ik heb net mijn Asus A6Va binnengekregen. Ik vind hem helemaal fantastisch, alleen kom ik een raar verschijnsel tegen als ik de kleurdiepte op 32 bit zet. Dan verschijnt er namelijk bij een bepaalde kleur grijs (de achtergrond van fotoshop bijvoorbeeld, of als je als bureaublad achtergrondkleur die donkere grijstint neemt) een verticale streep van ca 3 cm breed in het midden van het scherm van helemaal boven tot beneden. Dat gebeurt alleen bij die specifieke kleur grijs, verder is het beeld overal perfect.
Als ik hem terugzet op 16bit doet hij het wel perfect... resolutie is gewoon standaard 1280x800 bij 60Hz. Het betreft de standaard Windows XP Home installatie die er al op stond. Heb op dit moment geen internet, dus kan geen drivers updaten nog, maar mij lijkt dat het niet meteen daaraan kan liggen, toch? Ik wil hem best opnieuw installeren, maar ik ging er eigenlijk vanuit het af-fabriek eigenlijk ook wel zo'n beetje zou moeten kloppen...
Ik heb dit topic al doorzocht met een aantal zoektermen, kom alleen niets tegen wat erop lijkt. Heeft iemand een idee?
EDIT1:
ik heb net de nieuwste display drivers gedownload een geïnstalleerd, maar dat heeft niet geholpen. Echt wazig, alleen in 32bit en alleen bij die specifieke kleur grijs verschijnt er in plaats van grijs een pixelachtige, blauwige, wazige band van 3 cm breed. Bij alle andere kleuren werkt het display perfect...
het gebeurt in het display zelf, ik kan er bijvoorbeeld geen screenshot van maken...
EDIT2:
ik heb het opgelost, alleen nu weet ik niet of het verder kwaad kan, wie wel?
ik heb in de ati display instellingen de Gamma verhoogd van 1.00 naar 1.05
EDIT3:
Als ik dan opnieuw opstart, is het probleem weer terug, totdat ik naar bovenstaand venster ga en (zonder verder iets te veranderen) op ok klik...
EDIT4:
Het bleek een defect, niet duidelijk of het nu in het LCD of in de videokaart zat. Maakt ook niet zo veel meer uit. Hij is DOA en ik heb een nieuwe laptop die helemaal perfect werkt!!!
[
Voor 41% gewijzigd door
djeejdjeej op 26-01-2006 00:25
]