UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 86 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.989 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:55

DjVe

Hatsaflats!

MP3-Junky schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 15:57:
Ik heb sinds kort (naast het youtube-probleem) last van zeer trage en instabiele verbinding.

Als ik de stroom van het modem afhaal (epc3925) heb ik daarna een paar minuten normaal (lees 50 mbit verbinding), waarnaar de boel weer traag en instabiel wordt.

Dit zijn mijn modem waardes:

[...]

Zie hier een screenshot van du meter na het afhalen van de stroom:
[afbeelding]
hier ben ik maximaal van usenet aan het downloaden (nee, het ligt niet aan de usenet server)

Iemand een idee waar het probleem kan liggen?
Hoe aangesloten?
Met welke download (probeer eens een andere NZB)
Wat geeft een normale speedtest weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
hrr schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:56:
Hier het volgende:
[...]

Waarschijnlijk moet hij dus niet scannen maar op completed staan oid? En in progress werkt dus ook niet..
Oftewel je upstream ligt eruit. Heeft zo goed als zeker niets met modem te maken.

Wat dan wel?

Twee mogelijkheden:
1) je verbinding was al kantje boord (teveel splitters andere meuk), de werkzaamheden veranderden upstreamdemping omlaag binnen specs en door jouw slechte verbinding trok de modem het niet meer. Oplossing: modem met max 1 splitter op eerste aansluitpunt in huis aansluiten.
2) degene die werkzaamheden uitvoerde zat te prutsen en sloot iets in de wijkkast verkeerd aan. In dit geval zullen je buren trouwens ook geen verbinding hebben.
MusicAddict schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:23:
[...]

Ik weet het zelf ook niet meer, de vriendelijke mevrouw bij de technische afdeling kon het modem (zonder gebruik te maken van de router er tussen) niet aan de praat krijgen. Met router er tussen viel hij om de haverklap uit, maar hij deed het wel..

Maar ik heb dus net mijn 3925 mogen ontvangen en de router is zonder problemen gedegradeerd tot acesspoint, zonder deze zo in te stellen.. beetje raar..
Does not compute...

Hoe kom je erbij dat je eigen router een AP geworden is? Klinkt meer alsof je twee NAT-routers achter elkaar hebt. Advies zou zijn om je eigen router daadwerkelijk in te stellen als AP, dus NAT en DHCP server uit (heet soms "bridged mode").
Iemand die weet hoe ik nu mijn nieuwe upc modem kan benaderen via de pc? (en mijn oude router die op een van de poorten zit?)
1) zorg dat je geen NAT-achter-NAT hebt.
2) surf naar je default gateway (meestal iets van 192.168.0.1 of 192.168.1.1)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
DjVe schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 18:53:
[...]

Hoe aangesloten?
Met welke download (probeer eens een andere NZB)
Wat geeft een normale speedtest weer?
1) wifi en utp; allebei problemen
2) alle downloads (ook gewone vanaf http/ftp)
3) zeer in stabiel, zie hier het resultaat van pingtest van 1 minuut geleden:

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/66400446.png

net bij mijn buurman geweest; hij heeft exact dezelfde problemen. dus dat het probleem ergens in huis zit lijkt mij hiermee uitgesloten.

hij heeft UPC gebeld; er werd bevestigd dat het signaal niet goed was er werd een monteur ingepland;
krijgt hij net een sms'je dat "alles weer goed is en dat de monteur is geannuleerd" Hij over de zeik.

Ik net gebeld, zelfde verhaal, monteur is ingepland, nu maar hopen dat hij bij mij wel komt

[ Voor 31% gewijzigd door MP3-Junky op 15-07-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook last van een instabiele verbinding. Ongeveer om de 5-6 minuten valt mijn internet 1,5 min weg. Zojuist UPC gebeld en as woensdag komt er een monteur langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 14:49
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/66403335.png

Alsnog doet Youtube niets. Heel vervelend als zelfs een 240p filmpje van 20 seconden niet streamed... Zal ook UPC om een reactie vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
dion_b schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 22:23:
[...]
Does not compute...

Hoe kom je erbij dat je eigen router een AP geworden is? Klinkt meer alsof je twee NAT-routers achter elkaar hebt. Advies zou zijn om je eigen router daadwerkelijk in te stellen als AP, dus NAT en DHCP server uit (heet soms "bridged mode").

[...]

1) zorg dat je geen NAT-achter-NAT hebt.
2) surf naar je default gateway (meestal iets van 192.168.0.1 of 192.168.1.1)
Ik kom hierbij omdat ik geen enkel conflict krijg met de tweede router die eigenlijk als accesspoint ingesteld zou moeten worden.. Ik ging er van uit dat het ding dan alleen maar ip conflicten en dergelijke zou krijgen en dat hij geen internet zou doorsturen. Maar draadloos werkt het allemaal prima nu, en zit verder niks op de ethernetpoorten aangesloten dus 'acesspoint' is hij alleen maar op het moment.
Wat is het voordeel als ik hem nu als accesspoint instel dan? Immers hij werkt nu ook gewoon.. :P
Ik heb een extra kabel naar boven getrokken vanuit de (nieuwe) modemrouter beneden waarop deze router nu zit voor het voorzien van draadloos boven, pc is verbonden met de andere..

Oude router had een 'Acesspoint-only' mode als ik het wil, maar dan moet ik wel in het menu zien te komen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MusicAddict op 15-07-2012 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Een router scheidt twee netwerken. Apparaten aan de ene kant van die NAT-router kunnen niet communiceren met apparaten aan de andere kant van de router. Door het in te stellen als AP wordt het een netwerk en kunnen alle apparaten met elkaar communiceren.

Hij is nu nadrukkelijk niet alleen een AP, hij is een router waar aan de LAN-kant alleen maar WiFi-apparaten hangen. Dat maakt het niet minder (NAT-)router :o

En in menu komen... wat dacht je van gewoon via default gatewayadres? Of wat dan ook onderop die router staat?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Ik heb hem in kunnen stellen, gewoon een patchkabeltje uit een lan poort van de router in de pc gezet en vervolgens als acesspoint kunnen instellen. Nu werkt Kies Air wel op mn galaxy note en mn pc, omdat het nu inderdaad als één netwerk word gezien :) De instellingen op het acesspoint (ip, gateway etc ) blijven toch altijd hetzelfde? of moet ik binnenkort dat weer aanpassen?

Verder geen enkele klacht over de cisco 3925 van upc, heerlijk dingetje. Ik heb wel het facebook probleem al wel eens meegemaakt dat het niet werkt.. maar ga je naar beta.facebook.com dan werkt alles perfect. :)

[off-topic]
Wel een klacht over de faalheid van upc :P, ik dus mailen naar upc dat telefonie nog moet worden overgezet naar nieuwe modem (kon immers al 2 dagen niet bellen, mobiel ook niet naar hun :S ?) sturen ze 3 dagen later een mail dat ze een paar keer hebben geprobeerd te bellen maar dat dat niet werkte (nee duh, dat is het probleem) maar gelukkig werd het ze snel duidelijk dat ze toch maar eens de telefonie moesten overzetten en nu wacht ik dus nog steeds tot het een keertje is gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Laatst online: 17-06 10:37
Je kan ze ook bereiken via webcare op twitter. DM je je gegevens en 06 door en dan wordt je vrij snel gebeld.

https://twitter.com/UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oppie schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:55:
Je kan ze ook bereiken via webcare op twitter. DM je je gegevens en 06 door en dan wordt je vrij snel gebeld.

https://twitter.com/UPC
Wat een hoeveelheid tweets, fulltime job!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:31

hrr

Have a nice Day

Even een update m.b.t. mijn verloren internetverbinding na werkzaamheden aan het netwerk.

Vandaag is de monteur van upc langs geweest. Heeft alles getest en geprobeerd (nieuw wandcontactdoos, modem, kabels etc) maar blijkt allemaal niets te helpen. Blijkt dus dat het probleem toch 'buiten' is. Nu moeten we (blijkbaar zijn er meer klanten met het probleem) wachten tot de 24ste! Dat betekend bijna 2 weken geen internet!

Ze probeerde mij eerst zakelijk aan te smeren (want dan heb je binnen 4 uur respons) maar dat blijkt alleen maar voor 'binnenshuis' te zijn. Oftewel, had geen moer uitgemaakt...

Pff.. wat een gezeur. Terwijl ik al gelijk na het onderhoud had aangegeven, 'het werkt niet meer.. daarvoor werkte het nog wel.. denk dat het 'buitenshuis' ligt'.. met als respons 'Nee, modems kunnen wel vaker kapot gaan na een onderhoud'. Ik dus vragen aan de monteur die vandaag is langsgeweest. 'nee, dat gebeurt eigenlijk zeer zelden' ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 10:32
Hier ook last van de downloaddrops, slechte ping testen.
Eindhoven 56xx, Modem resetten helpt even maar na een half uurtje doet hij weer hetzelfde. 60mbit connectie en ik mag blij zijn als ik de 14/16mbit met testen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 20:07:
[...]

Wat een hoeveelheid tweets, fulltime job!
Sterker nog, full time job voor een hele afdeling Webcare ;)

Ga binnenkort verhuizen van omg. Nijmegen naar Arnhem, hoop dat mn verbinding net zo stabiel blijft als ie nu is:

Afbeeldingslocatie: http://mathijs.info/files/upc.png

[ Voor 28% gewijzigd door Mathijs1 op 21-07-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Laatst online: 17-06 10:37
Lijkt me sterk dat het daar net zo goed is. In alle opzichten is het van Nijmegen naar Arnhem een stapje terug doen ;)

/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Oppie schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 23:38:
Lijkt me sterk dat het daar net zo goed is. In alle opzichten is het van Nijmegen naar Arnhem een stapje terug doen ;)

/offtopic
+1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
Ik word zoooooooooooo moe van UPC...

Ten eerste is het de laatste tijd echt weer een RAMP wat betreft Youtube. Filmpjes spelen 2 seconden af en vervolgens eindeloos gebuffer... :N Ongelooflijk. Dan denk je een fatsoenlijke 50mb/s verbinding te hebben...

Ten tweede komt het weer dagelijks voor dat de hele verbinding eruit klapt, en je de stekkers er weer uit moet trekken. Heb er 2 weken geleden al over gebeld, en ik kreeg 2 antwoorden op:
- Met het warme weer hebben we soms wat connectieproblemen (???)
- Ja, als de modem soms TE weinig of plots TE VEEL data moet verwerken, dan wil ie nog wel eens 'vastlopen'. Kun je niets aan doen.

Wat is dit voor onzin!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
@Yi-Long

Kun je een DM naar me sturen met daarin je postcode en huisnummer? ik zoek dan graag voor je uit wat de oorzaak hiervan is richting een oplossing.

Alvast bedankt.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 10:29
Ben zelf sinds heden ook overgestapt op UPC. Gister dan ook de EPC3925 (modem/router) thuisgestuurd gekregen. Over het algemeen ben ik niet erg tevreden met het apparaat. Het Wi-Fi signaal is bijvoorbeeld echt om te janken. Natuurlijk bevat het wel de basisfuncties voor huis-tuin-en-keukengebruik maar ik als tweaker wil natuurlijk meer. Mijn plan was dan ook om mijn eigen router in te zetten.

Wat het dan helemaal 'geweldig' maakt is het feit dat het meukding niet in bridged modus kan worden gezet. Ik snap dat dit uit veiligheidsoverwegingen wordt gedaan, maar zelfs een telefoontje naar de UPC-helpdesk mocht niet baten. Op afstand kon men dit ook niet doorvoeren.

Men gaf mij nog wel een workaround door voor mijn eigen router een DMZ te creëren... maar of dit nu wel zo veilig en efficiënt is...?

Any help? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Veilig en efficiënt? Ja en ja. Althans, ik neem aan dat je eigen router veilig is? Dan is het net zo veilig als anders. In plaats van dat het modem de firewall speelt, doet dan je router het.

En ondanks er een extra laagje tussen zit, is er v.z.i.w. geen waarneembaar prestatieverlies van die extra laag met DMZ. Heel veel tweakers hebben dezelfde setup staan (mezelf incluis); geen probleem.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
Ok, bedankt voor de snelle reactie! Ja ikzelf zat te denken aan prestatieverlies en (verbindings)problemen door de dubbele NAT. Dit is dus nauwelijks meetbaar/merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zolang je het modem goed configureert (alle filtering uit, firewall in principe ook) en je eigen router in de DMZ van het modem plaatst, kun je eigenlijk geen verschil merken :) Verbindingsproblemen lijkt me onwaarschijnlijk, dat zou eerder misconfiguratie zijn dan een probleem inherent aan het feit dat je die DMZ gebruikt.

DMZ's in routers/modems zijn specifiek bedacht met een 'volledig onafgeschermd' doelwit in gedachten. Servers van wat voor type dan ook. En zo moet je dit ook zien; je wilt je router een zo 'puur' als mogelijke internetverbinding geven. Eigenlijk fake je gewoon alsof het internet pas na je modem binnenkomt. Het enige duidelijke verschil is dat je router geen publiekelijk ip kent, maar alleen een interne. Maakt dat maakt geen drol uit. :)

Iets om te denken is overigens wel het DHCP-range van beide apparaten. Ik heb mijn modem's standaard configuratie gelaten in de 192.168.100.x range, en mijn eigen router staat in de 10.10.10.x range. Je wilt niet dat beide apparaten in dezelfde range ip's gaan uitdelen (al zou je de DHCP van een van beide ook geheel kunnen uitschakelen natuurlijk).

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:12
Zijn er hier mensen die een UPC internet verbinding delen met meerdere mensen in een groot gebouw? en wat zijn de ervaringen hiermee?

Ik sta op het punt internet te regelen voor een (anitkraak) schoolgebouw. Hierin komen in ieder geval 5 mensen te wonen en later worden er misschien meer mensen geplaatst, Daarnaast zullen er een paar zzp'ers komen te werken. Ik gok in dat er in totaal tussen de 10-15mensen internet gaan gebruiken.

Via een vergelijkingswebsite kom ik uit op:
- UPC 120Mb / 10Mb
- UPC 60Mb / 6Mb
- KPN 40Mb / 4 Mb

waarbij de KPN de helft van de prijs is van UPC 120Mb.

In het schoolgebouw is er een mogelijkheid gebruik te maken van het verdeelstation zodat in iedere ruimte internet uit de muur kan worden getrokken.

Zijn er methodes voor om te bepalen welke verbinding ik nodig heb? maakt zo'n verdeelstation nog uit hoe sterk de down en upload moet zijn? Of is een bepaalde provider aan te raden voor een stabiele verbinding voor vele mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Met zo'n hoeveelheid potentiële gebruikers zou ik niet twijfelen en absoluut voor 120/10 gaan. De kans dat je dat haalt is met kabel nogal wat hoger dan met ADSL verbindingen. En dan nog vind ik een upload van 4 mbit aan de erg lage kant voor zoveel gebruikers in de hedendaagse tijd. Met 5 gebruikers zit je al op 24/2 mbit bij gelijktijdig gebruik, dat wordt er met 10+ niet beter op. Als je voor KPN gaat ben ik echt bang dat je al snel problemen krijgt, goedkoop is duurkoop dan. Je zou overigens zelfs een zakelijke verbinding kunnen overwegen :)

Daarnaast zal het denk ik wel belangrijk zijn wat afspraken over gebruik te maken, en/of een router te regelen die bandbreedte goed kan verdelen. Je wil niet dat één gebruiker die verbinding dichttrekt via Usenet en de rest Facebook niet meer geopend krijgt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sniffert schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:36:
Ok, bedankt voor de snelle reactie! Ja ikzelf zat te denken aan prestatieverlies en (verbindings)problemen door de dubbele NAT. Dit is dus nauwelijks meetbaar/merkbaar?
UPC is vaak wel genegen om de 3925 om te ruilen voor een 3912. Bel ze op leg het ze nog eens duidelijk uit dat je een eigen router gebruikt, en dan denk ik dat ze je best een 3912 sturen. Nog niet zo erg lang geleden is dat bij mij ook geregeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:12
Cloud schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:01:
Met zo'n hoeveelheid potentiële gebruikers zou ik niet twijfelen en absoluut voor 120/10 gaan. De kans dat je dat haalt is met kabel nogal wat hoger dan met ADSL verbindingen. En dan nog vind ik een upload van 4 mbit aan de erg lage kant voor zoveel gebruikers in de hedendaagse tijd. Met 5 gebruikers zit je al op 24/2 mbit bij gelijktijdig gebruik, dat wordt er met 10+ niet beter op. Als je voor KPN gaat ben ik echt bang dat je al snel problemen krijgt, goedkoop is duurkoop dan. Je zou overigens zelfs een zakelijke verbinding kunnen overwegen :)

Daarnaast zal het denk ik wel belangrijk zijn wat afspraken over gebruik te maken, en/of een router te regelen die bandbreedte goed kan verdelen. Je wil niet dat één gebruiker die verbinding dichttrekt via Usenet en de rest Facebook niet meer geopend krijgt natuurlijk.
Thanks! 120 Mb it is! en qua kosten stelt het verschil met zoveel mensen natuurlijk ook niks voor. Ik zal me inderdaad eens verdiepen in zo'n verdeel router en hoe dit het beste aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 22:17
Ik heb nu ook zon twee weken last van een steeds uitvallende internet verbinding. Modem ul en dl knipperen en een paar minuten later is de boel weer online. Monteur al twee keer langs geweest, eerste keer om te meten. Toen bleek het signaal niet voldoende, tweede monteur heeft wat stekkertjes los gehaald en weer vast gedraaid (waarschijnlijk in het wijk kastje, ik was er zelf niet bij). Toen was het signaal wel ok, maar savonds gelijk weer een uitvallende verbinding. Nadat mijn modem weer online was gebeld met support, (direct 1200 nummer, de eerste keren belde ik met mijn mobiel, koste al bijna 15 euro, dus maar even een vaste phone gehaald), Weer monteurs afspraak moeten maken. Volgende week vrijdag komt er weer een monteur meten, dan ben ik dus al 3! weken verder. Nu ben ik ook aan het mopperen over mijn digitale HD tv, deze werkt namelijk ook niet op alle HD kanalen. Dan geeft de decoder aan: signaal verlies.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:12:
[...]

UPC is vaak wel genegen om de 3925 om te ruilen voor een 3912. Bel ze op leg het ze nog eens duidelijk uit dat je een eigen router gebruikt, en dan denk ik dat ze je best een 3912 sturen. Nog niet zo erg lang geleden is dat bij mij ook geregeld
Hey, bedankt voor de tip! DMZ werkt nu ook naar behoren, wel problemen met VPN. Maar daar moet uit te komen zijn, zo niet dan zal ik zeker bellen. Ben bang dat er iets misgaat met de dubbele NAT en port forwarding.

[ Voor 28% gewijzigd door Sniffert op 27-07-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Sniffert schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:36:
[...]

Hey, bedankt voor de tip! DMZ werkt nu ook naar behoren, wel problemen met VPN. Maar daar moet uit te komen zijn, zo niet dan zal ik zeker bellen. Ben bang dat er iets misgaat met de dubbele NAT en port forwarding.
Heb je de SPI firewall uitgeschakeld in het modem? VPN-passthrough staat bij mij nog ingeschakeld (beide opties) en VPN werkt ook wel. Althans een eenvoudige VPN verbinding :)

Mocht het niet lukken zou ik inderdaad ook proberen een ander modem te fixen, dat is natuurlijk nog makkelijker. Toen ik dit modem kreeg deden ze daar bijzonder moeilijk over en kreeg ik het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:12:

UPC is vaak wel genegen om de 3925 om te ruilen voor een 3912.
Ik neem aan dat je de 3212 bedoelt? Overigens wordt momenteel veel vaker de 3208 geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Zit ik even naar de status van mijn modem te kijken, zie het firmware naam :
EPC3212-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST
en de bin:
e3200-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST.bin
Duidelijk een test versie dus, gecompiled op
Nov 9 11:06:12 2011

Ik heb mijn modem al vanaf oktober 2010, dus ze wel degelijk remote de firmware updaten. De service desk heeft mijn uitdrukkelijk verteld dat ALLEEN de een monteur dat op locatie kan doen.
De signaal waardes lijken me wel ok.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Downstream Channels   
                Power Level:    Signal to Noise Ratio:
Channel 1:   -3.0 dBmV  39.7 dB
Channel 2:   -2.7 dBmV  39.6 dB
Channel 3:   -2.7 dBmV  39.8 dB
Channel 4:   -3.0 dBmV  39.0 dB
Channel 5:   0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 6:   0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 7:   0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 8:   0.0 dBmV    0.0 dB

Upstream Channels     
                Power Level:
Channel 1:  49.2 dBmV
Channel 2:   0.0 dBmV
Channel 3:   0.0 dBmV
Channel 4:   0.0 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
ymoona schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 21:31:
Zit ik even naar de status van mijn modem te kijken, zie het firmware naam :
EPC3212-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST
en de bin:
e3200-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST.bin
Duidelijk een test versie dus, gecompiled op
Nov 9 11:06:12 2011
Het zal je verbazen, maar ondanks dat het woord TEST er staat, is het toch echt de officiële firmware.
Dit is in november 2011 (tijdens de gefaseerde uitrol) al aangekaart, maar men heeft er niets mee gedaan.

Je modemwaardes zijn inderdaad wel oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2087779850.png

dit haal ik nu op mijn laptop draadloos uit mijn upc 100/5mb connectie.

ik ben tevreden.

3925 wifi modem aan een e4200 linksys router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 11:36:

3925 wifi modem aan een e4200 linksys router.
E4200 versie 1 of versie 2? En met welke firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
ymoona schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 21:31:
...
Ik heb mijn modem al vanaf oktober 2010, dus ze wel degelijk remote de firmware updaten. De service desk heeft mijn uitdrukkelijk verteld dat ALLEEN de een monteur dat op locatie kan doen.
De signaal waardes lijken me wel ok.
Zo'n uitspraak is natuurlijk onzin, want als een firmware-update nodig is gaan ze geen monteur sturen voor enkele tienduizenden klanten. Jammer genoeg komt er soms ook firmware uit met ongewenste features en/of bugs.
Met de EPC3212 zijn maar weinig problemen bekend en firmware updates zijn zeldzaam. Wel een beetje slordig dat ze de naam niet hebben aangepast in de laatste update. Omdat het ook alleen maar een dom modem is, kan er gelukkig ook niet zoveel fout gaan. Beter dan de Thomson TWG870U, die voor velen onbruikbaar werd door nieuwe firmware die begin dit jaar (slecht getest) werd uitgerold.
Je signaalwaarden zouden iets beter kunnen zijn, maar zitten ruim binnen het gewenste bereik. Geen enkele reden tot zorg dus. Zolang alles ook stabiel werkt en de snelheid goed is zou ik me toch al geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Inderdaad.

Overigens mbt firmware updates:
http://www.intersoftsol.c...nagementChallenges_wp.pdf
DOCSIS includes a requirement that
firmware updates must be able to occur remotely, and defines several approaches to support this capability.
Degene op de "service desk" nooit gehoord dat UPC z'n helpdesk zo noemt - had je wel UPC aan de lijn? die iets anders beweerde haalde duidelijk een paar dingen door elkaar.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creative S schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 11:48:
[...]

E4200 versie 1 of versie 2? En met welke firmware?
V1 laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
De bekende '100Mb-bug'.
Flash maar eens firmware 1.0.01 (Build 10), dat is voor de meesten nog steeds de beste firmware.

Download

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 28-07-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Flitzer schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 11:56:
[...]

Zo'n uitspraak is natuurlijk onzin, want als een firmware-update nodig is gaan ze geen monteur sturen voor enkele tienduizenden klanten. Jammer genoeg komt er soms ook firmware uit met ongewenste features en/of bugs.
Met de EPC3212 zijn maar weinig problemen bekend en firmware updates zijn zeldzaam. Wel een beetje slordig dat ze de naam niet hebben aangepast in de laatste update. Omdat het ook alleen maar een dom modem is, kan er gelukkig ook niet zoveel fout gaan. Beter dan de Thomson TWG870U, die voor velen onbruikbaar werd door nieuwe firmware die begin dit jaar (slecht getest) werd uitgerold.
Je signaalwaarden zouden iets beter kunnen zijn, maar zitten ruim binnen het gewenste bereik. Geen enkele reden tot zorg dus. Zolang alles ook stabiel werkt en de snelheid goed is zou ik me toch al geen zorgen maken.
Maar het werkt niet goed, veel storing op internet en niet al mijn HD zenders doen het. Vrijdag komt er weer monteur om te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
ymoona schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:41:

Maar het werkt niet goed, veel storing op internet en niet al mijn HD zenders doen het. Vrijdag komt er weer monteur om te meten.
Nee, maar de modemwaardes zitten binnen de marges (daar ligt het ook niet aan), dus mag er wel eens gekeken worden naar het AOP of de WCD. Zeker als je de melding 'Signaalverlies' krijgt. Oja, zelfs bij de grootste 'techneuten' gaat er wel eens iets mis ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Op het AOP is de eerste keer ook gemeten. Toen was het signaal onvoldoende, de tweede keer is daar ook gemeten (na reiniging) toen was het signaal wel goed. Wat bedoel je met WCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Of je hebt het AOP in de meterkast en een WCD (wandcontactdoos) in de woonkamer (wordt nog wel eens vergeten) òf je hebt gelijk al een AOP in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Ik woon in een wat ouder appartement, hier is later kabel aan gelegd. Kabel komt dus binnen in de woonkamer, hier is ook gemeten. Vanaf daar gaat de kabel direct naar zolder, weg gewerkt in de muur door de vorige bewoner. Ongeveer een meter of 6 later zit er een 3-weg splitter. 1 naar modem, 1 naar tv in de woonkamer en 1 naar tv in de slaapkamer. Modem staat ook op zolder, vlak naast de splitter. Kabels naar tv in de woonkamer en slaapkamer zijn ongeveer even lang, 3 a 4 meter. De tv in de woonkamer is aangesloten via een WCD met een korte kabel naar de media box. De tv in de slaapkamer is direct aangesloten. Ik gebruik een ci+ module om digitaal tv te kijken. De zenders die het op de media box niet doen, doen het in de slaapkamer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 16:04
ymoona schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 20:05:
Ik woon in een wat ouder appartement, hier is later kabel aan gelegd. Kabel komt dus binnen in de woonkamer, hier is ook gemeten. Vanaf daar gaat de kabel direct naar zolder, weg gewerkt in de muur door de vorige bewoner. Ongeveer een meter of 6 later zit er een 3-weg splitter. 1 naar modem, 1 naar tv in de woonkamer en 1 naar tv in de slaapkamer. Modem staat ook op zolder, vlak naast de splitter. Kabels naar tv in de woonkamer en slaapkamer zijn ongeveer even lang, 3 a 4 meter. De tv in de woonkamer is aangesloten via een WCD met een korte kabel naar de media box. De tv in de slaapkamer is direct aangesloten. Ik gebruik een ci+ module om digitaal tv te kijken. De zenders die het op de media box niet doen, doen het in de slaapkamer wel.
Kwam toch een monteur bij je langs deze week? Als je de helpdesk hebt gesproken hebben ze niets gezegd over waar je modem nu is geplaatst?

[ Voor 4% gewijzigd door spookz0r op 28-07-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Ja die is dinsdag geweest, overdag, maar daar kon in dus niet bij zijn. Dinsdag avond gelijk gebeld dat het niet opgelost was. Zou binnen 48 terug gebeld worden voor een afspraak. Donderdag gebeld voor een afspraak, die kon pas vrijdag (week later) omdat ik er nu wel zelf bij wil zijn. Dus de derde monteur komt pas vrijdag avond.

Edit: Ik de helpdesk precies uitgelegd waar het modem staat en dat was volgens hun prima. Geen van de monteurs heeft tot nu toe echt bij het modem gemeten.

[ Voor 19% gewijzigd door ymoona op 28-07-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:53
WCD, haha ik maar denken dat dat stroompunten in huis waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 11:23
Hier ging net mijn 3925 voor het eerst plat sinds ik 'm heb. Het ding hing volledig vast, zelfs de ingebouwde switch deed niets meer. :(

Hopelijk is dit ook de laatste keer, ik heb geen zin om in deze vakantietijd een modemswap aan te moeten vragen. :X

Al zou ik wel graag een 3212 hebben, ik had eerst een EPC3000 i.c.m. een eigen router, en dat beviel prima. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11-2024
Richub schreef op zondag 29 juli 2012 @ 09:19:
Hier ging net mijn 3925 voor het eerst plat sinds ik 'm heb. Het ding hing volledig vast, zelfs de ingebouwde switch deed niets meer. :(

Hopelijk is dit ook de laatste keer, ik heb geen zin om in deze vakantietijd een modemswap aan te moeten vragen. :X

Al zou ik wel graag een 3212 hebben, ik had eerst een EPC3000 i.c.m. een eigen router, en dat beviel prima. ;)
Welk modem zou UPC het beste aan kunnen bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 10:18

GekkeR

key = key

ymoona schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 20:19:
Ja die is dinsdag geweest, overdag, maar daar kon in dus niet bij zijn. Dinsdag avond gelijk gebeld dat het niet opgelost was. Zou binnen 48 terug gebeld worden voor een afspraak. Donderdag gebeld voor een afspraak, die kon pas vrijdag (week later) omdat ik er nu wel zelf bij wil zijn. Dus de derde monteur komt pas vrijdag avond.

Edit: Ik de helpdesk precies uitgelegd waar het modem staat en dat was volgens hun prima. Geen van de monteurs heeft tot nu toe echt bij het modem gemeten.
Ik had hetzelfde probleem voor maanden.
Let wel dit was JAREN geleden.
Als de zon scheen op de wijkkast was het wachten tot het weer zover was.
Weekend was ook vaak feest omdat het signaal dan ook "zomaar" dipte.

UPC gebeld en meetingen geweest maar verder geen grote veranderingen.
Denk wel dat als ik meer moeite had gedaan UPC het wel had opgelost overigens maar ik ben en blijf een tweaker dus ik heb het zelf gedaan.
Compatible (juiste frequency) !actieve! retour versterker gehaald en deze ingesteld aan de hand van 2 tv decoders en de upc modem.

Ik had het probleem minstens 2-5x per week.
Soms UREN downtime per keer.

Na het plaatsen van de actieve retour versterker?
Nagenoeg 100% uptime.
Heb er zelfs mee zitten spelen door hem weer weg te halen en te wachten op een moment dat ik niet meer online kon komen...
Ding weer plaatsen en PLOP daar was internet weer.

Dit is uiteraard alleen voor de mensen die "handig" zijn.
Ben je dat niet dan zal je op UPC moeten wachten.
Mijn probleem lag ZEKER aan mijn upstream die tegen de 55 dBmv aanhing.
En met een dip richting 58 dBmv en verder ging waardoor de verbinding weg viel.
Of dat bij jou ook zo is durf ik uiteraard niet te zeggen :)

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Creatieve oplossing, maar zolang UPC nog langskomt om het probleem op te lossen, ga ik geen geld uitgeven om het slechte UPC signaal op te krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
ymoona schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:54:
Creatieve oplossing, maar zolang UPC nog langskomt om het probleem op te lossen, ga ik geen geld uitgeven om het slechte UPC signaal op te krikken.
Punt is dat je helemaal niet kunt constateren dat dat UPC signaal slecht is als je de modem op een verkeerde plek hebt hangen en dan problemen hebt :o

Als de modem op de juiste plek (bij die eerste aansluitpunt) problemen heeft is het terecht dat UPC het moet oplossen voor je, maar als het daar prima is, is het puur je eigen bekabeling binnenhuis wat het probleem vormt. Als een monteur dat constateert lost hij het wel voor je op, maar dan krijg jij de rekening incl voorrijkosten. En dan zou het een stuk goedkoper geweest zijn als je jouw deel zelf van tevoren aangepakt had...

Kortom, lijkt me erg verstandig om zelf de handen uit de mouwen te steken voordat die UPC monteur komt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
@ymoona

Ik kijk graag voor je na hoe het zit met de signalen om er voor te zorgen dat de afspraak die gaat komen ook de laatste is en je op de juiste manier van je verbinding gebruik kunt maken.

Kun je via een PM je postcode en huisnummer naar me sturen? Dan help ik je graag verder.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 19:59
we hebben nu een nieuwe modem van upc voor 120mb van cisco, maar de oude(nog best nieuwe) router werkt er niet meer mee

[ Voor 120% gewijzigd door dakka op 01-08-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Laatst online: 07-09 23:28
Heb nu een maandje UPC en het werkt wel ok. Met kabel kan ik normaal 100Mbit down en 10Mbit up halen.

Maar ik kan al de hele dag bepaalde sites niet meer bereiken (op PC, iPad, etc.). Outlook.com en Twitter bijvoorbeeld laden bijna helemaal niet. Nu.nl, UPC, Facebook en Tweakers werken wel prima.

Het internet valt ook regelmatig weg en de laatste tijd laadde youtube ook erg traag. Ik dacht dat het gewoon aan youtube lag, maar nu zie ik dat meer mensen er last van hebben.

Dus ik ga wat rondkijken en schrik ff. Half UPC gebruikend Nederland lijkt er last van te hebben. Hier de laatste topics van het UPC forum:

Internet valt voor periodes uit.
Slecht internet
Zeer traag internet en valt steeds uit
Internet (aan uit aan uit)
Internet valt steeds weg
internet valt weg - geen upload - langzaam 50mbit & Cisco EPC3925
Structurele problemen UPC internet
Verbinden valt steeds paar seconde weg
Wegvallende/trage verbinding. Sitcom aan THompson koppelen?
internet valt regelmatig weg en dit al weken lang
Wegvallen internet
Internet af en toe zeer traag en/of uitvallend.
Internet connection lost - a report (English)
regelmatig en steeds vaker uitval telefoon en internetverbinding

Dat is in de afgelopen week... ( http://forum.upclive.nl/forum.jspa?forumID=36 )

Verder zei iemand van de helpdesk dat ze er een team op hebben zitten bij UPC (maar blijkbaar is het niet op te lossen?).

Iemand nog tips of kan alleen UPC dit oplossen?

[edit] Ik post dit en de sites werken weer. 8)7

[edit2] En ze werken weer niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Laatst online: 20-09 16:04
ymoona schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:54:
Punt is je modem staat niet op de voorgeschreven plaats. Moet zo dicht als mogelijk bij het eerste aansluitpunt. Vandaar de vraag of je met de helpdesk had gesproken. Volgens mij hebben ze geen goede analyse uitgevoerd.

[ Voor 12% gewijzigd door spookz0r op 01-08-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Ik heb aan de helpdesk de plaatsing van het modem uit gelegd. De medewerker verzekerde me dat dat geen probleem was en dat het signaal op het modem prima was. Ik heb hier specifiek op door gevraagd, maar het antwoord bleef: 'geen probleem, meneer'. Als dan bij de eerste meting toch blijkt dat het signaal bij het AOP echt te zwak is, en na het 'fixen' merkte ik geen verschil. Weer uitval van de verbinding en bepaalde HD zenders doen het nog steeds niet op de media box. De afspraak staat nu voor vrijdag, dan ben ik er zelf bij en hoop ik dat het probleem geconstateerd kan worden. Meten op verschillende punten neem ik aan, igg AOP, modem en media box.

[ Voor 14% gewijzigd door ymoona op 01-08-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
dakka schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:40:
we hebben nu een nieuwe modem van upc voor 120mb van cisco, maar de oude(nog best nieuwe) router werkt er niet meer mee
120mb is wel erg weinig, bedoel je niet 120Mb? ;)

Los daarvan, definieer "werkt er niet meer mee" - wat gaat fout?

Gokje: de Cisco is niet alleen een modem, maar ook een NAT router (EPC3925), en het IP-reeks wat hij uitdeelt is dezelfde als jouw router uitdeelt. Dat gaat natuurlijk niet werken...

Oplossingen:
1) quick&dirty: stel in de web-interface van een van de twee (maakt niet uit welke) een ander LAN-IP range (dus bijv 192.168.111.0/24 ipv 192.168.0.0/24).
2) eleganter: NAT achter NAT is zelden zinnig en geeft alleen maar problemen. Op je eigen router DHCP en NAT uitschakelen, waardoor het als switch+AP gaat werken en je niet meer twee maar slechts een netwerk hebt,

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Cheeky schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:19:

Heb nu een maandje UPC en het werkt wel ok. Met kabel kan ik normaal 100Mbit down en 10Mbit up halen.
Haal je maar 100Mb/s down van de 120Mb/s down-10Mb/s up òf heb je bij je 100Mb/s-abonnement 5Mb/s upload teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Creative S schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 08:43:
[...]

Haal je maar 100Mb/s down van de 120Mb/s down-10Mb/s up òf heb je bij je 100Mb/s-abonnement 5Mb/s upload teveel?
Ik heb 120Mbit, haal zo'n 100MB down en 10MB up. Alleen momenteel is het een drama. Nu werkt het ff. Net werkte bijna geen enkele site. En bepaalde sites zoals hotmail (nogal belangrijk..) doen het al 24 uur bijna helemaal niet. Alles is ineens ontzettend onstabiel. Iemand een idee wat het kan zijn? Heb verschillende dingen geprobeerd. Google DNS, hard reset van modem. Nog geen verandering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met 100/10 MB heb je een uniek abonnement te pakken.
Niks meer aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:49:
Met 100/10 MB heb je een uniek abonnement te pakken.
Niks meer aan doen.
10MB/1MB... als het werkt

[ Voor 3% gewijzigd door Cheeky op 02-08-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Cheeky schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:43:

Ik heb 120Mbit, haal zo'n 100MB down en 10MB up.
Zoals reeds gezegd... met een 120Mb/s-abonnement toch een goede 800Mb/s (= 100MB/s) kunnen halen is werkelijk uniek! Ik zou inderdaad ook niet klagen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Altijd dat gezeur over MB Mb mB. Soms wordt je er een beetje moe van toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ernemmer schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:24:
Soms wel, maar helaas is het in de meeste situaties gewoon nodig. Oké soms is het overduidelijk, maar in andere situaties kan het enorm veel verwarring scheppen. Dan kun je maar beter één lijn trekken en het altijd zo exact mogelijk omschrijven.

Als je iemand de weg beschrijft naar een locatie toe, dan zeg je ook niet dat de afstand 100km is terwijl je 100m bedoelt. Het is toch niet zo verrassend dat dezelfde verwarring ook onpraktisch is bij het praten over netwerksnelheden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Creative S schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:07:
[...]

Zoals reeds gezegd... met een 120Mb/s-abonnement toch een goede 800Mb/s (= 100MB/s) kunnen halen is werkelijk uniek! Ik zou inderdaad ook niet klagen ;).
He wat?

120Mbps is 15MBps en bij de meeste thuisnetwerken mag je van die maximale snelheid wel 15/20% af halen wegens niet juist ingestelde routers/netwerkkaarten. Dus dan zit je zo rond 102Mbps wat zon beetje 10/12MBps is. Strak 120Mbps halen zal je ook nooit gebeuren (zelfs niet als je een glasvezelverbinding hebt), aangezien je altijd met een overhead zit. Ik heb een 100/5 lijntje van UPC en die trek ik bijna altijd gewoon vol op 96/5 (of dit nu via een browser of via nieuwsgroepen gemeten wordt).

[ Voor 4% gewijzigd door DjVe op 03-08-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:56
Tuurlijk, maar als iemand "120mb" zegt, weet ik heus wel dat ie "120 megabits" bedoeld en niet "120 megabytes" want dat bestaat niet eens. Althans, niet voor de consument, gok ik. Maar ik snap je punt, het is netter als je het gewoon schrijft zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Cloud schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:52:

Soms wel, maar helaas is het in de meeste situaties gewoon nodig. Oké soms is het overduidelijk, maar in andere situaties kan het enorm veel verwarring scheppen. Dan kun je maar beter één lijn trekken en het altijd zo exact mogelijk omschrijven.

Als je iemand de weg beschrijft naar een locatie toe, dan zeg je ook niet dat de afstand 100km is terwijl je 100m bedoelt. Het is toch niet zo verrassend dat dezelfde verwarring ook onpraktisch is bij het praten over netwerksnelheden? :)
En het is echt geen kwantumfysica om het correct te noteren...
Ik denk dat jij wat meer reacties in deze moet lezen om te begrijpen waarom mijn reactie tot stand is gekomen ;). En overigens zat ik altijd keurig rond de 116Mb/s?

Hint:
Cheeky schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:43:

Ik heb 120Mbit, haal zo'n 100MB down en 10MB up.

[ Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 03-08-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Creative S schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:55:

[...]

Ik denk dat jij wat meer reacties in deze moet lezen om te begrijpen waarom mijn reactie tot stand is gekomen ;).

Hint:

[...]
Ik las je reactie inderdaad verkeerd :$

:)F
En overigens zat ik altijd keurig rond de 116Mb/s?
Dat is toch prima :) Maar die 120 ga je niet halen :+ Waar ik meer op doelde, is dat mensen vaak klagen over "snelheidsproblemen". Als je dit vervolgens gaat nalopen blijkt in 90% van de gevallen gewoon in klantdomein te zitten (router niet juist ingesteld of een router met lage WAN naar LAN snelheid etc)

[ Voor 37% gewijzigd door DjVe op 03-08-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
DjVe schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:58:
Dat is toch prima :) Maar die 120 ga je niet halen :+
En (bijna) zeker niet als je ook nog eens telefoon hebt ;).
Waar ik meer op doelde, is dat mensen vaak klagen over "snelheidsproblemen". Als je dit vervolgens gaat nalopen blijkt in 90% van de gevallen gewoon in klantdomein te zitten (router niet juist ingesteld of een router met lage WAN naar LAN snelheid etc)
Klopt helemaal en dan toch dat vingertje richting UPC... :O.

Laatst ook weer één: 'Ja, alles is goed want ik ben al jaren ICT'er!'
En wat was het nou? Één van de eerste dingen die je toch wel zou moeten testen bij blijvende problemen... een verrot UTP-kabeltje (maar daar hoor je dan niets meer over...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Creative S schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:48:

Klopt helemaal en dan toch dat vingertje richting UPC... :O.

Laatst ook weer één: 'Ja, alles is goed want ik ben al jaren ICT'er!'
En wat was het nou? Één van de eerste dingen die je toch wel zou moeten testen bij blijvende problemen... een verrot UTP-kabeltje (maar daar hoor je dan niets meer over...).
Herkenbaar!

Niet alleen met ISP's trouwens. Heb het idee dat hoe meer luxe we krijgen, we het ook steeds meer vanzelfsprekend gaan vinden, en het een recht vinden, en ook eisen dat we dat krijgen.

Dan bedoel ik dat mensen van bedrijven verwachten dat ze problemen oplossen, terwijl mensen zelf er niks aan willen doen, terwijl het probleem in 9/10x door die mensen zelf is veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde dus dat mensen eeuwen lopen te klagen over draadloos, dat ze geen verbinding hebben, dat ze de snelheid niet halen via wifi... altijd leuk die verhalen.. Omdat NIEMAND maar ook NIEMAND er een garantie op kan geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:56
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:21:
Hetzelfde dus dat mensen eeuwen lopen te klagen over draadloos, dat ze geen verbinding hebben, dat ze de snelheid niet halen via wifi... altijd leuk die verhalen.. Omdat NIEMAND maar ook NIEMAND er een garantie op kan geven..
Maar ook omdat er steeds meer draadloos gebruikt wordt. Zo had ik laatst een kennis met KPN Glasvezel en die kreeg de laptop maar niet verbonden draadloos maar er bleken gewoon 20 buren met hetzelfde kastje in de buurt te zitten. En ook allemaal standaard ingesteld natuurlijk dus allemaal lekker op hetzelfde kanaal. Niet echt bevorderdelijk voor je verbinding. En die kastjes hebben tegenwoordig nog een aardig sterk zendvermogen dus ga er maar naast staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:13

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Hey,

Ik wil voor mijn broer een foscam IP-camera kopen. Hij en zijn vriendin verwachten een baby dus leek me wel een écht tweakers kado om zo'n ding te kopen zodat mijn broer op zijn werk de baby(kamer) kan checken etc.

Enige waar ik tegenaan loop is dat, om het internet gedeelte werkend te krijgen, ik poort 8090 moet kunnen forwarden van wanIP naar lokaalIP adres van die cam.

Hij heeft een Thompson TWG870U modem van UPC en daar vind ik zoveel verschillende verhalen over. Ik wil niet ook nog een router moeten kopen/installeren.

Heeft iemand van jullie zo iets werkend gekregen op dat modem of is 't echt doffe ellende en moet ik toch maar een knuffelbeer kopen?

Tx

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

@ beschuitfluiter, volgens mij heb ik wel meerdere topics op got voorbij zien komen mbt die ip camera's.

Ik zou hier gewoon eens naar zoeken als ik jou was. En eventueel kicken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Ernemmer schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:24:
Inderdaad. Had me gewoon vergist. En het ging hier over websites die niet laden (via alle apparaten, wireless EN kabel). Niet snelheden. Een probleem bekend bij UPC vertelde iemand me via DM. En waar ze momenteel een firmware update voor de Cisco EPC3925 voor testen/uitrollen.

Overigens creëren de providers dit probleem zelf, door te adverteren met bits ipv bytes. Elke gemiddelde consument die spreekt over "..mb" heeft het over bytes. Maarja, wie verzint dan ook eenheden met dezelfde afkortingen, alleen verschillend in hoofdletters en kleine letters. Als het megadits en megabytes waren, had het al heel veel bytes (en meer bits) aan discussie gescheeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 09:28
Ik heb de afgelopen 3 dagen veel problemen met traag internet op postcode 5623HD.
Ik weet niet waar het probleem vandaan komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
ymoona schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:11:
Ik heb aan de helpdesk de plaatsing van het modem uit gelegd. De medewerker verzekerde me dat dat geen probleem was en dat het signaal op het modem prima was. Ik heb hier specifiek op door gevraagd, maar het antwoord bleef: 'geen probleem, meneer'. Als dan bij de eerste meting toch blijkt dat het signaal bij het AOP echt te zwak is, en na het 'fixen' merkte ik geen verschil. Weer uitval van de verbinding en bepaalde HD zenders doen het nog steeds niet op de media box. De afspraak staat nu voor vrijdag, dan ben ik er zelf bij en hoop ik dat het probleem geconstateerd kan worden. Meten op verschillende punten neem ik aan, igg AOP, modem en media box.
Goed, service monteur is vanavond lang geweest. Ongeveer ander half uur bezig geweest en niet alle problemen zijn opgelost. Korte samenvatting:
De WCD op het AOP was niet goed. Deze is direct vervangen door de monteur.
Eerste meting op AOP wees op een voldoende goed signaal.
Eerste meting op kabel media box was een nipt voldoende signaal. BBC hd deed het niet. Meldig: signaal verlies.
Daarna een woonkamer 'opdrukker' geplaatst, deze versterkt het signaal met ~5bd.
Signaal op de mediabox is verhoogd, maar op BBC hd nog steeds signaal verlies, en dus ook geen beeld.
Daarna de 'opdrukker' verwijdert en de splitter vervangen door een versterkende splitter met 4 uitgangen. 1 voor het modem en 2 voor de tv's. 1 is afgesloten met een dopje.
Het signaal is inmiddels zon 13db hoger op de media box als voor het begin. Maar op BBC hd nog steeds signaal verlies, terwijl de meter nu echt een ruim voldoende signaal aan gaf. Toen maar de media box gereset naar default, dit hielp niet. Daarna nog een reset gedaan, toen deed de media box niets meer, en heeft de monteur de box vervangen. Na configuratie en een belletje kwam er ook beeld, maar nog steeds niet op BBC hd. Ook fox HD doet het niet op de media box. Uiteindelijk kwam de monteur er achter dat de zenders die niet doen samen in 1 transport stream zitten. De zenders die het niet doen zijn: BBC (86) FOX (69) 608 en 609. Deze zenders doen het echter wel op de tweede tv via een ci+ module. De monteur van simac kon verder niets voor mij doen. Morgen dus maar weer met de helpdesk bellen, misschien een lijn meting doen? Een netwerk monteur van UPC zelf?

Internet signaal is wel beter, of het nu wel blijft moet nog blijken. Signalen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Downstream Channels   
                Power Level:    Signal to Noise Ratio:
Channel 1:   2.2 dBmV   39.4 dB
Channel 2:   3.1 dBmV   40.4 dB
Channel 3:   2.5 dBmV   40.4 dB
Channel 4:   2.2 dBmV   40.0 dB
Channel 5:   2.3 dBmV   40.4 dB
Channel 6:   2.4 dBmV   40.5 dB
Channel 7:   0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 8:   0.0 dBmV    0.0 dB

Upstream Channels     
                Power Level:
Channel 1:  40.7 dBmV
Channel 2:   0.0 dBmV
Channel 3:   0.0 dBmV
Channel 4:   0.0 dBmV

kortom, ik lijk met een kapotte transport stream te zitten, die een simac monteur niet kan fixen.
Maar plus punt, OAP punt vervangen + signaal versterker, is wel een vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
"Kapotte stream" betekent vrijwel zeker dat er op die frequentie interferentie optreedt (bijvoorbeeld van Digitenne of T-DAB signalen van een zendmast in de buurt). Bovendien moet ergens een kabel of splitter dermate slecht afgeschermd zijn dat die interferentie bij het kabelsignaal kan komen. Hoofdverdachte is denk ik de kabel waarmee je de UPC box aansluit op het (nieuwe) wandcontactdoos. Verbaast me dat die monteur hier niet van wist. Kijk voor de grap eens op www.chelloo.com en zoek op "digitenne interferentie" - BBC HD wordt zelfs bij naam genoemd :z

Zoals al eerder aangegeven, het helpt echt als je zelf de moeite doet ipv hopen dat anderen je problemen voor je oplossen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Bedankt voor de steekwoorden, ik kwam op het volgende artikel uit:
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=4859
Blijkt dat UPC uitzend op het randje van het radio signaal. Veel oude WCDs hebben niet een juist filter en sturen de BBC HD stream naar de radio plug. Kortom de laatste WCD nu vervangen door een nieuwe van Hirschmann, en nu wel beeld op alle 4 de zender die het eerst niet deden.

ow en over:
dion_b schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 09:15:
Zoals al eerder aangegeven, het helpt echt als je zelf de moeite doet ipv hopen dat anderen je problemen voor je oplossen.
Alles wees op een te laag signaal, dat laat ik liever kosteloos oplossen door de UPC, anders had ik voor >€100 kosten gemaakt. Nu zelf het laatste punt opgelost. Ik ben blij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydev
  • Laatst online: 12-09 23:15
Hallo medetweakers,

UPC heeft onlangs de snelheden verlaagt van hun internetabonnementen, ik had eerst 60Megabit/seconde download en 6Megabit/seconde upload, ze hebben het verlaagt tot 50Megabit/seconde download en 2.5Megabit/seconde upload, ik vroeg me af of dit wettelijk gezien wel mag, aangezien je met hun een contract afsluit met afgesproken snelheden, en hun het zonder aankondiging (naar mijn weten) verlagen?

Het abonnement is naar mijn weten ook niet goedkoper geworden of iets dergelijks, dus je krijgt gewoon een lagere snelheid terwijl je nog steeds hetzelfde bedrag per maand betaald?

[ Voor 2% gewijzigd door leroydev op 04-08-2012 15:43 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:53
Dat kan niet kloppen, maar dit kan beter iemand met een upc-bedrijfsaccount behandelen, of je belt even naar 1200 (gratis met upc telefonie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
UPC heeft nog nooit de snelheid van bestaan klantende verlaagd of anderszins een abonnement naar beneden bijgesteld en zal dat waarschijnlijk ook nooit doen. Als ze dat wel zouden doen, dan dienen ze dat aan te kondigen en heb je het recht om per direct op te zeggen.
Kijk op Mijn UPC voor je huidige contract. Mocht dit zijn aangepast zonder je toestemming, neem dan contact op met de helpdesk. Ook als de snelheid niet klopt met het contract gewoon contact opnemen. Kan zijn dat er gewoon een fout is gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Flitzer op 04-08-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydev
http://www.upc.nl/pakketten/ bij het voordeelpakket staat er sinds een tijdje 50/2.5, wat er de afgelopen tijd (sowieso langer als een maand) uit mijn speedtests komt, is iets minder als 50/2.5.

Speedtests:
http://www.speedtest.net/result/2101071463.png
http://www.speedtest.net/result/2101073014.png
http://www.speedtest.net/result/2101074066.png

Wel ben ik onlangs verhuist, maar ik neem aan dat het contract daarmee niet verandert is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
Die pakketten worden steeds aangepast, maar dit zegt niets over je huidige pakket. Je huidige pakket staat bij contractdetails. Wel kan het zijn dat er bij het verhuizen (per ongeluk?) een pakket is aangepast. Kijk naar de tijd die je moet afkopen; is dit gelijk aan 12 maanden minus het aantal maanden sinds de verhuizing, dan is toen het pakket aangepast. In dat geval contact opnemen met de helpdesk.
Bij verhuizen zou ik niet verwachten dat je een nieuw pakket en dus ook een nieuw contract aangaat, maar dat kun je terugvinden onder de algemene voorwaarden.

[ Voor 4% gewijzigd door Flitzer op 04-08-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydev
Iedereen in ieder geval heel erg bedankt voor de hulp, mijn ouders hebben geen zin om hier tijd in te steken (inloggen in mijnUPC etc.) dus ik zal het maar moeten doen met 2.5 Megabit/seconde upload.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
Ik zou het altijd controleren, al is het maar voor de gemoedsrust. Aanvragen MijnUPC was niet zoveel werk en is later ook erg handig.
Zelf vermoed ik dat er bij het aanvragen van de verhuizing ook is gesproken over het aanpassen van het pakket naar een goedkoper pakket. Mogelijk dat hier verwarring over is. In dat geval zal het ook vermeld zijn in een pakketbevestiging die UPC altijd stuurt.
Let anders in ieder geval erop dat het juiste pakket, waarschijnlijk voordeelpakket 50/2.5, correct op de factuur staat. Overigens kunnen de eerste 2 facturen na wijzigen een beetje rommelig zijn, omdat het oude pakket wordt gestopt en het nieuwe pakket ingaat met verrekening van de laatste periode van het oude abonnement, waardoor je geen 2 complete maanden op de factuur ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Laatst online: 21-09 12:14
Ablrecords schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 15:27:
Hallo medetweakers,

UPC heeft onlangs de snelheden verlaagt van hun internetabonnementen, ik had eerst 60Megabit/seconde download en 6Megabit/seconde upload, ze hebben het verlaagt tot 50Megabit/seconde download en 2.5Megabit/seconde upload, ik vroeg me af of dit wettelijk gezien wel mag, aangezien je met hun een contract afsluit met afgesproken snelheden, en hun het zonder aankondiging (naar mijn weten) verlagen?

Het abonnement is naar mijn weten ook niet goedkoper geworden of iets dergelijks, dus je krijgt gewoon een lagere snelheid terwijl je nog steeds hetzelfde bedrag per maand betaald?
Nou zo te zien ben jij van dit naar het Voordeelpakket 50Mb gegaan
Blijkbaar hebben je ouders bij het doorgeven van de verhuizing meteen een nieuw abonnement afgesloten.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis-L op 04-08-2012 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydev
Dennis-L schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 18:19:
Nou zo te zien ben jij van dit naar het Voordeelpakket 50Mb gegaan
Blijkbaar hebben je ouders bij het doorgeven van de verhuizing meteen een nieuw abonnement afgesloten.
Komen m'n ouders nu pas mee, vroeg ik net of ze een nieuw abonnement hebben afgesloten met het verhuizen, zegt m'n moeder: "Ja, we konden niet 60Mb houden", lijkt mij nogal sterk maar goed, dat wordt dan maar met een slechte uploadsnelheid en service zitten tot we in Maart pas kunnen overstappen.

Ook wel een grappig feitje: We hadden ruim 4 weken van te voren (wat in UPC's algemene voorwaarden staat), aangegeven te gaan verhuizen, eenmaal verhuisd duurde het nog zeker een maand totdat ze alle diensten eindelijk hadden verhuisd naar ons nieuwe huis, vandaar noemde ik het slechte service. :X

[ Voor 3% gewijzigd door leroydev op 04-08-2012 19:09 . Reden: link algemene voorwaarden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ablrecords schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:05:
Ook wel een grappig feitje: We hadden ruim 4 weken van te voren (wat in UPC's algemene voorwaarden staat), aangegeven te gaan verhuizen, eenmaal verhuisd duurde het nog zeker een maand totdat ze alle diensten eindelijk hadden verhuisd naar ons nieuwe huis, vandaar noemde ik het slechte service. :X
Gelukkig hebben mensen ook betere ervaringen met deze verhuisservice.

We hebben iets van 5 weken van te voren aangegeven, dat we de diensten wilden laten 'verhuizen' op de datum dat we (volgens planning) voor de laatste keer de deur van het oude huis zouden dichttrekken, om vervolgens in ons nieuwe huis te trekken. Alles ging vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik ben blij dat binnenkort het lokale BreedbandHelmond hier glasvezel komt aanleggen en ik hoop heel erg dat die als kleine speler weten hoe ze service moeten leveren want wat ben ik UPC momenteel zat zeg:

Heel regelmatig valt hier de verbinding een paar minuten weg (gerust 10x per dag), de klantenservice heeft hier nooit mee kunnen helpen. Een twitter-berichtje resulteerde in een telefoontje van een UPC medewerker met verstand van zaken. Zijn analyse: signaal stoort te veel, stuur een nieuwe modem op want met aparte modems voor telefonie/internet moet het signaal nu te vaak gesplit worden.

Klinkt leuk totdat vandaag het modem binnenkomt, bij UPC bleek men het slim te vinden om een modem los in een doosje te doen (zonder enige bescherming) en die dan weer los in een hele grote doos te doen (zonder bescherming) gevolg. Gevolg: toen ik de doos open maakte waren het vooral stukjes modem die geleverd waren. Nu weet ik dat PostNL lomp is en ga ik er toch wel van uit dat ze dat bij UPC ook snappen...

Ik de klantenservice gebeld en die stelde voor dat ik naar de dichtstbijzijnde UPC winkel ging (km of 20). Had ik eigenlijk niet zo'n zin in, maar ik vreesde dat bij opnieuw verzenden het wel eens op dezelfde manier verpakt ging worden dus toch maar gegaan. Voor dat ik ging heeft de klantenservice de winkel nog gebeld om te vragen of ze wel modems zonder router/wifi op voorraad hadden, dat zou zo zijn.

Eenmaal aangekomen in de winkel: het staat nog niet goed in het systeem, kunt u morgen terugkomen. Mijn reactie: je hebt net m'n adres ingevoerd, denk je dat ik voor m'n lol hierheen kom gereden. Dus meneer gaat het toch maar regelen, echter geeft hij een Wifi-modem mee, want dat was het enige wat ze nog hadden. Ik heb nog gevraagd of de router functie kon worden uitgeschakeld zodat deze 100% transparant het signaal kon doorgeven aan mijn router omdat ik er anders niets aan heb. Antwoord: ja dat kan.

Eenmaal thuisgekomen bleek dat de router in bridge modus moest kunnen volgens Google maar dat moest dan wel de klantenservice doen (bericht over zelfde modem bij Ziggo). Ik de klantenservice bellen: nee dat kunnen wij niet doen, kunt u nog naar een andere UPC winkel in de buurt? Nee, dan zal ik u een modem zonder wifi toesturen.

Nu hoop ik maar dat ze 'm deze keer wel fatsoenlijk verpakken, ik zal aan de postbode vragen of de doos open mag voordat ik teken voor ontvangst. En waarschijnlijk gaat het ook niet werken, ik hoorde namelijk net van de buren dat ze exact hetzelfde probleem hadden, exact dezelfde oplossing aangeboden hebben gekregen en dat het niet heeft gewerkt.

Overigens hebben we hier ook nog problemen met de mediabox, is al een keer kapot gegaan en vervangen. Toen specifiek gevraagd om een nieuwer model maar toen 3x vervangen door het type wat we daarvoor ook al hadden (de eerste 2 vervangers deden helemaal niets) en nu een paar maanden later weer hetzelfde probleem...

Zo die moest ik even kwijt, hier al sinds een jaar of 12 Chello/UPC en ergens in het midden een paar jaar geen problemen gehad maar in de begin jaren en de laatste 2/3 jaar altijd wel iets mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:12

Comgenie

Soms heb je dat

Klein vraagje, Waarom persé die bridge-modus eis? De router functionaliteit van die modems zijn goed genoeg tegenwoordig. Je eigen router zou je weg kunnen doen (en stroom besparen) of gebruiken als switch (Gewoon niks in de WAN poort doen). Dan had je nu een prima apparaat gehad.

Dat zo'n ding onbeschermd wordt gestuurd is inderdaad nogal dom. Moet zeggen dat PostNL daar ook wel heel slecht is dan als het ook bij de buren gebeurd. Zo'n apparaat kan meestal wel wat hebben. Wat je natuurlijk kan doen is gewoon een monteur eisen die gratis langs komt om je modem te vervangen (Je hebt immers een probleem waar je zelf niks aan kan doen). Die neemt gewoon de modem met zich mee dus dan komt hij in ieder geval heel aan. Nadeel: De tijdsindicatie is wat ruim dus je zit mogelijk wel lang thuis te wachten.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Comgenie schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:50:
Klein vraagje, Waarom persé die bridge-modus eis? De router functionaliteit van die modems zijn goed genoeg tegenwoordig. Je eigen router zou je weg kunnen doen (en stroom besparen) of gebruiken als switch (Gewoon niks in de WAN poort doen). Dan had je nu een prima apparaat gehad.

Dat zo'n ding onbeschermd wordt gestuurd is inderdaad nogal dom. Moet zeggen dat PostNL daar ook wel heel slecht is dan als het ook bij de buren gebeurd. Zo'n apparaat kan meestal wel wat hebben. Wat je natuurlijk kan doen is gewoon een monteur eisen die gratis langs komt om je modem te vervangen (Je hebt immers een probleem waar je zelf niks aan kan doen). Die neemt gewoon de modem met zich mee dus dan komt hij in ieder geval heel aan. Nadeel: De tijdsindicatie is wat ruim dus je zit mogelijk wel lang thuis te wachten.
Ik heb een Time Capsule als router, net nieuw en helemaal ingesteld, geen zin om alles hier weer aan te moeten passen en met nog een router te zitten die ik weer juist moet instellen om vanuit buiten bij m'n bestanden te kunnen. En ik wordt wat stelliger met eisen als het mij al een paar keer beloofd is, ik er moeite voor moet doen en het dan nog niet goed gaat. Ging nu overigens weer niet goed waarschijnlijk, de persoon van de technische afdeling (gok ik, in ieder geval de mensen die je bellen als je op twitter klaagt) gaf aan dat er wel in het verslag stond dat er een nieuw modem deze kant op ging maar dat de daadwerkelijke entry voor die modem nergens te vinden was, hij ging er weer achteraan. Hij ging overigens ook een report aan maken van de helpdesk en de winkel wegens het verstrekken van verkeerde info, had het idee dat de beste man zijn collega's bij andere afdelingen net zo zat was als ik.

Dat probleem bij de buren is overigens niet met PostNL maar met de verbinding van UPC die regelmatig 4-5min er uit ligt. Lijkt dus eerder aan dat het hier in de straat al mis gaat in plaats van in de meterkast, maar goed krijg dat bij UPC maar eens duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Comgenie schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:50:
Omdat er genoeg problemen mee zijn en de meeste klachten gaan nu juist over het tekort aan bereik (WiFi).
Ben ook erg blij dat ik vorig jaar mijn WiFi-modem om heb kunnen ruilen voor een standaard modem + eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Laatst online: 11:10
Creative S schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 21:52:
[...]

Omdat er genoeg problemen mee zijn en de meeste klachten gaan nu juist over het tekort aan bereik (WiFi).
Ben ook erg blij dat ik vorig jaar mijn WiFi-modem om heb kunnen ruilen voor een standaard modem + eigen router.
Als je hoge eisen stelt aan een draadloos netwerk is het vaak ook handiger om een eigen router te gebruiken.

1. Als je veel UPC modems in buurt heb kan dit met elkaar storen.
2. Je zit met een modem altijd met een vaste locatie.

Een router kan je bij wijze nog een verdieping hoger zetten, zodat je meerdere verdiepingen kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 21-09 15:30
Ja maar is nogal lastig als je zoals ik een ps3, 2 mediaspelers en een nas er op wil aansluiten. Je hebt op een eigen router dan maar 3 ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:26:

Als je hoge eisen stelt aan een draadloos netwerk is het vaak ook handiger om een eigen router te gebruiken.

Een router kan je bij wijze nog een verdieping hoger zetten, zodat je meerdere verdiepingen kan bedienen.
Och, als er veel routers in de buurt zitten wijzig je gewoon het kanaal. Dat is niet UPC afhankelijk.
En los daarvan, met het WiFi-modem van UPC (zowel Thomson als Cisco) kun je gewoon niet gelijktijdig de 2.4GHz en de 5GHz draaien. Weinig netwerken in de buurt die op 5GHz zitten en binnenshuis gewoon (voor mij) het beste resultaat. Echter is er ook apparatuur aanwezig die enkel op de 2.4GHz-band kan werken. Dan heb je al een probleem als je 'router' die 2 radiobanden niet gelijktijdig in de lucht kan houden.
Neefdave schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:33:

Ja maar is nogal lastig als je zoals ik een ps3, 2 mediaspelers en een nas er op wil aansluiten. Je hebt op een eigen router dan maar 3 ingangen.
Daar heb je weer switches voor als je het bedraad wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
SirMemeAlot schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:26:
[...]

Als je hoge eisen stelt aan een draadloos netwerk is het vaak ook handiger om een eigen router access point te gebruiken.

Een router access point kan je bij wijze nog een verdieping hoger zetten, zodat je meerdere verdiepingen kan bedienen.
Vervang in jouwe verhaal "router" door "access point" en ik ben het roerend met je eens.

Wat je vooral niet moet doen is meerdere routers achter elkaar hangen. Ja, het kan werken als je alleen internettoegang wilt, maar apparaten met elkaar laten praten lukt niet als ze aan weerszijde van de tweede router liggen, om nog maar te zwijgen over gedoe met dubbele NAT port forwards en routeringsproblemen als beide routers dezelfde /24 IP-reeks uitdelen.

Natuurlijk kun je veel routers ook als AP instellen, dus evt gaat het om dezelfde hardware. Maar de functionaliteit die je wilt is een tweede (of derde) AP ;)
Creative S schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:12:
[...]

Och, als er veel routers in de buurt zitten wijzig je gewoon het kanaal. Dat is niet UPC afhankelijk.
Dat lukt alleen als er nog relatief vrije kanalen zijn. Bij mij zijn er in 2.4GHz welgeteld 49 netwerken te detecteren vanaf de bank in de woonkamer. Elk kanaal heeft minimaal drie netwerken erop, als je rekening houdt met overlap overlappen minimaal tien kanalen op elk kanaal :o

Dat gezegd, dat er veel kanalen zijn wil niet zeggen dat ze allemaal volop gebruikt worden. Ik heb nog nooit ontvangstproblemen gehad ongeacht welk kanaal ik kies. Maar als de buurman opeens wel volop WiFi gaat gebruiken is dat voorbij.
En los daarvan, met het WiFi-modem van UPC (zowel Thomson als Cisco) kun je gewoon niet gelijktijdig de 2.4GHz en de 5GHz draaien. Weinig netwerken in de buurt die op 5GHz zitten en binnenshuis gewoon (voor mij) het beste resultaat. Echter is er ook apparatuur aanwezig die enkel op de 2.4GHz-band kan werken. Dan heb je al een probleem als je 'router' die 2 radiobanden niet gelijktijdig in de lucht kan houden.
Yup. 5GHz is nog meer uitzondering dan regel bij (Android) telefoons en goedkope tablets en netbooks.

Simultaneous dualband is natuurlijk het ideaal, maar weinig providers die apparatuur leveren die dat kan. Als je moet kiezen is een goede vuistregel dat bij gewapend beton 2.4GHz enige bruikbare keuze is (dat beton houdt gelukkig ook storende netwerken van buren tegen), maar bij hout en veel buren (zeg maar mijn situatie 3 hoog achter in een dichtbevolkte stadswijk in Amsterdam) 5GHz absoluut te prefereren. Gelukkig heb ik zelf een (losse) simultaneous dualband router, dus ik hoef niet te kiezen, alles wat het aankan gaat op 5GHz, de rest hobbelt er op 2.4GHz achteraan.
[...]

Daar heb je weer switches voor als je het bedraad wil doen.
Idd. Paar goede Gb switches kosten geen drol tegenwoordig. Ik heb beneden de router met ingebouwde 4-poort switch en boven op studeerkamer een 8-poort 3Com Officeconnect Gb-switch liggen voor de drie vaste PC's, de HTPC (beamer op plafond hangt er direct onder) en printer, met nog paar losse UTPtjes voor tests of laptops. Enige wat niet bedraad aangesloten is, is de slaapkamer, maar daar doen we toch zelden iets met internet en als dat een keertje wel moet voldoet WiFi voor websiteje kijken op laptop of tablet.

[ Voor 52% gewijzigd door dion_b op 09-08-2012 17:17 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:27

Pierre

Van nature lui!

Sinds een paar dagen wordt ik helemaal gek van UPC |:( , om de zoveel minuten valt Internet uit. Dit zijn mijn waardes van het UPC Modem

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Downstream Channels    
    Power Level: Signal to Noise Ratio: 
Channel 1: -0.5 dBmV 39.1 dB 
Channel 2: 0.0 dBmV 0.0 dB 
Channel 3: 0.0 dBmV 0.0 dB 
Channel 4: 0.0 dBmV 0.0 dB 
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB 
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB 
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB 
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB 

--------------------------------------------------------------------------------

Upstream Channels    
     Power Level: 
Channel 1: 43.9 dBmV 
Channel 2: 0.0 dBmV 
Channel 3: 0.0 dBmV 
Channel 4: 0.0 dBmV

Kan ik hier iets mee richting UPC, wordt er niet vrolijk van

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Pierre61 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:33:
Sinds een paar dagen wordt ik helemaal gek van UPC |:( , om de zoveel minuten valt Internet uit. Dit zijn mijn waardes van het UPC Modem

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Downstream Channels    
    Power Level: Signal to Noise Ratio: 
Channel 1: -0.5 dBmV 39.1 dB 
Channel 2: 0.0 dBmV 0.0 dB 
Channel 3: 0.0 dBmV 0.0 dB 
Channel 4: 0.0 dBmV 0.0 dB 
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB 
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB 
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB 
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB 

--------------------------------------------------------------------------------

Upstream Channels    
     Power Level: 
Channel 1: 43.9 dBmV 
Channel 2: 0.0 dBmV 
Channel 3: 0.0 dBmV 
Channel 4: 0.0 dBmV

Kan ik hier iets mee richting UPC, wordt er niet vrolijk van
Bij elk abonnement heb je minimaal 4 downstreamkanalen.
Met 1 downstreamkanaal haal je maar maximaal 33Mb/s. Modem loopt niet door dus.
Als ik jou was zou ik even UPC bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:27

Pierre

Van nature lui!

Creative S schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:43:
[...]

Bij elk abonnement heb je minimaal 4 downstreamkanalen.
Met 1 downstreamkanaal haal je maar maximaal 33Mb/s. Modem loopt niet door dus.
Als ik jou was zou ik even UPC bellen.
Ben net gebeld door UPC (hulde) er blijkt in de regio toch ook een probleem te zijn, er wordt volgens UPC aangewerkt, had dit ook al doorgeven via twitter

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
En het verhaal gaat ook hier door. Nu uiteindelijk het juiste modem in 1 geheel ontvangen (nu opeens wel een uit 2009 ipv een nieuwe zoals eerst maar dat maakt weinig uit als ie het doet) echter nu werkt de telefoon niet meer. En wat zegt de handleiding daarover: bel naar UPC...

Dat hebben we dus maar mobiel gedaan, nu geven ze aan dat ze het nieuwe modem alleen voor internet hadden geactiveerd, telefonie hadden ze op het oude modem laten staan. Echter op het oude modem werkt de telefoon ook niet meer. Ze gaven aan dat het vanwege het weekend tot maandag kan duren voordat de telefoon het weer zal doen. :X
Pagina: 1 ... 86 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.