UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 90 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.650 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:14

Pizzalucht

Snotneus.

Weet iemand of je internet aan kunt vragen voordat je gaat verhuizen?
Ik ga over 2/3 weken verhuizen, en ik heb nu nog geen UPC.

Ik kan nergens op de website iets vinden over een "aansluitdatum", en ik wil de huidige bewoners niet in de problemen brengen.

Op dat adres is op dit moment ook UPC. Is het mogelijk om alvast de aansluiting te regelen(en is het het waard?), of duurt dit maar enkele dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Signaal laten ze er tegenwoordig gewoon eerste weken op staan. Modem enzo kun je desgewenst in een UPC shop halen en een paar uur later gewoon aansluiten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:14

Pizzalucht

Snotneus.

Ah, dus dan kunnen ze hem eigenlijk gelijk activeren?
Hoe werkt dat bij een shop? Ga je dan gewoon langs bij de shop of moet je eerst online bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:32

DjVe

Hatsaflats!

Gewoon langs gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-07 14:26

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

zunrob schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:25:
Ook ben ik bekend met deze methode: http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?t=2056758726. Echter is mijn technische kennis niet voldoende om in te schatten hoe "veilig" dit is. Klopt het dat ik dit kan zien als dat je de functie voor bridge tijdelijk zichtbaar maakt door een code in te voeren, maar feitelijk niks wijzigt in de firmware? En door het trucje nog een keer uit te voeren je ook weer terug kan gaan naar routing?
Ik heb dit gedaan :) En dit werkt perfect zo :D
Maar je krijgt al een 3212 zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:53
Volgens de specificaties van de fabrikant haalt mijn modem (Arris TM602B) max. 51 Mbps down en max. 47 Mbps up. Volgens UPC kan ik een 30 Mbps pakket echt niet op deze modem aansluiten. Mijn huidige 25 Mbps pakket natuurlijk wel. Volgens de website heb je zelf controle over het accepteren van een nieuwe modem, in praktijk echter niet. Het onderliggende probleem is natuurlijk dat de verkoopafdeling de € 17,50 wijzigingskosten wil/moet incasseren (en dat kan volgens de eigen voorwaarden alleen als je een nieuwe modem nodig hebt).

Overigens is het me niet om de 5 Mbps te doen, maar om de HD-zenders die je nu gratis krijgt bij een pakket. Als nieuwe klant wel te verstaan, de huidige klanten hebben pech.

Even Googlen leert dat deze modems in het verleden (2009) zelfs met 30Mbps pakketten geleverd werden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:38
dion_b schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:30:
Modem kaduuk? Onwaarschijnlijk. Wat je daar beschrijft is een modem die met teveel demping is aangesloten. De downstreamwaardes van -10dBmV zijn goed genoeg om online te blijven, maar daar is alles mee gezegd, ideaal zou 10dB hoger zijn. Upstream van 58dBmV betekent dat de modem maximaal staat te zenden maar ws nog steeds te zwak binnen komt. Bij het minste of geringste kan het offline vliegen.

Nu zegt dat niets over snelheid, maar het kan zijn dat je in de upstream packetloss hebt omdat het signaal zo marginaal is. In ieder geval zou ik in eerste instantie aanraden om minimaal 5dB en liefst 10dB minder demping te regelen.

Waar komt bij jou in huis de televisiekabel binnen? Waar staat de modem? En wat hangt er aan splitters of (onwaarschijnlijk gezien waardes) versterkers tussen?
Kabel komt in de meterkast binnen en gaat dan een verdeler in. Daarna gaat deze door naar de centraaldoos in de woonkamer. Die heb ik al eens vervangen voor een Hirschman om het televisiesignaal aanmerkelijk te verbeteren. De installatie werkte tot een paar maanden geleden prima, maar nu kan ik niet eens meer mail met bijlagen verzenden. De splitter is de standaard UPC splitter bij het aansluitpakket.

Gisteren geduldig met de KS aan de lijn gehangen, die had er niet heel veel kaas van gegeten en dacht dat ik het wifi-kanaal bedoelde i.p.v. de 8 downstreams en 4 upstreams van het modem. Zij kon ook niet in het modem komen. Na telefonisch bedraad en onbedraad de speedtest gedraaid te hebben bleven hier dezelfde resultaten uitkomen, met een erratic snelheid rond de 22-30 MB/s. Upload niet meetbaar.

Wat jij zegt geloof ik ook, door de slechte upstream wordt de downstream getackeld en kan de normale snelheid niet bereikt worden. In ieder geval komt volgende week donderdag een monteur. Ik ga uit van het probleem van de chelloo posting, dat mogelijk in de wijkkast een frequentie verkeerd staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 17-10-2012 13:36 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346670

Heb sinds kort ook problemen met mijn internet verbinding en tv ontvangst (Adam oost). 2 Weken geleden vloog de internetverbinding er een aantal keren uit. Helpdesk gebeld en zij gaven aan dat het signaal zwak was.

Vervolgens is er een monteur langs geweest en die is in de meterkast bezig geweest. Daar zat namelijk eerst een splitter: 1 voor naar de woonkamer en 1 voor naar de slaapkamer. De kabel naar de slaapkamer gebruik ik nooit dus die is losgekoppeld. De monteur heeft volgens een UPC kastje opgehangen in de meterkast met daarin de binnenkomende coax kabel vastgezet met een schroefconnector. De kabel naar de woonkamer zit nu vast in het UPC kastje. De kabels zijn trouwens de groene coax kabels zoals ze origineel in de woning aanwezig waren (7 jaar oude woning).

Nadat de monteur dit kastje heeft geplaatst werkt internet weer. Ik heb nu echter problemen met zenders rtl4, 5, 8, discovery channel etc etc. Volgens de UPC helpdesk zitten deze zenders rond de 2ghz frequentie en stoort er "iets" op deze frequentie... Zender 999 geeft trouwens soms aan dat er een probleem is en soms aan dat alles goed is...

Is dit weer een verhaal van check alle kabels / connectors? Het liefste zou ik de mediabox aansluiten op de coax kabel die het huis binnenkomt (met de schroefdraad) en daar kijken of de zenders goed doorkomen. Maar ik kan mijn 46" LED scherm niet even meenemen naar de meterkast en ik heb ook geen ander scherm met HDMI. Heb ook geen zin om geld uit te geven voor een lange coax kabel. Weet iemand of je de status kan uitlezen van die mediabox (bv via de ethernet poort of het display)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Klopt het dat UPC en Ziggo weer de installaties veel meer in eigen hand nemen? In nieuwbouw monteren ze weer af tot in de woonkamer, omdat dit goedkoper is dan alle storingen afgaan die met zelfbouwsels ontstaan. De bouwmarkten hebben bv. het hele Kabelkeur gebeuren uit de schappen gehaald en de vertrouwde Elro meuk hangt er weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:16

Pierre

Van nature lui!

Senor Sjon schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:39:
De bouwmarkten hebben bv. het hele Kabelkeur gebeuren uit de schappen gehaald en de vertrouwde Elro meuk hangt er weer.
Bij een bouwmarkt heb ik nog nooit 1 goede kabel gezien of gekocht, goede coax of utp hebben ze daar niet.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ze hebben een periode Hirschman bekabeling en connectoren gehad in een aparte Kabelkeur stelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Miyamoto schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:19:
Volgens de specificaties van de fabrikant haalt mijn modem (Arris TM602B) max. 51 Mbps down en max. 47 Mbps up. Volgens UPC kan ik een 30 Mbps pakket echt niet op deze modem aansluiten. Mijn huidige 25 Mbps pakket natuurlijk wel. Volgens de website heb je zelf controle over het accepteren van een nieuwe modem, in praktijk echter niet. Het onderliggende probleem is natuurlijk dat de verkoopafdeling de € 17,50 wijzigingskosten wil/moet incasseren (en dat kan volgens de eigen voorwaarden alleen als je een nieuwe modem nodig hebt).

Overigens is het me niet om de 5 Mbps te doen, maar om de HD-zenders die je nu gratis krijgt bij een pakket. Als nieuwe klant wel te verstaan, de huidige klanten hebben pech.

Even Googlen leert dat deze modems in het verleden (2009) zelfs met 30Mbps pakketten geleverd werden...
Je wilt echt geen 30Mb/s op een ED2 modem draaien. Die max 51Mb/s is de maximale capaciteit van een kanaal die je moet delen met alle andere mensen erop :o

Ik zou daar geen 25Mb/s over willen hebben, laat staan 30Mb/s...
Senor Sjon schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:35:
[...]

Kabel komt in de meterkast binnen en gaat dan een verdeler in. Daarna gaat deze door naar de centraaldoos in de woonkamer. Die heb ik al eens vervangen voor een Hirschman om het televisiesignaal aanmerkelijk te verbeteren. De installatie werkte tot een paar maanden geleden prima, maar nu kan ik niet eens meer mail met bijlagen verzenden. De splitter is de standaard UPC splitter bij het aansluitpakket.
Waar staat de modem? In de meterkast of woonkamer? Als dat in de woonkamer is heb je daar je probleem. Probeer eens zoals het hoort in de meterkast aan te sluiten. Als het al in de meterkast hangt: wat voor "verdeler" hebben we het over? Hoeveel dB demping geeft het per uitgang? Als dat erg veel is (>10dB) zou je bijvoorbeeld de door UPC geleverde splitter voor die verdeler aan kunnen sluiten. Je verliest dan 3.5dB op je TVs, maar wint ws >5 dB op de modem.
Gisteren geduldig met de KS aan de lijn gehangen, die had er niet heel veel kaas van gegeten en dacht dat ik het wifi-kanaal bedoelde i.p.v. de 8 downstreams en 4 upstreams van het modem. Zij kon ook niet in het modem komen. Na telefonisch bedraad en onbedraad de speedtest gedraaid te hebben bleven hier dezelfde resultaten uitkomen, met een erratic snelheid rond de 22-30 MB/s. Upload niet meetbaar.

Wat jij zegt geloof ik ook, door de slechte upstream wordt de downstream getackeld en kan de normale snelheid niet bereikt worden. In ieder geval komt volgende week donderdag een monteur. Ik ga uit van het probleem van de chelloo posting, dat mogelijk in de wijkkast een frequentie verkeerd staat.
Lijkt me eerlijk gezegd sterk, maar daar is op afstand geen uitsluitsel over te geven.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Modem staat in de woonkamer, anders is het erg onhandig aansluiten naar de rest van de zut in mijn tv meubel. Mijn receiver, NAS, PS3, extra Wifi-Router en incidenteel netbook als HTPC zijn bedraad aangesloten. De extra Wifi router is voor het belabberde ontvangst van de EPC3925.

Dat ding naar de meterkast verplaatsen is dus geen topper. Ik heb ook niet veel vertrouwen in gecombineerde coax/utp kabels. Aangezien de UPC verbindingen steeds gevoeliger worden lijkt me dat geen topper.

Splitter is een vier-wegsplitter in een soort wit kastje. Type komt mij niet bekend voor. Het ziet er wel uit alsof UPC eerder bezig is geweest hier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
dion_b schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 17:01:
Die max 51Mb/s is de maximale capaciteit van een kanaal die je moet delen met alle andere mensen erop :o

Ik zou daar geen 25Mb/s over willen hebben, laat staan 30Mb/s...
Ik snap je denk ik niet, wat bedoel je precies? Ik betaal UPC toch zodat ze 25 Mbps aan de voordeur leveren? Als ik daar een heel pc-park aan hang, moet ik de snelheid toch sowieso delen?

Issue was dat men op de site beloofd dat je mag kiezen om de modem te houden, maar dat dat dus niet zo is.
Verder werden deze modems eerder dus wel uitgeleverd met een 30 Mbps abonnement.

Volgens de medewerker waren er geen problemen met Horizon, maar lag dat aan de bekabeling van de gebruikers. Deels heeft hij denk ik gelijk, dus ik hou het topic op GoT in de gaten ;)
Senor Sjon schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:35:
Kabel komt in de meterkast binnen en gaat dan een verdeler in.
Misschien kun je nog proberen om rechtstreeks de groene UPC kabel in je splitter te steken.

Je hebt wel een extra router staan? Waarom kan de UPC modem/router dan niet in de meterkast? Eén kabel naar je eigen router, waar je ook al je andere devices aanhangt?

Wat gebeurt er als je de splitter er tussenuit laat? (Dus enkel de ethernet voorzieningen aansluiten, de TV's eraf)

[ Voor 24% gewijzigd door Miyamoto op 17-10-2012 21:03 . Reden: Reactie op Senior Sjon toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Miyamoto schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:19:

Hallo Rooot,

Een Arris modem kan 30Mb/s aan. Vervelend dat je hierover verkeerd geinformeerd bent.

Kun je in een PM je postcode en huisnummer sturen dan zoek ik dit graag verder voor je uit en zal ik spoedig contact met je opnemen.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Hallo allemaal,

We hebben de bootfile voor de Cisco EPC3925 aangepast. Met de nieuwe bootfile wordt het mogelijk om je modem in bridge mode te zetten. Als je het modem reset wordt de nieuwe bootfile automatisch ingeladen.

In de GUI van het modem kan je bridge mode aanzetten.

Klik het tabblad ‘administration’ aan en kies bij ‘working mode’ voor ‘Bridged Only’. Zodra je de instellingen opgeslagen hebt staat het modem in bridge mode.

Om bridge mode weer uit te schakelen moet je inloggen op het modem via 192.168.100.1 omdat de gateway in bridge mode is uitgeschakeld. Je kan ook de reset knop achterop de Cisco EPC3925 minstens 10 seconden ingedrukt houden(bijvoorbeeld met een paperclip). Dan is bridge mode weer gedeactiveerd als het modem opgestart is.

Bridge mode is nu nog niet geactiveerd op de TWG850 en TWG870, dit gaat wel komen.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 15:15

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is bijzonder goed nieuws. Deze bootfile is dus nu al beschikbaar? Dan ga ik daar dit weekend eens mee spelen :)

edit:
@hieronder: Bedankt voor de snelle test ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Cloud op 18-10-2012 17:24 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Laatst online: 13-06 14:46
Ik had net even ingelogd op mijn 3925 en daar stond (na een reset) de optie erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

VodafoneZiggo schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:04:
Hallo allemaal,

We hebben de bootfile voor de Cisco EPC3925 aangepast. Met de nieuwe bootfile wordt het mogelijk om je modem in bridge mode te zetten. Als je het modem reset wordt de nieuwe bootfile automatisch ingeladen.

In de GUI van het modem kan je bridge mode aanzetten.
Aangezien ik op kantoor zit en 't dus niet gewoon even kan checken: geldt dat ook voor 5ip zakelijke epc3925's?

Helaas lijkt het niet zo te mogen zijn :( Kom op jongens, juist zakelijke gebruikers willen gewoon graag een transparant ding kunnen aansluiten op hun eigen infrastructuur.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 18-10-2012 18:48 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Johny_B schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:24:
Ik had net even ingelogd op mijn 3925 en daar stond (na een reset) de optie erbij.
Hier meteen maar even getest, waarom eigenlijk wachten? :p En inderdaad stond erbij; heb de functie meteen geactiveerd en mijn WNDR3700 weer een dynamisch ip gegeven. Wel inderdaad even denken om het andere ip waaronder de EPC3925 dan bereikbaar is, 192.168.100.1 in plaats van 192.168.1.1.

Werkt verder toppie, bedankt UPC d:)b Scheelt weer een netwerklaagje.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-07 09:53
Eindelijk _/-\o_

Vergeet ook niet het WiFi gedeelte uit te zetten, deze blijft namelijk standaard aan staan.
Neem aan dat dat voor de meeste namelijk nu overbodig is.

[ Voor 81% gewijzigd door Yohost! op 18-10-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-07 21:35

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Wat is eigenlijk de reden dat je bij UPC een totaal van slechts 2 mediaboxen kan aansluiten? Is het de techniek die niet meer toelaat? Glasvezel bij KPN biedt tot 6 mediaboxen per aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Yohost! schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:07:
Vergeet ook niet het WiFi gedeelte uit te zetten, deze blijft namelijk standaard aan staan.
Neem aan dat dat voor de meeste namelijk nu overbodig is.
Stond bij mij al uit, maar heb wel even voor de zekerheid gecontroleerd of dat nog steeds zo was na het wijzigen naar Bridge. Dat was gelukkig zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Odysseus253 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:03:
Wat is eigenlijk de reden dat je bij UPC een totaal van slechts 2 mediaboxen kan aansluiten? Is het de techniek die niet meer toelaat? Glasvezel bij KPN biedt tot 6 mediaboxen per aansluiting.
Die vraag is hier offtopic, als je gezocht had zou je het juiste topic gevonden hebben:
UPC Digital TV - Deel 6

Daar is het meermaals gesteld. Gebruik de in-topic search en gij zult vinden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dion_b schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:14:
[...]

Die vraag is hier offtopic, als je gezocht had zou je het juiste topic gevonden hebben:
UPC Digital TV - Deel 6

Daar is het meermaals gesteld. Gebruik de in-topic search en gij zult vinden.
De in-topic search die sinds gisterenmiddag niet meer bestaat bedoel je? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-07 09:53
Het effect van de de network bridge is nu al te zien in smokeping!

Had alle firewall instellingen al uit gezet maar bleef packetloss houden op de 3925 :(
Afbeeldingslocatie: http://www.a1.nl/upc.png

Eigen router actief en weg packloss :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik dacht dat het wishful thinking was, maar voor mijn gevoel surf ik echt een heel stuk soepeler met bridge mode ingeschakeld. Misschien lijkt er toch een feitelijke waarheid achter te schuilen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Toch stom. Je zou toch zeggen dat Cisco inmiddels een fatsoenlijke router in elkaar moet kunnen schroeven...

In router mode (zonder nat) lijk ik dat probleem overigens ook niet te hebben maar ik heb niet uitgebreid getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Begrijp me niet verkeerd, ik had voor deze bridgemode nu niet het idee dat ik baggertraag aan het browsen was. Ik heb alleen het gevoel (en nogmaals, dat kan zeker misplaatst zijn) dat het nu soepeler gaat.

Kan aan de andere kant ook komen door T7, aangezien ik momenteel veel tijd doorbreng op het forum :P

Dat verschil in packetloss bij Yohost! is inderdaad wel opvallend en zou er eigenlijk niet mogen zijn nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:17
Net heb ik ook mijn 3925 in Bridge gezet, en dus kan ik eindelijk weer mijn eigen WRT320n (waar ik erg tevreden over was/ben) gebruiken. :)

Goede zet van UPC. _/-\o_
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 23:55
Goede zet van UPC imho, router voor de standaard klanten, en bridge voor degene die dat anders willen. Vrijheid!

Het *enige* wat mij nog tegenhoud is het ontbreken aan DVB-C. Op m'n glasvezel is het (basis)pakket op DVB-C beschikbaar zonder codering, en da's ideaal voor alle TV's hier in huis (basispakket is voldoende, hd heb ik toch niet nodig op die tv's).
Als UPC dat eens aanpast en KPN niet snel z'n streams fixed (lees: fatsoenlijke ondertiteling en 5.1 enz) dan is het glasvezelverhaal hier van korte duur, en gaan we weer naar UPC.

Ook het Horizonpakket lijkt een stuk beter te zijn dan de Glashart oplossingen (apps, website enz). Alleen iets te snel geintroduceerd / teveel interesse, maar da's een kwestie van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-07 08:44
Even een Horizon vraag, hoop dat mensen dit al kunnen beantwoorden.

Als ik zo'n box neem, dan kan ik opgenomen programma's ook op de iPad, iPhone en computer bekijken, right? Is er geen mogelijkheid om opnames op een tweede TV te bekijken? Dit trekt me namelijk naar KPN, waar je in the cloud kan opnemen, alleen die ruk streams bewegen me weer richting UPC ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Martijn schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:46:
Even een Horizon vraag, hoop dat mensen dit al kunnen beantwoorden.

Als ik zo'n box neem, dan kan ik opgenomen programma's ook op de iPad, iPhone en computer bekijken, right? Is er geen mogelijkheid om opnames op een tweede TV te bekijken? Dit trekt me namelijk naar KPN, waar je in the cloud kan opnemen, alleen die ruk streams bewegen me weer richting UPC ;).
Ahum:
[UPC Horizon] Ervaring en discussie

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-07 11:11
Misschien een domme vraag maar waar kan ik gebruikersnaam en wachtwoord vinden voor Cisco UPC modem? Deze moet ik invullen om in te loggen. Staat deze op een brief die ik ontvangen heb samen met het modem?
En wat is bridge mode?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PM_Petrol schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:12:
Misschien een domme vraag maar waar kan ik gebruikersnaam en wachtwoord vinden voor Cisco UPC modem? Deze moet ik invullen om in te loggen. Staat deze op een brief die ik ontvangen heb samen met het modem?
En wat is bridge mode?
bij mij werkt het om niks in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:13:
[...]

bij mij werkt het om niks in te vullen.
Bij mij niet, heb het net geprobeerd.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
PM_Petrol schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:17:
[...]

Bij mij niet, heb het net geprobeerd.
Reset naar fabrieksinstellingen (resetknop achterop >10 sec ingedrukt houden) en nog een keer proberen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:30
CyBeR schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:26:
[...]
Aangezien ik op kantoor zit en 't dus niet gewoon even kan checken: geldt dat ook voor 5ip zakelijke epc3925's?

Helaas lijkt het niet zo te mogen zijn :( Kom op jongens, juist zakelijke gebruikers willen gewoon graag een transparant ding kunnen aansluiten op hun eigen infrastructuur.
Met 5 IP's zou het modem juist in bridge moeten kunnen. Althans dat is mij verteld. En bridge mode heb ik nodig om uberhaupt bepaalde VPN paketten door dat modem heen te krijgen. En dan werkt telefonie weer niet plus je betaald meer. Mafketels.

Ik ga iig over van zakelijk naar een normaal abbo. Voor dat extra geld krijg je alleen maar een monteur sneller dan anders, maar minder diensten. Tssssk. Door die VPN onzin heb ik een ADSL lijn aan moeten houden en die is in een jaar tijd zeker een keer of 20 ingezet voor al het verkeer, omdat de UPC lijn het (even) niet meer deed.
Met een ADSL erbij is het vrijwel net zo duur als het zakelijke abbonnement én je hoeft niet op een monteur te wachten of voor niets de helpdesk te bellen. Dat laatste heb ik al opgegeven en de storingspagina is ook onzin. Van die pakweg 20 keer is er uit mijn hoofd sprake geweest van 2 echte storingen volgens UPC. Maar de lijn werkte toch echt niet of met heel veel packetloss.

Dan ben je vanuit bedrijfsoogpunt blij dat er nog een ADSL lijn beschikbaar is.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:46
Bridged mode, is dat je zo direct mogelijk op het upc kabelnetwerk zit, je modem is dan niet veel meer dan een domme hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
The Lord schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:25:
[...]

Met 5 IP's zou het modem juist in bridge moeten kunnen. Althans dat is mij verteld. En bridge mode heb ik nodig om uberhaupt bepaalde VPN paketten door dat modem heen te krijgen. En dan werkt telefonie weer niet plus je betaald meer. Mafketels.
Volgens mij klok-klepelverhalen aan beide kanten hier :o

Je probleem met VPN is NAT, UPC Zakelijk 1-IP doet NAT, 5-IP niet, dat werkt met RIP. Je PCs zitten dan gewoon direct op internet zonder enige NAT. Bridged mode bij 5-IP slaat dus als varken op een tang. Als je niet meer RIP zou doen maar op layer 2 zou bridgen zou je max 1 IP aan kunnen sluiten 8)7
Ik ga iig over van zakelijk naar een normaal abbo. Voor dat extra geld krijg je alleen maar een monteur sneller dan anders, maar minder diensten.

[...]
Maar had je 1-IP of 5-IP? 1-IP schiet inderdaad weinig op, maar 5-IP zou gewoon moeten kunnen wat je wilde.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Sjah schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:28:
[...]

Bridged mode, is dat je zo direct mogelijk op het upc kabelnetwerk zit, je modem is dan niet veel meer dan een domme hub.
Dus sneller internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Wat verbetert het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Het internet signaal wordt 1 op 1 doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:46
Nee, maar idd 1 op 1, en dat houdt in>> je krijgt geen rare dingen als packetloss bij gaming of onverwachte problemen die wel soms optreden met die (volgens sommigen gare) router in de 3925.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Sjah schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:21:
[...]

Nee, maar idd 1 op 1, en dat houdt in>> je krijgt geen rare dingen als packetloss bij gaming of onverwachte problemen die wel soms optreden met die (volgens sommigen gare) router in de 3925.
Ik heb een modem zonder wireless er in. Vanaf m'n modem ga ik naar mn eigen router. Heeft het dan zin om bridge mode te activeren?
Vanaf m'n router ga ik met 1 kabel door naar m'n PS3, de rest gaat via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Als je modem zonder wireless router hebt, doet dat ding niets anders dan bridgen 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
dion_b schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:48:
Als je modem zonder wireless router hebt, doet dat ding niets anders dan bridgen 8)7
Haha oke dus dat zit goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:30
dion_b schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:30:
Je probleem met VPN is NAT, UPC Zakelijk 1-IP doet NAT, 5-IP niet, dat werkt met RIP. Je PCs zitten dan gewoon direct op internet zonder enige NAT. Bridged mode bij 5-IP slaat dus als varken op een tang. Als je niet meer RIP zou doen maar op layer 2 zou bridgen zou je max 1 IP aan kunnen sluiten 8)7
Ik heb 1 IP. 5 IP kan inderdaad wat ik wil, maar kost meer en dan valt telfonie af. Nu gebruik ik dat laatste niet, maar ik vind het wel compleet van de pot gerukt eerlijk gezegd.
Het is een zakelijk abbonnement; dan is het op zijn zachtst gezegd eerlijk om van te voren duidelijk te maken dat enkel NAT mogelijk is en er problemen met VPN's bekend zijn.

En VPN kan best tegen NAT. PPTP, IPsec over L2TP of SSL VPN moet geen enkel probleem zijn, mits goed in de software van het modem/router ondersteund. En toch werkt PPTP met de zakelijke EPC3925 niet (goed). UPC engineer gaf aan dat dit een bekend probleem is; reden werd niet gegeven.

Om dit voor mij op te lossen is er enkel bridge mode nodig voor 1 IP. Meer IP adressen en/of RIP is helemaal niet nodig. Hoewel IPv6 zo langzaamaan wel eens zou mogen op een zakelijke aansluiting...

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Tja, je wil iets, oplossing is voor zakelijk al tijden duidelijk maar je wilt het niet (betalen). Kwestie van kiezen of delen. Ik kan me trouwens voorstellen dat bridgen geen optie is bij 1-IP vast, aangezien om dat goed gerouteerd te krijgen die modem geheid meer doet dan alleen passief IP'tje krijgen van het netwerk.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:17
Oeps, even dion_b ontzuchten, en deze post verplaatsen...
Sorry. :$

[ Voor 89% gewijzigd door Richub op 21-10-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dion_b schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:30:
[...]

Volgens mij klok-klepelverhalen aan beide kanten hier :o

Bridge-mode bij 5-ip slaat wel degelijk ergens op. Zonder heb je namelijk je modem als router. Dat wil ik zelf liever niet, ik wil mijn juniper srx100 als router. Dus wat ik wil van 't modem is dat 'ie gewoon packets heen-en-weer schuifelt en verder doet alsof 'ie niet bestaat, en dat m'n subnet naar m'n srx100 gerouteerd wordt.

Maar dat kan tot dusverre niet, waarschijnlijk om onderstaande reden. Met 5 ip's krijgt je modem overigens een rfc1918-adres (10.0.0.0/8) via dhcp.

Heb je meer informatie over 't RIP-verhaal trouwens? Ik ben nog niet ver genoeg in m'n verhuizing dat ik dat gewoon aan kan sluiten en proberen namelijk.
Ik kan me trouwens voorstellen dat bridgen geen optie is bij 1-IP vast, aangezien om dat goed gerouteerd te krijgen die modem geheid meer doet dan alleen passief IP'tje krijgen van het netwerk.
Niet dat ik weet. Modem doet alleen DHCP. Maar het IP dat je krijgt is (in principe) vast en gebonden aan je MAC-adres, dus als je 'm bridget en je router doet dhcp kom je nergens. Je zou zeggen, stel 't dan statisch in maar dat kan ook weer niet want ze willen die adressen nog wel kunnen veranderen als dat technisch noodzakelijk is.

Overigens kan ik me niet voorstellen dat dat probleem onoplosbaar is -- DSL-providers kunnen 't ook omdat de DSLAM een option 82 in de DHCP packet propt. Dat moet 't modem of de CMTS ook kunnen lijkt me.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 21-10-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-07 16:59
VodafoneZiggo schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:04:
Klik het tabblad ‘administration’ aan en kies bij ‘working mode’ voor ‘Bridged Only’. Zodra je de instellingen opgeslagen hebt staat het modem in bridge mode.
Ik heb deze optie er na een herstart (al een keer uit/aan gezet en herstart via interface gedaan) niet tussen?
Is hij voor zakelijk ook aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 22-07 13:49

Mark_640

In my memory

slommer schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:06:
[...]

Waarschijnlijk niet, omdat de zakelijke modems allemaal een 'eigen' specifieke bootfile hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
CyBeR schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:38:
[...]

Overigens kan ik me niet voorstellen dat dat probleem onoplosbaar is -- DSL-providers kunnen 't ook omdat de DSLAM een option 82 in de DHCP packet propt. Dat moet 't modem of de CMTS ook kunnen lijkt me.
Een CMTS kan dat idd ook prima, alleen is in dat geval het modem-macadres leidend.

Uit mn hoofd:
configure ip dhcp relay information option

En dan wordt het modem-mac vrolijk in de dhcp lease meegestuurd. Op die manier deel ik ook IP adressen uit aan docsis klanten. (Al is het alweer ff geleden dat ik op die cmts-sen heb lopen spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:41
slommer schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:06:
[...]
Ik heb deze optie er na een herstart (al een keer uit/aan gezet en herstart via interface gedaan) niet tussen?
Hetzelfde hier, ook zakelijk en geen optie na herstart. 5 IP adressen heb ik niet nodig maar ik prefereer ook een bridged mode, kan dit misschien door de helpdesk ingeschakeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-07 13:25
In het kader van de bezuinigingen ben ik eens kritisch naar de maandelijkse kosten voor UPC gaan kijken. Nu zie ik de volgende kosten op mijn factuur.

Pakket
UPC Pakket bestaande uit: 47,79
Abonnement Digitale TV Royaal HD met DVR
HD met DVR voor 10,00 euro p.m. Uw korting -1,53
Abonnement Bellen
Abonnement 25 Mb Fiber Power Internet
Alles-in-1 met meer TV
Totaal Pakket 46,26

Bovenstaande vind ik begrijpelijk!

Alleen nu zie ik ook dit er nog bij staan:

RADIO EN TELEVISIE
01/10-31/10 Abonnement Kabel TV en Radio 17,79
Totaal 17,79

Totaal betaal ik dus elke maand 64,05

Weet iemand waarom ik elke maand 17,5 extra moet betalen voor kabel televisie? Ik dacht dat dit gratis bij mijn abbonement in zat.

Ik zie in iedergeval het volgende staan bij een normale alles in 1 pakket:

Standaard Kabel TV en Radio
Altijd bij het Alles-in-1 Pakket: via 1 aansluiting verbonden met de populairste zenders.

En zie daar nergens een vermelding van de 17,5 euro extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

r.e.s schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:42:
In het kader van de bezuinigingen ben ik eens kritisch naar de maandelijkse kosten voor UPC gaan kijken. Nu zie ik de volgende kosten op mijn factuur.

RADIO EN TELEVISIE
Totaal 17,79

Weet iemand waarom ik elke maand 17,5 extra moet betalen voor kabel televisie? Ik dacht dat dit gratis bij mijn abbonement in zat.
Kijk hier maar even dan snap je het klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:11

Pakket
Abonnement Bellen
Alles-in-1 met meer TV
Totaal Pakket 46,26

RADIO EN TELEVISIE
Totaal 17,79

Altijd bij het Alles-in-1 Pakket: via 1 aansluiting verbonden met de populairste zenders.

Zo te zien heb jij, en Joost mag weten waarom, 2 abonnementen.

Je hebt een Alles-in-1 pakket "meer TV"
En een los Abonnement 25 Mb Fiber Power Internet
En bij die laatste komt inderdaad nog een keer de kosten bij voor TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
Pierre61 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:50:
[...]

Kijk hier maar even dan snap je het klik
Om eerlijk te zijn snap ik het nog steeds niet :o , als je op de site kijkt van UPC bij een totaal pakket dan wordt er nergens een melding geplaatst dat je naast je abbonement kosten van 46 euro pm nog 17,9 euro extra mag gaan betalen voor tv&radio maandelijks.
Dennis-L schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:54:
[...]

Zo te zien heb jij, en Joost mag weten waarom, 2 abonnementen.

Je hebt een Alles-in-1 pakket "meer TV"
En een los Abonnement 25 Mb Fiber Power Internet
En bij die laatste komt inderdaad nog een keer de kosten bij voor TV.
Dat is dus ook mijn vermoeden! Ik heb het pakket telefonisch afgesloten dus mogelijk is er daar iets mis gegaan ( lees iemand die z'n targets wou halen ... ) . Dat zou betekenen dat ik +- 200 euro te veel heb betaald voor mijn abbo dit jaar :o .

Iemand tips hoe ik dit probleem het beste kan aandragen richting UPC (mail, telefonisch of per post)?

[ Voor 13% gewijzigd door r.e.s op 23-10-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:11
Gewoon even bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 18:55
Het is standaard je de analoge tv en radio moet betalen bij een digitale tv abonnement.Hier staat ook bij digitale tv standaard en bij digitale tv extra dat de kosten €5.50/€13.00 per maand EXTRA zijn.
En als je bijvoorbeeld digitale tv standaard wil bestellen staat dit er:
[quote]

Digitale TV Standaard €
5,50
Om dit product te bestellen heeft u UPC Kabel TV en Radio (max. 17,79 p.m.) nodig.
[/quote]

EDIT: Ik zie net dat bij alles-in-1 pakketten het inderdaad er in hoort te zitten, dus dan is bellen of even langs upc winkel gaan inderdaad het beste

[ Voor 15% gewijzigd door Pompi op 23-10-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Die 17.9 euro zijn voor je standaard kabel. Dus de analoge verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
http://www.upc.nl/televisie/
Daar staat het ook. Onder "Kabel TV en Radio". Dat moet je altijd betalen voor een tv abonnement. Digitale tv is weer extra maar daar heb dan sowieso Kabel TV en Radio voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 18-07 22:47

Zoefff

❤ 

Pakket
Abonnement Bellen
Alles-in-1 met meer TV
Totaal Pakket 46,26

RADIO EN TELEVISIE
Totaal 17,79

De €17,50 die je betaalt is het bedrag dat UPC standaard in rekening brengt voor de 'basisaansluiting'. Zie het als het bedrag wat je betaalt zodat er überhaupt signaal staat op je coax-kabel.

Bij afname van losse producten (bijvoorbeeld alleen Digitale TV of alleen Internet) brengen ze dit ook gewoon in rekening. Echter, bij afname van een alles-in-een pakket verwerken ze dit in het pakket als zijnde een verborgen korting. Het 60 Mb voordeelpakket bevat bijvoorbeeld het volgende:

Voordeelpakket met 60 Mb, € 49,95
- Digitale TV Standaard
- 60 Mb Internet
- Bellen
- Kabel TV en Radio
Het laatste product is de standaard aansluiting waarvoor je normaliter €17,50 zou moeten betalen. Als je dus daadwerkelijk een voordeelpakket hebt afgesloten, zou je dat inderdaad niet moeten hoeven betalen.

Maar, let op, als ik mij niet vergis wordt het bedrag hoe dan ook los op de factuur vermeld. Neem je een voordeelpakket van €49,95, dan zie je op de factuur dus een bedrag van €32,45 én een bedrag van €17,50. Het lijkt dan dubbel, maar onder de streep komt het neer op het bedrag dat je eigenlijk zou moeten betalen voor het pakket :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvalk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-07 15:03
Ik heb even mijn factuur bekeken, bij mij staat het niet los gespecificeerd, maar valt onder mijn 'pakket'. Heb ondertussen wel een pakket die al wat ouder is (jaar of 4/5 gok ik zo).
PAKKET
01/10-31/10 UPC Pakket bestaande uit:
01/10-31/10 Abonnement Kabel TV en Radio
01/10-31/10 Abonnement 25 Mb Fiber Power Internet
01/10-31/10 Abonnement Bellen Onbeperkt + Europa
01/10-31/10 Pakket Internet en Bellen
Alleen het totaalbedrag van het pakket staat genoemd. Ik zou dus niet weten wat ik per onderdeel kwijt ben, maar wat ik wel weet, is dat soortgelijke abonnementen niet per definitie goedkoper zijn. Mocht iemand een voorstel hebben, dan hou ik mij aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Als de aangereikte gegevens kloppen, hebben Pompi, Petrol en Pierre het fout.
Bij een alles-in-1-pakket zit Standaard TV/radio inbegrepen, zoals Dennis opmerkt.

Je hebt toevallig geen extra zender-pakket, dat (dan) wat ongelukkig vermeld staat?

Handigst is om ze gewoon even te bellen (1200, gratis via vaste lijn). Dan heb je het snelst duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
M'n modem is denk ik kapot gegaan. Het is een Cisco EPC 3212. En alle lampjes staan uit, ook de power.
Al in andere stopcontacten geprobeerd, maar dat werkt ook allemaal niet. Ik heb al een mail gestuurd naar UPC, want bellen moet nu vanaf mobiel en dat is 10cent/minuut. En ik hoor de wachttijden van meerdere mensen en dat wordt me iets te duur.
Is er nog een andere mogelijkheid om een gratis nummer van upc te bellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
Bedankt voor alle reacties! Net even gebeld en UPC geeft inderdaad aan dat het klopt. Dit houdt dus in dat het waarschijnlijk voor mij interessanter is om over te stappen van mijn huidig pakket naar alles in 1 horizon. ( 12 euro pm goedkoper ).

1. Zijn er bestaande pakket abbonees op tweakers die zijn overgestapt naar horizon? Indien ja hoe beviel het?
2. Zijn de enigste kosten die ik hoef te maken de 45 euro voor activatie en de 45 euro borg en daarna de 52,2 pakket kosten pm?
3. Zijn er tweakers die in hun contractvrije periode een korting hebben bedwongen om bij UPC weer een 1 jarig contract aan te gaan? Zoja hoeveel was die korting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Wat betreft Horizon kan je hier kijken, er zijn mensen die blij zijn en er zijn mensen die dat ding nu in de vuilnisbak willen kiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 18-07 22:47

Zoefff

❤ 

r.e.s schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:34:
Bedankt voor alle reacties! Net even gebeld en UPC geeft inderdaad aan dat het klopt. Dit houdt dus in dat het waarschijnlijk voor mij interessanter is om over te stappen van mijn huidig pakket naar alles in 1 horizon. ( 12 euro pm goedkoper ).

1. Zijn er bestaande pakket abbonees op tweakers die zijn overgestapt naar horizon? Indien ja hoe beviel het?
Voor ervaringen met Horizon is een apart topic, ik raad je aan dat eens door te nemen :)
2. Zijn de enigste kosten die ik hoef te maken de 45 euro voor activatie en de 45 euro borg en daarna de 52,2 pakket kosten pm?
Als het goed is hoef je geen activatiekosten te betalen omdat je al diensten van UPC afneemt. Van de website, waarbij uiteraard de laatste zin van belang is:
Bent u een nieuwe klant of voegt u een extra dienst aan uw huidige abonnement toe? Dan worden er eenmalig € 25,00 aan activatiekosten bij u in rekening gebracht. Tenzij u al twee van de volgende abonnementen afneemt: Internet, Bellen of Digitale TV van UPC.
Hoe het met de borg zit weet ik niet, als je een bestaand modem omruilt lijkt het me dat je daar ook netto op 0 uit komt mits de borg van je huidige modem hetzelfde is.
3. Zijn er tweakers die in hun contractvrije periode een korting hebben bedwongen om bij UPC weer een 1 jarig contract aan te gaan? Zoja hoeveel was die korting :)
Volgens mij is het zo dat je een korting altijd krijgt als je overstapt naar een ander abonnement (in het geval van Horizon met meer features dus).

Maar, om eerlijk te zijn zou ik wel even m'n best doen om dit kostenloos en bij voorkeur met in ieder geval de standaardkorting voor elkaar te krijgen. Blijkbaar betaal je al jarenlang flink te veel doordat de producten die je afneemt al tijden in een gecombineerd product worden aangeboden dat veel goedkoper is. Je zou kunnen beredeneren dat je dit als klant in de gaten moet houden, maar het zou UPC sieren als ze hun klanten hier ook van op de hoogte stellen.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-07 16:59
Mark_640 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:34:
[...]
Waarschijnlijk niet, omdat de zakelijke modems allemaal een 'eigen' specifieke bootfile hebben...
Heb ze er over gemaild en werd net terug gebeld.
Zakelijk kan alleen als je abbo met 5 ip's hebt.
Kan met normaal dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:47
Ik heb momenteel een 'Blijf-bij-UPC'-korting van 15 euro per maand. Daardoor betaal ik nu voor mijn 100/5 verbinding, HD DVR royaal Tv + bellen in totaal 58 euro.

Er zijn hier vast meer mensen die deze 'Blijf-bij-UPC'-korting hebben. Hebben jullie al geprobeerd of je deze korting mee kan nemen naar een nieuw Horizon-abbonement met 120Mbit? Dan zou je voor 47,95 klaar zijn, dat lijkt me nog wel een keer aantrekkelijk!

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

slommer schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:12:
[...]

Heb ze er over gemaild en werd net terug gebeld.
Zakelijk kan alleen als je abbo met 5 ip's hebt.
Kan met normaal dus niet.
Dat heb ik maar dan krijg je ook geen bridge mode. Alleen een gebrek aan NAT.

Ik ga binnenkort dat RIP verhaal eens uitproberen. Ik zag in de config die ik gedownload heb ('backup config') dat RIP idd enabled is, ondanks dat de UI ervoor uitgezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
Zoefff schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:47:
[...]

Voor ervaringen met Horizon is een apart topic, ik raad je aan dat eens door te nemen :)

[...]

Als het goed is hoef je geen activatiekosten te betalen omdat je al diensten van UPC afneemt. Van de website, waarbij uiteraard de laatste zin van belang is:

[...]

Hoe het met de borg zit weet ik niet, als je een bestaand modem omruilt lijkt het me dat je daar ook netto op 0 uit komt mits de borg van je huidige modem hetzelfde is.

[...]

Volgens mij is het zo dat je een korting altijd krijgt als je overstapt naar een ander abonnement (in het geval van Horizon met meer features dus).

Maar, om eerlijk te zijn zou ik wel even m'n best doen om dit kostenloos en bij voorkeur met in ieder geval de standaardkorting voor elkaar te krijgen. Blijkbaar betaal je al jarenlang flink te veel doordat de producten die je afneemt al tijden in een gecombineerd product worden aangeboden dat veel goedkoper is. Je zou kunnen beredeneren dat je dit als klant in de gaten moet houden, maar het zou UPC sieren als ze hun klanten hier ook van op de hoogte stellen.
Bedankt voor de tips, gisteren avond aan de telefoon gehangen en mijn abbonoment omgezet naar een voordeel abbonoment! Scheelt weer elke maand 16,55 per maand t.o.v. mijn huidige abonoment. Toch 198,60 per jaar :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het lijkt erop dat ik nóg een voordeel gevonden heb aan de EPC3925 in Bridge-mode gebruiken. Ondanks ik alle filtering en dergelijke uit had pre-bridge, had ik nog altijd last van één probleem. Idle tcp-connecties werden vrij snel afgekapt (ik praat over 5, hooguit 10 minuten of zo). Sommige software kan daar prima mee overweg, maar een pakket wat ik gebruik helaas niet. Dat betekende dat als ik de software openliet voor zeg 10 minuten zonder iets te doen, ik een timeout zou krijgen als ik het wel probeerde. Moest dan altijd onthouden om eerst opnieuw te verbinden. Bijzonder irritant.

Het lijkt erop dat dat probleem weg is gegaan nadat ik het modem in bridge-mode gezet heb (ik kan de boel nu zeker 20 minuten alleen laten). Erg fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:22

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Dat had ik ook met imap, timeout na 6a7 minuten idle. Daarom al een jaar of 2 geleden router vervangen door een modem. Wilde hoe dan ook een apparte firewall en wifi oplossing (cisco asa + lancom 322)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Inmiddels heb ik contact gehad met de webcare-medewerker en is mijn pakket omgezet.
De nieuwe diensten zijn inmiddels geactiveerd! (Nog niet zichtbaar in "Mijn UPC", maar het werkt :))

Blijkt HD toch nog een stukje scherper te zijn :9

Nogmaals dank aan meneer W. Ebcare. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-07 19:24
Horizon.TV ZIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIELIG traag... nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

trix0r schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:23:
Horizon.TV ZIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIELIG traag... nog meer mensen last van?
Geen idee, want dit topic gaat over internet van UPC. Misschien zoek je dit topic: [UPC Horizon] Ervaring en discussie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-06 12:29

dread

Sluwe vlaming

Ik heb ook maar eens een mail gestuurd aan UPC met klachten over traag internet, verbinding die steeds weer wegvalt om bij een refresh weer te werken. Router kan dagelijks meerdere keren herstart worden.
Ik heb verschillende keren gebeld maar met een wachttijd van +20 min toch besloten om een mailtje te sturen. Dit is de tweede keer in een jaar tijd dat de upc internetverbinding problemen oplevert. Laatste keer is er een nieuwe modem geïnstalleerd (cisco EPC3925) Dat ging lange tijd perfect.
Hopelijk komt er snel een oplossing. Als het inderdaad te maken heeft met de invoering van Horizon is het toch wel triest dat mensen die deze dienst niet afnemen hier ook door getroffen worden.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
dread schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:19:
Ik heb ook maar eens een mail gestuurd aan UPC met klachten over traag internet, verbinding die steeds weer wegvalt om bij een refresh weer te werken. Router kan dagelijks meerdere keren herstart worden.
Ik heb verschillende keren gebeld maar met een wachttijd van +20 min toch besloten om een mailtje te sturen. Dit is de tweede keer in een jaar tijd dat de upc internetverbinding problemen oplevert. Laatste keer is er een nieuwe modem geïnstalleerd (cisco EPC3925) Dat ging lange tijd perfect.
Hopelijk komt er snel een oplossing. Als het inderdaad te maken heeft met de invoering van Horizon is het toch wel triest dat mensen die deze dienst niet afnemen hier ook door getroffen worden.
Mijn modem ik kapot dus dan ik ook niet gratis bellen omdat de telefoon via het modem werkt. Ik heb eergister in de ochtend al een mail gestuurd. Maar heb nog steeds niks terug. Dus ook dat kan lekker lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
dread schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:19:
Ik heb ook maar eens een mail gestuurd aan UPC met klachten over traag internet, verbinding die steeds weer wegvalt om bij een refresh weer te werken.
Wat doet een speedtest.net als je een laptop (bedraad) direct aan de UPC router hangt?
Als je snelheid dan wel ok is, ligt het dus niet aan UPC.
PM_Petrol schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:26:
Mijn modem ik kapot dus dan ik ook niet gratis bellen omdat de telefoon via het modem werkt. Ik heb eergister in de ochtend al een mail gestuurd. Maar heb nog steeds niks terug. Dus ook dat kan lekker lang duren.
Als je even 50 cent investeert heb je waarschijnlijk sneller een nieuwe modem ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Miyamoto op 25-10-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-06 12:29

dread

Sluwe vlaming

Miyamoto schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:36:
[...]

Wat doet een speedtest.net als je een laptop (bedraad) direct aan de UPC router hangt?
Als je snelheid dan wel ok is, ligt het dus niet aan UPC.
bedraad aan upc cisco EPC3925

ping 15ms
dl: 6,02Mbps
ul: 2,52Mbps

Upc pakket: Alles-in-1 Voordeelpakket met 50 Mb: 50 Mb Internet, Bellen, Digitale TV HD met DVR

Bij resetten van modem gaat internetsnelheid weer als een speer. Trouwens alle apparaten hebben daar last van. Mijn iphone springt soms over op 3g. Gewoon dat de wireless verbinding uitvalt.

[ Voor 20% gewijzigd door dread op 25-10-2012 12:04 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
PM_Petrol schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:26:
[...]

Als je beschrijving goed is, is je modem niet kapot maar gewoon het voedingsblokje. Als je een andere 15V 1A voeding hebt liggen ergens kun je dat makkelijk genoeg uitsluiten.

Alternatief voor het bellen is om langs te gaan bij een van de UPC winkels. Of ze een voeding hebben voor je modem durf ik niet te zeggen. En het lijkt me duurder dan gewoon even bellen. Of trouwens de UPC Webcaremensen (hangen hier ook rond) een DM sturen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
dion_b schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:55:
[...]

Als je beschrijving goed is, is je modem niet kapot maar gewoon het voedingsblokje. Als je een andere 15V 1A voeding hebt liggen ergens kun je dat makkelijk genoeg uitsluiten.

Alternatief voor het bellen is om langs te gaan bij een van de UPC winkels. Of ze een voeding hebben voor je modem durf ik niet te zeggen. En het lijkt me duurder dan gewoon even bellen. Of trouwens de UPC Webcaremensen (hangen hier ook rond) een DM sturen.
Heb al gekeken voor een andere voeding, maar die heb ik nergens liggen. Ik zit nu via een onbeveiligde router op internet. Ik zal eens een DM sturen naar een UPC webcare persoon.
Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

dion_b schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:55:
[...]

Was bij mij een poos geleden ook het geval, ander voedingsblokje probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Pierre61 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:02:
[...]

Was bij mij een poos geleden ook het geval, ander voedingsblokje probleem opgelost.
Misschien kan ik hier bij de handyman een voedingsblokje kopen.
Ik zal ff kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Beste Tweakers,

Zijn er meer mensen in de omgeving Vlaardingen (ZH) die pagina's niet kunnen laden?
Bij mij en iemand een straat verderop hebben we wat lijkt op een DNS storing.
Bij een vriend in de andere wijk hebben ze helemaal niks.
Op de UPC site staat niks vermeld van storingen.
Iemand anders ook klachten?
(ik heb UPC fiberpower 120)

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Arnevld schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:49:
Beste Tweakers,

Zijn er meer mensen in de omgeving Vlaardingen (ZH) die pagina's niet kunnen laden?
Bij mij en iemand een straat verderop hebben we wat lijkt op een DNS storing.
Bij een vriend in de andere wijk hebben ze helemaal niks.
Op de UPC site staat niks vermeld van storingen.
Iemand anders ook klachten?
(ik heb UPC fiberpower 120)
Misschien moet je even in je router de volgende DNS instellen kijken of het probleem dan nog aanwezig is.

208.67.222.222

208.67.220.220

Dit zijn de dns adressen van OpenDNS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:08
Ik vraag het even hier omdat de wachttijd bij UPC voortdurend >15 minuten lijkt te zijn. Ik ga verhuizen en ik heb op mijn nieuwe adres UPC aangevraagd. Telefonisch besteld en vervolgens geen boe of bah meer gehoord van UPC, tot gisteren, ik vond een klein briefje in de bus met daarop meerdere opties ("U was niet thuis", "Alles is naar de klote" etc) en de optie aangevinkt met "UPC is nu bij u aangesloten". Ik ga wonen in een appartementengebouw dus ik denk dat de monteur ergens een schakeltje heeft omgezet.
Mijn vraag: Wat is nu de normale gang van zaken verder?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Je modem aansluiten en gaan met die banaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Als ik die had :)
Maar die bleek gelukkig klaar te liggen op het postkantoor. Ik heb alleen twee aansluit punten in de woonkamer, een met een groene kabel en contactdoos die echt op de muur zit en vlak er naast eentje die verzonken is. Krijg bij beide niet snel het modem online. Kan ik op en of andere manier nameten welke de goede is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
MrAngry schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 19:17:
Maar die bleek gelukkig klaar te liggen op het postkantoor. Ik heb alleen twee aansluit punten in de woonkamer, een met een groene kabel en contactdoos die echt op de muur zit en vlak er naast eentje die verzonken is. Krijg bij beide niet snel het modem online. Kan ik op en of andere manier nameten welke de goede is?
Knup er een TV aan? Dan zie je snel genoeg of je signaal hebt (gewoon analoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik ben nog niet verhuist, dus heb er nog geen tv. Maar prima idee, ik zal dat doen zodra ik verhuis. Ik hoopte het eigenlijk netjes online te hebben voor ik er in trok (ben nogal een junk), maar dat idee moet ik maar laten varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MrAngry schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 19:17:
De eerste keer duurt 't heel lang voor je verbinding hebt. Bij twijfel sowieso de groene trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
PM_Petrol schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:13:
[...]

Misschien kan ik hier bij de handyman een voedingsblokje kopen.
Ik zal ff kijken
Wut? Een telefoontje is te duur maar je wilt wel iets kopen wat onder verantwoordelijkheid van je provider valt... does not compute 8)7
MrAngry schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 19:53:
Ik ben nog niet verhuist, dus heb er nog geen tv. Maar prima idee, ik zal dat doen zodra ik verhuis. Ik hoopte het eigenlijk netjes online te hebben voor ik er in trok (ben nogal een junk), maar dat idee moet ik maar laten varen.
Lijkt me dat je eerst en vooral van de vorige bewoner kunt achterhalen wat hij achtergelaten heeft...

[ Voor 39% gewijzigd door dion_b op 25-10-2012 20:48 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
dion_b schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 20:41:
[...]
Lijkt me dat je eerst en vooral van de vorige bewoner kunt achterhalen wat hij achtergelaten heeft...
Volgens mij heeft het een jaar leeg gestaan, ik heb iig nooit een vorige bewoner gezien. Beide aansluitpunten zijn overigens heel oud. Ik zal anders volgende keer eens de meterkast splitter ipv de woonkamer splitter aan de groene kabel hangen.

Pagina: 1 ... 90 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.