Niet helemaal, zodra je TV wil afnemen bij een glasvezelaanbieder betaal je (tenminste bij Solcon en XMS) sowieso al 10 euro voor het zogenoemde 'analoge' signaal wat mee wordt gestuurd via glas (in feite is het je FTU aan de wand waar een Tuner inzit (zet een optische signaal om naar een elektrische voor dat analoge signaal) ). Daar bovenop kan je dus de digitale diensten afnemen. Dit is in elk geval bij o.a. Solcon icm glashart media TV diensten.
Ik vind het ook onzin hoor, want als ik alleen digitale TV wil en analoog niet gebruik, waarom zou ik dit dan moeten afnemen? Maar tot op heden kan dit niet los van elkaar, het is gewoon geldklopperij.
Maar gelukkig kunnen ze altijd korting geven als je daar op staat, zo kregen we hier ook een jaar lang 10 euro korting omdat we anders na bijna 8 jaar trouwe dienst toch over zouden gaan op een andere provider voor in dit geval de tv. (canaal digitaal). Dus toen was het gelijk met de concurrerende prijs en was de moeite van een andere provider niet meer zo handig. Nu verder niks op aan te merken nadat het gewoon aan beide mediaboxen lag dat de kwalteit ondermaats was toentertijd.
De klantenservice van Kanaal Banaan eh ik bedoel Canal Digitaal

is mogelijk nog beroerder dan dat van UPC. Heb er zelf slechte ervaringen mee, maar lees vooral veel op satellietforums hierover, o.a. sat4all en een forum van Kanaal Banaan zelf. Wederom is het echt de klantenservice wat een bedrijf als Kanaal Banaan omlaag doet trekken. Daarnaast snijdt de betreffende directeur (meneer Tensen) zichzelf in de vingers door met belachelijke aanbiedingen te komen waar de concurrent om lacht. Ze halen ten pas en ten onpas zenders weg uit het pakket en de klant krijgt er weinig voor terug.
Oke, ik zal het eea wat verduidelijken waarom ik dat vind, bij wijze van uitzondering, aangezien dit topic bedoeld is voor internet.
Laatste actie is dat gedoe rondom 13th street en SyFy. MGM moest daar toen voor wijken. Eerst kwamen ze met een poll welke zender men terug wilde, komen ze op de proppen met Disney Channel! Jawel! Alsof er al niet genoeg kinderkanalen via Kanaal Banaan te ontvangen zijn!
En slechts 1 kanaal dus wat ervoor terug komt. Wtf?

De gehele satellietwereld hebben ze inmiddels al over hun heen gekregen. En terecht. En dan vindt Kanaal Banaan het gek dat men het abonnement terug schroeft (en een combi nemen met ziggo enof UPC), stopzet, danwel gaat cardsharen via WAN.
Weet je waar ik op hoop? Dat Murdoch Kanaal Banaan ook over gaat nemen. Dan hebben we net als Engeland, Duitsland en Italië ook in Nederland een Sky pakket dat véél meer te bieden heeft.
Sterker nog, men kan dan kanalen gelijktrekken met Sky Duitsland (Astra 1), even ondertiteling erbij voor de film kanalen (originele audio zit al onder de films naast Duitse synchronisatie namelijk), extra toevoeging Nagra (Seca) 3 codering als overlap (zodat ze dat weer kunnen uitfaseren, zodat alles alsnog via NDS codering gaat zoals bij alle Sky kanalen nu het geval is), en we zijn van het gedonder af. Dan heb je een prima alternatief voor UPC en Ziggo. Kanaal Banaan is dat op dit moment niet.
Wat deed het bedrijf? Alles moest ineens nodig naar de Astra 3 paar jaar geleden. Daar hebben ze zichzelf enorm mee in de vingers gesneden. Eerst gingen de regionalen over (in de hoop dat de consument warm liep hiervoor). Wat gebeurde er niet gek veel later? De regionaaltjes hadden geen geld meer om te kunnen uitzenden via de satelliet, en verdwenen van de Astra. Al gauw werd het een politieke kwestie, want een regionaal moet natuurlijk overal te ontvangen zijn, dus ook als je afgelegen in een weiland woont via schotel.
De consument werd nog even benadeeld door ze met extra kosten op te zadelen (extra enof andere DUO lnb voor de Astra3, noem maar op).
Daarna kwamen ze met het 'briljante' idee om alles maar in MPEG 4 te gooien toen men diverse zenders gingen overgooien van Astra1 naar 3. Wéér gedoe, nieuwe ontvangers voor de consument die net was bekomen van dat gedoe met Astra 3, en dat gaat maar door bij dat bedrijf. De strategie is alles behalve logica!
Overigens, pay per view is ook mogelijk via satelliet. On demanddiensten zou in combinatie met HbbTV kunnen. Dat signaal wordt nu ook al via satelliet doorgegeven, dus waarom niet zodra Kanaal Banaan is overgenomen door Sky van Murdoch?
Lijkt me mooi, maar dit even terzijde aangezien we het hier over Liberty Global hebben

Sorry! Wil alleen maar aangeven dat het bij een andere aanbieder echt niet beter hoeft te zijn dan UPC, in antwoord op jouw eerdere post.
Maar uiteindelijk blijft het gewoon elk een jaar (na een pakketwijziging), vervolgens maakt het niet uit, gewoon te kijken of er wat beters te vinden is, of een ander pakket te kiezen wat goedkoper is maar wel gelijk/meer opleverd. Tot op heden dus nog bij UPC gebleven, maar we zullen zien wat glasvezel gaat brengen. Ik denk dat ze al te graag maar die Horizon mediabox willen uitgeven bij UPC, want dan kunnen ze weer meer met de concurerende glasvezel tv abbo's mee uiteraard. Zelf wacht ik er ook al sinds de aankondiging op

Bij glasvezel krijg je te maken met IPTV. Werkt mooi, maar de ontvangers en met name de software was ik zelf niet zo tevreden over. Daarnaast ben je afhankelijk van een losse decoder. Tot op heden is het niet mogelijk deze IPTV kanalen zonder tussenkomst van dat kastje op een normale TV te kunnen bekijken. Wel op je PC, daar zijn weer trucjes voor. Maar dat voert weer te ver, in het Lijbrandt topic staat wel het eea over beschreven (geen idee of dit nog van toepassing is overigens. Tijdje geleden alweer dat ik dat topic heb gelezen).
Bij UPC ben je niet langer meer afhankelijk (net als bij Ziggo) van een losse ontvanger. Wel moet je hiervoor de On demand diensten missen. Je kan bij UPC dmv een CI module en smartcard in je TV kijken naar digitale TV. Voor on demand lijkt me dat HbbTV een mooie toekomst tegemoet te gaan.
UPC begint uitrol HbbTV via CI+ module:
http://www.homecinemamaga...trol-hbbtv-via-ci-module/
Dit is mijn laatste post over TV in een internet topic voor vandaag, want dit gaan de mods anders niet leuk vinden. Het is ook even een uitzondering, vanwege ik wilde antwoorden op jouw post.