[Ervaringen] Asus A6 serie deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.513 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 18:47:
Feit blijft dat de nieuwe Intel WIFI drivers niet goed samengaan met de ATK0100 utility, welke versie dan ook (heb ik geprobeerd).
Heeft iemand inmiddels al contact gehad met Asus hierover? Anders stuur ik denk ik zelf maar eens een email ;)
Dat is niet helemaal waar ;) De allernieuwste 10.1.0.3 geven inderdaad het probleem. Maar met de versie daarvoor 9.0.4.0 bestaat het probleem niet meer. Deze versie is te downloaden van de Intelwebsite.

http://support.intel.com/...ess/wlan/sb/CS-010623.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxicunderGroov
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 00:33
Heeft er trouwens al iemand de A6ja met linux gebruikt? Krijg heel weinig op google en fora over de i945 chipset en linux :/ De installs werken niet echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
FongWan schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:15:
Je moet ook niet naar Hcontrol zoeken maar de ATK0100 drivers, Hcontrol is een onderdeel daarvan.
Ook zoeken op ATK0100 in search op http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us levert geen resultaat. Een fantsoenlijke search engine moet zowel op hcontrol als op atk0100 wat vinden. In beide gevallen is dat niet zo. De support site is op dit gebied niet echt bruikbaar (de search dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Zo nieuwe voeding gekregen, raar genoeg nog steeds vonken maar ik reken erop dat dat geen probleem is. Accu wear level is van 2% naar 7% gesprongen helaas, heb em te lang leeg laten liggen. Maar goed, zo heel erg vaak werk ik niet op de accu dus verder geen probleem. Zal hem zo even opnieuw installeren voor de webcam die een hoge cpu load veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxicunderGroov schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 02:11:
Heeft er trouwens al iemand de A6ja met linux gebruikt? Krijg heel weinig op google en fora over de i945 chipset en linux :/ De installs werken niet echt lekker.
Heb linux op een A6Vm draaien en ben nog bezig met het configureren, maar tot dusver gaat het lekker.
Vorige week o.a. een custom kernel gebakken en volgens mij heb ik nu support voor de meeste zaken.
Ben nog bezig met het schrijven van enkele scriptjes voor de Fn support van wifi, geluid, suspend, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heeft iemand al eens een color shine scherm van een A6 serie schoongemaakt ?

Iemand heeft vanmiddag een lekker vette vingerafdruk achtergelaten op mijn laptopscherm. We zijn de afdruk nog aan het analyseren en de dader zal ongetwijfeld worden gepakt, maar in de tussentijd wil ik graag het scherm schoon maken, want ik irriteer me er behoorlijk aan.

Na wat zoeken weet ik echter niet wat het verstandigst is, in het ene topic worden schoonmaakmiddelen als speciale (tft)beeldscherm-reinigings doekjes een brillendoekjes ten zeerste afgeraden, maar anderen zweren er bij.
Enkele gevallen claimen echter dat hun colorshine-scherm er door is beschadigd, maar schoonmaken met water resulteert mogelijk weer in een scherm vol vlekken en strepen ...

Wat is jullie ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxicunderGroov
kdekker schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 09:34:
[...]

Ook zoeken op ATK0100 in search op http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us levert geen resultaat. Een fantsoenlijke search engine moet zowel op hcontrol als op atk0100 wat vinden. In beide gevallen is dat niet zo. De support site is op dit gebied niet echt bruikbaar (de search dus).
http://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/nb/A6J/ATK_XP_060220.zip

of;
http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us
Product, Series, Models, Search :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxicunderGroov
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:45:
Hallo,

Heeft iemand al eens een color shine scherm van een A6 serie schoongemaakt ?

Iemand heeft vanmiddag een lekker vette vingerafdruk achtergelaten op mijn laptopscherm. We zijn de afdruk nog aan het analyseren en de dader zal ongetwijfeld worden gepakt, maar in de tussentijd wil ik graag het scherm schoon maken, want ik irriteer me er behoorlijk aan.

Na wat zoeken weet ik echter niet wat het verstandigst is, in het ene topic worden schoonmaakmiddelen als speciale (tft)beeldscherm-reinigings doekjes een brillendoekjes ten zeerste afgeraden, maar anderen zweren er bij.
Enkele gevallen claimen echter dat hun colorshine-scherm er door is beschadigd, maar schoonmaken met water resulteert mogelijk weer in een scherm vol vlekken en strepen ...

Wat is jullie ervaring ?
Heb in de stad bij een pc winkel op de gok een klein 25ml spray flesje gehaald 'SafeClean' dat samen met een theedoek lijkt wel goed te werken. Mij werdt iig verteld dat je voor die crystalshine etc thingy's ook gewoon tft spul kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxicunderGroov schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:02:
Heb in de stad bij een pc winkel op de gok een klein 25ml spray flesje gehaald 'SafeClean' dat samen met een theedoek lijkt wel goed te werken. Mij werdt iig verteld dat je voor die crystalshine etc thingy's ook gewoon tft spul kan gebruiken.
En de resultaten zijn bij jou goed ? Geen strepen, vlekken of een waas over je scherm ?
Zojuist een scherm gezien wat alleen met water schoongemaakt zou zijn en daar zit echt een waas over heen (mistig, lijkt bijna wel kalkaanslag :|).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxicunderGroov
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:13:
[...]

En de resultaten zijn bij jou goed ? Geen strepen, vlekken of een waas over je scherm ?
Zojuist een scherm gezien wat alleen met water schoongemaakt zou zijn en daar zit echt een waas over heen (mistig, lijkt bijna wel kalkaanslag :|).
Nee helemaal niks, geen waas, vlekken of strepen, zelfde resultaat op me tft'tje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:13:
[...]

Ik heb mijne gewoon met een ligt vochtig doekje schoongemaakt en geen vlekken of niks, misschien dat degene die daar slecht ervaring mee heeft gehad uit het noorden van het land komt waar veel kalk in het water zit :? hier in Noord-Brabant geen problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb het nu echt gehad met deze laptop, nu zit ik weer met de volgende problemen:

- Webcam geeft OF uberhoge cpu load (hele pc dus onbruikbaar op de accu als de cam aanstaat) OF de cam geeft gewoon zwart beeld...
- Accu doet steeds gekker, opladen vanmiddag ging gewoon goed, tot ik aan 99% kwam, toen duurder het bijna een uur voordat het lampje van opladen uitging.
- Power4Gear doet ook al vaag, zo wil de kloksnelheid niet meer zo laag als eerst en werkt het dimmen van het scherm soms niet.

Man o man, dat wordt de zoveelste RMA... :( :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Nokko schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:38:
Ik heb het nu echt gehad met deze laptop, nu zit ik weer met de volgende problemen:

- Webcam geeft OF uberhoge cpu load (hele pc dus onbruikbaar op de accu als de cam aanstaat) OF de cam geeft gewoon zwart beeld...
- Accu doet steeds gekker, opladen vanmiddag ging gewoon goed, tot ik aan 99% kwam, toen duurder het bijna een uur voordat het lampje van opladen uitging.
- Power4Gear doet ook al vaag, zo wil de kloksnelheid niet meer zo laag als eerst en werkt het dimmen van het scherm soms niet.

over welk model heb je het nu? Zou fijn zijn als mensen hier gewoon ff vermelden waar ze het over hebben ook al is het je zoveelste post. Kleine moeite maar scheelt een hoop verwarring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
A6VA, wat overigens ook te vinden is in mijn sig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Nokko schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:38:

En dan te bedenken dat je zoveel geld hebt uitgegeven aan deze laptop, ik bedoel pm750 2 gig geheugen....

Tja gast, wie gebruikt er dan ook power4gear :X Ik heb die zooi al tijden er niet meer opstaan, rmclock werkt 10x relaxter man.

Lampje van opladen is trouwens niet zo erg, ik heb dat ook welleens. Zoiets heet druppellading.
de eerste 99% (weird) van de batterij opladen gaat in 2,5 uur bij mij en de laatste 1 % in een dikke drie kwartier tot een uur :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Het is verder niet irritant ofzo, maar het is er wel. Echt vervelend, maar wat voor mij het meest vervelende is, ik heb deze laptop sinds september, maar van die tijd is hij al ruim anderhalfe maand in RMA geweest. Mooi en aardig dat er andere apps zijn, maar het hoort gewoon te werken met P4G, net als eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Wat al gezegd is:

Power4Gear is brak dus gooi dat er eerst eens af. Ten tweede kan de software van je webcam de boosdoener zijn en hoeft er dus hardwarematig niks aan te mankeren. En over die 99% van je accu hoef je je ook geen zorgen te maken want dat laatste procentje opladen in een uur doet de mijne ook.

Ik geloof dus niet dat RMA meteen voor de hand ligt, een beetje vindingrijkheid helpt mss ook :) (en tevreden zijn met wat je hebt nofi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ehm, dat van die webcam is denk ik toch hardware matig, heb er 2x Windows opgezet, 1x van de recovery CD's en 1x van een schone SP2 CD, beide geven ze problemen zowel met drivers van de CD als van de Asus website.

En ik snap niet dat sommige mensen tegenwoordig zomaar genoegen nemen met kapotte apparaten, zo ben ik niet, ik heb veel geld betaald voor deze laptop en verwacht dan ook een degelijk product. Easy as that.

Als je later een dure auto koopt die keer op keer gaat rammelen, dan ga je daar toch niet mee leren leven? Pff...

[ Voor 18% gewijzigd door Frietsaus op 23-03-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Nou, de mijne (A6Va) is ook niet perfect hoor. Ik heb resonantie (dwz brommend geluid door de behuizing) ter hoogte van de fan en deels last van een wit scherm bij het opstarten (net voor het bureaublad). Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat ik dat soort dingen wel aan laat pakken als er eens iets echt misgaat en hem dan pas voor RMA aanbiedt (afkloppen ;) ).
Voor alleen een webcam zou ik me niet echt zorgen maken snap je. Wellicht brengt Asus (ooit) nog software uit waarmee het alsnog opgelost kan worden. Zelfs al denk je dat het aan je hardware ligt.

Je kunt je laptop trouwens ook 'brakker' terugkrijgen dan je hem heen hebt laten gaan trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ja heb hem 2x brakker terug gekregen dan toen ik hem opstuurde, maar goed, hij werkte dan wel weer een tijdje goed. Ik bel nog wel eens met LT4U voor advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Ja, ja, die search die jij noemt werkt uiteraard wel, maar dat is wel iets te simpel. Je weet nl. zelf dan al voor welk model je gaat zoeken, en dat weet ik nu net niet (voor de duidelijkheid, ik kan het modelnummer van mijn eigen laptop wel lezen). Ik wil gewoon de laatste hcontrol hebben, en weet niet waar asus die gezet heeft.en dan weet je het model niet, en dat is wat ik zei: dan werkt de search (helemaal rechtsboven) niet. Zover ik gemerkt heb is hcontrol niet direct model afhankelijk, en lijkt het erop dat asus bij de nieuwere laptopmodellen (soms ook) een nieuwere hcontrol zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Contact gehad met de winkel, kreeg het aanbod om een nieuwe laptop uit te zoeken voor het aankoop bedrag van deze (en evt. bij te betalen). Dat sla ik denk ik niet af, ik kreeg als advies mee om een A6JA te nemen. Ik neem aan dat dit een goede laptop is? Dan zou ik tussen de A6JA-M6VA-V6VA kiezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Frietsaus op 24-03-2006 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

houd er rekening als je de a6ja meemt dat ie echt super heet word,cpu idle al 60 c,mobo 50 c en hd boven de 50 c,

Ik heb ehm ook.De ,ik kon ehm helaas niet omruilen voor een andere.Ik heb een blijkbaar toch bij de verkeerde winkel gehaald :(

Als ik er nu 1 moest kiezen,werd het in ieder geen a6ja meer.Tis een zeer complete laptop met goeie specs,maar heeft naar mijn idee toch wat serieuse probleempjes.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:56
Nokko schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 14:11:
Contact gehad met de winkel, kreeg het aanbod om een nieuwe laptop uit te zoeken voor het aankoop bedrag van deze (en evt. bij te betalen). Dat sla ik denk ik niet af, ik kreeg als advies mee om een A6JA te nemen. Ik neem aan dat dit een goede laptop is? Dan zou ik tussen de A6JA-M6VA-V6VA kiezen.
Dat is inderdaad geen raar aanbod, als je ook rekening houd met het feit dat dat hun genoeg zal kosten (afschrijving, verzending e.d)

Ik wist het wel als ik die keuze had, Asus schijnt ook een heel leuk 12 inch model te hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Tevens is het scherm van de A6VA beter. De A6JA heeft minder zwart waarden gewoon een lichter scherm waar alsof de brightness hoger staat. En ja ik heb ze hier allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:29:
houd er rekening als je de a6ja meemt dat ie echt super heet word,cpu idle al 60 c,mobo 50 c en hd boven de 50 c,

Ik heb ehm ook.De ,ik kon ehm helaas niet omruilen voor een andere.Ik heb een blijkbaar toch bij de verkeerde winkel gehaald :(

Als ik er nu 1 moest kiezen,werd het in ieder geen a6ja meer.Tis een zeer complete laptop met goeie specs,maar heeft naar mijn idee toch wat serieuse probleempjes.
Ik deel deze ervaring niet, ik ben ook in het bezit van de A6Ja en heb er eigenlijk geen slecht woord over. De hoge temperatuur is grotendeels te weiten aan de 4200rpm hardeschijf en doe je er dus verstandig aan om een 5400rpm Hitachi hardeschijf te kiezen of eventuel later te plaatsen.

Qua prestaties is het een hele goede laptop, denk er wel aan dat de ATI MR X1600 naast de 256mb nog eens 256 van je werkgeheugen afsnoept (Hypermemory) en dit is niet af te zetten. Dus houd er rekening mee dat je voldoende werkgeheugen hebt voor jou eisen.

ik ben iig heel blij met deze laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Klopt, ze hebben me ook verteld dat ze dit niet vaak doen, maar gezien mijn problemen wilde ze een uitzondering maken, echt geweldig natuurlijk.

Ik ben er overigens al bijna uit, ik dacht aan een M6Va-8004P, de V6Va ziet er natuurlijk ook erg geil uit maar ik hoor vanuit verschillende hoeken dat deze laptop behoorlijk warm kan worden en hij mist volgens mij ook een tv-out poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

promo-1 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:48:
[...]

Ik deel deze ervaring niet, ik ben ook in het bezit van de A6Ja en heb er eigenlijk geen slecht woord over. De hoge temperatuur is grotendeels te weiten aan de 4200rpm hardeschijf en doe je er dus verstandig aan om een 5400rpm Hitachi hardeschijf te kiezen of eventuel later te plaatsen.

Qua prestaties is het een hele goede laptop, denk er wel aan dat de ATI MR X1600 naast de 256mb nog eens 256 van je werkgeheugen afsnoept (Hypermemory) en dit is niet af te zetten. Dus houd er rekening mee dat je voldoende werkgeheugen hebt voor jou eisen.

Wat zijn je huidige temps,zijn die veel lager nu je er een 5400 rpm schijf in hebt of?
En post ze eens als je wilt,ik weet het,je hebt het al eerder gedaan.Maar ik kan me niet herineren,die dat veel lager waren,als met mijn laptop.Die van mij staat overgens bij de leverancier,in verband met die probleem,en grafische problemen.
Promo,heb jij hier ook last van,ik heb het vooral in Far Cry(knipperend water),HL2(knipperende textures

Ik krijg er trouwens ook een 5400 rmp schijf in,ze hadden me gezget dat die die al standaard in deze laptop zou zitten.Alleen heeft ie echter een 4200 rpm schijf,ze komen me gedeeltelijk teg emoed,door voor 20 euro extra een 5400 rmp schijf erin te zetten
)
Ik had trouwens ook verwacht dat ik die hypermemory uit kon zetten,dit is inderdaad helaad niet het geval.Het bios is trouwens ook erg kaal,qua instellingen

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
promo-1 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:48:
[...]

Idd, ik ben ook zeer tevreden van mijn laptop. Geheugenprobleem heb ik opgelost, gewoon een GB bij gezet voor €70 (woei duitsland :9) en de harde schijf wordt binnekort ook vervangen, beide was ik al van plan voor ik de laptop al had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 16:09:
[...]

Wat zijn je huidige temps,zijn die veel lager nu je er een 5400 rpm schijf in hebt of?
En post ze eens als je wilt,ik weet het,je hebt het al eerder gedaan.Maar ik kan me niet herineren,die dat veel lager waren,als met mijn laptop.Die van mij staat overgens bij de leverancier,in verband met die probleem,en grafische problemen.
Promo,heb jij hier ook last van,ik heb het vooral in Far Cry(knipperend water),HL2(knipperende textures

Ik krijg er trouwens ook een 5400 rmp schijf in,ze hadden me gezget dat die die al standaard in deze laptop zou zitten.Alleen heeft ie echter een 4200 rpm schijf,ze komen me gedeeltelijk teg emoed,door voor 20 euro extra een 5400 rmp schijf erin te zetten
)
Ik had trouwens ook verwacht dat ik die hypermemory uit kon zetten,dit is inderdaad helaad niet het geval.Het bios is trouwens ook erg kaal,qua instellingen
Ten eerste heb ik de hardeschijf nog niet vervangen maar ben het wel van plan. Maar moet eerst even wat geld achterhouden, ik ben nog student ;). Ik heb hier nog nooit temps. gepost wel andere mensen. De 4200rpm schijf wordt dan ook wel warm maar niet in die maten dat het een probleem is. maar omdat ik de levensduur van de rest van de hardware wil garanderen wil ik over een tijdje de schijf toch vervangen. En dan door een Hitachi 5400rpm de prestaties hiervan zijn namelijk voldoende (vele maten hoger dan die 4200rpm) voor mijn maar qua warmte scheelt deze schijf een hoop. Dit heb ik iig vernomen uit verschillende reviews en ervaringen van anderen.

Ik heb op mijn laptop tot nu toe eigenlijk alleen nog F.E.A.R. en C&C Generals gespeeld mede omdat ik mijn spellen meestal op mijn desktop speel, is toch fijner een 19" TFT :P. Ik heb verder geen gekke dingen gezien tijdens het gamen die verband hielden met de GPU. Ik heb wel die nieuwe BIOS geinstalleerd (207). Dit heeft die 16bit resolutie probleem opgelost...

Verder wel netjes hoe ze dat afhandelen met die hardeschijf. Ik wil overigens over een tijdje ook 2GB geheugen hebben maar er zit nu 2x512MB in dus wordt nog even kijken hoe ik dat precies doe. Ik ben zoals ik al zij maar een studentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik ben ook al enige tijd een gelukkige bezitter van een dergelijke notebook.
Enkel begint hij de laaste tijd nogal kuren te vertonen welke ik niet kan thuisbrengen.

Ik heb deze topics ook doorgebladerd maar dit is nog nooit eerder besproken.

Probleem 1:
Bij het booten loopt hij vast, ik heb in de bios quiet boot uitgezet om te kijken wanneer hij vastloopt.
Bij "initializing USB controller" wil hij niet verder, na een keer of 10 proberen gaat hij dan wel aan.

Als dit wél lukt gaat hij windows xp booten, vaak loopt hij dan bij het laden (blauwe balkje) ook vast.

Probleem 2:
Soms als het booten goed gaat herkend hij de gehele harde schijf niet, NLTD ontbreekt en ik moet crtl+alt+del drukken voor een reboot.

Probleem 3:
Bij windows gebruik hoor ik vaak ineens een kraak in mijn boxjes, ik doe dan enkel surfen en luister geen muziek.

Als ik wel muziek luister (cd's via cd-rom of mp3) zie je de seconde teller van winamp ineens heel snel lopen en is de muziek ook versneld. Ook in windows media player heb ik dit probleem.

Wat ik zelf an geprobeerd heb:
- Verse windows installatie, met voor alles de nieuwste drivers.
- Andere mp3's/cd's geprobeerd, hiel ook niets, is dus bij alle muziek

Ik zit momenteel met de handen in het haar, opzicht werkt hij lekker maar met deze problemen is het plezier toch al een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Een dergelijke notebook :S ?

A6Va of A6Ja ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pisart schreef op zondag 05 maart 2006 @ 21:12:
[...]

Ik haal zo'n 58° idle (tijdens films, msn, surfen, etc..) en gamen zo'n 70°. Spijtig dat notebook hardware control deze platform nog niet ondersteunt, anders kon ik het eens undervolten dat scheelt in temp en batterijduur.
Is dat op accu of op netstroom?

Wat mij opvalt is dat bij netstroom de ventilator soms aan loeien gaat.... 5 sec vol, 5 sec langzaam, 5 sec vol, enzovoort... Dit houdt soms 2/3 minuten aan en daarna weer geruime tijd stil... Iemand idee?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:57:
Beste mensen,

Ik ben ook al enige tijd een gelukkige bezitter van een dergelijke notebook.
Enkel begint hij de laaste tijd nogal kuren te vertonen welke ik niet kan thuisbrengen.

Ik heb deze topics ook doorgebladerd maar dit is nog nooit eerder besproken.

Probleem 1:
Bij het booten loopt hij vast, ik heb in de bios quiet boot uitgezet om te kijken wanneer hij vastloopt.
Bij "initializing USB controller" wil hij niet verder, na een keer of 10 proberen gaat hij dan wel aan.

Als dit wél lukt gaat hij windows xp booten, vaak loopt hij dan bij het laden (blauwe balkje) ook vast.

Probleem 2:
Soms als het booten goed gaat herkend hij de gehele harde schijf niet, NLTD ontbreekt en ik moet crtl+alt+del drukken voor een reboot.

Probleem 3:
Bij windows gebruik hoor ik vaak ineens een kraak in mijn boxjes, ik doe dan enkel surfen en luister geen muziek.

Als ik wel muziek luister (cd's via cd-rom of mp3) zie je de seconde teller van winamp ineens heel snel lopen en is de muziek ook versneld. Ook in windows media player heb ik dit probleem.

Wat ik zelf an geprobeerd heb:
- Verse windows installatie, met voor alles de nieuwste drivers.
- Andere mp3's/cd's geprobeerd, hiel ook niets, is dus bij alle muziek

Ik zit momenteel met de handen in het haar, opzicht werkt hij lekker maar met deze problemen is het plezier toch al een stuk minder.
W00fer schreef op zondag 26 maart 2006 @ 00:07:
Een dergelijke notebook :S ?

A6Va of A6Ja ?
Het gaat om de A6Va

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
ik heb nu wel iets heel speciaals!
Laptop heeft een tijdje aangestaan terwijl ik er niks op deed (uur of 5).
Toen ik terug kwam, bleek num lock aan te staan, er was de cpu 56 graden! (normaal tussen 41 en 44 graden). Num lock uitgezet. Het blijkt dat de cpu gewoon staat te idlen op 800mhz (en dus toch 56 graden).

Notebook hardware control eens bekeken, en de hd is 50 graden (lijkt me misschien een klein beetje verhoogd). De videokaart (x700, ik heb namelijk een a6va) is teruggeklokt naar 104/119 mhz.
Nu werk ik er al een kwartiertje op, hij blijft 54 graden, maar de ventilator slaat maar niet aan! En dat vind ik positief! :) Eerst sloeg ie steeds al aan bij 43! (misschien is mn fan stuk, tijd voor feest!! ;))

edit: ff een reboot en het feest is weer over :(

[ Voor 10% gewijzigd door marteltor op 27-03-2006 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
marteltor schreef op maandag 27 maart 2006 @ 00:12:

Wie reboot er dan ook :Y)

[edit]

Trouwens, van welke X700 drivers maken de A6Va bezitters hier gebruik?
En weten jullie ook in hoeverre Powerplay hierbij meewerkt, als dat al werkt?

[ Voor 31% gewijzigd door Eddos op 27-03-2006 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Toen ik terug kwam, bleek num lock aan te staan, er was de cpu 56 graden! (normaal tussen 41 en 44 graden). Num lock uitgezet. Het blijkt dat de cpu gewoon staat te idlen op 800mhz (en dus toch 56 graden).

Notebook hardware control eens bekeken, en de hd is 50 graden (lijkt me misschien een klein beetje verhoogd). De videokaart (x700, ik heb namelijk een a6va) is teruggeklokt naar 104/119 mhz.
Nu werk ik er al een kwartiertje op, hij blijft 54 graden, maar de ventilator slaat maar niet aan! En dat vind ik positief! :) Eerst sloeg ie steeds al aan bij 43! (misschien is mn fan stuk, tijd voor feest!! ;))

Had ik laatst ook, hele middag moeilijk moeten nadenken voor school, a6va was doodstil :)
Maar wel na reboot weer over met de pret potjandorie.

Misschien mijn x700 nog maar verder terugklokken dan.

56 graden boeit me geen zak, is een safe temperature, als die irritant zoemende fan maar uitblijft !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Eddos schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:52:
[...]

Wie reboot er dan ook :Y)

[edit]

Trouwens, van welke X700 drivers maken de A6Va bezitters hier gebruik?
En weten jullie ook in hoeverre Powerplay hierbij meewerkt, als dat al werkt?
De standaard drivers die erbij zaten op dat cdtje, kweet niet welke ik er anders op moet knallen. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
W00fer schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:52:
[...]

Had ik laatst ook, hele middag moeilijk moeten nadenken voor school, a6va was doodstil :)
Maar wel na reboot weer over met de pret potjandorie.

Misschien mijn x700 nog maar verder terugklokken dan.

56 graden boeit me geen zak, is een safe temperature, als die irritant zoemende fan maar uitblijft !
er moet toch een manier zijn om dit nogmaals te realiseren. Maakt mij ook niet uit hoor, die 54 graden oid. Is gewoon nog veilig. Fijner zou zijn als asus eens een bios update uitgaf waarbij je zelf in kon stellen wanneer de fan aan moet; en dat je dan kan kiezen: 40, 45, 50, 55, 60, 65 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 00:46:
[...]

Is dat op accu of op netstroom?

Wat mij opvalt is dat bij netstroom de ventilator soms aan loeien gaat.... 5 sec vol, 5 sec langzaam, 5 sec vol, enzovoort... Dit houdt soms 2/3 minuten aan en daarna weer geruime tijd stil... Iemand idee?
Dat was op netstroom, maar ik heb niet wat jij aan de hand hebt. Bij mij blijft die altijd mooi stil en als die begint wat te blazen (wat nog aanvaardbaar is) tijdens gamen dan is het wat langer dan 5sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik vandaag The Godfather had zitten spelen op mijn A6Va (wat overigens toppie draaide), bleek mijn HDD een S.M.A.R.T. failure te hebben (gehad) tijdens het spelen. Ik raakte lichtelijk in paniek, maar na een reboot was er niks meer aan de hand. Het was inmiddels wel een warme bedoeling geworden. Iemand anders ook soortgelijks meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
marteltor schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:57:
[...]

er moet toch een manier zijn om dit nogmaals te realiseren. Maakt mij ook niet uit hoor, die 54 graden oid. Is gewoon nog veilig. Fijner zou zijn als asus eens een bios update uitgaf waarbij je zelf in kon stellen wanneer de fan aan moet; en dat je dan kan kiezen: 40, 45, 50, 55, 60, 65 graden.
5 miljard graden })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik krijg mijn A6Va trouwens niet op 400mhz met Notebook Hardware Control... ik zie dat dat bij anderen wel lukt? Doe ik iets fout? Ik krijg hem echt niet lager dan 800 mhz :( ..

Vervelend genoeg lukte me dat wel met Power4Gear, maar omdat ik dat zo'n schijtprogramma vond heb ik het eraf geflikkerd.

[ Voor 40% gewijzigd door gday op 28-03-2006 11:08 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van mij heeft de drivers geinstaleerd van de webcam en van het geluid. Maar na de herstart is er nog steeds niks veranderd (nog steeds geen geluid of webcam).
Weet iemand hoe dit komt?

laptop: Asus a6vc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:42:
Ik krijg mijn A6Va trouwens niet op 400mhz met Notebook Hardware Control... ik zie dat dat bij anderen wel lukt? Doe ik iets fout? Ik krijg hem echt niet lager dan 800 mhz :( ..

Vervelend genoeg lukte me dat wel met Power4Gear, maar omdat ik dat zo'n schijtprogramma vond heb ik het eraf geflikkerd.
Met P4G krijg ik hem zelfs op 167 Mhz! :o (volgens system properties tenminste :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:32:
[...]

Met P4G krijg ik hem zelfs op 167 Mhz! :o (volgens system properties tenminste :+ )
En klopt dat dan ook met de werkelijkheid? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:47:
Nadat ik vandaag The Godfather had zitten spelen op mijn A6Va (wat overigens toppie draaide), bleek mijn HDD een S.M.A.R.T. failure te hebben (gehad) tijdens het spelen. Ik raakte lichtelijk in paniek, maar na een reboot was er niks meer aan de hand. Het was inmiddels wel een warme bedoeling geworden. Iemand anders ook soortgelijks meegemaakt?
Moet je eens in Speedfan een uitgebreide HD test doen (online), laatst stond mijn HD op 20% quality 8)7 Helemaal verrot dus.

Na een reboot weer op 97% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
gday schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:42:

Moet je eens zoeken op een post van mij in deel 4, staat het precies in. Battery saving geloof ik.

[ Voor 3% gewijzigd door W00fer op 28-03-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online

Marteltor :o Nu schiet me wat te binnen.

Hoe had jij je laptop ingesteld staan op DAT moment toen hij zo doodstil was ?

Dit moet ik weten:

Gebruikte software: NHC/Power4gear/RmClock + instellingen daarvan.
Eventuele videokaart downgeclocked ?
Voltages
Cpu speeds

Dit is dus op netstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Is de reden trouwens niet dat de fan zo lang aanstaat de GPU? Ik weet dat deze bij een CPU temp van ~42C aangaat, maar ik geloof ook dat er een heatpipe naar de GPU loopt, vandaar denk ik ook de relatief lage temperatuur waarbij de fan aanslaat.

Waren jullie vast wel achter, maar het viel me op, de M6 serie heeft bij mijn weten 2 fans, één voor de CPU en één voor de GPU, die van de CPU slaat volgens de Asus website aan op 55C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

W00fer schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:25:
[...]

Moet je eens zoeken op een post van mij in deel 4, staat het precies in. Battery saving geloof ik.
Ja maar ik had het dus over alleen Notebook Hardware Control zonder Power4Gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
>>> A6Ja <<<

Ik heb hier soms last van de vernieuwings frequentie van het scherm/gpu. Ik denk vraag maar of hier nog meer mensen zijn die daar last van hebben. Het is niet ernstig maar soms net genoeg dat je het met het oog waar kan nemen. Misschien ligt het aan de drivers (nieuwste van asus website). Merk het vooral als ik in ms word werk. Bij de instellingen kan ik overigens alleen kiezen uit 60 Hertz.

[ Voor 13% gewijzigd door promo-1 op 28-03-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Een LCD scherm heeft in principe geen vernieuwingsfrequentie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Nokko schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:04:
Een LCD scherm heeft in principe geen vernieuwingsfrequentie...
Ja oke maar dat bedoel ik niet. De vernieuwingsfrequentie komt toch tot uiting op het LCD scherm ;). met scherm/GPU bedoel ik dan ook de combinatie. De GPU stuurd het scherm aan... En de instellingen van 60 Hertz natuurlijk onder de instellingen van de adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
W00fer schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:03:
[...]

Marteltor :o Nu schiet me wat te binnen.

Hoe had jij je laptop ingesteld staan op DAT moment toen hij zo doodstil was ?

Dit moet ik weten:

Gebruikte software: NHC/Power4gear/RmClock + instellingen daarvan.
Eventuele videokaart downgeclocked ?
Voltages
Cpu speeds

Dit is dus op netstroom.
onderhand al gereboot, maar voor zover weet stond hij op de settings die ik altijd gebruik:
-netstroom
-notebook hardware control, dynamic switching, bij 800 mhz (6x multiplier) 0.700 volt
-videokaart: powerplay enabled en op max battery, bij NHC alleen "enable ati powerplay" aangevinkt
-voltage van video heb ik niks aan veranderd; cpu was (geloof ik) 800mhz, helaas vergeten te checken of er toen ook echt 0.700 volt op stond.

Het is heel raar; ik heb het nog nooit gehad en had niks aan de settings veranderd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 11-09 15:39

Pubbert

random gestoord

Kan iemand ff de waardes van zijn AC Adapter posten? :) Heb hem vergeten mee te nemen naar mijn werk, en dan ga ik ff naar de Mediamarkt, en haal ik zo'n Universele, maar moet ik wel weten waarop ik deze in moet stellen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Kijk eens onderop uw laptop! Daar kun je zien dat er 19V -- 3.42A op staat.

:: Sorry..

[ Voor 13% gewijzigd door Ghanso op 29-03-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
promo-1 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:30:
[...]

Ja oke maar dat bedoel ik niet. De vernieuwingsfrequentie komt toch tot uiting op het LCD scherm ;). met scherm/GPU bedoel ik dan ook de combinatie. De GPU stuurd het scherm aan... En de instellingen van 60 Hertz natuurlijk onder de instellingen van de adapter
Ik begrijp je vast niet helemaal, maar hoe kun je last hebben van een scherm dat zonder vernieuwingsfrequentie werkt.. (wat merk je dus vooral tijdens ms word)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Op de adapter van m'n A6Va staat als output: 19 V / 3.42 A (en dus niet 10 V)

[ Voor 19% gewijzigd door gday op 29-03-2006 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
gday schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:39:
Op de adapter van m'n A6Va staat als output: 19 V / 3.42 A (en dus niet 10 V)
Hier hetzelfde 19 V/ 3.42A, dus ik denk dat die 10V een leesfout is geweest. Het zou zonde zijn als je een verkeerde koopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
19 volt is inderdaad de juiste, maar ik denk toch dat ze alleen maar verstelbare verkopen :) (ik heb zelf via ebay een adaptor gekocht voor in de auto, instelbaar van 14 tot 20 volt. Bij 19 volt levert ie 3.5 amp, dus net genoeg :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je probleemloos met een laptop (de A6V serie) gaan rondlopen ?

Regelmatig verplaats je je even zonder de laptop uit te zetten, even overleggen, wisselen van werkplek, etc.
Nu heb ik recent van iemand vernomen dat dit nogal schadelijk zou kunnen zijn waneer de laptop nog aan staat.

Is dit werkelijk een probleem voor b.v. de hd of overige componenten ?
Zo ja, maakt het dan verschil als het verplaatsen plaats vind in standby / suspend mode (geen schijf activiteit) ?

Volgens mij valt het wel mee, bijna iedereen doet het toch wel eens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Als dat niet zou mogen zou ik hem direct retourneren.
Je moet er natuurlijk niet mee gaan zwaaien ofzo, maar die componenten zijn heus(en moeten ook) wel beschermd zijn tegen beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 19:37:
Kun je probleemloos met een laptop (de A6V serie) gaan rondlopen ?

Regelmatig verplaats je je even zonder de laptop uit te zetten, even overleggen, wisselen van werkplek, etc.
Nu heb ik recent van iemand vernomen dat dit nogal schadelijk zou kunnen zijn waneer de laptop nog aan staat.

Is dit werkelijk een probleem voor b.v. de hd of overige componenten ?
Zo ja, maakt het dan verschil als het verplaatsen plaats vind in standby / suspend mode (geen schijf activiteit) ?

Volgens mij valt het wel mee, bijna iedereen doet het toch wel eens ?
Ik gooi hem altijd op stand-by, zodat de harddisk stil staat
En gooi hem dan in mijn samsonite laptop tas en ga ermee naar een ander lokaal.

Tja kweet eigenlijk niet beter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik denk dat het geen kwaad kan, maar in het geval je hem laat vallen terwijl de hd actief is zal dit een heel stukkie schadelijker zijn dan wanneer dat niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de drivers cd-rom kwijt van mijn a6va. Ik heb alle drivers van asus.com af gehaalt maar audio en cam werken niet kan iemand mij een image maken van de orginele cd met drivers. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 15:48

TMC

promo-1 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:30:
[...]

Wat is er mis met 60 Hz bij een LCD scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
ik heb een probleem met mijn a6k de batterij wil maar 96% vol :S
verder wil hij echt niet vol en zal dus ook nooit de indicatie geven meer aan de voorkant
dat ie vol zit.
heeft iemand hier ook wel is problemen mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
TMC schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:04:
[...]
Wat is er mis met 60 Hz bij een LCD scherm?
Vind ik nogal weinig maarja... Ben zelf een 19" crt Diamondback gewend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met LCD,zie je het niet kniperen met 60HZ,dat is wel met CRT het geval,dat is het verschil,tis een heel ander concept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:41:
met LCD,zie je het niet kniperen met 60HZ,dat is wel met CRT het geval,dat is het verschil,tis een heel ander concept
Ja oke volgens de instellingen zou die op 60Hz draaien maar meestal heb ik er geen last van maar zoals ik al zei als ik bijvoorbeeld in MS WORD werk dan zie je af en toe toch dat het beeld knippert.

Maarja zal wel aan mijn ogen liggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

duncanvdlinden schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:26:
ik heb een probleem met mijn a6k de batterij wil maar 96% vol :S
verder wil hij echt niet vol en zal dus ook nooit de indicatie geven meer aan de voorkant
dat ie vol zit.
heeft iemand hier ook wel is problemen mee gehad?
Ik heb dit probleem gelukkig niet, maar het zou wellicht kunnen helpen als je de accu gaat calibreren in de BIOS. Ik lees echter soms ook dat bij sommigen de kwaliteit van de accu door zo'n calibratie alleen maar slechter is geworden, dus ik waag me er zelf voorlopig niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
iemand enig idee welke dvd+r of dvd-r het beste gebruikt kan worden met de zuigende TSSTcorp brander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
marteltor schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 17:11:
iemand enig idee welke dvd+r of dvd-r het beste gebruikt kan worden met de zuigende TSSTcorp brander?
Ik gebruik zelf Memorex CD-r's, Intenso DVD-r's en Emtec CD-RW en dat brandt tot op heden allemaal foutloos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
doen ze het ook in andere spelers en dergelijke?!
Want als ik een arita dvd-r brand op 4 speed, dan kan de brander hem zelf niet eens lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Ford
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-02-2022
Valt het probleem met de brander niet met nieuwe firmware te verhelpen??

M6Va: P-M 750, 1024MB, 80GB 5400rpm, X700 128MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
moet er wel een nieuwe zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
marteltor schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 17:24:
doen ze het ook in andere spelers en dergelijke?!
Want als ik een arita dvd-r brand op 4 speed, dan kan de brander hem zelf niet eens lezen!
Ja, ik heb een Sony CD-RW en die kan ze lezen (alleen de cd's natuurlijk). En beneden een Panasonic DVD-speler...die leest ze ook prima. Daarnaast kan ik alles wat ik heb gebrand ook weer in de TSST zelf lezen :)

Met dit programma: http://www.samsungodd.com...FWvercheck/WININQUIRY.exe

kun je checken welke firmwareversie je hebt. Ik heb zelf TI94

[ Voor 15% gewijzigd door objectief2 op 01-04-2006 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 15:48

TMC

W00fer schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:59:
[...]

Vind ik nogal weinig maarja... Ben zelf een 19" crt Diamondback gewend...
Sorry maar dat maakt echt niks uit. :o
promo-1 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:10:
[...]

Ja oke volgens de instellingen zou die op 60Hz draaien maar meestal heb ik er geen last van maar zoals ik al zei als ik bijvoorbeeld in MS WORD werk dan zie je af en toe toch dat het beeld knippert.

Maarja zal wel aan mijn ogen liggen :?
Denk het ook ja, een LCD ververst namelijk niet, het 'controleert' alleen maar 60 keer per seconde of er een andere kleur aangenomen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
objectief2 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 23:26:
[...]

Ja, ik heb een Sony CD-RW en die kan ze lezen (alleen de cd's natuurlijk). En beneden een Panasonic DVD-speler...die leest ze ook prima. Daarnaast kan ik alles wat ik heb gebrand ook weer in de TSST zelf lezen :)

Met dit programma: http://www.samsungodd.com...FWvercheck/WININQUIRY.exe

kun je checken welke firmwareversie je hebt. Ik heb zelf TI94
ja ik heb ook TI94 (kun je ook in windows zelf checken overigens),
maar bijvoorbeeld een film die ik een dag ervoor brand op 4 speed (arita dvd-r) kan ik de dag erna vrijwel niet meer afspelen. Schokken en daarna stopt ie helemaal...
misschien mn brander maar eens rma'en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
TMC schreef op zondag 02 april 2006 @ 00:53:
[...]
Sorry maar dat maakt echt niks uit. :o
[...]
Denk het ook ja, een LCD ververst namelijk niet, het 'controleert' alleen maar 60 keer per seconde of er een andere kleur aangenomen moet worden.
Misschien moet dan maar voortaan niet meer 6 uur achtermekaar op een laptop bezig zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxicunderGroov
mehhh..zojuist me eerste blauwe scherm gekregen met me a6ja....

uptime 46 uur.
was aan het leechen, par'en en had 2 browsers open.
Fout verwees naar het geheugen van iets, had nie echt de kans om het goed te lezen, auto reboot :/
Ik draai overgens continue op netstroom /max peformance. Ding wordt wel warm hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja dat is inderdaaad wel een probleem van de a6ja,de warmte,heb je er een 4200 rmp schijf in zitten of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Hmm.. ik had dit al [rml]Letatcest in "[ Ervaringen] Asus M6 N, Ne, R & V - Deel..."[/rml] gepost, maar hier dan nogmaals (had dit topic over het hoofd gezien, zag hem ineens langskomen en is hier een stuk logischer)
Zo, een paar weken geleden mijn eerste laptopje gekocht, een Asus A6VA Z92. Helaas toch een paar probleempjes mee.

Wat heb ik eerst gedaan?
- WinXP home eraf gegooid, partities verwijderd, WinXP prof. SP2 geinstalleerd. Lekker schoon systeem en de handige/nodige Asus dingen geinstalleerd.
- Nieuwste Ati Mobile Driver geinstalleerd (geen officiele Asus Ati driver dus)
- Extra 1.00 GB bankje erbij (dus 2 GB)

Leuk, primalima denk je dan. De problemen:
- Hybernation --> soms doet ie het wel, meestal geeft ie als error message dat er te weinig system resources zijn. Heel irritant. Overigens, uiteraard MemTest gerund, want ja, het mag dan Corsair geheugen zijn... je weet maar nooit, maar geen fouten.
- De VGA-out geeft een niet zo heel strak beeld op mijn Iiyama 511 monitor op 1600×1200 (ik heb nog niet geprobeerd met het verwijderen van de laatste drivers om dan de officiele drivers weer te installeren) Wel zit er een miniem verschil in de kabel die ik er voor gebruik, maar toch te weinig om prettig beeld te geven.

Het ergste wat er eigenlijk gebeurde: ik had hem gisteravond op Super Performance via Power4Gear gezet (want ja... BF 2 doet het beter op de laptop dan op mijn 'oude' lieve computertje) en dat niet terug gezet naar High Performance.
In de SP stand stond echter de screensaver nog met Hybernation ingesteld (niet aangepast nog omdat ik normaal niet op SP werk) en ik kom thuis, heeft ie dus een foutmelding gegeven en is op een soort van halve Stand By gegaan, fans ook uit! Gevolg: processor 100 (!) graden! en HD iets van 60. Niet heel prettig.

Goed, dat is het even. Zijn er meer mensen met problemen hiermee, of is Power4Gear eigenlijk een beetje brak en kan ik beter het inteldownvolt topic even lezen (hij clockt de boel prima naar beneden namelijk)
Leuk toch, jezelf quoten.

Notebook Hardware Control al wel gevonden, nog niet geprobeerd.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxicunderGroov
Ja ik heb een 4200 rpm schijf (tot mijn verbasing want ik heb nog een e-mail van de verkoper waarin staat dat het systeem met 5400rpm schijf geleverd wordt.) en die zal net als de rest wel rond de 55-60 graden worden.

Ik heb tot nu toe alleen de Asus software gebruikt, PowerGear.
Maar op een 1 of andere manier geeft dat programma mij het gevoel dat software ontwikkeling/ondersteuning momenteel op een laag pitje staat. Aan de andere kant is het simpel, en het werkt.

Ik heb ook Notebook Hardware Controle geprobeerd.
Versie 1.10 beta2 gaf na de instalatie bij het opstarten van het programma een zwart scherm, enkele seconden daarna een reboot. Tijdens de uninstall precies het zelfde.
Heb de maker van het programma gemailed en die stuurde me een 1.10 beta03 versie van het programma en die werkt wel. (Weet niet of die al is vrij gegeven, kan hem uploaden voor de liefhebber)
Alleen als ik het programma (nhc) op max performance zet clockt tie hem maximaal naar 1.00ghz. Terwijl het een Core Duo T2300 (1.67ghz) betreft.

/edit, typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

beta03 is op 1 april gereleased

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Toch eens de officiele asus meegeleverde videodrivers geinstalleerd en ik heb het gevoel dat het beeld wat strakker is op mijn 22" monitor. Echter, nog steeds niet strak genoeg!
Het beeld lijkt iets beter (qua 'scherpte') op 75 Hz, maar dat accepteer ik eigenlijk niet, want ik het het gevoel alsof het beeld me dan tegemoet trilt (noem me verwend, maar ik wil niet onder de 85 Hz, groot beeld, hoofdpijn, dingen, je kent het wel)

Zijn er meer mensen met problemen hiermee? of gebruikt iedereen het apparaatje louter als laptop en ben ik de enige die hiermee zijn 'normale' systeem eigenlijk volledig vervangt... (behalve dan in HD-space en HD-speed), want ja.. thuis is het dan toch erg prettig om je gamepjes te spelen op een normale monitor met idem tobo en muis.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxicunderGroov schreef op woensdag 05 april 2006 @ 16:46:
Ja ik heb een 4200 rpm schijf (tot mijn verbasing want ik heb nog een e-mail van de verkoper waarin staat dat het systeem met 5400rpm schijf geleverd wordt.) en die zal net als de rest wel rond de 55-60 graden worden.

Ik heb tot nu toe alleen de Asus software gebruikt, PowerGear.
Maar op een 1 of andere manier geeft dat programma mij het gevoel dat software ontwikkeling/ondersteuning momenteel op een laag pitje staat. Aan de andere kant is het simpel, en het werkt.

Ik heb ook Notebook Hardware Controle geprobeerd.
Versie 1.10 beta2 gaf na de instalatie bij het opstarten van het programma een zwart scherm, enkele seconden daarna een reboot. Tijdens de uninstall precies het zelfde.
Heb de maker van het programma gemailed en die stuurde me een 1.10 beta03 versie van het programma en die werkt wel. (Weet niet of die al is vrij gegeven, kan hem uploaden voor de liefhebber)
Alleen als ik het programma (nhc) op max performance zet clockt tie hem maximaal naar 1.00ghz. Terwijl het een Core Duo T2300 (1.67ghz) betreft.

/edit, typo
Aha ik heb precies hetzelfde probleem gehad,ze zeiden bij mij ook dat ie met een 5400 rpm schijf geleverd zou worden(ik heb er specifiek om gevraagt,en zei hebben bevestigt via email dat er een 5400 rpm schijf standaard in zat),dus mooi niet inderdaad.
Die van mij komt alleen bij een ander bedrijf vandaan,als die van jjou

Ik heb 5400 rpm schijf erin gekregen,gratis.

Ik zou ermee terug gaan,en ee n5400 rpm schijf eisen

Ik heb die van mij nog niet terug,maar het schijnt dat ie met een andere HDD als die 4200 rpm schijf,minder warm word.

Ik kan dit helaas nog niet bevestigen,maar als ik mijn Laptop weer is,zal ik mijn ervaringen wel posten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 21:54
Mijn hele toetsenbord (de ingebouwde dus) zit vol met vuil. Wat is de beste manier om het toetsenbord schoon te maken? Kan ik gewoon de toetsen eraf halen en later weer terug erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
w4s4 cr4ft schreef op donderdag 06 april 2006 @ 10:45:
Mijn hele toetsenbord (de ingebouwde dus) zit vol met vuil. Wat is de beste manier om het toetsenbord schoon te maken? Kan ik gewoon de toetsen eraf halen en later weer terug erop zetten?
Gewoon een stofzuiger erop met zo'n mondstukje waar van die haren aan zitten en dan op volle kracht zuigen ;)

Ik zou die toetsten iig fijn laten zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en eventueel met wattenstaafjes het diep liggende vuil,verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
promo-1 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:06:
[...]

Ik zou die toetsten iig fijn laten zitten
Je kunt inderdaad beter van die toetsen zelf afblijven. Ze zitten met een bepaalde constructie vast en na demontage heb je grote kans dat er of iets afbreekt, of dat je ze er nooit meer opkrijgt.

Je toetsenbord op de kop houden, of evt later met een 'zachte' compressor vanaf de zijkant uitblazen helpt mss ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand me vertellen als het nu eig mogelijk is om de versie 10 driver van intel wireless met atk0100 te laten werken op een A6Va. Ik download dus die nieuwste drivers van de ftpserver van asus maar blijf die foutmelding krijgen
thanks in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxicunderGroov
objectief2 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:37:
[...]

Je kunt inderdaad beter van die toetsen zelf afblijven. Ze zitten met een bepaalde constructie vast en na demontage heb je grote kans dat er of iets afbreekt, of dat je ze er nooit meer opkrijgt.

Je toetsenbord op de kop houden, of evt later met een 'zachte' compressor vanaf de zijkant uitblazen helpt mss ook :)
Idd, en eventueel zoals hierboven al stond, wattestaafje met een klein beetje alcohol doet ook wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxicunderGroov
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 10:05:
[...]

Aha ik heb precies hetzelfde probleem gehad,ze zeiden bij mij ook dat ie met een 5400 rpm schijf geleverd zou worden(ik heb er specifiek om gevraagt,en zei hebben bevestigt via email dat er een 5400 rpm schijf standaard in zat),dus mooi niet inderdaad.
Die van mij komt alleen bij een ander bedrijf vandaan,als die van jjou

Ik heb 5400 rpm schijf erin gekregen,gratis.

Ik zou ermee terug gaan,en ee n5400 rpm schijf eisen

Ik heb die van mij nog niet terug,maar het schijnt dat ie met een andere HDD als die 4200 rpm schijf,minder warm word.

Ik kan dit helaas nog niet bevestigen,maar als ik mijn Laptop weer is,zal ik mijn ervaringen wel posten.
Ik ga er denk ik inderdaad mee terug, de e-mails waarin mijn vraag wordt bevestigd heb ik bewaard gelukkig.
Lees idd meer verhalen dat die standaard 4200rpm schijven heel erg warm worden.
En zins de vga en cpu met een enkele fan gekoeld wordt ken dat vast nie de airflow ten goede doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha dat is gunstig dat je de emails bewaard hebt,zo heb je in ieder geval bewijs en ik ga er vanuit dat ze je een dan wel een 5400 rpm schijf leveren.

En die 4200 rpm schijf word inderdaad super heet,bij mij was ie idle ongeveer 55 c en als ik b.v ging gamen wel 60 c.Moet je dan maar eens aan de onderkant voelen tijdens het gamen,hoe warm ie dan word,echt niet normaal.

Ik krijg trouwens een nieuwe laptop,omdat ie grafische fouten gaf. :) Word dus gelukkig vervangen,niet gerepareerd

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu mijn andere a6ja met 5400 rmp schijf(is niet standaard,maar ze haaden me het belooft,een 5400rpm schijf)

Alleen dit is waarschijnlijk een andere versie,want in deze laptop zit 1 reepje 1024 mb geheugen ,terwijl mijn vorige 2x 512 mb bevatte.Nu werkt ie dus maar op single channel,helaas(word aangeven)

Zal het veel verschil uitmaken,als ik er een reepje van 1024 mb ,erbij in laat zetten?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2006 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Dat hangt er uiteraard ook een beetje vanaf hoe je het gebruikt, hoewel 2gb intern altijd leuk lijkt.

Vraagje trouwens :
Wat denken jullie dat ik nu nog kan vragen voor mijn A6Va, aangeschaft in oktober 2005, uitgerust met een 60gb 7200rpm schijf (7K60) en 2x512 geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral gamen,dat is wat ik het meest ermee doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds september 2005 een A6Va, waar ik nooit problemen mee heb gehad, tot en paar weken geleden. Toen reageerde opeens mijn touchpad, en ook de muisknoppen, niet. In eerste instantie dacht ik dat het kwam door de logitech drivers van mijn mx310, maar ook na het verwijderen van die drivers en het opnieuw installeren van de synaptics drivers reageerde de touchpad niet. Tot op een gegeven moment een paar dagen later hij het weer gewoon deed.

Maar deze week kwam het probleem terug, waardoor ik weer mijn touchpad niet kan gebruiken. Het lijkt op een los contact lijkt me, maar ik kan nergens iets over dit probleem vinden en ik vraag me af of iemand dit al eens heeft gehad, en wat ik er mee moet... opsturen?

in ieder geval bedankt!
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.