[Ervaringen] Asus A6 serie deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 12.303 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-06 23:21

Mentalist

[avdD]

Ik weet niet of het bij deze laptop ook zo is, maar je kan het proberen : alle schroeven uit de onderkant eruit draaien en proberen het toetenbord op te tillen.

Ik zie zo iig niet hoe het anders zou moeten..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:05
Er moet inderdaad een methode zijn om het grijze gedeelte van de behuizing terug te schuiven, waarna je het toetsenbord er in zijn geheel uit kunt nemen. Kwestie van de juiste schroeven losdraaien denk ik ;) Daarnaast kon ik bij mijn vorige Asus ook de toetsen los afnemen via een soort clipje, maar dat zou ik je eerst afraden aangezien je het mechanisme dan ook kunt afbreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106436

Kan iemand mij even advies geven?

Ik wil een keus maken tussen 2 typen laptops van asus.

De Asus A6U-B008H (AMD 3000+; 512MB; 40GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; WXP Home) en de Asus A6R-B001H (Cel 1.6Ghz; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home).

Waarbij mij dus deze verschillen opvallen.

Verschil van processors (de ene is een celeron, de andere een sempron, waarbij de sempron een iets snellere processor heeft)
Verschil van videokaart (de ene een Ati, de ander een sis)
Verschil van geheugen (de ene DDR2 de ander DDR)
Verschil in andere schijf (de ene 60 Gb en ATA100, de ander 40 Gb en ATA133)

Waarbij ik de celeron altijd als eerste en de Sempron als tweede heb genoemd.

Welke zouden jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

SiS onboard video stelt niet zoveel voor. Alleen al daarom zou ik de laptop met ATi Xpress200 nemen (ik gok dat het daarom gaat aangezien er verder geen specs staan?).

Als je (ook) Linux wil draaien zou ik juist SiS weer aanraden, want ATi chipset on Linux = no go. Dus sowieso, wat wil je ermee doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik zou de laptop zowiezo nooit openmaken !
Zelfde als bios flashen, ik ben er nog steeds niet achter of dat de garantie verbreekt.
In het garantieboekje staat van wel, maar de helpdesk beveelde me dat aan :o ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 11:17:
SiS onboard video stelt niet zoveel voor. Alleen al daarom zou ik de laptop met ATi Xpress200 nemen (ik gok dat het daarom gaat aangezien er verder geen specs staan?).

Als je (ook) Linux wil draaien zou ik juist SiS weer aanraden, want ATi chipset on Linux = no go. Dus sowieso, wat wil je ermee doen..
Is het niet het belangrijkst om te kijken naar het geheugen of de processor, hier zal toch veel van de snelheid van de laptop aan liggen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07-2022
Gebruikt iemand hier ook Firefox? Ik heb versie 1.5 en dit werkt super.

Alleen krijg ik die gerefomeerde scroll functie niet aan de gang :). Iemand dat voor mekaar heeft gekregen met de Syntapis (oid) muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:18

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Josha schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:23:
Gebruikt iemand hier ook Firefox? Ik heb versie 1.5 en dit werkt super.

Alleen krijg ik die gerefomeerde scroll functie niet aan de gang :). Iemand dat voor mekaar heeft gekregen met de Syntapis (oid) muis?
Zoals al vaker gezegd, even de nieuwe drivers downloaden: http://www.synaptics.com/support/drive.cfm

Succes.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
BIOS flash neemt absoluut je garantie niet weg, mijn laptop was ook geflasht maar is wel gerepareerd. :)

Anders zouden ze die BIOS bestanden ook niet op Internet zetten, dan zouden ze denk ik ook niet WinFlash meeleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 01-06 05:34
krijgt iemand het voor elkaar om in 2d de videokaart terug te klokken? ATI tray tools ondersteund deze optie wel, maar ik krijg de videokaart niet zo ver terug geklokt (20% maximaal ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

savale schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:21:
krijgt iemand het voor elkaar om in 2d de videokaart terug te klokken? ATI tray tools ondersteund deze optie wel, maar ik krijg de videokaart niet zo ver terug geklokt (20% maximaal ofzo)
Ik heb met Notebook Hardware Control de cpu- en geheugenklok van de x700 standaard op 200mhz gezet. Houdt de laptop lekker koel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 106436 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 13:16:
[...]

Is het niet het belangrijkst om te kijken naar het geheugen of de processor, hier zal toch veel van de snelheid van de laptop aan liggen of niet?
Als jij alleen maar blind naar snelheid kijkt en niet naar features, mogelijkheden en compatibiliteit, your choice. Maar als je b.v. Linux wil draaien of (al dan niet later) HDTV filmpjes afspelen of gamen is het misschien wel verstandig om hiernaar te kijken, want wat heb je aan een supersnelle laptop waar je geen zak mee kan omdat er geen drivers voor je OS zijn of omdat de Windows drivers HDTV niet aankunnen.

Bij mij komt snelheid al een poosje niet meer op de eerste plaats. Wil je (veel) meer snelheid, dan moet je meer geld uitgeven. Je kan beter kijken of hetgeen je op het oog hebt in staat is om te doen wat jij wilt. Pas als daaruit komt dat compatibiliteit, features en mogelijkheden er niet toe doen (yeah right, draai je alleen maar office dan?) kan je je gaan richten op zaken als een snellere CPU, meer RAM etc.

Dus : wat wil je ermee?

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 20-12-2005 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Inderdaad, de tijd dat ik puur naar processor- en geheugensnelheid keek ligt ver ver ver achter me. Features zijn veel belangrijker.

[ Voor 79% gewijzigd door gday op 20-12-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geef ik jullie beide helemaal gelijk in, maar meer geld heb ik niet, dus ik zal een keuze moeten maken tussen deze twee.

En als je dan een keus moet maken tussen deze twee ga je dan voor een celeron of voor een sempron processor, voor DDR2 of DDR geheugen, voor de grotere of voor de snellere HDD.

Of kijk je echt alleen naar de videokaart???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 106436 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:14:
Geef ik jullie beide helemaal gelijk in, maar meer geld heb ik niet, dus ik zal een keuze moeten maken tussen deze twee.

En als je dan een keus moet maken tussen deze twee ga je dan voor een celeron of voor een sempron processor, voor DDR2 of DDR geheugen, voor de grotere of voor de snellere HDD.

Wil je nou echt niet kwijt wat je ermee gaat doen? Werk je voor de AIVD ofzo 8)7.

En ja, ik zou primair naar de videochip kijken, die heeft meer invloed dan de CPU of het geheugen op veelgebruikte veelvragende toepassingen, maar wij weten niet eens zeker of jij dat soort toepassingen gebruikt, dus moeten we maar gokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Nou, ik zeg helemaal niet dat je een andere moet kiezen dan die 2. Wat ik bedoelde (en wellicht W3ird_N3rd ook) was dat je niet alleen naar de specs moet kijken die je opnoemde, maar ook naar andere features, zoals wel/geen bluetooth en dat soort dingen.

Ik heb geen zin om de specs van die 2 laptops op te gaan zoeken, dus stel ik je de volgende vraag: zijn die 2 laptops verder qua specs hetzelfde, en zijn de verschillen die je noemde dus de enige verschillen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verder zijn ze qua specs idd hetzelfde.

En wat ik ermee wil doen?

Internetten, downloaden, office en filmpjes kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 106436 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:43:
Verder zijn ze qua specs idd hetzelfde.

En wat ik ermee wil doen?

Internetten, downloaden, office en filmpjes kijken.
Onder Windows, en geen HDTV? Mjah.. Aangezien je geen volledige specs hebt gepost weet ik nog steeds niet om welke ATi en SiS videochips het precies gaat (en in welke laptop zit nou wat eigenlijk? ATi+Intel is vrij ongebruikelijk? linkje?), maar ik zou persoonlijk voor ATi gaan. Van een integrated SiS video geval dat ik pas in handen had heb ik niet getest hoe deze omging met SD video, maar HDTV was een ramp, en dat zegt weinig goeds over de drivers.

Bij ATi kan je als bonus oudere spelletjes met speelbare framerates draaien zonder grove grafische fouten (waar je bij SiS wel op kan rekenen).

Misschien nog opletten of er een TV-out opzit b.v.? Daarmee ben je bij ATi ook beter af waarschijnlijk.

Verder ervaren veel mensen de harde schijf als bottleneck, dus een 5400rpm schijf of sneller is op zich aan te raden. Maar echt een noodzaak, neuh, ook niet. En schijven kan je nog upgraden. Videochips (in deze gevallen) niet.

Van 20% CPU power meer of minder merk je in de regel met zulke toepassingen vrij weinig. Evenals DDR1 <> DDR2. Tijd die het systeem op accu kan draaien kan je ook nog in overweging nemen. En extra dingen zoals WiFi etc. tenzij dat allemaal hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135555

Net als Hare zit ik met hetzelfde probleem.
Ik moet voor iemand anders die er echt totaal geen verstand van heeft een lap aanschaffen.
Ben al 8 uur bezig en kom uit eindelijk op 4 laps uit.
e.e.a. gebaseerd op vaste schijf, processor, baterij, etc.

nu gaat het bij mij om het zelfde de A6R is de laatste die op de markt verschenen is dus vrij nieuw de A6U was er al wat langer, De A6U is volgens mij geen 64 bits dus ook niet zo snel. De sempron is geen centrino en ook geen HT dus ook niet echt snel.

Volgens losse opmerkingen die ik in diverse forums heb gelezen is de sempron sneller dan de celeron maar gebruikt meer energie, en is de celeron weer zuiniger met energie.

echter de A6R de celeron dus komt met een ATI RADEON XPRESS 200 video chip en deze zou weer veel beter zijn dan de SIS M760GX die op A6U zit.

de 4 machines die ik heb zijn:
*Asus A6R euro 806,= video ATI RADEON XPRESS 200
-Asus A6U euro 816,= video SIS M760GX VGA chip
-Asus Z92U euro 716,= video SiS M760GX VGA chip end of live
*Acer Aspire 3614WLMi euro 816,= video Intel® 910GML integrated 3D graphics, NB als beste keus in computer totaal gekozen in november 2005

Alle machines zijn in specs ongeveer gelijk:
* Intel Mobile Celeron processor 380 (1.6GHz/1MB cache)
- AMD Mobile Sempron 3000+

het verschil is dus de video chip en celeron of sempron.

nb: wordt vermoedelij gebruikt voor administratie surfen chatten video branden fotos opslaan etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 135555 op 21-12-2005 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

"administratie surfen chatten video branden fotos"

Wat je met "video" precies wil zeggen weet ik niet, maar ik zou dan maar voor de A6R gaan, of de Acer met Intel video. En ik zou je dus aanraden de SiS maar te laten liggen wegens niet-zo-denderende-drivers. Afgezien van de video kunnen alle andere dingen op alle laptops even goed eigenlijk. Of je test ergens of de SiS video aan de eisen kan voldoen, dan kan je voor de goedkoopste gaan. Maarja, de ervaring is dat een EOL product niet meer zomaar te krijgen is. Ik heb iemand pas de Z92U nog aangeraden, meer dan een maand terug, nooit geleverd. Die is er gewoon niet meer.

Dus, Asus A6R of Acer blijven als je het mij zou vragen over. Prijs is bijna gelijk, even geschikt voor het doel, Asus heeft 2 jaar garantie, Acer 1. Ik zou het wel weten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135555

W3ird_N3rd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 00:15:
"administratie surfen chatten video branden fotos"

Wat je met "video" precies wil zeggen weet ik niet, maar ik zou dan maar voor de A6R gaan, of de Acer met Intel video. En ik zou je dus aanraden de SiS maar te laten liggen wegens niet-zo-denderende-drivers. Afgezien van de video kunnen alle andere dingen op alle laptops even goed eigenlijk. Of je test ergens of de SiS video aan de eisen kan voldoen, dan kan je voor de goedkoopste gaan. Maarja, de ervaring is dat een EOL product niet meer zomaar te krijgen is. Ik heb iemand pas de Z92U nog aangeraden, meer dan een maand terug, nooit geleverd. Die is er gewoon niet meer.

Dus, Asus A6R of Acer blijven als je het mij zou vragen over. Prijs is bijna gelijk, even geschikt voor het doel, Asus heeft 2 jaar garantie, Acer 1. Ik zou het wel weten :P.
bedankt,

Als ik je goed begrijp wordt het dus de Asus, garantie, service, looks, en betere recenties etc.

met video bedoel ik Graphics sorry.

nog even gekeken ook een groot voordeel vd Asus is dat hij een 8pack baterij ipv. een 4 pack aan board heeft. verder inderdaad ongeveer gelijk.

blijft lastig om voor weinig veel te vinden wordt er 8)7 van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:28

Pubbert

random gestoord

Weet iemand die site nog waar je veel losse parts voor je verschillende laptops kon bestellen? Ik kan hem niet meer vinden.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Thund3r schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:01:
Weet iemand die site nog waar je veel losse parts voor je verschillende laptops kon bestellen? Ik kan hem niet meer vinden.
http://www.nowthatsit.nl/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:10
Zijn er ook mensen die als ze op de A en Z toets drukken het idee krijgen dat het toetsenbord doorzakt?Zodra ik deze toetsen gebruik krijg ik een soort vreemde 'tik' te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Nee het was een andere shop, ooit in een deze topics voorbij gekomen. Thats It heeft geen A6 onderdelen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Mijn Fn Volume Keys werken niet meer wat nu ?
Ik heb ACPI100 al eens opnieuw geïnstaleerd maar bied geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 22:40
Na wat gezoek om m'n toetsenbord schoon te krijgen kwam m'n vader op het idee om gewoon een toets voor de gein is los te rukken van het toetsenbord.
Naar mijn verbasing kwam de toets los sterker nog ik kon de toets gewoon weer terug op het toetsenbord klikken.
Nu heb ik succesvol m'n toetsenbord gereinigd en daag plak spul :P

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Nou, ik zou het wel weten als m'n pa "voor de gein" een toets los gaat rukken. Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/strafpietatwork.gif Ben iig blij voor je dat het goed is afgelopen en dat je zo alles schoon hebt kunnen krijgen!

[ Voor 18% gewijzigd door gday op 24-12-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
gday schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 22:59:
Nou, ik zou het wel weten als m'n pa "voor de gein" een toets los gaat rukken. [afbeelding] Ben iig blij voor je dat het goed is afgelopen en dat je zo alles schoon hebt kunnen krijgen!
Wel met mijn toestemming hoor :) alleen kreeg het wel ff benauwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Anoniem: 135555 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 00:05:
[...]

Net als Hare zit ik met hetzelfde probleem.
Ik moet voor iemand anders die er echt totaal geen verstand van heeft een lap aanschaffen.
Ben al 8 uur bezig en kom uit eindelijk op 4 laps uit.
e.e.a. gebaseerd op vaste schijf, processor, baterij, etc.

nu gaat het bij mij om het zelfde de A6R is de laatste die op de markt verschenen is dus vrij nieuw de A6U was er al wat langer, De A6U is volgens mij geen 64 bits dus ook niet zo snel. De sempron is geen centrino en ook geen HT dus ook niet echt snel.

Volgens losse opmerkingen die ik in diverse forums heb gelezen is de sempron sneller dan de celeron maar gebruikt meer energie, en is de celeron weer zuiniger met energie.

echter de A6R de celeron dus komt met een ATI RADEON XPRESS 200 video chip en deze zou weer veel beter zijn dan de SIS M760GX die op A6U zit.

de 4 machines die ik heb zijn:
*Asus A6R euro 806,= video ATI RADEON XPRESS 200
-Asus A6U euro 816,= video SIS M760GX VGA chip
-Asus Z92U euro 716,= video SiS M760GX VGA chip end of live
*Acer Aspire 3614WLMi euro 816,= video Intel® 910GML integrated 3D graphics, NB als beste keus in computer totaal gekozen in november 2005

Alle machines zijn in specs ongeveer gelijk:
* Intel Mobile Celeron processor 380 (1.6GHz/1MB cache)
- AMD Mobile Sempron 3000+

het verschil is dus de video chip en celeron of sempron.

nb: wordt vermoedelij gebruikt voor administratie surfen chatten video branden fotos opslaan etc.
Wat ik alleen jammer vind van de z92u/a6u/a6r is dat er een geen colorshine scherm opzit, scherm is dus minder mooi als bijvoorbeeld een a6k, is helaas wel een stuk duurder, zit op zo'n 982 euro met een sempron cpu, het is dus de vraag of je het er voor over heb. (grafisch is hij iig een stuk beter)

de enige uitweg met zo'n scherm is dan nog acer.

en de aanbiedingen waar kruidvat wel is mee komt met toshiba laptops? zijn vaak ook celerons met een x600 grafische chip (erg goed dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowen.f
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2019
laat maar :)

[ Voor 98% gewijzigd door lowen.f op 25-12-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvanthoff
  • Laatst online: 18-06-2022
Ff een vraagje!

Als ik een asus A6Va wil met de volgende specs:

M740 (1.73 Mhz 533 Mhz FBS)
X700 128 MB
2 x 512 MB DDR2
15.4 WXGA TFT

Ben ik bij 4launch € 1210,00 kwijt maar met 80 GB hdd 4200 rpm

En bij laptops4u.nl € 1306.00 maar met een 80 GB hdd 5400 rmp

Als ik nu eens nieuwe games wil spelen (BF2, FEAR, NFSU Most Wanted) is die € 96,00 dan een goede investering voor 1200 rpm meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Het is een simpel antwoord: voor de laadtijd en het swappen etc is die snellere hd een betere keus.

De tip is eenvoudig: haal de 4200 rpm na 1 schroefje aan de onderkant te hebben verwijderd uit je laptop. Plaats daarna elke gewenste schijf van 2,5 inch met 5400rpm of 7200rpm (140 euro). En je bent klaar :) Het is een klusje van 5 minuten die je prima zelf kunt doen. 4Launch kan ik je trouwens persoonlijk aanraden want daar komt de mijne ook weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
In hoeverre schelen die X200 en X700 videokaarten van elkaar? Want ik wil m'n laptop niet direct om te gamen, maar gewoon af en toe. En dan wil ik liefst NFSMW gewoon kunnen spelen. Niet persee in de hoogste resolutie en alle opties uiteraard. Anders moet ik 200 euri extra investeren in ee ngoeie videokaart, wat ik liever niet doe uiteraard :)

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Met mijn X700 kan ik Call Of Duty 2 op 1280*800 draaien, en dat draait vrij vloeiend.
Nu weet ik niet of hier mensen komen die een X200 bezitten, maar persoonlijk denk ik dat deze niet echt is gemaakt voor het zwaardere grafische werk.

Had ook nog een vraagje trouwens, de harde schijf is nog geen SATA toch?
Tevens vroeg ik mij af wat voor harde schijf jullie aanbevelen, ik heb nu nog een 4200rpm schijf, de originele, maar loop vrij vaak tegen zijn max aan, dus moet ik voor de 5400 of gelijk voor de 7200rpm gaan?

[ Voor 26% gewijzigd door Eddos op 26-12-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Met mijn laptop draai ik Civ4 op 1900 bij 1200 oid, en dat is toch ook een 3d-spel. Ik heb het ook gedraaid op een Radeon9200 maar die trok 800 bij 600 nog niet eens lekker soepel.

De 4launch/laptop4u vraag over de HD... voor die 100 euro prijsverschil kan je zelf een 80 Gb schijfje kopen en er zelf inzitten. Het kost hetzelfde, maar het verschil is dan dat je een 80 Gb schijfje extra hebt die voor backupdoeleinden perfect voldoet.

5400 rpm...... is vaak snel, 7200 is altijd sneller (tikkie maar, geen 30%) en maakt ook een velvoud aan lawaai. Het is een overweging....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Weet iemand wat de maximale resolutie van de dsub aansluiting is? Kan het niet op de site van Asus vinden. Ik dacht zelf 1600*1200 maar wil het graag zeker weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127386

nvanthoff schreef op maandag 26 december 2005 @ 06:06:
Ff een vraagje!

Als ik een asus A6Va wil met de volgende specs:

M740 (1.73 Mhz 533 Mhz FBS)
X700 128 MB
2 x 512 MB DDR2
15.4 WXGA TFT

Ben ik bij 4launch € 1210,00 kwijt maar met 80 GB hdd 4200 rpm

En bij laptops4u.nl € 1306.00 maar met een 80 GB hdd 5400 rmp

Als ik nu eens nieuwe games wil spelen (BF2, FEAR, NFSU Most Wanted) is die € 96,00 dan een goede investering voor 1200 rpm meer?
D'r is ook een A6Va met 60gig 5400rpm standaard. Heb ik nu zelf ook :) Is een stuk goedkoper dan een A6Va met 80g 5400rpm. Voor het prijsverschil koop je een externe hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Weet iemand toevallig een downloadlink voor A6VA BIOS 208 (A6VAAS.208)? Ik ben het bestandje kwijt en ik wil de laptop dolgraag terugflashen, HyperMemory vreet toch wat geheugen terwijl het niet nodig is en de fan gedraagt zich toch echt anders bij mij (niet véél, maar toch wat). Terugflashen doe ik dan denk ik met het DOS-programmatje van ASUS via een bootable CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dareus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
Hoi-
ik maakte een nieuw topic aan, maar dat was niet zo slim... Sorry! Misschien kan ik m'n vraag beter hier stellen.

Ik wil mijn huidige notebook vervangen. Ik heb nu een Athlon XP 2000+, 768MB en wil graag wat sneller, wat nieuwer en wat minder warm. Mijn notebook is mijn enige -bij de tijdse- computer.

De keus is een tijdje gevallen op Centrino 740, 1024 MB (bijvoorbeeld een Acer 1642 ofzo) maar is het toch niet beter te kiezen voor een Turion. Die is tenslotte 64bit en dat lijkt me de toekomst. In een korte test in de winkel heb ik twee vergelijkbare systemen en installaties aan- en uitgezet, en de Centrino was iedere keer de snelste.
Toch blijf ik wat bij een Turion hangen- vanwege die 64bit- maar dan moet ik wel een MT hebben, begreep ik, ivm energie-verbruik. Zo kwam ik bij Asus A6K terecht. Dat is een gamer, als ik de berichten op GoT en elders mag geloven, terwijl ik'm voor office-zaken ga gebruiken.

Ik ben het spoor een beetje kwijt geraakt: daarom maar een simpele vraag:
waarom zou ik de A6K niet kopen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 22:07

janklp

FortyTwo Capital

Omdat hij te goed is voor office doeleinden. Daarnaast zitten er geen nadelen aan. Maar waarom wil je eigenlijk een nieuwe laptop als je hem toch alleen maar voor office doeleinden gebruikt. Dat moet op je huidige ook wel kunnen.

Als je dan toch een nieuwe koopt en je werkt er alleen met office enzo op dan was ik gaan kijken naar een goedkopere laptop. De asus is echt een allrounder die ook games kan draaien, maar als je dat toch niet speelt dan is die vrij overkill imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dareus
Dank je- maar is het nou overkill, of ben ik 'gewoon klaar voor wat komt'.
De prijs valt me trouwens reuze mee: rond de 1000 -1100 Euro is-ie al te koop.

Dat zou ik ook uitgeven aan een Centrino 740 met 1024 intern. De grootte van de HDD is als office-machine minder belangrijk, maar in de A6 mooi meegenomen.
Maar misschien is het niet handig een gamer te kopen ivm batterijverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 22:07

janklp

FortyTwo Capital

Dareus schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 10:28:
Dank je- maar is het nou overkill, of ben ik 'gewoon klaar voor wat komt'.
De prijs valt me trouwens reuze mee: rond de 1000 -1100 Euro is-ie al te koop.

Dat zou ik ook uitgeven aan een Centrino 740 met 1024 intern. De grootte van de HDD is als office-machine minder belangrijk, maar in de A6 mooi meegenomen.
Maar misschien is het niet handig een gamer te kopen ivm batterijverbruik?
De batterij is zeker geen zwaktepunt te noemen in de asus maar ook niet een van de sterkste punten. Persoonlijk zou ik voor batterij duren van meer dan 2,5 uur naar een andere laptop kijken. Dan is deze iets minder goed, tenminste, die ervaring heb ik op mijn a6va.

Het klaar voor de toekomst verhaal vind ik een beetje vaag. Als je toch alleen maar office doet dan is deze laptop nog tijden lang goed. Het is een fijne, erg snelle laptop. Maar voor de lange batterijduur moet je niet naar deze kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31660

Nee, echt superlang gaat de batterij helaas niet mee... Hij moet toch redelijk vaak aan de stroom... maar dat komt misschien ook omdat hij redelijk vaak gebruikt wordt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dareus
Is de Asus A5e dan een beter idee?
Da's een Centrino 735.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Thund3r schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 13:27:
[...]

Nee het was een andere shop, ooit in een deze topics voorbij gekomen. Thats It heeft geen A6 onderdelen.
Iemand?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvanthoff
  • Laatst online: 18-06-2022
Anoniem: 127386 schreef op maandag 26 december 2005 @ 18:05:
[...]

D'r is ook een A6Va met 60gig 5400rpm standaard. Heb ik nu zelf ook :) Is een stuk goedkoper dan een A6Va met 80g 5400rpm. Voor het prijsverschil koop je een externe hd.
Dat is die van 1105,00 euro? Met een 60 GB Ultra DMA 100? Maar dat is dan ATA ipv SATA toch?

Het prijsverschil met de 80 GB is btw minder dan 5 tientjes, dan lijkt die 60 GB sowieso een betere aankoop, of hij nou 4200 of 5400 rpm is!
Ik denk dat ik dan voor € 116,00 een 80 GB SATA 8MB FDB hdd er bij koop en deze zelf vervang! Die 60 gb gebruiken als backup schijf zoals eerder werd gezegd kan toch niet? Er kan toch maar 1 schijf per keer in die laptop?

[ Voor 33% gewijzigd door nvanthoff op 28-12-2005 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Ik heb er nu zelf de 512 DDR2 geheugen module erin gezet, eindelijk 1 gig geheugen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124333

Wat is dan het prestatieverschil tussen ATA en SATA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik vraag me ook af wat nvanthoff zo mooi vindt aan SATA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

nvanthoff schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:56:
[...]
Die 60 gb gebruiken als backup schijf zoals eerder werd gezegd kan toch niet? Er kan toch maar 1 schijf per keer in die laptop?
Je kunt een case kopen en de 'oude' schijf extern aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

En die case kost hooguit een tientje of zo.... en daar heb je dan alleen een USB-stekker aanzitten, dus heb je meteen een prettig en portabel dingetje

Heeft iemand een mooi grafiekje met het verschil tussen een ATA en SATA kaart? :)

Ik zoek op dit moment een laptop en zit te twijfelen tussen vier laptops. Maar wat is de beste keuze?

Mijn criteria is het meeste value voor money. Wat ik ermee doe:
- Gebruik voor school (veel schermpjes open zoals Excell, Word, Internet SPSS etcetera)
- Photoshop, Adobe Premiere
- Ik wil in staat zijn de wat nieuwere race-games te spelen, maar ik ben zeker geen die-hard gamer
- Battery life vind ik niet echt heel belangrijk. 2 of 3 uur... tja

Eventueel zelf een harddisk of geheugen erbij kopen behoort ook tot de opties (zolang dit niet ten koste gaat van de garantie). Wat zouden jullie doen?

Acer Aspire 5024 WLMi
AMD Turion Mobile 1800 Mhz (AMD Turion 64 ML-34)
80 GB 4200 rpm (ATA)
512 MB DDR 333
15,4" WXGA + Glare
DVD +- RW
ATI Mobility Radeon X700 128 MB
2 jaar garantie
Prijs: 986 euro

Asus A6Va Q055H
Intel Centrino - Mobile Intel Pentium Dothan 740 (1,73Ghz)
60 GB 5400 rpm (ATA)
512 MB DDR 2 PC4300
15,4" WXGA + Glare
DVD +- RW
2 jaar garantie
Prijs: 1105 euro

Fujitsu Siemens M 1437G
80 GB 5400 rpm (SATA)
1024 MB
15,4" WXGA + Glare
DVD +- RW
1 jaar garantie
Prijs: 1199 euro

Fujitsu Siemens Amilo M 3438G
60 GB 5400 rpm (SATA)
512 MB DDR
17" + Glare
DVD +- RW
NVidea GeForce GO 6800 256 MB
1 jaar garantie
Prijs: 1325 euro

Ben erg benieuwd!

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 124333 op 29-12-2005 13:13 ]

Anoniem: 151099

Anoniem: 124333 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:06:
Heeft iemand een mooi grafiekje met het verschil tussen een ATA en SATA kaart? :)

Ik zoek op dit moment een laptop en zit te twijfelen tussen vier laptops. Maar wat is de beste keuze?

- Gebruik voor school (veel schermpjes open zoals Excell, Word, Internet SPSS etcetera)
- Ik wil in staat zijn de wat nieuwere race-games te spelen, maar ik ben zeker geen die-hard gamer

Eventueel zelf een harddisk of geheugen erbij kopen behoort ook tot de opties (zolang dit niet ten koste gaat van de garantie). Wat zouden jullie doen?

Acer Aspire 5024 WLMi
80 GB 4200 rpm (ATA)
512 MB DDR 333
15,4" WXGA + Glare
DVD +- RW
2 jaar garantie

Asus A6Va Q055H
60 GB 5400 rpm (ATA)
512 MB DDR 2 PC4300
15,4" WXGA + Glare
DVD +- RW
2 jaar garantie

Fujitsu Siemens M 1437G
80 GB 5400 rpm (SATA)
1024 MB
15,4" WXGA + Glare
DVD +- RW
1 jaar garantie

60 GB 5400 rpm (SATA)
512 MB DDR
17" + Glare
DVD +- RW
1 jaar garantie

Ben erg benieuwd!
tja een objectieve mening vragen in het asus A6* topic is vragen om moeilijkheden.

ik zou voor de asus gaan, want:
- de glare van acer is lelijk, de cpu is wel ph@t :P
- de 1e fijutsu is wel leuk maar ik ben geen fijutsu fan
- de 2e fijutsu is stukken beter maar daar betaal je ook gewoon voor, prijs/kwaliteit verhouding valt die er buiten vind ik.

voor nog geen 100 minder dan de 1e fijutsu heb je een echte goede laptop van asus met 512mb minder en 20GB minder, die 20GB is niet erg, die 512 wel.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Als ik het goed heb begrepen komen de eerste dual-core laptops in januari, misschien wil je daarop wachten? :P

En Acer heeft afaik maar 1 jaar garantie :?

Kun je met een X700 de laatste racegames spelen? Wat is het prestatieverschil tussen een 6800 GO 256 en een X700 128MB?

Anoniem: 164416

Ik heb mij zopas een nieuwe laptop aangeschaft en het is een Asus geworden
de A6vc versie mijn voorlopige bevindingen zijn zeer mooi toestel
echt een pracht van een beeldscherm (spiegeld maar héél weinig stoort zeker niet echt)
Powergear is gemakkelijk te bedienen en daardoor kan men langer de batterij sparen goed gevonden.
Lekker kleine muis bijgeleverd werkt echt héél goed,propere tas zonder meer!

Geluid jakkes trekt echt op niet veel (typisch notebook) toch wel een spijtige vaststelling!
De knopjes van de mediaspeler zijn te klein niet echt gebruiksvriendelijk (kzal ze zeker niet veel gebruiken).Veel software zit er niet op maar dat vindt ik niet echt nodig,veel programmetjes heb ik van mijn desktop overgenomen zodat dit géén nadeel is.

Zo de A6vc is hier eigenlijk wel niet veel vertegenwoordigd,toch raar.(ik heb de hogere A6va niet echt nodig,alleen privé gebruik)grtj FCB

• Bapawe
Zijn er ook mensen die de laptop gebruiken als desktop vervanger?
Ik ben van plan om mijn pc te verkopen en van dat geld een leuke 19 inch tft te kopen.
Dan sluit ik als ik thuis ben mijn laptop aan op de tft, toetsenbord en muis.
Nu zat ik te denken om een usb hub te gebruiken zodat ik maar 1 usb stekker hoef in te pluggen i.p.v. 3 (toestenbord / muis / printer) maar ik weet niet of dat verstandig is.

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Trivian schreef op donderdag 29 december 2005 @ 19:22:
Zijn er ook mensen die de laptop gebruiken als desktop vervanger?
Ik ben van plan om mijn pc te verkopen en van dat geld een leuke 19 inch tft te kopen.
Dan sluit ik als ik thuis ben mijn laptop aan op de tft, toetsenbord en muis.
Nu zat ik te denken om een usb hub te gebruiken zodat ik maar 1 usb stekker hoef in te pluggen i.p.v. 3 (toestenbord / muis / printer) maar ik weet niet of dat verstandig is.
Ik gebruik de laptop (A6VA 2GB, 80 GB, 250GB via USB) als desktop vervanger en inderdaad met een USB hub. De externe harde schijf heb ik wel rechtstreeks op de laptop aangesloten, rest van de apparaten (muis, toetsenbord, stuurwiel, USB telefoon) op een hub. Koop wel een goede hub, ik had eerst een goedkope van 't Kruidvat, maar op dat ding haperde het toetsenbord en in de USB telefoon zat een enorme brom.
Overigens gebruik ik niet eens een TFT, ik heb de laptop gewoon op de plek staan op 't computerbureau, waar normaal de monitor staat en ik kan prima leven met de grootte van het beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Anoniem: 124333 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:06:

Acer Aspire 5024 WLMi
80 GB 4200 rpm (ATA)
512 MB DDR 333
15,4" WXGA + Glare
DVD +- RW
2 jaar garantie

Asus A6Va Q055H
60 GB 5400 rpm (ATA)
512 MB DDR 2 PC4300
15,4" WXGA + Glare
DVD +- RW
2 jaar garantie

Fujitsu Siemens M 1437G
80 GB 5400 rpm (SATA)
1024 MB
15,4" WXGA + Glare
DVD +- RW
1 jaar garantie

60 GB 5400 rpm (SATA)
512 MB DDR
17" + Glare
DVD +- RW
1 jaar garantie

Ben erg benieuwd!
Voordat ik een A6Va had, had ik eerst een Fujitsu Siemens Amilo M 1437G. Deze had echter een paar nadelen. Het grootste nadeel was dat deze laptop op een vervelende plek heel warm werd, namelijk waar je je pols neerlegt (weet niet meer of het links of rechts was). Hierdoor werd het onaangenaam om de laptop gedurende een langere periode te gebruiken, omdat je steeds automatisch je handen van de laptop af wilt halen. (Schijnt dat dat komt doordat de HDD op een irritante plek ingebouwd is.) Verder kun je bij bij bepaalde Fujitsu Siemens laptops (waaronder zeker de 1437) ook niet zien hoe lang je nog met de accu kunt werken. Je kunt wel zien hoeveel % ie nog vol zit, maar hoe lang je er dan mee doet.. dat kan geen enkel programma (en ook windows niet) berekenen om de een of andere reden. Accuduur vond ik ook tegenvallen. Ik had die 1437 ook aangeschaft omdat het me zo handig leek om zo'n remote control te hebben, maar die had een reikwijdte van ongeveer 1 meter... dus daar had ik geen fuck aan. (Dat kan aan de batterij hebben gelegen..)

Toen heb ik die 1437 teruggebracht en heb ik een A6Va gehaald, en het grootste voordeel vind ik (tegenover die 1437) dat ie dus niet warm wordt op zo'n vervelende plek... :) Wat prestaties betreft kan ik niet heel veel zeggen, want daarvoor heb ik die 1437 niet lang genoeg gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Wat gebruiken jullie allemaal trouwens om het scherm schoon te houden?Er zijn verschillende producten op de markt, maar sommigen schijnen niet echt te helpen bij de glare schermen hoorde ik?Ik gebruik voor het stof nu gewoon een brillendoekje, maar echt schoon wordt hij daar niet mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een vraagje, is de laptop ook dicht te gebruiken? Dan doel ik dus op met een externe muis/toetsenbord en scherm?

Voo school werk ik veel met PhotoShop en Flash, en 15.4" is soms wat onoverzichterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik gebruik een vochtig (water) microvezel doekje, zodra dan alles droog is blijven er strepen zitten. Deze strepen kan ik doordat het zo'n glad oppervlak is zo afvegen met een droog stukje microvezel doekje, dan is het scherm bij erg schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Anoniem: 50624 schreef op zondag 01 januari 2006 @ 22:56:
Even een vraagje, is de laptop ook dicht te gebruiken? Dan doel ik dus op met een externe muis/toetsenbord en scherm?

Voo school werk ik veel met PhotoShop en Flash, en 15.4" is soms wat onoverzichterlijk.
Ja hoor dit werkt prima zie posts hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat kan men doen tegen de erbarmelijke geluidskwaliteit?Dus welke settings moet je veranderen om een aanvaardbaar geluid te krijgen uit de A6vc?Iemand een idéé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

DeX

Ik krijg de webcam na herinstallatie niet meer aan de gang. Ik gebruik de drivers van de website, maar die geven alleen grijs beeld. Ik ben de Driver CD kwijt :'( en kan die drivers dus niet meer installeren. Heeft iemand de CD drivers toevallig online staan? Dus niet die van de Asus site want die doen het niet.

Als iemand ze wil mailen of uploaden, heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet eerst een 'base driver' installeren, voordat je de webcam kunt installeren afaik. Ik had hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

DeX

Anoniem: 85511 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 09:26:
Je moet eerst een 'base driver' installeren, voordat je de webcam kunt installeren afaik. Ik had hetzelfde probleem.
Waar vind ik die? Behalve op de CD dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey,ik heb nog iets ondekt aan de A6v serie namelijk er brandt bij mijne laptop een klein rood lampje uit de aansluiting voor de hoofdtelefoon,ook al ondekt?en zo ja voor wat dient dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Anoniem: 164416 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:23:
Hey,ik heb nog iets ondekt aan de A6v serie namelijk er brandt bij mijne laptop een klein rood lampje uit de aansluiting voor de hoofdtelefoon,ook al ondekt?en zo ja voor wat dient dit?
S/PDIF? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:)

Ik heb net via mijn laptop een film op mijn tv gekeken, ik speel hem af via WM10 en dan kies ik voor full screen. Alleen wordt niet het gehele beeld op mijn tv weergegeven, als ik naar rechts scroll met de muis zie ik beeld wat dus nomailter wegvalt. Weet iemand hoe ik WM10 zo kan instellen dat het beeld geheel op mijn tv weergegeven wordt?

SP/DIF is hier trouwens erg handig voor, kan ik hem op mijn digitale receiver aansluiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank u wel!Maar waarom een lampje?Infrarood?Is dit nodig voor S/PDIF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:02:
[...]
Ik heb net via mijn laptop een film op mijn tv gekeken, ik speel hem af via WM10 en dan kies ik voor full screen. Alleen wordt niet het gehele beeld op mijn tv weergegeven, als ik naar rechts scroll met de muis zie ik beeld wat dus nomailter wegvalt. Weet iemand hoe ik WM10 zo kan instellen dat het beeld geheel op mijn tv weergegeven wordt?

SP/DIF is hier trouwens erg handig voor, kan ik hem op mijn digitale receiver aansluiten :P
Resolutie verlagen naar een resolutie die TV's wel aan kunnen (800*600 of 1024*768).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

[edit]
Steeds te traag vandaag..

[ Voor 99% gewijzigd door Mentalist op 06-01-2006 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:16:
[...]

Resolutie verlagen naar een resolutie die TV's wel aan kunnen (800*600 of 1024*768).
Volgens mij staat mijn tv-out al op 1024*768 bij Display Properties, maar ik moet Windows dus ook op 1024*768 zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je je TV als tweede monitor ingesteld of als cloon? Als je 'm als tweede monitor instelt (bureaublad uitbreiden...) is dat niet nodig. Maar ik zou het gewoon even proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik gebruik om films af te spelen op de tv beneden de Bsplayer (www.bsplayer.org). Na een paar keer Fn+F8 heb ik dan het beeld wat ik op de lcd van de laptop zie op de Tv. Vervolgens druk ik op Fullscreen en het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153296

Anoniem: 164416 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:37:
[...]

Dank u wel!Maar waarom een lampje?Infrarood?Is dit nodig voor S/PDIF?
s/pdif = Sony/Philips Digital Interface. En een van de mogelijkheden om geluid digitaal over te brengen is met licht, optisch dus. De andere mogelijkheid om dit te doen is met een coaxiale kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik heb mijn a6k-q042 (met colorshine) binnen heel mooi machinetje, inkijkhoek is iets beter als de z92k,
alleen blijft een beetje volgelen met het scherm, het mooiste lijkt het scherm als je hem een beetje
naar achteren kantelt, krijg je wel contrast verschil met onder en boven, scherm recht is te licht als je er dichtbij voorzit, dvdtje kijken op een afstand gaat weer beter met het scherm recht.
neem aan dat andere die inkijkafhankelijkheid ook wel ervaren?

Ik moet er maar mee leren leven dat het niet anders kan bij een notebook :p
Denk dat ik te verwend bent met een beeldcherm van ongeveer 600 euro op
mijn normale pc.

verder vind ik het een fijn machinetje, full power (op stroom) hoor je de fan een beetje, maar langer niet zo erg als de fan van de p4mobile van mijn pa, en mijn pc maakt ook meer herrie, dus dat is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

objectief2 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:39:
Ik gebruik om films af te spelen op de tv beneden de Bsplayer (www.bsplayer.org). Na een paar keer Fn+F8 heb ik dan het beeld wat ik op de lcd van de laptop zie op de Tv. Vervolgens druk ik op Fullscreen en het werkt :)
Ga ik die maar eens proberen. Gisteren Madagascar gekeken, maar ik kreeg nog steeds niet alles te zien, ondanks ik mijn desktop op 800*600 gezet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Anoniem: 50624 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 14:01:
[...]

Ga ik die maar eens proberen. Gisteren Madagascar gekeken, maar ik kreeg nog steeds niet alles te zien, ondanks ik mijn desktop op 800*600 gezet had.
Houd er ook rekening mee dat je waarschijnlijk met overscan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb van de week een A6R-B001H Laptop van Asus aangeschaft met 512 Mb geheugen.

Nou herkent het systeem maar 384 MB.

De leverancier zegt dat dit komt omdat de videokaart (ATI Radeon Xpress 200M) 128 Mb van dit geheugen afsnoept. Ik vind dit zelf zeer vreemd, maar de man die ik aan de telefoon had zei dat het een bekend probleem was.

Nu mijn vraag dus: Hebben meer mensen hier last van? En zo niet, denken jullie dat dit normaal kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106436 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:33:
Ik heb van de week een A6R-B001H Laptop van Asus aangeschaft met 512 Mb geheugen.

De leverancier zegt dat dit komt omdat de videokaart (ATI Radeon Xpress 200M) 128 Mb van dit geheugen afsnoept. Ik vind dit zelf zeer vreemd, maar de man die ik aan de telefoon had zei dat het een bekend probleem was.

Nu mijn vraag dus: Hebben meer mensen hier last van? En zo niet, denken jullie dat dit normaal kan zijn?
Dat kan ja, ik ken de videokaart zelf niet maar sommigen hebben geen eigen geheugen en gebruiken hoofd geheugen van de computer. Andere kaarten hebben deels eigen geheugen en deels "jatten" ze hoofdgeheugen. Dat laatste heet iets in de trend van Hypermemory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 106436 schreef op Saturday 07 January 2006 @ 15:33:

Integrated in northbridge videochipje ja, die snoept van het gewone geheugen af. Met wat geluk kan je de hoeveelheid wel in het BIOS instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Anoniem: 50624 schreef op Saturday 07 January 2006 @ 16:05:
[...]

Dat kan ja, ik ken de videokaart zelf niet maar sommigen hebben geen eigen geheugen en gebruiken hoofd geheugen van de computer. Andere kaarten hebben deels eigen geheugen en deels "jatten" ze hoofdgeheugen. Dat laatste heet iets in de trend van Hypermemory.
offtopic:
TurboCache noemt Nvidia het, het deels geheugen 'lenen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op Saturday 07 January 2006 @ 16:52:
[...]

Integrated in northbridge videochipje ja, die snoept van het gewone geheugen af. Met wat geluk kan je de hoeveelheid wel in het BIOS instellen.
Nee, kan niet :'(

Echt een vage actie dit trouwens, denk je 512 Mb geheugen te kopen, heb je eigenlijk maar 384. Wat toch eigenlijk wel een beetje te weinig is om je computer een beetje normaal te gebruiken.

Asus, ik :r op je.

Ik vind het ook wel vaag dat Asus het gewoon als 512 Mb adverteert 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Er zit ook 512MB in... je had zelf kunnen controleren of de videokaart dedicated of shared geheugen heeft imo... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volledig eens met Nokko. Lekker makkelijk om Asus af te zeiken op een fout die je zelf maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165184

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en op laptops4u staat de asus a6r b019h als aanbieding. Ik kan niet zoveel vinden over deze laptop, vandaar dat ik hier even om advies vraag. De stats van het apparaat zijn als volgt:
* Intel Celeron M 380 (1.6Ghz; 1MB L2 Cache; 400Mhz FSB)
* 60GB Harde schijf 5400RPM
* 1024MB DDR2 533Mhz SDRAM (2 x 512)
* 15.4" WXGA TFT (1280 x 800)/ Webcam
* ATI Radeon Éxpress 200+ ATI SB400
* 8* DVD+/-RW Dual Layer
* Windows XP Home NL/UK/FR
* Interne W-LAN 54Mbps
* 2 jaar pick up & return garantie
* Gratis Draagtas en Draadloze optische muis
Hij is te verkrijgen voor een bedrag van 949 euro en voor dat geld vind ik dit een aardige laptop.
Kan iemand mij vertellen wat hij/zij erover denkt?
Alvast bedankt,

Kay

(Als er toch al iets over deze laptop te vinden was, heb ik het niet kunnen vinden en zou ik graag weten waar ik dan zou moeten zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eddos schreef op Saturday 07 January 2006 @ 17:08:
[...]

offtopic:
TurboCache noemt Nvidia het, het deels geheugen 'lenen'.
Toch wel raar,ik heb een A6vc dus met videokaart nvidia turbocache met 256mb memory en ik heb de volle 512mb!werkgeheugen!géén problemen hier met te weinig werkgeheugen.Grtzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ja, mijn laptop heeft ook een 128MB videokaart, maar gebruikt nog eens 128MB extra van het systeem geheugen en toch staat er dat er nog 2GB inzit. Is niks raar, maar ken genoeg pc's/laptops waarbij het aantal van de videokaart niet meer gezien wordt door Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-06 22:48
een turbocache videokaart heeft iets in de trend van 16 mb dedicated videogeheugen onboard. Als je dus in windows werkt heb je gewoon 512mb geheugen daar windows in een resolutie tot 1600x1200 @ 32bits in 4mb videogeheugen past. Ga je een videospel spelen dat meer dan 16mb videogeheugen nodig heeft, dan alloceert Turbocache of Hypermemory geheugen van je RAM geheugen. Dan heb je dus minder dan die 512mb.

Als je een in de chipset geintregreerde videochip (à la 915G, ATI radeon xpress 200)hebt, dan ben je altijd geheugen kwijt. Eigen schuld dikke bult dus!

[ Voor 14% gewijzigd door -ErikE- op 07-01-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

p43000 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 20:55:
een turbocache videokaart heeft iets in de trend van 16 mb dedicated videogeheugen onboard. Als je dus in windows werkt heb je gewoon 512mb geheugen daar windows in een resolutie tot 1600x1200 @ 32bits in 4mb videogeheugen past. Ga je een videospel spelen dat meer dan 16mb videogeheugen nodig heeft, dan alloceert Turbocache of Hypermemory geheugen van je RAM geheugen. Dan heb je dus minder dan die 512mb.

Als je een in de chipset geintregreerde videochip (à la 915G, ATI radeon xpress 200)hebt, dan ben je altijd geheugen kwijt. Eigen schuld dikke bult dus!
Inderdaad,merci voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
HyperMemory pakt bij mij overigens altijd 128MB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165184 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:12:
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en op laptops4u staat de asus a6r b019h als aanbieding. Ik kan niet zoveel vinden over deze laptop, vandaar dat ik hier even om advies vraag. De stats van het apparaat zijn als volgt:
* Intel Celeron M 380 (1.6Ghz; 1MB L2 Cache; 400Mhz FSB)
* 60GB Harde schijf 5400RPM
* 1024MB DDR2 533Mhz SDRAM (2 x 512)
* 15.4" WXGA TFT (1280 x 800)/ Webcam
* ATI Radeon Éxpress 200+ ATI SB400
* 8* DVD+/-RW Dual Layer
* Windows XP Home NL/UK/FR
* Interne W-LAN 54Mbps
* 2 jaar pick up & return garantie
* Gratis Draagtas en Draadloze optische muis
Hij is te verkrijgen voor een bedrag van 949 euro en voor dat geld vind ik dit een aardige laptop.
Kan iemand mij vertellen wat hij/zij erover denkt?
Alvast bedankt,

Kay

(Als er toch al iets over deze laptop te vinden was, heb ik het niet kunnen vinden en zou ik graag weten waar ik dan zou moeten zoeken)
Nette configuratie al vind ik het jammer dat er met deze specs (1GB, 5400rpm schijf) geen Pentium M in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BirminghamB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-04-2021
Anoniem: 85511 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 23:59:
[...]

Nette configuratie al vind ik het jammer dat er met deze specs (1GB, 5400rpm schijf) geen Pentium M in zit.
Kan je niet beter een Asus A6R-B001H kopen voor 825 en daar een nieuwe harde schijf in plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BirminghamB schreef op zondag 08 januari 2006 @ 00:09:
[...]

Kan je niet beter een Asus A6R-B001H kopen voor 825 en daar een nieuwe harde schijf in plaatsen?
Is die videokaart wel evengoed? Ik heb hier nog een externe HDD staan, dus dat is iig ook een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BirminghamB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-04-2021
A6R-B019H, 949e bij laptops4u
- Intel Celeron M 380 (1.6Ghz; 1MB L2 Cache; 400Mhz FSB)
- 60GB Harde schijf 5400RPM
- 1024MB DDR2 533Mhz SDRAM (2 x 512)
- ATI Radeon xpress 200+ ATI SB400
- DVD+/-RW Dual Layer

A6R-B001H, 808e op pricewatch
- Zelfde processor
- 60GB 4200RPM
- 512MB DDR2
- ATI Radeon Xpress 200M
- DVD+/-RW Dual Layer

A6R-B023P, 870e op pricewatch
- Zelfde processor
- 512MB DDR2
- ATI Radeon Xpress 200M
- DVD+/-RW Dual Layer

Mijn inziens behalve de snellere hardeschijf in verschil in geheugen geen verschil. Zou dan niet de B001 het goedkoopste zijn met zelf een snelle hardeschijf er in doen en nog een DDR van 512?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BirminghamB schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:29:
A6R-B019H, 949e bij laptops4u
- Intel Celeron M 380 (1.6Ghz; 1MB L2 Cache; 400Mhz FSB)
- 1024MB DDR2 533Mhz SDRAM (2 x 512)
- ATI Radeon xpress 200+ ATI SB400
- DVD+/-RW Dual Layer

A6R-B001H, 808e op pricewatch
- Zelfde processor
- 60GB 4200RPM
- 512MB DDR2
- ATI Radeon Xpress 200M
- DVD+/-RW Dual Layer

[...]

Mijn inziens behalve de snellere hardeschijf in verschil in geheugen geen verschil. Zou dan niet de B001 het goedkoopste zijn met zelf een snelle hardeschijf er in doen en nog een DDR van 512?
Kun jij voor 141 euro een harde schijf en ook nog 512MB geheugen krijgen? En volgens mij is de videokaart van de B001H shared, dus ook een nadeel. Of zit ik hier fout... Zou iemand me in dat geval uit kunnen leggen wat het verschil tussen de videokaarten is en welke beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Weten jullie ook of er accu's zijn met een grotere capaciteit dan die standaard mee worden geleverd, ik heb een A6Va en wou graag met een paar jaar ook nog normaal op de accu kunnen werken.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.