Laat ik mijn ervaring ook delen:
- Vrijdag de 7de meteen besteld, ook meteen een bevestiging van gekregen
- In de dagen erna veel gebruikerservaringen gelezen en alles een beetje bijgehouden.
- Heb gewoon alle dagen rustig af gewacht, kreeg ook een mailtje dat Horizon zelf te installeren was en binnen 9 dagen zou men contact met mij opnemen. Heb er overigens nooit voor gekozen om zelf de HD te bellen, zoals vele wel gedaan hebben omdat ze 1 uur na bestelling nogsteeds geen ontvangstbevestiging hadden gehad
- Gister de box ontvangen en meteen geinstalleerd. Ging niet helemaal zonder problemen. Kreeg af en toe een foutcode 1030. Box herstarten en toen ging alles goed.
- Omdat ik had gelezen dat de box nog wat problemen had met de PS3 wilde ik mijn oude modem behouden.
Helaas dacht UPC hier anders over, meteen zodra ik Horizon had geinstalleerd ging mijn snelheid naar 0.9Mbps!
Heb toen geprobeerd om via het menu in de box instellingen te veranderen maar dat is echt omslachtig!
Wie heeft het verzonnen om geen QWERTY toetsenbord te kunnen gebruiken bij het invoeren van je WiFi wachtwoord? Maar lettertje voor lettertje en dan ook nog eens kleine en hoofdletters apart? Als ik een spatie moest hebben na een kleine letter moest ik eerst heel het alfabet kleine letters door, dan een reeks tekens, dan het alfabet hoofdletters en toen kon ik pas een spatie invoeren om vervolgens alle letters weer af te gaan, omdat ik na een spatie een kleine letter heb...
- Heb toen geprobeerd om de oude modem te resetten maar toen kreeg ik op alle pagina's van UPC te zien dat dit modem gedeactiveerd was en dat ik met mijn nieuwe modem online moest komen.
Vooruit dan maar, oude modem was ook alweer bijna 10 jaar oud en kan misschien niet eens 60Mbps verwerken?
- De fabrieksinstellingen weer terug gezet en alles opnieuw gedaan, dit keer met de oude modem losgekoppeld. Meteen weer errorcodes dat de box niet verbonden was met UPC. Weer eens opnieuw opstarten. Gaat allemaal niet echt soepel.
Maar nu werkt het weer, heb mijn nieuwe snelheid van 60Mbps (ipv 25). TV signaal is ook goed tot uitmuntend volgens het diagnose menu.
Box is af en toe wel traag door menu's en is al een paar keer blijven hangen.
Afstandsbediening is ook wat beknopt.
Dingen die ik wel graag verbeterd wil zien:
- Als ik op de AB op BACK druk, krijg ik te zien wat ik aan het kijken ben. Als ik terug wil naar TV moet ik 2x op back drukken...waarom eerst terug naar hoofdmenu?
- Sowieso, knopje BACK moet eigenlijk terug gaan naar het vorige kanaal wat ik heb bekeken.
- Als je op de OK knop drukt, moet je eigenlijk het menu te zien krijgen wat je NU aan het kijken bent en wat er STRAKS op TV komt, in één oogopslag zonder eerst pijltje links te klikken.
- In het ene menu is pijltje omhoog naar de volgende zender: 1 2 3 4, in het andere menu is pijltje omhoog opeens naar vorige zender: 4 3 2 1

- Op de AB heb je al aparte knoppen om terug te spoelen, waarom hebben pijltje links en rechts dan ook deze funties?
- Grafisch mag het allemaal wel wat minder uitbundig. Hele scherm is gevuld. Waarom niet bovenin een mooie balk zoals de programma herinnering? Zo kun je kijken wat er op andere zenders is, zonder teveel beeld te verliezen van je huidige zenders, bovendien kun je dan nog de ondertiteling lezen.
Veel dingen zullen vast wel wennen zijn, maar ik denk dat m'n ouders er meer moeite mee hebben. Die hadden af en toe al moeite met de oude mediabox...
Edit:
Vandaag werd ik ook nog gebeld door UPC. Om een monteur te plannen. Dat was dus niet meer nodig. Toen vertelde de HD medewerker (die niet mijn technische vragen kon beantwoorden over behoud aparte modem ivm PS3 problemen) dat ze een retourdoos zouden sturen voor mijn oude mediabox. Kom ik net thuis, ligt er een retourdoos in de brievenbus met een UPC brief. Dat is snel

In de brief die erbij zat staat weer dat ik een mail kan verwachten voor wanneer de monteur langs komt en dat ik de box niet hoef terug te sturen want die neemt de monteur mee...goed geregeld allemaal daar
[
Voor 7% gewijzigd door
Zeeuw op 19-09-2012 23:06
]