If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Ik vind de kwaliteit best goed, maar de resolutie is een beetje vaag. Dit is een 5:4 resolutie ipv 4:3THW Arie schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:08:
Ik post zo wel een stukje van m'n PVR350. Die heeft dezelfde hardware MPEG encoder als de PVR 150.
NOS Journaal
Opgenomen als 4mbit MPEG2.
Omgezet naar XviD/MP3.
Normaal gesproken zet ik niet om naar XviD, maar houd ik alles interlaced MPEG2.Tachyon schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:24:
[...]
Waarom niet met een hogere bitrate die MPEG2-stream opgenomen? Als je toch naar Xvid gaat omzetten (doe ik ook) kan de bron maar beter zo goed mogelijk zijn?
Oh ja; je cassettebandje draait de verkeerde kant op...
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
720x576 is de standaard PAL/DVD-resolutie. Maar ik vind dat ook altijd een beetje raar, omdat gewone TV's ook 4:3 zijn. Sommige videokaart-drivers staan 768x576 toe, wat dan wel weer 4:3 is.Noork schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:58:
[...]
Ik vind de kwaliteit best goed, maar de resolutie is een beetje vaag. Dit is een 5:4 resolutie ipv 4:3
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Een heel ander vraagje:lochtejans schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:16:
Ik zit er wellicht ook aan te denken om een TV-kaart te kopen om TV te kijken op m'n PC en ook om beeld op te nemen. Nu heb ik deze topic doorgelezen en gaan de meeste ervaringen over de Hauppauge WinTV PVR-150. Aangezien deze geen radio heeft heb ik de Pinnacle PCTV 110i en de LeadTek TV2000 XP Expert ook op het oog. Nu heb ik over deze TV-kaarten (haast) geen ervaringen kunnen vinden betreffende de beeldkwaliteit ten opzichte van andere TV-kaarten, oa de Hauppage PVR 150.
Is er iemand die een van deze kaarten heeft en zijn ervaringen wil delen?
aangezien ik de kaart onder windows XP wil gebruiken, dus geen MCE, kun je dan op een of andere manier met de bijgeleverde afstandsbediening bij de Hauppauge PVR-150 of de LeadTek TV2000 XP Expert ook bijv. winamp en windows media player aansturen? Is dit mogelijk met bijv. thirt party drivers/software?
Ik nu dusdanig te twijfelen tussen de LeadTek TV2000 XP Expert en de Hauppauge PVR-150. Het voordeel van de Leadtek is dat er ook radio mee ontvangen kan worden. Kan iemand me vertellen waarom ik juist voor de Hauppauge PVR-150 moet gaan ipv de Leadtek?
Ik ben (opnieuw) opzoek naar een tv kaart.
Ik krijg een breedbeeld tft dus hij moet daarmee wel compatible zijn(weet niet of elke dat is).
Verder hoop ik ook op het beste kwaliteit natuurlijk.
Ook iets, ik wil graag een afstandsbediening(must), en, al het kan, teletekst (niet een must).
Ook moet ik mijn xbox(oude) erop aan kunnen sluiten
Mijn budget ligt rond de 60/70 euro.
Welke raden jullie me aan. Heb zelf wat gezocht maar heb er helemaal geen ervaring mee, dus vraag het liever aan de profs hier
De LeadTek TV2000 XP Expert is wel intressant (van OP), hij heeft radio en is redelijk goedkoop.
De Pinnacle PCTV 110i lijkt daar wel een beetje op.
en de Hauppauge Pvr150 is wel weer wat duurder en heeft ook geen radio ondersteuning.
Wat is er beter aan de Hauppauge dan de Pinacle/LeadTek?
Of is het verschil de beeldkwaliteit?
En waarom willen sommige hier dat het met Dscaler compatible moet zijn, is de standaard software niet goed? of kan DScaler wat extra? Is de Leadtek ook compatible met DScaler?
Nog 1 ding: Kan je ook met de afstandsbediening je computer afsluiten, want soms wil ik dan wel in bed tv kijken en hem dan gelijk uitdoen en slapen, maar lukt dit dan?
Alvast bedankt
[ Voor 42% gewijzigd door Perzikvrucht op 05-06-2006 11:32 ]
Anoniem: 102261
Ik heb m zelf nog niet, maar wil m gaan kopen omdat die ab van Hauppage ook voor meer gebruikt kan worden dan de tv:
- In Mediaportal
- en volgens mij ook in windows als muis
Iemand?matsume schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:48:
Hey,
Ik ben (opnieuw) opzoek naar een tv kaart.
Ik krijg een breedbeeld tft dus hij moet daarmee wel compatible zijn(weet niet of elke dat is).
Verder hoop ik ook op het beste kwaliteit natuurlijk.
Ook iets, ik wil graag een afstandsbediening(must), en, al het kan, teletekst (niet een must).
Ook moet ik mijn xbox(oude) erop aan kunnen sluiten
Mijn budget ligt rond de 60/70 euro.
Welke raden jullie me aan. Heb zelf wat gezocht maar heb er helemaal geen ervaring mee, dus vraag het liever aan de profs hier.
De LeadTek TV2000 XP Expert is wel intressant (van OP), hij heeft radio en is redelijk goedkoop.
De Pinnacle PCTV 110i lijkt daar wel een beetje op.
en de Hauppauge Pvr150 is wel weer wat duurder en heeft ook geen radio ondersteuning.
Wat is er beter aan de Hauppauge dan de Pinacle/LeadTek?
Of is het verschil de beeldkwaliteit?
En waarom willen sommige hier dat het met Dscaler compatible moet zijn, is de standaard software niet goed? of kan DScaler wat extra? Is de Leadtek ook compatible met DScaler?
Nog 1 ding: Kan je ook met de afstandsbediening je computer afsluiten, want soms wil ik dan wel in bed tv kijken en hem dan gelijk uitdoen en slapen, maar lukt dit dan?
Alvast bedankt

*hand opsteek* Ik zag de aanbieding hier ergens op GoT voorbij komen en besloot er maar 1 te halen. Voor die 35 euro kon ik me geen buil vallen dacht ik zo. Het kaartje heeft geen hardwarematige MPEG2 compressie en is ongeveer 3 sec. "sneller" dan de PVR150 MCE in m'n andere pc. Ook vind ik het beeld van die Zolid een stuk voller van kleur dan de PVR150 MCE terwijl ze allebei op hetzelfde kastje van KPN's digitale tv zijn aangesloten (PVR150 MCE via scart -> composite en Zolid via cheapo coax kabeltje).Anoniem: 155508 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:40:
heeft er iemand ervaring met de zolid xpert tv7134 van de aldi? en bevalt die?
De software die Zolid erbij levert is simpel maar effectief. Erg leuk ook dat je bijvoorbeeld je tv-beeld in kan stellen als je desktop. Je kan kiezen uit diverse formaten waarin je je opnames kan opslaan maar je hebt hier en daar een plugin/codec extra nodig, merkte ik. De radiofunctie van het kaartje is ook best aardig. Je krijgt er een flinke FM-antenne bij en de ontvangst is best goed voor een kaartje van 35 euro
Vanavond ga ik het allemaal weleens vergelijken op m'n nieuwe Acer AT3201W, ik heb net voor ik ging werken een (veel te dure) DVI-kabel gehaald zodat ik m'n MCE-pc via DVI aan kan sluiten. De Samsung decoder (single tuner) zit nu dus met scart -> scart op de tv, scart -> composite op de PVR150 MCE en via coax op de Zolid
06/06/06: Zoals hierboven vermeld heb ik gisteravond eens de verschillen tussen de Zolid en de PVR150 MCE zitten bekijken en ook vergeleken met het beeld zonder tussenkomst van een pc.
PVR150 MCE: Door de hardwarematige MPEG2 compressie loopt deze kaart een seconde of 3 achter vergeleken met de tv zelf (vergeleken met Picture in Picture). Daarnaast is het beeld een stuk fletser dan het signaal direct naar de tv en het signaal via de Zolid tv-kaart. Nog iets wat ik persoonlijk een beetje apart vind is dat de PVR150 MCE òf MCE2005 zelf het beeld op fullscreen op 4:3 laat en niet scaled naar 16:9.
Zolid Xpert tv7134: Geen hardwarematige MPEG2 compressie en loopt derhalve gelijk met het signaal wat rechtstreeks naar de tv gaat (ook weer vergeleken met Picture in Picture). Beeldkwaliteit van de tv en van de Zolid zijn nagenoeg gelijk. Allebei strakke, levendige kleuren. Ik moet alleen nog ff wat experimenteren om te zorgen dat ik beeld èn geluid op kan nemen met de Zolid. Wellicht dat m'n X-Fi een beetje te vol zit met mijn 5.1 setje erin geplugd of dat ik simpelweg de verkeerde line in heb geselecteerd, alhoewel ik wel gewoon het bijbehorende geluid hoor terwijl ik tv kijk over de Zolid.
[ Voor 51% gewijzigd door FooLsKi op 06-06-2006 15:49 . Reden: Vergelijking PVR150 MCE en Zolid Xpert TV7134 toegevoegd ]
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Anoniem: 97447
Als je een breedbeeld TFT krijgt vraag dan eventueel een LCD TV (met het WK zijn er overal speciale acties. Dan ben je direct van veel problemen verlost (behalve dat je niet kan opnemen)
Hauppauge kaarten zijn steeds van heel goede kwaliteit. Maar mijn pvr 350 geeft wel steeds een kleine vertraging. Als je hierop een xbox of iets dergelijk wil aansluiten ga je helemaal gek worden. Weet wel niet of de andere types daar ook last van hebben.
De standaardsoftware is meestal de enige waar je de afstandsbediening mee kan gebruiken. Bij andere pakketen zoals D-Scaler ben je daar dus niets mee.
De PC afsluiten ga je vrijwel nooit kunnen via de standaard afstandsbediening..
Ah bedankt,Anoniem: 97447 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:59:
@ matsume
Als je een breedbeeld TFT krijgt vraag dan eventueel een LCD TV (met het WK zijn er overal speciale acties. Dan ben je direct van veel problemen verlost (behalve dat je niet kan opnemen)
Hauppauge kaarten zijn steeds van heel goede kwaliteit. Maar mijn pvr 350 geeft wel steeds een kleine vertraging. Als je hierop een xbox of iets dergelijk wil aansluiten ga je helemaal gek worden. Weet wel niet of de andere types daar ook last van hebben.
De standaardsoftware is meestal de enige waar je de afstandsbediening mee kan gebruiken. Bij andere pakketen zoals D-Scaler ben je daar dus niets mee.
De PC afsluiten ga je vrijwel nooit kunnen via de standaard afstandsbediening..
Maar wat voor voordeel heeft de Hauppauge tov de Leadtek?
En is de LeadTek ook goede kwaliteit beeld/geluid?
En hoezo "word ik helemaal gek" als ik een xbox aansluit?

en welke zou jij mij aanraden voor mijn budget (max 60/70 euro):
Ik wil graag goed tv kunnen kijken, radio af en toe luisteren. Opnemen ook af en toe.
[ Voor 9% gewijzigd door Perzikvrucht op 06-06-2006 16:05 ]
Anoniem: 178469
Werkt deze kit dan ook gewoon onder Windows XP Pro met alle functies net als de normale Hauppauge WinTV PVR-150?
[ Voor 27% gewijzigd door lochtejans op 06-06-2006 16:04 ]
Volgens mij werkt de afstandbediening niet onder XP.(dat heb ik iig gelezen).lochtejans schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:56:
Ik kan wellicht tweederhands een Hauppauge WinTV PVR 150MCE Kit aankomen, dus met afstandsbediening.
Werkt deze kit dan ook gewoon onder Windows XP Pro met alle functies net als de normale Hauppauge WinTV PVR-150?
Maar heb zelf ook geen tv-kaart, zie mijn post hierboven
De hauppauge lijkt mij ook intressant, maar weet niet echt awt het verschil is tussen de MCE en de "normale", kan iemand dat in een rijtje uitleggen?(en heeft 1 van die 2 ook teletekst)?
Ik zit nu vooral te twijfelen tussen de Hauppauge pvr150(normaal, wil wel een afstandsbediening) en de LeadTek tv2000 XP Expert. De Leadtek vind ik een goede deal, erg goedkoop en toch veel mogelijkheden, maar weet niet of het beeldkwaliteit goed is(kan iemand miss met deze kaart een voorbeeld geven, in vorm van een filmpje)?
Maar de Hauppauge heeft weer de hardware mpeg2 de/encoder(1 van die 2
[ Voor 45% gewijzigd door Perzikvrucht op 06-06-2006 17:41 ]
Anoniem: 178469
Heb jij die kaart aan de praat gekregen onder MCE? Ik heb al tig alternatieve drivers getest, mar geen succes. Er is 1 kaart met dvb erbij die BTA (als ik me nu niet vergis) drivers heeft voor onder MCE, Maar helaas geen sigaar. Ik heb ook die Zolid die hierboven genoemd word met de SAA7134 chipset.hp38guser schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 23:45:
Misschien een idee om een link te zetten naar irrimote.ini. Erg irritant namelijk
Verder zou ik ook graag ook wat vergelijkingsmateriaal willen zien tussen TV-kaarten. Als dat er nog niet is zouden we dat misschien onder de Tweakers kunnen testen. Ikzelf heb een Aldi-kaart met SAA7134 chipset en doet het nog steeds erg goed
[ Voor 6% gewijzigd door makkie ;) op 06-06-2006 21:46 ]
Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)
geen mpeg encoder = nogo @ MCE
die aldi kaartjes hebben dat dus niet
[ Voor 22% gewijzigd door ThaHandy op 06-06-2006 22:41 ]
Iemand??matsume schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:06:
[...]
Volgens mij werkt de afstandbediening niet onder XP.(dat heb ik iig gelezen).
Maar heb zelf ook geen tv-kaart, zie mijn post hierboven
De hauppauge lijkt mij ook intressant, maar weet niet echt awt het verschil is tussen de MCE en de "normale", kan iemand dat in een rijtje uitleggen?(en heeft 1 van die 2 ook teletekst)?
Ik zit nu vooral te twijfelen tussen de Hauppauge pvr150(normaal, wil wel een afstandsbediening) en de LeadTek tv2000 XP Expert. De Leadtek vind ik een goede deal, erg goedkoop en toch veel mogelijkheden, maar weet niet of het beeldkwaliteit goed is(kan iemand miss met deze kaart een voorbeeld geven, in vorm van een filmpje)?
Maar de Hauppauge heeft weer de hardware mpeg2 de/encoder(1 van die 2). Kan iemand misschien ook een voorbeeld laten zien in vorm van een filmpje van deze kaart?
pvr150 vs pvr150MCE
http://www.diy-pvr-dvr-ht...l_and_MCE_Hauppauge_cards
[ Voor 11% gewijzigd door ThaHandy op 07-06-2006 18:22 ]
Ik had het niet gevondenThaHandy schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:21:
3 min google
pvr150 vs pvr150MCE
http://www.diy-pvr-dvr-ht...l_and_MCE_Hauppauge_cards
heeft iemand hier de LeadTek TV2000 Expert? En kan die misschien wat opnemen om het beeldkwaliteit te laten zien?
Nog iets, ik las in dit topic dat ik niet echt mijn xbox kon aansluiten op de PVR150, omdat di een hardware mpeg2 encoder heeft, klopt dit?
En kan ik wel (makkelijk) opnemen (met de LeadTek) met mijn specs(doe dan verder niks op de computer), zonder happeren dus?:
Amd64 3000+
1024MB RAM
Asus A8N-sli
6800gt
250gb Seagate SATA 3GB hdd
heb ik nietmatsume schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:58:
[...]
Ik had het niet gevonden.
heeft iemand hier de LeadTek TV2000 Expert? En kan die misschien wat opnemen om het beeldkwaliteit te laten zien?
uuh?Nog iets, ik las in dit topic dat ik niet echt mijn xbox kon aansluiten op de PVR150, omdat di een hardware mpeg2 encoder heeft, klopt dit?
Wirf in "Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Dee..."
ja waarom niet? geen "zware" codec gebruikenEn kan ik wel (makkelijk) opnemen (met de LeadTek) met mijn specs(doe dan verder niks op de computer), zonder happeren dus?:
/me beetje eigen research mag ook wel hoor
[ Voor 30% gewijzigd door ThaHandy op 08-06-2006 17:21 ]
Wou graag dan met Divx opnemen of Mpeg2, trekt mijn computer dat? Wil natuurlijk niet een happerende filmThaHandy schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:10:
[...]
heb ik niet
[...]
uuh?
Wirf in "Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Dee..."
[...]
ja waarom niet? geen "zware" codec gebruiken
beetje eigen research mag ook wel hoor
Ik zelf neem af en toe op, dus niet regelmatig. Raden jullie mij dan de Hauppauge aan of de Leadtek?(Welke beeldkwaliteit beter/geluid kwaliteit etc.)
Geen idee, wat heb je voor pc? , ah ik zie het al een Amd64 3000+. Volgens mij gaat dat fullscreen (768x576) erg moeizaam. In half pal (384x288) en misschien zelfs op 640x480 moet het nog wel te doen zijn. Ik denk dat je het beste kan capturen in Huffyuv of MJPEG en daarna kan converteren.matsume schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:18:
[...]
Wou graag dan met Divx opnemen of Mpeg2, trekt mijn computer dat? Wil natuurlijk niet een happerende film.
Ik zelf neem af en toe op, dus niet regelmatig. Raden jullie mij dan de Hauppauge aan of de Leadtek?(Welke beeldkwaliteit beter/geluid kwaliteit etc.)
[ Voor 6% gewijzigd door Noork op 08-06-2006 17:25 ]
Huffyuv ken ik niet, Mpeg wel.Noork schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:24:
[...]
Geen idee, wat heb je voor pc? , ah ik zie het al een Amd64 3000+. Volgens mij gaat dat fullscreen (768x576) erg moeizaam. In half pal (384x288) en misschien zelfs op 640x480 moet het nog wel te doen zijn. Ik denk dat je het beste kan capturen in Huffyuv of MJPEG en daarna kan converteren.
Dus gewoon opnemen in Mpeg1 en dan omzetten?
Kan ik dan wel in 768x576 opnemen?
wat is het bereik van de afstandsbediening/remote? Ik heb namelijk mijn PC staan in de kamer langs waar de TV staat (afstand +- 5 meter).
Mijn wensen
- Aangezien ik zeker niet al te veel geld heb te besteden zal het dus echt een lowbudget kaart wezen.
- Een afstandsbediening is mooi meegenomen maar hoeft niet.
- Dubbele tuner is handig, maar ook niet echt een harde eis (wel een grote wens).
- FM radio en teletekst zijn onbelangrijk en zal ik hoogstwaarschijnlijk niet gebruiken.
Nu heb ik al een beetje rongesnuffeld in die winkels en op hun websites en daarbij kom ik op de volgende kaarten uit:
- Asus My Cinema-P7131 Dual voor E 59.95 @ Mycom
- Pinnacle PCTV Analog 50i voor E 59,95 @ Mycom
- Pinnacle PCTV 40i voor E 39,95 @ Computerland
- Hauppauge WinTV PVR-150 MCE OEM voor E 59,50 @ Computerland
Graag zou ik wat advies willen over welke kaart voor mij een goed idee zou zijn. Weegt het dubbele tuner verhaal op tegen een wat minder merk op dit gebeied en tegen een goedkoper enkel tuner model?
Cappen van series etc. zal ik waarschijnlijk ook wel gaan doen, maar niet around-the-clock. Het is handig om zowel te kunnen capen als tv te kijken, maar kan je van de ene zender openemen en zelf naar een andere zender kijken?
Mijn specs voor zover die belangrijk zijn:
DFI Lanparty NF4 SLI-D
AMD Athlon 64 3500+
512 MB OCZ
7800GT van Asus
Windows XP SP2
[ Voor 3% gewijzigd door Just_I op 09-06-2006 11:08 ]
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Dat noemen ze een tv toch?jeroen.ijmuiden schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 18:42:
Zijn er ook kaarten waarbij je je computer niet hoeft op te starten om tv te kijken? Stond laatst in de aldi folder maar kan t nie vinden op de websites van fabrikanten.

Heeft er iemand misschien zo iezo ervaring met TV via een 360 in Nederland?
Uiteindelijk maar bij de Mycom een Pinnacle 50i gehaald met korting, heb er € 52,85 voor betaald.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ik zou dit ook wel eens zeker willen wetenlochtejans schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:56:
Ik kan wellicht tweederhands een Hauppauge WinTV PVR 150MCE Kit aankomen, dus met afstandsbediening.
Iemand?
Ik zou dus graag willen weten of hij het sowieso doet op XP pro.
En wou ook graag weten of teletekst, afstandbediening en de fm radio het doet(onder XP)?
Ik denk het niet, maar als je even de moeite zou nemen om op de website van Hauppauge te kijken had je iig kunnen zien dat er bij de systeem eisen Windows 2000/ Windows XP staat.matsume schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:07:
[...]
Iemand?
Ik zou dus graag willen weten of hij het sowieso doet op XP pro.
En wou ook graag weten of teletekst, afstandbediening en de fm radio het doet(onder XP)?
Er staat op die website ook bij de producten een kopje WinTV voor MCE. Als je daar bij de WinTV MCE kits gaat kijken zie je dat er een speciale upgrade voor de WinTV PVR-150 is voor MCE.
Hieruit trek ik dus de conclusie dat de WinTV PVR-150 niet geschikt is voor MCE.
Nog even een quote van de website van Hauppauge:
Lijkt me wel duidelijk zo.De WinTV Media Center upgrade kits voegen ondersteuning voor TV kijken en opnemen toe aan Windows XP Media Center Editie. De WinTV Media Center kits bevatten tevens een Media Center afstandbediening, een IR zender ("beanbag"), en een MediaCenter compatible MPEG decoder.
Er is overigens ook gewoon een model voor MCE van de PVR-150, namelijk de WinTV-PVR-150 MCE. Deze staat ook gewoon op de website van Hauppauge.
Ik kan me overigens niet echt aan de indruk ontrekken dat je ook maar even gezocht hebt aangezien ik dit binnen een paar minnuutjes had gevonden op de Hauppauge site. Dit lijkt mij toch de meest voor de hand liggende methode om je natwoord te zoeken.
Daarnaast is het het topic kicken binnen 24 uur not done.
[ Voor 8% gewijzigd door Just_I op 11-06-2006 11:32 ]
Is dit een goedkoop?(voor 2de handse met 1 jaar garantie) vergeleken met ene nieuwe voor 75(met 2 jaar garantie)?
[ Voor 114% gewijzigd door Perzikvrucht op 11-06-2006 19:28 ]
Anoniem: 142356
iemand die me verder kan helpe
Iemand??matsume schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:51:
Ik kan aan een 2de handse Hauppauge PVR 150 retail komen(dus niet mce, wel met afstandsbediening) voor 55 euro. Ik twijfelde vooral tussen deze en de LeadTek TV2000 expert.
Is dit een goedkoop?(voor 2de handse met 1 jaar garantie) vergeleken met ene nieuwe voor 75(met 2 jaar garantie)?
Wat dacht je ervan om zelf even te zoeken wat de nieuwprijs is? Je mag zelf best wat moeite doen hoor, voordat je een vraag dumpt op het forum.matsume schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:51:
Ik kan aan een 2de handse Hauppauge PVR 150 retail komen(dus niet mce, wel met afstandsbediening) voor 55 euro. Ik twijfelde vooral tussen deze en de LeadTek TV2000 expert.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
De nieuw prijs heb ik toch opgezocht, dat is 75 euro.Exirion schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:14:
[...]
Wat dacht je ervan om zelf even te zoeken wat de nieuwprijs is? Je mag zelf best wat moeite doen hoor, voordat je een vraag dumpt op het forum.
Mijn vraag is alleen of de 2de handse(met 1 jaar garantie) voor 55 euro een goede prijs is, of hij eigelijk te duur is?
Verder heb ik nog een vraag waar ik ook naar heb gezocht en dat is:
Dat de Hauppauge WinTV-pvr 150 MCE kit werkt op Xp pro weet ik wel, maar met volle functie's?(teltekst, ab, fm radio) Dat kan ik niet vinden. Misschien heeft iemand hem hier en kan die zijn ervaring delen?

Ah dus het is een beejte te duur.911GT2 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:32:
Euh voor twee tientjes meer heb je een nieuwe... dan zou ik het wel weten
Is 45 euro dan een redelijke prijs?
Dit schreef Wirf over xboxen op je pc monitor.Wirf schreef op maandag 06 maart 2006 @ 11:02:
Dit is een belangrijk punt. Dit betekend namelijk dat je absoluut geen tvkaart moet hebben die hardware encoding doet (zoals de PVR serie van Haupauge) Die zorgen namelijk voor vertraging in het beeld waardoor het spelen van spellen haast onmogelijk wordt.
Klopt dit? of zijn er al nieuwe drivers die hier wel overweg mee kunnen?
Anoniem: 18507
Je kunt er niks aan veranderen dat is gewoon een van de eigenschappen van een MPEG econder. Je kunt geloof ik wel de mpeg encoder tijdelijk uitzetten met softwarematsume schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:16:
[...]
Dit schreef Wirf over xboxen op je pc monitor.
Klopt dit? of zijn er al nieuwe drivers die hier wel overweg mee kunnen?
Oh en dan werkt het wel gewoon?Anoniem: 18507 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:46:
[...]
Je kunt er niks aan veranderen dat is gewoon een van de eigenschappen van een MPEG econder. Je kunt geloof ik wel de mpeg encoder tijdelijk uitzetten met software
Want dat is dan wel handig. Gaat dit met de standaard software of??
Deze drivers werken goed bij mij in combinatie met mijn PCTV 50i en Windows XP Pro 64.
Het kan dat deze ook op de andere werken zoals de 40i enzo, maar op een 100e zal het wel niet werken, maar je kan het proberen.
Download
Link driver mag in topic post.
Houdt in de gaten dat dit geen officiële drivers zijn en dat Pinnacle of de maker van de driver niet aansprakelijk is voor enige schade.
[ Voor 6% gewijzigd door ErikRedbeard op 13-06-2006 17:16 ]
Deze DVB-T ontvanger kan slechts 1 zender ontvangen.
Uit mijn testen blijkt dat er op dit moment in grote delen van het land geen enkele DVB-T zender in de lucht is. Ik heb dat getest via de bijgeleverde Cyberlink Powercinema4 software en tevens via Microsoft Media Center.
Digitenne wil aan het einde van het jaar in de rest van het land meer DVB-T zenders plaatsen maar maar alleen Nederland 2 is dan als free-to-air zender te ontvangen. Alle andere TV-zenders komen dan achter een decoder en daar heb je een abonnement voor nodig.
Al zou je aan het eind van het jaar een abonnement op Digitenne nemen dan kun je die zenders via de Marmitek Free TV200 niet ontvangen omdat de Free TV200 alleen free-to-air (geen gecodeerde zenders) kan ontvangen.
Per saldo heeft de Marmitek Free TV200 op dit moment dus geen zin. En aan het einde van het jaar is alleen 1 zender te ontvangen. Het is nu al zeker dat buitenlandse zenders maar in zeer beperkte gebieden in Nederland te ontvangen zijn.
Jammer dat Marmitek dit bovenstaande niet duidelijk communiceert. Mijn advies: Niet kopen dus (nu niet en nooit niet). ;-)
Wiel
Ik zal voor de mensen die nog twijfelen even wat opnemen en dan uploaden.
Dat zou fijn zijn!matsume schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:06:
Nou ik heb de Hauppauge pvr 150 besteld. (krijg hem morgen of overmorgen binnen)
Ik zal voor de mensen die nog twijfelen even wat opnemen en dan uploaden.
Zou je ook misschien het bereik van de afstandsbediening kunnen testen?
Zal ik doen.lochtejans schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:31:
[...]
Dat zou fijn zijn!
Zou je ook misschien het bereik van de afstandsbediening kunnen testen?
Ik ben net thuis, en heb hem nog iet ontvangen, en ook geen papiertje met erop dat de postbode morgen weer terug komt. Ik hoop nog dat ie vandaag komt
Edit: Ik heb hem binnen! beeldkwaliteit is erg goed vind ik zelf.
Maar hier heb ik wat opgenomen(niet op beste kwaliteit, maar moet ook wat uitproberen):
http://rapidshare.de/file..._20060615_171606.mpg.html
hoop dat jullie(twijfelaars) er wat aan hebben.
Ik ben er zeer tevreden mee alleen heb ik nog een vraagje:
Dscaler is mooier beeld dan de standaard software vind ik. Alleen werkt mijn ab daar niet, wat ik wel een must vind. Weet iemand een software die ook mooier beeld geeft dan de hauppauge software, maar ook de ab het doet(eventueel met een getweakte ini oid)?
En weet iemand hoe je de zenders op volgorde kan zetten?(met hauppauge software). Ik kan nu alleen de naam veranderen maar niet de zender nummer.
[ Voor 57% gewijzigd door Perzikvrucht op 15-06-2006 22:06 ]
Iemand?matsume schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:23:
[...]
Zal ik doen.
Ik ben net thuis, en heb hem nog iet ontvangen, en ook geen papiertje met erop dat de postbode morgen weer terug komt. Ik hoop nog dat ie vandaag komt
Edit: Ik heb hem binnen! beeldkwaliteit is erg goed vind ik zelf.
Maar hier heb ik wat opgenomen(niet op beste kwaliteit, maar moet ook wat uitproberen):
http://rapidshare.de/file..._20060615_171606.mpg.html
hoop dat jullie(twijfelaars) er wat aan hebben.
Ik ben er zeer tevreden mee alleen heb ik nog een vraagje:
Dscaler is mooier beeld dan de standaard software vind ik. Alleen werkt mijn ab daar niet, wat ik wel een must vind. Weet iemand een software die ook mooier beeld geeft dan de hauppauge software, maar ook de ab het doet(eventueel met een getweakte ini oid)?
En weet iemand hoe je de zenders op volgorde kan zetten?(met hauppauge software). Ik kan nu alleen de naam veranderen maar niet de zender nummer.
En nog iets, met welke software nemen jullie op?
heb een aantal geprobeerd en vind mediaportal als beste eruit komen, goede kwaliteit, en niet te groot (1uur = 2,4gb). Alleen ik heb zelf liever niet zoals dat(media center iets), heb liever een progammatje. Ook gaat het zappen bij Mediaportal erg langzaam. Mijn ab doet het daar wel dat is wel een grote voordeel. Maar waarmee nemen jullie op? Liefst kunnen scheduelen, timeshifting hoef ik niet perse.
Ik heb ook de pvr 150 en ik neem op met win mce, werkt allemaal lekker soepeltjes en de kwaliteit is ook zeker goed te doenmatsume schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:16:
[...]
Iemand?
En nog iets, met welke software nemen jullie op?
heb een aantal geprobeerd en vind mediaportal als beste eruit komen, goede kwaliteit, en niet te groot (1uur = 2,4gb). Alleen ik heb zelf liever niet zoals dat(media center iets), heb liever een progammatje. Ook gaat het zappen bij Mediaportal erg langzaam. Mijn ab doet het daar wel dat is wel een grote voordeel. Maar waarmee nemen jullie op? Liefst kunnen scheduelen, timeshifting hoef ik niet perse.
Blij Met Wilco
Werkt je ab daar ook?(bij de non-mce versie)-Thunder- schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:18:
[...]
Ik heb ook de pvr 150 en ik neem op met win mce, werkt allemaal lekker soepeltjes en de kwaliteit is ook zeker goed te doen
En kan je met mediaportal/mce ok een klein schermpje doen? zoals wintv van hauppauge?
[ Voor 14% gewijzigd door Perzikvrucht op 16-06-2006 17:07 ]
1.Ja, lees mijn TS eens, ik heb ook de non Mce version.matsume schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:23:
[...]
1.Werkt je ab daar ook?(bij de non-mce versie)
2.En kan je met mediaportal ok een klein schermpje doen? zoals wintv van hauppauge?
2.Je bedoeld gewoon een klein venster neem ik aan, ja dat kan.
[ Voor 6% gewijzigd door -Thunder- op 16-06-2006 17:08 ]
Blij Met Wilco
Een klein scherm bedoel ik niet mee dat ik het menu zie en dan onderin een klein scherpje maar ik bedoel een klein venstertje met alleen een rand erom heen.(die je zelf van groote kan veranderen). Ik heb dus geen MCE dus kan het nog niet uittesten.-Thunder- schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 17:07:
[...]
1.Ja, lees mijn TS eens, ik heb ook de non Mce version.
2.Je bedoeld gewoon een klein venster neem ik aan, ja dat kan.
Trouwens wirf, ik lees in dit topic dat je een eigen geschreven prog hebt, om het de coderen naar divx. Zou je die naar mij kunnen sturen? (email in profiel)
[ Voor 14% gewijzigd door Perzikvrucht op 16-06-2006 23:59 ]
Anoniem: 787
Er zijn vele modellen te koop, vanaf 40 euro. Schotels heb je vanaf 20 euro, LNB's vanaf 6 euro, kabel zo'n 10 euro, maar het kan allemaal ook (véél) duurder... Als buis gebruik ik twee inelkaar geschoven oude droogmolenbuizen (lagen bij het grof vuil); scheelt weer >50 euro.
Bij meerdere satellieten heb je een grotere schotel en extra koppen en een schakelaar (diseqc switch) nodig: vanaf 60 euro extra. Of koop een rotor (vanaf 50 euro).
Wil je ook de Nederlandse kanalen zien, dan koop (of maak) je een phoenix kaartlezer (c. 20 euro) voor de Canal Digital chipcard (80 euro + 20 euro registratie + 3~20 euro abonnement).
Je kunt ook sateliet-TV-kaarten met een CI-houder kopen. Die zijn duurder, en je moet er ook weer een CAM-module bijkopen, die de chipkaart uitleest.
Wil je kijken naar het ene kanaal en andere kanalen opnemen of meerdere TV's aansluiten, dan heb je twee of meer tuners nodig, en twin of quad LNB's. Meerdere tuners lukt niet met elk merk Sat-TV-kaart.
Je kunt ook nog (one way) internetten, of leechen wat anderen surfen.
Er zijn nu setjes te koop van Technisat bestaande uit een Skystar2 kaart en een Multytenne - een 45 cm schoteltje voor 4 satellieten. In Duitsland vanaf 125 euro, in Nederland vanaf 132 euro - als ze hem kunnen leveren. Kleine schotels hebben wel eerder problemen met zware onweerswolken en sneeuwval: een paar keer per jaar een kwartier geen beeld.
Hiermee kun je theoretisch zo'n 2500 TV-kanalen en 1500 radiokanalen ontvangen. Deels gecodeerd (maar die liggen af en toe open: streng verboden te kijken - strafbaar!). Veel commerciële rotzooi. Veel exotische kanalen. Enkele kwaliteitszenders. Soms DVD-kwaliteit, soms twee keer zo goed als DVD, soms zelfs High Definition, maar soms ook slechte VHS-kwaliteit (06-kanalen).
Je kunt (nog) niet twee Skystars2 tegelijk draaien - dus niet kijken en opnemen tegelijk.
De Skystar2 beeldkwaliteit (en ook die van de Twinhan) werd door C'T als zeer goed beoordeeld. Of de 45cm schotel ook goed is kan ik niet zeggen: sommigen zijn er zeer tevreden mee.
Mensen ik heb een PVr 150(non-mce), en heb wel teletekst. Dan wel niet met de standaard hauppauge software, maar met mediaportal/christv wel. Ik dacht eerst dat het gewoon via internet ging, maar toen ik mijn router uitzetten en het toen nog eens probeerde werkte het ook. De non-mce heeft dus ook teletekst(of ik heb een gelukers editie) maar het is uitgezet in de standaard hauppauge software
Heb nu MCE erop: Heb nu de drivers geinstalleerd en dat mce driver(van hauppauge.tv), de ab werkt wel(zoals in Startpost) maar de tv kaart zelf niet. Hij ziet hem wel maar staat: decoder fout. Iemand?
[ Voor 93% gewijzigd door Perzikvrucht op 18-06-2006 10:16 ]
Zou je misschien effe het bereik van de afstandsbediening kunnen testen?matsume schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 12:52:
Misschien kanb iemand ook een poll maken met wat vor software iemand gebruikt om tv te kijken, en 1 om tv op te nemen.
Mensen ik heb een PVr 150(non-mce), en heb wel teletekst. Dan wel niet met de standaard hauppauge software, maar met mediaportal/christv wel. Ik dacht eerst dat het gewoon via internet ging, maar toen ik mijn router uitzetten en het toen nog eens probeerde werkte het ook. De non-mce heeft dus ook teletekst(of ik heb een gelukers editie) maar het is uitgezet in de standaard hauppauge software
Heb nu MCE erop: Heb nu de drivers geinstalleerd en dat mce driver(van hauppauge.tv), de ab werkt wel(zoals in Startpost) maar de tv kaart zelf niet. Hij ziet hem wel maar staat: decoder fout. Iemand?
even getest, maar ik kan maar tot 5 meter ver in mijn kamer, dus ik weet niet of die verder kan of niet. Maar hij kan sowieso 5 meter, ik weet niet of ie nog verder lukt(dat kan ik dus niet testen)lochtejans schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:47:
[...]
Zou je misschien effe het bereik van de afstandsbediening kunnen testen?
Weet iemand hoe je in MCE de zenders op volgorde kan zetten?
[ Voor 8% gewijzigd door Perzikvrucht op 19-06-2006 20:04 ]
Anoniem: 180108
Weet iemand hoe ik de zenders goed krijg? fine-tunen werkt niet. Heb Windows XP
Antenne-versterker kopen.Anoniem: 180108 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:41:
Ik heb de Hauppauge Win TV PVR 150 gekocht maar ik krijg op geen enkele zender goed beeld. Alle zenders storen. Ook zat er geen oogje in de doos voor de afstandsbediening.
Een TV-kaart heeft doorgaans een sterker signaal nodig om een ruisvrij beeld te krijgen.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Dit heb ik al gekocht en aangesloten.THW Arie schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:45:
[...]
Antenne-versterker kopen.
Een TV-kaart heeft doorgaans een sterker signaal nodig om een ruisvrij beeld te krijgen.
Geluid is wel goed, beeld absoluut niet. Ik kan ook nergens gewoon de frequenties intypen, alleen schuiven met een balk.
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 180108 op 23-06-2006 15:55 ]
Wat bij mij goed werkte was van de site van de kabelboer de frekwenties van de diverse zenders halen en deze handmatig invoeren. Is wel wat werk maar werkt zeker beter als de zenders niet precies op het kanalenraster zitten.Anoniem: 180108 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:41:
Ik heb de Hauppauge Win TV PVR 150 gekocht maar ik krijg op geen enkele zender goed beeld. Alle zenders storen. Ook zat er geen oogje in de doos voor de afstandsbediening.
Waar kan ik deze dan precies intypen?jeronimo2003 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:47:
[...]
Wat bij mij goed werkte was van de site van de kabelboer de frekwenties van de diverse zenders halen en deze handmatig invoeren. Is wel wat werk maar werkt zeker beter als de zenders niet precies op het kanalenraster zitten.
Ik kan geen frequenties intypen, maar een schuifbal verplaatsen, en daar staat dan geen frequentie, maar waardes van -50 tot 50.
ikke ook niet weten, ik weet niet een wat voor programma je daarvoor gebruiktAnoniem: 180108 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:26:
[...]
Waar kan ik deze dan precies intypen?
bij een 20+, 45- 53+ frequentie tabel is het makkelijker te zoeken op frequentie ipv kanalenIk kan geen frequenties intypen, maar een schuifbal verplaatsen, en daar staat dan geen frequentie, maar waardes van -50 tot 50.
even het volgende even indegaten houden:
land NL
kabel aansluiting: antenna (niet kabel)
[ Voor 4% gewijzigd door ThaHandy op 25-06-2006 01:01 ]
mijn eisen.
- best mogelijke beeld kwaliteit
- goed geluid.
- goeie software, en drivers.
voor de rest maakt het me niet veel uit.
Hauppage hoor ik vaak problemen over de kwaliteit. Leadtek weet ik weinig van, pinnacle zijn vaak slechte drivers. Terratec weet ik ook weinig van. Dus ik heb geen idee welke ik nou het beste kan nemen. Graag advies
Staat er niet genoeg in dit topic overZenix schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:10:
ik ben ook op zoek naar goeie tv kaart. Ik ga gewoon men analoge kabel erop aansluiten.
mijn eisen.
- best mogelijke beeld kwaliteit
- goed geluid.
- goeie software, en drivers.
voor de rest maakt het me niet veel uit.
Hauppage hoor ik vaak problemen over de kwaliteit. Leadtek weet ik weinig van, pinnacle zijn vaak slechte drivers. Terratec weet ik ook weinig van. Dus ik heb geen idee welke ik nou het beste kan nemen. Graag advies
Anoniem: 86625
FooLsKi, zou jij misschien screencaps van je beeldkwaliteit kunnen posten. Ik heb namelijk ook de Zolid xpert tv7143 van de aldi, en ik vind de beeldkwaliteit nogal tegen vallen. Nu kan dit ook door mijn coax kabel komen, maar dat weet ik dus niet.
Verschillende zenders krijg ik maar niet gevonden, andere zenders hebben alleen mono geluid en anderen erg veel last van ruis.
Als de tvkaart bij anderen goed beeld geeft zal ik een duurdere coax kabel halen, maar ik geef liever geen geld uit als het niet nodig is (en dat is wanneer blijkt dat de tvkaart niet beter kan).
screencaps van mijn zolid xpert tv 7143
Zelf heb ik geprobeerd:
-Opnieuw automatisch zenders scannen
-Ik heb zelf geprobeerd handmatig de frequenties te selecteren
-Andere coax kabel proberen (geen idee of die beter was dan de huidige)
Anoniem: 159729
Ik had/heb een vraag.
heeft de My Cinema-P7131Dual van asus nou wel of geen Hardware MPEG2 decoder ?
Terug in het topic staat een oud bericht waar instaat van niet. Maar op sites kan ik niks vinden,
Wat Vinden jullie trouwens van de XFX NVTV kaart.
Ik ben nu invasion aan het opnemen op Veronica, ik zal eens een klein stukje op het internet gooien straks, dan kunnen jullie de kwaliteit zien.
Mvg,
Dave
Ik loop sinds gisteren te pielen, ik zal de instellingen eens instellen zoals hierboven staat. Echter in WINTV2000 kan ik ook nog een kiezen uit een aantal pal-formaten. Welke moet ik hebben? Pal B staat er in ieder geval niet tussenThaHandy schreef op zondag 25 juni 2006 @ 00:59:
[...]
ikke ook niet weten, ik weet niet een wat voor programma je daarvoor gebruikt![]()
[...]
bij een 20+, 45- 53+ frequentie tabel is het makkelijker te zoeken op frequentie ipv kanalen
even het volgende even indegaten houden:
land NL
kabel aansluiting: antenna (niet kabel)
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
1. Ik heb hem aangesloten met de gele stekker, maar ik dacht/denk altijd dat de gele alleen voor beeld is, maar hoe krijg ik dan geluid?
2. Ik heb hem dus aangesloten, maar waar kan ik het dan zien? Met de standaard software kan ik kiezen ui svideo, ext 1 en ext 2, en alle 3 zijn het niet. Of moet ik dit met een speciale progamma doen? zo ja, welke? zo nee, wat doe ik fout?
bedankt
Anoniem: 183142
ZIe ik iets over het hoofd?
De audio moet je apart aansluiten op de mini-jack audio-input van de tv-kaart, waarschijnlijk heb je daarvoor nog een verloopstekkertje voor nodig zoals op dit plaatje te zien is:matsume schreef op zondag 23 juli 2006 @ 13:42:
Ik heb al een tijdje een Hauppauge pvr 150(non mce) en draai het onder MCE.......
1. Ik heb hem aangesloten met de gele stekker, maar ik dacht/denk altijd dat de gele alleen voor beeld is, maar hoe krijg ik dan geluid?

Jammer maar helaas, dat gaat NIET werken.matsume schreef op zondag 23 juli 2006 @ 13:42:2. Ik heb hem dus aangesloten, maar waar kan ik het dan zien? Met de standaard software kan ik kiezen ui svideo, ext 1 en ext 2, en alle 3 zijn het niet. Of moet ik dit met een speciale progamma doen? zo ja, welke? zo nee, wat doe ik fout?
Windows Media Centre (what's in a name, haha) heeft deze (basis) functie na al die jaren nog steeds niet.

Je kunt de interne Tuner niet gebruiken in combinatie met de externe A/V aansluitingen.
Het is kiezen voor Tuner of externe A/V (settop boxmode), beiden tegelijk is niet mogenlijk.
Alle andere Media centre software heeft deze functie (uiteraard!) wel!!
Zie ook:
Forum XPMCE: Video camera werkt niet, Via de front composiet aansluiting
Het grote voordeel van de PVR150/MCE is de ingebouwde hardware MPEG2 encoder wat enorm scheelt in processorbelasting.Anoniem: 183142 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:08:
Waarom zou je een Hauppauge pvr 150 kopen? Voor het zelfde geld heb je een WinTV-PCI FM die wel gewoon voro Xp gemaakt is (ik hoorde dat er problemen zijn met de 150mce oem icm xp)
Beide versies va de PVR150 werken zowel onder XP als XP-MCE, de basis hardware/drivers zijn hetzelfde....
Alleen groot nadeel van de PVR150 is de belabberde kwaliteit van de composite signaal verwerking
Hauppauge NL Forum: Pvr 150, beeldkwaliteit
XPMCE forum: Kwaliteit TV-kaart
SHSPVR Forum: Poor Picture Quality with PVR 150 MCE Analog Capture
Anoniem: 183661
heb onlangs een fijne Telefunken Breedbeeld van me ouders gekregen, helaas heeft die 1 defect en dat is dat het geluid eraan defect is. Hij is hiervoor al een enkele keer gerepareerd, daarom leek een work-around mij misschien handig en dacht ik aan tv kaartje. Het signaal van de tv-kaart lekker via de tv out naar de tv en dan het geluid over m'n 2.1 logitech setje moet prima zijn. Maar na dit topic een beetje te hebben doorgespit kreeg ik een beetje twijfels, want ik wel graag goed beeld en niet "zonder geluid" inruilen voor "met geluid en matig beeld". Denken jullie dat dit een handige oplossing is voor m'n probleem? En welke kaart zou hiervoor geschikt zijn, 't liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk (Ben je nou Nederlander, of niet)
Dank voor de moeite
groet Rudolf
Dit is niet echt de handigste oplossing en de beeldkwaliteit zal nogal eens fors tegen kunnen vallen.Anoniem: 183661 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:53:heb onlangs een fijne Telefunken Breedbeeld van me ouders gekregen, helaas heeft die 1 defect en dat is dat het geluid eraan defect is. Hij is hiervoor al een enkele keer gerepareerd, daarom leek een work-around mij misschien handig en dacht ik aan tv kaartje. Het signaal van de tv-kaart lekker via de tv out naar de tv en dan het geluid over m'n 2.1 logitech setje moet prima zijn. Maar na dit topic een beetje te hebben doorgespit kreeg ik een beetje twijfels, want ik wel graag goed beeld en niet "zonder geluid" inruilen voor "met geluid en matig beeld". Denken jullie dat dit een handige oplossing is voor m'n probleem? En welke kaart zou hiervoor geschikt zijn, 't liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk (Ben je nou Nederlander, of niet)
Het goedkoopst / eenvoudigst ben je uit door gewoon een (Stereo) VCR aan te sluiten op de externe ingang van de TV en deze te gebruiken als tuner.
Een digitale decoder is natuurlijk ook een eventuele optie!
NB, controleer even of het audio signaal eventueel nog wel aanwezig is op de Audio/Scart uitgangen van de TV!, misschien is alleen de versterker van de TV defect en kun je de audio gewoon via de externe versterker laten lopen..
Anoniem: 183661
Thanks for the tip!The_Doman schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:41:
NB, controleer even of het audio signaal eventueel nog wel aanwezig is op de Audio/Scart uitgangen van de TV!, misschien is alleen de versterker van de TV defect en kun je de audio gewoon via de externe versterker laten lopen..
Waarom ? Ben opzoek naar het stukje software dat bij elke NVTV kaart word geleverd, namelijk: ForceWare Multimedia
Was er toen niet van gekomen, dus heb het vandaag even gedaan.
De opnames heb ik eerst geconvert naar MPEG (in mediaportal) en heb ik daarna geknipt in MS Movie Maker, waardoor het .wmv bestanden zijn.
Er is een opname van Ned 3 en een opname van mijn Xbox 360 COD2 gameplay (waarvan mij opviel dat de kwaliteit heel erg in de buurt komt van het echte xbox signaal (als ik me computer op tv aansluit)).
Beide opnames zijn zo'n 8 mb.
Call of Duty 2 Gameplay Short.wmv
Nederland 3 Opname Short.wmv
Binnenkort ga ik op kamers en in plaats van een tv wil ik een tvkaart in mijn pc zetten incl afstandsbediening. Nu vind ik het opnemen geen probleem.. het enige wat ik wil is een goed functionerende kaart met afstandsbediening en de beeldkwaliteit moet natuurlijk ook wel een beetje goed zijn. Opnemen doe ik toch niet. Nu zie ik dat de Hauppauge WinTV 150 erg populair is, maar die vind ik toch een beetje aan de dure kant...
Is er duidelijk verschil te merken tussen de WinTV 150 en bijv de Pinnacle PCTV 110i (30 euro goedkoper) of de WinTV Go (ook 30 euro goedkoper)? Ik zie door de bomen het bos echt niet meer en heb geen flauw idee welke ik nou moet nemen.
Hopelijk kan iemand me hierbij helpen
Anoniem: 177154
Alleen met het installeren moet je even kijken of je de goede cd neemt want dat staat er niet echt goed in. Want ze zeggen een cd met een stikker op de hoes maar dat zijn ze alle 2. Dus dat was even gokken en ik gokte toevallig de verkeerde cd
Maar voor de rest doet die het echt goed. Alleen is het wel lastig dat het geluid een klein beetje achter loopt maar daar merk je eigenlijk vrij weinig van. Dat achter lopen van het geluid is overigens niet altijd!!
Anoniem: 61820
Welke TV-kaart (< 100 euro) moet ik nemen als ik deze vooral wil gebruiken om beeld op te nemen van de kabel. Mijn leverancier is CAIWAY en ik heb dus een digitaal (40 zenders) als analoog signaal (20). Mijn digitale ontvanger gebruik ik nu zelden (alleen voor BBC)
Ik lees vaak dat de in de BBG aangeprezen Hauppauge niet uitmuntend in kwaliteit is.
inmiddels wel meer informatie gevonden (o.a. in de FAQ)
helaas niet echt concrete informatie over welke kaarten geschikt zijn voor digitaal signaal over de kabel. Wie heeft er ervaring? bv bij CAIWAY?
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 61820 op 07-08-2006 02:11 ]
Ik heb het aan de praat gekregen met windows media center met behulp van WINDVR3 (niet gratis)
Hier een screenshot van mijn media center.

Ook heb ik de bijgeleverde afstandsbediening aan de praat gekregen in media center je moet hiervoor
de pinnacle tv center installeren daarna ga je naar deze map:
C:\Program Files\Pinnacle\Shared Files\Programs\Remote en maak je hier een backup van.
Nu de-installeer je pinnacle tv center en zet je de backup van de remote map weer terug.
Nu open je de profiles.ini selecteer alles en delete alles en vervang het met deze:
;************************************************************************** ;************************************************************************** ;************************************************************************** ;************************************************************************** ;**** Mapeado de botones del mando a distancia para funcionar con el: ***** ;**** ***** ;**** Pinnacle Media Center ***** ;**** VLC/Imagenio ***** ;**** Media Portal ***** ;**** WINDOWS MCE2005 ***** ;**** ***** ;**** By Pino Productions 2005 ***** ;************************************************************************** ;************************************************************************** ;************************************************************************** ;************************************************************************** ; ; ; ; ; ; [default] ;************************************************************************** ;************************************************************************** ;Autorun ;HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run autorunkey=PMCRemote ;hardware ID: -1 = autodetect HWID=8 port=0 rc_filter=all rc_id1=1 rc_id2=15 ;************************************************************************** ;************************************************************************** ;WINDOWS MCE2005 key47=EXEC D:\WINDOWS\ehome\ehshell.exe ;************************************************************************** ;************************************************************************** ; ; ; ; ; ; [title -] [Media Center] ;************************************************************************** ;************************************************************************** ; Navigatie key63=KEYBOARD UP+^UP key62=KEYBOARD DOWN+^DOWN key61=KEYBOARD LEFT+^LEFT key59=KEYBOARD RIGHT+^RIGHT ; ; Selecteer key26=KEYBOARD ENTER+^ENTER ; ; Menu key29=KEYBOARD BACKSPC+^BACKSPC ; ; Numeriek key49=KEYBOARD 1+^1 key50=KEYBOARD 2+^2 key51=KEYBOARD 3+^3 key52=KEYBOARD 4+^4 key53=KEYBOARD 5+^5 key54=KEYBOARD 6+^6 key55=KEYBOARD 7+^7 key56=KEYBOARD 8+^8 key57=KEYBOARD 9+^9 key58=KEYBOARD 0+^0 ; ; Volume key15=KEYBOARD F9+^F9 key27=KEYBOARD F10+^F10 key60=KEYBOARD F8+^F8 ; ; Kanaal omhoog/omlaag key28=KEYBOARD PGDN+^PGDN key23=KEYBOARD PGUP+^PGUP ; ; Gelijk naar Live TV key38=KEYBOARD CTRL+T+^CTRL+^T ; ; TV Gids key24=KEYBOARD CTRL+g+^CTRL+^g ; ; Teletext key41=KEYBOARD CTRL+d+^d+^CTRL ; ; RECORD key39=KEYBOARD CTRL+r+^CTRL+^r ; ; Minimaliseren/Maximaliseren key45=KEYBOARD ALT+ENTER+^ALT+^ENTER ; ; Foto Zoomen key30=KEYBOARD ENTER+^ENTER ; ; TV key45=KEYBOARD CTRL+t+^CTRL+^t ; ; Radio key42=KEYBOARD CTRL+A+^CTRL+^A ; ; Afsluiten Media Center key47=KEYBOARD ALT+F4+^ALT+^F4 ; ; Doorspoelen vooruit key7=KEYBOARD CTRL+SHIFT+F+^CTRL+^SHIFT^F ; ; Doorspoelen achteruit key14=KEYBOARD CTRL+SHIFT+B+^CTRL+^SHIFT^B ; ; Afspelen key13=KEYBOARD CTRL+SHIFT+P+^CTRL+^SHIFT^P ; ; Pauze key21=KEYBOARD CTRL+p+^p+^CTRL ; ; Stop record key11=KEYBOARD CTRL+SHIFT+S+^CTRL+^SHIFT^S ; ; Vorige Pagina key22=KEYBOARD PGDN+^PGDN ; ; Volgende Pagina key19=KEYBOARD PGUP+^PGUP ; ;************************************************************************** ;************************************************************************** |
Verander het pad boven aan naar shell.exe naar het pad waar jij media center hebt geinstallerd.
Je kant alle commands veranderen naar eigen zin.
Hier 2 handige sites hiervoor
http://www.pinnaclefancenter.com/html/grundlagen_remote.html
http://www.microsoft.com/...ardresults.asp?Product=42
Ik heb dit van een spaans forum en heb deze aangepast.
Ik heb nu tevreden over de pinnacle kaart zolang je maar geen software van pinnacle zelf gebruikt.
Ik hoop dat ik iemand hiermee help het heeft mij wel veel geholpen!
[ Voor 5% gewijzigd door TomF op 13-08-2006 23:18 . Reden: Foutje in de .ini ]
Anoniem: 165114
Een goedkope (= zonder hardware encoding) PCI kaart.Anoniem: 165114 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 19:33:
pfff na het lezen van dit topic, en nog een aantal andere, heb ik eigenlijk nog steeds geen oplossing gevonden voor mijn probleem. ik wil een (eenvoudige) tvkaart waar ik mijn playstation of xbox op kan aansluiten(via gele tulpaansluiting) zodat ik een spelletje kan spelen op een van de 2 consoles en deze dan niet persé op de televisie aan te sluiten. Het maakt me niet uit wat ik er verder mee kan of niet kan en of het apparaat intern of extern is. welke kaart voldoet het beste aan mijn wensen?
De meeste kaarten verschillen vooral in Tuner ontvangst, maar omdat jij die helemaal niet gaat gebruiken zou ik gewoon de goedkoopste nemen.
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Echter heeft deze kaart WEL hardware encoding
Geen idee wat de kwaliteit is, maar als deze het zelfde is als mijn xfx kaart met de nvidia chip; zie je boven 2 fragmentjes!
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 159729 op 15-08-2006 13:30 ]
Die Dazzle*TV is dan toch prima?
en wat is het nut van hardware encoding?
[ Voor 16% gewijzigd door SURFivor op 15-08-2006 19:38 ]
Bijvoorbeeld internetten en tv kijken wil haast niet (ik heb een amd 3500+) dus ik heb hem ingeruild voor een hauppage pvr 150 met mpeg2 encoder die gebruikt dan maar 25% van me processor integenstelling tot de dazzle tv/pinnacle kaartjes die bijna 80 % gebruiken en het zappen gaat dan ook wat sneller ook omdat de processor minder word belast.
De beste koop is nu gewoon een hauppauge pvr kaart blijf weg van de pinnacle/dazzle kaartjes met de softwarematige mpeg2 encoder.
Ik heb zelf gekozen voor de Hauppauge pvr 150 retail en niet de 150mce omdat ik hierbij een afstandsdeniening krijg en ik toch geen gebruik van de analoge radio optie internet versie in win mce werkt net zo goed. En 33 euro voor een win mce afstandsbediening vind ik toch een beetje afzetterij.. terwijl de hauppauge remote het net zo goed doet.

[ Voor 22% gewijzigd door TomF op 15-08-2006 21:55 ]
Bedankt, daar kan ik wel wat mee.TomF schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:00:
Mischien eerst ff zoeken in de pricewatch?
Als ik jou was zou ik dan voor deze gaan http://tweakers.net/price...150MCE-(OEM)-prijzen.htmlAnoniem: 165114 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:04:
thnx. hmm... dat wordt een flinke zoektocht naar de goedkoopste dan.
Veel goedkoper krijg je geen 'goede' kaart
In je bericht staan ook plaatjes die inderdaad een groot verschil laten zien. Ik snap eigenlijk niet goed waarom de Hauppauge PVR 150 desondanks zo populair is in dit forum. Anyway, zijn er dan kaarten die het signaal op een andere (lees: betere) manier behandelen? Een externe tuner wil ik niet gebruiken. Ik zoek een kaart met een zo hoog mogelijke beeldkwaliteit, vooral de scherpte vind ik belangrijk. Verder is hardwarematige MPEG encoden ook wel prettig. Het enige wat hij moet kunnen is het (kabel)TV signaal weergeven en opnemen, de rest interesseert me niet. Prijs is voor mij ook relatief onbelangrijk, alles beneden 150 euro komt in aanmerking. Welke zou jij dan nemen?The_Doman schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:31:
Ik gebruik een externe tuner omdat de kwaliteit/verwerking van het composite signaal (tuner is intern ook aangesloten met composite) bij de PVR150/500 gewoon zeer slecht is. (tenminste onvoldoende voor mij)
Bij de drivers van de pvr150/500 is het beeld daarom standaard 'geblurred' doordat het slecht werkende comb filter (voor de composite verbinding) is uitgeschakeld.
Ik kan ervoor kiezen om 200euro? extra uit te geven voor een tv kaart intern. Maar ik wil eigenlijk gewoon een willekeurige laptop kopen en dan een usb?firewire? tv kaartje erbij.
Wanneer usb hier snel genoeg voor is, welk kaartje raden jullie dan aan. Gewoon voor simpel tv te kijken.
Anoniem: 165114
Ik overweeg ook om deze aan te schaffen, maar ik lees op verschillende sites (waaronder het 'forum' van pczaak (woon daar toevallig in de buurt) dat het een hel is om dat ding te laten werken onder xp. zou dat echt zo balen zijn of zou het wel mee vallen?TomF schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:18:
[...]
Als ik jou was zou ik dan voor deze gaan http://tweakers.net/price...150MCE-(OEM)-prijzen.html
Veel goedkoper krijg je geen 'goede' kaart
Anoniem: 186175
Ik snap het niet helemaal meer.
Ik ben op zoek naar een tv kaart en software met afstandbediening. Ik zil graag mce maar dat kan ik niet krijgen voor mijn pc. (kan alleen oem versies krijgen) Ik weet nou echt niet wat ik moet hebben. Ik heb PCzapper gezien maar dat is om door je afbeeldingen enz heen te bladeren. Maar ik wil graag tv op mijn pc en opnemen en ook nog fm radio
Wat is nou een goede kaart met software en afstandbediening om optenemen enz. Dus mce maar dan op Windows XP. En bestaan er ook tv kaarten waarmee je door je afbeeldingen heen kunt bladeren?
De hauppage PVR350 heeft dit allemaal, alleen het door afbeeldingen bladeren is met de mee geleverde software volgens mij niet mogelijk.Anoniem: 186175 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 20:42:
Hey
Ik snap het niet helemaal meer.
Ik ben op zoek naar een tv kaart en software met afstandbediening. Ik zil graag mce maar dat kan ik niet krijgen voor mijn pc. (kan alleen oem versies krijgen) Ik weet nou echt niet wat ik moet hebben. Ik heb PCzapper gezien maar dat is om door je afbeeldingen enz heen te bladeren. Maar ik wil graag tv op mijn pc en opnemen en ook nog fm radio
Wat is nou een goede kaart met software en afstandbediening om optenemen enz. Dus mce maar dan op Windows XP. En bestaan er ook tv kaarten waarmee je door je afbeeldingen heen kunt bladeren?
Een ander voorbeeld is de pinnacle PCTV 50i, is ook met afstandsbediening, maar zonder mpeg encoder.