╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Anoniem: 31660
klote man.. wat ga je nu kopen? Alsnog de A6Va bij een andere shop? Ik heb mijn A6Va op 2 augustus gekocht bij Laptops4u en geen wit scherm o.i.d. gehadPedr0 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:54:
Als het goed is heb ik binnen nu en 2 dagen het volledige aankoop bedrag gecrediteerd op mijn rekening. Ik werd zo ziek van dat witte schermen probleem dat ik mijn koop heb ontbonden.
Anoniem: 150790
Die witte schermen hebben niks met de shop te maken. Is een productiefout.Anoniem: 31660 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:44:
[...]
klote man.. wat ga je nu kopen? Alsnog de A6Va bij een andere shop? Ik heb mijn A6Va op 2 augustus gekocht bij Laptops4u en geen wit scherm o.i.d. gehad
Ik ben in ieder geval nog steeds blij met die van mij, gelukkig nog geen probleem gehad
[ Voor 40% gewijzigd door Sluuut op 29-08-2005 18:01 ]
57696520646974206c65657374206973206e657264
Anoniem: 152945
Dus hopen dat er geen witte schermen o.i.d te bekennen zijn op de A6va die ik ga bestellen.
Ik vroeg mij trouwens nog af of de garantie vervalt als je zelf extra geheugen en een snellere hd plaats.
Die boxen die Asus gebruikt zijn inderdaad van mindere kwaliteit. Ik heb op dit moment zelf een vrij eenvoudige headset van Sennheiser, maar die geeft echt heel goed geluid. Heel helder en de bass word ook goed weergegeven. Bij de MediaMarkt heb je een aantal modellen van Sennheiser liggen voor de redelijke prijs. Ik zou je die aan bevelen dan.
Garantie blijft dan gewoon behouden.Anoniem: 152945 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:05:
Ik heb met zowel laptops4u als met 4launch.nl gemail en die hebben mij laten weten dat de problemen verholpen zouden moeten zijn in de nieuwe lichting die zij binnen hebben gehad.
Dus hopen dat er geen witte schermen o.i.d te bekennen zijn op de A6va die ik ga bestellen.
Ik vroeg mij trouwens nog af of de garantie vervalt als je zelf extra geheugen en een snellere hd plaats.
Hebben ze nu al de nieuwe lading binnen dan?Anoniem: 152945 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:05:
Ik heb met zowel laptops4u als met 4launch.nl gemail en die hebben mij laten weten dat de problemen verholpen zouden moeten zijn in de nieuwe lichting die zij binnen hebben gehad.
En als ze die lading binnen hebben, duurt het dan niet nog zo'n 1 à 2 weken voordat die nieuwe lading ook daadwerkelijk over de toonbank gaat? Ik wil m namelijk ook kopen en als ze de nieuwe revisie nu al uitleveren, dan is dat natuurlijk erg mooi. Scheelt weer in het wachten
[ Voor 10% gewijzigd door TheFruitNerd op 29-08-2005 21:05 ]
- B.L.A.A.T. -
Vorige week donderdag besteld bij Laptops4u.nl; gisteravond een mailtje dat de machine (met andere processor en HD, M760 en 80Gb-5400rpm) verstuurd is. Jammer dat ik vandaag op mijn werk zit, dat wordt morgen tussen de middag even snel richting postkantoor fietsen!
Ik zal over een week nog wel even posten of ik de witte/zwarte scherm problemen heb...
Uhmm....ik weet het niet. het was me eerste laptop en meteen een slechte ervaring. Ik wacht voorlopig even met het kopen van een laptop. Uiteindelijk had ik er toch spijt van. Ik deed er namelijk niets mee.....het was pure luxe.Anoniem: 31660 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:44:
[...]
klote man.. wat ga je nu kopen? Alsnog de A6Va bij een andere shop? Ik heb mijn A6Va op 2 augustus gekocht bij Laptops4u en geen wit scherm o.i.d. gehad

Misschien dat ik volgend jaar. Met de 'new generation laptops' nog eens een poging ga wagen, wie weet. Maar voorlopig geen laptop voor mij.
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Met 'new generation' bedoel je de volgende generatie Turions (begin 2006)?Pedr0 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:51:
[...]
Uhmm....ik weet het niet. het was me eerste laptop en meteen een slechte ervaring. Ik wacht voorlopig even met het kopen van een laptop. Uiteindelijk had ik er toch spijt van. Ik deed er namelijk niets mee.....het was pure luxe.![]()
Misschien dat ik volgend jaar. Met de 'new generation laptops' nog eens een poging ga wagen, wie weet. Maar voorlopig geen laptop voor mij.
- B.L.A.A.T. -
Volgens mij hebben ze die nieuwe lichting al. Ik heb afgelopen donderdag mijn A6va bij Laptops4U opgehaald, en ik heb nergens last van. Werkt allemaal als een zonnetje.TheFruitNerd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:04:
[...]
Hebben ze nu al de nieuwe lading binnen dan?
En als ze die lading binnen hebben, duurt het dan niet nog zo'n 1 à 2 weken voordat die nieuwe lading ook daadwerkelijk over de toonbank gaat? Ik wil m namelijk ook kopen en als ze de nieuwe revisie nu al uitleveren, dan is dat natuurlijk erg mooi. Scheelt weer in het wachten
Hoe zou je kunnen controleren of het idd de nieuwe revisie is? Misschien via CPU-Z dat je de details van het mobo kunt bekijken ofzo? Misschien een idee om 2 screenshots te posten? Eentje van de nieuwe en eentje van 3 weken (of langer) terug.iBenshi schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:12:
[...]
Volgens mij hebben ze die nieuwe lichting al. Ik heb afgelopen donderdag mijn A6va bij Laptops4U opgehaald, en ik heb nergens last van. Werkt allemaal als een zonnetje.
- B.L.A.A.T. -
Zal ik hem terug sturen?
[ Voor 5% gewijzigd door janklp op 30-08-2005 11:56 ]
Hoe kan ik dat dan precies controleren? Gewoon in de bios kijken welk type moederbord ik heb?TheFruitNerd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:25:
[...]
Hoe zou je kunnen controleren of het idd de nieuwe revisie is? Misschien via CPU-Z dat je de details van het mobo kunt bekijken ofzo? Misschien een idee om 2 screenshots te posten? Eentje van de nieuwe en eentje van 3 weken (of langer) terug.
Ik weet niet of je voldoende info uit het BIOS kunt halen, dus probeer het met CPU-Z.iBenshi schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:00:
[...]
Hoe kan ik dat dan precies controleren? Gewoon in de bios kijken welk type moederbord ik heb?
- Download het progsel van deze site.
- Pak het bestand uit en start het progsel
- Kijk onder het tabblad "Mainboard", en maak er een screenshot van

bij mij kreeg ik een error op mijn desktop, waardoor ik geen info kreeg, vandaar het grijs
Simpel
- B.L.A.A.T. -
Dat rebooten is een hele fijne $%^$^% instelling van WinXP heeft dus niets te maken met je hardware. Gewoon op Mijn Computer, Properties, en dan ergens zoeken naar bootopties of zo, kan je dat vinkje uit zetten dat winxp vrolijk reboot bij een bsod. Hierna moet de bsod met error code gewoon blijft staan totdat jij zelf de laptop uit en aan zet.Januszjes schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:56:
Ik heb een ernstig probleem. Als ik op het wireless netwerk van de uvt in Tilburg probeer in te loggen krijg ik meteen een blauwe errot scherm dat in een flits weer verdwijnd. Dan start de laptop opnieuw op. Dus ik kan er niet achter komen wat de foutmelding nu inhoudt. Wie kan mij hier verder mee helpen?
Zal ik hem terug sturen?
Ik zou de volgende 3 dingen uitvissen voordat je hem terug stuurt, ik bedoel bij elk dingetje meteen de laptop de schuld te geven terwijl WinXP of brakke drivers vaak de oorzaak zijn is ook wel erg over the top.
1) Het zou kunnen zijn dat je de oudere intel wireless drivers hebt die problemen geven, tip is om het te updaten met de versie van de startpost. Of als er een nieuwere versie die gewoon gebruiken.
2) Uitvissen wat die error code is en wat er op de MS site staat hierover, zal me niet verbazen als WinXP roet in het eten gooit.
3) Kijken of de instellingen wel goed zijn en wat de procedure is om je wireless aan te melden op het netwerk. Ik weet van de Erasmus dat je dan SecureW2 of iets dergelijks moet installen en een sh*tload instellingen van SecureW2 moet instellen en dan WinXP je wireless laten beheren in plaats van het intel software. Al die moeite om op het wlan te komen.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |
Anoniem: 148495
ik heb weer een probleempje.
zodra ik online aan het gamen ben dan valt mijn draadloze verbinding ongeveer om de 2 min weg. hij geeft dan aan in op het beeldscherm van het spel battlefield 2 probeem met de verbinding.
als router heb ik de lynksys wrt54g.
ik gebruik de software van intel die meegeleverd is emt de laptop.
en ik heb een @home aansluiting breedband.
mijn laptop is de asus a6va q16h. ik gebruik de kaart die in de laptop zit.
ook schommelt mijn verbinding tussen uitstekend, zeer goed en goed.
dit is heel iritant want ik kan geen 1 level afmaken online.
weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit op kan lossen. of is dit gewoon het nadeel van draadloos internet.
mvg en bvd jeroen
Ik heb er een screenshot van gemaakt. Hopelijk heb je er wat aanTheFruitNerd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:43:
[...]
Ik weet niet of je voldoende info uit het BIOS kunt halen, dus probeer het met CPU-Z.
- Download het progsel van deze site.
- Pak het bestand uit en start het progsel
- Kijk onder het tabblad "Mainboard", en maak er een screenshot van
[afbeelding]
bij mij kreeg ik een error op mijn desktop, waardoor ik geen info kreeg, vandaar het grijs
Simpel

Ik heb trouwens een ander probleempje. Ik heb vandaag voor het eerst via het Wireless Console mijn Wireless LAN uitgezet. Echter wil hij nu niet meer aan(zie afbeelding). Weet iemand hoe ik hem weer aan kan zetten?

Als er mensen zijn die iets anders hebben dan A6VA / 1.0 / B, dan kunnen we misschien te weten komen of de nieuwe revisie inderdaad al uitgeleverd wordt.iBenshi schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:16:
[...]
Ik heb er een screenshot van gemaakt. Hopelijk heb je er wat aan
[afbeelding]
Ik heb trouwens een ander probleempje. Ik heb vandaag voor het eerst via het Wireless Console mijn Wireless LAN uitgezet. Echter wil hij nu niet meer aan(zie afbeelding). Weet iemand hoe ik hem weer aan kan zetten?
[afbeelding]
- B.L.A.A.T. -
Anoniem: 148510
Dan moet je eerst "draadloze communicatie" inschakelen. Dat kun je vinden bij "Intel ProSet". Bij mij staat daar een icoontje van in de tray.iBenshi schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:16:
In de BIOS en de Device Manager stata ie gewoon aan. Heel vaag
gaat ie dan niet automatisch aan als je op netstroom werkt, en kun je als je op de accu werkt wel kiezen?iBenshi schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:16:
[...]
Ik heb er een screenshot van gemaakt. Hopelijk heb je er wat aan
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik kom nog steeds niet boven de 3 uur uit
Is het niet mogelijk om een 2de accu te bestellen die in de optische bay drive kan? Sommige M6 notebooks hadden dit d8 ik wel.
En weet iemand of het ook mogelijk is om een extra AC Adapter bij te bestellen?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Dat was hem. Hij doet het nu gewoon weer. TnxAnoniem: 31660 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 08:42:
Doe eens FN+F2
Trouwens...nog een klein vraagje. Asus levert bij de software dat mailcheck programma. Hoe werkt dat precies? Want pakt hij je standaard mailclient of moet je dat nog ergens instellen?
Ik heb pas een keer op de accu iets over de 3 uur gehaald. En dan heb ik alleen een beetje zitten internetten. Ga je meer dingen doen zoals film kijken, muziek luisteren e.d. dan gaat dat dus echt ten koste van de accuduur. Wat betreft de extra AC Adapter: kijk hier even. Goeie toko!Thund3r schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:36:
Wat is jullie record trouwens met de accu?
Ik kom nog steeds niet boven de 3 uur uit2uur 58, dan dat is met zeer donkere brightness en op Battery Saving met de wifi uit.
Is het niet mogelijk om een 2de accu te bestellen die in de optische bay drive kan? Sommige M6 notebooks hadden dit d8 ik wel.
Ik heb er één van een vroege batch denk ik want had hem al vrij vroeg. Krijg ook geen info over het moederbord zichtbaar...TheFruitNerd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 00:16:
[...]
Als er mensen zijn die iets anders hebben dan A6VA / 1.0 / B, dan kunnen we misschien te weten komen of de nieuwe revisie inderdaad al uitgeleverd wordt.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
nogmaals getest (starte eerst op via netwerkschijf, maar dan krijg je dus die error FruitNerd t zelfde misschien?)Thund3r schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:14:
Ik heb de A6VA 1.0 REV B1, Laptop besteld op 12 Aug.
zelfde 1.0 REV B1
Met MobileMeter kun je bekijken of je accu een ontzettende wear heeft. Zou een van de redenen kunnen zijn waarom de accu niet zo lang meegaat als verwacht. Zoals gezegd, als je veel intensieve dingen doet, zoals DVD-kijken, gamen, etcetera, lijkt 2u58 me niet slecht. Met MobileMeter kun je btw ook het actuele vermogen van de laptop bekijken, wanneer die op de accu werkt.Thund3r schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:36:
Wat is jullie record trouwens met de accu?
Ik kom nog steeds niet boven de 3 uur uit2uur 58, dan dat is met zeer donkere brightness en op Battery Saving met de wifi uit.
Hmm, ik heb op 18 augustus een Asus A6Va besteld, maar Laptops4U heeft mijn order nog niet geupdate. De orderstatus is nog steeds: "Bestelling goedgekeurd, levertijd 2 ~ 5 werkdagen".Anoniem: 152945 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:05:
Dan zou ik toch maar even gaan bellen als ik jou was. Ik heb mijn A6va de dag ervoor besteld (17 aug) en heb hem allang binnen. Dan zal er vast iets mis zijn gegaan.sylvesterrr schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:22:
[...]
Hmm, ik heb op 18 augustus een Asus A6Va besteld, maar Laptops4U heeft mijn order nog niet geupdate. De orderstatus is nog steeds: "Bestelling goedgekeurd, levertijd 2 ~ 5 werkdagen".
Wat mij nu wel ineens te binnen schiet. Heb jij ervoor gekozen vooraf te betalen? Zo ja...dan zou daar wel eens het probleem kunnen liggen. Misschien dat daar iets mis is gegaan.
Anoniem: 145854
heb het nu geinstalleerd allemaal, maar zie nu alleen maar mijn achtergrond van het bureaublad, dus niet wat ik op laptop zie (in dit geval dat ik aan het typen ben). Hoe krijg ik dat geregeld?Januszjes schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:39:
[...]
S-video kabel voor het beeld.
Geluid uit de koptelefoon uitgang met 2 tulip uiteinden voor de tv.
Basic he
mvg
Dat zou wel eens heel goed kunnen idd. Ik heb m namelijk ook van een netwerkschijf gestart.savale schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:34:
[...]
nogmaals getest (starte eerst op via netwerkschijf, maar dan krijg je dus die error FruitNerd t zelfde misschien?)
zelfde 1.0 REV B1
Wat de revisies betreft ziet het er niet naar uit dat er geen verschil in zit helaas. Of er zijn nog geen nieuwe revisies uitgeleverd, wat natuurlijk ook kan.
- B.L.A.A.T. -
Hoe zit het met de accu, word die gebruikt als de adapter erin zit? Dus met andere woorden, als je hem 2 jaar lang niet gebruikt is hij dan alsnog kapot?
Primare Harddisk Fail
Krijg alleen het Asus logo te zien en daarna die melding
Lithium-ion accu's worden na verloop van tijd altijd minder, of de accu nu wordt gebruikt of niet. Er wordt in het algemeen van uitgegaan dat de accu na 3 jaar nauwelijks meer te gebruiken is, of de accu nu veel gebruikt is of niet. Wat dit proces wel versnelt, is warmte en aangezien de meeste laptops vrij warm worden, wordt er aangeraden om de accu uit de laptop te halen als je de accu lange tijd niet gebruikt. Je kunt een lithium-ion accu het beste bewaren op 40% charged level.Sluuut schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:06:
Heeft iemand met de nieuwste Catalyst drivers TV-out al werkzaam? Gister uitgeprobeerd maar krijg geen beeld, ook niet als ik het detecteren van een TV forceer in de drivers. Rebooten helpt niet.
Hoe zit het met de accu, word die gebruikt als de adapter erin zit? Dus met andere woorden, als je hem 2 jaar lang niet gebruikt is hij dan alsnog kapot?
Wat ook slecht is voor lithium-ion accu's, is vaak helemaal ontladen en dan weer opladen. Bij laptops wordt aangeraden om dit elke 30 cycli toch te doen om zo de battery calibration weer uit te voeren.
Dus of de accu wordt gebruikt is eigenlijk een niet-relevante vraag. Ik denk het niet, want lithium-ion accu's kunnen niet tegen overladen/druppelladen.
[ Voor 7% gewijzigd door SiHiDa op 31-08-2005 18:32 ]
De ultieme tip voor de tuisgebruiks is dus om lekker zonder accu te werken. Doe ik tegenwoordig behoorlijk vaak. Zelfs als ik naar andere ga laat ik de accu er vaak uit omdat ik toch 95% van de tijd op netstroom werk. Denk dat ik niet de enige ben...SiHiDa schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:31:
[...]
Lithium-ion accu's worden na verloop van tijd altijd minder, of de accu nu wordt gebruikt of niet. Er wordt in het algemeen van uitgegaan dat de accu na 3 jaar nauwelijks meer te gebruiken is, of de accu nu veel gebruikt is of niet. Wat dit proces wel versnelt, is warmte en aangezien de meeste laptops vrij warm worden, wordt er aangeraden om de accu uit de laptop te halen als je de accu lange tijd niet gebruikt. Je kunt een lithium-ion accu het beste bewaren op 40% charged level.
Wat ook slecht is voor lithium-ion accu's, is vaak helemaal ontladen en dan weer opladen. Bij laptops wordt aangeraden om dit elke 30 cycli toch te doen om zo de battery calibration weer uit te voeren.
Dus of de accu wordt gebruikt is eigenlijk een niet-relevante vraag. Ik denk het niet, want lithium-ion accu's kunnen niet tegen overladen/druppelladen.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Wel heel erg bedankt voor de info, weer wat geleerd
[ Voor 23% gewijzigd door Sluuut op 31-08-2005 19:10 ]
Shaolin_warrior heeft hetzelfde probleem. Kijk maar eens hier.Anoniem: 31660 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:10:
godver!!! vanmiddag een vastloper gehad.. dus dacht ff de pc rebooten:
Primare Harddisk Fail
Krijg alleen het Asus logo te zien en daarna die melding
Hadden jullie allebei naar NTFS geformatteerd, of andere dingen gedaan met de harde schijf? En was het nog de originele schijf of een upgrade? Het kan toeval zijn, maar misschien is er nog een probleem naast de witte schermen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik baal er wel ontzettend van!! Dit mag toch niet.. dat ding heb ik nog niet eens een maand en opeens krijg ik:
Primary Master Harddisk error!
2u58 is dus als ik helemaal _niets_ doe, gewoon naar mn achtergrond kijken dus. Zodra ik ga typen, internetten (via utp of wifi) of DVDtje kijken, gaat het al snel richting 2,5 uur.SiHiDa schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:01:
[...]
Met MobileMeter kun je bekijken of je accu een ontzettende wear heeft. Zou een van de redenen kunnen zijn waarom de accu niet zo lang meegaat als verwacht. Zoals gezegd, als je veel intensieve dingen doet, zoals DVD-kijken, gamen, etcetera, lijkt 2u58 me niet slecht. Met MobileMeter kun je btw ook het actuele vermogen van de laptop bekijken, wanneer die op de accu werkt.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Installatie van debian lukt niet vanwege de onbekende ide controller. Ubuntu 5.04 live cd geeft zwart X scherm (loopt niet vast want als je de powerknop indrukt sluit ie wel netjes af)
probleempunten: ide controller, x700 videokaart
verwachte probleempunten: webcam, audio, modem....
suggesties en of ervaringen meer dan welkom dus
Kijk dan dus eens je wear na. Ik heb 6% en dat is wel een beetje het maximum bij een nieuwe accu/laptop.Thund3r schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:41:
[...]
2u58 is dus als ik helemaal _niets_ doe, gewoon naar mn achtergrond kijken dus. Zodra ik ga typen, internetten (via utp of wifi) of DVDtje kijken, gaat het al snel richting 2,5 uur.
a/ Kan iemand mij vertellen of deze temperaturen normaal zijn? Is bijvoorbeeld de standaard meegeleverde M740 (1.73Ghz) koeler en daardoor stiller?
b/ De laptop is nu veel te lawaaiig voor mijn doel. Is er een ASUS tooltje dat ik heb nog mis na de installatie dat ervoor zorgt dat die fan stopt met draaien?
Tips zijn zeer welkom!
P.S. Ik heb nog geen wit scherm gezien, helaas wel 1 always-bright-pixel, bijna midden op het scherm. Ik ga vandaag even bellen met ASUS en laptops4u...
Het verhaal alsof hij zo stil is dat je er naast zou kunnen slapen gaat voor mij niet op
Maar om op jouw probleem terug te komen: op zich is het logisch dat een redelijk snellere CPU iets warmer wordt, maar 80C lijkt me iets teveel van het goede. De software die je nodig hebt is Power4Gear (staat ook op de CD), hiermee draai ik vaak in Game-modus. Op 800mhz ipv 1,7ghz. Op deze manier zou je fan tenminste niet, of minder vaak aan moeten gaan....
Jezus, dit mag toch niet binnen een maand?
Hoelang heb je hem nu exact? Anders kan je gewoon een DOA opgeven hoor!!Anoniem: 31660 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 08:52:
Nou lekker dan.....Heb net met asus gebeld en mn laptop moet gerepareerd worden
Jezus, dit mag toch niet binnen een maand?
[ Voor 10% gewijzigd door Pedr0 op 01-09-2005 09:28 ]
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Ik denk niet dat het aan je harde schijf ligt, en wel om 2 redenen:Anoniem: 31660 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 09:32:
Ik heb hem sinds 2 augustus. Precies een maand. Alleen het is te hopen dat niet de harddisk stuk is aangezien er nog geen backup van de schijf gemaakt! Maar je gaat er toch ook niet vanuit dat de laptop zo snel kapot gaat
1. Het lijkt me te toevallig dat er 2 harde schijven, van 2 dezelfde notebooks in 1maand kapot gaan. (al kan het natuurlijk wel)
2. Asus weet er waarschijnlijk meer vanaf, want als de schijf kapot zou zijn dan hoeven ze niet de hele laptop terug te hebben aangezien je het dan ook zelf af kunt handelen met Hitachi
Anyway....backuppen blijft belangrijk blijkt helaas maar weer

Wat doe ik fout?
Anoniem: 12515
Als je aan het touwtje gaat trekken, dan trek je juist die pinnen krom, en dat wil je niet..
Het is me gelukt om er een andere schijf in te doen.. en hopla.. windows start op
Edit:
Ik heb net met Asus gebeld en die willen eigenlijk toch dat de hele laptop opgestuurd wordt naar ze. Zodat ze de hele laptop een check kunnen geven. Misschien heeft het moederbord namelijk de schijf opgeblazen? Als ik de laptop opstuur dan ben ik hem ongeveer 2 weken kwijt en dat is iets wat ik niet wil.
Wat ik nu ga doen is het volgende. Ik rij zo naar de mycom en koop een andere schijf (5400 toeren). Deze zal ik in de laptop doen en hier weer windows op installeren. De kapotte schijf stuur ik op naar Asus en van hun krijg ik dan een nieuwe.
[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 31660 op 01-09-2005 10:52 ]
Nee, ik heb er niet voor gekozen om vooruit te betalen. Ik kan Laptops4U helaas niet telefonisch bereiken, ik krijg constant een in-gesprektoon te horen.iBenshi schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:00:
[...]
Dan zou ik toch maar even gaan bellen als ik jou was. Ik heb mijn A6va de dag ervoor besteld (17 aug) en heb hem allang binnen. Dan zal er vast iets mis zijn gegaan.
Wat mij nu wel ineens te binnen schiet. Heb jij ervoor gekozen vooraf te betalen? Zo ja...dan zou daar wel eens het probleem kunnen liggen. Misschien dat daar iets mis is gegaan.
Ik heb goed nieuws: heb debian unstable met een zelf gecompileerde 2.6.13 kernel erop gekregen.
http://www.falkotimme.com/howtos/debian_kernel2.6_compile/
Voor audio maak ik gebruik van de realtek: intel-hd-audio driver (in kernel meegebakken)
ftp://61.56.86.122/pc/hda...x-audiopack-3.3-4.tar.bz2
Alles lijkt te werken op de webcam na dan. Ook klinkt het geluid nog wat krakerig. Er is zelfs een scriptje om de email te lezen (nog niet getest):
http://imaga.zapto.org/~deather/DebianAsus/index.html
verder nog wat kleine problemen zoals de framebuffer op 1280x800 zetten etc.
Misschien is dit een kleine aanmoediging om windows eraf te gooien en linux erop
Ik voel net mijn touchpad eens goed, ik gebruikte hem nauwelijks eerlijk gezegd, maar nu voel ik linksboven op het donkere vlak een soort holte. Volgens mij heeft het geen functie, maar als je het in kunt stellen als klikfunctie dan is het nieuws voor me want dat had ik nog niet gelezen. Hebben andere A6 gebruikers dit ook of is het niet zoals het hoort?
Eigenlijk wil ik ook graag Linux erop hebben maar software matig wordt et allemaal nog niet goed ondersteund geloof ik zoals de x700 met als fabrikant asus...savale schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:21:
Weinig mensen met de behoefte om linux te installeren, want in dit en de voorgaande topics nog niets over linux gevonden.
Ik heb goed nieuws: heb debian unstable met een zelf gecompileerde 2.6.13 kernel erop gekregen.
http://www.falkotimme.com/howtos/debian_kernel2.6_compile/
Voor audio maak ik gebruik van de realtek: intel-hd-audio driver (in kernel meegebakken)
ftp://61.56.86.122/pc/hda...x-audiopack-3.3-4.tar.bz2
Alles lijkt te werken op de webcam na dan. Ook klinkt het geluid nog wat krakerig. Er is zelfs een scriptje om de email te lezen (nog niet getest):
http://imaga.zapto.org/~deather/DebianAsus/index.html
verder nog wat kleine problemen zoals de framebuffer op 1280x800 zetten etc.
Misschien is dit een kleine aanmoediging om windows eraf te gooien en linux erop
Geloof het of geloof het niet, ik ben vanmiddag door de koerier gebeld of hij de laptop vandaag kon aanbieden. Helaas kwam dat voor mij niet goed uit, dus moet ik morgen nog even contact opnemen met de koerier.sylvesterrr schreef op donderdag 01 september 2005 @ 13:39:
[...]
Nee, ik heb er niet voor gekozen om vooruit te betalen. Ik kan Laptops4U helaas niet telefonisch bereiken, ik krijg constant een in-gesprektoon te horen.Op e-mail krijg ik ook geen antwoord.
Anoniem: 120224
Ik heb het ook en volgens mij is het niet iets wat hoort. Heb al een paar keer getwijfeld om hem voor dit probleempje op te sturen, maar aangezien ie het nog gewoon naar behoren doet (en ik er voorzichtig mee om ga) wacht ik wel tot ik ooit een keer mijn laptop een weekje of 2 kan missen.objectief2 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:01:
Toch nog een vraag aan jullie:
Ik voel net mijn touchpad eens goed, ik gebruikte hem nauwelijks eerlijk gezegd, maar nu voel ik linksboven op het donkere vlak een soort holte. Volgens mij heeft het geen functie, maar als je het in kunt stellen als klikfunctie dan is het nieuws voor me want dat had ik nog niet gelezen. Hebben andere A6 gebruikers dit ook of is het niet zoals het hoort?
Ik slaap met muziek aan, en voorheen deed ik dat wel eens met m'n xbox en soms met PC.objectief2 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 08:22:
Het verhaal alsof hij zo stil is dat je er naast zou kunnen slapen gaat voor mij niet op
Nou geloof me, die Asus laptop is in dat geval een verademing van jewelsten .. wat een verschil. Ik hoor de fan ook niet, terwijl de muziek toch behoorlijk zacht staat. Maar de laptop staat ongeveer 2 meter van m'n oren verwijderd.
Word wakkerPedr0 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 09:27:
[...]
Hoelang heb je hem nu exact? Anders kan je gewoon een DOA opgeven hoor!!
DOA = Defect on Arrival. Was hij defect bij aankomst? Nee.. Zelfs als de hdd het de eerste minuut deed en daarna niet meer dan zou hij niet mogen worden aangemeld als DOA, omdat het niet bij aankomst was. Niet dat iemand zich daaraan houd..
Dat mocht ik niet 2 jaar geleden met m'n oude Asus laptopAnoniem: 31660 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 10:26:
goedzo. Het is dus wel de schijf die kapot is!!!![]()
![]()
Het is me gelukt om er een andere schijf in te doen.. en hopla.. windows start op
Edit:
Ik heb net met Asus gebeld en die willen eigenlijk toch dat de hele laptop opgestuurd wordt naar ze. Zodat ze de hele laptop een check kunnen geven. Misschien heeft het moederbord namelijk de schijf opgeblazen? Als ik de laptop opstuur dan ben ik hem ongeveer 2 weken kwijt en dat is iets wat ik niet wil.
Wat ik nu ga doen is het volgende. Ik rij zo naar de mycom en koop een andere schijf (5400 toeren). Deze zal ik in de laptop doen en hier weer windows op installeren. De kapotte schijf stuur ik op naar Asus en van hun krijg ik dan een nieuwe.
Ik moest de complete laptop opsturen omdat de HDD defect was. Super irritant.. Hebben ze zich daar qua service toch op verbeterd
Inderdaad zeg, ik voel ook een soort holte nou je het zegt. Maar het lijkt me niet dat daar zo'n functie achter zit verstopt. Ik gebruik gewoon 2x tappen op de touchpad om te dubbelklikken. Die knopjes zijn maar vervelend en RSI opwekkend..objectief2 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:01:
Doe zelf eens onderzoekDark0z schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:22:
Nou lijkt mij deze serie van asus wel goed, maar is een laptop uit deze serie voor rond de 1000euro met 512mb ram en 60gb ? Want ik zoek me eigenlijk helemaal rot naar een knappe laptop voor m'n studie, maar in elke laptop zit er wel weer een minpunt, iemand advies?
Hier een berichtje vanaf linux. Het belangrijkste werkt nu:Pixxa schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:18:
[...]
Eigenlijk wil ik ook graag Linux erop hebben maar software matig wordt et allemaal nog niet goed ondersteund geloof ik zoals de x700 met als fabrikant asus...
*lan
*x
*geluid (somehow niet als ik koptelefoon erin doe)
beeld is nu goed op 1280x800 (nog geen hardware acceleratie)
geluid kraakt niet meer (buffer te klein)
niet alles is getest en geprobeerd: maar zowiezo werkt de webcam niet aangezien ik hier nog geen drivers voor heb kunnen vinden.
edit:

binnenkort ga ik ubuntu proberen aan te passen zodat deze werkt. Dit is ff wat makkelijker dan alles zelf installeren met debian
[ Voor 13% gewijzigd door savale op 01-09-2005 20:00 ]
Anoniem: 151393
Asus heeft een Dead on Arrival periode van 8 dagen, gaat ie binnen die tijd kappot kan je de laptop gewoon omruilen bij de winkel. Ik heb mijn laptop op dag 8 ook omgeruild, zonder moeite.Sluuut schreef op donderdag 01 september 2005 @ 18:24:
[...]
Word wakker
DOA = Defect on Arrival. Was hij defect bij aankomst? Nee.. Zelfs als de hdd het de eerste minuut deed en daarna niet meer dan zou hij niet mogen worden aangemeld als DOA, omdat het niet bij aankomst was. Niet dat iemand zich daaraan houd..
Dit kan per merk verschillen, ik weet het alleen van Asus.
Ik heb het ook eens nagekeken en ik voel ook een beetje speling idd, aan de linkerbovenkant van het touchpad.objectief2 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:01:
Vreemd
Laptop doet het gelukkig weer (met een nieuwe schijf though). Binnenkort de stukke schijf opsturen en wachten op de nieuwe
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 31660 op 02-09-2005 13:15 ]
[ Voor 11% gewijzigd door objectief2 op 02-09-2005 13:28 ]
De laptop wordt morgenmiddag bezorgd.sylvesterrr schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:37:
[...]
Geloof het of geloof het niet, ik ben vanmiddag door de koerier gebeld of hij de laptop vandaag kon aanbieden. Helaas kwam dat voor mij niet goed uit, dus moet ik morgen nog even contact opnemen met de koerier.
Mooi man. Heb je van het weekend nog wat te doensylvesterrr schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:57:
[...]
De laptop wordt morgenmiddag bezorgd.
Weet iemand trouwens al de werking van dat MailCheck programma? Moet ik dat verder instellen?
Anoniem: 151393
Als ChkMail draait en Outlook staat open gaat het blauwe lampje branden als er een nieuwe mail is. Dit werkt niet als Outlook niet open staat. Het werkt ook niet als hotmail als HTTP account staat ingestel, werkt wel met POP3/SMTP accounts.iBenshi schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 17:03:
[...]
Mooi man. Heb je van het weekend nog wat te doen![]()
Weet iemand trouwens al de werking van dat MailCheck programma? Moet ik dat verder instellen?
Bij mij is het wel echt een kuiltje.. en geen speling.Anoniem: 31660 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:57:
het is ook niet echt een kuiltje oid, meer dat je een heel klein beetje speling voelt
Dat wordt dus lekker installeren vanavond!
Have funJoyriderZZ schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 22:03:
Jeuj! Ik heb er ook een, een A6Va, Pentium M 740, 1gig geheugen 80gig hd.
Dat wordt dus lekker installeren vanavond!
Anoniem: 110668
- Pentium M750 1.86GHz (533MHz FSB)
- 512MB DDR1 PC2700 wordt direct uitgebreid naar 1GB
- Ati Radeon X600SE 128MB + 128MB share (als nodig is)
- 80GB 5400rpm
- 15.4 inch glare screen
Prijs is 1299 + 70 euro aan geheugenupgrade = 1369,-
Alleen nu zag ik deze: http://www.laptops4u.nl/info/a6va-superaanbieding-1.html+
Lijkt me de prefecte laptop is is neem ik aan veel sneller dan de Toshiba. Alleen ik lees dus hier dat iedereen problemen heeft met witte schermen enzo. Is dit nog steeds zo of is het opgelost? Want dit is echt een prachtbeestje.. Kan iemand mij advies geven welke laptop te nemen?
(Nog een vraag: Krijg je bij laptops4u ook een btw bon zodat mn pa btw kan terug vragen via zn bedrijf? Of kopen jullie je laptop ergens anders?)
Edit: Duurt het langer om een laptop zelf samen te stellen, zo'n barebone? Want hierbij kan je het nog beter samenstellen bij laptops4u..
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 110668 op 03-09-2005 11:02 ]
Ik zag vandaag een 999 euro Acer-aanbieding bij de MM. Een 1,6GHZ Pentium met een X700 videokaart, 512MB...misschien nog een betere keuze....Anoniem: 110668 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 10:58:
Hallo iedereen! Ik zit een beetje met een dillema..Ik heb een Toshiba M40X-250 laptop bestelt bij Mediamarkt, ik zit hier nog niet aan vast gelukkig..
De specs van deze laptop zijn:
- Pentium M750 1.86GHz (533MHz FSB)
- 512MB DDR1 PC2700 wordt direct uitgebreid naar 1GB
- Ati Radeon X600SE 128MB + 128MB share (als nodig is)
- 80GB 5400rpm
- 15.4 inch glare screen
Prijs is 1299 + 70 euro aan geheugenupgrade = 1369,-
Anoniem: 152945
Ik ben nog steeds van plan om een A6va aan te schaffen, maar wil hem wel graag zelf uitbreiden ivm het behoud van de hd die er standaard in zit. Nu vraag ik mij af welke 5400 rpm schijf (80 gig), wat voor extra geheugen (512mb) en wat voor casing voor de hd raden jullie mij aan?.
Alvast bedankt,
Dan zou ik toch voor de Asus gaan, gewoon vanwege de kwaliteit. Ik heb zelf Acer meegemaakt, en ik ben toch mee tevreden met mijn Asus dan met een Acer. Wat die witte schermen betreft....ik heb een vrij nieuwe (weekje oud) en heb er totaal geen last van. Het zou bij de nieuwe lichting ook al verholpen moeten zijn...dus dan raad ik je gewoon de Asus aan. Pracht laptopje!objectief2 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:20:
[...]
Ik zag vandaag een 999 euro Acer-aanbieding bij de MM. Een 1,6GHZ Pentium met een X700 videokaart, 512MB...misschien nog een betere keuze....
Ik ben de 15.1" versie nog niet tegen gekomen. Ik denk ook niet dat ie bestaat (ivm afmeting laptop). Maar qua gamen vind ik 15.4" niet irritant hoor..vind het zelfs fijn. Ik heb er iig geen last vanChronos schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:09:
Ik ben zeer geinteresseerd in de a6va, maar heb nogal een hekel aan 15.4" breedbeeld laptops (slechte schermlayout voor web & games imo) en ik kan de 15.1" variant nergens vinden. Weet iemand toevallig een winkel waar deze te bestellen is ?
Nofi, maar zelf ff zoeken. Het is allemaal al voorbij gekomenAnoniem: 152945 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:26:
Hallo allemaal,
Ik ben nog steeds van plan om een A6va aan te schaffen, maar wil hem wel graag zelf uitbreiden ivm het behoud van de hd die er standaard in zit. Nu vraag ik mij af welke 5400 rpm schijf (80 gig), wat voor extra geheugen (512mb) en wat voor casing voor de hd raden jullie mij aan?.
Alvast bedankt,
Ok, dan denk ik ook maar dat ik zo 1 neem..iBenshi schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:57:
[...]
Dan zou ik toch voor de Asus gaan, gewoon vanwege de kwaliteit. Ik heb zelf Acer meegemaakt, en ik ben toch mee tevreden met mijn Asus dan met een Acer. Wat die witte schermen betreft....ik heb een vrij nieuwe (weekje oud) en heb er totaal geen last van. Het zou bij de nieuwe lichting ook al verholpen moeten zijn...dus dan raad ik je gewoon de Asus aan. Pracht laptopje!
Edit: Ik las ook ergens in dit topic dat je de hdd niet als ntfs zou kunnen formateren? Lijkt me sterk, is dit waar?
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 110668 op 03-09-2005 13:42 ]
1 hele belangrijke vraag: Krijg je bij laptops4u ook een btw-bon (Bon waar btw apart is aangegeven), want ik vraag de btw terug via mn pa zn bedrijf..
Alvast bedankt iedereen voor alle vragen beantwoorden..
Je krijgt bij Laptops4U gewoon een factuur waarop de BTW apart vermeld wordt.
[ Voor 15% gewijzigd door Mawlana op 03-09-2005 21:41 ]
Dit was btw niet op mn laptop, want die komt ergens volgende week!

Ik heb hem idd bij Laptops4U gekocht. Ik heb het actie model met 2 GB geheugen erin (link). Wat die HDD betreft...die kan je gewoon formateren naar NTFS. Dat heb ik gewoon via de install cd van Windows XP gedaan. In ieder geval veel plezier met je laptop. Welk type heb je uiteindelijk besteld?Anoniem: 110668 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 13:10:
[...]
Ok, dan denk ik ook maar dat ik zo 1 neem..Waar heb je hem weg? Laptops4u? En welk precies model, want misschien zijn bepaald nog ouder dan.
Edit: Ik las ook ergens in dit topic dat je de hdd niet als ntfs zou kunnen formateren? Lijkt me sterk, is dit waar?
Pentium M740 en 1GB geheugen.. Lijkt me snel zat, die van jou vind ik toch net wat te duur..
1 hele belangrijke vraag: Krijg je bij laptops4u ook een btw-bon (Bon waar btw apart is aangegeven), want ik vraag de btw terug via mn pa zn bedrijf..
Vraag is alleen of je als particulier of bedrijf zo'n duurt produkt bij een relatief onbekende winkel als deze wil kopen. Ze hoeven maar failliet te gaan of te verdwijnen (zoals hun voorganger) en je kan dingen zoals garantie zelf gaan oplossen. Dan ga ik toch liever voor een meer gevestigde winkel zoals 4launch en dan iets meer betalen.sylvesterrr schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 21:40:
Je krijgt bij Laptops4U gewoon een factuur waarop de BTW apart vermeld wordt.
Ik wil deze laptop zelf ook gaan aanschaffen, maar doe dit liever niet bij laptops4u. Mede omdat ik net uit een lastige kwestie ben verwikkeld waar ik na 4mnd eindelijk een rma geval heb teruggekregen (DOA) van een winkel vergelijkbaar als laptops4u. (nieuw, goedkoop, etc) Rechtshulp moest er aan te pas komen. Kijk dus goed uit waar je koopt... vooral met dit soort nieuwe zaakjes.
[ Voor 42% gewijzigd door Paquito op 04-09-2005 02:04 ]
[rml][ Ervaringen] Asus A6 serie deel 4[/rml]
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |
Dit topic is gesloten.