Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:34
ik heb al een tijdje een pvr150 mce.
leuk kaartje heeft maar even goed gewerkt tot ik me systeem opnieuw instaleerde:(.
nu heb ik tijd over om er goed na te kijken.

met chris tv heb ik haar scherp beeld maar geen geluid.
met Dscaler heb is af en toe geluid met haperde psst er tussen(zo geluid dat je heb bij sneeuw tv).

Eigenlijk wil ik chris tv blijven gebruiken omdat dit gewoon een goed programma is.
(buiten het feit om dat ik niet goed weet hoe het werk, 45 min opnemen is dat ook ruim 1.5gb, lijkt me overdreven maar wel is avi :S)
dus tips om de hardware encoder goed te laten werken is meegenomen.

ik ga deze kaart vooral gebruiken om tv programma's op te nemen om later terug te kijken.

Ik heb geprobeert
- kaart herinstalleren
- driver update
- geluids driver update
- meerdere tv progs, lees chris tv en Dscaler.

ik weet dus niet meer waarom ik geen geluid uit deze kaart krijg, geluid geen via pci dus geen gekut met intern kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
wd200 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 23:45:
ik heb al een tijdje een pvr150 mce.
leuk kaartje heeft maar even goed gewerkt tot ik me systeem opnieuw instaleerde:(.

dus tips om de hardware encoder goed te laten werken is meegenomen.

ik weet dus niet meer waarom ik geen geluid uit deze kaart krijg, geluid geen via pci dus geen gekut met intern kabeltje.
Ga gewoon naar www.hauppauge.tv haal daar het WINTV2000 programma.
Hiermee zal de kaart gewoon goed moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:12

TheVMaster

Moderator WOS
Yeaah..ik heb een nieuwe gekocht (mijn Dazzle 2006 sucks:p). 'k heb nu de Hauppauge PVR-500 ;) met dubbele tuner....SUPER in combinatie met Windows XP MCE en mijn XBOX 360 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18507

Zal ik gaan voor een nVidia NVTV of een Sapphire Theatrix (met ATi Theater 550 pro chip) In reviews komt altijd de theater bovenaan en de NVTV of helemaal onderaan of gelijk met de ATi. Beiden zijn overigens bij Salland nu te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:34
The_Doman schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 02:21:
[...]

Ga gewoon naar www.hauppauge.tv haal daar het WINTV2000 programma.
Hiermee zal de kaart gewoon goed moeten werken.
deze geeft een fout tijdens het opstarten van de applicatie :S.
eigenlijk wil ik het liefst chris tv, goede kwaliteit en opnemen gaat vrij makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
wd200 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 13:24:
[...]
deze geeft een fout tijdens het opstarten van de applicatie :S.
eigenlijk wil ik het liefst chris tv, goede kwaliteit en opnemen gaat vrij makkelijk
WINTV2000 moet gewoon functioneren met je Hauppauge 150 kaart.
Heb je wel ALLES geinstalleerd?
Buiten de basisdriver heb je de volgende bestanden nodig om WINTV2000 te laten werken.

Kijk hiervoor op de support pagina van Hauppauge
- Driver DLL update (bevat additionele bestanden voor WinTV2000)
- Hauppauge MPEG decoder
- De WinTV2000 applicatie natuurlijk.

ChrisTV heeft bij mij nog niet goed gewerkt in combinatie met mijn PVR150 kaartjes, misschien zal ik de laatste versie weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91561

Hauppage PVR-350

Na enkele jaren zonder video recorder gezeten te hebben, begon ik het meer meer irritant te vinden om bepaalde programma's en films niet kunnen (be)kijken. DVD recorders met een harde schijf vind ik nog te duur echter een goede TV-kaart voor in mn PC met recorder mogelijkheden, leek mij een goed alternatief.
Na wat onderzoek en lezen van veel recensies, voornamelijk in dit topic, heb ik gekozen voor een Hauppage PVR 350.

Waarom een PVR 350?

De kaart heeft een TV-out, en een afstands bediening. 2 uur voor een monitor naar een opgenomen film kijken kan, maar liever zit ik op een comfortabele stoel voor de tv :)
Een afstandsbediening is dus wel zo handig.

Recorder functies. Ik heb een 250 Gig harde schijf. Aan ruimte gebrek voor de opnames hoef ik voorlopig niet te denken :)

De kaart heeft hardwarematige MPEG 2 omzetter zodat ik mijn oude videobanden kan coderen zonder dat ik gelijk mijn pc voor uren niet meer soepel kan gebruiken omdat anders de processor belasting dusdanig hoog wordt dat mn PC erg traag wordt (Pentium 4 2.4 Ghz)

Kaart dus besteld en binnen 3 dagen binnen gekregen.
De kaart is geleverd met alle benodigde aansluit snoeren en en duidelijke handleiding in het Nederlands.

Een vrij PCI slot gezocht, kaart en de software geinstalleerd.
Cabel aangesloten (casema).
Oeps, zwart beeld en geen geluid. Diverse instellingen in de software van de kaart veranderd zonder effect.
De kaart in een ander PCI slot gedaan (van slot 3 naar slot 4 op een Asus P4P800) en.....alles werkt direkt.....

Automatisch de kanalen laten zoeken werkt uitstekend. Sommige kanalen even handmatig iets nauwkeuriger gezet.
1 of 2 kanalen liep het geluid niet in sync maar dat is opgelost door bij het audio gedeelte te kiezen voor mono ipv stereo.

De kanalen op mijn eigen volgorde gezet en de radio stations onder enkele presets opgeslagen.

Voorlopige conclusie: Ik vind het beeld prima (Samsung 970P en Loewe planus). De instellingen in de software zijn ruim voldoende.

De recorder software doet wat het moet doen.

Met uitzondering van het wisselen van het PCI slot is de installatie vlekkeloos verlopen.

:) :)

Ik ben blij met mijn keuze.
Mijn dank gaat uit naar de TS en alle ervaringen die mij heben geholpen om tot deze keuze te komen.

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 21:26
Heeft iemand enig idee waar dit volgende probleem aan ligt?

Ik heb mijn videorecorder aangesloten op de comp dmv tulp aansluitingen in een hauppauge pvr150. Als ik de video bekijk, is er geen probleem, als ik hem echter ga capturen, dan verschijnen er soms allerlei blokjes in het beeld. En dan heb ik het over grote blokjes, over ongeveer de helft van het beeld. Het lijkt een beetje op tearing, maar dan in de vorm van grote blokjes. Aan de gekozen kwaliteit kan het niet liggen, mpeg 2 op dvd kwaliteit.

Dan schrijft hij ongeveer 8Mbit p/s weg toch...dan kan het toch bijna niet aan mn HD liggen. Die bovendien ook nog eens erg snel is. Maxtor Sata 7200rpm, 16mb cache.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb gister een tv-pvr 150 gekocht. Werkt allemaal perfect. Is het mogelijk om nu in de toekomst een 2e (en 3e) kaart erbij te prikken? zodat je dus 2 (of 3) zenders kan opnemen? of 1 opnemen en 1 kijken? ik kan niet echt ergens een antwoord vinden, ik heb wel het vermoeden dat het kan omdat meerdere de mensen hier 2 kaarten hebben. Werken ze samen dan of start je gewoon 2 x tv2000 op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133139

Ik mis inderdaad ook de (Ati) AIW kaarten. Afhankelijk van de versie, heb je een goede tot een enorme hoeveelheid connectie opties, is de bijgeleverde software redelijk volledig, en als je geen idioot GPU intensieve 3D games speelt is dit een qua prijs heel gunstig alternatief.
Ik gebruik er al jaren een ik ben aan mijn 3e bezig, en als je je grafische kaart moet/wil upgraden valt de extra prijs voor een AIW variant erg mee, en juist omdat het 1 apparaat is, heb je ook minder ellende met minder goed samenwerkende componenten.....

Wat betreft de software mis ik de WinAmp plugin:
http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=138360
(Zelf overigens geen ervaring mee, maar voor de volledigheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

masser120 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:33:
Ik heb een vraag:

Ik heb een PCTV 100e en ik heb een probleem. Bij het zoeken naar kanalen krijg ik een unhandled exception:

[...]

Dit is versie 2.01 en updaten naar 2.02 helpt niet :(. Ook leuk dat ze een dooie link hebben geplaatst voor de update naar versie 2.10 :( :X |:(

Wat moet ik dan doen (support Pinnacle duurt toch veel te lang...)
er moet ergens iets niet ingevuld zijn (een listbox/combobox of zo)
wsch ergens waar je een land moet kiezen

[ Voor 14% gewijzigd door H!GHGuY op 26-03-2006 15:19 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:16
tennisbal schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:29:
ik heb gister een tv-pvr 150 gekocht. Werkt allemaal perfect. Is het mogelijk om nu in de toekomst een 2e (en 3e) kaart erbij te prikken? zodat je dus 2 (of 3) zenders kan opnemen? of 1 opnemen en 1 kijken?
Ja, dit kan, ik heb zelf een PVR500, wat eigenlijk niets anders is dan twee PVR150's op 1 bordje gesoldeerd.
ik kan niet echt ergens een antwoord vinden, ik heb wel het vermoeden dat het kan omdat meerdere de mensen hier 2 kaarten hebben. Werken ze samen dan of start je gewoon 2 x tv2000 op?
Ik gebruik geen tv2000, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Wel kan ik met andere programma's gewoon allebei de kaarten (1 x PVR500 = 2 x PVR150) tegelijkertijd gebruiken

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Wirf schreef op maandag 27 maart 2006 @ 10:44:
[...]

Ja, dit kan, ik heb zelf een PVR500, wat eigenlijk niets anders is dan twee PVR150's op 1 bordje gesoldeerd.

[...]

Ik gebruik geen tv2000, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Wel kan ik met andere programma's gewoon allebei de kaarten (1 x PVR500 = 2 x PVR150) tegelijkertijd gebruiken
Ik ehb dus ook een PRV-500 (superkaartje) overigens in combinatie met Windows XP MCE (met xbox360 als extender).

Wat ik mij nu afvraag he...weet iemand hoe je de zenders kunt fine-tunen (vanuit MCE), ik gebruik overigens NIET de wintv2000 applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
is het iemand gelukt om 3 hauppage 150 kaarten in een pc te bouwen en dan 2 zenders opnemen en 1 kijken? of is dit niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonceng
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@ Floppydos: draai jij ook Windows XP en een cpu met HT?

Sinds paar dagen heb ik een hauppage wintv pvr-350 en ik krijg hem gewoon niet aan de praat.

systeem: P4 2.8C, Asus P4C800 deluxe, ATI X850 XT PE AGP, SB Live audiocard en er draait op Windows XP Pro met SP2

Het probleem is dat zodra WinTV 2000 opgestart wordt, de pc gelijk gaat hangen.

Geprobeerd:
- ander PCI slot
- volgens de instructie van Hauppage bij installatieproblemen op Windows XP
- driver uit CD
- laatste driver uit de site van Hauppage zelf
- HT uitgeschakeld bij Task Manager

Ik heb die kaart ook geprobeerd op mijn ander pc'tje: P3 1200, Asus TUSL2-C, ATI 9500, SB Live en Windows XP Pro + SP2.
Hier exact hetzelfde probleem ook.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
bonceng schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:34:
@ Floppydos: draai jij ook Windows XP en een cpu met HT?

Sinds paar dagen heb ik een hauppage wintv pvr-350 en ik krijg hem gewoon niet aan de praat.

systeem: P4 2.8C, Asus P4C800 deluxe, ATI X850 XT PE AGP, SB Live audiocard en er draait op Windows XP Pro met SP2

Het probleem is dat zodra WinTV 2000 opgestart wordt, de pc gelijk gaat hangen.

Geprobeerd:
- ander PCI slot
- volgens de instructie van Hauppage bij installatieproblemen op Windows XP
- driver uit CD
- laatste driver uit de site van Hauppage zelf
- HT uitgeschakeld bij Task Manager

Ik heb die kaart ook geprobeerd op mijn ander pc'tje: P3 1200, Asus TUSL2-C, ATI 9500, SB Live en Windows XP Pro + SP2.
Hier exact hetzelfde probleem ook.
mischien pc aarden? ik heb dezelfde kaart zaterdag gekocht en werkte direct perfect. ervoor zeer veel gekloot met een pctv pro (zobnder succes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 00:36

ThaHandy

Discovery Channel

tennisbal schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:12:
is het iemand gelukt om 3 hauppage 150 kaarten in een pc te bouwen en dan 2 zenders opnemen en 1 kijken? of is dit niet mogelijk
icm met MCE is me dat wel gelukt met 2 PVR500MCE kaarten = 4 zenders tegelijk opnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:04
tennisbal schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:12:
Ik heb een PVR350 en een PVR500 in een pc en dat werkt prima. (Niet met MCE = max 2 tuners) Ik doe dat met GBPVR op het forum daar lees ik over mensen met zelfs 6 tuners in een systeem en schijnt geen probleem te zijn.

@The handy
Ben benieuwd hoe je dat voorelkaar gekregen hebt aangezien MCE max 2 analogetuners onderstuent

[ Voor 11% gewijzigd door leonbong op 27-03-2006 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonceng
  • Niet online
tennisbal schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:45:
[...]

mischien pc aarden? ik heb dezelfde kaart zaterdag gekocht en werkte direct perfect. ervoor zeer veel gekloot met een pctv pro (zobnder succes)
Ik heb geen verstand van elektriciteit, ik woon in een oude flat dus ik denk dat de stopcontacten niet geaard zijn.
Maar voor die kaart heb ik een pctv pro in zitten en die heeft altijd al goed gewerkt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 00:36

ThaHandy

Discovery Channel

leonbong schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:49:
[...]

Ik heb een PVR350 en een PVR500 in een pc en dat werkt prima. (Niet met MCE = max 2 tuners) Ik doe dat met GBPVR op het forum daar lees ik over mensen met zelfs 6 tuners in een systeem en schijnt geen probleem te zijn.

@The handy
Ben benieuwd hoe je dat voorelkaar gekregen hebt aangezien MCE max 2 analogetuners onderstuent
de 2 analoog+1digitale tuner is een standaard limit om waarschijnlijk the compatibaliteit/werking van MCE te garanderen

als je de kaart installeerd staat deze wel in MCE maar disabled/verborgen in MCE zelf("EnabledForMCE"=dword:00000000)
dmv wat tuner instellingen aan te passen in het register kan je die heel makkelijk (als je dezelfde tuner gebruikt wel) aanzetten, het is een beetje kijken vergelijken en aanpassen gebeuren

[rml]ThaHandy in "[ XP MCE] Media Center 2005 Tips & Tricks"[/rml]

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/mce4recs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:26

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Zijn er eigelijk al tv kaarten aangekondigt als de Hauppauge PVR150 maar dan met een PCI-E 1x of 4x poort? Zodat die poorten eindelijk gebruikt kunnen worden op die nieuwe moederborden. En dan wordt mn keus voor een moederbord al een stuk makkelijker :)...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
ATI heeft een dual-tuner met PCI-E1X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonceng
  • Niet online
Is er een verschil tussen de modellen van wintv pvr-350 eigenlijk? Ik heb net gemerkt dat ik model 991 heb terwijl op de site van Hauppage alleen 2 modellen staan aangegeven: 990 voor NTSC en 993 voor PAL/SECAM.

Zou dat de reden kunnen zijn dat mijn kaartje niet werkt?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hoe zit het met DVB-s kaarten?
Ik woon achteraf waar alleen maar satelliet te ontvangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

104831

Hoe zit het met DVB-s kaarten?
Deze geven een veel beter beeld dan analoge TV kaarten, omdat het digitale satelliet signaal nu eenmaal beter van kwaliteit is dan het analoge signaal.

Nadelen:
Windows MCE heeft geen/slechte ondersteuning voor DVB-s kaarten
Zappen (veel) duurt langer.

Ik heb een Skystar2 kaart met een Phoenix interface en CanalDigitaal kaart, subliem beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:12

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Misschien beetje spuit 11 achtig. Ik mis IUVCR in de topic start( www.iulabs.com uit m'n hoofd ).

Dat programma werkt ook perfect ( opnemen / codecs kiezen voor geluid en beeld, evt zelf filters invoeren e.d )

en schedulen zit er ook perfect in.

Ik heb via een VGA naar composite mijn televisie aangesloten als tweede monitor op m'n PC ( dual monitor setup ). En er loopt een audio kabel van m'n pc naar m'n stereo installatie.

Overigens mijn televisie staat in de 1e hoek van de kamer, mijn pc in de andere. er ligt ongeveer 15m composite en audio kabel om bij de tv / stereo te komen.

Via m'n Leadtek TV2000XP Deluxe kaart neem ik alles op en encode ik het met lame MP3 en DIVX 6 realtime naar AVI. ( ongeveer 1 a 1.5 gb opname voor 1 uur met zeer goede kwaliteit ).

Ik heb overigens een Asus P4P800 , 1gb mem en een Intel P4 2.6 met HT op Windows XP pro.

Als ik dan wat opgenomen heb sleep ik gewoon m'n afspeel window naar m'n TV toe :)

Kwaliteit is vele malen beter dan wanneer ik opneem met ( nieuwe ) videobanden op m'n Sony videorecorder.

[ Voor 8% gewijzigd door mkleinman op 28-03-2006 09:12 . Reden: ff specs vergeten. ]

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-06 10:20
Wat is trouwens de kwaliteit van deze kaarten? Als ik zo soms bij Dixons kijk ziet hun TV er enorm lelijk uit,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
bonceng schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:01:
Is er een verschil tussen de modellen van wintv pvr-350 eigenlijk? Ik heb net gemerkt dat ik model 991 heb terwijl op de site van Hauppage alleen 2 modellen staan aangegeven: 990 voor NTSC en 993 voor PAL/SECAM.

Zou dat de reden kunnen zijn dat mijn kaartje niet werkt?
Nee aangezien mijn pvr350 een 988 is. Het nummer zegt iets over de tuner revisie en of type tuner.
PS Mijn pvr350 is uit 2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
welk programma kan ik het best gebruiken om de hauppage afstandbediening te programmeren voor bv winamp? de ini file handmatig editen zie ik niet echt zitten, nogal omslachtig eerlijk gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:13
Ik heb nu een Pinnacle PC-TV Pro die ik prima vind. Maar mijn moederbord heeft maar 2 beschikbare PCI sloten. Waarvan er nu 2 bezet zijn: Raid kaart en PC-TV. Nou wil ik een X-FI gaan kopen, maar toch nog TV kunnen kijken op de PC. Oplossing: Externe TV kaart! Kan ik hem gelijk ook op m'n laptop gebruiken

Nou heb ik hier nog zeer weinig verstand van... Mijn eisen zijn;
- Compatible met DScaler!!!
- Goed beeld
- Het liefst geen 100% CPU nodig, 80% is prima ;)
- Stereo

Wat niet uitmaakt:
- Teletekst
- Afstandsbediening
- FM Tuner

Budget maakt opzich ook niet zo heel veel uit, ik zat te denken zo'n 50 tot 100 euro, maar als het iets meer is en veel beter, dan wil ik er gerust over nadenken

Ik zat te denken aan een Leadtek Winfast USB 2, vanwege de prijs: 69,-

Als alternatief zat ik te denken aan:
Pinnacle Systems Studio PCTV 100E USB 2.0 Extern € 99,95

En als laatste paar alternatieven:
Pinnacle Systems Studio PCTV 50e USB 2.0 Extern € 79,95
Hauppauge WinTV HVR900 USB 2.0 Extern € 99,95
Hauppauge WinTV USB USB 2.0 Extern € 49,95
Hauppauge WinTV-PVR-USB2 USB 2.0 Extern € 139,95

Kan iemand mij advies geven ? :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Sluuut schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:25:
Ik heb nu een Pinnacle PC-TV Pro die ik prima vind. Maar mijn moederbord heeft maar 2 beschikbare PCI sloten. Waarvan er nu 2 bezet zijn: Raid kaart en PC-TV. Nou wil ik een X-FI gaan kopen, maar toch nog TV kunnen kijken op de PC. Oplossing: Externe TV kaart! Kan ik hem gelijk ook op m'n laptop gebruiken

Nou heb ik hier nog zeer weinig verstand van... Mijn eisen zijn;
- Compatible met DScaler!!!
- Goed beeld
- Het liefst geen 100% CPU nodig, 80% is prima ;)
- Stereo

Wat niet uitmaakt:
- Teletekst
- Afstandsbediening
- FM Tuner

Budget maakt opzich ook niet zo heel veel uit, ik zat te denken zo'n 50 tot 100 euro, maar als het iets meer is en veel beter, dan wil ik er gerust over nadenken

Ik zat te denken aan een Leadtek Winfast USB 2, vanwege de prijs: 69,-

Als alternatief zat ik te denken aan:
Pinnacle Systems Studio PCTV 100E USB 2.0 Extern € 99,95

En als laatste paar alternatieven:
Pinnacle Systems Studio PCTV 50e USB 2.0 Extern € 79,95
Hauppauge WinTV HVR900 USB 2.0 Extern € 99,95
Hauppauge WinTV USB USB 2.0 Extern € 49,95
Hauppauge WinTV-PVR-USB2 USB 2.0 Extern € 139,95

Kan iemand mij advies geven ? :)
ik heb ook gekeken voor een usb, maar heb er vanaf gezien. Het leek me handig dat ie op m'n laptop aangesloten kon worden, maar is irritant als je in ene andere stad zit waar de kabelindeling weer anders is. Plus het feit dat hardware encoding er niet bij zit heb ik de hauppage wintv 150 gekocht. Ideaal kaartje (had hiervoor een pctv pro maar werkte niet meer en vond het maar een brakke kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ik heb zitten kloten met wat programma's om de afstandbediening (hauppage pctv150)goed werkend te krijgen met winamp ed maar werkt niet lekker. De ini file bewerken lijkt me zo tijdrovend. Waar kan ik kant en klare .ini downloaden? is nergens te vinden :(

[ Voor 6% gewijzigd door Tennisbal op 01-04-2006 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonceng
  • Niet online
Mijn PVR-350 was blijkbaar defect. Ik heb hem omgeruild voor PVR-150 en gelijk in één keer aan de praat gekregen.

Wat een verschil met mijn PCTV Pro zeg, het beeld van de PVR-150 is zo vele malen scherp!
Zijn geld dubbel en dwars waard.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurp5
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-06 13:38
ik zou ook graag een tvkaarttje willen.
Ik wil er onder linux mee tv kijken en met afstand bediening kunnen bedienen.
welke kaart zou ik nemen(hauppage of pinnacle)
ik zag bij pinnacle wel 2 leuke kaartjes:de 50i en de 110i (wat is het verschil daar tussen)
en bij hauppage de pvr-150

wat is dan beter( het liefst heb ik toch wel de 50i want die is goedkoper.
maar ik wil ook wel de pros en cons van die andere kaartjes weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dream1900
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-02-2024
voor een aantal mensen dat de hauppauge pvr kaart niet aan de praat kreeg heb ik een ervaring te delen. ik heb eerst eens een wintv Go gekocht, maar daarna omgeruild voor een PVR 150 omdat ik de kwaliteit te laag vond. ben er nu tevreden mee.
wat bleek was dat er nog wat "restjes" op mijn pc stonden ergens, ook na deinstallatie van alle software etc. ik moest toen eerst (na lang gezocht te hebben) een klein programmatje draaien wat als ik het me goed herinner wat regels uit het registry verwijderde. daarna werkte het allemaal weer. programma heet HCWclear.

dan nu een vraag voor mijzelf. ik heb dus al een tijdje plezier van mn pvr 150 maar sinds een paar dagenkan ik win tv niet meer opstarten door op mijn afstandbediening op de "TV" knop te drukken, dat werkte voorheen dus wel. heb zover ik weet niets veranders op mn pc behalve dat ik mn dvd brander eruit heb gehaald. alle andere features werken nog wel. luxe probleem dus, kan het nog gewoon met de muis doen. suggestions anyone? ik run windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128933

tennisbal schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 19:40:
[...]

ik heb ook gekeken voor een usb, maar heb er vanaf gezien. Het leek me handig dat ie op m'n laptop aangesloten kon worden, maar is irritant als je in ene andere stad zit waar de kabelindeling weer anders is. Plus het feit dat hardware encoding er niet bij zit heb ik de hauppage wintv 150 gekocht. Ideaal kaartje (had hiervoor een pctv pro maar werkte niet meer en vond het maar een brakke kaart)
Het mooie aan die PVR usb is dat ie wel hardware encoding heeft.
Check de site maar: http://www.hauppauge.com/pages/products/data_pvrusb2.html
Dus als je er 1 van gaat kopen zou ik zeker deze aanraden, want het is de enigste externe met hardware mpeg2 chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 00:07
Leuk topic, maar wat een ontzettend karige topicstart, dat specs overzicht kun je dan net zo goed weglaten want die is zowat hetzelfde voor de genoemde kaarten.

als er staat MPEG2: Ja wil dat dan zeggen dat de kaart een MPEG2 encoder aan boord heeft?
Want natuurlijk kun je met elke kaart in MPEG2 opnemen, met een softwarematige encoder... maar dat wil ik helemaaaal niet.

Bestaan er trouwens geen MPEG4 kaarten? Met een hardwarematige MPEG4 encoder dus? Heb een oude SAA17... Philips kaartje, gebruik het niet zo vaak want hij heeft geen encoder aanboord en de pc is te sloom om realtime MPEG2 in goede kwaliteit op te nemen..
Ik zou nu echt geen MPEG2 kaart willen... zonde van al die schijfruimte! Heb toch dvdspeler die ook mpeg4 afspeelt net als de meesten die ik ken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dream1900
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-02-2024
als er staat MPEG2: Ja wil dat dan zeggen dat de kaart een MPEG2 encoder aan boord heeft?
Want natuurlijk kun je met elke kaart in MPEG2 opnemen, met een softwarematige encoder... maar dat wil ik helemaaaal niet.
dat is inderdaad altijd even opletten. de meeste kaarten die over een hardwarematige encoder beschikken vermelden dat meestal.
Bestaan er trouwens geen MPEG4 kaarten? Met een hardwarematige MPEG4 encoder dus?
voor zover ik weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173020

Een tijdje geleden stelde iemand de vraag of er ervaring is met de Cinergy 250. Toen heeft niemand gereageerd ... is er inmiddels iemad die die kaart heeft gekocht/getest?

Mic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi,

En ik zag ook dat Cinergy 800e/i PVR op komst is. Heeft iemand die al gezien?

http://pressen.terratec.n...de=thread&order=0&thold=0

Mic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Jazco2nd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 08:54:

Bestaan er trouwens geen MPEG4 kaarten? Met een hardwarematige MPEG4 encoder dus? Heb ..
Plextor heeft een externe usb2 tuner met een mpeg4-chip aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
ik wil toch wel een interne oplossing..
even gegoogled.. YUAN en NEXX hebben mpeg4 tvkaarten, maar verkopen alleen aan resellers...
Bij de Nexx staat dat hij ook audio harwarematig encodeert.

[ Voor 38% gewijzigd door Jazco2nd op 09-04-2006 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazco2nd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 08:54:
Leuk topic, maar wat een ontzettend karige topicstart, dat specs overzicht kun je dan net zo goed weglaten want die is zowat hetzelfde voor de genoemde kaarten.

Bestaan er trouwens geen MPEG4 kaarten? Met een hardwarematige MPEG4 encoder dus? Heb een oude SAA17... Philips kaartje, gebruik het niet zo vaak want hij heeft geen encoder aanboord en de pc is te sloom om realtime MPEG2 in goede kwaliteit op te nemen..
Ik zou nu echt geen MPEG2 kaart willen... zonde van al die schijfruimte! Heb toch dvdspeler die ook mpeg4 afspeelt net als de meesten die ik ken..
Als je goed leest staat er Hardware compression. Lijkt me wel een hardware encoder, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Nou dan ben ik blind, maar mijn browser niet, heb ctrl+f erop los gelaten, ik heb het over deze stukjes:
Hauppauge Pvr150

http://members.home.nl/wilcopeters/pvr150.jpg

Interface: PCI
Intern/extern: Intern
Audio: Stereo
MPEG1 opname: Ja
MPEG2 opname: Ja
VCD branden: Ja
DVD branden: Ja
Radio: Nee
Ingangen: Composiet, S-Video
Audio-ingang: Ja
Audio-uitgang: Ja
Teletekst: Nee
Afstandsbediening: Ja
Time-shifting: Ja
in de hele TS staat het woord Hardware niet..

ik weet ook wel dat ze mpeg2 hardware encoder hebben, maar niet iedereen weet dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KolonisT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:06
Anoniem: 173020 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 12:45:
Een tijdje geleden stelde iemand de vraag of er ervaring is met de Cinergy 250. Toen heeft niemand gereageerd ... is er inmiddels iemad die die kaart heeft gekocht/getest?

Mic
Ik stelde die vraag en omdat niemand reageerde, heb ik 'm maar gekocht ;-)

Mijn ervaringen zijn positief. De beeld- en geluidskwaliteit is gewoon hetzelfde als van de Cinergy 600. De software trouwens ook, dus daarvoor ben ik nog naar iets anders op zoek. Alleen RDS, wat de Cinergy 600 wel ondersteunt, wordt door de 250 niet ondersteund, maar die mis ik niet.

Voor de volledigheid: de Cinergy 250 is gewoon een analoge tv-kaart zonder hardwarematige mpeg2-encoder en is dus niet compatible met MCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KolonisT schreef op maandag 10 april 2006 @ 15:49:
[...]

Ik stelde die vraag en omdat niemand reageerde, heb ik 'm maar gekocht ;-)

Mijn ervaringen zijn positief. De beeld- en geluidskwaliteit is gewoon hetzelfde als van de Cinergy 600. De software trouwens ook, dus daarvoor ben ik nog naar iets anders op zoek. Alleen RDS, wat de Cinergy 600 wel ondersteunt, wordt door de 250 niet ondersteund, maar die mis ik niet.

Voor de volledigheid: de Cinergy 250 is gewoon een analoge tv-kaart zonder hardwarematige mpeg2-encoder en is dus niet compatible met MCE.
Bedankt KolonisT!

Zou het mogelijk zijn om een stukje te capturen in DVD-kwaliteit en een link hier te plaatsen? Ik zou graag met eigen ogen willen zien, ter vergelijking. Ik heb al een aantal korte stukjes van andere kaarten.

Is de software van Terratec echt zo brak dat je er meteen iets anders voor moet zoeken? Kan je het ook laten weten als je iets gevonden hebt wat geschikt is?

Mic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 173020 schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:03:
[...]
Zou het mogelijk zijn om een stukje te capturen in DVD-kwaliteit en een link hier te plaatsen
DVD kwaliteit vanaf een PAL signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Noork schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:49:
[...]

DVD kwaliteit vanaf een PAL signaal?
Wat ik bedoel is een voldoende hoge kwaliteit zodat niet de encoding de kwaliteit bepaalt, maar de kwaliteit de tv-kaart (+ het inkomend signaal) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:40
Gisteren een PVR-150 MCE gehaald. Had MCE al draaien, maar met TV-tuner is het echt een meesterlijk pakketje.
Gisteren ff snel een beetje ermee lopen klooien en het werkt echt lekker, beeld is wmb. prima...
Binnenkort nog ff een tweede (en missch. derde) kaart bijkopen zodat tegelijkertijd opnemen ook mogelijk wordt.

Weet iemand of je tegelijk van twee tuners kunt opnemen, de derde kunt gebruiken om TV te kijken en dan evt. ook nog internetten en wat downloaden op de PC, zonder dat het opgenomen beeld schokkerig gaat worden?
Gaat om een P4 2,53Mhz, 512MB RDRAM, 2 schijven.

Of is het ueberhaupt praktisch niet mogelijk om je opnames te verkloten doordat je teveel tegelijk wilt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136269

Ik wil ook wel graag tv gaan kijken op mijn pc. Als ik het topic een beetje doorlees lijkt de Haupage pvr 150 de beste beeldkwaliteit te hebben. Dat is voor mij het belangrijkste.
Ik draai win xp pro en vraag me af of die kaart daaronder werkt, of alleen echt onder mce?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 09:10
Heeft iemand ervaring met KNC One (http://www.knc1.com) of Techno Trend (http://www.technotrend.de/english/firm/aboutus1.html) tv kaarten?

[ Voor 48% gewijzigd door Klaus_1250 op 18-04-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15
Anoniem: 136269 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 17:59:
Ik wil ook wel graag tv gaan kijken op mijn pc. Als ik het topic een beetje doorlees lijkt de Haupage pvr 150 de beste beeldkwaliteit te hebben. Dat is voor mij het belangrijkste.
Ik draai win xp pro en vraag me af of die kaart daaronder werkt, of alleen echt onder mce?
De PVR-150 werkt normaal onder XP en heeft een losse remote control, bij de PVR-150MCE heeft men die achterwege gelaten omdat daarbij toch al alles met de MCE remote bediend wordt.
Meer info op : http://www.hauppauge.com/pages/products/data_pvr150.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
jeronimo2003 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 18:54:
[...]

De PVR-150 werkt normaal onder XP en heeft een losse remote control, bij de PVR-150MCE heeft men die achterwege gelaten omdat daarbij toch al alles met de MCE remote bediend wordt.
Meer info op : http://www.hauppauge.com/pages/products/data_pvr150.html
Ik heb zelf op mijn desktop de normale pvr-150 in zitten, hij werkt zowel onder windows xp home/pro als onder windows xp mce, alleen werkt de ab niet geheel goed maar daarvoor lees je een stukje in de TS.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazco2nd schreef op maandag 10 april 2006 @ 01:52:
Nou dan ben ik blind, maar mijn browser niet, heb ctrl+f erop los gelaten, ik heb het over deze stukjes:
[...]

in de hele TS staat het woord Hardware niet..

ik weet ook wel dat ze mpeg2 hardware encoder hebben, maar niet iedereen weet dat...
Oeps we hebben het over verschillende kaarten. Ik heb het over de Hauppauge PVR usb 2.0, en jij dus niet. Ik dacht dat je op mij reageerde van dat er wel mpeg kon worden opgenomen maar niet hardware. Maar dat was dus algemeen bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:16
matthijst schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:24:
Weet iemand of je tegelijk van twee tuners kunt opnemen, de derde kunt gebruiken om TV te kijken en dan evt. ook nog internetten en wat downloaden op de PC, zonder dat het opgenomen beeld schokkerig gaat worden?
Dit zou goed mogelijk moeten zijn.
Of is het uberhaupt praktisch niet mogelijk om je opnames te verkloten doordat je teveel tegelijk wilt doen?
Het is wel mogelijke om je opnames te verkloten doordat je computer te druk bezig is.
Ik heb bijvoorbeeld al een aantal opnames verkloot doordat mijn harde schijf het allemaal niet meer bij kon benen. Maar ik deed toen wel iets meer dan alleen opnemen en surfen/downloaden.

Disclaimer: Ik gebruik geen MCE of P4's of RDRAM. Wel gebruik ik meerdere tuners tegelijk

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:56
hoeveel ik ook doe, ik heb nog geen opnames zien verkloot worden.. aanrader is een aparte schijf voor je opnamen te gebruiken (hoewel het ook goed gaat wanneer er volop van nieuwsgroepen gedownload wordt tegelijk met 2 opnames)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169654

ik heb een vraagje:

we hebben laatst de hauppauge 150mce aangeschaft om hiermee video's te digitaliseren op dvd. hiervoor heb ik de videorecorder aangsloten op de s-video aansluiting van de tv-kaart. de kwaliteit viel mij in het begin erg tegen, maar het blijft natuurlijk een lage resolutie, en op de tv ziet het er al beter uit. ik heb het signaal opgenomen met chris-tv en win200, en deze signalen omgezet met ulead videostudio en tmpgenc dvd author. wanneer ik de gemaakte dvd op de computer afspeel krijg ik "normaal" beeld, maar op de tv komen er veel kleuren-strepen in beeld. vooral bij blauw en rood is er erg veel strepen in beeld, en bij wit zijn alle kleuren in beeld. ik heb het idee dat dit te maken heeft met rendering, en ik heb al wat instellingen uitgeprobeerd, maar het helpt niet. wat is de oplossing voor dit probleem?

hardware:
hauppauge 150mce
p4 3200 windows xp pro
videorecoreder: sharp vc mh761
dvd-speler: pioneer xv dv 313

de video zit met een scartblokje via s-video aangesloten op de tv-kaart.
de dvd-speler zit met composiet aangesloten op de tv.

de dvd speler speelt normale dvd's normaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 18:44

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Anoniem: 169654 schreef op maandag 24 april 2006 @ 21:57:
ik heb een vraagje:

we hebben laatst de hauppauge 150mce aangeschaft om hiermee video's te digitaliseren op dvd. hiervoor heb ik de videorecorder aangsloten op de s-video aansluiting van de tv-kaart. de kwaliteit viel mij in het begin erg tegen, maar het blijft natuurlijk een lage resolutie, en op de tv ziet het er al beter uit. ik heb het signaal opgenomen met chris-tv en win200, en deze signalen omgezet met ulead videostudio en tmpgenc dvd author. wanneer ik de gemaakte dvd op de computer afspeel krijg ik "normaal" beeld, maar op de tv komen er veel kleuren-strepen in beeld. vooral bij blauw en rood is er erg veel strepen in beeld, en bij wit zijn alle kleuren in beeld.
Klinkt als interlacing 'problemen', zoek er maar eens op. (het zoekt zoveel makkelijker als je de zoekterm weet ;) )

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 21:50

Of is het ueberhaupt praktisch niet mogelijk om je opnames te verkloten doordat je teveel tegelijk wilt doen?
Ik maak hier gebruik van een pvr500 (dezelfde als de 150 maar dan met 2 tuners)
Deze kan 2 verschillende kanalen opnemen, en doordat ze hardwarematig met mpeg2 om kunnen gaan werkt dit uitstekend op een amd 1800xp met 512 mb geheugen.
Je moet je systeem wel heel erg belasten voordat de opname gaat schokken.

Ik gebruik overigens MediaPortal als programma, misschien wel een goede voor in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

THW Arie schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:06:
[...]

Klinkt als interlacing 'problemen', zoek er maar eens op. (het zoekt zoveel makkelijker als je de zoekterm weet ;) )
ik was even vergeten hoe dat het genoemd werd, met rendering bedoelde ik inderdaad interlacing.

ik heb er al wat naar gegoogled, maar geen problemen gevonden die hetzelfde zijn als de mijne. ook heb ik plaatjes van interlacing gezien (100fps.com e.d.) maar dat lijkt niet op de strepen die ik krijg. de strepen komen vooral voor als er een effen vlak word vertoond, en de strepen bewegen verticaal en hebben de kleur van het achtergrond vlak. de strepen worden in het hele vlak vertoond (dus niet alleen de randen). wanneer er morgen of overmorgen nog geen oplossingen bekend zijn zal ik wel een filmpie maken van de tv met de strepen.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 169654 op 24-04-2006 22:20 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Anoniem: 169654 schreef op maandag 24 april 2006 @ 21:57:
we hebben laatst de hauppauge 150mce aangeschaft om hiermee video's te digitaliseren op dvd. hiervoor heb ik de videorecorder aangsloten op de s-video aansluiting van de tv-kaart.
........................
videorecoreder: sharp vc mh761

de video zit met een scartblokje via s-video aangesloten op de tv-kaart.
Als ik het goed heb is deze Sharp GEEN S-Video VCR en zal dus hoogst waarschijnlijk GEEN S-Video uitgang hebben.
De S-Video verbinding naar je TV-Kaart zal daardoor niet (of niet goed ) werken.
Probeer het dus eerst eens met de composite aansluiting.

De kwaliteit van de composite ingang van de PVR150/500 is helaas behoorlijk slecht... .

[ Voor 5% gewijzigd door The_Doman op 24-04-2006 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_Doman schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:36:
[...]

Als ik het goed heb is deze Sharp GEEN S-Video VCR en zal dus hoogst waarschijnlijk GEEN S-Video uitgang hebben.
De S-Video verbinding naar je TV-Kaart zal daardoor niet (of niet goed ) werken.
Probeer het dus eerst eens met de composite aansluiting.

De kwaliteit van de composite ingang van de PVR150/500 is helaas behoorlijk slecht... .
daarom gebruik ik ook een scartblokje die van scart naar s-video gaat. de kwaliteit is dan wel goed, en ook als ik mijn eigen gebrande dvd's op de pc afspeel krijg ik een normaal beeld. wanneer ik dezelfde dvd's in de dvdspeler doe, krijg ik strepen. de videorecorder heeft ook geen composiet aansluiting, ik moet wel een scartblokje gebruiken

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 169654 op 24-04-2006 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Anoniem: 169654 schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:16:
[...]

ik was even vergeten hoe dat het genoemd werd, met rendering bedoelde ik inderdaad interlacing.

ik heb er al wat naar gegoogled, maar geen problemen gevonden die hetzelfde zijn als de mijne. ook heb ik plaatjes van interlacing gezien (100fps.com e.d.) maar dat lijkt niet op de strepen die ik krijg. de strepen komen vooral voor als er een effen vlak word vertoond, en de strepen bewegen verticaal en hebben de kleur van het achtergrond vlak. de strepen worden in het hele vlak vertoond (dus niet alleen de randen). wanneer er morgen of overmorgen nog geen oplossingen bekend zijn zal ik wel een filmpie maken van de tv met de strepen.
Ah, maak alsjeblieft een filmpje, want dat zal een stuk duidelijker zijn.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Anoniem: 169654 schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:44:
[...]
daarom gebruik ik ook een scartblokje die van scart naar s-video gaat. de kwaliteit is dan wel goed, en ook als ik mijn eigen gebrande dvd's op de pc afspeel krijg ik een normaal beeld. wanneer ik dezelfde dvd's in de dvdspeler doe, krijg ik strepen. de videorecorder heeft ook geen composiet aansluiting, ik moet wel een scartblokje gebruiken
Gewone VHS Videorecorders hebben alleen composite uit , dit gaat ook gewoon via SCART.
Een verloop stukje maakt hier ook GEEN S-Video signaal van.
(Composite via de S-Video ingang KAN inderdaad wel werken met de juiste instellingen van je tv-kaart)

Maar aangezien je wel goed beeld op je PC schijnt te hebben is er blijkbaar toch wat anders aan de hand.
Een filmpje zal inderdaad veel kunnen verduidelijken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb 2 filmpjes gemaakt van een halve minuut met een digitale camera. de een is opgenomen van tv en de andere vanaf de computer. bij beide heb ik mijn eigen gebrande dvd gebruikt als bron.

filpje tv: http://www.xs4all.nl/~cerkhout/MOV02697.MPG

filmpje computer: http://www.xs4all.nl/~cerkhout/MOV02700.MPG

en nog een foto die ik van het filmpje heb gemaakt met windvd, zodat niet perse het hele filmpje gedownload hoeft te worden.
http://www.xs4all.nl/~cerkhout/cap001.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Problem solved.

Het lag toch aan de s-video, ik heb nu een stukje opgenomen met een scart blokje naar composiet, en dit werkt wel gewoon goed. Allemaal bedankt, en vooral The_Doman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Graag krijg ik van jullie wat advies

Afgelopen weekeind was ik jarig en kreeg ik van mn pa de Asus MyCinema P7131
Deze tuner heeft geen hardware mpeg encoder.

De meegeleverde software geeft (onder windows xp) blokkerig beeld en een hoge cpu load
Vervolgens windows MCE2005 geinistalleerd: iets beter beeld, maar nog steeds 70% cpu

cpu: xp 2600+ met fsb momenteel op 185 ipv 166 (loop al heel lang stabiel zo, met pci-lock op 33)

Echter veel last van ruis, op tv ook al, maar wel minder.
Ook loop thet niet 100% soepel en heb ik af en toe wat strepen in beeld. Dit is zo met een clean install + powerdvd6 en na installatie van een ander codecpack.

Nu twijfel ik: zal ik proberen hem te ruilen voor een andere tuner met hardware mpeg encoder?
of zal ik nog wat andere software uitproberen?

De meegeleverde remote werkt overigens niet onder mce.

Edit: ChrisTV lijkt iets beter beeld te geven (wel nog veel ruis) en heeft een lagere cpu-load...
alleen geen geluid
Bovendien wil ik gewoon mce gebruiken... wel mooi systeem!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 25-04-2006 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Anoniem: 83626 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:53:
Afgelopen weekeind was ik jarig en kreeg ik van mn pa de Asus MyCinema P7131
Deze tuner heeft geen hardware mpeg encoder.

Nu twijfel ik: zal ik proberen hem te ruilen voor een andere tuner met hardware mpeg encoder?
of zal ik nog wat andere software uitproberen?

Bovendien wil ik gewoon mce gebruiken... wel mooi systeem!
Die Asus P7131 is een zogenaamde "Hybride" Tv-kaart, geschikt voor zowel DVB-T (Digitenne) en gewoon analoog.
Het DVB-T gedeelte is hier (nog) niet bruikbaar (vanwege de encryptie) en inderdaad heeft deze kaart geen hardware encoding waardoor de processorbelasting altijd hoog zal zijn.

Voor gebruik onder MCE (analoog) is inderdaad een TV-kaart met hardware encoding meer geschikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136269

Ik ben van plan om een pvr 150 mce oem te halen. Op de bovenkant staat Rev. F089. Is dit een nieuwe of oude revisie? Ik neem aan dat er verschillende revisies zijn uitgekomen en dat de kwaliteit steeds is verbeterd. Ik heb er niet zo veel zin in om met een "buggy" model komen te zitten.

Op google kon ik er eigenlijk niets over vinden dus ik hoop dat iemand het hier weet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118858

Had MCE al draaien....
Let wel op : MCE kan maar twee tuners aan!!!!
Pakketten als Media Portal of GB-PVR (www.gbpvr.com) kunnen dat wel gewoon aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb zelf een Hauppauge PVR150MCE,

Ben zelf een beetje teleurgesteld over de kwaliteit er van.

Hij is aangesloten i.c.m "Digitale" TV van KPN. Hij is dus aangelosten via de RGB en niet COAX en vind het beeld/geluid maar matig.

Beeld is vrij dof op fullscreen en geluid is ook een beetje blikkerig. Ontvangst van KPN decoder is goed daar zit het hem dus niet in. Verder is het wisselen nog slomer geworden. Met de decoder was het al niet snel maar dit is nog langzamer. Ook door menu's van de decoder heen lopen duurt gewoon een 1 a 2 seconden langer dan dat ik het direct via TV zou doen.

Heeft dit mischien te maken met het Decoden van alles? Als ik namelijk de TV vergelijk met de PVR loopt de TV een paar tellen voor op de PVR... best appart.

De werking met MCE is redelijk goed. Maar zoals ik al zei matig beeld/geluid kwaliteit en reageert wat traag.

Heeft iemand deze bevindingen ook? of is er mischien een oplossing voor?

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 118858 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:49:
[...]

Let wel op : MCE kan maar twee tuners aan!!!!
Pakketten als Media Portal of GB-PVR (www.gbpvr.com) kunnen dat wel gewoon aan....
Sinds wanneer? Ik lees verhalen op thegreenbutton dat je er wel een extra PVR-500 naast kunt gooien :) 't is ff wat hackwerk, maar dan heb je ook wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
The Otherside schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:13:
Ik heb zelf een Hauppauge PVR150MCE,

Ben zelf een beetje teleurgesteld over de kwaliteit er van.

Hij is aangesloten i.c.m "Digitale" TV van KPN. Hij is dus aangelosten via de RGB en niet COAX en vind het beeld/geluid maar matig.
Beeld is vrij dof op fullscreen en geluid is ook een beetje blikkerig. Ontvangst van KPN decoder is goed daar zit het hem dus niet in.
De PVR 150 heeft geen RGB ingang!!
Er zijn alleen maar composite en S-Video ingangen aanwezig.
Aangezien die KPN decoders geen S-Video uitgang hebben is de enig mogenlijke verbinding dus gewoon composite.

Dat het beeld via composite niet geweldig is klopt wel, bij de drivers van de pvr150/500 is het beeld standaard 'geblurred' doordat het slecht werkende comb filter is uitgeschakeld.
De enige manier om echt goed beeld te krijgen met de PVR150./500 is het gebruik van de S-Video inputs!
Zie voor veel meer informatie/uitleg hier:
SHSPVR Forum: Poor Picture Quality with PVR 150 MCE Analog Capture

Ook kunnen (vooral oudere) drivers problemen veroorzaken met de audio line ingangen resulterend in te hard en of vervormd (clipping!) geluid.
Een heel verhaal/discussie hierover kun je nog lezen op de Hauppauge Benelux site... :(
Pvr-150/mce Geluidsopname Niveau In Te Stellen?
The Otherside schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:13:
Verder is het wisselen nog slomer geworden. Met de decoder was het al niet snel maar dit is nog langzamer. Ook door menu's van de decoder heen lopen duurt gewoon een 1 a 2 seconden langer dan dat ik het direct via TV zou doen.

Heeft dit mischien te maken met het Decoden van alles? Als ik namelijk de TV vergelijk met de PVR loopt de TV een paar tellen voor op de PVR... best appart.
Dir is normaal voor een MPEG encoder kaart, er wordt een kleine buffer gebruikt om het beeld te comprimeren/decomprimeren.
Dit kost gewoon wat tijd, je ziet hetzelfde effect bij digitale TV decoders.
Bij MCE is er GEEN mogenlijkheid om deze buffer uit te zetten, dit kan wel bij de WinTV2000 applicatie via de zogenaamde "Live Preview" patch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Laatst online: 21-11-2024
Bedankt voor je antwoord. Bedoelde inderdaad de composite ingang in plaats van de RGB. Zal is kijken in de threads. Niet echt iets aan te doen dus via composite. :|

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

IK BEN HET ZAT !!!!!!

dat lucht op

Na een haupauge pvr 150 te hebben gehaald en geinstalleerd had ik nog steeds een hoge cpu load...
dus mpeg encoder doet het niet
Allerlei drivers geprobeerd... rollup 2 eroverheen (mce 2005).. ander pci slot

Gevolg: waterkoeling is gaan lekken van al het klooien -> onboard geluid is kaput.
oh: tvtuner blijft ruk

Kortom: deze baggerzooi gaat z.s.m weer terug naar de winkel en dan spaar ik voor iets fatsoenlijks dat gewoon werkt, namelijk een HD-recorder. Wat een gezeik allemaal.

Sorry voor de frusti reactie.. maar ben nu al zolang bezig geweest om gewoon een beetje normaal tv aan de gang te krijgen.. maar de goden zijn mij gewoon niet gunstig gestemd :(

[ Voor 112% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 02-05-2006 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

welke kaart is mij aan te raden als ik ook digitale kabel wil kunnen bekijken?

mijn plan is via tv kaart op mijn CRT projector tv te gaan kijken :)
Graag onder de 100 euro..

en zoek dan een goede upscaler/deinterlacer programma erbij aangezien ik naar 1280x720 ga scalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 21:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

*Schop*

Zou iemand kunnen confirmen of de Hauppauge PVR 150 MCE nou wel of geen teletekst ondersteunt? Want iedereen beweert wat anders (zowel in deze topic als de verschillende online webshops) en Hauppauge zelf rept er geen woord over. En ik zou graag wel teletekst willen ontvangen op m'n HTPC in spe.

Of is er anders een goed alternatief voor een tuner met hardware MPEG2 encoder en teletekst, en bruikbaar onder MCE?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
.oisyn schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:42:
*Schop*

Zou iemand kunnen confirmen of de Hauppauge PVR 150 MCE nou wel of geen teletekst ondersteunt? Want iedereen beweert wat anders (zowel in deze topic als de verschillende online webshops) en Hauppauge zelf rept er geen woord over. En ik zou graag wel teletekst willen ontvangen op m'n HTPC in spe.

Of is er anders een goed alternatief voor een tuner met hardware MPEG2 encoder en teletekst, en bruikbaar onder MCE?
Nee, de PVR 150 MCE ondersteunt geen teletext.
http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=86385&productType=1

Dit lijkt me een goed alternatief....
http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=117436&productType=1
Niet dat ik er zelf ervaring mee heb, maar het is een populaire kaart voor een 'redelijke' prijs die werkt in MCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mja, zoals ik al zei, verschillende shops beweren verschillende dingen, ik zou het liever horen van iemand die de 150 MCE gewoon draaiend heeft onder Windows MCE :)

Die Pinacle heb ik ook naar zitten kijken, maar die heeft dus weer geen hardware MPEG encoder. En ik was eigenlijk niet van plan veel te investeren in een snelle CPU :/. Ook las ik in een review over slechte beeldkwaliteit.

Maar toch bedankt voor je moeite :)

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 22-05-2006 15:34 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:50
Oke, ik ben een MCE pc aan het samenstellen

nu is de tv kaart het laatste wat ik nodig heb. ik zit te twijfelen tussen de Hauppage 150 en 500 ik las dat iemand stelde dat de 500 misschien slechter beeld zou geven dan de 150 omdat het beeld gesplit wordt is dit het geval?

Ook zit ik te denken of ik wel dual tuner nog heb ik heb sowieso een UPC digibox en dan een MCE pc dus zou de MCE kunnen laten opnemen en kijken op de BOX. wat mijn vraag dus is is de 500 zijn geld waard of kan ik beter voor de 150 gaan aangezien de 500 het dubbele kost.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
.oisyn schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:33:
Mja, zoals ik al zei, verschillende shops beweren verschillende dingen, ik zou het liever horen van iemand die de 150 MCE gewoon draaiend heeft onder Windows MCE :)

Die Pinacle heb ik ook naar zitten kijken, maar die heeft dus weer geen hardware MPEG encoder. En ik was eigenlijk niet van plan veel te investeren in een snelle CPU :/. Ook las ik in een review over slechte beeldkwaliteit.

Maar toch bedankt voor je moeite :)
Zelf heb ik de normale PVR-150 versie onder Windows MCE werkend, kwestie om de MCE drivers te gebruiken. Teletext weet ik niet want dat gebruik ik niet maar je krijgt er dus wel een remote control bij :-)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenofoob392
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13
De Hauppauge PVR 150 MCE heeft teletekst, iig bij mij hier hier wel. De normale niet als het goed is maar dat weet ik niet zeker, de MCE versie wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ok thanks, dan ga ik die binnenkort maar eens halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is er toevallig iemand die een stukje opgenomen TV (kabel) kan posten, ik ben zeer benieuwd hoe dat eruit ziet. Het liefst met een Hauppauge PVR 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik post zo wel een stukje van m'n PVR350. Die heeft dezelfde hardware MPEG encoder als de PVR 150.

NOS Journaal

Opgenomen als 4mbit MPEG2.

Omgezet naar XviD/MP3.

[ Voor 45% gewijzigd door Kanarie op 30-05-2006 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Niemand antwoord op mijn vragen :'(? zie mijn bovenstaande vraag.. wil vandaag eigenlijk een van de 2 halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik ken ze niet, maar ze hebben wel dezelfde hardware en beide tuners hebben een aparte ingang. Ik weet niet of je ze intern kan splitten, maar je zou iig gewoon een versterkertje kunnen kopen die je kabel gewoon split in 2 aparte goede signalen. Dan zou je het probleem niet moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
THW Arie schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:08:
Ik post zo wel een stukje van m'n PVR350. Die heeft dezelfde hardware MPEG encoder als de PVR 150.
Niet helemaal waar, de encoder chip is inderdaad wel hetzelfde.
Echter de signaalverwerking van het composite signaal (daardoor ook tuner) is bij de PVR150/500 zeer slecht te noemen :(
Echt goede resultaten haal ik daarom alleen met een S-Video(tuner) bronsignaal.

[ Voor 4% gewijzigd door The_Doman op 30-05-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
.oisyn schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:11:
Ik ken ze niet, maar ze hebben wel dezelfde hardware en beide tuners hebben een aparte ingang. Ik weet niet of je ze intern kan splitten, maar je zou iig gewoon een versterkertje kunnen kopen die je kabel gewoon split in 2 aparte goede signalen. Dan zou je het probleem niet moeten hebben.
ik las namelijk op de site van hauppage dat het intern gesplit word (2 ingangen achterop is volgensmij eentje voor radio?.. kweet niet)

iemand die de 500 heeft die dit kan bevestigen? en of het ook duidelijk leid tot signaal verlies lijdt

edit:
van de hauppauge site
WinTV-PVR-500 MCE
Dubbele TV tuner voor Windows XP Media Center Edition:
TV kijken en opnemen met de MyTV knop in MediaCenter. Of twee programma's tegelijkertijd opnemen !

FM radio luisteren met de MyFM knop in MediaCenter

Bevat een ingebouwde antennesplitter, dus er is slechts één antennekabel benodigd voor het aansluiten.

[ Voor 31% gewijzigd door Greetoz op 30-05-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

The_Doman schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:23:
[...]

Niet helemaal waar, de encoder chip is inderdaad wel hetzelfde.
Echter de signaalverwerking van het composite signaal (daardoor ook tuner) is bij de PVR150/500 zeer slecht te noemen :(
Echt goede resultaten haal ik daarom alleen met een S-Video(tuner) bronsignaal.
Huh? Waarom zou voor composiet of s-video een tuner nodig zijn? De tuner is juist voor de coax kabel, composiet of s-video is gewoon een enkel "kanaal" waar geen bepaalde frequentie uitgefilterd hoeft te worden.

De opname van THW Arie vind ik anders behoorlijk degelijk. Ik zag wel interlaced issues maar dat is waarschijnlijk omdat ik het fullscreen op m'n 19" crt keek (1600x1200 @ 85Hz)

[ Voor 77% gewijzigd door .oisyn op 30-05-2006 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
.oisyn schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:42:
[...]
Huh? Waarom zou voor composiet of s-video een tuner nodig zijn? De tuner is juist voor de coax kabel, composiet of s-video is gewoon een enkel "kanaal" waar geen bepaalde frequentie uitgefilterd hoeft te worden.
Welnu, er zal toch een signaal geleverd moeten worden als de je iets met de composite of S-video ingang wilt doen? :)
Dus bijvoorbeeld een digitale SAT/CABLE/DIGITENNE tuner/decoder of in mijn geval een S-Video tuner van een S-VHS recorder.
Ik gebruik een externe tuner omdat de kwaliteit/verwerking van het composite signaal (tuner is intern ook aangesloten met composite) bij de PVR150/500 gewoon zeer slecht is. (tenminste onvoldoende voor mij)
Bij de drivers van de pvr150/500 is het beeld daarom standaard 'geblurred' doordat het slecht werkende comb filter (voor de composite verbinding) is uitgeschakeld.

Hauppauge NL: Pvr 150, beeldkwaliteit
XPMCE: PVR-500MCE en live-tv via Digitale tv van kpn, Niet zo scherp als op tv.

Ter illustratie:
Opname PVR150, analoog kabel, Tuner PVR150 (= composite), laatste drivers
Afbeeldingslocatie: http://img106.imageshack.us/img106/750/wintv2k0xy.png

Opname PVR150, analoog kabel, externe (S-VHS) Tuner op de S-Video ingang
Afbeeldingslocatie: http://img55.imageshack.us/img55/7636/wdrdomian6401sd.jpg
SHSPVR: WinTV2000 & Sharpening
[...]
De opname van THW Arie vind ik anders behoorlijk degelijk. Ik zag wel interlaced issues maar dat is waarschijnlijk omdat ik het fullscreen op m'n 19" crt keek (1600x1200 @ 85Hz)
Die opnames zien er ook ok uit, maar zoals al gezegd, de oudere PVR350/250 kaarten zijn gewoon van betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102261

Ik heb een vraagje. Ik ga binnenkort mijn 'oude' xp17000 desktop ombouwen naar een HTPC en wil daar dan een Hauppage PVR150 tv kaart instoppen en een 19 breedbeeld monitor erbij doen. Dan kan ik mijn enorme oude tv de deur uitmikken en wat meer ruimte krijgen in mijn volle kamer. Nu vroeg ik mij alleen af of je met deze tv-kaart fatsoenlijk fullscreen kan kijken op een breedbeeld tft. Iemand hiermee ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Of je fatsoenlijk TV kan kijken zal eerder afhangen van je videokaart en de software die je gaat gebruiken. De TV kaart komt op de derde plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
@The_Doman
Is dat "sharpening" niet het zelfde als ffdshow post processing (wordt ondersteund door MediaPortal). Het heeft op mijn TV iig het zelfde effect. Ik heb een AverMedia AverTV PVR 150 MCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

The_Doman schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:31:
[...]

Welnu, er zal toch een signaal geleverd moeten worden als de je iets met de composite of S-video ingang wilt doen? :)
Uiteraard, maar met "tuner" tussen haakjes achter composite en s-video was het niet echt geheel duidelijk dat je een externe tuner gebruikte, ipv dat je het signaal van een vhs/dvd-speler of camera oid gebruikte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Bram77 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:37:
@The_Doman
Is dat "sharpening" niet het zelfde als ffdshow post processing (wordt ondersteund door MediaPortal). Het heeft op mijn TV iig het zelfde effect. Ik heb een AverMedia AverTV PVR 150 MCE.
Best mogenlijk, maar ik doe verder helemaal niets aan "post processing"..
Ik gebruik mijn PVR kaartjes eigenlijk alleen om in zo hoog mogenlijke kwaliteit MPEG2 op te nemen zodat ik deze daarna rechtstreeks (zonder verlies) naar DVD kan branden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
The_Doman schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:31:
[...]

Dus bijvoorbeeld een digitale SAT/CABLE/DIGITENNE tuner/decoder of in mijn geval een S-Video tuner van een S-VHS recorder.
Ik gebruik een externe tuner omdat de kwaliteit/verwerking van het composite signaal (tuner is intern ook aangesloten met composite) bij de PVR150/500 gewoon zeer slecht is. (tenminste onvoldoende voor mij)
Bij de drivers van de pvr150/500 is het beeld daarom standaard 'geblurred' doordat het slecht werkende comb filter (voor de composite verbinding) is uitgeschakeld.

Hauppauge NL: Pvr 150, beeldkwaliteit
XPMCE: PVR-500MCE en live-tv via Digitale tv van kpn, Niet zo scherp als op tv.

Ter illustratie:
Opname PVR150, analoog kabel, Tuner PVR150 (= composite), laatste drivers
[afbeelding]

Opname PVR150, analoog kabel, externe (S-VHS) Tuner op de S-Video ingang
[afbeelding]
SHSPVR: WinTV2000 & Sharpening

[...]

Die opnames zien er ook ok uit, maar zoals al gezegd, de oudere PVR350/250 kaarten zijn gewoon van betere kwaliteit.
een vraagje is dit nu als ik van de VRC opneem of als ik gewoon TV kijk.. volgens mij komt de onderste binnen via een S-video out op een VCR bijv en het eerste plaatje is direct de coax in het kaartje en kijken?.. ik heb namelijk wel mooiere recordings gezien van de pvr150 als dit gewoon een opname is via de composite IN (dus NIET coax) dan maakt t me niet zoveel uit aangezien ik toch een oude pinnacle heb die wel goed beeld door geeft :P

ps zit nog steeds te twijfelen tussen de 150 en 500 kan iemand me helpen 8)7 :X

[ Voor 8% gewijzigd door Greetoz op 30-05-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

[...]

Ik heb met opzet niet gede-interlaced, dus vandaar de interlace 'problemen' die je zag.
De PVR350 zit in mijn PVR-server welke MythTV draait onder Debian en werkt via een ouderwetse vissenkom TV. Daarom hoef ik niet te deinterlacen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 18:30
Ik zit er wellicht ook aan te denken om een TV-kaart te kopen om TV te kijken op m'n PC en ook om beeld op te nemen. Nu heb ik deze topic doorgelezen en gaan de meeste ervaringen over de Hauppauge WinTV PVR-150. Aangezien deze geen radio heeft heb ik de Pinnacle PCTV 110i en de LeadTek TV2000 XP Expert ook op het oog. Nu heb ik over deze TV-kaarten (haast) geen ervaringen kunnen vinden betreffende de beeldkwaliteit ten opzichte van andere TV-kaarten, oa de Hauppage PVR 150.
Is er iemand die een van deze kaarten heeft en zijn ervaringen wil delen?

[ Voor 5% gewijzigd door lochtejans op 02-06-2006 13:46 ]

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste