Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
dafz0r schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:26:
[...]

Yep, maar powercinema vind de kaart zijn digitale tuner niet...

Mediaportal geinstallt en dat vindt geen zenders... binnekort is ff in een andere pc bij iemand anders proberen
Nu m'n broer en ik hebben beide deze asus p7131 dual kaart en geen probleem met het vinden met de digitale zenders. Wat ik u aanraad is allereerst gewoon de analoge zenders te zoeken. Of helemaal geen zenders te zoeken. Je kan dit achteraf nog bij de instellingen van powercinema doen.

Waar je wel nog op moet letten is;

- gaat het wel degelijk om de dual versie? Er bestaat ook een variant die alleen analoog aankan. Ziet er het zelfde uit, maar heeft 1 chipje minder. Aangezien ja al aangaf dat je er een dvb-t antenne bijgeleverd kreeg (zo'n eenvoudige antenne met schroefvoet) en powercinema dat herkent, denk ik het wel.
- zet de antenne zo dicht mogelijk bij het venster. Zo heb je optimale ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Terratec Cinergy DVB-T XS gekocht en ben erg tevreden over de kwaliteit. Het ziet er echt scherp uit met DVB-T. De kleuren zijn veel 'echter' dan met de gemiddelde analoge TV kaart. Het bereik hier in nijmegen is top, dus dat speelt ook wel mee.
Het CPU verbruik schommelt rond de 60% dus ik kan nog ondertussen wat surfen/niet al te zware programmatjes draaien. (Centrino 1,6 mhz, 1GB, 128MB Mobility Radeon 9700, Vista RTM)

Alleen heb ik nog geen "Guide" informatie in MCE (Vista) en ook geen teletext, terwijl de cinergy dit wel ondersteunt

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een nieuwe tv kaart te gaan kopen. Ik wil de tv kaart geen gebruiken voor het opnemen. Ik wil mijn setupbox van samsung waar ik @home digitale tv mee ontvang er op aansluiten via de composite. Ik nu 2 tv kaarten geprobeert 1 de falcon PG 600 en de Hauppauge PVR-150MCE. Nou was het probleem aan die tv kaarten dat als er iets bewoog je kan zien dat het beeld te lang word bijgewerkt want je zag nog strepen na van de beweging dus wil zeggen dat hij het beeld niet snel genoeg opbouwt. Het beeld is prima overgens van de 2 tv kaarten. Weet iemand welke kaart ik wel moet kopen het beeld kwaliteit moet het zelfde zijn of beter.

Ik heb een hele goede pc daar kan dat niet aan liggen dat hij het beeld niet snel genoeg opbouwt heb de kaarten ook als eens in andere pcs gehad daar had je het zelfde.

Samsung 940BF 2ms
E6700 2.66ghz
2 gb corsair geheugen
ASUS gefocre 8800gtx
ASUS p5n32-e SLI moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het probleem van dat het beeld niet snel genoeg word opgebouwt ook optelossen door een andere MPEG-2-encodering te instaleren. zo ja welke MPEG-2-encoder. Ik kijk tv in powercinema 5 en bekijk mijn opgenomen dingen met power dvd 7. signaal komt binnen via de composite van mijn samsung setupbox van @home digitale tv

[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:12:
Is het probleem van dat het beeld niet snel genoeg word opgebouwt ook optelossen door een andere MPEG-2-encodering te instaleren. zo ja welke MPEG-2-encoder. Ik kijk tv in powercinema 5 en bekijk mijn opgenomen dingen met power dvd 7. signaal komt binnen via de composite van mijn samsung setupbox van @home digitale tv
De strepen hebben te maken met interlacing. Je moet gewoon wat rommelen met de settings waarmee je opneemt. Check dit: http://www.100fps.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noork schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 01:31:
[...]

De strepen hebben te maken met interlacing. Je moet gewoon wat rommelen met de settings waarmee je opneemt. Check dit: http://www.100fps.com/
Ik kan in powercinema 5 waar ik mee opneem bijna niks instellen over het openen alleen de kwaliteit in goed beter en best dus weet iemand hoe ik dat kan oplossen met die strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:19

rapture

Zelfs daar netwerken?

Een S-VHS videorecorder (die geen cassettes meer lust) is onderweg, dan kan ik zelf ook testen of het veel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:47:
[...]

Ik kan in powercinema 5 waar ik mee opneem bijna niks instellen over het openen alleen de kwaliteit in goed beter en best dus weet iemand hoe ik dat kan oplossen met die strepen
Je kan ook een ander pakket gebruiken, zoals Dscaler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rapture schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:09:
Een S-VHS videorecorder (die geen cassettes meer lust) is onderweg, dan kan ik zelf ook testen of het veel uitmaakt.
Zou je misschien enkele (onbewerkte) screenschots kunnen maken (van met vhs recorder en zonder)?

Kun je nog wel gewoon zappen met je computer-afstandsbediening of moet je zappen met de a.b. van de videorecorder?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb nu de Hauppauge HVR-1100 op het oog (aardige aanbieding bij een internetwinkel gezien), maar daarvan wordt vermeld dat 'ie WinXP of MCE nodig heeft (uiteraard op internet zitten zoeken, maar geen uitsluitsel). Nu draai ik zelf Win2k, zijn er mensen die ervaring hebben met deze kaart onder Win2k?
Het lijkt me zelf onwaarschijnlijk dat 'ie wel onder XP maar niet onder 2000 werkt, maarja, je weet maar nooit :).

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoop_Scoop
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 22:39
@ Rapture, klinkt alsof je er verstand van hebt.
Is dit een goede:
http://www.empc.nl/index....atie&ProdId=13927&OldId=3

Wil echt een goede (liefts de beste beeldkwaliteit) voor mijn pc hebben. Heb nu echt alleen maar zooi gehad (zelfs pinnacle en hauppauge vind ik troep). Wil nu echt wat goeds hebben voor mijn 21,3" tft.

En zit hier een soort van Media Center bij? Wil dat echt niet meer hebben vind dat gewoon k*t. heb nu PowerCinema draaien, heb liever iets als crisTV, loopt veel soepeler.

Iemand tips / ervaringen? Vooral Rapture dan omdat hij begon over Compro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Eenvoudige capturetestje, capturen met de tuner en met S-Video-signaal. Momenteel zit ik onder Linux te capturen. ivtv-drivers met de nodige firmware erbij, deze drivers/firmware kan anders dan onder Windows draaien. Onder Windows werd mijn P!!! 550MHz processor 90+% belast, terwijl ik onder Linux kan capturen met minder dan 5% cpu-load.

http://users.telenet.be/rapture/ngc-s-video.mpg
http://users.telenet.be/rapture/ngc-tuner.mpg

Er is met ivtv-drivers onder Linux weinig verschil op te merken. Moet wel bij vertellen, dat de Hauppauge PVR 150 drivers voor Windows bugged is en om de bugs op te lossen had men gewoon Y/C-scheiding uitgeschakeld zodat er nood aan een S-Video-signaal is.

[ Voor 24% gewijzigd door rapture op 20-02-2007 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoop_Scoop
uhh rapture, die beelden die je liet zien, is dat met die kaart die ik noemde of niet? Want vind die beelden echt schitterend!!

Scoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Nee, het is een Hauppauge PVR 150 (MCE) onder Linux met ivtv-drivers getest. Wanneer mijn project over streaming met Videolan (onder Linux) gedaan is. Dan heb ik meer tijd om onder Windows te testen.

[ Voor 48% gewijzigd door rapture op 21-02-2007 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Dell Inspiron 6400 en had wel interesse in een Tv-kaart zodat ik voortaan tv op m'n laptop kan kijken als ik thuis ben, en alles kan opnemen e.d.
Nu zag ik bij dell zelf een tv-kaart staan maar weet ik er helaas erg weinig over. Zouden jullie me deze van dell zelf aanraden ( http://accessories.euro.d...s&cs=nldhs1&sku=506-10013 ) of is dezelfde kwaliteit beter ergens anders te krijgen? Ik wil wel een externe aangezien ik niet de laptop ga openbreken om zaken erin te zetten.

kan ik gewoon fullscreen tv kijken op een laptop (1280x800) met zo'n kaart of is dat wat te optimistisch?

Als iemand tips heeft hoor ik 't graag!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
Als je DVB-t kijkt, is die kwaliteit aanzienlijk beter als analoog en is zeer goed te doen op de resolutie van je scherm. Zelf analoog is daar nog van zeer aanvaardbare kwaliteit.

Ik vind het persoonlijk wat duur 94 euro voor dergelijke tv kaart, maar de meeste kaarten zullen wel in die richting liggen. Je kan ook altijd kijken naar van die tv stickjes. Ze zijn niet veel groter dan een USB data stick en bieden ook ondersteuning voor DVB-t. Er zijn ook hybride varianten (analoog + digitaal). Zoek er ook eens naar. De meeste merken hebben die wel in hun gamma (terratec, hauppauge, twinham, asus, msi, pinnacle, avermedia, enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:25:
Ik heb een Dell Inspiron 6400 en had wel interesse in een Tv-kaart zodat ik voortaan tv op m'n laptop kan kijken als ik thuis ben, en alles kan opnemen e.d.
Nu zag ik bij dell zelf een tv-kaart staan maar weet ik er helaas erg weinig over. Zouden jullie me deze van dell zelf aanraden ( http://accessories.euro.d...s&cs=nldhs1&sku=506-10013 ) of is dezelfde kwaliteit beter ergens anders te krijgen? Ik wil wel een externe aangezien ik niet de laptop ga openbreken om zaken erin te zetten.

kan ik gewoon fullscreen tv kijken op een laptop (1280x800) met zo'n kaart of is dat wat te optimistisch?

Als iemand tips heeft hoor ik 't graag!
En denk erom dat je met de meeste USB DVB-T kaarten (99%?) alleen meer de zgn. FTA kanalen/zenders (Ned1,2,3) kunt bekijken. Deze zijn free to air. Voor alle andere zenders heb je een smartcard nodig (gecodeerde kanalen) en zo'n smartcard ondersteuning hebben deze USB tuners niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
kaajee schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:25:
[...]

En denk erom dat je met de meeste USB DVB-T kaarten (99%?) alleen meer de zgn. FTA kanalen/zenders (Ned1,2,3) kunt bekijken. Deze zijn free to air. Voor alle andere zenders heb je een smartcard nodig (gecodeerde kanalen) en zo'n smartcard ondersteuning hebben deze USB tuners niet.....
Tenzij je kiest voor de anysee e30plus (via usb met Ci) of de floppy DTV (werkt via firewire). Ik vermoed niet dat je deze perse moet inbouwen aangezien die over een eigen "behuizing" beschikt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoop_Scoop
kan iemand mij helpen. Wil een tv kaart hebben die zeer goed beeld heeft.

Nu zag ik dus die compro maar of die goed zijn weet ik niet. Gaat om deze:

Wil zo goed mogelijk beeld hebben. En als het kan geen achterlijke software (mediacenter software o.i.d.) gewoon zo simpel mogelijk zeg maar. Natuurlijk wel opneem functies o.i.d. maar verder geen foto's of films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Scoop_Scoop schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:26:
kan iemand mij helpen. Wil een tv kaart hebben die zeer goed beeld heeft.

Nu zag ik dus die compro maar of die goed zijn weet ik niet. Gaat om deze:

Wil zo goed mogelijk beeld hebben. En als het kan geen achterlijke software (mediacenter software o.i.d.) gewoon zo simpel mogelijk zeg maar. Natuurlijk wel opneem functies o.i.d. maar verder geen foto's of films.
Met Compro heb ik geen praktijkervaring en niet alle Compro's hebben Y/C-scheiding. De top-kaarten volgens mijn theoretische vergelijking, zijn theoretisch goed. Net zoals je grafische kaarten aan de hand van specs-tabellen kan uitkiezen, in praktijk kan dat net iets anders zijn. Ook met TV-kaarten kan het in praktijk net iets anders zijn, bv mijn Hauppauge PVR 150 werkt goed onder Linux, maar minder goed onder Windows. Dus rustig reviewen en sample-video's vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

bv mijn Hauppauge PVR 150 werkt goed onder Linux, maar minder goed onder Windows.
Dat kan ik beamen. Onder Windows vind ik de kwaliteit van de PVR 150 zelfs erg mager. Het beeld is flets en vooral onscherp. Je kunt het nog wel een beetje oppoetsen met wat Comb-filter instellingen, maar echt goed resultaat geeft dat gewoon niet.

Mijn oude Compro gaf een vele malen scherper beeld. Helaas was die niet MCE-compatible omdat hij geen hardware MPEG doet. Overigens is dat hele hardware MPEG eerder een nadeel dan een voordeel vind ik. Het enige voordeel is dat het de CPU ontlast, maar met de huidige CPU's is dat een non-issue. Mijn C2D op 3GHz heeft voor software-MPEG2 maar enkele procentjes (<10) van de CPU nodig.

Bovendien heb je met software-encoding meer vrijheid wat betreft de te gebruiken codec.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Tachyon schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:06:
Dat kan ik beamen. Onder Windows vind ik de kwaliteit van de PVR 150 zelfs erg mager. Het beeld is flets en vooral onscherp. Je kunt het nog wel een beetje oppoetsen met wat Comb-filter instellingen, maar echt goed resultaat geeft dat gewoon niet.
De drivers waren bugged en enige oplossing om het stabiel te krijgen, is oa de comb-filter uitschakelen. Onder Linux slaagt men blijkbaar wel in om goede drivers te maken.
Mijn oude Compro gaf een vele malen scherper beeld. Helaas was die niet MCE-compatible omdat hij geen hardware MPEG doet. Overigens is dat hele hardware MPEG eerder een nadeel dan een voordeel vind ik. Het enige voordeel is dat het de CPU ontlast, maar met de huidige CPU's is dat een non-issue. Mijn C2D op 3GHz heeft voor software-MPEG2 maar enkele procentjes (<10) van de CPU nodig.
Ik zit hier met een dedicated capturebak met Pentium 3 550MHz, dan maakt het wel uit. De belasting van de PCI-bus is ook iets dat verschil kan uitmaken.
Bovendien heb je met software-encoding meer vrijheid wat betreft de te gebruiken codec.
Is onder Linux geen probleem, output van de capturekaart kan je doorverwijzen naar transcoding en uiteindelijk in een bestand dumpen. Met Videolan-client kan je veel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duramen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11-2024
Er zijn twee PVR150 kaarten, het verschil zit in de performance van de tuner.
Google naar het verschil.

[ Voor 76% gewijzigd door duramen op 27-02-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heeft iemand misschien enig idee of Ulead VideoStudio ook in te stellen is voor gebruik met de PVR150? Ik heb het dan over het geluid via de pci bus... Kan het niet vinden, en zou graag dat programma gebruiken...

Ontopic: vind het een puik kaartje, alleen zit dat geluid me elke keer dwars... :X
Onwijs vervelend dat het niet gewoon een extra input maakt (softwarematig)... Want ik kan nu die PVR niet selecteren...

[ Voor 32% gewijzigd door MikeyMan op 27-02-2007 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Laatst online: 25-07 22:36
ik heb een hauppauge pvr 350, nu krijg ik enkel geluid uit mijn front speakers en ik heb een 7.1 systeem. Mijn geluid van andere programma's lopen allemaal over alle speakers maar deze dus niet...

(ik gebruik voor mijn geluid een ac'97 850 onboard geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
Niemand een idee, er moet toch een manier zijn (en ik heb er mij al zot achter gezocht naar een manier) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, als de software het niet ondersteunt, houdt het op he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
MikeyMan schreef op maandag 05 maart 2007 @ 18:21:
Tsjah, als de software het niet ondersteunt, houdt het op he...
maar er moet toch een manier zijn om het geluid softwarematig te onderscheppen en te converteren naar 8 kanaal?

geen enkel ander programma of game neemt enkel 2 speakers ( en deze ondersteunen dat toch ook niet allemaal?)

[ Voor 3% gewijzigd door sprankel op 05-03-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
sprankel schreef op maandag 05 maart 2007 @ 18:28:
[...]

maar er moet toch een manier zijn om het geluid softwarematig te onderscheppen en te converteren naar 8 kanaal?

geen enkel ander programma of game neemt enkel 2 speakers ( en deze ondersteunen dat toch ook niet allemaal?)
Het zou met ffdshow moeten kunnen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
kaajee schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:11:
[...]

Het zou met ffdshow moeten kunnen......
ik zie geen enkele functie bij ffdshow staan die mij kan helpen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
sprankel schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:22:
[...]

ik zie geen enkele functie bij ffdshow staan die mij kan helpen 8)7
Kijk eens bij de 'mixer' settings/sectie van ffdshow.......(en evt. de 'volume' sectie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sowieso zijn daar genoeg topics over te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 13:35
dit leek mij een interresante kaart

vista support - pci-e x1 (word dat slot eindelijk ook es gebruikt) - dubbele tuner - dubbele fm tuner - mce support - hardware decoder.
alleen geen teletext....

het klinkt mij allemaal goed in oren maar zou graag willen weten wat jullie ervan denken. :+

[ Voor 9% gewijzigd door harrald op 13-03-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

harrald schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:53:
dit leek mij een interresante kaart

vista support - pci-e x1 (word dat slot eindelijk ook es gebruikt) - dubbele tuner - dubbele fm tuner - mce support - hardware decoder.
alleen geen teletext....

het klinkt mij allemaal goed in oren maar zou graag willen weten wat jullie ervan denken. :+
Kijk eens enkele pagina's terug? Deze kaart lijkt inderdaad een hele juiste keuze.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 13:35
hardware-lover schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:07:
[...]

Kijk eens enkele pagina's terug? Deze kaart lijkt inderdaad een hele juiste keuze.
lol sorry 8)7
Als ik nou een microsoft afstandbediening koop zal die dan gaan werken onder vista mediacenter?
Als dat zo is dan zal dit een van de meest interesante kaarten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Ik heb in m'n computer een Hauppauge WinTV PVR PCI II zitten (Zat standaard in een Media center Q-motion van de albert heijn 2 jaar geleden). Ik kan deze alleen nergens terug vinden op de hauppauge site :S weet iemand of deze kaart een andere benaming heeft?

[ Voor 18% gewijzigd door Moortn op 13-03-2007 19:48 ]

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Moortn schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:47:
Ik heb in m'n computer een Hauppauge WinTV PVR PCI II zitten (Zat standaard in een Media center Q-motion van de albert heijn 2 jaar geleden). Ik kan deze alleen nergens terug vinden op de hauppauge site :S weet iemand of deze kaart een andere benaming heeft?
Volgens deze link zou het gaan om de PVR 250?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoop_Scoop
Heb nu de Compro H900 gekocht. Echt super beeldkwaliteit.
Alleen het geluid is niet echt optimaal. Krijg gekraak af en toe.
Ene keer veel andere keer weinig.

Heb een creative SB X-fi extreme

Heb dit met vorige tv-kaart ook gehad, maar dat heb ook niet op kunnen lossen.

Iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand toevallig hoe je een leadtek winfast tv 2000 aan het werken krijgt op linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggio666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:28
Ik ben zelf ook al een tijd op zoek naar een goede TV-kaart. De VistaView en Ati 650 spreken mij erg aan, zeer goede reviews, wel lastig (niet) verkrijgbaar en duur. Het probleem is alleen dat ik nu analoge tv heb maar dat dat wellicht snel kan veranderen. Hierboven hoor ik ook positieve verhalen over de Compro H900, maar Compro heeft ook een hybride versie: de DVB-T300.

Dit dingetje heeft dus een analoog én een digitale tuner. Ook zit er nog radio op dus het is vrij compleet. Ik ben dit ding nog niet tegengekomen in dit topic dus daarom zet ik het hier nog even neer. Wellicht heeft deze kaart ook nog nadelen volgens jullie...

Deze site was er in ieder geval positief over :)

Owja, dit alles voor €95 (Informatique) wat raar genoeg goedkoper is dan de H900...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren een Hauppauge WinTV-PVR 150 mce kit aangschaft en ingebouwd en nu draaiend onder Vista Ultimate edition MCE, en sorry dat ik het moet zeggen, maar de beeldkwaliteit van mijn digitale tv decoder via composite in is WAARDELOOS!

Mijn 4 jaar oude medion tv kaartje geeft 10 keer beter beeld maar die draait weer niet onder MCE vanwege ontbrekende hardware MPEG2 encoder.

Heb al lopen zoeken naar een oplossing maar blijkbaar is de composite in op de WinTV-PVR 150 gewoon brak vanwege het ontbreken van een normaal functionerende comb filter. Gevolg: blurry, vaag en "zwemmend" beeld. Ik snap niet dat niemand anders hier over de kwaliteit klaagt. Ik zou dit ding niet gaan gebruiken als je een digitale decoder zonder s-video out hebt (S-video in op de WinTV-PVR 150 schijnt wel goede kwaliteit te leveren).

Denk dat ik hem maandag maar ga retourneren en op zoek ga naar een andere oplossing. Weet iemand een kaart die wel goed met een digitale decoder werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoop_Scoop
agnostic ben dat verhaal over de wintv-PVR 150 helemaal met je eens, heb dat ook al gezegt paar page's terug.

Vind het gewoon een bagger kaart voor het geld dat je moet betalen. Zelfs de Winfast TV 2000 vind ik nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De consument wordt weer eens genaaid. Hoe lang verkoopt hauppauge die kaart nu al? Jaren! Sterker nog hij wordt nu speciaal verkocht om in mce digitale tv via een set-top box mee te kijken. Waarom zou ik in godsnaam een mce computer gebruiken als daar een tv signaal uit komt wat nog slechter is dan normale analoge kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Agnostic dan heb je dit topic niet helemaal goed doorgelezen, er zijn meerdere GoT'ers waaronder ik die duidelijk waarschuwen voor de lage kwaliteit van de PVR-150/500! Het is gewoon een slechte tv kaart...

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb net de hele draad zitten doorlezen, sorry.

Er mag echter wel een waarschuwing in de startpost over deze kaart als je het mij vraagt. Is volgens mij een van de meest verkochte en mensen die zo'n ding kopen zonder ooit iets anders te hebben gezien denken waarschijnlijk grotendeels dat de kwaliteit het beste is wat je kunt krijgen.

Nogal treurig dus dat een heleboel mensen doordat ze nooit een fatsoenlijke tv kaart hebben gezien naar ondermaatse tv via hun mooie mce systemen zitten te kijken!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 19:17 . Reden: spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

@Agnostic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:35:Ik zou dit ding niet gaan gebruiken als je een digitale decoder zonder s-video out hebt (S-video in op de WinTV-PVR 150 schijnt wel goede kwaliteit te leveren).
Met S-Video krijg je inderdaad wel zeer goede resultaten...
Helaas hebben de meeste "populaire" decoders hier in NL dus GEEN S-Video uit! :(

Als voorbeeld hier een 16:9 Anamorph opname gemaakt met de PVR150 via de S-Video ingang in combinatie met een digitale Humax (S-Video uit!!) kabel decoder.

NL1_PVR150_SVideo_Humax_Digital_Multikabel.mpg
Afbeeldingslocatie: http://img78.imageshack.us/img78/6982/nl1pvr150169hq7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder Linux is het beeld wel in orde wegens goede ivtv-drivers zodat er geen S-Video nodig is.
Het dus puur een driver probleem.
Dus pure lamlendigheid van Hauppauge dat ze geen normale drivers voor hun eigen hardware kunnen schrijven terwijl de Linux community dat wel kan. Waarom ben ik voor de zoveelste keer niet verbaasd dat een groot bedrijf sch*t heeft aan de consument en gewoon uit luiheid en omdat ze er mee weg kunnen komen rommel verkoopt. Zucht...ik wordt hier zo pissig van. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 23:55:
[...]

Het dus puur een driver probleem.
Dus pure lamlendigheid van Hauppauge dat ze geen normale drivers voor hun eigen hardware kunnen schrijven terwijl de Linux community dat wel kan. Waarom ben ik voor de zoveelste keer niet verbaasd dat een groot bedrijf sch*t heeft aan de consument en gewoon uit luiheid en omdat ze er mee weg kunnen komen rommel verkoopt. Zucht...ik wordt hier zo pissig van. :( :( :(
Ja, typisch, onder Windows kan je met Dscaler wél een goed beeld krijgen. Maar die gebruiken dan ook niet de standaard Hauppage drivers maar spreken de hardware direct aan. Alleen vind ik Dscaler niet zo geweldig om mee te werken :|

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een Conceptronic digitale & analoge tv tuner pc card (CTVFMC) gekocht. Ale het is ze zeggen, besteld. Maar we moeten nog een tv kabel doortrekken. Maar mijn vraag is nu, hoe je de tv kabel aansluit op de kaart want als ik goed op de beelden kan zien kan je de kabel niet rechtreeks in de kaart steken. Is het dan een andere kabel ? Zo ja welke ? Zo nee, met welk hulpstuk moet dit verbonden worden ?
Mag ik mijn vader de tv kabel al doen doortrekken ?

Alvast Bedankt ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Ik zie er female COAX-aansluiting op zitten, dus je kan de tv-kabel gewoon erop aansluiten als je een male COAX-plug erop zet. Heel soms zie je kaarten die met f-connectors werken. Alles wat je nodig hebt, kun je halen bij de betere elektronica / audio-video winkel. Wel even op letten dat je goede kwaliteit kabel gebruikt (geen bouwmarkt-meuk) en goede stekkers (volledig afgeschermd, niet met die witte plastic beschermkapjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid.

De Hauppauge PVR-150 MCE geeft dus geen mooi beeld met digitale zenders, maar wel met de analoge zenders?

En kan je alleen digitale zenders via de ether ontvangen, of ook via eht kastje dat je krijgt bij digitale TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PVR-150 schijnt met analoog ook niet zo lekker te werken, eigenlijk zou je een S-video signaal moetn kunnen voeren.
Ik heb mijn HTPC nog niet helemaal werkend, maar mijn TV beschikt over een S-video-uit signaal, dus daar zal ik als de boel werkt eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
hardware-lover schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:07:
[...]

Die (Vistaview) Saber 2020 lijkt de enige enigszins betaalbare dual tuner TV kaart mét hardware encoder en PCI-E aansluiting... ik lees op hun site dat de kaart een Svideo INgang en stereo INgang heeft, dit zie ik echter niet terug op het plaatje. Ik wil de kaart namelijk ook gebruiken om mijn vhs collectie om te zetten naar MPEG2, DVD.. kan dat met die kaart?

Ik dacht trouwens altijd dat de MCE PVR 500 géén hardware encoder had, maar hij heeft er zelfs 2... en daar is duidelijk datie wel Svideo IN en audio IN heeft.. dus vhs bandjes naar mpeg2 moet makkelijk kunnen.
Dus waarom eigenlijk nog de Saber kiezen? Heeft die betere drivers, of echt alleen om zijn PCI-E aansluiting?

EDIT: ik lees verder in het begin van dit topic dat de beeldkwaliteit van de 500mce nogal tegenvalt.. mogelijk omdat de analoge tuner het signaal deelt (dualtuner). Een tvkaart met NVtv chip heeft een digitale tvtuner (niet DVB! gewoon analoge tv maar digitale chip die het verwerkt) en die heeft dit probleem dus niet... Maar ergens anders las ik weer dat NVtv chips mindere kwaliteit zijn.. of gaat dit om oude versies?

[ Voor 16% gewijzigd door Jazco2nd op 27-03-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Jazco2nd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 17:54:
[...]
............
Ik dacht trouwens altijd dat de MCE PVR 500 géén hardware encoder had, maar hij heeft er zelfs 2... en daar is duidelijk datie wel Svideo IN en audio IN heeft.. dus vhs bandjes naar mpeg2 moet makkelijk kunnen.
Denk er wel om dat je dat ook een vcr moet hebben die s-video uit heeft, die zijn en waren schaars. Anders schiet je er nog geen drol mee op want dan hab je nog steeds een composiet signaal.....
(en eigenlijk moeten die VHS banden ook opgenomen zijn met een s-vhs/s-video VCR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jazco2nd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 17:54:
[...]

Die (Vistaview) Saber 2020 lijkt de enige enigszins betaalbare dual tuner TV kaart mét hardware encoder en PCI-E aansluiting... ik lees op hun site dat de kaart een Svideo INgang en stereo INgang heeft, dit zie ik echter niet terug op het plaatje. Ik wil de kaart namelijk ook gebruiken om mijn vhs collectie om te zetten naar MPEG2, DVD.. kan dat met die kaart?
Kan allemaal wat je zou willen, lees dit even door.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Het gaat vooral om oude videobandjes 10-20 jaar.. een enkele is SVHS..
ik heb een JVC S-VHS videorecorder met S-Video Out. Tis nog zo eentje met Dynamic Drum systeem, doorspoelen tot 9x met geluid :)
Dus dat zit wel goed..
Ik heb ook deze post gelezen en de posts van Xymox en The_Doman daaronder.
Als je een DV camera hebt met S-video in en audio-in zou je VHS bandjes kunnen opnemen met je DV camera, de meeste camera's die dit hebben ondersteunen ook het streamen van S-video en audio signaal via de DV-uitgang (naar een Firewirepoort op je pc). Dit zou een slimme oplossing zijn om een zo hoog mogelijke kwaliteit te behalen.
Heel leuk maar ik heb geen dv cam met deze mogelijkheid dus helaas!

Verder las ik dat de video-ingangen van de MCE500 ook niet geweldig zijn... het zit niet mee..
Bedankt voor die PDF hardwarelover! Nu nog een review zoeken van die kaart..

Edit: inmiddels een magere review gevonden, wel met 2 plaatjes als vergelijking met de MCE150:
http://www.cyacene.com/wordpress/?p=47
En hier nog een magere review maar wel met meer en betere plaatjes:
http://www.htpcnews.com/i...ask=view&id=684&Itemid=26

Saber komt iedere keer goed uit de bus, in die laatste scoort de nvidia DualTV kaart ook hoog.. juist verwacht dat die wat minder zou zijn... Dus de Dual tuner strijd gaat tussen de Vistaview Saber Dualtuner en de nVidia DualTV...
In die laatste link staat onderaan dat Vistaview goed bezig is met hun drivers..

[ Voor 27% gewijzigd door Jazco2nd op 27-03-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vorig jaar een Zolid PVR-TV 7134 TV tuner (bij de Aldi gekocht en heeft een Philips 7134 chipset) gekocht en werkt heerlijk onder XP pro, maar onder Vista Ultimate krijg ik de volgende melding als ik hem probeer te installeren met de originele installatie cd (WinXP drivers) en vervolgens TV setup doe: "This program requires SAA7134 driver". 34API.dll geeft dat probleem. Zijn er drivers die wel onder Vista werken met deze kaart?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil gebruik maken van die S-Video aansluiting op mijn Hauppauge 150 MCE die ik net een paar dagen heb. Het beeld is nu wel goed op de normale aansluiting, maar het kan beter.

Nu wil ik weten wat de mogelijkheden zijn om die S-Video aan te sluiten. Daar heb ik denk ik een andere kabel voor nodig, maar welke? Of moet dit via een videorecorder? Dus daar de normale aansluiting op, en dan een scart kabel op aansluiten en die vervolgens aansluiten op de TV kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 10:30:Nu wil ik weten wat de mogelijkheden zijn om die S-Video aan te sluiten. Daar heb ik denk ik een andere kabel voor nodig, maar welke? Of moet dit via een videorecorder? Dus daar de normale aansluiting op, en dan een scart kabel op aansluiten en die vervolgens aansluiten op de TV kaart?
Dat gaat alleen werken bij gebruik van een bron die ook een S-Video signaal kan uitvoeren, een gewone (lees niet S-VHS) VCR zal dus niet gaan werken.
Verloopkabeltjes hebben in dat geval ook geen enkele zin.
Wel kun je het beeld van de standaard drivers bij de PVR150/500 aanmerkelijk verbeteren door het inschakelen en finetunen van het combfilter.

Zie:
Hauppauge UK - Problem: Tuner and composite inputs are blurry (PVR150/500)

NB
Het gebruik van een externe (VCR) tuner, zelfs via gewoon composite, kan soms ook al een verbetering geven doordat de kwaliteit van de tuner meestal beter is dan die op de TV-kaart zit.
Ook heb je op deze manier minder vaak last van (interne pc) storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
mededeling voor de TS: de hauppage remote hack werkt ook voor Vista Ultimate Media Center.

het valt mij op dat de beeld kwaliteit in Vista MC nogal tegenvalt, wat blury is. Zeker als ik vergelijk met MediaPortal (DScaler is voor ATI gebruikers tegenwoordig helaas ook lelijk; dankzij een bug in hun overlay surface wordt het beeld niet mooi gestretched maar blokkig)

Is dat normaal? Ligt het aan mijn PVR 150 of is het altijd zo met Vista Media Center?

ik zal die link uit de post hierboven ff proberen, maar ik geef het weinig kans aangezien het in MP wel beter is (of ze hebben dat filter er daar handmatig over gedaan)

[ Voor 15% gewijzigd door .Johnny op 03-04-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kun je nog altijd beter voor een Vista View Saber 2020 gaan ipv die hauppage meuk.. Die Saber 2020 schijnt wel een goede comb filter/betere drivers te hebben, heeft 2 high-end hardware encoders (zelfde als in de populaire 'NVIDIA DualTV' kaart) en komt er op beeldkwaliteit een stuk beter uit dan die blurry hauppage dingen... Tevens werkt ie op een PCI x1 bus ipv een pci slot (wat een gedeelde bus is) en is het een low profile bracket met dezelfde aansluitingen die hauppage ook bied op zijn kaarten. Echt slecht gewoon dat je bij hauppage zoveel geld betaald en er nog geen eens fatsoendelijke drivers bij zitten die fatsoendelijke filtering kunnen aansturen.. En dat daar dan allerlei registry tweaks voor nodig zijn... bah bah

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:16:
Ik heb sinds vorig jaar een Zolid PVR-TV 7134 TV tuner (bij de Aldi gekocht en heeft een Philips 7134 chipset) gekocht en werkt heerlijk onder XP pro, maar onder Vista Ultimate krijg ik de volgende melding als ik hem probeer te installeren met de originele installatie cd (WinXP drivers) en vervolgens TV setup doe: "This program requires SAA7134 driver". 34API.dll geeft dat probleem. Zijn er drivers die wel onder Vista werken met deze kaart?

Alvast bedankt.
De kaart zou onder Vista aan de praat te krijgen moeten zijn (de CMP-TVTuner30 heeft dezelfde Philips chip, geeft dezelfde foutmelding maar werkt wel) maar in het Media Center gedeelte helaas niet........

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 03-04-2007 22:19 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Heeft iemand trouwens zijn SAA7135 Hybrid kaartje al aan de gang gekregen onder ProgDVB (dus met DVB-T)? Ik krijg hem met de bijgeleverde software aan de gang, maar met ProgDVB kan ik de tuner wel bedienen maar krijg ik geen signaal terug.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
hardware-lover schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:15:
[...]

De kaart zou onder Vista aan de praat te krijgen moeten zijn (de CMP-TVTuner30 heeft dezelfde Philips chip, geeft dezelfde foutmelding maar werkt wel) maar in het Media Center gedeelte helaas niet........
Voor Media Center (Windows XP MCE alsook Vista MCE) heb je óf een tuner met hardwarematige MPEG2 encoder nodig (dat heeft die kaart met Philips 7134 chipset niet!), óf een compatible softwarematige MPEG2 encoder, maar dit laatste is veel lastiger en kritischer.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Heeft iemand toevallig de 'Hercules Smart TV 3' kaart?
Ik ben de cd kwijt en hercules heeft de drivers NIET op de site staan! Zo irri!
De smart tv2 drivers werken niet/goed! Wat een schande!

Verder, als je een dualtuner kaart koopt, moet je dan 2x een coax voeden of kan je met 1 coax ook 2 posten tegelijk bekijken?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

multipasser schreef op woensdag 04 april 2007 @ 01:24:
Verder, als je een dualtuner kaart koopt, moet je dan 2x een coax voeden of kan je met 1 coax ook 2 posten tegelijk bekijken?
Wordt naar mijn weten vrijwel altijd intern gesplit dus 1x coax aanvoer. Bij de Hauppauge 500 in ieder geval wel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik hoop dat deze hier mag, anders hoor ik het wel.
Ik heb volgende probleem: we willen overstappen naar tv-vlaanderen. Digitale tv via de satelliet dus.
In de winkel waar we deze hebben besteld, hebben ze ook een skystar1-kaart verkocht om in mijn htpc te plaatsen. De specs daarvan zijn niet overdonderend, maar volgens mij moeten ze toch volstaan:
- AMD Athlon XP 2500+
- 1,5GiB DDR Ram
- nForce2 moederbord
- nVidia GeForce FX 5600
- 2 sata harde schijven
- windows xp

Probleem is dat ik in mediaportal een beeld krijg dat om de zoveel seconden even stil staat, niet aangenaam om te kijken dus. Nu kan dat wel te verklaren zijn omdat ik twinhan-drivers gebruik voor een skystar1-kaart (omdat mediaportal de kaart anders niet kan gebruiken). Nu heb ik van de winkel ook software gekregen die zij gebruiken. Deze komt OOK van twinhan, maar het beeld is nog 1000 keer erger én die software is totaal niet gebruiksvriendelijk :(

Nu vraag ik me dus af of een twinhan-kaart (namelijk deze) dit probleem ook gaat hebben? Of misschien weet hier iemand een betere oplossing. Het enige wat ik wil is gebruiksvriendelijke htpc-software (linux heb ik al geprobeerd, die loopt wel altijd ergens vast :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
@alexander

maar die vista view heeft weer geen MCE remote, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Johnny schreef op woensdag 04 april 2007 @ 17:28:
@alexander

maar die vista view heeft weer geen MCE remote, of wel?
nee maar kun je gewoon los erbij kopen die microsoft receiver + remote... ben je totaal hetzelfde kwijt als aan een Hauppauge WinTV-PVR-500 MCE-Kit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb sins kort een Pinnacle PCTV 100i en het zappen in Vista MCE gaat ontzettend traag (2sec), nou vroeg ik me af of meerdere kaarten dat probleem hebben of is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Kheb nu een 150 non MCE, die is toch wel wat goedkoper nog ... misschien die maar verpatsen dan, maar eerst maar op de een of andere manier uitvogelen of die andere echt zoveel beter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Hier nog 2 gebruikers ervaringen van de Saber Vista View (niet zo positef)
een
twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.htpcnews.com/i...ask=view&id=684&Itemid=26

Hier wordt de kwaliteit vergeleken tussen een VistaView Saber 2020, Hauppage PVR-500MCE en een Nvidia DualTV... wordt zowel op composiet signaal als op s-video signaal getest en die Hauppage kaart valt gewoon elke keer buiten de boot vanwege z'n slechte drivers voor de comb filter voor het composiet signaal... Maargoed als je echt kwaliteit wilt kwa TV kaart dan moet je een ATI TV Wonder 650 kaart hebben.... die heeft een hele zooi filters aan boord (Features include an advanced 3D comb filter, noise reduction, automatic color control, and edge enhancement to produce brilliant, sharp video that rivals any high-end consumer television set.) en het beeld is super smooth zonder blokken, vervormde kleuren etc... In zowat elke review die ik lees wordt die kaart de hemel in geprezen.... vele en vele malen beter dan die Hauppage kaarten en beter dan Nvidia's DualTV kaart dus wss ook beter dan de Saber 2020 omdat die van dezelfde encoders gebruikt maakt als de Nvidia DualTV

Hier 2 reviews gebaseerd op kaarten met de de ATI 650 videochip:

http://firingsquad.com/hardware/ati_tv_wonder_650_review/
http://www.anandtech.com/...a/showdoc.aspx?i=2778&p=1

Enige 2 minpunten zijn de software van ati om tv mee te kijken, die schijnt nogal buggy te zijn maar als je m met MCE in XP of Vista zou gebruiken moet t perfect draaien. De drivers zijn verder goed en gecertificeert voor zowel MCE in XP als in Vista... En het 2e minpunt is dat ze tot nu toe alleen nog in de US gemaakt worden specifiek voor NTSC signaal... Ik snap ook niet waarom er nog geen PAL versie is voor Europa... Kaart wordt overigens zowel in PCI als in PCI-x1 gefabriceerd

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 01:50:
.............En het 2e minpunt is dat ze tot nu toe alleen nog in de US gemaakt worden specifiek voor NTSC signaal... Ik snap ook niet waarom er nog geen PAL versie is voor Europa... ...........
Dat is me nog al een minpunt!!! :)
Heb je dus geen drol aan hier in NL voor tv ontvangst..........so why bother mentioning it........is toch geen optie......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Je hebt het ook de hele tijd over de composite ingang, maar ik was in elk geval van plan om de tv kaart wel direct op de kabel te prikken.

ik vind het wel vreemd, had zo'n 4 jaar geleden ook een tvkaart (bt878), maar de kwaliteit is tussendoor dus nog niet echt verbeterd... voetbal kijken bv (veel lange beweging van de camera met een groot vlak) is nog steeds niet echt mooi met een tv kaart. Waarom lukt het die krengen toch niet om een simpel tv-tje te evenaren?

over PAL/NTSC, in 1 van de reviews staat:
Let's talk a little bit now about the features of the Theater 650. Being the next installment of ATI's Theater series, it will naturally include many of the features of the previous Theater 550 like worldwide audio and NTSC and PAL video standards. However, this time around ATI has added many new features not included in their older cards, or in many competing solutions for that matter.
dus dat biedt perspectief.
Alleen heb ik nog geen zin om veel te betalen voor allerlei digitale tuner features die ik helemaal niet ga gebruiken :(

[ Voor 39% gewijzigd door .Johnny op 05-04-2007 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Dscaler (versie 4.1.15) maar heb problemen sinds ik Live Messenger 8.1 gebruik. Wanneer ik Dscaler aan heb staan en vervolgens LVM opstrart dan loopt m'n pc direct vast. Met de vorige versie die ik gebruikte, MSN 7.5, had ik geen problemen. Andere programma's die gebruik maken van overlay, zoals de Thunderbird popup, werken gewoon prima. Heb verder al m'n drivers voor m'n videokaart geupgrade en zelfs gedowngrade, maar daar zit het hem niet in. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
kaajee schreef op donderdag 05 april 2007 @ 08:02:
[...]

Dat is me nog al een minpunt!!! :)
Heb je dus geen drol aan hier in NL voor tv ontvangst..........so why bother mentioning it........is toch geen optie......
Absoluut hardstikke goed datie het noemt!
Nu zal ik in de gaten houden wanneer de 650 PAL versie verschijnt!
Tot die tijd is de Saber Vistaview dus de beste.
Wie direct een kaart nodig heeft kan dus beste voor de Saber VistaView gaan.

En al komt er een 650 PAL uit, van de Theater 650 is er nog geen DualTV tuner kaart, dus ben je nog steeds aangewezen op de Vistaview (tenzij je 2 kaarten wilt kopen, kost geld en ruimte).

Wat ik jammer vind is dat MediaPortal deze niet ondersteund, of misschien wel prima ondersteund maar het staat nog niet op het lijsje, heb niet in het forum gezocht. MCE hoef ik echt niet...

Lees net hier:
nieuws: ATi komt met twee nieuwe tv-kaarten
De 650 heeft een DRM functie!? vaag.. neem aan dat dat alleen werkt bij een DVB versie van de kaart..

[ Voor 24% gewijzigd door Jazco2nd op 06-04-2007 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele topic ff doorgelezen..
Wat een info allemaal.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een goede tv kaart:

Eisen:

- Tv opnemen, en tv afspelen tegelijk.
Ik wil ook kunnen zappen nog tijdens het opnemen.

- Als het kan, het opgenomen materiaal in een mpeg2 formaat i.v.m ruimte

- Ik heb een normale analoge coax aansluiting,
niet digitaal dus (komt ook niet helaas) Dus een analoge ingang is genoeg.

- Het moet feilloos kunnen werken in Vista Media Center

- Afstandsbediening moet aanwezig zijn

- Liefst via usb, of een "smalle" pci(e) kaart,
wegens weinig ruimte in kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:47:
Wat een info allemaal.

Eisen:

Als je met "smalle" low-profile bedoelt en dual-tuner een must is dan rest volgens mij enkel deze kaart. Ontvanger en AB zijn los te krijgen als Microsoft MCE set (± 20 euro).

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 06-04-2007 12:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met smalle bedoel ik dat de kaart niet breed mag zijn, omdat het anders niet in mijn kast past..
maar deze kaart is nergens te koop in Nederland?
En bovendien is dit voor digitaal, terwijl ik met een analoog signaal werk nog.
Is dat niet zonde om meteen zo'n topper te kopen? waarvan ik de helft niet eens gebruik.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:54:
Met smalle bedoel ik dat de kaart niet breed mag zijn, omdat het anders niet in mijn kast past..
Is dat niet zonde om meteen zo'n topper te kopen? waarvan ik de helft niet eens gebruik.
Kaart is te koop in Nederland en is 2x analoog. Staat ook bovenin bij de productbeschrijving. Een alternatief (v.w.b. de dubbele analoge tuner) is de Hauppauge 500 in bulk (enkel de kaart) en KIT versie (met ontvanger en AB).

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 06-04-2007 14:01 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:54:
het is gewoon voor analoog hoor. de tuner werkt digitaal, maar is gewoon bedoeld voor analoge tv, niet voor digitale tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 01:09:
Ik gebruik Dscaler (versie 4.1.15) maar heb problemen sinds ik Live Messenger 8.1 gebruik. Wanneer ik Dscaler aan heb staan en vervolgens LVM opstrart dan loopt m'n pc direct vast. Met de vorige versie die ik gebruikte, MSN 7.5, had ik geen problemen. Andere programma's die gebruik maken van overlay, zoals de Thunderbird popup, werken gewoon prima. Heb verder al m'n drivers voor m'n videokaart geupgrade en zelfs gedowngrade, maar daar zit het hem niet in. Iemand ervaring hiermee?
Wellicht helpt deze link........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:47:
Wat een info allemaal.

Eisen:

De 150 MCE van Hauppauge is ook in een Low Profile uitvoering te krijgen hoor! Zie deze lijst.
Dan heb je er wel 2 nodig......en een losse, aparte remote

USB eigenlijk maar 2 modellen geschikt voor MCE: Hauppauge USB2 PVR en een model van Avermedia. Maar ook dan heb je 2 aparte nodig......

Dit kan ook nog interessant zijn, ook low profile zeer goedkoop, wel weer 2 stuks apart nodig.....
EDIT sorry, was het linkje vergeten......

De 500MCE is (blijkbaar) geen optie, want deze is zeker niet Low Profile, sterker nog, is zelfs groter dan een standaard PCI.......

[ Voor 7% gewijzigd door kaajee op 06-04-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kaajee schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 15:02:
[...]

De 150 MCE van Hauppauge is ook in een Low Profile uitvoering te krijgen hoor! Zie deze lijst.
Dan heb je er wel 2 nodig......en een losse, aparte remote

USB eigenlijk maar 2 modellen geschikt voor MCE: Hauppauge USB2 PVR en een model van Avermedia. Maar ook dan heb je 2 aparte nodig......

Dit kan ook nog interessant zijn, ook low profile zeer goedkoop, wel weer 2 stuks apart nodig.....
EDIT sorry, was het linkje vergeten......

De 500MCE is (blijkbaar) geen optie, want deze is zeker niet Low Profile, sterker nog, is zelfs groter dan een standaard PCI.......
Als je zijn reactie gelezen had dan zou je gezien hebben dat hij geen LP kaart zoekt enkel een kaart die niet te breed (dik) is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
hardware-lover schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:17:
[...]

Als je zijn reactie gelezen had dan zou je gezien hebben dat hij geen LP kaart zoekt enkel een kaart die niet te breed (dik) is.
nee dat blijkt nou net absoluut NIET uit 'n reactie.......
Dus 'pieterste2 ' breng uitkomst hier...
Heb je een smalle/lage kast? Dan bedoel je Low Profile.
Dat andere (brede) is nl. niet echt logisch want dat is eigenlijk nooit het geval met (PCI) insteekkaarten, behalve bij sommige grafische kaarten en/of uitbreidingen (koel lichamen) daarop.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dank je wel hoor voor de tip............ Ik snap natuurlijk ook wel dat dat me helpt aangezien ik MSN 7.5 succesvol heb gebruikt naast Dscaler. Maar ik kan altijd nog teruggaan naar die versie. Of desnoods Miranda, aMSN, Webmessenger of Windows Messenger gebruiken. Alternatieven genoeg, maar dat was dan ook niet echt mijn vraag. Ik was gewoon benieuwd of er meerdere mensen dit probleem hebben en of ze wellicht wel een oplossing hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kaajee schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:58:
[...]

nee dat blijkt nou net absoluut NIET uit 'n reactie.......
Dus 'pieterste2 ' breng uitkomst hier...
Heb je een smalle/lage kast? Dan bedoel je Low Profile.
Dat andere (brede) is nl. niet echt logisch want dat is eigenlijk nooit het geval met (PCI) insteekkaarten, behalve bij sommige grafische kaarten en/of uitbreidingen (koel lichamen) daarop.....
Tja, mogelijk heb ik zijn antwoord op mijn reactie verkeerd begrepen en weet hij niet wat er met low profile bedoelt wordt. Mocht het toch low profile moeten zijn en hij wil met een interne kaart aan de gang dan rest hem enkel de Saber lijkt me. 2x een Hauppauge 150 LP kost hem zowat net zoveel en levert hem in ieder geval niets meer maar eerder minder op.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Ik heb hier een Pinacle PCTV pro. Deze heeft altijd netjes ze werk gedaan.
Nu zou ik graag willen dat vanuit die kaart via S-Video rechtstreeks naar mijn TFT Ging.
Alleen als ik die kabel op de kaart en Scherm aansluit krijg ik de meldi No S-video input signal op me scherm. Moet ik ergens nog instellingen wijzigen? want de kans lijkt me klein dat hij zowel s-video uit kan sturen en tegelijkertijd data kan doorgeven aan de pc.

Specs:
Kaar: Pinacle PCTV Pro
scherm: Dell 2407

-------------------------
Na de live chat kwam ik erachter, dat deze kaart helemaal geen s-video uit heeft. |:( 8)7 :X

[ Voor 10% gewijzigd door battler op 10-04-2007 16:24 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Ik ben ook toe aan een nieuwe TV-kaart :)
Tot nu toe, is mijn oog slechts op een kaart gevallen, hoewel ik al zeker een week of 2 a 3 aan het zoeken ben. De kaart is de Leadtek 2000XP

Eisen:
Rond de 40 euro.
Ik moet er mee op kunnen nemen met redelijk goede kwaliteit.
Ook goede kwaliteit om mee te kijken( 22" breedbeeld)

Iemand anders een andere suggestie?

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Maarten-NForce schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:35:
Ik ben ook toe aan een nieuwe TV-kaart :)
Tot nu toe, is mijn oog slechts op een kaart gevallen, hoewel ik al zeker een week of 2 a 3 aan het zoeken ben. De kaart is de Leadtek 2000XP

Eisen:
Rond de 40 euro.
Ik moet er mee op kunnen nemen met redelijk goede kwaliteit.
Ook goede kwaliteit om mee te kijken( 22" breedbeeld)

Iemand anders een andere suggestie?
Ik heb nog een tijdje met die Leadtek gewerkt, beeldkwaliteit was doenbaar, redelijke prijs/kwaliteit. Het is zoals bijna alles in het leven: you get what you pay for. De kaart is niet duur, de beeldkwaliteit niet supergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 11:58
http://www.cdromland.nl/?...producten&mmID=20&subID=6

niet om te spammen, maar dat is een mooi overzicht.
er staan ook diverse low-profile-kaarten bij.

heeft iemand toevaliig ervaring met de XFX-kaart van 29,95?
dat is natuurlijk geen geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
boefje79 schreef op maandag 16 april 2007 @ 08:37:
http://www.cdromland.nl/?...producten&mmID=20&subID=6

niet om te spammen, maar dat is een mooi overzicht.
er staan ook diverse low-profile-kaarten bij.

heeft iemand toevaliig ervaring met de XFX-kaart van 29,95?
dat is natuurlijk geen geld!
Die XFX NVTV kaart is een prima keuzen, helemaal als je je TV kaart evt. ook nog in XP/Vista MCE wilt gaan gebruiken, daar is ie ook compatible mee, heeft ook nog eens een MPEG2 encoder onboard.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Wat is het verschil van dit ding met bijvoorbeeld een PVR150?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
.Johnny schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 08:34:
Wat is het verschil van dit ding met bijvoorbeeld een PVR150?
De composiet ingang is (veel) beter, en er zijn mensen die de beeldkwaliteit beter vinden, maar dat is ook persoonlijk.

Downside is dat Hauppauge veel meer (alhoewel :P ) doet aan (driver)ontwikkeling, de driver voor de NVTV (nVidia) kaart dateert bijv. alweer van 2 februari 2005.......
Hauppauge is een echte tv/tuner kaart producent, nVidia doet de tuners er een beetje bij eigenlijk......
Die NVTV is volgens mij ook eigenlijk echt een OEM kaartje, en wordt bijv. niet eens expliciet op de products pagina van nVidia genoemd......

Maar voor dat prijsverschil zou ik het wel weten, ik zou de NVTV nemen.......

[ Voor 9% gewijzigd door kaajee op 17-04-2007 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
ComBax schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:34:
Ik hoop dat deze hier mag, anders hoor ik het wel.
Ik heb volgende probleem: we willen overstappen naar tv-vlaanderen. Digitale tv via de satelliet dus.
In de winkel waar we deze hebben besteld, hebben ze ook een skystar1-kaart verkocht om in mijn htpc te plaatsen. De specs daarvan zijn niet overdonderend, maar volgens mij moeten ze toch volstaan:
- AMD Athlon XP 2500+
- 1,5GiB DDR Ram
- nForce2 moederbord
- nVidia GeForce FX 5600
- 2 sata harde schijven
- windows xp

Probleem is dat ik in mediaportal een beeld krijg dat om de zoveel seconden even stil staat, niet aangenaam om te kijken dus. Nu kan dat wel te verklaren zijn omdat ik twinhan-drivers gebruik voor een skystar1-kaart (omdat mediaportal de kaart anders niet kan gebruiken). Nu heb ik van de winkel ook software gekregen die zij gebruiken. Deze komt OOK van twinhan, maar het beeld is nog 1000 keer erger én die software is totaal niet gebruiksvriendelijk :(

Nu vraag ik me dus af of een twinhan-kaart (namelijk deze) dit probleem ook gaat hebben? Of misschien weet hier iemand een betere oplossing. Het enige wat ik wil is gebruiksvriendelijke htpc-software (linux heb ik al geprobeerd, die loopt wel altijd ergens vast :( )
Winkel wou de kaart gelukkig terug nemen, heb ondertussen een FireDTV van Digital-Everywhere binnen gekregen en deze werkt onmiddelijk zonder problemen (zelfs onder windows MCE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
zou het mogelijk zijn van op zo'n asus p7131 (via 2 applicaties mce, mediaportal) toch beide functies te gebruiken? Niet tegelijk wel te verstaan.

Ik gebruik dvb-t in mce maar ik zou af en toe graag analoog kijken in mediaportal dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
dafz0r schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:44:
zou het mogelijk zijn van op zo'n asus p7131 (via 2 applicaties mce, mediaportal) toch beide functies te gebruiken? Niet tegelijk wel te verstaan.

Ik gebruik dvb-t in mce maar ik zou af en toe graag analoog kijken in mediaportal dan.
Quote van het Hauppauge forum (is welliswaar geen mediaportal, maar parallel is er....):
Wij krijgen nog al wat emails van mensen die op een MCE2005 systeem WinTV2000 willen draaien. Onderstaand is een uitleg waarom dat geen goed idee is.

Basis van het probleem:

De TV kaart wordt door MCE "bezet" gehouden, ook wanneer de MCE gebruikersinterface weggeklikt is, om eventueel geplande opnamen te kunnen aktiveren.
De enige manier om andere software waaronder WinTV2000 te laten draaien, is om de MCE recording services in Windows met de hand aan en af te schakelen, echter voor niet technische gebruikers is dit absoluut af te raden.
Verder is voor gebruik van WinTV2000 een additionele set drivers nodig, en onze eigen Haupppauge (Intervideo) MPEG decoder.
Ook hier mee is het niet uitgesloten dat een en ander de goede werking van MCE zal beinvloeden

Het gelijktijdig gebruik van WinTV2000 en MCE wordt door ons dan ook ten sterkste afgeraden, en eigenlijk moet de gebruiker een keuze maken of hij/zij met MCE dan wel met andere software wil werken.
Zie daar ook voor een andere 'workaround'
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste