Zijn er meer mensen die het 'gevoel' hebben dat er iets van een transparant proxy in je lijn zit ?
Zowieso merk ik dat mijn VDSL (Telfort 22/1.2mbit) snel wat meer responsive aanvoelt dan me UPC (120mbit) lijn.
Buitenlandse sites worden zowieso sneller geladen met me VDSL, maar ook binnenlandse sites zoals T.net en Nu.nl lijken net allemaal een fractie sneller op clicks te reageren. Maargoed dan 'isdatmaarzo'

Gisterennacht had ik iets vaags, ik was wat aan het klooien op een webserver die ik op een buitenlandse VPS had draaien, totdat ik ineens een 402 BAD GATEWAY op me scherm kreeg (Firefox), vond het nogal vreemd, dus ik starte IE9, waarbij ik exact dezelfde pagina te zien kreeg. Ik schakelde over naar me VDSL lijn (Open-WRT router, dus kan relatief makkelijk switchen), en de pagina deed het weer. Ik schakel terug naar UPC, weer die 402 BAD GATEWAY. Een minuut later was alles weer OK.
Omdat ik toch was enigzins gefascineerd was van die foutmelding ben ik in de HTTP log gaan kijken, wat blijkt, ik heb helemaal geen connectie gehad met me HTTP server, je zou toch verwachten dat die 402 melding uit mijn HTTP server zou moeten komen. Toen ik 30min later weer heel kort 402's kreeg, ben ik direct realtime gaan loggen op die HTTP doos (en intussen druk aan het F5'en), maar helemaal niets.
Dus jah, waar komt die 402 vandaan (zijn geen local files, IE9 en FF geven dezelfde tekst).
Nu vanavond. Ik moest een oude servicepack2 (Win2003 x64) downloaden, komt deze 351MB file met zo'n 650KB/sec binnen. In eerste instantie dacht ik dat de host niet sneller was, echter toen ik op me laptop (via VDSL) dezelfde file op dat moment met 2MB/sec kon binnenhalen dacht ik dat er wellicht iets mis met mijn PC was. Ik stop de download op 76%, ik RDP naar mijn homeserver, en ik plak de download URL en download daar de file opnieuw.
Wat blijkt, de eerste 76% komen met 5.5MB/sec binnen, om vervolgens na 76% met 650kb/sec door te gaan

(let wel, geheel andere PC)
Lijkt wel alsof er ergens iets van een proxy op de lijn zit. (ook vanwege de 402's die niet uit mijn webserver gekomen zijn)
Omdat mijn UPC als mijn VDSL lijn over dezelfde router verlopen is het naar mijn idee uitgesloten dat het daarmee te maken heeft. ( UPC-> Cisco modem, VDSL->Zyxel in Bridge modus, Router -> WNDR3700 met OpenWRT)
[
Voor 5% gewijzigd door
Madshark op 01-09-2012 19:58
]