Zappen of door het menu gaan, wat bedoel je? Wat was je vorige, een Pace?Het apparaat is sneller dan de vorige, maar nog steeds ergerlijk langzaam. Het is niet vloeiend zoals je verwacht, maar er zit constant een lichte vertraging tussen
Het menu, zappen gaat snel. Mijn vorige was de Cisco 8685DVB.Sjah schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:46:
[...]
Zappen of door het menu gaan, wat bedoel je? Wat was je vorige, een Pace?
Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik ga voorlopig nog even wachten. Met name het aansluiten van meerdere tv's zou voor mij een reden zijn om over te stappen. Tot die tijd wacht ik nog even, tegen de tijd dat het kan zal er ook wel het een en ander zijn aangepast aan de software.Sjah schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:00:
3. ja maar opgenomen programmas zal beetje moeilijk gaan he, daar heb je die Horizon voor nodig.
Punt 2: hij heeft 6 tuners, dus met een satellietkastje wat via nic-kabel verbonden wordt naar je andere TV, kan je ook bij alle functies van de Horizon. Kastje komt pas over zeg een half jaar, en ja je kan er wel meer dan 1 extra krijgen, dus niet meer die strakke limiet op aantal extra TV's.
Op chelloo somt mr Jinx deze voordelen op:
Nieuwe hardware met 6 tuners
Mooie user interface
4 programma's tegelijk opnemen
Betere indeling van favoriete zenders mogelijk
Alles-in-1 functie, geen los internet modem (optie)
Eigen muziek/foto's/films afspelen op de Horizon box
Soort app store met bijvoorbeeld Youtube
Interessante aanbieding (6 maanden gratis film1 + hd + extra zenders)
Nadelen die hij heeft geconstateerd:
Bediening is anders dan de oude mediabox
Een veel gehoorde klacht is dat het nu te omslachtig werkt
User interface is mooi maar niet altijd even snel
Installatie kan lastig zijn. Er zijn veel afhankelijkheden zoals bijvoorbeeld:
optimaal signaal, wel of niet vervangen internet modem, monteur, aanpassen kabels
Kinderziektes, diverse bugs geconstateerd
Vraagje aan de horizon bezitters....
Krijg je nu een afstandsbediening "met" toetsenbord eronder of "zonder" toetsenbord ?
Anders word het zappen wel heel vervelend.
Van 1 naar 2 naar 3 begrijp ik wel.
Maar van 1 naar 55 of zo..... is wel knap verveldend als dat via de guide moet.
Krijg je nu een afstandsbediening "met" toetsenbord eronder of "zonder" toetsenbord ?
Anders word het zappen wel heel vervelend.
Van 1 naar 2 naar 3 begrijp ik wel.
Maar van 1 naar 55 of zo..... is wel knap verveldend als dat via de guide moet.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
zonder toetsenbord aan de onderkant maar met numeriek gedeelte aan de bovenkant. Dus 2 keer op de 5 drukken werkt gewoon
Een verschil van 6 watt, kost je op jaarbasis 52,56 kw/h, uitgaande van 20ct. kw/h, is dat iets meer dan een tientje per jaar.Unicron schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:47:
Welk type domme modem levert UPC op dit moment?
Ik heb namelijk een Cisco 3212 gekregen als vervanging voor een Arris TM602b waarbij de verbinding steeds wegviel als ik met volle snelheid download. Tot mijn verbazing verbruikt de Cisco 3x zoveel dan de Arris. Waar de oude Arris maar 3W nodig heeft, verbruikt de nieuwere Cisco 9W voor het zelfde truukje. Heeft UPC nog andere domme modems in het assortiment die zuiniger zijn?
Ik denk, dat alle ellende die je op je hals kunt halen door de modem te wijzigen het geld niet waard is.
Voordat je besluit om de horizon te bestellen .... Kijk eens op chelloo.com , heel veel klachten en paketten die niet goed over gezet worden.
Bestellingen niet verwerkt....
Bij mij is de bestelling niet geleverd, heb voorlopig alles maar in de ijskast gezet.
Reden.... Vele.. Zie het forum daar
Bestellingen niet verwerkt....
Bij mij is de bestelling niet geleverd, heb voorlopig alles maar in de ijskast gezet.
Reden.... Vele.. Zie het forum daar

Mijn verbinding is vanavond al 3 keer weggevallen, kan de modem wel pingen, maar bijvoorbeeld google niet. Ik zie ook in de status dat de modem geen IP adres meer krijgt.
Heb de Cisco epc3925, netnr 0497
Heb de Cisco epc3925, netnr 0497
Ik heb UPC een tijdje geleden opgezegd, dit is allemaal goed gegaan. Kreeg een retourdoos voor het modem en voor de mediabox, echter had ik 2 mediaboxen. Modem en mediabox 1 opgestuurd en er een briefje bij gedaan of ze nog een retourdoos op wilden sturen omdat ik. Nog een box had.
Nu heeft UPC de boxen binnen gekregen maar 90 euro meteen van mijn rekening afgeschreven omdat ze een mediabox niet teruggehad hebben
Nu zit ik op vakantie en is bellen heel erg duur, maar meer mensen hier ervaring mee? Klantenservice bij UPC gaat altijd heel erg stroef is mijn ervaring en denk dan ook dat ik die 90 euro als verloren kan beschouwen. Als ik terug ben van vakantie ga ik sowieso even bellen maar misschien hebben meer mensen dit ondervonden.
Nu heeft UPC de boxen binnen gekregen maar 90 euro meteen van mijn rekening afgeschreven omdat ze een mediabox niet teruggehad hebben

Nu zit ik op vakantie en is bellen heel erg duur, maar meer mensen hier ervaring mee? Klantenservice bij UPC gaat altijd heel erg stroef is mijn ervaring en denk dan ook dat ik die 90 euro als verloren kan beschouwen. Als ik terug ben van vakantie ga ik sowieso even bellen maar misschien hebben meer mensen dit ondervonden.
90 krijg je echt wel terug. Anders even binnen stappen bij upc winkel
Ik val hier nogal in de herhaling: UPC Digital TV - Deel 6RedHat schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:44:
Ik heb UPC een tijdje geleden opgezegd, dit is allemaal goed gegaan. Kreeg een retourdoos voor het modem en voor de mediabox, echter had ik 2 mediaboxen. Modem en mediabox 1 opgestuurd en er een briefje bij gedaan of ze nog een retourdoos op wilden sturen omdat ik. Nog een box had.
Mediaboxen zijn TV, geen internet (althans, die oude dingen)
Oslik blyat! Oslik!
Kan iemand mij op de goede weg wijzen hoe/of je op de 3925 modem/router een VPN kunt instellen zodat ik buitens huis op mijn ipad de horizon.tv applicatie kan gebruiken?
Het enige dat ik heb kunnen vinden waar je eventueel iets mee kunt is dit draadje op Chelloo.com maar ik hoop eigenlijk het met alleen de UPC modem te kunnen regelen of gaat dat niet lukken?
Het enige dat ik heb kunnen vinden waar je eventueel iets mee kunt is dit draadje op Chelloo.com maar ik hoop eigenlijk het met alleen de UPC modem te kunnen regelen of gaat dat niet lukken?
[ Voor 43% gewijzigd door Agent-X op 20-09-2012 18:03 ]
soort van opgelost
[ Voor 107% gewijzigd door rzn op 20-09-2012 23:09 ]
Vandaag deze guide getest om de EPC3925 in bridge modus te plaatsen en het werkt perfect:
http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?t=2056758726
Kan het gekochte tweedehands 3208 modem dus weer in de kast :-) Ook na een reboot blijft het keurig een bridge, fijn!
Kan het gekochte tweedehands 3208 modem dus weer in de kast :-) Ook na een reboot blijft het keurig een bridge, fijn!
[ Voor 21% gewijzigd door wessel99 op 23-09-2012 14:58 ]
Weet iemand of domme modems nog mogelijk zijn met UPC Horizon? Zodat je dus een eigen router gebruikt?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik heb hier een 100Mbit abo, maar sinds 2 dagen kom ik opeens niet meer boven de 2/3 MB/s uit. Meer mensen last hiervan ? Postcode 3131
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ja, ik heb ook horizon; kunt horizon los gebruiken, zonder dat hij dhcp adressen uit gaat geven of als router fungeert.Sebazzz schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:00:
Weet iemand of domme modems nog mogelijk zijn met UPC Horizon? Zodat je dus een eigen router gebruikt?
Zit je draadloos?Dutch3men schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:08:
[afbeelding]
Daar zit je dan met 120mbit WTF!
U zei?Dutch3men schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:08:
[afbeelding]

En ja, ik heb ook 120 Mbit. Althans, dat zou de bedoeling moeten wezen.
Xereon schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:56:
[...]
U zei?
[afbeelding]
[afbeelding]

Wel een strakke upload. Dus maar een halve klacht :-)Xereon schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:56:
[...]
U zei?
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik neem aan dat je dit post omdat je wil kijken of meer mensen dit probleem hebben of hoe je het kan oplossen. Dan zou ik beginnen met iets meer informatie te geven.Dutch3men schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:08:
[afbeelding]
Inderdaad:
- Hoe aangesloten?
- Welke router?
- Hoeveel apparaten geprobeerd?
Geloof me, 9 van de 10 zogenaamde snelheidsproblemen zit in het domein van de gebruiker zelf.
Overigens haal ik 115/10, maar dan wel alles bekabeld en met een router die ook die snelheid van WAN naar LAN kan leveren (TP-Link 1043)
- Hoe aangesloten?
- Welke router?
- Hoeveel apparaten geprobeerd?
Geloof me, 9 van de 10 zogenaamde snelheidsproblemen zit in het domein van de gebruiker zelf.
Overigens haal ik 115/10, maar dan wel alles bekabeld en met een router die ook die snelheid van WAN naar LAN kan leveren (TP-Link 1043)
Nieuwe speedtest.

Hoe aangesloten: Alles zit op de UTP
Welke router: Netgear WNDR3700 v2
Hoeveel apparaten geprobeerd: Alles wat hier in huis zit en zelfs direct op het modem.
Overdag haal ik prima snelheden.

Hoe aangesloten: Alles zit op de UTP
Welke router: Netgear WNDR3700 v2
Hoeveel apparaten geprobeerd: Alles wat hier in huis zit en zelfs direct op het modem.
Overdag haal ik prima snelheden.
Dus 's avonds haal je minder snelheid dan overdag? Probeer ook eens een andere test.
Ja, en een andere test welke?DjVe schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:02:
Dus 's avonds haal je minder snelheid dan overdag? Probeer ook eens een andere test.
De helpdesk van UPC roept altijd dat je op speedtest.net moet testen op de Naaldwijk server.
[ Voor 17% gewijzigd door FabiandJ op 24-09-2012 21:05 ]
Probeer deze eens speedtest.reggefiber.nl/beta
Ik kom met speedtest.net op de Naaldwijk server ook niet hoger dan 42Mbps terwijl ik op verschillende andere servers gewoon de volledige verbinding leeg trek. Lijkt erop dat de server niet genoeg capaciteit heeft om alles op te vangen
Edit: LOL

Dit haal ik nu:

En dat is op het drukste moment van de dag. Dat is absoluut niet slecht
Ga ik met nieuwsgroepen downloaden, dan gaat hij echt richting 120Mbps
Ik kom met speedtest.net op de Naaldwijk server ook niet hoger dan 42Mbps terwijl ik op verschillende andere servers gewoon de volledige verbinding leeg trek. Lijkt erop dat de server niet genoeg capaciteit heeft om alles op te vangen

Dit haal ik nu:

En dat is op het drukste moment van de dag. Dat is absoluut niet slecht
[ Voor 38% gewijzigd door DjVe op 24-09-2012 21:14 ]
De speedtest van Reggefiber haal ik 118Mbit/s download en 10Mbit/s Upload.DjVe schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:05:
Probeer deze eens speedtest.reggefiber.nl/beta
[afbeelding]
Downloaden van usenet trek ik de verbinding vol, ook als ik iets download per FTP van mijn domein.
Als ik upload naar mijn domein haal ik ook mijn volle upload, maar pak ik een ander domein waar ik toegang tot heb gaat het upload max 3Mbit/s terwijl een maat van mij wel zijn volle 10Mbit/s upload haalt.
Dan haal je toch gewoon je snelheid 
Dat UPC andere wegen heeft naar andere uithoeken van het net die wellicht minder capaciteit hebben is iets anders, maar je haalt keurig je snelheid. Dus je zal bij UPC een melding moeten doen dat je naar bepaalde hoeken van het netwerk minder capaciteit hebt als dat je verwacht (of concurrenten hebben) en of ze dit willen onderzoeken.
Dat UPC andere wegen heeft naar andere uithoeken van het net die wellicht minder capaciteit hebben is iets anders, maar je haalt keurig je snelheid. Dus je zal bij UPC een melding moeten doen dat je naar bepaalde hoeken van het netwerk minder capaciteit hebt als dat je verwacht (of concurrenten hebben) en of ze dit willen onderzoeken.
Wie weet een mooie voor de startpost!wessel99 schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:57:
Vandaag deze guide getest om de EPC3925 in bridge modus te plaatsen en het werkt perfect:
UPC heeft in de webpagina van de EPC3925 de bridgemodus gewoon weggecomment. Via de opera browser kun je deze comments weghalen (of de complete HTML code van pastebin op de bovenstaande link kopieren) en submitten. Hierna krijg je gewoon de bridge optie te zien, aanvinken, router reboot en voila! Router is vervolgens nog te benaderen via 192.168.100.1 :-)
Ik heb begin augustus van UPC een EPC3212 gehad bij een nieuw abonnement nadat ik over 'een eigen server' sprak.
Erom vragen was eigenlijk niet nodig, wel was deze niet op vooraad op de Lijnbaan en moest ik nog wel even een belletje plegen. Het bellen bleek een formaliteit en ik was binnen 5 minuten geholpen.
Wat een verschil vergeleken met 8 jaar terug zeg.
De snelheden zijn prima voor zover mijn abonnement gaat (50/2,5), ook nog niet hoeven te herstarten of iets in die richting. Router is een eigen brouwsel waar nog wel flink wat rek in zit.
Blijft dit zo stabiel als ik upgrade naar 100/5 of wordt er dan een ander modem geadviseerd?

Erom vragen was eigenlijk niet nodig, wel was deze niet op vooraad op de Lijnbaan en moest ik nog wel even een belletje plegen. Het bellen bleek een formaliteit en ik was binnen 5 minuten geholpen.
Wat een verschil vergeleken met 8 jaar terug zeg.
De snelheden zijn prima voor zover mijn abonnement gaat (50/2,5), ook nog niet hoeven te herstarten of iets in die richting. Router is een eigen brouwsel waar nog wel flink wat rek in zit.
Blijft dit zo stabiel als ik upgrade naar 100/5 of wordt er dan een ander modem geadviseerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Raymond P op 25-09-2012 12:07 ]
- knip -
net UPC 120mbit aangesloten, moet zeggen valt me niet tegen.

ik gebruik de analoge tv verder niet, dus heb op het moment geen splitter er aan. maar het modem gelijk op dat witte kastje met 2 schroefverbindingen.. dat is verder prima toch ?
wel jammer dat m'n netgear FVS338 zo'n lage wan troughput heeft, maar die cisco van upc kon tot verbazing ook gewoon VPN tunnels maken
problem solved!
helemaal tevreden met dit puike product

ik gebruik de analoge tv verder niet, dus heb op het moment geen splitter er aan. maar het modem gelijk op dat witte kastje met 2 schroefverbindingen.. dat is verder prima toch ?
wel jammer dat m'n netgear FVS338 zo'n lage wan troughput heeft, maar die cisco van upc kon tot verbazing ook gewoon VPN tunnels maken
helemaal tevreden met dit puike product
[ Voor 6% gewijzigd door mvz op 27-09-2012 16:41 ]
Ik krijg zojuist het UPC business blad in de bus, en er staat toch een leuk zinnetje in.
"Verstuurt u vaak grote bestanden dan is 120 Mb juist te adviseren", zonder er bij te vermelden dat de upload van die verbinding maar 10 Mb is.
Dat is op zich niet zo erg, maar laat het niet heel opzichtig weg.
"Verstuurt u vaak grote bestanden dan is 120 Mb juist te adviseren", zonder er bij te vermelden dat de upload van die verbinding maar 10 Mb is.
Dat is op zich niet zo erg, maar laat het niet heel opzichtig weg.
Iemand hier die UPC business 'fiber' power heeft met de 5 extra ip-adressen? Wat voor modem krijg je daar bij? Is dat in bridge-mode te zetten? Ik zie alleen staan 'wifi-modem' en dat vind ik eng.
Dwz, ik wil graag die /29 naar een wat serieuzere router sturen in plaats van gerouteerd laten worden door dat wifi-modemding, als 't even kan.
Dwz, ik wil graag die /29 naar een wat serieuzere router sturen in plaats van gerouteerd laten worden door dat wifi-modemding, als 't even kan.
[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 02-10-2012 01:33 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ja dat kon gisteren om half twee niet meer, plus ik vertrouw tweakers met ervaring meestal meer dan telefonistes van grote bedrijven
Die zeggen me te vaak 'jahoor dat kan gewoon' omdat ze gewoon niet snappen wat ik nou eigenlijk wil.
[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 02-10-2012 10:42 ]
EPC3925CyBeR schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 01:21:
Iemand hier die UPC business 'fiber' power heeft met de 5 extra ip-adressen? Wat voor modem krijg je daar bij? Is dat in bridge-mode te zetten? Ik zie alleen staan 'wifi-modem' en dat vind ik eng.
Dat had ik begrepen van een zoektocht in dit topic inderdaad, hoewel die berichten al even geleden waren. Maar is daarmee de /29 die je krijgt door te routeren naar een echte router? Of kan ik 'm op de een of andere manier bridgen zodat zulks automatisch gebeurt?
De EPC3925 doet dan RIP, geen NAT. Je kunt die /29 gewoon naar eigen goeddunken gebruiken, zelfs zonder een router erachter.
Oslik blyat! Oslik!
Maar ook met, en dat 'ie dan doorgerouteerd wordt? Dat zou acceptabel zijn.
* CyBeR is altijd een beetje huiverig bij dit soort zaken omdat er wel meteen weer een contract voor een jaar aan zit en ISPs tegenwoordig alleen maar werken voor de grootste malloten die er zijn. Maar dat maakt dat mensen zoals ik die dit soort spul voor hun werk doen en iets meer willen dan gewoon een doosje neerzetten en dat er dan internet is, opeens met allerlei gezeik zitten.
* CyBeR is altijd een beetje huiverig bij dit soort zaken omdat er wel meteen weer een contract voor een jaar aan zit en ISPs tegenwoordig alleen maar werken voor de grootste malloten die er zijn. Maar dat maakt dat mensen zoals ik die dit soort spul voor hun werk doen en iets meer willen dan gewoon een doosje neerzetten en dat er dan internet is, opeens met allerlei gezeik zitten.
[ Voor 72% gewijzigd door CyBeR op 02-10-2012 15:06 ]
Bij ons (zaanstad) was er ook een storing. Is sinds 4 uur opgelost.
Alles lag eruit TV, internet, telefonie.
Computer says no
Hier (zaandam) geen probleem gehad (de hele dag niet want mijn vpn staat nog steeds ingelogged vanaf mijn werk).
[ Voor 52% gewijzigd door DukeBox op 02-10-2012 20:19 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ja, dat hangt helemaal van die eigen router af. Je hebt zoals gezegd een /29, die kun je handmatig toewijzen zoals je wilt, incl zelf verder routeren.CyBeR schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:04:
Oslik blyat! Oslik!
Mooi. Besteld die hap. Dank.dion_b schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:41:
[...]
Ja, dat hangt helemaal van die eigen router af. Je hebt zoals gezegd een /29, die kun je handmatig toewijzen zoals je wilt, incl zelf verder routeren.
Had gister al 4x geen verbinding meer. Maar elke keer heel kort, toen savonds meerdere uren geen verbinding. Vandaag geen problemen maar sinds 8uur ergens geen verbinding meer. Net werkte het heel even. Zit nu op mobiel internet. Is toch alweer een paar uur zo.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ik heb echt het idee dat ik na de uitrol van Horizon (heb het zelf ook)
een veel slechtere verbinding heb met internet.
Lange laadtijd van websites.
De pc's staan regelmatig te wachten op "iets".
Kan het nu niet gewoon zo zijn dat er een capaciteits probleem is ?
HD TV kost toch weer veel meer data en ik denk dat er veel mensen nu ineens HD hebben.
Of heeft dit niets met elkaar te maken.....
een veel slechtere verbinding heb met internet.
Lange laadtijd van websites.
De pc's staan regelmatig te wachten op "iets".
Kan het nu niet gewoon zo zijn dat er een capaciteits probleem is ?
HD TV kost toch weer veel meer data en ik denk dat er veel mensen nu ineens HD hebben.
Of heeft dit niets met elkaar te maken.....
Heeft niets met elkaar te maken. Kabelaars maken gebruik van DVB-C, niet van IPTV. Het gaat over andere frequenties op de kabel (itt TV bij glas en DSL waar het wel ten koste van iig de brutocapaciteit van je IP verbinding gaat), en het is broadcast, dus het wordt uitgezonden of iemand kijkt of niet. 0,0 capaciteitsimpact dus.
Overigens moet je even door de hype heenprikken. Tenzij je bedrijf Apple heet zal een nieuw product in de eerste weken hooguit door een paar procent van klanten van een bedrijf gebrukt worden, des te meer als het opgestuurd en geinstalleerd moet worden. Die paar duizend mensen met zo'n Horizon geval zullen op de miljoen internet of DTV klanten van UPC nog geheel geen significante effecten hebben. Sowieso, HDTV had UPC al, internet ook. Als het iets verandert is dat binnenhuis, aangezien je nu andere apparaten kunt aansluiten op de UPC box. Daarbuiten is het niet anders dan een oude DTV decoder en een internetmodem.
Overigens moet je even door de hype heenprikken. Tenzij je bedrijf Apple heet zal een nieuw product in de eerste weken hooguit door een paar procent van klanten van een bedrijf gebrukt worden, des te meer als het opgestuurd en geinstalleerd moet worden. Die paar duizend mensen met zo'n Horizon geval zullen op de miljoen internet of DTV klanten van UPC nog geheel geen significante effecten hebben. Sowieso, HDTV had UPC al, internet ook. Als het iets verandert is dat binnenhuis, aangezien je nu andere apparaten kunt aansluiten op de UPC box. Daarbuiten is het niet anders dan een oude DTV decoder en een internetmodem.
Oslik blyat! Oslik!
Bedankt voor de uitleg !dion_b schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 08:43:
Heeft niets met elkaar te maken. Kabelaars maken gebruik van DVB-C, niet van IPTV. Het gaat over andere frequenties op de kabel (itt TV bij glas en DSL waar het wel ten koste van iig de brutocapaciteit van je IP verbinding gaat), en het is broadcast, dus het wordt uitgezonden of iemand kijkt of niet. 0,0 capaciteitsimpact dus.
De monteur heeft wel een nieuw modem geplaatst omdat het hem niet lukte om een stabiele verbinding tussen mijn twg870u en horizon te krijgen. Daarna een cisco epc3925 geplaatst. maar helaas lukte het daar ook niet mee. De monteur heetft zelfs een nieuwe horizon gepakt. Ook die had geen zin.....
Hij heeft het maar opgegeven..
Verwijderd

Hier ben ik zeer content mee.
100/5mb abbo.
Draadloos op mijn laptop.
Zeker nog geen glasvezel nodig hier.
Ik hoop alleen dat de upload snelheid nog eens sneller wordt.
Bijvoorbeeld naar 100/15mb.
Meer mensen met problemen?
Gistermiddag had ik steeds slechter ladende pagina's, waarop ik besloot de boel te herstarten. Sinds dat moment haal ik nog maar 15/50 Mbps...
Heel mijn netwerk al diverse malen herstart, maakt niets uit...
Regio Barendrecht (2992).
Edit:
Modemwaarden e.d. zijn niet anders dan normaal (en normaal haal ik ook altijd +- 49 Mbps).
Gistermiddag had ik steeds slechter ladende pagina's, waarop ik besloot de boel te herstarten. Sinds dat moment haal ik nog maar 15/50 Mbps...
Edit:
Modemwaarden e.d. zijn niet anders dan normaal (en normaal haal ik ook altijd +- 49 Mbps).
[ Voor 15% gewijzigd door BDHowner op 05-10-2012 11:16 ]
Sinds een paar weken draait hier de horizon box en maak gebruik van het modem in de box.
Nu draait dit tot op heden probleemloos. Tot ik gisteren weer eens een oude schoen uit de game doos wilde opstarten.
Het gaat hier om call of duty 2. Ik krijg het protforwarden niet voor elkaar.

Wat gaat er hier verkeerd?
Met het oude modem had ik nl nooit problemen hiermee.
Nu draait dit tot op heden probleemloos. Tot ik gisteren weer eens een oude schoen uit de game doos wilde opstarten.

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |
Er loopt een apart topic over Horizon hier. Volgens mijn kun je daar beter je bericht plaatsen.BarryKohne schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 17:03:
Sinds een paar weken draait hier de horizon box en maak gebruik van het modem in de box.
Wat je hier doet is poorten 20500, 20510 en 28960 binnenkomend forwarden naar 192.168.192.3BarryKohne schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 17:03:
[afbeelding]
1) is dat het juiste IP-adres van je server?
2) zijn dat wel de juiste poorten? Werkt het op de LAN wel hiermee?
3) heb je het al geprobeerd met ander IP op server? Bijv een stuk hoger (192.168.192.111 ofzo)?
4) heb je wel op apply gedrukt?
5) staat de firewall of DMZ aan? Probeer eens met dat uit...
Oslik blyat! Oslik!
Ben er al achter kan op de horizon box wel via netwerk connecten maar niet naar het internet ip.
Dit schijnt een bekent euvel van de horizon box te zijn.
| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |
OK, dat is punt 2, nu de rest nogBarryKohne schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 20:26:
Ben er al achter kan op de horizon box wel via netwerk connecten maar niet naar het internet ip.
Oslik blyat! Oslik!
Heb bij een klant zo'n ding. Met 1 IP is ie idd (nat) router, met 5 IP's is het gewoon een normale router: Je achterliggende apparatuur geef je gewoon een WAN ip uit je eigen blok. Daarachter komt pas het NATten, net zoals kpn zakelijke DSL lijntjes.CyBeR schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:04:
Server is gewoon online voor iedereen benaderbaar. Alleen ik kon dit niet verifiëren. Dus het leek erop dat de server niet public draaide maar dat deed ie dus wel.
Vorige week zaterdag een abonnement (alles-in-1 60/6) afgesloten maar tot op heden nog geen activatie, zelfs nog geen bevestigingsmail/brief ontvangen. Volgens de klantenservice heeft dit te maken met de enorme drukte die UPC momenteel ondervindt met betrekking tot Horizon
. Zijn er meer mensen die hier hinder van ondervinden?
Dus je hebt toch geen probleem met port forwardingBarryKohne schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 22:07:
[...]
Server is gewoon online voor iedereen benaderbaar. Alleen ik kon dit niet verifiëren. Dus het leek erop dat de server niet public draaide maar dat deed ie dus wel.
Oslik blyat! Oslik!
Kijk voor de lol eens op http://www.chelloo.com/upc/index.php?board=85.0RealR schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 22:13:
Vorige week zaterdag een abonnement (alles-in-1 60/6) afgesloten maar tot op heden nog geen activatie, zelfs nog geen bevestigingsmail/brief ontvangen. Volgens de klantenservice heeft dit te maken met de enorme drukte die UPC momenteel ondervindt met betrekking tot Horizon. Zijn er meer mensen die hier hinder van ondervinden?
Op dit moment is het inderdaad een GIGA puinhoop bij Upc.
Als je geluk hebt, heb je nergens last van, en anders ....... pff, hoop ik voor je dat je binnen een week geholpen wordt...
Hopelijk is je activatie niet binnenkort, zie het chelloo forum --> monteur afsraak wordt eenzijdig door upc drie dagen van te voren gecancelled, en drie weken later ingepland * en raad eens dan ...*
Ze hebben zich inderdaad zeer ernstig verkeken op de horizon aanvraag.
- Helpdesk kan het niet meer aan
- speciaal webcare kan het niet meer aan
- special care ( telefoon, zeg maar 2e nico, gelijk aan webcare), kan het ook niet meer aan.
Eeuwig zonde, ze waren zo goed bezig !!
Voor bestaande klanten met telefonie, gratis bellen met de klantenservice... wachttijden...
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=45697.0
Helaas zoveel misgegaan (
[ Voor 0% gewijzigd door baasandre op 07-10-2012 00:08 . Reden: typo ]
http://lmgtfy.com/?q=Upc+horizonVerwijderd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 07:54:
Wat is dat horizon ? beknopt ?
Beetje eigen inzet wordt hier wel gewaardeerdVerwijderd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 07:54:
Wat is dat horizon ? beknopt ?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Verwijderd
Grote problemen hier(Noord Nederland). Zowel internet, telefoon als televisie liggen er sinds midden vorige week complete dagdelen uit. Vandaag geeft de storingsmelder van UPC ook aan dat er een storing is maar geeft geen tijdstip dat de storing weer opgelost is.
Het wordt nu zo langzaam wel tijd om naar een andere internetaanbieder te gaan rondkijken.
Het wordt nu zo langzaam wel tijd om naar een andere internetaanbieder te gaan rondkijken.
Het is momenteel inderdaad zo dat alles op de grote hoop komt. Ik wacht al meer dan een week op de verwerking van mijn aanvraag (alles-in-1 60/6). Navraag bij zowel de klantenservice als een medewerker in een UPC winkel heeft mij geleerd dat het momenteel een logistiek drama is bij UPC. Aanvragen en mutaties moeten handmatig verwerkt worden en van enige indicatie wat betreft verwerkingstermijn is geen enkele sprake. Ik heb bewust niet voor Horizon gekozen omdat ik wel leer van fouten uit het verleden en er al vanuit ging dat dit een hoop ellende met zich mee zou brengen, maar helaas worden (potentiele) klanten die niets met Horizon te maken (willen) hebben ook meegesleurd in de stroom van ellende die momenteel door UPC raast. Jammer...baasandre schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 00:08:
[...]
Kijk voor de lol eens op http://www.chelloo.com/upc/index.php?board=85.0
Op dit moment is het inderdaad een GIGA puinhoop bij Upc.
Als je geluk hebt, heb je nergens last van, en anders ....... pff, hoop ik voor je dat je binnen een week geholpen wordt...
Hopelijk is je activatie niet binnenkort, zie het chelloo forum --> monteur afsraak wordt eenzijdig door upc drie dagen van te voren gecancelled, en drie weken later ingepland * en raad eens dan ...*
Ze hebben zich inderdaad zeer ernstig verkeken op de horizon aanvraag.
- Helpdesk kan het niet meer aan
- speciaal webcare kan het niet meer aan
- special care ( telefoon, zeg maar 2e nico, gelijk aan webcare), kan het ook niet meer aan.
Eeuwig zonde, ze waren zo goed bezig !!
Voor bestaande klanten met telefonie, gratis bellen met de klantenservice... wachttijden...
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=45697.0
Helaas zoveel misgegaan (uiteraard zijn er ook tevreden klanten ...........
)
Mijn zakelijk 'fiber' power 60, besteld afgelopen dinsdag is inmiddels geleverd en werkend. Dwz bij zakelijk krijg je om de een of andere reden alleen een modem gestuurd en dan moet je een monteur bellen, maar fuck dat ik ben netwerkbeheerder die shit kan ik zelf ook wel
Spul is donderdag verstuurd voor levering vrijdag (afgezien van dat ik er toen niet was.)
[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 07-10-2012 15:39 ]
Verwijderd
Misschien een ander geluid tussen al het gejammer hier over UPC.
Ik ben al vanaf de eerste dag dat UPC ontstond lid van de club en ik heb natuurlijk gedurende al die jaren weleens wat gehad als in internet of digitale tv uitval maar dan praat je over hooguit 2 of in het uiterste geval 3 keer in de 3-4 jaar? Tuurlijk ben je dan boos dat het op die momenten gebeurd datje het nou net niet kan hebben maar het blijft apparatuur. De in actie bereidheid van UPC op die keren dat er iets mis was was ook niet altijd perfect maar van die 3 keer was het dan 1 keer dat men of niks van zich liet horen of de monteur kwam gewoonweg niet opdagen. Maar wat UPC wel altijd keurig deed was je een tegoed geven of een korting op je abonnementsgeld voor de volgende maand ter compensatie voor het gedane leed.
Wat ik dus ermee wil zeggen dat de fouten van UPC er zeker zullen zijn maar dat je als klant ook zelf een bepaalde verantwoording hebt je zaken goed en zorgvuldig aan te kaarten zodat men adequaat kan optreden aangezien ik vaak ook merk ( als ik dan wat meer doorvraag wanneer ze hun irritaties over UPC spuien tijdens bijeenkomsten e.d.) dat mensen die klagen vaak slordig hun klacht doorgeven (lang en 1/2 slachtig) en daarmee ook zelf de oorzaak zijn dat de kwestie niet goed wordt opgelost. Wat roepen en vervolgens met de handen over elkaar gaan zitten totdat UPC iets doet is natuurlijk niet de manier hoe het werkt.
Ik ben al vanaf de eerste dag dat UPC ontstond lid van de club en ik heb natuurlijk gedurende al die jaren weleens wat gehad als in internet of digitale tv uitval maar dan praat je over hooguit 2 of in het uiterste geval 3 keer in de 3-4 jaar? Tuurlijk ben je dan boos dat het op die momenten gebeurd datje het nou net niet kan hebben maar het blijft apparatuur. De in actie bereidheid van UPC op die keren dat er iets mis was was ook niet altijd perfect maar van die 3 keer was het dan 1 keer dat men of niks van zich liet horen of de monteur kwam gewoonweg niet opdagen. Maar wat UPC wel altijd keurig deed was je een tegoed geven of een korting op je abonnementsgeld voor de volgende maand ter compensatie voor het gedane leed.
Wat ik dus ermee wil zeggen dat de fouten van UPC er zeker zullen zijn maar dat je als klant ook zelf een bepaalde verantwoording hebt je zaken goed en zorgvuldig aan te kaarten zodat men adequaat kan optreden aangezien ik vaak ook merk ( als ik dan wat meer doorvraag wanneer ze hun irritaties over UPC spuien tijdens bijeenkomsten e.d.) dat mensen die klagen vaak slordig hun klacht doorgeven (lang en 1/2 slachtig) en daarmee ook zelf de oorzaak zijn dat de kwestie niet goed wordt opgelost. Wat roepen en vervolgens met de handen over elkaar gaan zitten totdat UPC iets doet is natuurlijk niet de manier hoe het werkt.
Verwijderd
Ik heb sinds kort ook een alles in 1 pakket van UPC met een Cisco EPC3925 modem. Sinds een aantal dagen valt de wireless internet verbinding weg op mijn Apple producten. Het internet valt weg op de Iphone 4 en de Ipad 3.. Daarnaast draait er een laptop op en een HTCOne x, deze hebben echter helemaal geen problemen..
Het wireless signaal is gewoon optimaal, alleen lijkt het of de internet verbinding ineens hangt. Dit duurt dan weer een aantal seconden/minuten voordat ik weer kan internetten..
Iemand anders ook deze ervaringen? En eventueel een oplossing?
Alvast bedankt!
Het wireless signaal is gewoon optimaal, alleen lijkt het of de internet verbinding ineens hangt. Dit duurt dan weer een aantal seconden/minuten voordat ik weer kan internetten..
Iemand anders ook deze ervaringen? En eventueel een oplossing?
Alvast bedankt!
Verwijderd
Ik heb hetzelfde modem en hetzelfde probleem. Mijn mba, linux desktop en ipod touch hebben geen of een hele slechte draadloze verbinding met het modem. De oplossing voor mij is een kwalitatief goed extern router te gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:34:
Ik heb sinds kort ook een alles in 1 pakket van UPC met een Cisco EPC3925 modem. Sinds een aantal dagen valt de wireless internet verbinding weg op mijn Apple producten.
Dan nog, wireless is niet optimaal, ik zou liever zien of je een kabel kunt gebruiken(dat gaat vanzelfsprekend niet lukken voor ios apparaten). Ik ga zelf binnenkort eens powerline proberen.
Nou ik vind dat de mensen die stante pede bij de uitrol moesten en wilden zijn, zelf dat rijsico aangegaan zijn, dat mag best benoemd worden. Velen gaven ook zelf toe de korting van de 1e 6 mnd horizon erg prettig te vinden.
Nee zo een beta-product mag eigenlijk niet, maarja je weet hoe het werkt in electronicaland, het moet allemaal van snel-snel, en uiteindelijk ben je zelf degeen die het invulformulier invult of de HD belt.
Nee zo een beta-product mag eigenlijk niet, maarja je weet hoe het werkt in electronicaland, het moet allemaal van snel-snel, en uiteindelijk ben je zelf degeen die het invulformulier invult of de HD belt.
[ Voor 37% gewijzigd door Sjah op 08-10-2012 15:29 ]
Waarom ben je er dan in vredesnaam nog klant? En neem je ook nog eens een splinternieuw product van ze af?Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:45:
[...]
Ik ben al bij UPC sinds 2000 en dat bedrijf bezorgt je een bijna dagelijkse hartverlamming, er is áltijd wel iets.
IMHO erg simpel: gewoon een provider vinden waar je vrede mee kunt hebben. Niet klagen, niet zeuren, gewoon overstappen als het je niet bevalt. En als er niets beters is? Accepteren tot er wel iets beters is. Nergens in NL heb je geen enkel alternatief voor internet via de kabel, dus als je ondanks alle issues toch blijft bij UPC doen ze blijkbaar iets goed. Oneens? Overstappen.
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb een Cisco 3212 modem (uit mijn hoofd) met daarachter een Fritz 7390.
Nu vraag ik me 2 dingen af :
- hoe kan inloggen op het Cisco modem ? Mijn Fritz heeft als IP 192.168.201.1 en uiteraard op de F4 kant het public IP wat ik van UPC krijg.
- hoe kan ik de Cisco uitlezen met SNMP ? kan ik dat ergens aanzetten in de Cisco modem ? ik wil graag grafiekjes maken dus moet ik SNMP kunnen doen. helaas ondersteunt de Fritz dat nog niet en volgens de Cisco site kan de Cisco 3212 dat wel.
Nu vraag ik me 2 dingen af :
- hoe kan inloggen op het Cisco modem ? Mijn Fritz heeft als IP 192.168.201.1 en uiteraard op de F4 kant het public IP wat ik van UPC krijg.
- hoe kan ik de Cisco uitlezen met SNMP ? kan ik dat ergens aanzetten in de Cisco modem ? ik wil graag grafiekjes maken dus moet ik SNMP kunnen doen. helaas ondersteunt de Fritz dat nog niet en volgens de Cisco site kan de Cisco 3212 dat wel.
Volgens mij kan je niets aanpassen in de webinterface (modem) maar dat weet ik niet zekerVerwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:30:
[...]
Waardes uitlezen kan zo:
http://192.168.100.1/Docsis_system.asp
Instellingen aanpassen geen idee, misschien dat iemand op Chelloo.com daar iets over te melden heeft??
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Hoeveel mb/s kan je max halen met 120Mbit? Haalde net 16,17mb/s wow!
Thanks voor de LINK, het werkt inderdaad, al zou ik graag met SNMP de packets die erin en uit gaan willen meten.
Is dit een beetje ok ?
Model: Cisco EPC3212
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
MAC Address: 54:d4:6f:11:f7:63
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: EPC3212-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST
Firmware Name: e3200-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST.bin
Firmware Build Time: Nov 9 11:06:12 2011
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network:
Cable Modem State
DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled
Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 7.0 dBmV 36.3 dB
Channel 2: 6.9 dBmV 35.5 dB
Channel 3: 6.8 dBmV 36.4 dB
Channel 4: 6.6 dBmV 35.6 dB
Channel 5: 7.3 dBmV 34.0 dB
Channel 6: 7.4 dBmV 34.9 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 47.7 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
Is dit een beetje ok ?
Model: Cisco EPC3212
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
MAC Address: 54:d4:6f:11:f7:63
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: EPC3212-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST
Firmware Name: e3200-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST.bin
Firmware Build Time: Nov 9 11:06:12 2011
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network:
Cable Modem State
DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled
Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 7.0 dBmV 36.3 dB
Channel 2: 6.9 dBmV 35.5 dB
Channel 3: 6.8 dBmV 36.4 dB
Channel 4: 6.6 dBmV 35.6 dB
Channel 5: 7.3 dBmV 34.0 dB
Channel 6: 7.4 dBmV 34.9 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 47.7 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
Grappig, heb de 3208 en die heeft precies dezelfde Fw als de 3212. Zou er dan geen enkel verschil zijn.... de Fw/software blijkbaar niet.
Met 120Mb/s kun je maxmaal 128849018880mb/s halen,Versteegrob schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:01:
tip: let op hoofldetters, b=bit, B=Byte, m=milli, M=Mega
Oslik blyat! Oslik!
UPC verbindingen lijken steeds meer problemen te krijgen, ik zie steeds meer packet loss, uitvallende modems en blijf upc dan maar lastig vallen met verzoeken voor metingen, waarna e.e.a. niet goed blijkt te zijn, splitters, modems en andere problemen na bezoek monteur opgelost zouden zijn (tot in de wijkcentrale) om vervolgens een week later weer te moeten bellen dat e.e.a. niet goed werkt. Het vreemde is dat ik ook totaal andere smokeping resultaten krijg van 2 verschillende locaties naar diverse andere locaties, ik kan niet wachten totdat in mijn wijk en op een paar andere locaties glasvezel te verkrijgen is want het begint zo langzamerhand wel irritant te worden,
Update:BDHowner schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:14:
Meer mensen met problemen?
Edit:
Mijn router was defect. Begin deze week vervangen en ik haal weer de volle snelheid
Blijft gewoon heerlijk om dit elke keer te lezen xD.dion_b schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:08:
[...]
Met 120Mb/s kun je maxmaal 128849018880mb/s halen,
tip: let op hoofldetters, b=bit, B=Byte, m=milli, M=Mega
Zelfs Cisco snapt het niet. Ik zou 10/100MB en 1 GB snelheden kunnen halen over de poorten van mijn E4200
[ Voor 5% gewijzigd door BDHowner op 12-10-2012 12:01 ]
120Mbit delen door 8 voor Megabyte. Dus theoretisch 15 megabyte/s. Hoe kom je aan 16.17?Versteegrob schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:01:
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Dat kan soms geeft UPC wat meer af maar meestal is dit maar een paar seconden.PM_Petrol schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:15:
[...]
120Mbit delen door 8 voor Megabyte. Dus theoretisch 15 megabyte/s. Hoe kom je aan 16.17?
Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT
Heeft weinig met UPC te maken, meer met de DOCSIS--techniek. Modems krijgen van de provider een bepaalde snelheid (eigenlijk bandbreedte) die ze kunnen gebruiken. Toch gaat data altijd met volle snelheid over de kabel. De snelheid wordt bereikt door slechts een deel van de tijd te zenden (van CMTS naar modem in de downstream, van modem naar CMTS in de upstream). Gemiddeld komt dat uit op het ingestelde snelheid, maar als je heel kort meet kan het zijn dat je relatief meer burst en minder rust meet en dus een (te) hoge snelheid constateert, of dat je relatief minder burst en meer rust meet en dus een (te) lage snelheid constateert. Daarom moet je als je serieus wilt meten het langdurig genoeg doen dat je hier geen last van hebt, dus een meting van meerdere seconden.Joenino schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:18:
[...]
Dat kan soms geeft UPC wat meer af maar meestal is dit maar een paar seconden.
Oslik blyat! Oslik!
In welk forum deel kan ik eigenlijk vragen stellen over UPC Tv?
Zie dat nergens staan.
Zie dat nergens staan.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Hallo allemaal. Kan het zijn dat UPC een website blokkeert? Sinds 2 dagen kom ik niet meer op een bepaalde site waar ik veel opkom. Het gekke is dat dat op mijn werk of op mijn mobiel (3g) gewoon lukt. M.a.w. ik concludeer dat UPC iets blokkeert, andere websites doen het gewoon. Of zie ik iets over het hoofd?
Misschien is het handig om de site te posten, aangezien er meer mensen zijn met upc hier
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Wat is soms merk is dat de DNS server van upc niet alles heeft. je kan een alternatieve dns server proberen misschien kan je dan wel bij die website bijvoorbeeld: 8.8.8.8MartiFCT schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:41:
Hallo allemaal. Kan het zijn dat UPC een website blokkeert? Sinds 2 dagen kom ik niet meer op een bepaalde site waar ik veel opkom. Het gekke is dat dat op mijn werk of op mijn mobiel (3g) gewoon lukt. M.a.w. ik concludeer dat UPC iets blokkeert, andere websites doen het gewoon. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik kan het zo snel mogelijk niet vinden met de zoekfunctie, vandaar mijn vraag. Vandaag heb ik het installatiepakket van UPC gekregen, met daarin een Cisco 3925. Nu valt het Wi-Fi bereik zoals bekend is ontzettend tegen. Daarom zou ik eigenlijk mijn eigen router willen gebruiken voor alle routing, en de Cisco bridgen. Ik heb begrepen dat UPC het modem niet in Bridged mode kan zetten, en zelf kan ik het ook niet. Bij Ziggo schijnt dit overigens wel te kunnen. Heeft iemand de oplossing voor mij? Mijn router gebruiken als AccesPoint is voor mij de laatste oplossing. Bedankt!
Ook ben ik bekend met deze methode: http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?t=2056758726. Echter is mijn technische kennis niet voldoende om in te schatten hoe "veilig" dit is. Klopt het dat ik dit kan zien als dat je de functie voor bridge tijdelijk zichtbaar maakt door een code in te voeren, maar feitelijk niks wijzigt in de firmware? En door het trucje nog een keer uit te voeren je ook weer terug kan gaan naar routing?
Edit: Zojuist UPC opgebeld op het (helaas niet gratis) Klantenservicenummer, en zeer netjes geholpen. Ik krijg nu een Cisco 3912 opgestuurd.
Hoe heb jij de externe router aangesloten?Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:00:
[...]
Ik heb hetzelfde modem en hetzelfde probleem. Mijn mba, linux desktop en ipod touch hebben geen of een hele slechte draadloze verbinding met het modem. De oplossing voor mij is een kwalitatief goed extern router te gebruiken.
Dan nog, wireless is niet optimaal, ik zou liever zien of je een kabel kunt gebruiken(dat gaat vanzelfsprekend niet lukken voor ios apparaten). Ik ga zelf binnenkort eens powerline proberen.
Ook ben ik bekend met deze methode: http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?t=2056758726. Echter is mijn technische kennis niet voldoende om in te schatten hoe "veilig" dit is. Klopt het dat ik dit kan zien als dat je de functie voor bridge tijdelijk zichtbaar maakt door een code in te voeren, maar feitelijk niks wijzigt in de firmware? En door het trucje nog een keer uit te voeren je ook weer terug kan gaan naar routing?
Wat is die DMZ precies? En hoe krijg ik die setup voor elkaar? http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=38905.0 Is dat die manier B?Cloud schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:32:
Veilig en efficiënt? Ja en ja. Althans, ik neem aan dat je eigen router veilig is? Dan is het net zo veilig als anders. In plaats van dat het modem de firewall speelt, doet dan je router het.
En ondanks er een extra laagje tussen zit, is er v.z.i.w. geen waarneembaar prestatieverlies van die extra laag met DMZ. Heel veel tweakers hebben dezelfde setup staan (mezelf incluis); geen probleem.
Edit: Zojuist UPC opgebeld op het (helaas niet gratis) Klantenservicenummer, en zeer netjes geholpen. Ik krijg nu een Cisco 3912 opgestuurd.
[ Voor 68% gewijzigd door zunrob op 14-10-2012 09:37 ]
Laatste tijd steeds meer problemen hier.
Maandje geleden op zondag: hele verbinding weg. Uiteindelijk splitter in/uit de muur na contact met KS en verbinding leeft weer. De laatste tijd blijft wel de verbinding in stand, maar kan ik niks verzenden als mailbijlage, uploaden naar tweakers fotoalbum of andere sites (fora met upload) werken ook niet. Speedtest kan ook geen upload meten en meet ~30MB download. Dit was gewoon 50/2.5 en werkte het eerste halfjaar feilloos.
EPC 3925 geeft downstream op alle 8 kanalen rond de -10.0 dBmV en 37.0 dB. De upload is maar één kanaal op ~58. Dit is uitermate beroerd en ik denk de oorzaak van mijn verzendproblemen. Ik heb met en zonder de TP-Link router getest en op verschillende apparaten (laptop, netbook, pc, tablet en telefoon). Zo kan ik virusscanners, OSen en andere zut uitsluiten.
Ze zijn nu 2x met een wijkkast aan het klooien geweest, maar geen verbetering. Het heeft vroeger allemaal prima gewerkt, dus waarom dat nu opeens niet meer gaat, is mij een raadsel.
Regio 3223.
Mogelijk modem kaduuk?
Edit:
Lijkt op deze post:
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=45064.0;all
Maandje geleden op zondag: hele verbinding weg. Uiteindelijk splitter in/uit de muur na contact met KS en verbinding leeft weer. De laatste tijd blijft wel de verbinding in stand, maar kan ik niks verzenden als mailbijlage, uploaden naar tweakers fotoalbum of andere sites (fora met upload) werken ook niet. Speedtest kan ook geen upload meten en meet ~30MB download. Dit was gewoon 50/2.5 en werkte het eerste halfjaar feilloos.
EPC 3925 geeft downstream op alle 8 kanalen rond de -10.0 dBmV en 37.0 dB. De upload is maar één kanaal op ~58. Dit is uitermate beroerd en ik denk de oorzaak van mijn verzendproblemen. Ik heb met en zonder de TP-Link router getest en op verschillende apparaten (laptop, netbook, pc, tablet en telefoon). Zo kan ik virusscanners, OSen en andere zut uitsluiten.
Ze zijn nu 2x met een wijkkast aan het klooien geweest, maar geen verbetering. Het heeft vroeger allemaal prima gewerkt, dus waarom dat nu opeens niet meer gaat, is mij een raadsel.
Regio 3223.
Mogelijk modem kaduuk?
Edit:
Lijkt op deze post:
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=45064.0;all
[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 15-10-2012 16:09 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Modem kaduuk? Onwaarschijnlijk. Wat je daar beschrijft is een modem die met teveel demping is aangesloten. De downstreamwaardes van -10dBmV zijn goed genoeg om online te blijven, maar daar is alles mee gezegd, ideaal zou 10dB hoger zijn. Upstream van 58dBmV betekent dat de modem maximaal staat te zenden maar ws nog steeds te zwak binnen komt. Bij het minste of geringste kan het offline vliegen.
Nu zegt dat niets over snelheid, maar het kan zijn dat je in de upstream packetloss hebt omdat het signaal zo marginaal is. In ieder geval zou ik in eerste instantie aanraden om minimaal 5dB en liefst 10dB minder demping te regelen.
Waar komt bij jou in huis de televisiekabel binnen? Waar staat de modem? En wat hangt er aan splitters of (onwaarschijnlijk gezien waardes) versterkers tussen?
Nu zegt dat niets over snelheid, maar het kan zijn dat je in de upstream packetloss hebt omdat het signaal zo marginaal is. In ieder geval zou ik in eerste instantie aanraden om minimaal 5dB en liefst 10dB minder demping te regelen.
Waar komt bij jou in huis de televisiekabel binnen? Waar staat de modem? En wat hangt er aan splitters of (onwaarschijnlijk gezien waardes) versterkers tussen?
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.