Januszjes schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:56:
Ik heb een ernstig probleem. Als ik op het wireless netwerk van de uvt in Tilburg probeer in te loggen krijg ik meteen een blauwe errot scherm dat in een flits weer verdwijnd. Dan start de laptop opnieuw op. Dus ik kan er niet achter komen wat de foutmelding nu inhoudt. Wie kan mij hier verder mee helpen?
Zal ik hem terug sturen?
Dat rebooten is een hele fijne $%^$^% instelling van WinXP heeft dus niets te maken met je hardware. Gewoon op Mijn Computer, Properties, en dan ergens zoeken naar bootopties of zo, kan je dat vinkje uit zetten dat winxp vrolijk reboot bij een bsod. Hierna moet de bsod met error code gewoon blijft staan totdat jij zelf de laptop uit en aan zet.
Ik zou de volgende 3 dingen uitvissen voordat je hem terug stuurt, ik bedoel bij elk dingetje meteen de laptop de schuld te geven terwijl WinXP of brakke drivers vaak de oorzaak zijn is ook wel erg over the top.
1) Het zou kunnen zijn dat je de oudere intel wireless drivers hebt die problemen geven, tip is om het te updaten met de versie van de startpost. Of als er een nieuwere versie die gewoon gebruiken.
2) Uitvissen wat die error code is en wat er op de MS site staat hierover, zal me niet verbazen als WinXP roet in het eten gooit.
3) Kijken of de instellingen wel goed zijn en wat de procedure is om je wireless aan te melden op het netwerk. Ik weet van de Erasmus dat je dan SecureW2 of iets dergelijks moet installen en een sh*tload instellingen van SecureW2 moet instellen en dan WinXP je wireless laten beheren in plaats van het intel software. Al die moeite om op het wlan te komen.

Aan de andere kant snap ik het ook wel hoor, is wel zo veilig als je van een beheerdersview kijkt.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |