[Ervaringen] Asus A6 serie deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.514 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxicunderGroov
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 00:33
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:02:
Ik heb nu mijn andere a6ja met 5400 rmp schijf(is niet standaard,maar ze haaden me het belooft,een 5400rpm schijf)

Alleen dit is waarschijnlijk een andere versie,want in deze laptop zit 1 reepje 1024 mb geheugen ,terwijl mijn vorige 2x 512 mb bevatte.Nu werkt ie dus maar op single channel,helaas(word aangeven)

Zal het veel verschil uitmaken,als ik er een reepje van 1024 mb ,erbij in laat zetten?
Gezien de beperkte upgrade mogelijkheden van laptops algemeen lijkt me 1x 1024mb voordeliger ook al schilt het iets in snelheid in vergelijking met 2x 512mb op dual channel.

2gb is idd leuk, maar nog nie echt nodig. Heb persoonlijk met de laatste games zoals fear, oblivion etc weinig probs, al moet je niet verwachten ze op de max instellingen te spelen, dat veranderd ook niet met meer geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het probleem is,met Fear b.v dat ie begint te swappen,de vga kan het nog wel aan,maar de HD laad bij en dat is nou net het traagste onderdeel,helaas.

Ik zal er eens over nadenken :)

Maar jij hebt ook een A6JA?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 23:12
Heb een poosje geleden ook de A6JA aangeschaft. Mooi ding en verder niks op aan te merken. Waar ik alleen last van heb is dat de beeldscherm bij zwarte achtergronden (bij het opstarten van Windows bijvoorbeeld) onder een witte waas laat zien (niet egaal zwart dus). Ligt dit aan m'n scherm of is dit normaal? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is normaal,want dat heeft die van mij ook,het lijkt er op,dat het backlight niet helemaal goed,het licht verspreid op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:02:
Ik heb nu mijn andere a6ja met 5400 rmp schijf(is niet standaard,maar ze haaden me het belooft,een 5400rpm schijf)

Alleen dit is waarschijnlijk een andere versie,want in deze laptop zit 1 reepje 1024 mb geheugen ,terwijl mijn vorige 2x 512 mb bevatte.Nu werkt ie dus maar op single channel,helaas(word aangeven)

Zal het veel verschil uitmaken,als ik er een reepje van 1024 mb ,erbij in laat zetten?
Bij het spelen van games zoals BF2 is het absoluut aan te raden om 2GB geheugen te hebben. Van de normale 1GB wordt namelijk 256 MB afgesnoept (bij het spelen van games) voor het gebruik van Hypermemory op de videokaart. Dus dan hou je nog 768MB over en dat is eigenlijk wel te weinig.

Voor de mensen die twijfel om een nieuwe 7200rpm harde schijf in hun laptop (A6JA) te zetten. Het is absoluut een aanrader, de laptop wordt er een stuk sneller van. Mijn opstarttijd ging van 52 seconden naar 40 seconden (vanaf de laptop aanzetten tot aan het zien van de cursor van de muis). Ikzelf heb gekozen voor de Hitachi Travelstar 7K100, 80GB (7200rpm, ATA100, 8MB). Gisterochtend om 11:30 bij 4launch besteld, vandaag om 12:00 in huis _/-\o_

Edit: Hmmm, de harde schijf wordt toch wel _erg_ warm 57-58 °C. Het blijkt ook dat ik de e7k100 heb ontvangen ipv de 7k100. De e7k100 zou ongeveer tussen 5 ° en 40 °C moeten opereren, dit is bij mij dus duidelijk te hoog. Wordt vervolgd...

Zou iemand anders de tempraturen van zijn/haar harde schijf willen posten? De tempratuur van mijn 100GB 4200rpm is trouwens een graadje of 40-45, maar loopt hard omhoog naar een graadje of 62 bij intensief gebruik van de harde schijf. Het betreft om een Fujitsu MHV2100AT en deze functioneert tussen de 5 ° en 65 °C

[ Voor 34% gewijzigd door Klovan op 08-04-2006 18:14 . Reden: laatste 3 alinea's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
>>> A6Ja <<<

Ik ben laatste tijd wat DVD's aan het branden geweest en ik kan niet sneller dan 2.4x branden :?.
Ik heb Philips DVD+R 1-16x certified speed. Met DVD author haal ik 2.4x en met "Nero CD-DVD speed" haal ik ook max 2.4 met de zelfde recordable DVD's.

Ik heb nergens drivers kunnen vinden voor de DVD recorder (MATSHITA DVD-RAM UJ841S), staan dus ook gewoon de standaard Windows XP drivers geïnstalleerd.

Ik vind het nogal vreemd omdat de DVD brander tot 8x zou moeten branden volgens de specs. iemand die weet hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu een dvd rw aan he branden,maar mijn brander(dezelfde als in jou a6ja)brand ze gewoon op de maximale 4x speed,wat die dvd rw aan kan.

Misschien is die dvd-r niet helemaal compatible met de brander

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
mijn laptop heeft wat raars! Ik heb laatst 512 mb bijgeplaatst. Dit is van de mycom afkomstig. Deze claimen dat het gewoon goed werkt met het kingston geheugen wat er uit fabriek af aan in zit. En inderdaad; het lijkt goed te werken. Minder hardeschijf activiteit bij veel bestanden open.
Echter een apart iets: als ik flashfxp start en connect met een ftp server, krijg ik normaal gesproken gewoon een lijst van wat er op de ftp staat. Maar als het geheugengebruik boven de 512 mb komt, dan krijg ik geen list meer! Dit ligt niet aan de ftp; ik heb het veel vaker!

Ik heb al een memory test ongeveer 7 uur aan laten staan, die vond geen fouten.
Moet je perse windows opnieuw installeren als je een dim bijplaatst (en dus dual channel werkt)?

Nu blijkt dat ook mn winamp schokkerig speelt als er meer dan 512 mb ram in gebruik is. Balen :|

[ Voor 7% gewijzigd door marteltor op 08-04-2006 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxicunderGroov
marteltor schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 22:01:
mijn laptop heeft wat raars! Ik heb laatst 512 mb bijgeplaatst. Dit is van de mycom afkomstig. Deze claimen dat het gewoon goed werkt met het kingston geheugen wat er uit fabriek af aan in zit. En inderdaad; het lijkt goed te werken. Minder hardeschijf activiteit bij veel bestanden open.
Echter een apart iets: als ik flashfxp start en connect met een ftp server, krijg ik normaal gesproken gewoon een lijst van wat er op de ftp staat. Maar als het geheugengebruik boven de 512 mb komt, dan krijg ik geen list meer! Dit ligt niet aan de ftp; ik heb het veel vaker!

Ik heb al een memory test ongeveer 7 uur aan laten staan, die vond geen fouten.
Moet je perse windows opnieuw installeren als je een dim bijplaatst (en dus dual channel werkt)?

Nu blijkt dat ook mn winamp schokkerig speelt als er meer dan 512 mb ram in gebruik is. Balen :|
Welk model heb je? Zou ff een bench programma draaien om je geheugen te checken dat standaard is meegeleverd. Ook is er verschil tusse pc4200 en 4300, afhankelijk van type notebook. Als je b.v. 1gb hebt, en 512 bijplaatst werkt dual channel niet. Liefst gaat het samen met exact zelfde type/grote en model als je huidige chippie.
Je kan snel checken door bij het opstarten je bios in te gaan, quick boot, boot logo's etc te disabelen, en rebooten. Laat tie tijden de boot wel zien of dual channel enabled is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxicunderGroov
-A6Ja-

Dacht in het begin ook dat de dvd multi thingy brander alleen max 2.4 speed wou doen, maar das echt afhankelijk van het type dvd's dat je gebruikt. Persoonlijk heb ik al 100+ dvd's weg gebrand op 2.4x van Acro Circle (gekocht nog voordat ik de laptop had aangeschaft). En om te testen 10 van Platinum op 4,6,8x, zonder problemen,

Me standaard 4200rpm FS 100gb wordt maar warmer en warmer, eigelijk nog niet onder de 50graden gezien, draai merendeel van de tijd de hoogste cpu performance instelling.
Iig lijkt me die hitachi ook wel wat, 40 graden, 7200rpm? Klinkt perfect :)

Btw, klein beetje disk swapping moet kunnen toch, hoe moet je anders je blowtje of biertje onderhouden :)

[ Voor 36% gewijzigd door toxicunderGroov op 09-04-2006 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klovan schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 15:58:
[...]

Bij het spelen van games zoals BF2 is het absoluut aan te raden om 2GB geheugen te hebben. Van de normale 1GB wordt namelijk 256 MB afgesnoept (bij het spelen van games) voor het gebruik van Hypermemory op de videokaart. Dus dan hou je nog 768MB over en dat is eigenlijk wel te weinig.

Voor de mensen die twijfel om een nieuwe 7200rpm harde schijf in hun laptop (A6JA) te zetten. Het is absoluut een aanrader, de laptop wordt er een stuk sneller van. Mijn opstarttijd ging van 52 seconden naar 40 seconden (vanaf de laptop aanzetten tot aan het zien van de cursor van de muis). Ikzelf heb gekozen voor de Hitachi Travelstar 7K100, 80GB (7200rpm, ATA100, 8MB). Gisterochtend om 11:30 bij 4launch besteld, vandaag om 12:00 in huis _/-\o_

Edit: Hmmm, de harde schijf wordt toch wel _erg_ warm 57-58 °C. Het blijkt ook dat ik de e7k100 heb ontvangen ipv de 7k100. De e7k100 zou ongeveer tussen 5 ° en 40 °C moeten opereren, dit is bij mij dus duidelijk te hoog. Wordt vervolgd...

Zou iemand anders de tempraturen van zijn/haar harde schijf willen posten? De tempratuur van mijn 100GB 4200rpm is trouwens een graadje of 40-45, maar loopt hard omhoog naar een graadje of 62 bij intensief gebruik van de harde schijf. Het betreft om een Fujitsu MHV2100AT en deze functioneert tussen de 5 ° en 65 °C
Mja ook ik ervaar hoge temperaturen met mijn 5400 rpm schijf,het lijkt er echt op,dat de hitte afvoer in het laptop niet optimaal.

zolang ik gewoon in windows werkt is er geen probeem,maar als ik b.v een game speel,of een andere schijf intensieve bezigheid,loopt de temperatuur heel snel op tot wel bijna 60 C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
toxicunderGroov schreef op zondag 09 april 2006 @ 01:10:
[...]

Welk model heb je? Zou ff een bench programma draaien om je geheugen te checken dat standaard is meegeleverd. Ook is er verschil tusse pc4200 en 4300, afhankelijk van type notebook. Als je b.v. 1gb hebt, en 512 bijplaatst werkt dual channel niet. Liefst gaat het samen met exact zelfde type/grote en model als je huidige chippie.
Je kan snel checken door bij het opstarten je bios in te gaan, quick boot, boot logo's etc te disabelen, en rebooten. Laat tie tijden de boot wel zien of dual channel enabled is.
ik heb een asus a6va, 512mb + 512mb.
Bios al gekeken; daar staat geloof ik dual channel. Raar...
toxicunderGroov schreef op zondag 09 april 2006 @ 01:16:
-A6Ja-

Dacht in het begin ook dat de dvd multi thingy brander alleen max 2.4 speed wou doen, maar das echt afhankelijk van het type dvd's dat je gebruikt. Persoonlijk heb ik al 100+ dvd's weg gebrand op 2.4x van Acro Circle (gekocht nog voordat ik de laptop had aangeschaft). En om te testen 10 van Platinum op 4,6,8x, zonder problemen,
is dat dvd+r of dvd-r?
Ben namelijk nog even aan het kijken welke media ik zal kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxicunderGroov
marteltor schreef op zondag 09 april 2006 @ 11:07:
[...]

ik heb een asus a6va, 512mb + 512mb.
Bios al gekeken; daar staat geloof ik dual channel. Raar...

[...]

is dat dvd+r of dvd-r?
Ben namelijk nog even aan het kijken welke media ik zal kopen :)
De Platinum en Acro circle dvd's waren beide +R.

Enige dat ik kan bedenken mbt je geheugen probleem is dat je mischien werkt met de fabrieks install en een fixed page file ofzo, dat geval zou mischien een verse install helpen, zou het iig testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:42
Heb de laatste tijd nogal last van mislukte gebrande dvdtjes en soms loop de laptop helemaal vast tijdens het branden. Ook hoor ik een constant "geratel" als ie met een dvdtje bezig is. (niet het geratel van de hdisk overigens). Ik ben van plan de brander terug te sturen. Iemand die weet of je dan alleen de brander kan terug sturen? Heb niet zo'n zin om de laptop te moeten missen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
heb je dat ook met verschillende media?
Ik heb zo mn vermoedens dat de tsstcorp brander dvd+r beter pakt dan dvd-r :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Laatst online: 20:56
savale schreef op maandag 10 april 2006 @ 11:06:
Heb de laatste tijd nogal last van mislukte gebrande dvdtjes en soms loop de laptop helemaal vast tijdens het branden. Ook hoor ik een constant "geratel" als ie met een dvdtje bezig is. (niet het geratel van de hdisk overigens). Ik ben van plan de brander terug te sturen. Iemand die weet of je dan alleen de brander kan terug sturen? Heb niet zo'n zin om de laptop te moeten missen namelijk.
Je kunt alleen de brander terugsturen, dat heb ik ook gedaan.
Ga er maar niet vanuit dat je iets beters terugkrijgt trouwens, mijn replacement pakte dvd+r's iets beter maar hij is nog steeds erg zinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 08:33:
[...]

Mja ook ik ervaar hoge temperaturen met mijn 5400 rpm schijf,het lijkt er echt op,dat de hitte afvoer in het laptop niet optimaal.

zolang ik gewoon in windows werkt is er geen probeem,maar als ik b.v een game speel,of een andere schijf intensieve bezigheid,loopt de temperatuur heel snel op tot wel bijna 60 C
Aha, dan is het dus niet een probleem wat alleen bij mij speelt. Dan kan ik met een gerust hart mijn nieuwe 7200rpm schijf in mijn laptop plaatsen. Of gaat zo'n harde schijf echt te snel kapot wanneer deze continue rond de 50 á 60 graden zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Volgens mij heb ik mijn A6Va in 1 keer gesloopt. Ik had de videokaart teruggeklokt en toen in 1 klap weer op default clocks gezet. Daardoor krijg je enorme artifacts.
Laptop handmatig uitgezet, en nu wil hij niet meer aan :o ;(

EDIT: Hmm ff laten rusten, adapter eraf gehaalt, en aangezet, hij doet het vooralsnog.

[ Voor 17% gewijzigd door W00fer op 10-04-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klovan schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:07:
[...]

Aha, dan is het dus niet een probleem wat alleen bij mij speelt. Dan kan ik met een gerust hart mijn nieuwe 7200rpm schijf in mijn laptop plaatsen. Of gaat zo'n harde schijf echt te snel kapot wanneer deze continue rond de 50 á 60 graden zit?
Tis niet echt bevordelijk voor de levensduur nee,inderdaad,maar helaas is het niet anders :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxicunderGroov
Idd, vooral nu blijkt dat de sys fan zowel de vga kaart als cpu cooled, ding zal ongetwijfeld blijven werken op 60 graden, maar echt super voor het systeem zal het nie zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxicunderGroov
double post

[ Voor 95% gewijzigd door toxicunderGroov op 10-04-2006 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een A6K, helaas werkt met hoofdtelefoonaansluiting niet, en dat is lastig als ik laptop wil aansluiten op mijn TV. Het zal toch moeten zijn dat als ik mijn headset aansluit, dat het geluid automatisch hier naar toe gaat, en de luidsprekers uitgeschakeld worden (?). Ik heb de audiodriver opnieuw geinstalleerd evenals mijn bios (naar 2.07 meen ik) maar dat helpt niets, iemand nog een idee, of mag deze laptop terug naar Asus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GVD!

struikelt net iemand over de LAN kabel, zijn die pinnetjes in mn laptop kapot die de UTP kabel vasthouden :S. Dit is zoooooo irritant!

Ik ben van plan om morgen meteen Asus op te bellen, om te vragen of het gerepareerd kan worden.

Ik ben vast niet de eerste bij wie het is gebeurd, wil diegene even zijn ervaring delen??? Zal toch niet dat het complete mobo vervangen hoeft te worden? :S

* Anders ben ik ff chagie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Nou, dat gebeurt niet zovaak volgens mij.
Je kunt ze eens bellen, maar zoiets is 100% schade door eigen schuld dus bij je garantie zal het niet inzitten.
Dan maar hopen dat ze inderdaad alleen dat onderdeel kunnen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan nog word het een dure aangelegenheid,alleen de arbeidsloon al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Je kunt natuurlijk altijd nog goedkoper draadloos gaan denk ik (mits je niet op een kantoor zit ofzo) :Y) . En anders bestaan er mss PCMIA-Lancards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Ik zou dan gewoon een PCMCIA kaartje nemen, daarmee ben je sowieso goedkoper uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 21:15:
GVD!

struikelt net iemand over de LAN kabel, zijn die pinnetjes in mn laptop kapot die de UTP kabel vasthouden :S. Dit is zoooooo irritant!

Ik ben van plan om morgen meteen Asus op te bellen, om te vragen of het gerepareerd kan worden.

Ik ben vast niet de eerste bij wie het is gebeurd, wil diegene even zijn ervaring delen??? Zal toch niet dat het complete mobo vervangen hoeft te worden? :S

Ach dat heb ik ook met mijn laptop, ik neem daar de moeite niet eens voor om het te laten repareren. Zal veel te duur gaan worden, en als je mailed/belt met asus kunnen ze je wel een prijs indicatie geven. Maar mijn utp kabel blijft ook nog wel redelijk goed zitten, al is die er natuurlijk wel makkelijk uit te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik heb eens wat verbatim mc004 dvd+r gekocht, en getest:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.vu.nl/~mrw200/mc004.JPG

Met 4 speed gebrand door de Tsstcorp LT532A. Daarna getest door een liteo 411s. Volgens mij is die eerste grafiek wel apart. Normaal hoort de dvd op het einde slechter te worden als ik me niet vergis,maar bij deze zijn er redelijk veel errors in het begin. Eigenlijk iets te veel. Ik meen me te herrineren dat 280 nog toelaatbaar is (http://cutebrit.crewserver.com/dvd/kprobe_uitleg.php zou die onderste grafiek gelijk zijn aan de po waarde?). Die onderste grafiek is wel netjes. Vrijwel niet boven de 1 is een goed resultaat. Misschien toch maar op 2 speed branden dan maar :o

[ Voor 10% gewijzigd door marteltor op 13-04-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Zo, toch even terugkomen op de Ervaringen met de A6V Z92

Ik vind de input van het geluid voor de mic uitermate slecht. Kreeg van mensen de kritiek via dingen als Skype dat ik zo ruiste, nou ja, ik mijn normale mic maar eens ingeplugged die ik normaal op mijn desktop gebruik, hetzelfde verhaal. Valt me eigenlijk een beetje tegen. Maar niet heel belangrijk, als ik echt belangrijke geluidstechische zaken moet doen, dan sluit ik wel een Edirol-kastje aan. Maar toch jammer.

Verder, ik zei het al eerder in dit topic, de VGA-output voor je CRT geeft geen strak beeld. Op mijn 22" CRT IIyama is het beeld op 1600 x 1200 niet lekker strak (terwijl met mijn Radeon 9800 pro van mijn desktop systeem het beeld mooi strak is). En ja, verschillende VGA-kabels geprobeerd (normaal doen ze het allemaal goed vanuit mijn gewone computer, dus..., maar toch je weet maar nooit).
Verschillende drivers geprobeerd, helaas geen verschil (ATI X700 zit er in he). Nu vind ik het eigenlijk wel zo'n groot bezwaar, dat ik er voor mijn gevoel mee terug moet gaan. Ik ben eigenlijk vnl. benieuwd of meerdere mensen dit probleem ervaren (het beeld op de LCD met de standaard 1280 x 800 resolutie is briljant strak).

Oh ja, en als ie op standby gegaan is en je wilt de compu een stuk later uitschakelen, geeft ie een mem-error van de PMXSERV.Exe oid. (zit nu op het werk, heb laptop nu thuis, dus kan even niet kijken), maar het is heel irritant. Heb er wel een extra reep 1GB Corsair geheugen in gedonderd... misschien dat ie dat niet leuk vind (vond 1 GB te weinig), maar Memtest geeft helaas niets aan... (anders zou je kunnen denken: er is mij crap verkocht, ik ga terug en we gooien er versch geheugen in)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
apart, ik heb namelijk naast mijn 512 mb ook nog een 512 mb corsair reepje gezet. Ook ik heb bij memtest geen enkel probleem (na 6 uur draaien ongeveer nog 0 errors). Maar soms als ik meer dan 512 mb ram gebruik dan hapert mn muziek en gebeuren er vreemde dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 21:15:
GVD!

Vervangen van zoiets gaat waarschijnlijk een hoop kosten, maar je kunt het altijd vragen. Een idee is misschien om een laagje tape rond je utp kabel te winden zodat ie wat meer klemt als je hem erin doet. Succes in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
WTF? X1600 is nog niet supported in Catalyst 6.4. Wanneer gaat dat nu eindelijk komen????
Graphics technologies supported

* Mobility™ Radeon® X800
* Mobility™ Radeon® X700
* Mobility™ Radeon® X600
* Mobility™ Radeon® X300
* Mobility™ Radeon® 9800
* Mobility™ Radeon® 9700
* Mobility™ Radeon® 9600
Moet ik nu weer wachten op de omega's :(

Ik vroeg me af of iemand al geprobeerd heeft op zijn A6Ja om SPDIF werkend te krijgen. Ik heb hier een mono jacket naar coax en dan wou ik die verbinden met mijn Z680 boxen, in principe zou het moeten werken, maar het werkt niet :+

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/ylian/why2.JPG

Het vakje van SPDIF is ook anders, ik kan niets veranderen. Dit is al de 3e install van XP waarbij het niet werkt, dus ik denk niet dat een format het zou oplossen. Al 2 drivers geprobeerd, van realtek en van Asus, maar het werkt nog niet.

Zou een optische kabel het oplossen? Wel zonde, want normaal moet het zo ook werken en ik had de coaxkabel/mono jacket al.

Edit: Zo eentje dus:

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/xl/3000_3999/3400/3420/3420/342009_LB_00_FB.EPS.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door pisart op 14-04-2006 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je bent inderdaad een optische kabel nodig met spdif connector,dan zou het moeten werken.Bij mij staat SPDIF trouwens standaard aan

Die mono jacket zijn trouwens andere stekkers,als de echte SPDIF,gebruik die AUB niet meer,tenminste als je uitgang heel wilt houden 8)7

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Als je op zoek bent naar de SPDIF instelling,ga dan hier naar toe:

Ga naar icoontje Realtec Audio manager--->audio I/0 ------>en dan naar het kleine icoontje wat naast het woord digitaal staat,klik hierop.

Dan staat er uitvoerbron,uitvoer digitale audiobron.

Als die aangevinkt is,staat het aan

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Dus bij jou ziet het er niet hetzelfde uit zoals bij mij?

Normaal zou het hetzelfde principe moeten zijn als een Audigy ZS aansluiten op een Z680: Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 7 maar zo te zien werkt het niet.

Die optie had ik idd al gevonden in de realtek audio manager en staat ook aan. Dus ik zal maar naar de winkel gaan.

Edit: Dit is een gewone Asus XP home install, mijn eerste install toen ik de laptop ben gaan halen en mijn eigen XP pro installatie hadden ook hetzelfde aan de hand dat de SPDIF niet werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door pisart op 15-04-2006 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er zo goed als zeker van,dat het met de gebruikte kabel te maken heeft,maar 100 % dus niet.

Maar je hebt geluk,ik heb hier ook een Z 680 speakersetje,SPDIF kabel en dus een a6ja laptop,dus kan het wel voor je testen of ik het wel aan de praat krijg :)

Edit:k heb het voor je getest,en het werkte meteen bij mij.Ik heb dus een optische kabel,met SPDIF opzetstuk en het werkt perfect:).

Dus koop een optische kabel,en het zou moeten werken

Ik heb ook een DVDtje geprobeert met win DVD,en als ik in het programma de SPDIF uitput selecteer ,heb ik 5.1 surround

De SPDIF uitgang is trouwens ook gelijk een hoofdtelefoon uitgang.Dus het is geen wonder dat je kabel niet werkt,omdat daar bijna dezelfde stekker aanzit als aan een hoofdtelefoon.Doordat je die kabel gebruikt activeert ie automatisch de hoofdtelefoon sectie.Want als ik de SPDIF optische kabel erin doe,activeert ie automatisch de digitale uitgang

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Ahzo, ik begrijp het. De laptop speakers zijn niet slecht, maar de Z680 klinkt toch wel iets beter :+
Tnx om het te testen.

Ben ook naar de winkel gegaan, maar die was al gesloten argh. Strak eens naar een andere gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
dat wist ik niet eens. Dan krijg je dus gewoon 5.1 of 6.1 geluid uit je setje? Ik zat er al aan te denken om een externe geluidskaart te kopen :D
Maar als ik het goed begrijp moet ik dan dus wel een speakerset hebben die een optische ingang heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet dan een speakerset hebben,met ingebouwde decoder.Anders geen surround.Ik heb ook geen surround in windows hoor verder,is verder 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
momenteel werk ik ook met 2.1 (zo een logitech z-20 setje, voor 5 euro op de kop getikt >:) (nieuw)).
5.1 of meer is natuurlijk wel fijn in films of als je je pc aansluit op een tv die ernaast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zekers :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Zijn er hier ook mensen die Windows op hun laptop hebben gezet met een Windows XP Home cd met de key die op de laptop zit geplakt?
Ik heb hier 2 cd's liggen, maar wou graag van te voren weten of het daarmee gaat werken voordat ik alles heb geformatteerd e.d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dat hoort in ieder geval te werken, heb dat vaak gedaan met veel Dell PC's. Kan het alleen niet garanderen voor de A6VA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ja dit kan met een Windows XP home OEM cdtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Welke nieuwe Catalyst drivers moet ik pakken voor mijn A6Va X700 kaartje ?

Omega Catalyst
Ati Catalyst (modded door patjes tool)
Mobility Catalyst
Getunede andere versie (zie guru3d.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik gebruik de 6.4 catalyst versie. (of pak een andere 6.4 versie als die er is). De reden is dat het downclocken wat beter werkt (ram wordt ook teruggeklokt?). Ik behaal hier nu betere tijden op de accu (3uur20 met wlan aan en scherm op 1/5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 16:26

Dav0s

Hr?

>> a6ja <<

Ik zit op het moment te kijken naar de a6ja laptop bij laptops4u. Hier is een variant met een 80gb 7200 rpm schijf. Is het bekend wat voor merk deze schijf heeft? Want ik las elders in dit topic over deze schijf: Hitachi Travelstar 7K100, 80GB (7200rpm, ATA100, 8MB).
Zit deze erin, of zit hij er niet in en is hij wel veel beter, of zit hij er niet in maar maakt het niets uit? Heeft iemand deze laptop bij laptops4u gekocht en is ermee bekend?

En nog een vraagje, is het verschil tussen deze twee CPU's in snelheid/kwaliteit/etc.:

* Processor Intel Core Duo T2300 (1.66Ghz; 667Mhz FSB)
* Processor Intel Core Duo T2500 (2.00Ghz; 667Mhz FSB)

€320 waard?

[ Voor 21% gewijzigd door Dav0s op 17-04-2006 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dav0s schreef op maandag 17 april 2006 @ 12:44:
>> a6ja <<

Ik zit op het moment te kijken naar de a6ja laptop bij laptops4u. Hier is een variant met een 80gb 7200 rpm schijf. Is het bekend wat voor merk deze schijf heeft? Want ik las elders in dit topic over deze schijf: Hitachi Travelstar 7K100, 80GB (7200rpm, ATA100, 8MB).
Zit deze erin, of zit hij er niet in en is hij wel veel beter, of zit hij er niet in maar maakt het niets uit? Heeft iemand deze laptop bij laptops4u gekocht en is ermee bekend?

En nog een vraagje, is het verschil tussen deze twee CPU's in snelheid/kwaliteit/etc.:

* Processor Intel Core Duo T2300 (1.66Ghz; 667Mhz FSB)
* Processor Intel Core Duo T2500 (2.00Ghz; 667Mhz FSB)

€320 waard?
Ik gebruik zelf de 7k100 80GB van Hitachi en de schijf word minder warm dan de standaard harddisk van Fujitsu... Kost je 20 GB aan ruimte maar, het toch al snelle notebook, word er een stuk vlotter van. Verder las ik ergens dat het verschil tussen de Core Duo T2300 en de Core Duo T2500 verwaarloosbaar is. Lijkt mij de 320 euri dus echt niet waard. Voor dat geld zou ik de extra garantie aanschaffen, extra geheugen en wat accesoires. Lijkt me veel nuttiger.......

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
savale schreef op maandag 17 april 2006 @ 10:09:
Ik gebruik de 6.4 catalyst versie. (of pak een andere 6.4 versie als die er is). De reden is dat het downclocken wat beter werkt (ram wordt ook teruggeklokt?). Ik behaal hier nu betere tijden op de accu (3uur20 met wlan aan en scherm op 1/5)
Dat is dus de gemodde driver door patjes tool of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

regmaster schreef op maandag 17 april 2006 @ 14:38:
[...]

Ik gebruik zelf de 7k100 80GB van Hitachi en de schijf word minder warm dan de standaard harddisk van Fujitsu... Kost je 20 GB aan ruimte maar, het toch al snelle notebook, word er een stuk vlotter van. Verder las ik ergens dat het verschil tussen de Core Duo T2300 en de Core Duo T2500 verwaarloosbaar is. Lijkt mij de 320 euri dus echt niet waard. Voor dat geld zou ik de extra garantie aanschaffen, extra geheugen en wat accesoires. Lijkt me veel nuttiger.......

Succes
Bedankt voor de tip over de T2300 en de T2500, dat extra geheugen is opzich niet nodig aangezien in deze al 2GB zit, maar een extra accu is misschien wel handig :)

Ik zie nu wel dat het eerste deel van mijn vraag niet helemaal duidelijk was, het gaat over deze laptop. Daar zit een 80GB 7200rpm hdd in. En nu was mijn vraag of iemand wist of het merk van deze schijf uitmaakt. Aangezien ze op de site zelf niet zeggen welk merk het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Dav0s schreef op maandag 17 april 2006 @ 16:14:
[...]

Bedankt voor de tip over de T2300 en de T2500, dat extra geheugen is opzich niet nodig aangezien in deze al 2GB zit, maar een extra accu is misschien wel handig :)

Ik zie nu wel dat het eerste deel van mijn vraag niet helemaal duidelijk was, het gaat over deze laptop. Daar zit een 80GB 7200rpm hdd in. En nu was mijn vraag of iemand wist of het merk van deze schijf uitmaakt. Aangezien ze op de site zelf niet zeggen welk merk het is.
Ik heb net op die website gekeken en nergens komt duidelijk naar voren welke merk harddisk erin zit.
Ik zou gewoon ff contact opnemen met het bedrijf via telefoon of e-mail, dan weet je het meteen.

En zover ik me erin heb verdiept waren die Hitachi Travelstar harddisk wel de degene die het minste heet werden.

[ Voor 7% gewijzigd door promo-1 op 17-04-2006 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Aus A6JA:

Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe laptop en kwam de Asus A6JA tegen.
Wat mij nogal opvalt is de ontzettend lage prijs van de laptop, terwijl er wel een Duo core en
X1600 in zit. De Acer 8200 is bv ong 2300 euro en deze 1400?

Verder zijn de reviews zo te zien positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep,rond de 1400 euro,ik heb een a6ja
COD2,Far Cry,NFSU,draait ie allemaal goed.

Maar met de standaard HD word ie wl erg heet.En de standaard HD is errug traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Ik heb contact opgenomen met Laptops4u. De versie van €1625 die ze op dit moment verkopen (deze: A6Ja-Q007H 80-7200/2048) heeft een HDD van het volgende type:

Hitachi Travelstar 7K100

Een top HDD dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zekers,ik heb een Hitachi 5400 rmp erin zitten en dat werkt al lekker,laatstaan een 7200 rmp :)

Let er trouwens wel op met garantie,dat Asus moeilijk kan gaan doen over die HDD en extra 1024 mb ram.Dat heeft laptops4u mij ook al een keer gezegt.Tis maar dat je het weet.

Daarvoor bied het bedrijf de mogelijkheid aan,om ehm door hun weer in orginele staat terug te brengen,en dan op te sturen.

Alleen moet ie dan wel weer door jou zelf verzonden worden naar Laptops4u

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Even weer terug komen op mijn eerdere problemen met de Asus A6V Z92. Het beeld en geluid zijn naar mijn idee niet goed. In dit geval bedoel ik dus het beeld wat komt via de VGA-out naar een CRT monitor (wat doe je nog met een CRT monitor: wel, de gemiddelde TFT geeft nog steeds niet goed kleuren weer..., beter gezegd helemaal niet goed, maar dat terzijde en je hebt niet altijd de beschikking over Apple cinemadisplays en zo).
Ik vandaag naar de MyCom en heeft men daar geen CRT meer staan (daar waar ik hem gekocht heb), dus niks te controleren. Naar een andere MyCom (overigens verder prima service) en daar nog wel wat kleine CRT's staan. Dus, ding erin en checken. Zelfde probleem, naar mijn smaak en idee: geen 'strak' beeld. Maar hoe leg je dat in godsnaam uit? Onmogelijk blijkbaar. Ik: het beeld op de CRT moet net zo strak zijn als op de TFT en dat is het niet. MyComman: ik zie het niet. Ik: ik wel. Je ziet duidelijk dat de zwarte lijnen om de iconen van dingen als FireFox of BF2 in de quickstartbalk te dik zijn, te vet. Gewoon net niet goed (thuis 22" IIyama 511 1600×1200 @ 85Hz, doet het primalima op desktop compu met een 9800 pro unit, maar ook op ouwe Gforce 4 en Matrox G550, daar op een 17" iiyama 1024×768 @ 85Hz) En, ok, het is iets minder goed zichtbaar op zo'n kleine monitor, maar toch. Als ik dan iets DTP o.i.d. op de pc, moet het beeld als nog superstrak zijn. Er zit niet voor niets een X700 in, anders had ik wel een el cheapo laptop gekozen met een of ander onzinvideodingetje erin. Maar neen, men zag het niet. Maar ik zal binnenkort nog eens terug gaan als het wat rustiger is en ze eventueel de mogelijkheid hebben er een 'normale' pc naast te zetten of een andere laptop en dan het verschil te zien (aangezien het probleem zich ook op andere 'grotere' crt's voordoet op mijn werk)

Helaas doe ik van alles in de audio/video business, dus geluid is ook fijn als het goed is. Ik verwachtte niet van de Audio uitgangen van de laptop zelf dat het goed geluid zouden geven, dus afgelopen weekend toch maar een Sound Blaster Audigy 2 ZX PCMCIA ding erbij gekocht (ik was in Groningen en het was natuurlijk net iets voor zes uur, je kent het wel) dus niet getest. Ik zei nog: ik kan me niet voorstellen dat dit dingetje geen harddiskgereutel en dergelijke laat horen. Men was er van overtuigd dat dit niet zo zou zijn (niet kunnen testen natuurlijk, want dat hoor je vnl. en alleen over versterkers en vrijwel niet via je oortelefoontjes). Thuis gekomen afgelopen maandag: helaas, hetzelfde extra lawaai (welliswaar iets minder) als uit de normale audio uitgangen. Jammer, dan maar terug en kijken of hier in A'dam wel een usb-versie te krijgen is.
Dat was het geval. Nu zit ik dus weer thuis, en helaas. Geen harddiskgereutel, maar wel een statisch geluid. Via mijn normale PC hoor ik via de standaard uitgangen van het mobo niets (A7N8X mobo). Je hoort bij de laptop gewoon dat ie aan staat. Geen onbekend geluid, maar ik wil gewoon NIETS horen als er geen geluid hoort te zijn. Toch weer 130 euro en dat is dan toch een beetje jammer.

Ik ga nog even proberen met 2 verschillende Edirols van mijn werk (het computer gerelateerde merk van Roland) met zowel een USB als een Firewireversie van externe geluidskaarten. Ben erg benieuwd. Als ik hier nog steeds dat gereutel mee hoor, moet ik toch heel sjagerijnig op Asus worden, als in niet op Creative.

Anyway, ik heb hier even mijn frustratie geuit (ik ben misschien te kritisch en wil misschien te veel, maar heb er toch incl. extra geheugen 1250 e voor gelapt en als je de Audigy meerekent 1375) (staat er een mevrouw naast me in de winkel met zo'n blik van: is die laptop niet goed dan? wat ze ook vroeg... vraag ik: wat wilt u er mee dan? zij: emailen en typen. Ik: mevrouw, dan kunt u werkelijk waar alles kopen.. (waarschijnlijk verplaatst dat ding zich echt noooit meer dan 5 centimeter voor het afstoffen of zo en kun je beter zeggen dat ze het ding geen water moet geven) Verder zei ik tegen haar: het is een goede laptop, maar eh.. ik ben misschien wat veeleisend. Echter, toch vind ik dat het allemaal goed moet zijn.

Zo, even de frustratie geuit, dan ben ik toch nu erg nieuwschierig of er mensen zijn de deze laptops op CRT's ook gebruiken, want dat is blijkbaar dun gezaaid tegenwoordig en of men de zelfde problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik had een Dell Latitude D600 (op werk), aangesloten op een 21" CRT en ben van een laptop afgestapt vanwege onscherpte, spetterende lettertjes, hoofdpijn aan het eind van de dag (in 1400x1050 of 1600x1200 resolutie). Hoe hoger de resolutie, hoe meer een laptop video uitgang rommel lijkt te produceren. Mogelijk last van interne interferenties? Alles zit natuurlijk stikdicht bij elkaar. Op de desktop heb ik scherper beeld (met een eerst simpele Matrox kaart, later Intel Integrated graphics, duidelijk geen state-of-art grafisch speelgoed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Dat is inderdaad een goede mogelijkheid, interferenties, want zelfs het geluid uit een Audigy 2 usb geluidskaart geeft interferentie geluid (dus.. ja, deze gaat ook terug) Maar dan nog: eigenlijk vind ik dat het niet zou moeten mogen dat het apparaat zo veel last heeft van interferenties, zeker de VGA uitgang had wel beter afgeschermd mogen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Lol, letatcest je bent al bijna net zo'n zeikerd als ik toen met mijn fan noise op mijn A6Va (wat nu bijna geheel weg is overigens door tweaken en downlclocken en nog eens en nog eens).
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Hehe,W00fer, ik weet dat ik een zeikerd ben.. als het gaat om beeld en geluidskwaliteit. Maar ja, misschien heb ik gewoon te hoge verwachtingen gehad van een laptop in de redelijk betaalbare range. Misschien kan het wel gewoon eigenlijk niet goed en moet ik gewoon tevreden zijn met wat het doet (vrijwel alles zeer smooth :)) Mja, ga straks dit:
http://www.edirol.it/euro...aces&id=12&la=UK&code=328
en dit ding:
http://www.edirol.it/euro...aces&id=12&la=UK&code=360
eens even proberen (even lenen van werk, hoop dat de USB versie het goed doet, scheelt 110 GBP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

ZO de UA25, MAN BETER geluid, sorry dat ik het even uit schreeuw, maar geen enkel plopje of dingetje en kost eh.. 180 pond (incl. verzenden) en zo'n elite pro kost toch ook al gauw 320 euro.
Verder mooi natuurlijk: de drivers slechts 445 KB in plaats van dat er 300 MB aan extra onzinmeuk geinstalleerd wordt en het werkt ook nog allemaal :) Ik ben wel weer blij geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Na al het geklaag hier kom ik even melden dat mijn A6VA het nog steeds als een trein doet. Nergens problemen mee of wat dan ook. Ik denk dat een hoop problemen ook komen doordat bepaalde gebruikers niet helemaal weten hoe ze met de software om moeten gaan of omdat ze de manual niet hebben gelezen en daarom onbewust zijn van bepaalde technische details.

Een tevreden gebruiker dus! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Hmm.. ik denk dat ik me idd. niet bewust ben geweest van het verschil in formaat van een desktop en een laptop ;) Heb veel geleerd over Laptops in het algemeen nu en zou misschien anders gehandeld hebben in de aanloop tot de aankoop, echter weet niet of ik een andere gekocht zou hebben, maar dan was ik beter geinformeerd geweet st over in dit geval beeld en geluidskwaliteit van de componenten die externe bronnen aansturen en had ik me daar een hoop gezever over kunnen besparen (er staat niet in de manual dat je geen wonderen mag verwachten van je X700 of van het Realtek HD Audio Geluidssysteem).

Ik ben dus uiteindelijk gewoon weer een tevreden gebruiker ;)

(wat heeft dat met software te maken en hoe je daar mee om moet gaan dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Realtec HD audio chip,vind ik trouwens nog wel goed klinken,moet ik zeggen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik lees nogal wat over temperaturen. Nu vraag ik me echter af, hoe lezen jullie deze uit?
Zelf heb ik een ASUS A6JA waar ik erg tevreden over ben :)

De volgende tools heb ik geprobeerd, en werken niet naar behoren:
ASUS Probe
Speedfan

Niet geprobeerd heb ik ASUS NB probe, deze staat niet in de download lijst voor deze laptop (wel bij A6Va).

Andere suggesties zijn welkom :)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Everest gebruik ik,voor de HDD ook nog HD tune.

opzich ben ik heel tevreden,behalve over de vga,die maakt(dit is mijn tweede a6ja al) grafische fouten.

Hij draait de games verder zeer goed,qua FPS enzo,het hapert ook niet.Alleen die artifacts baren me wat zorgen :X

Ik ben tochzeer benieuwtof jullie ar nou geen last van hebben,ook als ik namelijk met ATI tool,scan op artifacts doe,geeft ie een wat groene rand erom heen(dit was met beide laptops zo)

Ben ik de enige die dit opvalt,of deze problemen heeft?,laat het effe weten als je wilt!

Alvst dank daarvoor

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:16:
Everest gebruik ik,voor de HDD ook nog HD tune.

opzich ben ik heel tevreden,behalve over de vga,die maakt(dit is mijn tweede a6ja al) grafische fouten.

Hij draait de games verder zeer goed,qua FPS enzo,het hapert ook niet.Alleen die artifacts baren me wat zorgen :X

Ik ben tochzeer benieuwtof jullie ar nou geen last van hebben,ook als ik namelijk met ATI tool,scan op artifacts doe,geeft ie een wat groene rand erom heen(dit was met beide laptops zo)
Grafische spellen anders dan WoW heb ik niet gespeeld (wel warcraft 3, command & conquer 2 etc, maar dan vergt niet echt wat power). Ik heb in elk geval nog geen artifacts gezien.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel dus zware games,Als Oblivion,Far Cry,FEAR ,COD2.Maar als je een grafisch zwaar spel hebt,wil je die misschien testen.En als jij met ATI tool scant,heb jij dan ook die groene rand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Ik zit een beetje te twijfelen over welke samenstelling ik moet kopen van de Asus a6ja. Bij alle 3 de samenstellingen zijn processor, grafische kaart en harde schijf hetzelfde, het probleem zit hem in het geheugen:

Samenstelling 1:
1x 1024mb, 667mhz
€1610,-

Samenstelling 2:
2x 1024mb, 533mhz
€1625,-

Samenstelling 3:
2x 1024mb, 667mhz
€1764,-

Opzich is die eerste dus later te upgraden naar die derde, maar weegt dat prijsverschil op tegen 2gb 533mhz.

M.a.w. is er een groot verschil tussen 2gb 533mhz en 2gb 667mhz, en hoe groot is het verschil tussen 1gb 667mhz en 2gb 533mhz?

Vraag me dit ook altijd af bij desktop pc's maar heb nooit eigenlijk begrepen wat nou zwaarder telt, hoeveelheid of snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Ik weet niet of het mag na 24 uur, maar hij is van de lijst gevallen, en ben wel benieuwd of iemand een antwoord heeft op mijn vraag, dus:

<schop>

O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Dav0s op 22-04-2006 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Ik zou gelijk voor de zwaarste gaan.
Zo groot is het prijsverschil ook niet, en als je dat niet doet denk je later mischien weer van:

had ik maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Dav0s schreef op donderdag 20 april 2006 @ 23:02:
Ik zit een beetje te twijfelen over welke samenstelling ik moet kopen van de Asus a6ja. Bij alle 3 de samenstellingen zijn processor, grafische kaart en harde schijf hetzelfde, het probleem zit hem in het geheugen:

Samenstelling 1:
1x 1024mb, 667mhz
€1610,-

Samenstelling 2:
2x 1024mb, 533mhz
€1625,-

Samenstelling 3:
2x 1024mb, 667mhz
€1764,-

Opzich is die eerste dus later te upgraden naar die derde, maar weegt dat prijsverschil op tegen 2gb 533mhz.

M.a.w. is er een groot verschil tussen 2gb 533mhz en 2gb 667mhz, en hoe groot is het verschil tussen 1gb 667mhz en 2gb 533mhz?

Vraag me dit ook altijd af bij desktop pc's maar heb nooit eigenlijk begrepen wat nou zwaarder telt, hoeveelheid of snelheid...
Ik zou de tweede optie nemen omdat dat geringe snelheidsverschil niet opweegt tegen die 150 euro extra. Bovendien heb je grote kans dat dat geheugen van 667mhz minder snelle timings heeft als dat van 533 waardoor het gehele verschil maar heel gering is hoor. Er staan vast testen op internet met timings en mhz waar dat uit blijkt. Google maar eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en met 1x 1024 draait ie op Single channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 09:49:
en met 1x 1024 draait ie op Single channel
Leg uit......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met 2x1024 draait ie op Dual channel(dat ondersteunt ie dus)met 1 reepje dus alleen maar Single channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

Misschien een goeie toevoeging voor de Topic-start : De contactinformatie van Asus en waar je aan moet voldoen om garantie te claimen. Eventueel ook de procedure die Asus aanhoudt.

Ben namelijk aan het stoeien om een nieuwe koeler te scoren, maar via mijn leverancier gaat dat niet lukken en Asus houdt de boot af (wil de hele notebook terwijl ik gewoon een koeler wil swappen) ... Dus ik zit met een herrie schopper die niet koelt ...
Mijn houten tafel is gescheurd van de warmte die zich heeft opgebouwd onder de laptop :(

Iemand wat moois te melden omtrent dit verhaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 10:08:
met 2x1024 draait ie op Dual channel(dat ondersteunt ie dus)met 1 reepje dus alleen maar Single channel.
Ik dacht dat dat met de nieuwe chipset niet uitmaakte. Ik heb zelf 1 reepje van 1gb erin zitten.
Hmmm, toch ff iets meer over lezen. Heb je getest of het qua snelheid uitmaakt? Tenminste bij programma's die smp ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een a6ja met 1gb,de eerste die ik had, 2x 512mb.Ik weet niet persee of ik everest kan vertrouwen,maar die geeft aan dat ie single channel draait(mijn huidige a6ja dus)

En dat ie wel dual channel ondersteunt(het mobo,processor)

In de geheugen benchmark,van Everest merk ik wel dat ie behoorlijk wat vertraging heeft.Dat is namelijk echt nie te vergelijken met mijn desktop pc's.

Het zal er wel mee te maken hebben,dat ie relatief traag geheugen heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2006 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen met 2x 512 mb of 2x1024 mb geheugen in hun a6ja?

Zou 1 van jullie misschie willen posten,wat jullie voor informatie krijgen in b.v everest omtrent Dual channel,ja of nee

En wat voor score jullie halen in b.v de geheugenvertragingstest ineverest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Talon schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 10:16:
Misschien een goeie toevoeging voor de Topic-start : De contactinformatie van Asus en waar je aan moet voldoen om garantie te claimen. Eventueel ook de procedure die Asus aanhoudt.

Ben namelijk aan het stoeien om een nieuwe koeler te scoren, maar via mijn leverancier gaat dat niet lukken en Asus houdt de boot af (wil de hele notebook terwijl ik gewoon een koeler wil swappen) ... Dus ik zit met een herrie schopper die niet koelt ...
Mijn houten tafel is gescheurd van de warmte die zich heeft opgebouwd onder de laptop :(

Iemand wat moois te melden omtrent dit verhaal ?
Als je zelf je laptop openmaakt en er mee rommelt vervalt de garantie, ik denk dat dat de reden is dat ze niet willen dat je zelf de koeling vervangt.
objectief2 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 09:22:
[...]

Ik zou de tweede optie nemen omdat dat geringe snelheidsverschil niet opweegt tegen die 150 euro extra. Bovendien heb je grote kans dat dat geheugen van 667mhz minder snelle timings heeft als dat van 533 waardoor het gehele verschil maar heel gering is hoor. Er staan vast testen op internet met timings en mhz waar dat uit blijkt. Google maar eens :)
Ik heb al een tijdje hier naar gezocht, maar een echte test die het verschil laat zien tussen 533mhz en 667mhz heb ik niet kunnen vinden. Waar zijn de timings van afhankelijk?

Of is het hier uit te lezen? Ze testen hier namelijk niet specifiek het ddr2 geheugen maar vergelijken het met 939 ddr geheugen. (Tweede link is de rest van de test).

Hier staan nog meer vergelijkende grafieken, waar je wel kan zien DAT er verschil is, maar in hoeverre je dat verschil merkt staat er niet bij.

[ Voor 46% gewijzigd door Dav0s op 22-04-2006 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik heb al een tijdje hier naar gezocht, maar een echte test die het verschil laat zien tussen 533mhz en 667mhz heb ik niet kunnen vinden. Waar zijn de timings van afhankelijk?
hier namelijk niet specifiek het ddr2 geheugen maar vergelijken het met 939 ddr geheugen. (Tweede link is de rest van de test).

Hier staan nog meer vergelijkende grafieken, waar je wel kan zien DAT er verschil is, maar in hoeverre je dat verschil merkt staat er niet bij.[/quote]

Nou, die tweede link naar dat Anandtech-artikel is voor mij behulpzaam. Afgemeten in gameprestaties op een socket939-moederbord (desktop) zit er in alle gevallen hooguit 5% voordeel tussen de twee geheugensoorten in het voordeel van 667mhz. Bij de synthetische benchmarks is het verschil iets groter, maar of dit in de praktijk merkbaar is moet je je maar afvragen. Die paar procent meer prestaties is mij geen 140 euro waard, maar dat is ieder voor zich natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

De vraag is hoe groot dit verschil is bij een notebook. En waar lees jij uit af dat die 5% verschil niet heel duidelijk merkbaar is?

Maar als het is zoals jij het stelt, dan ga ik daar zeker niet die extra €140 voor uitgeven.

[ Voor 27% gewijzigd door Dav0s op 22-04-2006 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Dat 5% verschil niet heel veel uitmaakt lees ik niet af uit het artikel want dat ging vooral over nieuwe socket939-moederborden met DDR2-geheugen. Ik leid het een beetje af uit mijn eigen ervaringen. De grootste bottleneck bij zowel desktops als notebooks is nog altijd de harde schijf dus daar gaat altijd mijn voorkeur naar uit. Vervolgens is de GPU aan de beurt, daarna de CPU en het laatste keuzecriterium is het geheugen voor mij. Maar ik zei al...dat is persoonlijk en voor het nieuwste van het nieuwste betaal je altijd iets extra ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 11:55:
Zijn er hier mensen met 2x 512 mb of 2x1024 mb geheugen in hun a6ja?

Zou 1 van jullie misschie willen posten,wat jullie voor informatie krijgen in b.v everest omtrent Dual channel,ja of nee

En wat voor score jullie halen in b.v de geheugenvertragingstest ineverest
Volgens mij bedoel je deze informatie?

Geheugenbus-Eigenschappen
Bus TypeDual DDR2 SDRAM
Bus Breedte128 bit
Werkelijke kloksnelheid555 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid1111 Mhz
Bandbreedte17771 MB/s

De score van de geheugenvertragingstest zijn:
code:
1
Pentium M   1666 Mhz   Unknown   i945GM/PM   Dual DDR2-1111   4-4-4-12   96,1 ns

In de laptop zit 2x 1024MB (A6JA).

[ Voor 1% gewijzigd door Klovan op 22-04-2006 13:11 . Reden: 126,9 ns vervangen door 96,1 ns ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt :) dat is wat ik bedoelde inderdaad,wel vreemd dat je in dual channel meer vertraging hebt,met je geheugen.

Ik haal hier met 1x 1024mb pc 5200 een geheugenvertraging van 103 ns

Heb je tijdens het testen veel programma's op de achtergond gehad,die nog aanstonden?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2006 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 12:56:
bedankt :) dat is wat ik bedoelde inderdaad,wel vreemd dat je in dual channel meer vertraging hebt,met je geheugen.

Ik haal hier met 1x 1024mb pc 5200 een geheugenvertraging van 103 ns

Heb je tijdens het testen veel programma's op de achtergond gehad,die nog aanstonden?
Nou, ik heb het één keer geprobeer met Google Desktop, virusscanner en de rest van de meuk aan. Maar toen kwam ik op dezelfde uitslag terecht zonder al die programma's opgestart. Ik zal nog even laptop herstarten en kijken of ik dan ook dezelfde uitslag krijg.

You're right. Zonder opstarten van alle meuk zit ik nu op 96,1ns

edit:
Voor de mensen die nog andere snelheden willen zien:
code:
1
2
Schrijfssnelheid: 1543 MB/s
Leessnelheid: 4054 MB/s

[ Voor 23% gewijzigd door Klovan op 22-04-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanxs :) Ik vond het al zo vreemd,dat je scorezoveel lager was:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Uw Schrijfsnelheid vind ik wel laag, ik haal 3018MB/s ook met 2 x 1024MB DDR2-533. De leessnelheid is wel ongeveer hetzelfde.
De hoge vertragingssnelheid komt door DDR2, dus dat is normaal. Ik haal ook rond de 96ns tov rond de 40-50 van een Athlon 64 DDR1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Laatst online: 11-09 14:08

TheFruitNerd

iets met fruit

>>A6Va<<

Ik heb nu een vaag probleem met de cd-speler.
Windows begon een beetje traag te worden, dus ik dag kom laat ik er maar weer eens een verse installatie op zetten. Backup gedraaid, format gedaan en vervolgens wil ik met de XP cd de installatie opstarten. Zo ver heeft het echter niet mogen komen. Op het moment dat ik van de cd op wil starten, krijg ik de melding "Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot decvice and press a key". :(
Nu dacht ik dat het aan de cd-speler lag, maar ik begin te twijfelen. Wanneer ik op start met een Partition Magic cd, dan gaat het wel namelijk. De optie silent boot en quick boot heb ik ook al aan/uit gezet. Met PT heb ik ook al de indeling van ntfs veranderd naar fat32 om te kijken of mijn über win98 cd het wel wilde doen, maar ook deze wilde niet.

-edit-
Trouwens, de gebruikte cd is nog in prima conditie. Booten op een andere pc gaat zonder probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door TheFruitNerd op 22-04-2006 14:41 ]

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
pisart schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 14:23:
Uw Schrijfsnelheid vind ik wel laag, ik haal 3018MB/s ook met 2 x 1024MB DDR2-533. De leessnelheid is wel ongeveer hetzelfde.
De hoge vertragingssnelheid komt door DDR2, dus dat is normaal. Ik haal ook rond de 96ns tov rond de 40-50 van een Athlon 64 DDR1.
'Je' mag ook wel hoor ;)

Met de standaard 1024MB geheugen (Nanya NT1GT64U8HA0BN-37B) geeft hij een lagere schrijfsnelheid ongeveer 1250MB/s. Ook de andere 1024MB geheugen (Corsair VS1GSDS533D2) geeft ook ongeveer 1250MB/s.

Wat zijn waardes van andere personen met de schrijfsnelheid van het geheugen?

[ Voor 8% gewijzigd door Klovan op 22-04-2006 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met 1x nanya haal ik ook 1250 mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
TheFruitNerd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 14:24:
>>A6Va<<

Ik heb nu een vaag probleem met de cd-speler.
Windows begon een beetje traag te worden, dus ik dag kom laat ik er maar weer eens een verse installatie op zetten. Backup gedraaid, format gedaan en vervolgens wil ik met de XP cd de installatie opstarten. Zo ver heeft het echter niet mogen komen. Op het moment dat ik van de cd op wil starten, krijg ik de melding "Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot decvice and press a key". :(
Nu dacht ik dat het aan de cd-speler lag, maar ik begin te twijfelen. Wanneer ik op start met een Partition Magic cd, dan gaat het wel namelijk. De optie silent boot en quick boot heb ik ook al aan/uit gezet. Met PT heb ik ook al de indeling van ntfs veranderd naar fat32 om te kijken of mijn über win98 cd het wel wilde doen, maar ook deze wilde niet.

-edit-
Trouwens, de gebruikte cd is nog in prima conditie. Booten op een andere pc gaat zonder probleem.
CD-spelers in laptops zijn vaak nogal (storings)gevoelig. Ik had laatst ook een laptop die in eerste instantie wel een gebrande CD wilde lezen om Windows te installeren, maar na het herstarten werd de CD niet meer 'gevonden'. Dus een grote kans dat het wel in de CD-speler zit. Anders zal je even een externe CD-speler moeten proberen of het daar wel mee lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Laatst online: 11-09 14:08

TheFruitNerd

iets met fruit

Klovan schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 15:02:
[...]

CD-spelers in laptops zijn vaak nogal (storings)gevoelig. Ik had laatst ook een laptop die in eerste instantie wel een gebrande CD wilde lezen om Windows te installeren, maar na het herstarten werd de CD niet meer 'gevonden'. Dus een grote kans dat het wel in de CD-speler zit. Anders zal je even een externe CD-speler moeten proberen of het daar wel mee lukt.
Ik heb nu windows via de recovery optie terug weten te krijgen. Wel home helaas, maar beter iets dan niets. Nu probeer ik in windows die cd's te benaderen maar geen enkele cd is meet te benaderen. Zowel geperste als gebrande cd's. DVD's zijn nog wel te benaderen. Dit wordt dus een retourtje ASUS.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Klovan, heb je 2x 1024mb 533 of 667mhz?
offtopic:
Dat is volgens mij Belgisch, Uw ipv je... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees zijn post hier boven maar eens,hij heeft 2x 1024 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Dav0s schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 15:42:
Klovan, heb je 2x 1024mb 533 of 667mhz?

[...]

offtopic:
Dat is volgens mij Belgisch, Uw ipv je... ;)
2x 1024MB 533MHz zit er nu in, om gelijk de laptop te kopen met 667MHz. was me te prijzig en de prestatiewinst leek mij niet groot genoeg om dat te duurdere geheugen te nemen.

offtopic:
Belgisch, dat verklaard een hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Eigenaardig, ik heb juist gereboot en opnieuw ongeveer hetzelfde resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/ylian/schrijfeverestthumb.png

Ik heb 1 x Nanya NT1GT64U8HA0BN-37B en het ander latje: MCI Computer MDT DDR2

offtopic:
Ik had juist een formeel briefje getypt, het zat er nog in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat dat geheugen goed met elkaar samen,geen rare meldinge enzo,ik zit er nog over te denken om er ook 1 gb bij te zetten namelijk.

En je gebruikt ook een andere versie van everest,zie ik al wel,daarom zal de score wel anders zijn,je gebruikt een nieuwere versie

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Het werkt perfect, ik heb het nu al bijna een maand en totaal geen problemen. Laptop is stabiel met gamen en windows. Stresstests heb ik niet gedaan, want ik heb er geen reden toe. Als het niet stabiel zou zijn dan had ik het ondertussen al gemerkt.

Ja, ik denk ook dat het verschil in versie de oorzaak is. Ik had juist nog een oude aida32 geprobeerd en daar haalde ik 1460MB/s mee. Ik heb de laatste nieuwe versie van de lavalys site.

Edit: Het geheugen heb ik hier gekocht voor €70, ondertussen is het wel al gestegen tot €83 maar toch nog goedkoper dan sommige anderen. Ik heb ook al genoeg ervaringen met MDT, ook in desktops, en het is een stabiel/snel en goedkoop merk.
Vroeg kocht ik altijd merkgeheugen (Corsair XMS, Kingston, etc). Daar ben ik vanaf gestapt na een hoop comptabiliteits problemen met duur Corsair geheugen. Terwijl geheugen dat de helft goedkoper was er perfect in werkte.

[ Voor 39% gewijzigd door pisart op 22-04-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment is er een actie bij de Mycom voor 1099,-

Merk ASUS
Type Z92Va-Q064H
Processor Intel Pentium M 740
Processorsnelheid 1,7 GHz
Front Side Bus 533 MHz
Chipset Intel Alviso PM
Geheugentype DDR2-533 SDRAM
Geheugen 1 GB
Harde schijf 80 GB
Rotatiesnelheid 4200 rpm
Grafische kaart ATI Mobility Radeon X700
Schermgrootte 15,4 inch Wide
Schermtype Color Shine
Schermresolutie 1280x800

Ik heb al wat gezocht in deze threat en daaruit blijkt dat Z92 eigenlijk gewoon de A serie is bij Asus.
Waarom worden er Z series uitgebracht, is dit speciaal voor de Mycom? Zijn dit types met oudere hardware?

Er zit een Intel alviso chipset in, maar wat is Alviso?

Verder lijkt het mij een prima laptop voor 1100,- alleen de 4200 RMP schijf, das beetje jammer.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.