[Ervaringen] Asus A6 serie deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 7.880 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-07 20:12

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter

/me Het Asus A6 ervaringen topic - Deel 3 *

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/Centrino/Centrino.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/Centrino/Logo-Pentium-M.gif
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/A6/images/00.jpg

Introductie ...

Welkom bij het 2e deel van het Asus A6 ervaringen topic. Deel 1 zag het daglicht op 4 maart 2005 door nickpancamo. Die het topic opende om aan te geven dat er een alternatief was voor de Asus M6 serie die al ruim 1 jaar op de markt is op moment van schrijven.

Net zoals de M6 serie is de A6 serie in verschillende smaken te verkrijgen, namelijk de volgende: A6L, A6Vc, A6Va, A6V, A6K, A6U, A6G & A6Ne. In totaal zijn er dus 8 smaken, om te zien wat de grootste verschillen zijn heb ik deze in een tabel verwerkt. Zie hieronder:

Model:A6VcA6VaA6VA6K
CPU:Pentium-M, Dothan, 533MHzPentium-M, Dothan, 533MHzPentium-M, Dothan, 533MHzAMD Turion of Sempron Mobile
Chipset:Intel 915 PMIntel 915 PMIntel 915 PMSIS 756 + SIS 964L
Graphics:NVidia® GeForce™ 6200 with TurboCache™ supporting 256MB/512MB TurboCache™ MemoryATI Mobility™ Radeon™ X700, 128MB VRAMATI Mobility™ Radeon™ X700, 64MB VRAMNVidia® GeForce™ 6200 with TurboCache™ supporting 128MB
RAM:DDR2 533MHz SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GBDDR2 533MHz SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GBDDR2 533MHz SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GBDDR333 SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GB
Display:15.1" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA (1280*800) / WSXGA+ (1680*1050)15.1" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA (1280*800) / WSXGA+ (1680*1050)15.1" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA (1280*800) / WSXGA+ (1680*1050)15.1" SXGA+ & 15.4" WXGA/ WXGA+ Color Shine LCD Technology
Optical Drive:DVD-ROM: 8X DVD-ROM drive
DVD COMBO: 8X/ 24X24X24X (max.)
DVD-Dual: DVD-R/RW 4x/2x, DVD+R/RW 4x/2.4x
DVD-ROM: 8X DVD-ROM drive
DVD-ROM: 8X DVD-ROM drive
DVD/COMBO
CD-R/RW:24X/24X, CD-ROM:24X, DVD-ROM:8X
DVD-Dual
DVD-R/RW: 4X/2X or 8X/4X DVD+R/RW: 4X/2.4X or 8X/4X, CD-R/RW: 16X/10X or 24X/10X, DVD-ROM:8X, CD-ROM: 24X
Model:A6LA6UA6GA6Ne
CPU:Pentium-M, Dothan, 400MHzAMD Turion of Sempron MobilePentium-M, Dothan, 400MHzPentium-M, Dothan, 400MHz
Chipset:Intel 855GMSIS M760GX+964LIntel 855PMIntel 855GM
Graphics:Embedded Intel® 855GME VGAEmbedded SIS M760GX
SIS Mirage TM 2 Graphics Embedded
ATI Mobility™ Radeon™ 9700, 64MB VRAM Embedded Intel® 855GME VGA
RAM:DDR333 SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 1GB DDR333 SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GBDDR333 SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 1GBDDR333 SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 1GB
Display:15.1" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA (1280x800)15.1" XGA & 15.4" WXGA+15.1" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA (1280x800)15.1" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA (1280x800)
Optical Drive:CD-ROM: 24X, DVD-ROM 8X
DVD/COMBO
DVD-Dual
DVD-R/RW:8X/4X DVD+R/RW: 8X/4X, CD-R/RW: 24X/10X, DVD-ROM:8X, CD-ROM: 24X
DVD-ROM
CD-ROM: 24X, DVD-ROM 8X
DVD/COMBO
DVD-Dual
DVD-R/RW: 4X/2X or 8X/4X DVD+R/RW: 4X/2.4X or 8X/4X, CD-R/RW: 16X/10X or 24X/10X, DVD-ROM:8X, CD-ROM: 24X

DVD-ROM
DVD/COMBO
DVD-Dual

DVD/COMBO
DVD-Dual

Doel van dit topic:

Lekker ervaringen uitwisselen over deze mooie laptop, aangeven dat er nieuwe drivers uit zijn en troubleshooting. Ik zal proberen de grote & lastige problemen op mijn forum te verwerken, of anders kunnen jullie die zelf neerzetten. Dan kunnen andere A6 gebruikers makkelijker kijken of hun probleem al besproken is en wat de oplossing kan zijn. Als het daar niet te vinden is dan is het aan te raden om je probleem hier duidelijk te omschrijven zodat dit later verwerkt kan worden.

Makkelijk zoeken in dit topic:

Om iets makkelijk op te zoeken in dit topic en niet alle tig pagina's te hoeven doorzoeken doe het volgende, als je
/?limit=999

achter de thread-url zet krijg je alle posts te zien in dit huidige deel. Vervolgens met Ctrl-F zoeken of scrollen.

Vorige delen:

Notebook benchmark database

Kunnen jullie misschien jullie benchmarks daar posten :? Is namelijk wel een leuke database om jouw scores te vergelijken met de rest van de tweakers hier. :) Mijn score van mijn M6Ne staat er ook tussen, Mijn Score

Voor meer info over de Centrino/Pentium-M:
Voor de mensen die nog niets van het Centrino platform en de Pentium-M afweten verwijs ik naar het algemene Centrino topic.

De overige specs:

Card Reader
Build-in card reader support (SD/MMC/MS/MS PRO)

Fax/Modem/ LAN/ WLAN
Intel High Definition audio modem and 10/100/1000 Base T
PCI LAN on board
Pass and support worldwide regulation
IEEE 802.11b/g or IEEE 802.11a/b/g
Built-in Bluetooth™ (Optional)

Interface
1x EPP/ECP Parallel port/D-sub 25-pin
1 x Headphone-out jack
1 x Microphone-in jack
1 x Line-in Jack
1 x RJ11 Modem jack for phone line
1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert
4 x USB 2.0 ports, 1x IEEE 1394 port
1 x TV Out (S-Video)
1 x Type II PCMCIA 2.1 compliant
1 x SIR-115.2Kbps supported

Audio
Built-in Intel High Definition audio compliant audio chip, with 3D effect & full duplex
SoundBlaster Pro Compatible
Built-in stereo speakers (1W)

Battery Pack & Life
- 8 cells, 4800mAh, 71Whrs
- charging time: 4hrs/2.5hrs (System On/ Off) to 95%

AC Adapter
Output: 19 V DC, 3.42 A, 65W
Input: 100— 240V AC, 50/60Hz universal

Dimension & Weight
354 x 284 x 35.2 mm (W x D x H)
2.80 Kg (15", 8 cell battery pack)
2.85 Kg (15.4", 8 cell battery pack)

Supplied Accessories
Mouse
Carrying bag

Warranty & e-support
- 2-year limited global hardware warranty
- 1-year battery pack warranty
- On-line problem resolution through web interface (BIOS, Driver update)
- OS (Microsoft Windows XP) install/uninstall consultation
- Bundled software install/uninstall consultation
- ASUS software supporting (Liveupdate, Power 4 Gear+, ASUS Probe)

Nuttige Links:

Pricewatch Tweakers.net
Pricewatch voor Asus notebooks in heel de Benelux
Er zijn 8 versies van de ASUS A6 in de pricewatch, 14.1", 15.1" en 15.4" in verschillende configs. Dus neem zelf maar een kijkje.

Asus Global site:
A6 Series
A6L Series
A6Vc Series
A6Va Series
A6V Series
A6K Series
A6U Series
A6G Series
A6Ne Series

Overige links:
Duitse review met high res foto's

Fast And Furious Notebooks vs. Battery Life Drain, review van 4200, 5400, 7200 RPM notebook harddisks ten opzichte van performance.
[Laptops] Het Centrino topic deel 2

Plaatjes (clickable):

Disclaimer:

Alle info die ik hier heb gebruikt is afkomstig van de sites die hierboven vermeld staan en info die ik van jullie mede-tweakers heb. Alle plaatjes worden zelf gehost dus als je ze wilt gebruiken vraag het even in verband met traffic.

Tevens ben ik niet verantwoordelijk voor de info die hier verwerkt staat, mocht er iets niet kloppen ben ik bereikbaar via het e-mail adres in mijn profile.

Bij deze wil ik iedereen bedanken die bijgedragen heeft aan de info in deze topic.
Veel plezier in dit topic. Enjoy. :*)

[ Voor 42% gewijzigd door FongWan op 08-08-2005 16:55 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
DRIVERS, BIOS UPDATES, ETC !!!:

Zie hier voor de nieuwste downloads van de Asus site:
Algemene Downloads
A6L Series
A6Vc Series
A6Va Series
A6V Series
A6K Series
A6U Series
A6G Series
A6Ne Series

Zie hier voor de nieuwste Omega drivers:
Omega drivers voor je Ati

Zie hier voor de nieuwste Catalyst drivers:
Catalyst drivers, voor de desktop
Selecteer je OS, Graphics driver, Radeon Family
Hoe je die drivers moet modden voor gebruik op je notebook lees je hier

FAQ, Problemen, How to’s:

Onofficiële Asus notebook forum van mij.
Duitse review met high res foto's

Q: Alles werkt behalve die FN+F2 (BT en WiFi AAN/UIT), iemand een idee?
A: WiFi Console Installeren

Q: Kan iemand mij vertellen of de uitvoering zoals 4Launch de A6Va levert Bluetooth heeft of niet?
A: Ja, deze heeft Bluetooth

Q: Op dit moment heb ik nog te installeren WLAN Drivers en iets dat heet UGPZ - wat is dit ?
A: UGPZ zijn de bluetooth toshiba drivers

Q: mijn wifi connectie is erg instabiel, hij gaat van van 54 naar 24 en dan zo door naar 1, op mijn pc werkt wifi verder goed,nooit problemen. Zou mijn usr router niet lekker werken met intel proset?
A: Je hebt helemaal gelijk, je usr router werkt niet lekker met de intel proset. Hier hebben erg veel routers last van. Dit komt door een functie van intel die om stroom te besparen de snelheid terug klokt. Dit is volgens intel een functie, maar volgens iedereen die hier last heeft een defect. Gelukkig voor jou hebben alleen de 9.0.0 en de 9.0.1 versie er last van. Als je de laatste intel drivers download is je probleem opgelost.
En hier een linkje voor je laatste intel drivers: http://downloadfinder.int...D=1637&DwnldID=9003&agr=N

Q: Even over de garantie...moet ik dat hele boekje opsturen met een kopie van aankoop of hoe zit dat precies? Kan het niet helemaal volgen
A: Stuur het hele boekje op + een kopie van de factuur

Q: ik kan alleen de drivers van CD (Asus) installeren, en bijvoorbeeld geen Omegadrivers. Hoe dat kan is nog steeds een vraag voor me?
A: Dit probleem is op te lossen door bv de laatste catalyst drivers van ati te downloaden en dit met het programma mobility mod geschikt te maken voor mobility chips. Niet alle mobility's worden door ati ondersteund namelijk. En de x700 mobility wordt om een of andere vage reden ook niet goed ondersteund door de omega drivers... Lees deze site maar even: http://www.driverheaven.net/patje/

Q: Ik probeer er een SODIMM in te wurmen kan ik wel zeggen, maar hij glijdt er niet soepel in. Ik probeer hem met mijn nagels erin te drukken, net zo diep als de originele maar kan ik forceren tot ik een klik hoor oid?
A: Ik moest ook behoorlijk doordrukken voordat hij erin zat.. je moet hem eerst echt in die gleuf duwen en daarna pas naar beneden richting de onderkant van de laptop zegmaar. Je hoort geen klik, hij zit dan gewoon muurvast.

Q: Ik krijg mijn audio niet aan de praat
A: Download eens een driver van internet genaamd wdm_r123. Deze kan je bijvoorbeeld hier downloaden: http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=144738

Diverse Tips:

• Als je de Intel Wireless Utility volledig installeerd, kun je de volgende melding krijgen als je de manier waarop gebruikers zich aanmelden wil veranderen (Configuratiescherm --> Gebruikersaccounts --> De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen)
in windows XP: "Een programma of bestand zorg er voor dat de deze instellingen niet kunt veranderen: IWPDIGNA.DLL"

Ik wou dus graag de traditionele aanmeldscherm hebben van XP. Maar dat kon niet want dan kreeg ik die melding. Na de Installatie van De Intel Wireless Utility te hebben aangepast door "Single Sign on" uit de installatie te halen.

• Misschien nog een tip voor de zorgzame bezitters van deze laptop, of welke dan ook. Voor een verbeterde warmteafvoer en bescherming heb ik deze besteld bij Informatique

http://www.adapt-it.org.u...gtonnotebookriserplus.asp

Als je er speciaal naar informeert per mail kun je ze apart bestellen voor 29 euro incl. At your service

• HD is trouwens zeer gemakkelijk te verwijderen. HD zit met 1 schroef vast, na het verwijderen van het deksel hoef je alleen een klein zwart blokje te verwijderen en dan kun je de HD zo uit de connector duwen

• voor allerlei nuttige info over temperaturen etc Everest Home, te downloaden via www.lavalys.com.

Met dank aan .AFCA. :)

Fresh install guide:
Anoniem: 116146 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:28:
Mijn installatie volgorde:

• Drivers installeren
• LAN (Marvell Yukon 10/100/1000 Mbit) (cd)
• Reboot
• Chipset driver (Intel.com)
• Reboot
• Videodriver (vanaf cd) + ATI MOD
• Reboot
• Windows Updates
• Reboot
• Audio driver (vanaf internet)
• SD card driver (vanaf internet)
• Wireless driver (vanaf intel.com)
• Modem driver (vanaf cd)
• Camera driver + Video security (vanaf cd)
• Touchpad (vanaf cd)
• ATKACPI (vanaf cd)
• Reboot
• Voor audio nog eens reboot
• Bluetooth (vanaf cd)
• Asus Utilitys (Video security, mail check, screensaver,) (vanaf cd)

En dat werkt, geen gekke dingen enz.
POLLS: (met dank aan Sluuut)

Poll: Had jij een dode pixel?
Ja, gelijk
Ja, later pas
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=86826&layout=2&sort=prc

Poll: Heb je een mankement gehad? Dode pixels tellen NIET mee!
Ja, het beruchte witte scherm
Ja, iets anders
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=86827&layout=2&sort=prc

Poll: Voor mensen die het witte-scherm probleem hebben gehad, is dit probleem teruggekomen na reparatie?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=86828&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Voor mensen waarvan hun Asus laptop ter reparatie is geweest, hoe land heeft dit geduurd?
1 t/m 2 dagen
3 t/m 4 dagen
5 t/m 6 dagen
7 dagen of meer
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=86829&layout=2&sort=prc

[ Voor 213% gewijzigd door FongWan op 24-08-2005 23:28 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148510

Nou nou, deel 3 alweer!

@Objectief2: Hoe bevalt jouw Kensington Riser? Ik ben van plan er ook een te bestellen via Informatique namelijk. Past zo'n ding ook in een laptop tas, en kan het draaionderdeel er ook af?

Voor de anderen: Het gaat hier over;
http://www.adapt-it.org.u...gtonnotebookriserplus.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116146

Hier mijn vraag nogmaals:

Vraagje, heeft iemand hier de laptop al aangesloten op een receiver door middel van de digitale uitgang? Ik heb hem nu namelijk gewoon met een Stereo jack aangesloten op de receiver, echter om een beetje geluid er uit te krijgen moet de receiver heel hard worden gezet.

Ik wou even weten of er hier ook mensen zijn die met optische kabels iets dergelijks hebben opgezet en hoe dat klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
hehehe nogmaals dan ;)

control panel, sound properties, heb je daar de headphone op max staan? dan kan namelijk schelen, net als cd, wav etc etc .... heb ik zelf allemaal op max staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Ik vraag het me nu nog steeds af
Hebben jullie met ook links en rechts iets boven de beneden hoek op het scherm, vooral rechts, ook last van 2 grotere donkere plekken, als je bijvoorbeeld even met dit programma kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Over de verschillen tussen de Z-serie en de A6:

A6 heeft webcam in het scherm, Z92 niet.

De Z92 van de Mycom heeft i.t.t. wat eerder is gezegd een 4200rpm HD (net als de A6), geen 5400rpm.

Nu wachten op mn eigen A6Vc.. bestelling is goedgekeurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FongWan schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:03:
hehehe nogmaals dan ;)

control panel, sound properties, heb je daar de headphone op max staan? dan kan namelijk schelen, net als cd, wav etc etc .... heb ik zelf allemaal op max staan.
Jepz heb al met die instellingen geprutst echter het geluid blijft ver weg. Zal me eens verdiepen in de digitale geluiden (SPDIF) kijken of dat soelaas bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:30
hebben jullie bluetooth aan de gang? Ik heb die WIDCOMM drivers geinstalleerd, maar nu zeurt ie steeds over een license en dus werkt het niet :?
Ghanso schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:24:
Ik vraag het me nu nog steeds af
Hebben jullie met ook links en rechts iets boven de beneden hoek op het scherm, vooral rechts, ook last van 2 grotere donkere plekken, als je bijvoorbeeld even met dit programma kijkt?
ik heb even met dat programma getest, maar ik zie niets vreemds... :o

[ Voor 62% gewijzigd door marteltor op 08-08-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-07 15:48
Mensen die last hebben van 'Witte Schermen'....hebben die toenvallig extra geheugen erin gezet?

Hebben mensen met geheugen van MyCom (Corsair) ook problemen???? 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Pedr0 op 08-08-2005 17:56 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150790

Pedr0 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:56:
Mensen die last hebben van 'Witte Schermen'....hebben die toenvallig extra geheugen erin gezet?

Hebben mensen met geheugen van MyCom (Corsair) ook problemen???? 8)
Ik had er geen extra geheugen ingezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Nope, nog geen gekke dingen (even afkloppen..) tegengekomen, 512MB extra + HD upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:30
Om even door te gaan op het verschil tussen de Z serie (die van de MM) en de A6, kan het zijn dat de Z serie de verbeterde versie van de A6 is? De specificaties liegen er niet om, 100GB ten opzichte van 60/80 en 1024mb geheugen. Veel mensen geven hier aan dat een upgrade van 512mb naar 1024mb een groot prestatieverschil kan betekenen.

Ik ben vandaag bij de MM geweest, maar ze hadden alleen pallets met fujiu siemens en packardhell laptops staan :( Woensdag ga ik maar eens in Groningen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148495

bij laptops4u heb je een aanbiening voor 1375 euro. extra heb je dan 1024RAM en een 80 GB HD 5400 toeren. en je krijgt dan ipv van de standaard muis een v500. zeer mooie laptopmuis.

ik ben namelijk wel geintresseerd in die aanbieding. enig nadeel is dat die actie alleen geld als je er minimaal 3 afneemt. aangezien ik niets met 3 laptops kan doen en daar al helemaal het geld niet voor heb vraag ik of er nog meer mensen geintreseerd zijn in die aanbieding,

misschien kunnen we dan met een aantal mensen deze laptop bestellen

BVD en MVG

jeroen coppens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
Dat is wel al goedkoper dat die aanbieding bij de MM en daar kreeg je een 4200rpm schijf. Maar ik heb het niet zo op bestellen via i-net met tft schermen. Maar ik zie dat je bij deze winkel ook kunt afhalen, de vraag is dan, kun je je laptop testen voordat je hem meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik heb zelf het witte scherm nu 2 keer gehad, beide keren werkte ik op de accu. De meeste tijd gebruik ik de laptop echter aan het lichtnet. Heeft iemand het witte scherm al eens gehad, terwijl de laptop aan het lichtnet was aangesloten?

En terwijl ik hier bezig ben de derde keer, weer op de accu.

[ Voor 12% gewijzigd door dvdhoek op 08-08-2005 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
[quote]Anoniem: 148510 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:01:
Nou nou, deel 3 alweer!

@Objectief2: Hoe bevalt jouw Kensington Riser? Ik ben van plan er ook een te bestellen via Informatique namelijk. Past zo'n ding ook in een laptop tas, en kan het draaionderdeel er ook af?

Nou, dat is raar gelopen. Van Informatique hoorde ik niks meer nadat ze me verzocht hadden een mailtje te sturen met alle gegevens erin etc. Nog 3 keer geprobeerd contact te krijgen of ze hem zouden bestellen enzo. Maar geen reactie meer gehad helaas. Rare zaak, misschien omdat het 'maar' om 30 euro ging. Maar als ik hem hier in de buurt kan krijgen zal ik het tezijnertijd hier wel posten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapjan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-04-2023

Sapjan

Anoniem: 83626 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:27:

De Z92 van de Mycom heeft i.t.t. wat eerder is gezegd een 4200rpm HD (net als de A6), geen 5400rpm.

De Z92Va-Qo29H van Media Markt heeft wel en 1.3 megapixel CMOS camera in het beeldscherm B)
Toevallig afgelopen zaterdag gespot bij MM, overigens merkwaardig want op de laptop was een ferme sticker geplakt met als type "Z9200VA". Nog merkwaardiger was dat deze laptop zich liet identificeren als een A6Va :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
Het word steeds gekker dus. Maar normaal gesproken kost een A6Va €1190 tel daar €50 (geheugen) en €100 (hd) bij dan kom je zo rond de €1350 uit. Dus dan heb je ruw geschat voor €45 2 jaar garantie op de laptop die je normaal verliest als je de onderdelen zelf inbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PathFindeR_NL schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:49:
Het word steeds gekker dus. Maar normaal gesproken kost een A6Va €1190 tel daar €50 (geheugen) en €100 (hd) bij dan kom je zo rond de €1350 uit. Dus dan heb je ruw geschat voor €45 2 jaar garantie op de laptop die je normaal verliest als je de onderdelen zelf inbouwd.
Wanneer je garantie gaat claimen ruil je die toch weer om :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:14
Wat betreft het witte schermen probleem: het maakt niet uit of de laptop aan netstroom hangt, of enkel aan de accu. Ik heb vandaag op het werk een RMA laptop met dit probleem onder handen genomen en heb zelf sterk het idee dat het een hardwarematig probleem is welke in een slechte batch, of de hele serie zit. Het probleem doet zich spontaan voor, niet speciaal onder zware load, tijdens het gebruik van een extern scherm, of tijdens het gebruik van speciale functies. Enkel het scherm gaat op wit, de rest van de laptop (en dus ook Windows) blijft werken. In enkele gevallen ging het scherm op zwart, ofwel: uit, met hetzelfde resultaat als bij de witte schermen als gevolg. Het meest rare is nog dat er zelfs in enkele gevallen wel beeld was op een extern scherm, maar niet op de laptop, of juist andersom.

Mijn vraag aan de personen die problemen hebben met de witte schermen is of ze voor mij hier hun partnumbers van hun laptop willen vermelden, evenals alle andere nummers op de doos en of ze speciale / bepaalde dingen gedaan hebben met de laptop. Mogelijk is zo te achterhalen of het probleem in de hele serie zit of enkel in een bepaalde batch. Ook is zo makkelijker aan Asus door te geven waar het probleem zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
PathFindeR_NL schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:49:
Ff voor de duidelijkheid: je laptop, in dit geval bijvoorbeeld een A6Va blijft volledig onder garantie, uitgezonderd de door jou zelf aangebrachte veranderingen. Zolang je maar geen zegels verbreekt (bijvoorbeeld bij je CPU) blijf je de volledige garantie houden. Dus zo beschouwd is een A6Va met upgrades nog steeds de beste keus, want je krijgt er een extra backupschijf voor terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
Ok, dat wist ik niet. Het enige pluspunt wat dan overblijft is dan de flexibele service van de MM. Ik kon daar gewoon een TFT kopen en thuis uitproberen en zonder problemen terugbrengen. Dus ik ga daar ook zeker mijn laptop uittesten (mocht ik die daar kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Crash schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:01:

Mijn vraag aan de personen die problemen hebben met de witte schermen is of ze voor mij hier hun partnumbers van hun laptop willen vermelden, evenals alle andere nummers op de doos en of ze speciale / bepaalde dingen gedaan hebben met de laptop. Mogelijk is zo te achterhalen of het probleem in de hele serie zit of enkel in een bepaalde batch. Ook is zo makkelijker aan Asus door te geven waar het probleem zit :)
Voor de witte schermen had ik idd de zwarte schermen. Nummers op de doos heb ik hier niet bij de hand, wel het serienummer uit het garantieboekje: 57NG042861 Model A6Q00VA (A6VA-Q016H)
Ik heb al twee gehad dat het witte scherm optrad nadat de laptop een tijd uit had gestaan, ik hem aanzet en dan nog even niks doe.

Bijzonderheden:
- Geheugen is door leverancier uitgebreid naar 2048 MB
- XP Home installatie vervangen door XP Pro SP2, Engelse versie

Wat ik doe als het probleem optreedt is even deksel dicht en open, dan kan ik verder werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dvdhoek schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:36:
[...]

Voor de witte schermen had ik idd de zwarte schermen. Nummers op de doos heb ik hier niet bij de hand, wel het serienummer uit het garantieboekje: 57NG042861 Model A6Q00VA (A6VA-Q016H)
Ik heb al twee gehad dat het witte scherm optrad nadat de laptop een tijd uit had gestaan, ik hem aanzet en dan nog even niks doe.

Bijzonderheden:
- Geheugen is door leverancier uitgebreid naar 2048 MB
- XP Home installatie vervangen door XP Pro SP2, Engelse versie

Wat ik doe als het probleem optreedt is even deksel dicht en open, dan kan ik verder werken.
Die van mij hadden de serienummers 57NG007828 en 57NG047405.
Symptonen traden op verschillende momenten op. Geen hardware aanpassingen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150364

kunnen mensen die de A6Va hebben ff melden of world of warcraft en battelfield2 goed draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:34
misschien handig om even de bios versie te noemen mbt witte schermen. Hier bios 2.07 en nog geen wit scherm gezien (geen hardware aanpassingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
A6VAAS.207 en last van witte schermen.

Hardware update: Extra 512MB geheugen. Corsair (Mycom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

savale schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:04:
misschien handig om even de bios versie te noemen mbt witte schermen. Hier bios 2.07 en nog geen wit scherm gezien (geen hardware aanpassingen)
Kan het niet meer voor je checken. Heb ze beide teruggebracht. Maar 2.07 komt me bekent voor. Via asus live update waren er in ieder geval geen updates voor het bios te vinden.

Ik ben nu dus opzoek naar een andere laptop met een x700 ati grafissche processor. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh
  • Laatst online: 25-05 14:04
Anoniem: 150790 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:20:
[...]

Kan het niet meer voor je checken. Heb ze beide teruggebracht. Maar 2.07 komt me bekent voor. Via asus live update waren er in ieder geval geen updates voor het bios te vinden.

Ik ben nu dus opzoek naar een andere laptop met een x700 ati grafissche processor. Iemand suggesties?
Acer 1692, Er loopt hier een topic over. Zat zelf ook te twijfelen, en begint weer te twijfelen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02:38
Dinh schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:34:
[...]

Acer 1692, Er loopt hier een topic over. Zat zelf ook te twijfelen, en begint weer te twijfelen :o
Hier een 1692-gebruiker die eigenlijk altijd een beetje met een scheef oog naar dit topic keek omdat een A6va achteraf een toch nog nét iets betere keuze leek :) Puur omdat de 1692 geen webcam en bluetooth heeft.

Moet zeggen dat de 1692 tot nu toe wel dikke prima bevalt! Dus als je echt geen vertrouwen meer in de A6 hebt dan kun je deze overwegen. Toch zou ik er nog maar goed over nadenken, wat Asus staat volgens mij wel heel erg goed bekend. Dus misschien heb je gewoon pech :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Anoniem: 150790 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:20:
[...]

Als het deze Asus (A6Va) niet was geworden had ik me deze Fujitsu met 6800 mobile gekocht voor een scherpe prijs: zie dit topic

Fujitsu Siemens Amilio M 3438G (17" Sonema + 6800 GO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan iemand zijn ervaring geven met spellen op de a6va? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150364 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:15:
Call of duty draait prima, alhoewel ik er wel meer geheugen in zou proppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh
  • Laatst online: 25-05 14:04
Rossi46 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:05:
[...]

Hier een 1692-gebruiker die eigenlijk altijd een beetje met een scheef oog naar dit topic keek omdat een A6va achteraf een toch nog nét iets betere keuze leek :) Puur omdat de 1692 geen webcam en bluetooth heeft.

Moet zeggen dat de 1692 tot nu toe wel dikke prima bevalt! Dus als je echt geen vertrouwen meer in de A6 hebt dan kun je deze overwegen. Toch zou ik er nog maar goed over nadenken, wat Asus staat volgens mij wel heel erg goed bekend. Dus misschien heb je gewoon pech :)
Ook vanwege die redenen ben ik meer geneigd om een Asus A6Va aan te schaffen ipv Acer 1692 :D Ik hoop alleen dat die witte scherm niet bij alle A6Va voorkomt. Wil toch echt volgend week 1 aanschaffen :D Wordt mijn eerste, dus... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Anoniem: 150364 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:15:
Met 1024mb kun je alles draaien Frans. 3DMark05 score is +/- 2400. Ik speel zelf BF2 alles op medium, en shadows op high en het draait heerlijk. Let wel op: die extra 512mb heb je nodig, alleen zal dat niet alleen voor deze A6 gelden want ook in het algemeen is 1GB al noodzaak voor games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Sapjan schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:39:
[...]
De Z92Va-Qo29H van Media Markt heeft wel en 1.3 megapixel CMOS camera in het beeldscherm B)
Toevallig afgelopen zaterdag gespot bij MM, overigens merkwaardig want op de laptop was een ferme sticker geplakt met als type "Z9200VA". Nog merkwaardiger was dat deze laptop zich liet identificeren als een A6Va :?
Dat schreef ik dus ook al aan het eind van deel 2 van dit topic: daar ging het om een Z92U, maar onder andere in de System Properties stond gewoon A6U. Ik denk dus dat de modellen uit de Z-serie een variant zijn op de modellen uit de gewone series van Asus. Het meest opmerkelijke verschil tussen de Z en A6 is vaak het design, daarnaast ook wat kleine config-verschillen (hoeveelheid geheugen, grootte hard disk). Interessante vraag is natuurlijk of de witte schermen ook op de Z92Va voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-07 18:01

janklp

FortyTwo Capital

Maar de bottleneck bij spellen is dus niet de hdd maar het geheugen. Dan moet ik daar maar eens een reepje van bijproppen. Is dat makkelijk te doen zonder iets te molesteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Het is echt super simpel....kan je eigenlijk niet verkeerd doen.

TIP!

Duw het reepje geheugen eerst wat schuin erin...daarna kun je hem naar beneden drukken en voila! ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookjournal.de/storage/show/image/image42dd0a97c5f8d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]objectief2 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:26:
Anoniem: 148510 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:01:
Nou nou, deel 3 alweer!

Nou, dat is raar gelopen. Van Informatique hoorde ik niks meer nadat ze me verzocht hadden een mailtje te sturen met alle gegevens erin etc. Nog 3 keer geprobeerd contact te krijgen of ze hem zouden bestellen enzo. Maar geen reactie meer gehad helaas. Rare zaak, misschien omdat het 'maar' om 30 euro ging. Maar als ik hem hier in de buurt kan krijgen zal ik het tezijnertijd hier wel posten....
Nou, ik heb Informatique een e-mail gestuurd, ben benieuwd wat ze terug sturen. Hij is wel te koop in andere winkels op internet, onder andere Hardware Discount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138336

Anoniem: 83626 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:27:

Beetje jammer van de infodesk van Mycom dat ze mij wijsmaakten dat er in de Z92K een 5400 toeren HDD was ingebouwd. Na nogmaals de vraag herhaald te hebben is betrokken persoon gaan navragen bij de "inkoper" :O JA JA
Jammer is het wel. Sorry dat ik deze foutieve info met jullie heb gedeeld |:(

Ik heb vervolgens bij Laptops4U ook de A6Vc besteld met een 7200 toeren en met tot. 1024Mb en mijn bestelling is ook goedgekeurd. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Rossi46 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:05:
[...]

Acer 1692 heb ik ook naar gekeken. Een belangrijke reden voor mij om die niet te kiezen was de garantieperiode van standaard slechts een jaar. Bluetooth gebruik ik verder niet, de ingebouwde cam vond ik wel een pre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Dus sommige mensen hebben deze Riser al gekocht? Is het wat? :?

Afbeeldingslocatie: http://benelux.kensingtoneurope.com/images/products/cms6658_l.jpg
  • Ergonomisch ontwerp om het typen en kijkhoek te verbeteren
  • Het ontwerp zorgt voor een betere ventilatie onder de notebook, door de toevoer van lucht
  • In 4 hoogten verstelbaar, zodat u kunt kiezen voor de meest comfortabele hoogte
  • 360º draaibaar voor presentatiedoeleinden
  • Anti-slip basis zorgt ervoor dat de notebook niet verschuift
  • Geschikt voor alle formaten notebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig heb ik met mijn A6Va nog geen witte schermen gehad (afkloppen)

Echter wel een ander probleempje. Als ik een dvd wil afspelen via de dvd-rom dan is het geluid super zacht. Echt bijna niet te horen. Dit terwijl het geluid in windows al op zijn hardst staat en andere geluiden wel gewoon hard over komen.

Hebben andere mensen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
[quote]Anoniem: 148510 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:40:
objectief2 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:26:

[...]

Nou, ik heb Informatique een e-mail gestuurd, ben benieuwd wat ze terug sturen. Hij is wel te koop in andere winkels op internet, onder andere Hardware Discount.
Ik kon hem daar krijgen voor 29 euro incl. btw. Als het jou nou wel lukt om 1 te bestellen laat het dan ff weten want dan kan ik het alsnog proberen >:)

Ik heb trouwens nog een vraag over de Marvell GigabitLan: het zou toch mogelijk moeten zijn deze op 1000Mbps te zetten. In de eigenschappen zie ik alleen 10 en 100Mbps en autosense. In mijn vaste pc staat de optie 1000Mbps er wel tussen namelijk en dat is ook een GigabitLan. Misschien een driverkwestie, maar als iemand eens zou willen checken bij zijn eigen laptop...............Bedankt alvast ;)

[ Voor 28% gewijzigd door objectief2 op 09-08-2005 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148495 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:37:
bij laptops4u heb je een aanbiening voor 1375 euro. extra heb je dan 1024RAM en een 80 GB HD 5400 toeren. en je krijgt dan ipv van de standaard muis een v500. zeer mooie laptopmuis.

ik ben namelijk wel geintresseerd in die aanbieding. enig nadeel is dat die actie alleen geld als je er minimaal 3 afneemt. aangezien ik niets met 3 laptops kan doen en daar al helemaal het geld niet voor heb vraag ik of er nog meer mensen geintreseerd zijn in die aanbieding,

misschien kunnen we dan met een aantal mensen deze laptop bestellen

BVD en MVG

jeroen coppens
Het is toch logischer om dan (net als ik O-) ) de barebone te kopen (999Euro) + 512 Ram (75Euro) + Andere HD (100 tot 150 euro). Ben je voor 1175 tot 1225 klaar (of 1275 incl die muis), of zie ik iets over het hoofd?
edit. de videokaart zie ik over het hoofd hehe. Daar zit dan die 150 Euro in. (reden dat ik dat vergat: die videokaart is voor mij niet belangrijk, gamen op een laptop schiet niet op, zeker niet als je een 23" crt hebt staan)

Over die witte schermen, dat had ik in het vorige deel ook al gevraagd.. hebben de A6-en met de 6200TC hier ook last van? Tot nu toe lees ik alleen maar over de versie met X700 over witte schermen.

(kan er ook aan liggen dat die versie nou eenmaal veel populairder is)

EDIT
Ze hebben zojuist de prijs van de barebone met 50 Euro verhoogd!
Nu maar hopen dat ze mn factuur niet wijzigen... :X mag dat?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 09-08-2005 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somethingleet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07 09:21
Ik wil ook Asus A6va bestellen alleen nu zit ik te twijfelen of ik de standaard
Pentium M 740 1.73 GHz of er een Pentium M 760 2 GHz in laat zetten.

Zou je echt verschil merken of met andere woorden is het de 140 euro waard?
Ik zet er in ieder geval 512 MB bij en een 7200 RPM schijf.

Alvast bedankt

Everyone has favorite criminals. Mine are pimps. We can all rob a bank; we can all sell drugs. Being a pimp is a whole other thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
Nee, die verhogen van die paar mhz zul je niet snel merken. Je hebt meer aan 1024mb geheugen en idd een snellere hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:15:
Gelukkig heb ik met mijn A6Va nog geen witte schermen gehad (afkloppen)

Echter wel een ander probleempje. Als ik een dvd wil afspelen via de dvd-rom dan is het geluid super zacht. Echt bijna niet te horen. Dit terwijl het geluid in windows al op zijn hardst staat en andere geluiden wel gewoon hard over komen.

Hebben andere mensen hier ook last van?
Ik heb geen probleem met het volume van het DVD geluid. Het geluid is niet overdreven hard, maar zeker goed te horen. Wellicht verschilt het volume per dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Anoniem: 83626 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:46:
[...]

Het is toch logischer om dan (net als ik O-) ) de barebone te kopen (999Euro) + 512 Ram (75Euro) + Andere HD (100 tot 150 euro). Ben je voor 1175 tot 1225 klaar (of 1275 incl die muis), of zie ik iets over het hoofd?
edit. de videokaart zie ik over het hoofd hehe. Daar zit dan die 150 Euro in. (reden dat ik dat vergat: die videokaart is voor mij niet belangrijk, gamen op een laptop schiet niet op, zeker niet als je een 23" crt hebt staan)

Over die witte schermen, dat had ik in het vorige deel ook al gevraagd.. hebben de A6-en met de 6200TC hier ook last van? Tot nu toe lees ik alleen maar over de versie met X700 over witte schermen.

(kan er ook aan liggen dat die versie nou eenmaal veel populairder is)

EDIT
Ze hebben zojuist de prijs van de barebone met 50 Euro verhoogd!
Nu maar hopen dat ze mn factuur niet wijzigen... :X mag dat?
Dat stuk van de videokaart snap ik niet, zeker niet in combinatie met de opmerking over een CRT. Tuurlijk zit er een videokaart in een barebone. En als je wil gamen met de laptop aangesloten op je CRT, zou ik toch voor de X700 gaan. Volgens mij zie je het besturingssysteem over het hoofd. Als je zelf geen geschikte versie hebt van XP, is een standaardmodel met eventuele uitbreidingen voordeliger dan de barebone.
Factuur wijzigen doen ze denk ik niet bij een prijsverhoging. De deal is in principe gesloten tenzij je bestelling nog niet goedgekeurd is en het een foute prijs betrof. Bij mij hebben ze een prijsverlaging in het geheugen wel verrekend, iets wat ze denk ik ook niet verplicht waren maar een kwestie van service is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
De mijne moet dus ter reparatie naar Asus (RMA) n.a.v. de witte schermen. Wat doen jullie normaal wat betreft je gegevens op HDD? Maak je een ghost image ofzo?

En je wachtwoorden enzo? Haal je die er tijdelijk uit? Je mails etc.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151393

Ik heb het vanochtend ook een wit scherm gehad op mijn A6VA, de avond ervoor net nieuwe wlan drivers geinstalleerd (direct van Intel site). Ik heb op de accu aan het internetten en beetje kloten zie in eens mijn beeld vervagen en wit worden, alsof de kleuren op waren :?.
Beeld dicht, ff wachten uit slaapstand halen en hij doet het weer.
Ik heb XP Pro SP2 geinstalleerd, nieuwste intel wlan drivers, voor de rest alle cd drivers, ook voor graphic drivers, alles van cd.
Ik heb geen upgrades in die laptop zitten, alles nog orgineel, egt heel vaag wat er aan de hand kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Pedr0 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 12:42:
De mijne moet dus ter reparatie naar Asus (RMA) n.a.v. de witte schermen. Wat doen jullie normaal wat betreft je gegevens op HDD? Maak je een ghost image ofzo?

En je wachtwoorden enzo? Haal je die er tijdelijk uit? Je mails etc.... :?
Als ik jou was maakte ik allereerst een Ghostimage van je complete schijf. Daarna zou ik de hele schijf formatteren met een daarvoor geschikt programma. Hiervoor, toen ik de beschikking had over een floppystation deed ik dit altijd met Killdisk. Deze schrijft allemaal nullen naar je harde schijf, als je wilt zelfs tot wel 5 keer achter elkaar. Hoe dat werkt met Cd of iets dergelijks heb ik nog niet geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-07 23:10

TheFruitNerd

iets met fruit

Voor mij was de keuze voor de A6Va eigenlijk al gemaakt, maar nu zie ik dat bij Central Point (e.a.) de Acer 1692 met 2x 512 en 100GB voor iets meer dan €1200 te koop is. Dat terwijl de Asus slechts €25 - €30 goedkoper is.

Aan de andere kant zit je dan wel zonder bluetooth, webkem en met maar 1 jaar garantie. Oh ja, je zit ook met een minder mooi design (althans dat vind ik dan).
Het blijft een moeilijke keuze :P

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-07 07:28

Zeeuw

5.6

Ik heb er gister ook een besteld bij 4Launch.nl alleen nu vraag ik me af welke router ik het beste kan nemen ism deze laptop?
Ik heb ook nog 2 desktops, die wil ik gewoon via de kabel laten zitten. Dus daar geen draadloze netwerkkaart in.

Ik ben niet zo into netwerken, dus niet te moeilijk te programmeren maar wel genoeg bereik.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Zeeuw schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:25:
Ik heb er gister ook een besteld bij 4Launch.nl alleen nu vraag ik me af welke router ik het beste kan nemen ism deze laptop?
Ik heb ook nog 2 desktops, die wil ik gewoon via de kabel laten zitten. Dus daar geen draadloze netwerkkaart in.

Ik ben niet zo into netwerken, dus niet te moeilijk te programmeren maar wel genoeg bereik.
Ik denk dat merk router niet uitmaakt voor de laptop. En op een draadloze router zitten ook wel poorten om de andere pc's aan te sluiten. Op GoT zijn wel topics. Ik zou zelf gaan voor de Linksys WRT 54G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
dvdhoek schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:56:
[...]

Ik zou zelf gaan voor de Linksys WRT 54G.
Mee eens. Werkt perfect hier icm met deze laptop. Sterke ontvangst tot rondom het huis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Ik heb een 3Com router via mijn werk gekocht. Perfect ding....

Maar een Asus 500g is ook een superding, ook een aanrader dus!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dvdhoek schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 12:28:
[...]

Dat stuk van de videokaart snap ik niet, zeker niet in combinatie met de opmerking over een CRT. Tuurlijk zit er een videokaart in een barebone. En als je wil gamen met de laptop aangesloten op je CRT, zou ik toch voor de X700 gaan. Volgens mij zie je het besturingssysteem over het hoofd. Als je zelf geen geschikte versie hebt van XP, is een standaardmodel met eventuele uitbreidingen voordeliger dan de barebone.
Wat ik bedoelde is dat ik (zie sig) nog een fatsoenlijk systeem heb met 23"CRT om op te gamen.. en dat ik dat niet op zo'n klein schermpje met gek toetsenbordje ga doen.
Ik denk dat je voor 999Euro niet veel laptops vind die fijn zijn voor zwaar CAD-werk en officewerk, die ook nog eens 1x512 hebben (ivm uitbreiding in de toekomst) en een fijn design hebben, en 2 jaar Pick up en Return garantie.

Weet iemand trouwens of de 6200TC van de A6Vc zuiniger is dan de X700 van de A6Va, allebij op battery-saving mode? Ik hoop eigenlijk stiekem dat 3 uur toch haalbaar is... :P zal wel niet.

Je hebt idd gelijk over het OS, dat heeft de barebone niet.. maar ja, de meeste hier hebben denk ik wel enige versies van windows "liggen" ;) dus ach.

Bestelling update!!
Heel gaaf: ik krijg gratis een upgrade van P730 naar 740 omdat de 730 niet meer te bestellen was 8) :*) :9 :7 Hoe cool is dat? Keurig in een emailtje.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 09-08-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

objectief2 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:58:
[...]

Mee eens. Werkt perfect hier icm met deze laptop. Sterke ontvangst tot rondom het huis ;)
Let wel dat het centrino systeem alleen goed werkt met de nieuwere Firmware versies. 4.0 en hoger dacht ik zo. Ik had best wat problemen met het vasthouden van hogere snelheden terwijl die wel nodig waren. Na een firmwareupdate was dat weer lekker. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Anoniem: 83626 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:32:
[...]

Wat ik bedoelde is dat ik (zie sig) nog een fatsoenlijk systeem heb met 23"CRT om op te gamen.. en dat ik dat niet op zo'n klein schermpje met gek toetsenbordje ga doen.

...
Je kan natuurlijk een ander scherm en toetsenbord aansluiten op de laptop, zeker degenen die de notebook wel als desktop vervanger gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bestelling update!!
Heel gaaf: ik krijg gratis een upgrade van P730 naar 740 omdat de 730 niet meer te bestellen was 8) :*) :9 :7 Hoe cool is dat? Keurig in een emailtje.
Heel cool, ;) vandaar waarschijnlijk de 50 euro prijsverhoging van de BBO. Ik zie dat ie nu standaard met een 740 begint.

Verder staat er bij mij in de opdarchtsbevestiging dat ik als videoproc. een GeForce 6 Go 6600 256Mb in mijn A6Vc krijg, zou dit kloppen ? zou wel tof zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148495

vind nou niemand die aanbieding op laptops4u voor 1375 een intressante optie. dubbel geheugen snellere hardeschijf en supervette muis.

??

ik wil eigenlijk over 4 weekjes 1tje bestellen. hoop dat er dan mensen zijn met intresse of dat ie dan een stuk goedkoper is da kan natuurlijk ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Router: Ik heb hier nu een Linksys WRTGS welke perfect werkt!!

Ik heb nu vandaag ook even een kabel gehaald voor de SPDIF aansluiting, en het werkt, heb nu mooi digitaal geluid op de receiver :9 Voor belangstellenden, de volgende kabel dien je te halen (voor Optisch in op receiver)

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/xl/3000_3999/3400/3420/3420/342009_LB_00_FB.EPS.jpg

Verder hier gelukkig ook nog geen witte schermen gehad. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149488

Ik bezit nu de M6V
Speciaal voor mijn werk.

Onderweg facturen en offertes maken en dan snel weg mailen via UMTS
Ook erg geschikt voor fotomontage. het briljante ccd laat niks te wensen over.

Snel en Betrouwbaar

;) Een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
zijn er ook winkels waar ik de a6k wat kaler kan bestellen (alleen cpu, geheugen, en de laptop bv)?
zonder hdd en os bijvoorbeeld? (of een heel klein hddtje, minder extra software)
ik heb een winkel gevonden alleen die paar tientjes dat het scheelt met een complete is het dan weer niet waard om hem zo te bestellen.
Weet iemand waar je hem barebone kan samenstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
duncanvdlinden schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 21:29:
zijn er ook winkels waar ik de a6k wat kaler kan bestellen (alleen cpu, geheugen, en de laptop bv)?
zonder hdd en os bijvoorbeeld? (of een heel klein hddtje, minder extra software)
ik heb een winkel gevonden alleen die paar tientjes dat het scheelt met een complete is het dan weer niet waard om hem zo te bestellen.
Weet iemand waar je hem barebone kan samenstellen?
Waag er eens een mail aan naar laptops4u, mijn ervaring is dat ze snel antwoorden. Wellicht kunnen ze hem ook zonder HDD leveren. Een configurabele barebone hebben ze op de website staan. Of zoek je echt een winkel ipv een webwinkel?

[ Voor 4% gewijzigd door dvdhoek op 09-08-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ooit heb ik ook eens zo'n optische kabel gekocht, duur grapje kan ik je vertellen. Kostte me toen 20 euro! Met gewoon een tulp stekkertje krijg je ook gewoon goed geluid.

Last van witte schermen heb ik nog niet gehad, alhoewel dit lappie dag en nacht aan staat ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
De mijne wordt dus binnekort opgehaald door Asus zelf en gerepareerd. *SPOED* via het Asus Hoofdkkantoor zelf, netjes dus! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb ook een asus a6va met 2048mb en 60gig 7200rpm bij laptops4u besteld duurt alleen 6-10 werkdagen minder kan niet wachten weet iemand messchien of ik die 6-10 dagen moet aanhouden of dat het sneller gaat :P of ik langer moet w8en :(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 150364 op 10-08-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Anoniem: 150364 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:01:
heb ook een asus a6va met 2048mb en 60gig 7200rpm bij laptops4u besteld duurt alleen 6-10 werkdagen minder kan niet wachten weet iemand messchien of ik die 6-10 dagen moet aanhouden of dat het sneller gaat :P of ik langer moet w8en :(
Maak anders eens fatsoenlijke zinnen... :X

En ja, als ze 't zeggen dan zal het wel zo zijn hè... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somethingleet
Anoniem: 150364 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:01:
Ik heb ook een a6va besteld bij Laptops4U en kreeg gister een mailtje dat het 6-10 werkdagen kon duren maar kreeg vandaag te horen 2-5 werkdagen!! :)

Dus misschien veranderd er voor jou levering ook nog wel wat!

Everyone has favorite criminals. Mine are pimps. We can all rob a bank; we can all sell drugs. Being a pimp is a whole other thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107696

ikheb dit topic ook al een tijdje gevolgd, en heb vorige week donderdag besloten om de asus a6va te kopen. Ik heb hem donderdag avond besteld, en ook meteen het geld overgemaakt. Vanmorgen rond half 11 had ik hem in huis! (overigens bij laptops4u.nl) Ik heb die aanbieding van 60gig 7200 rpm, PM750. (dus niet die waar je er 3 van moet kopen).
Ik vind hem ideaal! Ga zo ff wow testen om te kijken hoe die draait, ben er nu de update van aan het downloaden.

Voor iedereen die twijfelt: ik zou zeggen: koop hem maar :P

EDIT: Wow getest, en het draaide lekker. Ik had alles op het hoogste gezet, en haalde tussen de 27-40 fps ongeveer. Er is dus zeker goed op te gamen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 107696 op 10-08-2005 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107696 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:58:

EDIT: Wow getest, en het draaide lekker. Ik had alles op het hoogste gezet, en haalde tussen de 27-40 fps ongeveer. Er is dus zeker goed op te gamen :)
Met welk spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Wow (oftewel World of Warcraft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de A6Vc, 7200 60GB HDD, 1024MB intern opgehaald bij Laptops4U. Er werd zelfs nog even op dode pixels gecontroleerd waar ik bij stond, perfecte service dus _/-\o_
Laptops4U bedankt en iedereen op dit forum ook bedankt voor de gedeelde ervaringen tot nog toe, want het is idd een topper, perfect gewoon :*)

Wat ik eigenlijk nog aan niemand verteld heb is dat ik hem straks na instalatie e.d. aan mijn schoonmoeder moet overhandigen :'( :'( :'( , want zij is de feitelijke koper. Gelukkig weet ze nog niet dat ik hem al in huis heb O-), kan ik nog mooi eventjes....

Ik ga mijn vrouw overhalen of ik niet wat centjes van haar kan lenen zodat ik mij dezelfde kan aanschaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148510 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:52:
Ooit heb ik ook eens zo'n optische kabel gekocht, duur grapje kan ik je vertellen. Kostte me toen 20 euro! Met gewoon een tulp stekkertje krijg je ook gewoon goed geluid.
Met tulp krijg je geen digitaal geluid, dus geen DD/DTS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 08:31
Heeft al iemand de CPU cooler gedemonteerd uit deze notebook ?
En heeft het zin om tussen de cooler en de CPU ArticSilver te doen?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
SlowikPL schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 20:43:
Heeft al iemand de CPU cooler gedemonteerd uit deze notebook ?
En heeft het zin om tussen de cooler en de CPU ArticSilver te doen?
Dat kun je doen, maar dan verbreek je wel het zegel hetgeen gevolgen heeft voor je garantie. Dus ik vermoed dat weinig gebruikers dat zullen doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116146 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 20:01:
[...]

Met tulp krijg je geen digitaal geluid, dus geen DD/DTS :P
Ja, dat is waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik type dit vanaf mn eigen gloedjenieuwe A6Vc 8) _/-\o_
Maandag besteld, vandaag (iets van 12:00) werd ik gebeld en zeckwamen hem brengen om 15:00

Ik krijg alleen mn webcam niet aan de praat, ik heb staan:
BisonCam, NB Pro. Dus hij is wel geïnstalleerd.

In mijn computer staat hijook, dan dubbelklik ik die, krijg ik de melding: Apparaat wordt geïnitialiseerd.
Vervolgens een zwart beeld (laptop blijft ok, het is alleen net alsog er een stukje tape ofzo over de lens zit, of alsof ik in het pikkedonker zit...)

Hmm.. nu nog een keer geprobeerd, en nu is het beeld grijs.. doet het dus echt niet goed.

Iemand ervaring hiermee? Heb de drivers van de ASUS-site gebruikt..

PS BisonCap geeft ook zwart beeld

Webcam doet het na de installatie van de audio-drivers van Realtek, die het doen na SP2. Doet ineens het modem het ook..

Anyway :*) 8) _/-\o_ Mooie laptop en alles werkt!!

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 11-08-2005 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met de webcam had ik ook.

Maar opeens deed hij het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik de recovery cd wil gebruiken, wordt dan de c-schijf eerst gewist?

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 22:58

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Zou iemand met een asus a6vc een benchmarkscore en vooral de accuduur hier willen posten. Van de a6va is het al vaker langsgekomen, maar van de c versie niet.

iemand iets leuks?

thealterego1 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:04:
Zou iemand met een asus a6vc een benchmarkscore en vooral de accuduur hier willen posten. Van de a6va is het al vaker langsgekomen, maar van de c versie niet.
Haha, net gedaan:
3dmark01: 9050 (ongeveer).. Nature test was 25-35 fps.

Accuduur: ongeveer 3 uur bij surfen op battery saving mode. Geloof dus dat de A6Va misshcien een half uur korter op zn accu doet dan de A6Vc, scheelt iets minder dan ik hoopte.
Die 6200 op maximale performance of op maximale batt.saving scheelt overigens volgens mij niet meer dan 5-10minuten.

GTA:SA doet het prima op 1280x800 16bit drawdist op 50% GFX op medium. Maar misschien als je midden in een enorme battle zit dat het dan wat hapert.. nog even uittesten

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 11-08-2005 12:55 ]

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik ga binnenkort een laptop kopen, en deze staat nog hoog op mijn lijstje, eigenlijk wil ik direct een 5400RPM of 7200RPM schijf erbij bestellen, en wat geheugen (Anders weer verzendkosten hé), nu zag ik bij Alternate een MDT PC2-4200 SODIMM en een Kingson ValueRAM versie, ze kosten even veel, welke zou eigenlijk het beste zijn?

En, is een 7200RPM disk een probleem in deze laptop? Ik streef naar desktop performance maar het moet niet TE warm worden, anders komt er een 5400RPM disk in.

Als iemand hier een antwoord op heeft, graag. :Y)

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-07 17:13
Nokko schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:10:
Ik ga binnenkort een laptop kopen, en deze staat nog hoog op mijn lijstje, eigenlijk wil ik direct een 5400RPM of 7200RPM schijf erbij bestellen, en wat geheugen (Anders weer verzendkosten hé), nu zag ik bij Alternate een MDT PC2-4200 SODIMM en een Kingson ValueRAM versie, ze kosten even veel, welke zou eigenlijk het beste zijn?

En, is een 7200RPM disk een probleem in deze laptop? Ik streef naar desktop performance maar het moet niet TE warm worden, anders komt er een 5400RPM disk in.

Als iemand hier een antwoord op heeft, graag. :Y)
Dit zal cker geen slechte aankoop voor je zijn, ik ga 'm begin volgende week ook bestellen bij 4Launch (woon redelijk dicht bij Eindhoven).

Als je meteen een snellere harddisk wil dan zou ik 'm apart bij bestellen + nog een 2,5 externe behuizing, zo heb je meteen een externe backup schijf. :)

Dat geheugen, er staat bij de specs van de laptop dat er DDR2 PC-4300 geheugen in gaat. Ik weet niet of PC-4200 ook goed geslikt wordt. (wellicht kan iemand anders daar op antwoorden?!)

Sommige gebruikers van de laptop hebben er een 7200 toeren schijf ingezet. Het gaat wel maar houdt er wel rekening mee dat de laptop dan nog warmer wordt. Niet lekker als je 'm vaak op schoot hebt...ouch :o

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

Er zit 512 MB PC 4200 Kingston in (code nagekeken op het internet)
Dat is dus DDR2 533 Mhz.
Je kan een paar dingen doen :
Mycom heeft Corsair : 90 euro
Kingston wordt helaas niet los in nederland verkocht (die module dan).
Dane Elec : eurootje of 70 ...
Alle drie goed spul alleen slecht verkrijgbaar.
Ik spaar ook nog ff door voor 2 x 512 MB Corsair ...
ben nou eenmaal een fan

• Somethingleet
Talon schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:53:
Kingston wordt helaas niet los in nederland verkocht (die module dan).
Wat bedoel je hier mee?? :?

Ik heb er direct een 7200 HDD in laten zetten. Dit is een Hitachi Travelstar van 60GB. Na een instalprocedure van een uur voelt de laptop aan de onderkant thv de HDD handwarm aan, niet meer niet minder. Aangezien ik me niet kan voorstellen dat bij een 5400 HDD deze niet handwarm wordt vraag ik me af waar deze discussie vandaan komt. Gezien het feit dat het totale energieverbruik met bijna niets (werkelijk Wattage) is toegenomen zal de warmte productie dat ook wel niet echt zijn, of ben ik dom? 8)7

• objectief2
Voor de mensen die geheugenuitbreiding willen: goed zoeken in het vorige deeltje (2!). Er staat zeker vermeld welke SODIMM's erin gaan en de informatie alsof Kingston niet los verkocht zou worden is bovendien onzin :)

[ Voor 3% gewijzigd door objectief2 op 11-08-2005 15:06 ]

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
BOTTLE: Erg bedankt, als het zover is en het wordt deze laptop gaat er ook direct een Travelstar in, aangezien er veel op gegamed gaat worden en veel wordt gekopieerd lijkt mij een 7200RPM disk een verademing. :Y)

• Pedr0
Net TPG aan de lijn gehad....ze komen hem morgen halen. Ze wilde hem vandaag al komen halen alleen me laptop staat thuis en ik ben op kantoor. En kantoor is het ophaal/terugbreng adres |:(

Anyway..dit gaat dus over de 'Witte Schermen', een erkend hardware probleem door Asus.

Uiteraard laat ik jullie de afhandeling etc. weten. Dan weten we meteen hoe de support van Asus is. 8)

Wel ff me extra 512MB eruit halen! :9

[ Voor 15% gewijzigd door Pedr0 op 11-08-2005 15:45 ]

• Somethingleet
objectief2 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:06:
Voor de mensen die geheugenuitbreiding willen: goed zoeken in het vorige deeltje (2!). Er staat zeker vermeld welke SODIMM's erin gaan en de informatie alsof Kingston niet los verkocht zou worden is bovendien onzin :)
Wou net zeggen ja, ik heb net een Kingston SoDimm besteld voor me Asus A6va! :P
512 MB 533Mhz DDR2 voor € 50,- :)

Heeft iemand trouwens al geprobeerd om die foeilelijke stickers van zijn/haar laptop te halen?

Ik vind dat zo zonde van het strakke ontwerp dat er dan (notabene scheef) van die stickers opzitten.

Ik ben alleen bang om met van die plakkerige troep te blijven zitten, of scheurende stickers..
En dat dan als je wasbenzine ofzo gebruikt dat dan de lak verkleurt ofzo :r |:(

Kortom, ervaringen?

• Pedr0
Dat is het eerste wat ik gedaan heb....helemaal geen plakkerige zooi hoor. Gewoon doen! 8)

Anoniem: 50739

viel me inderdaat op dat ze scheef zitten :S maar ik laat ze mooi zitten heb er verder geen last van

• objectief2
Anoniem: 50739 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:50:
viel me inderdaat op dat ze scheef zitten :S maar ik laat ze mooi zitten heb er verder geen last van
Ik zou ze er wel afhalen. Niet vanwege dat het lelijk is (hoewel ze op den duur wel bruin worden misschien :) ). Maar mocht je ze ooit later wel verwijderen dan heb je (grote) kans dat je donkerder of lichtere vierkantjes krijgt op de plekken waar de stickers gezeten hebben. Alles verkleurt namelijk op den duur. De drie kleintjes laat ik zitten trouwens, hoewel.....ik denk dat ik ze ook wel op de doos plak bij nader inzien :)

Edit: kunnen die drie kleintjes er ook zonder moeite af? Ik krijg het idee dat dat geen stickers zijn, maar eerder een soort plakiconen oid.

[ Voor 11% gewijzigd door objectief2 op 11-08-2005 17:59 ]

• Rossi46
Even een vraagje over het "glare"-scherm, het zogenaamde ColorShine.

Ik wilde eigenlijk de A6L gaan bestellen voor mn vriendin, maar die blijkt geen ColorShine scherm te hebben. Althans, dat staat overal behalve bij 4launch. Heb met hen contact gehad maar ze kunnen niet 100% garanderen dat de laptop écht ColorShine heeft. Daar heb ik dus weinig aan...

Dus nu de vraag, wat is de goedkoopste optie van de mooie A6 mét ColorShine scherm? Heb zo'n vermoede dat dat de A6c gaat worden, maar die is dan wel weer redelijk duur en eigenlijk totaal overkill voor haar. Of heeft een ander type Asus ook zo'n scherm? Ik zie door de bomen echt 't bos niet meer zo langzamerhand... 8)7

Wie weet een goedkopere/betere optie?

Nokko schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:18:
BOTTLE: Erg bedankt, als het zover is en het wordt deze laptop gaat er ook direct een Travelstar in, aangezien er veel op gegamed gaat worden en veel wordt gekopieerd lijkt mij een 7200RPM disk een verademing. :Y)
Jepz zou ik ook doen (lees: heb ik al gedaan). Ik vind de warmte eigenlijk ontzettend meevallen, de Dells waar ik veel mee werk zijn veel warmer. Komt ook door de plaats van de schijf, bij deze Laptops zit deze onder op zodat je het toetsenbord gedeelte bijna niet warm wordt. Hij ratelt alleen iets meer maar dat is niet storend.

Heb hier ook de Hitachi in, nog even een case kopen voor de 4200 toeren schijf en we hebben een leuk schijfie erbij :)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.