Niemand anders last van een CPU fan die altijd voluit draait ook al is de CPU temperatuur 43 graden?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 17:36 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 17:36 ]
Misschien verstandig als je het model vermeldVerwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 17:35:
Niemand anders last van een CPU fan die altijd voluit draait ook al is de CPU temperatuur 43 graden?
Verwijderd
Volgens mij heb ik dat al eerder vermelt. Het gaat om de Z92Va van MyCom, laat zich identificeren als de A6Va.promo-1 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:46:
[...]
Misschien verstandig als je het model vermeld
Valt een beetje tegen voor een Centrino. In de BIOS kan ik hier niets over instellen. Als ik bijvoorbeeld even ga Photoshoppen wordt de CPU makkelijk warmer dan 45 graden, maar ik heb hem nog niet weer onder de 40 graden krijgen. Misschien stuur ik wel een deel van de opgewarmde lucht weer terug naar de onderkant van de laptop, zit hier niet echt ruim.Geachte heer,
Heb de juiste specificaties nagekeken van deze notebook en tot de ontdekking gekomen dat de notebook fan aangaat als hij op 45 graden zit en de fan gaat uit als hij 40 graden is. Dus het probleem is eigenlijk geen probleem en is niets aan te doen.
Mvgr,
ASUS@TSD
Zelf ben ik nu vanaf 207AS -> 213AS gegaan zonder problemen. Ik heb de BIOS geflash onder Windows m.b.v. Winflash 2.18BIOS Ver.213AS (2006/05/19)
1.Support Tj85 CPUs - T2250, T1350, T2050.
BIOS Ver.211 (2006/05/09)
1.Fix the screen icon is shake when switch to TV/LCD+TV mode and enter to S4.
2.Fix the cannot install pcmcia lan card when MS is not inserted.
BIOS Ver.207AS (2006/02/13)
1. Fix the screen will show OSD when system play VCD and press Fn+F8.
2. Add BRAZIL keyboard support
Dat is zo, maar misschien zit er voor andere mensen iets tussen waarom ze zouden kunnen upgraden? en hé we blijven tweakersDav0s schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:25:
Ik zie niks in jou quote dat ik nodig heb of gebruik. Is het dan toch verstandig de bios te flashen?
Dit moet mogelijk zijn. Dit aangezien je ook bij laptops4u zelf voor je processor kan kiezen in je A6J.promo-1 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:34:
Ik vraag me eigenlijk af of het mogelijk is de CPU in mijn geval de Centrino Duo T2300 later te upgraden. Met desktops weet ik wel hoe het allemaal zit, maar zou het ook mogelijk zijn om later te upgrade naar een T2xxx bijvoorbeeld?
Mijn vraag was dus eigenlijk of het aan te raden is de nieuwe BIOS te gebruiken, of dat het geen donder uitmaaktKlovan schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:48:
[...]
Dat is zo, maar misschien zit er voor andere mensen iets tussen waarom ze zouden kunnen upgraden? en hé we blijven tweakers
Voor mij heeft het nog niets uitgemaakt, maar ik heb ook nog niets spannends gedaan om de laptop.Dav0s schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:08:
[...]
Mijn vraag was dus eigenlijk of het aan te raden is de nieuwe BIOS te gebruiken, of dat het geen donder uitmaakt
[ Voor 35% gewijzigd door XoReP op 08-06-2006 11:48 ]
Verwijderd
[ Voor 92% gewijzigd door XoReP op 09-06-2006 01:50 ]
Ik heb ooit wel is gehoord van een soort ''filmpje'' dat je pixels lekker aan de slag laat gaan en some dode of luie pixels weer laat funtioneren , dat betrof trouwens PSP beeldschermen , maar ik denk niet dat dat anders is dan bij Laptop-tft's.jaccoswinkels schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 00:09:
Ik heb m'n A6Ja nu een week of 3 en ik zie net dat er ineens een pixel lui is geworden. Wit en andere lichte kleuren kan ie nog wel, maar zwart niet meer, dan blijft ie blauw.
Vreemd dat dat nu ineens gebeurt... is daar nog iets aan te doen, wakker schudden ofzo?
Voor de mensen die geen Outlook gebruiken, http://lenny41590.free.fr/Chkmail.rar controleert zelf de POP3 server om het lampje aan te sturen. Dit is geen programma van Asus zelf, maar kwam ik tegen op dit forum: http://www.w1n-forum.net/...278dbad314188b8ecf74bbd41FongWan schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:59:
Op de driver cd staat het programma checkmail, die installeren en dan werkt het lampje. Enjoy.
[ Voor 9% gewijzigd door dvdhoek op 10-06-2006 11:36 ]
Ik ben aan het proberen mijn gmail account met dit progje te koppelen aan het lampje. Alleen geeft gmail zelf aan dat je dit:dvdhoek schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 11:34:
[...]
Voor de mensen die geen Outlook gebruiken, http://lenny41590.free.fr/Chkmail.rar controleert zelf de POP3 server om het lampje aan te sturen. Dit is geen programma van Asus zelf, maar kwam ik tegen op dit forum: http://www.w1n-forum.net/...278dbad314188b8ecf74bbd41
Ik moest wel mijn mail account 2 keer toevoegen aan de lijst voordat het werkte.
moet aangeven. pop.gmail.com is wel in te vullen maar de andere dingen niet. Ik heb het lampje waarschijnlijk daardoor nog niet aan de praat gekregen. Iemand een idee hoe dit wel kan?Incoming Mail (POP3) Server - requires SSL:
pop.gmail.com
Use SSL: Yes
Port: 995
Outgoing Mail (SMTP) Server - requires TLS:
smtp.gmail.com (use authentication)
Use Authentication: Yes
Use STARTTLS: Yes (some clients call this SSL)
Port: 465 or 587
[ Voor 7% gewijzigd door Dav0s op 10-06-2006 16:54 ]
Verwijderd
Ja, na wat googlen ben ik hier ook achter gekomen. Maar net zoals je zegt voor o.a. de PSP. Iemand een linkje naar iets wat ik voor m'n laptop kan gebruiken?Rushwood schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 00:20:
[...]
Ik heb ooit wel is gehoord van een soort ''filmpje'' dat je pixels lekker aan de slag laat gaan en some dode of luie pixels weer laat funtioneren , dat betrof trouwens PSP beeldschermen , maar ik denk niet dat dat anders is dan bij Laptop-tft's.
Wanneer je op de accu werkt wordt de sterkte van het signaal omlaag geschroefd. Daardoor kan je verbinding weg vallen. In de eigenschappen van de netwerkkaart kun je dit aanpassen. Zet het eens op maximaal bij werken op de accu en kijk of het helpt.Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:29:
Nog een probleempje. Als ik op de accu werk valt de draadloze verbinding om de zoveel tijd uit.
Nouja, ik heb nogsteeds ontvangst, maar opeens valt DHCP uit, is het IP adres veranderd en is de gateway IP weg. Ik moet dan bij status v/d draadloze verbindingen->ondersteuning op herstellen drukken, daarna werkt het weer. Nieuwste driver van Intel heb ik al geïnstalleert. Iemand een idee?
Verwijderd
He vet! Waar heb je die vandaan en heb je echt de T versie dus met Geforce 7600?NeoPhySiX schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:16:
Zelf heb ik een Asus A6T. Ik kan ook het probleem bevestigen dat mijn WiFi al vreemd doet wanneer deze niet op de netstroom aangesloten is.
De eerste is alleen om te kijken of je dode/luie pixels hebt, en de tweede geeft uitleg hoe het op te lossen door te drukken op je scherm bij het aanzetten. Is er geen filmpje wat de zaak kan herstellen voordat ik met het drukken alleen maar meer schade aanricht?
Zou de Nokia Monitor Test niet helpen dan?jaccoswinkels schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:15:
[...]
De eerste is alleen om te kijken of je dode/luie pixels hebt, en de tweede geeft uitleg hoe het op te lossen door te drukken op je scherm bij het aanzetten. Is er geen filmpje wat de zaak kan herstellen voordat ik met het drukken alleen maar meer schade aanricht?
[ Voor 27% gewijzigd door Frietsaus op 12-06-2006 22:41 ]
Ah juist, ik had dat vakje inderdaad over het hoofd gezien. Ik ga proberen of dat wat uithaalt!Nokko schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:41:
Goed kijken, je kan een flitsend vlak op je luie pixel zetten...(Zelfde principe als het filmpje dus)...
Ow ok, dus eigenlijk de A6TC versieNeoPhySiX schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:01:
Nee, ik heb de versie met de GeForce 7300. Ik heb al uitgezocht of hier MXM-modules inzitten. Tot mijn spijt zitten de graka's op het mobo geplant. Anders had ik hem graag willen vervangen door een Type II GeForce 7600.![]()
Deze notebook heb ik trouwens bij de MyCom vandaan.
Yupzz,, dit is dus de A6TC-versie die speciaal voor MyCom geassembleerd wordt. De notebook heb ik nog geen week maar ik ben er tot nu toe zeer tevreden over.XoReP schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 00:06:
[...]
Ow ok, dus eigenlijk de A6TC versie
Maar hoe bevalt hij je verder? En gaat de accu een beetje lang mee?
http://www.psp-vault.com/Article168.psp Dit zou ook op een PC moeten werken. Maar verwacht er niet al teveel van hoor, heb zowel op mijn laptop als op mijn desktop TFT een luie pixel. Heb 10 tallen tools gedraaid maar het heeft niks uitgehaald, je moet dus veel geluk hebben.
De FSB van 200 MHz is voor de Hypertransport. De Turion 64 X2 gebruikt geen DDR Ram meer maar DDR2. De FSB daarvan is 667MHz. En DDR2 staat bekend om zijn trage timings, maarja het is ook zuiniger.NeoPhySiX schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:44:
[...]
Een van de nadelen van de notebook vind ik is de geheugentiming. Het geheugen draait namellijk op 5-5-5-15-2T timings terwijl 3-3-3-9-1T ook mogelijk is. De FSB is nl. gewoon 200MHz. Daarom zie ik er geen logica in om op 5-5-5-15-2T te werken. Wellicht dat ik dit met A64 Tweaker kan verhelpen.
[ Voor 14% gewijzigd door GENETX op 14-06-2006 12:08 ]
Speed limits are like herpes.
[ Voor 36% gewijzigd door Frietsaus op 14-06-2006 16:11 ]
Ik heb hetzelfde met een exchange server. Die popconnector ondersteunde ook geen ssl. Na wat zoeken ben ik op stunnel uit gekomen.Dav0s schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 16:32:
[...]
Ik ben aan het proberen mijn gmail account met dit progje te koppelen aan het lampje. Alleen geeft gmail zelf aan dat je dit:
[...]
moet aangeven. pop.gmail.com is wel in te vullen maar de andere dingen niet. Ik heb het lampje waarschijnlijk daardoor nog niet aan de praat gekregen. Iemand een idee hoe dit wel kan?
Ik heb ook pop.gmail.com:995 geprobeerd. Alleen kan ik nergens aangeven dat ie SSL moet gebruiken. En of dat kan weet ik ook zo net nog niet...
I, for one, like Roman numerals
Hehe, nee je HTT-bus loopt op 200MHz (AMD Hypertransport). Deze is niet hetzelfde als je FSB. Je FSB is namelijk 333MHz, wat door DDR2 op 667MHz komt. De timings zitten dus wel op het maximale van wat ze kunnen. Zou je FSB op 200 MHz staan net als je HTT dan zou je het DDR2 geheugen op 400MHz effectief lopen en dan kun je die 3-3-3-9 timings gebruiken.NeoPhySiX schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:26:
Hierbij een paar screenies:
Screenie 1
Screenie 2
Screenie 3
Ik zou graag op 3-3-3-9-1T willen werken. Miscchien dat ik dan maar kb's uit die Benchmark van WinRAR pers
Het kan natuurlijk sneller dan die 722kb/s die ik nu haal
[ Voor 29% gewijzigd door GENETX op 19-06-2006 11:41 ]
[ Voor 34% gewijzigd door Frietsaus op 20-06-2006 01:05 ]
Je moét natuurlijk nietsjaccoswinkels schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:50:
Moet ik als vervanger van mijn 4200RPM schijf uit m'n A6Ja nou de
Hitachi Travelstar 7K100, 60GB (7200rpm, ATA100, 8MB) pricewatch: Hitachi Travelstar 7K100, 60GB (7200rpm, ATA100, 8MB) of de
Hitachi Travelstar 7K60, 60GB (7200rpm, ATA100, 8MB) pricewatch: Hitachi Travelstar 7K60, 60GB (7200rpm, ATA100, 8MB) hebben?
[ Voor 4% gewijzigd door Klovan op 20-06-2006 09:21 ]
En is de 7K100 dan ook sneller of heeft deze enig ander voordeel? De 7K60 wordt namelijk erg goed beoordeeld in de productsurvey en is ook bij 4launch te koop. Kan ik 'm zo ophalen, lekker makkelijk. Maar als de 7K100 voordelen heeft in vergelijking met de 7K60, dan bestel ik 'm wel ergens anders, geen probleem.Klovan schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:21:
[...]
Je moét natuurlijk niets
De 7K100 is de opvolger van de 7K60. Het kan trouwens zo zijn dat je een E7K100 krijgt, wanneer je een 7K100 bestelt. Maar tussen die twee zit eigenlijk weinig verschil.
Ik heb ook problemen met mijn dvd-brander in mijn a6va. Asus wil helaas de hele laptop hebben, en niet alleen de dvd-brander.savale schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 00:19:
grrr mijn brander in de a6va bakt er niks meer vancdtjes en dvdtjes zijn niet meer leesbaar in andere apparaten dan de laptop zelf. Heb gehoord dat ik hem los terug kan sturen. Iemand enig idee hoe die procedure in zijn werk gaat en welk nummer ik het beste kan bellen of meelen?
De 7K100 is absoluut beter. In de specificaties valt dat niet echt af te lezen, maar alleen voor dit zou ik het al doen:jaccoswinkels schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:34:
[...]
En is de 7K100 dan ook sneller of heeft deze enig ander voordeel? De 7K60 wordt namelijk erg goed beoordeeld in de productsurvey en is ook bij 4launch te koop. Kan ik 'm zo ophalen, lekker makkelijk. Maar als de 7K100 voordelen heeft in vergelijking met de 7K60, dan bestel ik 'm wel ergens anders, geen probleem.
Je kunt dus zelfs je HD eruit halen, dat mag gewoon, ik ga ook niet mijn vertrouwelijke meuk mee terug sturen natuurlijk. (alleen is dus de kans groot dat je een jumpertje op je HD moet zetten, aangezien volgens de mensen in het servicecentre een 'groot deel van de dvd-players/fikkers die wordt vervangen zich als primary master aanmelden en geen jumpertjes hebben'.savale schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 00:19:
grrr mijn brander in de a6va bakt er niks meer vancdtjes en dvdtjes zijn niet meer leesbaar in andere apparaten dan de laptop zelf. Heb gehoord dat ik hem los terug kan sturen. Iemand enig idee hoe die procedure in zijn werk gaat en welk nummer ik het beste kan bellen of meelen?
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
De E7K100 staat appart in de pricewatch en is zelfs iets goedkoper. Wat is 't kleine verschil? En, merk je daar wat van?Klovan schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:21:
[...]
Je moét natuurlijk niets
De 7K100 is de opvolger van de 7K60. Het kan trouwens zo zijn dat je een E7K100 krijgt, wanneer je een 7K100 bestelt. Maar tussen die twee zit eigenlijk weinig verschil.
[ Voor 31% gewijzigd door JBS op 23-06-2006 12:02 ]
Onzin verhaal.jaccoswinkels schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 20:54:
[...]
De E7K100 staat appart in de pricewatch en is zelfs iets goedkoper. Wat is 't kleine verschil? En, merk je daar wat van?
//Edit: reactie van Salland Automatisering op mijn vraag:
De E7K100 is RoHS compliant en dat wil zeggen dat een aantal stoffen zijn weg gelaten zodat het produceren/gebruiken beter is voor het milieu.
Ook is de E7K100 heel iets sneller dan de 7K100, mijn verwachting is dat de 7K100 binnenkort niet meer leverbaar is aangezien alles tegenwoordig RoHS compliant moet zijn van de EU.
[ Voor 8% gewijzigd door regmaster op 24-06-2006 18:20 ]
[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 29-06-2006 15:24 ]
[ Voor 7% gewijzigd door savale op 29-06-2006 15:44 ]
Ik vondt dit op de web:GremliN-Online schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:03:
Ik heb laatst zelfs ene mailtje gestuurd naar de lokale computerboer. De reactie was 30 juni (is komende vrijdag).
Waar ik wel mee zit en slechter nieuws is zijn al die modellen die op het internet rondhangen. In tegenstelling tot de versie die alweer een tijdje in Duitsland is te vinden met een GF7600 256MB weten ze er in Nederland weinig van. Ben namelijk meerdere dingen tegengekomen:
- "TurionX2TL-52/1GB/N7600/100GB" oid waar helemaal geen geheugen word vermeld.
- nVidia GeForce Go 7600 128 MB
Ten slotte nog wat ik ontving aan info van de lokale computerboer:
- nVidia GeForce Go 7600 256 MB, met opmerking "gedeeld geheugen: ja"
Een 7600 met TC? ZOu het ook gewoon een 128 MB versie zijn met als maximale geheugen van 256MB door TC? Of is het 256MB met TC wardoor je 512 MB kunt krijgen oid? Ik zit dus met veel vragen en omdat ik graag een spelletje mag doen en ook even een tijdje vooruit wil met mn laptop viel juist de A6T op op asus.de bij zijn lancering. Precies wat ik zocht, Turion X2, GF 7600 256MB, grote laptopschijf met genoeg toeren, 1GB Ram wat ik minstens wilde en wat makkelijk te upgraden is. Het word dus even wachten tot 30 juni/4 juli als hij leverbaar is en er hopelijk wat meer bekend is.
Opmerking, alle versies hadden dus hetzelfde typenummer: AP008B.
Bij deze zal ik een paar instellingen opgeven vanuit het apparaatbeheer. Zelf ben ik namelijk ook voorzien van een Asus A6TC.XoReP schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 19:35:
Kzag net dat L4U de A6TC wel al binnen heb dus de A6T zal hopelijk ook niet asl te lang meer duren.
Overigens is vandaag me Linksys WRT300N routertje binnengekomen (met MiMo), nu hopen dat het @ de A6T er stiekem toch opzitAnders heb ik gewoon alsnog een leuk routertje
[ Voor 100% gewijzigd door DaMarcus op 02-07-2006 17:13 ]
Verwijderd
Verwijderd
Zie nu trouwens dat op de asus site wel weer een update voor de grafische kaart is naar v8.231, maar hoe dat in verhouding staat tot catalyst 6.6. weet ik niet, iemand een idee?Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 19:09:
Wordt nu wel erg leuk,
ATI heeft nu wel support voor de Mobility Radeon X1600 die o.a. in de Asus A6J, maar Asus is niet ondersteund. Je kan de nieuwste catalyst drivers 6.6 dus nog steeds niet installeren!!
Iemand hier al een mail over naar Asus gestuurd, want lijkt me wel duidelijk dat daar t probleem ligt
Ik zou zeggen dude, stuur zelf ASUS die mail maar. Maar helaas voor jou kan ik op de A6ja gewoon de mobile catalyst drivers installeren. Ik heb ze hiervandaan http://www.ati.com/online/mobilecatalystVerwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 19:09:
Wordt nu wel erg leuk,
ATI heeft nu wel support voor de Mobility Radeon X1600 die o.a. in de Asus A6J, maar Asus is niet ondersteund. Je kan de nieuwste catalyst drivers 6.6 dus nog steeds niet installeren!!
Iemand hier al een mail over naar Asus gestuurd, want lijkt me wel duidelijk dat daar t probleem ligt
[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 03-07-2006 10:18 ]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 10:28 ]
Verwijderd
Ik gebruik een licht vochtig doekje en daar spuit ik dan n beetje glassex op... werkt perfect!objectief2 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:30:
Zou iemand kunnen bevestigen dat Glassex voor het schoonmaken van A6 (en andere)-glareschermen geschikt is? De helpdesk van Asus vertelde mij dat, maar als iemand hier kan zeggen of dit middel geen kwaad kan dan ga ik het proberen
Mooi en bedankt, dan ga ik mijn scherm daarmee ook maar eens helder makensavale schreef op maandag 03 juli 2006 @ 23:07:
[...]
Ik gebruik een licht vochtig doekje en daar spuit ik dan n beetje glassex op... werkt perfect!
[ Voor 47% gewijzigd door XoReP op 04-07-2006 09:56 ]
[ Voor 23% gewijzigd door GENETX op 04-07-2006 10:05 ]
[ Voor 75% gewijzigd door XoReP op 04-07-2006 10:03 ]
[ Voor 38% gewijzigd door XoReP op 04-07-2006 10:26 ]
Denk het mischien ook weer niet. tenminste ik heb laatst wel eens zoiets op het forum van AMD gepost toen nog niet alles duidelijk was (topic over AMD Turion X2 laptops). Daar had ik dus neergezet dat er 802.11n inzat maar niet de officiele versie en dat waarschijnlijk dat dan wel word ondersteund later door een firmware versie. Ik zag hem op forumdeluxx.de terug idd op het A6T ervaringen topic waar zij mijn text van het AMD forum bijna als betrouwbare bron beschouwdenXoReP schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:22:
Overigens ben ik er ook achter gekomen dat er bijna zeker WEL een 802.11n inzit alleen zetten ze het er niet bij omdat het gene officiële standaard isWaarschijnlijk gaat er ook een firmware update komen die het officieel maakt.
Bron: 1 of ander duits forum wast
Verwijderd
Verwijderd
Aah dat lijkt er meer op inderdaad. Maar wachten tot 18-07XoReP schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:35:
Oja net mailtje van L4U gehad dat er mogelijk toch 256MB erin kan zitten (is nog niet helemaal bekend) maar er nu 128MB staat omdat ze natuurlijk ene probleem hebben als er 256MB staat terwij ler 128 inkomt bijvoorbeeld.
18-07 is trouwens de verwachte leverdatum van de distributeur.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq