Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
www.team-mediaportal.com is de software oplossing die je zoekt (gratis en meer mogelijkheden dan je je voor kunt stellen).

Ik heb een AverMedia AverTV PVR 150MCE. Een erg goede kaart. Ik heb m van een vriend gekocht, maar hij moet ook nog wel nieuw te krijgen zijn denk ik. Als je het helemaal goed wil aanpakken koop je een dualtuner kaart. Let er wel op dat, welke kaart je ook koopt, hardwarematige MPEG2 encoding ondersteund wordt. Anders gaat de performence van de kaart je zeker tegenvallen en zal hij mindergoed of niet ondersteund worden..
Hauppauge maakt ook goede kaarten. Een afstandsbediening bij de TV kaart zou ik niet als een must zien. Je kunt nog veel beter voor het relatief kleine beetje wat het kost de Microsoft MCE remote kopen (+/- 40,-). Erg goede remote en goed ondersteund.

Kijk hier voor een lijst met ondersteunde TV kaarten.
http://wiki.team-mediaportal.com/Supported_TVCards

MediaPortal is zo'n beetje de enige HTPC oplossing die ook digitale televisie ondersteund (mocht je dat willen, heb je wel andere hardware voor nodig). Houd in gedachten dat MediaPortal bij versie 0.2.0.4 is (beta2 dus eigenlijk). Al is de software al een heel stuk verder dan Windows MCE. De ontwikkeling gaat echt supersnel en reken dus op nog veel meer mogelijkheden in de toekomst (en er bestaat al geen uitgebreidere oplossing :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:19
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 20:42:
Hey
Ik snap het niet helemaal meer.
Ik ben op zoek naar een tv kaart en software met afstandbediening. Ik zil graag mce maar dat kan ik niet krijgen voor mijn pc. (kan alleen oem versies krijgen) Ik weet nou echt niet wat ik moet hebben. Ik heb PCzapper gezien maar dat is om door je afbeeldingen enz heen te bladeren. Maar ik wil graag tv op mijn pc en opnemen en ook nog fm radio
Wat is nou een goede kaart met software en afstandbediening om optenemen enz. Dus mce maar dan op Windows XP. En bestaan er ook tv kaarten waarmee je door je afbeeldingen heen kunt bladeren?
Ik zou toch mce nemen hoor. Daar is wel een oem versie van ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Ik ben op zoek naar een tv-kaartje voor in mijn server. Bij hauppauge zag ik dat de pvr150 een PIII 1.2Ghz nodig heeft. De 350 heeft echter maar een 700Mhz nodig. Beiden hebben nochtans hardware-mp2. Waar zit het verschil dan juist?
En welke software is het handigste? Ik zoek iets puur om mee op te nemen. Kijken zou toch via XBMC gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Fire69 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:27:
Ik ben op zoek naar een tv-kaartje voor in mijn server. Bij hauppauge zag ik dat de pvr150 een PIII 1.2Ghz nodig heeft. De 350 heeft echter maar een 700Mhz nodig. Beiden hebben nochtans hardware-mp2. Waar zit het verschil dan juist?
En welke software is het handigste? Ik zoek iets puur om mee op te nemen. Kijken zou toch via XBMC gebeuren...
De PVR150 heeft geen hardwarde MPEG2 decoder, de PVR350 wel.

De PVR350 werkte hier al prima in een P3 550, sterker nog, 0% cpu usage tijdens recorden.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
De vraag is dan natuurlijk, heb ik die decoder nodig? Ik ga nooit op die server zelf tv of opnames zitten kijken, dus hoeft hij ook niks te decoden...

• Infinithlon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 03:36

Infinithlon

i was there!

hey ik zat eigenlijk te kijken voor een USB tv-kaart omdat mijn computer nogal vol zit qua pci en ik hem misschien ook voor andere computers wil gebruiken (is toch sneller over te zetten).

ik zag dat die hauppauge USB kaart een software decoder heeft, maakt dat erg veel uit voor tv kijken op een athlon 3200+ ? ik ben ook niet van plan veel spul op te nemen van TV eigenlijk ...

en hebben mensen goede ervaringen met USB kaarten? iets zegt me dat PCI op zich wel beter is...

when i wake up people take up mostly all of my time!

• Fire69
Fire69 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:39:
De vraag is dan natuurlijk, heb ik die decoder nodig? Ik ga nooit op die server zelf tv of opnames zitten kijken, dus hoeft hij ook niks te decoden...
Ik heb dus nog even verder zitten zoeken, die decoder heb ik niet nodig.
Maar ik snap nog iets niet.
Je hebt dus de Hauppauge 150 en de 150MCE. Als ik het goed begrijp is het verschil de support voor MCE en de remote die erbij zit.
Maar waarom is de MCE dan goedkoper dan de niet-MCE? :?

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb de OEM versie van de 150mce. Daar zat geen afstandsbediening bij,
Klopt ook:
http://www.hauppauge.tv/prod/MCE/prod_mce_oem.html

[ Voor 30% gewijzigd door makreel op 07-09-2006 23:02 ]

• Fire69
Dus dan is het enige verschil de driver-support? De hardware tussen mce en niet-mce is dezelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Ik gebruik de niet mce drivers die je kan downloaden van de hauppauge site met de mce versie van de kaart, dus je zou het wel zeggen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 10-09 20:31
Ik ben dit topic al een tijd aan het volgen, wil zelf dan ook uiteindelijk overgaan tot de aankoop van een tvkaart in m'n 2.53ghz pctje (nog ff mooie kast er bij en klaar).

't kan natuurlijk aan mij liggen, maar waarom is er niet gewoon een éénduidigantwoord klaar op de vraag: Wat is de beste (dual tuner) TV Tunerkaart?

De ene kaart heeft een blur, de andere driver problemen... k was van plan die Hauppauge 500MCP te nemen, maar lees hier en daar dat het beeld niet scherp is... kan daar in de toekomst dan niets aan gedaan worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Sa1 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:02:De ene kaart heeft een blur, de andere driver problemen... k was van plan die Hauppauge 500MCP te nemen, maar lees hier en daar dat het beeld niet scherp is... kan daar in de toekomst dan niets aan gedaan worden??
Normaal is het beeld van de PVR500/150 inderdaad vrij wazig (blurry) doordat het Combfilter (wegens slecht functioneren) standaard uitgeschakeld is.
Wel zijn er zijn registeraanpassingen beschikbaar om dit aan te passen..
Zie hier voor meer informatie hierover: Hauppauge forum: Pvr 150, beeldkwaliteit

En natuurlijk hangt het er heel erg vanaf wat voor eisen je stelt aan een TV/Capturekaart.
Voor de doorsnee gebruikers is de PVR150/500 een leuk kaartje voor (bijvoorbeeld) MCE.
Zelf stel Ik veel hogere eisen en is de kaart voor mij alleen bruikbaar met een externe S-Video Tuner/Decoder bron. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een WinTV-HVR 1300 (hauppauge). Hier zit een remote bij die volgens mij bedoeld is voor Windows Media Centre. Er zitten de opties Tv, Radio, Videos, Music en Pictures bij. De eerste 2 werken, de overige helaas niet. Is het mogelijk om deze op de eea manier werkend te krijgen? Kon er niks over vinden , ook niet in de handleiding.
De kaart zit op een normaal windows xp systeem. ^O^

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THW Arie schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:33:
[...]

De PVR150 heeft geen hardwarde MPEG2 decoder, de PVR350 wel.

De PVR350 werkte hier al prima in een P3 550, sterker nog, 0% cpu usage tijdens recorden.
Ik ben confused :?

http://tweakers.net/aanbod/advertentie/36572 - Inclusief Hi-Performance Hardware MPEG-2 Encoder!

Vlgs mij is de 150 met hw-enc uitgevoerd? Of heb ik het nou mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 11-09 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:57:
[...]

Ik ben confused :?

http://tweakers.net/aanbod/advertentie/36572 - Inclusief Hi-Performance Hardware MPEG-2 Encoder!

Vlgs mij is de 150 met hw-enc uitgevoerd? Of heb ik het nou mis...
De PVR150 en 250: Hardware MPEG2 encoder, decoden wordt niet door de kaart gedaan. Je CPU wordt dus niet belast tijdens het opnemen

PVR 350: Hardware MPEG2 encoder, en decoder. Je CPU wordt dus niet belast tijdens het opnemen en afspelen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
The_Doman schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:03:
[...]

Normaal is het beeld van de PVR500/150 inderdaad vrij wazig (blurry) doordat het Combfilter (wegens slecht functioneren) standaard uitgeschakeld is.
Wel zijn er zijn registeraanpassingen beschikbaar om dit aan te passen..
Zie hier voor meer informatie hierover: Hauppauge forum: Pvr 150, beeldkwaliteit

En natuurlijk hangt het er heel erg vanaf wat voor eisen je stelt aan een TV/Capturekaart.
Voor de doorsnee gebruikers is de PVR150/500 een leuk kaartje voor (bijvoorbeeld) MCE.
Zelf stel Ik veel hogere eisen en is de kaart voor mij alleen bruikbaar met een externe S-Video Tuner/Decoder bron. :)
Mmm, heb het forum daar waat doorgelezen en er wordt gesproken over een svideo svhs speler, zoals jij ook al aangeeft in jouw reactie, maar ik heb een svideo aansluiting in m'n tv, maar dat zal wel niet 't zelfde zijn of wel??

Bestaan er wel scherpe tv tuner kaarten?? of loop je bijv bij pinnacle tegen dezelfde problemen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:22
ik heb een haupauge pvr 150 mce.

de meeste zender zijn wel aardig scherp iig goed te kijken en op te nemen maar ik krijg er een aantal niet scherp

net 5
sbs 6
tmf

weet iemand wat ik er aan kan doen ?

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 23:33
Ik ga binnenkort denk ik ook overstag.

Waar ik tussen twijfel is de Compro Videomate H900 en de ATi Theater 650 (deze moet nog uitkomen). Heeft iemand al ervaring met de H900, of met een andere kaart uit de Compro reeks?

• Fire69
Als die Compro even goed is als het engels op hun site... 8)7

• Baserunner
  • Laatst online: 27-06 23:33
Hier valt te lezen dat het toch een erg goed kaartje schijnt te zijn:

http://www.tweaktown.com/...final_thoughts/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaringen met de Hauppauge HVR-3000 ??

Dit lijkt me een leuk kaartje namelijk gezien de support voor sataliet en digitale televisie naast het analoge gebeuren. Prijs € 125,-

Draadjes:
http://www.alternate.nl/h...K%23P54&showTechData=true
http://www.kieskeurig.nl/...5A988C12571EE00507C25.htm
http://www.hauppauge.de/pages/products/data_hvr3000.html

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2006 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Het leek mij wel leuk om TV te kijken op mijn PC, dus ik heb me een beetje georiënteerd en oa. dit topic doorgenomen. Omdat ik niet weet of ik het ook echt veel ga gebruiken twijfel ik nog een beetje of ik een hele goedkope kaart koop (40/50 euro) of een wat duurdere (80/90 euro). Ik begrijp dat de duurdere kaarten hardwarematige MPEG2 e.d. hebben, zodat opnemen minder CPU-kracht kost. Maar maakt het voor gewoon TV kijken ook uit of je zo'n geavanceerdere kaart hebt of gewoon de simpelste? Kost alleen TV kijken met een simpele kaart ook veel cpu-kracht?

1 van deze kaarten lijkt me wel wat:
- Pinnacle PCTV Analog PCI - 59 euro
- Pinnacle PCTV Analog Pro PCI - 79 euro

Vergelijkingstabel

20 euro verschil. Volgens de specs zou de duurdere in MPEG2 kunnen opslaan, maar als ik dit topic lees heeft ie geen hardware MPEG2. Wat heeft dat 'opslaan als MPEG2' dan voor meerwaarde? Want als dat softwarematig gebeurt moet dat met die goedkopere kaart toch ook kunnen? Wat rechtvaardigt verder nog die 20 euro? (behalve de FM-tuner).

Mijn kernvraag is eigenlijk: moet ik voor 1 van deze 2 gaan (zijn hier in de stad iig te koop) en zoja, heeft die duurdere dan meerwaarde? Of kan ik veel beter gaan voor die Hauppauge Pvr150 die in de TS genoemd wordt (is als het goed is ook hier verkrijgbaar). Want die Hauppage heeft zo te lezen wel hardware MPEG2.

[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 09-10-2006 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb inmiddels die PCTV Analog Pro gekocht (was niet veel anders in die prijsklasse hier te koop). Wel redelijk kaartje; ik kan er tv mee kijken. De meegeleverde software vind ik alleen niet super. HEt is allemaal erg traag en lomp. Heb al een update voor Pinnacle Mediacenter gedownload en daar wortd het al wat beter van.

Ik heb alleen nog een probleem met de driver voor de afstandsbediening. De AB doet het op zich wel, maar het icoontje in de systemtray reageert bijzonder traag. Als ik er met de rechter muisknop op druk duurt het wel een minuut oid voordat er een contextmenuutje verschijnt. De menu items reageren vervolgens ook zo traag.
Meer mensen met dit probleem? Ik vind het nl. wel erg hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 00:58:
20 euro verschil. Volgens de specs zou de duurdere in MPEG2 kunnen opslaan, maar als ik dit topic lees heeft ie geen hardware MPEG2. Wat heeft dat 'opslaan als MPEG2' dan voor meerwaarde? Want als dat softwarematig gebeurt moet dat met die goedkopere kaart toch ook kunnen? Wat rechtvaardigt verder nog die 20 euro? (behalve de FM-tuner).
Je wordt er niet heel vrolijk van als je pc'tje staat te stampen om de zooi meteen op full pal naar divx op te nemen. Ik heb zelf geen ervaring met mpeg2 hardware encoding, maar volgens mij werkt het stukken beter.

Maarja de keuze moet je zelf maar maken.

[edit]ik lees weer niet goed. Maar okay, je kunt met andere kaarten niet zomaar naar mpeg2 opslaan. Wel naar bijvoorbeeld Huffyuv of MJPEG. Wil je het dan op DVD zetten, dan moet je het alsnog naar MPEG2 omzetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Noork op 11-10-2006 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Naar MPEG2 opslaan gaat idd wel op normale snelheid. Naar Divx heb ik niet geprobeerd, maar dat zal wel erg traag gaan. Ik heb nl. ook geprobeerd om direct op DVD op te slaan, maar dat ging tergend langzaam (beeld stopte volledig). Al kan dat misschien ook aan die brakke pinnacle-software liggen...

Ik gebruik nu de Winamp TV plugin (http://www.tv-plugin.com) en dat werkt perfect vergeleken met die pinnacle software. Die plugin maakt het heel wat eenvoudiger om even snel 'de TV' aan te zetten. Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De XFX NVTV Dual Tuner MCE Card. Ik heb gelezen dat de NVTV chipset slecht is, maar dit is een dual tuner. Ik vroeg me af (ook naar aanleiding van de lage systeem eisen) of deze kaart nog wat is voor live streaming en/of live opnames. Iemand ervaring met deze kaart, het lijkt me wel wat eigenlijk...

Product (Alternate) € 49,-
http://www.alternate.nl/h...K%23XX2&showTechData=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb de Hauppauge WinTV-PVR 500 MCE nu een tijdje is dit is bepaald geen aanrader als je van helder en scherp beeld houdt.

Er valt met geen mogelijkheid goed beeld uit te krijgen, voor wat je er voor betaald zou je toch wel iets beters verwachten. Ik heb behoorlijk geinvesteerd in goed bekabeling en alerlei tweaks op de kaart los gelaten, maar het helpt weinig tot niets.

De Hauppauge 150 is niet anders in dit opzicht trouwens, ook bijzonder slecht beeld (de 500 zijn 2 150's op 1 board).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
Sponz schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 03:47:
Ik heb de Hauppauge WinTV-PVR 500 MCE nu een tijdje is dit is bepaald geen aanrader als je van helder en scherp beeld houdt.
[...]
De Hauppauge 150 is niet anders in dit opzicht trouwens, ook bijzonder slecht beeld (de 500 zijn 2 150's op 1 board).
Zoals ik het begrepen heb moeten beide tuners op de 500 het signaal delen, ze krijgen dus ieder maar de helft van het signaal. De 150, met z'n enkele tuner, krijgt uiteraard wel de volle mep. Ik zou dus verwachten dat die wel een goed beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

grun schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 03:55:
[...]

Zoals ik het begrepen heb moeten beide tuners op de 500 het signaal delen, ze krijgen dus ieder maar de helft van het signaal. De 150, met z'n enkele tuner, krijgt uiteraard wel de volle mep. Ik zou dus verwachten dat die wel een goed beeld geeft.
Dat zou je wel verwachten maar het is niet zo.
Ook wanneer ik de kaart alleen op de kabel zet, of na een versterker zet blijft het ruk.

Mensen die beweren dat deze kaarten goed beeld geven geen ruk om kwalitiet of zijn niks beters gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online

Er valt met geen mogelijkheid goed beeld uit te krijgen, voor wat je er voor betaald zou je toch wel iets beters verwachten. Ik heb behoorlijk geinvesteerd in goed bekabeling en alerlei tweaks op de kaart los gelaten, maar het helpt weinig tot niets.
Je kunt nog iets tweaken met de COMB filter settings, maar het blijft vrij hopeloos inderdaad als je echt HOGE kwaliteit wilt met die kaartjes.
Hauppauge forum: Pvr 150, beeldkwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 21:18

Welke kaart zou jij dan wel aan de mensen aanraden die een dual tuner oplossing willen hebben?
Kzag dat deze Aopen VA2000-P309 bulk ook een dual tuner had. Is dat wat? Of heb je andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

Vjenne schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 15:09:
[...]

Welke kaart zou jij dan wel aan de mensen aanraden die een dual tuner oplossing willen hebben?
Kzag dat deze Aopen VA2000-P309 bulk ook een dual tuner had. Is dat wat? Of heb je andere ideeen?
Ik zou zelf geen dual tuner meer kopen, het beeld is namelijk doordat het signaal intern gesplitst is nooit beter dan een single tuner kaart.

Ik heb geen verstand van splitters maar ik neem aan dat een losse splitter (of versterker) en twee tv kaarten wel wat beter zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:55
Sponz schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:42:
[...]

Ik zou zelf geen dual tuner meer kopen, het beeld is namelijk doordat het signaal intern gesplitst is nooit beter dan een single tuner kaart.

Ik heb geen verstand van splitters maar ik neem aan dat een losse splitter (of versterker) en twee tv kaarten wel wat beter zou kunnen zijn.
Onthoud dat dit alleen gebeurt wanneer beide tuners gebruikt worden. Als er een tuner gebruikt word dan word de weerstand voor de tweede tuner open. Dus de tweede tuner is niet in bedrijf.
Daarbij gebruikt Nvtv "digitale tuners" vs "analoge tuners" bij hauppauge (zie verschil kastje). Digitaal niet in de zin van DVB maar de manier waarop het signaal verwerkt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Silicon tuner heet zo'n digitaal geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

man,man, ik heb een pinnacle pctv 100i in bezit, eerst heb ik mediacenter 4 (ofzo) geïnstalleerd.
Het beeld was voor 85% perfekt, audio ok enkel teletekst en opnemen ging niet.
Teletekst gaf een zwarte pagina en bovenaan enkele karakters in verschillende kleuren (precies chinees), opnemen : hij nam op maar alles liep vast en daarna kreeg ik mijn pc niet meer af !
Alles eraf gesmeten, en versie mediacenter 2.11 (na updates) erop gezet, beeld 85% perfekt, opnemen werkt, geen teletekst maar nu géén audio. In versie 4 kon ik bij audio settings pci kaart kiezen, nu in versie 2.11 niet ! audio geluid is slecht een bromgeluid
Kan iemand mij helpen want ik heb dit kaartje al vervloekt.....

(windows xp mediacenter, pentium 2.4 ghz, 512 DDR

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 08:55 . Reden: signature bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat zelf eraan te denken om een tv kaart te kopen, en wel een usb 2.0 nl. de Terratec Cinergy Hybrid T XS. Maar nou het grote probleem, ik weet dat de WinTV PVR usb 2.0 een ingebouwde encoder heeft, maar dat die daardoor input lag heeft, en dat vind ik dus niet fijn want dan kan ik bijv. ook geen gamecube aansluiten. Ik heb een Pentium M 1.7 gig en 1 gig ram, dus daar moet het niet aan liggen bij opnemen etc.
Ik zou het wel fijner vinden als er een encoder in zou zitten, maar zit er op elke encoder nou input lag? (en ik kan trouwens nergens vinden of de Terratec Cinergy Hybrid T XS wel of geen input lag heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben iets verder geraakt,
Windows media center erkent alle kanalen van de pinnacle pctv 100i kaart.
Ik krijg beeld en geluid als ik de optie kanalen bewerken in wmc open. Maar het beeld bevat soms een groene of oranje schijn, en geluid en beeld blijven soms steken, niet vloeiend.
Als ik in wmc voor live tv kies blijft hij zoeken en lijkt vast te lopen.
Weet iemand hier meer over !!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
toch maar een vraagje stellen.
Ik heb sinds gister een PVR 150.
Nu wil ik hier een mooi mediacenter programma voor hebben en mediaportal leek mij wel wat.
Het ziet er allemaal prima uit, krijg zender + geluid etc etc.
Er is alleen 1 probleem, zodra ik fullscreen doe, loop hij vast. Ook als ik het scherm resize loop hij vast. Iemand bekend met dit probleem ?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:22
wd200 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 19:01:
ik heb een haupauge pvr 150 mce.

de meeste zender zijn wel aardig scherp iig goed te kijken en op te nemen maar ik krijg er een aantal niet scherp

net 5
sbs 6
tmf

weet iemand wat ik er aan kan doen ?
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
finetunen ofzo ?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

B_FORCE schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:04:
toch maar een vraagje stellen.
Ik heb sinds gister een PVR 150.
Nu wil ik hier een mooi mediacenter programma voor hebben en mediaportal leek mij wel wat.
Het ziet er allemaal prima uit, krijg zender + geluid etc etc.
Er is alleen 1 probleem, zodra ik fullscreen doe, loop hij vast. Ook als ik het scherm resize loop hij vast. Iemand bekend met dit probleem ?
Ik denk dat je beter even op http://www.team-mediaportal.com/ kan rondkijken. Mijn problemen met mediaportal kon ik daar goed mee oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Zijn dat geen zenders die in de hogere frequenties zitten? Kan best zijn dat et signaal niet optimaal is en dat daardoor die zenders niet goed doorkomen. Ik heb dat nl. ook met een 30meter lange kabel die ook nog eens het laatste stukje verlengt is met een splitter en goedkope mediamarkt-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:57
Is de Pinnacle PCTV 110i compatibel met windows MCE? Heeft de kaart een hardwarematige mpeg2 encoder? Op internet vind ik hier tegenstrijdigheden over. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat ik de Hauppauge WinTV-PVR-150 kan aansluiten op kabel tv (analoog)? Als ik alles goed begrijp kan ik deze kaart dus aansluiten op kabeltv en heeft deze de zelfde functie (maar dan nog iets uitgebreider) dan bijvoorbeeld Hauppauge WinTV-PCI FM? Sorry maar ik ben echt niet op de hoogte van tv-kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 00:06
Sponz schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:23:
[...]

Ik denk dat je beter even op http://www.team-mediaportal.com/ kan rondkijken. Mijn problemen met mediaportal kon ik daar goed mee oplossen.
Dit is een bekend probleem waar nog geen oplossing voor is. Te verwachten is dat het bij de volgende release opgelost wordt.
Beste wat je kan doen is eerst resizen, dan pas tv aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Even een ander vraagje. Ik heb een breedbeeld tv van 82CM staan. Dit is een oud beesie een heeft dus ook niet de mogelijkheid om zelf het beeld aan breedbeeld / 4:3 aan te passen (heeft ie wel, maar dat gaat puur op input signaal, als het dus een aangepast signaal is zoals vaak bij Talpa blijft hij op 4:3 en komen der aan alle kanten zwarte balken). 4:3 wordt dus ook niet automatisch gestretsched naar 16:9.

Nu heb ik nog niet een volledige MCE pc, als in, ik heb geen TV kaart. Der zit nu een Videokaartje in met TV out, ik kan alleen 1024x768 en 800x600 spammen naar de TV, dat is dus een 4:3 res.

Deze kan ik natuurlijk wel stretchen naar 16:9, maar als ik straks m'n TV kaart der in heb, kan MCE dit zelf aanpassen? Dus dat ik geen balken krijg, of is dat echt afhankelijk van je tv?

Plus dat op m'n TV is het beeld erg onscherp op stilstaand beeld. Nu weet ik dat dit komt door m'n tv, maar zijn daar filters voor? m'n tv staat te boek als een 100HZ TV, maar als het beeld stil staat is het gewoon 50 volgens mij...

[ Voor 12% gewijzigd door Sa1 op 27-10-2006 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:32:
Klopt het dat ik de Hauppauge WinTV-PVR-150 kan aansluiten op kabel tv (analoog)? Als ik alles goed begrijp kan ik deze kaart dus aansluiten op kabeltv en heeft deze de zelfde functie (maar dan nog iets uitgebreider) dan bijvoorbeeld Hauppauge WinTV-PCI FM? Sorry maar ik ben echt niet op de hoogte van tv-kaarten
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyctech
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-07 21:36
Ik heb grote problemen met mijn PCTV kaart van pinnacle,
het is de PCTV analog PCI. na updaten van de 3.xx software naar de 4.11
Ben ik in eens mijn Teletext optie kwijt, en neemt hij niks op als ik de DIVX codec selecteer.
Ook heb ik bij RTL7 dat bij het nieuws , als ze een stukje inplakken het beeld erg slecht is, ( dus alleen bij tussen gelaste videotjes, en dus niet bij de live zooi ) Heel vreemd allemaal.

Ik gebruik nu de standaard software, maar die heeft dus zijn tekort komingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
cyctech schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:50:
Ook heb ik bij RTL7 dat bij het nieuws , als ze een stukje inplakken het beeld erg slecht is, ( dus alleen bij tussen gelaste videotjes, en dus niet bij de live zooi ) Heel vreemd allemaal.
Volgens mij ligt dit aan RTL7, want daar had onze TV ook last van gisteren.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsunami op 27-10-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 11-09 17:26
Nou toch maar een kickje van dit topic ;)

Ik WAS van plan de hauppauge MCE 500 te gaan kopen ivm de dubbele tuner.
Maar ik lees meerdere malen dat deze toch een belabberder beeld kwaliteit heeft.

Ik wil me toekomstige kaart of onder Vista Premiun of XP met media Portal gaan gebruiken (eerst ff testen wat ik het mooiste vind).
Maar ik word niet veel wijzig van dit topic welk ander merk nou ook in ieder geval een dubbele tuner heeft en goed werkt onder MCE (even voor het gemak XP MCE of MediaPortal).

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

klaasbram schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:53:

Maar ik lees meerdere malen dat deze toch een belabberder beeld kwaliteit heeft.

Ik wil me toekomstige kaart of onder Vista Premiun of XP met media Portal gaan gebruiken (eerst ff testen wat ik het mooiste vind).
Maar ik word niet veel wijzig van dit topic welk ander merk nou ook in ieder geval een dubbele tuner heeft en goed werkt onder MCE (even voor het gemak XP MCE of MediaPortal).
Dat van de belabberde beeldkwaliteit met een Hauppauge MCE500 is en beetje overdreven is mijn persoonlijke mening. Het aangeboden kabelsignaal moet natuurlijk ook van goede kwaliteit zijn.

De kwaliteit van het (opgenomen) TV beeld is heel behoorlijk. Ik gebruik deze kaart al een hele poos op een 82 CM LCD TV en daarmee is hij prima te gebruiken. Op dit moment is er volgens mij nog niet echt een alternatief voor de dubbele tuner. En dan is de keuze niet moeilijk meer. Het is slikken of stikken. Ik heb mijn DVD recorder vervangen door een HTPC en verkies een wat mindere beeldkwaliteit voor het gemak van een prima werkende elektronische TV-gids i.c.m. een dubbele video-recorder.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
hardware-lover schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:27:
[...]

Op dit moment is er volgens mij nog niet echt een alternatief voor de dubbele tuner. En dan is de keuze niet moeilijk meer. Het is slikken of stikken.
Of je koopt 2 losse kaarten. Heb ergens gelezen dat dat beter beeld opleverd en minder storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

WinnieXX schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:36:
[...]

Of je koopt 2 losse kaarten. Heb ergens gelezen dat dat beter beeld opleverd en minder storingen.
Dat heb ik voorheen al gehad en dat gaf zeker geen beter plaatje. Ik begrijp niet helemaal waar je met "minder storingen" op doelt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een (externe) tv-kaart. Ik wil namelijk graag tv kunnen kijken op m'n laptop. Handig zou eventueel teletext en een opneemfuctie zijn. Maar ik vind vooral beeldkwaliteit belangrijk. Aangezien ik een laptop heb, kan ik de tv-kaart niet inbouwen (of zie ik iets over het hoofd :? ), dus ben ik opzoek naar een USB tv-kaart.
Ik de volgende twee kaarten wel gevonden:
- Hauppauge WinTV-USB2
- Pinnacle PCTV Analog Pro USB
Mijn vraag is of de kwaliteit van deze kaarten acceptabel is. Ik kan namelijk niets vinden over deze kaarten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
lochtejans schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:16:
Ik zit er wellicht ook aan te denken om een TV-kaart te kopen om TV te kijken op m'n PC en ook om beeld op te nemen. Nu heb ik deze topic doorgelezen en gaan de meeste ervaringen over de Hauppauge WinTV PVR-150. Aangezien deze geen radio heeft heb ik de Pinnacle PCTV 110i en de LeadTek TV2000 XP Expert ook op het oog. Nu heb ik over deze TV-kaarten (haast) geen ervaringen kunnen vinden betreffende de beeldkwaliteit ten opzichte van andere TV-kaarten, oa de Hauppage PVR 150.
Is er iemand die een van deze kaarten heeft en zijn ervaringen wil delen?
Heb met de Hauppauge gewerkt, Nvtv en oudere tv-kaarten. En daarbij blinkt in mijn ogen op alle fronten, de Hauppauge er uit. Ik zou persoonlijk gewoon de 150 nemen, zit alles op wat je wilt, kwaliteit is top en drivers zijn gewoon goed :).

NVTV is qua ontwerp goed, maar de software is ruk. Werkt alleen met Windows MCE en dat is een slecht programma, lomp traag en log...

Oudere tv kaarten zijn ook wel intressant, als je niet vaak opneemt maar veel kijkt zijn goedkoop en werken prima :). Kijk zelf nog via een gerelabelde Avermedia Philips tv kaart :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 17:46
ik hoop dat ik hier wat verder kom.

ik wil een tvkaart aanschaffen puur om de reden dat ik geen ruimte (meer) heb voor mijn tv
(zelfs wand steun is eigenlijk geen optie) en aangezien ik vaak achter de pc zit, leek mij dit de ideale oplossing

nu had ik een paar vraagjes, en hoop dat de experts hier mij verder kunnen helpen :D

ik heb enkele vergelijkingen geprobeerd op te zoeken, en eigenlijk maar 1 recente gevonden, en dat was slechts 1 enkele kaart, heeft iemand links naar goede vergelijkingen tussen tv kaarten ?

ik heb van enkele mensen gehoord dat de ATI tv wonder kaarten geweldig moeten zijn
maar ik kan ze nergens vinden ? zelfs de pricewatch kan niks vinden, waaraan ligt dit
(zijn ze gewoon vreselijk slecht ofzo :+ )
ook concurrent nvidia heeft een dual tuner kaart uitgebracht, ook deze nergens te vinden, worden wij europeanen weer eens achtergesteld ofzo ?

ik neem aan dat ik de tvkaart via de normale coax aansluit op onze wandcontact punten, en dan lees ik hier en daar dat het verstandig is (/beter beeld) om er een dvd speler tussen te zetten
is dat zo ? want de ruimte heb ik niet echt meer :/

welke kaart, raden jullie mij aan, ik lees een heleboel Hauppauge WinTV PVR 150
maar is het niet verstandig om met het oog op vista (studenten licentie :7 ) een iets nieuwere te kopen, zodat ik zeker ben van ondersteuning ?
en nogmaals, vergelijkingen ?

gelijk een heleboel vragen :o maar ach, daar is dit topic toch ook een beetje voor :9

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
Remond_FRL schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:03:
ik heb van enkele mensen gehoord dat de ATI tv wonder kaarten geweldig moeten zijn
maar ik kan ze nergens vinden ?

ik neem aan dat ik de tvkaart via de normale coax aansluit op onze wandcontact punten, en dan lees ik hier en daar dat het verstandig is (/beter beeld) om er een dvd speler tussen te zetten
is dat zo ? want de ruimte heb ik niet echt meer
ATI Wonder kaarten zijn een combinatie van grafische- en tv-kaart, dus twee in een. Het voordeel is dat je maar 1 slot in je pc kwijt bent, het nadeel is de hogere prijs dan een aparte tv-kaart. Qua beeld lijken ze niet echt beter te zijn dan sommige afzonderlijke tv-kaarten.

Over de dvd speler: ik vermoed dat je in de war bent met een recorder (vhs of dvd). Een speler heeft geen tv-tuner, een recorder wel. Er is hier iemand op het forum die wel eens aangetoond heeft dat de tuner van een goede recorder een beter beeld geeft als je de recorder aansluit op de s-video ingang van je kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 17:46
grun93 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:41:
[...]

ATI Wonder kaarten zijn een combinatie van grafische- en tv-kaart, dus twee in een. Het voordeel is dat je maar 1 slot in je pc kwijt bent, het nadeel is de hogere prijs dan een aparte tv-kaart. Qua beeld lijken ze niet echt beter te zijn dan sommige afzonderlijke tv-kaarten.
nee, dat zijn de all-in-wonder kaarten, die ken ik wel, maar ati heeft ook alleen tv tuners
http://ati.amd.com/products/tvwonder650/index.html

alleen kan ik ze blijkbaar nergens in NL kopen
Over de dvd speler: ik vermoed dat je in de war bent met een recorder (vhs of dvd). Een speler heeft geen tv-tuner, een recorder wel. Er is hier iemand op het forum die wel eens aangetoond heeft dat de tuner van een goede recorder een beter beeld geeft als je de recorder aansluit op de s-video ingang van je kaart.
my bad, maar eigenlijk geen optie dus, want ik heb geen recorder :o

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Termi schreef op zondag 26 november 2006 @ 16:26:
[...]

Heb met de Hauppauge gewerkt, Nvtv en oudere tv-kaarten. En daarbij blinkt in mijn ogen op alle fronten, de Hauppauge er uit. Ik zou persoonlijk gewoon de 150 nemen, zit alles op wat je wilt, kwaliteit is top en drivers zijn gewoon goed :).
Ik snap niet hoe mensen de Hauppage 150/500 zo kunnen ophemelen.
Heb een PVR-500 en de beeldkwaliteit is gewoon niet meer dan redelijk. Contrast is maar zozo, kleurweergave valt tegen, interlacing is matig. Vooral met de bijgeleverde software is het beeld gewoon slecht. ChrisTV is al iets beter maar het blijft toch matig.
Ik heb hiervóór een ATI All In Wonder gehad die had een veel beter beeld.
Sponz schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 04:39:
[...]

Dat zou je wel verwachten maar het is niet zo.
Ook wanneer ik de kaart alleen op de kabel zet, of na een versterker zet blijft het ruk.

Mensen die beweren dat deze kaarten goed beeld geven geen ruk om kwaliteit of zijn niks beters gewend.
Ja dit bedoel ik dus exact (zoas The_Doman trouwens ook beweerd). Ook bij mij is de bekabeling perfect maar het beeld is gewoon niet wat je zou mogen verwachten. Ik raad iedereen eigenlijk aan om deze kaart niet te kopen...

[ Voor 28% gewijzigd door psy op 28-11-2006 22:28 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:42

Zenix

BOE!

met mediaportal vind ik het al een heel stuk aangenamer om tv te kijken met men 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
psy schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:23:
[...]

Ik snap niet hoe mensen de Hauppage 150/500 zo kunnen ophemelen.
Heb een PVR-500 en de beeldkwaliteit is gewoon niet meer dan redelijk. Contrast is maar zozo, kleurweergave valt tegen, interlacing is matig. Vooral met de bijgeleverde software is het beeld gewoon slecht. ChrisTV is al iets beter maar het blijft toch matig.
Ik heb hiervóór een ATI All In Wonder gehad die had een veel beter beeld.

[...]
De 500 zit je toch tegen het complexe gedeelte aan van 2 tuners en daarvoor moet je eigenlijk suprieur ontvangst/versterking hebben. Ik heb de fout ook gemaakt om te geloven dat het weinig problemen zou hebben maar ben binnen 1 dag terug gegaan naar me oude vertrouwde philips tuner :). Ik denk zelfde 150mce de beste keuze is, de Nvtv is een grafkaart qua software!
De Hauppauge werkt samen met Dscaler ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Termi schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:47:
[...]

De 500 zit je toch tegen het complexe gedeelte aan van 2 tuners en daarvoor moet je eigenlijk suprieur ontvangst/versterking hebben. Ik heb de fout ook gemaakt om te geloven dat het weinig problemen zou hebben maar ben binnen 1 dag terug gegaan naar me oude vertrouwde philips tuner :). Ik denk zelfde 150mce de beste keuze is, de Nvtv is een grafkaart qua software!
De Hauppauge werkt samen met Dscaler ;).
Ja in theorie klopt dat wel, maar de ontvangst is perfect (absoluut geen ruis in beeld en ik krijg alle zenders foutloos binnen). Alle bekabeling is zelf aangelegd met alleen maar Hirschmann spullen (kabels, versterker, verdeeldoos, einddozen. Het beeld is gewoon niet goed genoeg qua beeldkwaliteit.

Ik moet zeggen dat Dscaler bij mij ook een veel beter beeld oplevert maar dat komt omdat Dscaler NIET de drivers gebruikt van Hauppage maar de tv-kaart rechtstreeks aanstuurt met eigen drivers die veel beter zijn. Alle andere normale software die wel de reguliere drivers gebruikt komt niet verder dan redelijk. Helaas vind ik Dscaler gewoon niet handig genoeg om mee te werken anders was ik wel tevreden.

Het is toch belachelijk dat je bij zo'n dure kaart nog niet eens de eigen software kan gebruiken???

[ Voor 4% gewijzigd door psy op 29-11-2006 09:48 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probleem met een Pinnacle TV (Rave) pci

ik heb een 1 gieg pc hier, heb Window Media Center,
maar krijg de TV kaart niet gevonden.

nu zit ik al 2 dagen te zoeken op Pinnacle en omgeving
en daar uit leer ik het volgende;
je moet eerst opwaarderen naar Pinnacle Media Center
en daarna zou het misschien pas gaan werken...

nu heb ik de Pinnacle rommel niet nodig,
heb de drivers al aan de praat (wel gratis op de site)
maar de rest moet je voor betalen...

en 40 euro te betalen terwijl je al een kaart heb gekocht,
heb ik geen zin in...

wat ik heb ik dus nodig om het wel gratis aan de praat te krijgen?

update-------------------------------------------------------------------------------------

ben wat verder,
PCTV werkt, ik kan op een Pinnacle schermpje tv kijken,
het beeld is goed, (gaat gebruikt worden om een video-recorder te
vervangen) maar;
- onder Windows Media Center wordt er geen Tuner gevonden.

waar moet ik verder kijken?
betere Pinnacle drivers om WMC te ondersteunen,
of moet ik in WMC gaan rommelen, zodat i de pinnacle kaart vindt?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Als je gaat opnemen kan je dan nog wel tv kijken? en hoeveel processor kracht gebruikt het opnemen? als je dan bijvoorbeeld een serie (strargate ofzo) van 40 minuten zit je met een op 350mb
en dan heb je, een mpeg3 filmpje?

Hoe het dat met het opnemen van de tv dan? krijg je gewoon dezelfde bestand of moet je het eerst weer comprimeren oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
koekoek2003nl schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:49:
Als je gaat opnemen kan je dan nog wel tv kijken? en hoeveel processor kracht gebruikt het opnemen? als je dan bijvoorbeeld een serie (strargate ofzo) van 40 minuten zit je met een op 350mb
en dan heb je, een mpeg3 filmpje?

Hoe het dat met het opnemen van de tv dan? krijg je gewoon dezelfde bestand of moet je het eerst weer comprimeren oid?
Dit soort dingen kun je vast wel vinden op het forum. Naar divx/xvid capturen neemt aardig wat processorkracht in beslag. Beter is het om naar MJPEG of Huffjuv o.i.d. te capturen, en daarna te encoden naar divx/xvid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Als ik nu kijk, een jaar nadat ik mijn ATI Theater 550 pro kaart (Sapphire Theatrix) kocht, ben ik toch wel heel erg tevreden. Helaas zijn de theater kaarten niet meer te krijgen binnen Europa, ik zou ze iedereen aanraden. Koste geloof ik iets van 80 euro, inclusief afstandsbediening (en Cyberlink mediacenter software, maar doe mij maar gewoon windows MCE). Misschien dat iemand `t wel interessant vind wat uit het buitenland te laten komen, VS ofzo.

Heb net wat screenshots gemaakt om te laten zien waar ik t over heb (en te patsen :P).
Dit is op een gewone ouderwedse analoog PAL kabelsignaal, dat zelfs nog gesplitst is.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gamm/ati550pro/ati550pro_1_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gamm/ati550pro/ati550pro_2_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gamm/ati550pro/ati550pro_3_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gamm/ati550pro/ati550pro_4_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gamm/ati550pro/ati550pro_5_tumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gamm/ati550pro/ati550pro_6_thumb.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door Patriek op 07-12-2006 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Op het moment dat je een goed analoog signaal hebt, een goede tv kaart èn goede software, doet analoog nagenoeg niet onder voor digitaal. Ik merk zelfs dat ik af en toe lijkt of digitaal op sommige zenders slechter is als analoog. Uitzondering zijn de HDTV kanalen en Ned 1, 2 en 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Patriek schreef op donderdag 07 december 2006 @ 09:43:
Als ik nu kijk, een jaar nadat ik mijn ATI Theater 550 pro kaart (Sapphire Theatrix) kocht, ben ik toch wel heel erg tevreden. Helaas zijn de theater kaarten niet meer te krijgen binnen Europa, ik zou ze iedereen aanraden. Koste geloof ik iets van 80 euro, inclusief afstandsbediening (en Cyberlink mediacenter software, maar doe mij maar gewoon windows MCE). Misschien dat iemand `t wel interessant vind wat uit het buitenland te laten komen, VS ofzo.

Heb net wat screenshots gemaakt om te laten zien waar ik t over heb (en te patsen :P).
Dit is op een gewone ouderwedse analoog PAL kabelsignaal, dat zelfs nog gesplitst is.
Ter bevestiging van je conclusie!

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik zoek eigelijk een kaartje dat ook radio ontvangst heeft, omdat ik alleen een versterker bij m'n tv heb, daar zit geen radiotuner in.
Gaat gebruikt worden in een 2400+ als videorecordervervanger (met windows mce als software).
Ik hoef er geen TV mee te kijken, dus mag een enkele tuner zijn, maar omdat de hauppage pvr 150 mce geen radio ontvanger heeft valt die denk ik al af. Zou het met zo'n pinnacle kaartje nog snel genoeg gaan? (softwarematig encoden of niet?) of werkt die helemaal niet met windows mce 2005?

Liefst ook zo tussen de 60 en 100 euro, de hauppage pvr 500 vind ik eigelijk te duur.
De microsoft afstandbediening is dus eigelijk beter dan die bij die nieuwe hauppage setjes worden geleverd?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

abrakadaver schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:30:
Ik zoek eigelijk een kaartje dat ook radio ontvangst heeft, omdat ik alleen een versterker bij m'n tv heb, daar zit geen radiotuner in.
Gaat gebruikt worden in een 2400+ als videorecordervervanger (met windows mce als software).
Ik hoef er geen TV mee te kijken, dus mag een enkele tuner zijn, maar omdat de hauppage pvr 150 mce geen radio ontvanger heeft valt die denk ik al af.
De Hauppauge 150MCE heeft ook radio ontvangst hoor.

WinTV-PVR-150MCE voorziet Windows XP Media Center Editie van live TV, FM radio en TV opname

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Laatst online: 11-09 19:23
Kan de WinTV-PVR-150MCE ook Pal60 aan? Op welke wijze dan ook?

Bestaat er wel een kaart die dit kan?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 00:29
klaasbram schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:53:

ik heb ook een pvr500mce.. moet ik een stukje uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
coptician schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:43:
Kan de WinTV-PVR-150MCE ook Pal60 aan? Op welke wijze dan ook?

Bestaat er wel een kaart die dit kan?
Ja en Nee....

De hardware kan het... :)

De drivers kunnen het... :)

Alleen Hauppauge is te beroerd om hun TV Applicatie geschikt te maken voor PAL60.. :(
(Komt waarschijnlijk doordat al hun driver ontwikkeling alleen in de USA gedaan wordt)
Ik vraag hier nu ook al bijna een jaar om, men wil het nut ervan niet inzien.. |:(
Hauppauge Benelux: Opname Pal 60 Met 150mce ?, bij mij werkt het niet :(
SHSPVR Forum: WinTV2000 and PAL60 mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
hmm okay, dus alleen de pvr 150 mce - kit heeft geen radioondersteuning.
mooi, ga ik de OEM halen zonder a/b

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walkthisworld
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 22:50
Ik vroeg me af of de Pinnacle PCTV Analog Pro PCI zlef naar MPEG2 codeert of dat de kaart dat door de CPU laat doen. In de winkel waar ik geweest ben zeggen ze van wel, maar op de website van Pinnacle kan ik daar niets over terugvinden. Daar staat alleen dat de kaart mpeg2 opneemt, maar niet of de kaart dat zelf codeert.

http://www.pinnaclesys.co...9/PCTV+Analog+Pro+PCI.htm

In de winkel zeggen ze dat de kaart MCE-gecertificeerd is en dat die kaart daarom zeker mpeg2 zelf codeert.

Een kaart waarvan ik zeker weet dat deze dat wel doet is de Hauppage WinTV-PVR-150, maar ik na het een en ander hier gelezen te hebben, twijfel ik een beetje over de beeldkwaliteit. Ik hoop dat de kwaliteit van de Pinnacle beter is.

Weet iemand of de Pinnacle zelf baan MPEG2 codeert en hoe de beeldkwaliteit is in vergelijking met de Hauppauge? Ik gebruik deze kaart in een normale XP-computer. P4 2.8, 1 gb, 9800 pro.

[ Voor 7% gewijzigd door walkthisworld op 09-12-2006 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Laatst online: 07:59
Afaik doet de pinnacle pctv GEEN hardware codering naar MPEG2. Ik heb deze gehad en vervangen door een hauppage PVR250 die wel een hardware MPEG2 encoder heeft. Persoonlijk vind ik de beeldkwaliteit van beide vergeijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
ik ben een beetje aan het rondneuzen wat er allemaal te koop is qua tv kaarten ,

en ik heb nu onder andere een aantal combi tvkaarten gezien van zowel pinnacle als hauppauge ,
het gaat hier om analoge tv en DVB-t combi's en van hauppauge heb ik zelfs een combi gezien van
DVB-s , DVB-S2 (hd tv) , DVB-t en analoge tv en radio ,

zijn er als mensen die met zo'n combi product werken ?
en eventueel zijn ervaringen wil delen ..

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Laatst online: 07-05 19:44
Misterpc schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:03:
ik ben een beetje aan het rondneuzen wat er allemaal te koop is qua tv kaarten ,

en ik heb nu onder andere een aantal combi tvkaarten gezien van zowel pinnacle als hauppauge ,
het gaat hier om analoge tv en DVB-t combi's en van hauppauge heb ik zelfs een combi gezien van
DVB-s , DVB-S2 (hd tv) , DVB-t en analoge tv en radio ,

zijn er als mensen die met zo'n combi product werken ?
en eventueel zijn ervaringen wil delen ..
Je kan hier urenlang over bomen, maar ik beperk het tot 1 advies.
In NL zitten bijna alle zenders achter een smartcard (gecodeerd), behalve sinds kort de DVB-T ontvangst van Ned1,2&3 (en een paar regionale zenders). Dus voor een volledige ontvangst van alle zenders die je gewend bent zul je een kaart/tuner moeten aanschaffen die smartcard ondersteuning (en dus een CAM module) heeft. Daarnaast moet de software hier ook nog eens mee om kunnen gaan.....
Helaas zijn de kaarten die dit ondersteunen nog schaars. Een combikaart bijv. ben ik nog nauwelijks tegengekomen.......
Buiten dat: die combikaarten hebben (vrijwel) nooit een hardwarematige MPEG2 encoder en dus wordt het bijv. onder MCE alweer problematisch......

EDIT: ik weet 1 USB DVB-T variant die wel een smartcard ondersteund: de Anysee E30 Plus

[ Voor 6% gewijzigd door kaajee op 13-12-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Ik ben ook van plan een "alles in één" systeem te gaan bouwen om zowel TV te kijken, als op te nemen, als DVD's af te spelen, radio te luisteren etc etc....
Nu vroeg ik me af of het uberhaupt wel zin heeft om een TVkaart aan te schaffen als je een Sony Bravia LCD erbij wilt gebruiken. (HD ready)
Kunnen die TVkaartjes wel fatsoenlijk beeld geven op deze resoluties of kun je dan beter gewoon bij digitale TV blijven?
Ik heb zelf in mijn 3 jaar oude pc een tv kaart (Asus PCI met philips SAA7135 chip) zitten en daar is het maximale 640*480 voor een beetje fasoenlijk beeld. Zo ja, welke raden jullie me dan aan?
:)

• Klaus_1250
Waarom zou je niet bij digitale tv kunnen blijven, je hebt ook gewoon kaartjes voor DVB-C (alhoewel die goed werkend te krijgen een ander verhaal is).

Ik had zelf ook een Asus PCI tv-kaart. Gaf prima beeld, maar heb nooit iets gemerkt van een maximale 640x480 resolutie? Zag er perfect uit in 1280x1024 met DScaler, en op de meeste kanalen evengoed als digitaal.

• bosaap22

bosaap22

Klaus_1250 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:17:
Waarom zou je niet bij digitale tv kunnen blijven, je hebt ook gewoon kaartjes voor DVB-C (alhoewel die goed werkend te krijgen een ander verhaal is).

Ik had zelf ook een Asus PCI tv-kaart. Gaf prima beeld, maar heb nooit iets gemerkt van een maximale 640x480 resolutie? Zag er perfect uit in 1280x1024 met DScaler, en op de meeste kanalen evengoed als digitaal.
Misschien dat het dan aan mijn instellingen ligt. Ik dacht gewoon dat het op dat moment niet beter te krijgen was. Ik zie hier veel mensen praten over "deze kaart is beter dan die", maar weinig mensen die het vergelijken met digitale TV en de kwaliteit die het geeft op een 720P of hoger scherm.
Ik wil graag Windows Media Center draaien op een pc en die aansluiten op mijn (82cm) LCD TV, zodat ik gewoon op een lekker groot scherm alles wat op mijn HD staat kan afspelen en ook gewoon TV kan kijken. Vandaar dat ik erg benieuwd was naar de kwaliteit van de TVkaartjes op dit moment. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus een WinFast TV2000 Expert kaart gekregen. Het beeld is prima, alleen had ik geen geluid. Logisch, want ik had het bijgeleverde audiokabeltje nog niet gebruikt. Dit werkt via zo'n internal audio-in connection. Erg leuk, want er zit dus geen connector waar ik dat kabeltje in kan pluggen op m'n moederboard... (ik heb een Dell pc btw).

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

edit: Een geluidskaart met daarop cd-in is een oplossing natuurlijk....maar ik heb gvd maar 2 pci slots in m'n pc 8)7 1 voor m'n netwerkkaart en 1 voor de tvkaart. Hmmmz...ben bang dat 't dus uberhaupt niet kan dan.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 01:28:
Ik heb dus een WinFast TV2000 Expert kaart gekregen. Het beeld is prima, alleen had ik geen geluid. Logisch, want ik had het bijgeleverde audiokabeltje nog niet gebruikt. Dit werkt via zo'n internal audio-in connection. Erg leuk, want er zit dus geen connector waar ik dat kabeltje in kan pluggen op m'n moederboard... (ik heb een Dell pc btw).

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

edit: Een geluidskaart met daarop cd-in is een oplossing natuurlijk....maar ik heb gvd maar 2 pci slots in m'n pc 8)7 1 voor m'n netwerkkaart en 1 voor de tvkaart. Hmmmz...ben bang dat 't dus uberhaupt niet kan dan.
Heb je een ongebruikte line-in op je onboard? Misschien kun je als je nog zo'n kabeltje voor interne verbindingen hebt liggen daar een adaptertje voor maken, of er een 3,5 plugje aan solderen, door slotje ofzo naar buiten voeren en in de line-in pluggen...
Of misschien loopt er nog zo'n kabletje van je CD/DVD, dan kun je die invoer gebruiken, want die kunnen audio ook digitaal versturen over je ide.

[ Voor 6% gewijzigd door _XipHiaS_ op 16-12-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_XipHiaS_ schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 13:22:
[...]

Heb je een ongebruikte line-in op je onboard? Misschien kun je als je nog zo'n kabeltje voor interne verbindingen hebt liggen daar een adaptertje voor maken, of er een 3,5 plugje aan solderen, door slotje ofzo naar buiten voeren en in de line-in pluggen...
Of misschien loopt er nog zo'n kabletje van je CD/DVD, dan kun je die invoer gebruiken, want die kunnen audio ook digitaal versturen over je ide.
hmm dat laatste klinkt interessant...maar ik snap het niet helemaal. Ik heb op m'n cdrom/dvdrom speler wel een connector zitten waar het audiokabeltje in past, maar die connector is toch alleen een output om het geluid vanuit de dvdrom/cdrom naar de geluidskaart te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 21:47:
[...]

hmm dat laatste klinkt interessant...maar ik snap het niet helemaal. Ik heb op m'n cdrom/dvdrom speler wel een connector zitten waar het audiokabeltje in past, maar die connector is toch alleen een output om het geluid vanuit de dvdrom/cdrom naar de geluidskaart te brengen?
Ja maar het gaat erom waar dat kabeltje vanaf je cdrom/dvdrom naartoe gaat. Als die op je moederbord op een headertje gestoken is, moet je die header hebben. Daar kan je dan heel goed die tv kaart audio uitgang instoppen. Dan laat je het tv geluid dus via die ingang lopen. Als dat de CDin is, moet je die dus in je TV applicatie selecteren.

Je audio van je cdrom/dvdrom gaat dan nog steeds goed, alleen nu via de IDE kabel (ipv audio apart) maar dat is niet erg.

En anders de audio uitgang van je tv/tuner kaart evt. buitenom naar de line-in van je computer/geluidskaart leiden........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op zondag 17 december 2006 @ 09:13:
[...]

Ja maar het gaat erom waar dat kabeltje vanaf je cdrom/dvdrom naartoe gaat. Als die op je moederbord op een headertje gestoken is, moet je die header hebben. Daar kan je dan heel goed die tv kaart audio uitgang instoppen. Dan laat je het tv geluid dus via die ingang lopen. Als dat de CDin is, moet je die dus in je TV applicatie selecteren.

Je audio van je cdrom/dvdrom gaat dan nog steeds goed, alleen nu via de IDE kabel (ipv audio apart) maar dat is niet erg.

En anders de audio uitgang van je tv/tuner kaart evt. buitenom naar de line-in van je computer/geluidskaart leiden........
Oh zo...nee het geluid van de cdrom/dvdrom gaat sowieso al via de IDE kabel, anders had ik de aansluiting voor het geluid apart ook al wel op het moederboard gevonden ;)

Maar bestaat er geen adaptertje om die 4-pins cd-in kabel (om 'm maar ff zo te noemen) om te zetten naar een 3.5mm jack kabeltje zodat ik 'm idd vanaf de tvkaart naar de line-in (aan de buitenkant) kan stoppen? Heb al ff lopen zoeken...maar ik ben zoiets niet tegengekomen.

Iig al bedankt voor de reacties jongen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:49

nFo

Ik zit te zoeken naar een goede tv kaart en lijkt mij de: Pinnacle PCTV Dual Hybrid Pro en de: Hauppauge WinTV-PVR-500 MCE wel wat.
Of de Vista view Saber 2020 lijkt mij ook wel goed. :P

Wat mij wel handig lijkt van de pinnacle is dat je progamma's direct op kan slaan in: DivX formaat en ook: MPEG 2 en 4.
Naast analoog ook digitaal ontvangst: DVB-T
Maar heeft geen MPEG encoders zie ik, wat de Vista View en Hauppauge wel heeft.
Ik kan nog geen echte reviews vinden van deze kaarten......... :S

Afbeeldingslocatie: http://www.pinnaclesys.com/images/screenshots/GPCTV3010iX_Persp_NewLogo-m.jpg
Pinnacle Algemene info
Pinnacle Technische specificaties
Afbeeldingslocatie: http://www.vistaview.tv/images/stories/vistaview-lr822a2mr-product-1-55.jpg
Vista View info
Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:39:
[...]

Oh zo...nee het geluid van de cdrom/dvdrom gaat sowieso al via de IDE kabel, anders had ik de aansluiting voor het geluid apart ook al wel op het moederboard gevonden ;)

Maar bestaat er geen adaptertje om die 4-pins cd-in kabel (om 'm maar ff zo te noemen) om te zetten naar een 3.5mm jack kabeltje zodat ik 'm idd vanaf de tvkaart naar de line-in (aan de buitenkant) kan stoppen? Heb al ff lopen zoeken...maar ik ben zoiets niet tegengekomen.

Iig al bedankt voor de reacties jongen :)
Ik weet niet of zo'n kabel kant-en-klaar bestaat, maar die ie heel simpel zelf te (laten) maken. Je hebt vast nog wel zo'n cd-rom kabeltje en anders heeft iedere pc boer em wel. Soldeer er een 3,5" stekkertje aan, klaar is kees.
Hier staat de layout van die pinnen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
nFo schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:46:
Ik zit te zoeken naar een goede tv kaart en lijkt mij de: Pinnacle PCTV Dual Hybrid Pro en de: Hauppauge WinTV-PVR-500 MCE wel wat.

Wat mij wel handig lijkt van de pinnacle is dat je progamma's direct op kan slaan in: DivX formaat en ook: MPEG 2 en 4.

[afbeelding]
Pinnacle Algemene info
Pinnacle Technische specificaties
[afbeelding]
Vista View info
Test
De Vista-view is opdezelfde basis als de Pinnacle, er zit alleen hoogstwaarschijnlijk een doorlussing naar de MPEG4 encoding chip op de vista. Beiden beschikken over een Philips tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Termi schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 00:02:
[...]

De Vista-view is opdezelfde basis als de Pinnacle, er zit alleen hoogstwaarschijnlijk een doorlussing naar de MPEG4 encoding chip op de vista. Beiden beschikken over een Philips tuner.
Ik heb een preview test gevonden van de Vista View: http://www.htpcnews.com/i...ask=view&id=684&Itemid=26
En daar komt de kaart er wel goed uit, beter dan de Hauppauge PVR-500MCE.
Dus ik koop die Vista View Saber 2020 wel.
Ik laat wel weten of die saber 2020 goed of slecht bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

-

[ Voor 100% gewijzigd door nFo op 23-12-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:50:
[...]

Ik weet niet of zo'n kabel kant-en-klaar bestaat, maar die ie heel simpel zelf te (laten) maken. Je hebt vast nog wel zo'n cd-rom kabeltje en anders heeft iedere pc boer em wel. Soldeer er een 3,5" stekkertje aan, klaar is kees.
Hier staat de layout van die pinnen.....
Das niet al te moeilijk nee...bedankt, ik ga es wat proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Wat is nu de kaart met de beste kwaliteit? Ik dacht eigenlijk de Hauppage 150 maar ik lees ook veel negatieven verhalen.

Het gaat me niet om de mogelijkheden. Ik wil alleen maar goed beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
nFo schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:46:

....................
Als je nog een analoge (tuner) tv kaart wilt en niet over wilt op digitale ontvangst zou ik die VistaView Saber 2020 nemen.

Volgens mij heeft die Pinnacle namelijk niet eens een hardware matige MPEG2 encoder. EDIT: ik lees net pas dat je dat zelf ook al opgevallen was, sorry. Hij encodeert softwarematig naar MPEG2 of Divx. Naar Divx kan ieder tuner/capture/tv kaart encoderen in principe (softwarematig dan). Kost je te allen tijde een hoop (extra) CPU.......

Dat DVB-T van die Pinacle kan ook nooit de doorslag geven, want daar heb je (behalve voor Ned1,2&3) geen reet aan, want een CAMmodule zal ie nooit ondersteunen....

Enige nadeel kan zijn de driver ondersteuning van die Saber. Hauppauge is natuurlijk een oude bekende en doet nog steeds veel in driver ontwikkeling. Is met die Saber nog maar afwachten.
Bij Pinnacle moet je daar uberhaupt niet te veel van verwachten, alleen om de ondersteuning van hun neem ik nooit meer een Pinnacle.......

[ Voor 7% gewijzigd door kaajee op 19-12-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

kaajee schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 23:10:
[...]

Als je nog een analoge (tuner) tv kaart wilt en niet over wilt op digitale ontvangst zou ik die VistaView Saber 2020 nemen.

Volgens mij heeft die Pinnacle namelijk niet eens een hardware matige MPEG2 encoder. EDIT: ik lees net pas dat je dat zelf ook al opgevallen was, sorry. Hij encodeert softwarematig naar MPEG2 of Divx. Naar Divx kan ieder tuner/capture/tv kaart encoderen in principe (softwarematig dan). Kost je te allen tijde een hoop (extra) CPU.......

Dat DVB-T van die Pinacle kan ook nooit de doorslag geven, want daar heb je (behalve voor Ned1,2&3) geen reet aan, want een CAMmodule zal ie nooit ondersteunen....

Enige nadeel kan zijn de driver ondersteuning van die Saber. Hauppauge is natuurlijk een oude bekende en doet nog steeds veel in driver ontwikkeling. Is met die Saber nog maar afwachten.
Bij Pinnacle moet je daar uberhaupt niet te veel van verwachten, alleen om de ondersteuning van hun neem ik nooit meer een Pinnacle.......
Ja die drivers van Vista View Saber 2020 is nog afwachten.......
DVB-T is nog maar drie zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Maakt het dan nog wat uit als je al digitale TV van UPC hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
bosaap22 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:19:
Maakt het dan nog wat uit als je al digitale TV van UPC hebt?
Eh.....wat bedoel je hiermee?

Als je digitale tv van UPC hebt zit je helaas gebonden aan hun decoder want die decoder is gepersonaliseerd ahw. Je kunt dus niet zomaar een andere apparaat gebruiken om digitale tv te ontvangen. Dus ook geen digitale tuner voor in je computer.

Echter; er wordt nog steeds een analoog signaal meegestuurd over je coax (dit gaat er op den duur vanaf, maar dat zel nog wel enige jaren duren), dus met dit signaal kun je dus met de kaarten in dit topic nog steeds tv kijken/opnemen, zij het niet in digitale kwaliteit.

• Zeror
  • Laatst online: 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

Een tijdje terug een Pinnacle PCTV Analog PCI Classic gekocht.
Nu toch maar eens het kaartje geinstalleerd net als de driver-cd die erbij zat.

Tijdens het configgen zit ie wel zenders enzo te zoeken, maar hoe krijg ik de nederlandse commericiele zenders hierop??
Kabel enzo zit gewoon goed.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• Noork
  • Niet online
Laat ik ook eens wat caps posten van m'n brakke Medion / Lifetec MD 9415 die ik gebruik met Dscaler 4.1.11. Het is alweer een oud kaartje, ooit eens op Marktplaats gekocht. Op zich ben ik niet erg ontvreden, alleen enkele zenders geven een vreemd beeld. De laatste 2 afbeeldingen zijn van Belgie 1 en BBC2 en zijn werkelijk niet om aan te zien. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Slecht kabels o.i.d. misschien? Dat zou ik alleen weer vreemd vinden omdat sommige kanalen goed beeld geven.

Afbeeldingslocatie: http://xs210.xs.to/xs210/06514/TV2006121921271300.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs210.xs.to/xs210/06514/TV2006122022265201.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs210.xs.to/xs210/06514/TV2006122122153800.jpg.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs210.xs.to/xs210/06514/TV2006122122155200.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs210.xs.to/xs210/06514/TV2006122122162100.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs210.xs.to/xs210/06514/TV2006122122220700.jpg.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs210.xs.to/xs210/06514/TV2006122122165500.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs210.xs.to/xs210/06514/TV2006122122154700.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Slecht kabels o.i.d. misschien? Dat zou ik alleen weer vreemd vinden omdat sommige kanalen goed beeld geven.
Is niet vreemd. Slechte kabels dempen hogere frequenties veel meer als lage. Daardoor kunnen sommige zenders perfect zijn, en sommige brak. Versterker helpt dan vaak ook niet, omdat je daarmee goede zenders te veel versterkt worden. Als ik die laatste twee zenders zie, denk ik aan een storingsbron icm. met slechte afscherming (slechte kabel, of slechte stekkers).

PS: Zijn die ander caps echt zoals je ze ziet? Volgens mij moet je met een el-cheapo kaartje en DScaler beter kunnen halen.

[ Voor 11% gewijzigd door Klaus_1250 op 22-12-2006 01:05 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste