[Ervaringen] Asus A6 serie deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.510 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zo ik ben ook weer terug in de A6 Community. Gelukkig is mijn probleem met de herrie van de laptop nu helemaal opgelost, of ja dat denk ik.
Ik heb het zo gedaan. Allereest een complete nieuwe installatie gedaan rond nieuwjaar bij de Vobis waar ik hem gekocht had. Kostte me nog een bak geld ook. Dat wil ik de volgende keer wel zelf gaan doen. Laptop draait nu weer redelijk maar het is nog steeds niet zo fijn als een desktop.

Om de ventilatorproblemen te elimineren ben ik gaan experimenteren met een andere bios. Bios 205 draait nu al een tijdje, niet helemaal je van het maarja dat is nu eenmaal met Asus.

Ten tweede draait nu RMclock 2.0 Staat zo ingesteld dat ik nu maar ongeveer op 400 mhz draai. Snel zat voor schoolwerk etc (office en internet). Gamen ben ik de eerst komende tijd toch niet van plan.

Ten derde draait ATI Tray tools van guru3d.com. Met dit programma heb ik de videokaart underclocked naar 286 mhz. Eerst kreeg ik hem nog verder underclocked maar dat gaat nu niet meer ofzo :S

Wel heb ik met een ondergeklokte videokaart ook het grote Standby-probleem. Zeer hinderlijk en als je dan aan het werk bent komt de laptop soms niet meer uit standby.

Verder ondervind ik nog steeds het probleem dat wanneer de laptop aan de stroom hangt je de ventilator BIJNA altijd hoort. Dat probleem hoop ik op de lossen door de laptop aan de achterkant wat de verhogen met een houtje, waardoor hij aan de onderkant ook zijn warmte kwijt kan. Vandaar dat je ook notebookplankjes kan kopen waardoor je laptop een beetje schuin staat en waar coolers ingebouwd zitten.

Tot slot weet ik uit mijn Bisoncam Pro nog steeds geen volle 1.3 megapixels te persen in bijvoorbeeld Msn Messenger.

En gisteren mislukte een dvd, de batterij gaf aan nog een uur, en het branden duurt ongeveer 20 minuten, nou mooi dat het scherm dus op zwart ging en de dvd brander doorflipte. Geen laptop na deze meer dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:04:
slaapstand uitschakelen in energiebeheer.
Sorry ik was ff vergeten te vermelden dat ik wel graag de slaapstand wil blijven gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:14
ff een korte handleiding hoe ik mn bluetooth geinstalleerd heb.
-download de drivers van de asus website
-schakel alle onbekende apparaten in apparaat beheer uit (disable).
-start setup.exe van de bluetooth drivers
-deze bleef bij mij op 56% hangen. Druk annuleren.
-reboot
-wederom setup
-bleef nu hangen bij 63%
-bij apparaatbeheer onder universal serial bus controllers de usb bluetooth driver enablen.

Toen ging de installatie bij mij verder. Ik denk dat het ook wel zonder dat rebooten kan...
(ik heb overigens de a6va)

[ Voor 3% gewijzigd door marteltor op 14-02-2006 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:11
nieuws: Ook Sonoma-platform gevoelig voor usb-bug Windows

Zal morgens eens kijken of dit nog effect heeft op mijn accuduur, meer mensen die de fix gaan proberen?

Bij mij heet het mapje usb trouwens ipv USB, maar ik neem aan dat dat geen probleem oplevert?
Probeer het morgen direct :)

[ Voor 31% gewijzigd door Eddos op 14-02-2006 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een ASUS A6Ja besteld bij laptops4u.nl. Over 2-5 dagen zou k m binnen moeten krijgen.

Bij mij komt er een Intel Core Duo T2400 in, één reep 1024 DDR 667 Mhz geheugen en 60 GB 7200 rpm schijf.

Ik ga m hoofdzakelijk gebruiken voor mijn studie (PSpice,HSpice, Matlab, ADS voor simulaties en natuurlijk wat editing tools Photoshop, Illustrator, Acrobat Prof.). Verder nog als media-machientje en af en toe een spelletje.

Ik kan niet wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Eddos schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:38:
nieuws: Ook Sonoma-platform gevoelig voor usb-bug Windows

Zal morgens eens kijken of dit nog effect heeft op mijn accuduur, meer mensen die de fix gaan proberen?
ik wilde het ook net posten!
ga ik zeker proberen!
Misschien is dit dan de oplossing voor de fan e.d.!!! :)

nog even de fix van anandtech:
Warning: Serious problems might occur if you modify the registry incorrectly by using Registry Editor or by using another method. These problems might require that you reinstall your operating system. Microsoft cannot guarantee that these problems can be solved. Modify the registry at your own risk. To resolve this problem, add the EnIdleEndpointSupport entry to the USB registry key. To do this, follow these steps:

1. Click Start, click Run, type regedit, and then click OK.
2. Locate, and then click the following registry subkey:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servic es\USB

Note: If the USB subkey does not exist, create it. To do this, follow these steps:
a. Select the Services key. On the Edit menu, point to New, and then click Key.
b. Type USB in the New Key #1 box to name the new key "USB."

3. Right-click USB, point to New, and then click DWORD Value.
4. In the New Value #1 box that appears, type EnIdleEndpointSupport, and then press ENTER.
5. Right-click EnIdleEndpointSupport, and then click Modify.
6. In the Value data box, type 1, leave the Hexadecimal option selected, and then click OK.
7. Quit Registry Editor.

[ Voor 64% gewijzigd door marteltor op 14-02-2006 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zodra ik mijn laptop terug heb van de RMA ga ik het proberen, want over het algemeen was de accu duur van de A6VA nou niet top-notch voor zijn klasse.

Als het het fan probleem kan oplossen... Super! Sinds ik BIOS 210 draai staat de fan in mijn laptop ook vrijwel constant te draaien (wellicht op low, maar toch).

Ik kan ook NERGENS BIOS 208 nog vinden, ook uit de changelog is die weggehaald, ik snap dat niet hoor, bij ASUS doen ze of BIOS 208 nooit bestaan heeft maar ik weet 100% zeker dat mijn laptop werd geleverd met 208. :?

[ Voor 28% gewijzigd door Frietsaus op 14-02-2006 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik heb de register tweak gedaan en net als anandtech met perfmon gekeken naar de c3 tijd. Die is bij mij echter nog steeds 0!!! Het is nog altijd c2 status als hij staat te idlen! (c1 als ik wat doe)

[ Voor 21% gewijzigd door marteltor op 15-02-2006 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Dit gaat trouwens volgens mij sowieso alleen maar helpen als je idle bent. Als je je laptop gebruikt, maakt het verder niet uit dus...

(Maar inderdaad, net als marteltor merk ik ook geen verschil als ik idle.)

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 5 maanden ben ik ook in het bezit van een a6va. Ook ben ik eerder genoemde problemen tegengekomen, zoals slecht werkende cam, bluetooth die niet wil installeren, en tv-weergave niet werkend kan krijgen...

Oplossing:
cam --> geen, xp vindt hem opnieuw na herstart
bluetooth --> tijdens installatie apparaat met bluetooth in de buurt leggen, daar gaat ie al naar zoeken tijdens installatie en dan gaat verder alles ok.
tv --> nog niks voor gevonden...

Oja, als ik het € teken wil hebben op het scherm, moet ik daarvoor 2 keer de toetsencombinatie doen, de 1e keer word Paint opgestart en 2e keer komt het euro teken. Weet iemand ook waar ik dat uit kan zetten dat Paint ook meeopstart? Daar word ik helemaal gek van, voor de rest ben ik wel een tevreden gebruiker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wanneer komt de A7jc (dual core) eigenlijk uit? Nu de A6J al een tijdje verkrijgbaar is

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Josha schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:22:
[...]

Sorry ik was ff vergeten te vermelden dat ik wel graag de slaapstand wil blijven gebruiken :)
Bedoel je niet de standbystand? Daarmee krijg ik hem ook niet wakker, gebruik zelf liever dan ook slaapstand. Maar ik kan dat pas inschakelen bij het uitschakel-menu als de shift toets ingedrukt hou, dan veranderd het pas de standby in slaapstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
  • Laatst online: 28-07-2022
Nee ik bedoel de slaapstand aka "hibernate" functie. ALs hij is ingedoezeld en ik wil hem weer opstarten dan gaat op een gegeven moment de witte balk naar rechts toe. Echter houdt het dan ook op met opstarten.

Vervolg is dat windows mij vraagt of ik de herstel gegevens wil verwijderen of doorgaan met opstarten.

Niemand anders die dit probleem is? Ik had eigenlijk niet zo veel zin om een 3 maandelijkse reinstall uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
even nog een korte update over mijn gebruikservaring met de A6Ja:

Ik heb problemen gehad om de WPA encryptie te laten werken tussen de Intel PROSet/Wireless 3945ABG en een digiconnect WLAN 54Mbps router. Ik ben een hele week aan het kloten geweest (echt alles geprobeerd: [rml][ WPA]Digiconnect router i.c.m. Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG[/rml]) en heb uit wanhopigheid maar een iets duurdere Linksys WRT54G aangeschaft. En je verwacht het natuurlijk al: Alles doet het nu voortreffelijk met WPA encryptie.

Dus ff een tip: koop GEEN Digiconnect WLAN router als je gebruik wil maken van WPA met de Intel PROSet/Wireless 3945ABG

[ Voor 10% gewijzigd door promo-1 op 15-02-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
hier trouwens nu ook een hcontrol vastloper! zeer irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:38
Josha schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:43:
Nee ik bedoel de slaapstand aka "hibernate" functie. ALs hij is ingedoezeld en ik wil hem weer opstarten dan gaat op een gegeven moment de witte balk naar rechts toe. Echter houdt het dan ook op met opstarten.

Vervolg is dat windows mij vraagt of ik de herstel gegevens wil verwijderen of doorgaan met opstarten.

Niemand anders die dit probleem is? Ik had eigenlijk niet zo veel zin om een 3 maandelijkse reinstall uit te voeren.
Dat heb ik ook gehad. Ik heb windows maar opnieuw geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Josha schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:43:

Hmm... ik heb wel eens na het hibernaten dat hij een BSOD geeft, maar als ik daarna weer reboot en opnieuw uit die hibernate probeer te komen werkt het wel weer.

• promo-1
marteltor schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 18:54:
hier trouwens nu ook een hcontrol vastloper! zeer irritant!
Bedoel je dat je een melding krijgt van windows dat Hcontrol een fout heeft veroorzaakt?
Ik kreeg dit namelijk net ook direct na dat ik hitmanpro had uitgevoerd en restarte. Ik dacht misschien is dit 1 x maar toen na nog een x restarte kreeg ik het weer. Toen heb ik maar systeemherstel uitgevoerd naar een dag geleden omdat ie hitmanpro niet als een herstelpunt ziet. Wonderbaarlijk genoeg was het toen weg...

Misschien heb je er wat aan, succes iig

• Frietsaus
  • Niet online
Mag ik vragen of iemand de oorzaak van die Hcontrol vastlopers weet? Als ik m'n lap terug krijg en het overkomt mij (was nog niet zo toen 'ie wegging) dan kunnen we sneller de oplossing vinden. Of moet Asus gewoon een update uitgeven?

Verwijderd

Nokko schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 18:17:
Mag ik vragen of iemand de oorzaak van die Hcontrol vastlopers weet? Als ik m'n lap terug krijg en het overkomt mij (was nog niet zo toen 'ie wegging) dan kunnen we sneller de oplossing vinden. Of moet Asus gewoon een update uitgeven?
Ik dacht nieuwste Intel wlan driver en utility (versie 10). Ben terug op 9.0.3.0 en nu geen probs meer.

• promo-1
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:43:
[...]

Ik dacht nieuwste Intel wlan driver en utility (versie 10). Ben terug op 9.0.3.0 en nu geen probs meer.
Dat moet wel heel raar zijn als ik die nieuwste wlan drivers van Intel al een week geleden geïnstalleerd heb en pas gister dit probleem kreeg direct nadat ik restarte vanuit HITMAN PRO. Ook weer OPGELOST door ff een systeemherstel uit te voeren naar een dag terug ;)

Verwijderd

promo-1 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:49:
[...]

Dat moet wel heel raar zijn als ik die nieuwste wlan drivers van Intel al een week geleden geïnstalleerd heb en pas gister dit probleem kreeg direct nadat ik restarte vanuit HITMAN PRO. Ook weer OPGELOST door ff een systeemherstel uit te voeren naar een dag terug ;)
Tsja, da's lachen inderdaad zeg. Hitman pro nog nooit geinstallleerd hier en toch problemen hier na de install van intels versie 10 :o :o

• marteltor
inderdaad, meerdere bronnen bevestigen dat het door de 10.nogwat drivers komt.

• promo-1
marteltor schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:19:
inderdaad, meerdere bronnen bevestigen dat het door de 10.nogwat drivers komt.
Ik vind het dan maar vreemd dat het bij niet zo is. Ik heb trouwens een A6Ja, misschien hebben jullie het over de A6V ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Zij hebben het ook over de A6VA. ;)

Edit: Inmiddels ook contact gehad met LT4U over de harde schijf, ik mocht de Toshiba schijf opsturen en krijg een nieuwe Hitachi 5400RPM van de winkel terug, top! :>

[ Voor 71% gewijzigd door Frietsaus op 17-02-2006 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Ik heb de Fujitsu MHU2100AT, 100GB (4200rpm, ATA100, 8MB) erin zitten. Ik zit er over te denk om toch nog een 5400rpm te halen :P .

Is er eventueel nog interesse in mijn 4200rpm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Als onderzetter. ;) Ik zit me ook te ergeren aan mijn 4200rpm schijf, al was dat in het begin erger dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Ik zou hem gewoon als externe schijf gaan gebruiken, dat ga ik wel doen tenminste na mijn overstap naar 7200 toeren.

Trouwens, als ik FN+F2 gebruik werkt dit wel voor Bluetooth, maar niet voor WLAN.
Heb laatst een recovery uitgevoerd met de originele Asus cd, dus vind het lichtelijk vaag dat het ene wel werkt, en het andere niet.
Zijn er meer mensen met deze vreemde "bug"?

[ Voor 54% gewijzigd door Eddos op 18-02-2006 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn A6 net weer terug (klacht: laptop startte niet meer op, geen beeld iig)

nieuwe klacht: scherm gaat op onregelmatige momenten even uit en weer aan???
Net alsof je even FnF7 twee keer indrukt (scherm is ongeveer 1 sec uit)

Iemand dit eerder meegemaakt?

Nu net tijdens het typen van dit bericht ook weer, ook iets opvallends gemerkt:
De 5 seconden voordat het scherm even uit gaat verschijnt je getypte text niet op het scherm!?

Kan ik dus fijn mn lappie weer terug gaan sturen... Ben ik hem weer anderhalve week kwijt.
Zal je zien dat ze hem daar ff aanzetten, er niets gebeurd en ik 75 euro mag dokken :r

PS
Ze hebben het moederbord vervangen en nadat ik hem terug kreeg, met de oude installatie nog op de HDD gebeurde het heel vaak. Toen opnieuw windows geïnstalleerd en bleef het een hele tijd uit. Nu heeft de laptop even uitgestaan en na het opstarten begon het gelijk weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Jammer om te zien, er komen steeds meer mensen met een A6 met klachten. In het begin was er zowat niemand met klachten, de reden dat ik voor een A6 ben gegaan. Ik hoop morgen mail te krijgen van ASUS met hoe het ervoor staat met m'n laptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe laptop, mijn voorkeur gaat uit naar een ASUS laptop gezien de goede ervaringen van mensen in mijn directe kenniskring. Ik heb vandaag flink zitten ploegen in de websites van ASUS, Tweaker.net en sites van online shops, maar ik kom er niet helemaal uit. Voorlopig heb ik de volgende modellen op mijn verlanglijstje gezet.
  • A6Ja (iets boven budget)
  • A6Va
Ik heb het idee dat ik met de A6Ja een iets betere prijs / kwaliteit verhouding krijg en er langer plezier van zal hebben (nieuwere generatie processor en betere videokaart). Dus ik denk dat ik voor die ga, maar ik zou eventuele alternatieven niet willen uitsluiten. Ik heb in ieder geval de volgende wensen:
  • Color Shine 15,4" scherm niet groter). Is Color Shine eigenlijk hetzelfde als Crystal Shine? Ik kan op de website van ASUS het verschil niet echt ontdekken.
  • ATI Mobility X1600 videokaart, heeft NVIDIA mometeel iets wat hiermee concurreert? Wat is de betere keus?
  • Minimaal 1 GB geheugen
  • Prijs tot € 1500,-
  • Snelle harde schijf.
Op de website van Laptops 4U lees ik dat standaard een 80 GB, 5400 toeren harde schijf geleverd wordt bij de A6Ja, het betreft dit model waar ik interesse in heb. Weet iemand hoe het zit met de prestaties van deze harde schijf en of het eventueel loont om dit te upgraden naar 7200 toeren? En weet iemand toevallig wat voor een harde schijf je krijgt als je kiest voor een 60 GB of 80 GB 7200 toeren model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 19:39:
PS
Ze hebben het moederbord vervangen en nadat ik hem terug kreeg, met de oude installatie nog op de HDD gebeurde het heel vaak. Toen opnieuw windows geïnstalleerd en bleef het een hele tijd uit. Nu heeft de laptop even uitgestaan en na het opstarten begon het gelijk weer!
Het lijkt op een probleem met je GPU die even op zwart gaat ofzo. Ik heb heel soms dat ie ff hapert bij het laden van het bureaublad maar dat ligt denk ik meer aan de Atidrivers. Wel vervelend voor je in ieder geval. Misschien helpt het om je laptop eens anders neer te zetten omdat er dan misschien een betere aansluiting met je GPU komt. Misschien een los contactje ofzo.

ps. ik heb nog geen klachten over mijn A6 trouwens, behoudens de fan en resonantie e.d. maar dat staat niet in verhouding :)

[ Voor 10% gewijzigd door objectief2 op 19-02-2006 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik ben eens aan het kijken voor 512mb extra ram.
Linkje naar pricewatch:
http://tweakers.net/price...&Query=ddr2+512mb&x=0&y=0

533mhz betekent dat ik pc4264 geheugen nodig heb :P zou pc4200 ook werken (in dual channel)?
ik geloof dat die 512MB PC4200 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR533D2S4/512) wel werkt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
marteltor schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:00:
Linkje naar pricewatch:

533mhz betekent dat ik pc4264 geheugen nodig heb :P zou pc4200 ook werken (in dual channel)?
ik geloof dat die 512MB PC4200 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR533D2S4/512) wel werkt toch?
SImpel antwoord; ja die module werkt perfect in dual channel. Zelf gekocht bij Informatique. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die goede suggesties heeft voor een mooie laptopdrager (waar een a6va in moet komen)? Ik zit daarbij te denken aan iets van Crumpler, Timbuk2 of Burton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik heb me er gisteren een beetje in verdiept en volgens mij moet je heel goed op het formaat letten! Door die webcam is de laptop iets groter dan een normale 15.4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:33:
[...]

Het lijkt op een probleem met je GPU die even op zwart gaat ofzo. Ik heb heel soms dat ie ff hapert bij het laden van het bureaublad maar dat ligt denk ik meer aan de Atidrivers. Wel vervelend voor je in ieder geval. Misschien helpt het om je laptop eens anders neer te zetten omdat er dan misschien een betere aansluiting met je GPU komt. Misschien een los contactje ofzo.

ps. ik heb nog geen klachten over mijn A6 trouwens, behoudens de fan en resonantie e.d. maar dat staat niet in verhouding :)
Ik heb dus een 6200TC erin, maar dat is wel een insteekkaart, dus los contactje zou misschien kunnen.. Weet iemand of je daar zelf bij kan zonder je garantie te vern**ken?
Wil hem eigenlijk niet graag opsturen omdat ik hem voor mn studie erg goed kan gebruiken atm.

Vreemd is dat het scherm vaak aan en uit gaat vlak na het opstarten van windows.. maar na een kwartiertje ofzo doet hij het niet meer of nog 1 keertje ofzo :?

Heb de spanningen van mn P-M740 in NHC opgeschroefd, maar lijkt niets uit te maken
Misschien nog even met wat drivers pielen? De standaard drivers van Nvidia pakt hij trouwens niet? Moet ik ergens mobile drivers zoeken ofzo?
Eiegnlijk mag het niet aan die drivers liggen... voor de reparatie heeft mijn lappie altijd perfect gewerkt met diezelfde drivers... :'( totdat hij niet meer aan ging, that is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
www.laptopvideo2go.com voor modded NVIDIA drivers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:00:
Linkje naar pricewatch:

Volgens everest home edition moet er pc4300 in, ben ik nog niet tegen gekomen in de winkel... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op maandag 20 februari 2006 @ 00:41:
ik heb me er gisteren een beetje in verdiept en volgens mij moet je heel goed op het formaat letten! Door die webcam is de laptop iets groter dan een normale 15.4"
Ja dat had ik al in de smiezen. En hij is ook een beetje dik in vergelijking met de gemiddelde 15.4" notebook. Maar je hebt je verdiept? Al geschikte kandidaten?

Ikzelf:
- Timbuktu Commute XL (past net volgens maten)
- Crumpler Sticky Date (moet passen volgens ervaringen, wel duur)
- Crumpler Base Toucher (rugzak)
- Burton Cityline (weet niet of die past)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 16:05:
[...]

Ja dat had ik al in de smiezen. En hij is ook een beetje dik in vergelijking met de gemiddelde 15.4" notebook. Maar je hebt je verdiept? Al geschikte kandidaten?

Ikzelf:
- Timbuktu Commute XL (past net volgens maten)
- Crumpler Sticky Date (moet passen volgens ervaringen, wel duur)
- Crumpler Base Toucher (rugzak)
- Burton Cityline (weet niet of die past)
Ik ben zelf eigenlijk ook op zoek naar een goede laptop tas voor mijn A6Ja. Ik vindt die "Crumpler Sticky Date" ook een geschikte kandidaat maar ik wil eigenlijk eerst nog iets van eastpak rugzakken zien waar de A6Ja inpast, maar heb dit helaas nog nergens op internet kunnen vinden. Wel een paar op de site van eastpak maar daar staan niet echt duidelijke foto's op van hoe het er van binnen uitziet en daarnaast weet ik niet waar deze tekoop zijn. Want er is waarschijnlijk geen één winkel die de hele collectie van eastpak heeft.

Het zou wel fijn zijn als er een normale winkel (dus geen internet winkel) was die heel veel van die laptop bags had van verschillende merken. Want de meeste winkels hebben maar een stuk of 6 modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:38
Ik heb vandaag contact gehad met de helpdesk van ASUA in verband met de problemen met de webcam, dat hij zo slecht en stotternd werkt.

Volgens mijn zijn ze gemaakt zo rond 12-12-2005 met het versie nummer: V2.6.0.52
Dus ik ben benieuwd, laat het allemaal wel effe weten wat ze doen.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb ook de vraag neergelegd of mijn laptop voorzien kan worden van een BisonCam, ik geloof dat elke A6VA/A6JA weer gelevert wordt met een BisonCam, want die D-MAX dingen zijn echt een ramp! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Ik heb zelfs de drivers gekregen voor de verkeerde cam de Bison of zo iets :(
dat is deze effe flink balen, maar ik mail ze nu effe voor de juiste
--------------------------------------
Weet iemand hoe ik trouwens kan zien welke cam ik nu precies heb ??
want hij geeft alleen maar aan dat het een USB2.0 1.3M Web Cam

[ Voor 37% gewijzigd door Arie26 op 20-02-2006 19:25 ]

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:35:
Is er iemand die goede suggesties heeft voor een mooie laptopdrager (waar een a6va in moet komen)? Ik zit daarbij te denken aan iets van Crumpler, Timbuk2 of Burton.
Samsonite Hockenheim, heb ik ook en dat ding is wel fijn !
In het voorvak achter de klep gaat je muis en je adapter goed in, net als eten en drinken voor op school.

Het achterste vak kan je nog gebruiken voor (school)boeken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik DACHT dat ik van mijn problemen af was met de A6VA, maar toch niet.
Zit ook af en toe met de standby problemen, de flikker in het scherm waardoor het beeld een halve seconde op zwart is, de fan die continu draait als de laptop op de adapter draait, de videokaart die ZELFS nadat hij underclocked is het toch nog presteerd om binnen 1 uur naar de 50 graden te gassen (speedfan onder het kopje "remote temperature"). En dan draai ik NIX alleen maar office...
De wireless die soms waardeloos werkt, de slome hardeschijf en de shiny keys na het 4 maandjes gebruiken van het ding.

[ Voor 13% gewijzigd door W00fer op 20-02-2006 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Arie26 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:38:
Bij mij staat ie gewoon onder Mijn Computer en daar staat gelijk BisonCam, NB Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

W00fer schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:31:
[...]

In het voorvak achter de klep gaat je muis en je adapter goed in, net als eten en drinken voor op school.

Als ik iets kut vind, is het wel een schoudertas met een laptop erin. Je schouder gaat er helemaal van naar de klote, omdat er opeens 3kilo extra aan je schouder hangt. Nee, doe mij maar een rugzak. :)

* gday heeft zelf een laptoprugzak uit de Eastpak Campus-reeks :)
Ook nog veel ruimer dan de gemiddelde laptopschoudertas, zodat je er wel iets meer in kwijt kunt dan een notebook en een schriftje van 2 vellen.

[ Voor 12% gewijzigd door gday op 20-02-2006 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
zo die 512 mb extra is wel een verademing! Uiteindelijk maar gewoon een reepje corsair pc4200 ddr2 gekocht. Werkt perfect. Call of duty 2 loopt nu super; gewoon 1280x800 en anti aliasing 4x. Wat wil je nog meer he ;)

ik had me een beetje georienteerd op wat ik wil...
eigenlijk toch wel een rugzak, anders kan ik net zo goed die asus tas houden en het asus logo eraf slopen ;)
Ik wilde nog proberen of de laptop in mn bestaande eastpack tas past, en ik er dan gewoon een hoes (2nd skin) voor koop...Maar dat past dus net niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
gday schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:16:
[...]

Als ik iets kut vind, is het wel een schoudertas met een laptop erin. Je schouder gaat er helemaal van naar de klote, omdat er opeens 3kilo extra aan je schouder hangt. Nee, doe mij maar een rugzak. :)

* gday heeft zelf een laptoprugzak uit de Eastpak Campus-reeks :)
Ook nog veel ruimer dan de gemiddelde laptopschoudertas, zodat je er wel iets meer in kwijt kunt dan een notebook en een schriftje van 2 vellen.
Waar heb je die ergens gekocht? en weet jij zo een paar niet internetwinkels waar die eastpak notebook rugtassen te koop zijn?

Heb hier nog wel een KipLing rugzak waar een speciaal laptopvak inzit maar ik ben echt op kipling uitgekeken :O

[ Voor 11% gewijzigd door promo-1 op 20-02-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Enige wat ik weet is dat 'ie van het merk D-MAX is, is amper een driver voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:31:
[...]

Ik heb juist de modellen die ik nu op het oog heb wel met een bepaalde reden gekozen, "they don't spell laptop". Als ik een standaard zwarte opzichtige laptoptas zou nemen, kan ik voorlopig ook wel met de meegeleverde Asus tas uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat staat onderapparaat beheer... Die usb2.0 1.3 is wel een Bison cam... Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

De laatste paar dagen ben ik op zoek naar een nieuwe laptop en na veel onderzoek en lezen ben ik o.a. bij de Asus A6V-serie uitgekomen.
Nu ben ik echter nogal geschrokken van de negatieve reacties in deze draad ... is dit kenmerkend voor de A6V of zijn het de uitzonderingen ? (veel uitzonderingen dan ? :X)

Het leek mij een hele mooie laptop voor een mooie prijs, maar ik twijfel nog over enkele punten, waaronder de grafische kaart.
De meeste gebruikers lijken voor de A6Va te hebben gekozen met een ati mobility kaart.
Zelf zat ik echter ook aan de A6Vc te denken met zijn Nvidia Go 6200 Turbocache, omdat ik van plan ben veel linux te draaien en de nvidia's werken over het algemeen toch beter.
Op zich ben ik geen gamer dus ik hoef geen zware grafische kaart, maar er moet wel hardware acceleratie aanwezig zijn en de kaart moet 100% opengl ondersteunen i.v.m. de studie.
Dit laatste kan de geintegreerde intel oplossing van het centrino platform volgens mij niet, dus vandaar het dillema of ik nu voor een ati of nvidia moet gaan.
Het is evt. ook een optie om een nvidia go 7300 turbocache te nemen, maar ik weet niet of deze van toegevoegde waarde is ?

Dus :

- Is de A6V werkelijk zo'n probleemgeval ? (asus hanteerd toch een goede garantie / service had ik begrepen ?)
- Welke grafische chip verdient de voorkeur in mijn geval ?

Misschien dat iemand me wat kan helpen met deze vragen of wat praktijkervaring wil delen (met linux) ?

Alvast bedankt ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Er komt ook steeds meer ondersteuning voor ati onder linux. Een probleem waar ik tegenaan liep met Linux was de Realtek HD-Audio oplossing, daarop loopt hij vast bij runlevel 3. Om dit op te lossen moet je het geluid uit schakelen in de BIOS, ik weet niet in hoeverre jou favo distro hier mee om zal gaan, ik heb het geprobeerd met Ubuntu. En wat betreft de probleem gevallen, je zult in zo'n topic voornamelijk problemen tegen komen. Over het algemeen bevalt mijn laptop prima, en in jou geval zou ik gewoon voor de Nvidia gaan, als gamen je toch niet boeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:30:

Nu ben ik echter nogal geschrokken van de negatieve reacties in deze draad ... is dit kenmerkend voor de A6V of zijn het de uitzonderingen ? (veel uitzonderingen dan ? :X)
Het zal denk ik niet meer zijn dan de andere fabriekkanten. Lees voor de grap eens door het Ervaringen topic van ander notebooks als Acer en MSI. Bij Acer komen er scheuren in de behuizing bij de scharnieren van het scherm :X.

Het is gewoon dat veel mensen met problemen of ervaringen vaak eerst forums raadplegen alvorens ze naar de fabrikant/verkooppunt toe stappen (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
de problemen die ik heb/had waren slechts van kleine aard. Laat je hierdoor niet van de koop weerhouden. Mensen komen hier vooral om problemen te melden, niet om te melden dat de laptop zo geweldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook mijn reacties kom je niet tegen omdat ik geen problemen heb...uitstekende laptop! Veel plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:27:
[...]

Dat staat onderapparaat beheer... Die usb2.0 1.3 is wel een Bison cam... Succes ermee!
Raar... de Bison drivers werken bij mij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de vlotte reacties !

Eigenlijk heb ik m'n keus momenteel beperkt tussen Asus en IBM ...
De asus laptops zijn over het algemeen gunstiger geprijst met betere specificaties.
Asus schijnt goede garantie en support te hebben en dat is ook belangrijk, maar ik schrok toch wel even van de vele negatieve reacties ;)
Veel andere merken heb ik al afgestreept i.v.m. de mindere service en problemen.
Eddos schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:47:
... en in jou geval zou ik gewoon voor de Nvidia gaan, als gamen je toch niet boeit.
Gamen doe ik idd niet aan, maar de grafische kaart moet wel hardware acceleratie en volledig opengl ondersteunen i.v.m. de studie en het 3d programmeren etc.
Mijn voorkeur ging dan uit naar de nvidia, ondanks dat de ati ongetwijfeld beter zal zijn, omdat deze betere linux ondersteuning heeft. (tenzij er belangrijke argumenten voor ati zijn aan te voeren zoals zuiniger / warmteproductie etc.)
Volgens mij zal een Nvidia Go 7300 T.C. ook niet van toegevoegde waarde zijn t.o.v. een Nvidia Go 6200 T.C. in mijn geval ...

Bedankt voor de reacties en het meedenken ...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
burton heeft trouwens veel mooie rugzakken die ook voor laptops geschikt zijn.
Alleen tot welke maat is de grote vraag...
http://www.burton.com/eu/gear/products.asp?productID=370

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Mijn A6VA draait zonder problemen, stabiel, alle games, Win XP Pro, apps, name it. Geen problemen en daarom ook hier geen reacties elke dag. Op een forum lees je vaak zaken die te maken hebben met een probleem van een desbetreffend product, dus logisch dat het wellicht negatief overkomt. Het is echt een stevige solide laptop met goede specificaties etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:27:
[...]

Alleen de drivers voor dat ding werken niet :(
maar ben benieuwd of ik reactie krijg van asus vandaag, want heb ze wederom gemaild.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 10:53
Ik heb absoluut geen problemen met die van mij meer (moet wel toegeven dat ik wel een DOA heb gehad), op dit moment draait alles super. Geen enkel probleem met drivers nog tegengekomen. (originele Windows installatie met alleen nieuwere Ati drivers en wat Asus programma's verwijderd)

Wel even een andere vraag: ik mis in de bijgeleverde Windows XP Home de Windows Moviemaker... Dit zou toch standaard bij Windows moeten zitten of niet? Ik heb het nl. nodig... Heeft iemand een idee? Ik kon het niet alsnog installeren in Windows en ik kan het ook nergens los downloaden volgens mij.

[ Voor 18% gewijzigd door djeejdjeej op 21-02-2006 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:30:
Hallo,

De laatste paar dagen ben ik op zoek naar een nieuwe laptop en na veel onderzoek en lezen ben ik o.a. bij de Asus A6V-serie uitgekomen.

Het leek mij een hele mooie laptop voor een mooie prijs, maar ik twijfel nog over enkele punten, waaronder de grafische kaart.
De meeste gebruikers lijken voor de A6Va te hebben gekozen met een ati mobility kaart.
Zelf zat ik echter ook aan de A6Vc te denken met zijn Nvidia Go 6200 Turbocache, omdat ik van plan ben veel linux te draaien en de nvidia's werken over het algemeen toch beter.
Op zich ben ik geen gamer dus ik hoef geen zware grafische kaart, maar er moet wel hardware acceleratie aanwezig zijn en de kaart moet 100% opengl ondersteunen i.v.m. de studie.
Dit laatste kan de geintegreerde intel oplossing van het centrino platform volgens mij niet, dus vandaar het dillema of ik nu voor een ati of nvidia moet gaan.
Het is evt. ook een optie om een nvidia go 7300 turbocache te nemen, maar ik weet niet of deze van toegevoegde waarde is ?

Dus :

- Is de A6V werkelijk zo'n probleemgeval ? (asus hanteerd toch een goede garantie / service had ik begrepen ?)
- Welke grafische chip verdient de voorkeur in mijn geval ?

Misschien dat iemand me wat kan helpen met deze vragen of wat praktijkervaring wil delen (met linux) ?

Alvast bedankt ! :)
Over het algemeen ben ik ook een tevreden gebruiker, alleen wat kleine probleempjes gehad. Maar na eigen installatie xp alles opgelost. Enige minpunt van a6va is zelf vrij trage hd (4200 rpm), maar wel 80 GB (ruimte kon ik zeker gebruiken voor films :+ )

Ik zou geen turbochache kaart nemen, omdat ie die extra geheugen voor de kaart afhaald van het werkgeheugen van de laptop (dus 128 van 265 mb). Ik heb zelf dus ook een ati x700 128mb... is prima kaartje... succes met de keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Als je nu een A6VA koopt, heb je grote kans dat BIOS 210 daarop staat voorgeprogrammeerd, betekent dat de X700 HyperMemory gebruikt = 128MB Dedicated + 128MB systeemgeheugen.

W00fer, hoe bevalt BIOS 205 voor de rest bij jou?

[ Voor 16% gewijzigd door Frietsaus op 22-02-2006 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 12:07:
[...]
Over het algemeen ben ik ook een tevreden gebruiker, alleen wat kleine probleempjes gehad. Maar na eigen installatie xp alles opgelost. Enige minpunt van a6va is zelf vrij trage hd (4200 rpm), maar wel 80 GB (ruimte kon ik zeker gebruiken voor films :+ )
Mooi dat je er tevreden mee bent ... het is ook zeker een leuke laptop.
Persoonlijk zou ik voor een iets kleinere en snellere hd gaan dan, een 60gb 5400 denk ik.
Je kunt er altijd nog een snelle externe schijf aanhangen ...
Ik zou geen turbochache kaart nemen, omdat ie die extra geheugen voor de kaart afhaald van het werkgeheugen van de laptop (dus 128 van 265 mb). Ik heb zelf dus ook een ati x700 128mb... is prima kaartje... succes met de keuze
Hé, nu zeg je iets wat ik tot nu toe niet ben tegengekomen ... die 6200 turbocache heeft dus 128mb eigen geheugen en de rest komt van het interne geheugen ?

Tot voor kort had ik begrepen dat die turbocache namelijk slechts 16 of 32 mb geheugen onboard had en voor de overige 112 of 249 mb het interne geheugen gebruikte !

Als die nvidia go 6200 turbocache kaart werkelijk 128mb onboard heeft, kun je de turbocache dan niet simpel uitschakelen ?
De 128mb zou toch voldoende moeten zijn nietwaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Eddos schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 11:30:
Ik zou hem gewoon als externe schijf gaan gebruiken, dat ga ik wel doen tenminste na mijn overstap naar 7200 toeren.

Trouwens, als ik FN+F2 gebruik werkt dit wel voor Bluetooth, maar niet voor WLAN.
Heb laatst een recovery uitgevoerd met de originele Asus cd, dus vind het lichtelijk vaag dat het ene wel werkt, en het andere niet.
Zijn er meer mensen met deze vreemde "bug"?
Iemand die dit ook heeft gehad?Vind het maar een vreemd iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé, nu zeg je iets wat ik tot nu toe niet ben tegengekomen ... die 6200 turbocache heeft dus 128mb eigen geheugen en de rest komt van het interne geheugen ?

Tot voor kort had ik begrepen dat die turbocache namelijk slechts 16 of 32 mb geheugen onboard had en voor de overige 112 of 249 mb het interne geheugen gebruikte !

Als die nvidia go 6200 turbocache kaart werkelijk 128mb onboard heeft, kun je de turbocache dan niet simpel uitschakelen ?
De 128mb zou toch voldoende moeten zijn nietwaar ?
http://www.nvidia.com/page/geforce6200_pci
het ligt er dus net aan over welke kaart versie we het hebben... maar inderdaad de 6200 met totaal dus 128 mb onboard haalt de rest van het geheugen (is dus model a6vc)... Ik durf niet te zeggen of je het uit kan schakelen... En inderdaad dan is die 128 mb voldoende.

Nog een tip: koop er direct geheugenreepje bij dat kan deze laptop zeker gebruiken.

• W00fer
  • Niet online
Nokko schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:15:
Als je nu een A6VA koopt, heb je grote kans dat BIOS 210 daarop staat voorgeprogrammeerd, betekent dat de X700 HyperMemory gebruikt = 128MB Dedicated + 128MB systeemgeheugen.

W00fer, hoe bevalt BIOS 205 voor de rest bij jou?
Meer bugs dan 208 of 209 maar wel wat stiller (tzal een graadje of 2 schelen wanneer de fan aangaat)

Zo als ik al eerder postte loopt de bak af en toe vast na een standby, heb ik knipperschermen bij lage batterijspanning etc etc.

Mja maar verder draait het ok, Ik heb al zoveel getweaked aan de bak dat hij op batterij nooit meer de fan aan durft te doen, anders krijgt hij een rotklap ;) O.a. undervolten, downclocken van zowel de cpu als de grafische kaart (en dan bedoel ik drastisch 600 mhz cpu op 0.700 volt en 286/205 GPU clocks undergeclocked) Het helpt een stuk maar nog niet veel genoeg.

Kga binnenkort nog eens bios 210 uitproberen, misschien dat het dan NOG wat beter is.
Hoe draait die bios bij jou ?

Ik hoop dat er een bios komt die dat USB power leakage probleem oplost, want dat kost me ongeveer 20 minuten batterij.

Volgende week vakantie, dan maar weer eens een battery calibration doen. Wear staat alweer op 12%

• Frietsaus
  • Niet online
BIOS 210 draait prima hier, er was eerst echt geen verschil in fan speeds etc. Maar ik vermoed dat mijn harde schijf de boosdoener is van de hitte in mijn laptop, de Toshiba schijf waarmee de laptop is geleverd staat soms op 55C (idle!), ik denk dat dit de rest van de laptop opwarmt en vervolgens de fan aanslaat.

Ik krijg zodra ik de laptop terug heb van de RMA een nieuwe Hitachi 5K100 disk, ik ga dan kijken of de fan nog zoveel aanstaat bij mij.

Op het HyperMemory gebeuren na, fixed BIOS 210 niet zo heel erg veel denk ik. (Ik zoek BIOS 208 nog eigenlijk, maar die is spoorloos verdwenen :? )

Hierbij ook een oproep, als iemand A6VAAS.208 of A6VAAS.207 heeft, graag! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Frietsaus op 23-02-2006 10:20 ]

Verwijderd

Hmmm, het is heel lastig om er achter te komen, want er gaan enkele tegenstrijdige beweringen rond betreffende de Go 6200 TurboCache, maar volgens nvidia is TurboCache niet uit te schakelen.
Dat is erg jammer ....

@Nokko en Woofer :
Worden de A6V's werkelijk zo warm ?
Wat is dan de reden om terug te gaan in biosversie ?

Heeft dat te maken met het hypermemory van jullie ati kaartjes die in de oudere biosversies nog niet worden ondersteund ?
Hypermemory is de tegenhanger van Nvidia's turbocache geloof ik hé ... kunnen jullie dat ook niet uitschakelen ?

• Frietsaus
  • Niet online
HyperMemory kan ik uitschakelen door middel van het installeren van oudere drivers. De reden dat ik weer terug wil naar BIOS 208 is omdat mijn laptop geleverd werd met 208, helaas was ik vergeten om een backup te maken. :'(

Ik denk toch dat mijn 'fan-probleem' door mijn harde schijf komt, het is namelijk zo sinds de harde schijf erg warm wordt wegens een of ander defect (luidruchtig, erg warm, bad sectors).

Van zichzelf wordt de A6VA absoluut niet warm, tenminste, die van mij eerst niet.

Verwijderd

Heb je er een andere HD in laten zetten dan ?
Er moet toch een aanwijsbare oorzaak zijn voor het warmte probleem ...

Voelt de laptop fysiek ook warmer aan of is het een bug in het uitlezen van de sensors o.i.d. ?

Wat het turbocache verhaal betreft :
quote: Nvidia info
Because TurboCache is integral to the Quadro NVS 285 GPU, it can not be turned off.
Erg jammer dus ...

edit :

Weet iemand of de A6 ook met een normaal 15" beeldscherm verkrijgbaar is ?
Volgens de Asus website wel (15"/15.4" XGA / WXGA), maar dat zou dan 1024x768 betekenen, een 1400 x 1050 resolutie (sxga+) is dus niet mogelijk blijkbaar ?

Persoonlijk hoeft breedbeeld voor mij namelijk niet en je hoort nog wel van problemen met vertekening en ook beamer problemen etc.
Een 1024x768 resolutie is echter aan de lage kant lijkt me ...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 13:38 ]

• Frietsaus
  • Niet online
Er is een snellere HDD ingezet door Laptops4U.nl, helaas zijn Toshiba schijven nou niet de meest betrouwbare. Het wordt zeker niet verkeerd uitgelezen, het gedeelte van de HDD is echt heet soms, waardoor de processor ook opwarmt (denk ik).

Verwijderd

Nokko schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:02:
Er is een snellere HDD ingezet door Laptops4U.nl, helaas zijn Toshiba schijven nou niet de meest betrouwbare. Het wordt zeker niet verkeerd uitgelezen, het gedeelte van de HDD is echt heet soms, waardoor de processor ook opwarmt (denk ik).
Wat voor schijven zitten er standaard in de A6V dan ?
Had je dan niet beter rechtstreeks een A6V met 60gb kunnen bestellin i.p.v. deze door L4U te laten omwisselen ?

Je had wel een 16mb cache exemplaar geloof ik hé, dat zal wel de reden zijn geweest dan zeker ...

• Frietsaus
  • Niet online
Nee is niet de reden, 60GB is te weinig voor mij, veel games en veel film/series. ;)
Standaard zitten er volgens mij Hitachi 4200RPM schijven in, anders Fujitsu. :)

• promo-1
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:22:
Volgens de Asus website wel (15"/15.4" XGA / WXGA), maar dat zou dan 1024x768 betekenen, een 1400 x 1050 resolutie (sxga+) is dus niet mogelijk blijkbaar ?

Persoonlijk hoeft breedbeeld voor mij namelijk niet en je hoort nog wel van problemen met vertekening en ook beamer problemen etc.
Ik heb een A6Ja maar qua resolutie vergeleken met de A6V zou dit geen verschil moeten maken. De maximale resolutie is niet 1024x768 maar 1280x800. Daarnaast als je er een beamer aanhangt VGA (of DVI alleen A6Ja) kun je de resolutie ook gewoon instellen op een normaal XGA resolutie dus 1280x1024 of iets dergelijks. En ff nog een antwoord op jou andere vraag: ASUS leverd geen SXGA+ of WXGA+ (weet niet zeker welke het nu is).

[ Voor 3% gewijzigd door promo-1 op 23-02-2006 15:37 ]

Verwijderd

ik heb een probleempje met het afspelen van video (dus ook dvd). Als ik iets afspeel terwijl m'n laptop verder niets aan het doen is hapert hij ongeveer om de 5 sec eventjes. Dit is dus heel irri dvd kijken.
nieuwe videodriver werkt niet.. wat kan het nog meer zijn? ( ik heb het probleem al vanaf het begin...)

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
promo-1, welke audio driver gebruik jij?

Ik heb reinstall gedaan van mijn A6JA met mijn XP ipv die Asus en nu krijg ik mijn geluid niet werkend :X De drivers op de cd werken niet. Ik installeer ze (met SP1), maar uiteindelijk werkt het niet. Ik krijg geen foutmelding ofzo, het werkt gewoon niet. De drivers op de Asus site krijg ik maar niet gedownload, elke keer time-out.

Voor de rest ben ik erg tevreden van deze laptop. Stil en toch snel.

Kleine samenvatting van de benchmarks dat ik heb gedraait:

3dmark01se: 17300 met standaard Asus VGA drivers wel eigen XP installatie (standaard Asus 17000)
3dmark03: 6630, geen link want ik krijg die niet gepublished :?
3dmark05: 3578
3dmark06: 1874

Fibench (multiprocessor test):

Op mijn desktop met Athlon 64 3000+ @ 3500+ 4 threads haal ik 381sec, met laptop zelfde instelling 245seconden. Ik ben dus wel tevreden, gezien de lage kloksnelheid.

• Frietsaus
  • Niet online
Heb je wel die Windows patch erop gezet die de HD bus verkend?

• pisart
  • Niet online
Ik weet niet wat je bedoelt, dus waarschijnlijk niet :+ Ik zal er even naar zoeken. Ik heb alle drivers geïnstalleerd wat op de Asus driver cd staan.

Ik heb nu wel geluid. Ik heb deze drivers gevonden en die werken wel: linkje
Officiële Realtek drivers, zelfde als op de Realtek site maar die kreeg ik weeral niet gedownload. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
pisart schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:32:
promo-1, welke audio driver gebruik jij?

Ik heb reinstall gedaan van mijn A6JA met mijn XP ipv die Asus en nu krijg ik mijn geluid niet werkend :X De drivers op de cd werken niet. Ik installeer ze (met SP1), maar uiteindelijk werkt het niet. Ik krijg geen foutmelding ofzo, het werkt gewoon niet. De drivers op de Asus site krijg ik maar niet gedownload, elke keer time-out.
ff een screen gemaakt om het uit te leggen teminste als je dezelfde driver CD hebt. Als je de ASUS CD in je laptop doet krijg je via autorun het volgende scherm:

Afbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/img47/5140/screen5fk.th.jpg

Ik weet niet of je het al wist maar die audio driver moet je in twee stappen instaleren:

1. UAA Driver en dan;
2. Audio Driver.

En het beste is om tussen de twee installaties ff te rebooten. Zo werkt het bij mij iig wel na een kale windows xp pro instal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Ahzo. Ja, ik heb die driver cd, maar ik heb niet gereboot tussen de installatie van die 2 programma's. Dat zal wel de reden zijn. Ik wist niet dat het in 2 stappen geïnstalleerd moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
@ pisart

Ik weet niet of jij ook een ATI Mobility Radeon X1600 hebt? Maar als je die hebt zou je dan ff naar verschillende plaatje kunne kijken en mij vertellen of bij jou alle kleuren die zeg maar weg faden in een andere kleur gelijk wegfaden. Want bij mij lijkt het net of de VGA instellingen tussen 16 en 32 bits instaan in plaats van 32 bits. Terwijl bij de instellingen gewoon 32 bits staat ingesteld. Je ziet dan een duidelijke overgang van tinten of kleuren waar de kleur normaal weg zou moeten faden van bijvoorbeeld grijs naar donkergrijs.

Het rare is alleen dat als ik een screenshot maak en naar mijn desktop zend en daar bekijk het gewoon normaal is. Wat wil zeggen dat het aan de VGA adapter of het TFT scherm licht. Wil graag ff weten of dit alleen bij mij is of bij meerdere A6Ja voordat ik contact opneem met ASUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de hulp en tips,

Vanmiddag heb ik een A6Vm met nvidia Go 7300 TC bestelt ... ben benieuwd hoe hij gaat voldoen.
In de loop van volgende week moet hij binnen zijn ...

edit :
De A6Vm ia nog niet in de inleidende post van dit topic, maar het gaat om dit model

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 17:45 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Goede keuze, je bent vast tevreden met je aankoop. :)

Ik heb nog even met Asus aan de telefoon gehangen:
"Het duurt wat langer omdat we er zeker van willen zijn dat de laptop goed werkt, ook hebben we nieuwe onderdelen in bestelling staan dus kunnen we morgen pas verder met repareren. We beloven u dat u de laptop voor volgende week vrijdag terug heeft."

Mag ook wel, dan is het Lan-party time, en * Frietsaus heeft geen zin om zijn PC mee te slepen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, dat moet nog blijken natuurlijk, want ik kan hem pas volgende week afhalen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
promo-1 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 16:37:
@ pisart

Ik weet niet of jij ook een ATI Mobility Radeon X1600 hebt? Maar als je die hebt zou je dan ff naar verschillende plaatje kunne kijken en mij vertellen of bij jou alle kleuren die zeg maar weg faden in een andere kleur gelijk wegfaden. Want bij mij lijkt het net of de VGA instellingen tussen 16 en 32 bits instaan in plaats van 32 bits. Terwijl bij de instellingen gewoon 32 bits staat ingesteld. Je ziet dan een duidelijke overgang van tinten of kleuren waar de kleur normaal weg zou moeten faden van bijvoorbeeld grijs naar donkergrijs.

Het rare is alleen dat als ik een screenshot maak en naar mijn desktop zend en daar bekijk het gewoon normaal is. Wat wil zeggen dat het aan de VGA adapter of het TFT scherm licht. Wil graag ff weten of dit alleen bij mij is of bij meerdere A6Ja voordat ik contact opneem met ASUS.
Ja, ik heb ook een X1600 Mobility. Dat was me ook opgevallen. Het lijkt alsof alles op 16bit staat ingesteld ipv 32bit. Nu heb ik geen tijd, maar ik zal strak eens mijn laptop op mijn TFT aansluiten via DVI en D-Sub en zien of die het daar ook heeft.
Maar de driver van de grafische kaart is ook niet al te stabiel, heb al een crash gehad erdoor. Spijtig dat er nog geen ondersteuning is van ATi. Iemand had me gezegd dat het ook een driver probleem kon zijn. Ik hoop het toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Laatst online: 31-08 18:14

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik heb vandaag de Asus A6JA gekocht. Gelijk nadat ik thuis kwam die bak geformatteerd en Windows XP Pro erop gezet. Daarna heb ik de drivers geinstalleerd en toen ging ik in het taakbeheer kijken. Tot mijn grote schrik kwam ik erachter dat windows 250 MB ram nodig had terwijl die niks stond te doen! Dit is ongeveer 2 keer zoveel als mijn vorige notebook nodig had na een versie install van Windows XP + drivers.

Ook heb ik nog een ander probleem: na het installeren van videokaartdrivers is het contextmenu van de desktop, dat je krijgt als je met je rechtermuisknop op de achtergrond klikt, vervuilt met een menu-item voor ATi Catalyst Control Center. Weet iemand hoe je die weg kan krijgen?

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Catalyst control center verwijderen en de gewone control panel installeren.

Heb jij ook last van bovenstaan probleem? Het lijkt alsof het op beeld op 16bit geforceerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Zijn de pictogrammen ook blokkerig?

[ Voor 89% gewijzigd door Frietsaus op 24-02-2006 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat er aan te denken om de Asus A6JA aan te schaffen,maar als ik de stukjes hierboven zo lees,dan wacht ik nog maar effe,totdat dat verholpen is,met een driver update ofzo :/ .

Tis ook lastig tegenwoordig om spullen te vinden,die wel in 1 keer goed werken,tenminste dat is mijn ervaring |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Nokko schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 19:55:
Zijn de pictogrammen ook blokkerig?
Pictogrammen niet, voor zover ik kan zien. Sommige wallpapers, windows vensters, films etc.
De kleurovergangen gaan niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Zoals jullie al zeiden, ik denk dat het inderdaad een driver probleem is, kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoefde ook eerst geen breedbeeld... maar gewone 15 inch was 200 euro duurder |:(
Dan maar breedbeeld en ik heb er geen spijt van.

Over de vertekening met de beamer geen probleem: zit presentation-stand op een gaat de resolutie over op 800 x 600 of 1024 x 786 (kan je kiezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:06:
[...]

Ik hoefde ook eerst geen breedbeeld... maar gewone 15 inch was 200 euro duurder |:(
Dan maar breedbeeld en ik heb er geen spijt van.

Over de vertekening met de beamer geen probleem: zit presentation-stand op een gaat de resolutie over op 800 x 600 of 1024 x 786 (kan je kiezien)
Hoe werkt die presentatie stand ?
Wordt dan de output op je sub-d hardwarematig geconverteerd naar die resolutie of is het softwarematig ?

Vandaag heb ik een A6Vm besteld, ook met breedbeeld scherm en dus ben ik wel benieuwd hoe dat werkt ...
Breedbeeld was ook niet mijn eerste keus, maar prijstechnisch gezien waren er geen goede alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 23:47:
[...]

Hoe werkt die presentatie stand ?
Wordt dan de output op je sub-d hardwarematig geconverteerd naar die resolutie of is het softwarematig ?
Bij mij softwarematig: de resolutie wordt gewoon verlaagd naar 800x600 (of wat je dan ook maar instelt) en de resolutie op het scherm verandert mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Een beamer wordt toch gewoon herkend als een 2e scherm > aparte resoluties lijkt mij?

Die presentatie stand is met Power4 Gear in te stellen, CPU etc wordt dan aangepast geloof ik voor de beste omstandigheden bij een presentatie.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.