[Ervaringen] Asus A6 serie deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.515 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Alviso is de codenaam voor i915(PM, GM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
pisart schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 17:34:
Eigenaardig, ik heb juist gereboot en opnieuw ongeveer hetzelfde resultaat:

[afbeelding]

Ik heb 1 x Nanya NT1GT64U8HA0BN-37B en het ander latje: MCI Computer MDT DDR2

offtopic:
Ik had juist een formeel briefje getypt, het zat er nog in ;)
Ik dat je een andere versie gebruikt dan ik (2.20.405). Mijn versie herkent namelijk niet mijn moederbord niet herkend en de jouwe wel. Grote kans dat het daar aan ligt. Ik zal even dezelfde versie gebruiken en dan weer het resultaat de lucht in gooien :)

Hierbij de resultaten van de trial versie. Net ietjes beter dan jou :9
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/49c292bd99b6f28c738b491ef1594863/full.png

[ Voor 20% gewijzigd door Klovan op 22-04-2006 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
ik zat eens te kijken voor een leuk speaker setje voor op de digitale output, tot wat wordt ondersteund door de laptop? 5.1 / 6.1 / 7.1? Of maakt dat niet uit aangezien het geluid nog gedecodeerd zal worden door de receiver van de speakerset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Grmbl, na tevreden gebruik hing mn laptopie daarstraks (a6ja) booten van HD wilde niet meer en booten van CD voor een herinstall wil ook niet, zodra ie de schijf gaat bekijken houd ie er mee op.

Schijf is/was erg heet (gevoels temp, geen meting helaas), t is een Fuijtsu 60gb 5400 toeren schijfje

[edit]
Nu hij even uit heeft gestaan en afgekoeld is boot ie al iets verder, ik kijk nu naar een zich herhalend xp laadscherm aan. Ik vermoed dat hij morgenvroeg wel boot, echter de vraag is voor hoe lang ...

Hij hing nadat ik even in WoW zat, dus de temp ging iets omhoog ...

[edit2]
Kijkend naar de 5400 toeren schijven bij fuijtsu en temperaturen en wat ik me meen te herinneren (57 graden) lijkt me dat de schijf oververhit is. Iemand een linkje naar schijven die minder gevoelig en vooral koeler zijn? Imho heeft deze laptop moeite met schijfwarmte afvoeren.

[ Voor 50% gewijzigd door itsme op 23-04-2006 10:49 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 16:26

Dav0s

Hr?

In andere delen van dit topic werden veel goede dingen verteld over deze schijf: Hitachi Travelstar 7K100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 22:07:
ik zat eens te kijken voor een leuk speaker setje voor op de digitale output, tot wat wordt ondersteund door de laptop? 5.1 / 6.1 / 7.1? Of maakt dat niet uit aangezien het geluid nog gedecodeerd zal worden door de receiver van de speakerset?
Het geluid word via de digitale uitgang alleen gedecodeert,wanneer je er een externe decoder aanhangt(b.v dus een reciever)

Tot hoeveel kanalen ie dootuurt,weet ik niet,maar ik denk haast wel tot 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Vanacht nog even het Fujitsu test programma laten draaien over de schijf, hij failed de test, morgen maar eens contact opnemen met mijn leverancier. Ik denk dat ik voor een Hitachi Travelstar 5K100 ga vragen aangezien ik niet 100€ extra wil gaan betalen.

Overigens lees ik goeie dingen over de Seagate Momentus serie, die hebben een iets hogere tolerantie volgens de specificaties, tot 70 graden.

Daarnaast kom ik 2 Hitachi's tegen:
7K100 en E7K100, waarbij de E versie koeler zou moeten blijven, tot 40 graden.

Wat reviewtjes:
http://www.laptoplogic.co...?id=104&part=full&page=11
http://www.storagereview.com/articles/200511/notebook_7.html (warmte afgifte is gerelateerd aan stroom opname dus deze review zou bruikbaar moeten zijn)

http://www.hitachigst.com/hdd/support/7k100/7k100.htm
http://www.hitachigst.com/hdd/support/e7k100/e7k100.htm
http://www.seagate.com/cd...family/0,1085,687,00.html

[ Voor 6% gewijzigd door itsme op 23-04-2006 10:56 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hitachi Travelstar 5K100 ,deze heb ik in mijn laptop.De leesslheid is erg goed,alleeen vreemd genoeg gaat het instaleren va programa's niet zo snel.

In mijn laptop word ie nog 50c en hoger dus...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijne service bied asus .... :)

me harddisk was gecrast hitachi met 4200rpm (asus a6va) al tijdje geleden hoor.
gewoon netjes binnen 5 dagen me laptop terug gehad met nieuwe hd.

zat ik laast beetje te klooien in everest zie ik dat er een 5400 rpm in zit (was me al die tijd niet opgevallen) ....
dank u asus 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
wel gewoon nog 80 gb? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
its_me schreef op zondag 23 april 2006 @ 10:55:
Vanacht nog even het Fujitsu test programma laten draaien over de schijf, hij failed de test, morgen maar eens contact opnemen met mijn leverancier. Ik denk dat ik voor een Hitachi Travelstar 5K100 ga vragen aangezien ik niet 100€ extra wil gaan betalen.

Overigens lees ik goeie dingen over de Seagate Momentus serie, die hebben een iets hogere tolerantie volgens de specificaties, tot 70 graden.

ik heb de e7k100 (de 80GB variant) in mijn hp nx6125 gezet en hij wordt slecht 30 graden ilde en 38 graden als hij langdurig bezig is. en mijn accutijd was er 20 min op vooruitgegaan tegenover de seagte momentus 4200.2 60GB deze schijf werd ilde 50 graden en stressed 60

[ Voor 26% gewijzigd door Avvd op 24-04-2006 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Spacejam schreef op maandag 24 april 2006 @ 01:09:
[...]

ik heb de e7k100 (de 80GB variant) in mijn hp nx6125 gezet en hij wordt slecht 30 graden ilde en 38 graden als hij langdurig bezig is. en mijn accutijd was er 20 min op vooruitgegaan tegenover de seagte momentus 4200.2 60GB deze schijf werd ilde 50 graden en stressed 60
Ik heb de 100G variant van de E versie bij mijn A6JA genomen, ik snap niet waarom ze nog een 4200rpm schijf in een notebook zetten. (die ook nog eens veel warrmer wordt).
Als het goed is krijg ik mijn notebook vandaag binnen, ben benieuwd naar de warmte van die schijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
je voelt geen warmte want die schijf wordt amper handwarm. bij mij dan tenminste in de behuizing maar het lijkt me dat dat bij een asus niet anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Laptops4u gaat me een nieuwe schijf sturen :)
met een beetje bijbetaling een 7K100 60gb (de 5K100 60GB zou wel kosteloos zijn geweest, maar ik ga dan maar meteen voor een upgrade). De E7K100 is blijkbaar niet leverbaar. Maar ik de 7K100 heb ik ook alle vertrouwen.

Ik zal, zodra ik een en ander aan de praat heb, de temperaturen eens posten.

[ Voor 14% gewijzigd door itsme op 24-04-2006 13:49 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

De 7K100 zou nog iets van 55 graden worden, maar stiller zijn dan de E7K100. En de E7K100 zou ong. 40 graden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
its_me schreef op zondag 23 april 2006 @ 10:55:

Wat reviewtjes:
http://www.laptoplogic.co...?id=104&part=full&page=11
http://www.storagereview.com/articles/200511/notebook_7.html (warmte afgifte is gerelateerd aan stroom opname dus deze review zou bruikbaar moeten zijn)

http://www.hitachigst.com/hdd/support/7k100/7k100.htm
http://www.hitachigst.com/hdd/support/e7k100/e7k100.htm
http://www.seagate.com/cd...family/0,1085,687,00.html
De E7K100 zou koeler moeten blijven, maar in de A6JA blijft deze ook gewoon lekker heet worden. Van een graad of 57 moet je niet schrikken bij de standaard 4200rpm schijf of een nieuwe 7200rpm schijf. Zie ook mijn post in dit topic: [rml][ Ervaringen] Asus A6 serie deel 5[/rml]

[ Voor 5% gewijzigd door Klovan op 24-04-2006 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Hitachi E7K100 80GB hierzo, momenteel op 48 graden in een M6Va notebook. Ik moet zeggen, deze schijf is koeler in de M6Va dan de 5K100 die ik in mijn eerdere A6Va had. De behuizing van de A6-serie heeft denk ik zijn limiet bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Welke schijf zit er standaard bij aankoop in een A6Va ?
Een 4200 rpm dat weet ik wel, maar is dit een E7k100 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dat gaat niet want zowel de 7K100 en de E7K100 zijn 7200RPM. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ow shit nee er zit een 4200rpm IBM travelstar in mijn A6Va.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ik heb notebook net binnengehad, gelijk de E7K100 erin gezet (ja die heb ik los besteld, ze durven voor een upgrade naar die schijf net zoveel te vragen als de prijs van die schijf los. Nu heb ik 2 schijven, mooi voor extra opslag in een externe behuizing).

Hij is nu ong. 30 min aan het formatteren (full) en hij is totaal nog niet warm. de notebook is nog gewoon lauw. Mijn vorige notebook de M3N van asus werd warmer.
Ik zal als ik in windows zit de temperaturen eens uitlezen.

Edit: hmm na de notebook nu een aantal uur aan te hebben staan (3 uur oid), is de schijf nu toch wel behoorlijk heet. 60 graden geeft NHC aan.
Op zich ook niet zo gek want die warmte kan echt nergens heen, maarja de temp die hij nu heeft is hetzelfde als mijn vorige notebook dus ik klaag niet. Ben er al aan gewend ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Xof op 24-04-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Ik heb mijn a6ja net besteld :D
Er zit XP Home op, dus ben van plan dat meteen te vervangen voor XP Professional. Welke programma's die er standaard bijgeleverd zijn (asus programma's etc.) raden jullie aan er weer op te zetten? En werken de nieuwste catalyst drivers goed met die X1600 kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Dav0s schreef op maandag 24 april 2006 @ 23:49:
Ik heb mijn a6ja net besteld :D
Er zit XP Home op, dus ben van plan dat meteen te vervangen voor XP Professional. Welke programma's die er standaard bijgeleverd zijn (asus programma's etc.) raden jullie aan er weer op te zetten? En werken de nieuwste catalyst drivers goed met die X1600 kaart?
Ik heb er ook windows xp pro op geinstalleerd omdat de standaard instal nogal brak is. Ik heb verder alle programma's van de meegeleverde asus cd geïnstalleerd. Volgens mij hebben ze allemaal toegevoegde waarde.

De ATI Mobility Radeon X1600 wordt (nog) niet ondersteund door de catalyst drivers maar op de cd en op de website van asus staan de drivers voor de GPU. Verder geen problemen gehad met deze drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Deze temps red ik op met mijn 7200rpm schijf:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~saestzbc/temp.JPG

Hierbij moet ik wel zeggen dat dit gemeten wordt met een dekbed als ondergrond, dus zijn warmte echt afvoeren zal hij ook wel niet kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Eddos schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 00:31:
Deze temps red ik op met mijn 7200rpm schijf:

[afbeelding]

Hierbij moet ik wel zeggen dat dit gemeten wordt met een dekbed als ondergrond, dus zijn warmte echt afvoeren zal hij ook wel niet kunnen ;)
Ik heb mijn A6Ja ook wel eens op mijn dekens liggen als ik in bed lig of ik leg hem op de bank. Hierbij wordt de HD en de andere onderdelen wel erg heet voor mijn gevoel. Ik vraag me dan ook af of dit kwaad kan? want normaal gesproken zou de FAN voor genoeg afvoer van warme lucht moeten zorgen. Maar aangezien de hardeschijf op zo'n plaats zit waar helemaal geen warmte weg kan behalve onderdoor waarbij de laptop gewoon op een stevige en vlakke ondergrond staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

promo-1 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 00:17:
[...]

Ik heb er ook windows xp pro op geinstalleerd omdat de standaard instal nogal brak is. Ik heb verder alle programma's van de meegeleverde asus cd geïnstalleerd. Volgens mij hebben ze allemaal toegevoegde waarde.

De ATI Mobility Radeon X1600 wordt (nog) niet ondersteund door de catalyst drivers maar op de cd en op de website van asus staan de drivers voor de GPU. Verder geen problemen gehad met deze drivers...
Toch apart dat ATI nog geen drivers heeft voor zijn eigen product... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
promo-1 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 00:53:
[...]

Ik heb mijn A6Ja ook wel eens op mijn dekens liggen als ik in bed lig of ik leg hem op de bank. Hierbij wordt de HD en de andere onderdelen wel erg heet voor mijn gevoel. Ik vraag me dan ook af of dit kwaad kan? want normaal gesproken zou de FAN voor genoeg afvoer van warme lucht moeten zorgen. Maar aangezien de hardeschijf op zo'n plaats zit waar helemaal geen warmte weg kan behalve onderdoor waarbij de laptop gewoon op een stevige en vlakke ondergrond staat.
De onderdelen worden bij mij ook wel erg warm, zelfs zo warm dat je het niet voor langere tijd vast kunt pakken. Maar ik neem aan dat de laptop zichzelf beschermd tegen overhitting.
Zoniet, zal hij het vast wel begeven binnen 2 jaar en heb ik nog garantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er staat ook duidelijk in de gebruiksaanwijzing dat je en niet op schoot moet gebruiken, op dekens leggen is trouwens vragen om problemen omdat dan de ventilatie gaten worden geblokkeert,waardoor ie inderdaad een beetje heet word.

En het lijkt me inderdaadniet bevorderlijk voor de levensduur.hitte is killing voor die dingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Heeft iemand ooit geprobeerd contact op te nemen met ATI om te vragen WAAROM er nog geen drivers zijn voor de X1600? Vind het wel een beetje vreemd, dat je je eigen producten niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Dav0s schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:29:
Heeft iemand ooit geprobeerd contact op te nemen met ATI om te vragen WAAROM er nog geen drivers zijn voor de X1600? Vind het wel een beetje vreemd, dat je je eigen producten niet ondersteund.
Ik moet zeggen dat ik geprobeerd een support mailtje te sturen met de vraag of er ondersteuning zou komen en zo ja, wanneer. Maar op de een of andere manier wordt je elke keer naar een self helping wizard geleid en wordt er telkens de vraag gesteld of je probleem nu verholpen is. Uiteindelijk is het me gelukt een support vraag te sturen via hun website en toen kreeg ik het bericht dat dit type support niet via mail mogelijk is :? ik had geen zin om uit te zoeken of ATI een support desk heeft om naar te bellen, als het al zo moeilijk is om contact op te nemen via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Volgens de site kan je de customer care pas bellen als je je ATI product geregistreerd hebt. Als je dat gedaan hebt krijg je Full Service en kan je ze bellen en mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Dav0s schreef op woensdag 26 april 2006 @ 07:30:
Volgens de site kan je de customer care pas bellen als je je ATI product geregistreerd hebt. Als je dat gedaan hebt krijg je Full Service en kan je ze bellen en mailen.
Veel succes ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Moet ik eerst een ATI product hebben, anders kan ik het niet registreren ;)
Dus eerst wachten tot de laptop bezorgd is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahah jah natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Nieuwe schijf is binnen en geplaatst, de laptop werkt weer naar behoren :)
Op een harde ondergrond, bureau, bij intensief schijfgebruik wordt deze schijf 60 graden.

Ik blijf het een zorgelijke temperatuur vinden, maar ik kijk het maar eens aan.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Josha schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:43:
Nee ik bedoel de slaapstand aka "hibernate" functie. ALs hij is ingedoezeld en ik wil hem weer opstarten dan gaat op een gegeven moment de witte balk naar rechts toe. Echter houdt het dan ook op met opstarten.

Vervolg is dat windows mij vraagt of ik de herstel gegevens wil verwijderen of doorgaan met opstarten.

Niemand anders die dit probleem is? Ik had eigenlijk niet zo veel zin om een 3 maandelijkse reinstall uit te voeren.
Ik heb exact dit probleem, en windows al vaker opnieuw geinstalleerd maar iedere keer hetzelfde resultaat.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Daarom gebruik ik geen hibernate, maar gewoon Stand-By.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:02
Hier ook een tijdje last van gehad. Volgens mij is het ergens een driver probleem. Momenteel gaat t hier prima dus ik doe er niks meer aan. Als er vraag naar is kan ik wel eventjes de gebruikte drivers neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Ford
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-02-2022
Def_P schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:53:
[...]

Ik heb exact dit probleem, en windows al vaker opnieuw geinstalleerd maar iedere keer hetzelfde resultaat.
Dit probleem heb ik ook met mijn M6Va...

@savale:
Welke drivers zijn dat? Ik zou het met mijn M6Va ook wel eens willen proberen, als je ze kan uppen of linken, graag!

[ Voor 20% gewijzigd door E-Ford op 27-04-2006 14:30 ]

M6Va: P-M 750, 1024MB, 80GB 5400rpm, X700 128MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Ik kom er dus net achter dat het wel goed gaat wanneer de laptop aan de lader zit.
Zodra de lader er maar even uit is geweest (terwijl laptop helemaal uit stond) werkt het terug komen uit hibernate niet meer.
Het lijkt me sterk dat het iets met de drivers te maken heeft. Dit is wel jammer want gebruik normaal hibernate heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Misschien ff een rare vraag maar hebben de bezitters van het A6ja notebook wel allemaal infrarood?
Op die van mij zit dat dus niet althans er zit wel 'iets' naast de mini firewire connector maar dat 'iets' doet niets.
Was me niet opgevallen tot aan gisteren toen ik even van mijn oude mobiel even visitekaartje over wilde 'beamen' naar mijn notebook.
Infrarood staat ook helemaal niet in de hardware lijst. Zouden ze het vergeten zijn of is zoiets landgebonden. Vraag me niet hoe zoiets landgebonden zou kunnen zijn maar ik heb wel krankzinnigere zaken meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
volgens mij is alleen de bluetooth optioneel (iig in de a6va), de infrarood zit er altijd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Neen infrarood zit er standaard niet meer in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Ghanso schreef op donderdag 27 april 2006 @ 17:20:
Neen infrarood zit er standaard niet meer in ;)
Nou, lekker dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Vind de bluetooth in de A6Va ook maar erg magertjes moet ik zeggen.
Drivers nemen een berg schijfruimte in beslag en 9 van de 10 keer loopt die tool vast 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07-2022
@ woofer

Daarom moet je ook de Widcomm stack installeren via een eenvoudige hack. Dan is het Bluetooth verhaal niet zo gek groot maar dan heb je wel veel meer profielen.

Oja om op dat Hibernate gebeuren terug te komen. Als hij in slaap valt wanneer ik op de accu werk dan krijg ik hem niet meer aan. Echter gewoon op netstroom dan is er niets aan de hand.

Kunnen jullie dit eens bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Hybernate probleem: dit had ik al een tijdje terug gepost hier: [rml]Letatcest in "[ Ervaringen] Asus A6 serie deel 5"[/rml] maar kreeg op dat specifieke probleem geen reactie toen.

Eindje verderop meld ik dat ik er later achter kwam dat 2 GB intern geheugen een probleem oplevert met Windows XP, echter, als ie wel in hybernation stand wilde komen (daarvoor, toen ik nog 1 GB had), wilde hij ook niet uit hybernation komen met als gevolg dat Windows aangaf dat je kon restarten door een verse opstart te doen (lekker lopende zin.. maar is wel duidelijk he..)

Dit probleem is overigens ook na verschillende herinstallaties niet verholpen... (deze waren niet direct hieraan gelieerd hoor, maar ik hoopte wel dat ik het daarmee op kon lossen of zoiets, maar neen.. helaas)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik lees hier veel "problemen" met hoge temperaturen van de A6JA. Nu bestaat er ook de A6JC, met een minder snelle, dus minder warme Nvidia garafische kaart.
Zou dat geen oplossing zijn voor de overhitte harddisks etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
tollo71 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 07:26:
Ik lees hier veel "problemen" met hoge temperaturen van de A6JA. Nu bestaat er ook de A6JC, met een minder snelle, dus minder warme Nvidia garafische kaart.
Zou dat geen oplossing zijn voor de overhitte harddisks etc.?
Euhh, kan aan mij liggen maar wat heeft een grafische kaart met een te warme harddisk te maken?
Zit niet bij elkaar in de buurt. In denk dat het grote probleem met de A6Jx serie is dat het afdekplaatje van de harddisk van metaal is. Dat geeft de warmte dus één op één door.
Ik heb nog een Acer waarin ik eenzelfde harddisk gebruik maar die heeft een dikkere kunstof plaat, dus voel je de temperatuur van de harddisk nauwelijks.
Maar mijn harddisk word niet echt heel erg warm, ik heb er een Hitachi Travelstar 7K100 inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou omdat het probleem niet met de HDD te maken heeft,de vga,cpu worden gekoeld door een gezamelijke heatpipe en koeler(1) waardoor de temperatuur erg hoog word.

En nog een nadeel,de grafische kaart gaat fouten maken,mede door de hitte(lijkt et).

Ik heb er een andere HDD in zitten,een 5400rpm Hitachi,maar dan nog word de cpu rond de 70 graden,als ik ga gamen.

En dan praten we maar helemaal niet over de temperatuur van de GPU,die zal nog hoger liggen

Tis juist wel goed dat het plaatje van metaal is,dan word de warmte tenminste afgedragen,maar qua koeling hadde ze het sowieso beter moeten maken.

Tis een erg fijn apparaat hoor,het werkt super stabiel,maar het apparaat heeft toch een paar grote foutjes.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Josha schreef op donderdag 27 april 2006 @ 23:19:
@ woofer
Daarom moet je ook de Widcomm stack installeren via een eenvoudige hack. Dan is het Bluetooth verhaal niet zo gek groot maar dan heb je wel veel meer profielen.
:o 8) Hoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
http://www.jonsguides.com/bluetooth/driver.html

Tenminste, dat denk ik. Ik heb zelf geen asus bt erin zitten maar 3com pcmcia.

Hibernate probleem blijft raar, op de lader doet i het prima, maar als die er maar ff af is geweest komt i niet in windows.

En wat betreft geheugen performance.
Ik heb er nu 2 maal corsair inzitten, exact dezelfde bankjes, en de snelheid is niets hoger als wanneer er maar 1 in zit. Terwijl het geheel volgens everest wel op dual channel draait. Wat zijn de waardes die jullie halen in sisoft sandra?
Ik heb er 2 maal 1 gb in zitten, en haal rond de 3000 mb/s.
Heb in een test ergens gelezen dat omdat de fsb van de cpu maar 533 is dual channel niet echt een grote toevoeging was, maar dat het in sommige gevallen nog kon schelen, maar vin dit wel erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Def_P schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 02:25:Hibernate probleem blijft raar, op de lader doet i het prima, maar als die er maar ff af is geweest komt i niet in windows.
Heel vreemd, ik heb dit net even getest op mijn laptop (A6JA) en ik heb geen enkel probleem met hibernate. Ik heb winxp pro erop gezet incl. de meeste drivers van asus.com.

Ik heb 2x 1024MB 667MHz geheugen en ik kom op 3321MB/s
Everest gaf ook een keer >4000 aan, maar volgens mij was dat meer een fout van Everest.

Sisoft sandra er ook maar even bijgepakt, maar deze is niet al te nieuw meer.. daar kom ik op 3500MB/s

[ Voor 27% gewijzigd door Xof op 29-04-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een probleempje met mijn A6Vc... als ik iets download van internet of iets kopieer vanaf een cd, dan hangt de hele computer vast, totdat die files zijn weggeschreven... Het maakt niet uit of het 1 mb of 900 mb is.. je kunt gewoon niks met de computer doen tot de files zijn weggeschreven..

iemand enig idee waar dit aan kan liggen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Bufferprobleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: zal er eens wat benchmarks op loslaten...

[ Voor 244% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mah... die benches zeggen mij dus niks, het lijkt me allemaal best ok behalve die access time?!

Aida32 (Averages)
Quick Linear read: 19.8 mb/s
Buffered read: 79.7 mb/s
Average access: 19.2 ms

Aida32 (Drive info)
Afbeeldingslocatie: http://img9.imagevenue.com/loc180/th_19437_Aida32.JPG

HDTach
Afbeeldingslocatie: http://img45.imagevenue.com/loc151/th_19346_HDTACH.JPG

SiSoft
Afbeeldingslocatie: http://img17.imagevenue.com/loc151/th_22779_sisoft.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Dit schreef ik vorig jaar augustus :)

Heeft er al iemand geprobeerd een MMC-geheugenkaartje (of andere soort) vanaf de pc vol te schrijven met bestanden? Het kan aan mij liggen, maar ik krijg telkens een rood kruis met de foutmelding 'cyclische redundantiecontrole'. Formatteren lukt ook niet want dan krijg ik ook een foutmelding. |:(

Nu wilde ik vanmiddag een map voor mijn routeplanner vanaf de laptop op dat MMD Dane-Eleckaartje zien te plakken, maar hij geeft die foutmelding weer. Ik ben benieuwd hoe ik er vorig jaar toch iets op heb gekregen, maar nog benieuwder of 1 van jullie een apparaat kent of gebruikt waarmee ik los van die ingebouwde Ricohreader-writer alsnog kan schrijven. Een USB-ding oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Bedankt voor de info ;)

[ Voor 94% gewijzigd door objectief2 op 01-05-2006 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07-2022
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 13:32:
Ik heb sinds kort een probleempje met mijn A6Vc... als ik iets download van internet of iets kopieer vanaf een cd, dan hangt de hele computer vast, totdat die files zijn weggeschreven... Het maakt niet uit of het 1 mb of 900 mb is.. je kunt gewoon niks met de computer doen tot de files zijn weggeschreven..

iemand enig idee waar dit aan kan liggen?!
Heb je wel eens een BIOS upgrade gedaan? Bij een kennis hielp het ook. Die had de allereerste BIOS erop staan.

Misschien dat het helpt

EDIT:

Hibernate schijnt met de BIOS van 27/2/06 opgelost te zijn. Die had ik ook nog niet. Direct ff pramberen :)

Helaas :( geen resultaat

[ Voor 12% gewijzigd door Josha872 op 01-05-2006 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik draai de laatste bios die beschikbaar is voor de A6Vc... voor A6Va is inmiddels idd een nieuwe gereleased, voor A6Vc helaas (nog) niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Via die link kan ik geen geschikte software meer vinden(patch is offline gehaald).
Is er iemand die nog een werkende link weet?
Zou die widcomm software graag proberen, mijn Toshiba software ziet opeens mijn Logitech V270 niet meer.
Voor mijn schone installatie heb ik nooit problemen gehad met deze software, maar nu wel helaas.

Overigens draai ik nu ook Notebook Hardware Control, zijn er nog gebruikers met tips over hoe ik zoveel mogelijk werktijd uit mijn batterij kan halen d.m.v underclocking?

edit: mijn muis doet het opeens weer yay.

[ Voor 4% gewijzigd door Eddos op 02-05-2006 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net deed mijn LCD scherm van mijn A6Va erg raar. Zelfde effect wat je krijgt als je monitor niet goed op de pc aansluit. Dus trillend beeld, en op een gegeven moment zelfs half beeld met strepen. Na restart nog dit probleem.

Inmiddels paar minuten laten afkoelen (het is hier ook 30 graden) heb ik weer normaal beeld.

Helaas heb ik me laptop te hard nodig om hem op te sturen dus hopelijk blijft dit bij iets eenmaligs.

edit: helaas helaas probleem blijft

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Heb je geprobeerd om hem aan te sluiten op een externe monitor (of tv)?
Ben benieuwd wat hij dan doet.

Ik denk dat het een probleem is aan je flat cable ofzo, het zal wel opsturen worden in je zomervakantie

Waren hier ook geen mensen die hun X700 hadden underclockt?
Tot hoever konden jullie underclocken en hoeveel batterijtijd leverde dit jullie op?.

[ Voor 27% gewijzigd door Eddos op 03-05-2006 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Je zult je laptop maar een week kwijt zijn, moet overheen te komen zijn toch? :)

Ik denk zoals hierboven al gezegd wordt idd de kabel naar je scherm los zit. (intern dus ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xof schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:33:
Je zult je laptop maar een week kwijt zijn, moet overheen te komen zijn toch? :)

Ik denk zoals hierboven al gezegd wordt idd de kabel naar je scherm los zit. (intern dus ;))
ja maar bij het schrijven van scriptie is elke week teveel he......

Hij doet nu weer even normaal erg merkwaardig, hoe dan ze komen hem ophalen. Ik heb hier geen scherm staan dus kan hem helaas niet op extern scherm aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 20:46:
Mah... die benches zeggen mij dus niks, het lijkt me allemaal best ok behalve die access time?!

Aida32 (Averages)

Aida32 (Drive info)
[afbeelding]

HDTach
[afbeelding]

SiSoft
[afbeelding]
heb zojuist ook de Hitachi Fitness test gedraaid, zonder resultaat. dat wil zeggen, positief resultaat dus.. maar volgens mij test die tool niet op buffer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 15:42
weet iemand of er al een opvolger voor de A6Ja gepland is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Stfnlln schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:53:
weet iemand of er al een opvolger voor de A6Ja gepland is?
Zal best maar wat is het nut van je vraag?
Wil je wachten op de opvolger of weer de opvolger daarvan? Waarom neem je geen contact met Asus op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 15:42
nou eigenlijk eerder omdat ik het liefste een asus wil kopen en dit model heeft wel een mooie "opstelling" voor mijn budget. maar miss dat ze de paar kleine foutjes, zoals warme HD, in het volgende model wel veranderd hebben. Dus dan zou het nog mooier uitkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Ik heb mijn Asus a6ja binnen. Besteld bij laptops4u met Hitachi 7200rpm HD. Wat een pracht apparaat. Het is ontzettend warm buiten, maar toch valt de warmte die van de laptop komt enorm mee.

En Laptops4u is echt een aanrader. Ik was de afgelopen week een aantal dagen op een ander adres en het was geen probleem de laptop daar te bezorgen als hij op dat moment binnen was.
Hij kwam bij hen binnen 1 dag voor ik weg ging bij dat andere adres, dus belden ze op om te overleggen of het slim was het daarheen te versturen of dat het toch beter naar mijn eigen adres kon.
Toevallig was die vent de volgende dag in de buurt, en kon hij hem ook wel even persoonlijk afleveren, geweldige oplossing, wat een service!

EDIT:
Iemand er trouwens al achter hoe je het mail ledje kan linken aan gmail? Ik heb wel een programmaatje voor linux gevonden, maar nog niet voor WinXP...

[ Voor 11% gewijzigd door Dav0s op 06-05-2006 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Dav0s schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 18:13:
Ik heb mijn Asus a6ja binnen. Besteld bij laptops4u met Hitachi 7200rpm HD. Wat een pracht apparaat. Het is ontzettend warm buiten, maar toch valt de warmte die van de laptop komt enorm mee.

En Laptops4u is echt een aanrader. Ik was de afgelopen week een aantal dagen op een ander adres en het was geen probleem de laptop daar te bezorgen als hij op dat moment binnen was.
Hij kwam bij hen binnen 1 dag voor ik weg ging bij dat andere adres, dus belden ze op om te overleggen of het slim was het daarheen te versturen of dat het toch beter naar mijn eigen adres kon.
Toevallig was die vent de volgende dag in de buurt, en kon hij hem ook wel even persoonlijk afleveren, geweldige oplossing, wat een service!

EDIT:
Iemand er trouwens al achter hoe je het mail ledje kan linken aan gmail? Ik heb wel een programmaatje voor linux gevonden, maar nog niet voor WinXP...
Fijn om te horen dat er weer een tevreden gebruiker is van de A6Ja :). Maar ga jij, je ATI product nu registreren en dan naar hun service desk bellen en vragen of er ondersteuning komt voor de Mobility Radeon X1600? of zie je er van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Toen ik de drivers installeerde van de cdrom, zag ik dat het ATI drivers waren, of zie ik dat fout?
Ik zal zometeen eens proberen die kaart te registreren, heb alleen geen idee wat ik moet invullen als ze om een serienummer vragen.

Als je je ATI product wil registreren op de ATI site, kan je niet eens kiezen voor de Mobility X1600. Het is een product waarvan ze zelf doen alsof hij niet bestaat volgens mij :/
En als je kiest voor Laptop, staat Asus ook niet in de lijst :/
Wat een bagger customer care heeft ATI...

EDIT: Heb nu op heel veel plekken "Other" of "Unsure" ingevuld en het is me gelukt een mailtje te sturen naar de Customer Care. Nu maar wachten...

[ Voor 54% gewijzigd door Dav0s op 07-05-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
quote: ATI
Alienware
Arima
Clevo
Eurocom
Falcon Northwest
FIC
HyperSonic PC
Mitac
MSI
Pro-Star
RockDirect
Sager
Uniwill
Velocity Micro
VoodooPC
Heeft iemand al eens gekeken of deze fabrikanten een notebook in hun assortiment hebben die een X1600 heeft? Het is meer dan logisch dat als deze notebook fabrikanten geen laptops hebben met een X1600 dat ATI er geen support voor toevoegt omdat deze drivers officieel gezien niet bedoeld zijn voor andere fabrikanten dan deze. Daarvoor moet je bij de fabrikant zijn. En dan het argument, ja maar er zit een ATI chip in mijn laptop dus moet er support zijn van ATI slaat nergens op in het geval van Asus of Acer, omdat er duidelijk op de site staat dat de fabrikanten die niet in deze lijst staan zelf drivers en ondersteuning moeten bieden.

Kijk dat je de driver met een omweg kan downloaden is de schuld van ATI, maar dat het kan betekent niet dat je direct support hebt.

Als één van die fabrikanten wél een X1600 laptop heeft dan klopt mijn verhaal niet helemaal, dan bieden ze inderdaad slechte support.

[ Voor 4% gewijzigd door Frietsaus op 07-05-2006 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Dat is inderdaad het lijstje, maar als je je laptop registreerd staat er wel bij: Other
Dus dit zijn de merken waar ze van weten, maar dat betekend niet dat ze andere laptops waar een grafische kaart van hen in zit niet supporten. Lijkt mij tenminste. Ik heb in ieder geval een mailtje gestuurd, dus met een beetje geluk de komende week al antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Toch hoeven ze nog geen support te geven, immers het tooltje aan het begin van de download geeft aan dat je geen geschikte laptop hebt, dat zal de tool op elke Asus en Acer (en vele anderen) doen, en dat is de "officiele" manier van het downloaden van de drivers. ;)

Vragen om support is niks mis mee, maar ik denk niet dat ze je helpen omdat ze nou eenmaal een bepaalde regeling hebben met sommige fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Dan is het toch nog steeds raar dat ze wel een grafische kaart leveren aan Asus, maar er vervolgens geen drivers voor leveren?

Verder heeft de Area 51 m5500 van Alienware ook een X1600. :)

EDIT:

Ik heb antwoord van ATI :o
Greetings!

ATI does not provide direct technical support for laptops/notebooks at this current time (telephone or email). If you require direct technical support please contact the system manufacturer of your laptop/notebook.

ATI strives to continually improve our drivers and software and we thank you for taking the time to submit your feedback. The feedback you provided will be forwarded to our development team for review.

In the future, if you are experiencing a problem with a specific driver release, or if you have suggestions on how to make our drivers better, please take the time to submit your feedback at http://support.ati.com/ic...894&surveyID=491&type=web.

Please Note: This program is intended to gather feedback only for specific driver releases and not to solicit regular support inquiries. All support inquires will not be responded to.

Thank you for choosing ATI and have a great day.

[ Voor 105% gewijzigd door crisp op 07-05-2006 22:48 . Reden: Link gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dav0s schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:32:
Dan is het toch nog steeds raar dat ze wel een grafische kaart leveren aan Asus, maar er vervolgens geen drivers voor leveren?

EDIT:

[...]
Dat is het hele punt, ze leveren de chip maar hebben een overeenkomst dat de fabrikant (Asus in dit geval) zelf de support levert...

En als de Area51 M5500 inderdaad een X1600 heeft, is de support slecht, in dat geval, niet voor een Asus aangezien Asus verantwoordelijk is voor de driver support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Dav0s schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:32:

EDIT:

[...]
Hahaha dat mailtje bedoelde ik een stuk terug in het forum dat ik kreeg van ASUS na een support mail gestuurd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 20:46:
Aida32 (Averages)

Aida32 (Drive info)
[afbeelding]

HDTach
[afbeelding]

SiSoft
[afbeelding]
kan iemand mij alsnog vertellen of dit normale resultaten zijn voor een A6Vc??...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiev
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05-2021
Die driver van asus site zou moeten werken? Voor de bluetooth?

[ Voor 66% gewijzigd door Kiev op 11-05-2006 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:39
Gisteren een A6KM gehaald bij Mycom en ik moet zeggen dat ik er tot nu toe zeer tevreden over ben. Een mooi scherm, snelle processor, ook goed spellen op speelbaar en uiteraard niet te zwaar.
Ook een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
wat is eigenlijk de reactietijd van het scherm van de a6va? (dus hoeveel milliseconde?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik heb een probleempje met mijn a6k

ik heb quick booten en silent booten uitgezet, zodat het booten iets langer duurt en je ipv een asus logo je post kan zien.
maar nu komt hij niet met een suggestie om in het bios komen en kom er ook niet meer in met
DEL of F2!

Iemand dit ook wel is gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:31:
Ik heb een probleempje met mijn a6k

ik heb quick booten en silent booten uitgezet, zodat het booten iets langer duurt en je ipv een asus logo je post kan zien.
maar nu komt hij niet met een suggestie om in het bios komen en kom er ook niet meer in met
DEL of F2!

Iemand dit ook wel is gehad?
Vanaf het moment dat je hem aanzet, moet je blijven drukken op "del". Dan zou je in de bios moeten kunnen. Je zou tevens even hier http://www.usbman.com/Guides/bios_update_sites.htm kunnen kijken voor andere combinatie's. Misschien kan het baat geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Vaag! ik hield del ingedrukt bij het booten, en toen kwam er wel ineens te staan dat ik op F2 kon drukken, en nu blijft ie dat wel weer gewoon aangeven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Na een herinstallatie van m'n A6Ja krijg ik na het installeren van Power4 Gear de foutmelding:
"Current system do not support this utility. Program Stop !"

Iemand een oplossing plus eventueel verklaring?

\\Edit: dit heeft te maken met het feit dat onderstaande driver eerst geintalleerd moet worden:

ATK0100 ACPI UTILITY
ASUS ATK0100 utility driver for WinXP

[ Voor 32% gewijzigd door JBS op 18-05-2006 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Volgens mij is dit wel een interessante patch om te installeren. Dit omdat de A6-serie een ingebouwe (USB)webcam heeft. Ik heb zelf de patch nog niet getest, dus hoeveel het de accutijd zou verhogen is bij mij nog niet bekend.
Windows XP SP2 Laptop Battery Drain patch (KB918005)
Microsoft heeft gisteren eindelijk een patch uitgebracht voor een probleem waar wij eerder in februari al melding van maakten. Er zit namelijk een probleem in de USB- en de ACPI-functionaliteit van Windows XP Service Pack 2. Deze fout zorgt ervoor dat accu's tot 30 procent sneller dan normaal leeglopen wanneer een USB-apparaat is verbonden met een laptop. Nu is er dan eindelijk hotfix nummer KB918005 die dit op moet lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Iemand er al achter of het werkt? Want ik merk wel dat mijn laptop in minder dan de beloofde 3 á 4 uur uitvalt. Eerder 2 á 3 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Ik heb problemen met de onboard Bluetooth stack. De software van Bluetooth uninstallen of opnieuw installeren verhelpt het probleem niet. Bij het opnieuw installeren wordt de melding weergegeven dat ik het bluetooth apparaat moet aansluiten, deze melding blijft terugkomen. Onder apparaatbeheer kan ik bluetooth of een onbekend apparaat ook niet terugvinden :/

In de bios heb ik al gekeken en daar staat Bluetooth niet uitgeschakeld.

Iets met Bluetooth uitschakeld met Fn + F2 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Klovan op 19-05-2006 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Bij mijn Asus a6ja sloeg zonet opeens mijn beeldscherm op hol. En inmiddels komt het ook af en toe terug.
Het begon ermee dat opeens alle kleur tinten versprongen. Rood werd paars, zwart werd blauw etc.
Verder versprong de positie van het scherm het stuk, en begon het beeld te trillen, op sommige plekken iets meer dan andere. De horizontale lijnen begonnen heen en weer te schudden.

Ik startte de laptop opnieuw op, kon nog net het startmenu zien namelijk. Eerst kwam het boot scherm met Asus, ook dit had de rare kleuren, toen werd het beeld even zwart, en toen kwam het windows scherm wat er gewoon uit zag.

Ik blij, probleem weg.

Nu een tijdje later, gebeurde het opeens weer. Al gebeurde het wel minder. Ik zat in firefox, de rode achtergrond van een site werd paars en het beeld begon weer een beetje te trillen, maar eigenlijk bleef de browser zelf redelijk normaal. Ik ging naar een andere site (tweakers) daar was bovenin de zwarte balk blauw, en de rode balk paars en het trilde allemaal, maar knipperde ook af en toe naar hoe het wel hoort te zijn. Ik keek toe, wachtte even, het bleef knipperen en opeens was het weer allemaal goed. Ik heb niets opnieuw opgestart dus het herstelde zichzelf.

Nu is de vraag, moet ik hiermee naar Asus gaan (pick up en return) of is het een software/driver probleem.

En als het een hardware probleem is, wat kan het dan zijn? De temperatuur? De laptop staat gewoon op een houten tafel dus een vlak oppervlak. Of is er op de 1 of andere manier stof in gekomen (pollen?). Ik heb het ding nu nog geen maand, dus vind het nogal vreemd. Tot vandaag nooit problemen gehad, ook niet als hij langer aan stond dan vandaag.

Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dav0s schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 15:59:
Bij mijn Asus a6ja sloeg zonet opeens mijn beeldscherm op hol. En inmiddels komt het ook af en toe terug.
Het begon ermee dat opeens alle kleur tinten versprongen. Rood werd paars, zwart werd blauw etc.
Verder versprong de positie van het scherm het stuk, en begon het beeld te trillen, op sommige plekken iets meer dan andere. De horizontale lijnen begonnen heen en weer te schudden.

Ik startte de laptop opnieuw op, kon nog net het startmenu zien namelijk. Eerst kwam het boot scherm met Asus, ook dit had de rare kleuren, toen werd het beeld even zwart, en toen kwam het windows scherm wat er gewoon uit zag.

Ik blij, probleem weg.

Nu een tijdje later, gebeurde het opeens weer. Al gebeurde het wel minder. Ik zat in firefox, de rode achtergrond van een site werd paars en het beeld begon weer een beetje te trillen, maar eigenlijk bleef de browser zelf redelijk normaal. Ik ging naar een andere site (tweakers) daar was bovenin de zwarte balk blauw, en de rode balk paars en het trilde allemaal, maar knipperde ook af en toe naar hoe het wel hoort te zijn. Ik keek toe, wachtte even, het bleef knipperen en opeens was het weer allemaal goed. Ik heb niets opnieuw opgestart dus het herstelde zichzelf.

Nu is de vraag, moet ik hiermee naar Asus gaan (pick up en return) of is het een software/driver probleem.

En als het een hardware probleem is, wat kan het dan zijn? De temperatuur? De laptop staat gewoon op een houten tafel dus een vlak oppervlak. Of is er op de 1 of andere manier stof in gekomen (pollen?). Ik heb het ding nu nog geen maand, dus vind het nogal vreemd. Tot vandaag nooit problemen gehad, ook niet als hij langer aan stond dan vandaag.

Wat te doen?
Lijkt mij een hardware probleem. Echter je laptop is nog niet oud, ga dus voor de garantie voordat je zelf gaat vervelen. Want misschien doe je wat fout en vervalt je garantie. Het zal waarschijnlijk je videokaart zijn, of de connector die het scherm met het moederbord(videokaart) verbind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Laatst online: 11-09 04:38
Problemen met NB Probe 3.0.0013

Sinds een aantal dagen werkt het programma NB Probe 3.0.0013 niet meer

Dus ik wilde het opnieuw installeren alleen krijg ik dan de volgende foutmeldingen

GetLastError returned 1062

Dan klik ik op OK (heb ook verder geen keus)

EN dan krijg ik de melding

Met in header van het window de tekst

Severe

Met in het window

Uninstall Failled

En dan ben ik weer terug bij af, dus ik krijg het niet de/installeerd waar door ik de nieuwe niet geïnstalleerd krijg.

Heeft iemand hier een oplossing voor ?

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had graag een A6R gekocht, alleen deze is nergens meer te krijgen. Ook lijkt het erop dat ze hem ook niet meer kunnen leveren... Iemand die hier meer over weet?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Laatst online: 11-09 04:38
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 11:17:
Ik had graag een A6R gekocht, alleen deze is nergens meer te krijgen. Ook lijkt het erop dat ze hem ook niet meer kunnen leveren... Iemand die hier meer over weet?

Bedankt
via de eerste link in google
http://www.zercom.nl/inde...=2048&f=1&h=2&s=1&a=17396

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:03:
[...]

Lijkt mij een hardware probleem. Echter je laptop is nog niet oud, ga dus voor de garantie voordat je zelf gaat vervelen. Want misschien doe je wat fout en vervalt je garantie. Het zal waarschijnlijk je videokaart zijn, of de connector die het scherm met het moederbord(videokaart) verbind.
Ik heb het gevoel dat het aan de temperatuur van de laptop ligt, aangezien hij echt heel warm wordt en zelfs begint te brommen na een tijdje, alsof de fan oververhit raakt. Met welk programma kan ik het beste temperaturen aflezen?

EDIT:
Ok, ik heb het met Everest bekeken, die geeft de volgende temperaturen:
Moederbord: 59 graden
CPU: 61 graden
Aux: 71 graden
HDD: 54 graden

Is dit normaal, of is er iets mis met 1 van de fans?

[ Voor 15% gewijzigd door Dav0s op 20-05-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikke kans dat het de vga en de cpu die te heet worden,die worden met een gezamelijk heatsink en door 1 fan gekoeld.

Ik heb ook artifacts met de vga,verderdoet de aptop het prima,maar als je gaat gamen word de vga simpelweg te heet,en daardoor atifacts.

Rare kleuren en datsoort dingen zijn een slecht teken,of de vga is beschadigt,of is aan het overlijden.

Dit is dus een gevalletje rma,terug sturen dus

De AUX is bij jou wel heel erg heet,71 c,bij mij is die 62(nog veel te hoog!)

De rest is normaal(die temps heb ik ook)helaas.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Dan ga ik komende week maar contact op nemen met die lui. Als dat ding zo warm wordt dat de kleuren gaan fucken en de vga kapot gaat, is er iets niet goed met dat ding. Maar als dat een fout is die altijd voorkomt bij dit type kan ik wel bezig blijven met gebruik maken van de garantie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
weet dan werkelijk niemand wat de responsetijd van het scherm van de a6va is?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.