[Ervaringen] Asus A6 serie deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.231 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 09:38

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter

/me Het Asus A6 ervaringen topic - Deel 4 *

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/Centrino/Centrino.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/Centrino/Logo-Pentium-M.gif
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/A6/images/00.jpg

Introductie ...

Welkom bij het 4e deel van het Asus A6 ervaringen topic. Deel 1 zag het daglicht op 4 maart 2005 door nickpancamo. Die het topic opende om aan te geven dat er een alternatief was voor de Asus M6 serie die al ruim 1 jaar op de markt is op moment van schrijven.

Net zoals de M6 serie is de A6 serie in verschillende smaken te verkrijgen, namelijk de volgende: A6L, A6Vc, A6Va, A6V, A6K, A6U, A6G & A6Ne. In totaal zijn er dus 8 smaken, om te zien wat de grootste verschillen zijn heb ik deze in een tabel verwerkt. Zie hieronder:

Model:A6VcA6VaA6VA6K
CPU:Pentium-M, Dothan, 533MHzPentium-M, Dothan, 533MHzPentium-M, Dothan, 533MHzAMD Turion of Sempron Mobile
Chipset:Intel 915 PMIntel 915 PMIntel 915 PMSIS 756 + SIS 964L
Graphics:NVidia® GeForce™ 6200 with TurboCache™ supporting 256MB/512MB TurboCache™ MemoryATI Mobility™ Radeon™ X700, 128MB VRAMATI Mobility™ Radeon™ X700, 64MB VRAMNVidia® GeForce™ 6200 with TurboCache™ supporting 128MB
RAM:DDR2 533MHz SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GBDDR2 533MHz SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GBDDR2 533MHz SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GBDDR333 SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GB
Display:15.1" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA (1280*800) / WSXGA+ (1680*1050)15.1" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA (1280*800) / WSXGA+ (1680*1050)15.1" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA (1280*800) / WSXGA+ (1680*1050)15.1" SXGA+ & 15.4" WXGA/ WXGA+ Color Shine LCD Technology
Optical Drive:DVD-ROM: 8X DVD-ROM drive
DVD COMBO: 8X/ 24X24X24X (max.)
DVD-Dual: DVD-R/RW 4x/2x, DVD+R/RW 4x/2.4x
DVD-ROM: 8X DVD-ROM drive
DVD-ROM: 8X DVD-ROM drive
DVD/COMBO
CD-R/RW:24X/24X, CD-ROM:24X, DVD-ROM:8X
DVD-Dual
DVD-R/RW: 4X/2X or 8X/4X DVD+R/RW: 4X/2.4X or 8X/4X, CD-R/RW: 16X/10X or 24X/10X, DVD-ROM:8X, CD-ROM: 24X
Model:A6LA6UA6GA6Ne
CPU:Pentium-M, Dothan, 400MHzAMD Turion of Sempron MobilePentium-M, Dothan, 400MHzPentium-M, Dothan, 400MHz
Chipset:Intel 855GMSIS M760GX+964LIntel 855PMIntel 855GM
Graphics:Embedded Intel® 855GME VGAEmbedded SIS M760GX
SIS Mirage TM 2 Graphics Embedded
ATI Mobility™ Radeon™ 9700, 64MB VRAM Embedded Intel® 855GME VGA
RAM:DDR333 SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 1GB DDR333 SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GBDDR333 SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 1GBDDR333 SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 1GB
Display:15.1" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA (1280x800)15.1" XGA & 15.4" WXGA+15.1" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA (1280x800)15.1" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA (1280x800)
Optical Drive:CD-ROM: 24X, DVD-ROM 8X
DVD/COMBO
DVD-Dual
DVD-R/RW:8X/4X DVD+R/RW: 8X/4X, CD-R/RW: 24X/10X, DVD-ROM:8X, CD-ROM: 24X
DVD-ROM
CD-ROM: 24X, DVD-ROM 8X
DVD/COMBO
DVD-Dual
DVD-R/RW: 4X/2X or 8X/4X DVD+R/RW: 4X/2.4X or 8X/4X, CD-R/RW: 16X/10X or 24X/10X, DVD-ROM:8X, CD-ROM: 24X

DVD-ROM
DVD/COMBO
DVD-Dual

DVD/COMBO
DVD-Dual

Doel van dit topic:

Lekker ervaringen uitwisselen over deze mooie laptop, aangeven dat er nieuwe drivers uit zijn en troubleshooting. Ik zal proberen de grote & lastige problemen op mijn forum te verwerken, of anders kunnen jullie die zelf neerzetten. Dan kunnen andere A6 gebruikers makkelijker kijken of hun probleem al besproken is en wat de oplossing kan zijn. Als het daar niet te vinden is dan is het aan te raden om je probleem hier duidelijk te omschrijven zodat dit later verwerkt kan worden.

Makkelijk zoeken in dit topic:

Om iets makkelijk op te zoeken in dit topic en niet alle tig pagina's te hoeven doorzoeken doe het volgende, als je
/?limit=999

achter de thread-url zet krijg je alle posts te zien in dit huidige deel. Vervolgens met Ctrl-F zoeken of scrollen.

Vorige delen:

Notebook benchmark database

Kunnen jullie misschien jullie benchmarks daar posten :? Is namelijk wel een leuke database om jouw scores te vergelijken met de rest van de tweakers hier. :) Mijn score van mijn M6Ne staat er ook tussen, Mijn Score

Voor meer info over de Centrino/Pentium-M:
Voor de mensen die nog niets van het Centrino platform en de Pentium-M afweten verwijs ik naar het algemene Centrino topic.

De overige specs:

Card Reader
Build-in card reader support (SD/MMC/MS/MS PRO)

Fax/Modem/ LAN/ WLAN
Intel High Definition audio modem and 10/100/1000 Base T
PCI LAN on board
Pass and support worldwide regulation
IEEE 802.11b/g or IEEE 802.11a/b/g
Built-in Bluetooth™ (Optional)

Interface
1x EPP/ECP Parallel port/D-sub 25-pin
1 x Headphone-out jack
1 x Microphone-in jack
1 x Line-in Jack
1 x RJ11 Modem jack for phone line
1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert
4 x USB 2.0 ports, 1x IEEE 1394 port
1 x TV Out (S-Video)
1 x Type II PCMCIA 2.1 compliant
1 x SIR-115.2Kbps supported

Audio
Built-in Intel High Definition audio compliant audio chip, with 3D effect & full duplex
SoundBlaster Pro Compatible
Built-in stereo speakers (1W)

Battery Pack & Life
- 8 cells, 4800mAh, 71Whrs
- charging time: 4hrs/2.5hrs (System On/ Off) to 95%

AC Adapter
Output: 19 V DC, 3.42 A, 65W
Input: 100— 240V AC, 50/60Hz universal

Dimension & Weight
354 x 284 x 35.2 mm (W x D x H)
2.80 Kg (15", 8 cell battery pack)
2.85 Kg (15.4", 8 cell battery pack)

Supplied Accessories
Mouse
Carrying bag

Warranty & e-support
- 2-year limited global hardware warranty
- 1-year battery pack warranty
- On-line problem resolution through web interface (BIOS, Driver update)
- OS (Microsoft Windows XP) install/uninstall consultation
- Bundled software install/uninstall consultation
- ASUS software supporting (Liveupdate, Power 4 Gear+, ASUS Probe)

Nuttige Links:

Pricewatch Tweakers.net
Pricewatch voor Asus notebooks in heel de Benelux
Er zijn 8 versies van de ASUS A6 in de pricewatch, 14.1", 15.1" en 15.4" in verschillende configs. Dus neem zelf maar een kijkje.

Asus Global site:
A6 Series
A6L Series
A6Vc Series
A6Va Series
A6V Series
A6K Series
A6U Series
A6G Series
A6Ne Series

Overige links:
Duitse review met high res foto's

Fast And Furious Notebooks vs. Battery Life Drain, review van 4200, 5400, 7200 RPM notebook harddisks ten opzichte van performance.
[Laptops] Het Centrino topic deel 2

Plaatjes (clickable):

Disclaimer:

Alle info die ik hier heb gebruikt is afkomstig van de sites die hierboven vermeld staan en info die ik van jullie mede-tweakers heb. Alle plaatjes worden zelf gehost dus als je ze wilt gebruiken vraag het even in verband met traffic.

Tevens ben ik niet verantwoordelijk voor de info die hier verwerkt staat, mocht er iets niet kloppen ben ik bereikbaar via het e-mail adres in mijn profile.

Bij deze wil ik iedereen bedanken die bijgedragen heeft aan de info in deze topic.
Veel plezier in dit topic. Enjoy. :*)

[ Voor 5% gewijzigd door FongWan op 04-09-2005 02:21 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
DRIVERS, BIOS UPDATES, ETC !!!:

Zie hier voor de nieuwste downloads van de Asus site:
Algemene Downloads
A6L Series
A6Vc Series
A6Va Series
A6V Series
A6K Series
A6U Series
A6G Series
A6Ne Series

Zie hier voor de nieuwste Omega drivers:
Omega drivers voor je Ati

Zie hier voor de nieuwste Catalyst drivers:
Catalyst drivers, voor de desktop
Selecteer je OS, Graphics driver, Radeon Family
Hoe je die drivers moet modden voor gebruik op je notebook lees je hier

FAQ, Problemen, How to’s:

Onofficiële Asus notebook forum van mij.
Duitse review met high res foto's

Q: Alles werkt behalve die FN+F2 (BT en WiFi AAN/UIT), iemand een idee?
A: WiFi Console Installeren

Q: Kan iemand mij vertellen of de uitvoering zoals 4Launch de A6Va levert Bluetooth heeft of niet?
A: Ja, deze heeft Bluetooth

Q: Op dit moment heb ik nog te installeren WLAN Drivers en iets dat heet UGPZ - wat is dit ?
A: UGPZ zijn de bluetooth toshiba drivers

Q: mijn wifi connectie is erg instabiel, hij gaat van van 54 naar 24 en dan zo door naar 1, op mijn pc werkt wifi verder goed,nooit problemen. Zou mijn usr router niet lekker werken met intel proset?
A: Je hebt helemaal gelijk, je usr router werkt niet lekker met de intel proset. Hier hebben erg veel routers last van. Dit komt door een functie van intel die om stroom te besparen de snelheid terug klokt. Dit is volgens intel een functie, maar volgens iedereen die hier last heeft een defect. Gelukkig voor jou hebben alleen de 9.0.0 en de 9.0.1 versie er last van. Als je de laatste intel drivers download is je probleem opgelost.
En hier een linkje voor je laatste intel drivers: http://downloadfinder.int...D=1637&DwnldID=9003&agr=N

Q: Even over de garantie...moet ik dat hele boekje opsturen met een kopie van aankoop of hoe zit dat precies? Kan het niet helemaal volgen
A: Stuur het hele boekje op + een kopie van de factuur

Q: ik kan alleen de drivers van CD (Asus) installeren, en bijvoorbeeld geen Omegadrivers. Hoe dat kan is nog steeds een vraag voor me?
A: Dit probleem is op te lossen door bv de laatste catalyst drivers van ati te downloaden en dit met het programma mobility mod geschikt te maken voor mobility chips. Niet alle mobility's worden door ati ondersteund namelijk. En de x700 mobility wordt om een of andere vage reden ook niet goed ondersteund door de omega drivers... Lees deze site maar even: http://www.driverheaven.net/patje/

Q: Ik probeer er een SODIMM in te wurmen kan ik wel zeggen, maar hij glijdt er niet soepel in. Ik probeer hem met mijn nagels erin te drukken, net zo diep als de originele maar kan ik forceren tot ik een klik hoor oid?
A: Ik moest ook behoorlijk doordrukken voordat hij erin zat.. je moet hem eerst echt in die gleuf duwen en daarna pas naar beneden richting de onderkant van de laptop zegmaar. Je hoort geen klik, hij zit dan gewoon muurvast.

Q: Ik krijg mijn audio niet aan de praat
A: Download eens een driver van internet genaamd wdm_r123. Deze kan je bijvoorbeeld hier downloaden: http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=144738

Diverse Tips:

• Als je de Intel Wireless Utility volledig installeerd, kun je de volgende melding krijgen als je de manier waarop gebruikers zich aanmelden wil veranderen (Configuratiescherm --> Gebruikersaccounts --> De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen)
in windows XP: "Een programma of bestand zorg er voor dat de deze instellingen niet kunt veranderen: IWPDIGNA.DLL"

Ik wou dus graag de traditionele aanmeldscherm hebben van XP. Maar dat kon niet want dan kreeg ik die melding. Na de Installatie van De Intel Wireless Utility te hebben aangepast door "Single Sign on" uit de installatie te halen.

• Misschien nog een tip voor de zorgzame bezitters van deze laptop, of welke dan ook. Voor een verbeterde warmteafvoer en bescherming heb ik deze besteld bij Informatique

http://www.adapt-it.org.u...gtonnotebookriserplus.asp

Als je er speciaal naar informeert per mail kun je ze apart bestellen voor 29 euro incl. At your service

• HD is trouwens zeer gemakkelijk te verwijderen. HD zit met 1 schroef vast, na het verwijderen van het deksel hoef je alleen een klein zwart blokje te verwijderen en dan kun je de HD zo uit de connector duwen

• voor allerlei nuttige info over temperaturen etc Everest Home, te downloaden via www.lavalys.com.

Met dank aan .AFCA. :)

Fresh install guide:
Anoniem: 116146 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:28:
Mijn installatie volgorde:

• Drivers installeren
• LAN (Marvell Yukon 10/100/1000 Mbit) (cd)
• Reboot
• Chipset driver (Intel.com)
• Reboot
• Videodriver (vanaf cd) + ATI MOD
• Reboot
• Windows Updates
• Reboot
• Audio driver (vanaf internet)
• SD card driver (vanaf internet)
• Wireless driver (vanaf intel.com)
• Modem driver (vanaf cd)
• Camera driver + Video security (vanaf cd)
• Touchpad (vanaf cd)
• ATKACPI (vanaf cd)
• Reboot
• Voor audio nog eens reboot
• Bluetooth (vanaf cd)
• Asus Utilitys (Video security, mail check, screensaver,) (vanaf cd)

En dat werkt, geen gekke dingen enz.
POLLS: (met dank aan Sluuut)

Poll: Had jij een dode pixel?
Ja, gelijk
Ja, later pas
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=86826&layout=2&sort=prc

Poll: Heb je een mankement gehad? Dode pixels tellen NIET mee!
Ja, het beruchte witte scherm
Ja, iets anders
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=86827&layout=2&sort=prc

Poll: Voor mensen die het witte-scherm probleem hebben gehad, is dit probleem teruggekomen na reparatie?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=86828&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Voor mensen waarvan hun Asus laptop ter reparatie is geweest, hoe land heeft dit geduurd?
1 t/m 2 dagen
3 t/m 4 dagen
5 t/m 6 dagen
7 dagen of meer
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=86829&layout=2&sort=prc

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 11:54
Waarom nu al deel 4??? Tweakers heeft de gewoonte omdat pas bij 1000 posts te doen hoor... 8)7

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Omdat dat namelijk al een hele tijd de regel is in CSL ... anders had ik ook wel tot 1000 laten doorgaan.
Zie ook CSL policy.
Nieuw HGM decreet: topics gaan vanaf heden bij ca. 500 posts dicht! Reden is met name om de zogenaamde 'Grote xxx topics' enigszins binnen de perken te houden en de zoek- en leesbaarheid hiervan iets te verhogen. Daarnaast is het zoals in de post hierboven al gezegd niet meer de bedoeling dat iemand 'sneaky' z'n simpele vraagjes er gaat posten, daar is een dergelijk Ervaringen of Discussie topic niet voor bedoeld! Beperkt tot info, serieus omschreven ervaringen en reviews moeten 500 posts afdoende zijn. Na overleg kan eventueel een deel 2 worden begonnen maar dit is in beginsel niet de bedoeling, althans niet zonder overleg (i.v.m. wildgroei of dubbele topics).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:30
Raven- schreef op zondag 04 september 2005 @ 01:56:
[...]

[...]

Vraag is alleen of je als particulier of bedrijf zo'n duurt produkt bij een relatief onbekende winkel als deze wil kopen. Ze hoeven maar failliet te gaan of te verdwijnen (zoals hun voorganger) en je kan dingen zoals garantie zelf gaan oplossen. Dan ga ik toch liever voor een meer gevestigde winkel zoals 4launch en dan iets meer betalen.

Ik wil deze laptop zelf ook gaan aanschaffen, maar doe dit liever niet bij laptops4u. Mede omdat ik net uit een lastige kwestie ben verwikkeld waar ik na 4mnd eindelijk een rma geval heb teruggekregen (DOA) van een winkel vergelijkbaar als laptops4u. (nieuw, goedkoop, etc) Rechtshulp moest er aan te pas komen. Kijk dus goed uit waar je koopt... vooral met dit soort nieuwe zaakjes.
Gelukkig maar dat Asus zelf een pick-up & return-garantie heeft. :) Bij garantie-zaken heb je niks met Laptops4U te maken, omdat dat door Asus zelf wordt geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110668

Daar zit wel wat in maar zolang ik onder rembours betaal en de garantie toch via Asus loopt voel ik me veilig.. :) Wel is het zo dat ik tegenwoordig uitkijk waar ik koop, vooral onder vooruitbetaling. Ben namelijk €200 6 maand geleden kwijt geraakt aan Tweakstore. Ze zijn failliet gegaan en mn geld komt dus niet terug. Er zijn wel van die advocaten mee bezig die mj brieven sturen op hoeveel geld ik nog recht heb, maar ik weet toch dat het nooit meer terug komt. Belasting en bank gaan voor en dan is het geld toch al op. Helaas voor mij.. :(

Edit: Ik heb even gekeken bij 4launch maar daar geven ze sowieso al te weinig info over de specs, de Asus A6V kost daar 1196,- wat opizch niet veel is, maar dan zet ik mijn vraagtekens bij de HDD.. :? Is dit 4200 rpm of 5400 rpm? 8)7

Edit 2: Heeft de Asus ook zo'n Glare schermpje? Of nog zo'n oud goedkoop lijkend schermpje?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 110668 op 04-09-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 13:02
Wellicht interessant voor de twijfelaars: 4Launch kan nu ook standaard meer geheugen meeleveren (tegen meerprijs van 16 euro voor het inzetten)... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Volgens Asus probe blijft de fan 2200 toeren maken, zelfs bij idle, hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31660

Anoniem: 110668 schreef op zondag 04 september 2005 @ 10:41:

Edit: Ik heb even gekeken bij 4launch maar daar geven ze sowieso al te weinig info over de specs, de Asus A6V kost daar 1196,- wat opizch niet veel is, maar dan zet ik mijn vraagtekens bij de HDD.. :? Is dit 4200 rpm of 5400 rpm? 8)7

Edit 2: Heeft de Asus ook zo'n Glare schermpje? Of nog zo'n oud goedkoop lijkend schermpje?
De versie van +/- 1200,- heeft er standaard een 80 GB 4200 RPM schijf inzitten

En ja, het scherm blinkt mooi door de Glare :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81049

dolby schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:12:
Volgens Asus probe blijft de fan 2200 toeren maken, zelfs bij idle, hebben jullie dat ook?
Ik ben ook aan het kijken naar een Asus notebook. Of de M6Va of de A6Vc (voordeel, meer voor minder, echter wel ietsjes zwaarder). Ik las in de duitste review dat de fan inderdaad blijft draaien. Is het een remoerige laptop?

Heeft deze notebook daarnaast ook de mogelijkheid om de optical drive te vervangen door een tweede batterij?

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 81049 op 04-09-2005 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Anoniem: 81049 schreef op zondag 04 september 2005 @ 12:35:
[...]

Ik ben ook aan het kijken naar een Asus notebook. Of de M6Va of de A6Vc (voordeel, meer voor minder, echter wel ietsjes zwaarder). Ik las in de duitste review dat de fan inderdaad blijft draaien. Is het een remoerige laptop?

Heeft deze notebook daarnaast ook de mogelijkheid om de optical drive te vervangen door een tweede batterij?
Bij 2200 toeren is het heel zachtjes, menig hard disk maakt meer lawaai, bij 3xxx toeren kun je hem goed horen, maar dat doet ie zelden, was een dvdtje aan het branden en wat andere dingen aan het doen en toen ging ie naar de 3xxx toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81049

dolby schreef op zondag 04 september 2005 @ 12:51:
[...]

Bij 2200 toeren is het heel zachtjes, menig hard disk maakt meer lawaai, bij 3xxx toeren kun je hem goed horen, maar dat doet ie zelden, was een dvdtje aan het branden en wat andere dingen aan het doen en toen ging ie naar de 3xxx toeren.
Ok bedankt voor je snelle reactie. En kun je de optische drive ook vervangen door een extra batterij (zoals bij de M6Vc?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Ja dat zal wel kunnen denk ik, is allemaal dezelfde behuizing.
Moet toch ff beter opletten waar ik op reageer. 8)7 Tijd voor een kop koffie.

Je kan anders ook een mailtje richting de webwinkel sturen waar je hem wilt halen of naar Asus. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door FongWan op 04-09-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-05 18:58
^ Die vraag heb je al gesteld.
In het vorige topic staat het antwoord.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
objectief2 schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:00:
Wellicht interessant voor de twijfelaars: 4Launch kan nu ook standaard meer geheugen meeleveren (tegen meerprijs van 16 euro voor het inzetten)... :)
Dat is veel te duur. € 16 voor nog geen minuut werk (2 schroefjes losschroeven, geheugen infrotten, 2 schroefjes vastschroeven et voila).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Het is behoorlijk laag in vergelijking tot andere winkels hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoyriderZZ
  • Laatst online: 07-05 15:09
Ik lees dat er soms een 4200 rpm schijf inde A6v zit. Ik ging er van uit dat ik een 5400 rpm schijf had maar waar kan ik dat controleren? In de systeemeigenschappen en sisoft sandra zie ik het niet staan of kijk ik gewoon verkeerd?
SiSoftware Sandra: Harde Schijf : IC25N080ATMR04-0 (75GB)

[ Voor 12% gewijzigd door JoyriderZZ op 04-09-2005 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Men tikt dat nummer in op google en ziet dit:

Hitachi IC25N080ATMR04-0 Travelstar 80GN. 2,5", 80,00 GB, 4200 RPM, 12 ms, UDMA100, 8 MB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Zit toch ook gewoon een grote sticker met alle specs op je laptop?? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Rossi46 schreef op zondag 04 september 2005 @ 16:17:
Zit toch ook gewoon een grote sticker met alle specs op je laptop?? B)
Ja, maar als je de laptop-configuratie hebt gewijzigd, klopt dat dus niet meer helemaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoyriderZZ
  • Laatst online: 07-05 15:09
Thanx! Dat is balen dus. Op die stickers stond dat trouwens niet volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derijk626
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-03 22:10
dolby schreef op zondag 04 september 2005 @ 12:51:
[...]

Misschien een stomme vraag hoor, maar in mijn versie van Asus Probe zie ik nergens het toerental van de fan... Bij CPU Fan State staat alleen "On" en dat was me al duidelijk (de fan draait altijd).. Hoe kom ik bij het toerental? Ik heb Asus Probe v2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
derijk schreef op zondag 04 september 2005 @ 18:29:
[...]

Misschien een stomme vraag hoor, maar in mijn versie van Asus Probe zie ik nergens het toerental van de fan... Bij CPU Fan State staat alleen "On" en dat was me al duidelijk (de fan draait altijd).. Hoe kom ik bij het toerental? Ik heb Asus Probe v2.11
Asus NB Probe v 3.0.0005 laat oa het toerental zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
dolby schreef op zondag 04 september 2005 @ 20:32:
[...]

Asus NB Probe v 3.0.0005 laat oa het toerental zien.
Eeh waar vind je deze versie, ik zie ook alleen 2.11? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
De drivers voor de webcam (BisonCam) die Windows Update adviseert moet je NIET installeren. Bij mij is de webcam daarmee flink op achteruit gegaan. Ik heb inmiddels de originele drivers op de cd weer geinstalleerd.

Het valt me wel op dat de microfoon een zeer groot bereik heeft.
objectief2 schreef op zondag 04 september 2005 @ 20:58:
[...]

Eeh waar vind je deze versie, ik zie ook alleen 2.11? ;)
http://www.google.com/sea...UTF-8&q=asus%20nb%20probe
1e hit: http://support.asus.com/d...aspx?product=3&model=Z61A
2e download: ASUS NB Probe utility V3.0.0013

;)

[ Voor 46% gewijzigd door Mawlana op 04-09-2005 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116146

Heeft er trouwens iemand problemen met het scrollen binnen FireFox? (via touchpad) In IE doet hij het namelijk wel maar in FF niet. Is dit een kwestie van FF instelling of van de touchpad zelf?

Het scroll-blokje komt wel maar scrollen lukt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Vraag is alleen of je als particulier of bedrijf zo'n duurt produkt bij een relatief onbekende winkel als deze wil kopen. Ze hoeven maar failliet te gaan of te verdwijnen (zoals hun voorganger) en je kan dingen zoals garantie zelf gaan oplossen. Dan ga ik toch liever voor een meer gevestigde winkel zoals 4launch en dan iets meer betalen.

Ik wil deze laptop zelf ook gaan aanschaffen, maar doe dit liever niet bij laptops4u. Mede omdat ik net uit een lastige kwestie ben verwikkeld waar ik na 4mnd eindelijk een rma geval heb teruggekregen (DOA) van een winkel vergelijkbaar als laptops4u. (nieuw, goedkoop, etc) Rechtshulp moest er aan te pas komen. Kijk dus goed uit waar je koopt... vooral met dit soort nieuwe zaakjes.
Ik denk dat een webwinkel vooral geschikt is om het product relatief goedkoop aan te schaffen. Voor vedrere service zul je je denk ik toch naar de fabrikant moeten wenden. Lees er ook maar eens de garantie voorwaarden op na op de verschillende websites van de webwinkels. Ik verwacht hierin weinig verschil tussen 4Launch en Laptops4U.

[ Voor 4% gewijzigd door dvdhoek op 04-09-2005 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140305

Weet iemand hoelang de accuduur van de A6Vc en A6Va is? Heb op google rot gezocht maar kon nergens vinden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Anoniem: 140305 schreef op zondag 04 september 2005 @ 23:17:
Weet iemand hoelang de accuduur van de A6Vc en A6Va is? Heb op google rot gezocht maar kon nergens vinden. 8)7
Heb hier een aantal keer gelezen dat het maximaal 3 uur is. Valt toch wel een tikje tegen t.o.v. de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86072

beste mensen,

Ik heb een klein vraagje over deze flaptop, ik wil zelf een nieuwe laptop aanschaffen.
Maar, ik heb de keuze uit 2
de acer 1692 en deze asus.
Bijden zijn ze even duur maar ik zat met dat iritante scherm van die acer, dit scherm glanst namelijk zo erg dat je jezelf er in zou kunnen scheren :( qua specs is hij toch wel wat beter.
mijn vraag was of het "glare" scherm van asus ook zo vreselijk spiegelt als dat van acer :( want dat is eigenlijk de enige reden waarom ik de asus boven de acer zou verkiezen :( .
Toch stiekem ook wel een beetje de behuizing maarjah :)

tnx menzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog een vraagje mensen.. Waarom moet ik in vredesnaam 35 euro verzendkosten betalen? :? Die laptop weegt bij lange na geen 10 kg, of ligt dat aan mij en is de doos met muis en tas zo zwaar? 8)7

Ik ben het er niet mee eens en ga dus ook bellen morgen/vandaag! :) , moesten jullie ook 3,- betalen?

Kijk: http://www.laptops4u.nl/l...ngsmogelijkheden&pagina=6

Edit: het is alleen zo bij die superaanbieding 1, moet een fout zijn neem ik aan.. :/

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 110668 op 05-09-2005 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Anoniem: 86072 schreef op zondag 04 september 2005 @ 23:47:
beste mensen,

Ik heb een klein vraagje over deze flaptop, ik wil zelf een nieuwe laptop aanschaffen.
Maar, ik heb de keuze uit 2
de acer 1692 en deze asus.
Bijden zijn ze even duur maar ik zat met dat iritante scherm van die acer, dit scherm glanst namelijk zo erg dat je jezelf er in zou kunnen scheren :( qua specs is hij toch wel wat beter.
mijn vraag was of het "glare" scherm van asus ook zo vreselijk spiegelt als dat van acer :( want dat is eigenlijk de enige reden waarom ik de asus boven de acer zou verkiezen :( .
Toch stiekem ook wel een beetje de behuizing maarjah :)

tnx menzen
Zo te horen heb je nog nooit op een laptop met een "glare" scherm gewerkt. Je hebt alleen last van t spiegel-effect als er een lichtbron op scherm schijnt vanuit dezelfde hoek als je ogen. Want dan spiegelt het dus (duh... :)) Buiten in de felle zon spiegelt het ook goed, maar een traditoneel "mat" scherm is nog veel slechter in de zon.
Je kan er verder vanuit gaan dat het Asus scherm evenveel spiegelt als die van de Acer. Ik heb zelf die 1692, heb ervaring met Toshiba en Siemens glare-schermen en ze spiegelen allemaal evenveel.

[ Voor 4% gewijzigd door Rossi46 op 05-09-2005 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^ oke ik snap wat er hierboven gezegd wordt maar toch:
een ex- klasgenoot van me heeft de asus en die zegt me dus dat deze veel minder spiegelt als de acer terwijl het in theorie idd de zelfde monitoren zouden moeten zijn bijde met "glare".

Maar ik zou het jammer vinden als ik nu de asus E 1199 zou kopen ipv de acer E 1200 +/- want als ze beiden even erg glansen dan is dat dus niet meer mijn punt om om die reden een andere laptop te kopen dus dan kan ik beter voor de vele malen betere specs van de acer gaan :)

plz help me out here :( moet eigenlijk vandaag beslissen dan heb ik hem deze week in huis :)

tnx menzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Ze spiegelen allebei evenveel, want ze gebruiken dezelfde techniek. Alleen Sony is anders, die gebruiken namelijk 2 backlights in plaats van Acer & Asus die 1 backlight gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

owke tnx voor het duidelijke antwoord, ik heb me nu ook even georienteerd en denk dat het dan toch maar de acer wordt vanwege de prijs / kwaliteit verhoudingen :)

maar hoe zit het eigenlijk met buiten werken met een laptop met "glare" scherm ??
je kan natuurlijk zeggen nou, dan ga je toch met je gezicht naar de zon zitten ipv met je rug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Inderdaad. Ik heb met dit weer, volle zon, ongeveer 2 weken geleden buiten getest met een film. Je meot het scherm niet tegen de zon in zetten want dan zie je alleen maar stof...

Als je hem andersom zet is het nog redelijk te volgen, maar niet optimaal. Maargoed geen enkele laptop kan dat.. Ik had voorheen ook een Asus maar dan met een normaal scherm, waar gewoon 0,0 op was te zien met zoveel zon. Op deze is het nog half te volgen.

Binnen heb ik totaal geen last van weerspiegeling, alleen als je iets zwarts hebt (wallpaper bijvoorbeeld) dan zie je soms wat weerspiegelen.

Verder is de helderheid absoluut beter dan elk normaal TFT scherm. Kleuren komen duidelijker over terwijl het helemaal niet over-done is, zoals bijvoorbeeld een Sony TV in vergelijking met een Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 10:29

TheFruitNerd

iets met fruit

Anoniem: 86072 schreef op maandag 05 september 2005 @ 10:51:
owke tnx voor het duidelijke antwoord, ik heb me nu ook even georienteerd en denk dat het dan toch maar de acer wordt vanwege de prijs / kwaliteit verhoudingen :)

maar hoe zit het eigenlijk met buiten werken met een laptop met "glare" scherm ??
je kan natuurlijk zeggen nou, dan ga je toch met je gezicht naar de zon zitten ipv met je rug :)
Ook al heeft de Acer een grotere harde schijf en meer geheugen, er zit geen webcam en bluetooth in. Tevens is (naar mijn mening) de behuizing een stuk minder. Maar ook heb je bij Acer maar een jaar garantie, bij de Asus 2 jaar.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
TheFruitNerd schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:56:
[...]

Ook al heeft de Acer een grotere harde schijf en meer geheugen, er zit geen webcam en bluetooth in. Tevens is (naar mijn mening) de behuizing een stuk minder. Maar ook heb je bij Acer maar een jaar garantie, bij de Asus 2 jaar.
Maar die kan je voor minder dan 100 euro uitbreiden naar 3 jaar... Zo zijn er altijd pro's en contro's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Rossi46 schreef op maandag 05 september 2005 @ 12:48:
[...]

Maar die kan je voor minder dan 100 euro uitbreiden naar 3 jaar... Zo zijn er altijd pro's en contro's...
In dat geval kost de Acer dus € 1300, en derhalve € 100 duurder dan de Asus. Wel met 1 jaar langer garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die zijn uiteraard geinstalleerd. Het scrollen in IE en andere programmas werkt goed behalve in FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Anoniem: 116146 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:04:
[...]

Die zijn uiteraard geinstalleerd. Het scrollen in IE en andere programmas werkt goed behalve in FF.
Met de nieuwe versie geinstaleerd vanaf de website van synaptics scrolt firefox bij mij gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31660

hmm, misschien ligt het wel aan de decoder software maar als ik een dvdtje wil bekijken via de laptop is het geluid ontzettend zacht (Origineel & Gekopieerde). Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
In de meeste DVD afspeel software kan je sound boosting aanzetten.. Bij de audio codecs. Of een equalizer en dan meer dB toevoegen. Geluid vervormt niet want de speakertjes kunnen gewoon harder en gaan dus niet overstemmen oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:22
Anoniem: 110668 schreef op maandag 05 september 2005 @ 00:44:
Ik heb nog een vraagje mensen.. Waarom moet ik in vredesnaam 35 euro verzendkosten betalen? :?
die verzendkosten van 35 euro klopt wel, het is een soort prijscompensatie omdat ze anders te weinig verdienen op deze laptop, wanneer je er meer dan 3 afneemt heb je wel lagere verzendkosten.

Heb hem ook besteld, en ga hem donderdag als dat mogelijk is ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo iedereen! Door de verzendkosten heb ik besloten toch een andere te bestellen vannochtend. Dus heb ik besloteen die andere aanbieding van 1549 te nemen met 2 GB ram en PM750! :)

Egt geweldig snelle service! Heb ehm vannochtend besteld en hij ligt al bij de TPG omdat er geen koerier van hun kwam in Groningen! :) Nu doen ze het via de TPG.. Heb ehm morgen al als het goed is.. Dus een levertijd van 1 dag, helemaal top en mijn dag kan niet meer stuk! :9~ Top bedrijf die laptops4u! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 110668 op 06-09-2005 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik hoop voor je dat TPG zorgvuldig omgaat met je (behoorlijk) dure zending. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149219

Wolf87 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:01:
[...]

die verzendkosten van 35 euro klopt wel, het is een soort prijscompensatie omdat ze anders te weinig verdienen op deze laptop, wanneer je er meer dan 3 afneemt heb je wel lagere verzendkosten.

Heb hem ook besteld, en ga hem donderdag als dat mogelijk is ophalen.
Er staat bij superaanbieding1 "minimale afname 3 stuks", maar begrijp ik nu goed dat het wel mogelijk is om er slechts 1 te bestellen, en als ik hem zelf op kom halen gewoon de geadverteerde prijs betaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf87
ik heb hem besteld bij laptops4u en heb aangegeven dat ik hem wil ophalen en dan hoef je "maar" € 1375,00 te betalen
volgens de factuur, dus dat zal dan ook wel zo zijn

[ Voor 23% gewijzigd door Wolf87 op 06-09-2005 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 15:59

Pubbert

random gestoord

Rossi46 schreef op zondag 04 september 2005 @ 23:24:
[...]

Heb hier een aantal keer gelezen dat het maximaal 3 uur is. Valt toch wel een tikje tegen t.o.v. de concurrentie.
Na spelen met Centrino Hardware Control (softwarematig het voltage verlage) omdat de marge qua voltage op een Pentium-M er hoog is (standaard 1,0v op een multiplier van 6x, terwijl ik nu werk met een voltage van 0,7 opdezelfde multiplier) kom ik uit op zo'n 3 uur en 3 kwartier met battery saving en wifi uit.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik ben momenteel een systray-applicatie aan het maken om de Leds (Mail + Wireless) aan te spreken zodat ik niet gebonden zit aan een mailcient en dat wireless-ding van Intel. De bedoeling is dus dat die applicatie zelf je mailbox(en) gaat controleren op nieuwe mail, en ook nog eens kijkt of je WLAN (van Windows XP zelf) aan staat en aan de hand daarvan de ledjes aan en uit zet.

Is hier animo voor? Zoja, dan zorg ik ervoor dat ik het niet al te 'persoonlijk' maak. :)

Ik kan de LED'jes inmiddels aansturen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mawlana op 06-09-2005 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149219 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:21:
[...]

Er staat bij superaanbieding1 "minimale afname 3 stuks", maar begrijp ik nu goed dat het wel mogelijk is om er slechts 1 te bestellen, en als ik hem zelf op kom halen gewoon de geadverteerde prijs betaal?
Je kunt prima 1 bestellen, allen je moet wel de verzendkosten van de 3 laptops betalen. Dat is €35 ipv €14.50. Dus dan heb je voor €1410,- zo'n mooi laptopje! :)

@ sylvesterrr: Aangezien ik mijn laptop nog niet heb weet ik niet helemaal waar het over gaat. Maar zoals ik het lees heeft de Asus ledjes die nieuwe mail enzo aangeven maar alleen werken met met software. Het zou heel fijn zijn als een simpel alternatief programma deze leds kan aansturen zonder speciale software. Maar gewoon de windows WLAN driver aangezien ik die altijd gebruik! :) Ik hoop adt het lukt en alvast heel erg bedankt! :)

En ik hoop idd dat TPG een beetje zorgvuldig met mn Asus om gaat. Maar ja, anders DOA he! :) Hoop niet dat het zover komt en dat ie gewoon goed verpakt is zodat alles prima aankomt!

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 110668 op 06-09-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Thund3r schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:27:
[...]

Na spelen met Centrino Hardware Control (softwarematig het voltage verlage) omdat de marge qua voltage op een Pentium-M er hoog is (standaard 1,0v op een multiplier van 6x, terwijl ik nu werk met een voltage van 0,7 opdezelfde multiplier) kom ik uit op zo'n 3 uur en 3 kwartier met battery saving en wifi uit.
Erg prettig programma dit en werkt inderdaad ideaal met een derde minder voltage. Weet jij, of iemand anders of het ook mogelijk is om de bussnelheid iets te verhogen met een bepaald programma >:) ?? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79532

sylvesterrr schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 23:19:
Ik ben momenteel een systray-applicatie aan het maken om de Leds (Mail + Wireless) aan te spreken zodat ik niet gebonden zit aan een mailcient en dat wireless-ding van Intel. De bedoeling is dus dat die applicatie zelf je mailbox(en) gaat controleren op nieuwe mail, en ook nog eens kijkt of je WLAN (van Windows XP zelf) aan staat en aan de hand daarvan de ledjes aan en uit zet.

Is hier animo voor? Zoja, dan zorg ik ervoor dat ik het niet al te 'persoonlijk' maak. :)

zeker interesse voor!
Anders maak je even een poll, raakt topic niet zo ' vervuilt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148495

mensen. laatst had ik gepost dat ik problemen had met mijn draadloze verbinding. toen werd me aangeraden om de intel updates te gebruiken.

maar waar kan ik die updates vinden. heeft miss iemand een link

bvd

jeroen coppens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:08
www.intel.com :?
En check anders gewoon de startpost eens. Een beetje moeite doen kan echt geen kwaad hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo iedereen! Ik heb mn Asus binnen! :) Wat een mooi ding! Alleen ik kan de volume knop niet vinden.. ;) Iemand?

Ik ben nu Windows XP Pro aan het installeren.. :) Het is dus deze geworden:
Intel Pentium M 750 1.86GHz
2 x 1024MB RAM = 2GB RAM :)
80GB 5400rpm schijf
X700 128MB

Leuk Logitech muisje zit erbij zeg!

En 0 dode of slechte pixels! :) Ondanks de TPG! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149219

Is de A6va ook ergens zonder besturingssysteem te koop? Zou weer wat schelen aangezien ik hier nog XP heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:54

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Anoniem: 110668 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:07:
...

En 0 dode of slechte pixels! :) Ondanks de KPN! :P
Hebben ze die laptop doorgefaxt dan?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha, das een goeie.. :) Nee, ik bedoel de TPG.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf87
Anoniem: 149219 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:10:
Is de A6va ook ergens zonder besturingssysteem te koop? Zou weer wat schelen aangezien ik hier nog XP heb liggen.
kan je bij bijvoorbeeld laptops4u niet vragen of je hem zonder besturingssysteem mag aanschaffen, want hij wordt ook appart gefaktureerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Hallo iedereen! Ik heb mn Asus binnen! :) Wat een mooi ding! Alleen ik kan de volume knop niet vinden.. ;) Iemand?

80GB 5400rpm schijf
X700 128MB

Volume knop = Fn + F11/F12.
Anoniem: 149219 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:10:
Voorheen kon dat wel altijd bij MyCom maar nu kon dat ineens niet meer.. Tenminste, het zou wel kunnen maar dan zou je geld toe moeten betalen omdat ze het als service doen, de software eraf halen. Rare lui. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Bij Laptops4U wordt ie toch zonder OS geleverd? Ik hem 'em iig zonder OS aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 10:42

Zeeuw

5.6

Ik heb een mooi lilliput (touchscreen VGA scherm) gekocht.
Nu wil ik em aansluiten, ik krijg alleen mijn achtergrond te zien, dus geen startbalk of icoontjes...

Ook met opstarten, ik krijg wel het opstartscherm te zien, maar niet het inlogscherm.

Ik heb de nieuwste drivers, van ati.

Als ik op herkennen klik dan geeft hij wel een 2 in het beeld...maar hoe krijg ik de rest erop?

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf87
sylvesterrr schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:16:
Bij Laptops4U wordt ie toch zonder OS geleverd? Ik hem 'em iig zonder OS aangeschaft.
dat d8 ik eerst ook, maar was net ff op de website aan het kijken en dat hadden ze veranderd, bij elke versie zit nu standaard windows xp home.

morgen ff naar eethen toe om hem op te halen (kom uit hillegom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78106

Ik zit te denken om de asus A6Va aan te schaffen.
hebben alle a6va zo'n mooi glimmend scherm of kan dat ook nog verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 09:55
Zeeuw schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:26:
Ik heb een mooi lilliput (touchscreen VGA scherm) gekocht.
Nu wil ik em aansluiten, ik krijg alleen mijn achtergrond te zien, dus geen startbalk of icoontjes...

Ook met opstarten, ik krijg wel het opstartscherm te zien, maar niet het inlogscherm.

Ik heb de nieuwste drivers, van ati.

Als ik op herkennen klik dan geeft hij wel een 2 in het beeld...maar hoe krijg ik de rest erop?

tja denk dat dit vrij logisch is he :P je touchscreen is geen breedbeeld. Je zult dus de resolutie op 1024x768 moeten zetten (in ieder geval NIET breedbeeld) bijvoorbeeld

oops geloof dat je moet kijken naar bureaubladuitbreiding naar je 2e scherm. Dat moet je ff ergens uitvinken :)

[ Voor 9% gewijzigd door savale op 07-09-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Wolf87 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:29:
[...]

dat d8 ik eerst ook, maar was net ff op de website aan het kijken en dat hadden ze veranderd, bij elke versie zit nu standaard windows xp home.

morgen ff naar eethen toe om hem op te halen (kom uit hillegom)
Hmm, idd. De BTO-versie is duidelijk duurder geworden. Ik ben blij dat ik 'm op tijd heb besteld (M740/512MB/40GB4200/2200BG/pixelgarantie) voor € 1212,50 incl. verzendkosten.

Het valt me net op dat ik een 60GB 4200rpm schijfje heb gekregen ipv 40GB 4200rpm schijfje. :o Op de factuur staat 60GB, maar op de order-informatie staat 40GB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Weet iemand waar je accesoires (accu, netvoeding) voor de A6 series vind?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep.. Ik ben hardstikke blij met mn laptopje! :) En die muis is fijn die je erbij kreeg, zo'n klein Logitech muisje! :) Ook vind ik de tas er stoer uit zien! :)

Tot nu toe nog geen problemen.. :) Alleen dat ik er niet vanaf kan blijven! :+

Ik zou ook nog wel een extra adaptertje willen.. 1 voor in mn schooltas en die ander gewoon voor thuis.. :9

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 110668 op 07-09-2005 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Uit het vorige topic:
iBenshi schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:46:
[...]

Ik heb pas een keer op de accu iets over de 3 uur gehaald. En dan heb ik alleen een beetje zitten internetten. Ga je meer dingen doen zoals film kijken, muziek luisteren e.d. dan gaat dat dus echt ten koste van de accuduur. Wat betreft de extra AC Adapter: kijk hier even. Goeie toko!
Een extra AC Adapter is best duur: http://www.replacedirect....=ASUS&cmodel=A6000&ctype= :|

[ Voor 14% gewijzigd door Mawlana op 07-09-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb wel iets vreemds gevonden nu.. Ik heb via de Windows setup alle schijven verwijdert en nieuwe partities gemaakt en daarna Win XP Pro erin gezet. Allemaal geen probleem maar nu staat er aldoor bij het opstarten een keuzemenu met 2x Win XP Pro, waarvan 1 Win XP maar werkt. Terwijl hiervoor Home erin zat maar als je alles moet het toch goed zijn?

Natuurlijk weet ik wel hoe je deze 2e Win XP Pro verwijdert maar ik vraag me af hoe het komt.. 8)7 Waarom staat het er 2 keer in? :?

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

DeX

Iemand al dit muisje in het oog? Ik weet even niet precies welke BT Systeem op de A6VA zit, maat volgens mij is dat wel de Broadcom toch? Of was het Wicom?

Eindelijk een BT logitech muisje voor de notebook. Wel raar dat je er géén ontvanger bijkrijgt. Dat houd in dat hij echt alleen op een BT enabled PC/notebook kan. Best beperkend, maar het lijkt me best een leuk muisje.

• Sluuut
Anoniem: 78106 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:58:
Ik zit te denken om de asus A6Va aan te schaffen.
hebben alle a6va zo'n mooi glimmend scherm of kan dat ook nog verschillen?
Waarom zouden 2 dezelfde laptops andere schermen hebben? Ze zijn gewoon identiek hetzelfde, het enige verschil kan een dode (sub)pixel zijn.
Anoniem: 110668 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 23:19:
Heb wel iets vreemds gevonden nu.. Ik heb via de Windows setup alle schijven verwijdert en nieuwe partities gemaakt en daarna Win XP Pro erin gezet. Allemaal geen probleem maar nu staat er aldoor bij het opstarten een keuzemenu met 2x Win XP Pro, waarvan 1 Win XP maar werkt. Terwijl hiervoor Home erin zat maar als je alles moet het toch goed zijn?

Natuurlijk weet ik wel hoe je deze 2e Win XP Pro verwijdert maar ik vraag me af hoe het komt.. 8)7 Waarom staat het er 2 keer in? :?
Dan heb je boot.ini laten staan. Daarin word nog verwezen naar de Windows XP Home versie die er niet meer (of gedeeltelijk) op staat.

@DeX: Ik weet alleen dat er een Toshiba Bluetooth adapter inzit met zuigende software heb het dan ook niet geinstalleerd. Volgens mij is 't Broarcom maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen :/

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 10:42

Zeeuw

5.6

savale schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:55:
[...]

tja denk dat dit vrij logisch is he :P je touchscreen is geen breedbeeld. Je zult dus de resolutie op 1024x768 moeten zetten (in ieder geval NIET breedbeeld) bijvoorbeeld

oops geloof dat je moet kijken naar bureaubladuitbreiding naar je 2e scherm. Dat moet je ff ergens uitvinken :)
ik heb het 2de scherm op 800*600, meer pakt ie nie, dan krijgik zwart beeld

En die optie van buroblad uitbreiden kan ik wel aanvinken, maar dan moet ik eerst alles van me laptop naar me lilliput scherm slepen, dus het is zegmaar een uitgebreid buroblad

en de optie Dit apparaat als hoofdmonitor gebruiken kan ik niet aanvinken

[ Voor 17% gewijzigd door Zeeuw op 08-09-2005 12:21 ]

Read the badge, Bitch!

Hallo iedereen!

Waar is de ATKACPI driver voor?

• Mawlana
Anoniem: 110668 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:12:
Hallo iedereen!

Waar is de ATKACPI driver voor?
Voor de ledjes en de hotkeys.

Zo de Firefox-scroll perikelen zijn inmiddels inderdaad opgelost. Het schijnt dat ze wel vaker nieuwe drivers uitgeven. Dank voor de tips :)

Anoniem: 138379

Sinds afgelopen maandag was ik de de trotse bezitter van, jawel, een Asus A6va. Was jah, gisteravond is hij er na 53 uur in mijn bezit te zijn geweest mee opgehouden.

Het verhaal:

14:00 laptop aan
18:30 weg
19:30 terug, laptop niet meer aan
19:40 laptop weer aan oorzaak onbekend
20:00 naar beneden, laptop op batterij
beneden weer aan stroom
21:00 laptop uit, is warm
21:20 laptop weer aan, bat. leeg
22:50 laptop weer uit, heet, blaren op de vingers
23:00 laptop weer aan, alleen:
scherm:
kleuren misvormd
indeling anders
piept als aan
boot:
Reboot and select proper boot device
Or insert boot device and press key

De laatste zin kan iets anders zijn, maar ik kon hem niet goed lezen.
Tijdens de tussenposes van de uit/aan situatie ben ik druk bezig met op de aan knop te drukken, na die tijd lukt het pas om op te starten.

Nu heb ik vandaag met de winkel (challenge computers) gebeld over hoe en wat nu te handelen, deze verwees mij door naar de Asus Notebook Helpdesk. Na ongeveer 2 minuten te hebben gewacht vertelde een ietwat norse man mij dat ik hem maar als een DOA (dead on arrival) bij de winkel waar ik hem gekocht had moest aanmelden.
Dus heb ik de challenge weer op gebeld met het verzoek tot een DOA en de daarbij behorende claim voor een nieuwe machine, hier werd absoluut niet moeilijk over gedaan. Ik wordt nog terug gebeld met de mededeling wanneer ik de laptop om kan ruilen, zodat ik niet 2x hoef te rijden.
Hopelijk blijft de nieuwe machine wat langer in mijn bezit :)

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Oh nee, sinds ik de laptop nu al weer een hele tijd hebt, al vanaf ergens in juli, heb ik nu ook het witte schermen probleem!!! Ineens komt het opzetten. Althans, als dit het wel is;
3 mogelijkheden:
1. De computer hangt, even later versprijdt er ineens een wit veld over het scherm, en dan start ie ineens opnieuw op.
2. Scherm wordt ineens meteen bedolven onder het witte veld, en start ook direct opnieuw op.
3. Computer start op, scherm blijft ergens tijdens het opstarten met een beeld steken terwijl de computer doorgaat met opstarten.

Nooit problemen gehad, maar nu ineens na een lange tijd komt het achter elkaar voor. :( :'(

Anoniem: 146915

nou afgelopen vrijdag is mijn laptop opgehaald voor dat harddisk probleem
heb ik hem vanochtend weer terug gekregen ....het lag gewoon aan de harddisk die hebben ze dan ook vervangen

goede snelle service van asus _/-\o_

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-04 23:32
sylvesterrr schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 23:19:

Top! Dat lijkt mij heel stoer. Want het mail-ledje werkt nog steeds niet als ik nieuwe mail binnen krijg. En dat terwijl ik Outlook op de achtergrond gewoonaan heb staan. Heel vaag...

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-04 23:32

80GB 5400rpm schijf
X700 128MB

Haha..heb je toch de 2GB-versie genomen :p Zelfde als ik...werkt onder games echt super! _/-\o_

Yep, heb idd de 2GB genomen.. :) Anders had ik waarschijnlijk 2 maand later alsnog 2 x 1024MB gekocht en deze manier is goedkoper! :) Als bonus hebik nu ook nog een snellere CPU en geen 35 eu verzendkosten! :)

Edit: Mijn pa is hardstikke jaloers! :) Hij wou ruilen met zijne.. Hij heeft zelf een Toshiba met Intel Pentium 4 Mobile 1.8GHz en 512MB DDR met een Geforce 4 440GO.. :P Haha!

Wel jammer dat al die programma's zoveel geheugen gebruiken, en die Ati drivers gebruiken ook behoorlijk wat! :( Maar ja, toch 2GB! >:)

Edit 2: Ik heb de infrarood poort en card reader en dergelijke uitgezet in de bios.. Gebruik ik allemaal niet en kost waarschijnlijk wel wat accu.. Wat is DJ Sound? Heb ik ook uit gezet aangezien de geluidskaart apart weergeven staat.. :)

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 110668 op 08-09-2005 20:55 ]

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Is het niet voor Power Gear, dus iets met energiebeheer?

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Mijn spatiebalk lijkt rot, zou ik deze alleen kunnen opsturen (en dan tijdje extern tobo gebruiken) ipv de hele laptop?

Kan hem ivm werk (en prive) toch eigenlijk niet missen, zeker geen week iig.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111533

Ik heb gisteren de Asus Z92V besteld (A6v)..
Deze is standaard met 512 MB DDR2

De opties voor extra geheugen waren 69 voor 512 en 129 voor 1024
Ik heb hem dus met 512 extra besteld maar misschien wil ik toch wel meer. Zou het slim zijn om ipv die 512 een 1024 te bestellen? Kan dat geen problemen opleveren omdat ze niet even groot zijn?

Of kan ik misschien nog beter vragen of dat ze die standaard 512 eruit willen halen en dat ik dan 2x 1024 bestel. (en dat ik dan 69 euro korting krijg voor die ze er dan uit halen).

Is 1gb bijvoorbeeld genoeg voor battlefield 2 of is 1,5 of 2 gb toch wel aan te raden?

Intel® Pentium® M Dothan 740 processor 2Mb 533 MHz FSB
Chipset Intel Alviso PM (Intel 915PM)
Geheugen 512 MB DDR2 (1 x 512MB module, uitbreidbaar met 512 MB en 1024 MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148510

1 gig is genoeg voor Battlefield. Als je dat al hebt kun je het beste weer naar je harddisk kijken. Het laden duurt namelijk érg lang. (San Andreas gewend..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380

Thund3r schreef op donderdag 08 september 2005 @ 21:52:
Mijn spatiebalk lijkt rot, zou ik deze alleen kunnen opsturen (en dan tijdje extern tobo gebruiken) ipv de hele laptop?

Kan hem ivm werk (en prive) toch eigenlijk niet missen, zeker geen week iig.
Lijkt me wel. Ik ga vandaag alleen m'n dvd-brander RMA-en (ts-l532a), hoefde daar niet heel lang voor te zeuren. Moet'm alleen zelf opsturen vreemd genoeg, en wordt dus niet opgehaald. Alleen weet ik niet of je laptop wel opstart zonder je interne keyboard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Zijn er mensen die misschien de A6U-B043H versie hebben? Ik wilde namelijk weten of deze een beetje snel genoeg is.

€ 921,- lijkt me een leuk prijsje voor wat je krijgt. Het is een erg mooi ding en ik overweeg om de A6u versie te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111533

Kan iemand mij vertellen wat beter is? of 2 x 512 DDR2 of 1x 1024 DDR2.

En is 512 MB + 1024 MB ook goed te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
2x 512MB DDR2
+ Dual-Channel
- Bij een eventuele upgrade moet je één of meerdere geheugenreepjes vervangen

1x 1024 MB DDR2
- Geen Dual-Channel
+ Makkelijk te upgraden naar bijv. 1,5GB (+ 1x 512MB) of 2GB (+ 1x 1024MB)

1x 1024 MB + 1x 512 MB DDR2
- Geen Dual-Channel
+/- Upgrade naar 2GB: 512MB vervangen door 1024MB

--
1x 1024MB + 1x 512MB raad ik je af. Neem dan gewoon óf 2x 1024MB óf 1x 1024MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148510

Allemaal leuk en aardig, maar je moederbord moet wel dual channel ondersteunen! Volgens _mij_ is dat niet het geval bij de A6VA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
de A6Va heeft de 915 chipset dus dual channel, de oudere 815 chipset heeft geen dual channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Naar mijn weten ondersteunt de Intel Alviso PM (Intel 915PM) wél Dual-Channel.

http://www.intel.com/products/chipsets/915pm/
Support for dual channel DDR2 400/533 MHz memory technology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Ghanso schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:57:
Oh nee, sinds ik de laptop nu al weer een hele tijd hebt, al vanaf ergens in juli, heb ik nu ook het witte schermen probleem!!! Ineens komt het opzetten. Althans, als dit het wel is;
3 mogelijkheden:
1. De computer hangt, even later versprijdt er ineens een wit veld over het scherm, en dan start ie ineens opnieuw op.
2. Scherm wordt ineens meteen bedolven onder het witte veld, en start ook direct opnieuw op.
3. Computer start op, scherm blijft ergens tijdens het opstarten met een beeld steken terwijl de computer doorgaat met opstarten.

Nooit problemen gehad, maar nu ineens na een lange tijd komt het achter elkaar voor. :( :'(
Bij mij startte de machine NOOIT opnieuw op op het moment dat het witte scherm verscheen. Het beeld viel alleen uit, even het scherm dicht en open (je gaat dan via de standby stand) en ik kon weer verder werken.
Wellicht een ander probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dat probleem nou inmiddels verholpen? :? Want ik wil dat niet met mijn nieuwe laptopje.. :) Hoeveel memory use hebben jullie? Al die troep die je kunt installeren neemt kilo's ram in beslag! ;)

Heb ook ff 3DMark gedaan:
2001SE: 17094 3DMarks
2003: 6222 3DMarks

Wel goed geloof ik! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125536

Heb de A6Va nu een kleine maand in huis en het is een toppertje hoor.
Alleen in het begin een aantal keer een vastloper en een spontane reboot
gehad. maar na de installatie van de Catalyst Mobility drivers 5.8 geen
enkele vastloper of spontane reboot meer gehad.

Even afkloppen, nog geen witte schermen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:09
Anoniem: 49380 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 08:42:
[...]

Lijkt me wel. Ik ga vandaag alleen m'n dvd-brander RMA-en (ts-l532a), hoefde daar niet heel lang voor te zeuren. Moet'm alleen zelf opsturen vreemd genoeg, en wordt dus niet opgehaald. Alleen weet ik niet of je laptop wel opstart zonder je interne keyboard....
Mag ik vragen wat hier aan mankeerde?
Mijn DVD brander wil DVD's die hij nota bene zelf gebrand heeft niet lezen, maar ze doen het na een tijdje wel in een ander apparaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Eddos op 09-09-2005 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380

Eddos schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:02:
[...]

Mag ik vragen wat hier aan mankeerde?
Mijn DVD brander wil DVD's die hij nota bene zelf gebrand heeft niet lezen, maar ze doen het na een tijdje wel in een ander apparaat.
Leest nagenoeg geen dvd's. Sommige(gekochte) films gaan goed, meeste leest 'ie echter niet (error's in eventviewer). Zelf gebrande dvd-r's en rw's leest 'ie al helemaal niet (platinum, sony, tdk, philips, etc.etc.), gebrand op een samsung ts552b en nec3540.
Branden gaat soms goed op 1/2 snelheid, maar zijn dan niet meer terug te lezen, op geen enkel apparaat. cd-r/rw's gaan goed...
Is nu onderweg naar Emmen, hopelijk lossen ze het mooi voor me op, want't opsturen koste ook weer 7,25.....
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.