[Ervaringen] Asus A6 serie deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 7.882 views sinds 30-01-2008

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-07 09:08
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:34:
Heeft iemand trouwens al geprobeerd om die foeilelijke stickers van zijn/haar laptop te halen?

Ik vind dat zo zonde van het strakke ontwerp dat er dan (notabene scheef) van die stickers opzitten.

Ik ben alleen bang om met van die plakkerige troep te blijven zitten, of scheurende stickers..
En dat dan als je wasbenzine ofzo gebruikt dat dan de lak verkleurt ofzo :r |:(

Kortom, ervaringen?
Voordat ik hem aan zette er als eerste vanaf gehaald. Je hebt er wel nagels voor nodig en je moet het rustig aan doen, je zou eventueel een fohn kunnen gebruiken maar zonder fohn werkt ook prima.. er bleef bij mij een héél klein beetje lijm plakken wat ik er gewoon met mn vinger af kon halen door deze erover te wrijven (dan word het warm).

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

objectief2 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:56:
[...]
De drie kleintjes laat ik zitten trouwens, hoewel.....ik denk dat ik ze ook wel op de doos plak bij nader inzien :)

Edit: kunnen die drie kleintjes er ook zonder moeite af? Ik krijg het idee dat dat geen stickers zijn, maar eerder een soort plakiconen oid.
Grote zijn er idd zo af te halen (veel mooier zo!), maar ik heb idd ook het idee dat die kleintjes niet zo makkelijk gaan.. Iemand dat gedaan?

Edit:
Designed for Windows XP is eraf.. maar die andere 2 zijn heel wat lastiger denk ik...
Helemaal stickervrij 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 20:51 ]

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Hmm, wanneer ik op de accu ga, zit er een piep bij het beeldscherm die aan en uitgaat bij het veranderen van de lichtheid van het scherm :S, tevens heb ik op de accu te maken met een soort ratel/piep rechts boven bij de multimedia knoppen zeg maar die ook veranderd wanneer de laptop iets verwerkt, bijvoorbeeld browser starten. Geen last van als de accu vol is en op netspanning. Dit alles inclusief het de vlekken bij het scherm die ik zelf waarneem moet wel genoeg reden zijn voor een rma' tje :(.

Anoniem: 145854

Pedr0 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:19:
Net TPG aan de lijn gehad....ze komen hem morgen halen. Ze wilde hem vandaag al komen halen alleen me laptop staat thuis en ik ben op kantoor. En kantoor is het ophaal/terugbreng adres |:(

Anyway..dit gaat dus over de 'Witte Schermen', een erkend hardware probleem door Asus.

Uiteraard laat ik jullie de afhandeling etc. weten. Dan weten we meteen hoe de support van Asus is. 8)

Wel ff me extra 512MB eruit halen! :9
idd hou ons op de hoogte van de afhandeling...want heb nl ook last van witte schermen.
Voordeel is wel dat Asus het probleem erkend.

succes ermee!

• Somethingleet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07 09:21
Ik ga er ook een 7200 RPM schijf in zetten maar dan moet ik nog een mooie 2.5" case hebben voor de oude schijf!! Weet één van jullie waar je een mooie case kan kopen!

Ik heb uiteraard al wat gezocht maar de mooiste komen allemaal uit China en om nou één 2.5" case uit China over te laten komen is ook wat!!!

Hij moet natuurlijk klein zijn want hij moet samen met de laptop in één tas kunnen en voeding via de USB kabel!! En het liefst hoogglas zwart of wit!! :P voorbeeld 1 voorbeeld 2

Heel wat wensen maar mocht een van jullie weten waar in NL z'n case te krijgen laat me het dan ff weten!!

Alvast bedank

Everyone has favorite criminals. Mine are pimps. We can all rob a bank; we can all sell drugs. Being a pimp is a whole other thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151393

Anoniem: 145854 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 22:21:
[...]

idd hou ons op de hoogte van de afhandeling...want heb nl ook last van witte schermen.

succes ermee!
Ik heb ook last van de witte schermen, ik heb eerst met Asus gebeld maar omdat ik binnen 8 dagen deze problemen heb kan ik um als DOA (dead on arrival) omruilen bij Alternate (waar ik um gekocht heb). Krijg ik alles weer nieuw, en hopelijk zonder witte schermen dit keer :+ (dit gaat over mijn Asus A6VA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:04

Zeeuw

5.6

Ghanso schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:53:
Hmm, wanneer ik op de accu ga, zit er een piep bij het beeldscherm die aan en uitgaat bij het veranderen van de lichtheid van het scherm :S, tevens heb ik op de accu te maken met een soort ratel/piep rechts boven bij de multimedia knoppen zeg maar die ook veranderd wanneer de laptop iets verwerkt, bijvoorbeeld browser starten. Geen last van als de accu vol is en op netspanning. Dit alles inclusief het de vlekken bij het scherm die ik zelf waarneem moet wel genoeg reden zijn voor een rma' tje :(.
Ik heb dat ook. Vooral als het stil is en je lekker in bed ligt merk je het.
Maar ik heb dat probleem ook op mijn Desktop, daar hoor ik het laatst zelfs als er iets knippert op het scherm.

De fan is net uitgegaan, gaat nu weer aan, hehe, maar die maakt echt geen lawaai!

Verder een geweldig ding! Nog niks op aan te merken!

[ Voor 4% gewijzigd door Zeeuw op 12-08-2005 01:18 ]

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138336

Somethingleet schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 22:43:
Ik ga er ook een 7200 RPM schijf in zetten maar dan moet ik nog een mooie 2.5" case hebben voor de oude schijf!! Weet één van jullie waar je een mooie case kan kopen!

Ik heb uiteraard al wat gezocht maar de mooiste komen allemaal uit China en om nou één 2.5" case uit China over te laten komen is ook wat!!!

Hij moet natuurlijk klein zijn want hij moet samen met de laptop in één tas kunnen en voeding via de USB kabel!! En het liefst hoogglas zwart of wit!! :P voorbeeld 1 voorbeeld 2

Heel wat wensen maar mocht een van jullie weten waar in NL z'n case te krijgen laat me het dan ff weten!!

Alvast bedank
Is deze mischien iets voor je?

http://www.alternate.nl/h...urce=highlight&pid=44792&

Klein zijn ze denk allemaal wel want het is maar een 2.5 inch schijfje wat er in moet. Het staat mij bij dat ik er ooit een gezien heb die geen externe voeding nodig had, maar dat weet ik niet zeker :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148510

Als die via USB 2.0 loopt heb je meestal (altijd?) een externe voeding nodig. Eigenlijk zou je een case moeten hebben die overschakeld naar USB 1.1 als er geen voeding op zit.

Conceptronic heeft ook van dit soort kastjes trouwens.

PS. vandaag komt m'n geheugen van Informatique (512 mb) en ga ik de overige 3 stickers eraf halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-07 15:48

succes ermee!
Zal ik zeker doen!
Ik heb ook last van de witte schermen, ik heb eerst met Asus gebeld maar omdat ik binnen 8 dagen deze problemen heb kan ik um als DOA (dead on arrival) omruilen bij Alternate (waar ik um gekocht heb). Krijg ik alles weer nieuw, en hopelijk zonder witte schermen dit keer (dit gaat over mijn Asus A6VA)
Ik heb net ook met Asus gebeld en ik kan hem ook omruilen als ik wil….maar dan loop ik het risico dat ik weer hetzelfde probleem heb zeggen ze. Hun advies is om het te laten reparen als je het probleem hebt. Je bent hem dan uiteraard even kwijt. ( 7 à 8 dagen max.)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=23959224,noline]

Ik heb net ook met Asus gebeld en ik kan hem ook omruilen als ik wil….maar dan loop ik het risico dat ik weer hetzelfde probleem heb zeggen ze. Hun advies is om het te laten reparen als je het probleem hebt. Je bent hem dan uiteraard even kwijt. ( 7 à 8 dagen max.)
Dit is wel het snelste, er bestaat een kans dat je het dan als nog krijgt maar op deze mannier is het nog wel het snelste (naar de winkel brengen en een nieuwe krijgen). Als je het dan nog een keer krijg kan je het nog altijd laten repareren, maar dan ben je hem idd 7 à 8 dagen kwijt waarschijnlijk. Nu heb ik direct weer een nieuwe laptop en hoop ik dat deze geen problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Achja....ik zie wel hoe het loopt. Als hij netjes gerepareerd terug komt vindt ik het best! :)

Heb net alsnog contact gehad met 4Launch...het is een (structurele) hardware fout in 5 componenten in het scherm wat gewoon te repareren/vervangen valt.

10% van de A6va's hebben dit probleem. Erg hoge persentage dus!!

Als de laptop zometeen terug is en ik heb nog steeds problemen, kan ik hem alsnog omruilen als DOA. Netjes dus........

[ Voor 65% gewijzigd door Pedr0 op 12-08-2005 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een A6n , lappie van me werk.
Persoonlijk vind ik hem kut, niet dat hij langzaam is. Maar dan denk je 64 mb video kaartje, moet toch wel een beetje mee te game zijn . NOT.... bijna niets werkt kwa games. intel sucks , geen shader ondersteuning voor nieuwere spellen.
jammer dat er geen radeon chipsetje in gebakke zit Verder moet ik zeggen dat de wifi die er in zit ook niet altijd even toff werkt.

Geen aanrader om te kopen !!!!!!! koop iets met een radeon .. chipset.
Verder mis ik een com port (maar die heb ik puur voor me werk nodig(beamers uitlijnen))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:27:
Persoonlijk vind ik hem kut, niet dat hij langzaam is. Maar dan denk je 64 mb video kaartje, moet toch wel een beetje mee te game zijn . NOT.... bijna niets werkt kwa games. intel sucks , geen shader ondersteuning voor nieuwere spellen.
jammer dat er geen radeon chipsetje in gebakke zit Verder moet ik zeggen dat de wifi die er in zit ook niet altijd even toff werkt.

Verder mis ik een com port (maar die heb ik puur voor me werk nodig(beamers uitlijnen))
Wat een negativiteit :X

Als je een com port mist heb je je huiswerk niet goed gedaan tijdens het kopen!

Intel sucks :? Tja..................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 148510 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 06:24:
Als die via USB 2.0 loopt heb je meestal (altijd?) een externe voeding nodig. Eigenlijk zou je een case moeten hebben die overschakeld naar USB 1.1 als er geen voeding op zit.

Conceptronic heeft ook van dit soort kastjes trouwens.

PS. vandaag komt m'n geheugen van Informatique (512 mb) en ga ik de overige 3 stickers eraf halen. ;)
waarom koop je de MyCom ext. HDD casing niet? klein compact en goedkoop:

http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=65162&productType=1

werk heerlijk (zit alleen geen voeding bij, pakt het vanuit USB poort maar das voor de A6Vc geen probleem....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-07 20:12

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:27:

euhhh nofi maar had je wel gekeken naar het modelnummer, de A6Ne heeft 815 intel graphics dus die is zoiezo al niet goed voor gamen, dat je denk dat een 64MB kaart nieuwe games moet trekken geeft mij toch het idee dat jij denk van hoe meer/hoger het getal hoe beter? Nogmaals nofi.

Als je iets met een radeon chipset had gewilt dan had je voor de A6Va moeten gaan in plaats van de A6Ne, dan had je een x700 met 128mb.

Wifi ligt aan je drivers gok ik. Ik kan nergens lezen welke je gebruikt maar gewoon de nieuwste uitproberen en kijken of dat je problemen oplost.

En met betrekking tot de com poort, tja die dingen zitten er bijna nergens meer op de nieuwe modellen van merken.

[ Voor 3% gewijzigd door FongWan op 12-08-2005 12:02 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:16:
[...]

waarom koop je de MyCom ext. HDD casing niet? klein compact en goedkoop:

http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=65162&productType=1

werk heerlijk (zit alleen geen voeding bij, pakt het vanuit USB poort maar das voor de A6Vc geen probleem....)
Wat betreft een externe 2,5 inch schijf rechtstreeks aansluiten via de USB zonder externe voeding het volgende. Ik citeer uit de Chip van september 2005:

Bij de aanschaf van 2,5 inchschijven is echter voorzichtigheid geboden: alleen de apparaten van Fujitsu Siemens en Ximeta zijn uitgerust met een eigen voeding. Alle andere opslagmedia in deze energiebehoevende categorie halen hun stroom uit de usb-poort. Volgens de specificaties levert deze maximaal 500mA stroom. De externe schijven die we testen, gebruiken 560 tot 870 mA en belasten de usb-poort teveel. Wanneer er toevallig een moederbord in je desktop of notebook zit dat onvoldoende tegen overbelasting beveiligd is, loop je het risico dat onderdelen zwaar beschadigd worden. Zo vernielde de externe harde schijf van Ximeta een Acer Travelmate 3200 toen hij in het testcentrum van Chip op het notebook werd aangesloten. De Southbridge op het moederbord van het notebook brandde door, waardoor het apparaat total-loss werd. Daarom raden we je met klem aan om externe 2,5inch-schijven altijd met een voeding, Y-kabel of PS2-adapter te gebruiken omdat je anders flinke problemen kunt krijgen.

Kortom: ik neem een 3,5 inch behuizing met daarin een 5400 rpm als backupschijf. Dit maakt qua prestatie geen verschil met een 7200rpm door de gelimiteerde usbcontroller en scheelt geluid, stroom en warmte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:17:
[...]

Wat betreft een externe 2,5 inch schijf rechtstreeks aansluiten via de USB zonder externe voeding het volgende. Ik citeer uit de Chip van september 2005:

Bij de aanschaf van 2,5 inchschijven is echter voorzichtigheid geboden: alleen de apparaten van Fujitsu Siemens en Ximeta zijn uitgerust met een eigen voeding. Alle andere opslagmedia in deze energiebehoevende categorie halen hun stroom uit de usb-poort. Volgens de specificaties levert deze maximaal 500mA stroom. De externe schijven die we testen, gebruiken 560 tot 870 mA en belasten de usb-poort teveel. Wanneer er toevallig een moederbord in je desktop of notebook zit dat onvoldoende tegen overbelasting beveiligd is, loop je het risico dat onderdelen zwaar beschadigd worden. Zo vernielde de externe harde schijf van Ximeta een Acer Travelmate 3200 toen hij in het testcentrum van Chip op het notebook werd aangesloten. De Southbridge op het moederbord van het notebook brandde door, waardoor het apparaat total-loss werd. Daarom raden we je met klem aan om externe 2,5inch-schijven altijd met een voeding, Y-kabel of PS2-adapter te gebruiken omdat je anders flinke problemen kunt krijgen.

Kortom: ik neem een 3,5 inch behuizing met daarin een 5400 rpm als backupschijf. Dit maakt qua prestatie geen verschil met een 7200rpm door de gelimiteerde usbcontroller en scheelt geluid, stroom en warmte :)
er zit wel een Y kabel idd bij met PS2 maar ja moet je wel ps2 aansluiting hebben in laptop.....
maar ik heb ok 3,5 inch alleen die is stuk zwaarder en groter (maar wel 250 GB schijf....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-07 22:13

Pubbert

random gestoord

Hebben jullie hem allemaal mét pixelgarantie besteld? En heeft iemand al dode pixels waargenomen?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Zo....hij is net opgehaald. :'(

Nu maar afwachten tot hij terug komt.....als er daarna nog steeds problemen zijn krijg ik alsnog een nieuwe 8)

Dus mensen met het 'Witte schermen problemen', om het maar even zo te noemen, je kunt hem het beste laten fixen door Asus zelf. Ze geven aan dit probleem de hoogste Prio!
Hebben jullie hem allemaal mét pixelgarantie besteld? En heeft iemand al dode pixels waargenomen?
Ik had dit wel gedaan. Er is niks zo erg als een dode pixel in het midden van je scherm. Dat zal je altijd zien. Ik neem dat risico niet!!

En ze gaan de mijne nu fixen i.v.m. de Witte schermen, dus als ik zometeen een dode pixel heb....dan snap je wel wat ik ga doen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Pedr0 op 12-08-2005 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Ik heb trouwens vaak problemen met DVDs kijken.. hij leest ze slecht en loopt soms vast? Maar dat kan ook aan PowerDVD liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150364

iemand problemen gehad met levering bij laptops4u ik heb namelijk vooruitbetaald .
O-) goed van vertrouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 150364 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:39:
iemand problemen gehad met levering bij laptops4u ik heb namelijk vooruitbetaald .
O-) goed van vertrouwen
Ik heb (ivm webshop-wantrouwen) koerier gekozen met cashbetaling bij ontvangst.
Maandag besteld, woensdag binnen. Email loopt vlot.

Had overigens geen pixelgarantie, en geen dode/hete/vaste pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eigenlijk snap ik niet dat je geen vertrouwen hebt in zo'n zaak. Een webshop zou er veel meer op verliezen als een klant zijn/haar spullen niet binnen krijgt, dan dat ze iets niet op zouden sturen.

Bovendien bestaan ze vaak uit een grote groep mensen (denk bijvoorbeeld eens aan Mycom of Informatique), wat voor baat hebben die erbij als jij je laptopje niet binnen krijgt?

Geheugen heb ik ook binnen, gemakkelijk er in te pluggen. Voor de performance mensen nog een linkje met een register 'tweak' om de kernel van Win XP in het geheugen te laden:

http://www.microsoft.com/..._trucs_windowsxp_7.aspx#9

PS. Alleen geschikt voor 1024 mb of meer, bij 512 hou je niet genoeg over als je ook nog andere programma's gebruikt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145854

hoe krijg je een foto of video opgenomen van je webcam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Zo, hij is ook besteld :) Via PCsnel, morgen komt hij hopelijk al binnen, met nog een goedkopere pixelgarantie besteld, is mijn 3de laptop die ik daar besteld heb dus nog altijd prima ervaringen daar :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thund3r schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:58:
Ik met, bij PCsnel.nl, achteraf zeer blij. Want bij aankomst in de winkel hadden ze nog niet getest dus dat gingen ze ter plekke doen, eerste exemplaar had een rode pixel in de bovenhoek. 2e was pixel perfect, ik ben dus erg blij dat ik die €45 extra heb uitgegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Somethingleet schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 22:43:

Alvast bedank
Ik heb vandaag 1 bij de Media Markt gekocht. Meende 25 euro. Werkt gewoon zonder externe voeding :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Ik had geen dode pixel en zonder pixel garantie gekocht...

Misschien iets om een poll hiervan in de startpost te maken, en ook een poll van of je het witte scherm hebt meegemaakt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een externe USB2.0 hub met een voeding, daar heb ik de HD aan gehangen, externe HD kan je beter apart voeden, ik weet nog dat sommige pc's al moeite hadden met een USB muis om die te voeden :D, dan heb ik het wel over een paar jaar geleden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somethingleet
Anoniem: 138336 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 02:24:
[...]

Is deze mischien iets voor je?

http://www.alternate.nl/h...urce=highlight&pid=44792&

Klein zijn ze denk allemaal wel want het is maar een 2.5 inch schijfje wat er in moet. Het staat mij bij dat ik er ooit een gezien heb die geen externe voeding nodig had, maar dat weet ik niet zeker :?
He Bottle bedankt dit is precies iets wat ik zoek! Ga hem meteen bestellen!! :)
objectief2 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:17:
[...]

Nou ik ga er maar vanuit het het wel goed komt met stroom via USB. Er komt een 40GB 4200RPM schijf in te liggen en volgen Hitachi verbruikt de schijf max 4,7W en ze verkopen dezelfde schijf ook in combinatie met een case met ook alleen maar stroom via USB.

Everyone has favorite criminals. Mine are pimps. We can all rob a bank; we can all sell drugs. Being a pimp is a whole other thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138336

Somethingleet schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:48:

[ ]

Nou ik ga er maar vanuit het het wel goed komt met stroom via USB. Er komt een 40GB 4200RPM schijf in te liggen en volgen Hitachi verbruikt de schijf max 4,7W en ze verkopen dezelfde schijf ook in combinatie met een case met ook alleen maar stroom via USB.
De door mij uitgelichte behuizing maakt gebruik van een externe voeding (volgens het plaatje waar een voedingsaansluiting is te zien). Bij een externe voeding speelt het opgenomen vermogen via de USB geen enkele rol. Waneer een externe drive niet is uitgerust met een externe voeding dan is de drive dus volkomen afhankelijk van de voedingsspanning die op de USB poort staat. Dit laatste kan dus zoals aangegeven (bedankt) voor problemen zorgen, aangezien de interne voeding van de USB in sommige gevallen de stroomvraag niet aankan.

Ik heb reeds gezocht naar een datasheet van de A6 serie die de maximale current van de USB weergeeft, maar ik heb die niet kunnen vinden. Is er mogelijk iemand die precies weet waar dit over gaat en die over de juiste data beschikt om dit te analyseren? Is het bv zo dat de voeding verdeeld wordt over de USB poorten? Of heeft elke USB poort zijn eigen voeding?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 138336 op 13-08-2005 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somethingleet
Anoniem: 138336 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:07:
[...]

De door mij uitgelichte behuizing maakt gebruik van een externe voeding (volgens het plaatje waar een voedingsaansluiting is te zien). Bij een externe voeding speelt het opgenomen vermogen via de USB geen enkele rol. Waneer een externe drive niet is uitgerust met een externe voeding dan is de drive dus volkomen afhankelijk van de voedingsspanning die op de USB poort staat. Dit laatste kan dus zoals aangegeven (bedankt) voor problemen zorgen, aangezien de interne voeding van de USB in sommige gevallen de stroomvraag niet aankan.
Je hebt gelijk had ik nog geen eens gezien |:( Maar dan zit er maar een externe voeding bij, hij ziet er super vet uit en daar gaat het me om!! Dus als nog bedankt!! :P

Toch staat er op de site van Sharkoon dat bij het pakketje een Y kabel er bij in zit en niks over externe voeding!! http://www.sharkoon.com/enghtml/usb.htm#quick

[ Voor 12% gewijzigd door Somethingleet op 13-08-2005 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:28
Heb mijn A6Va ook sinds gisteren.
Fantastisch apparaat, alleen moet je wel opletten tijdens de driver installatie.
Helaas heb ik af en toe wel last van spontane vastlopers, waarbij het systeem dus niks meer doet.
Geen last van witte schermen o.i.d, en de laptop is alleen uitgerust met 512MB extra RAM, verder is hij standaard.
Iemand anders al bekend met dit probleem?Ben bang dat het een RMA wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Eddos schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:58:
Heb mijn A6Va ook sinds gisteren.
Fantastisch apparaat, alleen moet je wel opletten tijdens de driver installatie.
Helaas heb ik af en toe wel last van spontane vastlopers, waarbij het systeem dus niks meer doet.
Geen last van witte schermen o.i.d, en de laptop is alleen uitgerust met 512MB extra RAM, verder is hij standaard.
Iemand anders al bekend met dit probleem?Ben bang dat het een RMA wordt...
Ik heb ehm nu al een maand. Tot nu toe maar 1 vastloper gehad. En dat was tijdens het installeren van een verkeerde driver 8)7.

Probeer een herinstallatie en/of Memtest386 draaien zou ik zeggen. Mischien is die extra odule incompatible of zelfs stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:28
Een schone installatie heb ik al gedaan, met 1024MB intern.
Geeft ook netjes 1 GB aan, en de module is van Kingston, ook 533Mhz.
Als ik nog veel vastlopers krijg zal ik het eens zonder proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 08:31
Hoi ,

Net eff. mijn nieuwe extra 512MB intern G. geprikt in mijn A6Va. Nu heb ik een vraag : is dit normaal dat de ratio FSB to DRAM 1:2 is volgens CPU-z ?????

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
SlowikPL schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:19:
Hoi ,

Net eff. mijn nieuwe extra 512MB intern G. geprikt in mijn A6Va. Nu heb ik een vraag : is dit normaal dat de ratio FSB to DRAM 1:2 is volgens CPU-z ?????
Ja, dat staat er bij mij ook. Wat houd het precies in?

Ik had nog een vraagje, waarmee maken jullie het scherm schoon? Ik heb meerdere dingen geprobeerd (servetje, officieel schoonmaakdoekje voor tft monitoren, washand, etc) maar alles lijkt het niet schoner te maken. Het lijkt wel alsof dat scherm stof aantrekt wanneer je het schoon probeert te maken..

De link in de startpost naar de mobility mod werkt niet meer.. En op het forum kan ik het niet terugvinden. Kan iemand me daarbij helpen of misschien zelfs de gemodde drivers uploaden?
edit: gevonden: http://www.driverheaven.net/patje/

[ Voor 17% gewijzigd door Sluuut op 13-08-2005 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
linkje gefixed, was vergeten de url aan te passen

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorneV237
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07-2021
Anoniem: 145854 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:17:
hoe krijg je een foto of video opgenomen van je webcam?
Stom is dat, ik weet dat het me gelukt was en nu moest ik weer zoeken. Links in de verkenner wordt de directoryboom weergegeven. Die moet je wegklikken, en dan verschijnt een menuutje voor de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Ben er net achter gekomen dat je ook rechtermuis erop kunt doen (in deze computer op de bisoncam) en dan "take pictures" doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Hoi ,

Ik heb net eff. nieuwe windows Home instal gedaan en krijg mijn WebCam niet aan de praat :?
alles al uitgeprobeerd , nieuwe drivers via windows Update, ASUS drivers . Wat dit mijn fout dat er eerste installatie via de windowas update was ?? wie kam me helpen om dit probleem op te lossen. Ik heb alles gedaan met de installatie zoals ik eerder deed , maat nu de cam id dood:( zwart beeld en verder niets :(

zou dit iets te maaken hebben dat ik de audiodrivers als laatste heb geinstaleerd :?

[ Voor 12% gewijzigd door SlowikPL op 14-08-2005 02:25 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorneV237
SlowikPL schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 00:37:
Hoi ,

Ik heb net eff. nieuwe windows Home instal gedaan en krijg mijn WebCam niet aan de praat :?
alles al uitgeprobeerd , nieuwe drivers via windows Update, ASUS drivers . Wat dit mijn fout dat er eerste installatie via de windowas update was ?? wie kam me helpen om dit probleem op te lossen. Ik heb alles gedaan met de installatie zoals ik eerder deed , maat nu de cam id dood:( zwart beeld en verder niets :(

zou dit iets te maaken hebben dat ik de audiodrivers als laatste heb geinstaleerd :?
'k weet niet of het helpt, maar ik ben die camera een keer kwijt geraakt. Ik heb daarop via de asus driver cd 1 vd programmas uit camera\bisoncam\130m gedraaid, sorry ik weet niet meer welke precies. Loste voor mij het probleem op. Die audio drivers zouden er volgens mij geen hol mee te maken mogen hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel, audio drivers hebben er wél mee te maken, vreemd genoeg!

Ik heb hem als barebone besteld, dus zonder OS.. Ik installeren, ook zwart beeld.

Na SP2 te hebben geïnstalleerd kon pas audio erop, en daarna deed ineens de modem het ook en de webcam :? Raar maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:33
Ik zou graag een eigen lite versie van windows xp home maken. Ik heb dit al eens met xp pro gedaan, maar ik hou deze laptop liever "legaal" Hoe zit het precies als ik een xp home iso'tje download en daar de huidige key invoer? Of is dat al niet meer legaal dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat is geen probleem hoor, zolang je maar de key op je notebook gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland_
  • Laatst online: 22-06 16:38
Vraagje:

Mijn vriendin heeft een week terug een Asus Z92Va-Qo29H bij de mediamarkt gekocht. Ook hier staat in windows aangegeven dat het om een a6va gaat. Deze heeft 1024 mb geheugen en 100gb hd.

Het enige probleem dat nog speelt is dat ik bluetooth niet aan de praat krijg. De meegeleverde toshiba bluetooth stack blijft bij de installatie hangen op 56%.

Ook die widcomm drivers geven aan dat er geen bluetooth apparatuur beschikbaar is. Ook onder hardware zie ik geen bluetooth of onbekend apparaat staan.

Iemand hier tips voor?

Bluetooth niet echt nodig maar is toch ook leuk als het werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland_
  • Laatst online: 22-06 16:38
En een paar minuten later vind ik de asus wireless console utility, waar je bluetooth kan aanvinken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
CorneV schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 05:02:
[...]

'k weet niet of het helpt, maar ik ben die camera een keer kwijt geraakt. Ik heb daarop via de asus driver cd 1 vd programmas uit camera\bisoncam\130m gedraaid, sorry ik weet niet meer welke precies. Loste voor mij het probleem op. Die audio drivers zouden er volgens mij geen hol mee te maken mogen hebben denk ik.
thx, het is me gelukt me de drivers die op de CD staan. Wel vreemd dat er dit keer niet zoe soepel liep bij de instalatie als de vorige keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150984

Roeland_ schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:48:
En een paar minuten later vind ik de asus wireless console utility, waar je bluetooth kan aanvinken....
En de A6Vc heeft geen bluetooth??? Ik kan namelijk nergens bluetooth aanvinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Roeland_ schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:44:
Vraagje:

Mijn vriendin heeft een week terug een Asus Z92Va-Qo29H bij de mediamarkt gekocht. Ook hier staat in windows aangegeven dat het om een a6va gaat. Deze heeft 1024 mb geheugen en 100gb hd.

Het enige probleem dat nog speelt is dat ik bluetooth niet aan de praat krijg. De meegeleverde toshiba bluetooth stack blijft bij de installatie hangen op 56%.

Ook die widcomm drivers geven aan dat er geen bluetooth apparatuur beschikbaar is. Ook onder hardware zie ik geen bluetooth of onbekend apparaat staan.

Iemand hier tips voor?

Bluetooth niet echt nodig maar is toch ook leuk als het werkt. :)
Dat had ik ook, in je taakbalk staat een groen vierkantje, klik daar eens op, daar zie je 2 opties staan, WLAN en Bleutooth.

Zet bleutooth aan en voer die installatie nog eens uit :)

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Sluuut schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:57:
[...]
Ik had nog een vraagje, waarmee maken jullie het scherm schoon? Ik heb meerdere dingen geprobeerd (servetje, officieel schoonmaakdoekje voor tft monitoren, washand, etc) maar alles lijkt het niet schoner te maken. Het lijkt wel alsof dat scherm stof aantrekt wanneer je het schoon probeert te maken..
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somethingleet
Ik gebruik een speciale reinigingsspray die we kregen bij ons plasma scherm. Dat werkt echt super goed, het zorgt er voor dat het scherm niet zo statisch is waardoor het veel minder stof aantrekt!
Maar het helpt ook gewoon tegen vieze vleken op je beeldscherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Zo...ondertussen ligt mijn A6Va bij Asus zelf n.a.v. de Witte schermen. Let see....hoe snel ik hem terug krijg!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Na nu al enige weken een A6Va in gebruik te hebben wil ik toch misschien iets melden over wat ik minder lekker vind. (Ik weet dat ze van Asus meelezen :) ). Dit is mijn 2de laptop van Asus en bij beide ben ik minder tevreden over het toetsenbord. De eerste (uit 2001) was min of meer vergelijkbaar qua gevoel en daar gingen na een jaar of 2 bepaalde toetsen van loszitten. Er zit een bepaalde plastic- constructie onder de toets waarmee je hem zelf wel weer terug kunt plaatsen. Tenzij dit is vervorm of in mijn geval zelfs afgebroken. Ook was het op een gegeven moment zo dat veel gebruikte toetsen pas na heel diep indrukken een letter of cijfer op het beeld gaven ;) . Ik weet niet hoe dat met deze (A6) is, maar als ik kritisch mag zijn vind ik de toetsen te slap en te beweeglijk en dat doet me het ergste vrezen voor de nabije toekomst. Smaken verschillen natuurlijk, maar dat is mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pedr0 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:10:
Zo...ondertussen ligt mijn A6Va bij Asus zelf n.a.v. de Witte schermen. Let see....hoe snel ik hem terug krijg!! ;)
Mijn A6VA laptop (de 2e alweer :( ) gaat ook onderweg naar Asus ivm. witte schermen, dit werd mij dit keer al aangeraden omdat omruilen in de winkel waarschijnlijk dezelfde problemen zou geven. Volgens die medewerker zou het +/- 10 dagen duren :'( . Al kan hij beter 10 dagen weg zijn dan een dooie pixel bij weer een nieuwe laptop. En nu zou het probleem dan volledig zijn verholpen. Ik hoop dat alles iig snel gerepareerd word, ik kan um nu al niet meer missen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook al laptops van het type Z92K (De Mycom A6K variant) die last hebben gehad van witte/ zwarte schermen? Ikzelf heb er nog geen problemen mee gehad.

Als ik zo ff snel over door dit topic heen lees komt het probleem alleen voor bij de laptops van het type A6VA. Heb ik hier gelijk in?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Anoniem: 151393 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:35:
[...]

Mijn A6VA laptop (de 2e alweer :( ) gaat ook onderweg naar Asus ivm. witte schermen, dit werd mij dit keer al aangeraden omdat omruilen in de winkel waarschijnlijk dezelfde problemen zou geven. Volgens die medewerker zou het +/- 10 dagen duren :'( . Al kan hij beter 10 dagen weg zijn dan een dooie pixel bij weer een nieuwe laptop. En nu zou het probleem dan volledig zijn verholpen. Ik hoop dat alles iig snel gerepareerd word, ik kan um nu al niet meer missen :+
Gaat helemaal goed komen! 8) (Hoop ik....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Somethingleet schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 09:27:
Ik gebruik een speciale reinigingsspray die we kregen bij ons plasma scherm. Dat werkt echt super goed, het zorgt er voor dat het scherm niet zo statisch is waardoor het veel minder stof aantrekt!
Heb je daar een merknaam oid van?

Ik heb ook niks gelezen over de Z92 van MyCom met betrekking tot de witte schermen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sluuut schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 14:18:
[...]

Ik heb ook niks gelezen over de Z92 van MyCom met betrekking tot de witte schermen..
Ik gebruik voor mijn A6VA "Ednet Clean" doekjes, bij de MediaMarkt staan die bij de laptops, witte doos, geweldig spul. Deze maakt de schermen ook anti statisch, ze blijven beduidend schoner van stof.
Geweldig spul, aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:46:
[...]

Over die witte schermen, dat had ik in het vorige deel ook al gevraagd.. hebben de A6-en met de 6200TC hier ook last van? Tot nu toe lees ik alleen maar over de versie met X700 over witte schermen.

(kan er ook aan liggen dat die versie nou eenmaal veel populairder is)
Zijn er A6 laptops met andere grafische kaarten dan de X700 die last hebben van witte schermen? Post ff als je zo'n laptop hebt.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somethingleet
Somethingleet schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 09:27:

Sluuut schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 14:18:
[...]

Ja het merk is Intuix je kan het bestellen bij DDVD.info het staat onder Verpakkingen --> Diversen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Somethingleet schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:28:
[...]

Ja het merk is Intuix je kan het bestellen bij DDVD.info het staat onder Verpakkingen --> Diversen
ik gebruik zelf SafeClean van de MyCom heb busje ondertussen 1 jaar en nog steeds niet leeg (en gebruik het aardig vaak.....altijd van die mensen die je scherm vies maken), is volgens mij 6,95 bij MyCom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik heb vandaag met ASUS gebeld over het witte schermen probleem. Ik heb een RMA formulier en een service agreement toegestuurd gekregen dat ik moet tekenen en daarna toesturen (faxen heeft de voorkeur). Natuurlijk was ik nieuwsgierig naar de oorzaak van het probleem. Ik heb het probleem een paar keer gehad bij het verplaatsen van de laptop, maar ook wel eens op een onverwacht moment. De medewerker kende echter niet de oorzaak, wist alleen dat er een oplossing voor was.
Ik wil de laptop komende week niet missen, dus ga volgende week de RMA procedure in. Ik ben benieuwd of hierna idd de witte (en zwarte) schermen tot het verleden behoren.
Vreemd is trouwens dat ik nu al urenlang de laptop aan heb staan zonder dat het probleem optreedt.

[ Voor 4% gewijzigd door dvdhoek op 15-08-2005 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

De mijne kan ik donderdag ophalen, hopelijk levert deze geen problemen :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het schijnt dat Asus de oorzaak van de witte schermen kent, en het ook kan repareren. Maar blijft het probleem dan ook (gegarandeerd) weg, of ben je even later wéér je laptop kwijt voor een reparatie?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140753

Heb hier een al geruime tijd niets laten horen (wel gelezen), maar nu zie ik een heleboel mensen die problemen hebben met de ingebouwde BisonCam.

Nou hier gaan we dan..
Download de laatste vanaf de asus site:
> Laatste A6Va Camera drivers <

Pak deze uit daar waar je zelf wilt, navigeer naar de map BISONCAM\130M\
Daar zie je oa. de 2KSETUP.EXE.
DIE MOET JE DUS NIET HEBBEN!!! :(
Dan worden de registry setting die nodig zijn niet meegenomen, en dat is juist het grote probleem!!

Execute gewoon de INSTALL.BAT. thats it.
Mocht je de camera al geinstalleerd hebben, geen nood, een dubbelklik op: CAM5603D.REG doet wonderen. ;)
Gewoon die setting in het register laten toevoegen.

Nog een kleine tip, laat je geinstalleerde driver eens via het web updaten, daar staat nog een nieuwere versie klaar.
Hope it helps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-07 22:56
Wat kost 512MB DDR2 533 voor de A6Va los? om er 1024mb van te maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-07 17:13
Iemand nog besteld bij 4Launch?
En weet diegene ook wanneer de A6VA weer leverbaar is? Er staat nu nl 6-10 werkdagen...en das toch wel lang wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Rick85 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:34:
Iemand nog besteld bij 4Launch?
En weet diegene ook wanneer de A6VA weer leverbaar is? Er staat nu nl 6-10 werkdagen...en das toch wel lang wachten ;)
Had ik ook.
Bestelde hem afgelopen maandag (8-8), stond er 1-5 dagen...
Betaling kwam bij hun binnen en toen kreeg ik Dinsdag (9-8) een mailtje dat toen ik bestelde er idd genoeg op voorraad waren maar toen de betaling binnekwam ze er geen meer hadden en dat ik moest wachten tot woensdag (17-8). Ze hadden op de website toen ook veranderd in 6-10 dagen.
's Woensdags (10-8) kreeg ik een mailtje dat ik em donderdag (11-8-) op kon halen.

Dus....gewoon bestellen en hopen :9

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even een vraagje over A6Va en de harde schijven die sommige erin hebben zitten / gezet.
Ik wil er nl alsnog eentje aanschaffen, een 5400 of 7200rpm met 60GB is voor mij voldoende

- Welke zit erin als je besteld met 7200rpm van te voren?
- Wat voor schijf (merk/type) zou jullie voorkeur hebben met betrekking tot geluid en prijs?

Ik zoek ervaringen want ik ben de weg een beetje kwijt, wil graag stilte en snelheid, maar ook een beetje warmtebeperking.

Wie geven mij een beetje houvast of een regelrecht goed advies op de keuze van een schijf!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138714

Ik heb sinds een week een A6K-Q013H maar nu wil hij plots niet meer opstarten. Voordat het gebeurde heb ik niks veranderd. Ik heb verder eigenlijk nog niets geinstalleerd omdat win xp pro nog binnen moest komen.
Het enige wat ik gedaan heb ik 512 MB extra geheugen (Kingston Value RAM) erin gezet toen ik hem binnen kreeg maar heb daarna hem meerdere malen zonder problemen op kunnen starten.

Als ik op de power-knop druk dan brand heel even het blauwe lichtje en hoor ik wat geratel, het lampje van de "Audio DJ" blijft dan aanstaan. Er is helemaal niets op het scherm te zien. Het rare is dat precies hetzelfde gebeurd als je op de Audio DJ knop drukt, dus dat ie heel even opstart en dan niets meer doet. De Audio DJ zelf lijkt het overigens ook niet te doen.

Ik heb al ergens gelezen dat een oorzaak kan zijn de laptop dan op een of andere manier in de slaapstand blijft hangen, wat ze toen deden is de batterij van de BIOS er even uit plukken zodat ie weer reset, maar hoe maak ik dat ding precies open en vervalt mijn garantie niet als ik er ik ga sleutelen?

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? En is het mogelijk om zoiets binnen een dag of twee 'officieel' gemaakt te laten krijgen? Ik ga nl. over een paar dagen voor lange tijd weg, liefst met laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorneV237
Anoniem: 140753 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:35:
Heb hier een al geruime tijd niets laten horen (wel gelezen), maar nu zie ik een heleboel mensen die problemen hebben met de ingebouwde BisonCam.

Nou hier gaan we dan..
(etc.)
Ook cameragerelateerd, op de asus site staat een link naar programmatuur om avi's te maken, op de volle megapixel resolutie (nutteloos, maar toch wel aardig :+ )

edit: dat van die 130 megapixel, dat is niet waar denk ik }:O

[ Voor 7% gewijzigd door CorneV237 op 16-08-2005 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-07 17:13
Anoniem: 138714 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 00:34:
Het enige wat ik gedaan heb ik 512 MB extra geheugen (Kingston Value RAM) erin gezet toen ik hem binnen kreeg maar heb daarna hem meerdere malen zonder problemen op kunnen starten.
Misschien ligt het toch aan je extra geheugen??? Haal dat er eens uit en probeer opnieuw te booten...

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorneV237
Sluuut schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:00:
Ik heb trouwens vaak problemen met DVDs kijken.. hij leest ze slecht en loopt soms vast? Maar dat kan ook aan PowerDVD liggen...
(schup) Stabiliteit kon bij mij ook wel wat beter. 'k heb al geprobeerd met screensaver uit en met hardware acceleration aan 8)7 , maar dat maakte niet uit. Als iemand nog trucs weet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pixxa schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:58:
Wat kost 512MB DDR2 533 voor de A6Va los? om er 1024mb van te maken ...
Bij Informatique 62,50 exclusief verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Anoniem: 148510 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 06:25:
[...]

Bij Informatique 62,50 exclusief verzendkosten.
dan is het dus voordeliger om de a6va bij 4launch te halen en niet mee te profiteren van de aanbieding bij laptops4u..

http://www.laptops4u.nl/info/a6va-superaanbieding-1.html @ E 1375,-
http://www.4launch.nl @ E 1194,-

<- verschil 181 Euro ... kan ik beter los geheugen kopen en scheelt het me nog geld.. of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 140753 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 00:06:
Nog even een vraagje over A6Va en de harde schijven die sommige erin hebben zitten / gezet.
Ik wil er nl alsnog eentje aanschaffen, een 5400 of 7200rpm met 60GB is voor mij voldoende

- Welke zit erin als je besteld met 7200rpm van te voren?
- Wat voor schijf (merk/type) zou jullie voorkeur hebben met betrekking tot geluid en prijs?

Ik zoek ervaringen want ik ben de weg een beetje kwijt, wil graag stilte en snelheid, maar ook een beetje warmtebeperking.

Wie geven mij een beetje houvast of een regelrecht goed advies op de keuze van een schijf!?
Er is zover ik weet maar 1 type 7200 rpm schijf. Ik zelf heb een Hitachi, dit is de enige die een dergelijke schijf heeft. Warmte valt enorm mee, hij maakt iets meer lawaai dan de gewone maar niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rick85 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 01:24:
[...]

Misschien ligt het toch aan je extra geheugen??? Haal dat er eens uit en probeer opnieuw te booten...

Suc6!
Nee, dat maakt helaas geen verschil. Er gebeurd weer precies hetzelfde (niks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet anders iemand hoe je het toetsenbord eruit kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138714 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:17:
Weet anders iemand hoe je het toetsenbord eruit kan halen?
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar kijk eens achter de de toetsen, zitten 3 schuifjes, als je die indrukt komt je toetsenbord los. (Achter de Esc, F8 en Del toetsen)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 151393 op 16-08-2005 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, ik heb de schuifjes los en er zit wat beweging in, maar hij lijkt nog vast te zitten, moet ik gewoon wat meer kracht zetten of zou er nog iets anders los moeten?

(excuses voor de vele vragen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138714 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:25:
Bedankt, ik heb de schuifjes los en er zit wat beweging in, maar hij lijkt nog vast te zitten, moet ik gewoon wat meer kracht zetten of zou er nog iets anders los moeten?

(excuses voor de vele vragen ;) )
Mag ik vragen waarom het toetsenbord er af moet. Ik weet niet of je er meer kracht op moet zetten, ik heb um nog niet los gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151393 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:28:
Mag ik vragen waarom het toetsenbord er af moet. Ik weet niet of je er meer kracht op moet zetten, ik heb um nog niet los gehad.
Omdat het CMOS batterijtje (zie pagina terug, opstartprobleem) er misschien onder zit en het keyboard loshalen is hopelijk een stuk makkelijker dan de onderkant openmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Bij mijn vorige Asus moest ik drie schroeven aan de voorkant eruit draaien en (een deel van) het lichtgrijze paneel voor het toetsenbord naar me toe schuiven. Dan heb je ruimte om het toetsenbord los te trekken. Het zou mij stug lijken als je hem zonder schroeven te demonteren zo eruit kon halen ;) Maar ik ben wel benieuwd!

En trouwens, grote kans dat je batterij er wel onder zit!

[ Voor 10% gewijzigd door objectief2 op 16-08-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gister de A6Ne, met een (samsung) TS-L532A dvd-brander. Helaas werkt dvd-branden en dvd-lezen tot nu toe niet. Firmware is TC51.
DVD+RW's van Philips (RITEK 004) zijn niet te lezen. Branden is gelukt op 2,4 speed (4 speed werkt niet), maar is niet meer te lezen (eventviewer vol met cd-rom errors).
Ook een platinum dvd+r (RITEK) is niet te lezen. Allemaal gebrand met een NEC 3540 (1w5).
Is dit een bekend probleem met deze drive, of is tie gewoon rot?

CD's geven geen problemen (lezen en branden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het kan aan mij liggen, maar ik heb toch ook zeker het idee dat men Asus wel een wat betere cd-dvd drive in had mogen zetten! :r
Hij giert als een raket, leest/brand soms zeer slecht en dvd's kijken is mede daarom een hele opgave met dit ding. Heb al een paar prog's geprobeerd, maar allemaal zelfde resultaat.

Maar verders is dat dan ook het enige waar ik me aan irriteer!! vind hem overall gewoon toppie. :*)

ps. nog meer mensen naar mijn vraag over de harddisk's gekeken een stukje hierboven...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Pixxa schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 06:49:
[...]

dan is het dus voordeliger om de a6va bij 4launch te halen en niet mee te profiteren van de aanbieding bij laptops4u..

http://www.laptops4u.nl/info/a6va-superaanbieding-1.html @ E 1375,-
http://www.4launch.nl @ E 1194,-

<- verschil 181 Euro ... kan ik beter los geheugen kopen en scheelt het me nog geld.. of zie ik iets over het hoofd?
hmm zelf al iets gevonden, bij 4launch.nl leveren ze een 80gig 4200rpm schijf. Laptops4u.nl een 80gig 5400rpm schijf EN 512MB DDR2 533Mhz geheugen extra.. Dan wordt laptops4u.nl toch wel intressanter..

edit:

Als ik de prijs van een 80gig 5400 rpm schijf en een 512 ddr2 geheugen dimm bij elkaar optel + de prijs van 4launch.nl kom ik op zown 1366 Euro uit... das nog steeds iets lager dan laptops4u.nl

[ Voor 14% gewijzigd door Tristan op 16-08-2005 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
............u wordt doorverbonden met een telefoniste O-)

.......en maar wachten.........en nog maar eens wachten....etc....

Ze pakken gewoon niet op bij Asus. Erg slechte zaak..... :(

[ Voor 14% gewijzigd door Pedr0 op 16-08-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet iig nu wel hoe het toetsenbord van de A6K los moet:
- aan de onderkant zitten twee schroefjes die het toetsenbord vasthouden, deze hebben de letter "K" ernaast staan.
- bij het toetsenbord aan de kant van het scherm zitten drie zwarte clipjes, net achter de toetsen en in het midden en aan de zijkanten. Deze moeten naar achter gedrukt worden, dan kan je het toetsenbord eruit halen.

Alleen loopt nu de bovenste omhulling door onder het toestenbord (dat grijs/zilvere stuk). :(

Mocht iemand weten hoe je dat ding openmaakt/waar de CMOS batterij zit dan ga ik nog eens kijken, maar anders ben ik bang dat ik hem in het buitenland in moet leveren bij Asus. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150984

[kickup]
En de A6Vc heeft geen bluetooth??? Ik kan namelijk nergens bluetooth aanvinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Pedr0 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:16:

Emailtjes ook, ik wacht al 8 dagen op response.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pedr0 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:16:

Na de 2e keer bellen namen ze redelijk snel op, het kan er redelijk druk zijn en dan kom je er niet tussen, probeer het nog een keer, ik kwam er toen wel tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
de FN toets samen met een ven de F toetsten tegelijk, waar je ook je wireless mee aan en uit kan zetten activeerd Bluetooth, er is geen aparte knop hiervoor.

Enjoy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150790

Anoniem: 138714 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:36:

Mocht iemand weten hoe je dat ding openmaakt/waar de CMOS batterij zit dan ga ik nog eens kijken, maar anders ben ik bang dat ik hem in het buitenland in moet leveren bij Asus. :|
Waarom in het buitenland, volgens mij heb je global support bij Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik heb hem vanmiddag gehaald :) Erg fijn ding, natuurlijk geen dode pixels of rare dingen tegen gekomen (momenteel, hopelijk blijft dit zo)

Wat ik erg vervelend vind is dat de FN op de plek zit van de Ctrl. kan ik dit softwarematig veranderen?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150790 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:38:Waarom in het buitenland, volgens mij heb je global support bij Asus.
Ja, maar ik ga naar donderdag naar Canada voor een lange tijd dus ik kan hem hier niet meer inleveren.

Edit: inleveren als in ter reparatie inleveren.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 138714 op 16-08-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141437

Ghanso schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:15:
[...]

Emailtjes ook, ik wacht al 8 dagen op response.
anderhalve week geleden een simpele vraag gesteld aan de contact mail op de nederlandse site.
geen respons. i'm bad bad bad
:Z

edit; bij ons op het werk zeggen we: sorry vakantie drukte he; welke? klanten zijn ook op vakantie

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 141437 op 16-08-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thund3r schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:39:
Ik heb hem vanmiddag gehaald :) Erg fijn ding, natuurlijk geen dode pixels of rare dingen tegen gekomen (momenteel, hopelijk blijft dit zo)

Wat ik erg vervelend vind is dat de FN op de plek zit van de Ctrl. kan ik dit softwarematig veranderen?
Kwestie van wennen waarschijnlijk. Ik ben er nu al zo aan gewend dat ik me nu vergis op m'n desktop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik gebruik de laptop vooral thuis. Als de laptop (vrijwel) continue aan het lichtnet zit, heeft het verwijderen van de accu dan zin voor de levensduur van de accu of is dat bij de huidige generatie laptops niet meer nodig? Zodra de accu vol is, geeft de laptop namelijk aan dat hij op AC power werkt. Wordt daarmee voorkomen dat de accu wordt opgeladen?
En sinds ik contact heb gehad met Asus heb ik geen enkel wit scherm meer gezien. Ben nu aan het twijfelen of ik de machine wel ga opsturen volgende week of het nog even afwacht.

[ Voor 21% gewijzigd door dvdhoek op 17-08-2005 00:13 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.