[Ervaringen] Asus A6 serie deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.517 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand anders last van een CPU fan die altijd voluit draait ook al is de CPU temperatuur 43 graden?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 17:35:
Niemand anders last van een CPU fan die altijd voluit draait ook al is de CPU temperatuur 43 graden?
Misschien verstandig als je het model vermeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:16
Na lang twijfelen uiteindelijk besloten toch maar een laptop te kopen. De A6Va voldoet precies ana mijn eisen. Ik lees alleen dat die dus niet die dodepixel garantie heeft. Maar is het niet zo dat als ik een laptop bestel ik heb gewoon zonder opgaaf van rede binnen 8 dagen mag terug sturen of geld dat niet voor laptop :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:26

Dav0s

Hr?

Dat ligt meestal aan de winkel waar je hem koopt. Hetzelfde geldt voor dodepixel garantie, vanaf een bepaald aantal pixels wordt het aangeboden door de fabrikant. Een winkel kan er voor kiezen al garantie te geven bij 1 dode pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

promo-1 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:46:
[...]
Misschien verstandig als je het model vermeld ;)
Volgens mij heb ik dat al eerder vermelt. Het gaat om de Z92Va van MyCom, laat zich identificeren als de A6Va.

Ik heb ondertussen Asus een mailtje gestuurt en dit was het antwoord:
Geachte heer,

Heb de juiste specificaties nagekeken van deze notebook en tot de ontdekking gekomen dat de notebook fan aangaat als hij op 45 graden zit en de fan gaat uit als hij 40 graden is. Dus het probleem is eigenlijk geen probleem en is niets aan te doen.

Mvgr,

ASUS@TSD
Valt een beetje tegen voor een Centrino. In de BIOS kan ik hier niets over instellen. Als ik bijvoorbeeld even ga Photoshoppen wordt de CPU makkelijk warmer dan 45 graden, maar ik heb hem nog niet weer onder de 40 graden krijgen. Misschien stuur ik wel een deel van de opgewarmde lucht weer terug naar de onderkant van de laptop, zit hier niet echt ruim.
Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Er is weer een nieuwe BIOS uit voor de A6 serie. Zelf heb ik een A6ja en zocht naar een nieuwe BIOS. Op de standaard downloadpagina van de A6JA was er geen nieuwe BIOS te bespeuren. Op de pagina van de A6J daarentegen wel :)

Het gaat om deze BIOS-versie:
BIOS Ver.213AS (2006/05/19)
1.Support Tj85 CPUs - T2250, T1350, T2050.

BIOS Ver.211 (2006/05/09)
1.Fix the screen icon is shake when switch to TV/LCD+TV mode and enter to S4.
2.Fix the cannot install pcmcia lan card when MS is not inserted.

BIOS Ver.207AS (2006/02/13)
1. Fix the screen will show OSD when system play VCD and press Fn+F8.
2. Add BRAZIL keyboard support
Zelf ben ik nu vanaf 207AS -> 213AS gegaan zonder problemen. Ik heb de BIOS geflash onder Windows m.b.v. Winflash 2.18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Ik zie niks in jou quote dat ik nodig heb of gebruik. Is het dan toch verstandig de bios te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
  • Laatst online: 10-07-2022
Ik vraag me eigenlijk af of het mogelijk is de CPU in mijn geval de Centrino Duo T2300 later te upgraden. Met desktops weet ik wel hoe het allemaal zit, maar zou het ook mogelijk zijn om later te upgrade naar een T2xxx bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Dav0s schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:25:
Ik zie niks in jou quote dat ik nodig heb of gebruik. Is het dan toch verstandig de bios te flashen?
Dat is zo, maar misschien zit er voor andere mensen iets tussen waarom ze zouden kunnen upgraden? en hé we blijven tweakers ;)
promo-1 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:34:
Ik vraag me eigenlijk af of het mogelijk is de CPU in mijn geval de Centrino Duo T2300 later te upgraden. Met desktops weet ik wel hoe het allemaal zit, maar zou het ook mogelijk zijn om later te upgrade naar een T2xxx bijvoorbeeld?
Dit moet mogelijk zijn. Dit aangezien je ook bij laptops4u zelf voor je processor kan kiezen in je A6J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ik heb een vraagje over de volgende notebook:

Het gaat om de Asus A6T. Dit is een notebook voorzien van de nieuwe M2 Turion X2. Deze notebook verwacht ik deze week binnen te krijgen van MyCom.

De specs (zie ook: MyCom actiefolder en check pagina 4)

Een van de gebruikersdoeleinden van de notebook zal het gamen zijn. Het betreft hierbij dan games zoals CS:S, NFS:MW, BF2, Doom 3, F.E.A.R. enz. Wat ik als een probleem zie, is die GeForce 7300. Dit is helaas een budgetkaart met een 64-bits bus. Deze zou ik graag willen vervangen door een 7600/X1600 wanneer dat mogelijk is.

Mijn vraag is: Is er iemand die überhaupt weet of hier een MXM-slotje inzit? Zelf denk ik van wel aangezien er ook A6T's bestaan met een GF7600. Maar goed, die kunnen ook op de printplaat vastgebakken zitten.

Alvast bedankt! ;)

Greetz,,
NeoPhySiX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Klovan schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:48:
[...]

Dat is zo, maar misschien zit er voor andere mensen iets tussen waarom ze zouden kunnen upgraden? en hé we blijven tweakers ;)
Mijn vraag was dus eigenlijk of het aan te raden is de nieuwe BIOS te gebruiken, of dat het geen donder uitmaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Dav0s schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:08:
[...]

Mijn vraag was dus eigenlijk of het aan te raden is de nieuwe BIOS te gebruiken, of dat het geen donder uitmaakt ;)
Voor mij heeft het nog niets uitgemaakt, maar ik heb ook nog niets spannends gedaan om de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
'Don't fix things if it ainth broken' luid een gezegde ;)

Als me geld van me spaarekening naar me betaalrekening staat ga ik meteen een A6Va bestellen :P Kan bijna nie wachten :P

Bij Laptops4U hebben ze trouwens 2 soorten eentje met 4200rpm 80gb en 5400rpm 60gb std, dat word dus lekker een 5400rpm 60gb aangezien die nog goedkoper is ook :P

[ Voor 35% gewijzigd door XoReP op 08-06-2006 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

60 gig houdt overigens niet echt over ofzo.. maar het is inderdaad wél de snellere schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Kwas net ff bij glashelder geweest en zaten beetje te praten en we hadden het over 64bit.
Ik wil dus Turion lappie hebben maar zit met dit probleem nu: XoReP in "Welke laptop (Asus A6KT vs. Asus A7D)"

Zit er eigenlijk bij de A6KT ZDP dus garantie tegen dodepixels?

[ Voor 92% gewijzigd door XoReP op 09-06-2006 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik heb m'n A6Ja nu een week of 3 en ik zie net dat er ineens een pixel lui is geworden. Wit en andere lichte kleuren kan ie nog wel, maar zwart niet meer, dan blijft ie blauw.
Vreemd dat dat nu ineens gebeurt... is daar nog iets aan te doen, wakker schudden ofzo? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzz321
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01-2021
jaccoswinkels schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 00:09:
Ik heb m'n A6Ja nu een week of 3 en ik zie net dat er ineens een pixel lui is geworden. Wit en andere lichte kleuren kan ie nog wel, maar zwart niet meer, dan blijft ie blauw.
Vreemd dat dat nu ineens gebeurt... is daar nog iets aan te doen, wakker schudden ofzo? 8)7
Ik heb ooit wel is gehoord van een soort ''filmpje'' dat je pixels lekker aan de slag laat gaan en some dode of luie pixels weer laat funtioneren , dat betrof trouwens PSP beeldschermen , maar ik denk niet dat dat anders is dan bij Laptop-tft's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
FongWan schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:59:
Op de driver cd staat het programma checkmail, die installeren en dan werkt het lampje. Enjoy.
Voor de mensen die geen Outlook gebruiken, http://lenny41590.free.fr/Chkmail.rar controleert zelf de POP3 server om het lampje aan te sturen. Dit is geen programma van Asus zelf, maar kwam ik tegen op dit forum: http://www.w1n-forum.net/...278dbad314188b8ecf74bbd41
Ik moest wel mijn mail account 2 keer toevoegen aan de lijst voordat het werkte.

[ Voor 9% gewijzigd door dvdhoek op 10-06-2006 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Zou iemand ze ervaringen kunnen delen over zijn of haar A6K(T) serie dus iig met SiS chipset?
Hoe de accuduur is/eventuele compatibiliteitsproblemen/of andere dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

dvdhoek schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 11:34:
[...]

Voor de mensen die geen Outlook gebruiken, http://lenny41590.free.fr/Chkmail.rar controleert zelf de POP3 server om het lampje aan te sturen. Dit is geen programma van Asus zelf, maar kwam ik tegen op dit forum: http://www.w1n-forum.net/...278dbad314188b8ecf74bbd41
Ik moest wel mijn mail account 2 keer toevoegen aan de lijst voordat het werkte.
Ik ben aan het proberen mijn gmail account met dit progje te koppelen aan het lampje. Alleen geeft gmail zelf aan dat je dit:
Incoming Mail (POP3) Server - requires SSL:
pop.gmail.com
Use SSL: Yes
Port: 995

Outgoing Mail (SMTP) Server - requires TLS:
smtp.gmail.com (use authentication)
Use Authentication: Yes
Use STARTTLS: Yes (some clients call this SSL)
Port: 465 or 587
moet aangeven. pop.gmail.com is wel in te vullen maar de andere dingen niet. Ik heb het lampje waarschijnlijk daardoor nog niet aan de praat gekregen. Iemand een idee hoe dit wel kan?

Ik heb ook pop.gmail.com:995 geprobeerd. Alleen kan ik nergens aangeven dat ie SSL moet gebruiken. En of dat kan weet ik ook zo net nog niet...

[ Voor 7% gewijzigd door Dav0s op 10-06-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een probleempje. Als ik op de accu werk valt de draadloze verbinding om de zoveel tijd uit.
Nouja, ik heb nogsteeds ontvangst, maar opeens valt DHCP uit, is het IP adres veranderd en is de gateway IP weg. Ik moet dan bij status v/d draadloze verbindingen->ondersteuning op herstellen drukken, daarna werkt het weer. Nieuwste driver van Intel heb ik al geïnstalleert. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Rushwood schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 00:20:
[...]

Ik heb ooit wel is gehoord van een soort ''filmpje'' dat je pixels lekker aan de slag laat gaan en some dode of luie pixels weer laat funtioneren , dat betrof trouwens PSP beeldschermen , maar ik denk niet dat dat anders is dan bij Laptop-tft's.
Ja, na wat googlen ben ik hier ook achter gekomen. Maar net zoals je zegt voor o.a. de PSP. Iemand een linkje naar iets wat ik voor m'n laptop kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:29:
Nog een probleempje. Als ik op de accu werk valt de draadloze verbinding om de zoveel tijd uit.
Nouja, ik heb nogsteeds ontvangst, maar opeens valt DHCP uit, is het IP adres veranderd en is de gateway IP weg. Ik moet dan bij status v/d draadloze verbindingen->ondersteuning op herstellen drukken, daarna werkt het weer. Nieuwste driver van Intel heb ik al geïnstalleert. Iemand een idee?
Wanneer je op de accu werkt wordt de sterkte van het signaal omlaag geschroefd. Daardoor kan je verbinding weg vallen. In de eigenschappen van de netwerkkaart kun je dit aanpassen. Zet het eens op maximaal bij werken op de accu en kijk of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er hier last van,dat het wirelless connection balkje van 5x groen naar 1x rood gaat,hebben meer mensen hier last van?,ik heb een a6ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Zelf heb ik een Asus A6T. Ik kan ook het probleem bevestigen dat mijn WiFi al vreemd doet wanneer deze niet op de netstroom aangesloten is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
NeoPhySiX schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:16:
Zelf heb ik een Asus A6T. Ik kan ook het probleem bevestigen dat mijn WiFi al vreemd doet wanneer deze niet op de netstroom aangesloten is. :)
He vet! Waar heb je die vandaan en heb je echt de T versie dus met Geforce 7600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Nee, ik heb de versie met de GeForce 7300. Ik heb al uitgezocht of hier MXM-modules inzitten. Tot mijn spijt zitten de graka's op het mobo geplant. Anders had ik hem graag willen vervangen door een Type II GeForce 7600. :+

Deze notebook heb ik trouwens bij de MyCom vandaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

De eerste is alleen om te kijken of je dode/luie pixels hebt, en de tweede geeft uitleg hoe het op te lossen door te drukken op je scherm bij het aanzetten. Is er geen filmpje wat de zaak kan herstellen voordat ik met het drukken alleen maar meer schade aanricht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

jaccoswinkels schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:15:
[...]
De eerste is alleen om te kijken of je dode/luie pixels hebt, en de tweede geeft uitleg hoe het op te lossen door te drukken op je scherm bij het aanzetten. Is er geen filmpje wat de zaak kan herstellen voordat ik met het drukken alleen maar meer schade aanricht?
Zou de Nokia Monitor Test niet helpen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Goed kijken, je kan een flitsend vlak op je luie pixel zetten... :Z (Zelfde principe als het filmpje dus)...

[ Voor 27% gewijzigd door Frietsaus op 12-06-2006 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Heb je een voorbeeld van een goed filmpje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Nokko schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:41:
Goed kijken, je kan een flitsend vlak op je luie pixel zetten... :Z (Zelfde principe als het filmpje dus)...
Ah juist, ik had dat vakje inderdaad over het hoofd gezien. Ik ga proberen of dat wat uithaalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
NeoPhySiX schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:01:
Nee, ik heb de versie met de GeForce 7300. Ik heb al uitgezocht of hier MXM-modules inzitten. Tot mijn spijt zitten de graka's op het mobo geplant. Anders had ik hem graag willen vervangen door een Type II GeForce 7600. :+

Deze notebook heb ik trouwens bij de MyCom vandaan. ;)
Ow ok, dus eigenlijk de A6TC versie ;)
Maar hoe bevalt hij je verder? En gaat de accu een beetje lang mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

XoReP schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 00:06:
[...]

Ow ok, dus eigenlijk de A6TC versie ;)
Maar hoe bevalt hij je verder? En gaat de accu een beetje lang mee?
Yupzz,, dit is dus de A6TC-versie die speciaal voor MyCom geassembleerd wordt. De notebook heb ik nog geen week maar ik ben er tot nu toe zeer tevreden over. :) Vooral Koetje draait lekker met die Dualcore!

Qua gamen wil het allemaal wel 'redelijk'. De games hebben een soepele framerate wanneer je niet hoger gaat dan 2x AF i.c.m. met 1280x800 en 32-bit. Het vreemde is wel dat de core op 330MHz draait en het geheugen op 700MHz. Terwijl ik het volgende tegenkwam op de nVidia-site. De hedendaagse games heeft de kaart geen problemen mee. ;)

De 3DMark'03 score is trouwens 3599 puntjes. Dit is behaald met de 84.66 drivers.

Een van de nadelen van de notebook vind ik is de geheugentiming. Het geheugen draait namellijk op 5-5-5-15-2T timings terwijl 3-3-3-9-1T ook mogelijk is. De FSB is nl. gewoon 200MHz. Daarom zie ik er geen logica in om op 5-5-5-15-2T te werken. Wellicht dat ik dit met A64 Tweaker kan verhelpen.

Het voordeel van het geheugen is dat er maar 1 bankje van 1024MB inzit. Weliswaar heb dan je geen Dual Channel, maar het is wel des te handiger wanneer je van plan bent te gaan upgraden naar 2GB. :)

Helaas staat deze notebook nog niet in de Productsurvey. Wanneer de notebook ook in het lijstje komt te staan, dan beloof ik een uitgebreide Productsurvey te schrijven! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
NeoPhySiX schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:54:
Heb je een voorbeeld van een goed filmpje? :)
http://www.psp-vault.com/Article168.psp Dit zou ook op een PC moeten werken. Maar verwacht er niet al teveel van hoor, heb zowel op mijn laptop als op mijn desktop TFT een luie pixel. Heb 10 tallen tools gedraaid maar het heeft niks uitgehaald, je moet dus veel geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
NeoPhySiX schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:44:
[...]
Een van de nadelen van de notebook vind ik is de geheugentiming. Het geheugen draait namellijk op 5-5-5-15-2T timings terwijl 3-3-3-9-1T ook mogelijk is. De FSB is nl. gewoon 200MHz. Daarom zie ik er geen logica in om op 5-5-5-15-2T te werken. Wellicht dat ik dit met A64 Tweaker kan verhelpen.
De FSB van 200 MHz is voor de Hypertransport. De Turion 64 X2 gebruikt geen DDR Ram meer maar DDR2. De FSB daarvan is 667MHz. En DDR2 staat bekend om zijn trage timings, maarja het is ook zuiniger.

edit:
Dit las ik bij je system config op tweak.to:

"Wat ik helaas wel jammer vindt is dat het geheugen op 5-5-5-15-2T timings draait, terwijl het ook volgens CPU-Z gemakkelijk op 3-3-3-9-1T kan draaien"

Kan je de timings niet gewoon in de bios aanpassen? Mischien dat daar nog het een en het andere op standaard trage settings staat bij een nieuw notebook als deze. Maar weet het dus niet zeker, maar dit maakt het iig al heel anders als CPU-Z aangeeft dat het sneller kan.

Ik ben zelf van plan om binnenkort de Asus A6T te kopen in verband met de lekker snelle Geforce Go 7600. Verder natuurlijk omdat de Turion X2 64-bit ondersteund en ik de laptop wel wat jaartjes mee wil laten gaan en ik geen zin meer heb om de hele zomer te bakken op de zolder achter desktop met AMD Athlon 1800+ om op een Core 2 Duo (Merom) te wachten.

Zou je nog even je ervaringen met de Turion 64 X2 kunnen delen op het energie gebied. AMD Heeft namelijk een "speciale" Multi Core Power Management ofzo... Maar verder word er op de site niks over verteld dus ben wel nieuwschierig naar de opties (1 core uitschakelen, cores verschillend klokken etc). En hoe zit het verder met de behuizing van de Asus A6 serie, is die wat goed? Mijn buurman heeft een Acer Aspire 5023Wlmi maar vind hem een beetje slapjes (direct al klepje afgebroken) en vooral het toetsenbord reageerd niet altijd even goed en lijkt wat losjes/slapjes/drukt ver door. Hoe zit dit bij de Asus A6?

[ Voor 14% gewijzigd door GENETX op 14-06-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ik las hier dat al meer mensen zich zorgen maken over de temperaturen die voorkomen in hun laptop. Nou ik heb ruim een half jaar een A6VA met ongeveer alles erop en eraan:
Processor Pentium M 750
Harde schijf 80Gb 5400RPM
Geheugen 2048MB DDR2 (2 x 1024)
Hier ligt dus een ATi mobility x700 in met 126mb.
Maar ik begin me dus een beetje zorgen te maken. Sinds het warme weer is mijn hd continu 60 graden als ik alleen aan t surfen ben. Als ik ga gamen lijkt de temperatuur van de hd te dalen maar de cpu wordt dat 80 graden of warmer en blijft dit ook tijdens t gamen ook al draait de fan op z'n hardst. Ik vroeg me dus af of t schadelijk voor mijn hd is dat ie zo lang zo warm is. Want ik heb op meerdere plaatsen gelezen dat dat niet bepaald goed voor zo'n schijf is. En heeft iemand nog tips om te zorgen dat ie niet zo warm wordt? Ik heb al bios update enzo gedaan omdat ik op een forum las dat de fan bij nieuwere versies eerder aan zou slaan maar hier heb ik nog niks van gemerkt.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Aparte notebook koeler kopen, de HDD heeft totaal geen airflow. Het is dus redelijk normaal dat de schijf zo warm wordt. ;)

Processor warmte maakt (op het geluid van de fan na) niet veel uit, die van mij kan ook met gemak 90C worden bij intensieve taken.

[ Voor 36% gewijzigd door Frietsaus op 14-06-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

[quote]GremliN-Online schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:40:
[...]

De FSB van 200 MHz is voor de Hypertransport. De Turion 64 X2 gebruikt geen DDR Ram meer maar DDR2. De FSB daarvan is 667MHz. En DDR2 staat bekend om zijn trage timings, maarja het is ook zuiniger.

edit:
Dit las ik bij je system config op tweak.to:

"Wat ik helaas wel jammer vindt is dat het geheugen op 5-5-5-15-2T timings draait, terwijl het ook volgens CPU-Z gemakkelijk op 3-3-3-9-1T kan draaien"

Kan je de timings niet gewoon in de bios aanpassen? Mischien dat daar nog het een en het andere op standaard trage settings staat bij een nieuw notebook als deze. Maar weet het dus niet zeker, maar dit maakt het iig al heel anders als CPU-Z aangeeft dat het sneller kan.

Hierbij een paar screenies:

Screenie 1
Screenie 2
Screenie 3

Ik zou graag op 3-3-3-9-1T willen werken :). Miscchien dat ik dan maar kb's uit die Benchmark van WinRAR pers ;) Het kan natuurlijk sneller dan die 722kb/s die ik nu haal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dav0s schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 16:32:
[...]

Ik ben aan het proberen mijn gmail account met dit progje te koppelen aan het lampje. Alleen geeft gmail zelf aan dat je dit:

[...]

moet aangeven. pop.gmail.com is wel in te vullen maar de andere dingen niet. Ik heb het lampje waarschijnlijk daardoor nog niet aan de praat gekregen. Iemand een idee hoe dit wel kan?

Ik heb ook pop.gmail.com:995 geprobeerd. Alleen kan ik nergens aangeven dat ie SSL moet gebruiken. En of dat kan weet ik ook zo net nog niet...
Ik heb hetzelfde met een exchange server. Die popconnector ondersteunde ook geen ssl. Na wat zoeken ben ik op stunnel uit gekomen.
Hier staat het een en ander uitgelegd.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
NeoPhySiX schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:26:
Hierbij een paar screenies:

Screenie 1
Screenie 2
Screenie 3

Ik zou graag op 3-3-3-9-1T willen werken :). Miscchien dat ik dan maar kb's uit die Benchmark van WinRAR pers ;) Het kan natuurlijk sneller dan die 722kb/s die ik nu haal :+
Hehe, nee je HTT-bus loopt op 200MHz (AMD Hypertransport). Deze is niet hetzelfde als je FSB. Je FSB is namelijk 333MHz, wat door DDR2 op 667MHz komt. De timings zitten dus wel op het maximale van wat ze kunnen. Zou je FSB op 200 MHz staan net als je HTT dan zou je het DDR2 geheugen op 400MHz effectief lopen en dan kun je die 3-3-3-9 timings gebruiken.

EDIT:
ARGH! Hoe moeilijk kan het zijn. Vooralsnog zie ik de Asus A6T die in de Nederlandse webshops staat met typenummer: Asus A6T-AP008B, laat dat nou eens de versie zijn met maar 128MB videogeheugen voor de Go 7600. Het word al helemaal mooi bij dynabite: de AP006H met120 GB HDD 4200 rpm |:( en dna ook nog een Go 7600 met 512 Mb turbocache 8)7 . En ja ik ben jaloers op de duitsers die de Asus A6T-AP005H leverbaar hebben met een Go 7600 256MB zoals het hoort in mijn ogen (kom op, mid-end GFX met 128 MB tegenwoordig... heeft zelfs de FX5200 van mn pa...). De duise versie kan ik hier dan wel weer krijgen voor 30 euro maar dan zit er weer een duits keyboard op lijkt mij, met speciale knoppen voor Ä en Ö en Ü dacht ik.......

[ Voor 29% gewijzigd door GENETX op 19-06-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Moet ik als vervanger van mijn 4200RPM schijf uit m'n A6Ja nou de

Hitachi Travelstar 7K100, 60GB (7200rpm, ATA100, 8MB) pricewatch: Hitachi Travelstar 7K100, 60GB (7200rpm, ATA100, 8MB) of de
Hitachi Travelstar 7K60, 60GB (7200rpm, ATA100, 8MB) pricewatch: Hitachi Travelstar 7K60, 60GB (7200rpm, ATA100, 8MB) hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:02
grrr mijn brander in de a6va bakt er niks meer van :( cdtjes en dvdtjes zijn niet meer leesbaar in andere apparaten dan de laptop zelf. Heb gehoord dat ik hem los terug kan sturen. Iemand enig idee hoe die procedure in zijn werk gaat en welk nummer ik het beste kan bellen of meelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
0800-0232694 of 0591-668190 :)

[ Voor 34% gewijzigd door Frietsaus op 20-06-2006 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
jaccoswinkels schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:50:
Moet ik als vervanger van mijn 4200RPM schijf uit m'n A6Ja nou de

Hitachi Travelstar 7K100, 60GB (7200rpm, ATA100, 8MB) pricewatch: Hitachi Travelstar 7K100, 60GB (7200rpm, ATA100, 8MB) of de
Hitachi Travelstar 7K60, 60GB (7200rpm, ATA100, 8MB) pricewatch: Hitachi Travelstar 7K60, 60GB (7200rpm, ATA100, 8MB) hebben?
Je moét natuurlijk niets :)

De 7K100 is de opvolger van de 7K60. Het kan trouwens zo zijn dat je een E7K100 krijgt, wanneer je een 7K100 bestelt. Maar tussen die twee zit eigenlijk weinig verschil.

[ Voor 4% gewijzigd door Klovan op 20-06-2006 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Klovan schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:21:
[...]

De 7K100 is de opvolger van de 7K60. Het kan trouwens zo zijn dat je een E7K100 krijgt, wanneer je een 7K100 bestelt. Maar tussen die twee zit eigenlijk weinig verschil.
En is de 7K100 dan ook sneller of heeft deze enig ander voordeel? De 7K60 wordt namelijk erg goed beoordeeld in de productsurvey en is ook bij 4launch te koop. Kan ik 'm zo ophalen, lekker makkelijk. Maar als de 7K100 voordelen heeft in vergelijking met de 7K60, dan bestel ik 'm wel ergens anders, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
grrrr ze willen bij asus holland support toch persé dat ik mijn hele laptop ga terug sturen vanwege die brander omdat het ook wel in de controller kan zitten :S Daar baal ik wel van omdat ik dan ffies zonder zit en ik heb geheugen / harddisk vervangen... Maar mag aannemen dat ze daar niet aankomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Die kun je er ook uithalen, dat hebben ze zelf wel.
Ik heb overigens gewoon mijn brander los opgestuurd(A6Va)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
savale schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 00:19:
grrr mijn brander in de a6va bakt er niks meer van :( cdtjes en dvdtjes zijn niet meer leesbaar in andere apparaten dan de laptop zelf. Heb gehoord dat ik hem los terug kan sturen. Iemand enig idee hoe die procedure in zijn werk gaat en welk nummer ik het beste kan bellen of meelen?
Ik heb ook problemen met mijn dvd-brander in mijn a6va. Asus wil helaas de hele laptop hebben, en niet alleen de dvd-brander. ;( Je bent 'm dan max. 7 werkdagen kwijt (mits alle onderdelen op voorraad zijn). :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
tja ik moet zeggen dat het bij mij ook iets met de controller zou kunnen zijn... krijg IO timeouts tijdens branden e.d. Maar de brander tikt wel vreemd dus ik weet niet precies wat het is... Mjah Het moet maar heh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
jaccoswinkels schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:34:
[...]
En is de 7K100 dan ook sneller of heeft deze enig ander voordeel? De 7K60 wordt namelijk erg goed beoordeeld in de productsurvey en is ook bij 4launch te koop. Kan ik 'm zo ophalen, lekker makkelijk. Maar als de 7K100 voordelen heeft in vergelijking met de 7K60, dan bestel ik 'm wel ergens anders, geen probleem.
De 7K100 is absoluut beter. In de specificaties valt dat niet echt af te lezen, maar alleen voor dit zou ik het al doen:

Reliability (Load/Unload cycle)
7K60: 300.000
7K100: 600.000

7K60 en 7K100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

RMA Asus Z92Va van MyCom, laat zich identificeren als de A6Va.

Heb al eerder in dit topic gepost dat ik het ding RMA zou sturen ivm. haperende DVD player en slecht beeld uit de VGA uitgang en nu was ie dus vorige week vrijdag retour bij mij.
Eerste wat gebeurde: HardDisk weer terug gestopt, werkt ie niet. Ik stress. DVD speler er weer uit en jawel, daar verschijnt de HD weer in de lijst van IDE drives. Met andere woorden: de DVD speler is Primary Master. Thuisgekomen, jumpertje gevonden. Past natuurlijk niet, dus die ook nog moeten verkleinen. Uiteindelijk werkt het dus weer. Nou ja, dan HD op Primary Slave. Niets aan te doen maar geen ramp. Ik blij, laptop terug. Mooi. dat is handig qua werk.

Eerst een tijdje op de Accu gewerkt, daarna volgende dag op werk gewoon weer aan de netspanning gehangen. Na een paar uur begint me echter op te vallen dat het laad-lampje van de batterij nog steeds brand. Vreemd, dat deed ie normaal relatief kort. Hup, netspanning eraf. Laptop uit. Compleet dood. Verdorie... Nou ja, hij werkt dus alleen nog maar op netspanning, dus.. vandaag gaat ie weer RMA. Heb toch een maandagochtendmodelgevoel hierbij.

Nou ja, hopelijk werkt ie weer als ie weer terug komt.

Enne:
savale schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 00:19:
Je kunt dus zelfs je HD eruit halen, dat mag gewoon, ik ga ook niet mijn vertrouwelijke meuk mee terug sturen natuurlijk. (alleen is dus de kans groot dat je een jumpertje op je HD moet zetten, aangezien volgens de mensen in het servicecentre een 'groot deel van de dvd-players/fikkers die wordt vervangen zich als primary master aanmelden en geen jumpertjes hebben'.

Keep you posted

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Klovan schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:21:
[...]

De E7K100 staat appart in de pricewatch en is zelfs iets goedkoper. Wat is 't kleine verschil? En, merk je daar wat van?

//Edit: reactie van Salland Automatisering op mijn vraag:

De E7K100 is RoHS compliant en dat wil zeggen dat een aantal stoffen zijn weg gelaten zodat het produceren/gebruiken beter is voor het milieu.

Ook is de E7K100 heel iets sneller dan de 7K100, mijn verwachting is dat de 7K100 binnenkort niet meer leverbaar is aangezien alles tegenwoordig RoHS compliant moet zijn van de EU.

[ Voor 31% gewijzigd door JBS op 23-06-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
jaccoswinkels schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 20:54:
[...]
De E7K100 staat appart in de pricewatch en is zelfs iets goedkoper. Wat is 't kleine verschil? En, merk je daar wat van?

//Edit: reactie van Salland Automatisering op mijn vraag:

De E7K100 is RoHS compliant en dat wil zeggen dat een aantal stoffen zijn weg gelaten zodat het produceren/gebruiken beter is voor het milieu.

Ook is de E7K100 heel iets sneller dan de 7K100, mijn verwachting is dat de 7K100 binnenkort niet meer leverbaar is aangezien alles tegenwoordig RoHS compliant moet zijn van de EU.
Onzin verhaal.
Hitachi positioneerd de E7K100 primair als blade server harddisk. Dat blijkt ook wel uit het uitgeschakelde Power management en de veel lagere warmte weerstand. En er was nog iets met de E7K100 qua data beveiliging alleen de Hitachi site is nu down dus kan ik het ff niet terug zoeken.
Dat de disk ook te gebruiken is in een notebook is slechts een secundaire mogelijkheid.
Voor gebruik in notebooks adviseert Hitachi om gewoon de 7K100 te gebruiken, deze beschikt wel over power management, is wat hitte bestendiger, zuiniger in gebruik én stiller.
Qua snelheid ontlopen ze elkaar niet.
Verder is de 7K100 ook ROHS compliant, dus dat is geen issue.
Dus die lui van Salland hebben de klok horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt |:(
Een gewone querie via Google ontkracht de mening van Salland al direct, of gewoon ff een e-mailtje naar Hitachi....... 8)7

edit:
Sterker nog, ik herinner me dat ik een maand of wat geleden een 80Gb 7K100 disk bij Salland gekocht heb voor een kennis. Bij de omschrijving op de Salland site stond gewoon '7K100 ROHS' vermeld. Dussssss

[ Voor 8% gewijzigd door regmaster op 24-06-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Goed nieuws: De A6T komt waarschijnlijk 4juli in de winkel volgens mycom en waarschijnlijk dus ook bij andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik heb laatst zelfs ene mailtje gestuurd naar de lokale computerboer. De reactie was 30 juni (is komende vrijdag).

Waar ik wel mee zit en slechter nieuws is zijn al die modellen die op het internet rondhangen. In tegenstelling tot de versie die alweer een tijdje in Duitsland is te vinden met een GF7600 256MB weten ze er in Nederland weinig van. Ben namelijk meerdere dingen tegengekomen:

- "TurionX2TL-52/1GB/N7600/100GB" oid waar helemaal geen geheugen word vermeld.
- nVidia GeForce Go 7600 128 MB
Ten slotte nog wat ik ontving aan info van de lokale computerboer:
- nVidia GeForce Go 7600 256 MB, met opmerking "gedeeld geheugen: ja"

Een 7600 met TC? ZOu het ook gewoon een 128 MB versie zijn met als maximale geheugen van 256MB door TC? Of is het 256MB met TC wardoor je 512 MB kunt krijgen oid? Ik zit dus met veel vragen en omdat ik graag een spelletje mag doen en ook even een tijdje vooruit wil met mn laptop viel juist de A6T op op asus.de bij zijn lancering. Precies wat ik zocht, Turion X2, GF 7600 256MB, grote laptopschijf met genoeg toeren, 1GB Ram wat ik minstens wilde en wat makkelijk te upgraden is. Het word dus even wachten tot 30 juni/4 juli als hij leverbaar is en er hopelijk wat meer bekend is.

Opmerking, alle versies hadden dus hetzelfde typenummer: AP008B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Wat een naaierij... :( Er zou dus MiMo wifi inkomen maar schijnbaar zit dat er uiteindelijk niet op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Ik en een vriend van mij allebij een Asus A6T besteld... ben benieuwd en hoop dat het een beetje snel komt :)

Als hij er is zal ik meteen ff mijn ervaring delen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Mooi :). Dat MiMo was een leuke extra geweest, helaas maar vind ik niet het belangrijkste aangezien er toch nergens 802.11n is en het toch wel slecht schijnt te werken op het moment. Maar hoop toch echt dat er 256 MB VRAM op zit, want ik betaal anders toch echt liever 50 euro extra voor dat dubbele VRAM aangezien je dit nooit meer zal kunnen upgraden in je laptop. (ten eerste lastig, ten 2e waarschinlijk garantie kwijt en ten 3e dat het geweldige MXM systeem van nVidia wel werkt, maar de kaarten nergens te krijgen zijn, en anders toch pokke duur zullen zijn...).

Ik wacht nog even met bestellen tot ik weet of het echt een 256 MB versie is, anders wacht ik even, maar ook ik zal waarschijnlijk wel ff een review schrijven.

EDIT:
Alvast een voorproefje, review op een duits forum waar deze laptop da Asus A6JA verslaat! (inclusief plaatjes :P)
http://www.forumdeluxx.de/forum/showthread.php?t=241497

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 29-06-2006 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
wat een service bij asus: afgelopen vrijdag de notebook opgehaald omdat de dvd/cd writer deffect was. En nu alweer terug met een nieuwe brander erin: het is trouwens een nieuw type? Tsstcorp TS-L532U
Hopelijk doet ie t wat beter dan de Tsstcorp LT532A

[ Voor 7% gewijzigd door savale op 29-06-2006 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTkiddin
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-05 02:10
GremliN-Online schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:03:
Ik heb laatst zelfs ene mailtje gestuurd naar de lokale computerboer. De reactie was 30 juni (is komende vrijdag).

Waar ik wel mee zit en slechter nieuws is zijn al die modellen die op het internet rondhangen. In tegenstelling tot de versie die alweer een tijdje in Duitsland is te vinden met een GF7600 256MB weten ze er in Nederland weinig van. Ben namelijk meerdere dingen tegengekomen:

- "TurionX2TL-52/1GB/N7600/100GB" oid waar helemaal geen geheugen word vermeld.
- nVidia GeForce Go 7600 128 MB
Ten slotte nog wat ik ontving aan info van de lokale computerboer:
- nVidia GeForce Go 7600 256 MB, met opmerking "gedeeld geheugen: ja"

Een 7600 met TC? ZOu het ook gewoon een 128 MB versie zijn met als maximale geheugen van 256MB door TC? Of is het 256MB met TC wardoor je 512 MB kunt krijgen oid? Ik zit dus met veel vragen en omdat ik graag een spelletje mag doen en ook even een tijdje vooruit wil met mn laptop viel juist de A6T op op asus.de bij zijn lancering. Precies wat ik zocht, Turion X2, GF 7600 256MB, grote laptopschijf met genoeg toeren, 1GB Ram wat ik minstens wilde en wat makkelijk te upgraden is. Het word dus even wachten tot 30 juni/4 juli als hij leverbaar is en er hopelijk wat meer bekend is.

Opmerking, alle versies hadden dus hetzelfde typenummer: AP008B.
Ik vondt dit op de web:
http://www.pixmania-pro.be/be/nl/asus/a6t-ap014h-amd-turion-64/318730/fiche.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Klopt, mar dat is de versie voor belgie/frankrijk dacht ik. ziet er ook zeer leuk uit voor die prijs. Alleen gok ik erop dat het maximaal 512 Mb kan zijn door middel van TurboCache, ik zag namelijk hetzelfde ook al bij dynabite... Veel onduidelijkheid dus over de exacte specs. Ik hoop dat XoReP snel zijn A6T binnenkrijgt, dan kunnen we echt zien wat er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 17:50

Kolky

subtitle not available

Ongeveer 2 maanden heb ik nu mijn Asus A6Va Q016H.
Altijd heeft hij het naar tevredenheid gedaan.

Maar toen ik vanmorgen mijn laptop wilde opstarten, ging hij na +/- 5 seconden vanzelf weer uit. Eerst dacht ik dat het misschien aan een lege batterij lag. Dus adapter aangesloten, stroom erop, lampje van opladen ging branden, aanzetten -> weer na 5 seconden uit. En weer aan 5 sec en weer uit en weer aan 5 sec en weer uit (allemaal uit zichzelf). Het resetknopje onder de laptop zorgde ervoor dat hij uiteindelijk uit bleef.

Na volledig opladen van de batterij (lampje ging uit), heb ik de adapter eraf gehaald en toen nogmaals geprobeerd. Geen verbetering. 5 seconden aan en weer uit. De HD spint op, de DVD-brander hoor je, de CPU-fan blijft uit èn: het scherm blijft ook uit (volledig zwart). De handleiding roept dat je met TAB, ESC en F2 resp. informatie, boot-menu en setup naar voren kan krijgen, maar deze komen niet op het scherm.

Kent iemand dit probleem, waar kan het aan liggen? Die 5 sec. lijkt op een emergency shutdown?
Het scherm blijft uit; is dat een aanwijzing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Als de CPU-fan uit blijft zal hij wel een emergency shutdown doen inderdaad. Als de fan gewoon goed aangesloten is en hij gaat toch niet aan zou ik een RMA aanvraag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 21:14
Ik heb natuurlijk weer alle geluk met mijn laptop :/
Ik heb hem nu een maandje in gebruik en heb soms dat alles op het lcd rood wordt wat normaal zwart is. Beweeg ik een beetje met het lcd, dan is het weg. Ik denk dus dat er een breuk in de kabel zit.

Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/3941/asus2yr.jpg

Zou wel mooi in mijn straatje passen.. Ik ben nog steeds in een zaak verwikkeld met HP over mij vorige laptop die eveneens voor video problemen weg ging. Laptop nooit meer terug gezien na 8 maart dit jaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Dit lijkt heel erg op wat ik heb gehad. Ook problemen met het beeldscherm nadat ik de laptop nog geen twee maanden had. Kleuren versprongen. Rood naar blauw, zwart naar roze. En het ging inderdaad over door een beetje met het beeldscherm te kloten. Ik heb hem opgestuurd en kreeg hem binnen een week terug met het bericht dat de beeldscherm kabel was vervangen. Sindsdien geen probleem gehad.

Gewoon een RMA aanvraag doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Kzag net dat L4U de A6TC wel al binnen heb dus de A6T zal hopelijk ook niet asl te lang meer duren.

Overigens is vandaag me Linksys WRT300N routertje binnengekomen (met MiMo), nu hopen dat het @ de A6T er stiekem toch opzit ;) Anders heb ik gewoon alsnog een leuk routertje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus