[Ervaringen] Asus A6 serie deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 19.723 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 17:54

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
  • [b][me]Het Asus A6 ervaringen topic - Deel 6 *[/me][/b]

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/Asus_Notebooks/A6/A6_header.jpg

Introductie ...

Welkom bij het 6e deel van het Asus A6 ervaringen topic. Deel 1 zag het daglicht op 4 maart 2005 door nickpancamo. Die het topic opende om aan te geven dat er een alternatief was voor de Asus M6 serie die al ruim 1 jaar op de markt is op moment van schrijven.

Net zoals de M6 serie is de A6 serie in verschillende smaken te verkrijgen. In totaal zijn er op dit moment dus 21 smaken. Ja je leest het goed!!! 21 smaken 8)7 |:( :X

Om te zien wat de grootste verschillen zijn heb ik deze in een tabel verwerkt. Deze is iets verderop in de startpost te bezichtigen.

Doel van dit topic

Lekker ervaringen uitwisselen over deze mooie laptop, aangeven dat er nieuwe drivers uit zijn en troubleshooting. Ik zal proberen de grote & lastige problemen op mijn forum te verwerken, of anders kunnen jullie die zelf neerzetten. Dan kunnen andere A6 gebruikers makkelijker kijken of hun probleem al besproken is en wat de oplossing kan zijn. Als het daar niet te vinden is dan is het aan te raden om je probleem hier duidelijk te omschrijven zodat dit later verwerkt kan worden.

Makkelijk zoeken in dit topic

Om iets makkelijk op te zoeken in dit topic en niet alle tig pagina's te hoeven doorzoeken doe het volgende, als je
/?limit=999

achter de thread-url zet krijg je alle posts te zien in dit huidige deel. Vervolgens met Ctrl-F zoeken of scrollen.

Vorige delen ...

Deel 1Alle posts van deel 1
Deel 2Alle posts van deel 2
Deel 3 Alle posts van deel 3
Deel 4Alle posts van deel 4
Deel 5Alle posts van deel 5

De 21 smaken op een rijtje 8)7 |:( :X

Model:CPU:Chipset:GPU INTEGRATED:
A6LPentium-M, Dothan, 400MHzIntel 855 GMEmbedded Intel 855GME
A6NePentium-M, Dothan, 400MHzIntel 855 PMEmbedded Intel 855GME
A6FCore Duo, Core Solo, Celeron MIntel 945 GMZIntegrated 945GMZ
A6UAMD Turion of Sempron MobileSIS M760GX +
964L
Embedded SIS M760GX
SIS Mirage TM 2 Graphics Embedded
A6RpCore Solo, Celeron MATI Radeon Xpress 200MEmbedded ATI XPRESS 200
A6RCeleron M processor 360-380ATI Radeon Xpress 200MEmbedded ATI XPRESS 200M
A6MAMD Turion of Sempron MobileC51MV(C61) + MCP51Integrated C51-M

Model:CPU:Chipset:GPU ATI:
A6GPentium-M, Dothan, 400MHzIntel 855 PMATI Mobility Radeon 9700, 64MB
A6VPentium-M, Dothan, 533MHzIntel 915 PMATI Mobility Radeon X700, 64MB
A6VaPentium-M, Dothan, 533MHzIntel 915 PMATI Mobility Radeon X700, 128MB
A6KtAMD Turion of Sempron MobileSIS 756 +
SIS 964L
ATI Mobility Radeon X1600 64/128MB
A6JCore Duo 1.60GHz - 2.16GHzIntel 945 PMATI Mobility Radeon X1600 128MB
A6JaCore Duo 1.60GHz - 2.16GHzIntel 945 PMATI Mobility Radeon X1600 256MB

Model:CPU:Chipset:GPU NVIDIA:
A6KAMD Turion of Sempron MobileSIS 756 +
SIS 964L
NVidia GeForce 6200 with TurboCache;
supporting 128MB
A6VcPentium-M, Dothan, 533MHzIntel 915 PMNVidia GeForce 6200 with TurboCache
supporting 256MB/512MB TurboCache
A6JcCore Duo 1.60GHz - 2.16GHzIntel 945 PMNVidia GeForce Go7300 128MB
A6VmPentium M processor 730-770Intel 915 PMNVIDIA GeForce 7300 256MB with TurboCache
A6KmAMD Turion of Sempron MobileSIS 756 +
SIS 964L
NVIDIA GeForce 7300 with TurboCache
supporting 64MB, 128MB/256MB with TurboCache
A6TCAMD Turion of Sempron MobileC51MV(C61) + MCP51NVidia GeForce Go 7300 128/256/512MB
A6TAMD Turion of Sempron MobileC51MV(C61) + MCP51NVidia GeForce Go 7600 256MB
A6JmCore DuoIntel 945 PMNVidia GeForce Go7600 512MB

De overige specs

Display:
15.1" XGA/SXGA+
15.4" WXGA (1280*800) / WSXGA+ (1680*1050)

RAM:
DDR333 SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GB
DDR2 533/667MHz SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GB

Optical Drive:
CD-ROM: 24X, DVD-ROM 8X
DVD/COMBO
CD-R/RW:24X/24X, CD-ROM:24X, DVD-ROM:8X
DVD-Dual
DVD-R/RW:8X/4X DVD+R/RW: 8X/4X, CD-R/RW: 24X/10X, DVD-ROM:8X, CD-ROM: 24X

Card Reader
Build-in card reader support (SD/MMC/MS/MS PRO)

Fax/Modem/ LAN/ WLAN
Intel High Definition audio modem and 10/100/1000 Base T
PCI LAN on board
Pass and support worldwide regulation
IEEE 802.11b/g or IEEE 802.11a/b/g
Built-in Bluetooth™ (Optional)

Interface
1x EPP/ECP Parallel port/D-sub 25-pin
1 x Headphone-out jack
1 x Microphone-in jack
1 x Line-in Jack
1 x RJ11 Modem jack for phone line
1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert
4 x USB 2.0 ports, 1x IEEE 1394 port
1 x TV Out (S-Video)
1 x Type II PCMCIA 2.1 compliant
1 x SIR-115.2Kbps supported

Audio
Built-in Intel High Definition audio compliant audio chip, with 3D effect & full duplex
SoundBlaster Pro Compatible
Built-in stereo speakers (1W)

Battery Pack & Life
- 8 cells, 4800mAh, 71Whrs
- charging time: 4hrs/2.5hrs (System On/ Off) to 95%

AC Adapter
Output: 19 V DC, 3.42 A, 65W
Input: 100— 240V AC, 50/60Hz universal

Dimension & Weight
354 x 284 x 35.2 mm (W x D x H)
2.80 Kg (15", 8 cell battery pack)
2.85 Kg (15.4", 8 cell battery pack)

Supplied Accessories
Mouse
Carrying bag

Warranty & e-support
- 2-year limited global hardware warranty
- 1-year battery pack warranty
- On-line problem resolution through web interface (BIOS, Driver update)
- OS (Microsoft Windows XP) install/uninstall consultation
- Bundled software install/uninstall consultation
- ASUS software supporting (Liveupdate, Power 4 Gear+, ASUS Probe)

Nuttige links

Pricewatch Tweakers.net
Pricewatch voor Asus notebooks in heel de Benelux
Er zijn 8 versies van de ASUS A6 in de pricewatch, 14.1", 15.1" en 15.4" in verschillende configs. Dus neem zelf maar een kijkje.

Asus Global site:
A6 Series
A6L Series
A6Vc Series
A6Va Series
A6V Series
A6K Series
A6U Series
A6G Series
A6Ne Series

Overige links:
Duitse review met high res foto's

Fast And Furious Notebooks vs. Battery Life Drain, review van 4200, 5400, 7200 RPM notebook harddisks ten opzichte van performance.
[Laptops] Het Centrino topic deel 2

Plaatjes (clickable)

Disclaimer & Updates

Alle info die ik hier heb gebruikt is afkomstig van de sites die hierboven vermeld staan en info die ik van jullie mede-tweakers heb. Alle plaatjes worden zelf gehost dus als je ze wilt gebruiken vraag het even in verband met traffic. Tevens ben ik niet verantwoordelijk voor de info die hier verwerkt staat, mocht er iets niet kloppen ben ik bereikbaar via het e-mail adres in mijn profile.

Bij deze wil ik iedereen bedanken die bijgedragen heeft aan de info in deze topic.
Veel plezier in dit topic. Enjoy. :*).

• 12-07-2006 Opening deel 6.
Topic opgesteld door FongWan

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 17:54

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
  • [b]Helpdesk & disclaimer[/b]

De helpdesk area, met de FAQ, links naar drivers en handige info voor je A8 notebook. Deze was in deel 4 aanwezig maar was ik vergeten de copy pasten in deel 5 waardoor hij ontbrak. Bij deze is het weer opgenomen in deel 6.

Dingen zullen misschien verouderd zijn en enkele dingen zullen toegevoegd moeten worden, dat zal ook wel gebeuren maar als jullie dingen erin willen hebben let me know dan kan ik aanvullingen maken.

Alle info die ik hier heb gebruikt is afkomstig van de sites die hierboven vermeld staan en info die ik van jullie mede-tweakers heb. Alle plaatjes worden zelf gehost dus als je ze wilt gebruiken vraag het even in verband met traffic. Tevens ben ik niet verantwoordelijk voor de info die hier verwerkt staat, mocht er iets niet kloppen ben ik bereikbaar via het e-mail adres in mijn profile.

Bij deze wil ik iedereen bedanken die bijgedragen heeft aan de info in de helpdesk.

DRIVERS, BIOS UPDATES, ETC !!!:

Zie hier voor de nieuwste downloads van de Asus site:
Algemene Downloads
A6L Series
A6Vc Series
A6Va Series
A6V Series
A6K Series
A6U Series
A6G Series
A6Ne Series

Zie hier voor de nieuwste Omega drivers:
Omega drivers voor je Ati

Zie hier voor de nieuwste Catalyst drivers:
Catalyst drivers, voor de desktop
Selecteer je OS, Graphics driver, Radeon Family
Hoe je die drivers moet modden voor gebruik op je notebook lees je hier

FAQ, Problemen, How to’s:

Onofficiële Asus notebook forum van mij.
Duitse review met high res foto's

The FAQ:

Q: Alles werkt behalve die FN+F2 (BT en WiFi AAN/UIT), iemand een idee?
A: WiFi Console Installeren

Q: Kan iemand mij vertellen of de uitvoering zoals 4Launch de A6Va levert Bluetooth heeft of niet?
A: Ja, deze heeft Bluetooth

Q: Op dit moment heb ik nog te installeren WLAN Drivers en iets dat heet UGPZ - wat is dit ?
A: UGPZ zijn de bluetooth toshiba drivers

Q: mijn wifi connectie is erg instabiel, hij gaat van van 54 naar 24 en dan zo door naar 1, op mijn pc werkt wifi verder goed,nooit problemen. Zou mijn usr router niet lekker werken met intel proset?
A: Je hebt helemaal gelijk, je usr router werkt niet lekker met de intel proset. Hier hebben erg veel routers last van. Dit komt door een functie van intel die om stroom te besparen de snelheid terug klokt. Dit is volgens intel een functie, maar volgens iedereen die hier last heeft een defect. Gelukkig voor jou hebben alleen de 9.0.0 en de 9.0.1 versie er last van. Als je de laatste intel drivers download is je probleem opgelost.
En hier een linkje voor je laatste intel drivers: http://downloadfinder.int...D=1637&DwnldID=9003&agr=N

Q: Even over de garantie...moet ik dat hele boekje opsturen met een kopie van aankoop of hoe zit dat precies? Kan het niet helemaal volgen
A: Stuur het hele boekje op + een kopie van de factuur

Q: ik kan alleen de drivers van CD (Asus) installeren, en bijvoorbeeld geen Omegadrivers. Hoe dat kan is nog steeds een vraag voor me?
A: Dit probleem is op te lossen door bv de laatste catalyst drivers van ati te downloaden en dit met het programma mobility mod geschikt te maken voor mobility chips. Niet alle mobility's worden door ati ondersteund namelijk. En de x700 mobility wordt om een of andere vage reden ook niet goed ondersteund door de omega drivers... Lees deze site maar even: http://www.driverheaven.net/patje/

Q: Ik probeer er een SODIMM in te wurmen kan ik wel zeggen, maar hij glijdt er niet soepel in. Ik probeer hem met mijn nagels erin te drukken, net zo diep als de originele maar kan ik forceren tot ik een klik hoor oid?
A: Ik moest ook behoorlijk doordrukken voordat hij erin zat.. je moet hem eerst echt in die gleuf duwen en daarna pas naar beneden richting de onderkant van de laptop zegmaar. Je hoort geen klik, hij zit dan gewoon muurvast.

Q: Ik krijg mijn audio niet aan de praat
A: Download eens een driver van internet genaamd wdm_r123. Deze kan je bijvoorbeeld hier downloaden: http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=144738

Diverse Tips:

• Als je de Intel Wireless Utility volledig installeerd, kun je de volgende melding krijgen als je de manier waarop gebruikers zich aanmelden wil veranderen (Configuratiescherm --> Gebruikersaccounts --> De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen)
in windows XP: "Een programma of bestand zorg er voor dat de deze instellingen niet kunt veranderen: IWPDIGNA.DLL"

Ik wou dus graag de traditionele aanmeldscherm hebben van XP. Maar dat kon niet want dan kreeg ik die melding. Na de Installatie van De Intel Wireless Utility te hebben aangepast door "Single Sign on" uit de installatie te halen.

• Misschien nog een tip voor de zorgzame bezitters van deze laptop, of welke dan ook. Voor een verbeterde warmteafvoer en bescherming heb ik deze besteld bij Informatique

http://www.adapt-it.org.u...gtonnotebookriserplus.asp

Als je er speciaal naar informeert per mail kun je ze apart bestellen voor 29 euro incl. At your service

• HD is trouwens zeer gemakkelijk te verwijderen. HD zit met 1 schroef vast, na het verwijderen van het deksel hoef je alleen een klein zwart blokje te verwijderen en dan kun je de HD zo uit de connector duwen

• voor allerlei nuttige info over temperaturen etc Everest Home, te downloaden via www.lavalys.com.

Met dank aan .AFCA. :)

Fresh install guide:
Anoniem: 116146 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:28:
Mijn installatie volgorde:

• Drivers installeren
• LAN (Marvell Yukon 10/100/1000 Mbit) (cd)
• Reboot
• Chipset driver (Intel.com)
• Reboot
• Videodriver (vanaf cd) + ATI MOD
• Reboot
• Windows Updates
• Reboot
• Audio driver (vanaf internet)
• SD card driver (vanaf internet)
• Wireless driver (vanaf intel.com)
• Modem driver (vanaf cd)
• Camera driver + Video security (vanaf cd)
• Touchpad (vanaf cd)
• ATKACPI (vanaf cd)
• Reboot
• Voor audio nog eens reboot
• Bluetooth (vanaf cd)
• Asus Utilitys (Video security, mail check, screensaver,) (vanaf cd)

En dat werkt, geen gekke dingen enz.
Updates helpdesk
  • 12-07-2006 De helpdesk weer opgenomen die in deel 4 was gemaakt en in deel 5 ontbrak.
Topic opgesteld door FongWan

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 00:24
Nice, weer een vers topic :)

Edit: klein detail btw: de A6T is er behalve met Go7600 256mb eigen geheugen ook met 512mb turbocache (bijv. bij de dynabyte). Misschien dat er nog ff bijzetten? :)

[ Voor 75% gewijzigd door B-Buster op 12-07-2006 22:07 ]

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 11:30
Verder mis ik de download page voor m'n Asus A6T. Maar het grootste gebrek is de nVidia drivers naast de ATI. Deze staan op www.laptopvideo2go.com, downloaden, uitpakken, inf file er in klappen en overwriten en dan instaleren maar :). Verder weer een mooie startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik weet niet of dit al een keer voorbij gekomen is, kan het niet zo snel vinden, maar ik zie al enige tijd van die vreemde vlekken in het TFT scherm van de A6ja. Op zich valt het niet zo op maar ik zie het goed in het bovenste grijze gedeelte van IE of FF. Iemand anders dat ook opgevallen? Lijkt me een beetje vaag om dat als storing aan te melden. Ben ik de laptop meteen een tijdje kwijt, zit ik nu niet zo op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181666

Wat voor 'vreemde vlekken' zie je? Zijn het echt verkleuringen of is het gewoon leaking van de backlight? Draai anders de Nokia Monitor Test eens, dan heb je misschien een 'beter beeld' :9 van je probleem...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 181666 op 13-07-2006 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179880

Naar aanleiding van dit forum over laptops van Asus, in het bijzonder de geweldige A6T, heb ik eergister na lang zoeken eindelijk een laptop besteld. Het is de A6T geworden, als ik hem heb zal ik mijn ervaringen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Anoniem: 181666 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 09:43:
Wat voor 'vreemde vlekken' zie je? Zijn het echt verkleuringen of is het gewoon leaking van de backlight? Draai anders de Nokia Monitor Test eens, dan heb je misschien een 'beter beeld' :9 van je probleem...
Test ff gedaan maar kon geen afwijkingen constateren. Maar even de Ati console geopend en zag dat mijn kleuren op 16 bits stonden. Na ze op 32 bits gezet te hebben waren de 'vlekken' weg.
Het vreemde is dat ik op de meeste monitoren direct kan zien of kleuren 16 of 32 bits zijn. Was me hier niet opgevallen.
Het enige dat wel is gebleven is het wat groezelige beeld. Net of er een stoflaag onder de glanslaag zit of zo, en ja ik heb het scherm schoongemaakt.
Mijn vriendin heeft de A6JC en daar zie ik dat niet terug.
Jammer dat de groezeligheid ook in foto's terug te zien is. Stoort best wel, maar of dat een valide reden is om de laptop ter reparatie aan te bieden? Geen idee. Zal eens bellen met Asus.

[ Voor 24% gewijzigd door regmaster op 13-07-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokke009
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-04 13:35
yay ! Ben gisteren men laptop in holland (laptops4u) gaan halen. Heel vriendelijk gast, mooi huis, coole hond en verkeer viel heel abnormaal goed mee vanuit Leuven. Anderhalf uur rijden ofzo.

ZEER tevreden met laptop ! Mijn verwachtingen lagen al erg hoog, maar de laptop is zelfs nog beters !

Alles is perfect aan de A6T-AP0008b.
Wa me zeker opviel was de HUD die je ziet als je bevoorbeeld met de Fn knoppen werkt met mooie fade effecten :p .
Nee het is zeker een erg verfijnde laptop in mijn opzich. Bij het opstarten van de preloaded windows, vraagt ie of je Windows Wireless wil laten beheren of met het coole Asus utility.
Naast standard recovery CDs vind je tevens een fullbread authentieke OEM windows XP in 3 verschillende talen (UK,Fr,Eng). Het is MAW een zalige laptop als je je eigen OS wenst op te instaleren.
Vandaag heb ik echter geen tijd om een extensieve review te schrijven, maar fotos en benchy's volgen nog zeker.
Het enige minpunt tot nu toe aan dees laptop (ma echt niet die moeite) om toch maar iets te zeggen, zijn de knopjes vooraan voor de audio bediening. Je moet erg fijne vingers hebben daarvoor en nog all diep indrukken. (fotos volgen)

That is all for now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mjah k wilde de A6T vandaag ook maar s gaan bestellen bij laptops4u.
Wat denk je, staat de voorraad op 0. Heb ik dat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glink
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 181666 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:36:
Mjah k wilde de A6T vandaag ook maar s gaan bestellen bij laptops4u.
Wat denk je, staat de voorraad op 0. Heb ik dat |:(
Niet alleen jij hoor,.. Ik wilde hem ook bestellen.. Mjah, dan maar effe wachten hea.. En misschien wachten tot er wat meer gebruikerservaringen zijn, alhoewel het me een erg goede laptop lijkt! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net ff n mailtje naar laptops4u gestuurd en ze verwachten dat hij er eind volgende week weer is :9
De laptops worden eind volgende week weer binnen verwacht.

Menende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
zien wij uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Jorg de Bruin
Er zit trouwens geen bluetooth in, da's wel n minpuntje, maar verder lijkt deze lap mij helemaal top! :)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 181666 op 13-07-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:11
Wat me trouwens is opgevallen op de Asus site is dat er twee totaal verschillende WLAN driver bij de A6T staan... nu blijkt die driver van 10mb MIMO ondersteuning te hebben :) Alleen iemand die hem aan de praat kan krijgen... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSeb
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:33
Vanmiddag mijn Asus A6T binnengekregen van Laptops4U.
De laptop maakt een goede eerste indruk en heeft een mooi glare-scherm en een vrij solide behuizing.
Er wordt een stapeltje cd's meegeleverd, waaronder 3 windows cd's (EN / NL / FR) en een aantal driver-cd's, maar de pre-installed windows werkt zonder problemen.
De laptop is bij normaal gebruik erg stil en de fan is tijdens continue zware belasting niet storend, maar wel hoorbaar in een stille ruimte. De geringe geluidsproductie heeft wel een keerzijde: warmte. Tijdens zware belasting is het geen pretje om deze laptop op je schoot te houden...

Ik heb nog geen tijd gehad om te gamen met deze laptop, maar hier wat benchmarks:

3DMark2001SE: 15641
3DMark2003: 8217
3DMark2006: 2211

SM 2.0: 880
SM 3.0 / HDR: 812
CPU: 1192

Ook de prestaties van de 5400 rpm schijf vallen niet tegen:

HDTach:

Burst: 93,1 MB/s
Max: 42 MB/s
Min: 20 MB/s

Meer benches volgen op verzoek ;)

[ Voor 2% gewijzigd door TheSeb op 13-07-2006 17:36 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je misschien ook een 3DMark2005 score? En wat zeggen PCMark en SiSandra over de cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSeb
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:33
U vraagt, wij draaien:

3Dmark2005: 3689
PCmark2005: 3518

Sisoft sandra:

Arithmetic bench:

Afbeeldingslocatie: http://img196.imageshack.us/img196/1778/sisoftarithmaticasusa6t2nx.th.png

Multimedia bench:

Afbeeldingslocatie: http://img439.imageshack.us/img439/342/sisoftmultimediaasusa6t0hj.th.png

De 1,6 GHz Turion TL-52 presteert dus ongeveer op hetzelfde niveau als de 1,66 GHz Intel Core Duo T2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
XoReP schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 15:45:
Wat me trouwens is opgevallen op de Asus site is dat er twee totaal verschillende WLAN driver bij de A6T staan... nu blijkt die driver van 10mb MIMO ondersteuning te hebben :) Alleen iemand die hem aan de praat kan krijgen... ?
Nee helaas.. Ik heb wel de setup gedraait en modify gekozen. Ook zag ik de MIMO drivers langsflitsen, maar bij apparaatbeheer geeft hij nog altijd de broadcom drivers aan. Mischien dat ik straks even in Vista probeer of ze daar worden geslikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheSeb schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 23:30:
U vraagt, wij draaien:

3Dmark2005: 3689
PCmark2005: 3518

Sisoft sandra:

Arithmetic bench:

[afbeelding]

Multimedia bench:

[afbeelding]

De 1,6 GHz Turion TL-52 presteert dus ongeveer op hetzelfde niveau als de 1,66 GHz Intel Core Duo T2300
Ziet er heel netjes uit die scores :) Ik had niet verwacht dit ie zo dicht de prestaties van de T2300 benaderde. In sommige gevallen komt ie zelfs in de buurt van een T2400 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik zie zo weinig mensen die het over een A6JC-q088 hebben, waarom is dat?
Het heeft behoorlijk goede specs voor een mooie prijs vind ik zelf. Ik vraag me dus af of er nadelen aanzitten ofzo doordat er zo weinig mensen zijn die het er over hebben.
Hoe zit het precies met de behuizingen van de Asus laptops? Ik heb altijd het idee dat die wel goed zijn. Ik ga hem namelijk gebruiken voor naar school (niet elke dag) wat een klein uur met de bus is en waarschijnlijk ook als ik op kamers ga en in het weekend naar m'n ouders toe. Hij moet dus wel wat kunnen hebben.

Specjes voor degene die ze niet weten:
Processor Intel Duo Core T2300 (1,6GHz)
Chipset Intel 945PM
Geheugen 1024MB DDRII 667MHz
Schermgrootte 15,4" WXGA, 1280 x 800
Video nVidia GeForce Go 7300 256MB
Harde schijf 100 GB, 5400 rpm
Diskettestation 4-in-1 card reader
Infrarood Ja
Modem 56 Kbps
LAN 1000 Mbps, RJ45
Wireless lan IEEE 802.11b/g
CD / DVD DVD-RW/DVD DUAL
USB 4 x USB 2.0
FireWire 1 x IEEE 1394
Audio Audiosysteem met 2 ingebouwde speakers.
Toetsenbordindeling VS Internationaal
Software Microsoft Windows XP Home Edition
Afmetingen Niet bekend
Bluetooth Ja
Enige nadeel dat ik zelf kan vinden is dat er geen sata schrijf in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De specs van de A6Jc-Q088H verschillen niet zo heel veel met die van de A6T. Grootste verschillen zijn de minder goede videokaart en de bluetooth-ondersteuning. De Asus A6T heeft namelijk geen bluetooth ingebouwd, terwijl de A6JC dit wel heeft. Maar dit had je zelf waarschijnlijk al gevonden :)

Met de behuizing zal het wel in orde zijn, aangezien deze voor de hele A6-serie hetzelfde is. En voor zover ik weet is deze goed beoordeeld. Misschien handig om even een quote van Gremlin erbij te halen...
GremliN-Online schreef op zondag 09 juli 2006 @ 10:13:

Behuizing
Deze oogt zeer sterk en dat is hij ook wel (zeker vergeleken met die Acer laptop van mijn buren). Ook ziet die behuizing er mooi strak (enzeker als je alle stickers er van af haalt..). Haast alle aansluitingen zitten op de goed positie: Lucht naar achteren geblazen, DVD links (dus zit niet in de weg bij de muis), DVI en VGA ook achter. LAN, modem, audio aansluitingen, PCMCIA en cardreader rechts. Alle USB poorten zitten helaas aan de achterkant, ze hadden van mij wel 2 aan de zijkant of voorkant mogen doen. Verder kun je de AudioDJ knoppen gebruiken als de laptop is gesloten. Hiermee kun je dan CDtjes afspelen zonder windows te booten (helaas speelt hij geen MP3 CD's af). Verder zitten er aan de voorkant lampjes voor accu/netstroom, accu status, maien WLAN aan/uit. Verder zijn er knoppen voor: power, touchpad aan/uit, Internet, Mail en is er een knop om de status te veranderen om zo energie te besparen. Via Fn toetsen kun je volume, brightness en WLAn aan/uit regelen. Het touchpad vind ik fijn werken en heeft een scroll stukje. Ook het toetsenbord werkt goed. Helaas zit de Fn toets links van Ctrl waardoor je soms Fn+C doet ipv van Ctrl+V, jammer Asus, daar kon toch wel wat beter over worden nagedacht, ook Ctrl+Alt+Del lijdt hieronder...... Verder zit er een Mic en webcam boven het beeld dat overigens mooi spiegeld en 15,4" widescreen groot is met 1280x800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97420

Vandaag toch maar de a6jc Q 088 besteld, de acer 5672 was niet meer leverbaar en de opvolger geen levertijd bekend.

Mijn vraag is of iemand nog een review heeft van videokaarten voor laptops. Ik weet dat er een tijdje gelden één op tommy's hardware heeft gestaan, ook een nieuwsi tem van Tweakers, echter ik kan hmm niet weer vinden. Iemand toevallig nog de links.

Zo gauw de laptop binnen is volgende week zal ik ff mn review plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 181666 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 00:15:
De specs van de A6Jc-Q088H verschillen niet zo heel veel met die van de A6T. Grootste verschillen zijn de minder goede videokaart en de bluetooth-ondersteuning. De Asus A6T heeft namelijk geen bluetooth ingebouwd, terwijl de A6JC dit wel heeft. Maar dit had je zelf waarschijnlijk al gevonden :)

Met de behuizing zal het wel in orde zijn, aangezien deze voor de hele A6-serie hetzelfde is. En voor zover ik weet is deze goed beoordeeld. Misschien handig om even een quote van Gremlin erbij te halen...

[...]
Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat het met de behuizing inderdaad wel goed zit dan.
Maar in die A6T zit eeen AMD, en persoonlijk ben ik daar nogal huiverig over in laptops ivm warmte ontwikkeling etc. Bluetooth vind ik eigenlijk wel belangrijk dus ik denk wel dat ik voor die A6Jc ga maar dat weet ik nog niet zeker. Is het verschil in die videokaarten zó groot? Tis beide 256mb alleen de ene is uit mn hoofd een 7300 en de ander een 7600. Ik ben geen diehard gamer ofzo maar WoW wil ik wel normaal kunnen spelen. Zolang het een verbetering is tov m'n Radeon 9800PRO dan vind ik het eigenlijk al wel prima :P

@ bjavandijk,
Laat graag jouw bevindingen horen ja! Wanneer verwacht je hem te krijgen?

Nog een vraagje; hebben die A6Jc en A6T beide zo'n 'crystal brite' achtig scherm? Want ik kan dat nergens vinden en ik weet nog niet zeker of ik dat wel fijn vind...

Nevermind, heb ik al gevonden. Het antwoord is dus ja. Moet maar eens een laptop van een vriend gebruiken die zo'n scherm heeft om te kijken of ik het wel prettig vind werken. Reflecteerd dit niet heel erg als je hem aan hebt staan? Zoals de oude CRT's?

[ Voor 16% gewijzigd door sOid op 15-07-2006 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Als je gamed zou ik toch echt de A6T aanraden. De GeForce 7300 gebruikt volgens mij 256 MB TurboCache waardoor je ongeveer 768MB Ramoverhoudt. Ook is de 7600 een stuk sneller. De temperatuur valt op zich wel mee. Ik heb mn CPU nooit over de 70 graden zien komen op zn snelst en op dit moment iets van 60 graden na een uurtje gamen. Eenbluetooth dongle kun je ook zo kopen dus dat zal geen probleem zijn. Wel moet ik zeggen dat de A6Jc welveel goedkoper is. Alsje voor accuduur gaat zou ik de de A6Jc kiezen, als je 3 uur accu genoeg vind en echt games lekker wilt spelen is de A6T een aanrader. Een Crystalbrite scherm is mooi. Geeft een mooi beeld. Maar idd de weerspiegeling is soms irritant. Binnen heb je er geen last van maar buiten is het somswel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 22:32

Kortfragje

......

Vandaag mijn A6JC binnen, en ik moet zeggen geweldig ding, ziet er slank uit en werkt prettug. Maar als echte tweaker wil ik natuurlijk win XP prof. installeren. Had ik nog wel een vraagje, die restore partitie, als je die verwijdert vervalt je garantie dan? Anders laat ik em er lekker op staan...

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Daar weet ik verder niks van. Ik houdt hem er iig wel op aangezien jeook wel eens via de helpdesk zal moeten restoren bij pech met je laptop. Daar zou ik Asus even over vragen.

Ik ben net zelf bezig geweest met het undervolten van de AMD Turion 64 X2 TL-52.

Deze volgorde: Snelheid MHz - Multipier - Voltage

Normale instellingen:
1600 - 8.0x - 1.075V
800 - 4.0x - 0.800V

Mijn undervolt instellingen door middel van CrystalCPUID:
1600 - 8.0x - 0.950V
1400 - 7.0x - 0.875V
1000 - 5.0x - 0.800V

Het is jammer dat de Vcore niet lager dan 0.800 kan, anders had ik wat leuks kunnen bereiken op 800 MHz. Ik heb het verder niet echt getest behalve dan dat er 1 miljoen decimalen van pi werden berekend zonder crash. Ik kom hier later op terug wanneer ik deze waardes wat langer in gebruik heb om jullie te vertellen hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
GremliN-Online schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 12:45:
Als je gamed zou ik toch echt de A6T aanraden. De GeForce 7300 gebruikt volgens mij 256 MB TurboCache waardoor je ongeveer 768MB Ramoverhoudt. Ook is de 7600 een stuk sneller. De temperatuur valt op zich wel mee. Ik heb mn CPU nooit over de 70 graden zien komen op zn snelst en op dit moment iets van 60 graden na een uurtje gamen. Eenbluetooth dongle kun je ook zo kopen dus dat zal geen probleem zijn. Wel moet ik zeggen dat de A6Jc welveel goedkoper is. Alsje voor accuduur gaat zou ik de de A6Jc kiezen, als je 3 uur accu genoeg vind en echt games lekker wilt spelen is de A6T een aanrader. Een Crystalbrite scherm is mooi. Geeft een mooi beeld. Maar idd de weerspiegeling is soms irritant. Binnen heb je er geen last van maar buiten is het somswel irritant.
Hmm ja die A6T ziet er ook wel ok uit, maar volgensmij is het alsnog veel te warm om op je schoot te zetten (zal die andere ook wel zijn tho) niet dat ik dat heel vaak zal doen maar toch. Hoe zit het precies met die Dualcore van AMD? Betekend dat ook dat ie zegmaar meerdere taken tegelijk kan afhandelen ala CoreDuo van Intel?

Qua prijs maakt het toch niet zo veel uit. Maar ik game trouwens ook niet echt veel hoor, alleen WoW. Dat extra reepje ram wat ik erbij zou doen dan zijn ook de kosten niet (WoW draait opzich al prima met 512mbram en een radeon 9800pro)

Volgens een review maakt de videokaart in de A6Jc gebruik van 128mb gewoon (dus niet gedeeld) en 128mb turbocache.

[ Voor 4% gewijzigd door sOid op 15-07-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:11
LOL :P Counter-strike Source op allerhoogste kwaliteit loopt gewoon perfect op me A6T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
XoReP schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 19:18:
LOL :P Counter-strike Source op allerhoogste kwaliteit loopt gewoon perfect op me A6T.
Zou je World of Warcraft eens kunnen testen als je dat hebt? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sOid schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 19:57:
[...]
Zou je World of Warcraft eens kunnen testen als je dat hebt? O-)
Als WoW al goed draait op je pc (processor?) met 512mbram en een radeon 9800pro, dan verwacht ik dat de A6T daar geen problemen mee heeft. Beetje naar de bekende weg vragen dus... :)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 181666 op 15-07-2006 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26590

Ik zat net lekker film te kijken. Valt opeens mijn lappie uit. Natuurlijk schrik ik me kapot als ik zie dat het niet een hardnekkige screensaver/standby is, maar dat het systeem helemaal is uitgeschakeld.

Hij wilde dan ook niet meer aan.

Na even wachten ging hij aan, Asusprobe gaf echter een temp aan van 95 graden! Dat moest ik niet te lang laten lopen dus. Ik checken, opengescroeft en ja hoor, blijkt de ventilator niet meer aan te slaan. Na het stekkertje aangedrukt te hebben deed hij het weer.

Andere mensen last gehad van falende ventilators? Dit is echt klote, want wellicht heb ik dankzij deze grap blijvende schade aan mijn proc opgelopen (waarschijnlijk). Daar gaat de levensduur,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:26
Daarvoor moet je hem dicht laten en kan je er dus garantie op vragen, want het duid op een fakbrieksfoutje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Anoniem: 26590 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 01:01:
Ik zat net lekker film te kijken. Valt opeens mijn lappie uit. Natuurlijk schrik ik me kapot als ik zie dat het niet een hardnekkige screensaver/standby is, maar dat het systeem helemaal is uitgeschakeld.

Na even wachten ging hij aan, Asusprobe gaf echter een temp aan van 95 graden! Dat moest ik niet te lang laten lopen dus. Ik checken, opengescroeft en ja hoor, blijkt de ventilator niet meer aan te slaan. Na het stekkertje aangedrukt te hebben deed hij het weer.

Andere mensen last gehad van falende ventilators? Dit is echt klote, want wellicht heb ik dankzij deze grap blijvende schade aan mijn proc opgelopen (waarschijnlijk). Daar gaat de levensduur,.
Wel A6-model heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:43

TMC

Anoniem: 26590 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 01:01:

Asus Probe heeft toch alarmpjes voor hoge temperaturen? Waarom heb je niet gemerkt dat ie zo heet werd dan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26590

Ik heb de A6Va, hij heeft uiteindelijke een emergy-shutdown gedaan. Bovendien is de kritieke temperatuur 90 graden ofzo, dan krijg je pas een melding. Die alarmpjes stonden echter uit, omdat wanneer mijn volgeladen USB erin gaat hij dan al vrij snel begint te piepen. Enorm irritant. Hij heeft niet te lang op gloeien gedaan. Maar mijn grootste zorg zit in het feit dat de fan ermee was gestopt. Ik hoop dat het niet meer gebeurd, ik heb verder nog weinig achteruitgang aan de laptop gemerkt dus hij is redelijk snel gestopt met overheaten.

Ik zat film te kijken via de CRT uitgang op een grote plasma TV. Daarom heb ik ook niets gemerkt aan de laptop zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 26590 op 16-07-2006 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 181666 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 23:07:
[...]
Als WoW al goed draait op je pc (processor?) met 512mbram en een radeon 9800pro, dan verwacht ik dat de A6T daar geen problemen mee heeft. Beetje naar de bekende weg vragen dus... :)
Athlon 64 3200+, maar met 512mb draait ie niet heel geweldig hoor. M'n vraag was ook eigenlijk meer of die videokaart beter was dan een radeon 9800pro :)

Neem aan van wel hoor maar vroeg me af watvoor fps enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het is moeilijk te vergelijken aangezien de mobiele GPU's niet echt worden getest. Maar ik gok dat de 7600 qua prestaties een eind in de richting komt van de 6800 "vanilla". Hij is zeker beter dan een 6600GT / 700XT en daarmee ook wel sneller dan de 9800pro die je nu hebt. De 7300 zal TC hebben en met een beetje geluk de prestaties van een 6600 halen, maar zelfs dat betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
GremliN-Online schreef op zondag 16 juli 2006 @ 20:25:
Het is moeilijk te vergelijken aangezien de mobiele GPU's niet echt worden getest. Maar ik gok dat de 7600 qua prestaties een eind in de richting komt van de 6800 "vanilla". Hij is zeker beter dan een 6600GT / 700XT en daarmee ook wel sneller dan de 9800pro die je nu hebt. De 7300 zal TC hebben en met een beetje geluk de prestaties van een 6600 halen, maar zelfs dat betwijfel ik.
Ok bedankt voor je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:56
Ik geloof dat ik nu heb ondervonden wat het 'witteschermenprobleem inhoudt :'( :( Voor het eerst in een jaar trok het hele scherm plots wit vanmiddag en na rebooten nog twee keer. Nu doet ie het weer even. Vraag aan de mensen die dit eerder gehad hebben: is het na RMA helemaal opgelost? Ik ga aankomende week misschien met vakantie, maar dit zou een reden zijn om nog even te wachten. Bvd ;)

[ Voor 8% gewijzigd door objectief2 op 17-07-2006 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

Heeft een van jullie een smart foutmelding gehad met asus probe?

Nergens last van tot zojuist (na kopieren van redelijk wat data) er een attribute rood werd.
(zie screenies)

het vreemde is dat er in dtemp unknown attribute staat en dat speedfan hem ook niet kent. Maar dat het voor asus probe een fatal error is. (vind zowieso dat asus de temperaturen redelijk hoog laat komen voor de fan inkikt op ongeveer 60 graden)

Afbeeldingslocatie: http://www.machra.nl/screenies/screenie.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.machra.nl/screenies/screenie2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.machra.nl/screenies/screenie3.jpg

Is er een manier om de temp waarbij de fan aanslaat omlaag te gooien? (een die niet met een biosflash werkt?)

[ Voor 9% gewijzigd door Kortfragje op 17-07-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Kortfragje schreef op maandag 17 juli 2006 @ 15:28:
Heeft een van jullie een smart foutmelding gehad met asus probe?
Hé? Ik ken deze versie helemaal niet van Asus Probe. De versie die op de CD staat voor de A6JA die werkt niet. Zal eens ff gaan zoeken op de Asus site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

Deze versie komt uit het ervaringen topic deel 5 en dan in het topic zoeken op probe. Staan er verscheidene download links, je kan ook googlen op nbprobe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Toch vind ik die naam "Probe" niet echt passend :+

Doet me nu denken aan Anus Probe :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Kortfragje schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:15:
Deze versie komt uit het ervaringen topic deel 5 en dan in het topic zoeken op probe. Staan er verscheidene download links, je kan ook googlen op nbprobe
Gevonden....thanks. Tja,... het werkt .....tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
objectief2 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 14:53:
Ik geloof dat ik nu heb ondervonden wat het 'witteschermenprobleem inhoudt :'( :( Voor het eerst in een jaar trok het hele scherm plots wit vanmiddag en na rebooten nog twee keer. Nu doet ie het weer even. Vraag aan de mensen die dit eerder gehad hebben: is het na RMA helemaal opgelost? Ik ga aankomende week misschien met vakantie, maar dit zou een reden zijn om nog even te wachten. Bvd ;)
Ik heb na RMA geen wit scherm meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:56
dvdhoek schreef op maandag 17 juli 2006 @ 20:20:
[...]

Ik heb na RMA geen wit scherm meer gezien.
Dank je, ben nog wat aan het prutsen hier en daar en zoals nu doet ie het weer (voor een tijdje denk ik). Mocht het hierna of morgen weer gebeuren dan zal ik hem aanbieden voor RMA :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105138

ik heb mijn oog laten vallen op het volgende model: Asus A6JA-Q007H
Na de reviews op volgende site gelezen te hebben:
http://tweakers.net/productsurvey/132943
vraag ik me wel af hoe warm deze processor wordt? kan iemand die deze laptop heeft een uurtje gamen ofzo en dan de cpu temp even posten? Ik heb hiervoor een laptop gehad met P4 3,06Ghz
deze werd 75 graden en was niet echt prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 105138 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 21:48:
ik heb mijn oog laten vallen op het volgende model: Asus A6JA-Q007H
Na de reviews op volgende site gelezen te hebben:
http://tweakers.net/productsurvey/132943
vraag ik me wel af hoe warm deze processor wordt? kan iemand die deze laptop heeft een uurtje gamen ofzo en dan de cpu temp even posten? Ik heb hiervoor een laptop gehad met P4 3,06Ghz
deze werd 75 graden en was niet echt prettig!
Ik kan je niet vertellen hoe warm hij precies wordt, maar ik kan je wel vertellen dat Mobile CPU's minder warm worden dan desktop CPU's zoals jouw P4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
objectief2 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 14:53:
Bij mij was er na een RMA niets meer te zien, hele scherm was vervangen. ;)

Ik weet ook niet hoe het met een Turion zit, maar voor een Pentium M is 75 graden niet raar in ieder geval.

[ Voor 10% gewijzigd door Frietsaus op 17-07-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
objectief2 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 21:19:
[...]
Dank je, ben nog wat aan het prutsen hier en daar en zoals nu doet ie het weer (voor een tijdje denk ik). Mocht het hierna of morgen weer gebeuren dan zal ik hem aanbieden voor RMA :'(
Bij mij was het witte schermen probleem op een gegeven moment weg nog voor de RMA. ASUS was er echter zeker van dat het zou terugkeren na verloop van tijd en hebben mij toen aangeraden de laptop te laten ophalen. De reparatie is snel uitgevoerd (ongeveer een week), ik had alleen problemen met de zending naar mijn huis, omdat de vervoerder alleen overdag wilde leveren en geen afhaaldepot had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Frietsaus schreef op maandag 17 juli 2006 @ 23:24:
[...]Ik weet ook niet hoe het met een Turion zit, maar voor een Pentium M is 75 graden niet raar in ieder geval.
Ik heb mijn Turion 64 X2 in ieder geval nooit boven de 70 graden zien komen. Vaak zo rond de 60 graden en zeker wanneer hij in energie besparende stand staat. De GeForce 7600 kan wel warm worden (wel 90 graden heb ik gelezen op een duits forum) waarbij ik 75 wel heb gehaald maar deze kan je terug laten klokken door powermizer waardoor er van de ie integrated GFX gebruik zal worden gemaakt dacht ik. De CPU was nu na een half uurtje 55 graden waarbij ik moet zeggen dat ik hem heb zitten undervolten bij de maximale snelheid(0.950V ipv 1.075V en kan mischien nog wat lager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

Heb idd ook geen echte problemen met CPU temp.

Maar wat me wel opviel is dat de HDD ook erg warm wordt (rond de 60 graden). Hebben andere gebruikers dat ook, want dat is toch wel redelijk warm ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat is wel redelijk normaal omdat er meestal geen airflow rond de harde schijf is. ;)

En de GPU op 90C, dat is voor de Mobility X700 in mijn laptop ook geen probleem. Start een game op en hij loopt aan de 90C. Idle hangt hij hier rond de 68C. :O

[ Voor 50% gewijzigd door Frietsaus op 18-07-2006 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

GPU en CPU is geen probleem, maar die smart waarschuwing die ik eerder meldde treedt steeds op als mn HDD de 60 graden passeert.....

Is wel een beetje vervelend omdat NBprobe dan steeds fatal failure geeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nadat ik de laatste posts heb gelezen denk ik dat ik toch voor een simpelere laptop ga want ze worden (voor mij) te warm dacht aan de volgende :ASUS Z92Vm-Q052H
specs te zien op deze site: http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=119378&productType=1

wel een mooi prijsje zou ik zeggen iemand ervaringen hiermee?
dit is of een nieuw model of een niet erg aantrekkelijk model voor velen want ik kan hier nietzoveel over vinden zelfs bij pricewatch staat hij er niet tussen, wel staat er een Asus Z92U maar dat is weer een sempron. en verder heb ik hem niet bij andere bekende webshops gezien dan op de site van mycom (wel op een paar sites maar niet zo heel erg bekende sites en duurder dan bij mycom). bij somcom.nl staat hij er voor 888 euro deze heeft een iets snellere cpu alleen i.p.v een 5400rpm 100GB hd een 4200rpm 100GB hd.

ga toch liever voor een 5400 RPM schijf

in vergelijking met de a6ja hou ik ongeveer 500 euro over, dit kan ik dan weer spenderen aan mijn pc

iemad die zegt van nee dat moet je niet doen? of ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-06 09:25

GekkeR

key = key

Ik heb een klein probleempje met mijn a6t , het zal wel niks zijn maar ik kan het zo snel niet vinden.

Als de laptop uit standby komt blijft de wireless "uit" (Radio off).
Ik moet dan dus de wlan tool opstarten "Radio On" vinken en dan pas kan hij weer wireless verder.
Mocht iemand weten hoe hij uit standby wireless meteen netjes aanzet , gaarne :)

--edit
Hij lijkt het nu wel te doen nu ik de Wireless Console heb installed.
nm dus :)

[ Voor 15% gewijzigd door GekkeR op 18-07-2006 22:44 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Bij mij ook zo. Denk niet dat je er veel aan kunt doen, maar Fn+F2 werkt iig makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 105138 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 14:35:
nadat ik de laatste posts heb gelezen denk ik dat ik toch voor een simpelere laptop ga want ze worden (voor mij) te warm dacht aan de volgende :ASUS Z92Vm-Q052H
specs te zien op deze site: http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=119378&productType=1

wel een mooi prijsje zou ik zeggen iemand ervaringen hiermee?
dit is of een nieuw model of een niet erg aantrekkelijk model voor velen want ik kan hier nietzoveel over vinden zelfs bij pricewatch staat hij er niet tussen, wel staat er een Asus Z92U maar dat is weer een sempron. en verder heb ik hem niet bij andere bekende webshops gezien dan op de site van mycom (wel op een paar sites maar niet zo heel erg bekende sites en duurder dan bij mycom). bij somcom.nl staat hij er voor 888 euro deze heeft een iets snellere cpu alleen i.p.v een 5400rpm 100GB hd een 4200rpm 100GB hd.

ga toch liever voor een 5400 RPM schijf

in vergelijking met de a6ja hou ik ongeveer 500 euro over, dit kan ik dan weer spenderen aan mijn pc

iemad die zegt van nee dat moet je niet doen? of ervaringen?
Waarom vind je het zo erg dat ze vrij warm worden? Aan de buitenkant merk je het meestal toch niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij mijn huidige laptop is de videokaart doorgebrand en wil er geen herhaling van + tis toch fijner als je een stille koele laptop hebt minder geluidsoverlast enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Hmm jammer, laptops4u kan mijn A6T pas over 2 wkn leveren. De nieuwe voorraad is vertraagd. Nouja gelukkig is het vakantie en heb ik m niet heel hard nodig.

Maargoed mocht je een A6T willen en hem snel nodig hebben, hou hier dan even rekening mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B-Buster schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 19:41:
Hmm jammer, laptops4u kan mijn A6T pas over 2 wkn leveren. De nieuwe voorraad is vertraagd. Nouja gelukkig is het vakantie en heb ik m niet heel hard nodig.

Maargoed mocht je een A6T willen en hem snel nodig hebben, hou hier dan even rekening mee :)
Owh balen... Ik wilde hem daar ook gaan bestellen. :P Vorige week zeiden ze nog dat de A6T eind deze week weer leverbaar was. Dat is nu dus pas over 2 weken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ben ik blij dat ik niet heb zitten wachten en hem al 1.5 week heb. De A6T is wel gewild zo te zien, tis natuurlijk ook de enige laptop met geweldige prijs/kwaliteit voor gamers die graag een AMD DC CPU willen en ook mensen waarbij de CPU niks uitmaakt is ook de A6T een geweldige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Anoniem: 181666 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:07:
[...]

Owh balen... Ik wilde hem daar ook gaan bestellen. :P Vorige week zeiden ze nog dat de A6T eind deze week weer leverbaar was. Dat is nu dus pas over 2 weken? :?
Ja ik kreeg eerst ook een mailtje dat ie in de loop van deze week binnen zou komen. Echter "door een typhoon in azie heeft asus leveringsproblemen" zeggen ze.

En inderdaad het is een gewilde laptop. Daarbij is het een heel nieuw model, waardoor Asus waarschijnlijk nog bezig is nu met de eerste serie leveringen. Dat gaat altijd wat langzaam / met kleinere hoeveelheden.

Afwachten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik ga hem zelf waarschijnlijk bestellen bij SallandAutomatisering (is nog goedkoper ook :P ) geloof dat daar ook standaard pixelgarantie op zit maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145854

ik ben begonnen met het opnieuw installeren van mijn a6va laptop.

alles tot dusver geinstalleerd alleen de audio wil niet.

heeft iemand mss de driver van de originele cd die erbij zat? die ben ik nl kwijt.

de driver van de asus download site werkt niet

please help

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

A6Ja:

Ik heb net windows opnieuw geinstalleerd en wilde natuurlijk de nieuwste videokaart drivers hebben. En tot mijn blijdschap ondersteund ATI de X1600 mobile in hun mobility pack. Maar je moet hierbij niet de 'check' downloaden van de ATI site. Want die verteld je dat het niet mogelijk is de mobility drivers te installeren. Als je naar http://www.ati.com/online/mobilecatalyst/ gaat kun je de mobility catalyst drivers downloaden en deze installeert gewoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 145854 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:32:
ik ben begonnen met het opnieuw installeren van mijn a6va laptop.

alles tot dusver geinstalleerd alleen de audio wil niet.

heeft iemand mss de driver van de originele cd die erbij zat? die ben ik nl kwijt.

de driver van de asus download site werkt niet

please help

thanks!
Volgensmij werkt http://tweakers.net/meukt...ealtek-HD-Audio-1.41.html daar wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

Ik heb de topics doorgezocht, maar kon het antwoord nergens vinden. Is er een mogelijkheid de fan eerder aan te laten slaan? Wil hem niet (zoals ie nu staat) pas vanaf 60 graden. Notebook Hardware Control wilde niet werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik heb eigenlijk ook nog een vraagje... Is het nuttig om een pixelgarantie af te sluiten bij de aanschaf van de A6T? Aan de ene kant vind ik dat een beetje bullshit omdat je gewoon een goed product hoort te krijgen maar aan de andere kant zou ik het kut vinden om een laptop met een paar dode pixels te hebben welke ik niet kan omruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sOid schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:58:
Ik heb eigenlijk ook nog een vraagje... Is het nuttig om een pixelgarantie af te sluiten bij de aanschaf van de A6T? Aan de ene kant vind ik dat een beetje bullshit omdat je gewoon een goed product hoort te krijgen maar aan de andere kant zou ik het kut vinden om een laptop met een paar dode pixels te hebben welke ik niet kan omruilen...
Jah ik zat hier ook een tijd over te twijfelen. Ik ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik voor de zekerheid toch maar pixelgarantie erbij moet nemen. Asus geeft namelijk maar voor een paar modellen de zogenaamde Zero Bright Dot garantie. Voor de overige modellen gelden de standaard garantie voorwaarden. In deel 5 van dit topic staat ook al het een en ander over dit onderwerp :)

FongWan schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:15:
Even een opheldering van pixelgarantie bij Asus. Sommige modellen hebben dus een scherm waarvoor ASUS ZBD geldt, dus let goed op of het model dat je wilt halen Asus ZBD geldt of niet
Anoniem: 181666 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 16:37:
De ASUS ZBD Garantie
Onverzettelijke toewijding aan kwaliteit is de drijfveer achter de ZBD Policy’s belofte. ASUS is de eerste die zich onderscheidt en gebruikers wereldwijd een belofte doet die LCD-panelen met zero bright dots garandeert in geselecteerde notebook-series. Zelfs indien slechts één bright dot wordt gevonden, wordt een gratis paneelomruil gegarandeerd binnen 30 dagen na de oorspronkelijke aanschaf. http://www.laptops4u.nl/e...o%20Brigh%20Dot&pagina=49
Is dat niet het geval dan gelden de standaard pixelgarantie zoals dat hier vermeld staat:
Technokiddy schreef op maandag 10 juli 2006 @ 16:27:
Even een stukje uit de asus garantie policy:

- TFT LCD Defect Policy -
Despite the highest possible standards, the intricate manufacturing of thin-film transistor ( TFT) liquid crystal display (LCD) screens may still produce slight visual imperfections. These visual imperfections do not impair the performance of your ASUS notebook. However, ASUS will provide the warranty service for your ASUS notebook's TFT LCD screen when there are at least :

(a) 3 bright dots or 5 dark dots or 8 bright and/or dark dots in total; or

(b) 2 adjacent bright dots OR 2 adjacent dark dots ; or

(c) 3 bright and/or dark dots within an area of 15 mm in diameter

These TFT LCD screen warranty conditions are offered by TFT LCD manufacturers. ASUSTeK will therefore, at its option, repair or replace the product.

Please note: A bright dot is a white or sub-pixel that is always on. A dark dot is a black or sub-pixel that is always off.

Dan is dat ook maar weer duidelijk, linkje: (http://support.asus.com/r...px?no=201&SLanguage=en-us)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 181666 op 20-07-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Hmm... Dus je zit dan alsnog met de gebakken peren (geweldige uitdrukking :+ ) als je geen bright dot maar een black dot hebt...

offtopic:
Is het mogelijk om meer pixels dood te maken zodat je garantie kan claimen? :+ Nah waarschijnlijk is dat illegaal hier op t forum dus geef daar maar geen antwoord op :Y)

Wat trouwens erg vreemd is, op verschillende sites uit de pricewatch, waaronder SallandAutomatisering, staat er op die sites dat er maar 128mb videogeheugen in zit :/

[ Voor 21% gewijzigd door sOid op 20-07-2006 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sOid schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 17:56:
Hmm... Dus je zit dan alsnog met de gebakken peren (geweldige uitdrukking :+ ) als je geen bright dot maar een black dot hebt...

offtopic:
Is het mogelijk om meer pixels dood te maken zodat je garantie kan claimen? :+ Nah waarschijnlijk is dat illegaal hier op t forum dus geef daar maar geen antwoord op :Y)
Ik heb weleens ergens gehoord dat statische elektriciteit dode pixels kan veroorzaken. Verder is duwen op het scherm (met n naald bv) ook niet echt bevorderlijk voor het goed functioneren van de pixels :Y)

Maar zoals ik al eerder zei, ik zou er gewoon pixelgarantie bij kopen, want zo hoort het natuurlijk ook als je geen dode (sub)pixels wilt hebben O-) :)

Echt 100% zekerheid heb je natuurlijk nooit, want dode (sub)pixels kunnen ook pas na een tijdje ontstaan. Bij laptops4u geven ze bijvoorbeeld maar voor 8 (!) dagen pixelgarantie, dus als je na die 8 dagen een defecte pixel tegenkomt ben je alsnog in de spreekwoordelijke aap gelogeerd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 09:47

Pubbert

random gestoord

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 181666 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 19:33:
[...]
Echt 100% zekerheid heb je natuurlijk nooit, want dode (sub)pixels kunnen ook pas na een tijdje ontstaan. Bij laptops4u geven ze bijvoorbeeld maar voor 8 (!) dagen pixelgarantie, dus als je na die 8 dagen een defecte pixel tegenkomt ben je alsnog in de spreekwoordelijke aap gelogeerd |:(
Das waar. Ik heb SallandAutomatisering een mailtje gestuurd over hun pixelgarantie want dat staat niet duidelijk aangegeven op de site (daar hebben ze het alleen over losse monitoren) waar ik morgen antwoord op hoop te krijgen. Daar hebben ze iig 14dagen garantie, en als je een nieuw product krijgt omdat die andere niet goed was krijg je weer 14dagen garantie. Daar is de garantie volgensmij ook goedkoper dan bij Laptops4u.

Enige wat raar is, is dat er staat dat ie 128mb geheugen heeft terwijl het wel de 0008 versie is, welke gewoon een 7600 256mb videokaart heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sOid schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 20:44:
[...]Enige wat raar is, is dat er staat dat ie 128mb geheugen heeft terwijl het wel de 0008 versie is, welke gewoon een 7600 256mb videokaart heeft...
Mjah raar inderdaad. Het zou kunnen gaan om een 7600GO met turbocache, dus 128 eigen en 128shared. De A6T-AP008-B die o.a. Gremlin heeft via laptops4u bevat echter wel zelf 256mb.
Waarschijnlijk is het een typfout van Salland, ik zou het nog wel even navragen voor de zekerheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 181666 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:26:
[...]
Mjah raar inderdaad. Het zou kunnen gaan om een 7600GO met turbocache, dus 128 eigen en 128shared. De A6T-AP008-B die o.a. Gremlin heeft via laptops4u bevat echter wel zelf 256mb.
Waarschijnlijk is het een typfout van Salland, ik zou het nog wel even navragen voor de zekerheid :)
Die bij Salland is ook de Asus Laptop A6T-AP008B (staat er letterlijk) dus dat moet hem wel zijn... Zal het voor de zekerheid nog wel even navragen tho, want volgensmij hebben ze het daar over de A6J want dat wordt ooke en paar keer in de beschrijving genoemt:
Top cost effective choice
Have instant communication with the high quality mega pixel web camera& microphone! Featuring 15.4" widescreen display, the ASUS A6J notebook is a powerful digital multimedia solution, with built-in high quality web camera & microphone, S/PDIF, card-reader, Audio DJ, and the BluetoothR V2.0 EDR. As versatile as it proves, the A6J Series are the best laptop choice for your shopping list
Beetje maf want erboven hebben ze het wel steeds over de A6T :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hehe die text hebben ze van Asus gekopieerd. Volgens mij is het daar al gefixed maar stonden op de Asus site blunders met de A6T zoals dit idd en GeForce met Avivo... Dus het zal wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97420

Sinds 2 dagen de A6JC binnen.

Ben er heel tevreden mee, lekker snel, accu gaat 4 uur mee met office werk/internet/msn/winamp.

Echter had ik eerst een probleem met hcontrol ( inmiddels opgelost door nieuwe driver )
Echter blijft mijn geluid zachtjes, de eerste dag was het geluid hard te krijgen, maar nu blijft het zachtjes. Alles staat vol aan, maar geen geluid die goed hoorbaar is.

Iemand een idee waar dat aan kan liggen ( ben nu bezig met nieuwe driver voor audio, maar download erg traag van asus site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GremliN-Online schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:48:
Hehe die text hebben ze van Asus gekopieerd. Volgens mij is het daar al gefixed maar stonden op de Asus site blunders met de A6T zoals dit idd en GeForce met Avivo... Dus het zal wel goed zitten.
Jah die fouten vielen mij ook op laatst, dr is nog niets aan gedaan zo te zien:
http://nl.asus.com/produc...34&model=1185&modelmenu=1
A6F A6JC en A6T worden nog steeds doodleuk door elkaar heen gebruikt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokke009
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-04 13:35
Kheb toch de A6T al meer dan een week intussen al en heb geen pixel garantie genomen... Die gast van laptops4u had namelijk de laptop ter plaatse gecontroleert en alles zag er goed uit ...

Khad em nog is gevraagd derbij of pixelgarantie nodig was,als antwoord: (op zen hollands) : " Nou je ziet ie zelf gast, ik zie geen dode pixels " das gewoon als er thuis geleverd word dat er van int begin dode pixels zijn ... daar kwam het op neer dus.

Conclusie: geen geld wegsmijten als je laptop terplaatse gaat halen... maybe als ze em brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jokke009 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 10:40:
Kheb toch de A6T al meer dan een week intussen al en heb geen pixel garantie genomen... Die gast van laptops4u had namelijk de laptop ter plaatse gecontroleert en alles zag er goed uit ...

Khad em nog is gevraagd derbij of pixelgarantie nodig was,als antwoord: (op zen hollands) : " Nou je ziet ie zelf gast, ik zie geen dode pixels " das gewoon als er thuis geleverd word dat er van int begin dode pixels zijn ... daar kwam het op neer dus.

Conclusie: geen geld wegsmijten als je laptop terplaatse gaat halen... maybe als ze em brengen
En stel dat ik hem laat brengen, maar dat hij vantevoren al door laptops4u geopend is ivm upgrades? Ik neem aan dat ze de laptop na het upgraden even testen, dus dan kunnen ze meteen even kijken naar eventuele dode pixels :P
Of zou dat dan meteen onder pixelgarantie vallen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24495

Heeft iemand ook de WSXGA versie? Die met 1680*1050 als beeldscherm resolutie. Ik kan namelijk nergens deze versie vinden in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:20
Wat betaal je nou ongeveer voor zo'n dode pixel garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
spoorweg schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 15:01:
Wat betaal je nou ongeveer voor zo'n dode pixel garantie?
Vaak rond de 50 euro. Het verschilt alleen heel erg hoelang ze geldig blijven. Bij de ene winkel is het voor 8 dagen, de ander geeft weer wat langer.

[ Voor 27% gewijzigd door B-Buster op 21-07-2006 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
B-Buster schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 15:10:
[...]

Vaak rond de 50 euro. Het verschilt alleen heel erg hoelang ze geldig blijven. Bij de ene winkel is het voor 8 dagen, de ander geeft weer wat langer.
Bij Salland (iig voor monitoren daar) hebben ze per grootte een bepaald bedrag. Alle monitoren onder de 17" is 35euro voor 14dagen garantie, vind ik niet slecht moet ik zeggen. Ik heb helaas nog geen reactie op m'n mail gehad over de vraag of Laptops hier ook onder gelden...
jokke009 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 10:40:
Ben ik niet helemaal met je eens. Dode pixels kunnen ook nog na een tijdje ontstaan, hoeft niet per definitie dat het meteen foute boel is...

edit:

Net een reactie gehad op m'n mail naar Salland. Helaas niet het goede antwoord maar dat kwam ook doordat ik de vraag een beetje krom had gesteld.

mijn mail naar hun:
Beste lezer,

Ik vroeg me af hoe het met de pixelgarantie zit bij de door jullie aangeboden laptops en dan met name de ASUS A6T. Ik heb jullie site al doorgespit maar ik kan er alleen informatie vinden over pixelgarantie voor losse TFT/LCD schermen. Dit vind ik een beetje raar aangezien laptops hier ook last van kunnen hebben.

Met vriendelijke groet,
Mail terug:
Geachte heer,

Ik heb dit nagevraagt bij mijn leverancier, deze houden de volgende pixelgarantie aan:

2 lichte dots naast elkaar
3 lichte dots verspreid over het scherm
6 donkere dots verspreid over het scherm.

Mocht u verder nog vragen hebben dan hoor ik die graag.

Met vriendelijke groet,

Patrick Bouwhuis
Product manager
Dus heb nu nog maar weer een mail gestuurd:
Beste Patrick,

Deze informatie had ik ook al op internet gevonden, maar ik bedoel jullie extra pixelgarantie zoals op http://www.sallandautomat...wcontent.php?contentId=60 staat.

Hier staat dus in dat voor een extra bedrag je een Zero Dead Pixelgarantie kan aanschaffen. Ik vroeg me dus af of dit ook voor laptops geld, en zo ja; zijn de prijzen ook hetzelfde? Oftewel; als ik de Asus A6T aanschaf, welke een 15.4” monitor heeft kan ik daarbij een Zero Dead Pixelgarantie aanschaffen á €35,-?

Ik hoop dat het nu duidelijk is. Mocht dit niet zo zijn, dan kunt u altijd contact opnemen.

Met vriendelijke groet,
Dus hoop dat ik nu wel een goed antwoord krijg :Y)

Ah, antwoord:
Geachte heer,

Helaas is het niet mogelijk om een TFT pixelgarantie af te sluiten bij aankoop van een notebook, mocht u toch dode pixels hebben dan dient u zelf contact op te nemen met de fabrikant. De gaan dan zorgen voor een passende oplossing.

Mocht u verder nog vragen hebben dan hoor ik die graag.

Met vriendelijke groet,
Patrick Bouwhuis
Product manager
Vinden jullie dit niet een beetje raar? Ik ga daar langs om hem op te halen als ik 'm ga bestellen... Wat zouden jullie doen?

[ Voor 106% gewijzigd door sOid op 21-07-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sOid schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 16:01:
Vinden jullie dit niet een beetje raar? Ik ga daar langs om hem op te halen als ik 'm ga bestellen... Wat zouden jullie doen?
Je zou inderdaad zeggen dat je ook voor notebooks gewoon pixelgarantie af moet kunnen sluiten. Omdat dit bij Salland niet is kun je in principe alleen een beroep doen op de standaard garantie van Asus. Daarom kan het zou zijn dat Salland geen actie onderneemt wanneer je bij het afhalen een dode pixel ontdekt. Misschien dat ze net als laptops4u bij Jokke009 zo vriendelijk willen zijn om hem gratis te checken op dode pixels, maar dat zul je even na moeten vragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Laatst online: 12-07-2020
kan iemand mij overtuigen om voor de asus te gaan en niet voor een ibm

Van school heb ik een flinke aanbieding gekregen namelijk een thinkpad t60 voor 1353 met tas, toetsenbord en muis, slot, garantie, leencomputer bij reparatie. Nieuw kost hij 2000 nog wat, het lijkt dan ook enorm voordelig alleen de specs zijn minder ivm de goedkopere een asus a6ja. Met name de x1400 in de ibm staat mij niet aan in tegenstelling tot de x1600 van asus.

Iemand die mij kan helpen met deze vraag. Ibm of asus?

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
dikki dik schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 23:24:

Van school heb ik een flinke aanbieding gekregen namelijk een thinkpad t60 voor 1353 met tas, toetsenbord en muis, slot, garantie, leencomputer bij reparatie. Nieuw kost hij 2000 nog wat, het lijkt dan ook enorm voordelig alleen de specs zijn minder ivm de goedkopere een asus a6ja. Met name de x1400 in de ibm staat mij niet aan in tegenstelling tot de x1600 van asus.

Tja, voor die 1350 kan je ook een A6T halen met een Turion TL52, Go7600 en 3jr all-risk verzekering. Of inderdaad de a6ja met x1600. Ik vind een goede grafische kaart wat belangrijker dan de misschien wat mindere processor (zag dat die t60 een T2500 heeft?).

Verder heb ik zowiezo liever een Asus omdat ik vind dat laptops van Asus er wat aantrekkelijker uitzien en kwalitatief goed aanvoelen. IBM is natuurlijk wel van goede kwaliteit maar ik vind het toch wat minder, daarbij is dat design van ze ook al tig jaar oud :P

Maargoed dat laatste is puur een smaakkwestie. Puur op specificaties zou ik toch ook voor de asus gaan, vanwege veel betere grafische power.

edit: snap overigens niet hoe ze het in hun hoofd halen 2000 euri voor die IBM te vragen, maar dat terzijde. Klinkt meer als marketingpraatje "afgeprijs van 2000 naar 1353.."

[ Voor 7% gewijzigd door B-Buster op 21-07-2006 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dikki dik schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 23:24:

Je hebt het hier over de 'aanbieding' van Delft of niet? Deze kreeg ik namelijk ook voor mn nieuwe studie (Industrieel Ontwerpen :P) Voor mezelf had ik al eerder alle voor en nadelen op een rijtje gezet.
Ik ben uitgegaan van een upgrade via laptops4u van de harde schijf en de processor:

ASUS A6T-AP008-B
(Te Koop via www.laptops4u.nl)

• AMD Turion X2 TL 60 2.0Ghz (L2: 512KB*2)
• 100GB Harddisk 7200RPM
• 1024MB DDR2 667 (1 x 1024)
• NVIDIA® GeForce™ Go 7600 256MB
• 15.4" WXGA Color Shine TFT (1280 x 800)/ Interne Webcam 1.3 Megapixel
• 8* DVD+/-RW Dual Layer/ 4-in-1 cardreader
• 1 x Headphone-out jack, 1 x Microphone-in jack, 1 x Line-in Jack1 x RJ11 Modem jack for phone line, 1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert, 4 x USB 2.0 ports, 1 x IEEE 1394 port, 1 x TV Out (S-Video), 1 x Type II PCMCIA 2.1 compliant, 1 x DVI Port, 1 x VGA Port
• Windows XP Home NL/UK/FR
• Interne W-LAN 54Mbps
• 354 x 284 x 35.2 mm (W x D x H)
2.80 Kg (15", 8 cell battery pack)
• 2 jaar pick up & return garantie
• Gratis Draagtas en Optische muis
• 8 dagen pixel garantie

€ 1564.50 (incl. verzending)

IBM/Lenovo Thinkpad T60 (Te koop via TU/Delft)

• Intel Core Duo T2400 1.83ghz
• 80GB Harddisk 5400RPM
• 1GB PC2-5300 DDR2 SDRAM 667mhz
• ATI Radeon X1400 128MB
• 15" sXGA TFT (1400x1050)
• Windows XP Home NL
• Interne W-LAN 54Mbps
• 330x 268 x 36 mm (W x D x H)
2.0Kg (volgens internet 2.8kg)
• 3 jaar fabrieksgarantie
• RSI Pakket

€ 1.353.39 (incl. verzending)

Verschil €211.11

Voordelen ASUS t.o.v. IBM/Lenovo

• Snellere harde schijf (7200rpm i.p.v. 5400rpm)
• Grotere harde schijf (100gb i.p.v. 80gb)
• Betere videokaart: Geforce 7600GO 256MB vs. Radeon X1400 128MB
• 64 bit processor vs. 32bit processor
• 1.3 megapixel camera geïntegreerd
• Breedbeeldscherm 15.4” vs 15”
• 8 dagen pixelgarantie (voor zover ik weet heeft de IBM géén pixelgarantie)

Voordelen IBM/Lenovo t.o.v. ASUS

• 3 jaar garantie i.p.v. 2 jaar garantie
• Anti-RSI pakket (laptopstandaard, los toetsenbord , losse muis, WorkPace = anti-RSI software)
• Software voorgeïnstalleerd i.p.v. downloaden
• Lagere prijs
• Hogere resolutie scherm: 1400x1050 vs. 1280x800
• Iets kleiner van formaat

Ik hoefde zelf niet lang na te denken welke laptop ik zou kiezen. Ik moest zelfs moeite doen om échte voordelen te vinden van de IBM t.o.v. de Asus. Dat Anti-RSI pakket ben je namelijk liever arm dan rijk denk ik zo :P Bovendien is de software allemaal te downloaden via het netwerk van de TU.

Het enige échte voordeel vind ik dat de IBM iets kleiner is en dus zal deze iets makkelijker mee te nemen zijn voor onderweg. Dit weegt voor mij echter niet op tegen het verschil in specs en dat voor slechts 200 euro (en n beetje) meer!

Als ik me niet vergis moet je voor 22 juli opgeven of je mee doet aan het laptop project dus je moet wel snel beslissen :)

Edit: Net nog even via laptops4u voor precies 1353 (excl verzendkosten) een Asus A6T samengesteld met een Turion 64 X2 TL-52 (1.6Ghz; 512Kb x 2) en een 100gb 7200RPM harde schijf. De specs zijn verder uiteraard hetzelfde als de A6T die hierboven besproken staat.
Voor het gemak heb ik er ook maar pixelgarantie bij gedaan want zo kwam ik mooi aan de €1353 euro die Delft voor de Thinkpad T60 vraagt :9

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 181666 op 22-07-2006 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de microfoon van de A6Ja te gebruiken tijdens een videogesprek met Windows Live Messenger?

\\Edit: of i.c.m. de voicerecorder in Windows bijvoorbeeld?

[ Voor 20% gewijzigd door JBS op 22-07-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
idd die ibm's zijn veels te duur, maar dat zou moeten komen omdat ze zoveel steviger zijn. Goedgekeurd door nasa ofzo? Is hier ook nog wat van te merken of is dat gewoon onzin.
idd, Delft alleen dan voor WB. Ik zelf neem ook veel liever de asus, enige echte grote nadeel van die asus is zodra die defect is, hij ongeveer een weekje weg is om te laten repareren tov de service van delft waarbij je een leencomputer meekrijgt. Mja op zich is dit natuurlijk geen ramp er valt altijd wel iets te regelen.

Maar waar ik dan nog mee zit is ibm daadwerkelijk zo stevig als wordt gezegd en is het studentenleven echt zo ruig dat je een ibm nodig hebt.

Dit is wat ik terug kreeg als antwoord op de vraag of ik hem nog kon annuleren (het bestellen is dus niet het probleem meer het annuleren :p ) met gelijk een heel stuk over waarom voor ibm gekozen moet worden.
Een dergelijk systeem koopt niet in de winkel. We hebben 60% korting gekregen van IBM.
Let wel we kiezen voor een systeem met een hoge performance omdat studenten er hun
hele bachelor mee moeten doen. Daarnaast zoeken we een robuust systeem omdat het
apparaat een stootje moet kunnen hebben want de studentenomgeving is soms vrij ruw.
We kiezen voor een licht systeem omdat u er de gehele dag mee moet lopen sjouwen.
Tot slot vergeet niet de ondersteuning. Een eigen laptop moet u zelf installeren (als u veel
'experimenteert' meerdere malen) en als de laptop kapot is hebt u geen beschikking over
leensysteem (continuïteit!).

[ Voor 41% gewijzigd door dikki dik op 22-07-2006 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Over de stevigheid van IBM... sorry maar ik vind dat nogal meevallen. Mijn vader heeft een iets ouder type maar vrijwel identiek qua behuizing. Hij mag best stevig zijn, maar mijn vorige laptop, een Acer 1355LC, deed er niets voor onder.

Ik vind de laptops van Asus juist zo goed om hun stevigheid, die schaal ik persoonlijk hoger in dan die van IBM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Thinkpads staan inderdaad bekend om hun stevigheid. De Asus zal misschien iets minder ruw afgewerkt zijn, maar ik verwacht niet dat je bij normaal gebruik op de TU de laptop dusdanig belast (letterlijk) dat de behuizing het begeeft. Een uitzondering hierop is natuurlijk het hard laten vallen van het apparaat, maar dat overleeft geen één laptop, zelfs een IBM stoeptegel niet :9
Een dergelijk systeem koopt u niet in de winkel. We hebben 60% korting gekregen van IBM (...)Tot slot vergeet niet Vergeet tot slot niet de ondersteuning. Een eigen laptop moet u zelf installeren (als u veel'experimenteert' meerdere malen) dus experimenteren = opnieuw installeren 8)7en als de laptop kapot is hebt u geen beschikking over
leensysteem (continuïteit!).
Die heeft duidelijk de spellingscontrole niet uitgevonden :) Hij gooit er ook nog even de term continuïteit doorheen om zn betoog toch nog enigszins 'geloofwaardig' te laten klinken :P

Oja ik ben volgens mij een 'voordeel' vergeten van de IBM Thinkpad T60. Je krijgt er als ik me niet vergis een 'hele mooie' Targus notebookrugtas bij, wie wil dat nou niet :*)

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 181666 op 22-07-2006 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:26
sOid schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:42:
[...]

and the BluetoothR V2.0 EDR

[...]

Beetje maf want erboven hebben ze het wel steeds over de A6T :X
De A6T die ik besteld heb heeft zover ik weer geen bluetooth:
1 x Headphone-out jack, 1 x Microphone-in jack, 1 x Line-in Jack1 x RJ11 Modem jack for phone line, 1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert, 4 x USB 2.0 ports, 1 x IEEE 1394 port, 1 x TV Out (S-Video), 1 x Type II PCMCIA 2.1 compliant, 1 x DVI Port, 1 x VGA Port
geen blauwtand op de A6T-AP008-B bij laptops4you.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De A6T serie heeft inderdaad geen bluetooth. Eerder heb ik al met laptops4u hierover gemaild.
Dit was hun reactie:
Helaas heeft de A6T serie geen Bluetooth
De ervaring leert ons dat zulke opties nooit beschikbaar komen
Geen ingebouwde bluetooth dus voor de A6T, een losse Bluetooth Dongle is dan de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Mja bluetooth maakt me niet zo heel veel uit, die kan ik ook op mn desktop gebruiken... En anders kost een bluetooth dongle tegenwoordig ook geen zak meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sOid schreef op maandag 24 juli 2006 @ 12:17:
Mja bluetooth maakt me niet zo heel veel uit, die kan ik ook op mn desktop gebruiken... En anders kost een bluetooth dongle tegenwoordig ook geen zak meer :)
Precies, leuk als het ingebouwd zit, maar een losse dongle is voor mij ook geen probleem :9

Ik ben trouwens benieuwd hoe lang het nog gaat duren voordat laptops4u weer de A6T op voorraad heeft, ik wacht nu al bijna 2 weken 8)7... Okeej anderhalve week dan, maar t lijkt al véél langer :O :)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 181666 op 24-07-2006 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Anoniem: 181666 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 12:51:Ik ben trouwens benieuwd hoe lang het nog gaat duren voordat laptops4u weer de A6T op voorraad heeft, ik wacht nu al bijna 2 weken 8)7... Okeej anderhalve week dan, maar t lijkt al véél langer :O :)
Ik ken het gevoel.. maarja ik vermoed zo dat het nog wel een week langer gaat duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
hoe zit het trouwens met de batterijduur van de a6ja en a6t

A6T

idle: 3 uur?
load: ?

A6JA

idle: ??
load: ??

[ Voor 16% gewijzigd door dikki dik op 24-07-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:14
hebben mensen trouwens Vista al geprobeerd op de a6t? en worden alle drivers gevonden? En draait het soepel?(ik draai nu 5472 op mn p4 2.66 en ati9600, en dat gaat opzich al wel aardig)

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zie in de product survey en zoek op A6T. Heb namelijk bij mn review een unpdate gedaan en de Beta2 CTP Vista er op gezet (64-bit) en heel veel wordt gevonden. 3 drivers niet maar de laptop is te gebruiken. Ik weetneit of de 2e core wat doet aangezien co-processor niet kon worden geïnstalleerd en cpu-z maar aangeeft dat Core 0 1600 MHz draait en Core 1 0 MHz..
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.