[Ervaringen] Asus A6 serie deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.312 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 14:49
Zulke?

http://www.xs4all.nl/~saestzbc/error.JPG

Baal er best van, eerst spontane vastlopers en nu dit :/

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Ik heb een Z92U met SiS Integrated Graphics (Mirage 2). Nu werkt dat op zich aardig; games werken natuurlijk niet goed, maar daarvoor heb ik de laptop ook niet gekocht. Alleen lijkt de 2d-kwaliteit ook niet optimaal te zijn. Als je een beetje schuin naar het scherm kijkt, zie je in My Computer/Verkenner/IE dat de grijze menu- en toolbar niet helemaal grijs zijn. Je ziet allemaal vierkantjes van pixels die een net andere kleur hebben. Het is wel enigszins te vergelijken met macroblocking, dat je vaak tegenkomt in MPEG4 (DivX/XviD) en ook wel MPEG2. Ook zie je dat kleurovergangen vaak niet goed worden weergegeven. In Windows zie je bijvoorbeeld duidelijke ringen linksboven in het inlogscherm van XP. Op mijn gewone PC zie je dat het "zonnetje" langzaam uitfadet, op mijn laptop dus ringen van dezelfde kleur en dus helemaal geen geleidelijke overgang.

Het ligt volgens mij niet aan het beeldscherm, want als ik een ander window plaats, daar waar het probleem met de menu-/toolbar zich voordeed ("macroblocking"), is er niets aan de hand en ziet het er goed uit. Ook bij DVD-kijken zie het beeld er goed uit. Ik heb mijn onboard graphics op 1280*800 32-bits staan en uiteraard de laatste drivers geïnstalleerd. Ook een recovery van XP mocht niet baten (die recovery deed ik btw om een heel andere reden).

Is het normaal dat bij (SiS) onboard graphics niet alleen de 3d-kwaliteit/performance afneemt, maar ook de 2d-kwaliteit?

Anoniem: 49380

Eddos schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 21:51:
Zulke?

http://www.xs4all.nl/~saestzbc/error.JPG

Baal er best van, eerst spontane vastlopers en nu dit :/
Yep, exact dezelfde meldingen in logboek/eventviewer :( Laten we hopen dat er een slechte batch is geweest of zo, en dat asus het netjes afhandelt.
Verwijderen van de dvd-rw was zo gebeurd overigens: 2 schroefjes los (gemerkt met 'A'), en je kan em er voorzichtig uittrekken. Dan nog even het frame(pje) eraf en opsturen.

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 17:45

TheFruitNerd

iets met fruit

Anoniem: 148510 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:53:
Allemaal leuk en aardig, maar je moederbord moet wel dual channel ondersteunen! Volgens _mij_ is dat niet het geval bij de A6VA.
Om alle anderen even bij te springen die hier al op gereageerd hadden:

Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/2038/cpuz31hw.th.jpg

- B.L.A.A.T. -

• Eddos
Anoniem: 49380 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 09:27:
[...]

Yep, exact dezelfde meldingen in logboek/eventviewer :( Laten we hopen dat er een slechte batch is geweest of zo, en dat asus het netjes afhandelt.
Verwijderen van de dvd-rw was zo gebeurd overigens: 2 schroefjes los (gemerkt met 'A'), en je kan em er voorzichtig uittrekken. Dan nog even het frame(pje) eraf en opsturen.
Idd, zal binnenkort ook eens contact met hun opnemen.
De DVD-combo kan ik wel 2 week missen, maar de laptop eigenlijk absoluut niet(studie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148510

TheFruitNerd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 10:19:
[...]

Om alle anderen even bij te springen die hier al op gereageerd hadden:

[afbeelding]
Nou, als het nu geen dual channel is...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78106

Weet iemand of er ook een portbar of dockingstation is voor de a6va?
gezocht maar niet gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110668

Ik heb een vraag.. Het heeft niet zozeer met deze laptop te maken maar toch..

Hoe zit een laptopscherm vast? Dit heb ik me nou altijd al eens af gevraagt.. Gaat het scherm niet losser zitten als je hem vaak open en dicht doet? Want dan zou die op en duur gewoon naar achter vallen.. :)

En mijn Asus werkt nog steeds prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 11:16

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik overweeg ook de aanschaf van zo'n Asus, maar in de startpost staat dat bepaalde modellen kunnen worden uitgerust met een 1680x1050 WSXGA-scherm. Helaas kan ik deze modellen op geen enkele site terugvinden (bijv. op latops4u, mycom of 4launch). Is dit een foutje in de startpost, of zoek ik verkeerd?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:27
Volgens mij zijn WSXGA+ (1680x1050) schermen in Europa (erg) slecht leverbaar. Ik had ook liever een WSXGA+ scherm dan een WXGA+ (1280x800) scherm, omdat ik zelf een SXGA+ (1400x1050) scherm. Ik ben er nu eigenlijk best op achteruit gegaan, maar ik heb er nog niks van gemerkt om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:38
ik heb gestemt op 0 dode pixels, maar gisteren, na 3 weken toch een rare pixel ontdekt :(. Hij wordt wel zwart, maar andere kleuren heeft ie geen zin in. Gelukkig niet in het midden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108510

Ik ben nu een maandje in het bezit van de Z92K

In het plastic plaatje waar de functietoetsen (zoals touchpad uitschakelen en email programma openen) zit een scheurtje. Verder een dode pixel en de rand waar het scherm in is gebouwd zit een mm speling in.

Worden deze dingen gerepareerd in een RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-06 20:57

Zeeuw

5.6

Ik heb 2 problemen kwa update...

Allereerst heb ik problemen met de ATI drivers, hij speelt nu WMV bestanden niet goed af, ik krijg hele vage kleuren, als ik hardware veesnelling uitzet dan doen ze het wel, ook WMV versnelling staat aangevinkt...

2de probleem is de update met de Inteldrivers, ik heb die uit de startpost gedownload en het begint dan al met het feit dat windows extreeeeeem traag opstart, bovendien krijg ik niet meer een windows XP opstartscherm maar een windows 2000 inlogmenuutje, ook als ik CTRL-ALT-DEL ingeef dan krijg ik ook zon win2000 venster met afmelden, aflsuiten, taakbeheer enzo....

Wat kan ik daaraan doen?

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 11:16

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

sylvesterrr schreef op zondag 11 september 2005 @ 22:19:
Volgens mij zijn WSXGA+ (1680x1050) schermen in Europa (erg) slecht leverbaar. Ik had ook liever een WSXGA+ scherm dan een WXGA+ (1280x800) scherm, omdat ik zelf een SXGA+ (1400x1050) scherm. Ik ben er nu eigenlijk best op achteruit gegaan, maar ik heb er nog niks van gemerkt om eerlijk te zijn.
Ah crap...... ik heb een paar winkels een mail erover gestuurd, waaronder laptops4u.nl. Helaas tot op vandaag geen reactie. Ben benieuwd, ik zou graag zo'n scherm willen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martybro
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-11-2020
Nou na twee dagen lezen ben ik er dan bijna uit. Ik wou eerst voor de jewel diamond 2500 gaan, maar ook de Jade 8110 was weer erg gaaf.

- De diamond 2500 had voor mij de voorkeur vanwege de 256 ATI9700.
- Wat me tegenstaat aan de Jade 8110 is dan weer de intel graphics of de Geforce 6600.

Vervolgens kwam ik hier terrecht bij de Asus fans. Ik moet zeggen dat ik het vermoeden heb dat het een degelijkere laptop is, wel kunstof neem ik aan, maar niet te "soft". Ik heb zelf helaas geen ervaringen met de X-700, maar ben altijd te spreken geweest over ATI.

Mijn huidige laptop wil ik gaan vervangen zie specs ( iemand anders geven voor studie ), dus wil ik er zelf iig niet op achteruit gaan.

Dus mijn vraag is:

1) iemand ervaringen met zowel jewel en asus en zo ja, wat prefereert?
2) Hoe is de body van de a6va?
3) Presteert de X-700 een beetje? ( denk aan BF2/Farcry)
4) Ga ik in systeem niet achteruit tov van mijn huidige laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-05 22:15
^^ Zijn dat je huidige specs? Dan zou ik je centen nog lekker ff in je zak houden. De X700 is wel een stuk beter dan de 9700, maar niet het geld waard om nu te gaan vervangen. Je hebt al 1GB intern en ook de 1,7ghz processor als ik het goed begrijp? Dan snap je toch eigenlijk zelf ook wel dat het niet echt nuttig is :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martybro
Ja dat begrijp ik, maar ik heb de keuze om mijn huidige laptop af te staan aan vriendin ( studie waar grafische progs worden gebruikt) en dan zelf een betere te kopen.
Of ik kan haar iets aanschaffen, maar dat moet wel vectorworks PhotoS, Autocad ed kunne draaien.

Ik ben zeer tevreden over mijn huidige hoor dat is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martybro schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:40:
Nou na twee dagen lezen ben ik er dan bijna uit. Ik wou eerst voor de jewel diamond 2500 gaan, maar ook de Jade 8110 was weer erg gaaf.

- Wat me tegenstaat aan de Jade 8110 is dan weer de intel graphics of de Geforce 6600.

Vervolgens kwam ik hier terrecht bij de Asus fans. Ik moet zeggen dat ik het vermoeden heb dat het een degelijkere laptop is, wel kunstof neem ik aan, maar niet te "soft". Ik heb zelf helaas geen ervaringen met de X-700, maar ben altijd te spreken geweest over ATI.

Mijn huidige laptop wil ik gaan vervangen zie specs ( iemand anders geven voor studie ), dus wil ik er zelf iig niet op achteruit gaan.

Dus mijn vraag is:

1) Bij mij op school zit iemand met een Jewel..Hij is zelf niet zo tevreden over de hittevorming.. Ding wordt aardig warm. Bij de Asus vind ik dit wel mee vallen.
2) Ik vind dat de body stevig aanvoelt.. Alleen het toetsenbord had wel wat sterker gemogen naar mijn idee.. (Misschien is het alleen maar schijn hoor)
3) Ik speel BF2 op 1024 x 768 op medium met 4xaa.. Gaat prima.. :) Maar kan ook liggen aan dat ik 2GB ram erin heb.. >:) Far Cry heb ik nog niet gespeeld dus weet niet..
4) Je gaat er zeker niet op achteruit.. Ik ga der van uit dat je oude laptop nog een 400MHz FSB heeft.. (Omdat je 1.7GHz hebt staan en geen 1.73GHz) En geen Intel 915PM chipset heeft met Dual Channel.. Maar zoniet dan zul je weinig verschil merken.. ;)

Natuurlijk is het nooit erg om je 9700 weg te doen in ruil voor een X-700.. X-700 gaat zuiniger om met de accu! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martybro
OK bedankt voor de reactie, idd ik heb nu 1.7 met de oude chipset, bevalt me ook prima, maar ik kan beter zelf een nieuw speeltje hebben, dan mijn ega ;) en zij kan toch mooi grafisch werken op de 1.7. Haar oude Notebook was een HP Omni 6000 pIII, 1ghz 8 mb shared video en 256 ram, maar dat even terzijde.
Het wordt de Asus, ik hoop alleen dat het mee gaat vallen met de klachten, t/m deel 4 van dit topic staan er toch wel wat klachtjes in moet ik zeggen, maar die worden dan inderdaad ook netjes zonder problemen door Asus opgelost. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je zo kijkt houden de klachten over de witte schermen op de laatse tijd. Ik denk dat de huidige laptops dit probleem niet meer hebben.. :) Verder heb ik eigenlijk geen klachten gezien. _/-\o_

Het enige wat ik anders zou willen is het keyboard.. De spatie is niet zo gevoelig aan de zijkant.. Alleen in het midden, maar ja daar kan ik wel mee leven als je zo'n super laptop onder je handen hebt liggen! ;)

Welke ga je nemen? Ik heb de Asus aanbieding van 1549,- bij laptops4u.. Dus met 2GB mem en 1.86GHz.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martybro
Ja dat klinkt wel erg vet, het blijft een hoop geld, maar dan hbe je ook wel weer wat en het scheelt nu ook weer niet zoveel tov een 1.73 met 512 of 1024. Ik bedenk me nog ff, want ik wil hem nu natuurlijk erg snel hebben, ik laat het je weten.

De av6a q080h ziet er ook niet slecht uit, mist iets aan geheugen, maar wel de 2.0 en BT erin.
Decisions, decisions |:(

[ Voor 21% gewijzigd door martybro op 13-09-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-06 22:20
kut kut, had mn laptop gesloten omdat ik ging eten. kom terug een kleine 25min later. open mn laptop en mn beeld blijft zwart. reageert niet op mn muis of touchpad. ... paar sec. later zie ik mn zwarte beeld omvormen tot een wit beeld. heb gelijk mn laptop uitgedrukt en heb nu gewoon weer beeld maar voor hoelang?!.. Wat moet ik nu doen? Asus bellen? voor garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:41
Pixxa schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 18:29:
kut kut, had mn laptop gesloten omdat ik ging eten. kom terug een kleine 25min later. open mn laptop en mn beeld blijft zwart. reageert niet op mn muis of touchpad. ... paar sec. later zie ik mn zwarte beeld omvormen tot een wit beeld. heb gelijk mn laptop uitgedrukt en heb nu gewoon weer beeld maar voor hoelang?!.. Wat moet ik nu doen? Asus bellen? voor garantie..
Wanneer heb jij je laptop gekocht dan? Ik zou het iig ff afwachten...misschien is het eenmalig. Gebeurd het nog een 2e keer dan zou ik zeker ff contact met Asus opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
martybro schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:40:

Dus mijn vraag is:

Ik weet niet of je al hebt gekozen, maar ik zou niet voor de Jewl gaan. Ik heb daar hele slechte verhalen over gehoord. De kwaliteit is niet super slecht..gewoon normaal....maar de service is heel beroerd. Heb zelf ook overwogen voor die Diamond te kiezen, maar heb de gok maar niet genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
Zeeuw schreef op maandag 12 september 2005 @ 20:09:

Allereerst heb ik problemen met de ATI drivers, hij speelt nu WMV bestanden niet goed af, ik krijg hele vage kleuren, als ik hardware veesnelling uitzet dan doen ze het wel, ook WMV versnelling staat aangevinkt...

2de probleem is de update met de Inteldrivers, ik heb die uit de startpost gedownload en het begint dan al met het feit dat windows extreeeeeem traag opstart, bovendien krijg ik niet meer een windows XP opstartscherm maar een windows 2000 inlogmenuutje, ook als ik CTRL-ALT-DEL ingeef dan krijg ik ook zon win2000 venster met afmelden, aflsuiten, taakbeheer enzo....

Wat kan ik daaraan doen?
Het eerste probleem zou ik niett weten. Het 2e probleem ligt aan je Inteldrivers. Ik heb hetzelfde gehad. Tis heel simpel op te lossen. Je moet even naar je Configuratiescherm gaan, klik op Add or Remove Programs (in de nederlandse versie volgens mij Software) en klik op Change/Remove bij Interl(r) PROSet/Wireless, dan op Modify en schakel de onderste 2 opties uit (Single Sign On en Administrator Tool). Dat Signle Sign On is volgens mij de boosdoender. Succes!

• Mawlana
Hebben jullie ook problemen met de slaapstand-functie (hibernate) van Windows XP (Pro + SP2)? Het is me nog geen enkele keer gelukt om vanuit de slaapstand Windows op te starten. De laptop blijft hangen op het laatste stukje van de voortgangsmeter. Ik moet dan de laptop uitschakelen door de powerbutton een aantal seconden ingedrukt te houden, en vervolgens de laptop weer aanzetten.

• martybro
:P Hij is vandaag besteld bij idd LT4u.

Het is de a6va geworden met de M750 1.87 proc en 2 GHz ram :9~
Kon het voor die prijs inderdaad niet laten,
tnx for tip a333tje86 ;)

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

sylvesterrr schreef op woensdag 14 september 2005 @ 00:08:
Hebben jullie ook problemen met de slaapstand-functie (hibernate) van Windows XP (Pro + SP2)? Het is me nog geen enkele keer gelukt om vanuit de slaapstand Windows op te starten. De laptop blijft hangen op het laatste stukje van de voortgangsmeter. Ik moet dan de laptop uitschakelen door de powerbutton een aantal seconden ingedrukt te houden, en vervolgens de laptop weer aanzetten.
Ik heb XP Pro met SP1 er op staan en daarmee gaat alles perfect. Hibernaten gaat snel en vlekkeloos.

- B.L.A.A.T. -

martybro schreef op woensdag 14 september 2005 @ 10:41:
:P Hij is vandaag besteld bij idd LT4u.

Het is de a6va geworden met de M750 1.87 proc en 2 GHz ram :9~
Kon het voor die prijs inderdaad niet laten,
tnx for tip a333tje86 ;)
Idd niet veel geld voor laptop met deze specificaties.. Ik kan je vertellen, 2 GB ram werkt heerlijk.. Ook BF2 loopt dan lekker soepel zonder geswap! :) Bij mij was ie er er binnen 1 dag.. :)

Anoniem: 58

Mijn A6Va wordt morgen opgehaald ter reparatie. Ik kreeg na een maandje last van vaak crashen van programma's en daarna blauwe schermen met "PAGE_FAULT_IN_NON_PAGING_AREA". Tussendoor kreeg ik ook nog af en toe een IRQ error. Niet erg lekker dus.. Toen hij tijdens de re-install van windows ook al vast ging lopen besloot ik dat het een hardware fout was. Het meest voor de hand liggende is dat het geheugen kaput is, maar na een nachtje memtest86+ draaien vond hij geen enkele fout. Zal wel iets in het moederbord zijn lijkt me? Anyway, niet erg relaxed om mijn laptop minstens een week te missen.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:27
Ik zit eraan de a6vc te kopen. Ik heb nog een paar vragen:
• Hoe zit het met de accuduur, ik lees ongeveer 3 uur, klopt dat? Hoeveel is dit eventueel nog om hoog te krijgen door een 2e batterij ipv de optische drive?
• Is het gemakkelijk (en mogelijk zonder garantie te verliezen) zelf de harddisk te vervangen? De meerprijzen die verschillende toko's er voor vragen zijn net zo duur als een losse schijf. Dan vervang ik hem liever zelf en gebruik de schijf in een externe case.

• Mawlana
Hardeschijf vervangen is 1 á 2 minuten werk. Twee schroefjes losmaken, de hardeschijf incl. hdd-case eruit plukken en verolgens de hardeschijf losschroeven (4 schroefjes). De volgende stappen kun je wel raden (hoop ik).

Anoniem: 140305

Yew, heb net in me mailbox gelezen dat mijn A6Vc vandaag is gepost naar me adres dus krijg morgen me notebook binnen _/-\o_

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik had nog een vraag, ik was van plan om misschien aankomend weekend de A6Va te bestellen op Laptops4U.nl (Die met 2GB geheugen en 1.86 GHz). Nu denk ik dat ze dat zelf hebben uitgebreid, mocht de laptop kapot gaan, geeft dit dan geen problemen? Dat ASUS niet ineens zegt er is geklooit met de laptop o.i.d.?

Duurde de levering bij jullie lang bij Laptops4U.nl?

• lowen.f
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2019
Dan had ik ook nog een vraagje. Kan je op zo'n Geforce 6200 ook Doom 3 (op lage instellingen) goed spelen? Enige game die ik in de toekomst wel wil gaan spelen is namelijk Quake4, die op de doom3 engine gebasseerd is. Volgens mij als Doom3 erop draait houdt dat ook in dat quake4 daarop draait (het gaat mij vooral om multiplayer, niet om single player met alle toeters en bellen).

Kon via google geen benchmarks vinden van de 6200 en de A6Va en c schelen toch weer gauw bijna 100/120 euro :|

• Mawlana
TheFruitNerd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 10:44:
[...]

Ik heb XP Pro met SP1 er op staan en daarmee gaat alles perfect. Hibernaten gaat snel en vlekkeloos.
Ik weet niet wat ik heb gedaan (volgens mij niets, maar dan ook echt niets), maar nu werkt het wel. Mijn Windows XP-installatie zal wel jaloers op die van jou geworden zijn ofzo... ;)

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

sylvesterrr schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:05:
[...]

Ik weet niet wat ik heb gedaan (volgens mij niets, maar dan ook echt niets), maar nu werkt het wel. Mijn Windows XP-installatie zal wel jaloers op die van jou geworden zijn ofzo... ;)
Je weet maar nooit he, die onderlinge emoties tussen home en pro... :P

- B.L.A.A.T. -

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 14:33

Pubbert

random gestoord

Zeeuw schreef op maandag 12 september 2005 @ 20:09:

Wat kan ik daaraan doen?
Mediaplayer10 downloaden (gewoon Update bij Mediaplayer) loste dit probleem voor mij op :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-06 20:57

Zeeuw

5.6

Thund3r schreef op donderdag 15 september 2005 @ 08:01:
[...]

Mediaplayer10 downloaden (gewoon Update bij Mediaplayer) loste dit probleem voor mij op :)
Ik wil toch liever Media Player Classic gebruiken als het kan....

Read the badge, Bitch!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:16

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

lowen.f schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:03:
Dan had ik ook nog een vraagje. Kan je op zo'n Geforce 6200 ook Doom 3 (op lage instellingen) goed spelen? Enige game die ik in de toekomst wel wil gaan spelen is namelijk Quake4, die op de doom3 engine gebasseerd is. Volgens mij als Doom3 erop draait houdt dat ook in dat quake4 daarop draait (het gaat mij vooral om multiplayer, niet om single player met alle toeters en bellen).

Kon via google geen benchmarks vinden van de 6200 en de A6Va en c schelen toch weer gauw bijna 100/120 euro :|
Ik heb de doom 3 demo geinstalleerd en die deed het vloeiend op medium op de a6vc met AA op 2x. Heb echter alleen het begin van de demo gedaan, maar dat liep allemaal perfect.

Nu had ik zelf nog een vraag. Ik heb de asus a6vc, die ook bluetooth zou moeten bevatten. Bij wireless console heb ik echter geen optie om voor bluetooth te kiezen. Ook kan ik met het installeren van de drivers niet voorbij de 56% komen. Weet iemand wat ik fout doe of zit er toch geen bluetooth op.

iemand iets leuks?

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Zeeuw schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:40:
[...]

Ik wil toch liever Media Player Classic gebruiken als het kan....
Die kun je er ook gewoon langs gebruiken, maar het gaat volgens mij erom dat WMP10 enkele nieuwe codecs installeert, die andere programmas ook gebruiken.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 17:01
Hoi,

ik heb een probleempje met m'n A6VA. Hij is een paar dagen geleden vastgelopen en nu heb ik 'm opnieuw geinstalleerd met Windows XP Pro NL. Alles werkt nu behalve de webcam. Hij geeft de fout dat de taal niet klopt, ws omdat het een engelse setup is.

Wie weet hiervoor een oplossing??

Gr. Rick

Heb vandaag me Asus a6vc binnen gekregen. Heel mooi notebook alleen me harde schijf hoor ik hele tijd kraken als ik gebruik van me harde schijf maak. Is het normaal? Het gaat om een 60 gig 4200rpm.

Yep, dit is normaal.. Op alle laptops waar ik in mijn leven op heb gewerkt hoor je de hdd kraken als ie bezig is.. Logisch eigenlijk want je zit er met je neus bovenop. ;)

Zou je eens 3DMark 2003 willen draaien? Ik ben wel benieuwd naar de verschillen tussen de Geforce 6200 en mijn Mobility Radeon X700.. :) Mijn 3DMark score is 6222 3DMark.. :) Op zich had ik graag een Geforce 6600 Go willen zien in de A6Va, maar je kunt niet alles hebben! :)

@ Rick 85
Ik gebruik die camera zelf niet en dus ook uitgeschakeld in apparaatbeheer maar kijk een op www.asus.com en dan Netherlands. Misschien hebben ze ook een NL versie van de drivers.. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 110668 op 15-09-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Anoniem: 110668 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:38:
Yep, dit is normaal.. Op alle laptops waar ik in mijn leven op heb gewerkt hoor je de hdd kraken als ie bezig is.. Logisch eigenlijk want je zit er met je neus bovenop. ;)

Zou je eens 3DMark 2003 willen draaien? Ik ben wel benieuwd naar de verschillen tussen de Geforce 6200 en mijn Mobility Radeon X700.. :) Mijn 3DMark score is 6222 3DMark.. :) Op zich had ik graag een Geforce 6600 Go willen zien in de A6Va, maar je kunt niet alles hebben! :)

@ Rick 85
Ik gebruik die camera zelf niet en dus ook uitgeschakeld in apparaatbeheer maar kijk een op www.asus.com en dan Netherlands. Misschien hebben ze ook een NL versie van de drivers.. :)
Een 6200 haalt zo rond de 2500 3dmarks, en een 6600 is ook nog een stuk trager dan een X700, dus volgens mij heeft Asus toch wel de beste keuze gemaakt met de X700 :) (Daar de 6800 en X800 weer een stuk meer stroom vreten)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jup, mijn A6Vc komt inderdaad op 2500 score ;( Maarja ik gebruik me notebook toch niet voor zware spellen. Alleen ik zit nu wel te twijfelen om een grotere en sneller hdd te kopen. Welke type hdd gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de mijne zit een Hitachi 80GB 5400rpm met 8MB cache.. :) Wel behoorlijk snelle schijf! :) Niet in verhouding met mijn 2 x 80GB 7200rpm 8MB cache in raid 0 natuurlijk.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martybro
Yes, vanochtend afgeleverd door TPG, snelle service. :9

En ik moet zeggen moooooooiiiiii ding man, valt me echt niet tegen, wel veel software en drivers installeren, maar ja dat doe je dan ook maar een keer in de zoveel tijd als het goed is.

Ik moet alles nog uitvinden, maar geniet er nu al van.
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

Anoniem: 140305 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:38:
Heb vandaag me Asus a6vc binnen gekregen. Heel mooi notebook alleen me harde schijf hoor ik hele tijd kraken als ik gebruik van me harde schijf maak. Is het normaal? Het gaat om een 60 gig 4200rpm.
Waar heb jij hem gehaald en heb jij er bluetooth op zitten?

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martybro
Heb trouwens ook dat "probleem" dat ik kan kiezen tussen twee maal winxp tijdens boot.

Alleen weet ik niet hoe ik dat uit moet zetten of weg krijg 8)7 , iemand de oplossing voor me?

A333tje86 misschien? :?

[ Voor 8% gewijzigd door martybro op 16-09-2005 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Je boot.ini ff aanpassen, staat 2x Windows in vermeld, 1tje weghalen, zelf uitzoeken welke :P

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Het kan aan mij liggen, maar is de functie van FN+F2 niet dat WLAN uitgezet wordt?
Ik kan hier op drukken wat ik wil, maar hij blijft aanstaan, en andere functie toetsen werken verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Dan moet je wel gebruik maken van dat Intel Proset Wireless-geval én de Wireless Console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:08
In de categorie "Het kan ook aan mij liggen, maar ik vraag toch maar" :) :

Het volume wat uit de speakers komt is zonder gebruik te maken van een koptelefoon prima. Maar zo gauw ik met de oordopjes ga luisteren klinkt het bij mij gewoon keihard. Zelfs met het volumeknopje een milimeter naar boven is het al hard. Is hier op 1 of andere manier iets aan te doen, of zou ik oordopjes moeten gebruiken met volumecontrol oid :P ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151393

martybro schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:18:
Heb trouwens ook dat "probleem" dat ik kan kiezen tussen twee maal winxp tijdens boot.

Alleen weet ik niet hoe ik dat uit moet zetten of weg krijg 8)7 , iemand de oplossing voor me?

Als je in Windows zit en je gaat naar Eigenschappen van Deze Computer, dan staat er in het tabblad Geavanceerd een kop Opstart en herstel instellingen, hier kan je kiezen wat er in het bootmenu moet komen, of wat er niet in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martybro
Thx voor de hukp, bootmenu is nu normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Hoe bevalt de laptop, martybro? Ben van plan dezelfde te kopen (2 gig ram dus) dit weekend of maandag/dinsdag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

objectief2 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:24:
Het volume wat uit de speakers komt is zonder gebruik te maken van een koptelefoon prima. Maar zo gauw ik met de oordopjes ga luisteren klinkt het bij mij gewoon keihard. Zelfs met het volumeknopje een milimeter naar boven is het al hard. Is hier op 1 of andere manier iets aan te doen, of zou ik oordopjes moeten gebruiken met volumecontrol oid :P ??
Ja dat klopt, het wordt nogal hard uitgezonden.. Er zijn 2 oplossingen lijkt me; het volume wijzigen in je programma, of bij je oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:08
@Adri...

Oke bedankt. Ik heb trouwens de nieuwste driver van de Realteksite gehaald en daarmee kan ik het volume op het allerlaagste niveau nog net aan :9 Met oudere versies was dat in bijv. BF2 echt niet mogelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
sylvesterrr schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:18:
Dan moet je wel gebruik maken van dat Intel Proset Wireless-geval én de Wireless Console.
:$
Wireless Console vergeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martybro schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:18:

Wat ik heb gedaan is dus alle partities verwijdert.. (op 1 of andere manier slaat de Win XP setup de oude ini file op) dus toen heb ik de laptop uitgezet en weer aangezet en de setup opnieuw draaien, nu heb je gewoon hetzelfde effect als een lege schijf en kan je gewoon partites maken.. :) Deze manier is dus voor als je alles echt schoon wilt hebben.

Veel makkelijker is dit:
Configuratiescherm --> Systeem --> Geavanceerd --> opstart en herstel instellingen --> Bewerken --> Hier moet je de niet werkende boot verwijderen, even uitzoeken welke het is aan de hand van standaardbesturingssysteem.. Meestal is de onderste de verkeerd. Maar check het goed voordat je 1 verwijdert. Anders moet je de hele pc weer leeg halen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martybro
Nokko schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:55:
Hoe bevalt de laptop, martybro? Ben van plan dezelfde te kopen (2 gig ram dus) dit weekend of maandag/dinsdag. :)
Ik heb hem sinds vandaag, dus ik kan er nog niet echt een uitspraak over doen, op eerste gezicht,superstrak design en installeren ging ook zoals het hoort zonder probs. Voor een uitgebreidere gebruikerservaring, moet je ff aan iemand anders vragen, ik weet dat A333tje86 hem ook heeft, daar heb ik ik ook tips vandaan gehaald.
Tot nu toe echter zeer tevreden, ook de service en snelle levering van LT4u is het noemen waard.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:06
Weet iemand hier een merk tas waar ik mijn A6Va makkelijk in krijg. ik kan geen 1 fatsoenlijke rugzak vinden voor die lomp grote laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Zoek een tas voor 17" laptops. Ik zoek nog een vervanger voor mijn Eastpak-tas (met laptop-compartiment) die ik vorig jaar voor € 90 heb gekocht, omdat deze A6Va er niet niet in past. Ik ben momenteel ook op zoek naar een tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 15:57
Mijn A6Va past prima in m'n standaard eastpack tas..

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Persoonlijk stop ik mn laptop niet zo in mn Eastpak tas.. :) Maar dit zijn wel mooie rugzakken:
http://www.caselogic.com/...index.cfm?N=4011+20026000

Heb ze bij de Mediamarkt in Groningen gezien en ook helemaal niet duur, (40 euro ofso) volgens mij hebben ze deze tassen ook bij www.alternate.nl. Ik neem ehm momenteel mee in de bijgeleverde tas maar dat geeft me niet zo'n veilig gevoel. Ben ook even aan het kijken naar een rugzak, denk dat ik voor zo'n caselogic ga.. Die NPB-3 heeft ook een line out jack voor je mp3 speler, dit is opzich wel vet.. Kan mooi mn Zen Micro in! :) Je hebt zelfs 25 jaar garantie dus ik neem niet aan dat ze slecht zijn! :)

Edit:
@ Sylvesterrr
Waarom zoek je naar een 17 inch tas? :? Die NPB-3 tas van Case Logic gaan ook 15.4 inch laptops in volgens die site.. :)

Edit 2:
Volgens de Caselogic site gaan er dus alleen 15.4 inch laptops in de NPB-3 tas.. Die vind ik ook mooier dus maakt me niet uit! :) Hij is ook bij Alternate, 47 euro. Ik denk dat ik eerst eens bij de MM ga kijken of ie er wel in past.. Maar pas ergens volgende week dus als iemand anders er eerder komt? ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 110668 op 16-09-2005 23:40 ]

Iemand een idee welke driver ik moet installeren om de ingebouwde microfoon aan de gang te krijgen? Er staat bij mij alleen de Realtek HD audio input.

Alvast bedankt.

• Mawlana
Gewoon de audio-drivers die op de meegeleverde CD-ROM staan installeren. Vergeet niet dat High Definition ding (staat op ok de cd) te installeren.

• lowen.f
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2019
Hoe lang duurt het voordat L4U ongeveer levert? iemand ervaring?
Heb namelijk een A6Va-Q016H met 7200 rpm 60 gb HD en 1 gig ram afgelopen vrijdag besteld en gelijk het geld gestort :) Kan niet wachten! Wou 1st een 2e handse notebook nemen, maar dan uiteindelijk na lang denken, toch maar voor 1ste hands gegaan. Zat ook te twijfelen tussen de andere A6V.. notebooks, zoals de U met de turion alleen had die geen x700 kaartje.

Had L4u gemaild en ze hadden precies de 7200 rpm HD's weer binnen op voorraad :) super timing!

Ik heb trouwens een tas besteld van http://www.rockdirect.com/consumer_bags.htm de Pakuma Choroko K2! Erg mooie strakke tas en doet zeker niet onder voor zo'n Crumpler, die dan toch zo'n +/- 20 euro meer kosten. Ik heb hem uit engeland moeten bestellen en gekozen voor de groen met bruin versie. Veel handige extra zakjes en die 'cocoon' ziet er netjes en veilig uit. Ook zit er nog een extra 'belt' op, om om je middel te doen als je bv gaat fietsen, zodat je laptop veilig tegen je aan zit :) Tas was zo'n 90 euro incl verzendkosten

[ Voor 35% gewijzigd door lowen.f op 17-09-2005 22:22 ]

Ik had ehm op dinsdagochtend besteld en op woensdagochtend gekregen! Egt topservice.. :) Dit was wel onder rembours.. Dus gaat altijd iets sneller! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Mijn M6Va heb ik dinsdagsavond laat besteld en de donderdag erna belden ze of ze hem vrijdag konden komen leveren. Netjes op tijd dus.

vraagje:
Mijn M6Va is qua hardware redelijk identiek met de A6Va.
Ik probeer momenteel Linux te installeren op mijn laptop. Na wat geklooi met drivers werkt de X700 intussen. Nu zit ik nog met het geluid. De kaart wordt herkent en geinstalleerd en ik kan geluiden afspelen. Daar is alleen niks van te horen. Alsof het volume op 0 staat.
Iemand hier toevallig Linux geinstalleerd en alle hardeware werkend gekregen?
Dan hoor ik graag hoe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:07
Farmerwood schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:54:
Mijn M6Va heb ik dinsdagsavond laat besteld en de donderdag erna belden ze of ze hem vrijdag konden komen leveren. Netjes op tijd dus.

vraagje:
Mijn M6Va is qua hardware redelijk identiek met de A6Va.
Ik probeer momenteel Linux te installeren op mijn laptop. Na wat geklooi met drivers werkt de X700 intussen. Nu zit ik nog met het geluid. De kaart wordt herkent en geinstalleerd en ik kan geluiden afspelen. Daar is alleen niks van te horen. Alsof het volume op 0 staat.
Iemand hier toevallig Linux geinstalleerd en alle hardeware werkend gekregen?
Dan hoor ik graag hoe. :)
yep hier heb ik t werkend gehad onder ubuntu. Ik maakte gebruik van de laatste alsa hd_intel drivers.
check hier maar eventjes:

http://ubuntuforums.org/s...php?p=345272&postcount=11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somethingleet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 13:46
Heeft er al iemand andere bluetooth drivers geinstalleerd dan die op de meegeleverde CD staan?

Everyone has favorite criminals. Mine are pimps. We can all rob a bank; we can all sell drugs. Being a pimp is a whole other thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:07
Somethingleet schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:36:
Heeft er al iemand andere bluetooth drivers geinstalleerd dan die op de meegeleverde CD staan?
ja het werkt wel, maar kan op de één of andere manier geen bestanden van mijn d500 phone naar me laptop sturen...(kan nergens accepten oid) anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aaah die bluetooth is altijd flut geweest.. Werkt nooit en dat ligt volgens mij meer aan windows dan aan de bluetooth adapters.. Zowel mijn USB bluetooth ding als mijn bluetooth in de Asus kan bijna nooit verbinding maken met mijn Nokia.. Na een hoop gekloot wel..

Bluetooth is gewoon te driver afhankelijk en is naar mijn ogen niet echt super, infrarood werkt altijd en dat gebruik ik dus ook! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martybro
lowen.f schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:20:
Hoe lang duurt het voordat L4U ongeveer levert? iemand ervaring?
@ Lowen F

Ik heb hem ook afgelopen week besteld bij LT4U en ze leveren erg snel.
Ik heb woensdag besteld en vrijdag werd hij door TPG afgegeven. Je krijgt mooi updates van je bestelling in je mailbox, dus je weet precies waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Bij mij werkt bluetooth gewoon, kan verzenden/ontvangen, internet verbinden, met standaard drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

BT werkt hier ook prima, ik kon gewoon de telefoons van de buren vinden die op zeker 10-15m afstand lagen :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Over die tassen:
Ik heb sinds kort een Samsonite rugzak (type 400 series inventure)
Deze heeft tegen je rug aan een vak waar exact mn A6 in past!
Naast dit geniale vak nog twee grote vakken, een gat voor je oordoppies en een telefoonhouder op een schouderband.

Zoals deze, maar dan in het rood-grijs ipv creme-grijs:
Afbeeldingslocatie: http://www.gsell.fr/images/imftp/article/moyenne/126046.jpg
De rits van het laptop-vak zit achter de schouderbanden tegen je rug aan, niemand die hem dan kan openen als je de tas om hebt! Prijs was 61 euro btw

Maarre, een vraag van mijn kant:
Iemand ervaringen met het schoonmaken van het scherm ? Het is nogal stoffig, en er zitten van vette vingerafdrukken op, maar ik durf niet zo goed zomaar iets te gaan smeren en poetsen ivm coatings enzo...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 19-09-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Nu we het toch over tassen hebben, ik heb de volgende:

http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=TSB312

Afbeeldingslocatie: http://www.targus.com/uk/product_images/TSB312_cases_b.jpg

Het is een vrij grote(lompe) tas maar heeft wel veel handige vakjes waar je dus alles in kwijt kan, en het gedeelte waar de laptop zit is ook goed beschermd vanaf de achterkant. Kan er mijn boeken in kwijt + adapter, externe schijf, muis en daarnaast nog een broodtommel en een fles drinken.
Dan weegt het ook wel wat maar de tas kan het allemaal makkelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

Anoniem: 83626 schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:25:
...

Iemand ervaringen met het schoonmaken van het scherm ? Het is nogal stoffig, en er zitten van vette vingerafdrukken op, maar ik durf niet zo goed zomaar iets te gaan smeren en poetsen ivm coatings enzo...
Ik gebruik nu nog het witte beschermvelletje dat bij levering tussen het toetsenbord en scherm zat, werkt perfect.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ga naar Kruidvat, koop een een brilpoedsdoekje (microfibre) á € 0,99 en een flesje (1liter) gedemineraliseerd water á +/- € 1,25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:12

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@ Smiling Pitbull: dit lijkt me de ideale rugzak voor mij, waar heb je hem voor die prijs gekocht?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626 schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:25:
Over die tassen:
Ik heb sinds kort een Samsonite rugzak (type 400 series inventure)
Deze heeft tegen je rug aan een vak waar exact mn A6 in past!
Naast dit geniale vak nog twee grote vakken, een gat voor je oordoppies en een telefoonhouder op een schouderband.

Zoals deze, maar dan in het rood-grijs ipv creme-grijs:
[afbeelding]
De rits van het laptop-vak zit achter de schouderbanden tegen je rug aan, niemand die hem dan kan openen als je de tas om hebt! Prijs was 61 euro btw

Zo'n tas wil ik dan ook, past ie er precies in? Welke maat heb je want hier staan 3 maten:
http://www.compused.nl/co...b_id=37&aanbieding_id=150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DrivinUCrazy schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:57:
@ Smiling Pitbull: dit lijkt me de ideale rugzak voor mij, waar heb je hem voor die prijs gekocht?
(ook voor a333tje86 en andere geïnterresseerden)

Op mijn Samsonite-bon staat: Inventure 126(1)10046
Sec. Backpack 46, Rosewood, volume 27

Dus weet zo gauw niet welke van die drie het is..
Met mn rolmaatje kom ik wel ongeveer op 45hoog uit, 30tot35breed en iets van 20 diep..
Maaaar het is maar net hoe je meet.. de stiksels van het rugvlak staan 30cm uit elkaar, en dus niet 35, 35 kan wel, maar dan staat hij zeg maar flink bol opzij :7

Die is het dus niet.. zoek maar eens op Sec. Backpack 46

Mijn A6 past qua breedte precies in dat vak, had geen cm breder moeten wezen! Het vak is een beetje rond aan de bovenkant, maar de hoeken van de laptop zitten tegen de ronding aan, dus ook de lengte is net aan. (maar hoef niet te duwen of rekken ofzo, gaat gewoon exact).

Maar dat SAM-nummer heb ik niet, op geen enkele bon.

Adres is: Sanders, Gen. Cronjéstraat 34, Haarlem.
Dit is een best dure zaak, tas was normaal 67,90 maar nu met 10% korting.
Hij is vast elders goedkoper te vinden, maar ik liep er zo in één keer tegen aan en vond hem perfect en dacht: "Voor één keer teveel betalen mag best".
Misschien dat ik ook wel een 'oud' model heb ofzo hoor, maar hij is i.i.g. perfect 8)

EDIT Ik heb dus deze, maar dan rood/grijs: http://www.ebags.co.uk/sa...l/index.cfm?modelid=49451
Afbeeldingslocatie: http://a1480.g.akamaitech.net/f/1480/124/4h/images.ebags.com/images/products/49451_bxlrg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a1480.g.akamaitech.net/f/1480/124/4h/images.ebags.com/images/Products/49451_axlrg.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 19-09-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, ik probeer het even uit te zoeken.. Dit site van Samsonite is zo traag als stront door een trechter.. :/ Niet echt lekker dus.

Ik laat jullie horen als ik weet welke hij heeft! :)

Edit: Ok, ik heb op de Samsonite site deze tas gevonden..
http://www.samsonite.nl/n...YFOY3YAEA?product=126*046
Dan ga ik ff op zoek naar een shop waar ik ehm kan kopen, er wordt in deze tas geen druk uitgeoefend op de randen ofso? Aangezien hij er precies in past? En ik neem aan dat het laptopvak beschermd is met een zachte stof of iets dergelijks! :)

Deze tas ziet er zo gelikt uit! Bedankt voor de tip.. :)

Edit 2: Ok, hebbes.. Voor 59 euro en geen verzendkosten! :) Nog ff de kleurtjes bekijken en dan bestel ik er 1 als ik antwoord heb op de bovenste vragen! :)
http://www.bagagespecialist.nl/product.php?id=3407

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 110668 op 19-09-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155351

Ben zeer geïntereseerd in de ASUS A6VA-Q016H.
Ik wil deze laptop gebruiken om mijn desktop te vervangen.

Deze laptop wil ik hoofdzakelijk gebruiken voor:
* veel DVD-films te bekijken
* bestanden te downloaden en tegelijkertijd zonder prestatieverlies te internetten/chatten met webcam
* videobewerking

Graag wil ik weten of is raadzaam is om direct de standaard HD te verruilen voor een 5200 of 7200 RPM HD. Is een 7200 RPM niet te veel van het goede mbt de meerprijs ?

Verder wil zo zeker de 512 MD RAM uitbreiden. Waar kan ik het beste voor kiezen: 2x 512 MB of 1x 1024 MB ?
Is 2x1024 MB niet overdreven veel ? Kan XP dit wel eens verwerken ? Heb begrepen dat XP maar 1 GB aankan.

Graag jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 15:57
Xp kan tot 4gb aan, Xp64 kan tot 4tb aan.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Windows XP Professional kan maximaal 4GB verwerken. Er zijn applicaties die met een truukje 3GB weten te gebruiken. Zelf ben ik voor 2GB gegaan, aangezien laptops4u een leuke aanbieding heeft met 2GB. Ik heb er zeker geen spijt van en ik merk tegenover mijn game pc dat er 2GB in zit ipv 1GB. Verschil is niet groot maar merk je toch. Als je niet van plan bent later te upgraden zou ik voor 2 x 512MB gaan aangezien je dan gebruik maakt van Dual Channel. Met 1 x 1024 niet.. :/

Ik ben zelf voor 5400rpm gegaan, snel zat. 7200rpm verbuikt meer stroom en wordt warmer en of het een grote performanceboost geeft weet ik niet..

In iedergeval suc6 met je keuze!

Edit: Ik zit fout, winxp ondersteunt maximaal 4GB waarvan 2GB per proces/programma. Windows 64 bit ondersteund 16GB. Bron Microsoft: http://www.microsoft.com/...e/feb02_64bitwindows.aspx

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 110668 op 19-09-2005 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:19
Ik kan via Fontys de Z92V aanschaffen (welke hetzelfde schijnt te zijn als de A6V). Deze heeft echter geen bluetooth adapter.

Heeft iemand enig idee of deze later (intern) bij te bouwen is net als het geval is met sommige oudere laptops en wifi?

Ik vind namelijk die losse usb adaptertjes wat onhandig en zou het liever met een intern exemplaar doen. De leverancier zegt dit er niet bij te kunnen leveren, maar weet iemand of dit toch nog aan te komen is?

If it ain't broke, fix it till it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110668 schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:48:
Hmm, ik probeer het even uit te zoeken.. Dit site van Samsonite is zo traag als stront door een trechter.. :/ Niet echt lekker dus.

Ik laat jullie horen als ik weet welke hij heeft! :)

Edit: Ok, ik heb op de Samsonite site deze tas gevonden..
http://www.samsonite.nl/n...YFOY3YAEA?product=126*046
Dan ga ik ff op zoek naar een shop waar ik ehm kan kopen, er wordt in deze tas geen druk uitgeoefend op de randen ofso? Aangezien hij er precies in past? En ik neem aan dat het laptopvak beschermd is met een zachte stof of iets dergelijks! :)

Deze tas ziet er zo gelikt uit! Bedankt voor de tip.. :)

Edit 2: Ok, hebbes.. Voor 59 euro en geen verzendkosten! :) Nog ff de kleurtjes bekijken en dan bestel ik er 1 als ik antwoord heb op de bovenste vragen! :)
http://www.bagagespecialist.nl/product.php?id=3407
Ej. tof om te zien dat ik bij een een dure leder-speciaalzaak maar 2 euro meer heb betaald!
Vak is gewoon net alsof het gemaakt is voor de laptop: hij zit er niet strak in en niet ruim, hij past gewoon! De wand met de rug is gevoerd en dus zacht, de wand met het middencompartinent is niet gevoerd. Zelf doe ik de laptop er dus in met de klep/scherm naar de rug toe en de achterkant naar de binnenkant van de tas toe.

En idd, de tas ziet er abnormaal mooi uit! Zeker voor 1 waar een laptop in past. Je zou trouwens van buitenaf ook niet zeggen dat hij erin past, de tas oogt kleiner dan hij is.

Ik kan erin doen: laptop, oplader, netwerkkabel, muis, half-liter-flesje (spa ofzo), pennenetui, een paar diktaten/dik boek, sleutels en wat boterhammen. Tas is dan zwaar, maar draagt nog steeds erg comfy. :Y) Nou, als je nu nog twijfelt weet ik het ook niet meer.... 8)7 Kopen die shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien interressant om te zien hoe de harde schijven het allemaal doen?
Ik heb (nu nog) de trage 40gb 4200rpm samsung, en wil graag weten hoe de 5400rpm en 7200rpm modellen het doen!
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/HDTune_Benchmark_SAMSUNGMP0402H.png
iPod 4th gen 20GB
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/HDTune_Benchmark_AppleiPod.png
Vaste pc met 4x120 Maxtor
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/HDTune_Benchmark_SiIRAID01Set0.png

Haal hier het benchmark-programma: http://www.hdtune.com/hdtune_250.exe

Als iemand de Hitache travelstar 60GB op 7200rpm heeft, graag even testen! 5400's ook. De snelheid van mijn huidige schijf valt me niet echt mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:26
Zouden jullie misschien wat foto`s kunnen posten van jou asus A6Va ?

Hoe zit het met de stevigheid van de behuizing? Is dit steviger dan acer laptops?
Is het maximale batterij verbruik echt maar 3 uur (Had wel ietsie langer verwacht door centrino)
Zijn jullie over het HD audio te spreken van intel?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik doe met mn A6Vc (met de 6200TC) 3,5uur max op één lading.

Behuizing is veel steviger dan die van de Acer 5024WMLi van mn broertje..

Onderbouwing:
voorbeeld: als je op zijn laptop op de "g" drukt op het toetsenbord, zie je "f,v,b,h,y en t" meeveren naar beneden!
voorbeeld2: zijn muistoetsen (onder touchpad) zitten een beetje 'losjes'
voorbeeld3: als je zijn scherm openklapt/verstelt veert het veel verder terug dan de mijne.
voorbeeld4: als jezijn laptop een beetje vlot oppakt bij de dvdrw laat het frontje daarvan los.

Komt natuurlijk nog bij dat zijn laptop er half zo mooi uitziet als deze A6 :P 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 20-09-2005 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-06 22:20
Kan iemand even een image maken van de driver cd, mijne is gebroken in mn tas... ik krijg nu bij herinstall mn High definition audio bus niet geinstalleerd. En heb al drivers van realtek van de site geprobeerd. wdm_123 en wdm_124 en de alc97 codecs. Maar blijft een ' ? ' in hardware manager

edit: de cd van a6va gaat het om. En krijg dus mn mic ingang niet aan de praat)

[ Voor 15% gewijzigd door Tristan op 20-09-2005 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pixxa schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 09:33:
Kan iemand even een image maken van de driver cd, mijne is gebroken in mn tas... ik krijg nu bij herinstall mn High definition audio bus niet geinstalleerd. En heb al drivers van realtek van de site geprobeerd. wdm_123 en wdm_124 en de alc97 codecs. Maar blijft een ' ? ' in hardware manager

Ik wil wel een image maken maar ik heb geen webruimte om ehm neer te zetten.. :/ De CD bevat 697MB dus das aardig veel.. Dus als jij nog ideeen hebt?

@ Smiling Pitbull
Ik zal vanavond even dat programma draaien.. Een 5400rpm is niet zo heel veel sneller hoor.. Soieso zijn laptop hdd's trager dan normale, ook de 7200rpm schijven.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martybro
Pixxa schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 09:33:

Heb een Image voor je gemaakt en ben nu bezig met de upload naar www.yousendit.com.
Als hij daar is aangekomen, krijg je een mailtje in je gmailbox met de link waar je hem dan de komende week vandaan kan halen, als het niet lukt moet je maar ff iets laten weten.

@a333tje86:

En heb je nou al een Tas voor de LT, ik was gisteren bij de MM in Utrecht, maar daar hadden ze niks ook niet die van Logitech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-one
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-01-2024
hoe ziet de bijgeleverde gratis laptop tas eruit? waarom zou je een andere kopen als je al een krijgt? :?

[ Voor 3% gewijzigd door d-one op 20-09-2005 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
d-one schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:33:
waarom zou je een andere kopen als je al een krijgt? :?
Omdat men misschien een tas die én stevig én groot genoeg is om bijv. boeken mee te sjouwen. Ik denk niet dat je met de meegeleverde tas door het winkelcentrum wil lopen, want iedereen ziet dan dat je een laptop bij je hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Coolmaster schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:57:
Zouden jullie misschien wat foto`s kunnen posten van jou asus A6Va ?
http://asus.digia3.nl , en check voor de gein ook even de oudere A6 topics. ;)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.