simplemouse schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:43:
Ik ben al een tijdje opoek naar een TV kaar die werkt met een schotel en een SECA2 canal+ kaart
heeft iemand een goed idee welke dit kunnen zijn ik heb er al eens een zoekactie op los gelaten op google en kon er toen maar 1 vinden die de FTA (free to air) kon gebruiken
dus eingelijk is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee zo ja welke kaart/en en software worden hiervoor gebruikt
Alvast bedankt!
FireDTV is een aanrader, niet echt goedkoop, maar hij werkt wel (in tegenstelling tot de skystar1 die mij eerst was aangesmeerd

).
Heeft een paar voordelen, maar ook nadelen. Even ter info: ik heb er ondertussen een kleine 2 maand ervaring mee.
Nadelen:
- (nog???) geen linux-driver
- MCE (de software) loopt vast als je pc uit standby komt, windows zelf crasht niet, enkel de mce-software. Hoewel dit met een firmware-update zou zijn opgelost, maar geen tijd om dat nu te testen
- prijs (rond de €190 voor de MCE-versie, met verzendkosten erbij)
Voordelen:
- MCE-driver, zo zijn er niet veel kaarten te vinden
- Werkt goed met mediaportal. Met de mediaportal-server zou het zelfs mogelijk zijn om meerdere kanalen van één transponder tegelijk te decoderen, nog niet getest, dus geen ervaring mee
- prima beeldkwaliteit
Handig om weten: werkt via firewire, misschien een nadeel, misschien ook niet. Maar de meeste (moderne) pc's hebben wel een firewire-aansluiting, dus dat lijkt mij geen probleem te zijn.
Mijn ervaringen zijn verder positief. Prima beeldkwaliteit, werkt goed. Soms wat storing, maar dat ligt meer aan mediaportal (htpc die net iets te licht uitvalt) en het satellietsignaal zelf (kabel die soms een iets te scherpe bocht pakt

)
Meer info:
www.digital-everywhere.com