[Ervaringen] Asus A6 serie deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 19.829 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08 22:03
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 18:09:
[...]

Het is jammer dat er eerst gezegd word dat dat geen garantie geval is. De scheurtjes bij de firewire poort zijn een productie fout. Veel A6 modellen hebben er last van. Mocht je dit tegenkomen, dan raad ik aan, mits je dat wil natuurlijk, de notebook op te sturen en de bottomcase te laten vervangen.
Je hebt hier dus ervaring mee?

Het is inderdaad jammer dat men hier zogenaamd niet van af wist. Ik heb gezien dat sommige mensen er maanden geleden al last van hadden. Erg vreemd dat er dan nu bij die helpdeskmedewerkers niets van bekend is/was.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Eddos schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 17:25:
[...]

Ik heb precies hetzelfde met mijn A6Va, ergens in dit topic staan daar wel filmpjes van.
Heb hem opgestuurd, Asus zei:
Defect niet geconstateerd.
Hmm, er zijn dus meerdere mensen met dezelfde problemen. Terugsturen naar Asus haalt dus niets uit. Wat me trouwens wel opviel; een dag nadat ik mijn probleem postte startte ik de laptop weer op en was de lichte witte vlek linksonderin weg! Volgens mij is het een hitteprobleem in het scherm ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-08 15:14
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 18:05:
[...]
Ik ben zelf monteur bij het ASUS notebook repair center. De klacht die je omschrijft is een redelijk veel voorkomend probleem. Dat ze deze fout niet gevonden hebben vind ik persoonlijk dan ook een schande. Je hebt gewoon recht op een nieuw scherm.
Ik heb er momenteel geen last van * klopt af*, maar zodra het weer terugkomt en eventueel erger wordt gaat hij natuurlijk weer die kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t.vandenhurk schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 21:12:
[...]

Hmm, er zijn dus meerdere mensen met dezelfde problemen. Terugsturen naar Asus haalt dus niets uit. Wat me trouwens wel opviel; een dag nadat ik mijn probleem postte startte ik de laptop weer op en was de lichte witte vlek linksonderin weg! Volgens mij is het een hitteprobleem in het scherm ofzo!
Het kan inderdaad dat na een tijdje de vlek niet of nauwlijks zichtbaar is. Vaak zien we ook wel dat er bijvoorbeeld in de bois zwarte vlekken in het scherm zitten, maar dat dan in windows niks te zien is. Dat je hem ongerepareed terug hebt kregen komt gewoon om dat de fout bij asus niet in gezien. Dit gebeurd helaas nog te vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:04
Jij hebt dus het 1GB G-skill geheugen gekocht van die website? Ik zit er eventueel aan te denken om ook er 1 bij te kopen. Ik zat zelf aans iets van Kingston te denken. Ik heb al eerder problemen met dat soort merken omdat die niet echt "bekend" zijn.
Bedankt voor de review, hij is zeker nuttig. Scheelt mij een hoop testen. Ik gebruik hem voornamelijk op de accu dus hij moet lang meegaan :)
Zeker duidelijk, ik zit nog even te twijfelen over dat geheugen ook omdat het niet direct nodig is voor wat ik gebruik. Voornamelijk office en internet. Jij laat het even weten of het echt voordeel heb ik benchmarks zoals 3dmark e.d.? Hoeft niet perse, maar zou wel super zijn als je daar tijd voor hebt/kan maken.
Hartelijk dank voor de info :) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:50
3Dmark06 heb ik al ff gedraait, 2140 punten, 71 puntjes lager. Ook alle games werken niet goed op dit moment helaas.. Ik mis nu mijn favo spel en mn oude verslaving werkt ook niet geweldig. Daarintegen werkt een nieuw spel als just Cause naar mijn mening weer wat beter dan XP..

Reviews van G.Skill leken goed en daarbij ben ik een "Arme student" (ok ik heb genoeg geld maar las ik 30 euro kan besparen doe ik dat wel). Mij maken die paar procentjes extra performancevan goed geheugen ook niet uit. Ben tevreden als het goed draait op de maximale snelheid.

[ Voor 33% gewijzigd door GENETX op 19-11-2006 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:56
Heb net Vista op me A6T erop gegooit en werkt perfect met deze driver: http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=11477

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Jup ^^ heb ik ook en gamen gaat ook perfect (met just cause iig, het enige spel dat bij mij draaide tot zover, vanavond maar ff COD2 erop klappen). Wat oudere/starforce games werken niet of gewoon bagger. Ik gebruik overigens de 64 bit versie :), namelijk de reden waarom ik voor een Turion 64 X2 ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij met het volgende kunnen helpen?

Ik heb net Vista geinstalleerd, maar krijg de BisonCam niet aan de praat.
Bij Skype geeft ie wel aan dat er een webcam is, maar het beeld blijft grijs.
Ook in de Device Manager staat ie ertussen, maar bij Computer weer niet...
Weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de a6t ziet er echt wel super uit! :9
Ik kan hem in belgië kopen in deze winkel voor € 915.59
is dit een beetje een goede prijs?
En de nadelen zijn bij sommigen een soms wat warme cpu? zie ik nog nadelen over het hoofd of is dit het enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:07
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:06:
En de nadelen zijn bij sommigen een soms wat warme cpu? zie ik nog nadelen over het hoofd of is dit het enige?
voor die prijs meteen doen, de meeste hier(waaronder ik) hebben er 1.5-2 maanden geleden og 1150 voor betaald ;) .Gewoon doen, geweldige machine en de warmte van de cpu valt wel mee. Tenzij je gigantisch veel gaat zitten rarren en parren als je m op je schoot houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 15:02:
[...]

Het kan inderdaad dat na een tijdje de vlek niet of nauwlijks zichtbaar is. Vaak zien we ook wel dat er bijvoorbeeld in de bois zwarte vlekken in het scherm zitten, maar dat dan in windows niks te zien is. Dat je hem ongerepareed terug hebt kregen komt gewoon om dat de fout bij asus niet in gezien. Dit gebeurd helaas nog te vaak.
En als zo'n vlek verdwijnt, kun je er dan vanuit gaan dat hij wel weer terugkomt binnen een bepaalde periode?Zie het wel weer gebeuren dat nét na mijn garantie-termijn het weer terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 18:05:
[...]

Ik ben zelf monteur bij het ASUS notebook repair center. .........
Misschien een beetje off-topic, maar toch effe proberen...
Ik ben nog bezig met me te orienteren op een nieuwe Notebook van ASUS, en twijfel nog tussen een A6T, een F3JA en een A7JC. Ik wil je niet vermoeien met alle overwegingen die in mijn hoofd rondgaan over deze keuze (prijs, prestaties, functionaliteit etc. 8)7 8)7 8)7 ), maar misschien dat jij voor wat betreft degelijkheid/duurzaamheid/kinderziektes/etc. kunt aangeven hoe deze types zich gedragen.

Zo begrijp ik dat er over de A6 serie toch het nodige aan issues zijn, hoe is dat met de F3 en A7 series ?? Kun je bijv. stellen dat de F3 en/of de A7 veel degelijker zijn/minder problemen hebben dan de A6 ?

Kan wellicht mijn keuze vergemakkelijken als hier grote verschillen in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:06:
Pas op, er staat daar A6Tc, die is uitgerust met een 7300. Ik denk dan ook dat de Go 7600 een typo is oid. Ik zou dat dus even navragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:44
Ik heb het hele topic zo;n beetje doorgespit, evenals alle recente "wlke laptop is geschikt voor mij" topics en denk dat ik ga kiezen voor een Asus laptop. Nu vroeg ik me alleen af of ik voor de A6Jc ga, of voor de F3Jc.

Het prijsverschil bij laptops4u.nl is momenteel 0 euro en bij 4launch.nl is het 8 euro in het voordeel van de F3Jc...

Ik las in dit forum dat de F3Jc behuizing beter ontwikkeld is dan de A6 behuizingBlijkt dit veel uit te maken in de praktijk?

edit:
Beide laptops hebben een Core Duo processor... Alleen heeft de F3Jc bij latops4u een T2300E en de A6Jc een T2300... Scheelt die E (Intel visualization techn ology is het enige verschil geloof ik) iets?

[ Voor 32% gewijzigd door B-Force op 20-11-2006 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
De F3serie is in feite een soort van opvolger van de A6 lijn denk ik. Dus de behuizing is wat nieuwer en waarschijnlijk ook nog wat beter. Al kun je dat nooit met zekerheid zeggen als een model nog niet zo lang beschikbaar is.

Kijk gewoon welke het gunstigste is in prijs/prestatie. Is de F3 vergelijkbaar in prijs en prestatie, kies dan die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Ik ben in het bezit van de A6T en ben erg tevreden erover. De tas die erbij zit is ook netjes, alleen wel erg klein. Nu ben ik op zoek naar een mooie niet te opvallende tas waarin ik naast mijn laptop ook wat (wet)boeken kan stoppen als ik naar college ga. De tassen van Crumpler lijken me wel wat. Is er iemand die zo'n tas heeft voor z'n A6T en die wat kan vertellen over wat erin kan naast de laptop, muis en adapter? Ik zat trouwens te denken aan een Sticky Date of een Cheesy Disco...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Ik heb een probleem met mijn asus A6T dat als ik wireless wil gaan internetten, dat ik dan eerst mn draadloze netwerk verbindingen moet gaan configureren en dan vervolgens Radio moet inschakelen bij de instellingen. Hoort dat niet automatisch aan en uit te gaan ? En hoe kan je ervoor zorgen dat het wel automatisch gaat ?

En nog een vraagje. Die stickers die op je laptop zitten, naast je mousepad zegmaar. Kan je die eraf halen zonder dat je garantie vervalt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Dark0z schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:45:
Ik heb een probleem met mijn asus A6T dat als ik wireless wil gaan internetten, dat ik dan eerst mn draadloze netwerk verbindingen moet gaan configureren en dan vervolgens Radio moet inschakelen bij de instellingen. Hoort dat niet automatisch aan en uit te gaan ? En hoe kan je ervoor zorgen dat het wel automatisch gaat ?

En nog een vraagje. Die stickers die op je laptop zitten, naast je mousepad zegmaar. Kan je die eraf halen zonder dat je garantie vervalt ?
Als ik hier de wireless adapter uitschakel moet ik m meestal ook dmv de asus tool vertellen dat Radio op ON moet. Geen idee of daar wat aan te doen is, ik zet hem eigenlijk bijna nooit volledig uit.

De stickers kan je er gewoon afhalen. Zou maar raar zijn als daarop de garantie gebaseerd is ;)

Ik raad je wel aan het snel te doen als je hem hebt. Dan schijnt ie er makkelijk af te gaan. Ik heb een paar maanden gewacht en toen ik die van de webcam er af wilde halen bleef er zó gruwelijk veel lijm achter.. ik heb de linker nu maar gewoon laten zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ik vind die Asus tool helemaal niks en gebruik Windows Zero Configuration. Asus tools pakken m'n WPA2-netwerk niet, alhoewel daar misschien een update voor te krijgen is. Morgen ga ik mijn laptop opnieuw installeren en dan van alles het nieuwste erop doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
B-Buster schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:06:
[...]

Als ik hier de wireless adapter uitschakel moet ik m meestal ook dmv de asus tool vertellen dat Radio op ON moet. Geen idee of daar wat aan te doen is, ik zet hem eigenlijk bijna nooit volledig uit.

De stickers kan je er gewoon afhalen. Zou maar raar zijn als daarop de garantie gebaseerd is ;)

Ik raad je wel aan het snel te doen als je hem hebt. Dan schijnt ie er makkelijk af te gaan. Ik heb een paar maanden gewacht en toen ik die van de webcam er af wilde halen bleef er zó gruwelijk veel lijm achter.. ik heb de linker nu maar gewoon laten zitten :P
ik heb de stickers er naar een maand afgehaald, gelukkig geen lijm blijven zitten. Echter aan de linkerkant zit er wel al kleurverschil met waar de sticker heeft gezeten, dus snel wezen met verwijderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Rafe schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:10:
Ik vind die Asus tool helemaal niks en gebruik Windows Zero Configuration. Asus tools pakken m'n WPA2-netwerk niet, alhoewel daar misschien een update voor te krijgen is. Morgen ga ik mijn laptop opnieuw installeren en dan van alles het nieuwste erop doen :).
Ik wens je nu al suc6 met het downloaden van alle drivers (er is ook maar 1 nieuwe voor WLAN) en dat kan uren duren van de Asus server..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Als jullie XP op jullie 64 bit AMD Turian processor draaien, doen jullie dit ook met de 64 bit versie van Windows? Heb namelijk nooit de indruk gekregen dat deze windows versie echt optimaal is geworden, gebruik dan ook altijd de 32 bit versie op mijn X2 3800+ desktop computer.

Penny for your thoughts _/-\o_

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dark0z schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:45:

Als je even had gezocht in dit topique had je mijn (dezelfde) vraag/probleem tegen gekomen, AvanCade kwam met een oplossing, die voor mij iig het probleem heeft verholpen:
AvanCade schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 14:41:
ik had hetzelfde probleem met wlan. En dit kun je volgens mij alleen oplossen als je de wlan software installeerd (zal zometeen ff kijken hoe het precies heet). Nadat ik dat geinstalleerd had, werkte het na standby ook! En ook ik wilde dit via Windows doen, maar zorgen dat FN+F2 werkt is een must, een andere optie is er niet tenzij je handmatig radio on wilt zetten.

Edit: Het heet "Wireless Console 2". Een blauw icoontje.

Als je de driver CD erin doet, ga je naar Wireless Driver & Utility. En dan installeer je alleen de utility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
RommelD schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:20:
Als jullie XP op jullie 64 bit AMD Turian processor draaien, doen jullie dit ook met de 64 bit versie van Windows? Heb namelijk nooit de indruk gekregen dat deze windows versie echt optimaal is geworden, gebruik dan ook altijd de 32 bit (bedoel je 64-bit?!?) versie op mijn X2 3800+ desktop computer.

Penny for your thoughts _/-\o_
Ik neem aan dat je 64-bits ipv 32-bit bedoeld. In iig heb ik inderdaad bewust voor de Turion 64 X2 gekozen omdat deze toen de enige dualcore 64-bit CPU was (core 2Duo kwam te laat voor destudie en is nog stukken duurder ook). Voor 64-bit XP is er redelijk wat ondersteuning zag ik op planetamd64.com. Vista is net iets minder (door de signed driver force) maar is ook te doen. Asus ondersteund zelf neit 64-bit drivers alleen zijn er veel aanwijzingen dat deze er tochkomen voor vista (ik heb bevestigd gekregen dat er vista drivers komen, verder is er al een 64-bit driver voor de toetsen van asus zelf alleen werkt deze niet onder vista x64).

Echt vergelijken kan ik het neit omdat het mijn eerste 64-bit cpu is en ik nooit Windows XP x64 heb gedraait. Echter kan ik wel wat ervaringen delen over Vista x64 (2 paginas terug staat mijn review van Vista + A6T)'. Zelfs met 1GB geheugen vind ik Vista x64 sneller starten en werken dan windows XP x32. Ik heb hier verder gewoon aero en sidebar aan. Ook onder gamen merk ik geen verschil met nieuwe games (oudere/starforce games hebben wel problemen) en loopt het gewoon als een trein. Ik zet dan echter wel Aero automatisch uit en de sidebar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Maar jij hebt dus zelf ook geen XP 64 bits versie geprobeerd met je Turion core, alleen Vista.

Ik weet dat ik nu nog geen Vista ga proberen, zat alleen te kijken of XP 64 bits nu goed werkt of dat je beter de 32 bits versie kunt installeren.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Aan XP64 heb je weinig vind ik. Veel te veel programma's en drivers hebben last van incompatibliteit. Daarbij is XP er niet echt voor ontworpen en scheelt het volgens mij maar een paar procent in snelheid.

Ben tevreden met mn nog altijd uit-de-doos-xphome-installatie. Net nog ff 3dmark05 gedraait.. 3700 puntjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
ik draai ook gewoon de 32bits XP(media center). Voor vista heb ik meerdere builds, vanaf RC1, zowel in 32 als 64bits geprobeerd. Echt als je de keuze hebt neem de 64bit versie, is voor het gevoel stukken sneller en er zijn al aardig wat drivers, iig genoeg om de meeste dingen goed te kunnen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Klopt ja, bij Vista is het echt merkbaar. Heb ook een aantal builds geprobeerd. Overgang van 32bit RC2 naar 64bit RTM scheelde erg veel in snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
En Vista proberen is prima, de final versie staat zoals je misschien weet op de bekende sites met alle tools die je nodig hebt ;). En anders is XP x86 ook geen ramp tot 30 januari.

Nog even een resultaat van de A6T+Vista x64: COD2, DX 7 stand alles voluit = ~60FPS dus dat speelt heerlijk. DX9 kan ook wel, nog niet mee bezig geweest maar deze resultaten komen ook ongeveer overeen met XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:34:
[...]

Misschien een beetje off-topic, maar toch effe proberen...
Ik ben nog bezig met me te orienteren op een nieuwe Notebook van ASUS, en twijfel nog tussen een A6T, een F3JA en een A7JC. Ik wil je niet vermoeien met alle overwegingen die in mijn hoofd rondgaan over deze keuze (prijs, prestaties, functionaliteit etc. 8)7 8)7 8)7 ), maar misschien dat jij voor wat betreft degelijkheid/duurzaamheid/kinderziektes/etc. kunt aangeven hoe deze types zich gedragen.

Zo begrijp ik dat er over de A6 serie toch het nodige aan issues zijn, hoe is dat met de F3 en A7 series ?? Kun je bijv. stellen dat de F3 en/of de A7 veel degelijker zijn/minder problemen hebben dan de A6 ?

Kan wellicht mijn keuze vergemakkelijken als hier grote verschillen in zitten.
Ik weet dat het redelijk off-topic is, maar ik mag ook hier graag mensen helpen met problemen van hun asus laptop :). Ik moet eerlijk toegegeven dat ik meer ervaringen heb (reparaties) met de A6 serie dan de F3 en/of A7. Deze modellen heb ik al wel vaker gerepareerd, maar ben toch meer gespecialiceerd in de A6. Mocht je al voor de A6 gaan dan moet je even naar de volgende punten kijken:
-Zit er een metalen plekje boven de hdd
-Zitten er haar scheurtjes bij de firewire poort.

Dit zijn wel de twee meest voorkomende foutjes van dit type. Dat metalen klepje zal inmiddels op elke nieuwe A6 zitten, maar controleer het toch even. Anders bestaat de kans dat je hdd beschadigt raakt met alle gevolgen vandien. Wat ook veel voorkomt bij de A6 en ook wel bij de A7, is dat na verloop van tijd er vreemde kleuren op het beeld komen. De wit word bv rood of blauw. Dit betekent dat de kabel van de lcd niet meer goed is. Ook dit is een kleine productiefout en kom ik veel tegen.
Wat ook een veel voorkomend probleem bij de A6 is, is dat deze moederborden niet altijd even goed zijn. Dit zijn dan vaak bij de A6VA/VM/VC en ook veel A6JC/JA. Wat bij de A6T redelijk veel voorkomt is dat de inverter van het lcd niet goed meer werkt.
En het toch wel meest voorkomende probleem bij eigenlijk alle A6 modellen, is de batterij. Het komt heel veel voor dat de batterij na verloop van tijd niet meer wil opladen. Dit ligt dan 9 van de 10x aan de batterij zelf.

Over de F3 kan ik je weinig vertellen. Wat ik wel weet is dat het een zeer mooie notebook is om te zien.

en de A7 is de grote broer van de A6. Ook hier redelijk veel batterij problemen en lcd kabel problemen.

Mijn persoonlijke keuze zou gaan naar de A6 of F3. De A7 vind ik gewoon te groot. Als je een 17" zou willen hebben kijk dan eens naar de W1 of W2. Vind ik persoonlijk vele malen mooier dan de lompe A7.

@Eddos
Ik raad je aan om toch je laptop op te sturen en stuur dan ook die foto mee. Dan heb je bewijs dat het niet goed is en moet het gerepareerd worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nog verder offtopic, maar kamphuuzz, weet jij misschien hoe ver Asus is met drivers voor vista en of er ook 64 bit versies van zijn? Misschien dat jij daar toegang toe hebt en ons de kans te geven ze te "Beta testen" ;).

Tis trouwens wel goed dat Asus 2 jaar garantie heeft. Dat lijkt me gewoon zo kut aan brakke acers. Zul je daar zien dat net na 1 jaar en 3 maanden van alles kapot gaat.. Bij de A6 laptops zal dat ook wel vaak zijn met laptops die in gebruik zijn geweest na een dik jaar en dan zit je nog mooi binnen de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:31:
[...]

Ik weet dat het redelijk off-topic is, maar ik mag ook hier graag mensen helpen met problemen van hun asus laptop :). Ik moet eerlijk toegegeven dat ik meer ervaringen heb (reparaties) met de A6 serie dan de F3 en/of A7. Deze modellen heb ik al wel vaker gerepareerd, maar ben toch meer gespecialiceerd in de A6. Mocht je al voor de A6 gaan dan moet je even naar de volgende punten kijken:
-Zit er een metalen plekje boven de hdd
-Zitten er haar scheurtjes bij de firewire poort.

Dit zijn wel de twee meest voorkomende foutjes van dit type. Dat metalen klepje zal inmiddels op elke nieuwe A6 zitten, maar controleer het toch even. Anders bestaat de kans dat je hdd beschadigt raakt met alle gevolgen vandien.
Kamphuuzz ik heb ook haarscheurtjes bij mijn firewire poort !
Daarnaast het opstaande balkje zegmaar (waaraan je beeldscherm vastzit) dat allerlinkse deel dat kan ik bewegen ! Het lijkt wel alsof het een beetje los zit. Als het scherm dichtgeklapt is dan heb ik er geen last meer van. Verder moet ik mijn ventilator eens een keer uitzuigen ofzo, want hij tikt een beetje als hij aanslaat.
Tenslotte heb ik geen metalen plaatje bij de HDD.
Is dit te verhelpen onder garantie (heb hem nu een jaar).

Klasgenoot van me heeft ook een A6Va net als ik en die heeft ontzettende last van een verkleurende kast doordat je handen erop liggen, echt heel erg lelijk is dat, net een aso laptop wordt het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat lekker Kamphuuzz :P

Je zij vanmiddag al dat je hiet wat mensen aan het helpen was ! Helemaal top _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:31:
[...]

@Eddos
Ik raad je aan om toch je laptop op te sturen en stuur dan ook die foto mee. Dan heb je bewijs dat het niet goed is en moet het gerepareerd worden.
Ik had een heel mooi filmpje op het bureaublad gezet(+ dit vermeld bij de probleembeschrijving):
http://www.xs4all.nl/~saestzbc/asus_scherm.wmv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kamphuuzz

Hmmmm,ik heb een plastic afdek klepje,over de hdd van mijn a6ja.Is het mogelijk om een metalen versie te krijgen,via garantie,moet ik ehm dan opsturen of?

Haarscheurtjes bij de fire wire heb ik niet.

Wat ik wel heb,is dat vanaf het begin de videokaart artifacts geft,heel raar,dit is mijn tweede a6ja die dat probleem heeft.

De eerste hebben ze bij de winkel verprutst,door spullen op de laptop te zetten,waardoor de behuizing beschadigt was,ik heb toen een nieuwe gekregen.

Wel tof dat je de mensen hier wilt helpen!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GremliN-Online schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:58:
Nog verder offtopic, maar kamphuuzz, weet jij misschien hoe ver Asus is met drivers voor vista en of er ook 64 bit versies van zijn? Misschien dat jij daar toegang toe hebt en ons de kans te geven ze te "Beta testen" ;).
Ik durf niet te zeggen hoever ze daar mee zijn. Ze zijn er ongetwijfeld mee bezig, maar verder weet ik ook van niks.
W00fer schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:36:
[...]
Kamphuuzz ik heb ook haarscheurtjes bij mijn firewire poort !
Daarnaast het opstaande balkje zegmaar (waaraan je beeldscherm vastzit) dat allerlinkse deel dat kan ik bewegen ! Het lijkt wel alsof het een beetje los zit. Als het scherm dichtgeklapt is dan heb ik er geen last meer van. Verder moet ik mijn ventilator eens een keer uitzuigen ofzo, want hij tikt een beetje als hij aanslaat.
Tenslotte heb ik geen metalen plaatje bij de HDD.
Is dit te verhelpen onder garantie (heb hem nu een jaar).
Dit is inderdaad te verhelpen onder de garantie. Zoals ik al eerder gezegt heb, die scheurtjes en plastic klepjes zijn productie foutjes. Je kan gewoon een RMA nummer aanvragen bij asus en dan de laptop opsturen. Geef dan ook even bij klachtomschrijving aan dat je fan lawaai maakt. Het is dan zeer waarschijnlijk dat die dan ook vervangen word. En een nieuwe cpu fan is een nieuw moederbordje :).
Klasgenoot van me heeft ook een A6Va net als ik en die heeft ontzettende last van een verkleurende kast doordat je handen erop liggen, echt heel erg lelijk is dat, net een aso laptop wordt het dan.
Hier is helaas weinig aan te doen. Je zou hem daarvoor ook kunnen opsturen maar dan moet je ervoor betalen. En reken dan algauw op en €80. Je kan ook op je laptop overspuiten (heb ik zelf ook gedaan :P), klik(halverwege de pagina) en dan zul je er al gauw minder last van hebben. Let alleen wel op dat als je je laptop openhaald dat het voor ons snel te zien is. Denk voornamelijk om de schroefjes, dat die wel weer op de goeie plek komen, en denk om de warranty sticker.
Eddos schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:23:
[...]
Ik had een heel mooi filmpje op het bureaublad gezet(+ dit vermeld bij de probleembeschrijving):
http://www.xs4all.nl/~saestzbc/asus_scherm.wmv
Kijk!! dit is een perfect filmpje van de klacht. Als je de laptop opstuurt geef dan duidelijk aan dat je er een filmpje van op de laptop hebt staan. Stop bijvoorbeeld even een briefje in je notebook. Stuur voor de zekerheid ook de foto mee.
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:07:
Hmmmm,ik heb een plastic afdek klepje,over de hdd van mijn a6ja.Is het mogelijk om een metalen versie te krijgen,via garantie,moet ik ehm dan opsturen of?
Hiervoor zul je hem inderdaad moeten opsturen. Bij mijn weten worden dat soort parts niet los verkocht. Of mail me anders even ;)
Wat ik wel heb,is dat vanaf het begin de videokaart artifacts geft,heel raar,dit is mijn tweede a6ja die dat probleem heeft.
Wat voor artifacts bedoel je precies? Rare strepen op het scherm, verkeerde kleuren, trillend beeld? Maar ook daarvoor zul je hem moeten opsturen.
Wel tof dat je de mensen hier wilt helpen!!
_/-\o_ geen dank ;)

@The_Jackel,

je kent me toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Mooi dat je je zo inzet hier. Hulde.

Ga ik er ook maar ff gebruik van maken (sorry :P).

Ik heb dus contact gehad over scheurtjes rond mn firewireport en soort van geregeld dat ik m eind april (na mn stage) opstuur. Wat ik me nu afvraag, wat gaat men precies vervangen en is dit een _blijvende_ oplossing, of krijg ik gewoon een exact dezelfde replacement van (een deel van) de behuizing en kan ik m over een jaar of wat wederom retourneren? In dat laatste heb ik absoluut geen zin, als dat zo is knal ik hem in de verkoop nadat ik m terug heb..

Dan nog de vraag over een cpu upgrade. Stel ik wil de winkel waar ik 'm gekocht heb de TL52 laten vervangen voor een TL60, wat gebeurd er met mijn garantie? Ze boden die upgrade aan toen ik hem kocht dus blijkbaar kunnen ze hem dan vervangen met behoud van garantie, hoe zit dat na een half jaar?

Tenslotte: ik heb als een van de weinige personen WEL bluetooth in mn A6T.. stel dat er wat misgaat met mn mobo, ben ik dat dan kwijt als ik m RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:40

Shiro

Serenity

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:25:
Hier is helaas weinig aan te doen. Je zou hem daarvoor ook kunnen opsturen maar dan moet je ervoor betalen. En reken dan algauw op en €80. Je kan ook op je laptop overspuiten (heb ik zelf ook gedaan ), klik(halverwege de pagina) en dan zul je er al gauw minder last van hebben. Let alleen wel op dat als je je laptop openhaald dat het voor ons snel te zien is. Denk voornamelijk om de schroefjes, dat die wel weer op de goeie plek komen, en denk om de warranty sticker.
Trouwens dat case modding. Ziet er goed uit. Als ik wist had ik dat misschien ook overwogen. Maar volgens mij is dat niet zo handig om te doen als je laptop nog maar 1 maandje oud is. Heb überhaupt geen idee waar je bij zoiets begin. Heb echt zoiets dat het tijdens spuiten/verven echt helemaal lelijk wordt en dikke plekken krijg van onregelmatig gespoten/geverfd. Maar die van jouw ziet er erg goed uit.

Op me Asus F3 waren er ook verkleuringen naast me touchpad. Plek waar ik meestal me hand neerzet. Momenteel is me F3 opgestuurd naar Asus voor reparatie vanwege nogal veel defecte pixels. Een vriend waarmee ik het samenkocht had zelfs meer defecte pixels op zijn scherm zitten. Dus hij stuurt zijn laptop op zodra ik mijn terug heb. Vraag me dus wel af of het een defect is in de serie.

Ik heb ook verzoek gedaan om gelijk de behuizing te laten vervangen, de gedeelte dat verkleurd is en aangetast door, eerst me zweet blijkbaar :D en daarna tijdens schoonmaken door te agressieve schoonmaak middel. Bij asus zeiden ze tegen mij dat vervangen van dat onderdeel sowieso minder dan 100 euro is. Ben me laptop ongeveer al een week kwijt :'(

Maandag 10 dagen kwijt. En dan mag ik officieel opbellen om te vragen naar voortgang. Vind ik ook maar vage service. Straks krijg ik maandag te horen dat er nog een beeldscherm verscheept moet worden uit Taiwan met een vrachtschip. :'( Als ik dat te horen krijg ga ik dood denk ik. Heb me laptop nog wel zo hard nodig voor school.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb even een vraagje. Ik heb een asus A6Jc en wil graag mijn pc opnieuw installeren (Windows bedoel ik daar mee.) Nu bestaat mijn harddisk uit twee partities. Als ik nu mijn pc opnieuw ga installeren met de recovery disk kan ik dan kiezen om alleen mijn c: schijf te herinstalleren zodat ik alles op de d: disk kan bewaren (back ups etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik ook een scheurtje bij me firewire poort, maar het grooste probleem is dat ik allemaal kleine stofjes achter me scherm heb en word steeds erger.
Moet ff kijken of ik morgen foto's kan maken, maar weten jullie wat het is en wat ik eraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@The_Jackel,

je kent me toch ;)
Zekers , daarom reageer ik ook ff 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:56:
Hallo ik heb even een vraagje. Ik heb een asus A6Jc en wil graag mijn pc opnieuw installeren (Windows bedoel ik daar mee.) Nu bestaat mijn harddisk uit twee partities. Als ik nu mijn pc opnieuw ga installeren met de recovery disk kan ik dan kiezen om alleen mijn c: schijf te herinstalleren zodat ik alles op de d: disk kan bewaren (back ups etc.)
Volgens mij installeerd hij windows standaard op de C: schijf. Bij mij was mn D: partitie in ieder geval leeg toen ik hem nieuw uit de doos haalde. Lijkt me dus dat je data op D veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus89
  • Laatst online: 25-08 09:38
Hallo,

ik heb een ASUS A6VM gekocht, 2 maanden geleden bij de MM voor 749. Heb hem afgelopen zaterdag alweer af moeten staan, omdat het beeldscherm de geest gaf. De backlight brandde en was regelbaar, maar de LCD had er geen zin meer in. Was duidelijk hardwarematig. Op een externe monitor geen problemen.

Iemand enig idee hoe lang ASUS er over doet, en wanneer ik kan bellen of langsgaan bij de MM om naar voortgang te vragen? Ben hem nodig voor school.

• BoyzNDaHood
  • Laatst online: 19-12-2022
Wat bedoel je precies met dat stalen plaatje boven je hdd? Ik kon niet echt wat staals vinden oid op me A6j ;p. En hoord het echt een soort van speling in de batterij te zitten? Dat maakte de winkel me wijs, en dat ding zit wel vast.. maar als je indrukt dan verschuift het 1/2mm. En dat maakt van die onaangenaamde gekraak als ik leuk met me polsen op de laptop. (Naast de touchpad bvb). En mijn D:/ schijf was niet leeg.. met van die rare bestanden (talen mappen) en andere crappy bestanden waarvan de extensies amper wat te vinden valt. Kan dat weg? En ik had een bedrijfje gebelt die Asus vertegenwoordig (ofzo? beetje onduidelijk) voor de Vista Coupons. Ik heb op GoT wel wat websites gevonden, waar je overigens niet eens kan aanmelden. Maar hoe zit het daarmee? Ik heb er wel recht op maar die mensen mailen mij helemaal niet ofzo. Als je iets weet zou het handig zijn. Anders bel ik binnenkort weer ff op die telefoontje.

[ Voor 25% gewijzigd door BoyzNDaHood op 23-11-2006 00:34 ]

• Eddos
tinus89 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:38:
Hallo,

ik heb een ASUS A6VM gekocht, 2 maanden geleden bij de MM voor 749. Heb hem afgelopen zaterdag alweer af moeten staan, omdat het beeldscherm de geest gaf. De backlight brandde en was regelbaar, maar de LCD had er geen zin meer in. Was duidelijk hardwarematig. Op een externe monitor geen problemen.

Iemand enig idee hoe lang ASUS er over doet, en wanneer ik kan bellen of langsgaan bij de MM om naar voortgang te vragen? Ben hem nodig voor school.
Reken zeker op 3 week dat je hem kwijt bent.
Ga er trouwens maar vanuit dat MM niet (dagelijks) jou voortgang controleert, je zult vanzelf wel bericht van hun krijgen wanneer hij klaar is.

• Shiro

Shiro

Serenity

Hallo,

Mmm volgens mij had je beter zelf Asus kunnen bellen en alles zelf kunnen regelen. Nu moet je wachten op MM. Maar ik dacht dat garantie van asus meestal binnen 10 dagen geregeld is, of in iedergeval daar strefen ze na. Of je mag in iedergeval naar voortgang van reperatie vragen na 10 dagen. Alhoewel ik ook wel verhalen hoor van dat er onderdelen per vrachtschip uit china ofzo moet komen met onderdelen... Dan ben je je laptop waarschijnlijk wel wat langer kwijt.

Ben mijn eigen nu al een week kwijt, en heb hem net zoals jouw erg hard nodig voor school :(
Maar in algemeen hoor ik meer positieve dan negatieve over asus dus ik hoop dat ik er op eind ook zo over kan oordelen.

SR+ MiC

Verwijderd

Asus zegt dat je binnen 14 werkdagen de laptop terug hebt. Mijn laptop is nu twee keer terug geweest de eerste keer hadden ze 1 dingetje vergeten te fixen ofzo. Beidde keren duurde het de exacte 14 werkdagen. Dus hou dat maar als richtlijn.

• Eddos
en dat is ongeveer 3 week, aangezien zaterdag en zondag niet als werkdagen gelden ;).
Ik vond het persoonlijk redelijk lang duren, maar dat kwam ook omdat ik hem aardig miste :P
@Kamphuuzz, denk je dat ik hem nu terug kan sturen zonder dat het defect aanwezig is momenteel? Er is vorige keer ook niet naar dat filmpje gekeken volgens mij, waarom zouden ze het nu wel doen...

• Shiro

Shiro

Serenity

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 11:34:
Asus zegt dat je binnen 14 werkdagen de laptop terug hebt. Mijn laptop is nu twee keer terug geweest de eerste keer hadden ze 1 dingetje vergeten te fixen ofzo. Beidde keren duurde het de exacte 14 werkdagen. Dus hou dat maar als richtlijn.
Mm 14 werkdagen... Dat is dus bijna 3 weken dan. Damn.. Vind dat wel beetje lang imo. In hun PDF stond dacht ik 7 werkdagen, en hun service desk zeiden 10 dagen. Beetje verwarrend allemaal. Trouwens krijg je eerst bericht van Asus dat het gerepareerd is of komt er gewoon een vent van TNT die het gewoon brengt?
4. Dispatching Goods
Once the defective system is received by ASUS’ consigned carrier, ASUS will ensure that the
PC System be repaired and re-delivered back to the Customer within seven working days,
counting from the day of pickup, if needed spare parts are available. ASUS reserves the right
to dispatch repaired goods in batch mode and to reschedule shipping dates with or without
prior notice. This guarantee of return period is not applicable to out of warranty repair services.
Ugh gezamelijk versturen van gerepareerde goederen... Kreeg je je laptop ook op precies de zelfde dag :D ?

SR+ MiC

• Eddos
Ik kreeg een mailtje van Asus dat hij was meegegeven aan TNT.
Spoedig daarna krijg je een track & trace nummer van TNT. :)

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 09:54

Kortfragje

......

Ik heb nu 6 maanden de A6JC. 2 maanden terug vielen me een paar donkere vlekjes op in het midden van het scherm. Nu vandaag viel me een hele lichte vlek op helemaal linksonderin.

Na de Nokia Monitor Test gedraaid te hebben denk ik dat die lichte vlek linksonder met backlight-leaking te maken heeft. Is daar iets tegen te doen? Garantie? Die donkere vlekjes zijn niet eens zo heel erg, maar vooral die lichte vlek linksonder...die stoort best erg

Edit:
Hier een foto, beeldscherm ietwat ingeklapt zodat je goed ziet wat er aan de hand is:
Heb hier PRECIES hetzelfde, dacht al dat t aan mij lag.. zit alleen nu in t buitenland en als ik t zo lees duurt t mij te lang voor je hem terug hebt. (heb dat ding toch eigenlijk wel nodig)

Maar t wordt dus wel gerepareerd? heb daarnaast nog een anders (denk hitte gerelateerd) probleem, als mn laptop wat langer aan staat dan krijgt de touchpad alzheimer. Hij reageert nog wel, maar ongevoelig en als je dan wat harder drukt gaat de cursor oncontroleerbaar heen en weer. Laat je hem los schiet ie zo een heel stuk de andere kant op. Kent iemand dit probleem? (driver lijkt t niet te zijn, heb al zelfs complete XP reinstall gedaan....)

(hmm als ik het zo lees toch maar opsturen :( )

http://www.gjpvanwesten.nl

• LameDog
  • Laatst online: 15-02 15:57
LameDog schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:26:
Ik ben in het bezit van de A6T en ben erg tevreden erover. De tas die erbij zit is ook netjes, alleen wel erg klein. Nu ben ik op zoek naar een mooie niet te opvallende tas waarin ik naast mijn laptop ook wat (wet)boeken kan stoppen als ik naar college ga. De tassen van Crumpler lijken me wel wat. Is er iemand die zo'n tas heeft voor z'n A6T en die wat kan vertellen over wat erin kan naast de laptop, muis en adapter? Ik zat trouwens te denken aan een Sticky Date of een Cheesy Disco...
Is er misschien nog iemand die mijn vraag kan beantwoorden?

• tinus89
tinus89(ik zelf) schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:38:
Hallo,

ik heb een ASUS A6VM gekocht, 2 maan........blablabla
Vandaag een klasgenoot gesproken met een ASUS A6T nogwat. Had steeds vastlopers. Is hem bijna 2 maand kwijt geweest omdat het moederbord vervangen moest worden. Hoop dat het bij mij niet zo gaat.

Ik ging naar de mediamarkt terug ipv het zelf af te handelen, omdat ik wist dat de MM leenlaptops had. Wist echter niet dat die allemaal uitgeleend waren. Mederwerker had geen ervaring met ASUS, maar hij beloofde me te bellen over duur van repa en of er al leenlaptops waren. Ben nog niet gebeld.
Eddos schreef op donderdag 23 november 2006 @ 08:52:
[...]

Reken zeker op 3 week dat je hem kwijt bent.
Ga er trouwens maar vanuit dat MM niet (dagelijks) jou voortgang controleert, je zult vanzelf wel bericht van hun krijgen wanneer hij klaar is.
Wat bedoel je daar precies mee?

Edit: ben nu wel gebeld. Gaat minimaal 3 weken duren, waarschijnlijk langer.

[ Voor 3% gewijzigd door tinus89 op 23-11-2006 19:40 ]

• Kortfragje

Kortfragje

......

LameDog schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:16:
[...]

Is er misschien nog iemand die mijn vraag kan beantwoorden?
heb zelf (omdat ik meer van ruzakken houdt) een samsonite rugzak, past ie prima in, beschermt goed. (zit een aparte sleef in die in zn geheel erin en eruit kan worden gehaald met laptop erin, ook handig om binnen kantoor / school te dragen en toch wat beschermin te hebben) Waterdicht, aparte compartimenten vor muis, lader etc. Ook slotje voor op de rits wordt meegeleverd.

Doe er zelf ook wat paperassen bij, bevalt er goed.

weet alleen de serie zo snel niet, maar ze hebben een groot assortiment.

• Eddos
tinus89 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 18:21:
[...]

Vandaag een klasgenoot gesproken met een ASUS A6T nogwat. Had steeds vastlopers. Is hem bijna 2 maand kwijt geweest omdat het moederbord vervangen moest worden. Hoop dat het bij mij niet zo gaat.

Ik ging naar de mediamarkt terug ipv het zelf af te handelen, omdat ik wist dat de MM leenlaptops had. Wist echter niet dat die allemaal uitgeleend waren. Mederwerker had geen ervaring met ASUS, maar hij beloofde me te bellen over duur van repa en of er al leenlaptops waren. Ben nog niet gebeld.

[...]

Wat bedoel je daar precies mee?

Edit: ben nu wel gebeld. Gaat minimaal 3 weken duren, waarschijnlijk langer.
Nou, ik heb zelf ook wel eens iets bij MM aangeboden voor reparatie, en daarbij kreeg ik nou niet echt wekelijks een status-update.
Het was meestal zoiets van "u wordt wel gebeld meneer" "dat weten wij zo ook niet" etc etc.
Dat bedoel ik er mee :)

• tinus89
okee, maar bedoel je zowieso, of zeggen ze dat als je gebeld word?

• BoyzNDaHood
BoyzNDaHood schreef op donderdag 23 november 2006 @ 00:32:
Wat bedoel je precies met dat stalen plaatje boven je hdd? Ik kon niet echt wat staals vinden oid op me A6j ;p. En hoord het echt een soort van speling in de batterij te zitten? Dat maakte de winkel me wijs, en dat ding zit wel vast.. maar als je indrukt dan verschuift het 1/2mm. En dat maakt van die onaangenaamde gekraak als ik leuk met me polsen op de laptop. (Naast de touchpad bvb). En mijn D:/ schijf was niet leeg.. met van die rare bestanden (talen mappen) en andere crappy bestanden waarvan de extensies amper wat te vinden valt. Kan dat weg? En ik had een bedrijfje gebelt die Asus vertegenwoordig (ofzo? beetje onduidelijk) voor de Vista Coupons. Ik heb op GoT wel wat websites gevonden, waar je overigens niet eens kan aanmelden. Maar hoe zit het daarmee? Ik heb er wel recht op maar die mensen mailen mij helemaal niet ofzo. Als je iets weet zou het handig zijn. Anders bel ik binnenkort weer ff op die telefoontje.
Noone? En ook niet die kerel die bij Asus werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
BoyzNDaHood schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:51:
[...]

Noone? En ook niet die kerel die bij Asus werkte?
Wat betreft dat stalen plaatje: daarmee wordt het afdekklepje bedoeld. Ik had voordat mijn laptop RMA ging (voor mn whitescreen trouwens) ook een klepje van plastic en daarna dus een metalen klepje :) Over je andere vragen zou ik gewoon even bellen en goed onderbouwen hoe de situatie bij jouw laptop is.

Overigens mijn waardering dat Kamphuuz meeleest en ons met raad en daad bijstaat. Grote klasse ;)

[ Voor 9% gewijzigd door objectief2 op 24-11-2006 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

Hmm, het valt me op dat t scherm probleem echt 100% temp gerelateerd is (scherm voelt op die plek ook warmer aan), ik wil het wel laten fixxen, maar is er geen mogelijkheid om als temp fix de fan standaard harder te laten draaien (en eerde aanslaan) zodat de latop niet zo warm wordt. (gemiddeld toch wel 50-60 graden CPU en HDD)

In BIOS zag ik geen mogelijkheid maar misschien softwarematig (vergelijkbaar met atitraytools)?

(zag zojuist ook scheurtjes bij de Firewire :( :( lekker is dat Scherm + Firewire + Touchpad gaar.... :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik weet niet of iemand dit al kent, het is voor alle asus laptops met Power 4 Gear.
Dus is geloof ik Power 4 Gear +.
Heeft een verbeterde GUI en misschien her en der nog wat aangepast.

http://power4gear.bk-kicks.com/

Laatste downloaden, en in je map plaatsen.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Ik heb al erg lang last van de scherm verlichting van mijn A6va. Links van het scherm is namelijk 1/3 donkerder dan de andere 2/3 deel. Bij effen achtergronden is dit behoorlijk zichtbaar en bij video is bij camera panning de verschuiving van het beeld naar donkerder en lichter vaak zichtbaar, je ziet dan de lijn. Ook links en rechts zijn duidelijke donkere plekken.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.bree3/screen_problem.jpg

Zijn er nou andere mensen die dit herkennen? En als ik dit als RMA'tje opgeef, en stel als het scherm helemaal vervangen wordt komt er dan hetzelfde soort scherm voor terug? Dus niet zo een als een A6ja heeft, die zijn stukken brighter en mist daardoor een hoop.

Merci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ghanso schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 21:53:

Zijn er nou andere mensen die dit herkennen? En als ik dit als RMA'tje opgeef, en stel als het scherm helemaal vervangen wordt komt er dan hetzelfde soort scherm voor terug? Dus niet zo een als een A6ja heeft, die zijn stukken brighter en mist daardoor een hoop.

Merci.
Hee daar zeg je wat ;) De afgelopen zomer is mijn A6Va-scherm vervangen vanwege het witte-schermenprobleem. Heb er tijden op gewacht, maar nu komt het: mij viel op dat het scherm ontzettend bright was. Grijsachtig zwart bijv. Mijn vorige scherm was namelijk helder diep zwart en dan ook echt zwart :) Ik heb het 'probleem' zelfs nog bij Asus gemeld en toen wederom een nieuw scherm gekregen, maar deze was net zo bright! Wat weet je van die schermen van die A6ja af als ik vragen mag???

Ik denk dat de kans groot is dat je zo'n scherm krijgt al kan ik me voorstellen dat dit wat je nu hebt ook niet lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Bummer, dat dacht ik dus al ja :)
De A6va en A6ja (en ik neem aan ook de andere nieuwe modellen) als je die naast elkaar zet, verschillen duidelijk van scherm inderdaad, heb ze beide soms hier in huis. De nieuwe schermen zijn sterk grijzig belicht waardoor ik vind dat de kleuren minder diepte krijgen en je de algemene lichtheid erg opmerkt. Vooral bij films mis je daardoor wat zwart. Er zijn ook twee termen bij de A6va staat duidelijk Color Shine, maar er is nog z'n term van Asus en dat is Crystal Shine, dat is misschien dan voor de andere schermen.

Nouja dan neem ik wat ik nu heb maar voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Bedankt. Weer wat geleerd :)

Je hebt helemaal gelijk wat betreft die grijsheid/lichtheid. Toen mijn laptop terugkwam van RMA heb ik meteen gebeld en gevraagd of de brightness misschien op max. stond ingesteld FN+F6 toen ze het scherm hebben vervangen. Gelukkig is het softwarematig via de Ati-drivers te corrigeren (brightness -80 heb ik hier), maar anders kijk je inderdaad naar een scherm met overbelichting waardoor je denkt dat er een grijze waas op je scherm ligt. Ook de kijkhoek was bij mijn vorige scherm vele malen beter. Waar ik hiervoor niks aan het scherm hoefde te doen als ik bijv. ging staan ipv zitten moet ik de schuinte nu opnieuw instellen anders 'vallen delen van het beeld weg'.

Wellicht kun je via e-mail de afspraak maken dat je exact een soortgelijk scherm terugkrijgt anders zou ik het zo laten. Ik had btw ook een pixeldefecten-vrij scherm en heb er nu een rode pixel voor teruggekregen aan de zijkant :P Gelukkig op een 'mooie' onopvallende plek helemaal rechtsonderin de hoek, maar het zal je gebeuren dat je er een paar in het midden zou krijgen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Jup, dank voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle 56 pagina's afgestruind, dus dan maar een post:

Ik heb afgelopen augustus de Asus A6KT-Q006H gekocht maar ik heb een aantal problemen met deze computer:

Als Windows vastloopt en ik druk op ctrl+alt+del krijg ik wel Windows taakbeheer maar kan ik niet op dingen drukken als 'taak beëindigen' maar loopt de computer compleet vast.
De knopjes onderaan de computer voor het besturen van Windows Media Player zoals 'play' doen het niet, als ik ze indruk loopt de computer vast.
Als de screensaver in beeld is en ik beweeg de muis kom ik weer bij het normale beeld, maar de muis komt niet meteen in beeld.
Als de computer eenmaal is vastgelopen komt ie er niet meer uit.
Gister is de computer nog minder geworden, nu zijn er ook nog de volgende dingen mis:

De spatiebalk doet het niet meer.
Gister kreeg ik, toen ik de computer opstartte een zwart scherm waarin 4 opties stonden waarvan de eerste was 'reboot to windows XP'. Deze optie heb ik toen gekozen, maar toen ik bij het scherm kwam waar je de gebruiker kan kiezen en wachtwoord in kan typen een raar geluidje.
De 'start' balk gaat automatisch aan en uit, zonder dat ik iets aanraak.
Zonder iets in te typen typt de computer zelf iets.
Toen ik vanochtend de computer aanzette zei de computer dat ik m'n wachtwoord was vergeten, terwijl ik zeker weten het goede in heb gedrukt. Maar ik kreeg nu niet meer het zwarte beeld met de 4 opties.

Ben een beetje een nOOb maar al deze issues bij elkaar kan ik niet snel een oplossing voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Lijkt er op dat de laptop flipt... (vooral het toetsenbord).

1. Probeer eens alle toetsen bij langs te gaan, misschien dat er eentje hangt (denk eigenlijk niet dat dit gaat werken)

2. Maak een backup van alle documenten e.d. Lijkt me het makkelijkst met jouw problemen omdat via het netwerk met een andere computer te doen mits je dat kunt. Anders proberen te branden oid, maar ook dat wordt pittig.

Daarna zou je de Asus recovery moeten gebruiken om te proberen of dat werkt. Mocht het probleem met een schone instalatie van Windows nog aanwezig zijn, laat dan Asus je laptop ophalen want ik gok op 50% dat er iets mis is met de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Kom net met de a6T wel iets apparts tegen bij windows Vista. Als ik kijk bij de opties van de advanced settings van mn beeldscherm, staat er dat het totale grafische geheugen 511mb is. Bij dedicated staat 256mb en bij share memory 255mb. Het ziet er naar uit dat vista dus zelfs met een go7600 zelf shared memory gebruikt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zoiets meende ik ook te lezen dat iemand met een 6600GT had. Zal zo ff kijken. Hey, idd ik zie het nu ook! Het heeft in ieder geval niet geleidt tot een betere performance..

Weet iemand hier btw nog een tool om een partitie te rezisen, wil namelijk XP er toch weer naast hebben ivm bluetooth en mn favo spel.. Partition Magic wil niet op vista en ook het tooltje van vista zelf geeft aan dat er niet genoeg ruimte is om 10Gb vrij temaken (in totaal is er 60Gb vrij :S )

Kwam er net achter dat ik nog versie 96.33 gebruik terwijl ik echt meende 96.85 te hebben.. Nu aan het instaleren, misschien dat dat wat problemen oplost, verder is ook 97.27 beschikbaar op de forums van laptopvideo2go.com alleen mist deze het control panel.. Misschien dat er meer is te regelen met nvtray.

[ Voor 102% gewijzigd door GENETX op 26-11-2006 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Buster schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:09:
Ik heb dus contact gehad over scheurtjes rond mn firewireport en soort van geregeld dat ik m eind april (na mn stage) opstuur. Wat ik me nu afvraag, wat gaat men precies vervangen en is dit een _blijvende_ oplossing, of krijg ik gewoon een exact dezelfde replacement van (een deel van) de behuizing en kan ik m over een jaar of wat wederom retourneren? In dat laatste heb ik absoluut geen zin, als dat zo is knal ik hem in de verkoop nadat ik m terug heb..
Je bottomcase zal vervangen worden voor een nieuwe. Je hoeft niet bang te zijn dat het probleem zich weer voordoet.
Dan nog de vraag over een cpu upgrade. Stel ik wil de winkel waar ik 'm gekocht heb de TL52 laten vervangen voor een TL60, wat gebeurd er met mijn garantie? Ze boden die upgrade aan toen ik hem kocht dus blijkbaar kunnen ze hem dan vervangen met behoud van garantie, hoe zit dat na een half jaar?
Als ze in de winkel zeggen dat ze dat onder de garantie kunnen vervangen dan moet je daar op vertrouwen. Voor ons geld gewoon als de garantie zegel verbroken is dat er betaald moet worden. Maar ik ga er vanuit dat die winkel ook wel weet hoe dat zit :)
Tenslotte: ik heb als een van de weinige personen WEL bluetooth in mn A6T.. stel dat er wat misgaat met mn mobo, ben ik dat dan kwijt als ik m RMA?
Nee, deze blijft gewoon in de laptop zitten. Het is een losse module die op het moederbord word geprikt. Dus als je mobo word vervangen word je BT ook over gezet.
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:56:
Je kan je notebook opnieuwe installeren met het behoud van de "D" schijf. Tijdens het opstarten druk je op F9, dan kom je in het recovery menu (mits de ASUS installatie erop staat). Dan kies je de 1e optie en blijft alles op je "D" schijf staan.
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 22:36:
Zelf heb ik ook een scheurtje bij me firewire poort, maar het grooste probleem is dat ik allemaal kleine stofjes achter me scherm heb en word steeds erger.
Moet ff kijken of ik morgen foto's kan maken, maar weten jullie wat het is en wat ik eraan kan doen?
Wat het is durf ik je niet te zeggen, maar als het echt opvallend is, dan zou je hem kunnen opsturen en laten vervangen. Stuur dan ook even een duidelijke foto mee.
Ga er maar van uit dat je hem ongeveer 3 weken kwijt bent. Het is momenteel mega druk bij asus dus die 10 dagen halen we zeker niet. Na 10 dagen kun je contact opnemen met asus en vragen na de status van de reparatie. Dan kun je ook aangeven dat je hem zsm weer nodig hebt en dan kunnen ze er een "urgent" van maken waardoor je hem dan vaak binnen een 3 á 4 dagen weer terug hebt.
BoyzNDaHood schreef op donderdag 23 november 2006 @ 00:32:
Waar de hdd zit zit een klepje overheen. Die moet van metaal zijn.
Speling in de battarij komt wel voor, maar het moet ook niet zo zijn dat de batterij er bijna uitvalt. Die 1á 2mm is wel normaal. Dat gekraak komt ook veel voor. Niet echt iets om je zorgen over te maken. Bij 9 van de 10 notebooks is dat zo. Die "D" schijf kun je gewoon formateren, dat maakt niet zoveel uit. En over die Vista coupons... tja.. daar durf ik niks over te zeggen. Gewoon even bellen en informeren.
Ghanso schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 21:53:
Ik heb al erg lang last van de scherm verlichting van mijn A6va. Links van het scherm is namelijk 1/3 donkerder dan de andere 2/3 deel. Bij effen achtergronden is dit behoorlijk zichtbaar en bij video is bij camera panning de verschuiving van het beeld naar donkerder en lichter vaak zichtbaar, je ziet dan de lijn. Ook links en rechts zijn duidelijke donkere plekken.
Dit word gewoon gerepareerd. Als je hem gaat opsturen stuur dan ook even de foto mee. Er zijn helaas nog wel eens mensen die het niet opvalt. En hetzelfde scherm komt er weer in. Dus als je nu een Cristal Shine hebt, dan komt die er ook gewoon weer in.
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:35:
Alle 56 pagina's afgestruind, dus dan maar een post:

Ik heb afgelopen augustus de Asus A6KT-Q006H gekocht maar ik heb een aantal problemen met deze computer....
Probeer eens een recovery van Windows. Dat kan het rare gedrag van het vastlopen verhelpen. En als ik dit zo lees dan heb ik ook het vermoeden dat je toetsenbord kapot is.

Zo!!! dat was weer een lap tekst. Ben ik ook 1 weekendje op een lanparty, krijg je dit :P. Sucses er allemaal mee, en als ik wat is, dan hoor ik dat graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

_/-\o_
Je bent lekker bezig Kamphuuzz!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
@ Kamphuuz :)

Hierboven schreef je:

En hetzelfde scherm komt er weer in. Dus als je nu een Cristal Shine hebt, dan komt die er ook gewoon weer in.

Nu is bij mij het volgende het geval he. Mijn scherm van mijn A6Va (van aug. 2005) is afgelopen zomer vervangen wegens het 'whitescreenprobleem'. Nu viel me al meteen op dat het scherm dat vervangen is veel diepere, zwartere kleuren had. Ik kijk een 'gegeven paard' niet in de bek :P , maar nu vermoed ik dat ik een ander type scherm heb gekregen met een standaard veel hogere brightness en andere kijkhoek.

Via softwarematige kleurcorrectie heb ik voor mezelf een redelijk beeld hier, maar het is niet zo perfect als die andere. Zou je wellicht eens voor mij na willen kijken of mijn vermoeden klopt dat er een ander type scherm in gekomen is?? Ik heb op de beschermingsfolie van mijn nieuwe scherm de volgende codes staan:

A6VAVCVM-1A LCD 15.4/WXGAU/B154W01 V9(GLARE)(AR-1

Streepjescodenr.: 63XR70N712

Niet om het 1 of ander, maar als blijkt dat ik wel een ander type erin heb gekregen dan heb ik er best een paar honderd euri voor over om dat andere scherm er weer in te krijgen. Dan hou ik die er nu in zit wel als reserve evt. Ik werk er namelijks dagelijks op en dat is het me zeker wel waard.

Bedankt voor je moeite alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Bedankt voor je reply. Maar is het echt de moeite waard om RMA aantevragen voor een metalen plaatje voor je hdd? Kan dat niet worden opgestuurd ofzo en dan zelf erop, of moeten hun dat echt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu al meer dan een jaar gelukkig met een Asus A6VA, maar begin me zorgen te maken over de temperatuur.

Ik meet alles met Notebook Hardware Control. Hcontrol heb ik niet geïnstalleerd.
Als ik hem continue op 800 mhz laat draaien krijg ik deze waardes:

HD: 51c
CPU: 52c

Van achter heb ik een boek zodat de warmte weg kan.
Als ik nu een game speel, zet ik hem op dynamic switching en gebruikt hij de cpu volledig. Nu kreeg ik afgelopen middag een melding van NHC dat de CPU 95 graden was!!!

Het systeem werd daarna binnen 1 minuut uitgeschakeld. Hebben meer mensen dit probleem? Ik vind het vervelend, omdat ik nu net zo goed een laptop van 800mhz had kunnen kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Misschien dat de fan wat onder het stof zit? Probeer gewoon eens de stofzuiger voor de luchtgaten te hoeden om dat er uit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Mijn A6Va doet op 800mhz ook ongeveer 50 graden, maar tijdens gamen komt hij echt niet boven de 70 graden uit, en soms heb ik spellen wel meer dan 10 uur aanstaan.
Dat klopt dus zeker niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus89
Mijn ASUS deed ook redelijk hoge hdd temps(56C vind ik veel). CPU blijft echter prima koel(max gezien 58C), tenzij ik ga gamen met het ding op mn schoot, want dan kan ie geen koele lucht aanzuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik zal eens een mail naar Asus sturen en wat stofzuigen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:13:
A6VAVCVM-1A LCD 15.4/WXGAU/B154W01 V9(GLARE)(AR-1

Streepjescodenr.: 63XR70N712

Niet om het 1 of ander, maar als blijkt dat ik wel een ander type erin heb gekregen dan heb ik er best een paar honderd euri voor over om dat andere scherm er weer in te krijgen. Dan hou ik die er nu in zit wel als reserve evt. Ik werk er namelijks dagelijks op en dat is het me zeker wel waard.
Aan de code te zien is dat een normaal "glare" scherm. De mooie glanzende ;). Maar als dit anders is dan je had dan heb ik het vermoeden dat er een non-glare in heeft gezeten. Je zou een contact kunnen opnemen en vragen of het ook weer om te wisselen is. Ik kan het zelf niet voor je nakijken in het systeem maar misschien dat ze dat op het callcenter wel kunnen.
BoyzNDaHood schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:22:
Bedankt voor je reply. Maar is het echt de moeite waard om RMA aantevragen voor een metalen plaatje voor je hdd? Kan dat niet worden opgestuurd ofzo en dan zelf erop, of moeten hun dat echt doen.
Hiervoor zou ik hem zeker niet opsturen. Mocht je dit graag vervangen willen hebben, bel dan eens met Asus en vraag eens of ze misschien een A6 hdd rework kitje willen opsturen. Dit is namelijk iets wat je makkelijk zelf kan vervangen. Zo'n kitje bestaat uit: een metalen klepje, een rubber voor achter de hdd (is niet altijd nodig. Is afhankelijk van de slede die om de hd zit.) en een zogeheten mylar. Dit is een stickertje die om het schroefgaatje komt. Mochten ze dat niet willen doen mail mij dan even dan regel ik wat voor je ;)

En nog even over de temperaturen:
Eddos schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:07:
Mijn A6Va doet op 800mhz ook ongeveer 50 graden, maar tijdens gamen komt hij echt niet boven de 70 graden uit, en soms heb ik spellen wel meer dan 10 uur aanstaan.
Als je notebook dit heeft dan is er niks aan de hand. Mocht de notebook boven de 75 graden komen, controleer dan even de cpu fan en de heatsink. Waarschijnlijk dat er stof in zit. Wat je ook nog even kan controleren is de koelpasta op de heatsink. Maar let wel op dat als je de heatsink los haalt dat je de warranty sticker heel houd. Mocht deze gebroken zijn dan heb je grote kans dat als je de notebook moet opsturen voor de reparatie dat je ervoor moet betalen.
En wat de temp van de hdd betreft, zo rond de 50/55 graden is normaal voor de A6 serie. dit hebben ze eigenlijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus89
okee, normaal...

maar kunnen die notebook harddisks meer hebben dan desktop? Want als mijn desktop harddisk de 50 C overschrijdt maak ik me toch zodanig zorgen dat ik er wat aan ga doen..... eigenlijk bij 45C al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-08 08:14
Even een vraagje aan Kamphuuzz over de laptop van Asus,

Is het normaal dat de fan van de cpu eigenlijk altijd een beetje hoorbaar is, of zeg maar altijd een beetje meedraaid.
Mijn Cpu wordt maar 58 graden bij volledigebelasting met (cpu-burn) in Ouit Office mode via Powergear4 blijf je hem eigenlijk altijd een beetje horen (of komt het door het videkaartje dat ook gekoeld moet worden) als dat niet normaal is hoor ik dat graag van je, want dan stuur ik hem terug voor RMA, heb hem nu 2 dagen. :? :?
Mijn Systeem is Cpu-T5500 - Meron.
Geheugen 1 GB
Harddisk - 120 GB
Videokaart - Nvidia Gf Go 7300 256 Mb.

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus89
is het niet je harddisk? Die maakt bij mij duidelijk veel herrie wanneer de cpu-fan niet draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 12:03

Sick Nick

Drop the top!

tinus89 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 19:35:
okee, normaal...

maar kunnen die notebook harddisks meer hebben dan desktop? Want als mijn desktop harddisk de 50 C overschrijdt maak ik me toch zodanig zorgen dat ik er wat aan ga doen..... eigenlijk bij 45C al...
De hd in m'n a6jc was eerst ook 55 graden, heb sinds kort een coolermaster notepal W1. Dat is een laptop cooler compleet van aluminium, zitten 3 fannetjes in. De fans heb ik niet aan maar omdat ie nu niet plat op het bureau staat maar op een helling kan er koele lucht onder de laptop komen. De hd is nu nog maar 40 a 42 graden, een flinke verbetering al zeg ik het zelf! En omdat de laptop nu schuin staat tikt het nog fijner ook.
De cpu is niet echt veel koeler geworden, zonder fannetjes aan scheelt het misschien een paar graden ofzo. Idle rond de 55 a 60 graden en met de notepal dus iets lager. Als ik de fannetjes aanzet scheelt het wel flink meer, dan is de cpu idle onder de 50 graden en de hd rond de 35! Maar ja, die fannetjes maken wel geluid en dat is irritant (ookal claimen ze dat ze 21 dBa produceren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Ik heb geen probleem met mijn temps, ik doelde meer op degene boven mij met zijn 90 graden :)
Het enige probleem dat ik had, was mijn scherm, en dat probleem lijk nu helemaal verdwenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Heb vorige week een A6T gekocht, bevalt echt supergoed.
Alles draait lekker, orginele software erop gelaten en me eigen software erbij.
XP doet het prima, Drivers lopen perfect. Games lopen soepel.
Maar nu heb ik nog een vraagje want er zit 'power4gear' op.

Heeft iemand een link naar de effecten van de verschillende 'standen'

Alles loopt het beste op Super, maar wat doen de andere standen ?

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Klik eens met je rechtermuisknop op het Power4Gear icoon in het systeemvak en klik op configuration. Zo moeilijk is het niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ja is leuk, maar zegt toch niks over de CPU - Cores - Geheugen enzo wat ie dan gebruikt ?
Die stand by tijden maken me niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat is idd niet duidelijk. Je zou dan beter een programma er bij kunnen zetten als speedswichXP. Super = maximaal, Battery saving is minimaal en ik denk (weet t niet zeker) dat de rest dynamic throttle heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Je vroeg naar de effecten. Welke brightness je scherm heeft en standby-timeouts en dergelijke vallen daar m.i. ook onder :). Gremlin hierboven heeft wat vziw gelijk, je blijft altijd twee cores aanhebben als ik taakbeheer mag geloven, RAM staat aan of uit dus daar kan je verder weinig mee en in het Nvidia control panel kan je instellen wat de videokaart doet als je laptop aan de saptap of aan z'n eigen pakje sap hangt.

Overigens, leuk dat express upgrade programma, maar hoe wordt je geacht als Asus klant daar aan mee te doen? De Engelse Express upgrade site stuurt je door naar het Asus Vista upgrade program die je vervolgens naar de website van ModusLink brengt. En daar kan je geen Asus selecteren als computer fabrikant 8)7. Ik heb net even gebeld naar het nummer van ModusLink dat op de Asus-pagina wordt gegeven en daar wist een mevrouw me te vertellen dat Asus de 30e (morgen dus) ook tussen het lijstje zal staan :).

Natuurlijk moet je je laptop wel tussen 26 oktober 2006 en 15 maart 2007 hebben gekocht met een legale versie van XP ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Rafe op 29-11-2006 14:19 . Reden: PDFje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Misschien dat ik mn factuur kan aanpassen :P (het mooie van online bestellen) en aangezien je toch geen coupon bij Asus krijgt meende ik. Maarja, via school zal het goedkoper zijn (ivm Home versie van XP), heb ik een betere versie ne 64-bit, dus mij kan zo'n coupon niet eens zoveel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Kamphuuzz, kunnen jullie niets doen tegen Shiny Keys ?
Dus toetsen die helemaal blank worden na veel gebruik.

Het staat echt aso namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Heb Windows XP Home, voor Vista Basic Upgrade heb je zeker zon Coupon nodig ?
Ik heb wel me laptop 22-11-2006 gekocht, val ik dan ook in de 'prijzen' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Waar maakt iedereen zijn scherm mee schoon trouwens?
Zo'n glare scherm is wel leuk, maar wel ernstig afdruk-gevoelig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
@ NeoMe, jij komt in aanmerking alleen kost het je 50 euro (Home Basic) of 80 euro voor Home Premium. Kon wel eens zijn dat je bij Asus geen coupon krijgt, maar de bon moet genoeg zijn, kijk eens op de Asus site.

@Eddos: Ik gebruik gewoon standaard antistatische doekjes. 3 euro voor 100 doekjes bij de plaatselijke buurtsuper hier :P. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

- Net ff de laatste driver geinstalleerd van die site die Gremlin zei laptopvideo2go.com, met WHQL ofiets. Zit een Control Panel bij, dat is wat ik merkte. Heb ik even ingesteld, en alles loopt lekker ( XP ) Heb verder nog niet gegamed maar ga er vanuit dat dit ook prima gaat. Zit wel te twijfelen of ik voor prestatie of kwaliteit ga. Bij het voorbeeldplaatje scheelt het wel iets, ligt aan de snelheid.
- Dit is de allerlaatste 93.71 serie met WHQL !

* Me scherm is iets scherper geworden heb ik het gevoel.

- Net ff Internet Explore 7 geinstalleerd. Lekker wazig weer, ff opnieuw erachterkomen waar alles zit, zeker de geschiedenis is verstopt. Verder wel handig enzo, slide-in vensters ipv nieuwe vensters.
Merk wel dat het sneller gaat met internetten, pagina's roept ie sneller op.

[ Voor 4% gewijzigd door NeoMe op 29-11-2006 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
GremliN-Online schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:56:
Misschien dat ik mn factuur kan aanpassen :P (het mooie van online bestellen) en aangezien je toch geen coupon bij Asus krijgt meende ik. Maarja, via school zal het goedkoper zijn (ivm Home versie van XP), heb ik een betere versie ne 64-bit, dus mij kan zo'n coupon niet eens zoveel schelen.
32 en 64-bit maakt niet uit bij Vista, je hebt een licentie voor een bepaalde versie (Home premium of Ultimate bijvoorbeeld) en afhankelijk van de mogelijkheden van je processor wordt de juiste versie geïnstalleerd heb ik begrepen. Dus niet zoals je XP Professional en XP Professional x64 had met aparte licenties.

Overigens zijn de aanbiedingen gezien de huidige dollarkoers (US$ 1,00 = € 0,76) goedkoper dan dat je hierboven noemde, 36 euro (49 dollar) voor Home Basic en 60 euro (79 dollar) voor Home Premium als je van XP Home upgrade. De dollarprijzen komen uit het PDF-bestand wat ik hierboven heb genoemd en de europrijzen komen van de website als je als computerfabrikant Lenovo invult. Maar met een beetje mazzel kan Surfspot Vista Ultimate leveren voor de prijs die je voor Home Premium via Asus zou betalen. Ach, heb ik meteen een goedkope licentie voor m'n desktop PC :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-08 01:01

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
ik zie dat we ruim de 1000 zijn gepasseerd dus deel 7 komt er zo aan.

edit:
hier verder aub
Het Asus A6 ervaringen topic - Deel 7

[ Voor 38% gewijzigd door FongWan op 29-11-2006 23:38 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

ik gebruik ook Windows Zero Configuration en de radio staat 100% aan :), maar ondanks dat wilt hij niet connecten. Hij geeft met windows altijd aan dat er beperkte netwerkmogelijkheden zijn. Met het tooltje van asus werkt het dan wel weer, maar dat vind ik niet lekker werken.

ZIjn er bepaalde settings waarik op moet letten?

ook zie ik dat ik twee Aegis protocollen heb aanstaan, wat betekent dit?

[ Voor 10% gewijzigd door AOC op 30-09-2008 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
En wie is vergeten deze op slot te gooien?
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.