"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Voordat je gaat bellen zorg dat je het serienummer van de oude modem ergens bij de hand hebt. Hier gaan ze namelijk om vragen. Lijkt erop alsof de Horizon box dus is geactiveerd en je oude modem op inactief is gezet. Ze moeten dus serienummers gaan omwisselen in het systeem. Hier kan 24u overheen gaan. Verder kunnen ze je een retourdoos toesturen vanaf de helpdesk om de Horizon box weer kosteloos op te sturen naar UPC.smeerbartje schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:10:
Nou, monteur zojuist geweest. Ik heb afgelopen maandag al met klantenservice afgesproken dat ik een separaat modem wil houden. Mijn docsis2 zou dus worden vervangen door een docsis 3; de monteur zou deze bij zich hebben.
Dus komt hij zojuist en vertelt me doodleuk dat "ze dat niet meer doen". De Horizon moet en zal als modem/router gaan dienen. Ik ben hiermee niet akkoord gegaan en hij is weer vertrokken. Ik heb immers overlegd dag de modem gewoon netjes in de meterkast zou blijven staan.
[edit] kom ik er net achter dat mijn huidige modem geen signaal meer krijgt!!!!! Monteur weg, internet weg....FUCK UPC!!!
Nu dus de administratieve rompslomp.
- ik heb nog een horizon box in ongeopende verpakking
- deze moet terug
- en de hele deal moet terug worden gedraaid
Iemand een telefoonnummer van een gratis helpdesk?
[ Voor 5% gewijzigd door spookz0r op 20-09-2012 15:35 ]
Ah, handig!alex3305 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:43:
Bel dan overigens wel de speciale Horizon helpdesk. Deze kunnen dat namelijk wel terugdraaien, 'gewone' medewerkers van UPC kunnen dat vziw niet. Het nummer van deze helpdesk is: 020-7757090. Dan wordt je doorverbonden van video naar Horizon als je hierom vraagt. Anders kun je ook het algemene nummer bellen: 0900-1580.
Ik kan dat nummer nergens vinden. Heb ook geen handleidingen e.d. erbij gekregen, stond alleen dat er een monteur komt om de boel te installeren, maar dat heb ik zelf al gedaan, moet dus ff de monteur afzeggen
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
yes, zie [UPC Horizon] Ervaring en discussieDennusB schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:06:
Kan ik ondertussen al mijn Harmony configureren voor de nieuwe box of niet?
[ Voor 9% gewijzigd door cypher21 op 20-09-2012 16:09 ]
Verwijderd
Ik heb gekozen voor de oplossing waarbij de box gescheiden blijft van mijn internet.
Het internet heb ik na lang ruzie maken met upc eindelijk goed gekregen (upc bleef de ip adressen van mijn modem/router aanpassen (ongeveer elke dag) waardoor alle portforwards de mist in gingen)
Ik heb nu de modem van upc en daaraan een eigen router en dat werkt super.
Alleen de tv van upc kreeg ik niet goed, 1tm9 ging nog wel, maar alles verder was niet optenemen zonder dat het geluid te traag werd, heb 1.5. jaar op een update gewacht tot ik op deze site over de horizon box las.
Het aansluiten van de box:
Ik mocht dit van de eerste hd medewerker niet zelf doen, want het was lastig en er moest wat in de schakel kast worden omgezet. Helaas voor de upc zijn ze vergeten te vertellen dat mijn oude box na een week wordt uitgezet, dus eergisteren geen tv meer.
De nieuwe box was zo aangeloten, alleen even een hdmi kabel naar de tv toe krijgen.
problemen/ fouten/mening over de box
Wat ik ook doe, de box ziet de netwerk kabel niet
Bij het invoeren van een wachtwoord lijken de i en de j het zelfde.
Ik mis de zapbalk onder in, deze gebruikte ik altijd om naar een leuker programma te zoeken.
Beeld staat soms vast, na 20 sec loopt hij door.
geluid blijft naar 0 lopen, soms 2 uur niet, dan elke 5 min erg irritant aangezien je het voor een 2minuten niet meer naar bv 15 krijgt.
De upchd medewerken heeft mijn verteld, dat je rechtstreeks op de hd van de box films en programma's kan zetten, en deze ook er vanaf kan halen. Dit kan dus niet, of ik heb nog niet gevonden hoe.
Tijdens het streamen van een mkv heb ik geen geluid, ik begreep dat dit aan het type ligt.
In mijn router lijst staat dat de box ongeveer 30 ipadressen in gebruikt neemt, waarvoor is dat in g naam nodig. Ik heb er geen last van, maar vind het wel gek
Ik vind de oude afstandsbediening makkelijker, meer knoppen die ook een specifieke taak hebben.
Ik verwacht dat mijn meeste problemen vanzelf worden ge update,
Ik hoop ik elk geval het vallende geluid
Dat linkje gaat naar een post over iets heel anders?
Verkeerd ge CPM't...DennusB schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:09:
[...]
Dat linkje gaat naar een post over iets heel anders?
Zie openingspost, en heb de link al aangepast
Verwijderd
dat duurt erg lang, op releas besteld, woensdag de 12de binnen. dus met 5 dagen in de busSenaxx schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:20:
Morgen is werkdag 10en nog steeds geen levering. En toch al op launchdag besteld
Goed bezig UPC!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 16:19 ]
Heb UPC vandaag gesproken, ze hebben storing gehad in het systeem waardoor de orders die als eerste geplaatst zijn als laatste uitgeleverd worden... serieus.Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:12:
[...]
dat duurt erg lang, op releas besteld, woensdag de 12de binnen.
UPC had (telefonisch gevraagd) mijn internetverbinding over gezet van mijn Arris modem waardoor er sinds gistermiddag daar geen signaal op kwam. Nadat ik tot tweemaal toe een factory reset had uitgevoerd kreeg ik maar geen geldig ipnummer (169.*) toegewezen terwijl de rest van de box (tv, telefonie en internet) wel goed functioneerde.
Nu blijkt dat bij een factory reset je eerder gemaakte internetinstellingen niet teruggezet worden. Vandaar dat SSID en DHCP instellingen bleven staan en ik niet meer kon inloggen. Na handmatig een ipnummer gekozen te hebben uit range en daarom in te loggen op HB kon ik DHCP weer activeren.
- Mijn eerste ervaring na een week UPC Horizon is vooral tekortkomingen en omslachtigheid.
- De wifi router is zeer beperkt qua instellingen. Basis zaken zoals static DHCP ed ontbreken.
- Het media gedeelte is het verkoop argument. Dit werkt echter beroerd doordat er maar zo weinig knoppen op de afstandbediening zitten die media ondersteunen (bijv. ondertitels, info, etc..) Je kan helemaal niets instellen op dit gebied.
- Je kan zelf geen files op de box zetten dus je blijft een NAS of media speler nodig hebben. Hoeveel moeite was het om FTP/SMB/NFS in te bouwen zodat je normaal gebruik van de 500GB disk en de +/- 30 watt aan stroom kunt maken.
- Apparaat hapert behoorlijk bij het selecteren van bepaalde opties zoals apps de gids.
- Door dat UPC knop niet op de afstandbediening zit moet je tenminste 2 handelingen verrichten om uit het menu te komen.
- De TV gids kan niet meer direct geopend worden.
- Het netwerk gedeelte kan niet aan blijven zonder constant +/- 30 watt te verbruiken.
- Navigeren over meerdere dagen door de TV gids kost veel meer tijd dan in het menu op de vorige decoder
- Het geluid verschilt behoorlijk van volume per zender.
- Nog meer waar ik nu niet op kan komen
Post het nog maar een keer in dit topic voor de mensen die twijfelen om over te stappen en die de bovenstaande zaken wellicht belangrijk vinden.
Gelukkig heb ik daar geen last vanDennusB schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:15:
[...]
Heb UPC vandaag gesproken, ze hebben storing gehad in het systeem waardoor de orders die als eerste geplaatst zijn als laatste uitgeleverd worden... serieus.
Ps: installeren van de horizon box was echt peace of cake
[ Voor 5% gewijzigd door pinokkia op 20-09-2012 17:10 ]
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Join the Club.Senaxx schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:20:
Morgen is werkdag 10en nog steeds geen levering. En toch al op launchdag besteld
Goed bezig UPC!
Morge maar weer eens bellen
Terwijl het gewoon 2x toegezegd was dat dit gewoon kon. Een nieuw modem (nodig voor de nieuwe snelheid) was zelfs al onderweg!
Bleek gewoon een onzin verhaal te zijn..
Wie snapt em nog? Bij UPC in ieder geval niemand meer denk ik
Blender....
Maar de box zond geen wifi signaal uit. Dus via de kabel ingelogd op de webinterface van de box en daar stond de wifi uitgeschakeld en deze is met geen mogelijkheid aan te krijgen.
Dus gebeld met UPC en die konden met niet helpen. UPC zoud me gisteravond terug bellen maar heb nog niets van ze gehoord.
Ik denk dat ik gewoon een brakke box heb gekregen. Beetje jammer weer.
dat werd mij ook vandaag verteld zit hier nu dus nog steeds met al die oude kastjes.. 3 in totaal !MaZeLe schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:52:
Ik heb zojuist UPC gebelt om mijn internet en telefoon naar mijn Horizon te zetten, maar volgens de helpdesk (1200) zou dit niet meer kunnen en zou hier een stop van 2 maanden op zitten. Is er iemand die dat verhaal kan bevestigen? Ik vind het een beetje onzin dat er nu twee apparaten energie staan te verbruiken terwijl dit ook door een apparaat geregeld kan worden..
Hoezo? heb je je nieuwe modem al gekregen? die van mij ligt op het postkantoor. De box is vandaag wel aangenomen thuis. Ik ken mensen die nog steeds hun eigen modem gebruiken, dus waarom zou het voor jou niet kunnen.Andre21 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:11:
Ja en tweakers die het juist andersom willen (zoals ik), die dus duidelijk hebben aangegeven hun huidige modem/router te willen behouden. Krijgen te horen dat dat niet kan en dat alles op de horizonbox zit..
Terwijl het gewoon 2x toegezegd was dat dit gewoon kon. Een nieuw modem (nodig voor de nieuwe snelheid) was zelfs al onderweg!
Bleek gewoon een onzin verhaal te zijn..
Wie snapt em nog? Bij UPC in ieder geval niemand meer denk ik
Toen werd ik ook gebeld dat ik geen nieuw modem zou krijgen (het oude modem is niet snel genoeg voor 60Mbit en zou vervangen moeten worden).
Maar ik krijg dus geen nieuw modem. Alle functionaliteiten waren reeds geactiveerd op de horizonbox. En het kon niet meer terug gedraaid worden.
"Sorry meneer.. het is niet anders"
Een paar uur ervoor had een collega van hem nog tegen mij gezegd dat ik deze week wel een nieuw modem in huis zou hebben.
Wat een knaken bedrijf echt waar..

Blender....
Verwijderd
haha bij mij het zelfde (op het vrouw zijn na, en de monteur) deze komt de monteur maandagpinokkia schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:08:
[...]
Gelukkig heb ik daar geen last vanHeb op 7 september om 19.00 uur besteld en 11 september is de horizon box al geleverd en de monteur zou op 24e pas installeren. Alleen was 18 september bij mij alles weg (internet en digitale tv). Gebeld naar 020 nummer en op advies toch de horizon box geinstalleerd, omdat alles al was omgezet naar de horizon box
en 20 september komt gelijk een horizon monteur om de boel "goed" te installeren. Dus vandaag kwam de monteur om de horizon box te installeren. Moest de beste man lachen en zei gelijk: Zo als vrouwzijnde heb je de horizon box heel goed geinstalleerd en alles werkt gelijk perfect. Ik moet helaas wel nieuwe kabels leggen ivm de gevoeligheid van de horizon box.
Ps: installeren van de horizon box was echt peace of cake
Verwijderd
Mij vertelde ze hetzelfde. Via de webcare op Twitter heb ik binnen 1 dag de omzetting van oude modem naar horizon kunnen regelen en alles werkt nu.syntesia schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:15:
[...]
dat werd mij ook vandaag verteld zit hier nu dus nog steeds met al die oude kastjes.. 3 in totaal !
maar ze hebben mijn internet al omgezet.. 120Mb/s erg lekker
automation fanboy
Ik denk inderdaad een brakke box. Misschien een upc winkel in de buurt? Kan je die gelijk omruilen of toch op hameren een monteur.-BaJo- schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:13:
Gisteravond zelf de horizon box aangesloten en was wat dat betreft een eitje.
Maar de box zond geen wifi signaal uit. Dus via de kabel ingelogd op de webinterface van de box en daar stond de wifi uitgeschakeld en deze is met geen mogelijkheid aan te krijgen.
Dus gebeld met UPC en die konden met niet helpen. UPC zoud me gisteravond terug bellen maar heb nog niets van ze gehoord.
Ik denk dat ik gewoon een brakke box heb gekregen. Beetje jammer weer.
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Dank alvast!
I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg
Kan alleen niet vinden waar ik mn username in de webinterface kan wijzigen.. iemand?
Verwijderd
Shiverzz schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:33:
Kan alleen niet vinden waar ik mn username in de webinterface kan wijzigen.. iemand?
Kun je daar je username wijzigen? Voor zover ik kan zien alleen je paswoord.
Zo de monteur maar afbellen dan..
Blender....
Hier ook nog geen box, 10-09 besteld. Mijn internet loopt wel al lekker @ 60mbCrazymonkey schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:10:
[...]
Join the Club.
Morge maar weer eens bellen
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Meer mensen last van ?
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Verwijderd
Nou het geluid is zeer slecht, teminste als hij zoals bij mij telkens naar 0 gaat.Edgarz schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:57:
Offtopic: Niets lekkerder dan klagen, nietwaar. Minder knopjes, meer knopjes, ertussen in...lelijke gui, mooie gui..... Maar hoe is het beeld en geluid eigenlijk? Want daar is het eigenlijk voor bedoeld natuurlijk. Of je moet de hele avond in de menus rondstruinen. Neem gewoon de tijd om te wennen. Verandering is misschien in het begin niet fijn, maar veel dingen vragen gewoon gewenning om de voordelen te ontdekken.
Verder ben ik er echt wel happy mee, meeste dingetje zullen nog wel via een update verbeteren.
Kan teminste weer opnemen, met het geluid dat gelijk loopt met de film.
ipv zo als met de oude box 1 seconde achterstand
Klok liep wel vast, maar na het aanzetten was dit ook weer gefixed.
Heb het standby verbruik wel weer op hoog gezet. Vond het nogal irritant dat de box een minuut duurde voordat deze opgestart was...
Beeld lijkt scherper dan de vorige HD box, iemand dit ook geconstateerd of is dit een geval van wishfull thinking?
Wat ik wel erg mis is de mini guide, dat je even snel kunt zien wat er op is en wat daarna komt op de diverse zenders
Nu naar High gezet en nergens last van.....
Herinneringen kan ik wel instellen. Krijg vervolgens alleen geen herinnering als het programma begint. Jammer joh.
En die apps slaat ook nergens op.ze laten in de knop een facebook en twitter icoontje zien.maar e is geen app voor twitter of facebook te vinden.
Interface is wel mooi maar werkt een beetje omslachtig.
Mini guide is te benaderen via:janvanduschoten schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:22:
Ik heb hem nu 1 week en de laatste 4/5 dagen geen vastloper meer gehad. Beeld is een stuk scherper dan met mijn oude (SD) box en het geluid is bij mij gewoon goed.
Wat ik wel erg mis is de mini guide, dat je even snel kunt zien wat er op is en wat daarna komt op de diverse zenders
back knop en gelijk pijltje naar rechts te gebruiken.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Of door menu, ok en dan naar rechts voor 'straks' en boven onder voor zender + -Michaelg schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:47:
[...]
Mini guide is te benaderen via:
back knop en gelijk pijltje naar rechts te gebruiken.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Persoonlijk vind ik de programma informatie nogal lang in beeld blijven tijdens het zappen. Ik heb daar helaas nog geen instelling voor kunnen vinden, 2 á 3 seconden is mi al lang genoeg. Moet elke keer de [back] knop indrukken om het binnen een redelijke tijd weg te krijgen.
5 sec is minimum wat je kan instellen.janvanduschoten schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:59:
Bedankt beide, dat ga ik vanavond gelijk proberen!![]()
Persoonlijk vind ik de programma informatie nogal lang in beeld blijven tijdens het zappen. Ik heb daar helaas nog geen instelling voor kunnen vinden, 2 á 3 seconden is mi al lang genoeg. Moet elke keer de [back] knop indrukken om het binnen een redelijke tijd weg te krijgen.
Idd, en da's best irritant lang
Tot dusver nog geen vastloper gehad, na gisteravond het stroomverbruik op hoog te hebben gezet was vanmorgen de klok ook niet vastgelopen, en startte de box meteen op.
Klopt. Op een of andere manier gaat er een hoop mis als dat ding in standby/uit/eco gaat. Ik heb vooral netwerk problemen dan.cypher21 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:12:
[...]
Idd, en da's best irritant lang
Tot dusver nog geen vastloper gehad, na gisteravond het stroomverbruik op hoog te hebben gezet was vanmorgen de klok ook niet vastgelopen, en startte de box meteen op.
Maar eens kijken hoe lang dat allemaal moet duren... voor mij was het internet toch het belangrijkste, lekker dat ik dat nu al heb

[ Voor 15% gewijzigd door Henk op 21-09-2012 10:16 ]
Probeer je systeem eens te resetten. Dat heeft bij anderen geholpen.WizzieJP schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:20:
Iemand hier die het versienummer heeft van de laatste firmware update voor de HB? Ik heb hem sinds vandaag in gebruik maar om de 4-5 minuten loopt hij vast (soort van lockup voor 1 minuut en gaat dan weer verder). Ik heb nu firmware versie: V 1.25_16777389 en laatste bijgewerkt ZO 31.12.00. Handmatig zoeken naar update resulteert in een melding dat mijn fw up-to-date is. Graag jullie advies.
Dank alvast!
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dezelfde firmware staat ook op mijn box na de recente update van maandag.WizzieJP schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:20:
Iemand hier die het versienummer heeft van de laatste firmware update voor de HB? Ik heb hem sinds vandaag in gebruik maar om de 4-5 minuten loopt hij vast (soort van lockup voor 1 minuut en gaat dan weer verder). Ik heb nu firmware versie: V 1.25_16777389 en laatste bijgewerkt ZO 31.12.00. Handmatig zoeken naar update resulteert in een melding dat mijn fw up-to-date is. Graag jullie advies.
Dank alvast!
Ik denk dat de datum laatst bijgewerkt alleen verandert als de firmware bij jou thuis wordt bijgewerkt en dat die bij jou al was bijgewerkt voordat je de box kreeg.
Problemen kunnen liggen aan een slechte verbinding, maar sommige mensen melden dat het helpt om de box een aantal minuten uit te schakelen met de knop achterop.
Raar...
Heel raar aangezien men tegen mij via twitter precies het omgekeerde vertelde..jroz2001 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:34:
Op Twitter is UPC er aardig duidelijk in richting diverse gebruikers: Internet blijft via je modem gaan, en je kan de Horizonbox dus niet als modem gebruiken.
Raar...

Blender....
De nieuwe menu structuur mbt het tv gedeelte is even wennen. Hopelijk komt er een mogelijkheid om direct naar de tvgids te gaan vanaf de ab/harmony. Maar verder vind ik het goed werken.
Alleen jammer van de slechte communicatie van UPC. Dit had voor een hoop mensen soepeler moeten verlopen. Ben ook nog benieuwd wat er op de factuur gaat staan mbt de activatiekosten.
Vorige keer dat ik een ander alles in een pakket nam klopte er van de eerste 3 facturen totaal niets. Eerste was veel te hoog, tweede veel te weinig, en de derde uiteindelijk pas goed...
Kwaliteit van de valt me erg mee het is nog altijd mooier dan Digitene.
Heb een PC in beide kamers, daar kan ik nu dus gewoon ook tv kijken (had schotel maar 2de reciever was stuk en nooit vervangen tot ik gratis een digitene box kreeg) terwijl ik skype met mijn GF in de UK of casually een game speel.
Nu heb ik alleen last dat soms de stream vast loop, erg jammer
Iemand een idee ?
Zelf kan het wellicht de vrije ruimte zijn op mijn HD's van beide PC's maar met andere live streams nooit last van gehad.
Vanavond ga ik de vrije ruimte fixen door wat te schuiven en wat van een partitie mergen met C:. Maar het kan dus ook wat anders zijn wellicht meer die er last van hebben ?
Is er al een APP voor android, kan ik niet vinden in de play store ?
Ben nog steeds tevreden alleen op die stream vastlopers na dan. Wellicht gewoon een kwestie van Brower wissel (gebruik FireFox) en vrij ruimte op beide PC's (hoop ik
Heb nog niets opgenomen maar dat staat voor vanavond op de planning
Al met al ben ik erg tevreden, zat al eerder te twijfelen om over te stappen naar UPC van XS4ALL maar bleef twijfelen want het blijft toch UPC. Mede door de Horizon.tv en goede response's van de beta testers heb ik me dus meteen aangemeld vorige week maandag.
WoW: Doutz @ Defias brotherhood
Hoe heb je dat gedaan? Ben die optie nog niet tegengekomen...AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:46:... Verder heb ik de problemen met streamen opgelost door de mediabibliotheek van de box uit te schakelen. ...
Betekend dat ook dat je niets meer opneemt op de box?
Ik gebruik de Horizon Box voor alle verbindingen in huis. Geen aparte modem dus.
Als ik het energieverbruik van Standby modus op Normaal zet en de box zet ik Standby, valt mijn draadloze verbinding met de pc weg. Standby modus op Hoog houdt wel de verbinding in stand.
[ Voor 2% gewijzigd door Zaagmans op 21-09-2012 14:37 . Reden: standby verhaal iets verduidelijkt ]
- Ruud
Same here...Senaxx schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:20:
Goed bezig UPC!
Ik zelf heb hem toegevoegd als PVR - UPC - Horizon. Dat werkt!
Even uit m'n hoofd: Instellingen/Mijn thuisnetwerk/Media bibliotheek/ en dan bij het interval (een van de opties) 'nooit' selecteren. Dit staat los van de opnames.Zaagmans schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:19:
[...]
Hoe heb je dat gedaan? Ben die optie nog niet tegengekomen...
Betekend dat ook dat je niets meer opneemt op de box?
Bij mij blijven op 'normaal' wel alle verbindingen in stand. Klok gaat ene keer uit, blijft soms wel aan (en blijft dan meestal hangen).Ik gebruik de Horizon Box voor alle verbindingen in huis. Geen aparte modem dus.
Als ik het energieverbruik van Standby modus op Normaal zet en de box zet ik Standby, valt mijn draadloze verbinding met de pc weg. Standby modus op Hoog houdt wel de verbinding in stand.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Goede tip. Gaan we proberen.Robin198 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:57:
Voor iedereen die een Harmony remote heeft en hem NIET aan de praat krijgt door toe te voegen als Set top box - Samsung - SMT-G7400:
Moet sowieso nog even bellen vanavond om een retourdoos, maar misschien weet iemand dit hier?
[ Voor 5% gewijzigd door Erulezz op 21-09-2012 16:24 ]
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Retourdoos krijg je vanzelf na een paar dagen (maar de domme monteur had hem ook gewoon mee kunnen nemen)Erulezz schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 16:24:
Een paar uur geleden is Horizon bij mij geinstalleerd(met behoud van bestaand modem en netwerk). Normale zenders werken, 1e indruk is goed, maar de HD kanalen en film1 etc werkt nog niet. Weet iemand of dit lang duurt, of is de pakketwijziging niet goed gegaan? Op MijnUPC staat ook nog het oude pakket.
Moet sowieso nog even bellen vanavond om een retourdoos, maar misschien weet iemand dit hier?
Pakketten gaan vanzelf aan, uurtje wachten, even herstarten, stekker eruit, als het dan nog niet werkt, bellen.
Verwijderd
Robin198 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:57:
Voor iedereen die een Harmony remote heeft en hem NIET aan de praat krijgt door toe te voegen als Set top box - Samsung - SMT-G7400:
Dat is een bepaalde functie die de 'router' van het device moet ondersteunen. Sommige routers ondersteunen het 'door het eigen raam kijken' principe niet .. Maw je kan alleen verbinden via je interne IP ipv je WAN IP. Deze functie zouden ze erin moeten programmeren om te kunnen laten werken.Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:32:
Sinds vandaag heb ik mijn horizon box als hoofdmodem/router werkend. Ik kom 2 zaken tegen:
1. speeds zijn maar 60 70 mbit max. (zal waarschijnlijk komen door langere coax kabel omdat de HB nu in woonkamer staat)
2. Met de HD kan je op de interne netwerk niet meer verbinden via je wanip. (bijv. PLEX werkt via het wanip)
mijn portforwarding is allemaal goed want als ik op 3g test werkt alles prima. Ook een ping naar mijn dns / wanip werkt ook prima. op mijn oude epc 3925 modem heb ik dit probleem nooit gehad.
Iemand een idee?
There are no secrets, only information you do not yet have
Verwijderd
Voor wie de website (myharmony.com) gebruikt:Robin198 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:57:
Bij apparaat toevoegen invullen:
Fabrikant: UPC
Modelnummer: Horizon
Ik heb er voor gekozen om mijn oude modem te houden ivm met mijn configuratie van mijn netwerk.
Ik heb de Horizon in draadloze bridge gezet met mijn Modem/Router, omdat ik geen lan-kabel naar mijn woonkamer heb liggen.
Dat lijkt goed te gaan: hij kiest voor zichzelf een IP-adres binnen de range van mijn router. Ook geeft hij in het diagnostiek menu van de horizon aan dat DHCP server is uitgeschakeld. Ook kan ik de web interface benaderen met een IP adres binnen de range van mijn router.
Dan begint het wat onduidelijk te worden: daar staat namelijk dat de DHCP server wel is ingeschakeld. Andere gegevens zoals het wan IP lijken willekeurig. Internet via de Horizon werkt dan ook niet: gedraad, of draadloos maakt niet uit. Zou dat komen omdat de horizon in een draadloze bridge zit?
Hoe dan ook, sharen/streamen werkt ook niet. Twonky op mijn mobiel herkent de Horizon niet en Horizon herkend mijn mobiel of pc niet.
Iemand die hier meer van weet of iemand die via draadloze bridge het wel aan de praat heeft gekregen? Ik heb de meeste draadjes hier en op Chelloo gevolgd en ben daar tot nu nog geen vergelijkbaar probleem tegen gekomen, dus ik zou het erg op prijs stellen als iemand zijn licht hierover zou kunnen laten schijnen. In de tussen tijd ga ik ook maar ff een afspraak met een monteur maken
Daarentegen doet mijn PS3 dat zonder problemen terwijl ik juist game op mijn Xbox 360. UPC helpdesk was niet echt behulpzaam, noemde de Xbox al steeds de Xdoos dus had het toen al een beetje gehad met die medewerker maar het ligt niet aan mijn Xbox want met mijn oude router wilt hij wel verbinding maken (alleen heeft hij dan dus geen internet want mijn router werkt niet fijn samen met de Horizon Box) terwijl juist alles via de Horizon moet gaan lopen zodat de rest weg kan.
Verder wel makkelijk om te installeren, was zo gebeurt en binnen 10 minuten werkte alles al dus ben in dat opzicht zeer tevreden (zodra de internet snelheid ook in de buurt komt van wat in het pakket wordt beloofd, 120 ipv 30 nu) maar dat van de Xbox is gewoon irritant.
[ Voor 5% gewijzigd door JorisTheWise op 21-09-2012 22:18 ]
There are no secrets, only information you do not yet have
Thanks! Inmiddels na een "reset" lijkt het allemaal wat stabieler te zijn. Wel mis ik enorm veel informatie in de tv-gids. Ik kan Ned 1-2-3 niet eens een halve dag vooruit inplannen. Volgens mij een algemeen probleem op dit moment. Tijd voor verbetering zou ik zeggenshaiwa887 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:04:
@WizzieJP: Zover ik weet is 1-1-56.011._V 1.25_16777389 de laatste versie.
Informatieve video, aangezien ik de Horizon niet heb. Wel fout lachje steeds van die dame die niet in beeld is. Beste onderdeel van de horizon dienst noemt die wat me je met je iPad kan, maar daar heb je de Horizon box niet voor nodig. Ironisch, nietwaar?zeroday schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 22:37:
"Bright" met zijn uitpakparty is erg enthousiast (not)
YouTube: Uitpakparty: UPC Horizon TV
Ik heb sinds vanmiddag ook last van dat de klok continu aan staat en een geel lampje, weet iemand wat dit betekend? Ook brand er een rood klokje. Ik kan helaas geen handleiding vinden die een uitleg geeft over de display icoontjes, iemand die enig idee hebt??Robin198 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:52:
En heb mijn instellingen van standy op LOW staan.
Toch heb ik alleen maar dit: vrijwel de hele dag klok in beeld+ geel lampje.
Heel af en toe, gehele horizon uit maar wel aan te zetten met AB.
Nog nooit heb ik een rode verlichting gezien. Wat gaat hier fout?
Thanks
Update van mijn kant, ik had vandaag de monteur over de vloer (ik had hem alsnog laten komen voor signaal check) en hij vertelde me dat de standby functie simpelweg stuk was op dit moment. Word hopelijk geupdate.Kilua schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 01:00:
[...]
Ik heb sinds vanmiddag ook last van dat de klok continu aan staat en een geel lampje, weet iemand wat dit betekend? Ook brand er een rood klokje. Ik kan helaas geen handleiding vinden die een uitleg geeft over de display icoontjes, iemand die enig idee hebt??
Thanks
Thanks Robin198.Robin198 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 01:17:
[...]
Update van mijn kant, ik had vandaag de monteur over de vloer (ik had hem alsnog laten komen voor signaal check) en hij vertelde me dat de standby functie simpelweg stuk was op dit moment. Word hopelijk geupdate.
Ik heb mijn mediabox ingesteld met bestaand netwerk, maar wanneer ik de apps Icon kiest in de mijn media, normaal gesproken kan ik 2 rijen van apps zien waaronder Youtube, Faceebook, Nu.nl etc. Maar nu verschijn er niets bij mij, iemand die ook last hebt en weet wat ik moet doen op te lossen?
Is dit nu 'gewoon' 1 geworden aangezien 71 weg is ? Dus zijn de gewone zenders nu de HD zenders ?
Klopt helemaal. De "SD" zenders heb je niet meer en de HD zenders zijn netjes vooraan verplaatst.kattapult schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 09:38:
eeh wellicht hele domme vraag, maar voorheen keek ik bijvoorbeeld Ned 1 HD op zender 71 ..
Is dit nu 'gewoon' 1 geworden aangezien 71 weg is ? Dus zijn de gewone zenders nu de HD zenders ?
Edit: Mijn testkabel is een stuk KOKA799 met twee KOKWI connectoren
[ Voor 4% gewijzigd door DjVe op 22-09-2012 10:10 ]
Internet en telefonie blijven het gewoon doen.
Is geen warmte probleem , staat ook niets op of onder het apparaat ... helemaal vrij.
Was de laatste week alleen in standby maar heb het ook nu tijdens het aanzetten van de box.
Ook sinds de update afgelopen week dat de menu's nog trager zijn dan daarvoor.
Stroom er voor langere tijd afhalen werkt niet
- Opstarten duurt een eeuwigheid
- Het apparaat wordt erg traag
- Beeldfreezes
En dat alleen door een STANDBY instelling.... Nu staat het verbruik weer op 'hoog' en is er niets aan het handje.
Ik ben daarentegen zeer tevreden met mijn Horizon. Geen beeldfreezes, geen geluidsverlies, geen blokjes en hoor mijn ventilator alleen als ik de box tegen mijn oor hou...Ondanks een 'matig' voor de signaalsterkte (dat krijg je met 20 meter COAX) De menustructuur gaat redelijk snel met de 3D content, de oude Cisco was nu ook niet zo'n snelheidswonder. Alleen mijn connectie met het LAN wordt na standby niet automatisch opgepakt.edebee schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 09:43:
mijn ervaring met de horizon is niet wat ik er van verwacht had. Beeld freeze, ab die erg traag reageert en de menu structuur is zeer onhandig. Daarbij is het ook nog eens dat de ventilator van de box constant draait wat hoorbaar is dus hier gaat alles terug en krijg ik mijn oude abbo terug.De box is te vroeg op de markt gezet
Dus wellicht dat er slechte batches bij zitten.
Dus maar even de helpdesk gebeld, die constateerde hetzelfde, uw internet en bellen is nog niet omgezet naar de Horizon box. Vervolgens zette hij me in de wacht om even intern na te vragen hoe dat kwam. De vriendelijke meneer kwam terug met de mededeling dat ik nog een modem krijg toegestuurd.. wait wut? Ik was hoogst verbaasd en legde het verhaal uit dat ik bij mijn bestelling te horen kreeg dat klanten met een oude modem helemaal geen nieuwe losse modem kregen. Dat kon hij ook bevestigen en gaf aan dat er problemen zijn met het combineren van alle diensten en dat ze nu weer overgegaan zijn op levering van losse modems. Ik kon de modem dinsdag/woensdag verwachten.
Gelukkig goed geholpen en erg vriendelijk te woord gestaan maar damn wat gaat het mis tussen communicatie, sales en techniek rondom de nieuwe Horizon box

Ik heb inmiddels de tv-gids goed gevuld met data. Dit nadat ik mijn HB had aangesloten op mijn netwerk, mogelijk haalt hij daardoor via internet de nu tv-gids data binnen i.p.v. via coax?DjVe schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 10:03:
Hmmm dat probleem met de TV gids heb ik ook. Best vervelend als je iets over een paar dagen wilt opnemen. Wellicht dat het via horizon.tv beter gaat?
Verwijderd
Vervolgens heb ik het als volgt gedaan (had geen zin om te wachten op een UPC monteur):
1. Oude UPC modem (Arris) uit de meterkast gehaald;
2. Oude UPC mediabox (Cisco) uitgeschakeld en uit m'n tv meubel gehaald;
3. Smartcard overgezet naar de Horizon box;
3. Horizon box aangesloten in m'n tv meubel (stroom, coax en HDMI)
4. Na een paar instelstappen en een paar instel-reboots beeld op tv;
5. Telefonie werkte meteen;
6. Wifi ingesteld op de Horizon box, werkte daarna meteen (snel en dekking is prima);
7. Maar: geen beeld (u heeft geen abonnement, op alle kanalen hetzelfde)
8. Terwijl ik de UPC helpdesk wilde gaan bellen ineens spontaan wel Nederland 1 (en dus ook de rest)
Al met al een soepele install.
Onze ervaringen tot nu toe?
1. Nog niet helemaal stabiel, soms wat hickups. Sommige zenders nog wat artefacten;
2. Geluid op alle kanalen verschillend: sommige superzacht, andere keihard;
3. Zappen gaat sneller dan met de Cisco box;
4. Gebruiksgemak is prima, en het ziet er allemaal mooi uit;
5. Algehele snelheid mag nog wel wat hoger, met name in de menu's
Ik denk dat wij er na een paar updates al met al erg tevreden over zullen zijn.
Die mag weer terug in je 'oude' Cisco box, die heeft de Horizon namelijk niet nodig, en UPC wil die smartcard terugVerwijderd schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 16:59:
[..]
3. Smartcard overgezet naar de Horizon box;
Verwijderd
TV gedeelte ging prima, wel een keer moeten reseten omdat het installeren vast liep, maar daarna geen probleem en liep het vanzelf. Daarna de logitech one gedaan. De Horizon erin gezet als PVR - UPC - Horizon en dat gaat ook goed.
Daarna het netwerk, ook dat is gelukt. Ik zie keurig mijn synology diskstation, werkt dus ook prima
Eigenlijk maar 1 probleem:
Ik kan maar 1 foto bekijken en moet dan de volgende zelf aangeven
Hetzelfde met een MP3, ook hier kan ik geen map achterelkaar spelen maar alleen nummer voor nummer.
Ook met DVD gaat het niet goed, ik zie de mappen enz. maar kan niet een hele map spelen, maar moet de ifo-vub-bob kiezen, het lukt mij dus niet om de DVD kompleet te spelen.
Die ik iets verkeerd of werkt dit (nog) niet op de horizon?
Groet
Ton
Werkt nu ook vlekkeloos.
Afgezien van de trage menu's en wat omslachtige manier van navigeren binnen de menu's heb ik tot dusver geen klachten.
Heb nog niets qua media mogelijkheden geprobeerd.
Heb je de Xbox bedraad of draadloos aangesloten? Ik krijg mijn Xbox namelijk niet draadloos verbonden met de Horizon boxcypher21 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 17:53:
Gisteravond nog even wat zitten spelen met de horizon box, heb even xbox aangeslingerd om te kijken of ik een open NAT kreeg, dit was eerst niet het geval, blijkt dat ik vergeten was upnp aan te zetten.
Werkt nu ook vlekkeloos.
Afgezien van de trage menu's en wat omslachtige manier van navigeren binnen de menu's heb ik tot dusver geen klachten.
Heb nog niets qua media mogelijkheden geprobeerd.
Verwijderd
Afgelopen vrijdag heb ik we al mijn cisco router/wifi binnengekregen echter wil ik mijn eigen router (tp-link) gebruiken en heb dan ook de wifi uitgezet in de cisco.
Echter lukt het me nu niet meer ook in het router menu te komen van mijn tplink, ik kan alleen maar in het menu van de Cisco komen, weet iemand hoe ik weer kan inloggen?