Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 17:26
Klaus_1250 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 01:03:
[...]

Is niet vreemd. Slechte kabels dempen hogere frequenties veel meer als lage. Daardoor kunnen sommige zenders perfect zijn, en sommige brak. Versterker helpt dan vaak ook niet, omdat je daarmee goede zenders te veel versterkt worden. Als ik die laatste twee zenders zie, denk ik aan een storingsbron icm. met slechte afscherming (slechte kabel, of slechte stekkers).

PS: Zijn die ander caps echt zoals je ze ziet? Volgens mij moet je met een el-cheapo kaartje en DScaler beter kunnen halen.
Diagonale strepen hebben met inteferentie te maken (let niet op tiep fouten want ik heb een redelijke slok op :P )
Sneeuw in het beeld komt over het algemeen door een zwak signaal of een doorreig situatie.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is niet vreemd. Slechte kabels dempen hogere frequenties veel meer als lage. Daardoor kunnen sommige zenders perfect zijn, en sommige brak. Als ik die laatste twee zenders zie, denk ik aan een storingsbron icm. met slechte afscherming (slechte kabel, of slechte stekkers).
klaasbram schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 01:29:
[...]
Diagonale strepen hebben met interferentie te maken. Sneeuw in het beeld komt over het algemeen door een zwak signaal of een doorreig situatie.
Zoiets zal het zijn. Nou ja, daar moet ik dan maar mee leven, want volgens mij zit het probleem dan niet vanaf de wandcontactdoos. M'n beeld op m'n tv is gewoon prima. Maar tv kaarten schijnen wel gevoeliger voor een slecht signaal te zijn. Ik zal toch eens kijken voor een betere (Hirschmann) kabel. Een frequentieprobleem is het volgens mij niet. Heb ik ook nog aan gedacht, maar BBC2 zit op 792 Mhz en Belgie op 200 Mhz.
PS: Zijn die ander caps echt zoals je ze ziet? Volgens mij moet je met een el-cheapo kaartje en DScaler beter kunnen halen.
Ja die andere caps zijn prima.

[ Voor 32% gewijzigd door Noork op 22-12-2006 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Als je je kabel van je computer in je tv steekt, zijn die zenders dan ook zo slecht? Wat me opvalt, is dat de storing over heel het beeld loopt, ondanks het feit dat het breedbeeld signalen (lijken) te zijn. (Maar het zou ook kunnen dat het gewoon 4:3 signalen zijn met zwarte balken erin.) Hoe is het geluid op die zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:01

Wokschotel

Op 6 wielen

Misschien wel interessant: een hardwarematige H.264 decoder/ DVS-S(2) ontvanger. Benieuwd wanneer dat ding op de markt komt:

http://www.micronas.com/p..._releases/articles/149309

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:25
Op deze laatste pagina wordt gesproken over de Saber Vista 2020. Ik heb nu een Hauppage 150 voor mijn MCE en ben daar niet tevreden over. De Saber ziet er, al lezende op het net, erg goed uit. Enig minpuntje was dat de composite drivers niet werkte en ik zie net op de site Vista dat daar nieuwe drivers voor zijn (nov-06). Heeft iemand ervaring met deze kaart inmiddels?

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Rakkerzero schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:32:
Een tijdje terug een Pinnacle PCTV Analog PCI Classic gekocht.
Nu toch maar eens het kaartje geinstalleerd net als de driver-cd die erbij zat.

Tijdens het configgen zit ie wel zenders enzo te zoeken, maar hoe krijg ik de nederlandse commericiele zenders hierop??
Kabel enzo zit gewoon goed.
Niemand die een guide heeft oid hoe ik die tv kaart wel goed aan de praat kan krijgen??

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een probleem

wilde mijn asus met Philips 7135 gebruiken onder windows xp mce 2005.
Tot nu toe lukt het niet met die kaart (word niet goed ondersteunt)
Asus heeft alleen windows xp drivers en geen mce drivers.

Misschien hebben jullie een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

IK heb nu het programmaatje ChrisTV, maar op wat voor video standaard moet ik channels zoeken??

Ik snap er niks van waarom ik geen commerciele zenders als RTL4,5 SBS etc.. kan vinden.

[ Voor 32% gewijzigd door Zeror op 26-12-2006 19:30 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 01:31:
Ik heb ook een probleem

Redelijk kansloos, je zegt het zelf eigenlijk al: 'word(t!) niet goed ondersteunt(d!)' en 'geen mce drivers', dus wat verwacht je?

Bovendien, die kaart heeft geen hardwarematige MPEG2 encoder, en dat is in de regel toch wel nodig voor MCE........er zijn mensen die dit soort kaarten aan de praat hebben binnen MCE, die hebben een softwarematige MPEG2 encoder, maar is een lastige klus. Bovendien zijn dit vaak kant-en-klare machine (Medions, HP's) waarbij die ondersteuning later moeielijk 'in te bouwen' blijkt te zijn, alleen middels de recovery lukt het dan.........

[ Voor 19% gewijzigd door kaajee op 26-12-2006 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Rakkerzero schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 19:27:
IK heb nu het programmaatje ChrisTV, maar op wat voor video standaard moet ik channels zoeken??

Ik snap er niks van waarom ik geen commerciele zenders als RTL4,5 SBS etc.. kan vinden.
PAL oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Volgens mij hangt er vanaf wie je provider is. Bij @home regio West-Brabant worden een aantal niet-standaard kanalen gebruikt en die kunnen niet altijd gevonden worden. (zowel met analoog als digitaal problemen mee gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Klaus_1250 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 23:41:
Volgens mij hangt er vanaf wie je provider is. Bij @home regio West-Brabant worden een aantal niet-standaard kanalen gebruikt en die kunnen niet altijd gevonden worden. (zowel met analoog als digitaal problemen mee gehad).
Vertel mij eens wat jij hebt gedaan dan om de boel werkend te krijgen, want ik kom ook uit west brabant en heb ook tv van @home :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Laatst online: 15:21
Ik krijg hier de kabel via UPC en ook zij hebben een aantal zenders die niet precies gelijk lopen met de kanalen. Wat voor mij het eenvoudigste werkte was op de site opzoeken welke frekwenties gebruikt werden en deze direct voeren in de TV software in plaats van de auto search gebruiken.

Wellicht overbodig, maar in nederland is het tv systeem PAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 01:31:
Ik heb ook een probleem

Dscaler al geprobeerd? Dat is he enige programma dat bij mij reledijk werkt met die kaart (het programma dat Asus erbij leverd is gewoonweg een van de slechtste programma's die ik ooit heb gezien). Maar dat is dan wel op XP.

Dus bij deze, als je er aan zit te denken een TV kaart te kopen, koop er dan niet een met Philips 7135 chipset, de ondersteuning is bagger.

[ Voor 10% gewijzigd door Ook al Bezet op 27-12-2006 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Rakkerzero schreef op woensdag 27 december 2006 @ 00:30:
[...]

Vertel mij eens wat jij hebt gedaan dan om de boel werkend te krijgen, want ik kom ook uit west brabant en heb ook tv van @home :)
Gewoon handmatig alle frequenties ingevoerd :-) Moest toch alle namen erbij handmatig invoeren, dus dan het frequentieveld erbij typen was niet echt veel extra werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:18
Ik probeer m`n tv-kaart te installeren, een Asus TV FM card. Netjes in de kast gedaan, windows zag meteen dat er een tv-kaart bijgezet was. Ik installeer de driver, in eerste instantie wordt me gemeld dat de driver niet geinstalleerd kon worden. De tweede keer gaf ie geen problemen en was de driver geinstalleerd

Daarna heb ik de software geinstalleerd, "intervideo home theater" waarna ik hem geconfigureerd heb en op kanalen heb laten zoeken.

Even later had ie 168 kanalen gevonden en ik denk jottem, eindelijk kan ik Nac-Vitesse kijken. Maar nee, elk beeld is namelijk helemaal zwart.

De kabel is getest met een tv en die gaf normaal beeld. Voor de rest weet ik niet waar het aan kan liggen, iemand een idee?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Laatst online: 15:21
Yofresh schreef op woensdag 27 december 2006 @ 21:09:
Ik probeer m`n tv-kaart te installeren, een Asus TV FM card. Netjes in de kast gedaan, windows zag meteen dat er een tv-kaart bijgezet was. Ik installeer de driver, in eerste instantie wordt me gemeld dat de driver niet geinstalleerd kon worden. De tweede keer gaf ie geen problemen en was de driver geinstalleerd

Daarna heb ik de software geinstalleerd, "intervideo home theater" waarna ik hem geconfigureerd heb en op kanalen heb laten zoeken.

Even later had ie 168 kanalen gevonden en ik denk jottem, eindelijk kan ik Nac-Vitesse kijken. Maar nee, elk beeld is namelijk helemaal zwart.

De kabel is getest met een tv en die gaf normaal beeld. Voor de rest weet ik niet waar het aan kan liggen, iemand een idee?
Misschien een open deur vraag, maar toch. Heb je al geprobeerd handmatig de zenders in te voeren en heb je de goede standaard ingesteld?

• Klaus_1250
168 kanalen? Asus TV FM is toch een analoge kaart??

• raoel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 23:05
Ik ga een laptop aan schaffen en wil daarmee ook TV kunnen kijken en opnemen.

Gezien de mobiliteit die ik wil ben ik wat betreft het TV kijken erg geïnteresseerd in de "TV sticks" van hauppauge en pinnacle.

- Hauppauge WinTV-HVR-900 hybride TV stick
- Pinnacle PCTV Hybrid Pro Stick

Ik heb hier op tweakers al aardig wat topics door gekeken en ook op andere sites gezocht maar er is nauwelijks info over te vinden. Wel tevreden reacties, maar geen vergelijkingen. Iemand hier ervaring met deze sticks?

Ik wil graag info over het volgende:
- wat is de kwaliteit van dergelijke TV sticks in vergelijking met de gewone externe USB TV tuners
- welke van deze 2 TV sticks het beste op welk vlak

Mocht de kwaliteit van deze sticks een stuk minder zijn dan een gewone externe TV tuner dan koop ik liever een gewone, maar anders is zo'n compacte stick wel fijn.

• Yofresh
Klaus_1250 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 02:20:
168 kanalen? Asus TV FM is toch een analoge kaart??
Analoog ja, PAL, gewoon via kabeltv zeg maar

En nee ik heb hem gewoon zelf laten scannen. Hoe voeg ik handmatig de zenders toe?

Edit: Ik heb ook met ChrisTv geprobeerd kanalen te vinden, die kon er geen 1 vinden...

[ Voor 17% gewijzigd door Yofresh op 28-12-2006 14:45 ]

• Ook al Bezet
  • Laatst online: 06-09 19:51
Yofresh schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:07:
[...]

En nee ik heb hem gewoon zelf laten scannen. Hoe voeg ik handmatig de zenders toe?

Edit: Ik heb ook met ChrisTv geprobeerd kanalen te vinden, die kon er geen 1 vinden...
De software bij die kaart is, zoals ik al zei, bagger. Ik heb het een tijdje geprobeerd, maar zelfs het aanpassen van de zendervolgorde lukte niet. Ik kan je alleen maar aanraden om Dscaler te proberen. De nieuwste versies werken redelijk goed samen met de ASUS TV kaart. (alleen jammer dat de ontwikkeling van het programma op zijn achterste lijkt te liggen)

EDIT:Dscaler is trouwens, bij mij in elk geval, ook veel sneller emt tussen zenders wisselen dan home theater.

[ Voor 6% gewijzigd door Ook al Bezet op 28-12-2006 14:51 ]

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
Yofresh schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:07:
Ik denk dat de vraag meer was: Welke analoge kabelprovider levert 168 kanalen? Ik zit bij @Home en die levert er hooguit 30-40.

• Yofresh
grun93 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 15:27:
[...]

Ik denk dat de vraag meer was: Welke analoge kabelprovider levert 168 kanalen? Ik zit bij @Home en die levert er hooguit 30-40.
De mijnes in ieder geval niet, casema levert ongeveer 40 kanalen. Daarom vond ik het ook al zo knap dat ie er 168 wist te vinden.

Dscaler heb ik inmiddels geprobeerd, linksonderin staat "no video signal found", ik heb hem laten scannen op casema, dan zie ik bij Details de zenders voorbij vliegen die wij dus hebben maar channel list blijft helemaal leeg...

Edit: Inmiddels is het euvel verholpen en heb ik beeld en geluid. Nu alleen nog een versterker, die ga ik morgen halen :) Iig. bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Yofresh op 28-12-2006 19:42 ]

Verwijderd

ben opzoek naar een tv-kaart voor niet al te veel geld en ik moet er vooral vhs video's mee kunnen omzetten naar dvd. veder zijn mijn eisen niet zo heel hoog

het moet wel allemaal goed draaien op mijn pc heb namelijk geen media center en heb 2,4Ghz en 256mb ram

veder zegt het mij allemaal vrij weinig dus wat raden jullie mij aan...

• kaajee
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:10:
ben opzoek naar een tv-kaart voor niet al te veel geld en ik moet er vooral vhs video's mee kunnen omzetten naar dvd. veder zijn mijn eisen niet zo heel hoog

het moet wel allemaal goed draaien op mijn pc heb namelijk geen media center en heb 2,4Ghz en 256mb ram

veder zegt het mij allemaal vrij weinig dus wat raden jullie mij aan...
Tja wat is niet al te veel geld?!
Wat is de source? S-VHS? Of gewoon composiet?
Neem er 1 met een hardwarematige MPEG2 encoder, dat scheelt enorm in CPU.
Een Hauppauge 150MCE is er vanaf een dikke 50 eu. Deze is niet aan te raden als je composiet hebt, de composiet ingang is matig....
Deze nVidia heeft ook onboard MPEG2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yofresh schreef op woensdag 27 december 2006 @ 21:09:

`

Zelfde kaart als die van mij .
Ligt niet aan de kaart maar aan jouw videokaart kaart drivers.
De drivers van je videokaart moet windows goed gekeurt zijn (beta's werken niet goed met die kaart)

Heeft te maken met overlay die wel goed werken met goed gekeurde drivers .
Sommige mensen hebben met beta drivers ook wel eens last van slechte tv-oud.

Wat wel leuk is dat de afstandbediening wel goed onder windows mce werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 23:33:
[...]

Redelijk kansloos, je zegt het zelf eigenlijk al: 'word(t!) niet goed ondersteunt(d!)' en 'geen mce drivers', dus wat verwacht je?

Bovendien, die kaart heeft geen hardwarematige MPEG2 encoder, en dat is in de regel toch wel nodig voor MCE........er zijn mensen die dit soort kaarten aan de praat hebben binnen MCE, die hebben een softwarematige MPEG2 encoder, maar is een lastige klus. Bovendien zijn dit vaak kant-en-klare machine (Medions, HP's) waarbij die ondersteuning later moeielijk 'in te bouwen' blijkt te zijn, alleen middels de recovery lukt het dan.........
Ik heb alleen de analoog ingang nodig de rest maakt niet uit.
Ik kan ook goed met de orginelen software mee overweg .
Helaas kan ik de disk niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tvp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 00:58:
[...]

Ik heb alleen de analoog ingang nodig de rest maakt niet uit.
Ik kan ook goed met de orginelen software mee overweg .
Helaas kan ik de disk niet meer vinden.
Maar wat wil je nou?
Eerst heb je het over MCE2005 en nu weer over 'alleen de analoog ingang'.
Wellicht helpt het als je even verteld wat je er mee wilt doen.....
Wat bedoel je met ' alleen de analoog ingang' ?

Als je die kaart er in hangt en windows vraagt om drivers moet je gewoon de drivers installeren die op de Asus site te vinden zijn(die je al gevonden hebt). Als je daarna geen gele uitroeptekens in apparaatbeheer hebt, is de kaart gewoon goed ge-installeerd en kun je hem gebruiken.
Niet onder MCE nee, maar dat hoeft niet zeg je. Dan moet je op zoek naar een alternatief (tv tuner prgramma), daar zijn er inmiddels in dit topic genoeg genoemd.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 12:36
kaajee schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:33:
[...]

Een Hauppauge 150MCE is er vanaf een dikke 50 eu. Deze is niet aan te raden als je composiet hebt, de composiet ingang is matig....
Dude die Nvidia is een kut kaart qua software, heb hem zelf teruggestuurd.

Koop dan een Hauppauge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:23

nFo

Ik heb vandaag de: Vista View Saber 2020 ontvangen.
Was alleen vergeten een tv kabel te kopen. :X
Dus zal morgen wel even een tvkabel kopen bij de gamma of zo.
En maak ik wel even wat plaatjes voor jullie.
Radio werkt al :) , die SabreView software is vrij simpel en niet echt uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:33:
[...]

hoe kan ik dat zien of ik S-VHS of composiet heb?? want heb echt geen idee waar je het over hebt :P
en werkt die Hauppauge 150MCE ook ZONDER windows media center want ik las ergens dat hij alleen met windows media center werkt... en jah dat moet ik niet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Een blik op de stekkers/uitgangen werpen van je VCR :-) (en ff 2 min googlen)

Misschien is het handig even een how-to op te zoeken of een boek/tijdschrift te kopen over capturen van VHS naar DVD. Op zich allemaal niet zo moeilijk, maar als je het echt goed wil doen, moet je je er wel even in verdiepen...
:'( Heb medelijden met de SabreView. Zo'n mooie kaart en dan gevoerd worden door bouwmarkt-kabel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoop_Scoop
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 22:39
Ik heb eeen Club 3d Zap2202 TV kaart gekocht, echt gewoon knake beeld niet normaal. Allemaal strepen erin, en geluid is ook bagger.

Iemand enig idee of ik dit kan oplossen door andere software? Heb nu Creative Powercinema 4.0

Maar vind het eigenlijk gewoon een k*t programma.

Ik draai Win XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Scoop_Scoop schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:51:
Ik heb eeen Club 3d Zap2202 TV kaart gekocht, echt gewoon knake beeld niet normaal. Allemaal strepen erin, en geluid is ook bagger.

Iemand enig idee of ik dit kan oplossen door andere software? Heb nu Creative Powercinema 4.0

Maar vind het eigenlijk gewoon een k*t programma.

Ik draai Win XP
Ik zou zeggen, probeer een ander programma, dan kom je er vanzelf achter. ;)
Ik gebruik DScaler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
nFo schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 18:49:
Ik heb vandaag de: Vista View Saber 2020 ontvangen.
Was alleen vergeten een tv kabel te kopen. :X
En maak ik wel even wat plaatjes voor jullie.
Radio werkt al :) , die SabreView software is vrij simpel en niet echt uitgebreid.
Werkt deze kaart icm Dscaler :? www.dscaler.org

Want daar ben ik wel benieuwd naar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Termi schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:38:
[...]

Werkt deze kaart icm Dscaler :? www.dscaler.org

Want daar ben ik wel benieuwd naar :).
Geen idee, want ik heb nog geen beeld. :X
Ik heb een sataliet kabel omgebouwd tot coaxkabel, maar ik zie nog niks met: Sage TV en Saber View.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 08:54
kaajee schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:21:
[...]

Je kan hier urenlang over bomen, maar ik beperk het tot 1 advies.
In NL zitten bijna alle zenders achter een smartcard (gecodeerd), behalve sinds kort de DVB-T ontvangst van Ned1,2&3 (en een paar regionale zenders). Dus voor een volledige ontvangst van alle zenders die je gewend bent zul je een kaart/tuner moeten aanschaffen die smartcard ondersteuning (en dus een CAM module) heeft. Daarnaast moet de software hier ook nog eens mee om kunnen gaan.....
Helaas zijn de kaarten die dit ondersteunen nog schaars. Een combikaart bijv. ben ik nog nauwelijks tegengekomen.......
Buiten dat: die combikaarten hebben (vrijwel) nooit een hardwarematige MPEG2 encoder en dus wordt het bijv. onder MCE alweer problematisch......

EDIT: ik weet 1 USB DVB-T variant die wel een smartcard ondersteund: de Anysee E30 Plus
Ik overweeg ook een Anysee E30 te kopen, Ik heb ook al minder positive berichten gelezen, over slechte ondersteuning en niet optimaal beeld.

Wie heeft er ervaring met dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

nFo schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:48:
[...]

Geen idee, want ik heb nog geen beeld. :X
Ik heb een sataliet kabel omgebouwd tot coaxkabel, maar ik zie nog niks met: Sage TV en Saber View.
Toch maar een kabeltje gekocht.
En we hebben beeld na wat prutsen in Sage TV.
Ik weet alleen de keycombo niet om plaatjes te maken.
Het beeld in redelijk goed, mist nog wel wat scherpte.
Maar ik probeer nog wat instelling uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

nFo schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:03:
[...]

Toch maar een kabeltje gekocht.
En we hebben beeld na wat prutsen in Sage TV.
Ik weet alleen de keycombo niet om plaatjes te maken.
Het beeld in redelijk goed, mist nog wel wat scherpte.
Maar ik probeer nog wat instelling uit. :)
Ik ben benieuwd of deze kaart in de top3 kan meedraaien... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

bosaap22 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:14:
[...]

Ik ben benieuwd of deze kaart in de top3 kan meedraaien... :)
Dscaler werkt ook trouwens.
Maar na wat uitproberen in settings geen beeld meer.
Die EPG is nogal een gedoe om dat voorelkaar te krijgen in Sagetv.
Zonder progamma gids is niet echt handig. Ga morgen weer even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Een tijd terug heb ik me verdiept in TV-kaarten omdat ik er van plan was eentje aan te schaffen. Dat is er tot nu toe niet van gekomen, maar de laatste tijd kom ik steeds meer in de situati van: "Kon ik het nu maar opnemen". ;) Dus ik op zoek naar mijn eerste keus van een half jaar geleden ongeveer, een ATi Theater 650 Pro gebaseerde TV kaart. Die kan ik echter nergens meer vinden, zelfs niet bij de enkele Duitse en Engelse webshop die ik ken.

Een zoektocht naar de 550 Pro leverde ook niks op, het lijkt erop alsof deze een stille dood gestorven zijn. Iemand enig idee waarom ze nergens meer te verkrijgen zijn? Deze kwamen toch tijden als beste uit de bus. Mocht iemand toevallig toch nog een webshop weten die ze verkoopt, dan hoor ik dat uiteraard heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Klaus_1250 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 21:29:

Misschien is het handig even een how-to op te zoeken of een boek/tijdschrift te kopen over capturen van VHS naar DVD. Op zich allemaal niet zo moeilijk, maar als je het echt goed wil doen, moet je je er wel even in verdiepen...

[...]

:'( Heb medelijden met de SabreView. Zo'n mooie kaart en dan gevoerd worden door bouwmarkt-kabel. :+
Maakt het nog veel uit welke tv kabels je neemt ?
Volgens mij maakt het weinig uit of je nu een gamma kabel koopt van 5 euro.
Of zo'n oehlbach AK 4000 kabel van 75 euro, voor 5 meter. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Ik heb een Hauppauge 500MCE gekocht.

Maar als ik nu in MCE 2 tuners instel krijg ik zwart beeld met allemaal witte lijnen erdoorheen. Als ik 1 tuner instel via MCE dan doet hij het wel gewoon. Iemand enig idee hoe dit komt en/of wat de oplossing is?

Heb de nieuwste drivers al geprobeerd. MCE 2005 NL is volledig up to date.

[ Voor 21% gewijzigd door NeHoX op 06-01-2007 02:36 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 11-09 03:07
nFo schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:09:
Maakt het nog veel uit welke tv kabels je neemt ? Volgens mij maakt het weinig uit of je nu een gamma kabel koopt van 5 euro. Of zo'n oehlbach AK 4000 kabel van 75 euro, voor 5 meter. :X
Dat maakt ontzettend veel uit. Van een goede kabel is vooral de afscherming beter, niet alleen is de afscherming dichter gevlochten maar vaak zit er ook nog een soort metaalfolie onder.
Je hoeft helemaal geen kabel van 15 euro per meter te halen, gewoon bij de betere televisieboer of electronicawinkel kan ook, en dan ben je voor 2-3 euro per meter klaar. Alles beter dan zo'n waardeloze kabel uit de bouwmarkt.

[edit] Hou er trouwens ook rekening mee dat goeie kabel een minimale buigingsstraal heeft, als je begrijpt wat ik bedoel. Ooit had ik een buurvrouw met een peperdure tv en uitstekende kabel. Zij bleek echter een perfectionistisch type, alles moest blinkend schoon en superstrak in huis, je kent ze wel. Die had de coax in de hoek van de kamer op de plint gespijkerd maar zo strak dat de kabel echt in een 90 graden knik lag. Op de plek van de knik ligt de afscherming dan dus dichterbij de kern dan elders. En maar klagen over dubbel beeld... |:(

[ Voor 27% gewijzigd door grun93 op 06-01-2007 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
grun93 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 07:10:
[...]

Dat maakt ontzettend veel uit. Van een goede kabel is vooral de afscherming beter, niet alleen is de afscherming dichter gevlochten maar vaak zit er ook nog een soort metaalfolie onder.
Je hoeft helemaal geen kabel van 15 euro per meter te halen, gewoon bij de betere televisieboer of electronicawinkel kan ook, en dan ben je voor 2-3 euro per meter klaar. Alles beter dan zo'n waardeloze kabel uit de bouwmarkt.
Hirschmann KOKA799: ong./vanaf 85 cent de meter, super kwaliteit en maakt inderdaad een wereld van verschil..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FooLsKi schreef op maandag 05 juni 2006 @ 16:56:
[...]

Verhaal over de zolid tv kaart.
EDIT: laat maar

Na veel zoeken kom een op een site terecht die dezelfde kaart verkoopt echter on der de naam Tevion expert TV713X. Deze drivers en de software werkt dus ook op de zolid.

Mijn cd van de zolid tv kaart ben ik helaas kwijt geraakt. Zou je mijn mischien kunnen helpen aan de driver en de tv software? mits je de kaart nog hebt natuurlijk.

Is er mischien iemand anders die deze kaart ook heeft en mij kan helpen?

me addy is email @ email.com

bedankt alvast

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:11:
Een tijd terug heb ik me verdiept in TV-kaarten omdat ik er van plan was eentje aan te schaffen. Dat is er tot nu toe niet van gekomen, maar de laatste tijd kom ik steeds meer in de situati van: "Kon ik het nu maar opnemen". ;) Dus ik op zoek naar mijn eerste keus van een half jaar geleden ongeveer, een ATi Theater 650 Pro gebaseerde TV kaart. Die kan ik echter nergens meer vinden, zelfs niet bij de enkele Duitse en Engelse webshop die ik ken.

Een zoektocht naar de 550 Pro leverde ook niks op, het lijkt erop alsof deze een stille dood gestorven zijn. Iemand enig idee waarom ze nergens meer te verkrijgen zijn? Deze kwamen toch tijden als beste uit de bus. Mocht iemand toevallig toch nog een webshop weten die ze verkoopt, dan hoor ik dat uiteraard heel graag.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

kaajee schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:10:
[...]

Hirschmann KOKA799: ong./vanaf 85 cent de meter, super kwaliteit en maakt inderdaad een wereld van verschil..........
Dus het heeft wel zin om een wat betere kabel te nemen.

Ik heb is in de meterkast is gekeken hoe de tvkabel binnen komt, maar daar zit maar één tv aansluiting op.
Ze hebben er een tv splitter op gezet en die kabels lopen naar de woon en slaapkamer.
Maakt dat nog wat uit ?
De ATi Theater 650 Pro is (nog) niet uitgebracht in europa.

[ Voor 63% gewijzigd door nFo op 06-01-2007 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
En de 550 dan, want die heb ik destijds wel kunnen vinden, maar nu niet meer.

Wat is anders een goede hardwarematige TV kaart? De WinTV PVR-150 kan ik niet bepaald warm van worden, is de NVTV beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MooDyBLueS schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:06:
En de 550 dan, want die heb ik destijds wel kunnen vinden, maar nu niet meer.

Wat is anders een goede hardwarematige TV kaart? De WinTV PVR-150 kan ik niet bepaald warm van worden, is de NVTV beter?
Lijkt me handig als je gewoon eens een hoop reviews gaat lezen over verschilllende kaarten. Dan kom je op een gegeven moment uit op 2 of 3 kaarten die voor jou interessant zijn. Kijk dan naar de voor en nadelen van de kaarten en dan blijft er nog 1 of 2 over, en twijfel je dan nog kun je het altijd hier om advies vragen. Wij kunnen moeilijk beoordelen welke voor jou het beste zijn want we weten tuurlijk niet precies wat al je eisen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moviehouse
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-08-2018
Ik zit te twijfelen tussen de leadtek Winfast TV-2000-XP Expert en de Deluxe variant ervan. Kan iemand mij vertellen wat de verschillen tussen de Deluxe en Expert versie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 21:09:
[...]

Lijkt me handig als je gewoon eens een hoop reviews gaat lezen over verschilllende kaarten. Dan kom je op een gegeven moment uit op 2 of 3 kaarten die voor jou interessant zijn. Kijk dan naar de voor en nadelen van de kaarten en dan blijft er nog 1 of 2 over, en twijfel je dan nog kun je het altijd hier om advies vragen. Wij kunnen moeilijk beoordelen welke voor jou het beste zijn want we weten tuurlijk niet precies wat al je eisen zijn.
Dat heb ik dus al lang gedaan. Ik kwam uit op de ATi Theater 650 Pro, die dus niet leverbaar blijkt in Europa. De 550 wordt gezien als niet veel minder (in de reviews die ik heb gelezen), maar ook die kan ik nergens vinden in de Nederlandse webshops. Vandaar mijn vraag of iemand weet of hij ergens te verkrijgen is.

Daarnaast zeg ik dat ik ervaring heb met een PVR150 en ik die niet geweldig vind. Daarom mijn vraag hoe de kwaliteit van een NVTV bevonden wordt, temeer ik daar ontzettend lovende en tevens enorm afkrakende reviews erover lees. Het is wel een goedkoop alternatief, aangezien hij al voor 19 euro te verkrijgen is.

Lijkt mij handig als jij gewoon eens mijn eerdere post leest (op dezelfde pagina), zodat je weet waar het over gaat en niet gelijk begint te schreeuwen. Shoot first, ask question last. Right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnvdZaag
  • Laatst online: 30-07 19:29
moviehouse schreef op zondag 07 januari 2007 @ 01:43:
Ik zit te twijfelen tussen de leadtek Winfast TV-2000-XP Expert en de Deluxe variant ervan. Kan iemand mij vertellen wat de verschillen tussen de Deluxe en Expert versie zijn?
Ik las ergens dat de Deluxe slechts geluid in mono bood. Weet niet zeker of het klopt, maar dat lijkt mij een zeer goede reden om die niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MooDyBLueS schreef op zondag 07 januari 2007 @ 02:06:
[...]

Lijkt mij handig als jij gewoon eens mijn eerdere post leest (op dezelfde pagina), zodat je weet waar het over gaat en niet gelijk begint te schreeuwen. Shoot first, ask question last. Right?
dat was zo helemaal niet bedoeld hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 08:54
AnySee 30 PLUS PROBLEMEN.

Sinds enkele dagen hem ik zoon kasje met kaartlezer.

Leuk om te zien maar goed werken vergeet het maar. Het schokt en het stoot en het beeld loopt met regelmaat vast.

De nieuwste divers zijn geïnstalleerd, ook dit mocht niet baten. Zelfs directx 9c heb ik opnieuw geïnstalleerd.

Uit eindelijk maar een brief naar anysee gemaild.

Ik heb het idee dat dit een communicatie probleem is tussen de anysee ontvanger er mijn video kaart.

Wie o wie weet raad

Afbeeldingslocatie: http://anysee.com/eng/product/img/p_01_g.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door LEX63 op 07-01-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hoi,

We zouden hier thuis graag wat videobanden willen omzetten naar DVD's.

Ik weet namelijk dat een mogelijkjheid is, en ook de makkelijkste (?), om een TV-kaart te kopen voor je PC te kopen om zo de videoband om te zetten in een digitaal bestand, die je vervolgens kan branden op een DVD.

Welke TV-kaart:
Ik heb in de pricewatch gekeken en daar waren 6 modellen die het meest bekeken waren de afgelopen 24 uur:
- Hauppauge WinTV PVR 350 € 110,29
- Hauppauge WinTV PVR 150MCE (OEM) € 51,94
- Hauppauge WinTV PVR 150 € 55,-
- VistaView Saber 2020 Dual Analog PCIe MCE TV-FM Tuner Card (PCI-e 1x)€ 149,-
- Hauppauge WinTV PVR-500MCE € 101,99
- XFX NVTV nVidia P179 PAL FM TV Tuner (Retail) € 25,-

Verder staat er in de TS van deze topic de meest populaire tv kaarten volgens de mensen op GoT :
Kleine Index :
• Hauppauge Pvr150
• LeadTek TV2000 XP Expert
• Pinnacle PCTV 110i

Ook staat er in de TS dat er zijn tegenwoordig redelijk veel tv kaart(en) op de markt die geschikt zijn voor Windows Xp Media Centre Edition. Hier een gedeelte er van :
Club3D ZAP-TV1000 MCE
Club3D ZAP-TV1100 MCE
Club3D ZAP-TV2100 MCE
Hauppauge WinTV PVR 150 MCE
Hauppauge WinTV PVR 500 MCE
Hauppauge WinTV HVR1300 MCE
Hauppauge WinTV HVR1100 MCE
Hauppauge WinTV PVR 150 MCE
Hauppauge WinTV-PVR-500 MCE

Dan dit, Wat is het verschil tussen al die versies?
32 Hauppauge WinTV PVR 150 € 55,-
36 Hauppauge WinTV PVR 150MCE (OEM) € 51,94
13 Hauppauge WinTV PVR 150MCE l.p. (OEM) € 64,69
7 Hauppauge WinTV-PVR-150 MCE-Kit € 59,90

Edit: Psy heeft deze vraag gedeeltelijk al beantwoord en de rest heb ik zelf al opgezocht. [/Edit]

Kan iemand ons helpen om een goede keuze te maken?

Als er sugesties zijn voor andere kaarten, zijn die welkom. :)

[ Voor 78% gewijzigd door Regeneration op 10-01-2007 22:47 . Reden: Door meer info post iets aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

L.P. is waarschijnlijk low profile. Een kaart voor kleine behuizingen.

Ik weet niet hoe tevreden jij zal zijn met de beeldkwaliteit maar er zijn genoeg mensen ook in dit topic die de beeldkwaliteit van de hauppage 150 en 500 maar matigjes vinden. Bezint eer ge begint, ik heb spijt van de aankoop van mijn pvr-500. Mijn oude ATI all-in-wonder heeft een veel beter beeld.

Je moet de video line-out aansluiten op de line-in van je nog te kopen tv-kaart, en de tv-software moet je vervolgens het beeld laten opnemen. Er komt geen normale tv aan te pas.

[ Voor 19% gewijzigd door psy op 07-01-2007 16:35 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moviehouse
  • Laatst online: 07-08-2018
MarijnvdZaag schreef op zondag 07 januari 2007 @ 02:23:
[...]

Ik las ergens dat de Deluxe slechts geluid in mono bood. Weet niet zeker of het klopt, maar dat lijkt mij een zeer goede reden om die niet te kopen.
Ok bedankt ;)

Dan is het voor mij duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 21:29:
ik heb is achter op mijn videorecorder zitten kijken maar daar zitten scart aansluitingen. nou heb ik van iemand wel een verloopje gehad waar ik naar 3 tulpstekkers kan(dat is dan composiet?) of naar een svideo (is een soort muis aansluiting met 4 pinnetjes dus dat is dan S-VHS?) dus ik kan eigenlijk met bijden werken als ik het zow begrijp????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terb
  • Laatst online: 19-08 18:35
Ik ben zelf opzoek naar een tv kaart waarop ik mijn xbox ook kan aansluiten.

Ik heb nu een tv kaart van avermedia, maar hoe kan ik dat het beste doen? Want mijn xbox heeft 3 aansluitingen, hierop zit een verloopstekker naar scart (de 3 kabels zijn dus: 1 beeld, 1 geluid links en 1 geluid rechts)

Maar op welke tv-kaarten kan ik dit nou aansluiten en welke niet? Welke type aansluitingen zijn dit nou? Is dat composiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip voor de mensen met een zolid tv expert tv kaart (van de aldi) Deze wordt ook verkocht onder de naam Tevion.

Ik had best wel wat problemen met de drivers en tv programma's die ze standaard bij geleverd hadden. Ik vond onder andere de beeld kwaliteit niet zo fantastisch, en 9 van de 10x ging het geluid van de opnames scheef lopen met het beeld. Ik had de kaart dus eiigenlijk maar erin laten zitten om te hopen dat er een driver update zou komen. Die kwam dus niet. :( :Z

Van de week toch maar weer eens mee gaan knutselen, maar ik kan de installtie cd niet meer vinden. Na veel zoeken op google heb ik nergens drivers kunnen vinden. Todat ik op een forum terecht kwam : en daar een link vond naar naar unisupport
Deze bieden de laatste versies wel aan, onder de naam Tevion, alleen een andere naam maar hardware matig dezelfde kaart. _/-\o_

Ik vol enthusiasme gedownload en alles geinstalleerd. Alles werkte perfect :) *O*
Het beeld is mooier en stabieler met deze versie en mijn scheduler voor opnames te programmeren doet het nu ook eindelijk. Ook is hij met deze set nog nooit gecrashed want dat gebeuide nog al eens met de versie van zolid zelf Ook blijft het beeld en geluid nu wel in sync :) *O*

Kortom voor een magere 30 euro heb ik een leuke tv kaart die ook goede opnames maakt in mpeg2. en best wel goed beeld geeft. Moest wel ff wachten op betere software maar het was de moeite waard *;

Is er trouwens iemand die deze kaart werkend gekregen heeft met dscaler? Dat lukt mij (nog) niet

ps als mensen een stukje willen zien van een opname, wil ik deze best wel plaatsen als je in deze kaart geinteresserd ben. Ik neem aan dat ik een minuut van discoery channel mag plaatsen hier op het forum? Of mag dit officieel niet....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
moviehouse schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:23:
[...]

Ok bedankt ;)

Dan is het voor mij duidelijk
Nee hoor allebei gewoon stereo, enige dat ik als verschil kan zien tot nu toe is dat de ene een ouder model is (de luxe) en PCI 2.1 is en de andere PCI 2.2.
Maar hier (expert) en hier (deluxe) staan ze allebei, pluis het even uit zou ik zeggen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ofzoiets schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:08:
Hoi,

We zouden hier thuis graag wat videobanden willen omzetten naar DVD's omdat de kwaliteit van de videobanden nu echt duidelijk achteruit beginnen te lopen (zoals gewoonlijk) en willen het nog "redden" voordat het erger wordt. ................
..........................
................die TV-kaart... Maar dat komt dan wel.

Kan iemand ons helpen om een goede keuze te maken?
Waarom breng je die 6 banden niet naar de Hema (of een ander) en laat je ze hun op DVD zetten, die hebben proffesionele apparatuur en dan heb je de best mogelijke kwaliteit en ook geen gedoe. Als ik het zo lees lijkt me dat voor die 6 VHS banden de meest handige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
terb schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:01:
Ik ben zelf opzoek naar een tv kaart waarop ik mijn xbox ook kan aansluiten.

Ik heb nu een tv kaart van avermedia, maar hoe kan ik dat het beste doen? Want mijn xbox heeft 3 aansluitingen, hierop zit een verloopstekker naar scart (de 3 kabels zijn dus: 1 beeld, 1 geluid links en 1 geluid rechts)

Maar op welke tv-kaarten kan ik dit nou aansluiten en welke niet? Welke type aansluitingen zijn dit nou? Is dat composiet?
Mag ik vragen waarom je in hemelsnaam je Xbox op een tv-kaart aan wilt sluiten? Je wilt je gaming prestaties vast leggen voor het nageslacht? Dan zou ik er gewoon met een videocamera opnames van maken.......

(en ja; dat video signaal is composiet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 20:48:
[...]

ik heb is achter op mijn videorecorder zitten kijken maar daar zitten scart aansluitingen. nou heb ik van iemand wel een verloopje gehad waar ik naar 3 tulpstekkers kan(dat is dan composiet?) of naar een svideo (is een soort muis aansluiting met 4 pinnetjes dus dat is dan S-VHS?) dus ik kan eigenlijk met bijden werken als ik het zow begrijp????
Zeer waarschijnlijk heeft die VCR van jou geen s-video ondersteuning. Dat is niet zo heel pouplair geweest. Althans.......
Dus dan zit je vast aan een composiet video verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terb
Ik zou hem op mijn pc willen aansluiten zodat ik hem via de monitor van mijn tv kan weergeven. Ik xbox niet meer zo heel vaak en daarom wil ik die lompe tv die hier staat weg.

Ik vroeg me daarom af of ik mijn xbox niet via een tv kaart via mijn monitor kan weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:52:
Tip voor de mensen met een zolid tv expert tv kaart (van de aldi) Deze wordt ook verkocht onder de naam Tevion.
Het zal wel weer een Philips 7134 kaartje zijn :). Ik heb hem zelf ook al in gebruik nu al 4 jaar geloof ik :+. Echt maar werkt fantastisch, met Dscaler :).
Ik ga denk ik alleen in de toekomst kijken naar een Hauppauge 150 dit ivm met de hardware matige record mogelijkheid. Moet nogal wat zooi van video opnemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Termi schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:47:
[...]

Het zal wel weer een Philips 7134 kaartje zijn :). Ik heb hem zelf ook al in gebruik nu al 4 jaar geloof ik :+. Echt maar werkt fantastisch, met Dscaler :).
Ik ga denk ik alleen in de toekomst kijken naar een Hauppauge 150 dit ivm met de hardware matige record mogelijkheid. Moet nogal wat zooi van video opnemen :).
Net even op de kaart gekeken en er staat inderdaad philips op de chip ! :)
Dus philips drivers zullen ook moeten werken? Dan zal die het waarschijnlijk zeker wel doen in dscaler?
/me vliegt naar de philips website :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de drivers/software niet vinden op de support site van philips.

weet jij waar ze wel te krijgen zijn?

pardon, ik had bovenstaande post moeten editten maar was iets te snel :/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
terb schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:44:
Ik zou hem op mijn pc willen aansluiten zodat ik hem via de monitor van mijn tv kan weergeven. Ik xbox niet meer zo heel vaak en daarom wil ik die lompe tv die hier staat weg.

Ik vroeg me daarom af of ik mijn xbox niet via een tv kaart via mijn monitor kan weergeven.
Ik weet niet of dit de way to go is, want er zou wel eens een (kleine) vertraging kunnen optreden doordat je hem via je pc gaat leiden. En dat is voor games natuurlijk niet prettig.....
Maar dscaler en de composiet ingang gebruiken en selecteren en je zou met iedere (simpele) tv kaart uit de voeten moeten kunnen. Dat ding hoeft in jouw geval niet veel meer te doen dan alleen maar door-passen van het/een tv signaal.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op maandag 08 januari 2007 @ 10:08:
[...]

Ik weet niet of dit de way to go is, want er zou wel eens een (kleine) vertraging kunnen optreden doordat je hem via je pc gaat leiden. En dat is voor games natuurlijk niet prettig.....
Maar dscaler en de composiet ingang gebruiken en selecteren en je zou met iedere (simpele) tv kaart uit de voeten moeten kunnen. Dat ding hoeft in jouw geval niet veel meer te doen dan alleen maar door-passen van het/een tv signaal.......
Ja in mijn ervaring werkt die niet met spellen door de vertraging, de kwaliteit zal ook niet super zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Er was ook weer een update voor de Vistaview Saber 2020:

This release improves and fixes several things.

1) The picture quality, especially from RF input is improved.
2) Pixilation on Jump ahead is eliminated.
3) The drivers work under Vista 32 and Vista 64.
4) Pixilation on channel change has been significantly reduced
.

Nieuwe drivers en wat EEPROM's/Firmware updaten.
Het beeld is iets beter zo te zien.
Ik zie ook: DVB-T er opeens tussen staan.

Misschien valt er hier nog wat te tweaken ? :P
Afbeeldingslocatie: http://img181.imageshack.us/img181/7240/vistaviewsd1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/2092/vistaview4ds1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:57:

iemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Hier eindelijk wat caps van de Vistaview Saber 2020.
Printscreen werkt niet en Sage TV heeft geen knop on screenschots te maken.
En duurde nogal lang voor dat ik de map gevonden had, waar de plaatjes waren. :X
Software: Cyberlink Power Cinema 4.0 Trial versie.
Resolutie: 720x576 / 1:1

http://img401.imageshack..../tvp12007010806567qt9.jpg
http://img181.imageshack..../cnni2007010807536sb1.jpg
http://img405.imageshack..../tvp22007010808191ny3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nFo schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:28:
Hier eindelijk wat caps van de Vistaview Saber 2020.
Printscreen werkt niet en Sage TV heeft geen knop on screenschots te maken.
En duurde nogal lang voor dat ik de map gevonden had, waar de plaatjes waren. :X
Software: Cyberlink Power Cinema 4.0 Trial versie.
Resolutie: 720x576 / 1:1

http://img401.imageshack..../tvp12007010806567qt9.jpg
http://img181.imageshack..../cnni2007010807536sb1.jpg
http://img405.imageshack..../tvp22007010808191ny3.jpg
dat er goed uit, mooie kwaliteit

Ik ben eindelijk mijn zolid expert 7134 intensiief gaan gebruiken (philips)

Aantal dingen ingeprogrammerd die ik op wou nemen toen ik weg moest.

Eenmaal weer thuis wou ik ze gaan bekijken, ik heb mijn tv-out (die overigens erg goed vind op mijn videokaart) aangesloten op mijn tv, en ben ik me opgenomen programma;s gaan kijken.

Alles zag er mooi uit, geen artifacts en duidelijk en scherp beeld. Ook nergens schokkende frames en ook de video/audio liep allemaal goed in sync.

De sofftware die er bij zat is niet helemaal logisch ingedeeld, maar dit vind ik niet zon probleem want het werkt probleem loos.

Voor een kaart van een klein 30 euro ben ik zeer tevreden. Ik neem alles in de hoogste resolutie op, op mpeg 2 formaat, en ingesteld op de hoogste kwaliteit. Het cpu gebruik valt erg mee (amd x2 3800+) en schommelt tussen de 10 en 30%. Zeer netjes voor een kaart zonder hardware matige mpeg chip.

Ik raad iedereen die een goedkope goede werkende tv kaart zoekt, om zeker te kijken naar deze kaartjes met de philips 713X chipset. Ze worden onder andere verkocht onder de merken zolid, tevion en philips en vast nog wel een paar andere merken.

kortom ik ben er heel blij mee :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:18:
[...]
................
Ik ben eindelijk mijn zolid expert 7134 intensiief gaan gebruiken (philips)

Aantal dingen ingeprogrammerd die ik op wou nemen toen ik weg moest.

Eenmaal weer thuis wou ik ze gaan bekijken, ik heb mijn tv-out (die overigens erg goed vind op mijn videokaart) aangesloten op mijn tv, en ben ik me opgenomen programma;s gaan kijken.

Alles zag er mooi uit, geen artifacts en duidelijk en scherp beeld. Ook nergens schokkende frames en ook de video/audio liep allemaal goed in sync.

De sofftware die er bij zat is niet helemaal logisch ingedeeld, maar dit vind ik niet zon probleem want het werkt probleem loos.

Voor een kaart van een klein 30 euro ben ik zeer tevreden. Ik neem alles in de hoogste resolutie op, op mpeg 2 formaat, en ingesteld op de hoogste kwaliteit. Het cpu gebruik valt erg mee (amd x2 3800+) en schommelt tussen de 10 en 30%. Zeer netjes voor een kaart zonder hardware matige mpeg chip.

Ik raad iedereen die een goedkope goede werkende tv kaart zoekt, om zeker te kijken naar deze kaartjes met de philips 713X chipset. Ze worden onder andere verkocht onder de merken zolid, tevion en philips en vast nog wel een paar andere merken.

kortom ik ben er heel blij mee :P :+
Die 'goeie' kwaliteit zal in dit geval toch voor het grootste gedeelte aan de gebruikte MPEG2 encoder liggen, al die analoge tv kaartjes met geen HW MPEG2 onboard zullen niet al te veel verschillen denk ik. Helemaal als ze dezelfde chip (713x) gebruiken.

De gebruikte MPEG2 encoder en met name de gebruikte (MPEG2) settings daarentegen veel meer!
Kortom: incomplete info, want ik kan je op jouw config resultaten laten zien die om te janken zijn.....
Ook je info over CPU gebruik is niet zo relevant: welke config/specs heb je? Als ik het op een P3 500 Mhz probeer zal het ook anders zijn.....
En doe je realtime encoding of bijv. multi pass achteraf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 00:01:
[...]

Die 'goeie' kwaliteit zal in dit geval toch voor het grootste gedeelte aan de gebruikte MPEG2 encoder liggen, al die analoge tv kaartjes met geen HW MPEG2 onboard zullen niet al te veel verschillen denk ik. Helemaal als ze dezelfde chip (713x) gebruiken.

De gebruikte MPEG2 encoder en met name de gebruikte (MPEG2) settings daarentegen veel meer!
Kortom: incomplete info, want ik kan je op jouw config resultaten laten zien die om te janken zijn.....
Ook je info over CPU gebruik is niet zo relevant: welke config/specs heb je? Als ik het op een P3 500 Mhz probeer zal het ook anders zijn.....
En doe je realtime encoding of bijv. multi pass achteraf
Mijn specs staan in mijn sig.

Ik doe realtime mpeg2 encoding op 720x567 op een bitrate van 6000 op de hoogste kwaliteit setting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 00:11:
[...]

Mijn specs staan in mijn sig.

Ik doe realtime mpeg2 encoding op 720x567 op een bitrate van 6000 op de hoogste kwaliteit setting
En met welke MPEG2 encoder? (staat niet in je specs nl.)

[ Voor 4% gewijzigd door kaajee op 09-01-2007 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:40:
[...]

En met welke MPEG2 encoder? (staat niet in je specs nl.)
Dan had je dat duidelijk moeten vragen, ik dachtt specs van pc en opname settings

Welke mpeg2? geen idee, gewoon de encoder van PVR plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Laatst online: 14-05 10:48
Hallo allemaal,

Omdat ik graag mijn UPC Mediabox via scart naar Composite wil gaan aansluiten op MCE en later Windows Vista's MCE heb ik even wat advies nodig :

Misschien is dit een aparte vraag, maar omdat ik (denk ik) onmogelijk alle zenders via de RF out kan ontvangen van de UPC Box, ben ik dus verplicht de scart van de box te gebruiken naar de TV kaart.
Geen s-video, omdat daar geen ondersteuning voor is. UPC Mediabox geeft alleen RGB of Composite (gele) over scart uit.

Dan kom je dus bij de vraag welke TV kaart de 'beste' Composite ingang heeft. Na veel lezen ben ik er achter dat die van Hauppage niet de beste aansluitingen hebben, op Analoog TV na natuurlijk.

Ik zie het nut niet in van de analoge aansluiting als ik al digitale tv heb. Ook heb ik niet de indruk dat alle kanalen die digitaal zijn uit de RF Coax Out komt van de Mediabox, maar als dit wel zo is lees ik dat graag.

Hoe dan ook, ik denk dat ik dus een TV kaart nodig heb die samen wil werken met Vista (ik kwam Nvidia's TV kaart tegen) en natuurlijk MCE.
Met zo goed mogelijke Composite ingang. Ik kan helaas geen s-video gebruiken (al hoop ik wel dat die zelfde TV kaart dat ook heeft)

2 Tuners tja, in mijn situatie niet nodig denk ik. Jammer wel.
Misschien als ik ooit weg ga uit het UPC gebied er dan een betere oplossing komt. Tot nu toe was via scart naar de tv kaart het beste mogelijk.

Dus mocht iemand weten of :
http://www.nvidia.com/page/dualtv_overview.html zijn geld waard is (2 tuners sja maakt dan niet uit)

Of toch een ander merk die samen wil werken met Vista en MCE natuurlijk, en een (goede) Composite Video ingang heeft.

Het audio opnemen is vrij simpel, dat gaat gewoon via SPDIF uit van de Box naar mijn audio kaart in.

Hopelijk kan iemand mij wat tips geven,

Graag wel onder de 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 00:19:
[...]

Dan had je dat duidelijk moeten vragen, ik dachtt specs van pc en opname settings

Welke mpeg2? geen idee, gewoon de encoder van PVR plus
Ik zei toch: "Die 'goeie' kwaliteit zal in dit geval toch voor het grootste gedeelte aan de gebruikte MPEG2 encoder liggen, .......
en
"De gebruikte MPEG2 encoder en met name de gebruikte (MPEG2) settings daarentegen veel meer!
Kortom: incomplete info"

En PVR plus ken ik niet, welk programma is dat? Als ik daar op google kom ik alleen maar hardware tegen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:29:
[...]

Ik zei toch: "Die 'goeie' kwaliteit zal in dit geval toch voor het grootste gedeelte aan de gebruikte MPEG2 encoder liggen, .......
en
"De gebruikte MPEG2 encoder en met name de gebruikte (MPEG2) settings daarentegen veel meer!
Kortom: incomplete info"

En PVR plus ken ik niet, welk programma is dat? Als ik daar op google kom ik alleen maar hardware tegen.....
nou rustig maar hoor :/

pvr is de tv software van de zolid/tevion/philips 7134 tv kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terb
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 10:41:
[...]

Ja in mijn ervaring werkt die niet met spellen door de vertraging, de kwaliteit zal ook niet super zijn
En als ik een scart ->s video kabel koop? En hem dan op de s-video aansluiting aansluit?
Of zal dit hetzelfde effect geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terb schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:48:
[...]

En als ik een scart ->s video kabel koop? En hem dan op de s-video aansluiting aansluit?
Of zal dit hetzelfde effect geven?
Je pc moet het signaal van je input omzetten naar een beeld dat je op je pc kan zien. Ik denk dus dat ook dat vertragingen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Stel ik heb te besteden tot rond de € 60 en ben op zoek naar een TV Kaart met een zo goed mogelijke kwaliteit inclusief FM Radio en afstandbediening. Dual Tuner graag, maar kwaliteit is nr 1.
Wat kunnen jullie aanraden? Zelf dacht ik aan de Asus My Cinema-P7131 Dual, maar ik heb toch wat negatieve ervaringen gezien in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:57:

Philips zal geen drivers maken, het ging mij er om als je standaard drivers hebt of je dan in Dscaler kan kijken :). Want dat programma, is echt top qua tv kijken. Maar zal wel niet kunenn omdat je een te moderne chip hebt.
Alle kaartjes zonder MPEG2 en Philips zijn voorzien van de Philips Saa7134 chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Laatst online: 11-10-2024
Saturnus schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:57:
Stel ik heb te besteden tot rond de € 60 en ben op zoek naar een TV Kaart met een zo goed mogelijke kwaliteit inclusief FM Radio en afstandbediening. Dual Tuner graag, maar kwaliteit is nr 1.
Wat kunnen jullie aanraden? Zelf dacht ik aan de Asus My Cinema-P7131 Dual, maar ik heb toch wat negatieve ervaringen gezien in dit topic...
Ik heb dit kaartje en ben er best tevreden van. Alle benodigheden bijgeleverd; remote, zeer uitgebreide software, DVB-t antenne, radioantenne, enz.
Let wel op omdat dit geen dual tuner kaart is, maar wel een Hybride kaartje. Dus het kan zowel analoog als DVB-t, maar niet tegelijk. De begeleverde powercinema 4.0 van cyberlink is zeer intuitief in gebruik.
Verder word deze kaart ook standaard door vista ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Opnemen en tegelijk kijken zit er dus niet in?
Ik denk wel dat ik die probeer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
Saturnus schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:06:
Opnemen en tegelijk kijken zit er dus niet in?
Ik denk wel dat ik die probeer. :)
dat is wel mogelijk, maar je zal niet van zender kunnen veranderen tijdens het opnemen. Er zijn wel een aantal andere kaarten waarbij de software het toelaat om 2 verschillende bronnen tegelijkertijd te bekijken. Je zou dus dan een analoge en een digitale zender tegelijk kunnen kijken, maar 2 analoge of 2 digitale gaat dan weer niet. Dit laatste gaat dat niet met de bijgeleverde powercinema van die asus kaart.

Daarnaast bestaan er ook kaarten met een volwaardige dual tuner, waarbij dit wel mogelijk is. Maar veelal gaat het hierbij dan om PCIe kaartjes, sommige usb tv tuners en mogelijk ook een enkele PCI tuner. Maar dat zal je ook merken aan de prijs. Ik denk dat je dan soms goedkoper zijt met 2 van zulke asus kaartjes te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
ik heb die my cinema hybrid en de dvb-t antenne ingestoken in het eerste gaatje (verst weg van mobo)
maar cyberlink powercinema doet maar raar.
Ik gebruik windows xp64 bit wel natuurlijk :x

drivers en alles installt goed maar tijdens de wizard van powercinema kan ik in een dropdownmenu kiezen tussen analog en dvb-t. Als ik daar dvb-t kies verdwijnt de dropdown en kan ik niet op next duwen....
Als in analog selecteer en daarna in de settings dvb-t neem en dan scan channels duw dan blijft hij op 0% hangen.
Enige suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
dafz0r schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:40:
ik heb die my cinema hybrid en de dvb-t antenne ingestoken in het eerste gaatje (verst weg van mobo)
maar cyberlink powercinema doet maar raar.
Ik gebruik windows xp64 bit wel natuurlijk :x

drivers en alles installt goed maar tijdens de wizard van powercinema kan ik in een dropdownmenu kiezen tussen analog en dvb-t. Als ik daar dvb-t kies verdwijnt de dropdown en kan ik niet op next duwen....
Als in analog selecteer en daarna in de settings dvb-t neem en dan scan channels duw dan blijft hij op 0% hangen.
Enige suggesties?
gebruik je de laatste drivers van deze kaart? Er bestaan ook xp 64 bit drivers van.

http://support.asus.com/

[ Voor 4% gewijzigd door wols op 23-01-2007 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry mensen, maar ik ken echt geen ene r**t van TV kaarten en alle informatie die ik heb opgezocht overspoeld me een beetje. Daarom een paar waarschijnlijk veel gestelde vragen:

Ik heb:
- 1X een laptop
- 1X een 22 inch TFT breedbeeldmonitor (16:10) met D-Sub ingang

Ik wil:
- TV kijken op mijn 22 inch monitor
- Ook 'echte breedbeeld' signalen kunnen verwerken
- Mijn TV kaart aansluiten op USB

Waar ik geen **** van snap:
1) Ik zit in een studentencomplex waar om de een of andere reden bij veel zenders standaard in breedbeeld wordt uitgezonden. Hierbij valt dus een deel van het beeld buiten de kaders van mijn oude TV. Het is dus niet 'verkleind' breedbeeld waar je theoretisch gezien alleen op in hoeft te zoomen, maar het zijn echt twee balken aan de zijkant met extra informatie.
Ondersteunen alle kaarten dit? Of zijn dit speciale 'breedbeeld' signalen die een speciale TV-kaart vereisen? (Heeft dit iets met een smartcard te maken -wat dat ook moge zijn)

2) Hoe belangrijk is USB 2.0? Ik zie namelijk in de pricewatch een Hauppauge WinTV PVR USB staan voor slechts 31 euro, terwijl diezelfde variant (dus met PVR) in de USB 2 versie 110 euro kost?
zit dit verschil alleen in USB 2 en waarom is dit zo belangrijk (de data aanvoer van TV signaal moet toch ook wel via 1.1 verstuurd kunnen worden).

3) Hoeveel eist een niet-hardwarematige TV kaart van mijn proccessor op? En is de beeldkwaliteit van een hardwarematige decoder beter of slechter?

4) Volgens mij zijn alle analoge ontvangers nog steeds ruk? Een huisgenoot van me heeft een redelijk dure (niet dat dat altijd wat zegt) van pinnacle. Toch is het beeld korrelig en niet zoals op een normale TV.
Opzich vind ik dit niet zo'n probleem, maar als dit met een digitale ontvanger beter zou zijn is dit natuurlijk een optie. Sinds december vorig jaar word in de ether ned 1 2 3 (en nog meer??) digitaal uitgezonden. Is er een kaart die het ontvangen van deze zenders ondersteund en is het beeld dan even scherp als op een 'echte tv'? Natuurlijk moet deze dan ook een normale ingang hebben om de commericiële zenders te kunnen ontvangen.
Ondertussen heb ik er hier 1 van gevonden: http://www.hauppauge.tv/prod/HVR/prod_hvr900.htm
Alleen zijn de minimale systeemeisen een 2 GHz P4 processor! En ik heb een 1,6 ghz centrino procje...
Vergis ik me nou als ik zeg dat het principe van de nieuwe digitale TV is dat het al digitaal is? dus het hoeft toch niet meer gecodeerd te worden? Waarom zijn de systeemeisen dan zo stevig?

Mochten deze vragen al eens langs zijn gekomen: sorry maar ik kon ze niet vinden of het was me gewoon nog steeds niet helemaal duidelijk.

Oja: suggesties voor een goede USB kaart die aan mijn eisen voldoen zijn welkom _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
wols schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 00:38:
[...]

gebruik je de laatste drivers van deze kaart? Er bestaan ook xp 64 bit drivers van.

http://support.asus.com/
Yep, maar powercinema vind de kaart zijn digitale tuner niet...

Mediaportal geinstallt en dat vindt geen zenders... binnekort is ff in een andere pc bij iemand anders proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:24

rapture

Zelfs daar netwerken?

In de zoektocht naar betere kaarten, zal je ongetwijfeld allerlei technische termen tegenkomen. En onderbouwing van een goede tv-kaart is te beschrijven met de lessen over PAL-televisies (toen ik nog elektronica studeerde).

Eerst bekijken we hoe de PAL-televisie kort door de bocht werkt.

Er was lang geleden de zwart-wit televisie en men voegde kleur bij. Je hebt Rood, Groen en Blauw nodig: Als je de 3 basiskleuren optelt, dan krijg je helderheid (Luminantie) of het zwart/wit-signaal.
Y = 0.299R + 0.587G + 0.114B

Aangezien groen nogal veel voorkomt tov andere kleuren, is het belangrijker om de andere kleuren correct te tonen. Men kwam op het idee om Luminantie van rood en blauw af te trekken, je kan rood en blauw achterhalen door terug Luminantie op te tellen.
U = 0.492(B - Y)
V = 0.877(R - Y)

Als je rood en blauw kan achterhalen, dan is het ook niet moeilijk om groen te achterhalen.
G = Y - R - B

Men gaat verder met de "analoge compressie", U en V kunnen we nog vectorieel optellen zodat je uiteindelijk een Chrominantie-signaal krijgt. Deze wordt samen met Luminantie over de kabel verzonden.

Het wordt vrij duidelijk waarom er verschillende soort aansluitingen zijn:
  • RGB+Y verbinding voor maximale kwaliteit
  • YUV (ookwel YCrCb, YPbPr,...) voor hoge kwaliteit
  • YC (ookwel S-video) voor redelijke kwaliteit
  • Alles op 1 hoopje (composite) voor lage kwaliteit
Televisie ontvangt je sowieso met een composite-signaal, dan vragen we af: "Hoe halen ze de kleuren (Chrominantie) en het zwart/wit (Luminantie) gedeelte eruit?

Onderstaande figuur toont het frequentiebereik van een NTSC-zender, in het begin der tijden, hakte men met filters de grafiek in 2 stukken. Links zwart/wit en rechts kleur. Zo'n primitieve oplossing (zonder comb filter) levert voor NTSC slechts 280 lijn resolutie op.
Afbeeldingslocatie: http://members.aol.com/ajaynejr/comb2.gif

Voor de geavanceerdere soorten comb-filters verwijs ik door naar een gespecialiseerde website: http://members.aol.com/ajaynejr/vidcomb.htm#Comb260

TV-kaarten kan ik in 4 categorieën verdelen.

Ordinaire TV-kaarten
Ze kosten bijna geen geld. Maar het beeld is niet ideaal en hebben geen hardwarematige MPEG-2-encoding.

Hardwarematige MPEG-2-encoding TV-kaarten (ookwel bekend als Hauppauge PVR-familie)
Hardwarematige MPEG-2-encoding zorgt ervoor dat je direct naar MPEG-2 kan capturen, zonder overdreven systeemeisen of enorm veel opslagruimte (20 à 30 MBytes per seconde ongecomprimeerd capture is niet echt leuk).

Ook deze kaarten hebben geen goede comb-filter aanboord zodat ze niet zo goed beeld leveren. Hauppauge PVR 150 heeft volgens de Hauppauge-website wel een comb-filter aanboord, maar de drivers hebben nooit fatsoenlijk gewerkt zodat het na verloop van tijd opgegeven werd.

De truc is een S-VHS-videorecorder halen. De tuner van zulke dure videorecorders heeft meestal een goede comb-filter aanboord om Y/C te scheiden. Dan is het niet meer zo moeilijk om het Y/C-signaal over een S-video-verbinding naar je capture-kaart te sturen en je krijgt goed beeld (als de videorecorder zijn job doet).

TV-kaarten met hardwarematige Y/C-scheiding
Ze hebben meestal een dedicated chip aanboord om Y/C te scheiden. Een goede oplossing voor de truc met S-VHS videorecorders. oa Compro maakt zulke kaarten. Maar ze hebben geen hardwarematige MPEG-2-encoding.
Compro VideoMate TV Ultra (M800)
Compro VideoMate X800

De kaart der TV-kaarten? TV-kaarten met hardwarematige Y/C-scheiding en MPEG-2-encoding
Compro VideoMate H900
AMD-ATI belooft de Theater 650 Pro op de markt te brengen, deze is tot nu toe nog altijd niet op de markt gekomen. Volgens de Anandtech is dit een _/-\o_ 8) :9~ TV-kaart, maar bepaalde industrieën zien zoiets niet graag. Voor Vista-certificering is hardwarematig ingebakken DRM een vereiste, we vragen af of deze kaart bruikbaar is of heeft AMD-ATI deze kaart geannuleerd wegens het feit dat je geen DRM-capturekaarten kan verkopen als je niet ermee kan capturen? Of moeten er nog enkel bugs debugt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rapture schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 06:14:
[...]
Ook deze kaarten hebben geen goede comb-filter aanboord zodat ze niet zo goed beeld leveren. Hauppauge PVR 150 heeft volgens de Hauppauge-website wel een comb-filter aanboord, maar de drivers hebben nooit fatsoenlijk gewerkt zodat het na verloop van tijd opgegeven werd.

De truc is een S-VHS-videorecorder halen. De tuner van zulke dure videorecorders heeft meestal een goede comb-filter aanboord om Y/C te scheiden. Dan is het niet meer zo moeilijk om het Y/C-signaal over een S-video-verbinding naar je capture-kaart te sturen en je krijgt goed beeld (als de videorecorder zijn job doet).

[...]
Dus als ik achter voor een WinTV PVR USB2.0 een videorecordertje hang dan wordt de kwaliteit beter?
En dit geldt ook voor een niet hardwarematig MPEG gedecodeerde tv kaart?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 10:07:
[...]

Dus als ik achter voor een WinTV PVR USB2.0 een videorecordertje hang dan wordt de kwaliteit beter?
En dit geldt ook voor een niet hardwarematig MPEG gedecodeerde tv kaart?
Een S-VHS videorecorder wel te verstaan.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 13:40:
[...]

Een S-VHS videorecorder wel te verstaan.........
en hoeveel kwaliteitsverschil mag ik dan verwachten? En kost het dan ook minder processorkracht (gaat immers via svideo). Dat zou namelijk betekenen dat een hardware decoder niet echt nodig is.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:24

rapture

Zelfs daar netwerken?

http://www.hauppauge.tv/h...033&view=findpost&p=18460
http://www.hauppauge.tv/h...278&view=findpost&p=19289

S-VHS-videorecorders hadden destijds 500+ euro straatwaarde, nu worden de ouwe S-VHS-videorecorders door Hauppauge-PVR-gebruikers opgekocht zodat ze zeldzaam worden.

YC signaal is nog altijd analoog, deze wordt gedigitaliseerd en je krijgt 20 à 30MB per seconde. Dus nog hardwarematige MPEG-2-encoding erachter om het capturebaar te maken.

[ Voor 53% gewijzigd door rapture op 27-01-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rapture schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:48:
http://www.hauppauge.tv/h...033&view=findpost&p=18460
http://www.hauppauge.tv/h...278&view=findpost&p=19289

S-VHS-videorecorders hadden destijds 500+ euro straatwaarde, nu worden de ouwe S-VHS-videorecorders door Hauppauge-PVR-gebruikers opgekocht zodat ze zeldzaam worden.

YC signaal is nog altijd analoog, deze wordt gedigitaliseerd en je krijgt 20 à 30MB per seconde. Dus nog hardwarematige MPEG-2-encoding erachter om het capturebaar te maken.
Is idd wel een verschil. Hoewel ik me afvraag hoe het er op een 22" TFT scherm uit gaat zien. En kun je dan nog wel zappen via je tuner? Of moet je dan de afstandsbediening van de videorecorder gebruiken?
Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste