[Ervaringen] Asus A6 serie deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.512 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb mijn bios ook geflasht van versie 204 van vorig jaar december naar versie 207, het probleem is idd opgelost. Het ziet er beter uit. Tnx voor de tip promo-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Ook net versie 204->207 erop gezet, tot nu toe nog geen problemen ermee ervaren. Niet schrikken als je daarna de laptop weer aanzet, er is namelijk een opstartgeluidje in de bios bijgekomen. Best wel grappig. Gelukkig is het wel weer uit te schakelen.

Ik gebruik nu al een dag of 3 mijn nieuwe a6ja en hij bevalt tot nu toe erg goed. Ondanks dat het scherm lijkt alsof het heel erg reflecteert, heb je d'r eigenlijk geen last van. Een nadeel bij het installeren is alleen het _grote_ aantal drivers wat je moet installeren, dat is echt uitzonderlijk veel. Ik weet niet hoe dat bij andere laptops zit, maar je bent wel even bezig met het installeren daarvan.

[ Voor 7% gewijzigd door Klovan op 11-03-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Heeft iemand ooit geprobeerd om de accu van de A6VA te calibreren via de BIOS? Zo ja, wat voor resultaat leverde dat op?

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb het gedaan en ik raad het af als het niet nodig is. Het is alleen om te zorgen dat Windows weer een goede resterende tijd kan uitlezen. Hij laat de accu gewoon leeglopen = zwakker maken van de accu. Toen ik klaar was met de calibratie, was het slijtage niveau (wear level) ineens 5% omhoog gegaan. Nooit meer voor mij.

"Geluk" gehad dat die accu niet goed wilde opladen, heb nu een nieuwe in zeer goede conditie (2% wear, ipv 10% die m'n oude gecalibreerde had).

[ Voor 22% gewijzigd door Frietsaus op 11-03-2006 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 21:42
gday schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 23:08:
Heeft iemand ooit geprobeerd om de accu van de A6VA te calibreren via de BIOS? Zo ja, wat voor resultaat leverde dat op?
Hier juist goede resultaten met een a6va. Ik kan je wel als tip meegeven om de accu van te voren nog even flink te gebruiken. Ik ging van 13% wear terug naar 8%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Nokko schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 23:18:
Ik heb het gedaan en ik raad het af als het niet nodig is. Het is alleen om te zorgen dat Windows weer een goede resterende tijd kan uitlezen. Hij laat de accu gewoon leeglopen = zwakker maken van de accu. Toen ik klaar was met de calibratie, was het slijtage niveau (wear level) ineens 5% omhoog gegaan. Nooit meer voor mij.

"Geluk" gehad dat die accu niet goed wilde opladen, heb nu een nieuwe in zeer goede conditie (2% wear, ipv 10% die m'n oude gecalibreerde had).
Volgens mij is het volledig laten leeglopen van een Li-ion accu niet goed. Natuurlijk is dat niet altijd te vermijden. Op zo'n moment voer je dan eigenlijk (impliciet) al zo'n calibratie uit. Ik zou in ieder geval nooit zelf (expliciet) een calibratie uitvoeren; het enige (theoretische) voordeel is inderdaad dat Windows de resterende tijd juist weergeeft. Daarnaast is het dus aan te raden om niet te wachten met laden totdat de accu (vrijwel) leeg is, maar juist tussentijds (bijvoorbeeld op 50%) bij te laden.

Vreemde dingen dan, die wear (slijtage) levels. Met een calibratie wordt er opeens slijtage ongedaan gemaakt? Of is de werkelijke slijtage onveranderd (of juist verslechterd), maar wordt de wear nu anders/beter gedetecteerd? Een +5% wear is natuurlijk ook vreemd. Okee, Li-ion accu's vinden een complete discharge niet leuk, maar om daarop nou met +5% te reageren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb uiteindelijk toch ook maar mijn Acertje Aspire 2001 vervangen door de Asus A6jA.
Ik heb wel de Fujitsu HD vervangen door een Hitachi 7200 t/pm HD, daarmee word de A6JA wel een snelheidsmonster.
Wat me verbaasde is dat de Fujitsu HD (4200 t/pm) veel warmer word dan de veel snellere Hitachi.
Ik heb even COD2 en SplinterCell (Chaos Theory) erop gespeeld, met alle opties aan, maar op mijn schoot word de A6JA nauwelijks echt warm. Valt me reuze mee dus.
Waar ik nog wel ff tegenaan loop is wanneer ik de klep sluit gaat ie op standby maar gaat bij opening niet automatisch aan. Daarvoor moet ik eerst een toets indrukken.
De Acer slaat direct aan bij het openen van de klep, zonder extra software. Is wel een erg praktisch feature. Is zoiets ook mogelijk met de Asus of werkt dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Aangezien ik mijn accu altijd rond de 30% weer oplaad, en soms als het echt moet tegen de 15%, blijft mijn accu in goede staat en blijft de chip goede gegevens geven.

Dat wear levels veranderen komt omdat de calibratie tool in het begin de sensor als eerst calibreert en daarna de accu laat leeglopen en vervolgens de tijd meet.

Btw, die 2% bij mij komt trouwens omdat Asus voor het afleveren even een calibratie heeft gedaan, jammer, anders was 'ie waarschijnlijk wear level 0% geweest.

Beetje zuinig zijn op de accu, die heeft immers 'maar' een jaar garantie.

[ Voor 27% gewijzigd door Frietsaus op 12-03-2006 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ja,dan verbruik je maar de helft van de energie die erin zit,dat is eigenlijk net zo zonde van de accu,

Je kunt ehm wel wat verder leegtrekken tot iets van 10%,als ie maar niet helemaal leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Gelukkig heb ik em niet zo vaak nodig op de accu. ;)

Heeft iemand trouwens ook last van het probleem dat als je de webcam opent, maakt niet uit met welk programma, dat de CPU load ineens oploopt naar 100%? Ik heb daar nu last van. Werkte mijn laptop eindelijk eens goed gaat het weer mis... Zodra ik de voeding terugheb van Asus zal ik Windows wel weer opnieuw installeren, echt ik moet dat ding zowat elke dag opnieuw installeren om kleine problemen te verhelpen, als dit zo doorgaat, gaat er weer een telefoontje richting Asus/LT4U.nl, ik mag nou toch wel eens een nieuwe laptop zien dacht ik zo... *zucht*

[ Voor 85% gewijzigd door Frietsaus op 12-03-2006 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een trotse eigenaar van de a6ja :)

Gisteren heb ik de laptop na een avondje testen opnieuw geinstalleerd, mooi al die onzin eraf. Ik heb alles drivers goed geinstalleerd en geprobeerd niet al die onzin software programma's mee te installeren voor bijvoorbeeld bluetooth, wlan, geluidskaart, etc. Hou t lekker standaard bij windows :)

Maar nu zit ik helaas met 1 probleem, mn mic werkt niet! Heeft iemand de mic aan de praat gekregen zonder het gebruik van de programma's die je meegeleverd krijgt? HD audio ofzo heet dat dacht ik?

Heb al van alles geprobeerd maar krijg de mic maar niet aan de praat :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:56
Bij mij is de mic. ook niet echt gevoelig.
Tenminste, ik neem aan dat hij dusdanig staat afgesteld dat als je achter de laptop zit mensen je zouden moeten kunnen horen, en dat is bij mij dus absoluut niet het geval.
Beetje jammer, maar ik gebruik hem verder toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 21:42
Eddos schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:07:
Bij mij is de mic. ook niet echt gevoelig.
Tenminste, ik neem aan dat hij dusdanig staat afgesteld dat als je achter de laptop zit mensen je zouden moeten kunnen horen, en dat is bij mij dus absoluut niet het geval.
Beetje jammer, maar ik gebruik hem verder toch niet.
even microphone boost aanvinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Geprobeerd (uiteraard), helpt niet.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt idd niet :( Iemand anders een idee?

Die speakers zijn trouwens niet veel soeps... jammer!

Ik merk trouwens wel dat de hd die er standaard inzit (4200rpm) laaaaaaaaaaaaangzaam is! Ik heb in mijn desktop een raid config zitten, dus het verschil is duidelijk aanwezig :S. Ik kan beter DVDtjes gaan branden om data over te zetten want dat gaat toch stukken sneller :P

Hoe schakel je trouwens met de sneltoetsen de bluetooth uit? Wireless en bluetooth zit volgens mij beide achter F2 :S

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:10:

Voor een laptop heeft m'n A6Vm een behoorlijk geluid vind ik ....

Wat die microfoon betreft, het is me nog niet helemaal duidelijk, maar onder windows lijkt hij alleen te werken als je hem selecteert.
Dus met de realtek utillity dat knopje selecteren naast de optie waar je de mic-boost kunt aanroepen.
Anders word er vanaf een andere audio-input opgenomen, zoals cd-rom / line-in etc.
Wel jammer misschien, maar het zal wel samenhangen met het feit dat het geen volwardige geluidskaart is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:10:

Ik merk trouwens wel dat de hd die er standaard inzit (4200rpm) laaaaaaaaaaaaangzaam is! Ik heb in mijn desktop een raid config zitten, dus het verschil is duidelijk aanwezig :S. Ik kan beter DVDtjes gaan branden om data over te zetten want dat gaat toch stukken sneller :P

Hoe schakel je trouwens met de sneltoetsen de bluetooth uit? Wireless en bluetooth zit volgens mij beide achter F2 :S
Correct, dan moet je alleen nog een toolje downloaden en installeren om dat aan te sturen.. Tooltje heet Wireless console, hierna kan je met Fn+F2 swicthen tussen BT+WIFI aan, WIFI alleen aan, BT alleen aan óf beide uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Klovan op 13-03-2006 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
is die windows usb 2 bug nu al verholpen? Dat zou de accu duur nogal ten goede kunnen komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Rechtermuisknop klikken op je wireless tooltje in je system tray (naast de klok) en dan klikken op disable bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
marteltor schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:58:
is die windows usb 2 bug nu al verholpen? Dat zou de accu duur nogal ten goede kunnen komen!
Voor zover ik weet is die niet verholpen.
Ben ook wel benieuwd naar in hoeverre dit uitmaakt bij mijn A6Va.
3 uur batterijduur zou wel fijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik denk niet dat je veel batterijduur zult winnen, want het ging over wanneer er een USB-apparaat aangesloten was in idle toestand. Als je je laptop gebruikt, zit ie niet in die toestand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 01:00:
Ik denk niet dat je veel batterijduur zult winnen, want het ging over wanneer er een USB-apparaat aangesloten was in idle toestand. Als je je laptop gebruikt, zit ie niet in die toestand. :)
Dacht van wel...ingebouwde webcam is namelijk ook een usb aparaat he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Yup, en ik gebruik ook vrij vaak een usb stick als ik draadloos werk.
Dus theoretisch zou het uit moeten maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 06:56:
[...]

Je kan dit invoeren bij start, uitvoeren: reg add HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\USB /v EndIdlepointSupport /t REG_DWORD /d 1
Als hij vraagt om iets te overschrijven, druk dan Y.

De ingebouwde webcam is geen USB 2.0 maar een USB 1.0 die gebruikt niet zoveel stroom en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Raar, mijn webcam staat aangegeven als "USB2.0 1.3M Web Cam" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 04:38
Nokko schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 14:22:
Raar, mijn webcam staat aangegeven als "USB2.0 1.3M Web Cam" ;)
Yep. dat staat bij de mijne ook, maar hij werkt gewoon niet lekker bij mijn.

Is er iemand die daar mischien een oplossing voor heeft of niet ? het beeld stotterd zeg maar 1 plaatje per 5 seconden ofzo, dus stotteren is mischien nog iets te positief uit gedrukt :+

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
1 Plaatje per 5 seconden? Dat is niet goed... Hij werkt hier opzich wel ok maar de kleuren zijn butt-ugly en als er te weinig licht is gaat hij wat slomer, maar niet zo sloom. :P

Ik zou er een RMA voor aanvragen, tenminste als je de laptop een weekje kan missen. Windows/Drivers heb je al opnieuw geinstalleerd neem ik aan?

[ Voor 11% gewijzigd door Frietsaus op 14-03-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
nou die oplossing die ze gaven werkt niet hoor!
ik heb met perfmon gekeken, maar de C2 value staat altijd op 100%!
C3 altijd op 0, C1 af en toe een piek (dus bijv bij laden van website)

[ Voor 26% gewijzigd door marteltor op 14-03-2006 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 06:56:
[...]

Dacht van niet... die ingebouwde webcam is inderdaad een USB-apparaat, maar om van die langere accu-tijd te profiteren moet je laptop IDLE zijn... het probleem was namelijk dat hij alleen teveel energie zou gebruiken als je hem niet gebruikt, omdat ie dan niet ver genoeg terugschakelt door die bug met USB-apparaten... maar welke malloot laat nou z'n laptop gedurende een lange tijd zonder adapter idlen?

Het lijkt me dat jij hoopt (zoals ik ook toen ik het las) dat je er langer mee kunt werken... maar je kunt er dus in principe alleen langer mee IDLEn. :)

He, maar als ik het verkeerd heb, hoor ik dat graag hoor.. want ik zou natuurlijk ook een langere accutijd willen!

[ Voor 21% gewijzigd door gday op 14-03-2006 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ja maar ik neem aan dat jouw pc ook niet constant staat te primen...
als ik bijvoorbeeld iets download dan is de cpu toch echt voor 98% idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een laptop waar ook een beetje fatsoenlijk op te gamen is (niet echt fanatiek, gewoon af en toe een potje knallen) en ik vroeg mij af of dit goed te doen is op de A6JA. Is dit goed mogelijk op deze laptop? En is een upgrade naar een 5400rpm harde schijf dan een vereiste of kan je wel met de 4200rpm schijf af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:25:
Ik ben op zoek naar een laptop waar ook een beetje fatsoenlijk op te gamen is (niet echt fanatiek, gewoon af en toe een potje knallen) en ik vroeg mij af of dit goed te doen is op de A6JA. Is dit goed mogelijk op deze laptop? En is een upgrade naar een 5400rpm harde schijf dan een vereiste of kan je wel met de 4200rpm schijf af?
Battlefield 2 werkte hier met de allerhoogste instellingen gewoon goed. Dus ik neem aan dat de rest van de games dan ook gewoon gaat werken. Battlefield is IMHO één van de zwaarste spellen van dit moment (2GB geheugen is wel aan te raden bij Battlefield 2). En je kan altijd nog de harde schijf upgraden, indien dit wel nodig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:25:
Er zijn meerdere versies van de a6ja,de 1 heeft een 4200rpm schijf,de ander een 5400 rpm schijf.Ik zou wel dus de versie nemen met een 5400 rpm schijf.

Ik heb de mijne ondertussen ook besteld,nu maar afwachten wanneer ie er is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

marteltor schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:04:
ja maar ik neem aan dat jouw pc ook niet constant staat te primen...
als ik bijvoorbeeld iets download dan is de cpu toch echt voor 98% idle.
Nja, ik loop meestal niet weg van de laptop als ik hem op accu laat lopen, of ik nou aan het downloaden ben of niet. :)

In dat geval zou mijn laptop dus sowieso nooit lager dan C2 gaan, dus zou ik er niks mee opschieten. Maar goed, ik hoop echt dat ik ernaast zit, want ik zit geregeld lang in de trein. :) Maar ik heb er niet zoveel aan als ik een half uurtje langer kan tekstverwerken, want als ik in de trein zit ben ik meestal aan het programmeren of een film aan het kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door gday op 14-03-2006 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 22:08:
[...]

Er zijn meerdere versies van de a6ja,de 1 heeft een 4200rpm schijf,de ander een 5400 rpm schijf.Ik zou wel dus de versie nemen met een 5400 rpm schijf.

Ik heb de mijne ondertussen ook besteld,nu maar afwachten wanneer ie er is. :)
Volgens de site van Laptops4u heeft de versie met 5400rpm 2 latjes ipv 1 latje. Dat was voor mij een obstakel en als die versie ook een fujitsi schijf heeft, dan toch liever niet. Nogal lawaaierig (wordt ook bevestigd door reviews) en niet erg snel.

Ik ga binnenkort mijn 4200rpm schijf ook vervangen door iets snellers en stiller, want sommige 5400rpm schijven zijn stiller dan deze :X
Extra geheugen is ook bestelt, tijdens gamen neemt die X1600 256mb van mijn systeemgeheugen in en dan heb ik maar 768mb over voor windows en het spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Ik heb vandaag een 7K100 besteld voor mijn A6Va, en die hoop ik vrijdag binnen te hebben:)
De 4200rpm schijf begon echt op mijn zenuwen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddos schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:35:
Ik heb vandaag een 7K100 besteld voor mijn A6Va, en die hoop ik vrijdag binnen te hebben:)
De 4200rpm schijf begon echt op mijn zenuwen te werken.
Die 7k100 is echt een stuk sneller. Heb zelf ook die 4200 vervangen (zit nu in een usb-behuizing voor backup e.d.). Echte aanrader! Eigenlijk schandalig dat ze er nog zo'n 4200 schijf in durven zetten. Voor energieverbruik hoef je het niet meer te laten zo'n 7200 beest. Wel ietsie meer lawaai, maar zeker niet hinderlijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:34:
[...]

Die 7k100 is echt een stuk sneller. Heb zelf ook die 4200 vervangen (zit nu in een usb-behuizing voor backup e.d.). Echte aanrader! Eigenlijk schandalig dat ze er nog zo'n 4200 schijf in durven zetten. Voor energieverbruik hoef je het niet meer te laten zo'n 7200 beest. Wel ietsie meer lawaai, maar zeker niet hinderlijk voor mij.
Waar heb je die USB-Behuizing gekocht? en staat deze ergens in de pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
er staan er zoveel te koop!
met een laptop schijfje kun je ook kiezen voor een ding wat alleen op de usb stroom werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Ik heb nu al een alu behuizing voor 2,5 inch schijven, alleen deze is lichtelijk "cheap-ass".

Deze heb ik bij 1to0 besteld, staat ook in de pricewatch.

Linkje:
https://www.1to0.nl/productinfo.php?id=813&cat=9

Omdat ik natuurlijk wel wil dat mijn 80gb goed beschermd blijft denk ik er dus aan om een andere behuizing te kopen, iemand hier tips?
Heb ook al wat door Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen gebladerd, maar dat zijn voornamelijk ervaringen over 3,5inch schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Eddos schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 09:37:
Ik heb nu al een alu behuizing voor 2,5 inch schijven, alleen deze is lichtelijk "cheap-ass".

Deze heb ik bij 1to0 besteld, staat ook in de pricewatch.

Linkje:
https://www.1to0.nl/productinfo.php?id=813&cat=9

Omdat ik natuurlijk wel wil dat mijn 80gb goed beschermd blijft denk ik er dus aan om een andere behuizing te kopen, iemand hier tips?
Heb ook al wat door Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen gebladerd, maar dat zijn voornamelijk ervaringen over 3,5inch schijven.
Heb nog ff gezocht en ben deze tegengekomen, hij is wel een stuk duurder maar of dat ie ook veel steviger is kan ik niet zeggen
http://www.4launch.nl/4la....php&center=shop/home.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Als ik op die link klik kom ik gewoon uit op de 4launch website, ik denk niet dat dat je bedoeling was ;)
Heb jij verder nog iets op het oog dan wat betreft een behuizing?
De volgende leek mij ook wel geschikt:

http://www.sallandautomat...fault.php?pid=12268&ref=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

promo-1 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:54:
[...]

Waar heb je die USB-Behuizing gekocht? en staat deze ergens in de pricewatch?
http://www.zercom.nl/index.php?p=35&f=1&a=3220
Is daar nu alleen slecht leverbaar.... (heb het hele zwikkie al sinds eind oktober). Zit een 2e USB kabel bij waar alleen de voeding van wordt gebruikt, maar de hoofdkabel is op mijn A6 gewoon voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Eddos schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:11:
Als ik op die link klik kom ik gewoon uit op de 4launch website, ik denk niet dat dat je bedoeling was ;)
Heb jij verder nog iets op het oog dan wat betreft een behuizing?
De volgende leek mij ook wel geschikt:

http://www.sallandautomat...fault.php?pid=12268&ref=2
Herinner me net idd dat 4launch geen directe links accepteerd. maar iig onder webshop

Merk: geen voorkeur
Hoofdcategorie: Harddisks
Subcategorie: Accessoires

en dan alle behuizingen voor 2,5 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb woensdag ook mijn A6Va in ontvangst mogen nemen. Ik had toen nog geen tijd om de boel uit te pakken, ben er nu mee bezig. Eerste wat mij opviel was de bende stickers rond het touchpad, die van Asus heb ik eraf geript, niet iedereen hoeft precies te weten wat er allemaal voor hardware inzit :/ Stickertjes van Centrino enzo zijn wel mooi. Verder is het Color Shine scherm erg wennen, maar het ziet er allemaal wel mooi helder uit. Wilde gelijk even een DVD'tje afspelen, maar helaas geen DVD software staat erop :| Ach ik regel zelf wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Het staat er niet op, maar er zit wel een software pakketje bij waar dacht ik een dvd player bijzit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de A6JA nu zon dikke week in mijn bezit, en het is echt een hele fijne laptop. Ik heb de laptop opnieuw geinstalleerd en alles draait perfect. 2 kleine dingetjes:

Soms als ik de laptop aanzet duurt het 1/2/3 minuten voordat windows compleet is geladen. Ik heb de netwerk iconen in de systemtray staan, en die komen pas na een aantal minuten tevoorschijn. Ook kan ik dan niet in deze computer komen, ik krijg gewoon een wit scherm te zien. Ik zou niet weten waar het aan ligt, het gebeurd niet altijd. Misschien heeft het een klein beetje te maken met hoe ik mijn laptop afsluit!?

2e probleem:
Mn dvdbrander leest geen dvd rw's gebrand door een andere computer :( Beetje matig dit! Mn hd is natuurlijk te langzaam om alles zo over te zetten, dus ik dacht slim te zijn door rw's te gebruiken, valt toch tegen... matig!

misschien een firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyVH
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik heb ook een A6JA en heb deze week de HD vervangen door een Seagate 7200 HD, je merkt wel degelijk een verschil.

Heb dus windows XP volledig terug moeten installeren en heb alle drivers/utils van de Asus site gehaald. Ik heb echter nog een probleempje: Ik heb geen OSD (Onscreen Display) niet meer en niet alle "Fn" toetsen werken meer zoals wireless on/off.

Er zijn al blijkbaar meer mensen die hier een A6JA opnieuw geinstalleerd hebben. Dus weet iemand waar ik die tooltjes kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Haal van de driver CD/site de ATK0100 utility. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Frietsaus op 18-03-2006 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyVH
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-10-2023
Oops, inderdaad

Ik had alleen de driver geinstalleerd via "Stuurprogramma's bijwerken" dus niet de setup uitgevoerd. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
WesleyVH schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 11:10:
Heb dus windows XP volledig terug moeten installeren en heb alle drivers/utils van de Asus site gehaald. Ik heb echter nog een probleempje: Ik heb geen OSD (Onscreen Display) niet meer en niet alle "Fn" toetsen werken meer zoals wireless on/off.

Er zijn al blijkbaar meer mensen die hier een A6JA opnieuw geinstalleerd hebben. Dus weet iemand waar ik die tooltjes kan downloaden?
[rml]Klovan in "[ Ervaringen] Asus A6 serie deel 5"[/rml]
Even mezelf quoten, Wireless console heb je ook nodig om een OSD te krijgen om te switchen tussen wifi/bluetooth.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/99a14e0d1632d5c3ef5bb2fffd97f983/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxicunderGroov
  • Laatst online: 04-09 00:33
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 10:39:
Heb je de A6JA nu zon dikke week in mijn bezit, en het is echt een hele fijne laptop. Ik heb de laptop opnieuw geinstalleerd en alles draait perfect. 2 kleine dingetjes:

Soms als ik de laptop aanzet duurt het 1/2/3 minuten voordat windows compleet is geladen. Ik heb de netwerk iconen in de systemtray staan, en die komen pas na een aantal minuten tevoorschijn. Ook kan ik dan niet in deze computer komen, ik krijg gewoon een wit scherm te zien. Ik zou niet weten waar het aan ligt, het gebeurd niet altijd. Misschien heeft het een klein beetje te maken met hoe ik mijn laptop afsluit!?

2e probleem:
Mn dvdbrander leest geen dvd rw's gebrand door een andere computer :( Beetje matig dit! Mn hd is natuurlijk te langzaam om alles zo over te zetten, dus ik dacht slim te zijn door rw's te gebruiken, valt toch tegen... matig!

misschien een firmware update?
Ik gebruik zelf ook de Asus A6ja, zo'n 3 weken nu.
Die lange windows laat tijd had ik in het begin ook, ik denk dat het te maken heeft met de volgorde waarin de div. mee geleverde programma's geinstalleerd worden.
De fix voor mij was een volledige nieuwe installatie met eigen xp home cd (kun je meegeleverde home license gebruiken) incl. SP1. Na de XP install eerst de VGA drivers van de asus cd installeren, daarna rest van de software, en op het laatst framework naar 1.1 updaten (of 2.0)
Dat .net framework is de boosdoener denk ik hehe.

su6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Asmodai, kijk ook heel goed naar welke processen je allemaal laat opstarten. Onnodige/conflicterende processen kunnen je laptop behoorlijk vertragen.

Komen er fouten in het logboek naar voren die hiermee te maken zouden kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo,ik heb mijn a6ja nu ook,maar heb nog een paar probleempjes,met de nieuwste drivers van Asus,krijg ik Artifacts in b.v Halflife2 en ook met ATI tool(dat programma gebruik ik alleen om te scannen op artifacts,niet om te OCen).

Maar het de nieuwste ATI tool en Omega drivers is het verdwenen,heb ik nu toch een probleem met de vga,of ligt het nu an de drivers?

Verder word ie wel erg heet hoor,vooral de hd word bloedje heet,lijkt me niet bevordelijk voor de levensduur ;(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxicunderGroov
http://www.chillpill.nl/laptopspecs.htm

Uitgebreide specs voor de liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha die van jou word ook al zo heet,mobo temp 54 graden ongeveer,cpu idle rond de 60,hd rond de 52 c bij mij.Vind dat echt niet normaal meer.

Ik durf er bijna niet me te gamen(en dat was wel een reden dat ik ehm gehaald heb),in verband met die hoge temps,als je aan de onderkant va nde laptop voelt,is ie ook erg warm.Heeft er
Iemand ervaring met cooling systemen,voor onder de laptop?

Wat betreft het trage opstarten,daar heb ik ook last van(met de orginele install),instaleren gaat ook niet snel.Nu denk ik dat het software matig is.Norton is nou ook niet bepaald bevordelijk voor de snelheid van het apparaat.

Nu moet ik wel bekennen dat ik een 74 gb Raptop gewend ben,in mijn Desktop pc.De HD in de A6ja is natuurlijk veel trager...zeer merkbaar zelfs

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Het is mij opgevallen dat mijn cpu vcore ofwel 1.04 ofwel 1.4v is, terwijl ik gevonden had dat de cpu normaal op zijn traagste snelheid op 0.762v en op hoogste snelheid 1.3v moet draaien.
Dat vind ik eigenlijk wel eigenaardig, ik wou dan manueel de cpu undervolten, maar notebook hardware control werkt niet en cpu rightmark utility ofzoiets ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Klovan schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 12:14:
[...]

[rml]Klovan in "[ Ervaringen] Asus A6 serie deel 5"[/rml]
Even mezelf quoten, Wireless console heb je ook nodig om een OSD te krijgen om te switchen tussen wifi/bluetooth.
[afbeelding]
Ik heb wel Wireless console geinstalleerd, maar ik heb die icoontjes nog nooit eerder gezien, hoe kom je daar aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Eddos schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 14:15:
[...]

Ik heb wel Wireless console geinstalleerd, maar ik heb die icoontjes nog nooit eerder gezien, hoe kom je daar aan :?
Heb je het programma 'wcourier.exe' opgestart? Dan moet er rechtsonderin de taakbalk een icoontje verschijnen hiervan. Het gaat om het blauwe linkse icoontje
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7e44612f1a5019167862d308f81979e2/full.png
Bij 'Disable UI' moet geen vinkje staan, dan krijg je dat venster te zien waarin je kunt schakelen (via Fn+F2) tussen de verschillende opties.

Voor mensen die zich afvragen welke opstartprocessen redelijk noodzakelijk zijn voor het functioneren de sneltoetsen/hardware van de A6ja:
code:
1
2
3
4
5
6
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Snelkoppeling naar eigenschappenvenster voor High Definition Audio] HDAShCut.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HControl] C:\WINDOWS\ATK0100\HControl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Power_Gear] C:\Program Files\ASUS\Power4 Gear\BatteryLife.exe 1
O4 - HKLM\..\Run: [Wireless Console 2] C:\Program Files\Wireless Console 2\wcourier.exe

Met deze programma's kan ik gewoon gebruik maken van alle sneltoetsen. Bluetooth mist in dit rijtje, maar kan altijd nog handmatig worden opgestart.

[ Voor 42% gewijzigd door Klovan op 18-03-2006 14:44 . Reden: Onderste alinea toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klovan schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 12:49:
Asmodai, kijk ook heel goed naar welke processen je allemaal laat opstarten. Onnodige/conflicterende processen kunnen je laptop behoorlijk vertragen.

Komen er fouten in het logboek naar voren die hiermee te maken zouden kunnen hebben?
Ik heb alle onnodige processen uitgeschakeld, en zelfs wat services, maar nog heel af en toe duurt het een tijdje voordat hij compleet is opgestart. Misschien is het framework updaten een oplossing, ik zal het even proberen.

Verder merk ik ook vandaag weer dat mijn laptop heel erg warm wordt. Ik heb voor de grap even gekeken waar de meeste warmte vandaan komt, en dat is volgens mij de hd. Baal toch wel van :( Mijn vorige laptop werd ook heel warm, en die is op een gegeven moment zo warm geworden dat het moederbord begon te flippen en nu af en toe spontaan uitvalt. Ik ben natuurlijk ook dom geweest om gewoon door te gaan met gamen :P, maar toch.

Misschien is het aanschaffen van een nieuwe hd die minder warm wordt wel een oplossing. Hitachi misschien, die heb ik ook in mijn desktop zitten, blijven lekker koel.

Weet iemand hoe ik de temps van mn hd en cpu kan meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 14:42:
[...]

Ik heb alle onnodige processen uitgeschakeld, en zelfs wat services, maar nog heel af en toe duurt het een tijdje voordat hij compleet is opgestart. Misschien is het framework updaten een oplossing, ik zal het even proberen.

Verder merk ik ook vandaag weer dat mijn laptop heel erg warm wordt. Ik heb voor de grap even gekeken waar de meeste warmte vandaan komt, en dat is volgens mij de hd. Baal toch wel van :( Mijn vorige laptop werd ook heel warm, en die is op een gegeven moment zo warm geworden dat het moederbord begon te flippen en nu af en toe spontaan uitvalt. Ik ben natuurlijk ook dom geweest om gewoon door te gaan met gamen :P, maar toch.

Misschien is het aanschaffen van een nieuwe hd die minder warm wordt wel een oplossing. Hitachi misschien, die heb ik ook in mijn desktop zitten, blijven lekker koel.

Weet iemand hoe ik de temps van mn hd en cpu kan meten?
De laptop/hdd wordt inderdaad vrij warm met gamen, al hoewel ik nog geen vastlopers of iets dergelijks heb gehad bij een warme laptop.

De tempraturen kan je meten met bijvoorbeeld speedfan, maar een ander makkelijk (doch buggy) programma Notebook Hardware Control

Mijn harde schijf is op dit moment 53 graden, tijdens het flink downloaden verschillende bestanden.

[ Voor 5% gewijzigd door Klovan op 18-03-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt,

wat mij trouwens ook opvalt, ik hoor de laptop nooit geluid maken! Hij is altijd heel erg stil, ook als de laptop te warm aan het worden is. Ik zou denken dat de ventilatoren even op volle toeren moeten draaien maar dat gebeurd gewoon niet. Ik zie ook in de bios geen opties om dit in te stellen.

Zou toch wel mogelijk moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 14:54:
Bedankt,

wat mij trouwens ook opvalt, ik hoor de laptop nooit geluid maken! Hij is altijd heel erg stil, ook als de laptop te warm aan het worden is. Ik zou denken dat de ventilatoren even op volle toeren moeten draaien maar dat gebeurd gewoon niet. Ik zie ook in de bios geen opties om dit in te stellen.

Zou toch wel mogelijk moeten zijn?
Je moet denk ik eens goed luisteren want als ik aan het gamen ben en hij wordt heet gaat de fan echt wel draaien maar volgens mij is deze zo stil dat die amper boven het geluid van de HD uitkomt, dit is ook door verschillende reviews bevestigd. Ik moet zeggen dat ik wel ervaar dat hij redelijk warm word als je veel aan het doen bent maar je moet ook rekening houden dat dit niet de langzaamste notebook is qua specs. die acers of msi met een mobile AMD 64 CPU, volgens mij de turion worden helemaal bloedheet. Ik weet dat het hier meestal om de HD gaat maar toch. En mijn advies is zet dat ding gewoon op een tafel zodat de warmte er iig aan de onderkant weg kan i.p.v. dat alles weggeblazen moet worden met de fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Klovan schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 14:30:
[...]

Heb je het programma 'wcourier.exe' opgestart? Dan moet er rechtsonderin de taakbalk een icoontje verschijnen hiervan. Het gaat om het blauwe linkse icoontje
[afbeelding]
Bij 'Disable UI' moet geen vinkje staan, dan krijg je dat venster te zien waarin je kunt schakelen (via Fn+F2) tussen de verschillende opties.

Voor mensen die zich afvragen welke opstartprocessen redelijk noodzakelijk zijn voor het functioneren de sneltoetsen/hardware van de A6ja:
code:
1
2
3
4
5
6
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Snelkoppeling naar eigenschappenvenster voor High Definition Audio] HDAShCut.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HControl] C:\WINDOWS\ATK0100\HControl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Power_Gear] C:\Program Files\ASUS\Power4 Gear\BatteryLife.exe 1
O4 - HKLM\..\Run: [Wireless Console 2] C:\Program Files\Wireless Console 2\wcourier.exe

Met deze programma's kan ik gewoon gebruik maken van alle sneltoetsen. Bluetooth mist in dit rijtje, maar kan altijd nog handmatig worden opgestart.
Ik bedoelde meer de iconen die in jou vorige post stonden, ik zie normaal bij het gebruik van functie toetsen wel iconen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Eddos schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 16:26:
[...]

Ik bedoelde meer de iconen die in jou vorige post stonden, ik zie normaal bij het gebruik van functie toetsen wel iconen ;)
Die icoontjes krijg ik dus met datzelfde programma, misschien dat je nog gebruik maakt van een oudere versie ofzo? Ik gebruik nu nu v 2.0.2.

Jij ziet zeker alleen deze voorbij komen?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d690b0d391f13749eba63e4b4ddecd71/full.png

[ Voor 15% gewijzigd door Klovan op 18-03-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om een langere accuduur uit een
a6u/a6k te krijgen?

Ik blijf momenteel steken op 2:48 minuten en heb al van alles geprobeerd:
-nieuwste nvidia drivers staan erop met onderklok instellingen (zelf gemodificeerd).
-verschil getest tussen de energieschema's van asus en die in windows zitten
-onodige hardware uitgeschakeld
-verder zijn alle drivers ook wel up to date
-batterij gecalibreerd, maar dit heeft alleen negatief uitgepakt

Cpu-z geeft wel netjes aan dat als hij op 800mhz draaid (van de Turion MT30 = 1600mhz) dat het voltage ook omlaag gaat.

hebben mensen nog meer tips om hem op of over de 3 uur te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Scherm brightness, verder underclocken, harde schijven uit laten schakelen na bijv 2-3 minuten zonder activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas wordt onder linux de NVIDIA Go 7300 nog steeds niet officieel ondersteund door nvidia. Dat moet niet te lang duren, want ik ben de hardwarematige opengl zo langzamerhand toch wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:32:
Helaas wordt onder linux de NVIDIA Go 7300 nog steeds niet officieel ondersteund door nvidia. Dat moet niet te lang duren, want ik ben de hardwarematige opengl zo langzamerhand toch wel nodig.
Zelfde hier met de ATI Mobility Radeon X1600 maar ik heb hier verder geen haast bij maar het zou fijn zijn als de kaartfabrikanten eens wat sneller zijn met het ondersteunen van hun eigen hardware..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik mijn a6ja j RMA stuur,in verband met de hoge temperaturen,vga problemen(artifacts,ook helaas dus met omega drivers).En het feit,dat ik een 4200 rpm erin heb gekregen,ben ik achter gekomen,iok zou dus de versie krijgen met 5400 rpm schijf.

Maar het belangrijkste is dus dat de vga niet gooed is,en de koge temperaturen,ik wou er in de zomer buiten mee gaan gamen b.v,maar dat ding word nu al zo heet,dat het mij niet verstandig lijkt,om ehm daarvoor te gebruiken.
Ik ga kijken of ik ehm kan ruilen voor een ander type,merk,in ieder geval

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Asus A6va deed het perfect toen ik hem voor het eerst opstartte. Uiteraard was ik weer zo eigenwijs om een nieuwe versie van de Intel Wireless software te installeren, die had ik gedownload van de Intel site. Maar nu doet mijn Hcontrol.exe het niet meer, deze geeft een foutmelding bij het opstarten. Dat is het programma voor de Fn toets dacht ik. Klopt het dat ik alleen maar drivers van de Asus website kan installeren? En wat is dan de beste volgorde van dit rijtje:

-Asus Wireless Console
-ATK0100 ACPI UTILITY
-Intel WLAN Driver and Application

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:51:
Mijn Asus A6va deed het perfect toen ik hem voor het eerst opstartte. Uiteraard was ik weer zo eigenwijs om een nieuwe versie van de Intel Wireless software te installeren, die had ik gedownload van de Intel site. Maar nu doet mijn Hcontrol.exe het niet meer, deze geeft een foutmelding bij het opstarten. Dat is het programma voor de Fn toets dacht ik. Klopt het dat ik alleen maar drivers van de Asus website kan installeren? En wat is dan de beste volgorde van dit rijtje:

-Asus Wireless Console
-ATK0100 ACPI UTILITY
-Intel WLAN Driver and Application
Je kunt trouwens ook de drivers vanaf de CD pakken, maar aangezien die doorgaans verouderd zijn, kan je beter de nieuwe downloaden vanaf de Asus-site.

[1]Intel WLAN Driver and Application
[2]ATK0100 ACPI UTILITY
[3]Asus Wireless Console

In die volgorde zou het wel moeten lukken. Kijk ook goed naar welke processen je automatisch laat opstarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, maar hoezo moet ik die Intel application niet installeren? Vind dat juist een handig programma om de Wireless setup te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mycom ASUS Type Z92Va-Q064H notebook € 1099,-

740/1024mb DDR2 533/ X700 128m/ 80 gb @ 4200

http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=108821&productType=1

Dit is een aanbieding bij mycom op dit moment.

Asus is wel goed, maar alleen de chipset intel alviso.

Wat houdt dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 16:24:
Okee, maar hoezo moet ik die Intel application niet installeren? Vind dat juist een handig programma om de Wireless setup te doen.
Ja, ikzelf hou niet zo van die tooltjes opzich. Maar ok die van Intel is opzich nog wel te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Ik heb een Logitech V270 besteld. Leuk muisje dacht ik, voor gebruik met de ingebouwde Bluetooth. Geen uitstekende USB sticks, en de prijs valt ook mee. Nu heb ik ehm nog niet binnen, maar dacht ik even alvast de drivers te installeren. En tot mijn verbazing krijg ik de melding dat hij mijn bluetooth stack niet understeund.

Op de Logitech site staat niets, tenzij je verder kijkt en uiteindleijk op de US website komt. En daar staat inderdaad in de kleine letters: Required Stack: Broadcom/Widcomm Bluetooth BTW 1.4.2.21 or above.

Fijn dat het niet even duidelijker word aangegeven....
:/

Iemand toevallig een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Die stack installeren... ik heb hem hier aan de praat, maar volgens mij is het niet volledig legaal, en het is ook een hoop gekloot moet ik zeggen.

Maar, het is dus wel mogelijk! Je zult hem sowieso allereerst via duistere wegen moeten bemachtigen. Ik heb hier versie 4.0.1.2101 draaien.

[ Voor 25% gewijzigd door gday op 20-03-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook verhalen gehoord dat hoewel het installeren van de muis niet lukt, de muis wel gewoon werkt met de Asus bluetooth drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb inmiddels geprobeerd een nieuwe Intel PROset Wireless driver (van www.intel.com) te installeren in de goede volgorde, maar het werkt nog steeds niet. Krijg weer foutmelding van HControl.exe bij het opstarten van windows.
Op zich niet erg, maar dan werkt m'n onscreen display niet meer :'(
Als ik dan weer de Intel software van de meegeleverde cd installeer, dan werkt de boel wel weer, maar met die oude versie kan ik niet draadloos verbinden hier op school.
Heeft iemand ervaring met het installeren van nieuwe versies van de Intel PROset, gedownload van de Intel site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Is een bekend probleem, ATK0100 (waar Hcontrol bijhoort) kan niet overweg met de nieuwe manier van Intel's WiFi software. Ik weet niet of er inmiddels al een nieuwe versie uit is van ATK0100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 15:39

Pubbert

random gestoord

duncanvdlinden schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 17:49:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om een langere accuduur uit een
a6u/a6k te krijgen?

Ik blijf momenteel steken op 2:48 minuten en heb al van alles geprobeerd:
-nieuwste nvidia drivers staan erop met onderklok instellingen (zelf gemodificeerd).
-verschil getest tussen de energieschema's van asus en die in windows zitten
-onodige hardware uitgeschakeld
-verder zijn alle drivers ook wel up to date
-batterij gecalibreerd, maar dit heeft alleen negatief uitgepakt

Cpu-z geeft wel netjes aan dat als hij op 800mhz draaid (van de Turion MT30 = 1600mhz) dat het voltage ook omlaag gaat.

hebben mensen nog meer tips om hem op of over de 3 uur te krijgen?
Centrino Hardware Control!

Ondervolten dus, kan tot op een half uur schelen, eigenlijk helemaal veilig.

Centrino ondervolt topic!

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Nokko schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:17:
Is een bekend probleem, ATK0100 (waar Hcontrol bijhoort) kan niet overweg met de nieuwe manier van Intel's WiFi software. Ik weet niet of er inmiddels al een nieuwe versie uit is van ATK0100?
Kan je helaas niet helpen, ik heb hetzelfde probleem met m'n M6va. Elders in het forum wordt gezegd dat Asus niet snel is met updates en brakke software levert. Jouw probleem lijkt een bevestiging hiervan. Zelf heb ik de 'laatste' ATK0100 drivers geprobeerd (van support.asus.com), en dat helpt ook geen zier. Zolang je je wireless kaart op 'disable' zet in de de device manager werkt alles (behalve Wifi :(). Zodra je je 2915 kaart aanzet zegt hcontrol.exe krak. Ik heb nog niet de moeite genomen om hiervoor bij Asus te klagen (nog uitgezocht waar je dan moet klagen, want het is een software probleem). Mogelijk is deze info nuttig (ik heb het zelf nog niet geprobeerd): http://power4gear.bk-kicks.com/p4g.htm

[ Voor 8% gewijzigd door kdekker op 21-03-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
kdekker schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:20:
[...]

Kan je helaas niet helpen, ik heb hetzelfde probleem met m'n M6va. Elders in het forum wordt gezegd dat Asus niet snel is met updates en brakke software levert. Jouw probleem lijkt een bevestiging hiervan. Zelf heb ik de 'laatste' ATK0100 drivers geprobeerd (van support.asus.com), en dat helpt ook geen zier. Zolang je je wireless kaart op 'disable' zet in de de device manager werkt alles (behalve Wifi :(). Zodra je je 2915 kaart aanzet zegt hcontrol.exe krak. Ik heb nog niet de moeite genomen om hiervoor bij Asus te klagen (nog uitgezocht waar je dan moet klagen, want het is een software probleem). Mogelijk is deze info nuttig (ik heb het zelf nog niet geprobeerd): http://power4gear.bk-kicks.com/p4g.htm
ik gebruik zelf de 9.0.3.0. generic bla blabla drivers. Met de 10.x.x.x. heb ik ook hetzelfde probleem gehad, de sneltoesten deden het niet meer, maar aangezien de 10.x.x.x.x gewoon de 9.0.3.0 driver gebruikt maakt het ook niet echt uit. Het verschil zat in de control panelsoftware versie of zo die werkt dus blijkbaar niet echt lekker met Hconrol ATK0100.

http://www.intel.com/support/wireless/wlan/sb/cs-010623.htm

Dus ikzelf heb geen problemen met Hcontrol en de intel drivers, gebrui zelfs de modded atk0100 drivers voor mijn mediaknoppen.

Succes.

[ Voor 4% gewijzigd door FongWan op 21-03-2006 17:16 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GVD!

ben ik rustig aan het typen, valt ineens de cursortoets (beneden) van het toetsenbord! Terug op het toetsenbord klikken werkt niet, hij mis een kleine stukje plastic wat dit mogelijk maakt.

Ik zit nu dus met een missende toest op mijn toetsenbord :S Heel irritant!

Ik heb meteen de winkel opgebeld waar ik het apparaat heb aangeschaft (laptops4u), en zij verwijzen mij weer door naar asus... Ben benieuwd... Hoop niet dat ik m voor n toetsje 2 weken kwijt ben ofzo :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Naar mijn ervaring heb je je laptop binnen een week weer terug.

[ Voor 9% gewijzigd door Frietsaus op 21-03-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
In principe heb je het recht om je te wenden tot laptops4u en kunnen zij je niet afschepen door te zeggen dat je maar rechtsstreeks contact op moet nemen met Asus. Aan de andere kant, je bent waarschijnlijk wel sneller als je rechtsstreeks de garantieaanspraak via Asus laat verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Even melden dat de V270 Muis prima werkt op de Widcomm stack. Overigens had ik helemaal geen problemen bij het installeren van de stack. Alles ging lekker soepel.

Even wat tweaken aan de instellingen en dan ben ik helemaal happy. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
het eerste jaar kun je inderdaad naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
De V270 werkt al tijden prima bij mij, kon hem direct pairen enzo.
Die Widdcomm stack zit dus al in de standaard Asus installatie blijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxicunderGroov
Nokko schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:17:
Yep.

http://support.asus.com/d...Language=en-us&model=A6Ja

Alle drivers op de Asus cd werken.
Inmiddels zijn voor bijna alle drivers updates verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxicunderGroov
Btw,

De laatste intel INF drivers werken gewoon.
Voor zover ik weet werken de Omega en Catalyst drivers niet. Alleen de door Asus vrij gegeven drivers.

Voor Vista zijn er wel Catalyst drivers die werken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

DeX schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 19:07:
Even melden dat de V270 Muis prima werkt op de Widcomm stack. Overigens had ik helemaal geen problemen bij het installeren van de stack. Alles ging lekker soepel.

Even wat tweaken aan de instellingen en dan ben ik helemaal happy. :P
Serieus? Ging het zonder problemen?

En heb je het ook volgens het (legale) boekje gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

gday schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 00:16:
[...]

Serieus? Ging het zonder problemen?

En heb je het ook volgens het (legale) boekje gedaan?
Ik heb versie 4.0.1.1500 geinstalleerd.
Reboot
klaar

Ik zat ook al te wachten op problemen...Maar nix :'( gewoon helemaal netjes geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar hebben jullie overigens de V270 gekocht/besteld? Er schijnen ook twee versies te zijn, een zilvere en een wat meer carbon/donkergrijze versie. Beiden zijn in ieder geval zonder dongle o.i.d., toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

DeX schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 07:48:
[...]

Ik heb versie 4.0.1.1500 geinstalleerd.
Reboot
klaar

Ik zat ook al te wachten op problemen...Maar nix :'( gewoon helemaal netjes geinstalleerd.
En ben je er ook legaal aangekomen? Ik dacht namelijk dat dat voor de Asus laptops niet mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
toxicunderGroov schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:17:
[...]

Yep.

http://support.asus.com/d...Language=en-us&model=A6Ja

Alle drivers op de Asus cd werken.
Inmiddels zijn voor bijna alle drivers updates verschenen.
Ook al met laatste intel drivers geprobeerd? Het is overigens wel mak dat die asus support site als je zoekt op hcontrol geen zoekresultaten retourneert :( Maar goed, kijken bij een recent model notebook wil dan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Je moet ook niet naar Hcontrol zoeken maar de ATK0100 drivers, Hcontrol is een onderdeel daarvan.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxicunderGroov
FongWan schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:15:
Je moet ook niet naar Hcontrol zoeken maar de ATK0100 drivers, Hcontrol is een onderdeel daarvan.
Yep, die staan gewoon op de cd, en op de site.
Als je de drivers volgens de cd installeerd laat deze dacht ik ook weten dat de 1 afhankelijk is van de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feit blijft dat de nieuwe Intel WIFI drivers niet goed samengaan met de ATK0100 utility, welke versie dan ook (heb ik geprobeerd).
Heeft iemand inmiddels al contact gehad met Asus hierover? Anders stuur ik denk ik zelf maar eens een email ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxicunderGroov
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 18:47:
Feit blijft dat de nieuwe Intel WIFI drivers niet goed samengaan met de ATK0100 utility, welke versie dan ook (heb ik geprobeerd).
Heeft iemand inmiddels al contact gehad met Asus hierover? Anders stuur ik denk ik zelf maar eens een email ;)
Heb tot nu toe nergens last van gehad en me systeem al diverse keren opnieuw geinstalleerd.
Wifi/console/bluetooth werkt prima.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.