UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 88 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.982 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Je zegt het zelf: hij stelt het voor om te testen, niet als permanente oplossing. Lijkt me een zinnige suggestie (feitelijk hetzelfde als de mijne met een switch, alleen gebruik je dan de switch van die andere router).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zijn er meer mensen die het 'gevoel' hebben dat er iets van een transparant proxy in je lijn zit ?

Zowieso merk ik dat mijn VDSL (Telfort 22/1.2mbit) snel wat meer responsive aanvoelt dan me UPC (120mbit) lijn.
Buitenlandse sites worden zowieso sneller geladen met me VDSL, maar ook binnenlandse sites zoals T.net en Nu.nl lijken net allemaal een fractie sneller op clicks te reageren. Maargoed dan 'isdatmaarzo' ;)
Gisterennacht had ik iets vaags, ik was wat aan het klooien op een webserver die ik op een buitenlandse VPS had draaien, totdat ik ineens een 402 BAD GATEWAY op me scherm kreeg (Firefox), vond het nogal vreemd, dus ik starte IE9, waarbij ik exact dezelfde pagina te zien kreeg. Ik schakelde over naar me VDSL lijn (Open-WRT router, dus kan relatief makkelijk switchen), en de pagina deed het weer. Ik schakel terug naar UPC, weer die 402 BAD GATEWAY. Een minuut later was alles weer OK.
Omdat ik toch was enigzins gefascineerd was van die foutmelding ben ik in de HTTP log gaan kijken, wat blijkt, ik heb helemaal geen connectie gehad met me HTTP server, je zou toch verwachten dat die 402 melding uit mijn HTTP server zou moeten komen. Toen ik 30min later weer heel kort 402's kreeg, ben ik direct realtime gaan loggen op die HTTP doos (en intussen druk aan het F5'en), maar helemaal niets.
Dus jah, waar komt die 402 vandaan (zijn geen local files, IE9 en FF geven dezelfde tekst).

Nu vanavond. Ik moest een oude servicepack2 (Win2003 x64) downloaden, komt deze 351MB file met zo'n 650KB/sec binnen. In eerste instantie dacht ik dat de host niet sneller was, echter toen ik op me laptop (via VDSL) dezelfde file op dat moment met 2MB/sec kon binnenhalen dacht ik dat er wellicht iets mis met mijn PC was. Ik stop de download op 76%, ik RDP naar mijn homeserver, en ik plak de download URL en download daar de file opnieuw.
Wat blijkt, de eerste 76% komen met 5.5MB/sec binnen, om vervolgens na 76% met 650kb/sec door te gaan 8)7 (let wel, geheel andere PC)

Lijkt wel alsof er ergens iets van een proxy op de lijn zit. (ook vanwege de 402's die niet uit mijn webserver gekomen zijn)

Omdat mijn UPC als mijn VDSL lijn over dezelfde router verlopen is het naar mijn idee uitgesloten dat het daarmee te maken heeft. ( UPC-> Cisco modem, VDSL->Zyxel in Bridge modus, Router -> WNDR3700 met OpenWRT)

[ Voor 5% gewijzigd door Madshark op 01-09-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:37
dion_b schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 01:23:
Je zegt het zelf: hij stelt het voor om te testen, niet als permanente oplossing. Lijkt me een zinnige suggestie (feitelijk hetzelfde als de mijne met een switch, alleen gebruik je dan de switch van die andere router).
Vandaag een switch gehaald en daarop de apparaten aangesloten. Het gaat om 1 laptop, een smart TV (samsung d8000), een marantz sr7005 en als laatste een xbox360. Ik kan vanaf de laptop gewoon videos naar de tv en xbox 360 sturen. Vanuit de notebook kan ik ook muziek naar de marantz sturen. Dit doe ik met allshare (programma van samsung). Werkt perfect. Alles weer terug gezet op de Cisco van UPC en gelijk wordt er niets meer herkend. Dus conclusie, het ligt weer aan brakke firmware van UPC en Cisco. DIon_b werk jij bij upc toevallig? Ik vind dat hier wel wat mee gedaan moet worden. Nu kost het mij weer geld en dat had niet gehoeven. Ik betaal 85 euro per maand voor die handel en dan mag het ook wel fatsoenlijk werken. Ik wil gewoon dat het werkt met de modem van upc, zoals het dus voor de firmware altijd gewerkt heeft, want deze switch kan alleen bekabeld aangesloten worden en ik heb ook nog 2 draadloze apparaten die ik wil verbinden.

[ Voor 4% gewijzigd door blueface op 01-09-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Rustig aan... je draaft nu helemaal door over wat allemaal zou moeten. Dat staat niet ter discussie. Enige wat je gedaan hebt is een erg belangrijke troubleshootingstap, namelijk duidelijk aantonen dat het probleem specifiek bij die modem/router zit. Als je trouwens een paar posts van mij terugleest (m'n Mac-rant) zie je dat ik het over hetzelfde probleem heb, maar dan veroorzaakt door OS (oude 10.6.x en 10.7.2). Het gaat er dus om dat er iets fout gaat met broadcasts. Dat is waarom DLNA (Allshare is een Samsung DLNA client) niet werkt, aangezien DLNA een en al met broadcasts werkt.

Hou het gewoon zakelijk en technisch. Alle geblaat over waar je voor betaalt enzo leidt alleen maar af van het probleem zelf, dat dermate diepgaand is dat het goed mogelijk is dat degene die je aan de lijn hebt het zelf niet begrijpt. Geef aan bij UPC dat broadcasts niet goed over de EPC3925 gaan bij jou sinds laatste fw update, waarbij je uitgesloten hebt dat een van jouw apparaten het probleem veroorzaakt omdat dezelfde apparaten op een domme switch wel goed werken. Als de helpdesker niet snapt wat broadcasts zijn, vraag dan dat hij het probleem neerlegt bij iemand die dat wel weet. Trouwens, ik zou voor internetproblemen nooit de helpdesk bellen. Telefonie is gewoon geen goed medium om dit soort dingen aan te pakken. UPC heeft webcaremedewerkers die af en toe (IMHO te weinig) in dit topic aanwezig zijn maar die wel op DM's reageren. Stuur ze eens een DM met duidelijk stap voor stap wat je geconstateerd hebt incl verwijzingen naar je recente posts in dit topic. Allicht dat dat wat beter gaat.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 08:46
blueface schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 22:04:
[...]

Vandaag een switch gehaald en daarop de apparaten aangesloten. Het gaat om 1 laptop, een smart TV ..........want deze switch kan alleen bekabeld aangesloten worden en ik heb ook nog 2 draadloze apparaten die ik wil verbinden.
Je hebt via de nieuwe switch aangetoond dat alles met elkaar kan werken. Heb je het UPC router doorgespit, is er niet ergens gewoon een optie uitgezet oid?

Nieuwe firmware kan vaak voor dit soort problemen zorgen. Maar nu je zelf een switch hebt gehaald waarom zet je die er niet gewoon tussen, dan weet je zeker dat het werkt. Daarnaast elke beetje switch is mijn inziens altijd beter dan door provider geleverde apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Bongoarnhem schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:50:
[...]

Je hebt via de nieuwe switch aangetoond dat alles met elkaar kan werken. Heb je het UPC router doorgespit, is er niet ergens gewoon een optie uitgezet oid?

Nieuwe firmware kan vaak voor dit soort problemen zorgen. Maar nu je zelf een switch hebt gehaald waarom zet je die er niet gewoon tussen, dan weet je zeker dat het werkt. Daarnaast elke beetje switch is mijn inziens altijd beter dan door provider geleverde apparatuur.
Ik heb met een medewerker van upc alle instellingen doorlopen en alles qua firewall uitgezet. Ik snap gewoon niet waarom het zo moeilijk is voor upc om dit sooort dingen te checken voordat je het uitbrengt. De switch kan ik gedeeltelijk gebruiken. Maar ik zit dus met een tablet, telefoon en een afstandsbediening die allemaal draadloos zijn en dat ondersteund de switch niet. Ik ga niet voor upc extra geld uitgeven omdat hun zo nodig het blokkeren. Op het forum van upc staan er meerdere klachten over. Ik heb een medewerker van upc benaderd op zijn account en hoop spoedig een antwoord te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blueface schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:40:
[...]

Ik ga niet voor upc extra geld uitgeven omdat hun zo nodig het blokkeren.
Je zal toch een concessie moeten doen, of met je problemen blijven zitten. Geloof me, bij elke provider is 'er wel wat'. Waarom zou je niet de problemen met een beetje investering kunnen uitsluiten, en afvangen. Want uiteindelijk gaat het jou geld kosten als je besluit weg te gaan bij UPC, naar een ander loopt waar weer andere problemen zijn, en je weer verschil hebt in kosten noem maar op. Staat even los van het feit dat ik het volledig met je eens ben dat de problemen die zij (UPC) veroorzaken eigenlijk zouden moeten oplossen.

Maar zoals dat bij zowat elke provider gaat, gebeurd dit pas als er een stroom van klachten binnenkomt. Zolang het een handjevol mensen zijn draait UPC haar handje daar niet voor om. ;)

Om je een voorbeeldje te geven: mijn provider (glas) besloot te switchen van hardware. We moesten allemaal onze Zyxel router inleveren voor een Experiabox ST789 van Thomson. Ik vond het een waardeloze slecht in te stellen baggermodem/router waarbij mijn provider me geen volledige toegang tot de router wilde geven. Uiteindelijk na wat gesteggel met de provider adminrechten verkregen, maar geen superuser. Ik kon dus nog niets. Nou, kan je doorgaan met bakkeleien met je provider maar heb uiteindelijk een eigen router gekocht (een Draytek). Nu kon ik alles weer naar mijn hand zetten. Probleem opgelost. Want anders zou ik naar een andere provider moeten overstappen met veel gedoe en op dat moment waren anderen duurder.

Een provider heeft er echt lak aan, pas als echt een hele grote groep mensen zouden klagen over die Thomson 789 in mijn geval, dan willen ze wel een keer luisteren. Tot die tijd doen ze waar ze zelf zin in hebben, hebben hun eigen visie op hardware en hoe het bij de consument thuis zou moeten zijn. Dit geldt ook voor die verschrikkelijke mediaboxen bij elke provider voor je TV (dus niet alleen bij UPC). Veel mensen zijn blij dat ze nu een CI module in hun TV kunnen stoppen en af zijn van het opdringen van de provider zijn eigen hardware. Maar het is en blijft realiteit. Leg je er bij neer en probeer met een beetje creativiteit er toch omheen te werken daar waar het kan. Dat is wat je mede tweakers je proberen te vertellen. :P Want je gaat je er alleen maar aan opvreten, en dat is niet goed voor je gezondheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
Een CI+ module is ook een stukje Upc-hardware, met Upc's codering erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op maandag 03 september 2012 @ 00:15:
Een CI+ module is ook een stukje Upc-hardware, met Upc's codering erop.
Klopt, maar lees het even in de context. ;) volgens mij is het weer vliegen afvangen tijd, en mierenneuken. Ben weer weg hier.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 00:08:
[...]

Je zal toch een concessie moeten doen, of met je problemen blijven zitten.
Hier heb je gelijk in. Ik zal me er wel waarschijnlijk bij neer moeten leggen. Ik blijf het gewoon vreemd vinden dat zoiets als een lokaal netwerk gewoon verkloot kan worden. Maar goed ik kan alleen maar hopen dat er meer mensen gaan klagen en dat het opgelost wordt. Ik zit sowieso vast een jaarcontract dus, kan niet overstappen voorlopig. IK snap alleen niet hoe je iemand een DM stuurt. Ik heb het idee dat ik het verkeerd heb gedaan. Moet je dan op de naam van die persoon gaan staan en daarop klikken of zo?

[ Voor 13% gewijzigd door blueface op 03-09-2012 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Kijk onder de nick van iemand, je ziet bij veel (maar niet alle) mensen dit staan: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif. Zie bijvoorbeeld links van dit bericht, ik heb het (net zoals alle andere moderatoren trouwens) standaard aan staan.

Dat betekent dat hij DirectMessaging aan heeft staan. Om een message te sturen, klikken op dat ikoontje. Dan kun je een titel verzinnen, een bericht invullen en nog wat andere dingen, waarvan 'verzenden' het relevantst is :z

Zie je dat ikoontje niet, dan kan het zijn dat jij DirectMessaging niet aan hebt staan. Dat kan zomaar omdat mensen die geregistreerd waren voor invoering DM-systeem (waar jij ws toe behoort) ivm voorwaarden/privacy niet ongevraagd DM in de mik geschoven hebben gekregen. Je zult het dus zelf bij je voorkeuren (onder MyReact) aan moeten zetten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Ik heb 60mbit van UPC. Nu krijg ik morgen een nieuwe pc en wil ik weer snel draadloos internet hebben. Werk nu wel met een kabel maar die ligt door de gang wat niet handig is.

Moet ik eerst een router kopen voordat ik de maximale snelheid draadloos kan benutten? In het verleden haalde ik met een simpel wifi kaartje max 2.5mb/s en met de kabel 7mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hangt er helemaal vanaf exact wat voor modem en/of router van UPC hebt.

Let aub op je hoofdletters. Er is een verschil tussen b (bit) en B (Byte = 8 bit) en trouwens ook tussen M(ega) en m(illi). Zoals je het hier noteert klopt er weinig van je uitspraken en heb je het over dataoverdrachtsnelheden die trager zijn dan in WO2 gebruikt werden :o

Bovendien worden overdrachtsnelheden doorgaans gewoon in (Mega)bit per seconde gerekend, dus als een of ander app Bytes meldt, aub omrekenen om onduidelijkheid te voorkomen.

Waarschijnlijk bedoel je dat je 60Mbps van UPC hebt en je voorheen 2.5MBps (20Mbps) draadloos en 7MBps (56Mbps) bedraad haalde.

Om te beginnen:
60Mb/s is haalbaar over WiFi, maar alleen over betrekkelijk korte afstanden zonder muren ertussen en als er weinig storing is. Als je hebt hebt over "door de gang" moet je er rekening mee houden dat zelfs met een ideale WiFi Access Point je niet structureel 60Mbps gaat halen. Mijn advies is dan ook om bedrade systemen altijd bedraad aan te sluiten. Als de kabel nu los door de gang ligt, even naar de Gamma gaan om klemmetjes te halen voor paar EUR om het aan de plint te bevestigen.

Verder hangt wat mogelijk is en wat wenselijk is dus volledig af van wat voor apparatuur je had en wat je hebt. Als dat "simpel wifi kaartje" een WiFi-g kaart was, is ontvangst in de 2.4GHz behoorlijk goed en heb je goede kans om op dezelfde locatie met een WiFi-n kaart en router 60Mbps te halen. Als dat daarentegen al WiFi-n was, dan is het uitermate onwaarschijnlijk dat je 60Mbps gaat halen. Allicht valt er wat te winnen door aan antennes te draaien enzo, maar een verdrievoudiging is erg onwaarschijnlijk.

Kortom: als je hulp wilt, wees aub volledig en nauwkeurig met je vraag.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Bedankt voor je snelle antwoord. De maximale snelheid wil ik graag hebben om te downloaden. Het beste lijkt mij om een utp kabel (cat6) te halen van 15 meter en deze netjes weg te werken. Zo heb ik altijd de maximale snelheid en geen gezeur met signaal verlies.

Wel heb ik deze router gezien pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
Lukt het makkelijk om een snelheid van 60Mbps te halen? De afstand naar de computer en de router is 10 meter en de deur van de gang is altijd open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Versteegrob, je geeft wederom niet aan wat voor apparatuur je NU hebt liggen, met name welke modem(/router) je van UPC hebt en wat voor WiFi-adapter je voorheen had.

Ik herhaal mezelf, wat ik schreef antwoordde jouw vraag hier namelijk al volledig:
Verder hangt wat mogelijk is en wat wenselijk is dus volledig af van wat voor apparatuur je had en wat je hebt. Als dat "simpel wifi kaartje" een WiFi-g kaart was, is ontvangst in de 2.4GHz behoorlijk goed en heb je goede kans om op dezelfde locatie met een WiFi-n kaart en router 60Mbps te halen. Als dat daarentegen al WiFi-n was, dan is het uitermate onwaarschijnlijk dat je 60Mbps gaat halen. Allicht valt er wat te winnen door aan antennes te draaien enzo, maar een verdrievoudiging is erg onwaarschijnlijk.
Zoek dus uit wat je hebt en wat je had voordat je vragen gaat stellen over hoe zinnig het is iets te kopen :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Volgens mij had ik dat toch wel aangegeven. Heb alleen de modem van UPC welke dat is ga ik zo opzoeken. Welke Wifi-Adapter ik had zou ik echt niet meer weten alleen dat ik hem in 2005 had gekocht. Nu even motorlessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Succes met motorlessen. Als je kunt aangeven welke UPC modem je hebt kunnen we roepen of een losse router nodig danwel aan te raden is, en als je kunt achterhalen of dat een WiFi-g of WiFi-n adapter was weet je dus hoe groot de kans is dat je 60Mbps draadloos gaat halen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:44

dread

Sluwe vlaming

Sinds kort (kleine week) is mijn torrentverkeer gekelderd. Ik download via een QNAP NAS en waar de snelheden voordien altijd 199KB/s (staat hij vast op) waren is dat nu onder de 20KB/s en soms zelf in de B/s.

Ik heb de modem van UPC (Cisco EPC3925) al verschillende keren gereset maar hij blijft deze problemen houden.

Is er iets bekend dat UPC aan het knijpen is? Ik kan het me niet voorstellen maar wou even vragen voor ik verder ga kijken. NAS heeft geen updates gehad. Ik kan me dan ook niet voorstellen wat het probleem kan zijn of in welke richting ik moet kijken.

edit: ga ff de QNAP herstarten. Dat leek me nog een optie :)
edit2: het probleem lijkt opgelost. Ik hou het in de gaten.

[ Voor 9% gewijzigd door dread op 04-09-2012 14:55 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Lees het stuk van blueface hierboven eens. Die timing komt verdacht overeen. Zou zomaar kunnen dat jullie last van hetzelfde hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:44

dread

Sluwe vlaming

Dank Dion_b voor de verwijzing.

Echter lijkt na de herstart van de Qnap het probleem verholpen. Stom van me. Had ik direct moeten doen.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, sinds vandaag is mijn internet verbinding ontzettend langzaam. Wat normaal rond de 40 Mbit zou moeten zitten is nu 19Mbit. Hoe kan ik controleren of er iets mis is met de modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Laatst online: 17-06 10:37
Herstarten? Downloaden vanaf een ander apparaat? Altijd via een kabel testen. Stap voor stap uitsluiten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Indien modem+router, router ertussenuit en direct op modem aansluiten. Sowieso op de kabel zoals Oppie al aangeeft, modem ook zo direct mogelijk op eerste aansluitpunt aansluiten (mocht hij daar nu niet staan, dat het eerder misschien goed gewerkt heeft is geen garantie voor de toekomst).

Bij modem/router combi (TWG870 of EPC3925), eigenlijk hetzelfde: met kabel direct op modem aansluiten. Ook dingen als powerline adapters of weet ik het voor fratsen ertussenuit halen natuurlijk. :)

Wat je daarnaast dan nog kunt testen, is een andere utp kabel en een andere computer. Oh, en modem van/op stroom als je alleen modem hebt als je ander apparaat aansluit aan het andere uiteinde van de utp kabel (ivm ip adressen uitdelen e.d.).

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ik heb sinds 2 weken ook UPC (25Mbit) ben overgestapt van ADSL.

Helaas heb ik enorm last van een onstabiele verbinding. Nu heb ik al dit forum doorgespit en dat van Chelloo en mijn vermoeden is dat de waarde van mijn upstream extreem hoog is:

DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled

Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -1.4 dBmV 39.0 dB
Channel 2: -1.4 dBmV 39.4 dB
Channel 3: -2.5 dBmV 38.7 dB
Channel 4: -3.1 dBmV 38.2 dB
Channel 5: -3.6 dBmV 38.6 dB
Channel 6: -2.2 dBmV 39.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 58.2 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

Als ik met UPC bel en ik geeft dit gaan gaat er dan een lichtje bij ze branden zodat de kans groot is dat ze hier op korte termijn wat aan kunnen doen? Wellicht een monteur of iets remote.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
CycloneX schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:01:

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 58.2 dBmV

Wellicht een monteur of iets remote.
De upstreamwaarde is inderdaad veel te hoog.

Remote zullen ze niets op kunnen lossen, dus hopelijk is je uitleg voldoende voor de medewerker dat er een monteur langs gestuurd wordt. Mocht er inderdaad een monteur komen is het handig dat je alvast elke dag even wat screenshotjes van waardes maakt. Je zult namelijk net zien dat als de monteur langskomt, alles in orde is :).

[ Voor 19% gewijzigd door CreativeS op 06-09-2012 10:09 ]

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Goede tip,

Gister had ik al contact met UPC maar die gaven aan dat het aan de onstabiliteit van de EPC3925 zou liggen.

Zij bevestigde mij dat er in de nacht van 6 september tussen 01:00 en 07:00 een nieuw firmware versie zou worden uitgerold. Vreemde bij mij is er niks gebeurd, wellicht bij andere gebruikers?

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

CycloneX schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:17:
Goede tip,

Gister had ik al contact met UPC maar die gaven aan dat het aan de onstabiliteit van de EPC3925 zou liggen.

Zij bevestigde mij dat er in de nacht van 6 september tussen 01:00 en 07:00 een nieuw firmware versie zou worden uitgerold. Vreemde bij mij is er niks gebeurd, wellicht bij andere gebruikers?
de mijne is ook nog van 27 juli.

ps. bij mij werkt wel alles naar behoren.

• CreativeS
  • Niet online
CycloneX schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:17:

De EPC3925 is nu ook weer niet zo slecht dat deze zelf verantwoordelijk zou moeten zijn voor de veel te hoge upstream. Het komt heel sporadisch voor dat een modem zelf de veroorzaker is van de te hoge upstream, maar meestal zijn het toch echt oorzaken van buitenaf.
Hmja, ze zeggen wel vaker iets... al zijn er natuurlijk ook medewerkers die het wel goed doen.
Heb je voor de zekerheid al even het modem van het stroom gehaald? Krijg je dan nog geen firmware-update? Tja, ze zeggen wel vaker iets :).

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Probleem verholpen, splitter was niet goed.

Modem direct op het punt van binnenkomst aangesloten en de waardes waren redelijk (53dBmV). Ze gaan mij nu een nieuwe splitter opsturen.

Ik heb daarna even als tussenoplossing de splitter van de woonkamer er eens tussen gezet en toen gingen de waardes van 58dBmV direct terug naar 45dBmV wat helemaal netjes is.

Medewerker van de helpdesk gaf ook al aan dat mijn modem echt stond de schreeuwen, nieuwe waardes:

Downstream Channels
Channel 1: 2.8 dBmV 39.1 dB
Channel 2: 2.8 dBmV 39.4 dB
Channel 3: 2.3 dBmV 39.0 dB
Channel 4: 2.0 dBmV 38.6 dB
Channel 5: 2.1 dBmV 39.4 dB
Channel 6: 2.5 dBmV 39.4 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 45.2 dBmV

Wat Creative S al zegt, ze zeggen vaker iets dit was echt op niks gebaseerd. De medewerker die mij nu hielp wist gelijk tot het probleem te komen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
CycloneX schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:53:
Probleem verholpen, splitter was niet goed.

Modem direct op het punt van binnenkomst aangesloten en de waardes waren redelijk (53dBmV). Ze gaan mij nu een nieuwe splitter opsturen.
Dat gaat je niet helpen :o

53dBmV is veel teveel voor aansluiting op eerste ingang. Die splitter doet zelf 3.5dB en een kabel 0.5-1dB. Dan kom je gelijk al aan die 58dBmV.

Er zit teveel upstreamdemping ergens.
Ik heb daarna even als tussenoplossing de splitter van de woonkamer er eens tussen gezet en toen gingen de waardes van 58dBmV direct terug naar 45dBmV wat helemaal netjes is.
Klinkt eerder als brakke kabel dan splitter. Als je direct op aansluitpunt 53dBmV haalde maar met andere splitter 45dBmV, dan was de kabel (of connector) tussen modem en aansluitpunt gaar :o
Medewerker van de helpdesk gaf ook al aan dat mijn modem echt stond de schreeuwen, nieuwe waardes:

Downstream Channels
Channel 1: 2.8 dBmV 39.1 dB
Channel 2: 2.8 dBmV 39.4 dB
Channel 3: 2.3 dBmV 39.0 dB
Channel 4: 2.0 dBmV 38.6 dB
Channel 5: 2.1 dBmV 39.4 dB
Channel 6: 2.5 dBmV 39.4 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 45.2 dBmV

Wat Creative S al zegt, ze zeggen vaker iets dit was echt op niks gebaseerd. De medewerker die mij nu hielp wist gelijk tot het probleem te komen.
En zo hoort het qua signaal. Ook trouwens qua helpdesk dat ze het goed krijgen door aan de kabels te rommelen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 18:11
UPC Horizon ís nu te bestellen:

http://www.upc.nl/horizon...&ecmp=ULU002.185316.98163

[ Voor 58% gewijzigd door WhySoSerious? op 07-09-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Wat is dat horizon nu precies? Vervanging van de mediabox door een kastje met router. Houdt dat in dat de router "in de meterkast" komt te vervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 13:55

DjVe

Hatsaflats!

smeerbartje schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 11:04:
Wat is dat horizon nu precies? Vervanging van de mediabox door een kastje met router. Houdt dat in dat de router "in de meterkast" komt te vervallen?
Kan er zit een kabelmodem en wifi router in, maar het is ook mogelijk om je bestaand modem en router te houden en de mediabox daar weer op aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 23:22
Dus er loopt geen coax kabel meer naar de mediabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 02:55
Bedoeling is dat er een coax naar de horizonbox loopt, waar ook meteen een modem en router ingebouwd zitten. Je huidige modem/router kan dan vervallen. Scheelt je stroomverbruik van 1 of 2 apparaten, en aangezien er straks extenders komen die via je thuisnetwerk verbinden met de horizonbox, hoef je straks helemaal geen coax meer te trekken voor een 2e, 3e of 4e televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Maar er is ook een mogelijkheid om je horizon decoder alleen als decoder te gebruiken door het interne modem uit te schakelen (en je eigen modem en router te gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-09 14:42
Volgens mij zijn er ook twee versies van de Horizon box: eentje met en eentje zonder router. Als je bijvoorbeeld een PS3 of Xbox hebt dan moet je je huidige router houden omdat dat niet schijnt samen te gaan met de Horizon box. Daarom wacht ik ook nog maar even af. Het klinkt zo als een buggy apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een te hoge waarde op het up-stream kanaal 57,4 dBmV alleen blijft de Cisco EPC 3212 wel z'n werk doen !

Heb een jaar geleden ook al een monteur gehad hiervoor, deze monteur heeft alles toen opnieuw aangesloten inclusief de F connectoren inclusief de splitters en nog bleef deze waarde hoog !

Soms is deze waarde ook wel weer lager 47 dBmV !

De monteur vertelde mij dat hij daar niets aan kon veranderen dit zat in het netwerk van UPC.

Gelukkig heb ik sinds kort glasvezel wat hoop ik beter werkt als het Euro-Doscis 3 systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:21:
Ik heb ook een te hoge waarde op het up-stream kanaal 57,4 dBmV alleen blijft de Cisco EPC 3212 wel z'n werk doen !

Heb een jaar geleden ook al een monteur gehad hiervoor, deze monteur heeft alles toen opnieuw aangesloten inclusief de F connectoren inclusief de splitters en nog bleef deze waarde hoog !

De monteur vertelde mij dat hij daar niets aan kon veranderen dit zat in het netwerk van UPC.

Gelukkig heb ik sinds kort glasvezel wat hoop ik beter werkt als het Euro-Doscis 3 systeem.
Docsis op zich is een prima techniek, alleen doordat het over wat oudere infrastructuur gaat zijn er in verhouding meer storingen. Glasvezel is nieuw, maar ook daar zul je in de toekomst problemen kunnen krijgen met wortels die schade aanrichten, lekke moffen enz.

Met 57,4 blijft je modem idd nog wel online, da's (net) binnen zn specificaties. Wel zal je upstream dan slechts 1 kanaal zijn. Maar goed, afhankelijk van je uploadsnelheid merk je dat niet of beperkt.

Overigens kan de monteur daar wel degelijk wat aan doen, of de juiste persoon aansturen. Soms 47 (=prima!), soms 57, dan ga je denken aan een beschadigde kabel (breuk, sluiting, vocht), of een brakke versterker (maar dan moet dit symptoon ook bij andere in de buurt zichtbaar zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
biobak schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 17:51:
Volgens mij zijn er ook twee versies van de Horizon box: eentje met en eentje zonder router. Als je bijvoorbeeld een PS3 of Xbox hebt dan moet je je huidige router houden omdat dat niet schijnt samen te gaan met de Horizon box. Daarom wacht ik ook nog maar even af. Het klinkt zo als een buggy apparaat.
Nee, heb nagevraagd: ze komen met een type box die zowel inzetbaar is als modem/router/dtv box als ook als dtv box die als client aan je bestaande entwerk hangt. Wat je krijgt hangt af van je situatie bij bestelling. Ik heb een ED3 modem/router, en die hou ik. Alleen als je een oude ED2 modem hebt vervangt het je bestaande meuk.
DJSmiley schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:34:
[...]

Docsis op zich is een prima techniek, alleen doordat het over wat oudere infrastructuur gaat zijn er in verhouding meer storingen. Glasvezel is nieuw, maar ook daar zul je in de toekomst problemen kunnen krijgen met wortels die schade aanrichten, lekke moffen enz.

Met 57,4 blijft je modem idd nog wel online, da's (net) binnen zn specificaties. Wel zal je upstream dan slechts 1 kanaal zijn. Maar goed, afhankelijk van je uploadsnelheid merk je dat niet of beperkt.

Overigens kan de monteur daar wel degelijk wat aan doen, of de juiste persoon aansturen. Soms 47 (=prima!), soms 57, dan ga je denken aan een beschadigde kabel (breuk, sluiting, vocht), of een brakke versterker (maar dan moet dit symptoon ook bij andere in de buurt zichtbaar zijn)
Idd 1 of 2 dB verschil kan gebeuren, 10 dB is abnormaal en wijst op probleem in het netwerk...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Maar als je 'm inzet als modem, geplaatst bij de tv... dan is de afstand tussen "binnenkomen" van het signaal en het modem dus ineens veel groter. Vroeger liepen ze altijd te hameren dat je gelijk bij binnenkomst het modem moet plaatsen; dit is opeens minder belangrijk geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:21:

De helpdesk medewerker gaf bij mij aan dat 58dBmV het maximaal toelaatbare is voor de modem. Na wat aanpassingen kwam het tot 53dBmV dit zou stabiel moeten zijn volgens UPC. Na zelf wat aanpassingen gedaan te hebben kwam ik tot 45dBmV en sindsdien draait alles stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 02:55
Hangt af van de situatie. Niet iedereen heeft inkomend signaal in de meterkast, veel mensen hebben de boel gewoon achter de TV hangen.
Verder valt met goed materiaal die demping wel mee. Ik weet nog dat KabelNoord vroeger je modem gewoon bij de computer neerzette en met 2 meter UTP aansloot op de computer. Dat kon dan soms om een kabel van 20 meter gaan, probleemloos. Dan hadden we het wel over COM21, dat platform dat totaal ongevoelig was voor signaalsterktes, maar ik heb in veel situaties gewoon de modem vervangen door een Eurodocsis modem en nooit problemen gehad daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
De grap is dat kabellengte an sich nog niet eens zoveel zegt. Voor binnenhuisgebruik vereist de Kabelkeur C12 coax, dat is dus coaxkabel wat op gemiddelde frequentie 12dB dempt op 100m. Als je dus 20m coax hebt tussen eerste aansluitpunt en modem heb je welgeteld 2.4dB demping door kabellengte an sich en voor de upstream - waar het meestal mis gaat - is dat nog iets minder, want lagere frequenties dempen minder dan hoge. Dat zou alleen bij een echte kantje-boordsituatie vanuit het netwerk een probleem mogen zijn. Maar tussen die aansluiting ver binnenhuis en het eerste aansluitpunt zitten ook splitters en koppelingen. Een goede, simpele 2-weg splitter dempt al 3.5dB, een grotere of slechte splitter meer. En dat wordt al snel een probleem. Komt ook bij dat iedere koppeling een plek is waar het potentieel mis kan gaan. Hoe dieper je een huis in gaat, des te meer kans op dit soort ongein.

Naast het technische is er een practische reden dat kabelaars die doe-het-zelf installatie aanbieden altijd zeggen dat een modem bij eerste aansluitpunt moet staan: een kabelaar kan alleen verantwoordelijkheid nemen voor het deel wat ze zelf leveren, niet wat een gebruiker daarna zelf prutst. Je zult ook zien dat bij al die oude verhalen van modems die bij de computer neergezet worden, dat (verplicht) met installateur gedaan werd.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn internetverbinding is al een week uiterst traag. Ik heb een 50Mbit verbinding maar ik haal constant 18Mbit. UPC lijkt het ook niet te weten, volgens hun zijn alle waardes goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 12:59
Beste tweakers graag zou ik wat info van jullie willen weten omdat ik zelf niet weet wat ik er mee moet of hoe aan te pakken.

Ik heb het volgende probleem, sinds ander halve week merk ik dat 's nachts de verbinding weg valt en dat we overdag regelmatig een netwerk probleem melding krijgen op alle wifi apparaten in huis.
Eerst dacht ik dat er onderhoud werd uitgevoerd 's nachts, maar ik kan nergens meldingen hier over vinden, ook ben ik in de modem bezig geweest om de kanalen te veranderen voor wifi zonder resultaat.

Als ik naar de connection log kijk zie ik steeds deze melding voorbij komen, maar deze zeggen mij helemaal niks.

Thu Sep 06 08:37:10 2012 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
Thu Sep 06 05:31:23 2012 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=00:26:24:c3:64:ce;CMTS-MAC=0...
Thu Sep 06 05:31:22 2012 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC...
Thu Sep 06 05:31:20 2012 Critical (3) DHCP FAILED - Request sent, No response;CM-MAC=00:26:24:c3:64...
Thu Sep 06 05:30:13 2012 Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=00:26:2...
Thu Sep 06 05:29:38 2012 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:26:24:c3...
Thu Sep 06 05:28:36 2012 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
Thu Sep 06 05:26:21 2012 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=00:26:24:c3:64:ce;CMTS-MAC=0...
Thu Sep 06 05:26:20 2012 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC...
Thu Sep 06 05:26:17 2012 Critical (3) DHCP FAILED - Request sent, No response;CM-MAC=00:26:24:c3:64...
Thu Sep 06 05:25:11 2012 Warning (5) Lost MDD Timeout;CM-MAC=00:26:24:c3:64:ce;CMTS-MAC=00:26:cb:d...
Thu Sep 06 05:25:00 2012 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
Thu Sep 06 05:24:53 2012 Warning (5) MDD message timeout;CM-MAC=00:26:24:c3:64:ce;CMTS-MAC=00:26:c...
Thu Sep 06 04:27:49 2012 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...

Sun Sep 09 05:22:23 2012 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
Sun Sep 09 03:09:22 2012 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=00:26:24:c3:64:ce;CMTS-MAC=0...
Sun Sep 09 03:09:21 2012 Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC...
Sun Sep 09 03:09:07 2012 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:26:24:c3...
Sun Sep 09 03:08:18 2012 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
Sun Sep 09 03:07:45 2012 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...

In het verleden hebben we al heel veel problemen gehad, en zijn er monteurs geweest om de wcd te vervangen en ook is de modem diverse malen vervangen.

Het gaat om eenThomson twg870u modem, en deze geeft de volgende down en up waarden

Downstream Channels
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 84 6952000 0.5 dBmV 40.8 dB
2 Locked QAM256 85 6952000 0.9 dBmV 40.8 dB
3 Locked QAM256 86 6952000 0.8 dBmV 40.8 dB
4 Locked QAM256 87 6952000 0.0 dBmV 40.4 dB
5 Locked QAM256 88 6952000 0.4 dBmV 40.8 dB
6 Locked QAM256 89 6952000 0.2 dBmV 40.4 dB
7 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
8 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB

up
Upstream Channels
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM16 2 2560 Ksym/sec 50.9 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 0 Ksym/sec 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 0 Ksym/sec 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 0 Ksym/sec 0.0 dBmV

Hopelijk hebben jullie aan deze info voldoende om mij te helpen/adviseren voor dat ik contact op neem met UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 21:31
Hoe kan het toch dat filmpjes streamen vreselijk moeizaam gaat. Ik heb een supergrote bandbreedte (60/6Mbps), files downloaden gaat supersnel, maar filmpjes streamen gaat als dikke **** door een rietje. Echter, zodra ik een VPN verbinding inschakel, dan gaat 't streamen ineens fantastisch: geen 'buffering' oponthoud, maar een soepele HD stream, zoals 't hoort met deze bandbreedte.

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Je beantwoordt je eigen vraag al ;)

Als je een VPN inschakelt en het wel goed doet weet je twee dingen:
1) je verbinding is snel zat (immers, de VPN gaat er ook overheen).
2) de route van en naar een bron zal anders zijn, namelijk via je VPN endpoint ipv rechtstreeks.

Kortom, het probleem zit ergens op de directe route tussen jou en je bronnen, ergens dat je met de VPN omzeilt.

Aangezien je niets zegt over waar je filmpjes vandaan komen of wat de routes zijn direct en via VPN valt er verder weinig te vertellen. Zoek dat uit.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:43

DukeBox

loves wheat smoothies

_JGC_ schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 14:24:
...Je huidige modem/router kan dan vervallen. Scheelt je stroomverbruik van 1 of 2 apparaten...
Ja, maar het verbruik van de horizon box is aanzienlijk hoger, als je niet 24/7 de media box gebruikt kan je beter beiden los houden.
biobak schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 17:51:
Volgens mij zijn er ook twee versies van de Horizon box: eentje met en eentje zonder router.
Nee, bij de lancering is er maar 1 model.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

DukeBox schreef op zondag 09 september 2012 @ 21:23:
[...]

Ja, maar het verbruik van de horizon box is aanzienlijk hoger, als je niet 24/7 de media box gebruikt kan je beter beiden los houden.

[...]

Nee, bij de lancering is er maar 1 model.
Ben ik niet met je eens er zijn 2 modelen
Niet helemaal waar... De box KAN alles vervangen. Je kunt ook kiezen om hem toe te voegen aan je bestaande netwerk dus dan behoud je gewoon je modem.
Hoe zet ik een thuisnetwerk op met mijn Horizon HD DVR Mediabox?

U kunt de Horizon HD DVR Mediabox op 2 manieren gebruiken in uw thuisnetwerk:

Nieuw thuisnetwerk: de Horizon Mediabox werkt als internetrouter en draadloos toegangspunt. U heeft hiervoor een UPC Internet-abonnement nodig op uw Horizon Mediabox.
Bestaand thuisnetwerk: u verbindt de Horizon Mediabox draadloos of bekabeld met uw bestaande router.
Om via uw Horizon Mediabox een nieuw of bestaand thuisnetwerk in te stellen, gaat u in het hoofdmenu via 'Opties' naar 'Instellingen'. Kies vervolgens 'Thuisnetwerk' en doorloop de stappen.

De Horizon Mediabox zoekt in het netwerk naar de DHCP-server om een IP-adres te verkrijgen. Zodra een IP-adres is verkregen, ziet u het volgende bericht:

'Uw mediabox is nu verbonden met uw thuisnetwerk. U heeft nu toegang tot alle muziek, video- en fotobestanden op uw thuisnetwerk.'

Wifi-netwerk Horizon Mediabox uitschakelen
Het wifi 5 GHz-netwerk van de Horizon Mediabox blijft beschikbaar. Deze kunt u uitzetten door in het hoofdmenu van de mediabox naar 'Opties' en vervolgens naar 'Instellingen' te gaan. Kies 'Thuisnetwerk' en dan 'Mijn thuisnetwerk'. Selecteer 'Instellingen draadloos toegangspunt'. In 'Toegangspunt aan/uit' zet u het wifi-netwerk van de mediabox uit.
Je kan dus je huidige modem en/of router gewoon behouden volgens UPC.

[ Voor 1% gewijzigd door Pierre op 10-09-2012 07:42 . Reden: Extra info ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Pierre61 schreef op maandag 10 september 2012 @ 07:41:
[...]

Er is echt maar 1 model.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:27
Weet iemand of er ook een fan in die horizon box zit?
Heb heb van het weekend besteld maar nog geen overstap formulier gekregen, neem aan dat het met deze aanbieding wat drukker zal zijn dus even duurt of krijg je deze pas als de aanvraag definitief in behandeling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
dion_b schreef op zondag 09 september 2012 @ 15:55:
Je beantwoordt je eigen vraag al ;)

Als je een VPN inschakelt en het wel goed doet weet je twee dingen:
1) je verbinding is snel zat (immers, de VPN gaat er ook overheen).
2) de route van en naar een bron zal anders zijn, namelijk via je VPN endpoint ipv rechtstreeks.

Kortom, het probleem zit ergens op de directe route tussen jou en je bronnen, ergens dat je met de VPN omzeilt.

Aangezien je niets zegt over waar je filmpjes vandaan komen of wat de routes zijn direct en via VPN valt er verder weinig te vertellen. Zoek dat uit.
ok, dus, als ik de source check van de pagina (link) waar vanaf het filmpje gespeeld wordt, dan zie ik dat 't van cdn.playwire.com komt. Traceroute gedaan, VPN ingeschakeld, nog een traceroute gedaan. Laat zien dat de routering heel anders is.. maar ja, aan welke node ligt het nu? Moet ik hiermee naar de UPC helpdesk?
Last login: Sat Sep 8 01:32:46 on console
14:59 ~ > traceroute cdn.playwire.com
traceroute to gs1.wpc.v4cdn.net (68.232.34.163), 64 hops max, 52 byte packets
1 10.0.0.1 (10.0.0.1) 4.699 ms 0.837 ms 1.527 ms
2 10.15.79.1 (10.15.79.1) 16.948 ms 5.961 ms 173.873 ms
3 p1001.net.upc.nl (212.142.1.1) 7.495 ms 8.512 ms 174.993 ms
4 84.116.244.41 (84.116.244.41) 10.573 ms 166.828 ms 8.029 ms
5 nl-ams04a-ri2-xe-0-0-0.aorta.net (84.116.132.218) 29.064 ms
84.116.135.202 (84.116.135.202) 7.849 ms
nl-ams04a-ri2-xe-2-3-0.aorta.net (84.116.134.89) 10.942 ms
6 213-46-161-138.aorta.net (213.46.161.138) 118.573 ms 76.514 ms 22.032 ms
7 217.239.39.42 (217.239.39.42) 16.077 ms 114.075 ms 14.538 ms
8 80.156.163.6 (80.156.163.6) 17.557 ms 166.714 ms 34.607 ms
9 68.232.34.163 (68.232.34.163) 17.117 ms 139.081 ms 14.005 ms
1 (snip) 32.816 ms 20.197 ms 20.541 ms
2 (snip) 23.217 ms 22.834 ms 23.585 ms
3 (snip) 35.319 ms 33.569 ms 29.729 ms
4 gv-rc0011-cr101-ae23-0.core.as9143.net (213.51.160.56) 29.911 ms 30.130 ms 31.830 ms
5 asd-lc0006-cr101-ae8-0.core.as9143.net (213.51.158.12) 65.366 ms 33.089 ms 32.346 ms
6 core1.ams.edgecastcdn.net (195.69.145.162) 31.349 ms 73.997 ms 47.505 ms
7 68.232.34.163 (68.232.34.163) 32.805 ms 36.029 ms 34.843 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zo, de huidige Cisco decoder gaat de deur uit en Horzion wordt de 19de door een monteur geinstalleerd. Blijkbaar kom je daarhoe dan ook niet onderuit :')

Ik behoud gelukkig mijn 'domme ' Cisco modem (na al dat gedoe van de vorigekeer :X) en ga deze enkel voor DTV gebruiken.

Iets wat ik niet helemaal zeker weet; MOET de Horizon nu een actieve bekabelde verbinding met je huidige router hebben of....

Niet dat het heel erg is, maar was niet zeker. Set up wordt dan de Cisco modem--> DIR 655 --> switch --> patchpanel --> Horizon box ( en voor de COAX hetzelfde minus de router natuurlijk :+ )

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Ik woon in een studentenhuis (met 3 anderen), en sinds een week hebben we UPC digitale TV + internet. De internetsnelheid is stabiel, en ook met de TV geen problemen.
Alleen valt elke 30 minuten (exact, 17:36, 18:06, 18:36) het internet weg voor +- 5 seconden. Ik heb alleen getest over wifi, omdat het modem in de kamer van iemand anders zit die niet vaak aanwezig is. In het logboek van het modem (Cisco EPC3925) staat niks. Verder is er ook vrij weinig te vinden in de webinterface van het modem.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Ik heb het wifi kanaal veranderd, omdat er erg veel routers in de buurt staan. Dit heeft niks geholpen, dus dit staat nu weer ingesteld op automatisch.

EDIT: net weer 5 seconden geen verbinding om, zoals verwacht, 19:06. Het zou kunnen dat WiFi wegvalt (of het modem reset, al lijkt me dat onwaarschijnlijk aangezien het maar 5 seconden duurt), want na de storing ben ik uitgelogd in de webinterface.

EDIT 2: Net weer een "reset" om 19:36, en waarschijnlijk reset het modem, of valt WiFi uit, want ik kan niet in de webinterface komen.

[ Voor 21% gewijzigd door Moortn op 10-09-2012 19:37 ]

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het logboek en de webinterface van de EPC3925 zeggen inderdaad verrassend weinig. Als de 'reset' zo nauwkeurig te voorspellen is, dan zou ik naar de webinterface van de router gaan zonder in te loggen.

Daar zie je namelijk op dat moment ook al de verbindingstatus. Op het moment van de storing kun je dan gewoon blijven refreshen en kijken wat zich bij "Cable Modem Status" en de DOCSIS waarden afspeelt. Misschien dat dat wat zegt. En anders gewoon UPC bellen natuurlijk :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:28
Hebbben sommigen ook problemen met horizon.tv?
Het probleem wat ik heb is, tijdens het tv kijken dat het programma een stuk terugspoelt.
Je kijkt bijv een programma en ineens denk je he, dat heb ik al gezien.
Nu al bij een paar programma's/zenders gehad.
Stuk wat wordt herhaalt is ongeveer 3/5 min.

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:08
Ik kom er helemaal niet meer op. Ik blijf een login venster krijgen, net of mijn wachtwoord niet goed is. Vanmorgen rond 10 uur werkte horizon.tv nog wel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Pierre61 schreef op maandag 10 september 2012 @ 07:41:
[...]

Sterker nog, er zijn zelfs 3 Horizon modellen. 1 Horizon-gateway, 1 standaard Horizon mediabox (zoals de Cisco) en 1 Horizon Client.

Echter is alleen de Horizon-gateway op dit moment leverbaar. Die andere 2 staan gepland voor begin 2013.
Er staan genoeg foto's op Chelloo.com

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 10-09-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Arathorn8 schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:34:
[...]

ok, dus, als ik de source check van de pagina (link) waar vanaf het filmpje gespeeld wordt, dan zie ik dat 't van cdn.playwire.com komt. Traceroute gedaan, VPN ingeschakeld, nog een traceroute gedaan. Laat zien dat de routering heel anders is.. maar ja, aan welke node ligt het nu? Moet ik hiermee naar de UPC helpdesk?
Last login: Sat Sep 8 01:32:46 on console
1 10.0.0.1 (10.0.0.1) 4.699 ms 0.837 ms 1.527 ms
2 10.15.79.1 (10.15.79.1) 16.948 ms 5.961 ms 173.873 ms
3 p1001.net.upc.nl (212.142.1.1) 7.495 ms 8.512 ms 174.993 ms
4 84.116.244.41 (84.116.244.41) 10.573 ms 166.828 ms 8.029 ms
5 nl-ams04a-ri2-xe-0-0-0.aorta.net (84.116.132.218) 29.064 ms
84.116.135.202 (84.116.135.202) 7.849 ms
nl-ams04a-ri2-xe-2-3-0.aorta.net (84.116.134.89) 10.942 ms
6 213-46-161-138.aorta.net (213.46.161.138) 118.573 ms 76.514 ms 22.032 ms
7 217.239.39.42 (217.239.39.42) 16.077 ms 114.075 ms 14.538 ms
8 80.156.163.6 (80.156.163.6) 17.557 ms 166.714 ms 34.607 ms
9 68.232.34.163 (68.232.34.163) 17.117 ms 139.081 ms 14.005 ms
1 (snip) 32.816 ms 20.197 ms 20.541 ms
2 (snip) 23.217 ms 22.834 ms 23.585 ms
3 (snip) 35.319 ms 33.569 ms 29.729 ms
4 gv-rc0011-cr101-ae23-0.core.as9143.net (213.51.160.56) 29.911 ms 30.130 ms 31.830 ms
5 asd-lc0006-cr101-ae8-0.core.as9143.net (213.51.158.12) 65.366 ms 33.089 ms 32.346 ms
6 core1.ams.edgecastcdn.net (195.69.145.162) 31.349 ms 73.997 ms 47.505 ms
7 68.232.34.163 (68.232.34.163) 32.805 ms 36.029 ms 34.843 ms
Geen van beide zie ik iets zorgwekkends eerlijk gezegd. Bij de tweede is je latency hoger, maar dat is met een VPN natuurlijk te verwachten.

Hier een erg vergelijkbare met jouw eerste:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Tracing route to cdn.playwire.com [68.232.34.163]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  *SNIP*
  2    13 ms    26 ms    13 ms  10.15.212.129
  3    23 ms    36 ms    13 ms  p62113.net.upc.nl [212.142.62.113]
  4    19 ms    14 ms    14 ms  nl-ams05a-rd2-ae-80-2370.aorta.net [84.116.244.8
1]
  5    19 ms    23 ms    14 ms  84.116.136.2
  6    16 ms    15 ms    18 ms  213-46-161-138.aorta.net [213.46.161.138]
  7    21 ms    56 ms    28 ms  217.239.39.42
  8    23 ms    30 ms    21 ms  80.156.163.6
  9    21 ms    16 ms    16 ms  68.232.34.163

Trace complete.

Mijn IP zit trouwens in 77.251.249/24

Het valt me trouwens op dat de kwaliteit van het filmpje erbarmelijk is, het komt niet bepaald als HD op mij over...

Hoe zit het met andere bronnen (bijv youtube)? Is het alleen een probleem met deze ene site of heb je het ook elders?
Notna schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:01:
[...]

Iets wat ik niet helemaal zeker weet; MOET de Horizon nu een actieve bekabelde verbinding met je huidige router hebben of....
Dat ding zou als DLNA DMP moeten kunnen fungeren (dus filmpjes van je NAS of plaatjes van je GSM op de TV laten zien). Lijkt me dat je daarvoor wel een verbinding moet hebben :z
Moortn schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:58:
Ik woon in een studentenhuis (met 3 anderen), en sinds een week hebben we UPC digitale TV + internet. De internetsnelheid is stabiel, en ook met de TV geen problemen.
Alleen valt elke 30 minuten (exact, 17:36, 18:06, 18:36) het internet weg voor +- 5 seconden. Ik heb alleen getest over wifi, omdat het modem in de kamer van iemand anders zit die niet vaak aanwezig is. In het logboek van het modem (Cisco EPC3925) staat niks. Verder is er ook vrij weinig te vinden in de webinterface van het modem.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Ik heb het wifi kanaal veranderd, omdat er erg veel routers in de buurt staan. Dit heeft niks geholpen, dus dit staat nu weer ingesteld op automatisch.

EDIT: net weer 5 seconden geen verbinding om, zoals verwacht, 19:06. Het zou kunnen dat WiFi wegvalt (of het modem reset, al lijkt me dat onwaarschijnlijk aangezien het maar 5 seconden duurt), want na de storing ben ik uitgelogd in de webinterface.

EDIT 2: Net weer een "reset" om 19:36, en waarschijnlijk reset het modem, of valt WiFi uit, want ik kan niet in de webinterface komen.
Begin eens met het simpelste: zoek uit of het aan WiFi ligt of niet. Gewoon PC/laptop bedraad op modem/router aansluiten en kijken wat er dan gebeurt op moment dat WiFI eruit knalt. Als dat ook problemen geeft, ligt het intern in de router of op het kabelnet en wordt het tijd om te kijken naar de coaxkabels enzo. Als het bedraad goed blijft, heb je elke 30 minuten exact een of andere storing in de 2.4GHz frequentieband. Zoek het apparaat wat elke 30 minuten iets doet en/of schakel dat ding over naar 5GHz (als je clients het aankunnen).

[ Voor 26% gewijzigd door dion_b op 10-09-2012 20:14 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Mja dat dacht ik dus al ( apart from the obvious :+ ) maar aangezien ik een WD TV Live Streaming heb is het niet enorme noodzaak, enkel als ik de apps wil gebruiken die internet vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Notna schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:01:
Zo, de huidige Cisco decoder gaat de deur uit en Horzion wordt de 19de door een monteur geinstalleerd. Blijkbaar kom je daarhoe dan ook niet onderuit :')

Ik behoud gelukkig mijn 'domme ' Cisco modem (na al dat gedoe van de vorigekeer :X) en ga deze enkel voor DTV gebruiken.

Niet dat het heel erg is, maar was niet zeker. Set up wordt dan de Cisco modem--> DIR 655 --> switch --> patchpanel --> Horizon box ( en voor de COAX hetzelfde minus de router natuurlijk :+ )
Ik heb het probleem dat ik "bij de televisie" maar één netwerkaansluiting heb staan. Ik wil hier eigenlijk geen switch achter zetten. Ook wil ik de Horizon-box niet als router/modem gebruiken. Denk je dat de Horizon-box dan als simpele switch gebruikt kan worden? Ik ga de airport express en apple TV dan dus fysiek aansluiten op de Horizon, die dus NIET als router dient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
dion_b schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:10:
[...]

Geen van beide zie ik iets zorgwekkends eerlijk gezegd. Bij de tweede is je latency hoger, maar dat is met een VPN natuurlijk te verwachten.
De RTT is redelijk gelijk, de 2de is hoger waarschijnlijk doordat VPN over de verbinding gaat naar andere ISP verbinding en dan heb je die er nog bij. Beetje verwaarloosbaar inderdaad dit verschil.

Wat wel opvalt is dat in de eerste op het eindstation van de 3 RTT metingen er 1 uitspringt met +130ms ten opzichte van de andere 2. En dat zie je ook al op eerdere hops wat voor routers niet vreemd is maar voor het eindpunt wel.

@ Arathorn8: Hoe ziet een ping eruit naar de doel host? Als je eens 100 pings doet achter elkaar wat is dan de variatie?

[ Voor 61% gewijzigd door bjck op 10-09-2012 21:04 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Richub schreef op maandag 10 september 2012 @ 19:58:
Ik kom er helemaal niet meer op. Ik blijf een login venster krijgen, net of mijn wachtwoord niet goed is. Vanmorgen rond 10 uur werkte horizon.tv nog wel hier.
Ik ben er ook een paar keer uitgegooid en moest weer inloggen toen ik switchte tussen zenders. Bij mij werkt het inmiddels vrij aardig met Firefox 15. Met andere browser had ie meer problemen (IE9, Chrome laatste versie, Safari). Opera schijnt helemaal niet ondersteund te worden.
Daarnaast lijken er sowieso nog her en der bugs in te zitten maar het is een mooie dienst. Ik zit met smart te wachten op de iPhone en iPad app die later deze week /begin volgende week uit moet komen. Meer info en gebruikers op chelloo topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
dion_b schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:10:
[...]

Hier een erg vergelijkbare met jouw eerste:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Tracing route to cdn.playwire.com [68.232.34.163]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  *SNIP*
  2    13 ms    26 ms    13 ms  10.15.212.129
  3    23 ms    36 ms    13 ms  p62113.net.upc.nl [212.142.62.113]
  4    19 ms    14 ms    14 ms  nl-ams05a-rd2-ae-80-2370.aorta.net [84.116.244.8
1]
  5    19 ms    23 ms    14 ms  84.116.136.2
  6    16 ms    15 ms    18 ms  213-46-161-138.aorta.net [213.46.161.138]
  7    21 ms    56 ms    28 ms  217.239.39.42
  8    23 ms    30 ms    21 ms  80.156.163.6
  9    21 ms    16 ms    16 ms  68.232.34.163

Trace complete.

Mijn IP zit trouwens in 77.251.249/24

Het valt me trouwens op dat de kwaliteit van het filmpje erbarmelijk is, het komt niet bepaald als HD op mij over...
Standaard staat het filmpje op SD, maar er is een knop 'HD'. In HD werkt de stream nauwelijks (ca. elke sec playback wordt onderbroken voor 5-10s buffering). In SD werkt de stream ook slecht.
Hoe zit het met andere bronnen (bijv youtube)? Is het alleen een probleem met deze ene site of heb je het ook elders?
Ik heb ook vaak problemen met YouTube streamen, uitzendinggemist streamen, etc. En aangezien er niets raars aan de traceroutes op te merken valt, blijft mijn originele vraag onherroepelijk gelden: hoe kan 't toch dat streamen superslecht gaat, behalve als ik via een VPN stream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Arathorn8 schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:30:
[...]

Standaard staat het filmpje op SD, maar er is een knop 'HD'. In HD werkt de stream nauwelijks (ca. elke sec playback wordt onderbroken voor 5-10s buffering). In SD werkt de stream ook slecht.

[...]

Ik heb ook vaak problemen met YouTube streamen, uitzendinggemist streamen, etc. En aangezien er niets raars aan de traceroutes op te merken valt, blijft mijn originele vraag onherroepelijk gelden: hoe kan 't toch dat streamen superslecht gaat, behalve als ik via een VPN stream?
Het kan 1001 oorzaken hebben. Aan de bron ligt het blijkbaar niet aangezien ik het prima kan afspelen (de SD versie is volledig gebuffered als de irritante ad-zonder-volume-control afgespeeld is). Iets algemeens met UPC is het ook niet, en ook niet iets met je verbinding.

Hou je over:
- brakke route op het stuk van jou daarheen in het gedeelte dat bij jou anders dan bij mij is, maar gezien wat je zegt over eveneens problemen bij Youtube, maar niet bij een speedtest, lijkt dat me minder waarschijnlijk: ik kan me moeilijk voorstellen hoe het pad naar zowel deze hoster als Youtube brak is terwijl de speedtests die route vermijden...
- probleem in je eigen netwerk of op je eigen PC ivm streaming meuk.

Geef anders wat meer info, want zo blijft het redelijk in het donker tasten. Welk IP-range zit je? Hoe heb je de boel binnenhuis aangesloten? Wat gebeurt er met andere computers/devices op je LAN als je probeert dezelfde content aan te spreken?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

smeerbartje schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:47:
[...]

Ik heb het probleem dat ik "bij de televisie" maar één netwerkaansluiting heb staan. Ik wil hier eigenlijk geen switch achter zetten. Ook wil ik de Horizon-box niet als router/modem gebruiken. Denk je dat de Horizon-box dan als simpele switch gebruikt kan worden? Ik ga de airport express en apple TV dan dus fysiek aansluiten op de Horizon, die dus NIET als router dient.
Ik heb het iig nog niet voorbij zien komen dat hij als switch te gebruiken is. Maar er zijn een stuk meer ervaringsdeskundigen op het Chelloo.com forum, dus wellicht dat je het daar kan vinden :)

Overigens wordt de Horizon afgeraden ism een PS 3 of Xbox 360. Geen idee waarom maar het zal wel niet zo vlekkeloos verlopen :+ Dat is voor mijn geen probleem aangezien ik 2 verbindingen heb; 1 voor de WD streamer en 1 voor de Xbox zelf. Die kan ik ook nog op wireless zetten indien nodig zodat de verbiding voor Horizon gebruikt kan worden (of ik trek gewoon nog een kabel, deze zal dan alleen niet in het patchpaneel zitten maar gewoon los getrokken worden ;) )

Overigens kan je de Horizon wireless laten connecten naar je bestaande router, kom ik net achter :P

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 11-09-2012 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is live kijken naar tv zenders op upc.nl gratis?

ik ben uiteraard klant bij upc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 03:08
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:15:

Die site ziugt hard, bij mij wil het iig voor geen meter werken. :(
In Firefox heeft hij een onbekende plugin nodig, in IE blijven de streams bufferen. (als ze uberhaupt al willen laden...)
LOL, ik zie net dat die oude TV site offline is gehaald. :P En terecht... ;)

Daarom ben ik blij met horizon.tv, voor die paar uur die ik per maand TV kijk is dat voldoende. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Richub op 11-09-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richub schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:47:
[...]

Die site ziugt hard, bij mij wil het iig voor geen meter werken. :(
In Firefox heeft hij een onbekende plugin nodig, in IE blijven de streams bufferen. (als ze uberhaupt al willen laden...)
LOL, ik zie net dat die oude TV site offline is gehaald. :P En terecht... ;)

Daarom ben ik blij met horizon.tv, voor die paar uur die ik per maand TV kijk is dat voldoende. :)
ik zit al 2 uur nonstop zonder problemen te kijken.
ik heb dan ook een 100/5mb abbo.

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 13:31
Ik ben benieuwd naar de handleiding die morgenavond online komt om zelf de Horzionbox te installeren...
Box is al binnen, dus kan dan gelijk aan de slag!

Wij gaan voor de all-in-one oplossing, zodat we de tv zelf, mediaspeler en bluray via een kabeltje aan het netwerk kunnen hangen. Die dongles zijn allemaal leuk en aardig maar die hebben gewoon geen stabiele verbinding / niet snel genoeg.
Ze zijn trouwens wel snel met het opsturen van alle spullen, zelfs de retourdoos voor de oude mediabox is al binnen. Ik vraag me alleen af hoe en of je de oude modem ook moet retourneren...

Life is what happens while you're busy making other plans

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:15:

Live tv kijken op Horizon.tv website (via laptop/desktop) en via de iOS app (voor iPad, iPhone,iPod touch) is gratis echter werkt alleen voor bestaande UPC klanten met internet en digitale tv van UPC. Je kunt inloggen met je 'mijnupc' gegevens. De oude paar live streams op upc werken niet meer. De site en app zijn nog niet bugfree maar werken vrij aardig.

• Peunage
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 23:22
funrider schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:26:
[...]

Live tv kijken op Horizon.tv website (via laptop/desktop) en via de iOS app (voor iPad, iPhone,iPod touch) is gratis echter werkt alleen voor bestaande UPC klanten met internet en digitale tv van UPC. Je kunt inloggen met je 'mijnupc' gegevens. De oude paar live streams op upc werken niet meer. De site en app zijn nog niet bugfree maar werken vrij aardig.
Bedankt voor de tip!
De App werkt inderdaad goed. Nog hier en daar een error, maar beter dan niks. Kwaliteit is ook prima, maar dat is op een iphone schermpje.

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:31

timvanloon

Intel or AMD?

Waarom zitten er maar 50 zenders bij horizon ipv de 110 zenders die nu heb royaal?

[ Voor 95% gewijzigd door timvanloon op 13-09-2012 20:25 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
timvanloon schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:24:
Waarom zitten er maar 50 zenders bij horizon ipv de 110 zenders die nu heb royaal?
Als je vragen hebt over UPC digitale TV kun je dat beter hier stellen:
UPC Digital TV - Deel 6

Oslik blyat! Oslik!

• Raymond P
  • Laatst online: 23:06
funrider schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:26:
[...]

Tjah...
Your operating system is not supported.
Widevine is available for Windows XP, Vista, and 7 and Mac OS X 10.5.8 or later, Intel only
Dat is weer balen natuurlijk, de enige plek (toilet uitgesloten) waar dit voor mij handig is is geen windows of apple te bekennen.

Edit:
Ik was een beetje afgeleid :+
M'n probleem is inmiddels ook opgelost gelukkig. Voor de compleetheid:
Ik had al dagen last van martian packets op m'n netwerk, zelfs met alles uit :P. Alle ips vertaalden naar UPC adressen.
Gisteravond kon m'n vriendin me gelukkig vertellen dat ze een kabeltje in de mediabox had geprikt waarvan ze niet zeker wist of die er wel in moest.
Effin, box van de switch af en een martian-free netwerk.

[ Voor 19% gewijzigd door Raymond P op 14-09-2012 10:02 . Reden: Afgeleid ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ahum:
dion_b schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:17:
[...]

Als je vragen hebt over UPC digitale TV kun je dat beter hier stellen:
UPC Digital TV - Deel 6

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iemand hier die horizon box al aangesloten, gebruikmakend van het ingebouwde modem?

Ik heb die van mij vanavond aangesloten, en m'n huidige router (thompson) ontkoppeld en dus vervangen door de horizon box. Thuis krijgen alle pc's en devices wel een ip uit de lokale reeks (192.168.3.*, veranderd van default 192.168.192.*), maar traceroutes etc vallen allemaal dood bij de gateway, de horizon box. Overigens ook al voor ik de netwerk-range had aangepast.

In het status scherm van de box is niets merkwaardigs te zien. Het ding heeft een extern ip, alle connectiestatussen zijn goed, en vanuit diagnostics kan ik ook 8.8.4.4 pingen. Ping ik zelf vanaf het lokale net, dan krijg ik:

code:
1
2
3
4
5
6
7
PING 8.8.4.4 (8.8.4.4) 56(84) bytes of data.
From 192.168.3.1 icmp_seq=1 Destination Port Unreachable
From 192.168.3.1 icmp_seq=2 Destination Port Unreachable
From 192.168.3.1 icmp_seq=3 Destination Port Unreachable
From 192.168.3.1 icmp_seq=4 Destination Port Unreachable
From 192.168.3.1 icmp_seq=5 Destination Port Unreachable
From 192.168.3.1 icmp_seq=6 Destination Port Unreachable

Vreemd..

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Verwijderd

brama schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:37:
Iemand hier die horizon box al aangesloten, gebruikmakend van het ingebouwde modem?

<Tekst>
Hoe lang staat die al (non-stop) aangesloten?

• MueR
  • Laatst online: 21-09 14:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Mijn horizon box staat er, maar die kon niet geactiveerd/geinstalleerd/iets in die koers worden, zat ergens een order vast in het systeem bij UPC... Ach ja, ik wil hem toch niet gebruiken als modem. Heb veel liever m'n Cisco O+

[ Voor 22% gewijzigd door MueR op 15-09-2012 00:53 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• brama
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 00:14:
[...]

Hoe lang staat die al (non-stop) aangesloten?
Toen ik dit schreef een uur. Daarna nog een uur gewacht, en toen maar teruggevallen op het oude modem. Het vreemde is dat de horizon box wel gewoon een ip adres kreeg, en dat er dus niets mis lijkt authenticatie o.i.d.

Wel valt op dat de configuratie van het thuisnetwerk via de afstandsbediening voor geen meter werkt. Als ik daar 'create network doe' (na een factory reset), dan failt die altijd, wat ik ook doe. Maar als ik via de web interface kijk, staat het wel goed ingesteld.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
brama schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 01:01:
[...]

Toen ik dit schreef een uur. Daarna nog een uur gewacht, en toen maar teruggevallen op het oude modem. Het vreemde is dat de horizon box wel gewoon een ip adres kreeg, en dat er dus niets mis lijkt authenticatie o.i.d.
Zo vreemd is dat niet. UPC levert je hoe dan ook maar internettoegang via een apparaat. Je internetabo zit dus blijkbaar op je modem, niet de Horizon box. Volgens wat ik las was dat ook standaard het geval als je al een losse ed3 modem had.

Als je internet via de box wilt laten lopen moet je dat dus laten omzetten door UPC.
Wel valt op dat de configuratie van het thuisnetwerk via de afstandsbediening voor geen meter werkt. Als ik daar 'create network doe' (na een factory reset), dan failt die altijd, wat ik ook doe. Maar als ik via de web interface kijk, staat het wel goed ingesteld.
Gokje: dit werkt ook niet omdat internet niet via die box loopt.

Oslik blyat! Oslik!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
maar ip adres 8.8.4.4 is volgens mij de secundaire dns server van google
brama schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:37:

Ik heb die van mij vanavond aangesloten, en m'n huidige router (thompson) ontkoppeld en dus vervangen door de horizon box. Thuis krijgen alle pc's en devices wel een ip uit de lokale reeks (192.168.3.*, veranderd van default 192.168.192.*), maar traceroutes etc vallen allemaal dood bij de gateway, de horizon box. Overigens ook al voor ik de netwerk-range had aangepast.

In het status scherm van de box is niets merkwaardigs te zien. Het ding heeft een extern ip, alle connectiestatussen zijn goed, en vanuit diagnostics kan ik ook 8.8.4.4 pingen. Ping ik zelf vanaf het lokale net, dan krijg ik:

code:
1
2
3
4
5
6
7
PING 8.8.4.4 (8.8.4.4) 56(84) bytes of data.
From 192.168.3.1 icmp_seq=1 Destination Port Unreachable
From 192.168.3.1 icmp_seq=2 Destination Port Unreachable
From 192.168.3.1 icmp_seq=3 Destination Port Unreachable
From 192.168.3.1 icmp_seq=4 Destination Port Unreachable
From 192.168.3.1 icmp_seq=5 Destination Port Unreachable
From 192.168.3.1 icmp_seq=6 Destination Port Unreachable

Vreemd..

• brama
  • Niet online
dion_b schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:59:
[...]

Zo vreemd is dat niet. UPC levert je hoe dan ook maar internettoegang via een apparaat. Je internetabo zit dus blijkbaar op je modem, niet de Horizon box. Volgens wat ik las was dat ook standaard het geval als je al een losse ed3 modem had.

Als je internet via de box wilt laten lopen moet je dat dus laten omzetten door UPC.
Naar wat ik nu allemaal lees lijkt dat wel het geval te zijn. Alleen zie je in de instellingen dat het modem van de box wel gewoon een normaal publiek ip-adres krijgt, dat de verbinding in orde is, en ik kan met ping en traceroute via de web-interface gewoon alle externe servers bereiken. Het enige wat 'ie niet doet is routeren voor het lokale netwerk.

Als het op die manier uitgezet is door UPC, dan is dat wel knullig. Beter programmeren ze dat ding dan dusdanig, dat je gewoon geen eigen thuisnetwerk kan aanmaken ("dit is niet geactiveerd").
[...]

Gokje: dit werkt ook niet omdat internet niet via die box loopt.
Wellicht ja. Maar ook hier weer is het vreemd dat je het wel allemaal kunt instellen, maar dat het uiteindelijk rare verwarrende foutmeldingen oplevert.
MJLJO schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:46:
maar ip adres 8.8.4.4 is volgens mij de secundaire dns server van google

[...]
Ik probeer daar juist expliciet een extern ip-adres te pingen, om te kijken of het door de horizon box heengaat. De box zelf is gewoon bereikbaar.

Verwijderd

Even een vraag, als ik via wifi 25mbit haal en met kabel maar 18mbit zou het dan aan de kabel moeten liggen dat ik geen 50mbit haal? Verbinding is al twee weken traag, maar haal gek genoeg wel meer snelheid op wifi, wat overigens maar 25 mbit is.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2012 15:50 ]

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 01:02
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:49:
Even een vraag, als ik via wifi 25mbit haal en met kabel maar 18mbit zou het dan aan de kabel moeten liggen dat ik geen 50mbit haal? Verbinding is al twee weken traag, maar haal gek genoeg wel meer snelheid op wifi, wat overigens maar 25 mbit is.
Details pls.

-Wat voor abonnement heb je?
-Hoe snel download je van internet?(speedtest.net)
-Hoe snel is je verbinding in je netwerk?(Bestand kopieren van de ene pc naar de andere)

Wat je kan doen is het veranderen van de kanaal van de wifi.

• chippie777
  • Laatst online: 20:21
Wat is nu het grote voordeel van de nieuwe Horizon box? Ik heb nu alles van UPC (internet, telefonie digitale en analoge tv) Wat schiet ik er mee op als ik overstap naar die horizon box?
Ik heb nu een time capsule router met ingebouwde harddisk voor back-ups, die doe ik niet weg, dus ik verwacht dat ik gewoon mijn upc modem zal moeten blijven gebruiken in dit geval.
Wat is het grote voordeel van die horizon box?

• shaiwa887
Heb zojuist de Horizon box binnen, heb wel een afspraak met een monteur over twee weken maar de handleiding is super simpel zo te zien. (aansluiten en box aanzetten)
Ben benieuwd wie het zelf hebben gedaan en welke problemen er optraden?

• Sjah
De voordelen die ik kan bedenken: ziet er STRAK uit dat kastje.
Als je meerdere tv's wilt aansluiten, en zéker als je flitsend wilt zijn met streamen naar je iPad.
Voordelen op het gebied van internet heb ik niet gelezen.
Voor telefoon>> dat maakt niks uit, toch?

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Strakke snelheid hoor met dat horizon120/10 pakket:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2181518688.png

• shaiwa887
Toch geen geduld om te wachten op de monteur >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2181647853.png
T.o.v. mijn vertrouwde ADSL lijntje:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2181655475.png

[ Voor 35% gewijzigd door shaiwa887 op 15-09-2012 19:23 ]

Verwijderd

com2,1ghz schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:26:
[...]

Details pls.

-Wat voor abonnement heb je?
-Hoe snel download je van internet?(speedtest.net)
-Hoe snel is je verbinding in je netwerk?(Bestand kopieren van de ene pc naar de andere)

Wat je kan doen is het veranderen van de kanaal van de wifi.
Zoals ik al zei is het een 50 mbit abonnement. Het gaat mij overigens niet om het wifi echter haal ik al bijna twee weken geen 48 mbit meer terwijl het hiervoor een jaar goed gewerkt heeft. Ik merk wel dat de kabels licht beschadigd zijn. Op speedtest haal ik maar 18mbit bekabeld en via wifi 25mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:26
Welk type domme modem levert UPC op dit moment?

Ik heb namelijk een Cisco 3212 gekregen als vervanging voor een Arris TM602b waarbij de verbinding steeds wegviel als ik met volle snelheid download. Tot mijn verbazing verbruikt de Cisco 3x zoveel dan de Arris. Waar de oude Arris maar 3W nodig heeft, verbruikt de nieuwere Cisco 9W voor het zelfde truukje. Heeft UPC nog andere domme modems in het assortiment die zuiniger zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Wij hebben sinds kort een Cisco epc3925 van UPC. Nu werkte dat goed met de volgende setup: Cisco epc3925 modem beneden, Sitecom DC202-V6 router boven waarvandaan er 2 pc's, 1 printer en een wireless accespoint werden voorzien van internet. Echter, vannacht is laatstgenoemde router ermee genokt, enkel het Power lampje brandt nog.

Nu zitten mijn vader en ik nog een beetje te twijfelen over hoe we dit op gaan lossen. De man bij UPC vertelde namelijk dat de Cisco een modem & router in 1 is, en een router op een router aansluiten (wat wij dus hadden) eigenlijk niet de bedoeling is.

Momenteel heb ik even mijn eigen pc direct op het modem aangesloten, wat dus gewoon internet geeft (goh :P).

Het is dus even de vraag wat we nu het beste kunnen doen. Een nieuwe router kopen en de voorgaande situatie in stand laten, of wellicht iets anders? Hebben jullie nog ideeën Tweakers? :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Laatst online: 16:56

Wvr

Las Vegas schreef op zondag 16 september 2012 @ 10:24:
Wij hebben sinds kort een Cisco epc3925 van UPC. Nu werkte dat goed met de volgende setup: Cisco epc3925 modem beneden, Sitecom DC202-V6 router boven waarvandaan er 2 pc's, 1 printer en een wireless accespoint werden voorzien van internet. Echter, vannacht is laatstgenoemde router ermee genokt, enkel het Power lampje brandt nog.

Nu zitten mijn vader en ik nog een beetje te twijfelen over hoe we dit op gaan lossen. De man bij UPC vertelde namelijk dat de Cisco een modem & router in 1 is, en een router op een router aansluiten (wat wij dus hadden) eigenlijk niet de bedoeling is.

Momenteel heb ik even mijn eigen pc direct op het modem aangesloten, wat dus gewoon internet geeft (goh :P).

Het is dus even de vraag wat we nu het beste kunnen doen. Een nieuwe router kopen en de voorgaande situatie in stand laten, of wellicht iets anders? Hebben jullie nog ideeën Tweakers? :)
en wat zou je graag willen hebben voor situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Wvr schreef op zondag 16 september 2012 @ 10:29:
[...]

en wat zou je graag willen hebben voor situatie.
Nouja, gewoon de optimale situatie.

- 2 pc's
- 1 (niet wireless) printer
- 1 accespoint

Deze apparaten wil ik verbinden met het modem wat beneden staan. 4 kabels trekken is niet optimaal, dus het gaat er om wat er het beste tussen gezet kan worden.

edit: Nou, heel simpel opgelost. Switch ertussen gehangen, iets wat UPC claimt dat niet zou werken. Nou wel dus, alles weer voorzien van internet. :>

[ Voor 15% gewijzigd door London op 16-09-2012 11:09 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Laatst online: 20:21
Sjah schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:15:
De voordelen die ik kan bedenken: ziet er STRAK uit dat kastje.
Als je meerdere tv's wilt aansluiten, en zéker als je flitsend wilt zijn met streamen naar je iPad.
Voordelen op het gebied van internet heb ik niet gelezen.
Voor telefoon>> dat maakt niks uit, toch?
Ok;
1. kast is mooier (is persoonlijk),
2. Meerdere tv's aansluiten, wat bedoel je daarmee, kan ik met een box meerdere tv's van digitale tv voorzien?
3. Streamen naar iPad lukt nu ook al via de speciale horizon app welke dus werkt zonder horizon box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
3. ja maar opgenomen programmas zal beetje moeilijk gaan he, daar heb je die Horizon voor nodig.

Punt 2: hij heeft 6 tuners, dus met een satellietkastje wat via nic-kabel verbonden wordt naar je andere TV, kan je ook bij alle functies van de Horizon. Kastje komt pas over zeg een half jaar, en ja je kan er wel meer dan 1 extra krijgen, dus niet meer die strakke limiet op aantal extra TV's.

Op chelloo somt mr Jinx deze voordelen op:

Nieuwe hardware met 6 tuners
Mooie user interface
4 programma's tegelijk opnemen
Betere indeling van favoriete zenders mogelijk
Alles-in-1 functie, geen los internet modem (optie)
Eigen muziek/foto's/films afspelen op de Horizon box
Soort app store met bijvoorbeeld Youtube
Interessante aanbieding (6 maanden gratis film1 + hd + extra zenders)

Nadelen die hij heeft geconstateerd:

Bediening is anders dan de oude mediabox
Een veel gehoorde klacht is dat het nu te omslachtig werkt
User interface is mooi maar niet altijd even snel
Installatie kan lastig zijn. Er zijn veel afhankelijkheden zoals bijvoorbeeld:
optimaal signaal, wel of niet vervangen internet modem, monteur, aanpassen kabels
Kinderziektes, diverse bugs geconstateerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:43
Ik heb sinds enige tijd een trage verbinding met upc.
De snelheid komt niet boven
http://www.speedtest.net/result/2183174701.png

Dit terwijl deze 50 zou moeten zijn.
Ik heb reeds verschillende speedtests geprobeerd.
Er is niks in de bekabeling of instellingen gewijzigd?

Iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelderland20
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Wij hebben nu een paar dagen de Horizon. De monteur komt volgende week vrijdag, maar daar had ik geen geduld voor. Het is een prachtig apparaat, maar ik ben nu al zoveel bugs tegen gekomen. Ik hoop echt dat er binnenkort een update komt, want dit kan je zo niet op de markt brengen.

Bugs:
  • Delen van het menu die blijven staan (over elkaar heen) en gaan pas weg bij het aan en uit zetten.
  • Vast lopen van zenders
  • Opnamen die niet fatsoenlijk zijn af te spelen, spontaan vastlopen voor 15 sec, geluid dat wegvalt of begint te kraken.
  • Als hij even niet reageert en je drukt net te vaak een knop in, dan is er een kans op vast lopen.
  • Vooruit of achteruit spoelen werkt niet of nauwelijks bij opnamen.
De interface ziet er prachtig uit maar is niet logisch. Je kunt niet meer per zender of opnamen even op info drukken en de ondertitels selecteren. Je stelt nu centraal een voorkeur in, echter heb je NL geselecteerd en kijk je een Duitse zender (die geen nl ondertitels bevat) dan worden er geen ondertitels weergeven. Je zult helemaal terug moeten gaan naar opties/voorkeuren/ondertitels/voorkeurtaal om deze voor 1 serie even te veranderen.

Het apparaat is sneller dan de vorige, maar nog steeds ergerlijk langzaam. Het is niet vloeiend zoals je verwacht, maar er zit constant een lichte vertraging tussen. Het is leuk dat er picture in picture in de tv gids zit, maar als je 10 seconde per zender moet stilstaan voordat het beeldje is geladen, dan heb je er ook niet veel aan.

Conclusie:
Het concept is leuk, maar nog niet klaar. Ze hadden beter nog even een paar maanden aan de software kunnen werken, voordat ze dit zo op de markt zetten. Het 3D effect is leuk, maar het belangrijkste is een vloeiende user interface.

• Ik heb een los UPC modem, weet iemand toevallig hoe ik het wifi netwerk van de Horizon kan uitschakelen?
  • Ook kan ik nog geen Film1 kijken terwijl ik dit altijd al heb gehad. Heeft de Horizon een speciaal abonnement wat pas ingeschakeld word als de monteur is geweest?
Pagina: 1 ... 88 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.