[BBG] Multimediasysteem september 2007

Pagina: 1
Acties:
  • 357 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Het multimediasysteem van de best buy guide kan het beste worden gezien als de computer voor in de huiskamer, waar in principe een heel gezin op terecht moet kunnen. Deze computer moet dus niet te duur zijn, maar wel in staat zijn om veel voorkomende taken, zoals tekst-, video- en fotobewerking, surfen op internet en het spelen van een spelletje, zonder problemen uit te voeren. Daarnaast is het ook wel fijn als het systeem er een beetje mooi uitziet en niet te veel geluid produceert. Het budget is gesteld op 1200 euro waarbinnen de genoemde eisen moeten worden gerealiseerd.

ProductPrijs
ProcessorIntel Core 2 Duo E6750€ 168,-
MoederbordAsus P5K, Intel P35 € 105,08
Cpu-koelingArctic Cooling Freezer 7 Pro€ 15,47
Geheugen2GB (1GB x 2) PC5300 CL5 Kingston€ 67,20
VideokaartAsus GeForce 8600 GTS DDR3 Silent€ 181,57
TV-kaartHauppauge WinTV PVR 150MCE€ 52,99
GeluidskaartClub3D Theatron DD€ 38,-
NetwerkcontrollerOnboard
HardeschijfSamsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB€ 92,40
Dvd-branderNEC AD-7173S 18x€ 26,80
Flash-lezerApacer Embedded Card Reader 15 in 1€ 9,01
BehuizingAntec LifeStyle Sonata III (500W)€ 99,95
MonitorSamsung SyncMaster 206BW 20"€ 238,90
Toetsenbord en muisLogitech Cordless Desktop EX 110€ 22,50
LuidsprekersLogitech X-540 (5.1)€ 68,78
Totaalprijs bij opstellen BBG€ 1.186,65

Eventuele feedback, opmerkingen en suggesties zijn uiteraard welkom. Indien ze goed onderbouwd zijn en steekhoudend, zullen ze uiteraard meegenomen worden in deze editie van de BBG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
ik weet het niet hoor, maar ik vind het budget van een 'multimedia systeempje' eigenlijk best hoog.
een goedkopere videokaart wellicht een 8600Gt, een goedkopere processor en mobo. Dat zal in de taken waarvoor dit systeem is bedoeld eigenlijk weinig uitmaken. zo kan je misschien wel 100-200 euro besparen aan overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deugtniet schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 13:55:
ik weet het niet hoor, maar ik vind het budget van een 'multimedia systeempje' eigenlijk best hoog.
een goedkopere videokaart wellicht een 8600Gt, een goedkopere processor en mobo. Dat zal in de taken waarvoor dit systeem is bedoeld eigenlijk weinig uitmaken. zo kan je misschien wel 100-200 euro besparen aan overkill.
Tja we hebben ook altijd nog [BBG] Basissysteem juli 2007 (zal denk ook wel een augustus versie uitkomen)

Verschil is redelijk, tussen € 600,- en € 1200,- (50% verschil) maar mensen kunnen natuuriljk altijd zelf uit deze 2 guides een eigen systeem samen stellen _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:09
Voor een multimedia PC voor het gezin, is het wel een beetje overkill. ICM met de prijs denk ik dat er voor minder geld ook hele aardige multimediasystemen samen te stellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom worden er nooit meer AMD systeemen gemaakt ? beetje zonde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom geen intel core 2 Quad processor... volgens mij niet zo heel veel duurder meer, maar wel vele malen sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:24:
Waarom worden er nooit meer AMD systeemen gemaakt ? beetje zonde..
Wat boeit het of er een AMD of Intel-processor inzit? Het gaat om de prestaties, niet om het merk. Aan fanboyisme doen we hier niet.
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 09:00:
waarom geen intel core 2 Quad processor... volgens mij niet zo heel veel duurder meer, maar wel vele malen sneller!
Lijkt me niet dat een pc met met dergelijke eisen veel gebruik van 4 cores zal maken. Bovendien komt het bedrag dan boven de 1200 euro uit. Dus, wat is je onderbouwing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 09:00:
Voor dit systeem is het niet zo relevant dat je een quad processor erin propt. Dit systeem is niet bedoeld om zware taken te verrichten die met het high end game system zal gebeuren. Een game draaien moet kunnen, maar niet alles op high ;).

[ Voor 17% gewijzigd door XTREEMRaGE op 30-08-2007 00:14 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Een vraag mbt het moederbord en de videokaart

moederbord: waarom is er niet gekozen voor een GigaByte GA-P35-S3,Retail
http://www.azerty.nl/prod...l/89/35650/ga-p35-s3.html
scheelt weer wat geld, meer usb poorten, printer/seriele poort. Geen firewire maarja wie gebruikt dat :P

videokaart:
waarom niet de Sapphire Radeon X1950XT, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16
Deze komt beter uit in de benchmarks (tomshardware) en is nog goedkoper ook
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=12245
Direct x 10 is overrated en totaal niet boeiend atm. Of is dit alleen omdat hij silent is? want dan kan je er nog altijd de Arctic Accelero opzetten

edit:
nog een vraag over de CPU cooler. De stock koeler van de 6750 is volgens mij voldoende toch. Koelt iig zoals hij zou moeten en maakt niet al teveel lawaai. Is het dan nodig om de Arctic Cooling Freezer 7 Pro erop te zetten? of scheelt dit aanzienbaar in het geluid?

[ Voor 17% gewijzigd door thewizard2006 op 28-08-2007 11:25 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:45
thewizard2006 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:20:
edit:
nog een vraag over de CPU cooler. De stock koeler van de 6750 is volgens mij voldoende toch. Koelt iig zoals hij zou moeten en maakt niet al teveel lawaai. Is het dan nodig om de Arctic Cooling Freezer 7 Pro erop te zetten? of scheelt dit aanzienbaar in het geluid?
Ja.

Zelf vervangen hier in mijn eigen systeem, en scheelt een hele hoop...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een vraag mbt het moederbord en de videokaart

moederbord: waarom is er niet gekozen voor een GigaByte GA-P35-S3,Retail
http://www.azerty.nl/prod...l/89/35650/ga-p35-s3.html
scheelt weer wat geld, meer usb poorten, printer/seriele poort. Geen firewire maarja wie gebruikt dat :P

videokaart:
Direct x 10 is overrated en totaal niet boeiend atm. Of is dit alleen omdat hij silent is? want dan kan je er nog altijd de Arctic Accelero opzetten
Die kaart is helemaal niet DX10...
Edit: Oh je had het over de kaart in de TS, foutje 8)7 Lijkt mij ook wel een zinvolle vervanging ja.
edit:
Ik denk dat dat toch wel een beetje scheelt qua geluid. Hier merk ik het verschil in ieder geval wel. Bovendien past het prima in het budget, dus waarom niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 28-08-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
videokaart:

edit:
als je een arctic accelero op je kaart zet gaat in de meeste gevallen (officieel) je garantie t raam uit, niet iets om mee te adverteren.

@cpu cooler: ik heb al voor verschillende mensen hun stock cooler vervangen door een freezer, en stuk voor stuk vinden ze het die 15E dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Mr Alfabet schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 03:56:
[...]

als je een arctic accelero op je kaart zet gaat in de meeste gevallen (officieel) je garantie t raam uit, niet iets om mee te adverteren.
ben je nou een tweaker of niet :)

ja het ging over de kaart in de TS :). de ATI is geen direct X10 maar das volgens mij nog niet nodig en zeker niet voor een multimedia systeem.

iemand nog suggesties op het mobo?

[ Voor 23% gewijzigd door thewizard2006 op 29-08-2007 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:15

Pubbert

random gestoord

Ik zou zelf toch voor een HD2600XT in een multimediasysteem kiezen. Een HD2600XT is welliswaar niet zo snel als een 8600GTS, maar komt in meeste reviews waar het op afspelen van HD materiaal aankomt toch het vaakst als winnaar uit de bus t.o.v de 8600 serie.

Als de HD opties irrelevant zijn, is idd de eerder genoemde X1950 naar mijn idee nog een betere keus.

[ Voor 16% gewijzigd door Pubbert op 29-08-2007 11:19 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:10
Hmm,

Ik heb wel enkele suggesties:

Word dit systeem gebruikt om te overklokken?
Neen.

Waarom word er dan niet gekozen voor een Intel DP35DP moederbord.
Dit heeft zowat alles wat men nodig heeft (firewire, raid, 12usb poorten...) en kost iets minder als de P5K.

180euro voor een 3d-kaat dat 1: niet eens dx9 voluit kan draaien en 2: de processor harder laat werken als een vergelijkbare ATI kaart.
Kijk eens naar een x1950pro, dat scheelt makkelijk 60euro...

Als cardreader kan je evengoed de 16 in 1 nemen.

Met alles wat hier bespaard kan worden, kan je een betere muis-klaviercombo nemen en zorgen voor nog beter geluid...

Screenshotje van wat ik zou nemen:

Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/4527/vbfz5.th.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Aries.Mu op 30-08-2007 22:36 ]

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Ik heb heb een aantal benchmarks bekeken, maar daaruit bleek toch niet dat de ATI duidelijk minder processorbelasting veroorzaakte bij het weergeven van video. Verder vind ik zo'n 1950XT niet echt een goede keuze, aangezien die sowieso niet passief gekoeld is (voor zover ik weet) en dus ook geen videoversnelling biedt. Daarnaast heefdt de 8600GTS ook nog DirectX10 ondersteuning, als is dat niet echt snel te noemen. Voorlopig hou ik het nog maar even bij de 8600GTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Nu online

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Martin Sturm schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:45:
Ik heb heb een aantal benchmarks bekeken, maar daaruit bleek toch niet dat de ATI duidelijk minder processorbelasting veroorzaakte bij het weergeven van video. Verder vind ik zo'n 1950XT niet echt een goede keuze, aangezien die sowieso niet passief gekoeld is (voor zover ik weet) en dus ook geen videoversnelling biedt. Daarnaast heefdt de 8600GTS ook nog DirectX10 ondersteuning, als is dat niet echt snel te noemen. Voorlopig hou ik het nog maar even bij de 8600GTS.
Nou in de vele tests is de HD2600 idd wat minder dan de 8600GTS, maar in de 3dmark06 HDR/SM 3.0 wil die wel uitblinken ;).

Ik snap eigenlijk niet waarom je een passief gekoelde vid kaart wil(stiller waarschijnlijk?) hebben, als de standaard koeling van de kast zelf niet optimaal is. Als ik deze reviews moet geloven tomshardware en tweakers user review. Want in principie moet je een extra fan kopen om in deze kast te zetten wil je er optimaal van kunnen genieten.

En directx10 heb je op dit moment niks aan en over een jaartje is deze kaart al helemaal out of date wil je nog een game erop spelen in vergelijking met de X1950 XT. En volgens mij bood de X1950 idd geen volledige hardware versnelling aan. Gedeeltelijk als het goed is? Maar de kaart is wel krachtig genoeg. De HD2600XT biedt volgens mij wel volledige hardware versnelling aan?

8600GTS vs X1950XT
8600GTS vs HD2600XT

prijs van 8600GTS, X1950XT en de HD2600XT

Als ik zo naar de prijs en naar de kwaliteit kijk dan lijkt in mijn ogen de HD2600 de beste oplossing, lekker goedkoop en biedt genoeg horsepower voor een multimedia systeem. Zoals je zelf al aangaf presteert de HD2600 niet veel minder dan de 8600GTS en daardoor rechtvaardigt het de hogere prijs van de 8600GTS niet veel imo. De X1950XT daarin tegen is het snelst van deze drie, maar is veel duurder en het is volgens mij niet echt voor een multimedia pc bedoeld, gaat meer richting de high-end kant op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
geen idee waarom de pricewatch voor de 1950xt die prijzen geeft maar de onderstaande zijn een stuk goedkoper!!!
http://www.azerty.nl/prod...12245/radeon-x1950xt.html
http://www.azerty.nl/prod...on-x1950xt-arctic-x2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Beeldscherminstellingen (wijzigen)
2. Geavanceerde hardware instellingen
3. Probleem oplossen (instelling wijzigen)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2016 21:48 . Reden: hardware(video)acceleratie instellinkjes fijnstellen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Omdat er toch wel steekhoudende argumenten zijn om een ATI 1950XT te verkiezen boven een GeForce 8600GTS, ben ik even gaan kijken in de pricewatch. Daaruit blijkt dat videokaarten met deze videochip niet erg veel verkrijgbaar meer zijn (de meeste varianten zijn nog maar bij 2 tot 3 winkels te verkrijgen volgens de pricewatch). Het idee van de BBG is dat de aanbevolen componenten wel een beetje goed verkrijgbaar zijn. De enige uitzondering hierop is de Sapphire Radeon X1950XT 256MB DDR. Dat zou dus een mogelijk alternatief zijn. Het enige bezwaar aan deze videokaart (imho) is dat er geen hardwarematige videoversnelling op deze kaart aanwezig is, waardoor hij minder geschikt is voor een multimediasysteem, aangezien hier ook video op gekeken moet kunnen worden.
Mede gezien bovenstaande punten overweeg ik toch om de GeForce 8600GTS te handhaven omdat deze passief gekoeld is en hardwarematige videoversnelling biedt en als 'extra' ook nog DirectX10 ondersteund (ik weet dat dit niet zo heel belangrijk is). Ik vind het prijsverschil tussen de ATI HD2600XT wel te rechtvaardigen, aangezien hij toch wel een stuk beter presteert (het prestatieverschil tussen de HD2600XT en GF8600GTS is op de THG-overzicht net zo groot als tussen de 1950XT en GF8600GTS en het prijsverschil is ong. net zo groot). Ik denk dat ik daarom de ATI 1950XT als alternatief noem in de tekst voor mensen die meer gameprestaties willen, maar geen belang hechten aan de hardwarematige videoversnelling. Ook gezien de matige verkrijgbaarheid van de ATI 1950XT-videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Nu online

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

De X1950 heeft geen volledige hardware versnelling!! Maar is wel 'gedeeltelijk' aanwezig (slechte woord keuze :p). http://ati.amd.com/products/RadeonX1950/specs.html

Ik zit wel met een vraagje over de passieve koeling, waarom wil je dat eigenlijk erin hebben? Waarom verkies je dat boven een actieve koeling? Of heb ik erover heen gelezen ;x

[ Voor 13% gewijzigd door XTREEMRaGE op 04-09-2007 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
XTREEMRaGE schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:12:
De X1950 heeft geen volledige hardware versnelling!! Maar is wel 'gedeeltelijk' aanwezig (slechte woord keuze :p). http://ati.amd.com/products/RadeonX1950/specs.html

Ik zit wel met een vraagje over de passieve koeling, waarom wil je dat eigenlijk erin hebben? Waarom verkies je dat boven een actieve koeling? Of heb ik erover heen gelezen ;x
is stiller

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:03:
[...]

Tja we hebben ook altijd nog [BBG] Basissysteem juli 2007 (zal denk ook wel een augustus versie uitkomen)

Verschil is redelijk, tussen € 600,- en € 1200,- (50% verschil) maar mensen kunnen natuuriljk altijd zelf uit deze 2 guides een eigen systeem samen stellen _/-\o_
Roflmao. zo kan je ook uitleggen! Het verschil begint altijd vanaf nul, je gaat volgens mij rekenen vanaf het laagste getal. Dan kom je op een verschil van 100% (600= 100%, 1200 = 2x 600, 200%, 200-100= 100% verschil).

Afgezien daarvan, het gaat eigenlijk helemaal niet of er voldoende verschil is tussen de systemen. de vraag zou moeten zijn; kan ik voor dit geld een leuk MM-systeem samenstellen. Als ik het mm-systeem zo bekijk, kan er idd wel zo'n € 200,- vanaf. Voor € 1000,- moet er toch een leuk mm-systeem gebouwt kunnen worden ?

Waarom moet er perse een €168,- kostende C2D 6750 in ?
Ben je minder MM af, als er een iets langzamere cpu inzit ?
Waarom een kast met een 500watter ?
Kan je met dit mm-systeem niet af met een 400watt voeding ?
Waarom een aparte koeling, is dat nou zo nodig ?
Waarom een TV-kaart? Omdat we vinden dat dat in een MM-systeem thuishoort ?
Waarom dan niet gelijk een Webcam erbij ? Da's toch harstikke MM :P
En die USB-stick, die zie ik ook niet?
Die hoort in de huiskamer, word er gezegt. Waarom dan niet gelijk een HTCP kast ?
Zomaar een paar vragen :>

Zowiezo zou ik het toetsenbord en de muis buiten de configuratie laten, kunnen mensen zelf beslissen welk kleurtje ze willen en/of hoeveel geld ze daaraan uitgeven. Eventueel kan je wel aanbevelingen doen onder het kopje "randapparatuur". Daar zou de printer, scanner enzo ook mooi bijpassen.

[ Voor 8% gewijzigd door Madrox op 13-09-2007 17:19 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Madrox schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:42:
[...]

Roflmao. zo kan je ook uitleggen! Het verschil begint altijd vanaf nul, je gaat volgens mij rekenen vanaf het laagste getal. Dan kom je op een verschil van 100% (600= 100%, 1200 = 2x 600, 200%, 200-100= 100% verschil).

Afgezien daarvan, het gaat eigenlijk helemaal niet of er voldoende verschil is tussen de systemen. de vraag zou moeten zijn; kan ik voor dit geld een leuk MM-systeem samenstellen. Als ik het mm-systeem zo bekijk, kan er idd wel zo'n € 200,- vanaf. Voor € 1000,- moet er toch een leuk mm-systeem gebouwt kunnen worden ?

Waarom moet er perse een €168,- kostende C2D 6750 in ?
Ben je minder MM af, als er een iets langzamere cpu inzit ?
Waarom een kast met een 500watter ?
Kan je met dit mm-systeem niet af met een 400watt voeding ?
Waarom een aparte koeling, is dat nou zo nodig ?
Waarom een TV-kaart? Omdat we vinden dat dat in een MM-systeem thuishoort ?
Waarom dan niet gelijk een Webcam erbij ? Da's toch harstikke MM :P
En die USB-stick, die zie ik ook niet?
Die hoort in de huiskamer, word er gezegt. Waarom dan niet gelijk een HTCP kast ?
Zomaar een paar vragen :>

Zowiezo zou ik het toetsenbord en de muis buiten de configuratie laten, kunnen mensen zelf beslissen welk kleurtje ze willen en/of hoeveel geld ze daaraan uitgeven. Eventueel kan je wel aanbevelingen doen onder het kopje "randapparatuur". Daar zou de printer, scanner enzo ook mooi bijpassen.
Er wordt ook gekeken naar de beste prijs-prestatie verhouding, daarom krijg je dus de e6750 en een 500watt cpu.
Als jij zelf een budget hebt van € 1000 dan kan je toch de tv-kaart e.d. eraf halen?
Er wordt voor een budget van € 1200 een zo compleet mogelijk systeem inelkaar gezet.
De mensen die deze BBG's gebruiken zijn de misschien wat minder technische mensen en vinden het m.i. beter als ze een compleet systeem voorgeschoteld krijgen waar ze nog dingen af kunnen halen dan dat ze zelf nog moeten zoeken naar bepaalde onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ECS Geforce 8800 GTS, 320 MB, DDR3, PCI Express x16
€ 266,12
Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775
€ 172,36
GigaByte GA-P35-S3,Retail
€ 91,46
Arctic Freezer 7 pro
€ 16,67
Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2
€ 61,65
Kingston KVR667D2N5K2/1G, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz,
€ 32,36
Hauppauge WinTV PVR 150 MCE, PCI
€ 62,75
Samsung SpinPoint T166,7200RPM, SATA II, 8MB, 400GB
€ 79,55
NEC AD-7173S, Serial ATA150, Zwart, OEM
€ 28,10
Apacer 15-in-1 card reader, Zwart
€ 9,17
Antec Sonata III,Zwart
€ 104,98
Samsung 931BF, Zilver/Zwart, 19 "
€ 271,74
Logitech Ultra-Flat Keyboard, Zwart, zilver, Retail
€ 16,17
Logitech Optical Wheel Mouse USB ,Zwart
€ 6,21
Creative Audigy SE 7.1 OEM
€ 21,67

€ 1240,96

Ik heb zelf ook eentje samengesteld voor een iets duurdere prijs, maar wel een beter systeem vind ikzelf.

Modbreak:Je vindt dat je een beter systeem hebt? Wat is er dan fout aan het reeds samengestelde systeem? En waarom is jouw keuze beter? Kortom: Motivaties! Dit soort lijstjes zijn nogal nutteloos zo :o.

[ Voor 11% gewijzigd door Thandor op 15-09-2007 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

sajoku schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:13:
[...]
Er wordt ook gekeken naar de beste prijs-prestatie verhouding, daarom krijg je dus de e6750 en een 500watt cpu.
Misschien er maar een 500W PSU van maken ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 18:28:
Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2
€ 61,65
Kingston KVR667D2N5K2/1G, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz,
€ 32,36

Ik heb zelf ook eentje samengesteld voor een iets duurdere prijs, maar wel een beter systeem vind ikzelf.
Begrijp ik hieruit dat je 3GB totaal hebt? (2+1?)
Zo ja, dan weet je ook dat je hiermee geen dual-channel kan draaien ?

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 18:29:
[...]

Misschien er maar een 500W PSU van maken ;)
whoops sorry my bad, dat bedoelde ik natuurlijk ;)

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
RoD schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 10:10:
[...]
Wat boeit het of er een AMD of Intel-processor inzit? Het gaat om de prestaties, niet om het merk. Aan fanboyisme doen we hier niet.
Dat was vroeger wel anders. Als iemand het woord 'intel' maar in z'n post zette kwamen er gelijk 5 reacties dat hij AMD moest nemen. Gelukkig zijn we van dat gezanik af.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Dancing_Animal schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:44:
[...]
Dat was vroeger wel anders. Als iemand het woord 'intel' maar in z'n post zette kwamen er gelijk 5 reacties dat hij AMD moest nemen. Gelukkig zijn we van dat gezanik af.
Ja, nu is het meestal andersom :+ Slaap je nu beter :> ?

Verwijderd

Dancing_Animal schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:44:
[...]
Ik denk dat het beter is dat we gewoon objectief blijven, en kijken naar de prijs/prestatie verhouding en misschien de prijs/watt verhouding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Martin Sturm schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 09:16:
Ik denk dat ik daarom de ATI 1950XT als alternatief noem in de tekst voor mensen die meer gameprestaties willen, maar geen belang hechten aan de hardwarematige videoversnelling. Ook gezien de matige verkrijgbaarheid van de ATI 1950XT-videokaarten.
Waarom vindt de pricewatch niet het goede als ik op ATI 1950XT zoek?? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Magic6399 schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:39:
[...]

Waarom vindt de pricewatch niet het goede als ik op ATI 1950XT zoek?? :? :?
Omdat die niet (meer) verkocht worden onder het merk 'ATi', je moet dus gewoon zoeken op 1950 XT, eventueel met 'Radeon' erbij.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hahn schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:41:
[...]

Omdat die niet (meer) verkocht worden onder het merk 'ATi', je moet dus gewoon zoeken op 1950 XT, eventueel met 'Radeon' erbij.
Vandaar... nu wel gevonden, dank u! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 20:14

NielsNL

DigiCow

Een behuizing is natuurlijk erg persoonlijk.
Maar waarom verkiest iedereen deze (Antec LifeStyle Sonata III) case boven cases die meer op een audio apparaat lijken, eventueel met ingebouwd display?
En kan deze case ook horizontaal?
edit:
Een multimedia systeem is geen HTPC. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door NielsNL op 05-10-2007 23:53 ]

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Zou zelf de sonata III uit de BBG halen, zo mooi is die niet en gebruikers ervan zijn ook minder positief. Goede vervangers zijn bijvoorbeeld de Coolermaster 690C en Gigabyte Poseidon. Die twee komen er toevallig? ook heel goed uit bij de luxe ATX kasten review van Harwareinfo magazine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
RoD schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 10:10:
Moet je de budget guide eens lezen ;)

Voor een multimedia systeem zou ik iig niet bezuinigen op zaken zoals speakers(ik neem aan dat er ook films op gekeken moeten worden?)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Gelieve niet dit topic gebruiken voor 'probleemvragen'. Er zijn naast Complete Systemen & Laptops (waar sowieso geen probleemvragen thuishoren) nog talloze subfora waar je terecht kunt :).
.

[ Voor 85% gewijzigd door Thandor op 13-10-2007 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Modbreak:Zie topicwaarschuwing :). Dit is simpelweg een kwestie van uitzoeken welke hardware er exact in de systemen zit en deze vergelijken met nagenoeg identieke hardware (bv. dezelfde architectuur en geheugenbus configuratie). Op basis van dergelijke analyses en het aflezen van benchmark resultaten kun je ongetwijfeld een conclusie trekken.

[ Voor 83% gewijzigd door Thandor op 15-10-2007 01:09 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu dit systeem ruim een maand thuis staan, en ik vind toch wel dat hij een hoop herrie maakt. Ik dacht juist door wat extra geld uit te geven aan een extra stille kast/grafische kaart dat hij redelijk stil zou moeten zijn, maar het lijkt wel alsof ik voortdurend een stof zuiger aan heb staan. Ik had in het begin al de fan op LOW gezet, maar na 2x the blue screen of death gehad te hebben, heb ik hem toch maar weer op MED gezet....
Is dit ook jullie ervaring? Enige oplossingen hiervoor, of is dit iets waar ik mee moet zijn te leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapgvk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-06-2024

jaapgvk

dus...

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:07:
ik heb nu dit systeem ruim een maand thuis staan, en ik vind toch wel dat hij een hoop herrie maakt.
Heb je in je bios de regeling van je cpu koeler aangezet?

Ik had in het begin mijn cpu koeler op volle toeren draaien. Toen was het ook net een stofzuiger.

Op zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan met het systeem uit de startpost ook de nieuwste spellen worden gespeeld (hoeft niet alles op high) of moeten er dan zaken vervangen worden voor andere spullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 21:25
je kan hier gerust games op spelen. je kan wel afwegen om die 8600 te vervangen door een 8800 maar dat is een keus die je zelf moet maken (prijs)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:50:
Kan met het systeem uit de startpost ook de nieuwste spellen worden gespeeld (hoeft niet alles op high) of moeten er dan zaken vervangen worden voor andere spullen?
Waarom vergelijk je niet even de aanbevolen systeemeisen van de games die je wilt spelen met de specs in de TS? Op jouw vraag is geen eenduidig antwoord te geven, aangezien het afhangt van wat je precies wilt spelen, en wat precies je eisen zijn qua settings, resolutie, en hoeveel geld je in dit geval er voor over hebt. En dan is er nog zoiets als een topicwaarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:35:
[...]

Waarom vergelijk je niet even de aanbevolen systeemeisen van de games die je wilt spelen met de specs in de TS? Op jouw vraag is geen eenduidig antwoord te geven, aangezien het afhangt van wat je precies wilt spelen, en wat precies je eisen zijn qua settings, resolutie, en hoeveel geld je in dit geval er voor over hebt. En dan is er nog zoiets als een topicwaarschuwing.
de nieuwste games (dus de specs van die games)
en niet alles hoeft op high (de settings en resolutie)

Ik krijg een beetje het idee dat je hier niks mag vragen als je niet iemand bent die superveel verstand heeft van alle technieken en onderdelen.

Anders zou mijn vraag ook overbodig zijn. En wat heeft een best buy dan voor zin als je er niet meer informatie over in mag winnen?

Ik heb wel interesse in het systeem zoals het in de starpost staat, maar heb er verder niet veel verstand van. Ik weet niet precies wat je met elkaar kan combineren en wat het doet met de prestaties.

Daarom is mijn vraag, kan je met dat systeem gewoon uit de voeten met de spellen zoals die nu op de markt verschijnen, of moeten er daarvoor andere/betere onderdelen aangeschaft worden.

Ik heb namelijk geen 2000 euro over voor een gamesysteem zoals dit in een andere best buy staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Een opmerking mbt de CPU cooler. Naar mijn mening is de Freezer 7 Pro in het BBG systeem, waarbij ik er van uitga dat men niet pér definitie gaat overclocken, overbodig. Daar waar de standaard koeler niet veel luider is dan de Freezer 7 Pro op een vergelijkbaar toerental, is hij een extra kostenpost. De 7 Pro mag dan wel iets beter koelen, in geval van niet OC'n heb je aan de standaard koeler genoeg. In een systeem waarbij het wenselijk is dat deze redelijk stil is, is de 7 Pro naar mijn mening ook niet op z'n plaats zonder fan controller of bios fan control omdat de fan op volle toeren héél veel herrie maakt. Men moet dus een 1 van die 2 methoden inzetten en kan dan, zoals eerder gezegd, net zo goed bij de stock cooler blijven. Ik ben mij er van bewust dat de 7 Pro een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding kent en ga daar ook niet aan voorbij, maar een lage prijs voor veel waar is ook niet alles.
Ook in systemen waarmee wel wordt OC, twijfel ik trouwens of het een aanrader is vanwege het lawaai op volle toeren. Btw: ik weet dat bijna elke (niet stock) koeler op volle toeren meer lawaai maakt :).

Overigens ben ik met mijn bewust lichte OC icm m'n Freezer 7 Pro en bios fanregeling redelijk tevreden. Ik draai m'n CPU fan liever voluit en zie liever niet dat m'n bios of andersoortig instrument de fan een tikke omlaag brengt, maar ik moet zeggen dat hij een stuk stiller is met QST en toch nog redelijk blijft coolen.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:16:
[...]

de nieuwste games (dus de specs van die games)
en niet alles hoeft op high (de settings en resolutie)

Ik krijg een beetje het idee dat je hier niks mag vragen als je niet iemand bent die superveel verstand heeft van alle technieken en onderdelen.

Anders zou mijn vraag ook overbodig zijn. En wat heeft een best buy dan voor zin als je er niet meer informatie over in mag winnen?

Ik heb wel interesse in het systeem zoals het in de starpost staat, maar heb er verder niet veel verstand van. Ik weet niet precies wat je met elkaar kan combineren en wat het doet met de prestaties.

Daarom is mijn vraag, kan je met dat systeem gewoon uit de voeten met de spellen zoals die nu op de markt verschijnen, of moeten er daarvoor andere/betere onderdelen aangeschaft worden.

Ik heb namelijk geen 2000 euro over voor een gamesysteem zoals dit in een andere best buy staat.
Heb je uberhaubt mijn post gelezen?
temp00 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:57:
Een opmerking mbt de CPU cooler. Naar mijn mening is de Freezer 7 Pro in het BBG systeem, waarbij ik er van uitga dat men niet pér definitie gaat overclocken, overbodig. Daar waar de standaard koeler niet veel luider is dan de Freezer 7 Pro op een vergelijkbaar toerental, is hij een extra kostenpost. De 7 Pro mag dan wel iets beter koelen, in geval van niet OC'n heb je aan de standaard koeler genoeg. In een systeem waarbij het wenselijk is dat deze redelijk stil is, is de 7 Pro naar mijn mening ook niet op z'n plaats zonder fan controller of bios fan control omdat de fan op volle toeren héél veel herrie maakt. Dus moet men een 1 van die 2 methoden inzetten en kan dan, zoals eerder gezegd, net zo goed bij de stock cooler blijven. Ik ben mij er van bewust dat de 7 Pro een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding kent en ga daar ook niet aan voorbij, maar een lage prijs voor veel waar is ook niet alles.
Ook in systemen waarmee wel wordt OC, twijfel ik trouwens of het een aanrader is vanwege het lawaai op volle toeren. Btw: ik weet dat bijna elke (niet stock) koeler op volle toeren meer lawaai maakt :).

Overigens ben ik met mijn bewust lichte OC icm m'n Freezer 7 Pro en bios fanregeling redelijk tevreden. Ik draai m'n CPU fan liever voluit en zie liever niet dat m'n bios of andersoortig instrument de fan een tikke omlaag brengt, maar ik moet zeggen dat hij een stuk stiller is met QST en toch nog redelijk blijft coolen.
Eens. Qua herrie doet hij niet onder voor de stock koeler. Ik gebruik de koeler ook icm een fanregelaar. Op volle kracht is het net een opstijgend vliegtuig, maar op halve kracht blijft je pc mooi koel en hoor je de koeler nauwelijks.
Ik zou de koeler er ook uit laten.

[ Voor 46% gewijzigd door RoD op 26-10-2007 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:43:
[...]

Heb je uberhaubt mijn post gelezen?
Ja die heb ik gelezen, mijn vraag staat dan ook nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil gaan proberen de Multimedia PC op te bouwen in een HTPC kast. Is er al iemand die dat heeft geprobeerd? Ik verwacht problemen met de Asus GeForce 8600 GTS DDR3 Silent videokaart die veel ruimte inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:16:
[...]

Je wint geen informatie in over de BBG computer, je wilt zelf geen energie steken in het beantwoorden van je eigen vragen.
Ik heb wel interesse in het systeem zoals het in de starpost staat, maar heb er verder niet veel verstand van.
Dan moet je aan de slag gaan, en je gaan inlezen op de materie. Als dit te hoog voor je gegrepen is, dan kun je misschien beter bij Beginnersweb aankloppen.
Ik weet niet precies wat je met elkaar kan combineren en wat het doet met de prestaties.

opzoeken wat de spelen zelf als minimum vereiste en als aanbevolen hardware geven. Daarna met benchmarks gaan vergelijken welke huidige kaart geschikt is.
Tja, dan moet je je budget opschroeven of je eisen naar beneden schroeven. Tering naar de nering zetten en zo
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:03:
[...]
Ja die heb ik gelezen, mijn vraag staat dan ook nog steeds.
En die zul je dus zelf moeten beantwoorden. Dit topic is namelijk niet bedoeld om "wat moet ik doen" vragen te stellen, zoals in vette blauwe letters in de topicwaarschuwing staat. Ga dus aan het werk in plaats van je vragen te stellen waar ze niet de bedoeling zijn.

Dit klinkt misschien wat onvriendelijk, maar het CSL forumdeel is zwaar vervuild geweest door mensen met de instelling "ik wil iets, kan iemand anders het voor me uitzoeken?" en dat is nou juist niet de bedoeling. Dus aan de slag, met de tips hierboven kun je het zelf. Succes :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 01:09:
[...]
Als dit te hoog voor je gegrepen is, dan kun je misschien beter bij Beginnersweb aankloppen.
Lekker denegerend. Maar goed, weet ik waar ik aan toe ben.

Heb al aangegeven dat ik geen voldoende verstand heb van pc's. Ik heb er nu een nodig en niet over een x tijd dat ik me eindelijke meester heb gemaakt van de ins en outs van computerland.

bedankt voor de vriendelijke toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:24:
[...]
Lekker denegerend. Maar goed, weet ik waar ik aan toe ben.
Heb al aangegeven dat ik geen voldoende verstand heb van pc's.
Met alle respect maar dit is een forum voor de gevorderde (IC)T-liefhebber. Zoals je zelf al aangeeft heb je geen voldoende verstand van pc's. Hoezo post je hier dan (tegen de voorwaarden in)? Over het algemeen zijn de mensen/moderaters hier trouwens idd veel 'vriendelijker' en respectvoller dan op andere fora in het reageren op niet gepaste of wenselijke topics/reacties. Misschien kan je je vraag idd beter stellen op www.helpmij.nl of www.beginnersweb.nl. Suc6

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

temp00 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:57:
Een opmerking mbt de CPU cooler. Naar mijn mening is de Freezer 7 Pro in het BBG systeem.....................................
Wordt hier nog een keer op gereageerd door een crewlid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er is al lang een nieuwe BBG, dus ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ja met nog steeds een Freezer 7 Pro. Ik zou het dus wel fijn vinden als er een reactie komt aangezien nog steeds dezelfde argumenten staan :)

[ Voor 11% gewijzigd door temp00 op 06-11-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaapgvk schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:57:
[...]

Heb je in je bios de regeling van je cpu koeler aangezet?

Ik had in het begin mijn cpu koeler op volle toeren draaien. Toen was het ook net een stofzuiger.
Heb inmiddels alles wat met fans te maken heeft op auto gezet, is iets stillers, maar stofzuigt nog steeds... Had zelfs net blue screen of death, terwijl ik alleen maar firefox en vlc player aan had staan.... beetje raar toch? lijkt toch niet helemaal optimaal te koelen (kdraai windows xp)
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is niet in het leven gebracht voor 'welke moet ik nemen?'-vragen.