[Ervaringen] Asus A6 serie deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 7.907 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Brr ik wacht op mn geld, ik wil mn laptop bestellen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik al 4x een plotselinge herstart gehad (zelfs na enkel een dvdtje branden).

Meer mensen hier last van?

Het gaat om:
error code 100000ea = "THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER_M" - This indicates that a thread in a device driver is endlessly spinning.

heb alleen nieuw spel geinstaleerd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuke oplossing ff videokaart vervangen of driver vernieuwen, nou kies maar voor laatste he :p

maar toch vaak want meest recente driver stond erop, waar kan het misgegaan zijn, met spel installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:21
GODVERDOMME!!!!! :(

Ikke net blij dat me laptop terug was...(anderhalve week kwijt geweest), heb ik nog steeds het witte schermen probleem!!! :( :(

Ik wordt echt helemaal gek. Zeggen ze nu bij Asus, wij nemen geen DOA's aan. Maar 4Launch gaat het nu regelen voor me.......echt niet normaal dit.

[ Voor 7% gewijzigd door Pedr0 op 23-08-2005 09:55 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pedr0 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 14:38:Zeggen ze nu bij Asus, wij nemen geen DOA's aan. Maar 4Launch gaat het nu regelen voor me.......echt niet normaal dit.
Ik vind dat een beetje vreemde "service" van Asus. Als hun een slecht product maken is het mijn inziens onterecht om de consument hierdoor te laten bloeden.

Rot Asus... beetje jammer dit :(

Kijk dat je last hebt van witte schermen.. ok dat is vervelend.. maar ze moeten het wel goed oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Mensen....waar heb ik nu recht op? Een nieuwe, of eventueel geld terug??? Plz help!! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm dat is inderdaad wel wat vreemd. Desondanks hoef je nog niet zo geweldig te vloeken, door een laptop hoef je jezelf nog niet tot de hel te verwensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Tja......het is mijn eerste laptop dus je moet snappen dat dit voor mij al helemaal niet 'relaxt' is. :'(

Het vloeken is gekomen door de manier waarop Asus zelf reageerde........

[ Voor 33% gewijzigd door Pedr0 op 22-08-2005 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 13:35

Pubbert

random gestoord

Zit er geen bonnetje bij wat er door de reparatie-service van Asus uitgevoerd is?

Ik neem aan dat je echt wel een werkende laptop terugkrijgt, ze laten je echt niet stikken, ook al lijkt het ff zo.

Ik heb net 512MB erbij gezet, BF2 en SWAT4 werken iig stukken beter :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Thund3r schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:51:
Zit er geen bonnetje bij wat er door de reparatie-service van Asus uitgevoerd is?

Ik neem aan dat je echt wel een werkende laptop terugkrijgt, ze laten je echt niet stikken, ook al lijkt het ff zo.
Zit erbij maar staat niks op. Heb net weer gebeld, kreeg iemand anders aan de lijn, en die kon mij niet vertellen wat ze er mee hebben gedaan. Wel vertelde hij dat dit 'probleem' redelijk eenvoudig is op te lossen.

Ik weet het niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Als het goed is staat er in de Nederlandse wet dat je recht hebt op "reparatie garantie" van een maand. Als iets gerepareerd is en binnen een maand hetzelfde probleem terugkomt (ook al valt hij dan buiten garantie) mag je hem weer aanmelden bij hetzelfde reparatie centre.

Dat een DOA (defective on arrival) via een leverancier moet lopen hebben ze dan sowieso in de eerste instantie al fout gedaan omdat ze hem aan jou hebben teruggeleverd in plaats van 4Launch, of niet?

DOA garantie is er om dingen te versnellen, omdat hij binnen een bepaalde periode vanaf aankoopdatum defect geraakt. DOA kan inhouden dat het product word omgeruilt voor een nieuwe, maar het kan ook inhouden dat de fabrikant er in hun repaircentre sneller naar kijkt dan een normale reparatie.

HP heeft bijvoorbeeld binnen de eerste maand na aankoop DOA omruil garantie.
Toshiba heeft maximaal binnen 5 werkdagen repareer garantie.
Wat Asus haar DOA garantie inhoud weet ik helaas niet...

Maar je hebt waarschijnlijk niet meer het recht om je geld terug te vragen of om een nieuwe te vragen, omdat dit nu buiten de 8 dagen valt. 4Launch kan er natuurlijk ook weinig aan doen, ze bieden jou de snelste manier om weer een werkende laptop te geven (alhoewel reparatie altijd makkelijker is voor een leverancier dan omruil, want de gerepareerde moeten ze weer opnieuw verkopen tegen een vaak lagere prijs) en vervolgens doet Asus een reparatie verkeerd omdat ze waarschijnlijk niet eens weten waar het probleem ligt :(

Ik heb het probleem zelf gelukkig nog niet gehad en hoop het ook nooit te krijgen... Eigelijk zou Asus het moeten achterhalen en aan elke klant die deze laptop heeft gekocht moeten aanbieden om hem nu nog te laten repareren zodat het probleem nooit kan gaan voorkomen.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
(Behulpzaam bedoeld) @Pedro.....Als uiteindelijk echt niks lukt dan zou ik er desnoods zelf een bezoek aan Emmen aan spenderen! Ik woon toevallig redelijk dichtbij (80km ofzo), maar als je erbij bent en een afspraak kunt maken helpt dat misschien beter.... :) Sterkte ermee in ieder geval, het lijkt me een buitengewoon machteloos gevoel dat je er zelf zo weinig aan kan doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Dat witte schermen probleem is erg vaag. Het is onduidelijk waardoor het optreedt. Het is blijkbaar eenvoudig te verhelpen, maar Asus kan zelf niet aangeven wat de oorzaak is. Ik heb het terugsturen maar even uitgesteld. Sinds ik het probleem heb aangemeld treedt het namelijk niet meer op! Weet niet waarom, wellicht door het wijzigen van power management settings, of doordat de accu is losgeweest? Eigenlijk wel interessant om te weten wat ze precies doen om het te fixen.
Ik ben ook benieuwd of bij anderen de witte schermen wel wegblijven.

[ Voor 4% gewijzigd door dvdhoek op 22-08-2005 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Sluuut schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 17:38:
Dat een DOA (defective on arrival) via een leverancier moet lopen hebben ze dan sowieso in de eerste instantie al fout gedaan omdat ze hem aan jou hebben teruggeleverd in plaats van 4Launch, of niet?
Dit was op advies van 4Launch. Dan ging het sneller.....
DOA garantie is er om dingen te versnellen, omdat hij binnen een bepaalde periode vanaf aankoopdatum defect geraakt. DOA kan inhouden dat het product word omgeruilt voor een nieuwe, maar het kan ook inhouden dat de fabrikant er in hun repaircentre sneller naar kijkt dan een normale reparatie.
Duidelijk......maar volgens mij hebben ze bij mij helemaal niks veranderd of vervangen.
Maar je hebt waarschijnlijk niet meer het recht om je geld terug te vragen of om een nieuwe te vragen, omdat dit nu buiten de 8 dagen valt. 4Launch kan er natuurlijk ook weinig aan doen, ze bieden jou de snelste manier om weer een werkende laptop te geven (alhoewel reparatie altijd makkelijker is voor een leverancier dan omruil, want de gerepareerde moeten ze weer opnieuw verkopen tegen een vaak lagere prijs) en vervolgens doet Asus een reparatie verkeerd omdat ze waarschijnlijk niet eens weten waar het probleem ligt :(
Jawel, want dit was op het advies van 4Launch. Ik krijg nu een nieuwe van 4Launch....als ik met die nog problemen heb krijg ik mijn geld terug. Laten we hopen dat ze deze afspraak nakomen. Ze bellen me morgen terug voor de verdere afhandeling.

Wat betreft Asus 'Support'...die hebben geen punten gescoord hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Sluuut schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 17:38:
Dit was op advies van 4Launch. Dan ging het sneller.....
Duidelijk......maar volgens mij hebben ze bij mij helemaal niks veranderd of vervangen.
Jawel, want dit was op het advies van 4Launch. Ik krijg nu een nieuwe van 4Launch....als ik met die nog problemen heb krijg ik mijn geld terug. Laten we hopen dat ze deze afspraak nakomen. Ze bellen me morgen terug voor de verdere afhandeling.

Wat betreft Asus 'Support'...die hebben geen punten gescoord hoor.
objectief2 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:37:
(Behulpzaam bedoeld) @Pedro.....Als uiteindelijk echt niks lukt dan zou ik er desnoods zelf een bezoek aan Emmen aan spenderen! Ik woon toevallig redelijk dichtbij (80km ofzo), maar als je erbij bent en een afspraak kunt maken helpt dat misschien beter.... :) Sterkte ermee in ieder geval, het lijkt me een buitengewoon machteloos gevoel dat je er zelf zo weinig aan kan doen :/
Tis idd erg K*T. Tja...wat kun je doen...afwachten maar en hopen dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:31

Zeeuw

5.6

Laptop ging net spontaan Rebooten....tijdens opstarten kwam hij met een foutmelding en hij gaf daar aan dat het aan de Ati drivers lag.
Dus ik denk dan ga ik de Catalyst drivers installeren, maar...

Ik krijg de Catalyst Ati Drivers niet geinstalleerd....
Heb alles volgens het stappenplan in de SP gedaan, krijg dus een error:

INF error
video driver not found

Dan start ik dat programma op....DHModtool...

Die mod Install.ini, windows 2000 inf file en windows xp inf file...

Dan vraagt ie of ik de drivers wil installeren....

Maar dan krijg ik een error:

Ati Display Driver
Error extracting support files:
Toegang geweigerd

Hoe installeer ik nou die drivers?

Oplossing gevonden, voor degene die er ook mee mochten zitten:
Als je de driver installeert geeft hij dus deze error:

INF error
video driver not found

Dan komt er nog een melding, allebei wegklikken

Dan pas het programma DHModtool...draaien...en alles werkt! _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Zeeuw op 22-08-2005 20:36 ]

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Die nieuwe Catalyst Mobily drivers werkten gewoon zonder te modden bij mij ineens.. super vaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik heb beide files gedownload, DHmodtool en Catalyst 5.8, ff de Modtool gerunt, en en dan de drivers installen, zonder inf foutmeldingen etc :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Heeft iemand al wat gespeeld met Power4 Gear+? Ik heb een Z92U (A6U) met een Mobile Sempron 3000+ LP 25W (scoort in PCMark04 btw hoger dan een Pentium M 1,6 GHz) en dus PowerNow! technologie. Als ik op de accu werk, werkt de PowerNow! echter niet in vijf van de zeven modi (DVD, Email/Office, Presentation, CD-Audio en Battery Saving): volgens MobileMeter blijft de CPU op 800 ipv 1800 MHz draaien als ik die stress met PCMark04, hoewel Auto Performance staat aangevinkt in Power4 Gear+. In de andere twee modi (High Performance en Game) wordt de CPU wél geklokt naar 1800 MHz, wanneer die gestresst wordt. Is het normaal dat PowerNow! (of Speedstep) slechts werkt in twee modi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pedr0 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 14:38:
GODVERDOMME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :( :( :( :( :(

Ikke net blij dat me laptop terug was...(anderhalve week kwijt geweest), heb ik nog steeds het witte schermen probleem!!! :( :(

Ik wordt echt helemaal gek. Zeggen ze nu bij Asus, wij nemen geen DOA's aan. Maar 4Launch gaat het nu regelen voor me.......echt niet normaal dit.
Mij werd juist vanuit Asus gezegd, "Stuur um maar op, als je hem nog een keer terug brengt heb je waarschijnlijk het zelfde probleem" Mijn laptop viel nog binnen de DOA periode omdat ik 2 dagen ervoor um al had omgeruild voor een nieuwe laptop. Ik heb mijn laptop gisteren opgestuurd en 'k hoop um zsm tegrug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Jean
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik heb een vraag over de garantie van Asus. Ik ben van plan een asus (A6) notebook te kopen. Ik lees overal dat Asus 2 jaar internationale pick-up&return garantie aanbiedt. Ik ga binnenkort voor 8 maanden naar Amerika. Dan lijkt het mij dat ook daar een pick-up&return garantie geldt. Alleen geven verschillende shops allemaal andere info. De een zegt dat in Nederland pick-up&return garantie geldt, maar in het buitenland carry-in. De ander zegt dat ook in het buitenland pick-up&return garantie geldt. Ik heb Asus hierover proberen te bellen, maar er neemt niemand op. Weet iemand hoe het precies zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Asus neemt niet op? Lekker dan.. Hoe lang heb je gebeld en hoe vaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Jean
  • Niet online
Gisteren 2 keer en vandaag 2 keer. Heb hem een paar minuten laten overgaan. Krijg wel het menuutje waarin ik een taal kan kiezen. Maar daarna gaat hij gewoon over en gebeurt er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Ik wacht nog steeds de reactie af van 4Launch....we hebben gisteren een goed 'gesprek' gehad dus dat komt wel goed. Hoop ik ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Pedr0 op 23-08-2005 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
R-Jean schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:14:
Gisteren 2 keer en vandaag 2 keer. Heb hem een paar minuten laten overgaan. Krijg wel het menuutje waarin ik een taal kan kiezen. Maar daarna gaat hij gewoon over en gebeurt er niks.
Misschien moet je eens rond 12:00/12:30 uur bellen of anders rond 15:00/16:00..
Dat zijn meestal de rustigere helpdesk tijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 11:26

TheFruitNerd

iets met fruit

R-Jean schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:27:
Ik heb een vraag over de garantie van Asus. Ik ben van plan een asus (A6) notebook te kopen. Ik lees overal dat Asus 2 jaar internationale pick-up&return garantie aanbiedt. Ik ga binnenkort voor 8 maanden naar Amerika. Dan lijkt het mij dat ook daar een pick-up&return garantie geldt. Alleen geven verschillende shops allemaal andere info. De een zegt dat in Nederland pick-up&return garantie geldt, maar in het buitenland carry-in. De ander zegt dat ook in het buitenland pick-up&return garantie geldt. Ik heb Asus hierover proberen te bellen, maar er neemt niemand op. Weet iemand hoe het precies zit?
Een vriend van mij heeft ook een ASUS, daar is hij mee naar China gegaan. Daar is iets kapot gegaan aan het moederbord, dus hij contact opnemen met ASUS aldaar. De mogelijkheid was aanwezig om hem op te laten halen, maar daar heeft hij niet voor gekozen omdat de lokale koeriers niet echt te vertrouwen zouden zijn. Dus hoewel de pick-up-and-return daar ook gold, heeft hij er geen gebruik van gemaakt.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Jean
  • Niet online
Ik heb net Asus gesproken. Mij werd verteld dat het van het land afhangt waar je bent of de laptop wordt opgehaald of niet. In het geval van Amerika geldt carry-in garantie en kosten zijn voor eigen rekening. Jammer, want vaak staat er toch '2 jaar internationale pick-up&return garantie'. Dit gaat blijkbaar niet helemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik volg dit topic al een tijdje maar na een stroom van positieve berichten, lees ik nu dat er nogal wat problemen zijn met het scherm bv.

Is het nog verstandig deze laptop aan te schaffen, en zo ja, waar kan ik dat het beste doen? Raden jullie mij de koop af, wat is dan het beste alternatief? (dacht zelf aan Acer 1692)

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Misschien handig om een poll te starten als je eventuele problemen hebt met de laptop?

Bijv opties:

* Nee ik heb geen problemen
* Ja ik heb het witte schermen probleem (gehad)
* Ja ik heb x probleem gehad
* Ik heb meerdere problemen gehad.

Nog meer vaak voorkomende problemen? Dan wil ik eventueel wel een poll maken die FongWang ook in de ts mag zetten :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Misschien nog een polletje erbij toevoegen voor degenen waarbij de laptop na het witte schermen probleem is gerepareerd. Zo ja, of het probleem toen echt is verholpen, of dat het terugkwam. Ik wil nu wel eens weten of die reparatie echt dé oplossing is, of een lapmiddeltje.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:57:
Misschien nog een polletje erbij toevoegen voor degenen waarbij de laptop na het witte schermen probleem is gerepareerd. Zo ja, of het probleem toen echt is verholpen, of dat het terugkwam. Ik wil nu wel eens weten of die reparatie echt dé oplossing is, of een lapmiddeltje.
Bij mij heeft het witte scherm probleem zich na terugkomst van Asus niet meer voorgedaan gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Thund3r schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:16:
Misschien handig om een poll te starten als je eventuele problemen hebt met de laptop?

Bijv opties:

* Nee ik heb geen problemen
* Ja ik heb het witte schermen probleem (gehad)
* Ja ik heb x probleem gehad
* Ik heb meerdere problemen gehad.

Nog meer vaak voorkomende problemen? Dan wil ik eventueel wel een poll maken die FongWang ook in de ts mag zetten :)
11 dagen geleden:
[rml]Sluuut in "[ Ervaringen] Asus A6 serie deel 3"[/rml]
O-)

Er word veels te vaak over allemaal posts heen gelezen in dit topic, heb ik het gevoel :/

[ Voor 9% gewijzigd door Sluuut op 23-08-2005 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de poll is er nog steeds niet, toch? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-Jean schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:14:
Welk nummer heb je gebeld dan, als ik 0800-0232694 bel en 3 kies voor NL krijg ik eigenlijk al na een paar keer overgaan iemand aan de lijn. Nooit egt lang hoeven wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:49:
Maar de poll is er nog steeds niet, toch? ...
poll.dezeserver.nl
Lijkt me het handigst als de topicstarter die maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
welke opties willen jullie er allemaal in hebben dan?

behalve de opties die in de quote staan....

Dan zal ik morgen wel een poll opzetten, ben straks niet thuis voor de rest van de avond.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Jean
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:23:
[...]

Welk nummer heb je gebeld dan, als ik 0800-0232694 bel en 3 kies voor NL krijg ik eigenlijk al na een paar keer overgaan iemand aan de lijn. Nooit egt lang hoeven wachten.
0591-668190
het 0800 nummer kan ik niet bellen met m'n mobiele telefoon :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Had jij een dode pixel?
- Ja, gelijk
- Ja, later pas
- Nee

Heb je een mankement gehad? Dode pixels vallen NIET onder "mankementen".
- Ja, het beruchte witte scherm
- Ja, iets anders
- Nee

Voor mensen die het witte-scherm probleem hebben gehad:
Is dit probleem nog teruggekomen na de reparatie?
- Ja
- Nee

Voor mensen waarvan hun Asus laptop ter reparatie is geweest, hoeveel werkdagen heeft dit geduurt?
- 1 t/m 2 dag(en)
- 3 t/m 4 dagen
- 5 t/m 6 dagen
- Meer dan 7 dagen :/

Zoiets? :)
Ik kan ze ook wel maken, dat jij ze in de startpost zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Ik vind ze wel goed, maak ze maar dan copy paste ik ze wel in de startpost.

Greetz

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
FongWan schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:20:
Ik vind ze wel goed, maak ze maar dan copy paste ik ze wel in de startpost.

Greetz
Bij deze:

Poll: Had jij een dode pixel?
Ja, gelijk
Ja, later pas
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=86826&layout=2&sort=prc

Poll: Heb je een mankement gehad? Dode pixels tellen NIET mee!
Ja, het beruchte witte scherm
Ja, iets anders
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=86827&layout=2&sort=prc

Poll: Voor mensen die het witte-scherm probleem hebben gehad, is dit probleem teruggekomen na reparatie?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=86828&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Voor mensen waarvan hun Asus laptop ter reparatie is geweest, hoe land heeft dit geduurd?
1 t/m 2 dagen
3 t/m 4 dagen
5 t/m 6 dagen
7 dagen of meer
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=86829&layout=2&sort=prc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:37

janklp

FortyTwo Capital

Waarom niet de nieuwe Poll layout? Ik heb overigens geen problemen met mn asus a6va.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37
Euh, dat van die dode pixels geldt dan natuurlijk alleen voor de mensen zonder pixelgarantie, toch? Want heb je dat wel, dan woorden ze meestal van te voren getest...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Euw niet op gelet, de layout .. sorry!! :/

Of de dode pixels met of zonder geld maakt niet zoveel uit, want diegene zonder pixel garantie zouden dan meer kans hebben omdat diegene die getest zijn en wel een dode pixel hebben gewoon door worden verkocht. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke polls, good job!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 12:28
Pfff...duurd nu wel heel lang bij Laptops4U. Eigenlijk zou hij afgelopen vrijdag al klaar zijn. Dat werd maandag/uiterlijk dinsdag omdat het extra geheugen nog niet binnen was, en heb er nu nog steeds niks van gehoord. Toch een minpuntje helaas....

Edit:
Speaking about the devil...10 minuten later...ben net opgebeld en ik kan hem morgen ophalen. Zitten ze toevallig dit topic te volgen of is het gewoon dikke toeval? Beats me..morgen eindelijk mijn lappie :p

[ Voor 32% gewijzigd door iBenshi op 24-08-2005 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Mijn A6Va kon wel een dieselmotor zijn ; in het begin had die zijn nukken(spontane vastlopers) maar hier heb ik de laatste tijd geen last meer van gehad, hij draait prima atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu mijn geld binnen is heb ik hem meteen besteld. ook al zijn er de laatste tijd wat negatieve reacties. zit al zo lang op da ding te wachten dat ik hem meteen heb besteld.
wel heb ik pixelgarantie er bij gedaan. wantjah zou het echt verneukt vinden als er dalijk een dooie pixel in zit op een laptoppie van 1200 euries

verder heb ik al een kingston sodimm liggen van 512 en heb ik een hitachi 7k100 80 GB besteld maar die is nog niet binnen. 7200 toeren hoop da ie niet te warm word.

ik kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand trouwens wanneer ik hem thuis kan verwachten. ik heb vandaag geld overgemaakt. en de laptop is op voorraad bij 4launch.

mvg jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:35:
weet iemand trouwens wanneer ik hem thuis kan verwachten. ik heb vandaag geld overgemaakt. en de laptop is op voorraad bij 4launch.

mvg jeroen
1 tot 5 werkdagen staat erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 21-07-2005 heb ik bij een online winkel in `s hertogenbosch een notebook gekocht. de Asus A6700 G-LH... voor de prijs van 1100 euro.
Nette service, laptop opgehaald en deed het uitstekend.
Maar na een weekje viel het mij op dat de laptop soms niet wou opstarten. Na vele malen proberen en voeding wel of niet eraan, wou hij nog wel eens opstarten.
Maar na exact 2 weken na aankoop : niks meer, zwart scherm en hartstikke dood.
Ik pissig, Asus nederland opgebeld en RMA gemeld. Zeer nette service, en volgende dag opgehaald door TNT (2 jaar pickup and return)
Precies een week later kreeg ik de laptop terug. Hij deed het weer...In de begeleidende brief stond dat het moederbord was vervangen.
Maar tijdens de eerste avond ermee spelen viel het scherm ineens soms weg.. en nog geen 24 uur later overal strepen, vlakken en rare kleuren op het scherm. Ook na een herinstall van windows hetzelfde resultaat, het was dus duidelijk een hardwarematige storing.
Ik natuurlijk helemaal over de rooie, aangezien dit de 2de keer binnen 3 weken was!
Weer opgebeld, weer RMA en TNT afgelopen vrijdag opgehaald. Aangezien ik morgen naar het buitenland ga, heb ik kunnen regelen om vandaag bij Asus langs te gaan om de gerepareerde laptop weer op te halen.
Vandaag dus naar Emmen gegaan en bij hun langs geweest. Wederom het moederbord, en het scherm vervangen.

Nu zit ik hier dus weer, met hopelijk een goede laptop waarmee ik dit weekend naar het buitenland kan gaan. Toch valt dit mij even zwaar tegen van Asus, ik zal wel een pech geval hebben maar ik vind het toch typisch.
De leverancier heb ik ook wel opgebeld, maar hij wist natuurlijk van niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja, het witte schermen probleem weet ik wel :
De medewerker bij Asus gaf toe dat dit een "issue" was met de A6 serie, dit lag aan de chipset en was alleen te verhelpen voor vervanging van het moederbord

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
Maar zit in de laptops die je nu kan kopen dan al een beter moederbord. Of kan je, als je er nu een koopt, nog steeds hetzelfde probleem krijgen?

• Sluuut
De leverancier heb ik ook wel opgebeld, maar hij wist natuurlijk van niks.
Duhhh..natuurlijk niet, zij zijn het repair centre niet.

• Tristan
Hartelijk dank voor uw bestelling bij de 4Launch Shop Hij komt eraan!!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
Pixxa schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 06:59:
Hartelijk dank voor uw bestelling bij de 4Launch Shop Hij komt eraan!!
Fijn zo'n mededeling, maar wat moeten wij ermee :?
Lijkt me niet erg handig als dit topic vervuilt wordt met allemaal dit soort meldingen ;)

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Zoals eerder aangegeven zit ik nog steeds ernstig in dubio of het nu de A6Va of de Aspire 1692 wordt. Nu er zo veel problemen zijn met het scherm, moet ik misschien maar even afwachten of Asus met een oplossing hiervoor komt. Ik neem aan dat het nu wel tot ze doorgedrongen moet zijn dat ze het mobo moeten aanpassen/vervangen. Tegelijk vraag ik me af wanneer ze de laptops met het nieuwe mobo (de versie zonder problemen) gaan leveren, als ze dat al überhaupt gaan doen (hoewel mij dit wel slim lijkt).

Als ik dit aan Asus vraag, zullen ze hier natuurlijk geen antwoord op geven, maar misschien dat iemand anders hier een zinnig antwoord op kan geven :p

- B.L.A.A.T. -

• Tristan
Crash schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:17:
[...]

Fijn zo'n mededeling, maar wat moeten wij ermee :?
Lijkt me niet erg handig als dit topic vervuilt wordt met allemaal dit soort meldingen ;)
Oh wou even mn vreugde kwijt ... my bad.

• Pedr0
TheFruitNerd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:34:
Zoals eerder aangegeven zit ik nog steeds ernstig in dubio of het nu de A6Va of de Aspire 1692 wordt. Nu er zo veel problemen zijn met het scherm, moet ik misschien maar even afwachten of Asus met een oplossing hiervoor komt. Ik neem aan dat het nu wel tot ze doorgedrongen moet zijn dat ze het mobo moeten aanpassen/vervangen. Tegelijk vraag ik me af wanneer ze de laptops met het nieuwe mobo (de versie zonder problemen) gaan leveren, als ze dat al überhaupt gaan doen (hoewel mij dit wel slim lijkt).

Als ik dit aan Asus vraag, zullen ze hier natuurlijk geen antwoord op geven, maar misschien dat iemand anders hier een zinnig antwoord op kan geven :p
Asus in ondertussen begonnen met de 'nieuwe' productie van de A6Va. Maar er zijn nog reeds een groot aantal A6Va's in de omloop met dit probleem. De komende 2 weken zullen nog steeds deze (verkeerde) versie worden uitgeleverd.

Het is inderdaad een moederbord/chipset probleem en dus niet 4 componenten in het scherm wat ze eerst zeiden.

Ik heb er ondertussen helemaal genoeg van en krijg een credit. Ik maak er geen worden meer aan vuil. Het is/was mijn eerste laptop en heb meteen deze pech. 2x hetzelfde probleem. Ook na 'reparatie' dusja.........

Ook wil ik even kwijt dat mensen de support beter vinden dan bij Acer.........ik heb geen ervaring met Acer maar de 'support' bij Asus is ook zeker niet toppie. Ik vindt het zelfs ver beneden de maat!!

Verder is deze notebook zeker een aanrader op dit probleem na!! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Pedr0 op 25-08-2005 15:44 ]

• iBenshi
Ik heb hem net opgehaald....zit nu al lekker te tikken op mijn A6va. Ik zal later nog wel meer over mijn ervaring posten. Maar so far is ie helemaal top! :)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
Pedr0 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:40:
[...]

Het is inderdaad een moederbord/chipset probleem en dus niet 4 componenten in het scherm wat ze eerst zeiden.

[...]
In hoeverre is dit het geval bij de hele serie? Is het incidenteel dat je er last van krijgt, de witte schermen, of gaat iedere laptop hier op de (lange?) duur last van krijgen?

Verwijderd

Ik ben echt helemaal gek geworden van het zoeken naar een laptop, wat een oerwoud is dat laptopland zeg 8)7 ...
Mijn maximum budget was eigenlijk € 1000, maar ik ben er na lang zoeken achter gekomen dat ik voor dat geld niet mijn minimale wensen kan verwezenlijken...Dus € 1200 dan maar...

Deze twee laptops springen me voor dit budget het meest in het oog:

Asus A6Va-Q016H 15.4" TFT WXGA Glare (1280x800) "PM Dothan 740 (1.73AGHz)" ATI X700 128MB 512MB 80GB 8X DVD+/-RW DUAL Double Layer ì Win XP Home Gigabit LAN WLAN 802.11g "CMOS Camera (Bag/Mouse)"

OF

Acer Aspire 1692WLMi, Centrino 1.7GHz Dothan 740, XPH SP2, 15.4"WXGA Acer CrystalBrite, 1024MB DDR II RAM (2x 512), 100GB (5400rpm), Double Layer DVD+/-RW (slot-in), 802.11B/G, 4 in 1 card reader, ATI X700 128MB,

Mijn vraag is welke adviseren jullie? De specs lijken in het voordeel van de Acer, maar mijn gevoel gaat meer uit naar Asus (lijken me degelijker)...

• Sluuut
Voordeel Asus:
2 jaar garantie ipv 1 jaar
Ingebouwde webcam
Gratis Tas & Muis

Voordelen Acer:
100gb 5400rpm in plaats van 80gb 4200rpm
1024mb in plaats van 512

Dus ja reken maar uit.. al met al is de Acer beter qua specs, maar bij de Asus kan je die onderdelen upgraden. Ik ben zelf voor de Asus gegaan vanwege het merk en de garantie (service).

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Hebben jullie trouwens MS Works erbij :?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Sluuut schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:25:
Voordeel Asus:
2 jaar garantie ipv 1 jaar
Ingebouwde webcam
Gratis Tas & Muis

Voordelen Acer:
100gb 5400rpm in plaats van 80gb 4200rpm
1024mb in plaats van 512

Dus ja reken maar uit.. al met al is de Acer beter qua specs, maar bij de Asus kan je die onderdelen upgraden. Ik ben zelf voor de Asus gegaan vanwege het merk en de garantie (service).
Daarnaast heeft de Asus ook nog Bluetooth en de Acer niet. Ook schijnt het scherm van de Asus er mooier uit te zien (echtere kleuren). Een ander aspect (heb ik van horen zeggen, dus ik weet niet of het ook echt zo is) is dat de behuizing van de Asus steviger aanvoelt. En als laatste, maar dat is persoonlijk, het design van de Asus is mooier dan die van d

[ Voor 16% gewijzigd door TheFruitNerd op 26-08-2005 00:34 ]

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Thund3r schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:21:
Nee, ik niet, zag het idd in de product review. Als het er wel bijhoort zal ik nog eens navraag doen bij de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Crash schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:10:
[...]

In hoeverre is dit het geval bij de hele serie? Is het incidenteel dat je er last van krijgt, de witte schermen, of gaat iedere laptop hier op de (lange?) duur last van krijgen?
Als ik het goed heb begrepen is het met de hele serie. Maar niet iedereen heeft er last vast, dat is het vreemde. Maar de 'fout' zit in de gehele serie.
Sluuut schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:25:
Ik ben zelf voor de Asus gegaan vanwege het merk en de garantie (service).
:?
Bij mij zat hij er ook niet bij....dat is alleen bij een ander model.

[ Voor 36% gewijzigd door Pedr0 op 26-08-2005 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, hoort lijkt me bij XP Home. Works nog niet geinstalleerd. Heb een A6Ne, lekker goeiekoop ;) Bij mij ontbreekt alleen een lullig verloopkabeltje om van S-VHS naar composiet tv-out te gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Jean
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:43:
[...]

Yep, hoort lijkt me bij XP Home. Works nog niet geinstalleerd. Heb een A6Ne, lekker goeiekoop ;) Bij mij ontbreekt alleen een lullig verloopkabeltje om van S-VHS naar composiet tv-out te gaan.
Heb jij de A6722NE-LH? Want volgens de Asus site heeft deze geen tv-out. Maar die zit er dus toch wel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Ondanks dat het witte schermen probleem al een tijd niet meer is opgetreden, ga ik de laptop alsnog laten ophalen. Ik had ASUS gevraagd of het verstandig was de laptop toch te laten repareren. ASUS heeft mij aangegeven dat het probleem gegarandeerd terugkomt na verloop van tijd en raden mij aan de laptop daarom ter reparatie aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
  • Laatst online: 28-01 03:24
Ook ik heb de Asus A6Va, leuk ding, gekocht bij de mediamarkt...

Alleen een heel vervelend probleem! Wanneer ik hem afsluit start hij automatisch weer opnieuw op :r
Of ik nu via start -> afsluiten ga of op de uit knop druk, ik moet bij het Asus boot-up scherm nog een keer op de uitknop drukken....

Iemand enig idee? Alle drivers up-to-date en xp pro met sp2
Verder 0,0 probleem!

Asus al gebeld en volgens hun moest ik een recovery doen, maar dat is voor mij de laatste optie, volgens mij is het hardware namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvdhoek schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:32:
Ondanks dat het witte schermen probleem al een tijd niet meer is opgetreden, ga ik de laptop alsnog laten ophalen. Ik had ASUS gevraagd of het verstandig was de laptop toch te laten repareren. ASUS heeft mij aangegeven dat het probleem gegarandeerd terugkomt na verloop van tijd en raden mij aan de laptop daarom ter reparatie aan te bieden.
Ik had er ook last van, de 2e dag dat ik um had, 2 weken daarna geen witte schermen meer gehad. Ik heb hem tog nog wel opgestuurd, in de hoop dat het probleem EGT is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Asus heeft 2 jaar Pickup & Return garantie en streeft ernaar om dit binnen 5 werkdagen op te lossen, Acer kost al 45 minuten om aan de tel te krijgen laat staan de reparatietijd van gemiddeld 3 weken oid..
Plus dat je dus geen 2 maar 1 jaar hebt.
Yep, hoort lijkt me bij XP Home.
Bullshit, het is een los pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-Jean schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:53:
[...]

Heb jij de A6722NE-LH? Want volgens de Asus site heeft deze geen tv-out. Maar die zit er dus toch wel op?
Je hebt helemaal gelijk: ik heb helemaal geen tv-out... 8)7 Vandaar dat dat kabeltje er niet bij zit.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Ik zit nu met de situatie dat ik een desktop pc, een notebook en een HTPC heb. Ik wil van mijn desktop pc af, omdat die alleen maar in de weg staat. Maar omdat mijn laptop niet krachtig genoeg is, ga ik mijn notebook en mijn desktop verkopen en er een betere notebook voor kopen.
Ik doe meestal nogal veel tegelijk, 30 internetpagina's open is geen uitzondering. E-mailen, ftp, af en toe video bewerken, af en toe games (bf1942, warcraft, RA2), veel muziek bewerken.

Zou de Z92K, die ze nu bij Mycom verkopen, dit fatsoenlijk aankunnen?

(specs:Turion, 512mb, 80gb, GF Go6200)

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
  • Laatst online: 28-07-2022
Ik heb zin om m'n Asus te upgraden. Op 4Launch.nl zag ik goedkoop geheugen staan. Het betreft het volgende: PQI 512MB DDR2 SDRAM PC4200 CL4.0 Aeneon. Zou dit werken met de A6VA? Hier is de site ervan http://www.pqi.com.tw/product2.asp?cate1=61&PROID=71

Deze is namelijk het goedkoopste welke ik heb gezien. Het lijkt me echter te goedkoop (euro 43,50) dat het goed zo kunnen werken.

Daarnaast wil ik nog een andere HD kopen maar daar kan ik nog wel ff mee wachten zodat de prijzen wat dalen. Ik blijf tenslotte een Hollander. Of iemand moet nog een top aanbieding hebben? Wel 7200 RPM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tester_-_
  • Laatst online: 06-09 12:21
Goed, ik heb me door alle pagina's heen geworsteld, maar kom er toch niet helemaal uit. Eigenlijk is het min of meer de identieke vraag als de vorige poster, maar dan met iets andere specs.

Momenteel werk ik met een 17" tft scherm op 1280x1024 en een oude PIV machine met 1,3 GHZ, 512MB, en een nogal slechte 32 MB videokaart. Gamen zit er dus niet in en dat vind ik ook niet zo erg, al zou het wel leuk zijn.

Nou ben ik van plan binnenkort een nieuwe pc aan te schaffen en overweeg ik een notebook te kopen, omdat ik nogal wat weekenden ergens anders zit en het gewoon praktisch is. Tot zo ver duidelijk lijkt mij. Budget is circa 1300 euro.

Vanwege de garantiebeperkingen zijn alleen Dell en Asus notebooks een serieuze optie denk ik. Dell notebooks zijn een beetje prijzig.

Ik heb mijn oog laten vallen op de A6VA maar dan met 1024MB intern en een 80GB 5400 rpm schijf

Dus:
Display: 15,4", WXGA Resolutie 1280x800 Color Shine
Processor: Mobile Intel Pentium Dothan 740 (1.73GHz)
Geheugen: 2 * 512MB DDR2 PC4300 --> 1024 MB
Videokaart: ATI Mobility Radeon X700 128MB
Harddisk: 80GB - 5400 rpm

Nu de vraag:
- Is dit systeem een beetje goed als desktop vervanger te gebruiken? ik heb begrepen dat spellen redelijk goed draaien met deze videokaart. Verder zal ik de laptop vooral voor grafische vormgeving gaan gebruiken (denk aan Coreldraw, Indesign, Macromedia producten).
- Aansluiten van een extern 17" tft scherm: kan deze videokaart ook 2 schermen aan, dus als extended desktop, dit kon ik op de ATI site niet vinden.
- aangezien ik nog nooit met een breedbeeld laptopscherm heb gewerkt, zou je heel veel verschil merken ten opzichte van een "standaard" 17" 1280x1024 scherm, of kan ik beter even doorsparen voor een 17" bakbeest :-)

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
  • Laatst online: 28-07-2022
Extended view werkt wel maar... Ik heb het alleen getest met de SVideo uitgang. Heb een aantal dingen getest. Echter wat niet werkt is films kijken dmv extended view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Josha schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:57:
Ik heb zin om m'n Asus te upgraden. Op 4Launch.nl zag ik goedkoop geheugen staan. Het betreft het volgende: PQI 512MB DDR2 SDRAM PC4200 CL4.0 Aeneon. Zou dit werken met de A6VA? Hier is de site ervan http://www.pqi.com.tw/product2.asp?cate1=61&PROID=71

Deze is namelijk het goedkoopste welke ik heb gezien. Het lijkt me echter te goedkoop (euro 43,50) dat het goed zo kunnen werken.

Daarnaast wil ik nog een andere HD kopen maar daar kan ik nog wel ff mee wachten zodat de prijzen wat dalen. Ik blijf tenslotte een Hollander. Of iemand moet nog een top aanbieding hebben? Wel 7200 RPM
Wat betreft het geheugen: afgaan op de prijs lijkt me geen criterium om te zeggen of het werkt of niet. Je kunt het proberen :)

Wat betreft de harde schijf: ik heb sinds eind dec 2004 de 7K60 en die kostte me toen incl btw 144 euro. Nu, 8 maanden verder, kost ie rond de 130 euro.....kortom...ik denk niet dat de prijs enorm hard zakt. Mede vanwege de hoge vraag, en relatief gering aanbod. Als je hem elke dag denkt te gebruiken, gewoon kopen derhalve >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37
Tester_-_ schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:59:

Vanwege de garantiebeperkingen zijn alleen Dell en Asus notebooks een serieuze optie denk ik. Dell notebooks zijn een beetje prijzig.

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Volgens mij weten niet veel mensen dat je bij elke Acer voor niet echt veel geld (iets van 100 euro, verschilt ook nog eens per webshop bijvoorbeeld!) bij je laptop 3 jaar pick-up & return kunt krijgen. Misschien handig om rekening mee te houden...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat moet ik precies doen om de A6Va aan mijn tv te koppelen...handig voor films te kijken?

welke kabels, etc?

Enige hulp zou welkom zijn, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Laatst online: 22:37

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:24:
wat moet ik precies doen om de A6Va aan mijn tv te koppelen...handig voor films te kijken?

welke kabels, etc?

Enige hulp zou welkom zijn, thnx!
S-video kabel voor het beeld.

Geluid uit de koptelefoon uitgang met 2 tulip uiteinden voor de tv.

Basic he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Josha schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:57:

Over het geheugen, nee het is geen notebook geheugen. Overigens verkopen ze dat bij 4launch ook niet. Zoek eens bij mycom of Informatique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
nickpma schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:51:
Ook ik heb de Asus A6Va, leuk ding, gekocht bij de mediamarkt...

Alleen een heel vervelend probleem! Wanneer ik hem afsluit start hij automatisch weer opnieuw op :r
Of ik nu via start -> afsluiten ga of op de uit knop druk, ik moet bij het Asus boot-up scherm nog een keer op de uitknop drukken....

Iemand enig idee? Alle drivers up-to-date en xp pro met sp2
Verder 0,0 probleem!

Asus al gebeld en volgens hun moest ik een recovery doen, maar dat is voor mij de laatste optie, volgens mij is het hardware namelijk
Niemand een idee....het is ZO irritant, anders breng ik hem namelijk maandag terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het ongewenst opnieuw opstarten; lijkt me een Windows probleempje.
Probeer: Start/config scherm/systeem/geavanceerd , kies instellingen onder opstart-en herstelinstellingen, haal vinkje weg bij: "de computer automatisch opnieuw opstarten."

Ik ben overigens relatief nieuw in nieuwsgroepen en zeker nieuw op het tweakers forum dus belangrijke op en aanmerkingen altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand enig idee hoe je de audio-controls op de laptop kunt koppelen aan Winamp in plaats van Windows Media Player...?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he ik heb nu ineens ook een raar probleem
was gister nog lekker ff need for speed underground 2 aan het spelen
sluit ik hem af doe nog wat dingetjes en blijft me laptop hangen
reset ik hem
komt die niet meerverder dan het asus scherm in het begin
stat er iets van error in harddisk

denk ik stop de recovery cd er maar in dan
kan die het formateren niet voltooien
daarna windows xp pro cd erin gestop alles laad fijn ensow
komt bij het instaleren staat er geen harddisk gevonden
of dat die mogelijk niet goed werkt

iemand suggesties ....
kan asus namelijk pas maandag bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

[voor de hand liggend] Als je hebt geupgrade naar een snellere harde schijf, en je hebt de oude nog, probeer het daar dan eens mee. Anders zit er niks anders op dan wachten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tester_-_
  • Laatst online: 06-09 12:21
Josha schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:04:
Extended view werkt wel maar... Ik heb het alleen getest met de SVideo uitgang. Heb een aantal dingen getest. Echter wat niet werkt is films kijken dmv extended view.
Dat is logisch volgens mij, je kan alleen films kijken op het "hoofdscherm" met de meeste videokaarten... Zou wel extended moeten werken als je je tv als "hoofdscherm" insteld, mits dit mogelijk is in het ATI videokaart menu natuurlijk...

Zijn er andere mensen die met een extern pc scherm de extended desktop hebben gebruikt?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:23:
[voor de hand liggend] Als je hebt geupgrade naar een snellere harde schijf, en je hebt de oude nog, probeer het daar dan eens mee. Anders zit er niks anders op dan wachten.
jah dan maar w8en he kutzooi ....begint school net gaat die naar de klote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Word de harddisk wel in de BIOS gevonden?
Heb je zelf al partities gewijzigd, kan je geen andere Windows installatie proberen?
Vind Fdisk iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij vind hem wel
en dan onderaan staat "primary master disk error"

heb zelf geen partities gemaakt is gewoon nog orgineel alles
hij vind geen f disk niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar bij system overview staat die er weer niet bij
als ik bij dos recovery intoets komt er een groen schermpie maar die verdrwijnt dan weer
en dan staat er recovery not finish

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:33:
Voor het ongewenst opnieuw opstarten; lijkt me een Windows probleempje.
Probeer: Start/config scherm/systeem/geavanceerd , kies instellingen onder opstart-en herstelinstellingen, haal vinkje weg bij: "de computer automatisch opnieuw opstarten."

Ik ben overigens relatief nieuw in nieuwsgroepen en zeker nieuw op het tweakers forum dus belangrijke op en aanmerkingen altijd welkom.
Ik kan het proberen, maar dat is alleen wanneer de pc crasht / raar doet...

Bij mij is het gewoon het afsluiten van windows, het kan soms ook gewoon 10 seconden duren voordat hij weer opstart...maar windows geeft geen fouten

Ik zal het proberen, maar als er meer tips zijn...ik hoor ze graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Die tip wou ik ook geven, lijkt eerder softwarematig dan hardwarematig. Als hij afsluit en op het moment van afsluiten een blue screen krijgt dan reboot hij automatisch.. alleen zie je dat blauwe scherm standaard niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Misschien is het bij 1 van jullie bekend: ik ken de risico's (beperkt) van het overklokken van een 'normale' videokaart....maar hoe zit dit bij laptops eigenlijk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Asswipe schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:54:
Ik zit nu met de situatie dat ik een desktop pc, een notebook en een HTPC heb. Ik wil van mijn desktop pc af, omdat die alleen maar in de weg staat. Maar omdat mijn laptop niet krachtig genoeg is, ga ik mijn notebook en mijn desktop verkopen en er een betere notebook voor kopen.
Ik doe meestal nogal veel tegelijk, 30 internetpagina's open is geen uitzondering. E-mailen, ftp, af en toe video bewerken, af en toe games (bf1942, warcraft, RA2), veel muziek bewerken.

Zou de Z92K, die ze nu bij Mycom verkopen, dit fatsoenlijk aankunnen?

(specs:Turion, 512mb, 80gb, GF Go6200)
Ik heb de Z92K, maar voor jouw gebruik zou ik toch voor een laptop gaan met meer RAM-geheugen. 1024 MB zou voor jouw niet overbodig zijn als je 30 webpages wel eens opent. Ik zou voor jouw doeleinde eerder de ASUS Z718Ne nemen. Je kan ook wat geheugen bijprikken op de Z92K.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Sluuut schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:24:
Die tip wou ik ook geven, lijkt eerder softwarematig dan hardwarematig. Als hij afsluit en op het moment van afsluiten een blue screen krijgt dan reboot hij automatisch.. alleen zie je dat blauwe scherm standaard niet..
Nou, geprobeerd en precies zoals ik al dacht, hij start ook nu meteen weer op :S ik word gek!

Maandag maar langs de m markt, altijd problemen he dat spul...ook al heb je er nog zoveel verstand van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Wat is er zo erg aan dan? Als hij dan opnieuw opstart, aan/uit knop 3 seconden ingedrukt houden en uit is hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Sorry hoor, maar "wat is er zo erg aan?" Je koopt een dure laptop die vervolgens blijft rebooten? Nee bedankt.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.