• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Grappig, vanochtend de bel en daar was de Horizon box al, praktisch 3 dagen nadat mijn order verwerkt was. Alles geinstalleerd zonder problemen verder, maar het is wel erg traag nog allemaal...

menu's etc. zien er wel fancy uit :+

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:52
Wat betreft de freezes... Ik vrees dat het apparaat niet krachtig genoeg is. Sinds woensdag geen problemen gehad, maar sinds vandaag heb ik het apparaat in m'n netwerk hangen, en nu wel constant last.

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:39
Ik heb mijn Xbox 360 werkend draadloos gekregen op mijn Horizon Box. Blijkbaar moet de beveiliging op WPA staan en niet WPA 2. Wanneer hij gewoon op WPA staat maakt de Xbox 360 zonder problemen verbinding (en snel). Bizar want de Xbox 360 hoort het wel te ondersteunen. Maar goed, het werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
Crazymonkey schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:10:
[...]

Join the Club.

Morge maar weer eens bellen
Afgelopen donderdag maar weer eens gebeld... kreeg een dame aan de lijn en ik vroeg of ze een Track and Trace code voor me had aangezien ik op de 10e werkdag het pakket wel zou verwachten. (er zijn vrienden van me die het pakket bestellen en 2 dagen later in huis hebben)

Dame zegt, ja geen probleem.... toen werdt het stil, heeft u 1 momentje... vervolgens 12 minuten in de wacht gestaan en ze gaf aan dat alles gereed was en dat het pakketje nu onderweg was en dat ik het zaterdag wel kon verwachten.

Mijn vermoeden is echter dat de order vast was gelopen alleen dit niet durfen toe te geven en ze hem snel opnieuw ingeschoten hebben. Ik kreeg namelijk ook vrijdag pas de mail dat me pakket is omgezet naar Horizen en vanmorgen heb ik mijn snelheids upgrade gekregen... maar nog geen pakket.

Nu kan het natuurlijk gebeuren dat de order vast loopt, MAAR GEEF HET DAN OOK TOE.. Ik als ex-medewerker van UPC (2 dienstjaren in mijn studententijd) weet maar al te goed dat sommige orders vast kunnen lopen met alle mogelijke combinaties, maar ze stond me gewoon keihard voor te liegen, gewoon alsof haar neus bloed. Maar een snelle rekensom zou ik er vanuit kunnen gaan dat ik dinsdag eindelijk me pakket heb!

[/rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:35
15 september via internet de Horizon box besteld. Geen bericht gehad van UPC tot afgelopen vrijdag, donderdag was het internet al wel naar 60-6mb gezet. Vrijdag een melding gehad dat de box verzonden was en deze kwam gisteren binnen. Meteen maar aangesloten en tv instellen was geen probleem.
Menu´s zijn traag, maar zappen gaat soms sneller dan m´n oude Pace HD bos en soms slomer, wel regelmatig last van freezes gehad tijdens de F1 qualificatie en op Film 1.

Netwerk en internet is frustrerend. Juist vanwege de mogelijkheid om alles in een kastje te hebben de Horizon genomen, maar internet moet nog via oude modem. Oude modem-> Horizon en dan naar: Laptop(wifi), GamePC(kabel)en mobiel(wifi) wil niet. Krijg enkel internet op de laptop met een hoop lag en de max snelheid blijft op 40mb hangen(100-110mb bit verbinding), terwijl met kabel de 60mb gehaald wordt.

Het configureren van het internet via de box of de webpage resulteert in helemaal geen internet. Zodra ik iets wijzig gaat de box over de zeik. Ik moet dan via de webpage het internet gedeelte resetten en daar is soms ook een complete box reset voor nodig.

Als UPC dit komende week niet kan verhelpen gaat het terug(koop op afstand periode) en ga ik naar de eigenlijk goed werkende situatie met drie losse apparaten. Ik wil niet het risicio lopen vast te zitten aan iets dat meerdere weken gaat duren voor het opgelost is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grootverbruiker van UPC mediaboxen hier (dit is box 4). Weinig positief hier.

The good:
  • Aantal zaken die allang doorgevoerd hadden moeten worden (standaard dolby digital out bijv.) eindelijk aanwezig;
  • Standaard functies: opnemen, zappen, etc. werken beter dan ooit;
  • Plug and play
The bad:
  • Wat een lelijke en ontiegelijk grote box;
  • Meest onlogische HUD/menu's ooit. No offense naar UPC maar welke malloot heeft dit getest? Meer alpha dan béta: Gebruiksonvriendelijk, traag, onlogisch ingericht en vormgegeven, veel te groot, niet transparant genoeg, veel klikken nodig om aan te komen waar je wil zijn (tvgids en "toetsenbord" anyone?)
  • Gezien de beperkte knoppen op de afstandbediening: geen hoop op snelle toegang menu's;
  • Bugs. Maar UPC mediaboxen kennende zijn die er over 3 jaar al uit;
  • (Ik krijg de doos met geen mogelijkheid aan mijn WLAN gekoppeld. 2 routers geprobeerd --> hij wil er gewoon niet aan. UPC op de hoogte gesteld. ben benieuwd..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

SeatRider

Hips don't lie

Het is mij gelukt na een tip op Chelloo om de Horizonbox als transparante switch/accesspoint in mijn netwerk op te nemen. Energy saving op medium en het netwerk blijft netjes draaien. Klok blijft nog wel halverwege de nacht vastlopen, maar je kunt niet alles hebben he :)

Zie ook draadje op Chelloo: http://www.chelloo.com/up...45244.msg596550#msg596550

Vraag me nog wel af waarom UPC dacht dat bridgen wel een nette oplossing was...?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij werkt alles best aardig. Ben toch wel een paar problemen tegen gekomen. Heb nu al 2x wat proberen te plannen om op te nemen. Via de guide en via de Horizon.tv app. Maar mooi niks opgenomen. Toen ik tijdens het op te nemen programma in de guide keek en erop ging staan, begon die op te nemen. Alleen jammer dat ik dus de eerste helft niet heb... De Youtube-app werkt ook nog voor geen meter (beeld gaat op zwart, en zodra er weer beeld is dan versnelt ie). Ook lijkt on-demand (uitzending gemist) niet te werken als ik met maximale snelheid aan 't downloaden ben.

Verder werkt het leuk. Hopelijk komt er snel weer een update uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:46

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Na 10 werkdagen nog steeds geen Horizon box mogen ontvangen... (Besteld op de 8e)
Maandag wel gebeld of ik een monteur nodig had, word maandag maar weer aan de telefoon hangen.
Lang leven 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Ik heb een tijdje terug ook twee maanden Film1 gehad en via de rode knop op de afstandsbediening kon je een hele rits films bekijken(gratis). Deze optie kan ik niet meer terug vinden op de Horizon box, terwijl het Film 1 abonnement in principe net zo duur is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 21:00
Razkin schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:06:
Ik heb een tijdje terug ook twee maanden Film1 gehad en via de rode knop op de afstandsbediening kon je een hele rits films bekijken(gratis). Deze optie kan ik niet meer terug vinden op de Horizon box, terwijl het Film 1 abonnement in principe net zo duur is.
Volg nu Menu => On Demand => Alle Video's -> TV Zenders -> Film1.

Dus lekker onoverzichtelijk :(

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:20
Mijn situatie is :
"oude" docsis3 modem in de meterkast.
Van de meterkast naar de woonkamer loopt een coax en een cat5
Coax in de mediabox en de cat5 voor smart tv in de samsung tv

Nu zit ik te denken :
In de nieuwe situatie wil ik het docsis in de meterkast blijven gebruiken.
Kan ik, in de nieuwe situatie de coax en de cat5 in de horizon stoppen.
en dan een korte cat5 naar de TV EN de de wifi gebruiken van de horizon ?

Huidige Wifi vanuit de meterkast is niet zo goed in mijn woonkamer :(

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalfrog
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 22:59
Pppfffff, I ordered mine online on the 8th ... still nothing !
Razkin schreef op zondag 23 september 2012 @ 09:39:
15 september via internet de Horizon box besteld. Geen bericht gehad van UPC tot afgelopen vrijdag, donderdag was het internet al wel naar 60-6mb gezet. Vrijdag een melding gehad dat de box verzonden was en deze kwam gisteren binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:09
pinokkia schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:25:
[...]

Volg nu Menu => On Demand => Alle Video's -> TV Zenders -> Film1.

Dus lekker onoverzichtelijk :(
En straks krijgen we ook W8 (ja niet ik!), kortom de debilisering in GUI-land zet zich door. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Niet om het een of ander, maar als ik de review van BRIGHT en daarmee de GUI van Horizon vergelijk met die van Windows 8, dan zie ik toch wel duidelijke verschillen in UI-design. Daarmee bedoel ik niet cosmetisch, maar vooral praktisch.

Windows 8 wordt qua interface erg recht-toe-recht-aan. Sterker nog, als je een letter intikt op je desktop krijg je meteen zoekresultaten. Alle veelgebruikte apps zijn makkelijk te openen via je start-scherm wat erg goed werkt. Waarop het echter niet goed werkt zijn de meeste grote schermen, op kleine(re) schermen waar toch al fullscreen wordt gewerkt is het echter ideaal!

Bij Horizon zie ik vooral veel omslachtig design. Erg vaak zaken moeten bevestigen, knoppen die inconsistent in iedere user interface werken (streamen of opnamen icm play/pause), maar ook onnodige vragen aan de gebruiker. En alhoewel UPC zelf zegt dat het een Apple-interface moet zijn, vind ik het qua design (cosmetisch) er wel erg mooi uitzien, maar praktisch is het op sommige punten nagenoeg onwerkbaar. Zo had Apple het in ieder geval niet gedaan.

Daarmee wil ik dus zeggen dat je onderscheid moet maken tussen hoe de UI werkt en hoe de UI eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

driel24 schreef op zondag 23 september 2012 @ 23:32:
Mijn situatie is :
"oude" docsis3 modem in de meterkast.
Van de meterkast naar de woonkamer loopt een coax en een cat5
Coax in de mediabox en de cat5 voor smart tv in de samsung tv

Nu zit ik te denken :
In de nieuwe situatie wil ik het docsis in de meterkast blijven gebruiken.
Kan ik, in de nieuwe situatie de coax en de cat5 in de horizon stoppen.
en dan een korte cat5 naar de TV EN de de wifi gebruiken van de horizon ?

Huidige Wifi vanuit de meterkast is niet zo goed in mijn woonkamer :(
Heb je uberhaubt de andere 33546467854 berichten die precies dit beantwoorden gelezen? Om nog maar een keer te doen dan: ja dat kan; de horizon kan als extra accespoint/ switch opgezet worden als je de oude mode modem behoud.

Je moet er wel wat voor doen ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Notna schreef op maandag 24 september 2012 @ 07:52:
[...]

Heb je uberhaubt de andere 33546467854 berichten die precies dit beantwoorden gelezen? Om nog maar een keer te doen dan: ja dat kan; de horizon kan als extra accespoint/ switch opgezet worden als je de oude mode modem behoud.

Je moet er wel wat voor doen ;)
Dat is nu juist het probleem. Ik lees al jaren mee in het "Upc vragen en problemen topic" Daar wordt dit niet beschreven. Sinds gisteren dit topic gevonden. Mijn vraag was daar ook gesteld, maar daar reageerde niemand.Helaas heb ik niet 33546467854 berichten doorgelezen. Denk dat dat nu juist het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 18:50
edebee schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 09:43:
mijn ervaring met de horizon is niet wat ik er van verwacht had. Beeld freeze, ab die erg traag reageert en de menu structuur is zeer onhandig. Daarbij is het ook nog eens dat de ventilator van de box constant draait wat hoorbaar is dus hier gaat alles terug en krijg ik mijn oude abbo terug.De box is te vroeg op de markt gezet
Hier hetzelfde... alleen dat duurt dus 2 fucking weken!!!! Met alle risico's van dien... ik denk echt niet dat de administratie goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Mijn eredivisie en sport 1 abo waren niet goed overgezet... vandaag even een klachtenbrief eruit sturen.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Ach hier nog een met de nodige drama om Horizon te krijgen.
Als die klote UPC winkel gewoon deed wat ze moesten doen namelijk gelijk een Horizon meegeven in de eerste dagen dan had ik hem allang gehad.

Drama wordt nu alleen maar leuker: krijg braaf mijn track & trace alleen is deze al dagen een ongeldige track & trace dus dat schiet ook niet op.

Ik vraag me overigens af wat UPC met alle problemen gaat doen ...... Duidelijk is dat het product veel problemen heeft en de early adaptors nu gewoon als beta testers gebruikt worden (ok eigenlijk Alpha want het is wel erg buggy). Kunnen we als gebruikers iets van compensatie verwachten van UC want we mogen wel 49 euro dokken voo activatie (geen vip) maar krijgen 1 grote bak ellende ervoor terug. (Niet te vergeten dat we ook Nuon / Eneco / enz sponsor worden ivm het stroom verbruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Pinky-H9 schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:40:
Ach hier nog een met de nodige drama om Horizon te krijgen.
Als die klote UPC winkel gewoon deed wat ze moesten doen namelijk gelijk een Horizon meegeven in de eerste dagen dan had ik hem allang gehad.

Drama wordt nu alleen maar leuker: krijg braaf mijn track & trace alleen is deze al dagen een ongeldige track & trace dus dat schiet ook niet op.

Ik vraag me overigens af wat UPC met alle problemen gaat doen ...... Duidelijk is dat het product veel problemen heeft en de early adaptors nu gewoon als beta testers gebruikt worden (ok eigenlijk Alpha want het is wel erg buggy). Kunnen we als gebruikers iets van compensatie verwachten van UC want we mogen wel 49 euro dokken voo activatie (geen vip) maar krijgen 1 grote bak ellende ervoor terug. (Niet te vergeten dat we ook Nuon / Eneco / enz sponsor worden ivm het stroom verbruik)
Ja, als compensatie krijg je Film1, HD en Royaal 6 maanden gratis.

De vorige box verbruikte meer stroom (25 watt in standby tegen 1 watt voor de Horizon). Niet dat ik nou zo'n fanboy ben, maar enige nuance is wel op z'n plek/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Vanmiddag komt de monteur trouwens voor de installatie :P Wilde hem toch langs laten komen.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
SeatRider schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:47:
[...]

De vorige box verbruikte meer stroom (25 watt in standby tegen 1 watt voor de Horizon). Niet dat ik nou zo'n fanboy ben, maar enige nuance is wel op z'n plek/
Je hoeft ook geen fanboy te zijn :)

Maar even door de bocht genomen betaal ik de Film 1 enzo gewoon ....: 49 Euro activatie kosten en nog een mogelijke huur modem (die volgens UPC verrekend wordt met het oude modem maar ja dat is maar te bezien)

Ik krijg er een buggy bak voor teurg (mijn keuze natuurlijk. Maar op dag 1 waren de kinderziektes niet zo bekend en je zou een goed getest platform verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:35
Bij mij loopt het ook allemaal niet lekker. Vrijdag is die door de monteur geinstalleerd, maar hebben we niet gekeken naar de extra kanalen. Een uur later toen de monteur weg was kwam ik erachter dat er geen extra zender en HD en Film 1 pakket opzit. Die vrijdag nog gebeld, het zou geregeld worden. Als dat zaterdagochtend nog niet geregeld was moest ik weer bellen.

Zaterdag dus nog een keer gebeld, dit probleem zou verstuurd worden naar de escalatiemanager. Prima, in de middag alle kanalen.

Maarrrr......

Nu heb ik dus sinds gisteren bij alle zenders een foutmelding dat de zender niet weergegeven kan worden, met foutcode 2010. Dat wordt dus zo WEER bellen.. :( Al heb ik niet echt veel vertrouwen meer in de telefonische helpdesk.

Ook bij mijn UPC account staat nog het volgende;

− Kabel TV en Radio
− UPC Internet 60 Mbps
− Bellen Onbeperkt Altijd
− Digitale TV - Horizon TV Standaard

Terwijl ik een Alles in 1 Horizon 60Mb met Bellen onbeperkt heb besteld(met behoud van los internet en telefonie modem). Staat internet en bellen bij iedereen los van Horizon TV die dit pakket ook heeft? Of krijg ik zo meteen weer een verkeerde factuur :/

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Erulezz schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:15:
Nu heb ik dus sinds gisteren bij alle zenders een foutmelding dat de zender niet weergegeven kan worden, met foutcode 2010. Dat wordt dus zo WEER bellen.. :( Al heb ik niet echt veel vertrouwen meer in de telefonische helpdesk.
Oh, dat heb ik ook al 2x gehad. 1 of 2 x een minuutje van de stroom af helpt in zo'n geval. Ik ben blij dat ik hem nog niet ingebouwd heb staan in de kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Hoi,

wij hebben pas een nieuwe decoder gekregen (niet de horizon box)
en lazen op horizon.tv dat iedere UPC digital klant nu gebruik zou kunnen maken van online tv en tv op de i-pad / i-phone. Wij kregen dit niet werkende en hebben daarover een ticket ingeschoten vorige week.
Inmiddels is de site aangepast naar UPC digital klant en UPC internet klant.. Ik begrijp daaruit dat wij pech hebben? of is er een of ander trucje wat ik kan toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
[...]

Welke box was dat? Er zijn er meerdere he, sommige zijn wel zuinig, al heb ik de precieze rankschikking ook niet paraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
[...]
In de 1-watt stand werkt niets meer, dus ook geen internet en telefoon als die via de Horizon lopen.
Daar heb ik een andere oplossing voor, die nog minder stroom verbruikt: ik zet de box 's nachts helemaal uit met een schakelaar.

Overigens werkt standby op dit moment niet goed, er zijn veel klachten over. De Horizon staat niet in de gekozen stand en/of wordt niet meer wakker en moet regelmatig gereset worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook veel problemen met de mediabox.
Ik heb alles op de horizon box draaien maar box freezed minimaal 1 x per dag, meestal snachts.
Harde reset nodig om box dan ook onbedienbaar is geworden.
Verder is wan connectie al 2 x keer weggevallen, ook weer reset nodig.
Opnames instellen gaat goed maar vervolgens neemt de box niks op.

(huidige setting energiestand is hoog)

Een brok ellende dus!

Morgen komt monteur langs, ben benieuwd..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Laatst online: 15:01
smeerbartje schreef op maandag 24 september 2012 @ 08:58:
[...]

Hier hetzelfde... alleen dat duurt dus 2 fucking weken!!!! Met alle risico's van dien... ik denk echt niet dat de administratie goed gaat.
ik neem het risico maar want de oude mediabox was veel beter dan de horizon. Zou wel jammer zijn als het 2 weken duurt want je moest de oude box binnen 14 dagen terug sturen en dat gaat dus niet lukken dan :) .
Als het administratief een zooitje wordt dan laat ik gewoon het abbo geld van deze maand storneren als upc het afschrijft >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Vandaag ook maar even contact opgenomen met de helpdesk, omdat ik alles via de Horizon box wil hebben. Het standaard verhaal dat het niet kan vanwege capaciteits problemen/onderschatte vraag en dat het misschien wel over 1 of 2 maanden wel kan en dat ik dan nog eens moet bellen. Echter zonder garantie dat het dan wel kan :/
Excuses meerdere malen aangeboden en de klant koning genoemd, maar geen toezeggingen doen. Er is een notitie gemaakt bij mijn dossier, omdat ik geen Horizon wil als niet alles door die box gedaan kan worden, maar daar kan ik geen bevestiging per mail oid van krijgen. Met andere woorden als ik een maand wacht en UPC zegt dan doodleuk jammer maar je houdt een losse modem, dan zit ik toch vast aan de Horizon box.

Ik ben er nog niet over uit of ik dat risico wel wil lopen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Bij mij is andersom het geval, ik wil juist niet alles in 1 en heb dit wel gekregen. Ook dit is niet voor elkaar te krijgen, ze willen me geen nieuwe modem opsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Is al eens eerder genoemd in dit topic geloof ik, maar daar was de helpdesk heel helder in:
In bezit van geschikt modem voor 60+Mbit internet -> internet via dat modem
Niet in het bezit van geschikt modem -> internet via de Horizon

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja maar tot hoever reikt die garantie. Best kans dat je over 5 jaar een brief krijgt "Mijnheer blabla, we gaan over een week Uw 3208 uitzetten, het zal dan gaan lopen via Uw Horizon, aangezien die ook een modem heeft, en U dan af bent van een extra apparaat." |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:52
Razkin schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:14:
Is al eens eerder genoemd in dit topic geloof ik, maar daar was de helpdesk heel helder in:
forzav mag best mijn modem (geschikt voor 60> Mbit/s) hebben, als ik internet via m'n Horizon box krijg. Dan heb je 2 tevreden klanten, en UPC hoeft geen extra modem oid in te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Via de Horizon.tv app kan je trouwens wel opnamen instellen ook via 3G! Beide waren ook netjes opgenomen. De box bedienen is volgens mij niet mogelijk.

Ik vraag me alleen af of het tv kijken nou via de Horizon box loopt of dat je het gewoon via internet streamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:18

rob_erwt

What does this button do?

Razkin schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:56:
Vandaag ook maar even contact opgenomen met de helpdesk, omdat ik alles via de Horizon box wil hebben. Het standaard verhaal dat het niet kan vanwege capaciteits problemen/onderschatte vraag en dat het misschien wel over 1 of 2 maanden wel kan en dat ik dan nog eens moet bellen. Echter zonder garantie dat het dan wel kan :/
Excuses meerdere malen aangeboden en de klant koning genoemd, maar geen toezeggingen doen. Er is een notitie gemaakt bij mijn dossier, omdat ik geen Horizon wil als niet alles door die box gedaan kan worden, maar daar kan ik geen bevestiging per mail oid van krijgen. Met andere woorden als ik een maand wacht en UPC zegt dan doodleuk jammer maar je houdt een losse modem, dan zit ik toch vast aan de Horizon box.

Ik ben er nog niet over uit of ik dat risico wel wil lopen.
Bij mij min of meer hetzelfde verhaal. Box aangesloten, wel tv, geen internet en telefonie. Na bellen bleek dat 'ik mijn bestaande modem ging behouden'... Euh, nee? Dat was niet wat ik begrepen had? Was juist blij dat ik twee apparaten er tussen weg kon halen? Alles overzetten naar de Horizon gaat dus tussen de 1 a 2 maanden duren wegens drukte. Extra saillant detail: mijn huidige modem kan de 60 mbit niet aan, dus ik blijf tot het overgezet is op 25 mbit internetten. Als compensatie krijg ik tot dat het verholpen is 5 euro korting op mijn abo kosten.

Maar ook hier staat het alleen als notitie in mijn call-log, dus ben erg benieuw hoe moeilijk ze daarover gaan doen over 2 maanden... Plus dat je dus schijnbaar na die 1 a 2 maanden alsnog er zelf achteraan moet bellen of ze het al over kunnen zetten voor je. Ik snap dat ze het druk hebben, maar ik vind dit niet echt goede service (lag overigens niet aan de callcentremedewerker, die probeerde me zo goed mogelijk te helpen).

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
rob_erwt schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:49:
[...]

Bij mij min of meer hetzelfde verhaal. Box aangesloten, wel tv, geen internet en telefonie. Na bellen bleek dat 'ik mijn bestaande modem ging behouden'... Euh, nee? Dat was niet wat ik begrepen had? Was juist blij dat ik twee apparaten er tussen weg kon halen? Alles overzetten naar de Horizon gaat dus tussen de 1 a 2 maanden duren wegens drukte. Extra saillant detail: mijn huidige modem kan de 60 mbit niet aan, dus ik blijf tot het overgezet is op 25 mbit internetten. Als compensatie krijg ik tot dat het verholpen is 5 euro korting op mijn abo kosten.

Maar ook hier staat het alleen als notitie in mijn call-log, dus ben erg benieuw hoe moeilijk ze daarover gaan doen over 2 maanden... Plus dat je dus schijnbaar na die 1 a 2 maanden alsnog er zelf achteraan moet bellen of ze het al over kunnen zetten voor je. Ik snap dat ze het druk hebben, maar ik vind dit niet echt goede service (lag overigens niet aan de callcentremedewerker, die probeerde me zo goed mogelijk te helpen).
Bij mij konden ze het uiteindelijk (na drie keer bellen) binnen een paar minuten omzetten, maar dat lag vooral aan welke HD medewerker je aan de telefoon krijgt. De laatste keer met de installatie/technische HD gesproken, de verkoop afdeling kan je iig niet helpen. Het klinkt als slecht geïnformeerde mensen en een beetje onwil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
Ik heb ook op de dag van uitkomst gelijk besteld. Vorige week zou de monteur komen.
Deze was netjes op tijd, begon met meten en vertelde dat alles in orde was en vroeg me waar de box was zodat hij deze kon installeren.
Ik vertelde de beste man dat ik hoopte dat dit bij hem achterin de auto was want ik heb er geen gehad/ de telefoniste zei mij duidelijk per telefoon toen ik bestelde dat deze door de monteur meegenomen zou worden.
Uiteindelijk kon hij dus onverrichte zaken weg (had wel 2 boxen achterin liggen maar mocht deze niet zomaar achterlaten.) Na het bellen met UPC bleek het weer niet goed gegaan te zijn en zou het 6 werk dagen duren voor de box geleverd zou worden.
Later op de middag werd ik nogmaals gebeld en bleek het nog meer fout te gaan en ging het nu minimaal 6-8 weken duren.
En ze begreep het wel als ik op zou zeggen. (nooit over begonnen).
Ik krijg het idee dat UPC mij liever kwijt dan rijk is als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HD misschien wel helder. Jammer dat bij verkoop het iets minder op de netvliezen staat.

Bij de bestelling heb ik duidelijk aangegeven dat ik mijn Cisco3212 wilde behouden, en telefonie en internet via de Cisco en mijn router wilde laten lopen. Dat kan meneer, geen enkel probleem, ik ga het op die manier in het systeem invoeren.

Uiteraard na aansluiten van de Horizon, werd de Cisco gedeactiveerd en liep alles via de Horizon Box.

Bij velen is het dus gewoon zo, dat indien je aangaf je alles via de Horizon te laten lopen, je een modem kreeg. En als je aangaf dat je je oude modem wilde behouden, je alles via de Horizon moest laten lopen.

Het terugdraaien van het e.e.a. is de HD héél duidelijk in: Dat gaat voorlopig niet lukken!

Zelf overweeg ik nu om de overéénkomst eenzijdig te beëindigen, en de situatie te laten herstellen naar zoals die was. Dan kan ik later als de grote drukte rondom de Horizon enigzins geluwd opnieuw de Horizon aanvragen, maar dan in de door mij gewenste situatie/config

Want dat is wel zo. De Box laat een prima plaatje zien op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb mij dus destijds ingeschreven voor informatie over Horizon.
Echter kan ik nu geen gebruik meer maken van de VIP aanbieding omdat en enerzijds ik nooit op de hoogte gehouden ben en anderzijds ik niet in Nederland was tijdens de actie en deze nu verlopen is.
Ik vind dit behoorlijk kort en klantonvriendelijk, dat ik nu opeens €50,- moet betalen om mijn abonnement om te zetten en er dan ook nog maar op moet vertrouwen dat alles goed gaat. (Wat nog niet mee valt als ik dit topic erop na lees)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Na een lange bestelperiode. Geleverd gekregen en weer opnieuw teleurgesteld door UPC:

1. GUI langzaam en ik mis de oude GUI. (soms wel 3 stappen ipv 1 stap)
2. Box opstarten uit 1 watt modus is een ramp. Gaat regelmatig fout (=harde reset box)
3. Als box in standby gaat.. gaat ook de router functionaliteit uit :(
4. Had ik al gezegd dat hij traag is? irrrrrriiii
5. Geen 60mbit internet, maar nog steeds 25mbit.

* Falcon gaat weer terug naar oude abbo.

[ Voor 5% gewijzigd door Falcon op 24-09-2012 13:16 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Falcon

Twee problemen kan je tackelen door de spaarstand op normaal of hoog te zetten. Zet je m op laag, dan geeft de Box zelf al aan dat de netwerkfunctionaliteit niet zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ben ik trouwens ook de enige die het vreemd vind dat in de Laag energiestand de netwerk functionaliteit wegvalt.
Als je als huishouden kijkt naar verbruik (lijkt me logisch) wil je dat zo laag mogelijk houden, echter kan je dan met de Horizon ook direct niet meer internetten op je apparaten als je hem als modem/router gebruikt. O en je kan ook niet meer bellen of gebeld worden op je vaste nummer.
Je zit zo dus al meteen vast aan een hogere energiestand die alles aan laat staan als je het niet gebruikt (en die ook nog eens niet goed werkt, tot ze met een update komen)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Dat energie verbruik is toch niet zo gek? Je modem zou ook aanmoeten blijven staan in de oude opstelling + je router. Nu die 2 in je Horizon zitten dan moet daar ook energie voor worden gebruikt.

Wat ik wel vreemd vond bij mijn installatie (zelf gedaan) was de code 1030 en dat je dan een frequentie moet forceren en dat hij daarna "prima" werkt (schakelen is nogal hakkelig). Zoals ook eerder aangegeven vind ik de userinterface een stuk minder overzichtelijk als de vorige. Gewoon even snel op een andere zender kijken in tekst wat daar speelt is er niet meer bij lijkt het.

Ook het overzetten van alle functies naar de Horizon (modem) kon dus niet vanwege de vele problemen die ze hebben en niet hadden tijdens de try-out periode.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:12

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik had persoonlijk liever een wat custom spaarstand gezien, dat je bijvoorbeeld er een schema voor kunt aanmaken. Dus van XX-YY uur alleen telefonie ingeschakeld, vanaf ZZ uur internet erbij en vanaf XYZ uur alles op standby hoog. Dat had wmb wel in een apart menu mogen staan en lijkt me niet echt een technologisch hoogstandje. Mijn telefoon (met tasker) kan het :)

Verder eigenlijk een vrij probleemloos apparaat bij mij moet ik zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door janvanduschoten op 24-09-2012 13:47 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.R.Y.
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:14
Onzin, maar goed verhalen verschillen van persoon tot persoon.
Ik had oude modem en heb keurig een nieuwe modem ontvangen omdat ik alles via een aparte modem wil laten lopen.

Kreeg afgelopen donderdag de modem en afgelopen vrijdag de horizon box binnen.

Het verschilt volgens mij heel erg met wie je aan de lijn hangt van upc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Derr_Hans schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:14:
Gister avond even voor slapen gaan Horizon.tv getest en bekeken in zowel woonkamer als slaapkamer
Kwaliteit van de valt me erg mee het is nog altijd mooier dan Digitene.

Nu heb ik alleen last dat soms de stream vast loop, erg jammer
Iemand een idee ?

Zelf kan het wellicht de vrije ruimte zijn op mijn HD's van beide PC's maar met andere live streams nooit last van gehad.

Is er al een APP voor android, kan ik niet vinden in de play store ?

Ben nog steeds tevreden alleen op die stream vastlopers na dan. Wellicht gewoon een kwestie van Brower wissel (gebruik FireFox) en vrij ruimte op beide PC's (hoop ik ;) ).
Bij mij werkt Horizon.tv via de site prima met WinVista pc met Mozilla Firefox 15.0, laatste versie Widevine en Flash. Welke versie van Firefox gebruik je? Heb je de laatste Flash versie? Al geprobeerd met andere browser (Chrome bijv.) en doet het probleem zich bij alle zenders voor?
Ik gebruik ook de iOS app (iPhone 3GS iOS5.1.1) afgezien van een connectie error af en toe op de app maar vervolgens doen de streams waar ik een abo op heb wel. Ik heb nog een oud Alles-in-1 abo overigens.

De Android app wordt pas verwacht ergens begin 2013.
AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 september 2012 @ 08:16:
[...]

Mijn tablet vraagt ook om die plug-in...
Je kunt de Horizon.tv site niet via een tablet gebruiken (of het moet een Windows tablet zijn misschien wel). Je kunt momenteel alleen de Horizon tv dienst via iOS app (Apple app store) gebruiken op iPad. Voor Android app zul je nog even moeten wachten tot begin 2013.
Ceejay schreef op donderdag 20 september 2012 @ 00:58:
Horizon,tv werkt ook zonder horizon mediabox. Alleen niet bij mij. Ik moet een widevine plugin downloaden en installeren. Daarna browser rebooten. Ik blijf echter de melding houden dat widevine niet geinstallerd zou zijn. Ook pc rebooten helpt niet. Widevine staat verder keurig vermeld in programmas/control panel.

Erg irritant, heeft iemand een oplossing?
Er zijn verschillende Widevine plugins per browser volgens mij. Bij mij werkt Horizon.tv site prima met de laatste versie van Mozilla Firefox (15.0) waarin ik vervolgens via de UPC site werd doorgelinkt naar de Widevine plugin site om de Firefox plugin te gebruiken. Via Windows computer werkt de Safari browser niet alleen op Apple computers. Maar bij werken laatste versie Chrome en Firefox prima met de site.
GloriX schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:40:
Via de Horizon.tv app kan je trouwens wel opnamen instellen ook via 3G! Beide waren ook netjes opgenomen. De box bedienen is volgens mij niet mogelijk.

Ik vraag me alleen af of het tv kijken nou via de Horizon box loopt of dat je het gewoon via internet streamt.
Horizon.tv app streams lopen via internet verbinding en opnames worden gelinkt aan Horizon mediabox als je die hebt.
Security schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:00:
Hoi,

wij hebben pas een nieuwe decoder gekregen (niet de horizon box)
en lazen op horizon.tv dat iedere UPC digital klant nu gebruik zou kunnen maken van online tv en tv op de i-pad / i-phone. Wij kregen dit niet werkende en hebben daarover een ticket ingeschoten vorige week.
Inmiddels is de site aangepast naar UPC digital klant en UPC internet klant.. Ik begrijp daaruit dat wij pech hebben? of is er een of ander trucje wat ik kan toepassen?
Nee dan heb je helaas pech. Met de oude tv streams kon dit ook niet. Omdat Horizon.tv site en app kijkt of je een UPC internet verbinding hebt. Daarnaast heb je een digitale tv abo nodig van UPC. Helaas voor mensen die alleen de tv diensten afnemen van UPC in dat geval.
alex3305 schreef op maandag 24 september 2012 @ 01:01:
Niet om het een of ander, maar als ik de review van BRIGHT en daarmee de GUI van Horizon vergelijk met die van Windows 8, dan zie ik toch wel duidelijke verschillen in UI-design. Daarmee bedoel ik niet cosmetisch, maar vooral praktisch.

Daarmee wil ik dus zeggen dat je onderscheid moet maken tussen hoe de UI werkt en hoe de UI eruit ziet.
Daar ben ik het ook mee eens.

TS misschien goed als je ook vermeld dat je in de favorietenlijst ook de zenders kunt sorteren. Die is fraaie nieuwe functie (die ook allang in oude firmware voor bestaande boxen had moeten zitten).

Misschien ook goed om onderstaande sites te benoemen in TS:
http://help.horizon.tv - voor antwoorden omtrent streaming dienst (website, iOS app)
http://www.upc.nl/klantenservice/horizon/ - voor antwoorden omtrent UPC Horizon mediabox

Ook is het goed om te benoemen dat je voor Horizon.tv site en app het enkel nodig is om een bestaand of nieuw abo van UPC te hebben waarin internet en digitale tv zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:10
De horizon.tv gids is ook nogal irritant, sowieso omdat als je ver naar beneden scrollt (bijv BBC1 HD) , je niet meer makkelijk van dag/tijd kan wisselen. En als ik zoek naar een aflevering, kan ik niet aanvinken dat ik hem wil opnemen. Dus dan moet ik weer terug naar die irritant gids.
(En waarom is BBC 1 HD en wat andere zenders uberhaupt een losse zender, ze hadden het voor de eerste 10 zenders zo mooi opgelost eindelijk door alleen HD te geven, ipv SD ook nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:00

Sabbi

je denkt aan mij.

nvm

[ Voor 170% gewijzigd door Sabbi op 24-09-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Laatst online: 01-09 18:10
Als ik dit zo lees.. Is het uberhaupt bij iemand wel goed gegaan?

Ik heb zelf overigens geen horizon box (ook niet besteld), ik heb nog zo'n thompson ding.

[ Voor 10% gewijzigd door aaajeetee op 24-09-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:16

DjVe

Hatsaflats!

ben er tevreden mee...ja wat kleine dingen over die Tv gids (maar via internet werkt hij perfect)! Standby vanuit de 1W modus gaat prima. Eindelijk 5.1 geluid en zappen gaat prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb na bijna een week ook geen problemen, en ben tevreden.

Heb nu maar 1 apparaat staan voor alles (kan ook een nadeel zijn, maar goed) router mogelijkheden zijn genoeg naar mijn mening, geen vastlopers.
Heb de standby wel veranderd naar hoog, in normaal had ik last van trage opstarttijd (is normaal bij normaal/laag standby) en 's nachts een vastloper.

Heb alles zelf geïnstalleerd.

Zitten wel wat kinderziektes/tekortkomingen in, maar goed als early adapter kan dat.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Ik heb momenteel alles in de meterkast staan.. De horizon lijkt me ideaal doordat ik dan nog maar 1 apparaat heb .. Echter, nu loopt er vanuit de meterkast een kabel naar boven voor het televisie kijken op de slaapkamer ... Stel ik zet de horizon in de woonkamer, dan kom ik natuurlijk niet lekker uit met m'n kabelsnvoor het televisie kijken boven ? Of is dat op een of andere manier toch slim te regelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Gewoon splitten in de meterkast? Dus één kabel voor analoog boven en één om direct naar de Horizon box te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiDoNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-12-2021
Is het gedeelte met de Apps ook zo langzaam bij jullie?

Ik krijg gewoon geen reactie zodra ik via het menu naar mijn media ga, dan mijn apps. Dan wordt het apparaat dusdanig langzaam dat het werkelijk een volle minuut duurt voordat hij reageert op mijn input op de afstandsbediening...

Ik heb het apparaat al uit gezet (via de switch achterop) maar nog werkt het niet, is dit een bekend probleem? Ik kan er bijna niets over vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
G*DVER. Ik kreeg toen met de lancering zo'n mooie VIP mail, besteld, aangegeven dat ik VIP ben en ik hoefde geen 49 euro activatiekosten te betalen. Krijg ik net (EINDELIJK!) de e-mail dat het zooitje verzonden is, en jawel hoor :

Eenmalige kosten en eventueel bijbehorende kortingen
Kosten voor wijziging naar Horizon Mediabox 49,00

GRML. Morgen weer bellen, gloeiende...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

DennusB schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:37:
G*DVER. Ik kreeg toen met de lancering zo'n mooie VIP mail, besteld, aangegeven dat ik VIP ben en ik hoefde geen 49 euro activatiekosten te betalen. Krijg ik net (EINDELIJK!) de e-mail dat het zooitje verzonden is, en jawel hoor :

Ik heb hetzelfde...maar wacht wel de factuur af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 09:10

westergas

rikkie_pc

DennusB schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:37:

Dat zijn geen activatie kosten. Was je geen VIP, kwam daar nog eens €45 bovenop :Y

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljanvdb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 16:33
westergas schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 06:49:
[...]

Dat zijn geen activatie kosten. Was je geen VIP, kwam daar nog eens €45 bovenop :Y
Nee, de 49 euro zijn de activatiekosten en die vervallen met VIP status. De 45 euro zijn de kosten voor borg van de Horizon. Als je al eens borg voor een mediabox of modem hebt betaald, zouden die ook moeten vervallen (zie bijv. hier.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
wiljanvdb schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 07:00:
[...]

Nee, de 49 euro zijn de activatiekosten en die vervallen met VIP status. De 45 euro zijn de kosten voor borg van de Horizon. Als je al eens borg voor een mediabox of modem hebt betaald, zouden die ook moeten vervallen (zie bijv. hier.)
Daarom, dus waarom vermelden ze het dan weer? Lekker onduidelijk zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Gisteren de monteur langs geweest.

Is 3 uur bezig (19:00 tot 22:00) en het werkt nog niet.
Ben blij dat ik het niet zelf heb gedaan.
Hij bleef volhouden dat de switch mode (nog) niet werkt. 8)
Volgens hem zal dit wel opgelost worden door een update.

De TV was zo aan de praat, maar internet op de horizon niet.
De ene keer wel verbinding de andere keer niet. Dan weer grote vertraging.
In de meterkast heeft hij de TW870u vervangen voor de cisco. Zelfde probleem.
Het zal opgelost worden na een nieuwe update...

Let op : Als je je bestaande modem in de meterkast behoudt moet er naar de horizon
coax EN cat5 lopen. Had ik gelukkig vanwege smart tv.

Eerste indruk : Hij stond gelijk vast ;) ( wel TV maar geen reaktie op de AB )
Maar na een stroom reset >> werkelijk supersnel zappen.
Ik heb het idee dat dit toch komt doordat ik sinds kort een hele korte, dikke coax
van de meterkast direkt in de horizon heb zitten.
De zapsnelheid van de vorige mediabox was hierdoor ook heel erg verbeterd.

Het menu ziet er leuk uit.... maar of dat nou handig is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Je moet helemaal niets en al zeker niet coax en utp naar de box; heb ik immers ook iet met een EPC3212 in de metrkast en enkel een coax verbinding naar de Horizon.

Je kan de Horizon immers draadloos verbinden naar je huidige router, dus waarom een utp kabel er insteken? Dit werkt ook prima :). Volgens mij kan je zelfs zo ver gaan dat je de box helemaal niet op internet aansluit als je de mediafunctie en de apps toch niet gebruikt. Ik neem dat de updates nog steeds via coax gaan als bij de Cisco DVR, maar dat weet ik niet zeker eigenlijk.

Overigens, het zappen komt door de meervoudige tuners in de Horizon, niet door je "dikke kabel " hoewel dit wellicht wel de kwaliteit van het signaal ten goede komt ( GAMMA coax tov KOKA 799 bijv.) ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Notna op 25-09-2012 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
Is het heel naïef om te vragen of je zo ondertussen eindelijk zelf je zenderindeling mag bepalen? Iemand een idee hoe dat moet?

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Dagobert schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:19:
Is het heel naïef om te vragen of je zo ondertussen eindelijk zelf je zenderindeling mag bepalen? Iemand een idee hoe dat moet?
Nouja de box ondersteunt favorites, maar geen idee of je daar ook mee de volgorde kan veranderen? Iig kan je de niet gebruikte zenders er tussenuit halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Notna schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:16:
Je moet helemaal niets en al zeker niet coax en utp naar de box; heb ik immers ook iet met een EPC3212 in de metrkast en enkel een coax verbinding naar de Horizon.

Je kan de Horizon immers draadloos verbinden naar je huidige router, dus waarom een utp kabel er insteken? Dit werkt ook prima :). Volgens mij kan je zelfs zo ver gaan dat je de box helemaal niet op internet aansluit als je de mediafunctie en de apps toch niet gebruikt. Ik neem dat de updates nog steeds via coax gaan als bij de Cisco DVR, maar dat weet ik niet zeker eigenlijk.

Overigens, het zappen komt door de meervoudige tuners in de Horizon, niet door je "dikke kabel " hoewel dit wellicht wel de kwaliteit van het signaal ten goede komt ( GAMMA coax tov KOKA 799 bijv.) ;)
Heb ik ook gevraagd....

De apps in het menu gaan langzamer en het streamen gaat ook niet goed.
Als je de horizon als switch wil gebruiken gaat ook te langzaam.
Daarom sluit deze monteur ze nooit draadloos aan. (zegt hij )

Als je de box draadloos met je cisco aansluit,
kun je dan een apparaat draadloos verbinden met je cisco EN met je horizon ?

Ik wil de Horizon graag op internet omdat ik dan een extra wifi punt heb in de woonkamer.

Dat snelle zappen zal ook door de twee tuners komen. Maar een sterker signaal heeft zeker tot
gevolg dat het zappen sneller gaat. Hij moet toch de buffer data van het beeld van de volgende zender binnen halen. Met een sterker signaal gaat dat toch beter ? Heb het verschil met de vorige media box gezien. Nou geloof me dat was een enorme verbetering.

[ Voor 65% gewijzigd door driel24 op 25-09-2012 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Wat een kul, rofl. Ja een kabel zal ten alle tijden meer doorvoer hebben, maar je hebt toch ook geen last van streamen op een wifi apperaat als een iPad of laptop? Dat van de apps wil ik nog wel inkomen, maar volgens mij zijn de apps gewoon trage poep en heeft dat niets met wifi te maken

Anyway, ja dat kan; de Horizon box zelf gaat dan als accespoint fungeren. Sterker nog, als je de wifi niet uitzet staat hij nu gewoon aan en kan je connecten ernaar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dagobert schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:19:
Ja, je kunt favorieten maken en dan de volgorde bepalen. Wel eraan denken dat je beide stappen moet bevestigen voor je het menu verlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Notna schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:28:
Wat een kul, rofl. Ja een kabel zal ten alle tijden meer doorvoer hebben, maar je hebt toch ook geen last van streamen op een wifi apperaat als een iPad of laptop? Dat van de apps wil ik nog wel inkomen, maar volgens mij zijn de apps gewoon trage poep en heeft dat niets met wifi te maken
Afhankelijk van de afstand en met name het aantal muren etc, kan ik me best voorstellen dat een Wi-fi verbinding niet snel genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

pfffff gisteren de monteur over de vloer gehad. Box was al week aangesloten door de fout van UPC om alles door te zetten vóórdat de monteur er was. (Vrouw blij (not), paar films en series die ze nog af wilde kijken in het weekend foetsie... Zaterdag Barca kijken via Sport1; helaas geen abo, zondag Feyenoord kijken; helaas ook dat abo niet overgezet...)

Monteur doet signaal meten; perfect. Monteur denkt klaar te zijn, maar ik had de dag ná mijn bestelling aangegeven bij de SD dat ik in plaats van een aparte modem toch liever de modem in de horizon box wilde gebruiken. SD zegt dat dit nu niet geregeld kan worden, monteur kan dat fixen bij installatie. Ik zeg dat tegen de monteur, die mij weer verteld dat hij daar niets aan kan doen, SD moet signaal open zetten op mijn horizon box, daarna zou alles zichzelf wijzen.

Ik bellen met SD, meld dat ik dus toch alles via horizon box wil laten lopen, krijg ik te horen, helaas dat doen we niet meer.... vanwege technische redenen...

Ik lichtelijk uit mijn slof geschoten, nu met webcare bezig (hoop dat ze vandaag terugbellen) anders krijgen ze de hele tyfuszooi weer terug.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Dat uit je slof schieten helpt ook niet echt meer. Aan mij was beloofd (1 dag na release) dat alles via de box ging lopen. Dat zijn ze vergeten te doen, en nu krijg ik ook dat praatje. Belachelijk. Je verkoopt een product met het gegeven dat je nog maar 1 kastje hebt en vervolgens bieden ze dat niet aan. Gelukkig ken ik wat key words die je moet roepen om je zin te krijgen... Dus maar even een briefje tikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:14
Pff ik heb een server en de cisco router in de meterkast staan. Mij was beloofd dat die zou blijven werken maar alles is blijkbaar toch overgezet naar de horizon. Nu dus een server die niet is aangesloten op het internet. Ik zou anders een kabel van 25 meter door mijn woonkamer en de halve gang moeten trekken...

En dan zeggen dat ze geen idee hebben wanneer het kan worden opgelost. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Wel apart dat mensen die niet alles op de horizon willen er niet van af kunnen en vice versa. Zou bijna opteren om te ruilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Leuk idee, zou veel mensen blij maken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver323
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:47
pgerrits schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:10:
Wel apart dat mensen die niet alles op de horizon willen er niet van af kunnen en vice versa. Zou bijna opteren om te ruilen :)
Afgelopen zaterdag heb ik de Horizon ontvangen en binnen een 20 min was het geinstalleerd. Ook had ik wel aangeven dat het modem behouden moest blijven.

Na aansluiten merkte ik dat toen juist alles via de Horizon liep. De cisco modem was gedeactiveerd. Dit was voor mij niet de oplossing. Dus ik contact opgenomen en aangegeven dat ik dit niet wou op die manier. Dus toen werd mij gezegd dat ze de melding in behandeling zouden nemen. Die avond kreeg ik een mail dat ik een nieuw cisco modem kreeg.
Afgelopen maandag nog even contact opgezocht hoe en wat. En toen bleek dat ze me oude modem weer geactiveerd hadden voor telefonie en internet. Alles werkt nu zoals ik wou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Mijn contract bij UPC zit erop, zat eerst te denken aan hernieuwen en dan de horizon te nemen.
Dat ga ik dus maar niet doen, ik wil niet al mijn bekabeling aanpassen. Vind het op zich ook wel dom bedacht van UPC.
Ik ken eigenlijk niemand die hierop wacht, iedereen heeft het centrale punt in een meterkast en heeft daar internet + telefonie afgesplitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
KillerAce_NL schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:39:
Mijn contract bij UPC zit erop, zat eerst te denken aan hernieuwen en dan de horizon te nemen.
Dat ga ik dus maar niet doen, ik wil niet al mijn bekabeling aanpassen. Vind het op zich ook wel dom bedacht van UPC.
Ik ken eigenlijk niemand die hierop wacht, iedereen heeft het centrale punt in een meterkast en heeft daar internet + telefonie afgesplitst.
Kennelijk is jouw wereld nogal klein...

Merendeel heeft namelijk het centrale punt in de woonkamer. Sowieso bij huizen <1990
Dan is het juist ideaal om 1 apparaat te hebben in de woonkamer.

voor de Situatie in de meterkast zou ik persoonlijk liever internet in de meterkast hebben, en telefonie + tv in de woonkamer. scheelt weer een telefoonkabel trekken ;)

[ Voor 16% gewijzigd door cypher21 op 25-09-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
KillerAce_NL schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:39:
Alle 7,47 mln huishoudens in Nederland ken jij? Drukke verjaardagen heb jij.

Hier gewoon de coax aansluiting in de woonkamer. Dus ik zit hier WEL op te wachten aangezien er nu een modem en router in de woonkamer ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Nog even en dat staat de TNT voor de deur (en natuurlijk niemand thuis .....)

Maar goed ik zie juist het voordeel dat de Horizon centrale doos is ipv 1 UTP kabel die naar mijn TV ging ivm Losse wifi doos kan nu op de oude plek van het oude modem mooi een fileservertje komen daar de UTP er toch al ligt.

Nu alleen nog leuke NAS uitzoeken (goedkoop +- 2 TB meer dan zat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

pgerrits schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:46:
[...]

Alle 7,47 mln huishoudens in Nederland ken jij? Drukke verjaardagen heb jij.

Hier gewoon de coax aansluiting in de woonkamer. Dus ik zit hier WEL op te wachten aangezien er nu een modem en router in de woonkamer ligt :)
Je snapt niet wat ik bedoel, ik zal het omdraaien.
Niemand die ik ken, zit hierop te wachten.

Meestal hebben alleen oude huizen een AOP in de huiskamer, heb je een wat moderer huis, dan zit je AOP in de meterkast. Als dat zo is, heb je je bekabeling erop aangepast.

Vind het zowiezo een raar idee, je modem en telefonie in je mediabox.
Mediabox gaat bij mij vaak genoeg uit, router niet.

Enne Cypher, kennelijk is jouw zienswijze ook beperkt, zelfde tunnelvisie als ik heb, alleen de andere kant 8)7 ;)

[ Voor 7% gewijzigd door KillerAce_NL op 25-09-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
KillerAce_NL schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:49:
[...]

Je snapt niet wat ik bedoel, ik zal het omdraaien.
Niemand die ik ken, zit hierop te wachten.

Meestal hebben alleen oude huizen een AOP in de huiskamer, heb je een wat moderer huis, dan zit je AOP in de meterkast. Als dat zo is, heb je je bekabeling erop aangepast.

Vind het zowiezo een raar idee, je modem en telefonie in je mediabox.
Mediabox gaat bij mij vaak genoeg uit, router niet.

Enne Cypher, kennelijk is jouw zienswijze ook beperkt, zelfde tunnelvisie als ik heb, alleen de andere kant 8)7 ;)
Ben het niet met je eens.

Ik zei merendeel, en dit klopt ook, want 75% van de huizen in Nederland zijn van voor 1990 :) Die hebben nagenoeg allemaal het AOP in de woonkamer

Anyway, ik snap je punt nog steeds niet.

Of je router nu standby staat, en de mediabox uit, of de mediabox standby en geen router... wat maakt dat uit...

Daarnaast, ideaal voor als de aansluiting in de woonkamer zit, maar 1 stopcontact en 1 coax kabel nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 12:51

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Bij ons is vandaag een monteur langs geweest (na 3 dagen zonder tv, telefoon en internet gezeten te hebben)

Na het ruilen van de box met een andere werkt nu alles als een trein.

Wifi is top
DNLA werkt ook goed
tv internet en telefoon werkt nu ook naar behoren!

Nu ben ik alleen op zoek naar een range extender die goed samenwerkt met de wifi die uit de mediabox komt.

Iemand een idee welke range extender hiervoor in aanmerking komt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
-BaJo- schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:10:
Iemand een idee welke range extender hiervoor in aanmerking komt???
Waarom niet Ethernet over 220v Lichtnet en een 2e access point ....

Scheelt je onnodig bandbreedte gebruik gezien de meeste extenders Wifi gebruiken en dat wederom weer broadcasten. (En in veel gevallen goedkoper dan een Wifi extender)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

cypher21 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:56:
[...]

Ben het niet met je eens.

Ik zei merendeel, en dit klopt ook, want 75% van de huizen in Nederland zijn van voor 1990 :) Die hebben nagenoeg allemaal het AOP in de woonkamer

Anyway, ik snap je punt nog steeds niet.

Of je router nu standby staat, en de mediabox uit, of de mediabox standby en geen router... wat maakt dat uit...

Daarnaast, ideaal voor als de aansluiting in de woonkamer zit, maar 1 stopcontact en 1 coax kabel nodig!
Je 75% stelling zal niet kloppen, mijn huis is uit begin jaren 80 en daar is ook alles centraal in de meterkast afgemonteerd ;)
Iedereen die ik ken in mijn woonplaats heeft dat.

Ik heb nu ook alles centraal in de meterkast. (coax + coaxsplitter, 5x netwerk, telefonie, etc)
Moet er niet aan denken om de bekabeling via de kruipruimte weer aan te moeten passen. Bovendien past dat helemaal niet door de pijp naar de wandcontactdoos bij de tv. (dat zal bij veel mensen zo zijn, wandcontact is meestal hooguit 2 pvc buizen, trek daar maar eens coax+ meerdere utp+ stroom doorheen)
Bovendien zit ik helemaal niet te wachten op een kabelbrij bij mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

@Pinky-H9

jij bedoeld zoiets als deze: pricewatch: TP-Link TL-PA211 Starter Kit

Had er wel aan gedacht maar dacht dat die dingen gillend duur waren.

Maar valt inderdaad wel mee en daar kan ik mooi m'n oude (nu met de horizon box overbodige) router op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hav0c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-10-2021
Kan iemand eens testen of zijn externe IP adres te pingen is via http://network-tools.com/ ?

Dit lukt mij niet met de melding:

Results returned from whois.ripe.net:
% This is the RIPE Database query service.
% The objects are in RPSL format.
%
% The RIPE Database is subject to Terms and Conditions.
% See http://www.ripe.net/db/support/db-terms-conditions.pdf

%ERROR:201: access denied for /67.222.132.193
%
% Sorry, access from your host has been permanently
% denied because of a repeated excessive querying.
% For more information, see
% http://www.ripe.net/data-...e-error-201-access-denied

Ben benieuwd of mede tweakers dezelfde problemen hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door hav0c op 25-09-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
@Bajo,

Correct want waarom zou je een Wifi repeter nemen dit kost bandbreedte/snelheid simpelste is een 2e router op zelfde SSID en in veel gevallen zal je tel/tablet/laptop gewoon de sterkste kiezen. Handigste is om de 1 op kanaal 3 te zetten en andere op bv 9 zodat je geen overlappende frequenties gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
KillerAce_NL schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:27:
[...]

Je 75% stelling zal niet kloppen, mijn huis is uit begin jaren 80 en daar is ook alles centraal in de meterkast afgemonteerd ;)

Ik heb nu ook alles centraal in de meterkast. (coax + coaxsplitter, 5x netwerk, telefonie, etc)
Moet er niet aan denken om de bekabeling via de kruipruimte weer aan te moeten passen. Bovendien past dat helemaal niet door de pijp naar de wandcontactdoos bij de tv. (dat zal bij veel mensen zo zijn, wandcontact is meestal hooguit 2 pvc buizen, trek daar maar eens coax+ meerdere utp+ stroom doorheen)
Bovendien zit ik helemaal niet te wachten op een kabelbrij bij mijn tv.
Het was na je eerste post wel duidelijk dat jij daar niet op zit te wachten, en niemand die je kent...

Begrijp dan wel dat er juist veel mensen zijn die hier wel op zitten te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

KillerAce_NL schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:27:
[...]

En mijn huis is uit '83 en heeft een AOP in de woonkamer.

Wat betreft het percentage woningen:
Volgens de Rijksoverheid was in 2011 63,3% van de woningen gebouwd voor 1980. 75% is dus inderdaad niet correct, maar wijkt niet veel af van het daadwerkelijke aantal.
bron: klikkerdeklik

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
hav0c schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:30:
Kan iemand eens testen of zijn externe IP adres te pingen is via http://network-tools.com/ ?

Dit lukt mij niet met de melding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Results returned from whois.ripe.net:
% This is the RIPE Database query service.
% The objects are in RPSL format.
%
% The RIPE Database is subject to Terms and Conditions.
% See http://www.ripe.net/db/support/db-terms-conditions.pdf

%ERROR:201: access denied for /67.222.132.193
%
% Sorry, access from your host has been permanently
% denied because of a repeated excessive querying.
% For more information, see
% http://www.ripe.net/data-tools/db/faq/faq-db/why-did-you-receive-the-error-201-access-denied

Ben benieuwd of mede tweakers dezelfde problemen hebben.
Dat denk ik niet, aangezien jij gewoonweg gebanned bent door RIPE :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:49:
[...]

En mijn huis is uit '83 en heeft een AOP in de woonkamer.

Wat betreft het percentage woningen:
Volgens de Rijksoverheid was in 2011 63,3% van de woningen gebouwd voor 1980. 75% is dus inderdaad niet correct, maar wijkt niet veel af van het daadwerkelijke aantal.
bron: klikkerdeklik
Ghehe, ik zei 1990, volgens jouw link is dat 78.5% van de woningen, dus zit ik er heel dicht bij ;) , maar goed. Het wordt een beetje een zinlose discussie, ik heb iig meerdere huizen over nederland gehad, en bij meerendeel komt iig de AOP in de woonkamer binnen.. Anyway, laat maar zitten.

Waar het om gaat is dat ik snap dat wanneer de AOP in de meterkast zit, je in de meeste gevallen niet zit te wachten op een all-in-one box in de woonkamer (hoewel het wifi signaal beduidend beter zal zijn in de woonkamer!)

Andersom, wanneer de AOP in de woonkamer zit, is het naar mijn mening juist wel ideaal.

En waarom de mediabox uit mag, en de router niet, maar een horizon box mag niet uit snap ik iig niet...

Maakt qua stroomverbruik ook niet veel uit, want die UPC modems vreten aardig wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Nou ik mag vandaag dan ook mijn UPC pakket verwelkomen. Chauffeur is onderweg en ik ben thuis dus dat zou goed moeten komen :)

Ook ik heb de aansluiting de woonkamer zitten en hier zit dan ook vandaf de splitter 1 coax naar de modem + router op, en 1 coax naar de huidige UPC mediabox. Maar nu zou ik eigenlijk graag mijn router willen blijven gebruiken (niet voor niets zo'n duur ding gekocht :)) Maar is dit uberhaupt mogelijk als straks je internet via de Horizon loopt? Volgensmij heet het dan bridgen? met de horizonbox?

[ Voor 3% gewijzigd door Senaxx op 25-09-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Je router voegt dan totaal niets toe.
Kun je beter je router verkopen, en een switch neerzetten mocht dat nodig zijn.

Scheelt je een hoop instellingsproblemen. Je router wordt namelijk gewoon een veredelde switch achter de horizon box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Laatst online: 11-09 22:38

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Eerste bevindingen,

box besteld ging allemaal goed,
vandaag box binnekregen monteur komt donderdag dat ding aansluiten,
wat er dus gebeurd is, bij upc ze hebben de codes van de oude upc kast die er nu nog staat, al verwisseld met de nieuwe horizon box, dus nu kan ik geen tv meer kijken,
dus even lekker half uurtje gebeld, met de conclussie of 24 uur wachten totdat ze de codes weer terug verandert hebben of de horizon box aansluiten, keuze snel gemaakt en de box er tussen hangen

Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hav0c
alex3305 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:58:
[...]

Dat denk ik niet, aangezien jij gewoonweg gebanned bent door RIPE :).
Ik niet specifiek maar de hele reeks (dat is namelijk niet mijn IP adres wat je daar ziet maar dat van http://network-tools.com/ :)

Mijn vraag was of iemand zichzelf wel kan pingen via die site? Misschien wil jij of iemand anders met een Horizon box dat even proberen. Kleine moeite :) http://network-tools.com/

[ Voor 18% gewijzigd door hav0c op 25-09-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Vandaag eindelijk de box binnen gehad. Krijg ik bij het opstarten telkens error 1080. Verder kom ik niet :( UPC medewerker belt ook niet meer terug en oude modem & box zijn al gedeactiveerd. Lekker dit !
Iemand die error ook al gezien?

[ Voor 7% gewijzigd door DennusB op 25-09-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
cypher21 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:18:
Je router voegt dan totaal niets toe.
Kun je beter je router verkopen, en een switch neerzetten mocht dat nodig zijn.

Scheelt je een hoop instellingsproblemen. Je router wordt namelijk gewoon een veredelde switch achter de horizon box
Hmm oke.. dan die maar verkopen. Ik heb 2 gigabit switches dan sluit ik de box daar wel op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

ligt het aan mij of doet de herinneringsfunctie het niet?

al 2 keer wat ingesteld en al 2 keer heb ik het gemist omdat hij niet overschakelde of een popup gaf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hav0c
-BaJo- schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 18:21:

al 2 keer wat ingesteld en al 2 keer heb ik het gemist omdat hij niet overschakelde of een popup gaf :(
Hier staat het bug topic op Chelloo http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=45115.0

Staat er (nog) niet tussen. Zal vanavond eens testen of het bij mij wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:50
-BaJo- schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 18:21:
Ligt niet aan jou, bij mij doet ie het ook niet.

Ligt het aan mij of kan je in de tv-gids niet naar een andere dag springen? Je moet 10 minuten op de pijltoets blijven drukken?
Pagina: 1 ... 6 ... 54 Laatste