Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
ik heb nu de p7131 dvb-t in mce lopen en analoog in powercinema.

Dvb-t is echt super, maar bij analoog heb ik strepen over het beeld lopen, ligt dit aan de kaart of de kabel (of de sotfware) ?
Nog iemand hier die analoge kabel op de p7131 hybrid heeft zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:19

rapture

Zelfs daar netwerken?

kaajee schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:32:
De composiet ingang is (veel) beter, en er zijn mensen die de beeldkwaliteit beter vinden, maar dat is ook persoonlijk.

Downside is dat Hauppauge veel meer (alhoewel :P ) doet aan (driver)ontwikkeling, de driver voor de NVTV (nVidia) kaart dateert bijv. alweer van 2 februari 2005.......
Hauppauge is een echte tv/tuner kaart producent, nVidia doet de tuners er een beetje bij eigenlijk......
Die NVTV is volgens mij ook eigenlijk echt een OEM kaartje, en wordt bijv. niet eens expliciet op de products pagina van nVidia genoemd......

Maar voor dat prijsverschil zou ik het wel weten, ik zou de NVTV nemen...
Zie ook: rapture in "Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Dee..."

Als de drivers 2 jaar geleden goed werken, dan zullen ze nu ook blijven werken. Bij Hauppauge zijn ze niet erin geslaagd om de drivers voor Y/C-scheiding (comb-filter) van de PVR 150 werkend te krijgen, terwijl de Linux-community wel erin slaagt om hun drivers te maken. Hardwarematig is een PVR 150 niet slecht, zolang je de juiste drivers kan vinden (Linux draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Ik ga niet meer investeren in analoge TV-kaarten. In de loop van de jaren heb ik al vele kaartjes gehad en eigenlijk is het altijd een beetje behelpen geweest. Echt strak beeld heb ik nooit bereikt. Of het was te flets, of er zat teveel ruis in het beeld, of het was te blurry, altijd was er wel wat aan de hand.

Nu heb ik sinds kort digitale TV en als ik zie hoe mooi 'schoon' dat beeld is tov mijn analoge signaal... :P

Dus ik ga me nu maar begeven in de wereld van de digitale TV-kaartjes :)

\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC

Analoge TV op een PC is gewoon nooit een goed huwelijk geweest. :'(

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
analoog heb ik strepen over het beeld lopen
Dat klinkt als een probleem met de kabel. Heb je er toevallig een CAI-versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
Klaus_1250 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:48:
[...]

Dat klinkt als een probleem met de kabel. Heb je er toevallig een CAI-versterker?
nee,

kheb dezelfde kabel wel in de tv gehad en daar was die goed, maar intussen heb ik heb wel terug open gehad aan de connector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweedehands Hauppauge PVR-150 gekocht → werkt op alle ingangen behalve voor zwart en wit.

Ik probeerde tevergeefs drivers/instellingen (coax, tulp, S-video):
  • WHQL driver van hauppauge benelux
  • Laatste en beta van: hauppauge.com

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2015 19:42 . Reden: Dscaler werkt perfect i.t.t. het prutte WINTV 2000 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
dafz0r schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:57:
[...]

nee,

kheb dezelfde kabel wel in de tv gehad en daar was die goed, maar intussen heb ik heb wel terug open gehad aan de connector
Dat kan ook liggen aan het verschil in resolutie tussen die van u tv en uw pc. Daargaans is de resolutie van een tv lager waardoor fouten niet vlug opvallen.
Daarnaast ligt het aantal beeldlijnen van analoge ontvangst lager tov digitaal.
En verder is het mogelijk dat de ontvangstkwaliteit verschilt van de plaats waar je kastje uit de muur komt en dus waar je die aansluit. Hier thuis zitten we met een dergelijk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
hmm kheb er ondertussen een degelijke kabel ingestoken en blijft hetzelfde
op een tv isset scherp

kan dat zijn omdat de p7131 geen hardware mpeg decoder heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:44:
Zojuist een 2e hands Hauppauge PVR-150 (geen MCE) kaartje gekocht.

De kaart werkt met alle ingangen, behalve dat alles helaas -zwart/wit- is. Ik heb al diverse drivers/instellingen geprobeerd maar alles (coax, tulp, s-video) geeft zwart wit beeld. Getest met Dscaler en WinTV2000. WHQL driver van benelux site, latest en beta van hauppauge.com.

Iemand een idee?
S-Video -> SCART opeen TV die geen S-Video snapt?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
dafz0r schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 16:08:
hmm kheb er ondertussen een degelijke kabel ingestoken en blijft hetzelfde
op een tv isset scherp

kan dat zijn omdat de p7131 geen hardware mpeg decoder heeft?
De P7131 heeft inderdaad geen hardwarematige mpeg decoder. Maar dit staat los van de beeldkwaliteit. Het is vooral je CPU die dat werk nu zal moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
wols schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 16:38:
[...]

De P7131 heeft inderdaad geen hardwarematige mpeg decoder. Maar dit staat los van de beeldkwaliteit. Het is vooral je CPU die dat werk nu zal moeten doen.
Wat veroorzaakt het verschl tussen tv en pc dan? De resolutie is één ding, maar die horizontale strepen moeten toch een andere reden hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Hoe zien de horizontale strepen er precies uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
dafz0r schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 17:17:
[...]

Wat veroorzaakt het verschl tussen tv en pc dan? De resolutie is één ding, maar die horizontale strepen moeten toch een andere reden hebben?
Horizontale strepen kunnen komen door de deinterlace filter. Afhankelijk van het gekozen filter wordt er beeld uitgeschreven, neem is Dscaler en zet hem is op Greedy 2 frame. Ik heb echt topbeeld met me Philips 7131 kaartje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:24

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik heb sinds korte tijd een Pinacle 110i onder Windows Vista. Ik gebruik de Analoge kabel om TV te ontvangen op de kaart.

Op zich geen direct zwaar probleem. Wel twee kleine puntjes, ten eerst en tevens het belangrijkste het verloopt net-niet vloeiend. De kwaliteit staat op gemiddeld. Nu vermoed ik dat het mijn PC's geheugen is (1.5 Gig DDR2) als hoofdschuldige. Ten tweede is mijn signaal wel goed kijkbaar, maar er zit toch nog wat ruis in. Ik heb er reeds een versterker in zitten en werk via Windows Media Center.
Mijn vragen zijn dus:

Heb ik voldoende geheugen intern?
- Zo ja, waarom schokt het dan nog een heel klein beetje?
- Zo Nee, hoeveel raden jullie me aan?

Hoe kan ik de kanalen in Windows Media Center handmatig aanpassen?

[ Voor 4% gewijzigd door Auredium op 14-05-2007 19:16 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
Auredium schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:15:
Ik heb sinds korte tijd een Pinacle 110i onder Windows Vista. Ik gebruik de Analoge kabel om TV te ontvangen op de kaart.

Op zich geen direct zwaar probleem. Wel twee kleine puntjes, ten eerst en tevens het belangrijkste het verloopt net-niet vloeiend. De kwaliteit staat op gemiddeld. Nu vermoed ik dat het mijn PC's geheugen is (1.5 Gig DDR2) als hoofdschuldige. Ten tweede is mijn signaal wel goed kijkbaar, maar er zit toch nog wat ruis in. Ik heb er reeds een versterker in zitten en werk via Windows Media Center.
Mijn vragen zijn dus:

Tip (kan je wel geheim houden ;) ): Koop een Hauppauge 150MCE!

Die heeft namelijk een MPEG2 encoder en die van jou niet. Dus dan is het niet handig als je vloeiend video op wilt nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Termi schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:26:
[...]

Tip (kan je wel geheim houden ;) ): Koop een Hauppauge 150MCE!

Die heeft namelijk een MPEG2 encoder en die van jou niet. Dus dan is het niet handig als je vloeiend video op wilt nemen!
Das geen tip.
Next->

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Auredium schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:15:

Mijn vragen zijn dus:

Het geinstalleerde geheugen doet er niet zoveel toe......met 512 draait het bij mij ook prima! (150MCE).
Het gaat meer om je CPU. Jouw kaart heeft idd geen MEPG2 encoder, dus moet je CPU (veel) mer arbeid verrichten om in MCE eerst de tv beelden te ENcoderen naar MPEG2 en een fractie later weer te DEcoderen, da's dubbel werk.....
Kijk maar eens naar je CPU load tijdens LiveTV kijken........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

kaajee schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 09:56:
[...]

Het geinstalleerde geheugen doet er niet zoveel toe......met 512 draait het bij mij ook prima! (150MCE).
Het gaat meer om je CPU. Jouw kaart heeft idd geen MEPG2 encoder, dus moet je CPU (veel) mer arbeid verrichten om in MCE eerst de tv beelden te ENcoderen naar MPEG2 en een fractie later weer te DEcoderen, da's dubbel werk.....
Kijk maar eens naar je CPU load tijdens LiveTV kijken........
Reeds gedaan CPU workload is 75%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S Video via SCART op een TV welk geen S Video snapt opgelost door slidertje in mijn nVidia driver naar links.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09 18:39
Ik twijfel tussen twee 'tv-kaarten':
- Pinnacle PCTV Analog USB
- Pinnacle PCTV Analog Pro PCI

Welke van de twee kan ik het beste kiezen?
Het belangrijkste vind ik kwaliteit, waarschijnlijk neem ik af en toe ook wel eens wat op maar dat zal niet vaak voorkomen.
Ik heb dit hele forum al zo'n beetje doorgelezen :P maar weet nog niet goed of er kwaliteitsverschil is tussen USB en PCI. Kan iemand mij dit vertellen?
Zijn de Pinnacle PCTV Analog kaarten sowieso wel van goede kwaliteit?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Auredium schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 18:29:
[...]

Reeds gedaan CPU workload is 75%
En was die ook 75% bij 'schokkerig' beeld? Of schoot ie toen toch (eventjes) omhoog?

Ter illustratie: ik heb 2x een Hauppaige 150MCE in een P4 (2,8Ghz), 1024mb intern op een onboard ATi IGP9100, CPU load tijdens LiveTV: 35-45%. Opnemen met 1 tuner en LiveTV kijken met/via de andere tuner: vrijwel hetzelfde......
1 zender opnemen, en niet kijken: 8-15%
2 zenders tegelijk opnemen, en geen van beide kijken (MCE staat gewoon niets te doen in bijv. muziek menu): 15-25%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Na dit topic (e.a.) doorgelezen te hebben, ben ik er nog steeds niet uit hoe ik mijn Samsung SMT-1000T op mijn Hauppauge PVR 150MCE ga aansluiten.

Volgens mij kan dit d.m.v coax kabel, composite (SCART naar drie tulpjes opde kaart), of van SCART naar S-Video (speciale kabel).

Ik lees dan S-Video het beste is, maar als ik een SCART blokje koop met S-video (ooit eens gezien) dan is dit volgens mij geen echte S-video.

Hoe kan ik me kaart nu het beste aansluiten, met het beste resultaat?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Ik lees dan S-Video het beste is, maar als ik een SCART blokje koop met S-video (ooit eens gezien) dan is dit volgens mij geen echte S-video.
Hoezo niet :?

Het SCART-blokje lijkt me de beste optie. Composiet is kwalitatief de minste en de coax is niets anders dan een doorlus van het analoge signaal. In feite gebruik je de SMT-1000T dan niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 10-09 23:32
Nog verder doorgezocht: Het SCART blokje met de S-video aansluiting werkt niet. Media Center ondersteund dit niet, en met geen mogelijkheid beeld (volgens verschillende forums en topics).

Het wordt dus Coax of Composite.

Ik denk dat ik het eerst volgens deze opstelling ga opbouwen:

http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/mediacenter/gebruiken/settopbox.aspx

Dan ga ik later wel de kwaliteit 'finetunen'.

Het Coax signaal heb ik nu al werkend, morgen nog even een Microsoft MCE afstandsbediening en ontvanger halen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 18-05-2007 01:54 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Jumpman schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 01:52:
Nog verder doorgezocht: Het SCART blokje met de S-video aansluiting werkt niet. Media Center ondersteund dit niet, en met geen mogelijkheid beeld (volgens verschillende forums en topics).

Het wordt dus Coax of Composite.

Ik denk dat ik het eerst volgens deze opstelling ga opbouwen:

http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/mediacenter/gebruiken/settopbox.aspx

Dan ga ik later wel de kwaliteit 'finetunen'.

Het Coax signaal heb ik nu al werkend, morgen nog even een Microsoft MCE afstandsbediening en ontvanger halen.
Media Center ondersteund prima een s-video INgang, het probleem zit em in je Samsung SMT-1000T, die heeft (debiel) genoeg geen s-video UITgang, aleen maar composiet (gele plug) en RGB. Aan RGB heb je niets binnen MCE (ik ken sowieso weinig tot geen cature kaarten met een RGB ingang). DUs zit je vast aan composiet, wat een groot nadeel is, los van de kwaliteits vermindering, is de composiet ingang van de Hauppauge 150MCE nou niet echt goed (door slecht werkend comb filter).
Maar ik denk dat de resultaten met de composiet INgang altijd nog beter zullen zijn dan met coax.....

[ Voor 4% gewijzigd door kaajee op 18-05-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Laatst online: 03-09 18:39

Het belangrijkste vind ik kwaliteit, waarschijnlijk neem ik af en toe ook wel eens wat op maar dat zal niet vaak voorkomen.
Ik heb dit hele forum al zo'n beetje doorgelezen :P maar weet nog niet goed of er kwaliteitsverschil is tussen USB en PCI. Kan iemand mij dit vertellen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 17:00
Weet er al iemand wat meer over de Hauppauge WinTV-NOVA-T-500 (dual DVB-t ontvanger) en WinTV-CI (USB CI module). Dit lijkt mij een geweldig mooie combinatie voor mijn toekomstige HTPC.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
Ik heb net een PVR-150 besteld. Nou vroeg ik me af, bestaat er software waarbij je via een web-interface of zo makelijk opnames kan programmeren? De kaart komt namelijk boven in mijn server, en dan kijk ik beneden via de xbox naar de tv-opnames.
Ik kan natuurlijk ook gewoon via remote desktop de server overnemen, maar een web-interface zou handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Fire69 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 21:51:
Ik heb net een PVR-150 besteld. Nou vroeg ik me af, bestaat er software waarbij je via een web-interface of zo makelijk opnames kan programmeren? De kaart komt namelijk boven in mijn server, en dan kijk ik beneden via de xbox naar de tv-opnames.
Ik kan natuurlijk ook gewoon via remote desktop de server overnemen, maar een web-interface zou handig zijn :)
Als je MCE gaat draaien/installeren/gebruiken kan dat met Webguide.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
annuh schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 15:21:

Alvast bedankt!
Ik zou sowieso geen Pinnacle kiezen/nemen, producten vind ik niet bijzonder en de support is ronduit matig; ze brengen iha 1 (initiele) driver uit en daar blijft het dan bij.....

En USB of PCI, tja heb je de ruimte in je klast/moederbord zou ik voor PCI gaan. Wil je mobiel en makkelijk op een andere pc hem ook nog gebruiken dan USB.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
kaajee schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 23:32:
[...]

Als je MCE gaat draaien/installeren/gebruiken kan dat met Webguide.......
Nope, draait W2K3 server op, ben niet van plan dat te veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga je voor zeer goede kwaliteit beeldbewerken moet je een canopus kaart kopen

De mvrd serie zijn goed tot zeer goed.
Helaas zit er wel een prijskaartje aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Fire69 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 23:36:
[...]

Nope, draait W2K3 server op, ben niet van plan dat te veranderen :)
MediaPortal heeft er tegenwoordig één in hun tvserver, als'k mij niet vergis.
Als je dan nog de client op je xbox kan draaien, kan je zelfs live tv op je xbox kijken ;) (alleen geen idee of het mogelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Handige tip, ben alleen wel al 2u bezig met alles te configureren 8)7
Hoop dat het ook een beetje goed werkt als de pvr-150 in de pc zit :P

[edit]
Ik word compleet gek door het zoeken naar die xmltv, wat een k*tzooi zeg!!! :(

[ Voor 24% gewijzigd door Fire69 op 21-05-2007 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Fire69 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 00:28:
Handige tip, ben alleen wel al 2u bezig met alles te configureren 8)7
Hoop dat het ook een beetje goed werkt als de pvr-150 in de pc zit :P

[edit]
Ik word compleet gek door het zoeken naar die xmltv, wat een k*tzooi zeg!!! :(
Moet je gewoon eens zoeken op google naar xmltv en mediaportal, komt direct wel iets interessants boven drijven :)
En anders kan je altijd hier een kijkje nemen.
Ik gebruik het nu al een goeie maand en enkel de tvgids moet ik nog eens op orde krijgen (je bent niet de enige met problemen ;) ), maar nog geen tijd gehad om het eens deftig op te lossen.
Windows MCE was niet echt een optie. De tv-gids daarvan werkt voor de helft van de kanalen niet (en daar kan je zelf helemaal NIETS aan veranderen) en als de htpc uit standby komt, crasht het boeltje. Misschien nog eens kijken of de Vista MCE beter werkt, maar da's iets voor na de examens ;)

[edit]
Ik gebruik voorlopig nog de 'gewone' mediaportal, die tv-server installeren ging ook niet zo vlot en bovendien is mijn htpc daar niet zwaar genoeg voor :(

[ Voor 7% gewijzigd door ComBax op 21-05-2007 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die jxmltv had ik gevonden en is in ieder geval stukken handiger dan de xmltv, maar die haalt me toch een lijst kanalen af man... :/ Ik dacht even snel een xml te laten maken, na een uur draaien had hij 100MB afgehaald, toen heb ik hem maar gestopt... Als je dat iedere keer moet laten lopen... :'(

Ik zou mediaportal enkel gebruiken op de laptop om mijn server (met de tv-server erop dus) te programmeren om iets op te nemen. De server is een PIII 933 met 512MB. Dat moet toch genoeg zijn gewoon om een opname te doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Opzich kun je met mediaportal inderdaad wat meer, zoals met een tvserver werken. Maar ik werd ook gloeiend gek van de tvgids en de traagheid van het hele programma. Opstarten duurt me net iets te lang, het switchen van kanalen gaat eigenlijk ook altijd net iets te traag terwijl ik toch een snel systeem heb (C2DE6600, 2GBram, snelle video kaart).
Ik gebruik nu al een paar maanden Vista MCE en dat bevalt me veel beter. Geen gezeik meer met het instellen van de tvgids en alles werkt gewoon vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
.Johnny schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:50:
Opzich kun je met mediaportal inderdaad wat meer, zoals met een tvserver werken. Maar ik werd ook gloeiend gek van de tvgids en de traagheid van het hele programma. Opstarten duurt me net iets te lang, het switchen van kanalen gaat eigenlijk ook altijd net iets te traag terwijl ik toch een snel systeem heb (C2DE6600, 2GBram, snelle video kaart).
Ik gebruik nu al een paar maanden Vista MCE en dat bevalt me veel beter. Geen gezeik meer met het instellen van de tvgids en alles werkt gewoon vlekkeloos.
Op zich ben ik ook meer te spreken over het gebruiksgemak van (xp) MCE, maar daar staat tegenover dat die steeds vastloopt als hij uit standby komt en da's iets dat gewoon niet kan bij een htpc. Daarom noodgedwongen MediaPortal. Binnen een maandje eens Vista MCE proberen, hopelijk geeft die wat minder problemen.
Hoewel met mediaportal wel veeeeeel leuke dingen te doen zijn. Waaronder ook card-sharing wat best handig is met mijn dvb-s abo :) (ook nog niet aan de praat gekregen, wegens geen tijd :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
ComBax schreef op zondag 20 mei 2007 @ 00:10:
[...]

MediaPortal heeft er tegenwoordig één in hun tvserver, als'k mij niet vergis.
Als je dan nog de client op je xbox kan draaien, kan je zelfs live tv op je xbox kijken ;) (alleen geen idee of het mogelijk is).
http://forum.team-mediapo...s_v0_6d_update-t2263.html

Iemand is bezig een plugin voor xbmc te schrijven! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Hallo :)

Ik ben op zoek naar een dualtuner analoog die werkt onder het Vista Home Premium mediacenter.
(Bijna) alles is goed als het maar geen Hauppauge is, zeer slechte ervaringen mee.

Heeft iemand een tip? Al aardig aan het googlen links en rechts, maar kom niet veel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik zou op een oude Desktop pc wat tv willen kijken en oude bandjes uit een camcorder willen digitaliseren. Daar het een oude computer betreft is mijn oog gevallen op de Haupage wintv pvr-150.
Mijn vraag, zal ik vloeien analoge tv kunnen kijken en kunnen opnemen met volgende beroerde specs:

Celeron 2ghz op een (intel?) moederbord met onboard VGA-chip (64MB shared geheugen) en 256MB ram.

Ram bijplaatsen zal nodig zijn, maar zal de CPU deze kaart kunnen trekken??

edit:
Ik lees hier enkele pagina's terug dat de kwaliteit van deze kaart niet optimaal is, is er dan een hardware-encoderende kaart rond hetzelfde budget mét svideo of composiet-in die betere kwaliteit levert en goed draait op mijn systeem?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Opnemen is geen probleem, ik gebruik de pvr-150 als videorecorder op een PIII 933Mhz zonder problemen. :P
Kijken zou kunnen een probleem zijn, aangezien dat softwarematig zal moeten gedecodeerd worden met je onboard VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:25
Weet iemand hier of het misschien mogelijk is dat wanneer ik een tv-kaart met een enkele tuner koop, als ik dan via de s-video (vhs-player of settopbox) iets wil opnemen. Kan ik dan nog gewoon via de tuner naar tv-programma's kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse
  • Laatst online: 04-09 11:28

simplemouse

*.*.*.*

Ik ben al een tijdje opoek naar een TV kaar die werkt met een schotel en een SECA2 canal+ kaart

heeft iemand een goed idee welke dit kunnen zijn ik heb er al eens een zoekactie op los gelaten op google en kon er toen maar 1 vinden die de FTA (free to air) kon gebruiken

dus eingelijk is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee zo ja welke kaart/en en software worden hiervoor gebruikt

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Phoolie schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:28:
Weet iemand hier of het misschien mogelijk is dat wanneer ik een tv-kaart met een enkele tuner koop, als ik dan via de s-video (vhs-player of settopbox) iets wil opnemen. Kan ik dan nog gewoon via de tuner naar tv-programma's kijken?
Nee.........(zit maar 1 verantwoordelijke chip op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 20:25
kaajee schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:44:
[...]

Nee.........(zit maar 1 verantwoordelijke chip op)
Ok, als ik dit dus wil zal ik dus toch een dual-tuner kaart moeten kopen of zijn er ook nog andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
simplemouse schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:43:
Ik ben al een tijdje opoek naar een TV kaar die werkt met een schotel en een SECA2 canal+ kaart

heeft iemand een goed idee welke dit kunnen zijn ik heb er al eens een zoekactie op los gelaten op google en kon er toen maar 1 vinden die de FTA (free to air) kon gebruiken

dus eingelijk is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee zo ja welke kaart/en en software worden hiervoor gebruikt

Alvast bedankt!
FireDTV is een aanrader, niet echt goedkoop, maar hij werkt wel (in tegenstelling tot de skystar1 die mij eerst was aangesmeerd :( ).
Heeft een paar voordelen, maar ook nadelen. Even ter info: ik heb er ondertussen een kleine 2 maand ervaring mee.
Nadelen:
- (nog???) geen linux-driver
- MCE (de software) loopt vast als je pc uit standby komt, windows zelf crasht niet, enkel de mce-software. Hoewel dit met een firmware-update zou zijn opgelost, maar geen tijd om dat nu te testen
- prijs (rond de €190 voor de MCE-versie, met verzendkosten erbij)

Voordelen:
- MCE-driver, zo zijn er niet veel kaarten te vinden
- Werkt goed met mediaportal. Met de mediaportal-server zou het zelfs mogelijk zijn om meerdere kanalen van één transponder tegelijk te decoderen, nog niet getest, dus geen ervaring mee
- prima beeldkwaliteit

Handig om weten: werkt via firewire, misschien een nadeel, misschien ook niet. Maar de meeste (moderne) pc's hebben wel een firewire-aansluiting, dus dat lijkt mij geen probleem te zijn.

Mijn ervaringen zijn verder positief. Prima beeldkwaliteit, werkt goed. Soms wat storing, maar dat ligt meer aan mediaportal (htpc die net iets te licht uitvalt) en het satellietsignaal zelf (kabel die soms een iets te scherpe bocht pakt :/)

Meer info: www.digital-everywhere.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Phoolie schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:57:
[...]
Ok, als ik dit dus wil zal ik dus toch een dual-tuner kaart moeten kopen of zijn er ook nog andere oplossingen?
Ja, 2 aparte (single) tuners kopen .......... :P
Of gewoon tv kijken via de tuner van je tv.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Noxious schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 10:59:
Hallo :)

Ik ben op zoek naar een dualtuner analoog die werkt onder het Vista Home Premium mediacenter.
(Bijna) alles is goed als het maar geen Hauppauge is, zeer slechte ervaringen mee.

Heeft iemand een tip? Al aardig aan het googlen links en rechts, maar kom niet veel tegen.
Vistaview Saber 2020 http://tweakers.net/price...uner-Card-(PCI-e-1x).html

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Heb je bij analoog dan een CI nodig?

[ Voor 40% gewijzigd door Tsunami op 14-06-2007 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
simplemouse schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:43:

Alvast bedankt!
Ik denk dat je meer succes hebt als je in plaats van naar TV-kaart zoekt, naar DVB-S gaat kijken. Ik heb hier zelf een Technotrend S2-3200 kaart met nog een aparte daughterboard voor de CI. Ik heb er een CDS kaart erin en werkt verder wel.

De software is wat buggy, maargoed... deze is wel een van de weinige die DVB-S2 kan ontvangen + HDTV (H.264).

En nu ik hier toch zit te babbelen... ik ben een beetje frappant met de baggerheid van Hauppauge. Op het moment ben ik weer terug gegaan naar Windows XP nadat ik een dag lang heb gevloekt om mijn Hauppauge WinTV PVR 150MCE werkend te krijgen onder Windows Vista Business x64.

Op de site van Hauppauge staat netjes Vista support via de v2.7 'CD'. Die begon al vanaf het begin te miepen dat ie de WinTV board niet kon detecteren. WinTV2000 los installeren gaat wel met de drivers van Vista zelf, maar WinTV2000 wil daar niks van weten en laat niks zien (jah, de MPEG2 installatieprogramma had ik ook erbij geinstalleerd anders doet het idd zowieso niks).

Dus Vista lijkt mij nog geen beste keuze op dit moment :{

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ComBax schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:30:
[...]

Die heeft geen CI als ik het goed lees.
Deze heeft inderdaad geen CI maar de poster heeft het niet over een CI in zijn vraag, hij wil gewoon analoog kijken en 2 tuners hebben en liever geen Hauppauge dus........

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 15-06-2007 07:56 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
hardware-lover schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 07:55:
[...]

Deze heeft inderdaad geen CI maar de poster heeft het niet over een CI in zijn vraag, hij wil gewoon analoog kijken en 2 tuners hebben en liever geen Hauppauge dus........
Idd, had een beetje te snel gelezen, dacht dat het ook een reply was op de vraag van simplemouse :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Vinnie schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 00:33:
En nu ik hier toch zit te babbelen... ik ben een beetje frappant met de baggerheid van Hauppauge. Op het moment ben ik weer terug gegaan naar Windows XP nadat ik een dag lang heb gevloekt om mijn Hauppauge WinTV PVR 150MCE werkend te krijgen onder Windows Vista Business x64.

Op de site van Hauppauge staat netjes Vista support via de v2.7 'CD'. Die begon al vanaf het begin te miepen dat ie de WinTV board niet kon detecteren. WinTV2000 los installeren gaat wel met de drivers van Vista zelf, maar WinTV2000 wil daar niks van weten en laat niks zien (jah, de MPEG2 installatieprogramma had ik ook erbij geinstalleerd anders doet het idd zowieso niks).

Dus Vista lijkt mij nog geen beste keuze op dit moment :{
Je moet helemaal niet met die Hauppage drivers gaan kloten op vista! Vista heeft zelf drivers voor de PVR-150. Beter blijf je weg van die brakke hauppage meuk...

ik heb alle smaken van vista zo'n beetje uitgeprobeerd en ben nog geen enkel probleem tegen gekomen met de PVR-150. Draai nu Ultimate x86, maar heb ook 64 bit zonder problemen gehad (maar weer weggedaan ivm gebrek aan meerwaarde 64 bit)

Overigens werkt dan niet die TV software van Hauppage, maar die heb ik na 1x (op XP toen nog) sowieso in de prullenbak gemikt. Wat een bagger. Ik gebruik MCE, maar MediaPortal werkt zonder problemen met de Vista driver van de PVR150.

[ Voor 8% gewijzigd door .Johnny op 15-06-2007 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Ik draai twee PVR150's op Vista Ultimate x86 via S-Video out van een X1600 ATi AGP kaart. ATi heeft mijn televisie op 25Hz gezet en het beeld spoort voor geen meter. De televisie is een 100Hz Philips CRT. Alle kanalen hebben last van een soort van ghosting waar je misselijk van wordt. Het is moeilijk uit te leggen, maar het lijkt een nasleep die vooral goed te merken is bij hoge contrast verschillen (gezichts-profielen tegen een zwarte achtergrond).

Mijn beste omschrijving; Het beeld blijft een goede dikke seconde hangen terwijl er achter dat beeld het nieuwe beeld alweer wordt opgebouwt. Ik heb het geprobeerd enigzins na te bootsen op onderstaande foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.gratiszuipen.be/htpc/PVR150_vista.jpg

Daarnaast is het beeld ook een beetje olieverf achtig blurry wazig. Zoals onderstaand:

Afbeeldingslocatie: http://www.gratiszuipen.be/htpc/PVR150_vista2.jpg

Hiervoor had ik een PVR 500 via een nvidia kaartje (ben ff kwijt welk type), ook via S-video op een normale oudere televisie (denk 60hz ofzo). Daar was het beeld rete strak op.

Andere video bestanden incl. DVD (dus ook MPEG2) en Xvid/x264 spelen ontzettend scherp af zonder problemen...

Ik heb al verschillende fora afgepraat om erachter te komen waar dit door komt, maar niemand heeft me tot nu toe een werkend antwoord kunnen geven... tis zelf zo erg dat ik er erover na zit te denken om op andere televisie kaarten over te stappen...

[ Voor 24% gewijzigd door deeltje op 17-06-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
deeltje schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:53:
Ik draai twee PVR150's op Vista Ultimate x86 via S-Video out van een X1600 ATi AGP kaart. ATi heeft mijn televisie op 25Hz gezet en het beeld spoort voor geen meter. De televisie is een 100Hz Philips CRT. Alle kanalen hebben last van een soort van ghosting waar je misselijk van wordt. Het is moeilijk uit te leggen, maar het lijkt een nasleep die vooral goed te merken is bij hoge contrast verschillen (gezichts-profielen tegen een zwarte achtergrond).

Mijn beste omschrijving; Het beeld blijft een goede dikke seconde hangen terwijl er achter dat beeld het nieuwe beeld alweer wordt opgebouwt. Ik heb het geprobeerd enigzins na te bootsen op onderstaande foto:

...............

Daarnaast is het beeld ook een beetje olieverf achtig blurry wazig. Zoals onderstaand:

...................

Hiervoor had ik een PVR 500 via een nvidia kaartje (ben ff kwijt welk type), ook via S-video op een normale oudere televisie (denk 60hz ofzo). Daar was het beeld rete strak op.

Andere video bestanden incl. DVD (dus ook MPEG2) en Xvid/x264 spelen ontzettend scherp af zonder problemen...

Ik heb al verschillende fora afgepraat om erachter te komen waar dit door komt, maar niemand heeft me tot nu toe een werkend antwoord kunnen geven... tis zelf zo erg dat ik er erover na zit te denken om op andere televisie kaarten over te stappen...
Welke software gebruik je om tv beelden weer te geven/te kijken?
En heb je de 'tv/video mode' van de ATi driver al eens geprobeerd/ontdekt?
Bij 'lage resoluties', krijg je in de ati driver een 'speciale modes' erbij, speciaal bedoeld voor TV kijken......die is verborgen bij andere, hoge resoluties.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

.Johnny schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:59:
[...]

Je moet helemaal niet met die Hauppage drivers gaan kloten op vista! Vista heeft zelf drivers voor de PVR-150. Beter blijf je weg van die brakke hauppage meuk...
Die zijn ook gewoon van Hauppauge hoor. Microsoft maakt helemaal geen drivers voor third-party hardware, alhoewel dit wel zo lijkt als een apparaat door het OS rechtstreeks ondersteund wordt. Veel mensen hebben het dan over 'de Microsoft-drivers', maar there is no such thing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen de Hauppauge WinTV-PVR-150 MCE en de Hauppauge WinTV-PVR-150 ?
Het scheelt namelijk wel 30 euro, maar kan geen verschil ontdekken in de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 01:16:
Wat is het verschil tussen de Hauppauge WinTV-PVR-150 MCE en de Hauppauge WinTV-PVR-150 ?
Het scheelt namelijk wel 30 euro, maar kan geen verschil ontdekken in de specificaties.
Dan heb je toch de verkeerde specificaties gelezen....... :P Een aantal (grote) verschillen vallen meteen op, ik noem er twee:
-de MCE versie heeft FM radio de gewone niet......(zie ook antenne ingangen)
-de gewone komt met een (Hauppauge) remote de MCE niet......
Hier staan de specs van de 'gewone' 150
en hier van de 150 MCE versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kaajee schreef op zondag 24 juni 2007 @ 10:15:
[...]

Dan heb je toch de verkeerde specificaties gelezen....... :P Een aantal (grote) verschillen vallen meteen op, ik noem er twee:
-de MCE versie heeft FM radio de gewone niet......(zie ook antenne ingangen)
-de gewone komt met een (Hauppauge) remote de MCE niet......
Hier staan de specs van de 'gewone' 150
en hier van de 150 MCE versie
Is niet helemaal juist, deze MCE KIT is er ook nog en heeft geen FM-tuner. Bij mijn weten heeft alleen de 150MCE OEM een FM-tuner.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je wel met allebei een videorecorder erop aansluiten om video's naar dvd om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kort maar krachtig: ja :P

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
hardware-lover schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:18:
[...]

Is niet helemaal juist, deze MCE KIT is er ook nog en heeft geen FM-tuner. Bij mijn weten heeft alleen de 150MCE OEM een FM-tuner.
Ok is waar, maar 'vrager' vroeg niet naar de MCE KIT versie maar naar de MCE versie..... :9 :P :9 :P
(want de MCE KIT versie komt namelijk ook weer met wel een (MCE compatible) remote......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Weet iemand misschien waarneer die Viste Remotes te koop zijn? Ik kan er namelijk niks over vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
GekkeCoen schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:38:
Weet iemand misschien waarneer die Viste Remotes te koop zijn? Ik kan er namelijk niks over vinden op internet.
Die Vista remotes? Welke Vista remotes?

(elke remote die onder XP werkt, werkt ook onder Vista)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
kaajee schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:36:
[...]

Die Vista remotes? Welke Vista remotes?

(elke remote die onder XP werkt, werkt ook onder Vista)
Deze en deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Tachyon schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:31:
Die zijn ook gewoon van Hauppauge hoor. Microsoft maakt helemaal geen drivers voor third-party hardware, alhoewel dit wel zo lijkt als een apparaat door het OS rechtstreeks ondersteund wordt. Veel mensen hebben het dan over 'de Microsoft-drivers', maar there is no such thing...
Er zijn weldegelijke Microsoft-versies van drivers, deze zijn van alle niet noodzakelijke rommel gestript en zijn hierdoor kaal & betrouwbaar genoeg om mee met Windows XP of Vista mee te leveren. Achter kan je altijd kiezen om de fabrikantsdrivers te installeren als je allerlei opties wilt.

Gestript kan betekenen dat bv je SB Live geluidskaart slechts de helft van de functionaliteit werkt, daarna kan je allerlei opties en spielerij aan de praat krijgen met fabrikantsdrivers. Gestripte netwerkkaartdrivers ondersteunen ook maar een gedeelte van de functionaliteit, om volledige functionaliteit te krijgen kan je fabrikantsdrivers gebruiken.

De gemiddelde user gebruikt geen overdadige hoeveelheid aan functies en heeft genoeg om gestripte drivers. Bovendien kunnen fabrikantsdrivers van problematische kwaliteit zijn, dan hou je best bij de gestripte drivers.

[ Voor 18% gewijzigd door rapture op 25-06-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
rapture schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:24:
[...]
Er zijn weldegelijke Microsoft-versies van drivers, deze zijn van alle niet noodzakelijke rommel gestript en zijn hierdoor kaal & betrouwbaar genoeg om mee met Windows XP of Vista mee te leveren. Achter kan je altijd kiezen om de fabrikantsdrivers te installeren als je allerlei opties wilt.
....................
Maar dat zijn nog steeds geen drivers die MS zelf gemaakt/geschreven heeft hoor! Ze hebben toestemming van de originele schrijvers/makers om ze te strippen en noemen ze vervolgens MS drivers.
Je denkt toch niet serieus dat MS zelf voor al die miljoenen devices die er zijn drivers schrijft of heeft geschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Tuurlijk zijn dat gewoon hauppage drivers, maar wel anders dan de drivers die je download van de site, met alle brakke hauppage meuk erbij. De embedded driver is inderdaad kaler, maar werkt vlekkeloos met vista mce.

over de Vista remote: de gewone XP MCE remote werkt ook met vista MCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

kaajee schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:57:
[...]

Maar dat zijn nog steeds geen drivers die MS zelf gemaakt/geschreven heeft hoor! Ze hebben toestemming van de originele schrijvers/makers om ze te strippen en noemen ze vervolgens MS drivers.
Je denkt toch niet serieus dat MS zelf voor al die miljoenen devices die er zijn drivers schrijft of heeft geschreven?
Exact. Dat zou onbegonnen werk zijn. Als je al ziet hoeveel werk nVidia heeft om voor haar Geforce 8-lijn een fatsoenlijke driver af te leveren voor Vista...

En dat is dan nog maar één fabrikant met één specifiek device, te weten een videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

kaajee schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:57:
Vanwaar denk je dat het bronmateriaal komt om gestripte driver-versies te maken? Nog altijd van de fabrikant en MS zit die dingen te strippen/modden totdat het kaal en stabiel is. Mijn stelling, dat er MS-versies van drivers gemaakt worden, blijft staan. ;)

Daarnaast heb je nog 3th party drivermodders zoals: Omega Drivers, LaptopVideo 2Go,...

Het strippen en modden kunnen toegevoegde waarde leveren, als in "van onbruikbare instabiliteit/traagheid/functionaliteit naar bruikbaar spul".

[ Voor 13% gewijzigd door rapture op 25-06-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

rapture schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:55:
[...]
Vanwaar denk je dat het bronmateriaal komt om gestripte driver-versies te maken? Nog altijd van de fabrikant[..]
Ja, dat zeg ik (en ook kaajee) nou juist: dat de drivers van de fabrikant komen en dus niet van Microsoft... ;)
en MS zit die dingen te strippen/modden totdat het kaal en stabiel is. Mijn stelling, dat er MS-versies van drivers gemaakt worden, blijft staan. ;)
Ja, als je op die manier gaat redeneren, dan zijn het inderdaad Microsoft-drivers ja. :)
Het strippen en modden kunnen toegevoegde waarde leveren, als in "van onbruikbare instabiliteit/traagheid/functionaliteit naar bruikbaar spul".
In principe zeker waar, maar ik denk niet dat het in de meeste gevallen zo gaat. Wat jij beschrijft is het volgende: fabrikant levert eerst feature complete drivers met alles erop en eraan die potentieel instabiel zijn en Microsoft gaat er dan vervolgens (volgens jou) weer vanalles uitslopen om een basic driver te krijgen die stabiel is :?

Ik denk dat het vaker zo gaat: Microsoft verzoekt de fabrikant om een eenvoudige, stabiele driver zonder opsmuk te maken met de nadruk op stabiliteit en niet op performance en features. Fabrikant doet dat en Microsoft hoeft alleen nog maar hun 'signature' eraan te hangen. Dit wordt dan de basis-driver die standaard bij het OS geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarion
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-02-2022
Voor de mensen die van plan zijn om een Hauppauge PVR-500 of PVR-150 aan te schaffen en 4GB intern geheugen hebben. Dat werkt dus NIET met Vista. Er is een adresseringsconflict tussen de TV-kaart van hauppauge en het geheugen (bij 4GB), waardoor je de hele kaart niet kan gebruiken.

Of dit ooit opgelost gaat worden weten ze niet, want Hauppauge wijst naar Microsoft en die wijst weer terug naar Hauppauge.

Ik zit hier dus mooi met een PVR-150 die ik niet kan gebruiken. :(
Ik ga binnenkort een Pinnacle 110i uitproberen, misschien doet die het wel met 4GB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Heb je wel Vista x64? Anders heb je sowieso niks aan die 4GB, omdat je onder 32-bit maar 3,x GB kan adresseren. En dan kan ik me ook voorstellen dat ie die TV-kaart negeert ofzo, omdat er niks meer geadresseerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarion
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-02-2022
Ik heb inderdaad Vista x64, het is ook een bekend probleem met Hauppauge. Er is een hele thread vol mensen op de Hauppauge UK support forum met dit probleem.

Hauppauge zelf zweert dat het niet hun drivers is dus doen ze er niks aan. Ze zeggen dat Microsoft het moet oplossen. Maar of dat ooit gaat gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Solarion schreef op zondag 01 juli 2007 @ 16:11:
Voor de mensen die van plan zijn om een Hauppauge PVR-500 of PVR-150 aan te schaffen en 4GB intern geheugen hebben. Dat werkt dus NIET met Vista. Er is een adresseringsconflict tussen de TV-kaart van hauppauge en het geheugen (bij 4GB), waardoor je de hele kaart niet kan gebruiken.

Of dit ooit opgelost gaat worden weten ze niet, want Hauppauge wijst naar Microsoft en die wijst weer terug naar Hauppauge.

Ik zit hier dus mooi met een PVR-150 die ik niet kan gebruiken. :(
Ik ga binnenkort een Pinnacle 110i uitproberen, misschien doet die het wel met 4GB...
Dat probleem heb ik dus ook, weet iemand een andere dualtuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Noxious schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:12:
[...]

Dat probleem heb ik dus ook, weet iemand een andere dualtuner?
Ik wilde gaan voorstellen; de VistaView Saber 2020, maar lees daar:
The new drivers 1037.0.are Vista Certified. There are some known issues. With certain motherboards (eVGA for one) we have had cases where only one tuner is recognized. If you experience this, please use a prior version of the driver. Vista 64 has an issue with 4 GB of memory. We recomend that you use more or less memory with Vista 64 and our Saber 2020 tuner.
Alhoewel ze daar suggereren neem minder of meer dan 4Gb en er zijn geen problemen te verwachten. Alleen 4Gb kan niet. En het lijkt dus wel een algemeen probleem te zijn, niet Hauppauge specifiek........

[ Voor 9% gewijzigd door kaajee op 05-07-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Laatst online: 20:50
Ik heb hier nu een grote 25cm beelbuis staan samen met een 19" crt monitor. Dit alles op een niet al te grote bureau. Nu heb ik net een 20" tft scherm besteld voor vervanging van zowel de tv als de monitor. Nu ben ik dus opzoek naar een tv kaart.

Nu heb je ze al van veel verschillende merken, veel verschillende uitvoerig en in de prijs classe van 30e tot ver over de 150e heen. Maar welke zijn nu voldoende om simpel weg tv te kijken? Radio hoeft er niet op te zitten, opnemen is ook geen noodzaak. Wat wel een noodzaak is is onderandere teletext en een afstandbediening.
Wij hebben hier gewoon analoge signaal en voorlopig niet van plan op over te gaan op digitaal dus digitale tuner erop heeft weinig zin.

Goed beeld is natuurlijk een vereiste en dat die onder windows Vista werkt.
Als budget heb ik in gedachte maximaal 90e mag er iets boven ziten liever niet natuurlijk ;)

Ik had zelf al wel wat rond gekeken maar ik kan er dus totaal niet wijs uit worden.
Dus welke kaart is aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
hmpf, heb nu een week of 2 een pvr-150, overal goede coax liggen etc, toch was eht beeld rot..

Nu kwam ik erachter als ik met de stekker achterop wiebelde, alles beter werd (kraakhelder) heb al een stuk kabel en de stekker vervangen, ook al de busjes met een tangetje bij elkaar geknepen maar het is nog steeds niks...

Iemand ier ervaring mee? Ik ben inmiddels al zover om er een andere connector op te solderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
LiquidSmoke schreef op maandag 09 juli 2007 @ 00:13:
hmpf, heb nu een week of 2 een pvr-150, overal goede coax liggen etc, toch was eht beeld rot..

Nu kwam ik erachter als ik met de stekker achterop wiebelde, alles beter werd (kraakhelder) heb al een stuk kabel en de stekker vervangen, ook al de busjes met een tangetje bij elkaar geknepen maar het is nog steeds niks...

Iemand ier ervaring mee? Ik ben inmiddels al zover om er een andere connector op te solderen...
Wat je nog eens zou kunnen testen, is alleen de inkomende coax kabel er op aansluiten, zonder stekker. Dus even goed afstrippen, dan alleen het dunne, binnenste kabeltje van de coax pakken (dus aarde even weglaten), (evt. als het lukt mag de aard eer naturlijk wel bij, maar kan lastig zijn....)die even tegen het pinnetje van de Hauppauge tv/antenne ingang houden (zonder al te veel te wrikken/wiebelen/etc; gewoon er tegen aan) en dan kijken (of iemand anders laten kijken :P ) of je beeld dan goed is.

Als het dan ook niet goed is, dan weet je bijna zeker dta het idd aan die connector ligt. En dan rest eigenlijk alleen solderen of em gewoon terug brengen (indien nog garantie).......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-07 20:28
Vraagje, weet iemand ook hoe de kwaliteit van ViVo (ATI Radeon X1950XT) is tegenover een Hauppage 150 tv-kaart?

Ik zit nl. te dubben tussen deze 2 oplossingen, de hauppage schijnt hele slechte composiet uitgangen te hebben (ik wil er een digitenne decoder op aansluiten) en de ATI is op dit moment scherp geprijst en lekker snel (174 euro, bijna net zo snel als een 7900GTX, en ViVo), maar als de kwaliteit van ViVo ook slecht is kan ik net zo goed een TV-Kaart halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

lezut schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:39:
Vraagje, weet iemand ook hoe de kwaliteit van ViVo (ATI Radeon X1950XT) is tegenover een Hauppage 150 tv-kaart?

Ik zit nl. te dubben tussen deze 2 oplossingen, de hauppage schijnt hele slechte composiet uitgangen te hebben (ik wil er een digitenne decoder op aansluiten) en de ATI is op dit moment scherp geprijst en lekker snel (174 euro, bijna net zo snel als een 7900GTX, en ViVo), maar als de kwaliteit van ViVo ook slecht is kan ik net zo goed een TV-Kaart halen.
Ik weet niet hoe de Hauppauge via op S-video-in is maar over het algemeen valt de video-in van een ATI (afhankelijk van het aangeboden signaal) reuze mee (composiet of S-video) waarbij de laatste natuurlijk een betere beeldkwaliteit zal hebben. Het gaat alleen om weergave of wil je ook het een en ander vast gaan leggen?

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 10-07-2007 15:49 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-07 20:28
Mijn digitenne recorder zend maar 2 signalen uit, RGB en Composiet, geen S-video dus. Dus ik moét met composiet gaan werken.

Maar het is wel de bedoeling om in de toekomst ook ea op te gaan nemen, zodat ik bepaalde tv-uitzendingen ook later kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
lezut schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:51:
Mijn digitenne recorder zend maar 2 signalen uit, RGB en Composiet, geen S-video dus. Dus ik moét met composiet gaan werken.

Maar het is wel de bedoeling om in de toekomst ook ea op te gaan nemen, zodat ik bepaalde tv-uitzendingen ook later kan bekijken.
Denk erom dat die ATi kaart geen hardwarematige ENcoder heeft, dus zul je er zelf (realtime) een softwarematige encoder 'achter moeten hangen'. En dat is (nog steeds) een CPU intensief iets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:17
Ik heb nu digitale televisie van @home (samsung decoder) en vraag me af hoe ik hier een Hauppauge 150 MCE kit op aan ga sluiten. Er zit een 'loop' poort op de decoder, gaat die naar de ingang van de TV kaart? En kan ik dan een andere zender kijken dan dat ik opneem?

* _Brake_ heeft de handleiding opgezocht, alsmede reviews maar NERGENS iets over 'installeren' :s

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
_Brake_ schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 22:04:
Ik heb nu digitale televisie van @home (samsung decoder) en vraag me af hoe ik hier een Hauppauge 150 MCE kit op aan ga sluiten. Er zit een 'loop' poort op de decoder, gaat die naar de ingang van de TV kaart? En kan ik dan een andere zender kijken dan dat ik opneem?

* kaajee heeft de handleiding opgezocht, alsmede reviews maar NERGENS iets over 'installeren' :s
Een en ander ligt ook aan aan welke software je gebruikt of wilt gebruiken.....

Het beste is een echte video uitgang van je decoder te grbeuiken. Waar jij op doelt is waarschijnlijk de antenne (RF) uitgang. Dat is de minste manier om video beelden (en audio) naar je tuner kaart te versturen. De Samsung decoder heeft geen s-video uitgang dus ben je gebonden aan een composiet uitgang en ingang. Helaas is die nou net van slechte kwaliteit in de Hauppauge PVR kaarten......maar altijd nog stukken beter dan de RF/antenne verbinding.

Je moet dan in je capture/opname software kiezen voor de/een externe ingang van je tuner/tv/capture kaart.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svajax
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-04-2022
Hoi,
Ik ben op zoek naar een goede tv-kaart om het volgende mee te doen:
-Ik wil mijn computerscherm gebruiken om op te gamen met mijn Wii, PS2 en Nintendo 64; Kortom: Een goede composite ingang zónder vertraging in het beeld
-Goed tv kunnen kijken mét teletekst.
-Oude videobanden op dvd overzetten.
-Beeld op pauze kunnen zetten, later weer verder kijken. en uitzendingen op Harde schijf / dvd opnemen
-Afstandsbediening moet erbij zitten, ik wil namelijk vanuit mijn bed kunnen zappen.
-Dit alles moet compatible zijn met het mediacenter van Vista Ultimate x64
(-Liefst ook tegelijk opnemen en tv kijken op andere zender, maar hoeft niet als het veel in prijs scheelt. BV PVR 500 is best duur tov PVR 150)

Budget is rond de honderd euro. Liever minder, maar als het niet anders kan is meer ook goed.

Ik zat zelf te denken aan de Hauppage WinTV PVR150, totdat ik las dat de composite ingang slecht is, en er vertraging inzit door de hardwarematige encoding. Ik wil echter wel graag hardwarematige encoding, maar óók goed kunnen gamen (met mijn Wii, ps2 en N64), Is dat mogelijk? Aan welke videokaart moet ik dan denken?

Nu weet ik dus niet of hauppage aan mijn eisen voldoet. Zijn er andere merken die wel goed zijn?

Mijn systeem (waar hij dus in komt): (vorig jaar zelf in elkaar gezet, videokaart dit jaar)

Core 2 duo E6400
2048 MB ram pc5300 corsair
Club3d 8600 GT
Asrock conroeXfireEsata2
dvd brander
Samsung 205BW

Rest doet er niet zo toe.
Hartstikke bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
kaajee schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 10:19:
[...]

Een en ander ligt ook aan aan welke software je gebruikt of wilt gebruiken.....

Het beste is een echte video uitgang van je decoder te grbeuiken. Waar jij op doelt is waarschijnlijk de antenne (RF) uitgang. Dat is de minste manier om video beelden (en audio) naar je tuner kaart te versturen. De Samsung decoder heeft geen s-video uitgang dus ben je gebonden aan een composiet uitgang en ingang. Helaas is die nou net van slechte kwaliteit in de Hauppauge PVR kaarten......maar altijd nog stukken beter dan de RF/antenne verbinding.

Je moet dan in je capture/opname software kiezen voor de/een externe ingang van je tuner/tv/capture kaart.........
Welke kaart raad je dan eventueel aan als ik wel de RF/antenne verbinding weil gebruiken?

Want nu zal ik dus een scartblokje met composiet uitgang moeten gebruiken en dan de composiet kabel naar de Hauppauge? Heb niet zoveel vertrouwen in die composiet kabels :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 20:07
Voor mijn toekomstige HTPC ben ik eigenlijk ook op zoek naar een TV kaart die de monitor (TFT) als tv moet aansturen. Dit alles met nog gewone oude coax kabel.

Mijn eisenlijstje:
- Dual Tuner (voor opnemen)
- Radio
- Teletekst
- Analoog (voor Coax kabel)
- Compatible met MCE / Vista

Nu heb ik wat zitten vergelijken op: http://www.hauppauge.co.u...cts/compare_products.html

Maar nu zit ik nog te twijfelen tussen onderstaande kaarten:

WinTV HVR-4000
WinTV HVR-3000
WinTV HVR-1300
WinTV HVR-1100

Kortom in de HVR serie of is de PVR serie beter? Ik neig naar de HVR-1300 omdat die een Hardware encoder heeft. Maar is dat ook de beste keus?

Alle adviezen zijn welkom,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Onedayflyer682 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:40:
Voor mijn toekomstige HTPC ben ik eigenlijk ook op zoek naar een TV kaart die de monitor (TFT) als tv moet aansturen. Dit alles met nog gewone oude coax kabel.

Mijn eisenlijstje:
- Dual Tuner (voor opnemen)
- Radio
- Teletekst
- Analoog (voor Coax kabel)
- Compatible met MCE / Vista

Nu heb ik wat zitten vergelijken op: http://www.hauppauge.co.u...cts/compare_products.html

Maar nu zit ik nog te twijfelen tussen onderstaande kaarten:

WinTV HVR-4000
WinTV HVR-3000
WinTV HVR-1300
WinTV HVR-1100

Kortom in de HVR serie of is de PVR serie beter? Ik neig naar de HVR-1300 omdat die een Hardware encoder heeft. Maar is dat ook de beste keus?

Alle adviezen zijn welkom,
Je hebt in je wensenlijstje Dual tuner staat? Bij analoge TV vallen er dan automatisch een hele rij af en volgens mij blijft er bij de Hauppauge serie enkel de MCE500 over.

Vergeet overigens niet dat het signaal naar je TV niet via de tuner maar via een videokaart zal gaan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
_Brake_ schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:27:
[...]

Welke kaart raad je dan eventueel aan als ik wel de RF/antenne verbinding weil gebruiken?

Want nu zal ik dus een scartblokje met composiet uitgang moeten gebruiken en dan de composiet kabel naar de Hauppauge? Heb niet zoveel vertrouwen in die composiet kabels :)
Geen vertrouwen? Hoezo niet?

Composiet is altijd nog stukken beter dan via de RF/Antenne, dus ik zou zeker voor composiet gaan.....

En we (ik) weet nog steeds niet welke software je van plan bent te gebruiken........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
kaajee schreef op zondag 15 juli 2007 @ 23:47:
[...]

Geen vertrouwen? Hoezo niet?

Composiet is altijd nog stukken beter dan via de RF/Antenne, dus ik zou zeker voor composiet gaan.....

En we (ik) weet nog steeds niet welke software je van plan bent te gebruiken........
Nou het wordt een kabel van 5 meter en ze zijn zo dun/iel... Maar als jij het zegt, dan gaan we daar gewoon voor :) Of er moet een andere kaart zijn met een betere RF/antenne ingang?

Ik wil de Windows XP MCE 2005 versie gaan gebruiken. Ben er inmiddels ook achter hoe het dan aangesloten zou moeten worden:

Windows XP Media Center Edition 2005: Media Center and your set-top box

Heeft iemand hier ervaring mee?

Daarnaast wil ik ook graag weten of een Kameleon all-in-one 5 3rd generation hiermee om kan gaan. Het is eigenlijk de bedoeling dat ik straks met een macro m'n TV, Logitech set (hierover kon ik niets vinden bij Kameleon :?), de Samsung set-top box tegelijk opstart en naar de juiste kanalen laat gaan. Uiteraard wil ik deze AB dan ook gebruiken voor MCE, anders zit ik alsnog met 2.

[ Voor 5% gewijzigd door _Brake_ op 16-07-2007 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
_Brake_ schreef op maandag 16 juli 2007 @ 00:25:
[...]

Nou het wordt een kabel van 5 meter en ze zijn zo dun/iel... Maar als jij het zegt, dan gaan we daar gewoon voor :) Of er moet een andere kaart zijn met een betere RF/antenne ingang?
RF/antenne zal altijd minder zijn, bij welke tv kaart dan ook. Alles gaan ook over 1 kabel; dus video en audio en dan moet er ook nog eens ruimte zijn voor tientallen zenders (frequenties) dus ja kunt wel nagaan......
En ielige/dunne kabel? Dit is bijvoorbeeld een composiet video kabel, die is niet dun hoor......
Ik wil de Windows XP MCE 2005 versie gaan gebruiken. Ben er inmiddels ook achter hoe het dan aangesloten zou moeten worden:

Windows XP Media Center Edition 2005: Media Center and your set-top box

Heeft iemand hier ervaring mee?
Niet echt, het werkt, t'is niet ideaal. Vanwege het aansturen van een extra device (STB) en de kwaliteit. Veel mensen hebben het en daar werkt het prima....
Je moet dan wel de usb ontvanger hebben met IR blasters.....
En opnemen en kijken tegelijk kan maar alleen van hetzelfde kanaal. Je STB heeft maar 1 tuner, voor echte dual tuner moet je er nog een STB erbij kopen/zetten........(en dat 2 IR blaster kabeltjes gebruiken)
Daarnaast wil ik ook graag weten of een Kameleon all-in-one 5 3rd generation hiermee om kan gaan. Het is eigenlijk de bedoeling dat ik straks met een macro m'n TV, Logitech set (hierover kon ik niets vinden bij Kameleon :?), de Samsung set-top box tegelijk opstart en naar de juiste kanalen laat gaan. Uiteraard wil ik deze AB dan ook gebruiken voor MCE, anders zit ik alsnog met 2.
Zou ik niet doen. Als je een universele wilt zou ik een Logitech Harmony nemen, nijv. de 525 of de Philips SRU9600. En nogmaals: wel een USB MCE ir ontvanger.....

[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 16-07-2007 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:02

_Apache_

For life.

* _Apache_ heeft in dit topic gezocht voor info maar kon het nog niet vinden..

Ik zie hier net dat de Hauppauge 150MCE een IR afstandsbediening heeft,

Hoe zit het met de kwaliteit van deze overdacht ( lees: het IR signaal ) als deze achterin je pc zit ( PCI kaartje )..

Lukt het om 'nonchalant' de afstandsbediening te gebruiken?

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
_Apache_ schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:12:
* _Apache_ heeft in dit topic gezocht voor info maar kon het nog niet vinden..

Ik zie hier net dat de Hauppauge 150MCE een IR afstandsbediening heeft,

Hoe zit het met de kwaliteit van deze overdacht ( lees: het IR signaal ) als deze achterin je pc zit ( PCI kaartje )..

Lukt het om 'nonchalant' de afstandsbediening te gebruiken?
Welke 150?
-De Hauppauge PVR 150MCE OEM heeft nl. geen remote.
-De 150 MCE KIT heeft wel een remote, daar zit een USB kastje bij met een kabel dus en die kun je overal neerzetten voor het beste bereik. Het blijft infrarood, dus een zichverbinding is noodzakelijk.
-De 150 retail komt met een eigen remote (dus niet MCE compatible). Daarvoor moet je een bijgeleverd IR-oogje met een kabel achterin de kaart steken. Ook hier geldt de zichtverbinding.....

[ Voor 9% gewijzigd door kaajee op 16-07-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
kaajee schreef op maandag 16 juli 2007 @ 09:51:
[...]

RF/antenne zal altijd minder zijn, bij welke tv kaart dan ook. Alles gaan ook over 1 kabel; dus video en audio en dan moet er ook nog eens ruimte zijn voor tientallen zenders (frequenties) dus ja kunt wel nagaan......
En ielige/dunne kabel? Dit is bijvoorbeeld een composiet video kabel, die is niet dun hoor......
Ziet er inderdaad goed uit!
[...]
Niet echt, het werkt, t'is niet ideaal. Vanwege het aansturen van een extra device (STB) en de kwaliteit. Veel mensen hebben het en daar werkt het prima....
Je moet dan wel de usb ontvanger hebben met IR blasters.....
En opnemen en kijken tegelijk kan maar alleen van hetzelfde kanaal. Je STB heeft maar 1 tuner, voor echte dual tuner moet je er nog een STB erbij kopen/zetten........(en dat 2 IR blaster kabeltjes gebruiken)
Dus die PVR150 MCE kit is dan in mijn geval niet eens afdoende? Dan kan ik waarschijnlijk beter gewoon de PVR150 halen in combinatie met de USB ontvanger. Welke USB ontvanger bedoel je overigens? WinTV-USB2?
[...]

Zou ik niet doen. Als je een universele wilt zou ik een Logitech Harmony nemen, nijv. de 525 of de Philips SRU9600. En nogmaals: wel een USB MCE ir ontvanger.....
Waarom voor deze Logitech of de Philips kiezen dan? Ik vind die Kameleon erg mooi en hij zou ook met álle apparaten moeten werken (al dan niet via de learn functie). Bovendien kun je ook macro's uitvoeren :)

Nog ff een ander puntje (ik heb echt een hoop aan je input!)

Zoals bovenstaand aansluiten is waarschijnlijk in mijn geval niet ideaal! Als ik het namelijk goed lees móet ik via m'n PC TV gaan kijken dan. Misschien is het volgende dan beter in mijn situatie?

Invoer CAI kabel
CAI splitter
Kabel 1 naar de set-top box > scart naar de TV (audio optisch apart via de logitech set)
Kabel 2 naar de PC > DVI/HDMI naar de TV (audio coaxiaal apart via de logitech set)

Een nadeel is dat m'n PC dan geen 'digitaal TV signaal krijgt'. Daarnaast kan ik iets anders opnemen dan dat ik aan het kijken ben (digitaal tv kijken, analoog opnemen > nadeel: gebrek aan zenders).

Scheelt waarschijnlijk ook nog gedonder met de afstandsbedieningen en het plakken van een extra IR ontvanger op de set-top box. Bovendien heb ik dan géén idee hoe het aangesloten moet worden als de PC toch 'digitaal' aangesloten wordt.

Invoer CAI kabel
Set-top box met scartblokje
Composiet vanuit scart naar de composietingang van de TV kaart (audio apart vanuit Set-top of PC?)
DVI/HDMI naar de TV

Dit is toch niet echt een lekker werkbare situatie?

Volgens mij zijn we er nu bijna! _/-\o_

Edit:
Waarschijnlijk bedoel je deze:
WinTV-PVR-USB2 MCE kit voor Windows XP MediaCenter Editie
Maar waarom zou ik die nodig hebben voor de set-top box?

[ Voor 3% gewijzigd door _Brake_ op 16-07-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:02

_Apache_

For life.

kaajee schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:23:
[...]

Welke 150?
-De Hauppauge PVR 150MCE OEM heeft nl. geen remote.
-De 150 MCE KIT heeft wel een remote, daar zit een USB kastje bij met een kabel dus en die kun je overal neerzetten voor het beste bereik. Het blijft infrarood, dus een zichverbinding is noodzakelijk.
-De 150 retail komt met een eigen remote (dus niet MCE compatible). Daarvoor moet je een bijgeleverd IR-oogje met een kabel achterin de kaart steken. Ook hier geldt de zichtverbinding.....
Aah IC.. Dankje voor het duidelijke antwoord..

Als ik het goed interpreteer is dit de kit versie.

Deze 150 ( non MCE ) heeft trouwens wel een afstandsbediening zie ik net..
http://www.hauppauge.tv/prod/PVR/prod_pvr150.htm

Moet er natuurlijk wel een hebben met Remote.. O-)

[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 16-07-2007 14:48 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
_Brake_ schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:46:
[...]

Ziet er inderdaad goed uit!

.......................

Waarom voor deze Logitech of de Philips kiezen dan? Ik vind die Kameleon erg mooi en hij zou ook met álle apparaten moeten werken (al dan niet via de learn functie). Bovendien kun je ook macro's uitvoeren :)

Nog ff een ander puntje (ik heb echt een hoop aan je input!)

Zoals bovenstaand aansluiten is waarschijnlijk in mijn geval niet ideaal! Als ik het namelijk goed lees móet ik via m'n PC TV gaan kijken dan. Misschien is het volgende dan beter in mijn situatie?

Invoer CAI kabel
CAI splitter
Kabel 1 naar de set-top box > scart naar de TV (audio optisch apart via de logitech set)
Kabel 2 naar de PC > DVI/HDMI naar de TV (audio coaxiaal apart via de logitech set)

Een nadeel is dat m'n PC dan geen 'digitaal TV signaal krijgt'. Daarnaast kan ik iets anders opnemen dan dat ik aan het kijken ben (digitaal tv kijken, analoog opnemen > nadeel: gebrek aan zenders).

Scheelt waarschijnlijk ook nog gedonder met de afstandsbedieningen en het plakken van een extra IR ontvanger op de set-top box. Bovendien heb ik dan géén idee hoe het aangesloten moet worden als de PC toch 'digitaal' aangesloten wordt.

Invoer CAI kabel
Set-top box met scartblokje
Composiet vanuit scart naar de composietingang van de TV kaart (audio apart vanuit Set-top of PC?)
DVI/HDMI naar de TV

Dit is toch niet echt een lekker werkbare situatie?

Volgens mij zijn we er nu bijna! _/-\o_

Edit:
Waarschijnlijk bedoel je deze:
WinTV-PVR-USB2 MCE kit voor Windows XP MediaCenter Editie
Maar waarom zou ik die nodig hebben voor de set-top box?
Ik ken die Kameleon niet, maar hoor/lees daar slechte verhalen over. In tegenstelling tot Harmony en Logitech.

USB ontvanger: ik bedoel een infrarood USB ontvanger comptible met MCE. Dat is die usb ir ontvanger die bij die 150 kit geleverd wordt. Dus dat zou je keuze moeten zijn....

aansluiten: als je idd niet per se digitaal beeld/zenders wilt zou ik ook gewoon de analoge kabel/coax pakken/gebruiken. Welliswaar iets minder zenders, maar vergeet niet dat je voor een heleboel van die extra zenders toch geen gids informatie tbv MCE zult hebben.
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste