• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 20:15

DjVe

Hatsaflats!

Net bezorgd en aangenaam verrast :)

Eindelijk standaard 5.1 AC3 output!
Zappen gaat vlot
TV gids werkt ook lekker

Installatie ging niet vlekkeloos, maar ik heb geen moment zonder diensten gezeten. Hij bleef "hangen" toen ik de box aan het bestaande netwerk wilde koppelen (ik gebruik het ding alleen als decoder en niet als modem). Maar na die wizzard opnieuw te doorlopen, ging het goed. Ik gebruik overigens geen WiFi maar gewoon een kabel naar mijn router (er lag toch al een kabel voor de Boxee Box, dus switch ertussen gezet). Mijn modem bleef tijdens de installatie gewoon online!

Wat me opvalt...hij is heerlijk stil!

Wat me nog niet duidelijk is: je hebt die minigids die je krijgt als je naar een zender zapt. Voorheen kon je daar met je pijtjes een ander programma selecteren of zelfs even naar de informatiegids van een ander kanaal kijken. Dit lukt me nu niet meer, klopt dat?

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Door omhoog/omlaag inhouden kan je van zender wisselen zonder echt te zappen, of bedoel je dat niet?

Bij mij ging installatie ook prima. Kreeg even dat er geen abbonement was voor alle zenders, maar dat was na instellen van netwerk ook meteen weg.
Heb overigens gewoon huidige modem gehouden, dus was kwestie van mediabox omwisselen en paar keer op verder klikken.

Zappen gaat idd wel vlot, maar de oude ging sneller (iig om te zien wat er nu/straks op is), en je ziet niet meer wat er hierna komt.

Die '3d' effecten maken het ook niet echt sneller allemaal..

[ Voor 70% gewijzigd door Barryvdh op 19-09-2012 20:26 ]

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 18:20
Weet iemand waarom mijn standby niet goed werkt? Ik had dit al gevonden:
http://vragen.upc.nl/app/...jY1Ni9zaWQvVWs4MVFBNmw%3D
En heb mijn instellingen van standy op LOW staan.
Toch heb ik alleen maar dit: vrijwel de hele dag klok in beeld+ geel lampje.
Heel af en toe, gehele horizon uit maar wel aan te zetten met AB.
Nog nooit heb ik een rode verlichting gezien. Wat gaat hier fout?

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ook ik heb 'm zelf maar geïnstalleerd met de hoop dat de horizon box de melding dat ik geen abonnement had voor alle zenders zou oplossen, maar helaas. Belletje van een uur was genoeg om iets bij UPC om te laten zetten en er was weer beeld (en geluid). Het bleek dat UPC bij een aantal mensen te vroeg de oude box had geblokkeerd, maar horizon niet had "aangezet".

Wel even wennen qua gebruik, heb het idee, maar dat kan zeker gewenning zijn, dat het zappen op de oude box makkelijker ging. Moet nu vaak op OK drukken en ik vond de blauwe balk met programma info wel handiger dan dit, maar nogmaals, misschien een kwestie van wennen.

Het hele mediaspeler gedeelte werkt ook niet echt, had sowieso problemen om 'm op mijn netwerk te krijgen, maar verbinden met de WPS deed wonderen, maar het streamen van muziek en video moet ik nog uitzoeken.

Al met al, ook vanwege de lagere kosten per maand, ook na de actie, wel een vooruitgang.

Ben vanavond nog gebeld door UPC om te vragen of alles in orde was en daar meteen de monteur afgezegd. Wel een leuk detail dat ik vandaag een retour doos in de bus kreeg voor mijn oude box met daarin een welkomsbrief met de tekst dat de monteur de oude box komt ophalen en ik die niet zelf hoef terug te sturen...
Ja, ja... O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Fly-guy op 19-09-2012 20:49 ]

• DjVe
  • Laatst online: 11-09 20:15

DjVe

Hatsaflats!

Barryvdh schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:24:
Door omhoog/omlaag inhouden kan je van zender wisselen zonder echt te zappen, of bedoel je dat niet?

Bij mij ging installatie ook prima. Kreeg even dat er geen abbonement was voor alle zenders, maar dat was na instellen van netwerk ook meteen weg.
Heb overigens gewoon huidige modem gehouden, dus was kwestie van mediabox omwisselen en paar keer op verder klikken.

Zappen gaat idd wel vlot, maar de oude ging sneller (iig om te zien wat er nu/straks op is), en je ziet niet meer wat er hierna komt.

Die '3d' effecten maken het ook niet echt sneller allemaal..
Ja dat bedoel ik....volgens mij deed die dat niet....mijn vriendin zei net wel dat ze het kijken van de tv gids in de minigids wel werkt...maar hoe ze het deed weet ze niet meer :P Je kreeg ook mooi alle covers van speelfilms enzo erbij zei ze ;)

• KiDoNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik heb telkens bij het zappen dat dat menu in beeld komt, krijg dat ook niet weg tenzij ik iedere keer eerst op "Back" druk...

Is hier een instelling voor te vinden?

Ook heb ik al gezien dat UPC een twonky pagina heeft maar nog niet werkt, ik heb net zelf geprobeerd twonky server voor mac te downloaden, maar die leid me naar een webpage die zegt geen apparaten te vinden, de mediabox herkent mijn twonkylibrary wel zie ik in de instellingen.

Heb geen ervaring met dit soort dingen want ik ben een Apple TV gewend, maar misschien dat iemand al weet hoe dit zit?

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:52
Box vandaag ontvangen en geïnstalleerd.

Was een fluitje van een cent, en TV werkt perfect. Ziet er mooier uit, en geen last van freezes oid. Ook vind ik het menu niet traag. Het hapert misschien een beetje, maar niet heel hinderlijk vind ik.

Netwerk werkt ook gewoon, echter: internet kreeg ik niet aan de praat. Helpdesk gebeld via het 020 nummer, na een kwartier in de wacht te hebben gestaan zei de werknemer: ik verbind u even door. Later kwam die terug: ik kan u doorverbinden, er is echter wel een wachtrij van 70 (!!!) minuten. Laat maar dan. Zit nu weer op m'n oude modem. Bel morgen nog wel een keer.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:12

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Gereserveerd.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Barryvdh
  • Nu online
Hmm, ik heb afgelopen uur al wel 3x een freeze gehad tijdens tv kijken, dat hij niks meer deed voor ca. 10-20 seconde. Geen ramp, wel erg irritant. Hoop niet dat dat blijvend is.

Twonky was mij ook niet helemaal duidelijk, de Android app stuurt mij naar Twonky Beam, maar zie even niet hoe ik dat gebruik. En Windows app is er dus nog niet volgens UPC.

• Robin198
Tof apparaatje wel!
Webinterface van de Horizon werkt ook goed, gelijk de nutteloze wifi uitgezet (ik heb een bestaand netwerk, dus waarom de Horizon wifi uit wilde gaan zenden... no clue...)
Heb bijna alles nu zoals ik het wil (behalve het volgende)

Weet iemand waarom mijn standby niet goed werkt? Ik had dit al gevonden:
http://vragen.upc.nl/app/...jY1Ni9zaWQvVWs4MVFBNmw%3D
En heb mijn instellingen van standy op LOW staan.
Toch heb ik alleen maar dit: vrijwel de hele dag klok in beeld+ geel lampje.
Heel af en toe, gehele horizon uit maar wel aan te zetten met AB.
Nog nooit heb ik een rode verlichting gezien. Wat gaat hier fout?

[ Voor 36% gewijzigd door Robin198 op 19-09-2012 21:55 ]

• wbree
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-01 12:20
Misschien gekke vraag maar, kun je ook de Horizon bestellen zonder Internet? Dus een abo alleen voor TV/Radio en dus niet gecombineerd met bellen en internet.
Dit voor als je al tevreden met je huidige Internetprovider en Telefoon bent.

• jroz2001
Zoals in het vorige topic vermeld: TV werkt naar tevredenheid, zonder bugs. Internet werkt echter niet. Eerst gaf m'n laptop nog 'geen internettoegang' aan, nu geeft die aan dat ik goed verbonden met, met internettoegang. Helaas werkt het toch niet. (andere laptop, kabel, etc. allemaal geprobeerd)

Nu weer terug op m'n 'normale' modem.

• jroz2001
wbree schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:55:
Misschien gekke vraag maar, kun je ook de Horizon bestellen zonder Internet? Dus een abo alleen voor TV/Radio en dus niet gecombineerd met bellen en internet.
Misschien vanaf 2013.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
wbree schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:55:
Nee, alleen als alles in een te bestellen:
Dit pakket is op basis van een jaarcontract inclusief UPC Kabel TV en Radio, en is daarna maandelijks opzegbaar.
http://www.upc.nl/horizon...in-1-horizon-tv-met-60mb/ (onderaan)

• Robin198
FF wat anders trouwens, hadden jullie het volgende al gehoord?:

Je hebt een half jaar HD/Extra/Film1, die worden automatisch uit gezet. Als je die wilt houden na een half jaar, zet je ze weer aan, en word je contract weer met een jaar verlengd.. Slim van UPC, maar beetje gemeen..

[ Voor 5% gewijzigd door Robin198 op 19-09-2012 22:09 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Een vriendin van me werkt bij UPC en heeft aan mij al het een en ander inzichtelijk kunnen maken. Er zitten bijvoorbeeld zes tuners in de Horizon. Vier daarvan zijn blijkbaar gereserveerd voor het opnemen van programma's op de harde schijf. Twee daarvan worden gebruikt om live televisie te kijken, waarbij dus de volgende TS wordt gebufferd om snel te zappen.

• Robin198
alex3305 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:12:
Een vriendin van me werkt bij UPC en heeft aan mij al het een en ander inzichtelijk kunnen maken. Er zitten bijvoorbeeld zes tuners in de Horizon. Vier daarvan zijn blijkbaar gereserveerd voor het opnemen van programma's op de harde schijf. Twee daarvan worden gebruikt om live televisie te kijken, waarbij dus de volgende TS wordt gebufferd om snel te zappen.
Zapt wel lekker vloeiend idd, top systeem.

[ Voor 10% gewijzigd door Robin198 op 19-09-2012 22:14 ]

• Barryvdh
  • Nu online
janvanduschoten schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 14:19:
Ik heb ergens op dit forum gelezen dat de box wel tot de laatste 4 gekozen kanalen buffert. Geen idee of dit klopt. Er moet experimenteel bepaald worden hoe dit exact werkt.
Volgens mij blijft hij gewoon even opnemen als je van zender wisselt, maar je kan alleen terugkijken wat je dus gezien hebt.

Verder (zoals ik al zei in vorige topic), loopt de TV regelmatig vast, dan blijft het beeld 10-20 seconde hangen, en reageert het apparaat niet. Meer mensen daar last van?

• Robin198
Hier alleen belachelijk veel irritatie aan de AB-lag. Vaak reageert hij traag op de afstandsbediening, en soms lijkt hij niks te doen, dus druk je bijvoorbeeld nog 5x, en dan gaat hij het ineens 5x doen..

Maar jullie wisten dus al dat je een 1,5 jaar contract hebt als je HD/Extra of Film1 wil houden?

• Barryvdh
  • Nu online
Robin198 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:16:
Maar jullie wisten dus al dat je een 1,5 jaar contract hebt als je HD/Extra of Film1 wil houden?
Volgens mij hoort zoiets juist in het UPC topic thuis, niet hier. Maar eerlijk gezegd vind ik dat niet zo heel raar. Alle contracten/wijzigingen van UPC gaan per jaar, en dit is gewoon een 'kadootje' wat je gratis krijgt. Overigens geldt dat niet als je het al hebt toch? Want dan krijg je het al korting op je huidige abbo.

• jroz2001
Robin198 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:16:

Onjuist. Staat gewoon in de voorwaarden dat extra zenderpaketten per maand opzegbaar zijn.

• Robin198
jroz2001 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:22:
[...]

Onjuist. Staat gewoon in de voorwaarden dat extra zenderpaketten per maand opzegbaar zijn.
Is ook zo, maar zodra je er 1 aan zet, word je contract een jaar verlengd. De volgende maand mag je de pluspakket uitzetten, dat klopt, maar je contract zelf loopt dan nog door..

• Robin198
Barryvdh schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:20:
[...]

Volgens mij hoort zoiets juist in het UPC topic thuis, niet hier. Maar eerlijk gezegd vind ik dat niet zo heel raar. Alle contracten/wijzigingen van UPC gaan per jaar, en dit is gewoon een 'kadootje' wat je gratis krijgt. Overigens geldt dat niet als je het al hebt toch? Want dan krijg je het al korting op je huidige abbo.
Ook dan, aangezien Horizon Extra bijvoorbeeld niet een pakket is wat je al kan hebben. En HD is volgens mij ook "een ander pakket" HD als degene die je al had.
Na een half jaar gaat Horizon Extra/HD/Film1 uit, en moet je het zelf weer aan zetten.

Ook bevestigd door UPC overigens.

[ Voor 12% gewijzigd door Robin198 op 19-09-2012 22:28 ]

• Robin198
Ook hier maar even dan. Bij het nieuwe Horizon pakket heeft UPC wat slims gedaan, wat minder leuk is voor de klanten.
Je krijgt HD/Horizon Extra/Film1 een half jaar gratis.
Alle 3 gaan ze vanzelf uit na dat half jaar.
Zet je ze weer aan? Word je contract weer voor een jaar verlengd.
Dus wil je 1 van de 3 "gratis" pakketten houden? Zit je altijd minimaal aan 1,5 jaar totaal vast.
(niet voor je extra pakketten, maar wel voor je contract)

[ Voor 16% gewijzigd door Robin198 op 19-09-2012 22:48 ]

Verwijderd

Sinds vandaag heb ik mijn horizon box als hoofdmodem/router werkend. Ik kom 2 zaken tegen:
1. speeds zijn maar 60 70 mbit max. (zal waarschijnlijk komen door langere coax kabel omdat de HB nu in woonkamer staat)
2. Met de HD kan je op de interne netwerk niet meer verbinden via je wanip. (bijv. PLEX werkt via het wanip)
mijn portforwarding is allemaal goed want als ik op 3g test werkt alles prima. Ook een ping naar mijn dns / wanip werkt ook prima. op mijn oude epc 3925 modem heb ik dit probleem nooit gehad.
Iemand een idee?

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Nadat mij 2x toegezegd was dat ik een nieuw modem zou krijgen (wil bestaand netwerk houden maar Arris modem niet snel genoeg)..
Werd ik gebeld door upc.
Ik krijg geen nieuw modem. Modem functie is geactiveerd in de mediabox (die vanmiddag binenkwam).
Aangegeven dat ik dat niet wilde en dat mij vanmiddag nog is toegezeg dat ik die deze week nog in huis zou hebben.

Helaas. Dit kon niet kloppen.. en het kan niet meer terug gedraaid worden werd mij verteld...

Blender....

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:11

Edgarz

Tweako-active since1986

Oude abbo was gisteren, nog ruim voor activatie, gedeactiveerd. Noodoplossing: telefonische begeleiding bij zelf-installatie. Konden we natuurlijk niet op wachten en via wat ervarings-trucs en de installatie handleiding het zaakje werkend gekregen. De praktijk was af en toe net iets anders dan de handleiding. De monteur heeft overigens nooit gebeld...als bestaande abonnee het oude internet modem gehouden.

Bekabeld netwerk nu ook werkend, maar het viel mij op dat ik er desondanks wel een WiFi signaal bij heb met hetzelfde SSID als mijn mediabox. Connecten met WPA key werkt echter niet. Wireless instelling staat uit, dus is dit weer zo'n schaduw netwerk van UPC? Of ben ik de enige met dit fenomeen?

Update: via de webinterface wireless uitgezet :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Edgarz op 19-09-2012 23:07 ]

• EvilMe
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08-2024
Robin198 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:08:
FF wat anders trouwens, hadden jullie het volgende al gehoord?:

Je hebt een half jaar HD/Extra/Film1, die worden automatisch uit gezet. Als je die wilt houden na een half jaar, zet je ze weer aan, en word je contract weer met een jaar verlengd.. Slim van UPC, maar beetje gemeen..
Film1 is gewoon maandelijks opzegbaar en je huidige contract wordt dan dus niet gelijk met n jaar verlengt. Als je inderdaad Extra/HD wil dan met de info die ik nu heb wel.

Vriendin van alex3305

• Robin198
EvilMe schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:38:
[...]

Film1 is gewoon maandelijks opzegbaar en je huidige contract wordt dan dus niet gelijk met n jaar verlengt. Als je inderdaad Extra/HD wil dan met de info die ik nu heb wel.
Waarom begrijpen jullie het nou niet gewoon?
Alle pakketten zijn maandelijks opzegbaar, KLOPT.
Maar na een half jaar, worden de 3 gratis pakketten VANZELF opgezegd.
Wil je 1 van de 3 pakketten houden, doe je een WIJZIGING en de regels bij UPC zijn dat je bij elke wijziging een jaar verlengd.
Dus zit je (als je HD/Extra, of Film1 wil houden) aan minimaal 1,5 jaar totaal vast.
NIET voor de extra pakketten, maar wel voor je contract.
Door upc bevestigd, 3x:
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=45071.0

[ Voor 3% gewijzigd door Robin198 op 19-09-2012 22:43 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:55
Ja best fout, maar ik zal zeggen: zolang glas hier nog vreselijk ver weg is, kan mij zelfs een 5 jaarscontract niet tot huilen brengen. Ben tevreden met Upc, zeker nu ik geen horizon heb, word niet blij van wat ik lees (of juist wel.. ;) ).
En zelfs is glas hier, dan nog lig ik niet voor de deur om het te krijgen, en mocht ik dan een 8 maanden moeten wachten, dan doe ik dat.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 19-09-2012 22:56 ]

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 16:59

Zeeuw

5.6

Laat ik mijn ervaring ook delen:

- Vrijdag de 7de meteen besteld, ook meteen een bevestiging van gekregen
- In de dagen erna veel gebruikerservaringen gelezen en alles een beetje bijgehouden.
- Heb gewoon alle dagen rustig af gewacht, kreeg ook een mailtje dat Horizon zelf te installeren was en binnen 9 dagen zou men contact met mij opnemen. Heb er overigens nooit voor gekozen om zelf de HD te bellen, zoals vele wel gedaan hebben omdat ze 1 uur na bestelling nogsteeds geen ontvangstbevestiging hadden gehad :S

- Gister de box ontvangen en meteen geinstalleerd. Ging niet helemaal zonder problemen. Kreeg af en toe een foutcode 1030. Box herstarten en toen ging alles goed.
- Omdat ik had gelezen dat de box nog wat problemen had met de PS3 wilde ik mijn oude modem behouden.
Helaas dacht UPC hier anders over, meteen zodra ik Horizon had geinstalleerd ging mijn snelheid naar 0.9Mbps!
Heb toen geprobeerd om via het menu in de box instellingen te veranderen maar dat is echt omslachtig!
Wie heeft het verzonnen om geen QWERTY toetsenbord te kunnen gebruiken bij het invoeren van je WiFi wachtwoord? Maar lettertje voor lettertje en dan ook nog eens kleine en hoofdletters apart? Als ik een spatie moest hebben na een kleine letter moest ik eerst heel het alfabet kleine letters door, dan een reeks tekens, dan het alfabet hoofdletters en toen kon ik pas een spatie invoeren om vervolgens alle letters weer af te gaan, omdat ik na een spatie een kleine letter heb...

- Heb toen geprobeerd om de oude modem te resetten maar toen kreeg ik op alle pagina's van UPC te zien dat dit modem gedeactiveerd was en dat ik met mijn nieuwe modem online moest komen.
Vooruit dan maar, oude modem was ook alweer bijna 10 jaar oud en kan misschien niet eens 60Mbps verwerken?

- De fabrieksinstellingen weer terug gezet en alles opnieuw gedaan, dit keer met de oude modem losgekoppeld. Meteen weer errorcodes dat de box niet verbonden was met UPC. Weer eens opnieuw opstarten. Gaat allemaal niet echt soepel.

Maar nu werkt het weer, heb mijn nieuwe snelheid van 60Mbps (ipv 25). TV signaal is ook goed tot uitmuntend volgens het diagnose menu.

Box is af en toe wel traag door menu's en is al een paar keer blijven hangen.
Afstandsbediening is ook wat beknopt.

Dingen die ik wel graag verbeterd wil zien:
- Als ik op de AB op BACK druk, krijg ik te zien wat ik aan het kijken ben. Als ik terug wil naar TV moet ik 2x op back drukken...waarom eerst terug naar hoofdmenu?
- Sowieso, knopje BACK moet eigenlijk terug gaan naar het vorige kanaal wat ik heb bekeken.
- Als je op de OK knop drukt, moet je eigenlijk het menu te zien krijgen wat je NU aan het kijken bent en wat er STRAKS op TV komt, in één oogopslag zonder eerst pijltje links te klikken.
- In het ene menu is pijltje omhoog naar de volgende zender: 1 2 3 4, in het andere menu is pijltje omhoog opeens naar vorige zender: 4 3 2 1 :S
- Op de AB heb je al aparte knoppen om terug te spoelen, waarom hebben pijltje links en rechts dan ook deze funties?
- Grafisch mag het allemaal wel wat minder uitbundig. Hele scherm is gevuld. Waarom niet bovenin een mooie balk zoals de programma herinnering? Zo kun je kijken wat er op andere zenders is, zonder teveel beeld te verliezen van je huidige zenders, bovendien kun je dan nog de ondertiteling lezen.

Veel dingen zullen vast wel wennen zijn, maar ik denk dat m'n ouders er meer moeite mee hebben. Die hadden af en toe al moeite met de oude mediabox...

Edit:
Vandaag werd ik ook nog gebeld door UPC. Om een monteur te plannen. Dat was dus niet meer nodig. Toen vertelde de HD medewerker (die niet mijn technische vragen kon beantwoorden over behoud aparte modem ivm PS3 problemen) dat ze een retourdoos zouden sturen voor mijn oude mediabox. Kom ik net thuis, ligt er een retourdoos in de brievenbus met een UPC brief. Dat is snel :D In de brief die erbij zat staat weer dat ik een mail kan verwachten voor wanneer de monteur langs komt en dat ik de box niet hoef terug te sturen want die neemt de monteur mee...goed geregeld allemaal daar :z

[ Voor 7% gewijzigd door Zeeuw op 19-09-2012 23:06 ]

Read the badge, Bitch!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Bak ook aan de praat.
Wat een trage bende :r
Onoverzichtelijk menu,
Helemaal gek van die balk die 10 seconden in beeld blijft staan als je van zender wisselt.
En hoe kan je zooi naar je iPad streamen?
Of, zooi vanaf je iPad naar de Horizon box streamen?
Nas werkt ook alleen met DLNA, dus speelt haast niks af.

Haters everywhere but I don’t really care

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
Vraagje over de 5.1. Kan de 5.1 AC3 instellen maar vind 2.0 toch wat fijner klinken. Wanneer hoor je echt 5.1 op de tv? Alleen bij films?

Hoe hebben jullie de afstandsbediening ingesteld? Heb een Sharp tv, volg deze handleiding http://www.upc.nl/pdf/upc...nstallatiehandleiding.pdf maar toch werkt het niet. Kan de tv niet harder op zachter zetten. Verder werkt alles met de afstandsbediening.

[ Voor 49% gewijzigd door Wackmack op 19-09-2012 23:27 ]

• sjakiooo
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-03-2021
Vandaag was het inderdaad zo ver.
Box geinstalleerd en de tv kant werkt alles heerlijk, even wennen aan de menu-indeling enz.

Ik heb echter een vraag ivm de router en modem functie van de box.

Is er een bepaalde handeling nodig of moet ik bij UPC aangeven dat ze de box activeren als modem en router?
Zoals ik begrepen heb is er maar 1 type box dus het moet mogelijk zijn toch?

• EvilMe
Robin198 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:28:
Ook hier maar even dan. Bij het nieuwe Horizon pakket heeft UPC wat slims gedaan, wat minder leuk is voor de klanten.
Dus wil je 1 van de 3 "gratis" pakketten houden? Zit je altijd minimaal aan 1,5 jaar totaal vast.
Nogmaals maar nu wat uitgebreider ;)

Want het is zo je sluit n pakket af voor n jaar. De promotie stopt automatisch na n half jaar dat is Film1, Horizon Extra en het HD pakket. Als je dan Film1 toch wil behouden dan kan dat gewoon zonder algehele verlenging van het contract. Dit omdat deze premium maandelijks opzegbaar is. Alleen als je Horizon Extra wil en/of het HD pakket dan ga je wel n nieuw jaarcontract aan omdat je dan heel je pakket aanpast.

Hierbij ook de algemene voorwaarden waarbij dit vermeld staat in Artikel 13.7

Vriendin van alex3305

• Robin198
EvilMe schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:39:
[...]

Nogmaals maar nu wat uitgebreider ;)

Want het is zo je sluit n pakket af voor n jaar. De promotie stopt automatisch na n half jaar dat is Film1, Horizon Extra en het HD pakket. Als je dan Film1 toch wil behouden dan kan dat gewoon zonder algehele verlenging van het contract. Dit omdat deze premium maandelijks opzegbaar is. Alleen als je Horizon Extra wil en/of het HD pakket dan ga je wel n nieuw jaarcontract aan omdat je dan heel je pakket aanpast.

Hierbij ook de algemene voorwaarden waarbij dit vermeld staat in Artikel 13.7
Ok, duidelijk, maar dat doet er niet echt toe, want HD/Extra zijn juist de dingen die bijna iedereen wil, ITT film1.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:55
Precies...

• EvilMe
Robin198 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:42:
[...]

Ok, duidelijk, maar dat doet er niet echt toe, want HD/Extra zijn juist de dingen die bijna iedereen wil, ITT film1.
Daar heb je gelijk in :) Best slim toch ;)?

Vriendin van alex3305

• Robin198
Slim van UPC, maar beetje gevalletje klantje naaien als je t mij vraagt.

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Vanavond horizon maar even zelf geïnstalleerd, stelde niets voor, alles werkt top, (nog?) geen problemen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• KiDoNL
Klopt het dat ik twee draadloze netwerken zie? 2.4Ghz en 5Ghz? Als ik deze beide dezelfde naam geef gaat dit dan problemen opleveren of zal mijn laptop met 5Ghz kaart automatisch altijd de juiste pakken?

• Robin198
cypher21 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:51:
Vanavond horizon maar even zelf geïnstalleerd, stelde niets voor, alles werkt top, (nog?) geen problemen
NOG niet inderdaad..
KiDoNL schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:52:
Klopt het dat ik twee draadloze netwerken zie? 2.4Ghz en 5Ghz? Als ik deze beide dezelfde naam geef gaat dit dan problemen opleveren of zal mijn laptop met 5Ghz kaart automatisch altijd de juiste pakken?
Zou gewoon goed moeten gaan, maar hoe weet jij welke je aan moet klikken de 1e keer op je laptop? en waarom noem je ze niet gewoon "netwerknaam" & "netwerknaam 5ghz" dat is voor jezelf ook veel makkelijker als je apparaten hebt die ze alle 2 aankunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Robin198 op 19-09-2012 23:56 ]

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:49
Iemand enig idee? Vandaag de horizon ontvangen en aangesloten, maar internet en bellen werken alleen via het oude modem/router.. Is er een mogelijkheid om dit automatisch te laten activeren op de horizon of moet ik hiervoor bellen?

• Bananenspin
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Wij schenen erg geluk te hebben doordat er hier in de regio een monteur al volgende week kon komen (vorige week aangevraagd) maar vandaag bericht gekregen dat het pakket niet word opgestuurd volgende maand (en dus pas nadat we een monteur afspraak hebben) helaas.. maar het schijnt dus ook gemakkelijk zelf aangesloten te kunnen worden (voor ons Tweakers toch helemaal?) dus ik wacht het af!

HOI.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Robin198 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:41:
[...]

Ik begrijp het best, maar je hebt het gewoon fout.
Alle [extra zender]pakketten zijn maandelijks opzegbaar, KLOPT.
Inderdaad.
Maar na een half jaar, worden de 3 gratis pakketten VANZELF opgezegd.
Zoals bij de initiële overeenkomst overeengekomen is.
Wil je 1 van de 3 pakketten houden, doe je een WIJZIGING en de regels bij UPC zijn dat je bij elke wijziging een jaar verlengd.
Dus zit je (als je HD/Extra, of Film1 wil houden) aan minimaal 1,5 jaar totaal vast.
NIET voor de extra pakketten, maar wel voor je contract.
Bij elke abonnementswijziging wordt inderdaad het abonnement met één jaar verlengd. Echter is een extra zenderpakket een los product bij UPC. Dit bewijzen ook de aanvullende voorwaarden digitale televisie (p. 'Premium/Extra zenders' en 'Overige voorwaarden').

Zie hiernaast overigens ook artikel 11.1 van de algemene voorwaarden voor enige definitie van een abonnement. Waaruit afgeleid kan worden dat een extra zenderpakket geen vergelijkbaar product is. Royaal en HDTV in ieder geval wel.
Mijn inziens een erg slechte bron. Welgeteld één iemand geeft aan dat dit door drie mensen bevestigd is. Echter geven alle anderen aan dat het pertinent niet waar is.

Let wel dat volgens jouw regels c.q. bron UPC altijd een anderhalfjaarcontract heeft. Het zou namelijk een abonnementswijziging zijn wanneer de aanvullende pakketten verwijderd worden vanuit het Horizon pakket :).

• KiDoNL
Robin198 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:56:
Zou gewoon goed moeten gaan, maar hoe weet jij welke je aan moet klikken de 1e keer op je laptop? en waarom noem je ze niet gewoon "netwerknaam" & "netwerknaam 5ghz" dat is voor jezelf ook veel makkelijker als je apparaten hebt die ze alle 2 aankunnen.
Ja dat heb ik nu inderdaad gedaan, wil met mijn laptop wel gewoon op de 5ghz, maar alleen die is niet voldoende want mijn iphone kan (nog) niet op 5ghz..

Vind het wel een leuk apparaatje, jammer dat twonky nog niet werkt.. Heeft iemand hier ervaring mee? Ook had ik begrepen draadloos beeld van de decoder naar andere apparaten te kunnen sturen, werkt dit alleen voor gekocht materiaal of ook met tv? De verkoper aan de telefoon zei namelijk dat ik draadloos tv kon doorsturen vanaf dit ding.

• cypher21
KiDoNL schreef op donderdag 20 september 2012 @ 00:00:
[...]

Ja dat heb ik nu inderdaad gedaan, wil met mijn laptop wel gewoon op de 5ghz, maar alleen die is niet voldoende want mijn iphone kan (nog) niet op 5ghz..

Vind het wel een leuk apparaatje, jammer dat twonky nog niet werkt.. Heeft iemand hier ervaring mee? Ook had ik begrepen draadloos beeld van de decoder naar andere apparaten te kunnen sturen, werkt dit alleen voor gekocht materiaal of ook met tv? De verkoper aan de telefoon zei namelijk dat ik draadloos tv kon doorsturen vanaf dit ding.
Ik kan ze niet beide dezelfde SSID geven, dan gaat de 2.4ghz op disabled

• KiDoNL
Ah dat heb ik nog niet geprobeerd omdat ik bang was dat dat voor problemen zou zorgen, wat het dus ook doet.

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Horizon,tv werkt ook zonder horizon mediabox. Alleen niet bij mij. Ik moet een widevine plugin downloaden en installeren. Daarna browser rebooten. Ik blijf echter de melding houden dat widevine niet geinstallerd zou zijn. Ook pc rebooten helpt niet. Widevine staat verder keurig vermeld in programmas/control panel.

Erg irritant, heeft iemand een oplossing?

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:02
Nieuwtje:
Met de HB kun je terugspoelen naar programmas van andere zenders. Voorbeeld: ik kijk eerst een uur rtl4. Daarna ga ik een half uur Nl1.kijken en daarna een half uur net5. Als je dan gaat terugspoelen kom je uiteindelijk weer uit bij de eerdere programmas die je hebt gekeken. Hij buffert dus niet alleen de huidige zender zoals bij de eerdere boxen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• hansvk
  • Laatst online: 08:38
Het lijkt wel of UPC precies het omgekeerde doet met wel of niet oude modem behouden, dan de klant heeft aangegeven. Gisteren is de monteur geweest om alles te installeren. Had bij de bestelling (telefonisch) aangegeven dat ik een apart modem wilde houden. Wel moest dan mijn Arris worden vervangen door een nieuw modem. Monteur was hier niet van op de hoogte en belde even met UPC. En ja hoor, alles moet via de HB en kan pas over een tijd (paar maanden?) eventueel worden veranderd.
Arris is weer terug geplaatst en HB is geïnstalleerd. Volgens de monteur zou het internet via de Arris vanzelf een keer stoppen en moet ik een en ander ompluggen om internet en telefonie via de HB te regelen. Vanochtend was er nog niets veranderd. "Mijn UPC" geeft nog steeds het volgende aan:

Producten / Diensten

Kabel TV en Radio
Fiber Power 25
Abonnement Bellen

◦Nummerherhaling
◦Wekservice
◦Voicemail
Digitale TV - Royaal HDDVR

Als het eind van de middag nog zo eens zal ik helaas toch de helpdesk moeten bellen. Ik ga dan toch met klem vragen om een nieuw modem ipv alles via de HB, wie weet lukt het.

[ Voor 0% gewijzigd door hansvk op 20-09-2012 07:42 . Reden: typo ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• Notna
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Over de Harmony 700 trouwens; ik heb deze gisteren in 1 keer kunnen toevoegen omdat Logitech hem nu wel aan zij DB heeft toegevoegd. Werkt prima; niets hoeven aanpassen.

Tot nu toe is de box 3 keer in een uur vast gelopen maar daarna niet meer. Ik vraag mij echter alleen af waar ik de powersettings kan instellen en dat stomme lampje aane voorkant kan uitzetten :P

Xbox Live ID:Notna8310

• Robin198
Bij mij werkt de Harmony (one) gedeeltelijk. Alleen aan/uit zetten gaat totaal fout, werkt totaal niet, maar weer wel via de help knop. Al met delays geklooid maar lost niks op :(

Als wat voor device heb jij m toegevoegd, ook PVR-UPC-Horizon?

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ceejay schreef op donderdag 20 september 2012 @ 00:58:
Horizon,tv werkt ook zonder horizon mediabox. Alleen niet bij mij. Ik moet een widevine plugin downloaden en installeren. Daarna browser rebooten. Ik blijf echter de melding houden dat widevine niet geinstallerd zou zijn. Ook pc rebooten helpt niet. Widevine staat verder keurig vermeld in programmas/control panel.

Erg irritant, heeft iemand een oplossing?
Mijn tablet vraagt ook om die plug-in...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Robin198 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 07:58:
Bij mij werkt de Harmony (one) gedeeltelijk. Alleen aan/uit zetten gaat totaal fout, werkt totaal niet, maar weer wel via de help knop. Al met delays geklooid maar lost niks op :(

Als wat voor device heb jij m toegevoegd, ook PVR-UPC-Horizon?
Nope, Samsung --> SMT-G7400 (wat de daadwerkelijke modelnaam overigens is ;) ) Misschien wel handig voor de TS ?

Misschien dat dit helpt :)

En ik heb de power management settings gevonden! Yay, waarom ik die in eerste instantie gemist heb, dunno :X

Overigens is mijn signaal sterkte middel van medium, maar dat kan ook omdat ik mijn eigen AOP erop heb gezet (sssshhhhtttt O-) )
AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 september 2012 @ 08:16:
[...]

Mijn tablet vraagt ook om die plug-in...
Daarom heb je een app daarvoor nodig die er nog niet is voor Android (pas begin volgend jaar :X )

[ Voor 30% gewijzigd door Notna op 20-09-2012 08:22 ]

• cypher21
KiDoNL schreef op donderdag 20 september 2012 @ 00:04:
Ah dat heb ik nog niet geprobeerd omdat ik bang was dat dat voor problemen zou zorgen, wat het dus ook doet.
Ik hoopte dat het wel werkte, en de 5ghz apparaten automatisch de beste zouden pakken.
Helaas werkte dit niet, en daarna kreeg ik de 2.4ghz niet eens meer aan. Heb een factory reset uitgevoerd, nu 2 aparte SSID's, werkt top.

Echter dacht ik meer 5ghz apparaten te hebben, maar alleen mijn telefoon blijkt het te ondersteunen...

Laptop van 7 maanden oud (Dell Vostro) , een hagelnieuwe Nexus 7 ondersteunen geen 2,4ghz. Mijn galaxy nexus wel.
het 5ghz netwerk is op de slaapkamer wel een stuk zwakker dan het 2,4ghz trouwens, dus dan schakelt de telefoon iig over op het 2,4ghz

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn harmony doet als Samsung modelnaam helemaal niets. Heb noh geen zin gehad om de signalen aan de AB te leren.

Dan maar wachten op de app. Begrijp niet waarom iCrap eerder ontwikkeld wordt, Android heeft een grotere userbase...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 september 2012 @ 08:36:
Mijn harmony doet als Samsung modelnaam helemaal niets. Heb noh geen zin gehad om de signalen aan de AB te leren.

Dan maar wachten op de app. Begrijp niet waarom iCrap eerder ontwikkeld word, Android heeft een grotere userbase...
Vaag? Ik had als manufacturer Samsung aangegeven en toen modelnaam SMT-G7400. Werd in 1 keer gevonden...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1271943/GoT/harmony_Horizon.png

Also; IOS is eerder omdat iedereen (lees: doorsnee UPC gebruikers) Apple geil is en de iPhone 5 rond dezelfde tijd uitgebracht werd. Denk je nu echt dat ze dat dan overslaan? Wat ik jammer vind is dat ze dit al een hele tijd aan het ontwikkelen zijn (Horizon) en dan niet de moeite nemen om iOS en Android tegelijk uit te brengen. Maargoed; UPC ziet geld in het laadje en neemt dan wat shortcuts :)

[ Voor 26% gewijzigd door Notna op 20-09-2012 08:43 ]

• hansvk
  • Laatst online: 08:38
Notna schreef op donderdag 20 september 2012 @ 07:51:
...
Tot nu toe is de box 3 keer in een uur vast gelopen maar daarna niet meer. Ik vraag mij echter alleen af waar ik de powersettings kan instellen en dat stomme lampje aane voorkant kan uitzetten :P
Zie het menu 'Opties' in de Horizon box (is even zoeken maar op zich is alles logisch ingedeeld).

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:29:
Op de epc3925 zie ik in de dhcp client table welke ip adressen uitgedeeld zijn. Geen een ervan werkt voor de HB web interface. HB staat er sowieso niet bij.

Precies wat sanderdw zegt ervaar ik ook.
Toch gevonden:
Ik heb de router (Cisco) leasetime op 7 dagen gezet en deze even opnieuw opgestart. Daarna de Horizon box opnieuw opgestart en vervolgens met fing - networkscanner (android of ios) de actieve ip's gechecked op aanwezige services. Daar kamen 2 ip's uit van de Horizon en één daarvan had de webserver enabled. Op die manier kon ik er dus makkelijk bij.

Gister wel een spontane vastloper gehad zonder te zappen of iets te doen. Dus moest even de stroom eraf halen.

• Wackmack
Mooie op. Hoe kan k mijn afstandsbediening toevoegen? Mort volgens de handleiding via de FN toets maar zie die niet?

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

hansvk schreef op donderdag 20 september 2012 @ 08:49:
[...]

Zie het menu 'Opties' in de Horizon box (is even zoeken maar op zich is alles logisch ingedeeld).
Had ze iid al gevonden, thanks ;)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Notna schreef op donderdag 20 september 2012 @ 08:40:
[...]

Vaag? Ik had als manufacturer Samsung aangegeven en toen modelnaam SMT-G7400. Werd in 1 keer gevonden...
De Harmony software / database vond ook de Samsung wel, heb m netjes ingeladen, maar de box reageert nergens op. Dat was overigens wel van het weekend al. Jij geeft aan dat er gisteren een nieuwe versie in de database gezet zou zijn? Dat maakt het de moeite waard om nog eens de remote aan de pc te hangen.
Also; IOS is eerder omdat iedereen (lees: doorsnee UPC gebruikers) Apple geil is en de iPhone 5 rond dezelfde tijd uitgebracht werd. Denk je nu echt dat ze dat dan overslaan?
:r

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:58

SeatRider

Hips don't lie

Ik had gisteravond ineens error 2010, de guide wilde hij wel laden, maar geen programma's. Ik mocht UPC bellen als het probleem aanhield. Niet gedaan, en na een paar x rebooten ging ie ineens weer door. Daarna nog een uurtje doorgeklooid met de netwerkinstellingen (het lukt me nog steeds niet om de box als bridge/switch te laten werken achter mijn losse modem, dus hoop dat ze dat snel fixen.

Oh, en vanmorgen was de box geheel uit (klok ook weg), terwijl hij op "midden" staat. Hij ging wel gewoon met de AB aan. Misschien vannacht een SW update geweest?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Nouja nieuwe versie; Ik kon tot gisteren de hele AB niet vinden in de DB; sinds gisteren wel. Dus wie weet (en bij mij reageert bij prima, alle knoppen werken zoals het moet)

• Deef_K
  • Laatst online: 11-09 17:54
MaZeLe schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:56:
Iemand enig idee? Vandaag de horizon ontvangen en aangesloten, maar internet en bellen werken alleen via het oude modem/router.. Is er een mogelijkheid om dit automatisch te laten activeren op de horizon of moet ik hiervoor bellen?
Je moet hier even voor bellen, systeem van hun is gewoon brak. Ook ik had aangegeven dat ik alles via horizon wilde laten verlopen echter bij het installeren van de horizon werkte dit niet en was de cisco modem nog actief. Heb ik gebeld en paar dagen later deed mijn cisco modem plots niks meer. Toen telefoon aangesloten en internet ingesteld op horizon en sinds dien loopt alles via de horizon.

Zelf enorm veel ellende gehad met het bestelproces en installatie:
-Geen track & trace, opeens stond er gewoon een postbode voor de deur.
-Wegens succes monteurafspraak geannuleerd vanuit upc kant. Week later pas de papieren en retourdoos gehad.
- Op de 2e mediabox geen HD meer, wel de standaard HD zenders maar bv geen Discovery HD. Tevens heb ik ook geen royaal meer. UPC is op zoek naar een oplossing, tot die tijd jammer joh.
- Sport 1 besteld nadat alles redelijk werkte via de horizon, prima 72 uur verwerkingstijd. Gister zat ik op 4 dagen en toch maar eens gaan bellen. Nee meneer dit heeft 10 werkdagen nodig? 10? kom aan!
- Energystand is niet ideaal. Als ik de box op middel heb staan kan ik via de horizon app geen opnames meer inplannen (wanneer deze standby staat). Het zou toch verre van ideaal zijn om constant het energieverbruik op hoog te hebben staan wanneer je nog opnames wilt kunnen inplannen via de horizon app?!
- Box heeft enorm veel vastlopers tijdens tv kijken of met het spoelen van opnames. Enige manier op beetje te verhelpen is stroom volledig er af te halen.
- Menustructuur, wie heeft dit zo bedacht? Doe mij maar de manier van de ouwe boxen met eenvoudig door zenders bladeren, in 1 keer terug met upc knop etc. Al verwacht ik dat wanneer de nieuwe AB beschikbaar is die functies hier wel op zitten en UPC de klanten dus weer lekker kan uitmelken.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

edit.
Verplaatst naar het juiste topic.

[ Voor 135% gewijzigd door AllSeeyinEye op 20-09-2012 09:47 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik had vanochtend de klok op kwart voor 2 staan. Box reageerde overigens wel op de powerknop. Verder heb ik de problemen met streamen opgelost door de mediabibliotheek van de box uit te schakelen. Het bleek dat de box al dagen bezig was met het indexeren van de muziek map op mijn pc, terwijl daar toch echt maar een kleine 40 Gb aan muziek op staat.

Gelukkig zal ik een mediabibliotheek nooit gebruiken (alles staat keurig in mappen gerangschikt), dus die functionaliteit zal ik niet missen.

• Barryvdh
  • Nu online
Michaelg schreef op donderdag 20 september 2012 @ 06:18:
Nieuwtje:
Met de HB kun je terugspoelen naar programmas van andere zenders. Voorbeeld: ik kijk eerst een uur rtl4. Daarna ga ik een half uur Nl1.kijken en daarna een half uur net5. Als je dan gaat terugspoelen kom je uiteindelijk weer uit bij de eerdere programmas die je hebt gekeken. Hij buffert dus niet alleen de huidige zender zoals bij de eerdere boxen.
Het was veel handiger geweest als hij gewoon rtl5, nl1 en net5 allemaal zou bufferen (bijvoorbeeld), zodat je terug kan spoelen als je net te laat terugschakelt.

• Wackmack
Lekker dit weer. Twonky kan je downloaden via upc.nl/downloadtwonky echter als ik naar de site ga staat er dit http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/924

Nu kan ik nog niks streamen. Hoe kan je trouwens tv kijken op de ipad? Heb nog niks voorbij zien komen.

• Deef_K
  • Laatst online: 11-09 17:54
Tv kijken op de ipad doe je met de Horizon.tv app uit de appstore. Vervolgens inloggen met je mijnupc gegevens.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Versteegrob schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:06:
Lekker dit weer. Twonky kan je downloaden via upc.nl/downloadtwonky echter als ik naar de site ga staat er dit http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/924

Nu kan ik nog niks streamen. Hoe kan je trouwens tv kijken op de ipad? Heb nog niks voorbij zien komen.
Twonky is een klote programma (excuse my french). Je kan beter een media streamer naar eigen keuze gebruiken, mocht je perse via je box willen streamen.

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Ook maar ff hier dan:
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:29:
Op de epc3925 zie ik in de dhcp client table welke ip adressen uitgedeeld zijn. Geen een ervan werkt voor de HB web interface. HB staat er sowieso niet bij.

Precies wat sanderdw zegt ervaar ik ook.
Toch gevonden:
Ik heb de router (Cisco) leasetime op 7 dagen gezet en deze even opnieuw opgestart. Daarna de Horizon box opnieuw opgestart en vervolgens met fing - networkscanner (android of ios) de actieve ip's gechecked op aanwezige services. Daar kamen 2 ip's uit van de Horizon en één daarvan had de webserver enabled. Op die manier kon ik er dus makkelijk bij.

Gister wel een spontane vastloper gehad zonder te zappen of iets te doen. Dus moest even de stroom eraf halen.

Betreft dat hele media gebeuren, ook maar uitgezet. Ik heb een NAS welke ook voor Upnp zorgt en een Boxee welke dat veel beter oppakken.

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Sjonge jonge jonge jonge UPC.

Vorige week woensdag alles ontvangen. Ik alles aansluiten via de horizon, niente internet. Ik bellen, foutje bla bla bla zetten we om. Nu inmiddels een week later nog niets omgezet. Internet snelheid? Nog steeds op oude niveau... beetje vermoeiend. En het geweldige antwoord dat je krijgt van de HD "het is erg druk meneer, hebt u nog even een paar dagen geduld."

• cypher21
Ah, dan zullen we de discussie hier maar voortzetten :)

Tot dusver heb ik hier nergens last van, gisteravond geinstalleerd, daarna champions leage gekeken en wat dingetjes in de instellingen veranderd.
even gespeeld met twonky op de tablet, maar niet verder gekomen dan wat dingetjes installeren.

Ik kon helaas geen instelling vinden waarmee de kanaal informatie weergave verkort kan worden. Staat nu wel erg lang in beeld (10s) na het zappen.
Met back is dit weg, maar blijft een onnodige actie.

Menu's voelen niet soepel , maar hoop dat ze dat nog updaten.

Heb trouwens het idee (kan placebo zijn?) dat het beeld scherper is dan met mijn vorige Philips HD box, die kon geen 1080p aan, en de horizon wel, maar kon ze helaas niet naast elkaar zetten om echt goed te vergelijken

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

cypher21 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:40:

Ik kon helaas geen instelling vinden waarmee de kanaal informatie weergave verkort kan worden. Staat nu wel erg lang in beeld (10s) na het zappen.
Met back is dit weg, maar blijft een onnodige actie.
Ik weet niet meer waar, maar ik heb dat wel gevonden. Waren drie opties: 5, 7 en 10 seconden. Ik heb het nu op 5 gezet, meen ik.

• cypher21
AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:50:
[...]

Ik weet niet meer waar, maar ik heb dat wel gevonden. Waren drie opties: 5, 7 en 10 seconden. Ik heb het nu op 5 gezet, meen ik.
Hmm,

Vanavond nog maar eens kijken, heb gister alle menus even snel doorgebladerd, maar ben het niet (bewust) tegen gekomen.

Heb wel de standaard geluidsinstellingen op dolby digital gezet, blij dat dit eindelijk kan!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

cypher21 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:06:
[...]
Heb wel de standaard geluidsinstellingen op dolby digital gezet, blij dat dit eindelijk kan!
Enlighten us! Ik heb alleen een optie gevonden om AC3 te kunnen gebruiken. DD ben ik niet tegengekomen en al helemaal niet iets om het standaard te gebruiken (hoe doen ze dat dan met niet DD uitzendingen?)

• cypher21
AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:09:
[...]

Enlighten us! Ik heb alleen een optie gevonden om AC3 te kunnen gebruiken. DD ben ik niet tegengekomen en al helemaal niet iets om het standaard te gebruiken (hoe doen ze dat dan met niet DD uitzendingen?)
Die instelling heb ik aangepast, bij "gewone" uitzendingen heb ik 2.1 en bij de 5.1 uitzendingen schakelde de receiver automatisch over naar DD 5.1

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
Morgen is werkdag 10 :) en nog steeds geen levering. En toch al op launchdag besteld :) Goed bezig UPC!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:50:
[...]

opties-voorkeursinstellingen-algemene instellingen-programma overzicht zichtbaar- 5, 7 of 10 sec

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:09:
[...]

AC 3 = Dolby Digital?

Anyway; Eerste gebruik van AC 3 aanzetten in de algemene instellingen. Vervolgens kan je instellen bij voorkeur audio gebruik dat je Nederlands audiospoor wilt gebruiken (dus niet Original of English) en hij zet automagisch alle kanalen waar mogelijk om naar DD (zet om = gebruikt). Waar dit niet met de stream mee zit, zal hij conventioneel MPEG 2 geluid sturen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 20-09-2012 11:31 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@ 2.1 of 5.1 geluid: Welke instelling (welk menu?) is dat dan? Als ik naar de menustructuur kijk (wellicht iets voor in de TS?): http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=45008.0

Dan kom ik niets in die strekking tegen bij Geluidsinstellingen
Notna schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:27:
[...]

AC 3 = Dolby Digital?

Anyway; je kan dat instellen bij voorkeur audio gebruik. Even op Nederlands zetten (dus niet Original of English) en hij zet automagisch alle kanalen waar mogelijk om naar DD. Waar dit niet met de stream mee zit, zal hij conventioneel MPEG 2 geluid sturen :)
Hmmm Nederlands? Ik geef toch echt de voorkeur aan Origineel, met als goede tweede Engels....... Betekent dit dat discovery dan de brakke Nederlandse nasynchronisatie krijgt ipv het oorspronkelijk gesproken Engels?

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Nope, gek genoeg is Nederlands, Engels bij o.a Discovery :P. Klopt voor geen meter, maar dit was ook zo bij de Cisco DVR box

Edit; dus eerste Televisie --> Geluidsinstellingen --> Dolby AC 3 gebruik aan zetten (en dan wel of niet je S/PDIF aan of uit zetten afhankelijk van je set up)

Vervolgens: Voorkeursinstellingen --> Geluidsinstellingen --> Spraakvoorkeur --> Nederlandsch

Trust me, ik kijk liever alles in het Engels en ik heb daarom ook het menu in het Engels. Maar met omzetten van het geluidspoor heb ik even goed zitten luisteren en je krijgt netjes de originele taalvoering. Volgens mij worden er in NL nog geen 2 audiosporen meegegeven bij de zenders dus wellicht dat dit later komt :)

[ Voor 81% gewijzigd door Notna op 20-09-2012 11:36 ]

Verwijderd

Robin198 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:28:
Inderdaad allemaal erg vervelend. Vooral als je elk jaar van aanbieder wilt wisselen. .. 8)7

Ten eerste je had het kunnen weten dat dat zo werkt bij UPC

Ten tweede, als je even had kunnen wachten totdat de Horizon pakketten aangeboden gaan worden, ik meen eind van deze maand, had je meteen een volledig pakket samen kunnen stellen. Echter dan had je deze aanbieding voor 6 maanden misgelopen.

Ten derde, zoals anderen ook al stelden. De premium pakketten zijn voor onbepaalde tid, dus maandelijks opzegbaaar.

Ik zelf zie het probleem dan ook niet zo.
cypher21 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 08:32:
[...]

[..]
het 5ghz netwerk is op de slaapkamer wel een stuk zwakker dan het 2,4ghz trouwens, dus dan schakelt de telefoon iig over op het 2,4ghz
Hoogfrequente signalen reiken nu éénmaal minder ver dan laagfrequente. Vergelijk het met AM, en FM

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 12:03 ]

Verwijderd

Robin198 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:41:
[...]

Alle pakketten zijn maandelijks opzegbaar, KLOPT.
[..]
Verwijderd in "UPC Digital TV - Deel 6"

• cypher21
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:59:
[...]

Hoogfrequente signalen reiken nu éénmaal minder ver dan laagfrequente. Vergelijk het met AM, en FM
Yes, daar was ik van op de hoogte, maar had niet verwacht dat slechts 1 betonnen vloer al zoveel verschil uit zou maken ;)

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
SeatRider schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:26:
(het lukt me nog steeds niet om de box als bridge/switch te laten werken achter mijn losse modem, dus hoop dat ze dat snel fixen.
wat werkt er niet? Ik kreeg 'm met geen mogelijkheid in mijn bestaande netwerk tot ik het via de WPS mogelijkheid probeerde, toen meteen raak.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Topicstart heb ik wat verder uitgewerkt met o.a de specs, functies en het zenderoverzicht. Op- en aanmerkingen graag per DM.

Vanmorgen was het klokje weer blijven staan op een uur op 01:00 vannacht. Soms is het display ook helemaal zwart en zie ik alleen het ledlampje onderaan schijnen. Ik ben er nog niet achter waar dat aan ligt.

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 10:17
Ik heb ergens vorige week ook een Horizon box aangevraagd. Wanneer weet ik niet meer precies, want ik heb geen bevestiging gekregen via de mail. Heeft het zin om de HD te bellen? Ik zie namelijk net bij 'Mijn UPC' dat m'n internetsnelheid sinds gisteren wel al is verhoogd, net even getest en ik haal inderdaad 60/6 Mbit. Lees hier dat UPC nogal traag is met de Horizon box, even afwachten of bellen?

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:08
Net gebeld of ik gebruik wou maken van de monteur, zitten hier nog voordelen aan dat hij iets beter in kan regelen of dat je extra afstandbediening krijgt oid?

there's no tweak without the tweaker

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik heb een nieuwbouwhuis met goede kabels en aansluitingen en bij mij ging de installatie in 1 keer goed. Heb je een ouder huis/oude bekabeling/matig signaal dan kan de monter gelijk de spullen doormeten/versterker plaatsen, etc.
Volgens mij gaat het toch aardig vaak goed qua zelfinstallatie maar je loopt altijd het risico op een paar dagen geen TV/i-net/telefonie :)

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 15:23
Gisteravond de Horizon geinstalleerd maar kreeg maar internet en bellen maar niet aan de praat, wat bleek? Ze hadden m'n internet en bellen niet omgezet naar de Horizon box |:( Heb alleen maar een docsis2 modem/router dus tja beetje dom van ze. Heb ook expliciet aangegeven dat ik alles op de Horizon wil hebben draaien...

Vindt het verder wel prettig werken, moet alleen de controls overzetten naar de Harmony want vrouwlief stond vanochtend geirriteerd op de Harmony te drukken en de Horizon ging maar niet aan ;)

• Wackmack
AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:10:
[...]

Twonky is een klote programma (excuse my french). Je kan beter een media streamer naar eigen keuze gebruiken, mocht je perse via je box willen streamen.
Thnx, dan steek ik er geen moeite in. Bekijk nu al mijn media via de ac ryan en dat werkt prima.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:58

SeatRider

Hips don't lie

Fly-guy schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:52:
[...]

wat werkt er niet? Ik kreeg 'm met geen mogelijkheid in mijn bestaande netwerk tot ik het via de WPS mogelijkheid probeerde, toen meteen raak.
Devices die via de Horizon het internet op willen (dus naar het op poort 1 aangesloten losse modem) krijgen geen goede verbinding. Dit komt doordat de horizon als bridge optreedt, maar ook als DHCP, en zichzelf daaarbij als DNS/gateway bombarteert - wat niet handig is, aangezien dat het modem moet zijn).

Wat zou WPS (wifi protected setup) hier aan veranderen? De wifi verbinding an sich gaat prima (ik kan er ook mee de web interface van de box mee benaderen).

Nederlands is makkelijker als je denkt

• jroz2001
Helox-in-a-box schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:30:
Gisteravond de Horizon geinstalleerd maar kreeg maar internet en bellen maar niet aan de praat
Same here. Toen ik belde zeiden ze: oh, dat is raar, we zullen een monteur sturen. Aangezien ik geen haast heb komt er nu over 3 weken een monteur langs in de avonduren.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 15:23
jroz2001 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:52:
[...]

Same here. Toen ik belde zeiden ze: oh, dat is raar, we zullen een monteur sturen. Aangezien ik geen haast heb komt er nu over 3 weken een monteur langs in de avonduren.
Hm, mij hebben ze verteld dat ze het over zullen zetten en ik in de tussentijd gewoon m'n oude modem aangesloten moet houden, zodra alles is overgezet dan wordt m'n oude modem automatisch uitgeschakeld. Geen zin om tot oktober te wachten tot er een moneur beschikbaar is...

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 18:50
Nou, monteur zojuist geweest. Ik heb afgelopen maandag al met klantenservice afgesproken dat ik een separaat modem wil houden. Mijn docsis2 zou dus worden vervangen door een docsis 3; de monteur zou deze bij zich hebben.

Dus komt hij zojuist en vertelt me doodleuk dat "ze dat niet meer doen". De Horizon moet en zal als modem/router gaan dienen. Ik ben hiermee niet akkoord gegaan en hij is weer vertrokken. Ik heb immers overlegd dag de modem gewoon netjes in de meterkast zou blijven staan.

[edit] kom ik er net achter dat mijn huidige modem geen signaal meer krijgt!!!!! Monteur weg, internet weg....FUCK UPC!!!

Nu dus de administratieve rompslomp.

- ik heb nog een horizon box in ongeopende verpakking
- deze moet terug
- en de hele deal moet terug worden gedraaid

Iemand een telefoonnummer van een gratis helpdesk?

[ Voor 8% gewijzigd door smeerbartje op 20-09-2012 15:13 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Gewoon 1200 bellen vanaf je UPC voip nummer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 18:50
Falcon schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:12: