Ik gok rond de 16 ms...
Verwijderd
Dat de kleuren niet goed zijn,hoort sowieso niet,maar ik vrees ook,dat het type zelf op dat gebied de nodige probleempjes heeft,hij is in ieder geval niet geschikt op fanatiek mee te gamen,in verband met temps enzoDav0s schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 14:22:
Dan ga ik komende week maar contact op nemen met die lui. Als dat ding zo warm wordt dat de kleuren gaan fucken en de vga kapot gaat, is er iets niet goed met dat ding. Maar als dat een fout is die altijd voorkomt bij dit type kan ik wel bezig blijven met gebruik maken van de garantie
Ik hoor veel mensen klagen over de hitte van de laptop en daarbij komende problemen. Maar als ik fanatiek aan het gamen ben springt de fan na ongeveer 15 minuten om de 5 minuten aan voor hooguit 2 minuten. Dit wil dus zeggen dat hij voldoende koel blijft anders zou die continu koelen.Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:55:
[...]
Dat de kleuren niet goed zijn,hoort sowieso niet,maar ik vrees ook,dat het type zelf op dat gebied de nodige probleempjes heeft,hij is in ieder geval niet geschikt op fanatiek mee te gamen,in verband met temps enzo
Verder heb ik geen last van rare artifacts of dergelijken. BTW ik heb een A6Ja
Verwijderd
die van jou is echt uniek
,mag je blij van zijn
,alleen dit is de 2de die ik al heb die arti's heeft.Het is dus een algemeen probleem van de a6ja.Drivers enz maakt niet uit.
En hij word echt mega warm als ik ga gamen
Verder is het echt een super stabiele machine,maar de koeling is echt waardeloos,naar mijn mening.
Bij mij gaat de fan direct aan,als ik ga gamen,en gat pas zachter als ik weer uit het spel ga.
Promo,welke games speel je?Grafisch zware games?
Ik speel wou Oblivion spelen op het apparaat,maar krijg veel knipperende textures enzo,dus dat doe ik nie meer.Met Far Cry gaat het water,van kleur veranderen(word donkerder of lichter) als je heen en weer draait.In Wolfenstein ET heb ik een rare rechthoekige balk aan de rechterkant van het scherm.
En hij word echt mega warm als ik ga gamen
Verder is het echt een super stabiele machine,maar de koeling is echt waardeloos,naar mijn mening.
Bij mij gaat de fan direct aan,als ik ga gamen,en gat pas zachter als ik weer uit het spel ga.
Ik speel wou Oblivion spelen op het apparaat,maar krijg veel knipperende textures enzo,dus dat doe ik nie meer.Met Far Cry gaat het water,van kleur veranderen(word donkerder of lichter) als je heen en weer draait.In Wolfenstein ET heb ik een rare rechthoekige balk aan de rechterkant van het scherm.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 18:03 ]
Ik speel op het moment "Rise Of Nations: Rise Of Legends" ook NFSU2 die laatste is niet echt een grafisch spel maar ik heb ook F.E.A.R. gespeeld en die liep ook als een zonnetje. Alleen soms wat haperingen omdat ik 1GB gehuegen -256 hypermemory heb samen met (nog steeds) een 4200rpm hardeschijf. Maar geen artifacts tegengekomen. De echte FPS spellen speel ik op mijn desktopVerwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 17:37:
die van jou is echt uniek,mag je blij van zijn
,alleen dit is de 2de die ik al heb die arti's heeft.Het is dus een algemeen probleem van de a6ja.Drivers enz maakt niet uit.
En hij word echt mega warm als ik ga gamen![]()
Nu heb ik net Everest geïnstalleerd en daar stond dat de CPU (Yonah) die ik heb een engineering sample is.

Nu heb ik ergens in een forum over overclocken gelezen dat die engineering samples niet vaak voorkomen. Kan iemand mij vertellen of het ongeveer klopt wat ik nu denk?
[ Voor 17% gewijzigd door promo-1 op 20-05-2006 18:39 ]
Ik heb net de laptop een aantal uur uit laten staan zodat hij helemaal afgekoeld was. En heb hem vervolgens opnieuw opgestart. Na het opstarten MSN opstarten, en gebruiken, firefox opstarten, verschillende tabs, en excel ook nog even gebruikt. Iedere paar minuten met Everest naar de temperatuur gekeken. Na 5-10 minuten zat hij op 60-63 graden.
Na 15 minuten zat hij al op de 70 graden. Dan heb ik het over de videokaart.
Als ik de laptop opstart en meteen een filmpje van 20 minuten ga kijken gaat hij binnen 5 minuten naar 70 graden.
@promo-1: Ik heb ook een engineering Sample. Het gaat ook niet over haperingen, het gaat over de hitte van de laptop en het plotselinge verspringen van kleuren (bij mij ook gewoon in Windows) waarschijnlijk door deze hitte.
EDIT: Kan het zijn dat de temperatuur van de laptop, en dan vooral de videokaart, sneller oploopt als je een video bekijkt dan bij het spelen van een spel?
Als ik de laptop opstart en meteen een filmpje van 20 minuten ga kijken gaat hij binnen 5 minuten naar 70 graden.
@promo-1: Ik heb ook een engineering Sample. Het gaat ook niet over haperingen, het gaat over de hitte van de laptop en het plotselinge verspringen van kleuren (bij mij ook gewoon in Windows) waarschijnlijk door deze hitte.
EDIT: Kan het zijn dat de temperatuur van de laptop, en dan vooral de videokaart, sneller oploopt als je een video bekijkt dan bij het spelen van een spel?
[ Voor 10% gewijzigd door Dav0s op 20-05-2006 21:34 ]
Waarom hoor ik zo weinig over de A6Jc? Deze is nu €1099,- bij Alternate en na de Inspiron 6400 de goedkoopste Core Duo laptop! Lijkt mij een aardige prijs voor deze laptop. Toch?
[ Voor 19% gewijzigd door TMC op 20-05-2006 21:35 ]
Dat is normaal... doet bijna elke moderne laptop.Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 17:37:
Bij mij gaat de fan direct aan,als ik ga gamen,en gat pas zachter als ik weer uit het spel ga..
Met welke software meet jij de temp van de VGA? Bij mij werkt ASUS Probe niet, hij geeft één of andere DLL error en heb niet echt tijd om dat uit te zoeken. Ik gebruik nu Everest maar die geeft alleen temps van HDD, mobo, CPU en van de fan.Dav0s schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 21:33:
Ik heb net de laptop een aantal uur uit laten staan zodat hij helemaal afgekoeld was. En heb hem vervolgens opnieuw opgestart. Na het opstarten MSN opstarten, en gebruiken, firefox opstarten, verschillende tabs, en excel ook nog even gebruikt. Iedere paar minuten met Everest naar de temperatuur gekeken. Na 5-10 minuten zat hij op 60-63 graden.
bedankt dat iedereen mij uit de droom heeft geholpen met de engineering sample
Verwijderd
nope,ik heb hetzelfde 
Het lijkt erop,dat Everest te oud si(geen updates meer voor de gratis versie)
Want CPU-Z geeft wat anders aan
Edit: toch niet,daar staat ook CO
Het lijkt erop,dat Everest te oud si(geen updates meer voor de gratis versie)
Want CPU-Z geeft wat anders aan
Edit: toch niet,daar staat ook CO
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 16:59 ]
Ik heb net een beetje zitten googlen en ben tot de conclsusie gekomen dat de Aux sensor bij de voeding zit. Dat is dan waarschijnlijk ook de reden dat die zo'n hoge temp aan geeft. Probeer eens te benchen op accustroom en kijk dan eens of dat ie nog zo heet wordt?Dav0s schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:07:
Misschien mijn fout maar Aux is toch de videokaart? Bij mij staat bij de temperaturen Aux.
Die patch is al eerder behandeld in het topic, ik heb het zelf wel geprobeerd maar kon niet direct een verschil in accutijd opmerken.Klovan schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 10:24:
Volgens mij is dit wel een interessante patch om te installeren. Dit omdat de A6-serie een ingebouwe (USB)webcam heeft. Ik heb zelf de patch nog niet getest, dus hoeveel het de accutijd zou verhogen is bij mij nog niet bekend.
Windows XP SP2 Laptop Battery Drain patch (KB918005)
[...]
Verwijderd
mijn laptop is herstelt van het beeldscherm probleem (zie mijn eerderepost), men heeft het moederbord vervangen.
Echter heb ik nu wel dat me proc.nog maarmax.tot 1,30 GHz gaat (bij opstarten wel normaal 1,7 volgens Bios). Echtermet en zonder Notebook Hardware Control cq Power4gear blijft de proc. snelheid maximaal 1,30 GHz.
Weet iemand hoe dit probleem opgelost kan worden?
Echter heb ik nu wel dat me proc.nog maarmax.tot 1,30 GHz gaat (bij opstarten wel normaal 1,7 volgens Bios). Echtermet en zonder Notebook Hardware Control cq Power4gear blijft de proc. snelheid maximaal 1,30 GHz.
Verwijderd
Aha,waar heb je dit precies gelezen?Daar ben ik wel benieuwt naar:)promo-1 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 18:19:
[...]
Ik heb net een beetje zitten googlen en ben tot de conclsusie gekomen dat de Aux sensor bij de voeding zit. Dat is dan waarschijnlijk ook de reden dat die zo'n hoge temp aan geeft. Probeer eens te benchen op accustroom en kijk dan eens of dat ie nog zo heet wordt?
Ik heb trouwens een mailtje gestuurt naat Asus,naar aanleiding van de fouten die de vga van de laptop maakt.Bij hun was het probleem niet bekend,en misschien heb ik dus een defect model.Maar ik zei al tegen hun dat het al mijn 2de Asus a6ja was,die dit probleem gaf.
Maar ze zeiden dat ik ehm toch maar moest opsturen voor reperatie
[ Voor 182% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 17:54 ]
Hmm, dan ga ik hem ook maar opsturen voor reparatie, want ik heb dus ook gekut met het beeldscherm. Heb geen idee wat de reden is, maar het is iig niet de temperatuur.
http://www.lavalys.com/forum/index.php?showtopic=964Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:50:
[...]
Aha,waar heb je dit precies gelezen?Daar ben ik wel benieuwt naar:)
Ik heb trouwens een mailtje gestuurt naat Asus,naar aanleiding van de fouten die de vga van de laptop maakt.Bij hun was het probleem niet bekend,en misschien heb ik dus een defect model.Maar ik zei al tegen hun dat het al mijn 2de Asus a6ja was,die dit probleem gaf.
Maar ze zeiden dat ik ehm toch maar moest opsturen voor reperatie
http://www.overclock.net/...aux-temperature-high.html
en nog wat sites maar die kan ik niet meer vinden.
Loopt je CPU nog wel op 13x(1.308V) ?Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 16:39:
mijn laptop is herstelt van het beeldscherm probleem (zie mijn eerderepost), men heeft het moederbord vervangen.
Verwijderd
Aha,bedankt,maar dit zijn links naar gewone desktop systemenpromo-1 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:46:
[...]
http://www.lavalys.com/forum/index.php?showtopic=964
http://www.overclock.net/...aux-temperature-high.html
en nog wat sites maar die kan ik niet meer vinden.
Verwijderd
volgens Notebook hardware control wel. Als ik de CPU uit lees via System info for windows (prog van Gabriel Topala) geeft hij ook een CPU clock van 1296.76, dus de uitlezing is goed.
Is er een programma om de temperaturen in de gaten te houden van de laptop ??
want ik had er NB probe op staan van Asus maar dat programma werkt niet meer en ik krijgt het ook niet meer aan de praat.
Want ik heb verschillende programma's gebruikt maar daar kan ik niet alle temperaturen meten
Speedfan
MBM
Wel kan ik allem temperaturen uitlezen met Sisisoft Sandra (ofzoiets genaamd, tegenwoordig heet het anders) maar daar kan je niks cont, mee monitoren.
want ik had er NB probe op staan van Asus maar dat programma werkt niet meer en ik krijgt het ook niet meer aan de praat.
Want ik heb verschillende programma's gebruikt maar daar kan ik niet alle temperaturen meten
Speedfan
MBM
Wel kan ik allem temperaturen uitlezen met Sisisoft Sandra (ofzoiets genaamd, tegenwoordig heet het anders) maar daar kan je niks cont, mee monitoren.
Teteringen
Everest is een handig programma, maar dat moet je wel .....kopen. 
Je kan er een aantal temperaturen mee aflezen, en instellen dat bepaalde temperaturen in je taakbalk komen.
Je kan er een aantal temperaturen mee aflezen, en instellen dat bepaalde temperaturen in je taakbalk komen.
Ik houd mijn temps gewoon in de gaten met Notebook Hardware Control.
Ik ben bezig om een laptop te kopen maar ik loop tegen een paar probleempjes aan.
1- Core Duo (Dus het Napa platform, geen Sonoma)
2- Nvidia videokaart (Reden: linux drivers voor nvidia zijn wel goed, voor ati niet) (mag een 7300/7600 zijn)
3- minimaal 14", liefst 15,4", 17" lijkt me teveel om mee te sjouwen, WSXGA+ resolutie graag
4- max 1500 euro, liefst minder zodat ik ook nog een wireless router kan kopen enzo.
Andere "eisen" die iets minder belangrijk zijn:
1- Sata schijf 5400rpm minimaal 60 gb, max 100 (120 enzo vind ik echt teveel)
2- 1024 mb ram (dat kun je natuurlijk zelf upgraden van 512 naar 1024 maja)
3- Gbit lan (ivm fileserver)
4- Niet te zwaar, dus geen 4> kilo
Ik heb een aantal laptops gevonden die daar wel aardig aan voldoen:
Asus A6Jc: Core Duo, Go7300, 1024 mb ram, geen sata schijf,
Asus A8Jc: Core Duo, Go7300, 512 mb ram, geen sata schijf, geen gbit lan
Acer Aspire 5652: Core Duo, Go7600, 2048 mb ram, sata schijf
Acer Aspire 5672: Core Duo, RadeonX1600, 1024 mb ram, sata schijf
De nvidia kaart vind ik aan de ene kant wel belangrijk, omdat ik graag linux op mijn notebook wil draaien, aan de andere kant, ik wil ook een beetje kunnen gamen op die notebook, en wil dus geen concessies doen op de andere hardware om een nvidia kaart te krijgen.
Iemand nog suggesties? Dus laptops met core duo, tussen 14 en 15.4" scherm, gbit lan, liefst nvidia, anders ati, geen GMA900/950, <1500 euro.
1- Core Duo (Dus het Napa platform, geen Sonoma)
2- Nvidia videokaart (Reden: linux drivers voor nvidia zijn wel goed, voor ati niet) (mag een 7300/7600 zijn)
3- minimaal 14", liefst 15,4", 17" lijkt me teveel om mee te sjouwen, WSXGA+ resolutie graag
4- max 1500 euro, liefst minder zodat ik ook nog een wireless router kan kopen enzo.
Andere "eisen" die iets minder belangrijk zijn:
1- Sata schijf 5400rpm minimaal 60 gb, max 100 (120 enzo vind ik echt teveel)
2- 1024 mb ram (dat kun je natuurlijk zelf upgraden van 512 naar 1024 maja)
3- Gbit lan (ivm fileserver)
4- Niet te zwaar, dus geen 4> kilo
Ik heb een aantal laptops gevonden die daar wel aardig aan voldoen:
Asus A6Jc: Core Duo, Go7300, 1024 mb ram, geen sata schijf,
Asus A8Jc: Core Duo, Go7300, 512 mb ram, geen sata schijf, geen gbit lan
Acer Aspire 5652: Core Duo, Go7600, 2048 mb ram, sata schijf
Acer Aspire 5672: Core Duo, RadeonX1600, 1024 mb ram, sata schijf
De nvidia kaart vind ik aan de ene kant wel belangrijk, omdat ik graag linux op mijn notebook wil draaien, aan de andere kant, ik wil ook een beetje kunnen gamen op die notebook, en wil dus geen concessies doen op de andere hardware om een nvidia kaart te krijgen.
Iemand nog suggesties? Dus laptops met core duo, tussen 14 en 15.4" scherm, gbit lan, liefst nvidia, anders ati, geen GMA900/950, <1500 euro.
Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome
Ik raad je aan voor een 7200rpm schijf te gaan ipv 5400rpm, ivm warmte 
Verder heb ik geen suggesties
Verwijderd
iets zegt me dat de logica in dit stukje niet klopt....7200 rpm maakt meer warmte dan 5400 rpm........snelheid is wel stuk hogerDav0s schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:51:
Ik raad je aan voor een 7200rpm schijf te gaan ipv 5400rpm, ivm warmte
Vraag me niet waarom, maar lees maar eens een stuk terug in dit topic, met een 7200rpm Hitachi schijf blijkt de laptop (a6ja in dit geval) veel minder warm te worden dan met een 5400...
Verwijderd
Hoe maken jullie je scherm schoon? Ik heb van dat TFT schoonmaak spul maar dat helpt even niet bij wat ik nu heb, mijn scherm zit onder de vieze 'vlekjes', denk dat het vettigheid is ofzo? Geen idee hoe dat komt, maar hoe krijg ik dat nu van mijn scherm af zonder bijtend schoonmaakspul?
Nog iets anders, doet jullie spatiebalk ook vreemd? Ik heb heel vaak dat als ik schrijf er dan heel veel woorden toch aan elkaar geschreven zijn...
Nog iets anders, doet jullie spatiebalk ook vreemd? Ik heb heel vaak dat als ik schrijf er dan heel veel woorden toch aan elkaar geschreven zijn...
Ik heb ook nog geen idee waar je het scherm het beste schoon mee kunt maken.
Gebruik nu gewoon water en een microvezel doekje, maar het lijkt mij dat er wel betere manieren zijn.
Gebruik nu gewoon water en een microvezel doekje, maar het lijkt mij dat er wel betere manieren zijn.
De mijne begon ook aardig vies te worden na een klein jaar. De eerste keer heb ik een washandje met lauwwarm water gebruikt en dat leek aardig te helpen. Laatst deed ik het nog een keer maar toen viel me op dat er een witte waas op bleef zitten. Misschien kalk ofzo. Op lange duur lijkt me met water en een zacht doekje dus geen oplossing
Kortom: ik ben ook benieuwd of er iets goeds is
Kortom: ik ben ook benieuwd of er iets goeds is
Die witte waas kon ik er met een droge microvezel doek zo weer afvegen, zo glad is dat glare scherm.
Ik heb een oplossing gevonden voor mijn hibernate probleem.
Het probleem zat bij mij in de driver voor de netwerkkaart. Deze had ik met windows update iedere keer netjes geupdate, en daar ging het dus fout. Toen ik die netwerkkaart gedisabled had in apparaatbeheer werkte hibernate weer perfect. Maar omdat ik die netwerkkaart soms nog wel gebruik heb ik een driver rollback gedaan, en nu werkt alles gelukkig weer.
Het probleem zat bij mij in de driver voor de netwerkkaart. Deze had ik met windows update iedere keer netjes geupdate, en daar ging het dus fout. Toen ik die netwerkkaart gedisabled had in apparaatbeheer werkte hibernate weer perfect. Maar omdat ik die netwerkkaart soms nog wel gebruik heb ik een driver rollback gedaan, en nu werkt alles gelukkig weer.
I, for one, like Roman numerals
Verwijderd
Is het hitteprobleem en verkleuring van het scherm bij alle A6JA's of alleen bij bepaalde en hoe reageert de ondersteuning van asus hierop?
nyboy123
nyboy123
Ik heb contact opgenomen met ASUS afgelopen woensdag over het verkleurende beeldscherm. Ik kreeg een RMA formulier toegestuurd. Die moet ik invullen, terugsturen. Binnen 2 dagen neemt TNT contact met me op, die komen hem ophalen, en binnen 7-10 werkdagen zou hij terug moeten zijn. Gerepareerd uiteraard.
Of dat ook echt zo is weet ik dan niet aangezien het probleem niet op vaste momenten gebeurt, maar ik neem aan van wel. I'll keep you updated
Of dat ook echt zo is weet ik dan niet aangezien het probleem niet op vaste momenten gebeurt, maar ik neem aan van wel. I'll keep you updated
Ik sloot net mijn laptop af (a6ja), hoorde de windows-afsluit-tune, deed de klep dicht en duwde op de bovenkant in de rechter onderhoek (dus aan de kant waar je zit). En ik hoorde een hele harde hoge pieptoon uit de speakers komen. Als ik ophield met drukken hield de pieptoon ook op, en als ik vervolgens weer erop duwde ging hij verder, tot de laptop helemaal uit was.
Gelukkig wordt hij maandag opgehaald om door asus nagekeken te worden, want ik vind steeds meer van dit soort rare dingetjes...
Gelukkig wordt hij maandag opgehaald om door asus nagekeken te worden, want ik vind steeds meer van dit soort rare dingetjes...
Verwijderd
ik hoop voor je da je een nieuw exemplaar krijgt,anders zit je met een gerepareerde laptop,die je wel voor een groot bedrag gekocht hebt
Ik hoop het ook, we gaan het merken. Zou helemaal sympathiek zijn als ze de harde schijf wel gewoon overzetten dan, tenzij die het probleem is natuurlijk.
Het probleem is dat ik die fout in het beeldscherm niet kan reproduceren, dus ik ben zo bang dat ze hem daar gaan testen, en na een half uurtje nog steeds dat probleem niet hebben zien voorkomen en hem dan maar gewoon terugsturen, zodat ik over 2 weken opnieuw de laptop kan terugsturen...
Het probleem is dat ik die fout in het beeldscherm niet kan reproduceren, dus ik ben zo bang dat ze hem daar gaan testen, en na een half uurtje nog steeds dat probleem niet hebben zien voorkomen en hem dan maar gewoon terugsturen, zodat ik over 2 weken opnieuw de laptop kan terugsturen...
Verwijderd
Je kan toch duidelijk je probleem voorleggen bij hun, eventueel leg je een a4tje met je informatie erin om hun te verduidelijken wat je probleem is.
Tja, maar het probleem is nogal lastig uit te leggen. Soms wordt zomaar, zonder dat ik iets bijzonders doe het beeld streperig, en verspringt het 2 cm naar rechts en komt er een blauwe rand naast. Verder verspringen dan ook de kleuren en wordt rood opeens roze en zwart opeens blauw. Ik kan het niet reproduceren, zelfs als ik WIL dat het gebeurd kan het 3 dagen niet gebeuren.
Dus de enige manier waarop je zeker weet dat het niet meer gebeurd is een nieuwe laptop. Want zelfs als je een onderdeel vervangt, weet je nog niet of het beter is want het kan tijdens het testen niet gebeuren en 3 dagen later opeens wel...
Dus de enige manier waarop je zeker weet dat het niet meer gebeurd is een nieuwe laptop. Want zelfs als je een onderdeel vervangt, weet je nog niet of het beter is want het kan tijdens het testen niet gebeuren en 3 dagen later opeens wel...
Ik heb zojuist mijn A6JC-Q026H notebook binnen maar waar ik me meteen al aan ergerde is de hoeveelheid meegeinstalleerde software. Standaard had de notebook zo'n 55 processen draaien! Dit heb ik teruggebracht naar 35, waar ik mee kan leven.
Waar ik ook achter kwam is dat de hd is opgesplitst in 3 partities. De C-schijf van 43GB, de D-schijf van 29 en een RECOVERY (geen schijfletter, niet in "Deze computer" maar wél in schijfbeheer) van 2GB.
Ik vind dit onlogisch en het liefst zou ik de laptop herinstalleren met zijn legale software. Graag zou ik dan ook de schijf opnieuw indelen naar een wat logischere volgorde/grootte.
Ik heb meteen na ontvangst een image gemaakt van de C-schijf. Dus mocht er wat misgaan dan zet ik die terug.
Nu is mijn vraag of ik zonder problemen de laptop kan her-installeren en de schijf kan her-partitioneren met de orginele recovery cd van Asus. Ook de software voor Bluetooth, Modem, Battery, Power4Gear en Synaptics.
Overigens: Met Everest bekijk ik nu de temperaturen van de CPU, die ligt op 62 graden...is dat hoog?
Waar ik ook achter kwam is dat de hd is opgesplitst in 3 partities. De C-schijf van 43GB, de D-schijf van 29 en een RECOVERY (geen schijfletter, niet in "Deze computer" maar wél in schijfbeheer) van 2GB.
Ik vind dit onlogisch en het liefst zou ik de laptop herinstalleren met zijn legale software. Graag zou ik dan ook de schijf opnieuw indelen naar een wat logischere volgorde/grootte.
Ik heb meteen na ontvangst een image gemaakt van de C-schijf. Dus mocht er wat misgaan dan zet ik die terug.
Nu is mijn vraag of ik zonder problemen de laptop kan her-installeren en de schijf kan her-partitioneren met de orginele recovery cd van Asus. Ook de software voor Bluetooth, Modem, Battery, Power4Gear en Synaptics.
Overigens: Met Everest bekijk ik nu de temperaturen van de CPU, die ligt op 62 graden...is dat hoog?
[ Voor 7% gewijzigd door Pingelmonster op 27-05-2006 16:56 ]
Als je de Asus recovery cd gebruikt zal het systeem er net zo uit zien als nu.
een herinstallatie met de originele cd zal je dus weinig helpen.
een herinstallatie met de originele cd zal je dus weinig helpen.
Verwijderd
Heb ik net de A6R-B093H in mijn bezit! Super ding! Raakte even in de war toen ik bij geheugen 384 zag staan...., maar er gaat 128 naar de videokaart....

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2006 20:11 ]
Ik heb de dag na ik mijn A6Ja had gekocht meteen de hardeschijf geformateerd. Let wel waarschijnlijk moet je in de bios even de boot volgorde veranderen omdat hij standaard staat ingesteld dat de hardeschijf eerst geboot wordt waardoor je geen kans krijgt om op te starten van Windows Xp CDROM.pingelmonster schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 16:43:
Ik heb zojuist mijn A6JC-Q026H notebook binnen maar waar ik me meteen al aan ergerde is de hoeveelheid meegeinstalleerde software. Standaard had de notebook zo'n 55 processen draaien! Dit heb ik teruggebracht naar 35, waar ik mee kan leven.
Die ASUS recovery CD is inderdaard alleen voor het herstellen van windows met alle fabrieksinstellingen en software. Ik raad je aan die partitie met het recovery gedeelte te laten staan of een image te maken (i.v.m. eventuele garantie) of als je zeker weet waar je mee bezig bent, verwijderen. Ik heb deze partitie overigens verwijderd.
Als je de boot volgorde hebt ingesteld kun gewoon bij het opstarten de CDROM van Windows XP laden en dan tijdens de SETUP van Windows XP de nodige partities verwijderen en eventueel bijmaken. Daarna vervolg je gewoon de installatie. LET WEL OP dat je er een originele Windows XP CDROM bij hebt gekregen dus NIET de recovery disc. Ik heb er trouwens Windows XP PRO op gezet die ik al had.
Qua software die vanuit ASUS geïnstalleerd is, is al veel besproken in dit topic dus lees ff terug, volgens mij staat het zelfs in de startpost. Alles staat iig op de ASUS Utility CDROM. Daarnaast staan alle nieuwe drivers en software op de website van ASUS
De CPU van mijn A6Ja (T2300) loopt idle op 58 graden
Succes ermee
[ Voor 4% gewijzigd door promo-1 op 29-05-2006 19:56 ]
Mijn laptop is vandaag opgehaald, hij zou binnen 7 tot 10 werkdagen terugkomen, ben benieuwd wat ze ermee gaan doen, een hele nieuwe laptop, of toch een kabeltje beter aansluiten/onderdeel vervangen...
Heeft er iemand ervaring met ASUS i.c.m. met dode pixels. Ik heb in het garantiekaartje gekeken en daar stond dat je bij donkere pixels minimaal een x aantal pixels moet hebben enz. Maar heeft iemand hier al gebruik van gemaakt? Ik heb namelijk een paar dode pixels
. Ik zal er binnenkort eens een foto van maken als dat lukt.
Een nieuwe laptop krijg je niet zo snel denk ik. Mijn eerdere A6Va had ook enorm veel problemen, deze werd keer op keer gerepareerd. Heb gelukkig via de winkel een gloednieuwe M6Va kunnen kiezen.
Asus heeft standaard een garantie van 0 ZBD's. Oftewel op zogenaamde hotpixels. Pixels die altijd aan staan. Voor de dode pixels hebben ze net zoals alle fabrikanten van TFTscherm een policy dat er meerdere dode pixels moeten zijn. Wat Asus precies hanteert weet ik zo niet, maar het staat vast op de webite. Dus als je geen pixelgarantie afgesloten hebt zul je waarschijnlijk met die pixels moeten leren leven. Of je moet een wel heel aardige leverncier hebben voor je laptop. 
edit: Zie net dat die ZBD niet geldt voor de A6. Voor mijn M6 geldt het wel en ik ging ervan uit dat het ook voor de A6 wel zou gelden.
edit: Zie net dat die ZBD niet geldt voor de A6. Voor mijn M6 geldt het wel en ik ging ervan uit dat het ook voor de A6 wel zou gelden.
[ Voor 14% gewijzigd door Farmerwood op 29-05-2006 21:21 ]
Ik heb ongeveer 4 dode pixels waarvan er twee bij mekaar zitten en de andere twee verdeeld. ik las in het garantieboekje dat vanaf 8 dode pixels je in aanmerking komt voor garantie, maar hiervoor hoef je toch geen dode pixelgarantie afgesloten te hebben aangezien het in de garantievoorwaarden staat?Farmerwood schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:16:
Asus heeft standaard een garantie van 0 ZBD's. Oftewel op zogenaamde hotpixels. Pixels die altijd aan staan. Voor de dode pixels hebben ze net zoals alle fabrikanten van TFTscherm een policy dat er meerdere dode pixels moeten zijn. Wat Asus precies hanteert weet ik zo niet, maar het staat vast op de webite. Dus als je geen pixelgarantie afgesloten hebt zul je waarschijnlijk met die pixels moeten leren leven. Of je moet een wel heel aardige leverncier hebben voor je laptop.

Er staat dus: "Twee paar naast elkaar liggende dots: garantie vanaf 2 defecte dots". Zou ik dan geluk hebben?
[ Voor 14% gewijzigd door promo-1 op 29-05-2006 21:27 ]
Een pixelgarantie van je winkel gaat verder dan dit. Die ruilen hem dan al om 1 dode subpixel. Iets wat de fabrikant dus niet doet en ook nooit zal doen. Het is immers onmogelijk om te produceren zonder dode pixels.
Ik zou zeggen meet de afstanden tussen de pixels op en probeer bij zowel de winkel als Asus zelf een nieuwe te krijgen. Niet geschoten is altijd mis tenslotte.
Ik zou zeggen meet de afstanden tussen de pixels op en probeer bij zowel de winkel als Asus zelf een nieuwe te krijgen. Niet geschoten is altijd mis tenslotte.
[ Voor 1% gewijzigd door Farmerwood op 29-05-2006 21:47 . Reden: typo ]
Alleen modellen die geleverd worden met ZBD hebben ZBD, de A6Va viel daar sowieso al niet onder, ik ben bang dat de A6Ja daar ook niet onder valt.
Te laat, je had al aangepast.
Te laat, je had al aangepast.
[ Voor 11% gewijzigd door Frietsaus op 29-05-2006 22:54 ]
Eindelijk is mijn A6Va notebook zo stil als een muis. Ik ben het nog echt aan het testen dus dit is maar een concept MAAR het werkt in 80-90% van de gevallen goed.
Owja nog een kleine toelichting: Ga niets grafisch doen (ook geen flash filmpjes) want dan gaat je fan ook aan.
Je kunt de fan ook verminderen door via het batterij icoontje in je tray af en toe een beetje te klooien tussen Presentatie en RMclock.
Zier hier het bestandje: A6Va Notebook Stil maken
Dit is bedacht en getest op als de notebook op de adapter draait !
Het KAN zijn zijn het ook werkt voor je A6Ja maar die heb ik niet dus ik kan dat ook niet testen.
Ik kies voor RMclock omdat deze beter werkt met downclocken van de CPU dan Notebook Hardware Control.
Stappen nog te nemen:
Upgraden naar ATI Catalyst 6.4 (ivm betere ram downclock mogelijkheden)
Nieuwe Bios evt (ik draai nu op 205)
Owja nog een kleine toelichting: Ga niets grafisch doen (ook geen flash filmpjes) want dan gaat je fan ook aan.
Je kunt de fan ook verminderen door via het batterij icoontje in je tray af en toe een beetje te klooien tussen Presentatie en RMclock.
Zier hier het bestandje: A6Va Notebook Stil maken
Dit is bedacht en getest op als de notebook op de adapter draait !
Het KAN zijn zijn het ook werkt voor je A6Ja maar die heb ik niet dus ik kan dat ook niet testen.
Ik kies voor RMclock omdat deze beter werkt met downclocken van de CPU dan Notebook Hardware Control.
Stappen nog te nemen:
Upgraden naar ATI Catalyst 6.4 (ivm betere ram downclock mogelijkheden)
Nieuwe Bios evt (ik draai nu op 205)
[ Voor 8% gewijzigd door W00fer op 29-05-2006 23:06 ]
Waarom zou iemand dat willen voor een A6Ja. Ik heb eigenlijk nog niemand horen klagen over geluid overlast bij de A6Ja. Integendeel dat ding is muis stil. En voor het warmte probleem is er een andere oplossing, je hardeschijf vervangen voor een Hitachi 5400rpm of 7200rpm.W00fer schreef op maandag 29 mei 2006 @ 23:03:
Verwijderd
Nou echt muisstil is ie nie,maar het geluid is niet storend nee,die van mij maakt wel een wat hoog geluid,dat kan wat storend zijn , als het heel stil is in de kamer.
Maar verder stoor ik me er niet aan nee
Maar verder stoor ik me er niet aan nee
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 09:13 ]
Hij is inderdaad niet muisstil. Alleen tijdens het opstarten, maar zodra je er echt iets mee wil doen, aantal schermen openen enzo, dan slaat ie aan en hoor je hem wel zachtjes. Maar ach, kan zijn dat ik gewoon verwend ben, en een beetje geluid al snel veel vind
Hij maakt wel geluid ja als je een spel gaat spelen of iets maar meer dan dat ook niet, iig niet bij mij. Op "Quiet Office" is de CPU temp 58 graden en dan slaat de fan ook niet aan. Pas als ik een spel ga spelen dan slaat de fan aan of een film ga converte op "Super Performance". Maarja dat mag je wel verwachten als je ziet welke hardware er in zo'n formaat zit weggewerkt
.
Als ik een nog niet zo'n oude compaq van een vriend van mij hoor als de fan aanslaat dan vind ik de A6Ja muisstil.
Als ik een nog niet zo'n oude compaq van een vriend van mij hoor als de fan aanslaat dan vind ik de A6Ja muisstil.
[ Voor 17% gewijzigd door promo-1 op 30-05-2006 12:34 ]
Volgens ASUS mag je de de harddeschijf alleen laten vervangen door een erkend servicecentre blabla. Mocht je gebruik moeten maken van de garantie en je hebt zelf de schijf vervangen, zou dat problemen geven? Ook al worden veel problemen niet veroorzaakt door het wisselen van de harde schijf, als ASUS op zijn strepen gaat staan ben je uitgepraat...
Dat is wel gek, ik moet de mijne terugsturen ivm. een niet goed functionerende DVD speler (en kan ik direct laten kijken naar de niet strakke VGA out) maar ik zei: wat moet ik met de HD, die wil ik niet meegeven eigenlijk...jaccoswinkels schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:14:
Volgens ASUS mag je de de harddeschijf alleen laten vervangen door een erkend servicecentre blabla. Mocht je gebruik moeten maken van de garantie en je hebt zelf de schijf vervangen, zou dat problemen geven? Ook al worden veel problemen niet veroorzaakt door het wisselen van de harde schijf, als ASUS op zijn strepen gaat staan ben je uitgepraat...
Men vertelde me aan de telefoon dat ik de HD er uit kon halen en dan de compu opsturen, dus dat ga ik dan maar doen he...
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Laptops4u.nl vertelde me dat ze een deal hadden gesloten met ASUS, dus dat laptops die door hen zijn omgebouwd ook gewoon gerepareerd worden door ASUS en niet buiten de garantie vallen ofzo.
Dat klopt inderdaad, mijn laptop waar de CPU, geheugen en de HDD waren aangepast werd prima en netje gerepareerd door ASUS zonder enige vragen, toppie.
Ik ben nu voor mijn buurvrouw een nieuwe laptop aan het uitzoeken. Ze doet er niet veel meer mee dan wat webpagina's bekijken, chatten, mailen, foto's opslaan, wat officewerk en misschien wel een keertje een eenvoudig spel als tetris o.i.d.. En haar budget ligt ergens tussen de 750 en 800 euro.
Ik kom hierbij aan het twijfelen tussen deze vier modellen (en de twijfel ontstaat vooral door de grafische chipset):
Z92U-B138H:
AMD Sempron 3100+
60GB HD
SIS M760GX video
Firewire
TV Out
4-in-1 cardreader
Prijs 682,-
A6U-B116H
AMD Sempron 3300+
80GB HD
SIS M760GX video
Firewire
TV Out
4-in-1 cardreader
Ingebouwde webcam
Tas en muis
Prijs 762,-
Z92R-B029H
Celeron M 1.6Ghz
40GB HD
ATI X200 video
4-in-1 cardreader
Webcam
Tas en muis
Prijs 773,-
A6R-B093H
Celeron M 1.7Ghz
60GB HD
ATI X200 video
4-in-1 cardreader
Webcam
Tas en muis
Prijs 810,-
1. Begrijp ik nou goed dat de A6R (=Z92R) in tegenstelling tot de A6U (=Z92U) geen firewire en TV out heeft?
2. Is het verschil in prijs tussen de SIS en ATI chipset voor het gewenste gebruik de moeite waard (ik heb zelf een Asus M6R met ATI9100igp chipset en die zou prima voldoen)
Ik weet dat ze het liefst een zo laag mogelijk bedrag uitgeeft (ze werkt nu met een P800 desktop met 128MB geheugen en 8GB schijf en die is eigenlijk wat te traag
goh..). Voor mezelf denk ik dus dat ik de Z92U-B138H maar ga aanraden met daarbij een losse laptoptas, tenzij ik hier andere geluiden en argumenten hoor.
Ik kom hierbij aan het twijfelen tussen deze vier modellen (en de twijfel ontstaat vooral door de grafische chipset):
Z92U-B138H:
AMD Sempron 3100+
60GB HD
SIS M760GX video
Firewire
TV Out
4-in-1 cardreader
Prijs 682,-
A6U-B116H
AMD Sempron 3300+
80GB HD
SIS M760GX video
Firewire
TV Out
4-in-1 cardreader
Ingebouwde webcam
Tas en muis
Prijs 762,-
Z92R-B029H
Celeron M 1.6Ghz
40GB HD
ATI X200 video
4-in-1 cardreader
Webcam
Tas en muis
Prijs 773,-
A6R-B093H
Celeron M 1.7Ghz
60GB HD
ATI X200 video
4-in-1 cardreader
Webcam
Tas en muis
Prijs 810,-
1. Begrijp ik nou goed dat de A6R (=Z92R) in tegenstelling tot de A6U (=Z92U) geen firewire en TV out heeft?
2. Is het verschil in prijs tussen de SIS en ATI chipset voor het gewenste gebruik de moeite waard (ik heb zelf een Asus M6R met ATI9100igp chipset en die zou prima voldoen)
Ik weet dat ze het liefst een zo laag mogelijk bedrag uitgeeft (ze werkt nu met een P800 desktop met 128MB geheugen en 8GB schijf en die is eigenlijk wat te traag

Ik heb met mijn z9200 (a6va) problemen met wireless op mijn school. Thuis doet wifi het prima, maar op school hangen een stuk of 20 accespoints, en hij wil dan soms op de minst sterke aanmelden. In sommige lokalen is er dan geen verbinding mogelijk. Wat helpt is een beetje met de instelling roaming agressiveness instelling in de driver te spelen. Moet ik hem eerst helemaal hoog zetten, en dan als i een goed accespoint heeft hem weer terug zetten om te voorkomen dat i elke minuut switcht. Dit is natuurlijk niet optimaal.
Dus ben ik gaan zoeken naar een oplossing, en er is een nieuwere driver van intel. Daarmee is het probleem vrijwel opgelost. Maar wanneer windows dan opnieuw opgestart is, loopt hcontrol vast, waardoor alle asus knopjes het niet meer doen. Weet iemand daar al een oplossing voor?
Dus ben ik gaan zoeken naar een oplossing, en er is een nieuwere driver van intel. Daarmee is het probleem vrijwel opgelost. Maar wanneer windows dan opnieuw opgestart is, loopt hcontrol vast, waardoor alle asus knopjes het niet meer doen. Weet iemand daar al een oplossing voor?
1. Ja, de A6R heeft geen firewire en geen TV-Out, de A6U heeft dat wel. Daarnaast heeft de A6U "SPDIF" wat de A6R niet heeft. Maar dat is verder niet belangrijk voor jou buurvrouw tenzij jou buurvrouw een 5.1 setje of hoger aan haar laptop wil aansluiten.hars73 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:42:
Ik ben nu voor mijn buurvrouw een nieuwe laptop aan het uitzoeken. Ze doet er niet veel meer mee dan wat webpagina's bekijken, chatten, mailen, foto's opslaan, wat officewerk en misschien wel een keertje een eenvoudig spel als tetris o.i.d.. En haar budget ligt ergens tussen de 750 en 800 euro.
Z92U-B138H:
AMD Sempron 3100+
60GB HD
SIS M760GX video
Firewire
TV Out
4-in-1 cardreader
Prijs 682,-
A6U-B116H
AMD Sempron 3300+
80GB HD
SIS M760GX video
Firewire
TV Out
4-in-1 cardreader
Ingebouwde webcam
Tas en muis
Prijs 762,-
Z92R-B029H
Celeron M 1.6Ghz
40GB HD
ATI X200 video
4-in-1 cardreader
Webcam
Tas en muis
Prijs 773,-
A6R-B093H
Celeron M 1.7Ghz
60GB HD
ATI X200 video
4-in-1 cardreader
Webcam
Tas en muis
Prijs 810,-
Ik weet dat ze het liefst een zo laag mogelijk bedrag uitgeeft (ze werkt nu met een P800 desktop met 128MB geheugen en 8GB schijf en die is eigenlijk wat te traaggoh..). Voor mezelf denk ik dus dat ik de Z92U-B138H maar ga aanraden met daarbij een losse laptoptas, tenzij ik hier andere geluiden en argumenten hoor.
2. Even over die videochipset. Die ATI X200 IGP is sneller dan al die video chipsets van SIS. Ik zou persoonlijk eerder kiezen voor die ATI X200.
Ik zou de "Z92R-B029H" aanraden omdat die een ATI X200 chipset heeft, die SIS chipsets zou ik zo ie zo links laten liggen (maar dat is persoonlijk).
Nu heb je nog de keuze tussen een Intel Celeron 1.6 en 1.7 en een HDD van 40 of 60 GB en dat moet je maar even zelf kijken wat je belangrijk vindt. die 100Mhz zal denk ik geen spectaculaire snelheidsboost geven en die 40GB HDD lijkt me wel voldoende voor een beetje "webpagina's bekijken, chatten, mailen, foto's opslaan, wat officewerk en misschien wel een keertje een eenvoudig spel als tetris o.i.d.". tenzij ze 20 foto's per dag maakt op 5MP???
En voor een beetje fatsoenlijke tas en muis betaal je toch al gouw 80-100 euro dus dat kun je mooi bij die van "Z92U-B138H" optellen en dan zit je toch op ongeveer het zelfde bedrag
[ Voor 5% gewijzigd door promo-1 op 31-05-2006 19:02 ]
offtopic:
De mediamarkt heeft een laptop voor 555,- die me prima geschikt lijkt voor al deze doeleinden.
Waarom kies je daar niet voor?
De mediamarkt heeft een laptop voor 555,- die me prima geschikt lijkt voor al deze doeleinden.
Voor die prijs kan je waarschijnlijk over anderhalf jaar weer een nieuwe laptop kopenEddos schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 19:01:
[...]
offtopic:
Maarja het gaat niet om mij dus het is wel een optie.
[ Voor 9% gewijzigd door promo-1 op 31-05-2006 19:09 ]
Dit probleem heb ik ook bij mij op school, Fontys in Eindhoven maar kan me er niet echt druk om maken. Ik kom daar toch bijna nooit met mijn laptop. Dus heb ook nog niet echt naar een oplossing gezocht. Bij mij op school is het echter alleen een probleem als het druk is dan zijn er op het studielandschap ongeveer 20 mensen met een notebook (alleen al bij ons studielandschap) en dan wil het nog wel eens even duren voor dat ik verbinding heb en meestal houdt die verbinding dan ook niet zo lang stand, maar daar heeft bijna iedereen last van.Def_P schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:26:
Ik heb met mijn z9200 (a6va) problemen met wireless op mijn school. Thuis doet wifi het prima, maar op school hangen een stuk of 20 accespoints, en hij wil dan soms op de minst sterke aanmelden. In sommige lokalen is er dan geen verbinding mogelijk. Wat helpt is een beetje met de instelling roaming agressiveness instelling in de driver te spelen. Moet ik hem eerst helemaal hoog zetten, en dan als i een goed accespoint heeft hem weer terug zetten om te voorkomen dat i elke minuut switcht. Dit is natuurlijk niet optimaal.
Omdat eventuele service achteraf ook wat waard is. En Asus biedt 2 jaar pick up en return garantie. Daarnaast heb ik zelf dus ook een Asus en de ervaring daarmee is gewoon goed. Ik wil straks niet degene zijn die de "schuld" krijgt als dat Mediamarkt ding het niet (meer) goed doet.Eddos schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 19:01:
[...]
offtopic:
Prima, dan heb ik niets gezegd.
Vond het alleen een leuke laptop voor dat geld, en gezien de "eisen" die er door jou aan gesteld worden.
Maar wat betreft garantie e.d zit je bij Asus denk ik ook beter
Vond het alleen een leuke laptop voor dat geld, en gezien de "eisen" die er door jou aan gesteld worden.
Geeft niet, beetje meedenken kan geen kwaadEddos schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:34:
Prima, dan heb ik niets gezegd.
En als die SIS chipset echt zo bagger is, dan denk ik dat ik inderdaad de grafische chipset maar de doorslag laat geven boven de rest van de componenten (want de rest is behalve de processor toch vrijwel gelijk).
Verwijderd
weet iemand hoe je de CPU Clock kunt verhogen, mijne loopt nog steeds op 13x met een CPU clock van 1296,76 terwijl idt 1796 MHz moet zijn. Ik krijg het niet hoger ingesteld en Asus heeft ook nog niet gereageerd op me mails.....Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 08:01:
[...]
volgens Notebook hardware control wel. Als ik de CPU uit lees via System info for windows (prog van Gabriel Topala) geeft hij ook een CPU clock van 1296.76, dus de uitlezing is goed.
Asus kan je beter ff bellen. Gaat sneller, en mail naar het nl adres komen sowieso niet aan. Netzoals de nl site niet meer werkt.
Even een vraagje over de A6JA i.c.m een Seagate Momentus 7200.1, 100GB. Ik heb deze disk bij een kennis geplaatst maar wat me opvalt is dat het harddisk lampje op het notebook vrij vaak oplicht zonder dat er iets gebeurd. Een processmanager tegenaan gehangen en buiten de standaard processen die in het geheugen werken is er op dergelijke momenten geen proces dat schijfactiviteit genereerd. Maar toch brand het lampje. Is dit bij meer gebruikers opgevallen? Ik heb de disk gekloond naar een Hitachi 7k100 en daar zie ik het niet bij terug.
edit:
Ik heb het al gevonden. Tis de APM instelling. Deze kun je met de tools van Seagate zelf niet uitzetten of aanpassen. Maar met HDDscan uitgezet en het 'probleem' is verholpen. De disk reageerd nu ook veel sneller, meer op het niveau van de Hitachi 7k100
Ik heb het al gevonden. Tis de APM instelling. Deze kun je met de tools van Seagate zelf niet uitzetten of aanpassen. Maar met HDDscan uitgezet en het 'probleem' is verholpen. De disk reageerd nu ook veel sneller, meer op het niveau van de Hitachi 7k100
[ Voor 21% gewijzigd door regmaster op 02-06-2006 22:37 ]
Eindelijk ben ik ook de trotse bezitter van dit prachtige notebook. Nu heb ik alleen een klein probleempje met het draadloos netwerk: ik heb thuis al enkele jaren een draadloos netwerk en dat gaat verder prima. Ook naar mijn computer op zolder (de router staat twee verdiepingen lager). Het signaal gaat door 1 houten en 1 betonnen vloer. Dit was echter bij mijn oude desktop met een wireless lan pci kaart gene probleem. Maar de laptop heeft er veel meer problemen mee. Hij vangt het signaal meestal maar matig op, al is het wel altijd connected, maar internet komt er heel slecht doorheen (minder dan telefoonaalsuiting zegmaar...). Ik weet niet of andere bezitters van deze laptop ook problemen hebben met de draadloze verbinding.
Alvast bedankt voor jullie reacties, of eventuele tips om het probleem eventueel op te lossen.
gr. Maarten
Alvast bedankt voor jullie reacties, of eventuele tips om het probleem eventueel op te lossen.
gr. Maarten
Who the fuck is general failure and why the hell is he reading my disk ?!
Ik krijg een beetje het idee dat er een slechte batch netwerkkaarten door Intel is geleverd.mhproductions schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:32:
Eindelijk ben ik ook de trotse bezitter van dit prachtige notebook. Nu heb ik alleen een klein probleempje met het draadloos netwerk: ik heb thuis al enkele jaren een draadloos netwerk en dat gaat verder prima. Ook naar mijn computer op zolder (de router staat twee verdiepingen lager). Het signaal gaat door 1 houten en 1 betonnen vloer. Dit was echter bij mijn oude desktop met een wireless lan pci kaart gene probleem. Maar de laptop heeft er veel meer problemen mee. Hij vangt het signaal meestal maar matig op, al is het wel altijd connected, maar internet komt er heel slecht doorheen (minder dan telefoonaalsuiting zegmaar...). Ik weet niet of andere bezitters van deze laptop ook problemen hebben met de draadloze verbinding.
gr. Maarten
Een vriendin van me heeft een vergelijkbaar probleem met het A6JC notebook. Zelfs op een paar meter vanaf haar Linksys router was het signaal prut en werd de verbinding regelmatig verbroken
Ik heb als fix daarvoor de Intel tools gedeïnstalleerd, de nieuwste van Intel opgehaald maar alleen de drivers gebruikt, dus niet de software geïnstalleerd. Als WPA supplicant heb ik de freeware Mcafee WPA supplicant gebruikt omdat ik deze beter vind werken dan de versie van XP SP2 zelf.
Het verbreken van de connectie is nu wel weg, maar de verbinding is nog steeds niet echt 100%.
Het vreemde is dat mijn A6ja geen enkel probleem ondervind en een top verbinding maakt, nu heb ik wel een vroege versie van de a6ja.
Ik weet niet of je al de verzendenergie op maximaal hebt gezet, ik had hier op het begin ook problemen mee. Je moet in ieder geval bij de eigenschappen van je netwerkadapter (intel Pro/Wireless xxxx) verzendenergie e.d. op maximaal zetten. Meestal is hiermee het probleem verholpen.mhproductions schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:32:
gr. Maarten
duizendmaal dank.....ik ben hier heel erg mee geholpen!!!!!promo-1 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 23:08:
[...]
Ik weet niet of je al de verzendenergie op maximaal hebt gezet, ik had hier op het begin ook problemen mee. Je moet in ieder geval bij de eigenschappen van je netwerkadapter (intel Pro/Wireless xxxx) verzendenergie e.d. op maximaal zetten. Meestal is hiermee het probleem verholpen.
[ Voor 76% gewijzigd door mhproductions op 02-06-2006 23:24 ]
Who the fuck is general failure and why the hell is he reading my disk ?!
Verwijderd
ik wil graag bluetooth in mijn A6Vc, iets wat er dus standaard niet in zit blijkbaar... mijn vraag is: wat zijn mijn opties.?
ik ben tegengekomen
- usb stick (lijkt me onhandig, relatief groot, steeds in en uitpluggen)
- pcmcia (lijkt me een redelijke optie, pcmcia slot zit onder de laptop en kan er dus inblijven)
- compactflash (alleen gevonden voor pda's maar moet ook mogelijk zijn voor laptop (?)
- module (ik weet niet of dit kan, maar ik zou dit de beste optie vinden, kan alleen geen verkooppunt vinden voor de module, heb daarnaast gelezen dat het nogal moeilijk is om zoiets in te bouwen...)
ik ben tegengekomen
- usb stick (lijkt me onhandig, relatief groot, steeds in en uitpluggen)
- pcmcia (lijkt me een redelijke optie, pcmcia slot zit onder de laptop en kan er dus inblijven)
- compactflash (alleen gevonden voor pda's maar moet ook mogelijk zijn voor laptop (?)
- module (ik weet niet of dit kan, maar ik zou dit de beste optie vinden, kan alleen geen verkooppunt vinden voor de module, heb daarnaast gelezen dat het nogal moeilijk is om zoiets in te bouwen...)
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 11:19 ]
Verwijderd
Wanneer je de A6Va aansluit via S/PDIF, dan kan ik geen 5.1 boxen instellen (in het soundpanel van de drivers althans). Betekend dit dat ik alleen 5.1 kan krijgen via throughput (DVD's afspelen). Want nu kan ik in-game geen 5.1 gebruiken zoals bij meest van hedendaagse games mogelijk is. Is hier een oplossing voor?
Verwijderd
Mensen,
ik heb gistren een Asus Z92Va gekocht bij de MyCom. Op de laptop zelf staat A6000Va, en HD probe ziet hem als een A6Va. Ik vind het allemaal best.
Paar vraagjes.
Na een avondje aanstaan begon het een beetje te ruiken. Hij was niet overdreven warm (50 graden was de CPU). Het was echt zo'n geur van opwarment kunststof. Is dit normaal? Gaat dit vanzelf over?
Ik heb (natuurlijk) Firefox geinstalleerd, maar ik merk dat het scrollgedeelte niet werkt in FF? Ik krijg wel zo'n scrollbar te zien, maar de pagina scrollt niet...
Ik heb de intel utillity voor Wireless lan eraf gegooit en de nieuwste Drivers geïnstalleerd, maar nu brandt mijn WLAN ledje niet meer... Jammer, hoe kan ik dat instellen?
En last but not least: Hoe stel ik het e-mail ontvangen lampje in? Niet het belangrijkste maar het lijkt me wel handig, scheelt me weer 1 venster constant open houden.
ik heb gistren een Asus Z92Va gekocht bij de MyCom. Op de laptop zelf staat A6000Va, en HD probe ziet hem als een A6Va. Ik vind het allemaal best.
Paar vraagjes.
Na een avondje aanstaan begon het een beetje te ruiken. Hij was niet overdreven warm (50 graden was de CPU). Het was echt zo'n geur van opwarment kunststof. Is dit normaal? Gaat dit vanzelf over?
Ik heb (natuurlijk) Firefox geinstalleerd, maar ik merk dat het scrollgedeelte niet werkt in FF? Ik krijg wel zo'n scrollbar te zien, maar de pagina scrollt niet...
Ik heb de intel utillity voor Wireless lan eraf gegooit en de nieuwste Drivers geïnstalleerd, maar nu brandt mijn WLAN ledje niet meer... Jammer, hoe kan ik dat instellen?
En last but not least: Hoe stel ik het e-mail ontvangen lampje in? Niet het belangrijkste maar het lijkt me wel handig, scheelt me weer 1 venster constant open houden.
Verwijderd
vreemd, had ik geen last van... zou het ff aankijken, gaat waarschijnlijk vanzelf wel over..Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 11:52:
intel utility opnieuw installeren vanaf cd, en dan aanvinken geavanceerd te willen installeren, zodat je onderdelen kunt uitzetten. dan de driver uitzetten, en dat andere laten installeren.. weet het niet precies uit mijn hoofd maar je komt er wel uit zo denk ik...Ik heb de intel utillity voor Wireless lan eraf gegooit en de nieuwste Drivers geïnstalleerd, maar nu brandt mijn WLAN ledje niet meer... Jammer, hoe kan ik dat instellen?
outlook gebruiken... zijn geen instellingen voor beschikbaar.En last but not least: Hoe stel ik het e-mail ontvangen lampje in? Niet het belangrijkste maar het lijkt me wel handig, scheelt me weer 1 venster constant open houden.
Dat ligt aan de drivers. Even updaten naar de laatste versie.Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 11:52:
Verwijderd
De Intel util staat er weer op, de nieuwste drivers heb ik behouden. Maar nogsteeds doet het lampje niets. Fn+F2 geeft ook geen verbinding aan/uit schermpje. Verbinding blijft ook gewoon aan bij de Intel utility...
Mijn andere vragen zijn beantwoord
Dank daarvoor
Mijn andere vragen zijn beantwoord
Verwijderd
heb je ATK0100 geinstalleerd?Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 13:22:
De Intel util staat er weer op, de nieuwste drivers heb ik behouden. Maar nogsteeds doet het lampje niets. Fn+F2 geeft ook geen verbinding aan/uit schermpje. Verbinding blijft ook gewoon aan bij de Intel utility...
Mijn andere vragen zijn beantwoordDank daarvoor
(c:\windows\atk0100\)
---
het ligt ook aan de manier waarop je verbinding maakt met het draadloze netwerk.. in mijn herinnering moet dat via Intel Pro Wireless Utility oid... (in de systeembalk rechtsonder zie je een soort waaier met een horizontale indeling, deze is wit en als er verbinding is verkleurt de waaier per balk..)
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 17:51 ]
Als je jezelf irrieteerd aan dat outlook die heel de tijd open staat, kun je tooltje gebruiken. "HideOE" van "r2 Studios" en is te downloaden van http://www.r2.com.au/software.php?page=2&show=hideoeVerwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 11:52:
Hiermee minimaliseer je Outlook Express naar je system tray en als er een e-mail binnen is gekommen verdanderd het icoontje.
Verwijderd
Ok, heb nu Outlook Express als standaard mail-app ingesteld, maar het ledje gaat niet branden, zelfs niet als ik OE open heb en ik zie toch duidelijk een mail binnenkomen.
Ik bedoelde ook niet dat dan het lampje gaat werken ik bedoelde dat je Outlook Express niet heel de tijd op je werkbalk hebt staan maar gewoon in je systrayVerwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 21:00:
Ok, heb nu Outlook Express als standaard mail-app ingesteld, maar het ledje gaat niet branden, zelfs niet als ik OE open heb en ik zie toch duidelijk een mail binnenkomen.
Verwijderd
Oke, dan is mij de betekenis / werking vna die led gewoon niet duidelijk. In de handleiding zijn ze heel summier. Wat ik begreep is dat hij gaat branden als er mail is ontvangen, moet OE dan open staan of niet? Ik neem aan dat hij de instellingen uit OE overneemt? Hoe vaak controleert hij dat dan?
Het is niet van bijzonder belang, maarja ik koop iets dan zie ik graag alles even werken.
Het is niet van bijzonder belang, maarja ik koop iets dan zie ik graag alles even werken.
Verwijderd
Op de CD zit daar tussen de Drivers en dergelijke een tooltje voor die dat aanstuurt, hoe dat dan verder werkt weet ik niet.
Op de driver cd staat het programma checkmail, die installeren en dan werkt het lampje. Enjoy.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Verwijderd
Oke werkt 
Merk nu dat de fan altijd draait (CPU fan draait volgens NB Probe altijd 100%, GPU fan gaat alleen tijden gamen aan). CPU blijft rond de 52 graden. Kan dit kloppen? Of heb ik hem niet goed staan kwa luchtstroom? Passieve koeling zou toch moeten kunnen bij gewoon office werk?
Ik hoorde ook wat over variabele CPU speed. Volgens NB Probe draait de CPU altijd 100%, volstrekt overbodig lijkt me, als het aangegeven wordt lijkt het me dat dat kan variëren? Scheelt accuduur en hitte natuurlijk.
Note: schakelde van Super performancen aar High performance, nu nog 35% CPU, maar dat zou toch lager horen te kunnen?
Merk nu dat de fan altijd draait (CPU fan draait volgens NB Probe altijd 100%, GPU fan gaat alleen tijden gamen aan). CPU blijft rond de 52 graden. Kan dit kloppen? Of heb ik hem niet goed staan kwa luchtstroom? Passieve koeling zou toch moeten kunnen bij gewoon office werk?
Ik hoorde ook wat over variabele CPU speed. Volgens NB Probe draait de CPU altijd 100%, volstrekt overbodig lijkt me, als het aangegeven wordt lijkt het me dat dat kan variëren? Scheelt accuduur en hitte natuurlijk.
Note: schakelde van Super performancen aar High performance, nu nog 35% CPU, maar dat zou toch lager horen te kunnen?
Ik heb mijn a6ja laptop zojuist teruggekregen, na ongeveer 5 werkdagen. Met de volgende melding:
Volgens mij werkt het allemaal weer, en snel terug. Lang leve ASUS!Replaced parts: A6V LVDS Cable 15.4/WXGA
Verwijderd
Ik zie net dat er een nieuwe asus 6 serie is bijgekomen, a6T
Met de nieuwe turion X2 processor.
http://www.mycom.nl/MyCom....do?url=folder/folder.htm
Welke voordelen/nadelen heeft deze processor t.a.v. de inter core duo's die nu op de markt zijn?
64 bit & VISTA proof
minder cache geheugen 2*256, ga je dat met normaal gebruik merken. ( Office, muziek luisteren, filmbewerking/foto, af en toe spelletje)
Met de nieuwe turion X2 processor.
http://www.mycom.nl/MyCom....do?url=folder/folder.htm
Welke voordelen/nadelen heeft deze processor t.a.v. de inter core duo's die nu op de markt zijn?
64 bit & VISTA proof
minder cache geheugen 2*256, ga je dat met normaal gebruik merken. ( Office, muziek luisteren, filmbewerking/foto, af en toe spelletje)
Zelf heb ik 3 van deze notebooks besteld bij MyCom Apeldoorn. Voor het geld vind ik het netjes.
Maar de 256kb cache t.o.v. 512kb cache zal wel te merken zijn . Je zult enkele fps missen in games.
Het voordeel van deze notebook is 64-bit. Dit mist de Conroe wel aangezien die 'maar' 32-bit is. Ik hoop dat dit in Vista te merken zal zijn.
Het vreemde is dat de A6T nog niet op de Asus-site staat
Maar de 256kb cache t.o.v. 512kb cache zal wel te merken zijn . Je zult enkele fps missen in games.
Het voordeel van deze notebook is 64-bit. Dit mist de Conroe wel aangezien die 'maar' 32-bit is. Ik hoop dat dit in Vista te merken zal zijn.
Het vreemde is dat de A6T nog niet op de Asus-site staat
euhh de Conroe is wel 64bit je bent in de war met de huidige Core Duo, namelijk de Jonah !!!
Die is inderdaad 32bits maar of je daar echt op dit moment iets van merkt is ook maar de vraag en trouwens, Vista komt ook in 32 bit uit.
Ik moest de 64bit discussie 2 jaar geleden ook al voeren want 64bit was toen ook al toekomst blabla bla etc etc etc ... heb gewoon toen gewoon een Pentium-M Dothan notebook gekocht en ben daar zeer tevreden mee. Op dit moment (2 jaar na aanschaf) is 64bit nog steeds niet mainstream en dat zal pas ruim na de invoering van 64bit Vista het geval zijn. Dus dan ben je al halverwege 2007 dus 64bit is voor gewone doeleinden overhyped op dit moment.
Maar als je toch 64bit wilt en kan wachten zou ik wachten tot de opvolger van Jonah uitkomt over 3 maanden. Dat is de mobile versie van de Conroe met codename Merom en die is wel 64bit en een echtepowerhouse aangezien de prestaties niet ver van de conroe zullen liggen.
Die is inderdaad 32bits maar of je daar echt op dit moment iets van merkt is ook maar de vraag en trouwens, Vista komt ook in 32 bit uit.
Ik moest de 64bit discussie 2 jaar geleden ook al voeren want 64bit was toen ook al toekomst blabla bla etc etc etc ... heb gewoon toen gewoon een Pentium-M Dothan notebook gekocht en ben daar zeer tevreden mee. Op dit moment (2 jaar na aanschaf) is 64bit nog steeds niet mainstream en dat zal pas ruim na de invoering van 64bit Vista het geval zijn. Dus dan ben je al halverwege 2007 dus 64bit is voor gewone doeleinden overhyped op dit moment.
Maar als je toch 64bit wilt en kan wachten zou ik wachten tot de opvolger van Jonah uitkomt over 3 maanden. Dat is de mobile versie van de Conroe met codename Merom en die is wel 64bit en een echtepowerhouse aangezien de prestaties niet ver van de conroe zullen liggen.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Verwijderd
FW bedankt voor de reactie, helaas heb ik niet de tijd om nog eens 3 maanden te wachten ivm buitenland. Ik zoek op dit moment een goede laptop met duo core die gewoon een tijdje mee kan.
A6J, A8 serie, Dell 6400, acer 5672 met x1300/ 7300go 1024mb, 60/80 gb 5400 rmp.
Zal nog maar es een keertje al +/- op een rijtje zetten en dan volgende week maar bestellen.
De conroe zal weer een verbetering zijn, maar ik verwacht aan de huidige duo wel voldoende te hebben. Nu maar ff de fora's verer af tav mn huidige lijstje
A6J, A8 serie, Dell 6400, acer 5672 met x1300/ 7300go 1024mb, 60/80 gb 5400 rmp.
Zal nog maar es een keertje al +/- op een rijtje zetten en dan volgende week maar bestellen.
De conroe zal weer een verbetering zijn, maar ik verwacht aan de huidige duo wel voldoende te hebben. Nu maar ff de fora's verer af tav mn huidige lijstje
Ja, ik bedoelde Core Duo i.p.v. Conroe 
Mijn fout

Mijn fout
Dit topic is gesloten.