, gebruikt ie 'maar' 300watt. Iha presteert een 500watt voeding die 300watt verbruikt, beter dan een 300watt voeding die op z'n top moet als ie 300watt nodig heeft......

HDMI op je videokaart kan handig zijn als je idd ook een scherm hebt met eenHDMI ingang. nVidia kan wel degelijk ook audio over de HDMI hebben, soms met een onboard S/PDIF connector waar je dan het digitale geluid van je audiokaart aan het video signaal toevoegt. Maar ook de 'ATi methode' lijkt met deze Asus 8600GT nVidia kaart gevolgd te worden......

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:51
kaajee schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:08:
Als je voor een nVidia 8600 gaat, ga voor een GT versie en niet voor de GTS, scheelt toch weer aardig wat geld en dat extra wat de GTS versie biedt ga jij voor HTPC doeleinden niet gebruiken......

Voeding: vaak is een wat zwaardere voeding beter, efficienter en geeft stabielere stroom en je hebt wat extra ruimte. Kijk het is natuurlijk absoluut niet zo dat wanneer jij er een 500watt voeding inzet dat ie ook altijd 500watt trekt. Als je er 'maar' voor 300watt aan apparatuur aanhangt, gebruikt ie 'maar' 300watt. Iha presteert een 500watt voeding die 300watt verbruikt, beter dan een 300watt voeding die op z'n top moet als ie 300watt nodig heeft......

HDMI op je videokaart kan handig zijn als je idd ook een scherm hebt met eenHDMI ingang. nVidia kan wel degelijk ook audio over de HDMI hebben, soms met een onboard S/PDIF connector waar je dan het digitale geluid van je audiokaart aan het video signaal toevoegt. Maar ook de 'ATi methode' lijkt met deze Asus 8600GT nVidia kaart gevolgd te worden......
Je vergeet even dat een 500W voeding waar 250W uit wordt getrokken veel onzuiniger kan zijn dan bijv. een 300W die ook een load heeft van 250W.

Zoek maar eens wat op over efficiency.

• kaajee
Ricardo87 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:10:
[...]

Je vergeet even dat een 500W voeding waar 250W uit wordt getrokken veel onzuiniger kan zijn dan bijv. een 300W die ook een load heeft van 250W.

Zoek maar eens wat op over efficiency.
Kán zijn, je zegt het goed. Een andere argument kan zijn: Bij gelijke efficiency van beide (300W en een 500W) verdient in beginsel toch de 500W de voorkeur, omdat deze 'ingericht is om meer stroom te kunnen leveren zullen bijv. de gebruikte componenten ook minder 'aangesproken' (minder belast) worden en zal ie met minder koeling afkunnen en dat kan resulteren in een verlaging van de geluiden vanzelfsprekend....De componenten gebruikt in een 500watt PSU tov een 300Watt zijn dus bedoelt om 500W te kunnen 'verstoken' als je die maar 300Watt laat gebruiken zullen ze veel minder heet worden.....
(enfin punt is duidelijk hopelijk)

Verwijderd

kaajee schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:25:
[...]

Kán zijn, je zegt het goed. Een andere argument kan zijn: Bij gelijke efficiency van beide (300W en een 500W) verdient in beginsel toch de 500W de voorkeur, omdat deze 'ingericht is om meer stroom te kunnen leveren zullen bijv. de gebruikte componenten ook minder 'aangesproken' (minder belast) worden en zal ie met minder koeling afkunnen en dat kan resulteren in een verlaging van de geluiden vanzelfsprekend....De componenten gebruikt in een 500watt PSU tov een 300Watt zijn dus bedoelt om 500W te kunnen 'verstoken' als je die maar 300Watt laat gebruiken zullen ze veel minder heet worden.....
(enfin punt is duidelijk hopelijk)
Je weet dat een voeding het meest efficient is op een belasting tussen 50/60% ligt?
http://www.silentpcreview.com/article276-page1.html
(he ze hebben hem up gedate.... _/-\o_ )

"he new figures suggest better real-life performance than before, as the all-important <200W efficiency is actually better than originally thought."
http://www.silentpcreview.com/article226-page4.html

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 11:46 ]

• kaajee
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:36:
[...]

Je weet dat een voeding het meest efficient is op een belasting tussen 50/60% ligt?
http://www.silentpcreview.com/article276-page1.html
(he ze hebben hem up gedate.... _/-\o_ )

"he new figures suggest better real-life performance than before, as the all-important <200W efficiency is actually better than originally thought."
http://www.silentpcreview.com/article226-page4.html
Ja dat weet ik, en dat gaat dan toch in dit verhaal juist op?!
Stel dat je systeem even voor het gemak, 250watt nodig heeft (niet irreëel in TS config), dan heeft ie de meeste efficiency met een voeding van 500watt.......

Verwijderd

Naja de oude waardes waren meer naar 60/70%. :P. Ja, iets meer hebben is wel beter, zo lang je maar ongeveer tussen die 50/60% procent komt. Wat in de TS zijn geval idd niet 250watt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanverstege
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
ik ben ondertussen wel benieuwd of daPostMaster een definitief lijstje heeft gemaakt. Wil namelijk zelf ook een htpc gaan bouwen en vol dit soort dicussies dus vol aandacht..

Volgens mij zou je nu uitkomen op het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Onderdeel        Product / Beschrijving
Processor        AMD BE-2350 
CPU Koeler       Zalman koeler
Moederbord       ???
Geheugen         2 x 1Gb dram.. ??
Hardeschijf 1    Samsung HD401LJ 400Gb SATA II 
Hardeschijf 2    Samsung HD401LJ 400Gb SATA II 
Grafische Kaart  Club3d HD2600 PRO Passive
Voeding          S12II 380
Windows          Windows Vista Home Premium OEM
DVD writer       SATA Dual-layer zilver

Of niet ?

Kosten voor dit lijstje zouden dan worden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Onderdeel        Kosten
Processor         75,=
CPU Koeler        ??
Moederbord        ??
Geheugen          ??
Hardeschijf 1     75,=
Hardeschijf 2     75,=
TV Tuner         100,=
Grafische Kaart   92,=
Kast              85,= 
Voeding           55,=
Windows           90,=
DVD writer        30,=
Verzendkosten     50,=
-----------------------------------------
                 587,=

Vragen blijven nog: Moederbord, koeler + geheugen. Wie helpt om het lijstje compleet te maken ?

Persoonlijk zou ik het een uitdaging vinden om de prijs naar de 500,= te krijgen ! (maar wel de mogelijkheid blijven houden HD 1080p te kijken !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koeler
Voor media center coolers word vaak de Coolermaster Susurro aangeraden. Die is lekker plat en koeld goed.
http://www.hardware.info/...ct/Cooler_Master_Susurro/
http://www.hardware.info/...ce/bpifbptlag/viewconfig/

Mobo.
Uit de BBG(zijn die ook nog ergens goed voor)
pricewatch: MSI K9AGM2-FIH, 690G (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA, 1394)
Zo iets. 690G chipset is vaak iets zuiniger vergeleken met nvidia chips.

Geheugen
Geheugen, gewoon 2GB PC5300 dualchannel van jouw favo merk (Kingston ofzo)

Prijs reductie
Je zou, als je echt naar 500 euro toe wil, een harde schijf en de videokaart weg laten om zo gebruik te maken van de onboard 690G. Deze heeft ook hardware videoversnelling.
http://en.wikipedia.org/wiki/690G#IGP_General_features

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
stefanverstege schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 09:19:
ik ben ondertussen wel benieuwd of daPostMaster een definitief lijstje heeft gemaakt. Wil namelijk zelf ook een htpc gaan bouwen en vol dit soort dicussies dus vol aandacht..

Volgens mij zou je nu uitkomen op het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Moederbord       ???
Geheugen         2 x 1Gb dram.. ??

Of niet ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Onderdeel        Kosten
Processor         75,=
CPU Koeler        ??
Moederbord        ??
Geheugen          ??
Hardeschijf 1     75,=
Hardeschijf 2     75,=
TV Tuner         100,=
Grafische Kaart   92,=
Kast              85,= 
Voeding           55,=
Windows           90,=
DVD writer        30,=
Verzendkosten     50,=
                 587,=

Vragen blijven nog: Moederbord, koeler + geheugen. Wie helpt om het lijstje compleet te maken ?

Persoonlijk zou ik het een uitdaging vinden om de prijs naar de 500,= te krijgen ! (maar wel de mogelijkheid blijven houden HD 1080p te kijken !)
Onder de 500 gaat je natuurlijk nooit lukken!! Je moet nl. ook nog een moederbord, geheugen en een cpu cooler erbij tellen!

Een paar bes[paringen kun je wellicht overwegen:
-waarom (meteen) 2 schijven? Je kunt ook (eerst) beginnen met 1 van 500Gb bijv.......
-je kunt de aanschaf van een aparte grafische kaart uitstellen en daarmee besparen door te beginnen met een onboard. In beginsel kan de 690G van ATi 1080p weergeven, mits je een 2,4Ghz> CPU neemt. En je kunt later altijd nog een aparte graka kopen.....

En waarom de AMD BE-2350? Is nou niet de beste value voor it's (75) money......ik zou eerder gaan voor een AMD Athlon 64 X2 4400+ EE of AMD Athlon 64 X2 4600+ EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:19:
[...]
En waarom de AMD BE-2350? Is nou niet de beste value voor it's (75) money......ik zou eerder gaan voor een AMD Athlon 64 X2 4400+ EE of AMD Athlon 64 X2 4600+ EE
45watt tegenover 65watt(opgave fabrikant). Verder is de BE2350 beter te verkijgen.

(4400+EE @2,3GHZ is even duur als de BE2350 @2,1)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanverstege
Ok weer even een update van het lijstje

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Moederbord       MSI K9AGM2-FIH, 690G (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA, 1394)
Geheugen         2GB PC5300 dualchannel

Of niet ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Onderdeel        Kosten
Processor         75,=
CPU Koeler        40,=
Moederbord        60,=
Geheugen          75,=
Hardeschijf 1     75,=
Hardeschijf 2     75,=
TV Tuner         100,=
Grafische Kaart   92,=
Kast              85,= 
Voeding           55,=
Windows           90,=
DVD writer        30,=
Verzendkosten     50,=
                 762,=

De Coolermaster Susurro is helaas niet meer leverbaar, dus dat moet een andere worden, Nu even 40,= voor gereserveerd.

Besparing op kosten, zou inderdaad harddisk + videokaart kunnen worden, scheelt toch weer 167,-, (prijs wordt dan 595,-) daarnaast hoef ik niet perse op te nemen met de htpc. Scheelt ook weer 100,- komt er echter wel weer een afstandbediening + IR (Hauppauge MCE Remote) oog bij t.w.v 25,=.

Dan kom je uit op 520,=

Komt in de buurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja, ik zou dan gewoon de stock cooler nemen, scheeld ook weer een paar tientjes en aangezien de BE2350 erg koel blijf. Ben persoonlijk niet zon fan van Zalman, ik vind ze vaak te duur voor hun prestaties.

FF koelers kijken op hardware.info

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/nl-NL/products/ZGNnl2ZkyZ1l/bGNkbJiYmJfK,bGNkbJiYmJjK,bGNkbJiamJPK/viewbenchmark/
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/nl-NL/products/ZGNnl2ZkyZ5l/bGNkbJiYmJfK,bGNkbJiYmJjK,bGNkbJiamJPK/viewbenchmark/Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/nl-NL/products/ZGNnl2ZlyZxl/bGNkbJiYmJfK,bGNkbJiYmJjK,bGNkbJiamJPK/viewbenchmark/

De Hyper TX AMD is ook een goeie keuze en ook nog goedkoop :*)

Vraag is, gaan ze passen in de kast?!

http://www.hardware.info/...Hyper_TX_AMD_RRDCHS9U1GP/
http://www.hardware.info/...t/Cooler_Master_CK89JD2B/

Ik denk de CK8 wel, de HyperTX....misschien....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03
Koop ook een standaard Microsoft Windows Media Center infrarood ontvanger en afstandsbediening,

Werkt ideaal! Voor € 35,- te koop (o.a. bij Mycom).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanverstege
Bij de TV PVR 500 MCE Kit Dual Tuner (inclusief afstandsbediening) zit standaard een MCE afstandbediening. Indien ik deze niet neem kan ik inderdaad de MS WMC nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Maar die HyperTX is 136,5mm hoog en de kast die hij op het oog heeft (Silverstone LC17) is 170mm hoog, trek daar wat af ivm moederbord etc. Lijkt me dat dat makkelijk gaat passen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:21:
[...]

Maar die HyperTX is 136,5mm hoog en de kast die hij op het oog heeft (Silverstone LC17) is 170mm hoog, trek daar wat af ivm moederbord etc. Lijkt me dat dat makkelijk gaat passen.....
Naja in dat geval lijkt mij de HyperTX de beste keuze. Zeker voor een kleine 20 euries. Zalman is gelijk een stuk duurder.

pricewatch: Cooler Master Hyper TX AMD (Socket 754/939/940/AM2)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
Vandaag heb ik dan het mediacenter besteld, bedankt voor jullie input.

Uiteindelijk is dit het geworden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Processor        Intel Core 2 Duo E6600 2.40 GHz, 1066 MHz, 4 MB , Boxed 
CPU Koeler       Zalman CPU Koeler CNPS9500 AT Koper        
Moederbord       Asus Moederbord P5K Premium/Wifi-AP 
Geheugen         Kingston HyperX Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2
Hardeschijf 1    Samsung SpinPoint T133 400 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300   
Hardeschijf 2    Samsung SpinPoint T133 400 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300  
Grafische Kaart  Club3D VGA Radeon HD 2600 Pro Passive 512 MB, PCI-e 16x 
Kast             SilverStone SST-LC20S Zilver Zilver, Geen Voeding, Nee  
Voeding          Zalman Voeding ZM460B-APS 460 Watt ActivePFC, Zwart, EPS12V, 20- En 24-pins
DVD writer       NEC DVD-RW AD-7173S S-ATA, Bulk, Zwart 
Fan Cases        Nexus Technology Real Silent Case Fan 80 Mm, Met 4 Pin Molex

* Ik heb wat moeten aanpassen omdat anders de levertijden te groot werden (verwachte levertijd is allemaal <5 werkdagen op het geheugen na, die is maximaal 10 werkdagen)
* De fancases weet ik nog niet zeker of ik die aansluit, ligt aan het geluidsniveau en behoefte aan extra koeling.
* Graag rustig aan met de 'ik zou dit en dit genomen hebben in plaats van dit en dit" :)

Totaal was (alles via Salland) 1200 euro, ongeveer wat ik wilde uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
DaPoztMaster schreef op zondag 30 september 2007 @ 18:50:
..............
* Graag rustig aan met de 'ik zou dit en dit genomen hebben in plaats van dit en dit" :)

Prima keuze, maar als je geen commentaar wilt waarom plaats je je bericht dan? :P

Ok, 1 ding dan. ik zou een andere DVD speler gekozen hebben, die NEC's zijn nogal herrie makers.....maar ach daar heb je evt. weer proggies als CDBremse voor......

En de fan's; waarom een 4 pin molex variant gekozen? Je kunt beter de 3 pins moederbord versie's nemen. Die kun je altijd nog op een molex kwijt, maar ze zijn in principe bedoeld voor een (fan)header op je moederbord en daarmee zijn ze in de meeste gevallen 'regelbaar'danwel door de BIOS danwel door proggies als Speedfan. Je kunt op deze wijze dan zelf bepalen hoe hard de fan's draaien moeten en daarmee heb je het geluidsnivo ook volledig in de hand......

[ Voor 29% gewijzigd door kaajee op 01-10-2007 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaPoztMaster schreef op zondag 30 september 2007 @ 18:50:
Vandaag heb ik dan het mediacenter besteld, bedankt voor jullie input.

Uiteindelijk is dit het geworden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Processor        Intel Core 2 Duo E6600 2.40 GHz, 1066 MHz, 4 MB , Boxed 
CPU Koeler       Zalman CPU Koeler CNPS9500 AT Koper        
Moederbord       Asus Moederbord P5K Premium/Wifi-AP 
Geheugen         Kingston HyperX Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2
Hardeschijf 1    Samsung SpinPoint T133 400 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300   
Hardeschijf 2    Samsung SpinPoint T133 400 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300  
Grafische Kaart  Club3D VGA Radeon HD 2600 Pro Passive 512 MB, PCI-e 16x 
Kast             SilverStone SST-LC20S Zilver Zilver, Geen Voeding, Nee  
Voeding          Zalman Voeding ZM460B-APS 460 Watt ActivePFC, Zwart, EPS12V, 20- En 24-pins
DVD writer       NEC DVD-RW AD-7173S S-ATA, Bulk, Zwart 
Fan Cases        Nexus Technology Real Silent Case Fan 80 Mm, Met 4 Pin Molex

* Ik heb wat moeten aanpassen omdat anders de levertijden te groot werden (verwachte levertijd is allemaal <5 werkdagen op het geheugen na, die is maximaal 10 werkdagen)
* De fancases weet ik nog niet zeker of ik die aansluit, ligt aan het geluidsniveau en behoefte aan extra koeling.

Ziet er goed uit. Maybe beetje overkill. (Mobo en koeler bijv konden goedkoper zonder veel in te leveren). Wel grappig dat de E6600 nog leverbaar is. Deze is toch al een tijd EOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
kaajee schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:10:
[...]

Prima keuze, maar als je geen commentaar wilt waarom plaats je je bericht dan? :P

Ok, 1 ding dan. ik zou een andere DVD speler gekozen hebben, die NEC's zijn nogal herrie makers.....maar ach daar heb je evt. weer proggies als CDBremse voor......

En de fan's; waarom een 4 pin molex variant gekozen? Je kunt beter de 3 pins moederbord versie's nemen. Die kun je altijd nog op een molex kwijt, maar ze zijn in principe bedoeld voor een (fan)header op je moederbord en daarmee zijn ze in de meeste gevallen 'regelbaar'danwel door de BIOS danwel door proggies als Speedfan. Je kunt op deze wijze dan zelf bepalen hoe hard de fan's draaien moeten en daarmee heb je het geluidsnivo ook volledig in de hand......
Nou ik weet dat meer mensen dit topic meelezen omdat ze ook op het punt staan een MC aan te schaffen. Op het moment dat jij na lang zoeken nieuwe schoenen gekocht hebt, ga je dan nog verder kijken of ze ergens anders toch nog betere hebben ;) ? Overigens is commentaar prima, het was meer als grap bedoelt.

Goed punt van die molex aansluiting, ik heb dit niet eens gezien en mijn aandacht werd dan ook vooral getrokken naar het 'silent' gedeelte in de omschrijving van dit product. Gelukkig is het een aankoop van een paar euro, zoals al gezegd weet ik nog niet eens of ik het ga aansluiten. Sowieso handig om te hebben.
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:43:
[...]

Ziet er goed uit. Maybe beetje overkill. (Mobo en koeler bijv konden goedkoper zonder veel in te leveren). Wel grappig dat de E6600 nog leverbaar is. Deze is toch al een tijd EOL.
De afgelopen jaren heb ik de ontwikkelingen en types op CPU gebied niet meer gevolgd met als gevolg dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb me geprobeerd er in te verdiepen en dacht eigenlijk dat dit een recente CPU was (en beter dan de energie slurpende pentiums??)
Ben ook de Q6600 (Quad core) tegengekomen maar denk dat het overkill is (kan het niet zo 123 vinden maar gevoelsmatig wordt dat ook niet ondersteund op 32bit ultimate vista)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaPoztMaster schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:09:
[...]
De afgelopen jaren heb ik de ontwikkelingen en types op CPU gebied niet meer gevolgd met als gevolg dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb me geprobeerd er in te verdiepen en dacht eigenlijk dat dit een recente CPU was (en beter dan de energie slurpende pentiums??)
Ben ook de Q6600 (Quad core) tegengekomen maar denk dat het overkill is (kan het niet zo 123 vinden maar gevoelsmatig wordt dat ook niet ondersteund op 32bit ultimate vista)
De E6750 lijkt me daarom logischer als CPU keuze.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaPoztMaster schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:09:
[...]

Het is ook zeker wel een recente CPU. Alleen is hij nu steeds moeilijker te krijgen omdat deze niet meer gemaakt word en vervangen is door de E6750 in de zelfde prijs classe. (vandaar EOL :P). Ik heb de E6600 zelf ook en ik heb mijn pc nu een paar maandjes. Ik had geen zin om op de E6750 te wachten en ik heb nu een hogere multiplyer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:44

ByteDelight

Retro computing is alive!

(jarig!)
Ik moet toch echt effe reageren...

Allereerst: waarom niet DE sites voor Media Center info geraadpleegd: degroeneknop.nl en thegreenbutton.com.

Dan: waarom kijk je niet op internet wat voor een configuraties anderen voor een MCE hebben gekozen???
Dan was je eerste reactie geweest dat je een gigantische overkill hebt met de configuratie die je kiest.

Om maar een voorbeeld te noemen:
E2140
2 GB
320 GB (ruim 70 uur opname ruimte)
X300
PVR-500
Silverstone kast

Is al ruim voldoende voor een Media Center.
Btw, da's dus mijn configuratie.
Een snellere CPU, grotere harddisk en betere videokaart zou wel wat voordelen kunnen hebben, maar ik verwacht dat die zeer beperkt zijn.

Deze configuratie kan probleemloos overweg met MCE, ik draai Vista Home Premium.
Waarom zou je dan een zo veel zwaardere config kopen?
Wat zijn de voordelen?

Als je digitale TV hebt, moet je zeker overwegen digitale tuners te gebruiken, alhoewel die niet officieel ondersteund worden.
Van de week heb ik nog aan iemand info gevraagd die een setup met 4 digitale kaarten en 2 XBOX 360's als extenders in huis had. Kijk, voor zo'n machine kun je best wat stevigere hardware kopen.

Maar dat is mijn mening.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
bverstee schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:49:
Ik moet toch echt effe reageren...

Allereerst: waarom niet DE sites voor Media Center info geraadpleegd: degroeneknop.nl en thegreenbutton.com.

Dan: waarom kijk je niet op internet wat voor een configuraties anderen voor een MCE hebben gekozen???
Dan was je eerste reactie geweest dat je een gigantische overkill hebt met de configuratie die je kiest.

Om maar een voorbeeld te noemen:
E2140
2 GB
320 GB (ruim 70 uur opname ruimte)
X300
PVR-500
Silverstone kast

Is al ruim voldoende voor een Media Center.
Btw, da's dus mijn configuratie.
Een snellere CPU, grotere harddisk en betere videokaart zou wel wat voordelen kunnen hebben, maar ik verwacht dat die zeer beperkt zijn.

Deze configuratie kan probleemloos overweg met MCE, ik draai Vista Home Premium.
Waarom zou je dan een zo veel zwaardere config kopen?
Wat zijn de voordelen?

Als je digitale TV hebt, moet je zeker overwegen digitale tuners te gebruiken, alhoewel die niet officieel ondersteund worden.
Van de week heb ik nog aan iemand info gevraagd die een setup met 4 digitale kaarten en 2 XBOX 360's als extenders in huis had. Kijk, voor zo'n machine kun je best wat stevigere hardware kopen.

Maar dat is mijn mening.
Ik HEB andere sites geraadpleegd, sterker nog, de eerste config komt rechtstreeks van www.ikbenstil.nl, waarbij ze een kant en klare mediacenter hebben.

De configuratie die jij hebt verschilt toch niet zoveel van deze? Aangezien alle foto's erop komen wil ik de schijven in raid 1 zetten en hou ik dus effectief 400gb over (heb jij wel aan backup/redundantie gedacht?) Overigens zou het best kunnen dat ik een extender ga gebruiken in de toekomst, dan kan ik met dit systeem in ieder geval alle kanten op. Ik heb zelf nog een mediacenter waarbij je ziet dat het systeem aardig belast wordt bij zoeken in (misschien aantal maar niet noemen ;)) mp3'tjes, goed veel CPU power kan geen kwaad.
Bedankt voor de tip over digitale tv, ik ga het proberen maar weet dat ik digitaal alleen FTA kan ontvangen aangezien UPC alles encrypt (en de key om te decrypten deels in je settopbox gebakken zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:44

ByteDelight

Retro computing is alive!

(jarig!)
DaPoztMaster schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 18:00:
[...]
Ik HEB andere sites geraadpleegd, sterker nog, de eerste config komt rechtstreeks van www.ikbenstil.nl, waarbij ze een kant en klare mediacenter hebben.

De configuratie die jij hebt verschilt toch niet zoveel van deze? Aangezien alle foto's erop komen wil ik de schijven in raid 1 zetten en hou ik dus effectief 400gb over (heb jij wel aan backup/redundantie gedacht?) Overigens zou het best kunnen dat ik een extender ga gebruiken in de toekomst, dan kan ik met dit systeem in ieder geval alle kanten op. Ik heb zelf nog een mediacenter waarbij je ziet dat het systeem aardig belast wordt bij zoeken in (misschien aantal maar niet noemen ;)) mp3'tjes, goed veel CPU power kan geen kwaad.
Bedankt voor de tip over digitale tv, ik ga het proberen maar weet dat ik digitaal alleen FTA kan ontvangen aangezien UPC alles encrypt (en de key om te decrypten deels in je settopbox gebakken zit).
Okee, mooi, gelukkig maar.
En ja, UPC is wat dat betreft om te huilen... Maar helaas hebben we geen keus.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanverstege
Zelf zit ik nu ook eens te kijken naar dit soort systemen:

E600 datasheet

Kast is best aardig moet ik zeggen en de volgende setup:
  • Fujitsu Siemens [SCENIC E600]
  • P4 3.0GHz HT
  • 1Gb
  • 40GB
  • DVD rewriter
Deze kan je namelijk al krijgen voor rond de 295,=.

En er zit nog wat uitbreidings ruimte in:
  • 2 x sata! (er kunnen dus harddisken bij)
  • ruimte voor 2Gb geheugen
Geluidsproductie is tussen 23 en 35 db.. (is dat iets ?) en verbruik is max 113 watt

Zit me alleen af te vragen of dit dan in staat is om met een goede videokaar 1080p/1080i te genereren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel, maar ik zou hem niet nemen. Ik zou die P4 er uit gooien en een single core amd dan nemen. Dat scheelt enorm in verbruik en daardoor in warmte en daardoor weer in geluid. Een sempron 3000+ oid. Want 35DB is best veel.

Een HD2600pro moet dat makkelijk kunnen.

(Goedkopie media center

Mobo
MSI K9AGM2-FIH, 690G 60,-
Proc
AMD Athlon 64 3500+ (AM2, 2.2GHz, 512KB, 45W, Boxed) 45,-
of
AMD Athlon 64 3800+ (AM2, 2.4GHz, 512KB, 400MHz Bus, 45W, Boxed) 60,-
of
AMD Sempron 3400+ (AM2, 1.8GHz, 256KB, 400MHz Bus, 62W, Boxed) 35,-
Mem
2GB Amerk Dual Channel geheugen. 70,-
Vid
MSI RX2600PRO 74,-

+/- 250,- Euro. Ex kast maar met videokaart.

Alleen een kast.... Das wel persoonlijk en die zijn vaak nog al duur. Persoonlijk heb ik geen moeite mee als er echt een kleine computer staat. http://www.aopen.nl/products_detail.aspx?Auno=2586# (=)

Edit: Klopt. Ik heb nu bij azerty een compleet systeem samen gesteld. (Ik zou vista bij surfspot oid halen, studenten prijs is goed _/-\o_ )
http://farm2.static.flick...75256163_5af2854249_o.jpg

Deze is niet alleen sneller, maar meer geheugen, meer hardeschijf ruimte en geschikte videokaart.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dan mis je nog een harddisk, niet onbelangrijk lijkt me..... :P En die Siemems zal wel incl. een operating system zijn, dus tel er nog maar zo'n 150 euro bij op.

Ben het overigens wel met je eens hoor. Om nu nog 300eu aan een verouderd P4 systeem uit te geven......en dan zul je ook nog op zoek moeten naar een geschikte AGP kaart, want een PCIe slot zit er niet op.....(een AGP overigens alleen in de Premium Line).

Als je een goedkoop modern systeem wilt moet je eens bij 'goedkope' winkels kijken, ik zag laatst bij Kruidvat een modern systeem voorbij komen voor 300eu. Je zou evt. die onderdelen kunnen onderbrengen in een betere kast......(zoiets bijv.)

[ Voor 7% gewijzigd door kaajee op 03-10-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit je nog met een veel energy verbruikende Celleron. Ik zou toch echt kijken naar een AMD. Het powermanagement van AMD is beter dan die van intel op idle. En aangezien een mediacenter vaak staat te nietsen(= muziek af te spelen). Is het wel fijn als ie weinig verbruikt.

Intel Celeron D 326 (S775, 2.53Ghz, 533Mhz FSB, 256kB, 84W, Boxed)

Tegen

AMD Sempron LE-1250 2.2GHZ SKT AM2 512KB FSB800 45W

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:04:
Zit je nog met een veel energy verbruikende Celleron. Ik zou toch echt kijken naar een AMD. Het powermanagement van AMD is beter dan die van intel op idle. En aangezien een mediacenter vaak staat te nietsen(= muziek af te spelen). Is het wel fijn als ie weinig verbruikt.

Intel Celeron D 326 (S775, 2.53Ghz, 533Mhz FSB, 256kB, 84W, Boxed)

Tegen

AMD Sempron LE-1250 2.2GHZ SKT AM2 512KB FSB800 45W
Absoluut eens, maar als ie echt een goedkoop systeem wil (rond de 300eu) komt ie met jouw config niet weg......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ie echt goedkoop wil zou ik dan 2e hands gaan kijken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen30
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-09 08:59
De Nvidia divers voor Vista ondersteunen momenteel geen overscan op PAL via svideo. Dus als je nog geen lcd of plasma hebt dan moet je de drivers van april hebben (153.xx). ATI heeft deze problemen niet, mijn oude radeon 9500 geeft een beter beeld (op de TV) dan mijn nieuwe 8600 GT.
Ik ben absoluut geen ATI fanboy ofzo maar ik heb spijt dat ik geen 2600 heb gekocht.
Pagina: 1