UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 87 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.987 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Dipsausje schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:34:
En het verhaal gaat ook hier door. Nu uiteindelijk het juiste modem in 1 geheel ontvangen (nu opeens wel een uit 2009 ipv een nieuwe zoals eerst maar dat maakt weinig uit als ie het doet) echter nu werkt de telefoon niet meer. En wat zegt de handleiding daarover: bel naar UPC...

Dat hebben we dus maar mobiel gedaan, nu geven ze aan dat ze het nieuwe modem alleen voor internet hadden geactiveerd, telefonie hadden ze op het oude modem laten staan. Echter op het oude modem werkt de telefoon ook niet meer. Ze gaven aan dat het vanwege het weekend tot maandag kan duren voordat de telefoon het weer zal doen. :X
Jep, standaard UPC :+
Hier laatst ook probleem gehad met de telefonie die nog niet was overgezet, dus ik mailen en als reactie kreeg ik 3 dagen(!) later dat ze ons helaas niet konden bereiken (vinden ze het gek als het niet werkt), maar om toch van dienst te zijn zouden ze de telefonie meteen overzetten :D Zijn ze daar dan zo dom of snapt de helpdesk gewoon niet waar ze mee bezig zijn..
Gelukkig heb ik ze vervolgens nog kunnen verblijden met een leuke sarcastische mail :P

Verder sinds het nieuwe cisco modem/router geen enkel probleem meer gehad met de verbinding, wat een verbetering! En zo klooien we weer aan.. ben blij als het glasvezel begin volgend jaar er ligt en er wat concurrentie komt :), dan mogen ze me als klant proberen te houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:27

Pierre

Van nature lui!

Zo en het werkt weer naar behoren

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Downstream Channels    
    Power Level: Signal to Noise Ratio: 
Channel 1: 0.9 dBmV 39.1 dB 
Channel 2: 0.7 dBmV 39.1 dB 
Channel 3: 0.5 dBmV 39.0 dB 
Channel 4: 0.4 dBmV 38.8 dB 
Channel 5: 0.6 dBmV 38.3 dB 
Channel 6: 0.5 dBmV 37.8 dB 
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB 
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB 

--------------------------------------------------------------------------------

Upstream Channels    
     Power Level: 
Channel 1: 43.2 dBmV 
Channel 2: 0.0 dBmV 
Channel 3: 0.0 dBmV 
Channel 4: 0.0 dBmV

Dit is tenminste iets waar we voor betalen :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
MusicAddict schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 01:32:

Gelukkig heb ik ze vervolgens nog kunnen verblijden met een leuke sarcastische mail :P
Als het sturen van die mail voor jou maar een opluchting was, want de ontvanger kijkt er naar en gooit het weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Creative S schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:35:
[...]

Als het sturen van die mail voor jou maar een opluchting was, want de ontvanger kijkt er naar en gooit het weg :)
Ach, ze vroegen zelf of ik eventjes een mailtje terug wou sturen wanneer de telefoon weer werkende was dus vandaar :)

Niet te vergeten de enorme faal van de klantenservice toen daarvoor ik mijn nieuwe modem/router kreeg aangeboden, bleek er na een week het niet eens doorgegeven te zijn 8)7 Zeggen ze 'we kunnen het pakketje niet vinden meneer, maar we sturen wel een nieuwe, dat duurt meestal 5 werkdagen'
En je raad nooit wat de volgende dag om 10 uur smorgens werd aangeboden :+ Dan zijn ze wel altijd snel als er een fout is gemaakt ;)

Dus het is eigenlijk altijd wel wat met upc, uiteraard niet alleen maar negatief, maar soms hebben ze zo van die momenten..

[ Voor 7% gewijzigd door MusicAddict op 11-08-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre61 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:10:
Zo en het werkt weer naar behoren

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Downstream Channels    
Channel 1: 0.9 dBmV 39.1 dB 
Channel 2: 0.7 dBmV 39.1 dB 
Channel 3: 0.5 dBmV 39.0 dB 
Channel 4: 0.4 dBmV 38.8 dB 
Channel 5: 0.6 dBmV 38.3 dB 
Channel 6: 0.5 dBmV 37.8 dB 

--------------------------------------------------------------------------------

Upstream Channels    
     Power Level: 
Channel 1: 43.2 dBmV 

Dit is tenminste iets waar we voor betalen :)
Ziet er netjes uit. :) Downstream powerlevel mag tussen de -3 dB en + 3dBmv liggen, SNR boven de 30dB.

Upstream powerlevel is met een max. van 55dBmv ook goed. Daarboven merk je toch problemen, al wordt dit niet altijd erkent door de servicedesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MusicAddict schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 01:32:
[...]

En zo klooien we weer aan.. ben blij als het glasvezel begin volgend jaar er ligt en er wat concurrentie komt :), dan mogen ze me als klant proberen te houden :+
En je denkt dat je bij een glasvezelaanbieder niet dezelfde problemen hebt met eenzelfde klantenservice? Punt is dat de continuïteit van een dienst samenvalt met service. Je kan nog zo'n goede glasvezelaanbieder hebben, maar zodra je problemen krijgt stuit je mogelijk op een nog slechtere klantenservice. En dan verlang je haast terug naar hoe het was. Lees de topics hier maar na over XMSnet. Die klantenservice haalt soms dingen uit die je UPC niet gauw ziet doen.

Wat dat betreft is het overal ongeveer wel hetzelfde. Het is gewoon geluk hebben dat je een medewerker treft die de zaken wat serieuzer neemt. Het gros zijn studenten die bijverdienen en de ballen verstand hebben van techniek. Heeft niets met studenten te maken, maar als student wil je nou eenmaal wat geld verdienen omdat je het al niet makkelijk hebt! Dus dan kom je bijv. uit bij UPC als callcentre medewerker, of bij Vodafone, noem maar op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:35:

Ziet er netjes uit. :) Downstream powerlevel mag tussen de -3 dB en + 3dBmv liggen, SNR boven de 30dB.
Hè...? Ik weet niet waar jij je handboek signaalwaarden vandaan hebt, maar de waardes moeten onder andere voldoen aan het volgende lijstje:

B. Downstream signaal waardes:

Voor alle modems:
-10 dBmV to +10 dBmV "Aanbevolen".
-11 dBmV to -14 dBmv / +11 dBmV to +14 dBmV "Acceptabel".
-15 dBmV & +15 dBmV "Maximum"
  • Streefwaarde (inregelwaarde) signaal niveau is: 0 dBmV.
C. Signaal/ruis niveaus:

QPSK: 12 dB minimum. 15 dB or hoger aanbevolen. (vaak gebruikt voor upstream kanalen).
16 QAM: 18 dB minimum. 21 dB of hoger aanbevolen. (vaak gebruikt voor upstream kanalen).
64 QAM: 24 dB minimum. 27 dB of hoger aanbevolen. (vaak gebruikt voor downstream kanalen).
256 QAM: 30 dB minimum. 33 dB of hoger aanbevolen. (vaak gebruikt voor downstream kanalen).
  • Upstream S/N niveaus zijn voor de gebruiker nooit zichtbaar.
Ik hoop dat je opmerking over -3 dBmV en +3 dBmV een beetje ongelukkig gekozen is...

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 11-08-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creative S schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:44:
[...]

Hè...? Ik weet niet waar jij je handboek signaalwaarden vandaan hebt

Ik hoop dat je opmerking over -3 dBmV en +3 dBmV een beetje ongelukkig gekozen is...
Sorry, klopt :D Ik doelde op de CMTS Rx waarde :+ Dit is natuurlijk een consumenten uitlees ding.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:48:

Sorry, klopt :D Ik doelde op de CMTS Rx waarde :+ Dit is natuurlijk een consumenten uitlees ding.
Want de consument heeft verder ook geen ene moer aan de informatie van de CMTS Rx-waarde :).
Die kan hij niet uitlezen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creative S schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:53:
[...]

Want de consument heeft verder ook geen ene moer aan de informatie van de CMTS Rx-waarde :).
Die kan hij niet uitlezen... :+
I know O-) Staat zo interessant hè :+ Maar fijn dat je me even wakker schudt met je lijstje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 16:04
Wilde al zeggen volgens mij zat iemand aan Support Centre te denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Het is weer mis hoor, vanaf 12.00 weer helemaal niks noppes nada. Maar UPC Helpdesk zag dat er een engineer in de buurt is, die komt voor 18.00 langs om eea te bekijken en te vervangen.
Ben erg benieuwd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Downstream Channels    
Channel 1: -7.0 dBmV 37.3 dB 
Channel 2: 0.0 dBmV 0.0 dB 
Channel 3: 0.0 dBmV 0.0 dB 
Channel 4: 0.0 dBmV 0.0 dB 
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB 
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB 

Upstream Channels    
     Power Level: 
Channel 1: 42.2 dBmV 

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre61 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 14:10:
Het is weer mis hoor, vanaf 12.00 weer helemaal niks noppes nada. Maar UPC Helpdesk zag dat er een engineer in de buurt is, die komt voor 18.00 langs om eea te bekijken en te vervangen.
Ben erg benieuwd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Downstream Channels    
Channel 1: -7.0 dBmV 37.3 dB 
Channel 2: 0.0 dBmV 0.0 dB 
Channel 3: 0.0 dBmV 0.0 dB 
Channel 4: 0.0 dBmV 0.0 dB 
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB 
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB 

Upstream Channels    
     Power Level: 
Channel 1: 42.2 dBmV 
Je downstreamkanalen zijn weg inderdaad. Vervelend joh, wel erg goed van UPC dat ze in het weekend nog een monteur ter beschikking hebben die ernaar wil kijken! Zie je niet vaak. Meestal is het van: bel maandag nog eens terug, en we maken een ticket aan.

Succes, en hopelijk heb je vanmiddag weer internet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:43:
[...]

En je denkt dat je bij een glasvezelaanbieder niet dezelfde problemen hebt met eenzelfde klantenservice? Punt is dat de continuïteit van een dienst samenvalt met service. Je kan nog zo'n goede glasvezelaanbieder hebben, maar zodra je problemen krijgt stuit je mogelijk op een nog slechtere klantenservice. En dan verlang je haast terug naar hoe het was. Lees de topics hier maar na over XMSnet. Die klantenservice haalt soms dingen uit die je UPC niet gauw ziet doen.

Wat dat betreft is het overal ongeveer wel hetzelfde. Het is gewoon geluk hebben dat je een medewerker treft die de zaken wat serieuzer neemt. Het gros zijn studenten die bijverdienen en de ballen verstand hebben van techniek. Heeft niets met studenten te maken, maar als student wil je nou eenmaal wat geld verdienen omdat je het al niet makkelijk hebt! Dus dan kom je bijv. uit bij UPC als callcentre medewerker, of bij Vodafone, noem maar op. :+
Het ligt mij niet zozeer op de klantenservice zelf, juist vooral over de prijs/prestratie verhouding. De klantenservice verwijt ik ook niks, want hoeft inderdaad bij een ander niet persé beter te zijn. Maar als iets beloofd wordt en er vervolgens gewoon niks verzonden is na een week dan is het ronduit slordig.. En dat heb ik nou denk ik al.. elke keer gehad wanneer ik een vervangend iets nodig had van UPC. Die geven ze niet graag weg denk ik :P
Nooit problemen gehad met upc, maar de goedkoopste zijn ze niet (eigenlijk wel, want er is niks anders op het moment naast adsl en dergelijke)
Wanneer het glasvezel er ligt hoop ik dat ze een beetje meer gelijk gaan lopen met de rest. Als je voor het zelfde geld 100/100 down/upload kan krijgen bij glasvezel terwijl je daar bij upc 60/6 voor krijgt dan is het altijd zonde van het geld, of je het nou 'nodig' hebt is een tweede ;) maar reken het eventjes om naar effectieve snelheden en dan is het altijd een grote toevoeging, vooral upload.
Zo ook voor tv, waarom moet dat nou 17.50 kosten terwijl je voor digitaal + HD + wat dan ook van alles bijbetaald. Bij bijvoorbeeld de glasvezel aanbieders krijg je standaard digitaal HD terwijl je ook nog eens (bij sommigen) analoog ook nog kunt blijven kijken in die prijs. Dat noem ik vooral in deze tijd een betere aanpak.
Maar gelukkig kunnen ze altijd korting geven als je daar op staat, zo kregen we hier ook een jaar lang 10 euro korting omdat we anders na bijna 8 jaar trouwe dienst toch over zouden gaan op een andere provider voor in dit geval de tv. (canaal digitaal). Dus toen was het gelijk met de concurrerende prijs en was de moeite van een andere provider niet meer zo handig. Nu verder niks op aan te merken nadat het gewoon aan beide mediaboxen lag dat de kwalteit ondermaats was toentertijd.

Maar uiteindelijk blijft het gewoon elk een jaar (na een pakketwijziging), vervolgens maakt het niet uit, gewoon te kijken of er wat beters te vinden is, of een ander pakket te kiezen wat goedkoper is maar wel gelijk/meer opleverd. Tot op heden dus nog bij UPC gebleven, maar we zullen zien wat glasvezel gaat brengen. Ik denk dat ze al te graag maar die Horizon mediabox willen uitgeven bij UPC, want dan kunnen ze weer meer met de concurerende glasvezel tv abbo's mee uiteraard. Zelf wacht ik er ook al sinds de aankondiging op :)

[ Voor 7% gewijzigd door MusicAddict op 11-08-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:34

_Apache_

For life.

Kort vraagje van een mogelijk nieuwe klant. Ik heb nu een triple play ADSL abonnement, waarbij internet max 8Mbit haalt (20Mb abbonementje), dus overweeg om hier weg te gaan. Nu heeft internet 'via de kabel' een wat betere reputatie vwb signaal verlies en daad werkelijk haalbare snelheden.

De uitdaging is alleen dat er al wat kabels netjes weggewerkt zijn achter plinten. Mij gaat het om het TV signaal van het modem naar de TV decoder, wat voor kabel is dit? (wanneer ik zou kiezen voor Caiway, deze heeft een voor mij gunstige abbonement) Als dat namelijk een ethernet kabel is zit ik goed, anders moet de plint los, en met een plakplint ben ik daar niet zo happig op.

[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 11-08-2012 14:45 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:18
Das een makkelijke vraag voor een Upc abonnee>> er moet een coax naar je Mediabox, er gaat NIKS vanje modem naar je TV, enkel van je modem naar je pc en naar je telefoon loopt er iets. Helaas voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MusicAddict schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 14:39:
[...]
Bij bijvoorbeeld de glasvezel aanbieders krijg je standaard digitaal HD terwijl je ook nog eens (bij sommigen) analoog ook nog kunt blijven kijken in die prijs. Dat noem ik vooral in deze tijd een betere aanpak.
Niet helemaal, zodra je TV wil afnemen bij een glasvezelaanbieder betaal je (tenminste bij Solcon en XMS) sowieso al 10 euro voor het zogenoemde 'analoge' signaal wat mee wordt gestuurd via glas (in feite is het je FTU aan de wand waar een Tuner inzit (zet een optische signaal om naar een elektrische voor dat analoge signaal) ). Daar bovenop kan je dus de digitale diensten afnemen. Dit is in elk geval bij o.a. Solcon icm glashart media TV diensten.

Ik vind het ook onzin hoor, want als ik alleen digitale TV wil en analoog niet gebruik, waarom zou ik dit dan moeten afnemen? Maar tot op heden kan dit niet los van elkaar, het is gewoon geldklopperij.
Maar gelukkig kunnen ze altijd korting geven als je daar op staat, zo kregen we hier ook een jaar lang 10 euro korting omdat we anders na bijna 8 jaar trouwe dienst toch over zouden gaan op een andere provider voor in dit geval de tv. (canaal digitaal). Dus toen was het gelijk met de concurrerende prijs en was de moeite van een andere provider niet meer zo handig. Nu verder niks op aan te merken nadat het gewoon aan beide mediaboxen lag dat de kwalteit ondermaats was toentertijd.
De klantenservice van Kanaal Banaan eh ik bedoel Canal Digitaal :+ is mogelijk nog beroerder dan dat van UPC. Heb er zelf slechte ervaringen mee, maar lees vooral veel op satellietforums hierover, o.a. sat4all en een forum van Kanaal Banaan zelf. Wederom is het echt de klantenservice wat een bedrijf als Kanaal Banaan omlaag doet trekken. Daarnaast snijdt de betreffende directeur (meneer Tensen) zichzelf in de vingers door met belachelijke aanbiedingen te komen waar de concurrent om lacht. Ze halen ten pas en ten onpas zenders weg uit het pakket en de klant krijgt er weinig voor terug.

Oke, ik zal het eea wat verduidelijken waarom ik dat vind, bij wijze van uitzondering, aangezien dit topic bedoeld is voor internet.

Laatste actie is dat gedoe rondom 13th street en SyFy. MGM moest daar toen voor wijken. Eerst kwamen ze met een poll welke zender men terug wilde, komen ze op de proppen met Disney Channel! Jawel! Alsof er al niet genoeg kinderkanalen via Kanaal Banaan te ontvangen zijn!

En slechts 1 kanaal dus wat ervoor terug komt. Wtf? :? De gehele satellietwereld hebben ze inmiddels al over hun heen gekregen. En terecht. En dan vindt Kanaal Banaan het gek dat men het abonnement terug schroeft (en een combi nemen met ziggo enof UPC), stopzet, danwel gaat cardsharen via WAN.

Weet je waar ik op hoop? Dat Murdoch Kanaal Banaan ook over gaat nemen. Dan hebben we net als Engeland, Duitsland en Italië ook in Nederland een Sky pakket dat véél meer te bieden heeft.

Sterker nog, men kan dan kanalen gelijktrekken met Sky Duitsland (Astra 1), even ondertiteling erbij voor de film kanalen (originele audio zit al onder de films naast Duitse synchronisatie namelijk), extra toevoeging Nagra (Seca) 3 codering als overlap (zodat ze dat weer kunnen uitfaseren, zodat alles alsnog via NDS codering gaat zoals bij alle Sky kanalen nu het geval is), en we zijn van het gedonder af. Dan heb je een prima alternatief voor UPC en Ziggo. Kanaal Banaan is dat op dit moment niet.

Wat deed het bedrijf? Alles moest ineens nodig naar de Astra 3 paar jaar geleden. Daar hebben ze zichzelf enorm mee in de vingers gesneden. Eerst gingen de regionalen over (in de hoop dat de consument warm liep hiervoor). Wat gebeurde er niet gek veel later? De regionaaltjes hadden geen geld meer om te kunnen uitzenden via de satelliet, en verdwenen van de Astra. Al gauw werd het een politieke kwestie, want een regionaal moet natuurlijk overal te ontvangen zijn, dus ook als je afgelegen in een weiland woont via schotel.

De consument werd nog even benadeeld door ze met extra kosten op te zadelen (extra enof andere DUO lnb voor de Astra3, noem maar op).

Daarna kwamen ze met het 'briljante' idee om alles maar in MPEG 4 te gooien toen men diverse zenders gingen overgooien van Astra1 naar 3. Wéér gedoe, nieuwe ontvangers voor de consument die net was bekomen van dat gedoe met Astra 3, en dat gaat maar door bij dat bedrijf. De strategie is alles behalve logica!

Overigens, pay per view is ook mogelijk via satelliet. On demanddiensten zou in combinatie met HbbTV kunnen. Dat signaal wordt nu ook al via satelliet doorgegeven, dus waarom niet zodra Kanaal Banaan is overgenomen door Sky van Murdoch?

Lijkt me mooi, maar dit even terzijde aangezien we het hier over Liberty Global hebben :+ Sorry! Wil alleen maar aangeven dat het bij een andere aanbieder echt niet beter hoeft te zijn dan UPC, in antwoord op jouw eerdere post.
Maar uiteindelijk blijft het gewoon elk een jaar (na een pakketwijziging), vervolgens maakt het niet uit, gewoon te kijken of er wat beters te vinden is, of een ander pakket te kiezen wat goedkoper is maar wel gelijk/meer opleverd. Tot op heden dus nog bij UPC gebleven, maar we zullen zien wat glasvezel gaat brengen. Ik denk dat ze al te graag maar die Horizon mediabox willen uitgeven bij UPC, want dan kunnen ze weer meer met de concurerende glasvezel tv abbo's mee uiteraard. Zelf wacht ik er ook al sinds de aankondiging op :)
Bij glasvezel krijg je te maken met IPTV. Werkt mooi, maar de ontvangers en met name de software was ik zelf niet zo tevreden over. Daarnaast ben je afhankelijk van een losse decoder. Tot op heden is het niet mogelijk deze IPTV kanalen zonder tussenkomst van dat kastje op een normale TV te kunnen bekijken. Wel op je PC, daar zijn weer trucjes voor. Maar dat voert weer te ver, in het Lijbrandt topic staat wel het eea over beschreven (geen idee of dit nog van toepassing is overigens. Tijdje geleden alweer dat ik dat topic heb gelezen).

Bij UPC ben je niet langer meer afhankelijk (net als bij Ziggo) van een losse ontvanger. Wel moet je hiervoor de On demand diensten missen. Je kan bij UPC dmv een CI module en smartcard in je TV kijken naar digitale TV. Voor on demand lijkt me dat HbbTV een mooie toekomst tegemoet te gaan.

UPC begint uitrol HbbTV via CI+ module: http://www.homecinemamaga...trol-hbbtv-via-ci-module/

Dit is mijn laatste post over TV in een internet topic voor vandaag, want dit gaan de mods anders niet leuk vinden. Het is ook even een uitzondering, vanwege ik wilde antwoorden op jouw post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Maar even een update naar aanleiding van mijn probleem, gisteren is er een engineer langs geweest en heeft een modem wissel gedaan (Cisco 3212) en heeft opnieuw naar de bekabeling gekeken.

Alles opnieuw geknepen en toen weer aangesloten, hij heeft daarna het modem in India laten activeren en vanmorgen inderdaad alles werkt weer zoals het hoort.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Downstream Channels    

Channel 1: 3.9 dBmV 39.0 dB 
Channel 2: 3.9 dBmV 39.1 dB 
Channel 3: 3.8 dBmV 39.1 dB 
Channel 4: 3.4 dBmV 39.0 dB 
Channel 5: 3.6 dBmV 37.5 dB 
Channel 6: 4.1 dBmV 37.9 dB 

Upstream Channels    
Power Level: 

Channel 1: 40.9 dBmV 

Waarom dat hij alles opnieuw geknepen heeft in de meterkast is me een raadsel, volgens mij had zijn voorganger dat 4 jaar geleden ook al eens gedaan.

Hij vertelde wel dat ze bij Cisco bezig zijn met een nieuwe firmware voor de 3212 omdat het een bekend probleem is dat die de verbindingen dropt, iemand hier die daar ook last van heeft. Misschien even voor de duidelijkheid ik heb het niet over WiFi signalen (dat zit er niet in) het is een dom modem zoals dion_b al opmerkte.

Moet ook even zeggen dat ik het van UPC toch wel een goede service vind dat er op zaterdag iemand langs kan komen om eea te repareren.

Einde van het verhaal, hier werkt alles weer en ik ben een blij mens (op de hockey finale na dan)

[ Voor 4% gewijzigd door Pierre op 13-08-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Pierre61 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 09:18:

Hij vertelde wel dat ze bij Cisco bezig zijn met een nieuwe firmware voor de 3212 omdat het een bekend probleem is dat die de verbindingen dropt, iemand hier die daar ook last van heeft.
Nog nooit last van gehad. Ik kijk hier dus ook van op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf wifi drops sinds enkele weken, maar ben er nog niet over uit of dit door het kabelmodem komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Aangezien een 3212 geen WiFi-router bevat lijkt me dat een vrij duidelijke... :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Laatst online: 12:18
Ik heb hier bij mijn vriendin problemen, internet viel afgelopen week al constant weg en nu wil het modem niet eens meer intrainen. De waardes lagen gister rond de 33db SNR en een power level van -1 op de downstream dus net kantje boord.

Ik heb alles al los getrokken van de splitter, dus het gaat nu in de meterkast op een meter van de splitter als enige naar het modem. en dat zit gewoon allemaal goed. Maar nu traint de DS wel relatief snel in maar de US niet meer.

Het betreft hier wel een oud model "arris touchstone telephone modem". Laatste wat ik nog even wil proberen voordat we UPC gaan bellen en dat er weer voorrijkosten betaald moet worden omdat het "niet het modem" is, is het modem even resetten, maar kan dat gewoon zonder dat er iets fout gaat bij deze oude types?

Leuk detail is trouwens dat op het moment dat je begint te downloaden, de analoge tv hier sinds kort stoort. Allemaal prachtige strepen door het beeld van veronica die meteen weer verdwijnen zodra je je download uizet. :P

EDIT: Splitter er tussenuit, UPC modem direct op de binnenkomende kabel aangesloten en hij maakt weer verbinding.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Downstream
    Freq/Power: 354.750 MHz 8 dBmV   
    Signal to Noise Ratio:  33 dB    
    Modulation: QAM256   
Upstream
    Freq/Power: 44.000 MHz  41 dBmV  
    Channel Type:   DOCSIS 2.0 (ATDMA)   
    Symbol Rate:    5120 kSym/sec    
    Modulation: QAM16

Voor een modem wat direct aan de kabel hangt lijkt me die 33db een beetje laag (analoge tv is ook ronduit brak hier) Maar het werkt vreemd genoeg weer... Alleen nu nergens TV of radio meer...

[ Voor 21% gewijzigd door Sleepkever op 13-08-2012 14:08 . Reden: Nieuwe details ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
_Apache_ schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 14:44:
Kort vraagje van een mogelijk nieuwe klant. Ik heb nu een triple play ADSL abonnement, waarbij internet max 8Mbit haalt (20Mb abbonementje), dus overweeg om hier weg te gaan. Nu heeft internet 'via de kabel' een wat betere reputatie vwb signaal verlies en daad werkelijk haalbare snelheden.

De uitdaging is alleen dat er al wat kabels netjes weggewerkt zijn achter plinten. Mij gaat het om het TV signaal van het modem naar de TV decoder, wat voor kabel is dit? (wanneer ik zou kiezen voor Caiway, deze heeft een voor mij gunstige abbonement) Als dat namelijk een ethernet kabel is zit ik goed, anders moet de plint los, en met een plakplint ben ik daar niet zo happig op.
Je plaatst een bericht in het UPC topic. Terwijl je het hebt over Caiway. Je kunt geen Caiway afnemen in een UPC gebied of andersom. Ga eerst eens na welke kabel aanbieder er in je gemeente mogelijk is, je kunt je postcode op deze website intikken om het te zien.

En zoals eerder is aangegeven loopt er bij kabel tv (analoog en digitaal) geen kabel tussen het modem en de digitale tv decoder. Er loopt direct een kabel van de wandcontactdoos (eventueel met UPC versterker ertussen) naar je tv decoder zonder tussenkomst van het modem.

Bedenk wel dat je hoogwaardige kabels/connectoren/splitters nodig hebt (kabelkeur goedgekeurd, bijv merk Hirschmann, zie ook meer info hier) om de garantie te hebben dat alle digitale kanalen en on demand naar behoren werken. Mochten er toch nog problemen ontstaan dan kan dit mogelijk aan de decoder liggen of aan een storing of een verouderde wandcontactdoos. UPC vervangt de wandcontactdoos kosteloos mocht dit de oorzaak zijn. Bij slechte 'eigen' bekabeling/connectoren moet je voorrijkosten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Sleepkever schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:27:
Ik heb hier bij mijn vriendin problemen, internet viel afgelopen week al constant weg en nu wil het modem niet eens meer intrainen. De waardes lagen gister rond de 33db SNR en een power level van -1 op de downstream dus net kantje boord.
Die 33dB is inderdaad niet bijster hoog, maar -1dBmV is perfect te noemen.
Ik heb alles al los getrokken van de splitter, dus het gaat nu in de meterkast op een meter van de splitter als enige naar het modem. en dat zit gewoon allemaal goed. Maar nu traint de DS wel relatief snel in maar de US niet meer.

[...]

Leuk detail is trouwens dat op het moment dat je begint te downloaden, de analoge tv hier sinds kort stoort. Allemaal prachtige strepen door het beeld van veronica die meteen weer verdwijnen zodra je je download uizet. :P
Vrij duidelijk: met die splitter ertussen moet de modem maximaal zenden om net wel of net niet verbinding te kunnen krijgen. Doordat hij zo hard zit te zenden kan het instralen op slecht afgeschermde kabels en connectoren. Strepen kun je voorkomen door de slechte kabel of connector uit te sluiten, maar dat lost je internetprobleem niet op.
EDIT: Splitter er tussenuit, UPC modem direct op de binnenkomende kabel aangesloten en hij maakt weer verbinding.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Downstream
    Freq/Power: 354.750 MHz 8 dBmV   
    Signal to Noise Ratio:  33 dB    
Upstream
    Freq/Power: 44.000 MHz  41 dBmV  

Voor een modem wat direct aan de kabel hangt lijkt me die 33db een beetje laag (analoge tv is ook ronduit brak hier) Maar het werkt vreemd genoeg weer...
Zo vreemd is dat niet. Je probleem is met de upstream, maar die 33dB let aub beetje op hoofdletters bij eenheden, het staat in de modem wel goed is downstream. Als dat het probleem was zou hij nooit DS ingetraind raken :o

Volgende vraag is wat er mis is met US. Een ED 2.0 modem kan max 55.2dBmV zenden in de upstream. Dat zat hij ook te doen toen je strepen zag. Zonder splitter ertussen zendt hij met een rustige 41dBmV. Dat betekent dat je splitter blijkbaar (ruim) meer dan 14dB dempt in de upstream. In de downstream dempt hij ook fors, met splitter meet je -1dBmV, zonder +8dBmV, dus 9dB verschil.

De splitter die UPC levert is een tweewegsplitter die 3.5dB dempt per uitgang. Ofwel de splitter is kapot, danwel gebruik je een andere splitter die veel teveel dempt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 12:57
Kleine tip voor mensen met een AIE pakket waarvan het contract is afgelopen. (van chelloo.com)

Door te bellen met de helpdesk en voor de optie 'abonnement opzeggen' te kiezen kun je een jr bijtekenen met 10,- korting per maand op de huidige AIE pakketten. (dit word je dan aangeboden om je te behouden als klant)

Heb nu 100/5 pakket (inc 10 HD zenders) voor 55,- p/mnd, 1 jr. (kwam van 60/6, zonder HD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Laatst online: 12:18
dion_b schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:00:
De splitter die UPC levert is een tweewegsplitter die 3.5dB dempt per uitgang. Ofwel de splitter is kapot, danwel gebruik je een andere splitter die veel teveel dempt.
Okay, bedankt voor de opheldering!
Heb alle bekabeling losgehad, gecontroleerd en weer netjes goed vastgedraaid en zit inmiddels op de volgende waardes:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Downstream
    Freq/Power: 354.750 MHz 2 dBmV   
    Signal to Noise Ratio:  34 dB    
Upstream
    Freq/Power: 44.000 MHz  46 dBmV  

Wat dus netjes te noemen is met een niet bijster hoge SNR. In ieder geval nog iets van 10 dBmV over op de upsteam power die net de problemen op leverde. En een signaal demping van 6 dB op een 3weg splitter lijkt me al weer wat meer in lijn met een hirschmann splitter ( het is er geen maar wel zo'n zelfde metale blok, alleen dan merkloos).

Dan gaan we nu afwachten of hij weer weg valt halverwegen de avond of niet. Het zou met deze waardes in ieder geval niet compleet weg mogen vallen, correct? Is er trouwens een truukje om de waardes uit te lezen zodra het modem "offline" is? De router hier maakt 192.168.100.1 namelijk ontoegankelijk als het modem geen verbinding meer heeft. Een laptop direct aansluiten op het modem misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Sleepkever schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:39:
[...]

Okay, bedankt voor de opheldering!
Heb alle bekabeling losgehad, gecontroleerd en weer netjes goed vastgedraaid en zit inmiddels op de volgende waardes:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Downstream
    Freq/Power: 354.750 MHz 2 dBmV   
    Signal to Noise Ratio:  34 dB    
Upstream
    Freq/Power: 44.000 MHz  46 dBmV  

Wat dus netjes te noemen is met een niet bijster hoge SNR
34dB is een prima DS SNR hoor, focus daar niet steeds op. Sowieso, je weet dat je een upstreamprobleem hebt, let dan ook op die waardes en negeer de rest. Als er DS problemen zijn komt hij niet eens tot het proberen te rangen in US.
In ieder geval nog iets van 10 dBmV over op de upsteam power die net de problemen op leverde.
Ja, dat ziet er een stuk beter uit. Ik verwacht nu ook geen problemen met strepen op je TV.
En een signaal demping van 6 dB op een 3weg splitter lijkt me al weer wat meer in lijn met een hirschmann splitter ( het is er geen maar wel zo'n zelfde metale blok, alleen dan merkloos).
Ja, dat klinkt beter. Maar ik zou toch aanraden om gewoon de meegeleverde splitter te gebruiken. Niet omdat het zeker beter is, wel om geen discussie met helpdesk e.d. te krijgen als het fout gaat.
Dan gaan we nu afwachten of hij weer weg valt halverwegen de avond of niet. Het zou met deze waardes in ieder geval niet compleet weg mogen vallen, correct? Is er trouwens een truukje om de waardes uit te lezen zodra het modem "offline" is? De router hier maakt 192.168.100.1 namelijk ontoegankelijk als het modem geen verbinding meer heeft. Een laptop direct aansluiten op het modem misschien?
Je noemt het zelf al :z

Let op: de modem deelt in principe maar een keer een IP-adres uit per keer dat het online komt, dus in geval van twijfel modem resetten voor je laptop aansluit en nogmaals voor je router terughangt. Dat gezegd, als de modem niet online komt is dat natuurlijk geen issue.

Bedenk trouwens dat wat je ziet als het niet online is met een flinke korrel zout nemen. Als hij geen upstream lock heeft weet hij ook niet hoe hard hij moet zenden, dus daar kun je net zo goed onzinnig lage waardes zien als hoge. Ik betwijfel dus of dit echt meerwaarde gaat leveren. Veel zinniger is om op moment dat je problemen hebt de modem gelijk zonder splitter aan te sluiten. Als het dan ook slecht is, gelijk helpdesk bellen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 09:28
IEmand die hier weet of er een storing of iets is inde omgeving van postcode 5623. Al 2 weken zeer traag internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:10
destroye schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:21:
IEmand die hier weet of er een storing of iets is inde omgeving van postcode 5623. Al 2 weken zeer traag internet
Een dergelijk lange storing zal vaak niet onopgemerkt gaan door UPC, ik zou eerst thuis even alles uitsluiten, mocht je dit gedaan hebben en het ligt niet binnenshuis, even contact met UPC opnemen.

[ Voor 3% gewijzigd door SirMemeAlot op 13-08-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Hier de laatste tijd ook wegvallende verbindingen... Nijmegen. Dit duurt dan een minuut en voila, de verbinding is er weer. Het gebeurt zo'n één keer per twee uur ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelbinder
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 14:16
Hier ook in Dronten (Flevoland) valt de verbinding ook regelmatig weg, overigens zat ik op skype terwijl de verbinding wegviel en dat werkte nog wel gewoon, dus het lijkt me een DNS probleem

[ Voor 72% gewijzigd door Snelbinder op 13-08-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroye
Waar ik last van heb is dat als ik world of warcraft speel ik nu al sinds woensdag 1 augustus 500-600 ms ping heb. Ik kan gewoon niet fatsoenlijk gamen en dat in mijn vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
SPI Firewall uitzetten + DNS servers instellen op de router helpt veel. Dit soort klachten had ik eerst ook, volgens mij zijn de UPC dns servers niet meer stabiel genoeg voor het aantal connecties die ze hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-05 19:17
Hallo, Wij hebben sinds een paar maanden een UPC modem. De epc3925, opzich werkt hij prima, alleen als ik files wil uploaden dan blijft hij vaak hangen halverwege de upload. Ik heb de firewall al uitgezet en ik heb ook al verschillende functies aan en uit gezet. Ik had ergens op een ander forum gelezen dat dit zou komen door een FTP-timeout ergens.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Begin eens met zeker te bevestigen of het FTP-gerelateerd is. Probeer bijv met SFTP (sowieso beter idee dan FTP) en kijk wat dat doet. Als dat even slecht gaat ligt het aan de verbinding in z'n geheel, zo niet is het inderdaad FTP-specifiek

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matsdikkie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 01:01
Iemand last van traag internet? Begon sinds vandaag rond 14:00. Rotterdam. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Nee, wel last van te warme weer...

Wat heeft iemand anders aan jouw opmerking, wat heb jij aan de info dat een ander wel niet ook traag internet heeft ongeacht oorzaak, of trouwens exacte symptoom (packetloss, hoge pingtijden, enkel lagere bandbreedte (en zo ja hoeveel))?

Output <= input en met zo weinig input kan niemand iets.

Voorbeeld van hoe je het ook kunt geven:

Ik woon in postcodegebied 1092VX
Mijn publieke IP zit in reeks 77.251.249.0/24
Nslookup van www.tweakers.net gaat bijna instantaan (te lui om te timen want toch snel zat)
Ping naar www.tweakers.net is een strakke 7ms zonder packetloss.
Ik heb een UPC 120Mbps abonnement.
Op speedtest.upc.nl haal ik over drie speedtests gemiddeld 116Mb/s
Op speedtest.ziggo.nl haal ik over drie speedtests gemiddeld 117Mb/s

Er zijn meerdere apparaten op mijn modem/router aangesloten, maar behalve mijn PC staat nu niets anders aan.
De PC waar ik op meet is met Cat6 UTP via een 3Com OfficeConnect Gb switch op de modem/router aangesloten.

Downstream signaalwaardes in modem:
Rx power, Rx SNR
-5dBmV, 37.9dB
-4.5dBmV, 37.6dB
-4.6dBmV, 37.6dB
-5dBmV, 37.9dB

Upstream signaalwaardes in modem
Tx power
52.7dBmV

Ik heb de topicstart van dit topic gelezen eh geschreven, lang lang geleden O-) en dit lijken goede waardes.

Kijk, met info als dat kan iemand iets roepen waar je wat aan hebt :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verbinding valt hier regelmatig weg, nog nooit eerder gehad. Dit duurt nu ongeveer al een aantal dagen. Anderen hier ook last van?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 16:04
funrider schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:40:
[...]

Je plaatst een bericht in het UPC topic. Terwijl je het hebt over Caiway. Je kunt geen Caiway afnemen in een UPC gebied of andersom. Ga eerst eens na welke kabel aanbieder er in je gemeente mogelijk is, je kunt je postcode op deze website intikken om het te zien.

En zoals eerder is aangegeven loopt er bij kabel tv (analoog en digitaal) geen kabel tussen het modem en de digitale tv decoder. Er loopt direct een kabel van de wandcontactdoos (eventueel met UPC versterker ertussen) naar je tv decoder zonder tussenkomst van het modem.

Bedenk wel dat je hoogwaardige kabels/connectoren/splitters nodig hebt (kabelkeur goedgekeurd, bijv merk Hirschmann, zie ook meer info hier) om de garantie te hebben dat alle digitale kanalen en on demand naar behoren werken. Mochten er toch nog problemen ontstaan dan kan dit mogelijk aan de decoder liggen of aan een storing of een verouderde wandcontactdoos. UPC vervangt de wandcontactdoos kosteloos mocht dit de oorzaak zijn. Bij slechte 'eigen' bekabeling/connectoren moet je voorrijkosten betalen.
Het is wel mogelijk om Caiway te hebben en UPC. In bepaalde gebieden levert Caiway namelijk het analoge signaal en UPC andere diensten zoals: internet, telefonie en digitale tv. Dit is onder andere in de regio Bleiswijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 03:17:
De verbinding valt hier regelmatig weg, nog nooit eerder gehad. Dit duurt nu ongeveer al een aantal dagen. Anderen hier ook last van?
Als je het topic een stukje terugleest merk je dat ik een week bezig ben geweest voor een nieuwe modem die dat probleem op zou moeten lossen. En ter info: nee het nieuwe modem lost het probleem niet op, het lijkt wel wat minder vaak voor te komen. Laatst viel naast internet en digitale telefonie van UPC ook de analoge tv mee uit, geen modem die dat op gaat lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Bedoel je channel drops, hier heb ik nog steeds (Ridderkerk) last van channel drops van de 6 die ik normaal gesproken heb is er soms maar 1 actief.

Op 11 augustus is daar een engineer voor geweest, die heeft een vervangend modem (Cisco 3212) geplaatst, en opnieuw alles aangesloten in de meterkast, maar dit was niet de oplossing ik heb nog steeds channel drops.

Afgelopen zaterdag gebelt door UPC webcare en die konden dat inderdaad zien, en er komt aanstaande donderdag een netwerk engineer voor langs, er zit dus iets niet goed voor het aop (volgens webcare).

Ik moet zeggen op dit moment ervaar ik geen rare dingen met trage verbindingen of zo, mijn download snelheid is 58.4 Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee wat channel drops zijn maar ik krijg nu behoorlijk vaak de melding ''De verbinding werd geherinitialiseerd'' te lezen. Na een aantal keer opnieuw proberen werkt zo'n website dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Als je 58.4Mb/s haal heb je in ieder geval meer dan één kanaal actief - een DOCSIS-kanaal (met QAM256 modulatie) kan max 50Mb/s leveren (min overhead zo'n 46Mb/s).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:39:
Geen idee wat channel drops zijn maar ik krijg nu behoorlijk vaak de melding ''De verbinding werd geherinitialiseerd'' te lezen. Na een aantal keer opnieuw proberen werkt zo'n website dan weer wel.
Als ik hier kijk 192.168.100.1 dan zie ik nu op dit moment
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Channel 1:  3.0 dBmV    39.4 dB
Channel 2:  3.0 dBmV    39.3 dB
Channel 3:  3.0 dBmV    39.2 dB
Channel 4:  2.7 dBmV    39.0 dB
Channel 5:  3.1 dBmV    38.1 dB
Channel 6:  3.4 dBmV    38.2 dB
Channel 7:  0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 8:  0.0 dBmV    0.0 dB

Dus dan heb ik geen probleem, echter als ik channel drops heb is er maar 1 Channel actief en de rest staat op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:49
Heeft iemand ervaring met het beëindigen van een UPC Alles-in-1 contract? Ik heb per 1 juli 2012 mijn abonnement opgezegd, maar ik heb nog steeds geen eindafrekening ontvangen. Ondertussen is er ook al 2x geld van mijn rekening afgeschreven voor het abonnementsgeld van Juli en Augustus. :S Weet iemand hoelang dit normaliter duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post dion_b nog heel duidelijk dat men wat meer input moet geven, vervolgens kom je met zo'n post waar niemand iets mee kan. :|

Als je nou meer info geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 22:37
Vandaag eindelijk de nieuwe firmware in het modem geflashd. Dit is voor de cisco 3925. Sinds de nieuwe fimware geen connection lost meer gehad geen disconnects. Firmware versie is van 27 juli 2012. Kreeg hem binnen door modem uit en aan te zetten. Ben blij. Eindelijk naar maanden gezeik fatsoenlijk internet. Hij is in ieder geval uitgerold in regio Arnhem. Ik hoop dat bij de rest van de mensen de problemen op deze manier ook worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

blueface schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:48:
Vandaag eindelijk de nieuwe firmware in het modem geflashd. Dit is voor de cisco 3925. Sinds de nieuwe fimware geen connection lost meer gehad geen disconnects. Firmware versie is van 27 juli 2012. Kreeg hem binnen door modem uit en aan te zetten. Ben blij. Eindelijk naar maanden gezeik fatsoenlijk internet. Hij is in ieder geval uitgerold in regio Arnhem. Ik hoop dat bij de rest van de mensen de problemen op deze manier ook worden opgelost.
Euhm, nee, voor zover ik had begrepen niet.

Geen idee wat de huidige status is, maar zou uitgerold zijn op een aantal interne upc 'routers'.
Zie het als die storing vandaag bij Vodafone, 1 op 5 klanten getroffen, maar door het hele land.
Nou is dit niet helemaal hetzelfde, maar wel vergelijkbaar. Hoeft dus niet dat de hele regio Arnhem het heeft, tenzij ze het nu landelijk uitgerold hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Iemand in regio Nijmegen (of for that matter eigenlijk 'waar dan ook in UPC territory') ook last van het feit dat z'n 50Mb abo strak op 30Mb blijft hangen sinds een paar weken? of wordt mijn abo afgetopt door de dames en heren van UPC?
upload is trouwens wel 2,5Mb

Modem reset levert niks op en volgens mij zijn alle waarden netjes.

Model: Cisco EPC3925
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0

Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: epc3925-ESIP-12-v302r125561-120727c_upc
Firmware Name: epc3925-ESIP-12-v302r125561-120727c_upc.bin
Firmware Build Time: Jul 27 21:06:28 2012
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network: Disable

Cable Modem State

DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled

Downstream Channels

Channel 1: -4.0 dBmV 38.2 dB
Channel 2: -3.4 dBmV 38.2 dB
Channel 3: -3.4 dBmV 38.2 dB
Channel 4: -3.3 dBmV 38.6 dB
Channel 5: -3.7 dBmV 38.2 dB
Channel 6: -3.9 dBmV 38.6 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 50.2 dBmV

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2132844796.png

[ Voor 3% gewijzigd door ETM op 22-08-2012 01:27 ]

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hoe heb je de boel aangesloten? 30Mb/s klinkt verdacht als WiFi-n dat niet zo optimaal werkt...

Als het WiFi is, probeer het eens bedraad en kijk of dat wat uitmaakt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu ook de nieuwe firmware voor mijn 3925.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
UPC verhoogd zijn tarieven met 2% ivm btw verhoging. Betekend dit dat ik nu mag opzeggen vanwege tarief verhoging of sluit BTW dit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

init6 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:18:
UPC verhoogd zijn tarieven met 2% ivm btw verhoging. Betekend dit dat ik nu mag opzeggen vanwege tarief verhoging of sluit BTW dit uit?
Nee dat mag niet. Dit wordt uitgesloten omdat het een prijsverhoging is die wettelijk verplicht is; niet een die UPC zelf heeft bedacht :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:48

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 21:27:
Heb zelf wifi drops sinds enkele weken, maar ben er nog niet over uit of dit door het kabelmodem komt.
Heb ik ook. Ik heb de Thomson TWG870. Maar ik wordt er sch**tziek van. Beneden valt de verbinding echt vaak weg. Terwijl als ik naar boven loop waar ik een TP-Link TL-WR1043ND heb staan, werkt het wel goed.

Ik heb de channels al nagekeken met wat er in de buurt is, en dat staat goed.

Zit er nu over na te denken om beneden ook maar een TP-Link TL-WR1043ND te plaatsen en de wireless functie van de Thomson TWG870 uit te zetten. Wat een bagger kwaliteit zeg!

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM

ETM

E=TM²

dion_b schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 08:56:
Hoe heb je de boel aangesloten? 30Mb/s klinkt verdacht als WiFi-n dat niet zo optimaal werkt...

Als het WiFi is, probeer het eens bedraad en kijk of dat wat uitmaakt.
Ik werk alleen bekabeld, dus dat zal het probleem niet zijn. Maar bedenk me net dat er nog een router tussen zit (heb enkele weken geleden wat kabels los gehad en weer terug aangesloten).
Zal straks als ik thuis ben nog eens even kijken of ik niet zelf verkeerd kabels heb ingeprikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM

ETM

E=TM²

ETM schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:06:
[...]

Ik werk alleen bekabeld, dus dat zal het probleem niet zijn. Maar bedenk me net dat er nog een router tussen zit (heb enkele weken geleden wat kabels los gehad en weer terug aangesloten).
Zal straks als ik thuis ben nog eens even kijken of ik niet zelf verkeerd kabels heb ingeprikt :P
En jawel, utp kabel in verkeerde gaatje geprikt :+)
Problem solved dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Toch benieuwd welk gaatje dan fout was waardoor je 30 mbit haalde...

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Zojuist gesproken met de netwerk engineer, er zat/zit dus toch iets niet goed in de wijkkast. Hij kon dat niet repareren omdat hij niet de juiste spullen bij zich had (zucht) hij kan ook niet alles bij zich hebben.

Maar goed er is dus een ticket aangemaakt om eea vandaag te laten vervangen, ik heb het trouwens over postcode 2987 RB.

Vreemd om te horen dat er toch ruim 250 abonnee's bij ons in de wijk last van hebben en er bijna niemand klaagt, terwijl ik weet dat er in onze wijk mensen internet gebruiken van UPC.

Opgelost
Algemeen
Door een storing heeft u mogelijk tijdelijk geen gebruik kunnen maken van uw diensten van UPC. Deze storing is inmiddels opgelost.

Starttijd: 23 augustus 2012 - 08:51
Eindtijd: 23 augustus 2012 - 12:57

Maakt u ook gebruik van UPC Internet, UPC Telefonie, of UPC Digitale TV en werken deze diensten nog niet? Haal dan het modem (en eventueel uw router) en/of mediabox voor minimaal één minuut van de stroom. Dit zal in veel gevallen uw probleem oplossen.
Er is dus schijnbaar aan gewerkt, en nu werkt het weer naar behoren, ik ga het de rest van de week nog wel in de gaten houden wbt channel drops op het UPC Modem.

[ Voor 39% gewijzigd door Pierre op 23-08-2012 13:07 . Reden: Typo ]

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

Mijulio schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:28:
Kleine tip voor mensen met een AIE pakket waarvan het contract is afgelopen. (van chelloo.com)

Door te bellen met de helpdesk en voor de optie 'abonnement opzeggen' te kiezen kun je een jr bijtekenen met 10,- korting per maand op de huidige AIE pakketten. (dit word je dan aangeboden om je te behouden als klant)

Heb nu 100/5 pakket (inc 10 HD zenders) voor 55,- p/mnd, 1 jr. (kwam van 60/6, zonder HD)
klopt dit heb ik ook gedaan en heb ook hetzelfde aanbod gehad :)

Ik kreeg wel het voorstel om een nieuwe cisco modem te krijgen met wifi. Heb nu een wndr3700, zal ik deze houden of toch omruilen met die cisco modem.

Van het kastje naar de muur lopen...

• CreativeS
  • Niet online
DancePlaza schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:21:
Ik kreeg wel het voorstel om een nieuwe cisco modem te krijgen met wifi. Heb nu een wndr3700, zal ik deze houden of toch omruilen met die cisco modem.
WNDR3700 houden ;). Welk modem heb je nu?

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:24

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Hier in Amsterdam:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Model:  Cisco EPC3925
Vendor:     Cisco
Hardware Revision:  1.0
MAC Address:    18:59:33:8b:e5:2c
Bootloader Revision:    2.3.0_R1
Current Software Revision:  epc3925-ESIP-12-v302r125561-120727c_upc
Firmware Name:  epc3925-ESIP-12-v302r125561-120727c_upc.bin
Firmware Build Time:    Jul 27 21:06:28 2012
Cable Modem Status:     Operational
Wireless Network:   Disable

En:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    Power Level:    Signal to Noise Ratio:
Channel 1:  5.0 dBmV    37.9 dB
Channel 2:  4.8 dBmV    37.5 dB
Channel 3:  4.7 dBmV    37.2 dB
Channel 4:  4.6 dBmV    36.8 dB
Channel 5:  4.3 dBmV    36.5 dB
Channel 6:  4.7 dBmV    36.6 dB
Channel 7:  5.0 dBmV    36.5 dB
Channel 8:  4.7 dBmV    36.2 dB

Netjes volgens mij allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

Creative S schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:32:
[...]

WNDR3700 houden ;). Welk modem heb je nu?
de 3212, trouwens ik heb mijn contract zelf ook nog een jaar verlengt, met de 100 mbit pakket en 15 euro korting ipv 10 euro. :)

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroye
Weer problemen vandaag, 2 wken lang had ik last van hoge ping, dit was een week gewoon normaal en nu de afgelopen 2 dagen weer hoge ping ik kan echt niet meer gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesior
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-05 21:14
iMars schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:36:
[...]

Heb ik ook. Ik heb de Thomson TWG870. Maar ik wordt er sch**tziek van. Beneden valt de verbinding echt vaak weg. Terwijl als ik naar boven loop waar ik een TP-Link TL-WR1043ND heb staan, werkt het wel goed.

Ik heb de channels al nagekeken met wat er in de buurt is, en dat staat goed.

Zit er nu over na te denken om beneden ook maar een TP-Link TL-WR1043ND te plaatsen en de wireless functie van de Thomson TWG870 uit te zetten. Wat een bagger kwaliteit zeg!
Je probleem is dat je een Thomson modem hebt.
Die dingen zijn geen ruk waard, gewoon even bellen en een Cisco modem vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xesior schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:50:
[...]

Je probleem is dat je een Thomson modem hebt.
Die dingen zijn geen ruk waard, gewoon even bellen en een Cisco modem vragen.
Ja, maar in een Cisco 3212 zit geen wireless, bovendien heeft de 3212 maar 1 LAN poort. En UPC moet je abonnement aanpassen, aangezien de Thomson wireless bruikleenmodems iets duurder zijn. Tenzij je aan een 3925 kunt komen, maar die worden alleen toegepast bij zakelijke klanten (op dit model zitten dan wél weer 4 LAN aansluitingen). Dus daar heb je weinig aan.

Wel even goede info geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ben geen zakelijke klant, toch heb ik hier een EPC3925 liggen. Volgens mij levert UPC zelfs enige tijd niets anders uit :o

Heb ook niet bij hoeven te betalen toen ik deze kreeg ter vervanging van m'n oude Motorola zonder router...

Dat gezegd, ik heb niet de indruk dat de EPC3925 geniaal is qua WiFi - ontvangst is erg richtingsgevoelig, alleen in het vlak van de modem is het goed, boven of onder dat vlak is het behoorlijk zwak.

Als je zoals ik in een appartement woont of slechts op een verdieping ontvangst nodig hebt (bijv omdat je boven een AP hebt) wil je dat ding dus plat op een kast of tafel hebben liggen.

[ Voor 45% gewijzigd door dion_b op 25-08-2012 17:18 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

@ Funk 76, geen idee waar je die info vandaan haalt, maar die klopt toch echt niet.

Epc 3925 is nu de standaardmodem, als hij al 50Mbps internet heeft hoeft pakket ook niet aangepast te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:16:
Ben geen zakelijke klant, toch heb ik hier een EPC3925 liggen. Volgens mij levert UPC zelfs enige tijd niets anders uit :o

Heb ook niet bij hoeven te betalen toen ik deze kreeg ter vervanging van m'n oude Motorola zonder router...
crizyz schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:29:
@ Funk 76, geen idee waar je die info vandaan haalt, maar die klopt toch echt niet.

Epc 3925 is nu de standaardmodem, als hij al 50Mbps internet heeft hoeft pakket ook niet aangepast te worden.
Dan is dat schijnbaar weer veranderd. Bij mijn weten was dit vorig jaar in elk geval nog niet standaard en werd alleen de 3912 en de Thomson wireless uitgeleverd. De 3925 was toen voor zakelijk. Toen er problemen kwamen met de Thomson wireless (eigenlijk al vanaf het begin), toen werd er opgedragen (dit was tijdelijk) deze Thomson wireless te vervangen voor een 3925, maar dat was niet standaard. Nu blijkbaar wel, dat kan. :)

Ten aanzien van dat omruilen van niet wireless naar wireless of andersom werd niet altijd even makkelijk gedaan door UPC. Geregeld in de clinch gelegen met de helpdesk van UPC om dit voor een klant geregeld te krijgen. Ook dit is dan verbetert, en dat is netjes van UPC.

Dus in antwoord op de vraag: ja het klopt wel, alleen is dat nu niet meer van toepassing en inmiddels veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe dit dan ook. Wat een lul ben ik af en toe. ;(

Ik doe momenteel even niets voor UPC, dus dat verklaart dat ik niet helemaal meer up to date ben. Ik probeer ook zogoed mogelijk te helpen daar waar het kan en wat ik weet. Sorry! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hoe is de ping van UPC eigenlijk, is dat stabiel en laag? Ik werk nu op een kabelverbinding van Zeelandnet maar de ping schommelt enorm tussen de 11ms en 25ms, alsof er een hoop gerommeld wordt op het netwerk, terwijl ik de enige ben in mijn eigen netwerk. Of is dit typisch iets van een kabelverbinding? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
MensionXL schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 14:07:
Hoe is de ping van UPC eigenlijk, is dat stabiel en laag? Ik werk nu op een kabelverbinding van Zeelandnet maar de ping schommelt enorm tussen de 11ms en 25ms, alsof er een hoop gerommeld wordt op het netwerk, terwijl ik de enige ben in mijn eigen netwerk. Of is dit typisch iets van een kabelverbinding? :)
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=14ms TTL=56
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=16ms TTL=56
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=17ms TTL=56
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=15ms TTL=56
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=12ms TTL=56
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=11ms TTL=56
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=25ms TTL=56
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=25ms TTL=56
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=10ms TTL=56
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=23ms TTL=56
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=12ms TTL=56
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=14ms TTL=56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
MensionXL schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 14:07:
Met een kabelnetwerk heb je een shared medium tussen modem en CMTS. Dat is als vanouds op een hub (nouja, iets anders, maar voor de uitleg voldoet het). Omdat het een sterk asymmetrisch karakter heeft zit de bottleneck in de upload. Als dat vol begint te raken kan je ping stijgen. Op drukke momenten (doordeweeks 's avonds, in het weekend minder voorspelbaar) kan dat dus omhoog gaan. Hoe erg het is hangt af van de drukte en dus van waar je in het netwerk hangt en wat anderen om je heen doen. Ik merk er nooit wat van, dus zal het hier onder de 100ms blijven, maar je ziet voorbeelden van mensen waar het wel merkbaar is.

Probleem is dat UPC weliswaar meer capaciteit bij kan bouwen, maar nooit zoveel als mensen op kunnen maken. Nouja, kan wel, maar dan heb je het over lijnen zonder overboeking en die kunnen rustig 100 keer zoveel kosten als eentje met overboeking, dat heb je er waarschijnlijk niet voor over ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

En weer valt de verbinding af en toe weg, en haal ik maar 48Mbit van de 60. Ik begin dat gepruts wel zat te worden. Laatste maanden wel vaker last van.
Contract loopt nog tot het eind van het jaar, en dan wordt het tijd voor glasvezel...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Niet om het een of het ander, maar ik lees je hier nergens zelf ook maar iets doen om op te zoeken wat er exact fout gaat. Misschien ligt dat wel bij UPC en is je houding terecht, maar voor hetzelfde geld verpruts je zelf ook iets (WiFi, Powerline...) en ga je er bij een andere provider net zo last van hebben :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Mijn setup is in orde en al tijden ongewijzigd... zo nu en dan valt het signaal weg, soms maar voor een minuut. Probleem ligt bij het modem. Als dit vaker gaat gebeuren ga ik wel bellen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mergazer
  • Laatst online: 07-01-2022

Mergazer

Hoezee!

Ik heb sinds afgelopen zaterdag digitale TV + 50mb internet van UPC, super snel geleverd (donderdag besteld) en erg tevreden over de kwaliteit van het TV gedeelte. Alleen ik word helemaal gek van de bijgeleverde Cisco EPC3925 router. Als ik het netwerk een beetje "intensief" gebruik gaat ie uit zichzelf om de ~5 minuten resetten. Dit gebeurt als ik tegelijkertijd via usenet een film download, gebruik maak van AirPlay en op het web zit te surfen. De snelheid is overigens wel de hele tijd maximaal.

Google leverde helaas niet veel op. Ik heb al geprobeerd de firewall helemaal uit te schakelen maar dat loste niks op, ik vind ook geen optie bij het control panel om de firmware te updaten zie net dat m'n firmware al de laatste is (van 27 juli).

Heeft iemand enig idee? Op deze manier schiet het namelijk niet echt op |:(.

[ Voor 3% gewijzigd door Mergazer op 26-08-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

dion_b schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 15:07:
[...]

Met een kabelnetwerk heb je een shared medium tussen modem en CMTS. Dat is als vanouds op een hub (nouja, iets anders, maar voor de uitleg voldoet het). Omdat het een sterk asymmetrisch karakter heeft zit de bottleneck in de upload. Als dat vol begint te raken kan je ping stijgen. Op drukke momenten (doordeweeks 's avonds, in het weekend minder voorspelbaar) kan dat dus omhoog gaan. Hoe erg het is hangt af van de drukte en dus van waar je in het netwerk hangt en wat anderen om je heen doen. Ik merk er nooit wat van, dus zal het hier onder de 100ms blijven, maar je ziet voorbeelden van mensen waar het wel merkbaar is.

Probleem is dat UPC weliswaar meer capaciteit bij kan bouwen, maar nooit zoveel als mensen op kunnen maken. Nouja, kan wel, maar dan heb je het over lijnen zonder overboeking en die kunnen rustig 100 keer zoveel kosten als eentje met overboeking, dat heb je er waarschijnlijk niet voor over ;)
Precies, vroeger toen UPC nog Chello heette, haalde ik ook regelmatig 120KB/s in plaats van ongeveer 187KB/s, op een 1,5Mbit-lijn. Jammer dat de ping zo schommelt, hebben jullie daar geen last van met multiplayer games? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Nyarlathotep schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:34:
Mijn setup is in orde en al tijden ongewijzigd... zo nu en dan valt het signaal weg, soms maar voor een minuut. Probleem ligt bij het modem. Als dit vaker gaat gebeuren ga ik wel bellen.
Dus wel WiFi? ;)

Ooit bij stilgestaan dat de signalen en interferentie om je setup heen wel veranderd zouden kunnen zijn? :z

Sowieso erg raar dat je blijkbaar eerst besluit van provider te wisselen, dan erover gaat ranten en dan pas hulp gaat zoeken. Andersom is meestal zinniger en bevredigender...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Is het mogelijk om bij UPC, twee CI+ kaarten af te nemen en geen settop box? Vraag het hier even, voor ik de helpdesk ga bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Bartjeee schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:58:
Is het mogelijk om bij UPC, twee CI+ kaarten af te nemen en geen settop box? Vraag het hier even, voor ik de helpdesk ga bellen.
Beter idee: vraag het hier eens UPC Digital TV - Deel 6 - of nog beter, gebruik de in-topic search daar ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ben sinds kort over op UPC internet ivm verhuizing. Alle mogelijke apparaten (eigenlijk allemaal android) werken prima via het meegeleverde wireless modem. Als ik mijn mijn laptop verbind heb ik 'local access only'.

Op de laptop staat windows vista home premium.

De laptop werkte op mijn vorige adres wireless zonder problemen, en ook op het onbeveiligde netwerk van een buur (zodat ik nu toch op tweakers kan komen).

Alles staat op automatisch aanvragen/DHCP.

Meer mensen die dit probleem hebben gehad? Tis vast iets onbenulligs, dat je net even moet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:48

iMars

Full time prutser

crizyz schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:29:

Bedankt voor alle info, ik heb inderdaad 50Mbps :) even bellen maar :P

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Laatst online: 09:37

BramT

Rule #1

Hmm, da's apart. Ik heb sinds een weekje (ofzo) regelmatig problemen met m'n upstream. Modem geeft waardes tussen de 56.7 en 58.2 dBmV voor de upstream aan. Uploaden gaat bijzonder traag of zelfs helemaal niet. Downstream is prima/stabiel.

Was dus even aan het rondneuzen en toen zag ik bovenstaande post. Ik zit ook op de firmware van 27 juli 2012 en bij mij blijkt het dus juist averechts te werken. Hiervoor nooit problemen gehad.

Zal morgen toch nog 's de meterkast nalopen.

Kan het zijn dat een splitter 'zomaar' kapot gaat?

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Als je modem 58.2dB upstream aangeeft dan staat hij maximaal te zenden. Dat betekent dat je teveel demping in de upstream hebt, dus tussen modem en centrale. Het zou geen kwaad kunenn om je coaxkabels binnenhuis na te lopen. Staat de modem wel bij het eerste aansluitpunt met max een tweewegsplitter ertussen?

Dat gezegd, als het signaal niet doorkomt valt de verbinding weg, het heeft weinig met snelheid te maken. Check of je upload 's ochtends (3u52 bijvoorbeeld ;) ) ook slecht is. Zo nee ligt het waarschijnlijk aan drukte op het netwerk. Zo ja heeft dat er niets mee te maken. In dat geval vooral nagaan of je zelf niet (onbedoeld) iets aan het uploaden bent (bijv bittorrents).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Laatst online: 09:37

BramT

Rule #1

Kabel komt in meterkast naar binnen en gaat rechtstreeks (door UPC aangelegd) kastje in. Kastje heeft 2 uitgangen, 1 daarvan gaat met een 1m (UPC) kabel rechtstreeks de modem in, geen splitter (meer) dus. Tenzij een kabel/connector zelf 'spontaan' stuk gaat is daar weinig wat ik zelf kan doen.

Uploaden is niet traag maar 'klappert'. Heb ook zeker geen torrents lopen oid (gebruik ik niet eens).

Zal komende dagen de waardes nog 's in de gaten houden en dan maar 's met UPC gaan bellen. In het verleden altijd goed en snel geholpen, 's kijken of ze deze streak kunnen volhouden :)

[ Voor 14% gewijzigd door BramT op 29-08-2012 11:04 ]

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Zorg dat je eerst dus tijdstippen goed noteert, en minimaal een paar metingen doet 's ochtends. Drukte op het netwerk kan op korte termijn niet veel aan gedaan worden en moet sowieso anders aangevlogen worden dan andere storingen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
BramT schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 03:52:
[...]

Hmm, da's apart. Ik heb sinds een weekje (ofzo) regelmatig problemen met m'n upstream. Modem geeft waardes tussen de 56.7 en 58.2 dBmV voor de upstream aan. Uploaden gaat bijzonder traag of zelfs helemaal niet. Downstream is prima/stabiel.

Was dus even aan het rondneuzen en toen zag ik bovenstaande post. Ik zit ook op de firmware van 27 juli 2012 en bij mij blijkt het dus juist averechts te werken. Hiervoor nooit problemen gehad.

Zal morgen toch nog 's de meterkast nalopen.

Kan het zijn dat een splitter 'zomaar' kapot gaat?
Het kan inderdaad dat een splitter kapot gaat. maar zie ook de reactie van dion_d. Je upstream waardes zijn te hoog. Ik bedoelde met disconnects dat de modem wel online bleef. Hij reboote dus niet. Alle lampjes bleven wel branden bij mij, maar hij verbond niet meer met de bron laat ik maar zeggem. Dat is nu opgelost in de nieuwe firmware. Als je modem reboot dan ligt het aan het signaal wat niet goed is. Dit staat dus los van de nieuwe firmware. UPC is bezig met de wijkkasten en versterkers aan te passen in verschillende gemeenten. Ik had in april een downstreamwaardes van rond de 10+ en nu zit ik op -2 tot -5. Het schommelt een beetje. Upstream zit ik tussen de 46 en 48. Perfect signaal voor internet en tv. Heb nergens geen last van. Het valt me wel op dat de signaalwaardes flink gedaald zijn sinds april dus. Misschien dat bij jou ook zoiets afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:35
Sinds gister overgestapt op upc zakelijk 60/6 vanaf xs4all.
Lijkt allemaal goed te gaan maar vraag me af of de waardes wel goed zijn.

Na wat zoeken vond ik dat upstream tussen -3 en +3 dBmV moeten zitten.
Haal per (pc)connectie ong 22mbit download. Als ik ze tegelijk start blijven dat netjes de waardes.

Zoek graag bevestiging of de waarders kloppen voor ik ze ga bellen hierover:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Channel 1:      5.7 dBmV        38.4 dB
Channel 2:      5.8 dBmV        38.6 dB
Channel 3:      5.7 dBmV        38.6 dB
Channel 4:      5.5 dBmV        38.6 dB
Channel 5:      5.4 dBmV        38.4 dB
Channel 6:      5.7 dBmV        39.0 dB
Channel 7:      0.0 dBmV        0.0 dB
Channel 8:      0.0 dBmV        0.0 dB

Upstream Channels        

Power Level:
Channel 1:      40.4 dBmV
Channel 2:      0.0 dBmV
Channel 3:      0.0 dBmV
Channel 4:      0.0 dBmV

En weet iemand hier ook hoe ik snmp kan forwarden naar me server? Die monitor ik extern maar geeft nu als down aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
slommer schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 12:37:
Sinds gister overgestapt op upc zakelijk 60/6 vanaf xs4all.
Lijkt allemaal goed te gaan maar vraag me af of de waardes wel goed zijn.

Na wat zoeken vond ik dat upstream tussen -3 en +3 dBmV moeten zitten.
Haal per (pc)connectie ong 22mbit download. Als ik ze tegelijk start blijven dat netjes de waardes.

Zoek graag bevestiging of de waarders kloppen voor ik ze ga bellen hierover:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Channel 1:      5.7 dBmV        38.4 dB
Channel 2:      5.8 dBmV        38.6 dB
Channel 3:      5.7 dBmV        38.6 dB
Channel 4:      5.5 dBmV        38.6 dB
Channel 5:      5.4 dBmV        38.4 dB
Channel 6:      5.7 dBmV        39.0 dB
Channel 7:      0.0 dBmV        0.0 dB
Channel 8:      0.0 dBmV        0.0 dB

Upstream Channels        

Power Level:
Channel 1:      40.4 dBmV
Channel 2:      0.0 dBmV
Channel 3:      0.0 dBmV
Channel 4:      0.0 dBmV

En weet iemand hier ook hoe ik snmp kan forwarden naar me server? Die monitor ik extern maar geeft nu als down aan :(
De downstream moet zitten tussen -9 en +9
Upstream mag niet hoger zijn dan 55 meende ik. Weet ik niet zeker. Jou waardes zijn dus prima.

Het valt me wel op dat je niet alle upstream en downstream channels gebruikt.

Bij mij zijn ze allemaal in gebruik. Ik heb een 50 mbit abo gehad en nu heb ik een 100 mbit abo en alle channels worden gebruikt zowel bij de 50 als de 100 dus. Ik weet niet hoe je die 22 mbit haalt, maar ik zou toch eens een andere kabel proberen of de splitter er tussen uit halen en het modem rechtstreeks aansluiten op het aop. Kijken wat er dan gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Dit zijn op alle vlakken bijna perfecte waardes, sterker nog zowel up als down is eigenlijk iets te sterk signaal aanwezig. Het lijkt er bijna op dat je een versterker ertussen hebt zitten die zowel up als down 7dB versterkt. Zo ja wordt je signaal beter als je het er tussenuit haalt.

Mbt die kanalen: je kunt alleen de kanalen gebruiken die beschikbaar zijn. Ik heb er twee minder in de downstream :'(

Per connectie lage snelheden hebben vaak te maken met TCP instellingen, zoals een te lage TCP Receive window. Los daarvan, moderne software/services werken toch met tig connecties naast elkaar, dus zolang totaal goed is heb je niets om je zorgen over te maken. Sowieso, waar meet je exact mee?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:35
Zal vanavond nog eens beter testen. Was nu vanaf de linuxserver met een wget 2gb file bij xs4all vandaan aan het testen. Wat ik nu bedenk ook het probleem kan zijn van die test. Die zit met een homeplug naar zolder.

En op de laptop wired via upc speedtest gedaan. Beide kwamen uit op 23mbit.
Heb er ook geen problemen mee maar was nieuwsgierig. Mooie QOS zo :)

Zit geen versterker tussen. Modem zit met kabel van ong 25cm aan modem vast.
Verder helemaal blij mee alleen nog ff snmp werkend krijgen van extern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:33:
Dit zijn op alle vlakken bijna perfecte waardes, sterker nog zowel up als down is eigenlijk iets te sterk signaal aanwezig. Het lijkt er bijna op dat je een versterker ertussen hebt zitten die zowel up als down 7dB versterkt. Zo ja wordt je signaal beter als je het er tussenuit haalt.

Mbt die kanalen: je kunt alleen de kanalen gebruiken die beschikbaar zijn. Ik heb er twee minder in de downstream :'(

Per connectie lage snelheden hebben vaak te maken met TCP instellingen, zoals een te lage TCP Receive window. Los daarvan, moderne software/services werken toch met tig connecties naast elkaar, dus zolang totaal goed is heb je niets om je zorgen over te maken. Sowieso, waar meet je exact mee?
wat zijn de referentiewaardes normaliter, weet jij dat toevallig ?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Oud document, maar staat aardig wat in:
http://www.speedguide.net...-modem-signal-levels-1197

DS power moet idealiter 0dBmV zijn, alles tussen +6 en -6 is perfect, alles tussen +12 en -15 zou moeten werken, maar met weinig marge.
DS SNR moet (itt dat artikel, dat uit de tijd van 64QAM downstream modulatie kwam) mnimaal 33dB zijn.

Upstream power mag niet meer dan 55dBmV zijn, in principe hoe lager hoe beter, maar <40dB kun je ook problemen krijgen, al heb je dat soort waardes alleen als je actief versterkt en dan is maar de vraag of de lage transmit power danwel brakke versterking het probleem is.

Edit:
VEEL uitgebreidere gevonden die ook ED3.0 info heeft - http://community.virginme...IMER-Nov-2011/td-p/846181

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 30-08-2012 00:09 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 00:08:
Upstream power mag niet meer dan 55dBmV zijn, in principe hoe lager hoe beter, maar <40dB kun je ook problemen krijgen, al heb je dat soort waardes alleen als je actief versterkt en dan is maar de vraag of de lage transmit power danwel brakke versterking het probleem is.
Daar haal je een belangrijk punt aan, lager dan <40dBmV is niet lekker, en het wijst duidelijk op een versterker. Mooie waarde zou rond de 45dBmV zijn bij gebruik van een versterker. Lager dan dit zou ik niet gaan.

Ik heb in het verleden wel eens een storing opgelost bij een klant door een actieve versterker wat anders af te regelen. Hier was er ook sprake van verbindingsproblemen. Nadat ik de actieve versterker bij de klant wat minder actief liet versterken, waardoor het modem wat meer te doen had qua upstream waren de instabiliteitsproblemen weg. In dit geval kon er niet om de versterker heen worden gewerkt vanwege de infrastructuur van het huis en de bijhorende installatie, want ik plaats een modem het liefst zo dicht mogelijk op het AOP zonder versterker met een pos-f/2 weg splitter er tussen vlak na het AOP. Werkt toch het fijnst. 1 uitgang modem, 1 uitgang naar de rest van de installatie en eventueel versterker. Ook hiermee geregeld instabiliteitsproblemen weten op te lossen bij een klant.

Ander leuk dingetje wat vaak over het hoofd wordt gezien is het gebruik van taps in een installatie. Heb geregeld een modem of een mediabox aan een tap zien hangen, en de bijhorende problemen. Bij een mediabox vaak dat de interactieve diensten niet werkten met bijhorende foutcodes. Of dat die er geregeld eruit klapten.

Een goede tap heeft een 1 op 1 doorlusmogelijkheid. Gelieve dit te gebruiken tenzij je niet anders kunt. Mooiste is modem/mediabox zo dicht mogelijk op het AOP. Bij een mediabox kun je vaak niet anders als het een AOP in de meterkast betreft of op een plek waar de TV niet staat. Zo min mogelijk doorlus op doorlus gebruiken bij mediaboxen.

Dus goed punt om op te letten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nietorigineel schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:11:
Ben sinds kort over op UPC internet ivm verhuizing. Alle mogelijke apparaten (eigenlijk allemaal android) werken prima via het meegeleverde wireless modem. Als ik mijn mijn laptop verbind heb ik 'local access only'.

Op de laptop staat windows vista home premium.

De laptop werkte op mijn vorige adres wireless zonder problemen, en ook op het onbeveiligde netwerk van een buur (zodat ik nu toch op tweakers kan komen).

Alles staat op automatisch aanvragen/DHCP.

Meer mensen die dit probleem hebben gehad? Tis vast iets onbenulligs, dat je net even moet weten.
Laat me gokken, een atheros AR500X(EG) netwerkkaart -> Update hem even handmatig met een cable verbinding via atheros.cz scheelt je een hoop rompslomp. bekend probleem met vista en de wifimodems bij meerdere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:11:
[...]

Laat me gokken, een atheros AR500X(EG) netwerkkaart -> Update hem even handmatig met een cable verbinding via atheros.cz scheelt je een hoop rompslomp. bekend probleem met vista en de wifimodems bij meerdere providers.
Klopt, dit was het inderdaad. Werd door de UPC klantenservice (die mij 100% meeviel qua kundigheid) verwezen naar een microsoft update (die niet hielp) en als dat niet zou helpen atheros.cz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ja, OS <-> drivers kunnen veel uitmaken.

Wat dat betreft laatst een eye-opener mbt MacOS. Ik heb een MacBook liggen met 10.6 erop. Ik gebruik het weinig, dus had het niet geupdate. Een van de redenen dat ik het niet gebruikte was beroerde WiFi, wegvallende verbinding enzo, en totale gebrek aan interoperability met DLNA ondanks draaien relevante software (Twonky for Mac). Op gegeven moment toch geupdate naar 10.6.8 en opeens geen problemen meer met WiFi - en DLNA werkte opeens. Blijkt dat er iets grondig mis was met broadcasts in oudere versies van 10.6 :X

Kennis van me wist iets vergelijkbaars te melden met 10.7 - hij had gedoe met 10.7.2, maar na upgrade naar 10.7.4 werkte alles. Toen heeft hij (Mac-freak als hij is) gelijk 10.8 gekocht en 10.8.1 geinstalleerd. En hij haalt opeens maar de helft op speedtests tov 10.7.4...

IMHO ben je met een Mac momenteel het beste af met 10.7.4, laat iemand ander maar betaald beta-tester zijn met 10.8 totdat ze de boel ergens bij .4 ofzo stabiel hebben.

Lichtjes offtopic

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Toch weer een probleem ondekt met de nieuwe firmware(27 juli) in de cisco 3925.

Sinds dien kan ik al mijn aparaten in het lokale netwerk niet meer met elkaar laten verbinden. Dit werkte eerst prima met de oude firmware van 15 maart. Ik bedoel dat je bijvoorbeeld van de pc naar de tv filmpjes streamt. Windows kan ook geen netwerk detectie meer uitvoeren. Firewall weer uitgezet in het modem en in windows zelf. Niets helpt. PS3 kan ik ook niet meer connecten met de pc. Mediaserver niet gevonden zegt de ps3 dan, terwijl wel de naam van mijn pc te zien is op de ps3. Modem harde reset gegeven, terug gezet naar fabrieksinstelling. Hielp niet. Gebeld met klantenservice, vanuit daar modem terug gezet naar fabrieksinstelling, je raad het al, hielp natuurlijk ook niet. Alles is bekabeld aangesloten. Weer terug gebeld naar klantenservice en medewerker gesproken die er meer verstand van had. Conclusie, het wordt doorgezet en onderzocht. Volgens de medewerker wordt dit ook niet ondersteund door upc.uiteraard op staat windows op thuisnetwerk. (Windows 7). Lokaal netwerk niet ondersteund 8)7

Bedankt UPC voor de geweldige service sinds februari dit jaar. Nog niet 1x fatsoenlijk kunnen internetten. Eerst beroerde software van 15 maart en het modem dat elke keer resette en nu eindelijk stabiele internet verbinding en geen lokaal netwerk. Dit is echt een probleem van de cisco. Was ook al iemand die probeerde via de pc naar zijn philips tv probeerde te streamen via DLNA en je raad het al, sinds laatste firmware van de cisco niet meer mogelijk. Draadloze printer, Zelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Weet je 100% zeker dat het aan de modem ligt en niet toevallig ongeveer tegelijk fout begon te gaan. Lijkt me namelijk nogal raar dat verkeer op je LAN (wat in principe alleen gebruik maakt van de ingebouwde switch van zo'n ding) opeens gek doet na een update van de dingen achter die switch.

Wat gebeurt er als je de modem er helemaal tussenuit haalt en dezelfde apparaten met een simpele switch aansluit?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
dion_b schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:28:
Weet je 100% zeker dat het aan de modem ligt en niet toevallig ongeveer tegelijk fout begon te gaan. Lijkt me namelijk nogal raar dat verkeer op je LAN (wat in principe alleen gebruik maakt van de ingebouwde switch van zo'n ding) opeens gek doet na een update van de dingen achter die switch.

Wat gebeurt er als je de modem er helemaal tussenuit haalt en dezelfde apparaten met een simpele switch aansluit?
Ik heb helaas geen simpele switch. Ik ben heel lang klant geweest van tele2 en dit heeft altijd probleemloos gewerkt. Toen ben ik half februari 2012 naar alles in 1 van UPC gegaan. Toen werkte het lokale netwerk zonder probelemen. Het is echt sinds die nieuwe firmware van 27 juli. Op het upc forum staan dus ook andere mensen die dit hebben. Dus kan toch bijna geen toeval zijn? Zou iemand anders dit ook een cisco 3925 heeft en die een lokaal thuisnetwerk heeft dit ook kunnen testen? Jammer genoeg kan ik de firmware niet terug zetten, dan had ik het gelijk kunnen testen. Medewerker stelde trouwens wel het zelfde voor om een router achter de cisco te zetten en het dan te testen. Uiteraard heb ik dit liever niet, want weer extra apparaat erbij.
Pagina: 1 ... 87 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.