[Ervaringen] Asus A6 serie deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.511 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
ff terug over de ATI die nog geen ondersteunende drivers heeft gereleast voor de Mobility Radeon X1600.
Ik zit namelijk net de drivers section van ATI af te speuren en vind daar tot mijn groote verbazing dat ze de Mobility Radeon X1600 al wel supporten voor Windows Vista onder de "Catalyst Beta Driver for Windows Vista Build 5270 ".

Ik vind dit eigenlijk maar een beetje rotstreek. Namelijk wel snel drivers fixen voor de ontwikkelaars van Windows Vista software waar de groote investeringen zitten maar niet ff de gewone consument dienen door ff ondersteuning te bieden onder Windows XP en dan nog te denken dat de laatste Catalyst drivers voor Win XP pas 9 februari zijn gereleased en die voor Windows Vista al op 1 februari.

Maarja misschien zit ik ook wel om niks te zeiken en zijn ze hard aan het werk om alles juist te laten werken en de laatste bekende bugs te fixen :? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

promo-1 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:07:
[...]

Waar heb je die ergens gekocht? en weet jij zo een paar niet internetwinkels waar die eastpak notebook rugtassen te koop zijn?

Heb hier nog wel een KipLing rugzak waar een speciaal laptopvak inzit maar ik ben echt op kipling uitgekeken :O
Ik weet geen internetwinkels helaas. Ik heb mijn Eastpak gekocht bij Winkelhorst Lederwaren in Arnhem (Bakkerstraat 4). De keus was daar ook niet ooooooverweldigend, maar ruim genoeg voor mij om tot een goede keus te komen. :) In de meeste tassen past geen 15,4" scherm, maar in die Eastpak pastte hij net wel. :)

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hier in Raalte,zit zo'n winkel,waar je de Eastpack notebook backpacks kan kopen.Verder,in een beetje tassen,leder speciaalzaak,lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

promo-1 schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 19:03:
ff terug over de ATI die nog geen ondersteunende drivers heeft gereleast voor de Mobility Radeon X1600.
Ik zit namelijk net de drivers section van ATI af te speuren en vind daar tot mijn groote verbazing dat ze de Mobility Radeon X1600 al wel supporten voor Windows Vista onder de "Catalyst Beta Driver for Windows Vista Build 5270 ".

Ik vind dit eigenlijk maar een beetje rotstreek. Namelijk wel snel drivers fixen voor de ontwikkelaars van Windows Vista software waar de groote investeringen zitten maar niet ff de gewone consument dienen door ff ondersteuning te bieden onder Windows XP en dan nog te denken dat de laatste Catalyst drivers voor Win XP pas 9 februari zijn gereleased en die voor Windows Vista al op 1 februari.

Maarja misschien zit ik ook wel om niks te zeiken en zijn ze hard aan het werk om alles juist te laten werken en de laatste bekende bugs te fixen :? ...
Ja daar baal ik ook van :(
De Omega drivers gebaseerd op de Catalyst 6.2 zijn overigens wel beschikbaar en werken ook op de X1600. Maar ATI zelf laat het helaas nogal afweten :/

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Canaria schreef op zondag 26 februari 2006 @ 11:29:
[...]

Ja daar baal ik ook van :(
De Omega drivers gebaseerd op de Catalyst 6.2 zijn overigens wel beschikbaar en werken ook op de X1600. Maar ATI zelf laat het helaas nogal afweten :/
Die Omega Driver is overigen de zelfde als die op de ASUS CD. Ik heb namelijk gemaild met die diegene die die omgega drivers maakt in de hoop voor ondersteuning. Hij vroeg mij toen of ik die INF file van de ASUS wilde sturen dan kon hij ondersteuning aanbrengen. Dat heb ik toen maar gedaan maar volgens mij komt het er dan op neer dat het gewoon de zelfde driver is alleen dan met Omega software eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Hoi,

Ik heb in de MediaMarkt een Asus A6B00R gekocht
Ik zag hem nie in de OP staan dus.

Is het een door MM aangepaste Asus?

Spercs:
Intel Celeron M 380 proc
15,4 "scherm
DVDR/W
60 GB HD
Camera/ingebouwde mike
1 Lan/1 Modempoort
4 x USB
Cardreader
PMCIA slot
Firewire
Koptelefoon/mike aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
en wat was de prijs?
en had hij gewoon dezelfde behuizing?

EDIT:
hier een linkje naar een buitenlandse site waar wat specificaties staan.:
http://www.a5savel.ru/items/asus/315/5469

[ Voor 102% gewijzigd door Avvd op 26-02-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
Spacejam schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:22:
en wat was de prijs?
en had hij gewoon dezelfde behuizing?

EDIT:
hier een linkje naar een buitenlandse site waar wat specificaties staan.:
http://www.a5savel.ru/items/asus/315/5469
prijs 888 euro :P

zelfde behuizing ja..

hebben ze dat ding van Rusland? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
ff gekeken met Asus infotooltje

het noemt zichzelf een A6R

op de webiste van Asus vind ik hem terug maar niet in de OP. hij kan er dus bij ;)

http://www.asus.nl/produc...l3=134&slname=A6%20Series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
dan ben je met de "gewone" A6R beter af want die is 90 euro goedkoper en volgens mij heeft die dezelfde specs.

[ Voor 5% gewijzigd door Avvd op 26-02-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
Spacejam schreef op zondag 26 februari 2006 @ 18:22:
dan ben je met de "gewone" A6R beter af want die is 90 euro goedkoper en volgens mij heeft die dezelfde specs.
jawel, maar dr was een bundel software meegeinstalleerd... zoals Nero ed

daar betaal je ook voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:14
ja je hebt helemaal gelijk!
(bij MM kun je trouwens je geld terug krijgen mocht je dat willen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
volgens mij heeft iedere laptop van de a6 serie die software meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:11
Mijn A6Va had het ook, en dat was gewoon software die er af-fabriek bij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
(dat wist ik ook, daarom ook dat ie hem kan ruilen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
marteltor schreef op maandag 27 februari 2006 @ 12:44:
(dat wist ik ook, daarom ook dat ie hem kan ruilen :P)
Dan was mijn post gewoon een bevestiging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Er zijn nieuwe Intel WLAN-drivers uit. Hopelijk lossen deze het Hcontrol.exe probleem op. Dit is de link:

http://downloadfinder.int...ldID=10112&ProductID=1784

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik kan niet meer editen. Maar na verwijdering van de oude Intel WLAN-software zorgt deze in ieder geval niet meer voor foutmeldingen wat hcontrol.exe betreft. Je krijgt wel een foutmelding als je de nieuwe software eroverheen wil zetten omdat er een nieuwere component in de vorige driverset zat. Eerst alles verwijderen en daarna pas de nieuwe set erop werkt dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Nieuwe BIOS versie online:

BIOS Ver.212AS
Fix
1.Wireless Console only can detect Bluetooth module.
2.System can’t resume from S3 and hang easily when update to BIOS 211
3.Update to BIOS 211 and then run Bootvis S3 will fail.

http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/nb/A6V/A6VA212AS.ZIP

Ik heb zoals dus eerder ook vermeld last van probleem 1, en zal morgen dan ook waarschijnlijk deze BIOS upgrade uitvoeren :)

[edit]

Heb de update reeds uitgevoerd, maar het probleem is bij mij niet gefixed helaas.
Binnenkort maar eens WLAN drivers updaten, dit leek me een mooie oplossing...

[ Voor 18% gewijzigd door Eddos op 28-02-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas een een a6k q023h gekocht bij 4launch. Nou lees ik dat de TSSTcorp CD/DVDW TS-L532A brander op z'n zachts gezegd nogal ruk is :'( . Nou lees ik hier een daar dat Firmware wel wat zou helpen maar nog niet de oplossing zou zijn.
dus mijn vraag is. Moet ik nu firmware upgraden, (heeft iemand dat hier al gedaan?)
Wat doet Asus hieraan of dien ik maar mee te leven, en wat voor media dien ik nu kiezen, voor o.a backup.Wat kan ik het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Mee leren leven, de andere brander die ze leveren schijnt ook niet geweldig te zijn.
Persoonlijk heb ik na de RMA van mijn eerste brander geen problemen meer met deze TSST, en ik brand vrij veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb zojuist mijn laptop terug gekregen, vrijwel alles werkt weer, maar één ding, de recovery CD wordt nog steeds niet gelezen, en dat kan liggen aan de, welliswaar, miliscule krasjes die erop zitten, maar goed, dat maakt me niet zo heel veel uit.

Laptops4U.nl heeft besloten mij gratis een recovery pakketje toe te sturen, en een nieuwe harde schijf, zodat ik de oude daarna kan terugsturen. Echt waar, zulke topservice heb ik nog nergens anders gezien!

[ Voor 30% gewijzigd door Frietsaus op 01-03-2006 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Draait er iemand hier RMclock op zijn/haar A6Va ?
Ik moet wat P-state transitions weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laptops4U.nl heeft besloten mij gratis een recovery pakketje toe te sturen, en een nieuwe harde schijf, zodat ik de oude daarna kan terugsturen. Echt waar, zulke topservice heb ik nog nergens anders gezien![/quote]

Ook ik keek op van hun service, ze kwamen de laptop zelf bij me thuisbrengen toen ik'm kocht.....uitzonderlijk!

Verder, ben ik een beetje vergeten hoe ik in het bios moet komen van m'n a6va...wie helpt me even? Scheelt me een hoop knoppen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Haha, zelfde hier, notabene op een zondag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:20:

Verder, ben ik een beetje vergeten hoe ik in het bios moet komen van m'n a6va...wie helpt me even? Scheelt me een hoop knoppen uitproberen.
F2 indrukken bij het opstarten. Staat ook onderaan bij het opstartscherm trouwens. Esc voor bootmenu en F2 voor BIOS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Ik kwam vandaag op de website van ATI de specificaties van de Mobility Radeon X1600 tegen en daar stond "DVI 1.0 compliant / HDMI interoperable and HDCP ready". Nu heb ik een tijdje geleden wat (tweakers) nieuws verhalen gelezen over dit onderwerp. Ik vraag me nu af of die (DRM) sleutel voor de HDCP decodering in de MR X1600 is gebakken

nieuws: 'Huidige videokaarten ondersteunen geen HD-content' <-- dit nieuws bericht vermeld eigenlijk dat geen enkele kaart van ATI of NVIDIA die (DRM) decodering sleutel in zijn chip heeft gebakken.

nieuws: ATi verwijdert 'HDCP Ready' van website <-- en dit bericht meld dat ATI op de website onder de specificaties van videokaarten de zin "DVI 1.0 compliant / HDMI interoperable and HDCP ready" weghaalt

http://www.ati.com/products/mobilityradeonx1600/specs.html <-- en hier onderaan staat die zin "DVI 1.0 compliant / HDMI interoperable and HDCP ready".

Omdat bij de specificaties van de MR X1600 deze zin (nog) niet is weg gehaald vraag ik me af of er een decodering sleutel in de ATI kaart van de ASUS A6Ja is gebakken? Na verschillende reacties op het nieuwsbericht weet ik alleen nog niet wat beter zal zijn, met of zonder...

[ Voor 12% gewijzigd door promo-1 op 02-03-2006 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Zo nieuwe schijf zit erin, even een recovery uitvoeren (die nu overigens perfect werkt, bedankt LT4U!) en dan deze schijf controleren op fouten voordat ik 'em weer volstauw met programma's etc. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddos schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 09:31:
Mee leren leven, de andere brander die ze leveren schijnt ook niet geweldig te zijn.
Persoonlijk heb ik na de RMA van mijn eerste brander geen problemen meer met deze TSST, en ik brand vrij veel..
Weet je toevallig wat ze gedaan hebben met je brander?
EN
Welk media gebruik je nu als ik vragen mag?
Het is de bedoeling dat ik er vrij veel mee ga branden dus het zou wel makkelijk zijn als ik meteen geschikte merk te pakken krijg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Mijn laptop doet het weer perfect, draait nu al een aardige tijd achter elkaar op een LAN party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 09:11:
[...]

Weet je toevallig wat ze gedaan hebben met je brander?
EN
Welk media gebruik je nu als ik vragen mag?
Het is de bedoeling dat ik er vrij veel mee ga branden dus het zou wel makkelijk zijn als ik meteen geschikte merk te pakken krijg :-)
Ik gebruik Memorex om te branden, en die werken over het algemeen prima. Ik brand vrij veel dvd's en dat gaat, als je de laptop zijn rust gunt, eigenlijk prima nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddos schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:15:
[...]

Ik gebruik Memorex om te branden, en die werken over het algemeen prima. Ik brand vrij veel dvd's en dat gaat, als je de laptop zijn rust gunt, eigenlijk prima nu.
En wat hadden ze gedaan dat hij nu beter brandt, of had je andere problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeeft iemand trouwens een 2de accu voor zijn A6Ja,en zo ja,waar heb je die gehaald.Ik wil dus misschien zo'n Laptop aanschaffen,maar wil er wel een 2de accu bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:25:
[...]

En wat hadden ze gedaan dat hij nu beter brandt, of had je andere problemen?
Ik vond persoonlijk dat hij lang deed over het opspinnen, en dat het branden een vaag kras geluid maakte. Dit was blijkbaar gewoon iets wat bij de brander hoorde, want het model dat ik terugkreeg deed precies hetzelfde.
(en nee, het was niet mijn eigen speler, want die had ik gemerkt en de RMA die ik terugkreeg had dit niet).

Nog steeds niet helemaal naar mijn zin dus, maar het schijnt dus blijkbaar niet anders te kunnen.

Wat betreft de vraag over de 2e accu(post hierboven), ik ben zelf ook aan het informeren geweest naar een 2e accu voor mijn A6Va, en die was volgens 4launch nog niet beschikbaar.

Jammer, want ik wil graag een accu erbij voor tegen de tijd dat deze het heeft begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Hoe komt het trouwens dat het overgrote gedeelte van de A6 laptops over een TSST drive beschikt, terwijl mijne, al 3x dezelfde Matshita UJ840 heeft gehad na een aantal RMA's.

Niet dat deze zo geweldig is overigens.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddos schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:17:
[...]

Wat betreft de vraag over de 2e accu(post hierboven), ik ben zelf ook aan het informeren geweest naar een 2e accu voor mijn A6Va, en die was volgens 4launch nog niet beschikbaar.

Jammer, want ik wil graag een accu erbij voor tegen de tijd dat deze het heeft begeven.
Aha ok,bedankt,jammer dat ie nog niet beschikbaar is ;(

En hoe bevalt dfe A67Ja verder eigenlijk,nog wat noemenswaardige problemen met deze Laptop?.Is het beeld van het scherm eigenlijkeen beetje goed,scherp?

En hoe voelt het appraat verder aan,qua degelijkheid,krasgevoeligheid?

Is het bereik van de Wlan een beetje goed?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Nu online
kegeltje26 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:18:
Hoi,

Ik heb in de MediaMarkt een Asus A6B00R gekocht
Ik zag hem nie in de OP staan dus.

Specs:
Intel Celeron M 380 proc
15,4 "scherm
DVDR/W
60 GB HD
Camera/ingebouwde mike
1 Lan/1 Modempoort
4 x USB
Cardreader
PMCIA slot
Firewire
Koptelefoon/mike aansluiting
Misschien kan deze nieuwe A6R er ook bij in de startpost, hij staat inmiddels wel op de asus site.

http://www.asus.nl/produc...del=665&l1=5&l2=24&l3=134

Wat zijn je eerste indrukken? maakt hij veel geluid? voelt hij stevig aan? zou je misschien een foto willen posten (online foto's zijn allemaal zo waardeloos). Heb je problemen met WLAN? (niet krijgen van dns gegevens enz). Waarom heb je hem bij MM gekocht (online is hij bijna 100 euro goedkoper pricewatch: Asus A6R-B001H (Cel 1.6Ghz; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home)) Kun je een indicatie geven van de gebruiksduur van de accu bij normaal gebruik?

Deel van mn vragen worden al beantwoord in: Asus laptop A6R-B001H onduidelijk over scherm: colorshine??

Maar een tweede gebruikerservaring is nooit weg.

Waar ik minder tevreden over ben is de ingebouwde Broadcom WLAN-adapter, die ga ik vervangen. De compatibiliteit met Acess Points is gewoon slecht. Verbinden lukt wel, maar bij veruit de meeste AP's pakt-ie de DHCP en automatische settings (DNS, Gateway) niet. Geen idee waarom, alles wat ik kon bedenken geprobeerd. Misschien kan iemand me een gouden tip geven?

Daar zit ik niet echt op te wachten..

[ Voor 48% gewijzigd door Magnolia op 05-03-2006 04:45 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels de A6Vm bijna een week in bezit en hij bevalt super !

Fijne laptop, goed scherm, lekker toetsenbord, super netwerkmogelijkheden (en wifi bereik is behoorlijk).

Helaas ben ik inmiddels wel tegen een groot nadeel aangelopen ...
Nadat ik de afgelopen week al een groot assortiment software had geinstalleerd waar ik normaal mee werk, liep ik gister tegen een probleem aan.

De HD was ingedeeld in 3 partities, een hiddenpartitie voor recovery, de windows c: partitie en een d: partitie.
Helaas ging er iets mis met mijn windowspartitie (bootloader overschreven) en dus kon windows niet meer worden gestart
Na alle mogelijke pogingen om deze te herstellen te hebben ondernomen, zonder resultaat, heb ik maar besloten om het systeem opnieuw te installeren.
Ik vermoed dat de recovery partitie de problemen veroorzaakt, deze hiddenpartitie haalt een trucje uit waardoor windows zelfstandig de boatloader niet kan herstellen.
Daarom heb ik dus besloten om alle partities te verwijderen om maar van die recovery partitie af te zijn.
Deze heeft geloof ik verder geen functie, behalve het installeren van je systeem wanneer je voor de eerste maal boot.
Het verwijderen levert ook weer 2gb extra HD ruimte op ...

Nadat de partities in orde zijn gebracht heb ik er een recovery cd ingestopt en de machine gereboot.
Nu ben ik inmiddels 2,5 uur en enkele reboots verder ... hij is nog steeds bezig ...
Ik moet zeggen dat ik niet zo gecharmeerd ben van dit recovery-cd systeem, want het duurt ontzettend lang en je bent erg beperkt t.o.v. een echte windows installatie cd.

Het is te hopen dat straks alles weer een beetje functioneerd en dat mijn belangrijke bestanden kunnen worden teruggezet ...

edit 1 ->
Inmiddels staat windows er op en komt het grote installeer en configureerwerk weer ...
De komende uren ben ik nog wel even zoet.

edit 2 ->
Bijna alles is weer up en running, maar dat heeft wel de nodige tijd en moeite gekost.
Er rest alleen nog wat installeer werk van enkele programma´s en wat configureerwerk.
Daar gaat ook nogwel de nodige tijd overheen, maar dat moet wel gaan lukken.

Gelukkig zijn de belangrijke backups van mijn bestanden goed teruggezet ... er is dus geen werk verloren gegaan :).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 15:25 . Reden: Update 2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik ben ook niet echt te spreken over de recovery cd, maar voor mij werkt het in ieder geval. Gebruik em wel altijd, omdat bij mij de installatie (iit sommige Packard Bell laptops) erg snel is, net als een verse Windows. :)

Even voor de elektro mensen: Ik was gister op een LAN, en het viel me op dat altijd als ik de stekker in het stop contact steek, er een vonk uit het ontstaat. Ik denk dat dit komt door deuken en groeven op de pennen, ik heb dit al een hele tijd maar gister was zowat de hele stekkerdoos blauw verlicht door een vonk? Kan dit kwaad? (verklaart het misschien mijn eerdere problemen?) en moet dit gefixed worden? Het hoort niet lijkt mij, vonken heb ik al sinds ik de laptop heb, maar zo'n grote? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weekkey394
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-10-2023
Weet iemand hoe de "Motorola SM56 Modem helper" applikatie uit de systemtray te verwijderen is ? Applikatie wordt meegeleverd bij een A6JA.. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
die recovery partitie kan dus gewoon verwijderd worden? (mits je die functie niet gebruikt (waarvan ik veel tweakers verdenk))

[ Voor 40% gewijzigd door marteltor op 05-03-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Je kan hem verwijderen, mocht je willen recoveren, dat kan volledig via de meegeleverde CD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Weekkey schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:22:
Weet iemand hoe de "Motorola SM56 Modem helper" applikatie uit de systemtray te verwijderen is ? Applikatie wordt meegeleverd bij een A6JA.. Bij voorbaat dank.
Verwijder de software van de modem in configuratiescherm ofzo, reboot en ga naar apparaatbeheer en stel dan in dat windows het apparaat niet meer mag gebruiken (rechtermuisknop op de modem...)
marteltor schreef op zondag 05 maart 2006 @ 15:27:
die recovery partitie kan dus gewoon verwijderd worden? (mits je die functie niet gebruikt (waarvan ik veel tweakers verdenk))
Ik heb die gewoon verwijderd en nadien mijn win xp pro geïnstalleerd, geen problemen mee gehad. Nu heb ik zelf de win xp home van asus (engelse versie wel :?) geïnstalleerd met behulp van de recovery en driver cd en het werkt goed.

Juist ook aan de hand gehad dat hcontrol.exe crashte bij opstarten na hitmanpro geïnstalleerd te hebben. Dit is al de 2e keer, eerste keer kunnen oplossen met herstelpunt, maar nu heb ik gewoon ATK0100 verwijderd, nieuwe intel wireless drivers geïnstalleerd, ATK0100 terug geïnstalleerd en het werk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pisart schreef op zondag 05 maart 2006 @ 15:41:
[...]

Verwijder de software van de modem in configuratiescherm ofzo, reboot en ga naar apparaatbeheer en stel dan in dat windows het apparaat niet meer mag gebruiken (rechtermuisknop op de modem...)

[...]

Ik heb die gewoon verwijderd en nadien mijn win xp pro geïnstalleerd, geen problemen mee gehad. Nu heb ik zelf de win xp home van asus (engelse versie wel :?) geïnstalleerd met behulp van de recovery en driver cd en het werkt goed.

Juist ook aan de hand gehad dat hcontrol.exe crashte bij opstarten na hitmanpro geïnstalleerd te hebben. Dit is al de 2e keer, eerste keer kunnen oplossen met herstelpunt, maar nu heb ik gewoon ATK0100 verwijderd, nieuwe intel wireless drivers geïnstalleerd, ATK0100 terug geïnstalleerd en het werk goed.
Hitman pro,schijnt meer kwaad te doen.als goed te doen,dus verwijderen die hap.bekijk dit maar eens:

http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=87322

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Hmm, dat valt me dus wat tegen. Ik heb het ondertussen toch al verwijderd. Nu kreeg ik juist bij een reboot weer een crash van hcontrol.exe, argh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
wel nieuwe intel wireless drivers geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Ja, het werkte en toen ik rebootte voor windows updates, kreeg ik die error. Ik heb wel geen zin om iedere keer de intel drivers te installeren en dan dit enzo. Hopelijk brengen ze maar vlug een update voor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wil iemand met een a6ja,de temps misschien posten,idle en als je b.v gegamed hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een laptop puur voor de studie/werk, geen games.
Dus vooral office,interpret, video, ook Autocad. Hoef dus niet perse 1gb geheugen of een flinke videokaart. Ben ik dan op de goede plek bij de Asus A6 serie? En heeft het voor mij voordelen om een widescreen 15.4 inch te nemen? Lijkt mij wel handig zo'n hogere resolutie.
Heb wel het liefst een Pentium M, geen celeron.

edit
Ow ja nog een vraag, wat is precies de meerwaarde van de A6 serie t.o.v. de Z92E ?
Want hetzelfde type van die laatste serie is ongeveer 100 euro goedkoper, en heeft ook een widescreen 15,4 inch

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 18:25:
wil iemand met een a6ja,de temps misschien posten,idle en als je b.v gegamed hebt?
Ik haal zo'n 58° idle (tijdens films, msn, surfen, etc..) en gamen zo'n 70°. Spijtig dat notebook hardware control deze platform nog niet ondersteunt, anders kon ik het eens undervolten dat scheelt in temp en batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms als ik hem op de batterij heb, en hij heeft even 'geslapen', begint PowerGEAR te flippen (noticable aan het random laten zien van het OCD schermpje rechtsbovenin je scherm met verschillende standen). Ligt dat aan mijn setup (softwareconflict), of komt het meer voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dat had ik vanmiddag ook, maar dan met wireless console, alsof ik FN+F3 maar ingedruk bleef houden, een restart loste het op en heb het niet weer gezien, lijkt mij brakke software, en er komen echt zowat nooit updates uit zeg...

Oja, eigenlijk niet sinds de restart, maar sinds ik daarna de nieuwe ATK0100 drivers heb geinstalleerd, volgens mij lossen deze het probleem op. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Frietsaus op 05-03-2006 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Dat heb ik ook wel eens, maar dat ligt bij mij dan aan hcontrol.exe ... die moet ik dan even killen via de task manager en dan opnieuw runnen, en dan is het weer verholpen. :) Ik gebruik Power4Gear al een tijdje niet meer, omdat het abominabele software is imho, dus P4G zal dit probleem niet veroorzaken denk ik. Ik zal ook eens kijken naar nieuwere drivers, en dan kijken of dat het probleem verhelpt.

[ Voor 40% gewijzigd door gday op 06-03-2006 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pisart schreef op zondag 05 maart 2006 @ 21:12:
[...]

Ik haal zo'n 58° idle (tijdens films, msn, surfen, etc..) en gamen zo'n 70°. Spijtig dat notebook hardware control deze platform nog niet ondersteunt, anders kon ik het eens undervolten dat scheelt in temp en batterijduur.
Pisart,bedankt :).Oef dat is wel aan de hete kant zeg,die cpu temp,hoe zit het met b.v de HD,word die dan niet een beetje erg heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnAcid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:00

OnAcid

aka 303BASS

Weet iemand hoe het nu zit met de resolutie van de A6Ja? Op de Asus site staan de volgende specs vermeld:
15.1" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA (1280*800) / WSXGA+ (1680*1050)
De webshops die de laptop momenteel leveren (en enkele reviews) vermelden alleen de "standaard 15.4 resolutie" van 1280x800 pixels.

Ik overweeg deze laptop aan te schaffen, maar een groot nadeel vind ik toch wel deze resolutie. Er zijn dan zeker nog andere (goedkopere) dualcore alternatieven zoals de Sony en de Acer. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door OnAcid op 06-03-2006 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie bij die duitse review uit de startpost (van de A6va) dat volgens hun het scherm sterk spiegeld, in hoeverre zijn de A6 bezitters het hier mee eens? :) ik kan me niet voorstellen dat het echt vervelend is, anders had ik er wel meer over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:24:
[...]

Pisart,bedankt :).Oef dat is wel aan de hete kant zeg,die cpu temp,hoe zit het met b.v de HD,word die dan niet een beetje erg heet?
Hd blijft wel redelijk "koel", rond de 50°. Ik heb gehoord dat in sommige laptops de cpu wel 90° wordt en deze mag 100° worden, dus ik denk dat het niet zo'n kwaad kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok,dat wou ik weten,bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 16:44:
Ik zie bij die duitse review uit de startpost (van de A6va) dat volgens hun het scherm sterk spiegeld, in hoeverre zijn de A6 bezitters het hier mee eens? :) ik kan me niet voorstellen dat het echt vervelend is, anders had ik er wel meer over gelezen.
Hij spiegelt totaal niet mits je in binnen zit. Buiten zie je jezelf wel zitten, maar dat is niet specifiek zo voor deze laptop en dit soort scherm. Totaal geen klachten dus. Goeie kwaliteit scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Meestal hangt mijn cpu rond de 43 graden en de HDD rond de 42 graden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even zitten mailen met een paar webshops, schijnt dat de A6vc slecht leverbaar is.
Denk dat ik dan toch maar voor de A6Va ga, deze kost maar 50 euro meer en dan heb ik gelijk een ati x700 erin. Maar waar ik nog wel even mee zit, ik doe voor mijn studie erg veel met Autocad, en ik hoorde dat je dan beter NVidia kan hebben. Is dit echt een probleem, of kan ik dan met Ati ook prima uit de voeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Nou loopt het wel een beetje door elkaar wat betreft A6JA en A6VA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
W00fer schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 14:57:
Nou loopt het wel een beetje door elkaar wat betreft A6JA en A6VA.
Ja klopt maar aangezien dit een ASUS A6 ervaring topic is hoort het wel allemaal in dit topic thuis.
Misschien moet er voor de A6Ja een apparte topic gemaakt worden of iedereen moet duidelijk in zijn post zetten waarover het gaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Gewoon voor de A6Ja een apart topic lijkt mij. Want die mensen hebben een andere processor, andere videokaart en ander geheugen. Zij hebben al dan niet problemen die de mensen met een A6Va helemaal niet (meer) hebben, en dan wordt het verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
gday schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 00:30:
Zie je wat ik bedoel ;) A6Va of A6Ja ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
A6 is A6... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 00:30:
Het lijkt me dat het niet de a6ja is is,die je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 01:36
OnAcid schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:52:
Weet iemand hoe het nu zit met de resolutie van de A6Ja? Op de Asus site staan de volgende specs vermeld:

[...]

De webshops die de laptop momenteel leveren (en enkele reviews) vermelden alleen de "standaard 15.4 resolutie" van 1280x800 pixels.

Ik overweeg deze laptop aan te schaffen, maar een groot nadeel vind ik toch wel deze resolutie. Er zijn dan zeker nog andere (goedkopere) dualcore alternatieven zoals de Sony en de Acer. ;)
Ik had zo dezelfde voorkeuren. Ik heb dus verschillende webshops gemaild waaronder Laptops4U.
Bij de M6Va hadden ze allemaal standaard SXGA+. Daarna is er een speciale Z70 serie gekomen met WSXGA+. Deze laatste serie was geimporteerd uit Duitsland.

De A6Ja en A6J worden in de Benelux alleen verkocht met een WXGA scherm. Dus geen WSXGA+ beschikbaar in deze serie. Tenzij ze speciaal worden geimporteerd wat extra kosten met zich meebrengt (zoals ook met de M6Va serie -> Z70 serie is gebeurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:32:
Heb even zitten mailen met een paar webshops, schijnt dat de A6vc slecht leverbaar is.
Denk dat ik dan toch maar voor de A6Va ga, deze kost maar 50 euro meer en dan heb ik gelijk een ati x700 erin. Maar waar ik nog wel even mee zit, ik doe voor mijn studie erg veel met Autocad, en ik hoorde dat je dan beter NVidia kan hebben. Is dit echt een probleem, of kan ik dan met Ati ook prima uit de voeten?
In eerste instantie zou ik ook een A6Vc nemen, maar die was niet meer leverbaar en zodoende ben ik voor een A6Vm gegaan. Dat is praktisch dezelfde laptop, maar met een Nvidia Go 7300 i.p.v. een Nvidia Go 6200.
Hoewel ik totaal geen expert ben op het gebied van grafische kaarten was ik er al snel achter dat nvidia de enige optie was voor mij. Dit maakte het zoeken wel lastiger, aangezien het aanbod laptops uitgerust met nvidia aanzienlijk kleiner is dan die van inter / ati.
Ten eerste i.v.m. de linux ondersteuning, maar ook de support in het algemeen (kwaliteit van de kaart / drivers). Je leest echter ook vaak dat nvidia betere OpenGL ondersteuning biedt. Ati zou meer een direcx kaart zijn en nvidia een echte opengl kaart. Voor 3d werk en cad-tekenen lijkt nvidia dan wel de beste keus, maar ik weet niet of dit voor alle modellen op gaat (waarschijnlijk wel). Een beetje zoekwerk leert je al snel dat de ati kaartjes over het algemeen worden afgeraden in de diverse grafische toepassingsgebieden, maar er zijn ook enkele ati kaarten specifiek voor proffesionele graphics zoals cad-tekenen, maar die zie je in de huidige laptops bijna niet meende ik.

Wat videokaarten betreft kan ik er op enkele punten naast zitten, want zoals gezegd ben ik geen expert op dat gebied en basseer ik me puur op de informatie die ik her en der op het net heb gelezen.
Wel kan ik je vertellen dat ik super enthausiast ben over mijn A6Vm, hij draait als een tierelier en is super stil. In eerste instantie was ik niet zo te spreken over het feit dat deze alleen met breedbeeldscherm was te leveren, maar nu ik er daadwerkelijk mee werk is het toch wel een heel fijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de A6Va besteld. Deze kostte maar 50 euro meer dan de a6vc en d'r zit dan een Ati x700 in, bovendien was deze ook beter beschikbaar. Wat betreft autoCAD, ik kan niet geloven dat dit ineens slecht draait met een Ati kaart. Ik heb ook eens wat onderzoek zitten doen, het schijnt inderdaad dat Nvidia beter is wat betreft openGL, maar dit merk je pas echt bij hele grote tekeningen/modellen.
Dat was ik toch niet echt van plan met het ding, ik werk alleen met kleine plattegronden in autocad.
Ach ik zie het wel, 't is in ieder geval een mooi ding :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 20:34:
Ik ben op zoek naar een laptop puur voor de studie/werk, geen games.
Dus vooral office,interpret, video, ook Autocad. Hoef dus niet perse 1gb geheugen of een flinke videokaart. Ben ik dan op de goede plek bij de Asus A6 serie? En heeft het voor mij voordelen om een widescreen 15.4 inch te nemen? Lijkt mij wel handig zo'n hogere resolutie.
Heb wel het liefst een Pentium M, geen celeron.

edit
Ow ja nog een vraag, wat is precies de meerwaarde van de A6 serie t.o.v. de Z92E ?
Want hetzelfde type van die laatste serie is ongeveer 100 euro goedkoper, en heeft ook een widescreen 15,4 inch
volgens mij zit het enigste verschil hem in de behuizing (minder degelijk???) en dat de webcam mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Sorry mensen, die temperaturen die ik aangaf waren inderdaad die van m'n A6Va.......... :)

Hier bij mij loopt het af en toe ook door elkaar. :{

[ Voor 3% gewijzigd door gday op 07-03-2006 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gday: NP

Ik vind het trouwens een gemiste kans,dat de Intel; Core duo heeft 64 bit instructies heeft
:'( Ik was Van plan om er in de toekomst Windows Vista op instaleren,dus ben bang dat ik nog even moet wachten op een 64bits CPU(ik weet dat er een 32 bit versie van dit OS komt,maar wil graag dan ook met alle systemen op 64 bit draaien).

Nu weet ik dat AMD ze wel heeft(Turion)maar de Laptops waar ze in gebouwt zijn,en dan bedoel ik vooral de zuinige Turion MT versie,bevalt mij niet zo.

Als iemand een voorstel of idee heeft,dan hoor ik het kgraag :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 10:08:
@Gday: NP

Ik vind het trouwens een gemiste kans,dat de Intel; Core duo heeft 64 bit instructies heeft
:'( Ik was Van plan om er in de toekomst Windows Vista op instaleren,dus ben bang dat ik nog even moet wachten op een 64bits CPU(ik weet dat er een 32 bit versie van dit OS komt,maar wil graag dan ook met alle systemen op 64 bit draaien).

Nu weet ik dat AMD ze wel heeft(Turion)maar de Laptops waar ze in gebouwt zijn,en dan bedoel ik vooral de zuinige Turion MT versie,bevalt mij niet zo.

Als iemand een voorstel of idee heeft,dan hoor ik het kgraag :)
Ik zit met hetzelfde..... maar er is hoop. Ik las dat de duo cores Turion binnenkort op de markt komen.
In Amerika is er al een Sager 9750 leverbaar
(http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2790).
Volgens mij is dat van een OMD (CLEVO) waar XXODD ook gebruik van maakt als ik naar de nieuwe XNA900K serie kijk. Heavy notebook hoor...... Alleen nog erg veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow,mooi ding inderdaad,alleen zoek toch een notebook die wat draagbaarder is.En het is geen Turion Dual core helaas(dus stroomverbruik is hoog).Maar de accu duur valt mij nog mee met zo;n systeem,nu zit er wel een 14 cell(!) accu in,maar toch.

Wel erg onhandig is het baterijvak,wat schroeven vastzit,lastig als je een 2de accu er bij wilt gebruiken.

En dan de prijs,oef,tis wel erg veel geld,dat heb ik er niet voor over :)

Maar het komt wel meer in de buurt van wat ik wil inderdaad :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De a6ja kwam ik vandaag tegen op een site en leek me zeer interessant. Ik heb echter een aantal vragen:

1.Hoe lang gaat de accu mee met normaal gebruik, office, internet, etc.
I2.Is bf2 goed te spelen ?

Hopelijk kan iemand mij hier antwoord op geven.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Niet ! want een oude A6R heeft een celeron processor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
regmaster schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 10:48:
[...]

Ik zit met hetzelfde..... maar er is hoop. Ik las dat de duo cores Turion binnenkort op de markt komen.
In Amerika is er al een Sager 9750 leverbaar
(http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2790).
Volgens mij is dat van een OMD (CLEVO) waar XXODD ook gebruik van maakt als ik naar de nieuwe XNA900K serie kijk. Heavy notebook hoor...... Alleen nog erg veel geld.
Lijkt leuk en aardig, maar heb je die 4 fans aan de onderkant gezien, en die gigantische heatsink aan de achterkant, dat ding wordt 90 graden zonder al die hulpmiddelen. Je kan hem maar beter niet gewoon op tafel zetten, want dan blokkeer je die coolers :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weinig bijzonders te melden, maar ik ben sinds kort een trotse eigenaar van a6ja.

Hij werkt perfect! Geen problemen tegengekomen.
Geen speciale plekken worden irritant heet, draadloos werkt op dit moment prima met WPA2.
De videokaart is ook krachtig genoeg, nieuwste spelen speelt ie op goeie kwaliteit.

Totaal geen klachten, er zitten veel acecoires bij en de tas in van goeie kwaliteit!

Heel blij dat ik voor de Asus ben gegaan en de Acer links heb laten liggen!
Lof aan Asus voor deze perfect werkende laptop!!!

zulke posts zie je weinig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 17:55:
Weinig bijzonders te melden, maar ik ben sinds kort een trotse eigenaar van a6ja.

Hij werkt perfect! Geen problemen tegengekomen.
Geen speciale plekken worden irritant heet, draadloos werkt op dit moment prima met WPA2.
De videokaart is ook krachtig genoeg, nieuwste spelen speelt ie op goeie kwaliteit.

Totaal geen klachten, er zitten veel acecoires bij en de tas in van goeie kwaliteit!

Heel blij dat ik voor de Asus ben gegaan en de Acer links heb laten liggen!
Lof aan Asus voor deze perfect werkende laptop!!!

zulke posts zie je weinig :p
Zo mag ik het horen, ik ben ook een trotste eigenaar van een A6Ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 17:06:
[...]

Lijkt leuk en aardig, maar heb je die 4 fans aan de onderkant gezien, en die gigantische heatsink aan de achterkant, dat ding wordt 90 graden zonder al die hulpmiddelen. Je kan hem maar beter niet gewoon op tafel zetten, want dan blokkeer je die coolers :S
Dat klopt,maar het gaat erom,dat er helaas nog te weinig AMD Turions zijn met goeie spec(goeie vga,enz,vooral van merken als Asus,Sony enz.Deze Sager zou ik ook niet willen hebben,in verband met,dat het gewoon bijna Desktop hardware is wat er in die Laptop zit en dus veel stroom en warmte ontwikkeling tot gevolg heeft.Als 1 zo'n fan toch uitvalt... heb je al een probleem,hoe minder fans er nodig zijn,hoe beter..

En dat er nog geen Intel 64 bit Core duo Mobile is,helaas.
Die A6ja is ee n zeer mooie Laptop,maar straks als er Vista is,kan je alleen de 32bit versie daarop instaleren.En dat is niet iets wat ik wil.Ik had verwacht dat die Core Duo 64 was,maar helaas.

@Retec:Gefeciteert met je aankoop,en ik wens je eer veel computerplezier mee :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ongeveer 850 euro te besteden. Ik zoek een laptop die niet meer weegt dan 3 kilo en die zich goed leent voor het kijken van dvd's. Af en toe speel ik ook een licht spelletje. Nu was na zeer lang zoeken mijn oog gevallen op de Asus A6R-B001H. Is al een paar keer genoemd, maar voor de duidelijkheid nog even de specs.

15.4"TFT WXGA
Cel M 380 1600 MHz
512MB DDRII
60GB
8xDVD+/-RW XPH
ATI Mobility Radeon X200 64 MB
Audiosysteem SoundBlaster compatible
8 Cell Li-Ion

Deze heeft echt alles wat ik wil. Net toen ik op het punt stond de knoop door te hakken, las ik hier en op andere plaatsen dat het geluid uit de laptopspeakers niet meer dan matig te noemen was. Ook met koptelefoon op zou de bas afwezig zijn. Voor mij is echter het belangrijkste dat het uit de boxen wel lekker klinkt. Kan ik er vanuit gaan dat het met boxen erbij ook niks is, of heeft iemand dit misschien zelf gehoord? Als iemand een andere oplossing weet om het geluid te verbeteren is die natuurlijk ook welkom.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 15:48

TMC

4200 RPM, jammer.

[ Voor 85% gewijzigd door TMC op 08-03-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Je kunt er een 5400rpm schijf in laten zetten door hun, er zijn maar weinig laptops die standaard uitgerust zijn met 5400rpm schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha,bedankt,de specs zien er inderdaad goed uit,behalve dan de HD,maar die kan eventueel vervangen worden voor een 5400rmp of 7200rmp.
De x1600 in deze laptop is trouwens maar 128 mb,jammer

Maar Ik ga deze zekers in overweging nemen,bedankt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Nu heeft ATI nieuwe Catalyst drivers uitgebracht (6.3) en ik kijk, maar tot mijn grootte verbazing nog steeds geen support voor de MR X1600.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
promo-1 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 17:58:
[...]

Zo mag ik het horen, ik ben ook een trotste eigenaar van een A6Ja :P
Ik sinds eergisteren ook, ik ben er ook zeer content mee :> Jammer van al die standaard programma's die erbij geleverd worden. Gelukkig kan ik gratis én legaal Windows XP Prof downloaden en die er op zetten, scheelt weer een hoop onnodige zooi programma's en hij is een stuk sneller. Ik vond trouwens 1GB geheugen te weinig en heb er nog een reepje van 1GB bij gedaan!

Wat mij alleen opviel, bij mij videokaart wordt aangegeven dat deze 512MB is, maar in alle (pdf) specificaties zie ik maar 256MB staan. Heb ik gewoon geluk gehad (met 2x zoveel geheugen) of is het alleen maar fictie. :?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1adf363236442643d5804132513ea55a/full.png

[ Voor 26% gewijzigd door Klovan op 09-03-2006 15:59 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
HyperMemory... 256MB dedicated, 256MB wordt van het systeemgeheugen afgesnoept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Nokko ga je een andere kopen omdat je die post hier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Nee, ben al blij genoeg dat mijn A6VA nu eindelijk goed werkt. :P

Ik plaatste die laptop als alternatief voor die 32-bit Centrino notebooks.

Kan 'em overigens even niet op het stroomnet gebruiken, heb de lader+netsnoer naar Asus opgestuurd wegens het overdreven vonken wanneer de stekker in het stopcontact wordt gestoken. De accu is nu vol, en houdt het bijna 2:45 uit, dus daar moet ik het even mee doen. :P

[ Voor 49% gewijzigd door Frietsaus op 09-03-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een a6ja aangeschaft! Ziet er allemaal heel gelikt uit... Heb zojuist een half uurtje gekloot en wil nu eigenlijk een herinstallatie doen. Maar hoe kom ik de bios eigenlijk in??? Del, F8 en F12 werkt niet!?

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
F2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Nokko schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:54:
Nee, ben al blij genoeg dat mijn A6VA nu eindelijk goed werkt. :P

Ik plaatste die laptop als alternatief voor die 32-bit Centrino notebooks.

Kan 'em overigens even niet op het stroomnet gebruiken, heb de lader+netsnoer naar Asus opgestuurd wegens het overdreven vonken wanneer de stekker in het stopcontact wordt gestoken. De accu is nu vol, en houdt het bijna 2:45 uit, dus daar moet ik het even mee doen. :P
Zuinig aan doen ! Booten en afsluiten kost ook genoeg stroom !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Jep, ik zou in dat geval inderdaad hibernaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Goede tips, heb em nog niet gebruikt, vanavond ga ik er wel even op denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
>>> A6Ja <<<

Een tijdje geleden heb ik hier gepost over de kleuren die niet goed overlopen waarbij het lijkt dat de VGA driver op 16 bit wordt geforceerd.

Ik heb het probleem nu verholpen door de nieuwe BIOS van de ASUS site te flashen. Ik kwam de oplossing toevallig op het forum van de asus site tegen waar meerdere mensen dit probleem hadden en hiermee ook opgelost hebben...

iig succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha kijk,dat is goed nieuws:),misschien dat ik toch maar deze ga bestellen,als het probleem hiermee opgelost is :)

Ik wou eigenlijk op ee n64 bit wachten van Intel,maar dat gaat waarschijnlijk nog effe duren

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 19:44 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.