Hier werkt het wel, ik kreeg een berichtje rechtsboven en moest op "ok" drukken om naar de geprogrammeerde zender te gaan. Daar niet op gewacht dus ik weet niet of hij automatisch overschakelt.iestyn99 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:05:
[...]
Ligt niet aan jou, bij mij doet ie het ook niet.
Ligt het aan mij of kan je in de tv-gids niet naar een andere dag springen? Je moet 10 minuten op de pijltoets blijven drukken?
@ iestyn99 die tv gids is inderdaad om te janken. De tv gids op de tablet/pc/telefoon is wel een flinke verbetering:
https://www.horizon.tv/nl_nl/tv-gids.html
Heb mijn logitech via de software geupdate en voor zover ik het nu even heb gezien werkt alles.WallieBTY schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:24:
Zojuist de tv op m'n box weer aan de praat gekregen door een factory reset te doen. Nu hoop ik dat de box niet vast blijft lopen, dan ga ik lekker aan de bel hangen bij UPC![]()
Ik heb uitgevonden dat als op de AB de pijl up of down vast houdt voor 2 sec, dan verschijnen links in beeld de zender iconen en daar kan je dan doorheen scrollen. Als je hem op een zender laat staan springt die daar ook naartoe.
Zijn er al mensen die een Logitech Harmony AB aan de praat hebben op de Horizon box?
Ik heb de box toegevoegd maar kan hem nog niet bedienen. In de menu's van Horizon zag ik dat je een AB moet koppelen (menu -> opties -> Horizon mediabox ->afstandbediening -> toevoegen).
Voor de factory reset kreeg ik de optie om een nieuwe AB te koppelen door eerst een toetscombinatie in te drukken (FN + enter + nog iets), maar die optie krijg ik nu niet meer.
Ik heb de box ook maar losgekoppeld van het netwerk. Het feit dat als je hem koppelt met een bestaand netwerk de box ook als DHCP server gaat dienen, en zichzelf als gateway opgeeft, kan ik nog niet begrijpen. Misschien om eventuele anders boxen te koppelen, maar dan nog heb je 2 DHCP servers in je netwerk.
Weet iemand misschien wanneer binnen Mijn UPC je abbo wordt omgezet naar Horizon TV? Ik kom van een los Digitaal TV abo en had dus nog geen internet van UPC. Om die reden krijg ik bij horizon.tv en in de apps op iPhone en iPad de melding dat met dit abonnement geen tv gekeken kan worden. Ik probeer al 2 dagen de helpdesk te bellen, maar kom er heel slecht doorheen. 1 keer werd ik van afdeling naar afdeling naar afdeling geschoven om uitdeindelijk gedisconnect te worden na 45min. Toen was ik er ook wel weer klaar mee.
-={ Hier had u reclame kunnen staan}=-
Ik kan niet zeggen dat ik dat nou erg handig vind hoor. Vaak zijn de kolommen te smal om de titel volledig te zien, en hij reageert te langzaam (halve sec voordat de kolom hoger wordt). En waarom blijft de datum/tijd niet gewoon vast boven aan het beeld, in plaats van dat je steeds heen/weer moet scrollen voor lagere zenders.-BaJo- schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:13:
@ iestyn99 die tv gids is inderdaad om te janken. De tv gids op de tablet/pc/telefoon is wel een flinke verbetering:
En volgende afleveringen kan je niet opnemen (alleen degene die je ziet in de gids
Vandaag de UPC Horizon box proberen te installeren, maar geen geluk. Error 1030. Eerst me bekabeling goed bekeken, maar ik heb de splitter er tussenweg gehaald en er zit een 4 meter kabel van KOKA 799 (PDF) Hirschman tussen, dus dat zou prima moeten werken.
Vervolgens op de Horizon box ingelogged en van het chello forum verschillende frequenties geforceerd. Heeft ook niet geholpen. Zit wel op versie 0.58.
UPC HD gebeld maar wachttijd was meer dan 30 minuten dus hier heb ik niet op gewacht (morgen een nieuwe dag). Me oude mediabox weer aangesloten en deze werkte perfect (nog). Hier ook het signaal op gecontroleerd en deze gaf een signaal aan van 75 / 80 % en een signaalkwaliteit van 100%.
Dus mijn vermoeden begint dan toch te liggen dat er bij UPC iets niet goed is.
Vervolgens op de Horizon box ingelogged en van het chello forum verschillende frequenties geforceerd. Heeft ook niet geholpen. Zit wel op versie 0.58.
UPC HD gebeld maar wachttijd was meer dan 30 minuten dus hier heb ik niet op gewacht (morgen een nieuwe dag). Me oude mediabox weer aangesloten en deze werkte perfect (nog). Hier ook het signaal op gecontroleerd en deze gaf een signaal aan van 75 / 80 % en een signaalkwaliteit van 100%.
Dus mijn vermoeden begint dan toch te liggen dat er bij UPC iets niet goed is.
[ Voor 19% gewijzigd door Senaxx op 26-09-2012 02:27 ]
Even inhaken op de bekabeling discussie:
Ik heb een nieuwbouw huis wat net opgeleverd is met de woonkamer op de 1e verdieping. De meterkast zit op begane grond. Ik heb vanuit elke slaapkamer en vanuit de woonkamer een UTP + Coax naar de meterkast. Mijn Coax aansluitpunt zit in de woonkamer. Ik moet dus vanaf de woonkamer met coax + UTP naar de meterkast om vanuit daar mijn signaal te verdelen over de slaapkamers. Man... wat een kabels...
Ik heb een nieuwbouw huis wat net opgeleverd is met de woonkamer op de 1e verdieping. De meterkast zit op begane grond. Ik heb vanuit elke slaapkamer en vanuit de woonkamer een UTP + Coax naar de meterkast. Mijn Coax aansluitpunt zit in de woonkamer. Ik moet dus vanaf de woonkamer met coax + UTP naar de meterkast om vanuit daar mijn signaal te verdelen over de slaapkamers. Man... wat een kabels...
there's no tweak without the tweaker
Herkenbaar...virtualJac schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:01:
Even inhaken op de bekabeling discussie:
Ik heb in de meterkast de switch + nas + versterker/verdeler staan. AOP ook in de woonkamer.
Wat ik wel jammer vind/mis, is dat de horizon box geen coaxiale uitgang heeft.
Mijn vorige Philips HD box had dit wel, dit signaal was stukken makkelijker en wat beter signaal
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ik lees een aantal maal iets over een VIP status. Ik ben al meer dan 11 jr. klant bij UPC maar geen VIP.
Wat krijg je als VIP en wanneer/hoe wordt je dit?
Je kunt geen VIP meer worden, dan had je ruim een half jaar terug je in moeten schrijven voor een nieuwsbrief over Horizon.vanderwolf schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:19:
Ik lees een aantal maal iets over een VIP status. Ik ben al meer dan 11 jr. klant bij UPC maar geen VIP.
als je dat had gedaan, kreeg je een mail met een link zodat je geen activatiekosten betaald
[ Voor 10% gewijzigd door cypher21 op 26-09-2012 09:30 ]
Thanks voor de uitleg. UPC VIP is dus alleen iets voor Horizon en niet iets wat ook andere voordelen biedt begrijp ik.
Wat natuurlijk super debiel is maargoed. Kan je niets meer aan doen 
En ja het is alleen voor Horizon
@kabel geneuzel; ik heb een huis uit 64 en heb gewoon de kabel die het huis inkomt aan de buiten kant zelf verlengt en naar de meterkast getrokken met een nieuwe AOP. Stukken prettiger. Ben denk ik de enige hier in de buurt als ik zo naar andere huizen kijk. Je kan namelijk de kabel de muur in zien gaan bij alle huizen aan de voorkant
Het is dan ook insane duur om het te laten doen. Nu was het totaal iets van 30 euro voor f connectors, KOKA 799 kabel en een AOP.
En ja het is alleen voor Horizon
@kabel geneuzel; ik heb een huis uit 64 en heb gewoon de kabel die het huis inkomt aan de buiten kant zelf verlengt en naar de meterkast getrokken met een nieuwe AOP. Stukken prettiger. Ben denk ik de enige hier in de buurt als ik zo naar andere huizen kijk. Je kan namelijk de kabel de muur in zien gaan bij alle huizen aan de voorkant
Anoniem: 475727
Is dit dan niet eenvoudig op te lossen door een coax splitter in je AOP te steken?cypher21 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:24:
[...]
Herkenbaar...
Ik heb in de meterkast de switch + nas + versterker/verdeler staan. AOP ook in de woonkamer.
Wat ik wel jammer vind/mis, is dat de horizon box geen coaxiale uitgang heeft.
Mijn vorige Philips HD box had dit wel, dit signaal was stukken makkelijker en wat beter signaal
Dat mailen is dus niet echt goed gegaan, heb nooit de link gehad en kan dus geen VIP meer worden omdat het al afgelopen was voor ik terug was van vakantie.cypher21 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:30:
[...]
Je kunt geen VIP meer worden, dan had je ruim een half jaar terug je in moeten schrijven voor een nieuwsbrief over Horizon.
als je dat had gedaan, kreeg je een mail met een link zodat je geen activatiekosten betaald
Erg hufterig van UPC in mijn ogen om zo vaste klanten die over willen stappen weer met extra kosten op te zadelen.
Moest ook al best wat moeite doen om ze er van te overtuigen dat mijn mediabox kaduuk was (HDD Fout, veel opnames gaven errors). Uiteindelijk alleen gelukt via een UPC medewerker die hier op GoT postte.
[ Voor 0% gewijzigd door Rubman op 26-09-2012 12:27 . Reden: Tikfout ]
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Bedoel je daarmee dat het ook gelukt is om de activatiekosten niet te betalen?Rubman schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:22:
[...]Uiteindelijk allen gelukt via een UPC medewerker die hier op GoT postte.
Right, ik wil dat ook. Bovendien zou je dan nog 45 Euro borg voor je oude modem terug moeten krijgen toch?E.R.Y. schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:09:
[...]
Onzin, maar goed verhalen verschillen van persoon tot persoon.
Ik had oude modem en heb keurig een nieuwe modem ontvangen omdat ik alles via een aparte modem wil laten lopen.
Kreeg afgelopen donderdag de modem en afgelopen vrijdag de horizon box binnen.
Het verschilt volgens mij heel erg met wie je aan de lijn hangt van upc.
Of is dat waarom ze het liever niet doen?
Eén van de redenen om voor Horizon te gaan was voor mij de wens om 3 devices (modem, wifi AP, mediabox) te vervangen door 1.
...en verder ben ik het eens met de commentaren over de UI. Wat een ergonomische draak. Het lijkt wel of we nu pas aan het beta testen zijn.
where is my car?
'Je ontvangt de box over ongeveer pas 4 weken'
Nu 4 dagen later zojuist box ontvangen...
Kan ik deze nu gewoon aansluiten en is deze al actief of moet ik nog rondbellen? Het is dat mijn coax aansluiting bij de tv van matige kwaliteit is anders had ik het nu even snel gewoon geprobeerd. Ik behoud voorlopig modem/router. Ik weet niet wat de performance is van horizon router..
Nu 4 dagen later zojuist box ontvangen...
Kan ik deze nu gewoon aansluiten en is deze al actief of moet ik nog rondbellen? Het is dat mijn coax aansluiting bij de tv van matige kwaliteit is anders had ik het nu even snel gewoon geprobeerd. Ik behoud voorlopig modem/router. Ik weet niet wat de performance is van horizon router..
sinds vandaag weer terug naar de oude cisco dvr, de info knop , radio en dvr knop weer terug.
toch heerlijk dat je met het minimaal gebruik van je ab je functies kan bedienen. Mis de horizon nu al niet meer
toch heerlijk dat je met het minimaal gebruik van je ab je functies kan bedienen. Mis de horizon nu al niet meer
Die afstandsbediening schrok ik wel een beetje van, nergens geen functies niks
Subtitle audio etc, nee hoor niks. Ben benieuwd..
Op mijn doos stond overigens 'Selfinstall gateway'
Geen briefje over monteur bellen niks, waar betaal ik dan die activatiekosten voor, mij werd verteld dat ik een afspraak moest maken met monteur en de bedenktijd pas in gaat als die monteur zou confirmeren dat alles goed zit.
Op mijn doos stond overigens 'Selfinstall gateway'
Geen briefje over monteur bellen niks, waar betaal ik dan die activatiekosten voor, mij werd verteld dat ik een afspraak moest maken met monteur en de bedenktijd pas in gaat als die monteur zou confirmeren dat alles goed zit.
mwa, valt tegen aangezien een simpele splitter het signaal verslechterd. Kennelijk versterkte de oude hd box het signaal ook nog.Anoniem: 475727 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:17:
[...]
Is dit dan niet eenvoudig op te lossen door een coax splitter in je AOP te steken?
Nog steeds met error 1080 hier. Meerdere mensen op Chelloo met het zelfde probleem, Helldesk weet nog steeds niet wat het is en hoe lang het nog gaat duren. Ondertussen zit ik al meer dan 24 uur zonder TV. Way to go UPC
Owner of DBIT Consultancy
Ik vraag me af wat er nou mis gaat hier..
Mijn Harmony one werkt perfect op de Horizon, op 1 ding na. Hoe vaak ik de instelling ook heb veranderd, de Horizon gaat NOOIT uit als ik naar een andere activiteit switch. Wel als ik alles uit zet. Ik heb de instelling in de Harmony echt 20x gechecked en ook overnieuw goed gezet. Vreemd..
Mijn Harmony one werkt perfect op de Horizon, op 1 ding na. Hoe vaak ik de instelling ook heb veranderd, de Horizon gaat NOOIT uit als ik naar een andere activiteit switch. Wel als ik alles uit zet. Ik heb de instelling in de Harmony echt 20x gechecked en ook overnieuw goed gezet. Vreemd..
Zit hier analoge TV te kijken, oef.....
Horizon aangevraagd vorige week, en nu m'n digitale TV abonnement opeens verdwenen.
Volgends de UPC helpdesk is per ongeluk digitale TV uitgezet en zou de Horizon box binnen een paar dagen moeten arriveren (fingers crossed).
Als ik 1200 bel kom ik wel automatisch bij de Horizon helpdesk uit (met de bijbehorende wachttijd), de helpdesk medewerkers zijn trouwens wel vriendelijk.
(maar digitale TV terugkrijgen op korte termijn lukt alleen als zij de Horizon order uit het systeem halen, hoe lang het dan gaat duren voor Horizon wordt helemaal een vraag).
Nog geen enkele bevestiging binnen via mail (ook niet UPC mail) dat ik Horizon aangevraagd heb, maar dat lijkt normaal?
.
Analoge TV is wel even schrikken op een 42 inch TV. Hopelijk binnenkort ook hier ook Horizon ervaringen.
Horizon aangevraagd vorige week, en nu m'n digitale TV abonnement opeens verdwenen.
Volgends de UPC helpdesk is per ongeluk digitale TV uitgezet en zou de Horizon box binnen een paar dagen moeten arriveren (fingers crossed).
Als ik 1200 bel kom ik wel automatisch bij de Horizon helpdesk uit (met de bijbehorende wachttijd), de helpdesk medewerkers zijn trouwens wel vriendelijk.
(maar digitale TV terugkrijgen op korte termijn lukt alleen als zij de Horizon order uit het systeem halen, hoe lang het dan gaat duren voor Horizon wordt helemaal een vraag).
Nog geen enkele bevestiging binnen via mail (ook niet UPC mail) dat ik Horizon aangevraagd heb, maar dat lijkt normaal?
.
Analoge TV is wel even schrikken op een 42 inch TV. Hopelijk binnenkort ook hier ook Horizon ervaringen.
[ Voor 26% gewijzigd door weerstand op 26-09-2012 18:44 ]
Kijk eens naar de instellingen van het apparaat en dan naar Stroominstellingen aanpassen, of is ingesteld dat het apparaat altijd aan moet blijven staan.Robin198 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 18:08:
Ik vraag me af wat er nou mis gaat hier..
Pffff na mijn bestelling op 7 september eindelijk de mediabox binnen. En het werkt. Nu nog ff kijken hoe het allemaal in elkaar steekt
Met WAN blocking uit kan de site mijn Horizon box pingen.hav0c schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:38:
[...]
Ik niet specifiek maar de hele reeks (dat is namelijk niet mijn IP adres wat je daar ziet maar dat van http://network-tools.com/
Mijn vraag was of iemand zichzelf wel kan pingen via die site? Misschien wil jij of iemand anders met een Horizon box dat even proberen. Kleine moeitehttp://network-tools.com/
Dat is dus precies hetgene wat ik al 20x gechecked heb.drfruit schreef op woensdag 26 september 2012 @ 18:47:
[...]
Kijk eens naar de instellingen van het apparaat en dan naar Stroominstellingen aanpassen, of is ingesteld dat het apparaat altijd aan moet blijven staan.
Hmm eindelijk error 1030 weg (mediabox was niet geactiveerd), TV werkt goed maar nu doet me internet het nog niet. Ik zie wel gewoon een ip adres in het modem maar nog geen internet. We gaan maar weer eens bellen..
Anoniem: 475727
ja dat is ook weer waar.cypher21 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:39:
[...]
mwa, valt tegen aangezien een simpele splitter het signaal verslechterd. Kennelijk versterkte de oude hd box het signaal ook nog.
vooral als ik mijn dvr opnieuw moest opstarten omdat de hdd bleef draaien. zie je als je opnieuw opstart het eigenlijke analoge beeld/
Even mezelf quotend van een paar dagen terug. Ik had inmiddels een tweet gestuurd naar @UPC en een e-mail naar de helpdesk. Vanochtend kreeg ik een reply vanuit Twitter of ik mijn gegevens even wilden doorgeven. Een uur later weer een berichtje dat ze alles zouden omzetten naar de Horizon en dat het binnen 24 uur werkend zou moeten zijn.MaZeLe schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:52:
Ik heb zojuist UPC gebelt om mijn internet en telefoon naar mijn Horizon te zetten, maar volgens de helpdesk (1200) zou dit niet meer kunnen en zou hier een stop van 2 maanden op zitten. Is er iemand die dat verhaal kan bevestigen? Ik vind het een beetje onzin dat er nu twee apparaten energie staan te verbruiken terwijl dit ook door een apparaat geregeld kan worden..
Letterlijk 2 minuten later had ik ineens geen internet en telefoon meer en kon ik alles omzetten naar de Horizon. Het kan dus toch, de aanhouder wint!
I heb de Horizon box vandaag ontvangen en direct geïnstalleerd. Het werkt vrijwel direct en ben tot nog toe redelijk positief. Ik heb de monteur dus geannuleerd. Maar wat ik me nu afvraag is wat ik met de oude DVR mediabox moet doen. Volgens de mail moet ik die aan de monteur meegeven.
Heb de box ook binnen installatie is goed gegaan, alleen de beeldkwaliteit is slecht , happeringen en steeds wegvallen van de zenders en sommige blijven gewoon zwart...... nog niet echt tevreden.
Dit duid meestal op een signaal probleem.piotr123 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:11:
Heb de box ook binnen installatie is goed gegaan, alleen de beeldkwaliteit is slecht , happeringen en steeds wegvallen van de zenders en sommige blijven gewoon zwart...... nog niet echt tevreden.
Met betrekking mijn probleem geen telefonie en internet op mijn Horizon. Maar hetzelfde verhaaltje eigenlijk als hier paar reacties boven. Momenteel geen overzettingen. Ze zijn overdonderd door het aantal aanmeldingen. Dame had cijfers en zei dat er 1000 verwacht werden en er zijn >5000 aanmeldingen. Momenteel worden alleen de mensen naar de all in one gemigreerd als je een modem hebt dat geen 60mbit aankan. De andere worden later gemigreerd en hier worden de mensen nog via de mail op de hoogte van gesteld.
Voorlopig de router functies dus maar uit.
Vandaag maar even langs de UPC winkel geweest hier in Amsterdam. Wilde eens kijken wat de verhouding was met wat ik had en wat er mogelijk is. Kwam ook uit op een Horizon pakketje (60mb)
Nu maar eens wachten wanneer de grote doos deze kant op komt.
Nu maar eens wachten wanneer de grote doos deze kant op komt.
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Na 2 weken wachten kwam gister eindelijk de Horizon binnen! Wacht op een monteur had ik geen zin in, ik ben een tweaker!
Tv aansluiten was eigenlijk zo geregeld. Ik heb wel 2x een fout melding 1030 en 1010 gehad. Ik heb toen de downstream frequentie veranderd naar 338750 via de interface van de Horizon. Ethernet kabeltje aan de laptop en IP adres 192.168.100.1 Daar na opnieuw opgestart en het werkte.
Toen moest ik internet en bellen nog aan sluiten... Na 3 uur klooien in o.a. de interface van de horizon opnieuw opstarten en terug naar de fabrieks instellingen nog steeds geen internet en telefoon.
Gelukkig had ik de oude modem van UPC nog dus die maar weer aangezet had in iedergeval internet.
Vandaag kwam om 13:00 kwam de monteur (zou tussen 12:00 en 18:00 komen). Ik vertelde maar gelijk dat de tv werkte alleen het internet niet.Het eerste wat hij deed was de wandcontact doos vervangen door een digitale contactdoos. Had hier voor ook al HD kanalen en daar was de beeld kwaliteit perfect van maar goed misschien helpt het dacht ik. Daarna de kabels door meten, wat niet nodig is want ik heb natuurlijk zoals zo vele op de forum goude kabels gezalfd door engeltjes in maanlicht.
Hij met z'n laptop in de Horzion, kwam er achter dat er geen verbinding was . (joh
)
Opeens zegt tie: Ow wacht, ik krijg net een mail dat er problemen zijn met internet op de Horizon. Alleen ik kan hem niet openen op de laptop het bestand word niet ondersteund... WTF!
Daarna ging hij toch maar een nieuwe box halen om alles zoveel mogelijk uit te sluiten.
Hielp dus ook niet. Waren intussen al een uur veder...
Toen wist hij het ook even niet meer dus ik zit het zelfde niveau als de UPC monteurs.
Hij heeft toen maar de monteur hulp lijn gebeld, dik een half uur in de wacht gestaan bij z'n werkgever!!
De oplossing was heel simpel 'het vinkje' in het klanten systeem stond nog bij de oude modem zodat de klant gewoon kon blijven interetten ook al is het abbo omgezet naar Horizon. Dat is op zich natuurlijk heel fijn dat ze daar aan denken. Maar is het misschien niet logisch als je 'het vinkje omzet op de dag dat de monteur komt??!!
! Datum is toch bekend in het systeem? Scheeld een hoop wachttijd bij de klantenservice en had de monteur gewoon naar een 'echt' probleem kunnen gaan want die zijn er genoeg lees ik hier op het forum!
Nee dan laat je de monteur anderhalf uur zoeken...
Na een half uur was het omgezet zei de monteur, even opnieuw opstarten en dan zou het moeten werken.
Dat deed het gelukkig en ook het bellen werkte weer! Monteur (heeft niet gewacht tot het werkte uiteraard) hartelijk bedankt succes gewenst bij alle andere problemen met de Horizon en ook nog een nieuwe metalen splitter gehad met 3 uitgangen ipv van 4 die ik eerst had. (Modem, tv woonkamer tv slaapkamer en wandcontact doos) Top gozer!
Ik gebruik m'n draadloze Netgear WNDR4500 router ipv die van de Horizon. Bereik is beter dan die van de Horizon en ik heb er een USB hardeschijf aanhangen met muziek. Heb alls wifi radio's uit gezet van de Horizon en het wifi kanaal van de Netgear op 3 gezet.
Omdat ik eerst 'maar' 25mb internet had dacht ik nou dan zal het downloaden via Newsleacher wel als een gek gaan maar ik kwam niet veder dan 3,5 mb/ps. Nou maar weer bellen (gratis 1200
) naar UPC, binnen 5 minuten iemand aan de lijn. nN een half uur kijken in de Horizon opnieuw opstarten en overleggen was een andere afdeling vergeten om het abbo van 25mb over te zetten naar 60mb... Tjah het verbaasd me niks, kan toch nooit in 1 keer goed gaan. Maar ze verzekerde me dat het binnen 48 uur geregeld zou zijn.
Het geluid van de Horizon verloopt via de Onkyo reciever maar de volume knoppen van de UPC ab werken niet op de reciever dat is wel jammer nu heb ik 2 ab's. Dus toch maar een Harmony aanschaffen.
Het standby energie verbruik van de Horizon staat op hoog staan anders ben je 3 minuten aan het wachten voor dat je beeld hebt. Ik vind dat te lang, dus dan maar meer verbruik.
Dat Twonky lukt me niet de Horzin vind op de een of andere manier mn telefoon niet waar ik Twonky op heb aanstaan. Thuisnetwerk op nieuw ingesteld maar ook dat hielp niet. Vraag me alleen af of ik het ga gebruiken heb ook een Mede8er dus.
Hoop dat UPC snel met een firmware update komt want de ab werkt drama in het menu, veel te traag blijft hangen, reageerd niet of klapt ineens door.
En je moet veel te vaak op back drukken om uit sommige menu opties te komen. Zou misschien een optie kunnen zijn om de back knop lang in te drukken en dat je dan gelijk het menu afsluit. Maar ja wie ben ik!
Tv aansluiten was eigenlijk zo geregeld. Ik heb wel 2x een fout melding 1030 en 1010 gehad. Ik heb toen de downstream frequentie veranderd naar 338750 via de interface van de Horizon. Ethernet kabeltje aan de laptop en IP adres 192.168.100.1 Daar na opnieuw opgestart en het werkte.
Toen moest ik internet en bellen nog aan sluiten... Na 3 uur klooien in o.a. de interface van de horizon opnieuw opstarten en terug naar de fabrieks instellingen nog steeds geen internet en telefoon.
Gelukkig had ik de oude modem van UPC nog dus die maar weer aangezet had in iedergeval internet.
Vandaag kwam om 13:00 kwam de monteur (zou tussen 12:00 en 18:00 komen). Ik vertelde maar gelijk dat de tv werkte alleen het internet niet.Het eerste wat hij deed was de wandcontact doos vervangen door een digitale contactdoos. Had hier voor ook al HD kanalen en daar was de beeld kwaliteit perfect van maar goed misschien helpt het dacht ik. Daarna de kabels door meten, wat niet nodig is want ik heb natuurlijk zoals zo vele op de forum goude kabels gezalfd door engeltjes in maanlicht.

Hij met z'n laptop in de Horzion, kwam er achter dat er geen verbinding was . (joh

Opeens zegt tie: Ow wacht, ik krijg net een mail dat er problemen zijn met internet op de Horizon. Alleen ik kan hem niet openen op de laptop het bestand word niet ondersteund... WTF!

Daarna ging hij toch maar een nieuwe box halen om alles zoveel mogelijk uit te sluiten.
Hielp dus ook niet. Waren intussen al een uur veder...
Toen wist hij het ook even niet meer dus ik zit het zelfde niveau als de UPC monteurs.
Hij heeft toen maar de monteur hulp lijn gebeld, dik een half uur in de wacht gestaan bij z'n werkgever!!
De oplossing was heel simpel 'het vinkje' in het klanten systeem stond nog bij de oude modem zodat de klant gewoon kon blijven interetten ook al is het abbo omgezet naar Horizon. Dat is op zich natuurlijk heel fijn dat ze daar aan denken. Maar is het misschien niet logisch als je 'het vinkje omzet op de dag dat de monteur komt??!!

Nee dan laat je de monteur anderhalf uur zoeken...

Na een half uur was het omgezet zei de monteur, even opnieuw opstarten en dan zou het moeten werken.
Dat deed het gelukkig en ook het bellen werkte weer! Monteur (heeft niet gewacht tot het werkte uiteraard) hartelijk bedankt succes gewenst bij alle andere problemen met de Horizon en ook nog een nieuwe metalen splitter gehad met 3 uitgangen ipv van 4 die ik eerst had. (Modem, tv woonkamer tv slaapkamer en wandcontact doos) Top gozer!
Ik gebruik m'n draadloze Netgear WNDR4500 router ipv die van de Horizon. Bereik is beter dan die van de Horizon en ik heb er een USB hardeschijf aanhangen met muziek. Heb alls wifi radio's uit gezet van de Horizon en het wifi kanaal van de Netgear op 3 gezet.
Omdat ik eerst 'maar' 25mb internet had dacht ik nou dan zal het downloaden via Newsleacher wel als een gek gaan maar ik kwam niet veder dan 3,5 mb/ps. Nou maar weer bellen (gratis 1200
Het geluid van de Horizon verloopt via de Onkyo reciever maar de volume knoppen van de UPC ab werken niet op de reciever dat is wel jammer nu heb ik 2 ab's. Dus toch maar een Harmony aanschaffen.
Het standby energie verbruik van de Horizon staat op hoog staan anders ben je 3 minuten aan het wachten voor dat je beeld hebt. Ik vind dat te lang, dus dan maar meer verbruik.
Dat Twonky lukt me niet de Horzin vind op de een of andere manier mn telefoon niet waar ik Twonky op heb aanstaan. Thuisnetwerk op nieuw ingesteld maar ook dat hielp niet. Vraag me alleen af of ik het ga gebruiken heb ook een Mede8er dus.
Hoop dat UPC snel met een firmware update komt want de ab werkt drama in het menu, veel te traag blijft hangen, reageerd niet of klapt ineens door.
En je moet veel te vaak op back drukken om uit sommige menu opties te komen. Zou misschien een optie kunnen zijn om de back knop lang in te drukken en dat je dan gelijk het menu afsluit. Maar ja wie ben ik!
Heel stom eigenlijk maar ik kom er net achter dat de volumeknoppen op mijn Horizon box helemaal niks doen. Kan het ding dus niet harder of zachter zetten. Alle andere toetsen werken gek genoeg wel. Dan maar via de receiver, ik hoop dat dit een software issue is...
Moet je nog iets speciaals doen als je hem wilt aansluiten op je eigen netwerk? Bij mij vindt hij de netwerkkabel steeds niet. Ondanks dat deze toch echt in me switch zit en me UPC mediabox. Via Wifi werkte werk maar ik heb hem toch liever met een draad. Iemand ervaring?
Wij willen hier in ons huis morgen nog snel meegenieten van de Horizon aanbieding.
Maar onze vraag: Wij zijn met 4 kamers en dus 4 tv's. Kan dat allemaal met Horizon? Of is het mogelijk dat daarnaast ook nog het analoge signaal via de kabel blijft lopen?
Zelfde vraag gemaild naar UPC, maar nog geen antwoord. Bellen heeft wachtrij van >25minuten dus ook maar niet gedaan. Begint wel lekker deze eerste 'ervaring''
.
Maar onze vraag: Wij zijn met 4 kamers en dus 4 tv's. Kan dat allemaal met Horizon? Of is het mogelijk dat daarnaast ook nog het analoge signaal via de kabel blijft lopen?
Zelfde vraag gemaild naar UPC, maar nog geen antwoord. Bellen heeft wachtrij van >25minuten dus ook maar niet gedaan. Begint wel lekker deze eerste 'ervaring''
Het analoge signaal blijft, je zou op al de tv's digitaal kunnen kijken als je daar computers aanhangt waarmee je naar horizon.tv kanseeKo schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:13:
Wij willen hier in ons huis morgen nog snel meegenieten van de Horizon aanbieding.
Zelfde vraag gemaild naar UPC, maar nog geen antwoord. Bellen heeft wachtrij van >25minuten dus ook maar niet gedaan. Begint wel lekker deze eerste 'ervaring''.
Ik heb de box nu een weekje of 2 (?).
Pluspunten:
* Eigen zendervolgorde!
* Het vooruit- en terugspoelen gaat veel beter dan op de oude box.
Belangrijkste minpunten:
* Soms reageert de afstandsbediening secondenlang niet. Dat is heel irritant, vooral bij vooruit/terugspoelen.
* Bij het zappen is de programma-informatie die bij de zender meteen zichtbaar is meestal out of date. Meestal van het tijdstip waarop ik er voor het laatst voorbij zapte.
* Te veel acties nodig om de tv-gids te kunnen bekijken. Bij de oude box was deze ook minder noodzakelijk omdat je per zender ook nog het volgende programma te zien kreeg.
Minder irritant, maar toch ook jammer:
* De apps lijken volstrekt nutteloos. Allemaal zoooo traag. En manier van tekst invoeren is pijnlijker dan een pijl in je oog.
* Opstarten van de mediabox in de medium-energiebesparingsstand is traaaaaaag. En dan vreet de box nog meer stroom dan de vorige.
Hoop dat ze de belangrijkste minpunten wel snel fixen.
Pluspunten:
* Eigen zendervolgorde!
* Het vooruit- en terugspoelen gaat veel beter dan op de oude box.
Belangrijkste minpunten:
* Soms reageert de afstandsbediening secondenlang niet. Dat is heel irritant, vooral bij vooruit/terugspoelen.
* Bij het zappen is de programma-informatie die bij de zender meteen zichtbaar is meestal out of date. Meestal van het tijdstip waarop ik er voor het laatst voorbij zapte.
* Te veel acties nodig om de tv-gids te kunnen bekijken. Bij de oude box was deze ook minder noodzakelijk omdat je per zender ook nog het volgende programma te zien kreeg.
Minder irritant, maar toch ook jammer:
* De apps lijken volstrekt nutteloos. Allemaal zoooo traag. En manier van tekst invoeren is pijnlijker dan een pijl in je oog.
* Opstarten van de mediabox in de medium-energiebesparingsstand is traaaaaaag. En dan vreet de box nog meer stroom dan de vorige.
Hoop dat ze de belangrijkste minpunten wel snel fixen.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Horizon maandag besteld en vandaag al binnen gekregen. Maar gebruikt hij bij jullie ook zoveel ip adressen?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Na een week geen internet gehad te hebben en wel tv heb ik nu sinds vanochtend weer internet. Nu is 's avonds ineens de settopbox om de zoveel minuten aan het haperen. Maakt niet uit welke zender. Duurt 1 of 2 minuten, stilstaand beeld met van die digitale geluidscratches en dan doet hij het weer voor een paar minuten.
Begin er inmiddels goed spijt van te krijgen dat ik er zo vroeg bij wilde zijn. Heb het voorlopig opgegeven om steeds er achteraan te bellen. Heb genoeg series en films om tijden mee voort te komen. Ooit zal alles wel weer goed werken.
Begin er inmiddels goed spijt van te krijgen dat ik er zo vroeg bij wilde zijn. Heb het voorlopig opgegeven om steeds er achteraan te bellen. Heb genoeg series en films om tijden mee voort te komen. Ooit zal alles wel weer goed werken.
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Was voor/achteruitspoelen ook zo omslachtig op de oude mediabox? 30x is het snelste, schiet niet echt op als je een uur vooruit wil spoelen in een film (je hebt toch niet voor niks ook pijltjes, of een goto-functie was ook handig geweest)
Is er ook een centraal punt waar je al die kleine dingetjes heen kan sturen?
Verbaasd me nog altijd dat bijvoorbeeld XBMC op de xbox uit 2002 al zo veel betere interface had voor het kijken van een opname of navigeren door menu's, en dat ja anno 2012 zo'n trage zooi krijgt en missende functie's, waar je in sommige gevallen gewoon achteruit gaat tov de vorige generatie.
Is er ook een centraal punt waar je al die kleine dingetjes heen kan sturen?
Verbaasd me nog altijd dat bijvoorbeeld XBMC op de xbox uit 2002 al zo veel betere interface had voor het kijken van een opname of navigeren door menu's, en dat ja anno 2012 zo'n trage zooi krijgt en missende functie's, waar je in sommige gevallen gewoon achteruit gaat tov de vorige generatie.
Nee, met de oude mediabox kon je met een druk op pijl-naar-rechts bijvoorbeeld een minuut vooruit springen en met pijl-naar-links een halve minuut terug (de tijden waren aanpasbaar).Barryvdh schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:50:
Was voor/achteruitspoelen ook zo omslachtig op de oude mediabox? 30x is het snelste, schiet niet echt op als je een uur vooruit wil spoelen in een film (je hebt toch niet voor niks ook pijltjes, of een goto-functie was ook handig geweest)
Het valt op dat er heel weinig knoppen op de Horizon-afstandsbediening zitten, en wat er op zit wordt vaak dubbel gebruikt. Vooruit- en terugspoelknoppen hebben dezelfde functie als pijlknoppen rechts en links, en CH+ en CH- dezelfde functie als pijl omhoog en omlaag.
Vooraf werd de UI van de Horizon opgehemeld, maar in de praktijk is het heel slecht doordacht. Drie verschillende knoppen voor drie verschillende menu's, die soms ook nog eens dubbele functies bevatten, en voor de meest gebruikte functies moet je vaak lagen diep in die menu's duiken.
Op chelloo.com kun je tips en klachten vinden en er zijn speciale draadjes voor bugs en feature requests. Dat forum wordt ook door UPC-medewerkers gevolgd, voor zover die nog tijd hebben. Volgens mij is iedereen daar overwerkt door alle Horizon-problemen.
* virtualJac zit met popcorn en pilsje al deze problemen te lezen om af en toe de handen vrij te maken voor een double facepalm...
there's no tweak without the tweaker
Vergeet je pilsje niet te vullen af en toe ... Helaas zie je dus niet al teveel positieve bericht maar die zijn er dus ook.virtualJac schreef op donderdag 27 september 2012 @ 07:51:
* virtualJac zit met popcorn en pilsje al deze problemen te lezen om af en toe de handen vrij te maken voor een double facepalm...
Mijn relaas is simpel de aanloop naar het ontvangen van de Horizon was niet echt soepel maar de install die was rete simpel. Geen enkel probleem gehad met aktivatie en box was up and running in 20 minuten. Zelfs mijn TV hoefde ik niet in te stellen of dat ding doet al default Samsung TV's of hij regelt het via de EDID.
Natuurlijk enigste wat wel gebeurt ..... klok die stil blijft staan vanaf het moment dat je op standby gaat (powersave middel).
Dus ja er zijn zeker ook positieve installaties (op de bekende bugs na ...)
Haha, prachtig. Ja, de installatie stelt weinig voor, maar komop: coaxje omwisselen en 220 erop, als dat al niet goed gaat...
Box zelf vind ik retetraag en de dingen waarvoor je hem wilt gebruiken zitten veels te ver weggestopt in menu's: probeer eens een opname terug te zoeken. Eerste dat mist is de sneltoets naar DVR op je ab. Daarna nog meerdere keren klikken om bij de opnames te komen.
De gids is ook te traag; klikken naar een volgende dag gaat met horten en stoten. En al die tijd die irritante doorlopende TV-beelden op de achtergrond. Als ze dat nou eens optioneel zouden maken, net als die PiP fratsen, dan zouden de dingen die hij moet doen misschien gewoon flitsend gaan. Maar nee, style over substance bij UPC
Box zelf vind ik retetraag en de dingen waarvoor je hem wilt gebruiken zitten veels te ver weggestopt in menu's: probeer eens een opname terug te zoeken. Eerste dat mist is de sneltoets naar DVR op je ab. Daarna nog meerdere keren klikken om bij de opnames te komen.
De gids is ook te traag; klikken naar een volgende dag gaat met horten en stoten. En al die tijd die irritante doorlopende TV-beelden op de achtergrond. Als ze dat nou eens optioneel zouden maken, net als die PiP fratsen, dan zouden de dingen die hij moet doen misschien gewoon flitsend gaan. Maar nee, style over substance bij UPC

Zelf geinstalleerd? BIj mij was later een monteur gekomen en die zei dat die Horizon boxen nogal gevoelig waren voor slecht signaal (meer dan de oude boxen). Had de boel doorgemeten en dat was dus te slecht, toen heeft ie d'r gratis een versterker tussen gezet... Dus misschien ff bellen met de helpdesk?piotr123 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:11:
Ik had in het begin nog wel eens last van "vastlopers" (of ineens 1 januari 00:00 in beeld). Bij mij bleek de coax kabel slecht gemonteerd te zijn (kabel die ik zelf onder de kier van het parket het getrokken). Hierbij maakte aan een kant de kern contact met de mantel. Kennelijk heeft de box ook een vrij goed signaal nodig om zijn data van programma's en dergelijke op te halen. Nu is zowel signaalsterkte als signaalkwaliteit goed tot uitmuntend en gaat het zappen sneller en heb ik geen "vastloper" meer gehad. Vastloper was hier overigens dat ik bijvoorbeeld niet meer in de menu's kon komen; het beeld/geluid bleef altijd netjes doorlopen.
Wie weet een tip voor mensen die ook zelf hebben geinstalleerd en hier nog mee stoeien.
Verder klopt het dat je kan terugspoelen nadat je hebt gezapt, maar alleen op kanalen waar je zelf hebt gekeken. Je ziet dan een rood verticaal balkje (moment dat je hebt gezapt). Ondanks dat de tuners volgens mij het kanaal -1 en het kanaal +1 standby houden om snel te kunnen zappen kun je hier dus niet op terugspoelen.
Verder werkt bij mij de energiespaarstand "Laag" wel. De box gaat eerst over op "geel"/ midden, om vervolgens na 10 - 15 minuten toch uit te schakelen.
En last but not least: ook hier zoveel UPCGW ip adressen die verschijnen. Ik zag met een portscan wel een VNC poort op een van de ip adressen maar kan er nog niets mee. Benieuwd of we we later ook onze opnamen etc via het netwerk af kunnen spelen. Ik dacht namelijk altijd dat Horizon intern binnen je huis de tv zou gaan verdelen, niet dat we een extra mogelijkheid om online via horizon.tv te kijken zouden krijgen. Benieuwd naar wat er nog gaat volgen!
Iets anders dat ik merk: bij mij verschilt het hoe de box zich in het netwerk aanmeld of ik hem in poort 1 of 2 achterop zet?
Wie weet een tip voor mensen die ook zelf hebben geinstalleerd en hier nog mee stoeien.
Verder klopt het dat je kan terugspoelen nadat je hebt gezapt, maar alleen op kanalen waar je zelf hebt gekeken. Je ziet dan een rood verticaal balkje (moment dat je hebt gezapt). Ondanks dat de tuners volgens mij het kanaal -1 en het kanaal +1 standby houden om snel te kunnen zappen kun je hier dus niet op terugspoelen.
Verder werkt bij mij de energiespaarstand "Laag" wel. De box gaat eerst over op "geel"/ midden, om vervolgens na 10 - 15 minuten toch uit te schakelen.
En last but not least: ook hier zoveel UPCGW ip adressen die verschijnen. Ik zag met een portscan wel een VNC poort op een van de ip adressen maar kan er nog niets mee. Benieuwd of we we later ook onze opnamen etc via het netwerk af kunnen spelen. Ik dacht namelijk altijd dat Horizon intern binnen je huis de tv zou gaan verdelen, niet dat we een extra mogelijkheid om online via horizon.tv te kijken zouden krijgen. Benieuwd naar wat er nog gaat volgen!
Iets anders dat ik merk: bij mij verschilt het hoe de box zich in het netwerk aanmeld of ik hem in poort 1 of 2 achterop zet?
[ Voor 3% gewijzigd door wessel99 op 27-09-2012 08:28 ]
Hoe doe je dat? ik kan het niet vinden in dat overzichtelijke menu. Ik kan wel mijn favorites selecteren maar vervolgens weer niet vinden hoe ik hier dan iets mee kan doen.brama schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:22:
Ik heb de box nu een weekje of 2 (?).
Pluspunten:
* Eigen zendervolgorde!
I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*
Anoniem: 101067
Ik begreep van de monteur dat we later een nieuwe AB krijgen voor de horizon box met hopelijk de gemiste knoppen. Verder konden we ook de komende weken een compleet nieuwe Horizon App verwachten (iOS)
Natuurlijk kon de monteur voor beide zaken geen datum geven.
Ik moet het allemaal nog zien.
Volgens de hd is het alternatief van de ab een soort toetsenbordje ofzo. Klinkt ook niet echt handig.
Is het mogelijk om op de Horizon box een oude telefoon met Pulse aan te sluiten? Lijkt me wel leuk om zo'n oude bakkelieten telefoon op mijn tafel te hebben staan die nog functioneert ook,
I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*
Volgens de intro film die op tweakers stond, komt er volgend jaar een ab met tobo op de achterkant om het makkelijker te makentechnoaddict schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:22:
Volgens de hd is het alternatief van de ab een soort toetsenbordje ofzo. Klinkt ook niet echt handig.
Horizon hier nu ook iets van 2 weken in gebruik. Zolange je een goed signaal hebt, degelijkkabelgebruikt en vooral niet aan de stroominstellingen zit, werkt het gewoon prima. De box doet wat hij moet doen, maar zoals al vele malen hierboven aangegeven is; de GUI designer en de beta testers mogen ontslagen worden . Ze hadden beter een stel tweakers hier het kunnen laten doen dan Trien op de hoek in Amsterdam Noord met haar 5 kinderen van 6 verschillende vaders. Want ik kan mij niet voorstellen dat een professioneel iemand hier naar gekeken het danwel getest heeft.
Lol. Misschien is wel goed getest, alleen is er niet naar geluisterd?
Als je ze al favo hebt aangemeld kun je in het opties menu de volgorde van de favorieten aanpassenDagobert schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:03:
[...]
Hoe doe je dat? ik kan het niet vinden in dat overzichtelijke menu. Ik kan wel mijn favorites selecteren maar vervolgens weer niet vinden hoe ik hier dan iets mee kan doen.
Die had ik ook gevonden. Maar als ik uit het menu ga zap ik nog steeds door de default upc lijst heen. Op welke knop moet ik drukken om door mijn favorites heen te kunnen zappen?-BaJo- schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:59:
[...]
Als je ze al favo hebt aangemeld kun je in het opties menu de volgorde van de favorieten aanpassen
Nou heb ik gelukkig de beschikking over de nodige apparatuur die IR codes kan zenden of alle frequenties / normen dus dat wordt een avondje pielen om de IR codes te vindenAnoniem: 101067 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:20:
Ik begreep van de monteur dat we later een nieuwe AB krijgen voor de horizon box met hopelijk de gemiste knoppen. Verder konden we ook de komende weken een compleet nieuwe Horizon App verwachten (iOS)
Dus bij jullie werkt de Harmony wel? Bij mij werkt hij ook, maar hij zet de Horizon nooit uit bij switchen naar andere activiteit, wel bij alles uitzetten. Ik heb het 20x gechecked en hij staat echt op dat het apparaat WEL uit moet gaan in de settings..
210667
Als je de favorieten lijst hebt gemaakt en veranderd, moet je dat ook nog bevestigen. Jouw lijst favorieten staan dan bovenaan in de tv-lijst. Een aparte knop voor favorieten op de ab is er niet.Dagobert schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:16:
[...]
Die had ik ook gevonden. Maar als ik uit het menu ga zap ik nog steeds door de default upc lijst heen. Op welke knop moet ik drukken om door mijn favorites heen te kunnen zappen?
Met de Harmony One gaat hij gewoon uit. Doe m eens opnieuw inprogrammeren in de Harmony-setup.Robin198 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:35:
Dus bij jullie werkt de Harmony wel? Bij mij werkt hij ook, maar hij zet de Horizon nooit uit bij switchen naar andere activiteit, wel bij alles uitzetten. Ik heb het 20x gechecked en hij staat echt op dat het apparaat WEL uit moet gaan in de settings..
[ Voor 31% gewijzigd door 210667 op 27-09-2012 11:36 ]
Ik heb een 700 en die werkt prima out of the box met de Horizon, geen problemen mee.Robin198 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:35:
Harmony 525 en een one +Notna schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:04:
[...]
Ik heb een 700 en die werkt prima out of the box met de Horizon, geen problemen mee.
Beide werken vlekkeloos
Vreemd.. Als welk apparaat hebben jullie hem er in staan? Settop-Samsung of PVR-Horizon?
PVR Horizon, ik gebruik een One en dat werkt perfect
Ik heb m ook als PVR Horizon en nog gaat hij nooit uit bij activiteit switch..DjVe schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:35:
PVR Horizon, ik gebruik een One en dat werkt perfect
Hier ook een (oude) One. PVR / UPC / Horizon. Werkt zoals het moet. Nu alleen nog macros voor de guide en Ondemand en ik ben helemaal tevreden (ik weet dat het al mogelijk is, maar ik heb voorlopig geen zin in het werk dat erin zit).Robin198 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:39:
[...]
Ik heb m ook als PVR Horizon en nog gaat hij nooit uit bij activiteit switch..
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Da's zo'n prachtige UPC functie weer: stel je zet RTL4 op 2: als je Nederland 1 kijkt en je gaat met Channel up naar 2, dan flipt ie via de volgorde van jouw favorieten -> Ned 1, RTL4, Ned 3.Dagobert schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:16:
[...]
Die had ik ook gevonden. Maar als ik uit het menu ga zap ik nog steeds door de default upc lijst heen. Op welke knop moet ik drukken om door mijn favorites heen te kunnen zappen?
Als je zelf direct op 2 drukt pakt hij nog steeds gewoon Ned2.
Kansloos dus

Is er al iets meer bekend over de code 1080 melding?
Anoniem: 111246
Nog een leuke:
Ik heb mijn Horizon via HDMI op de tv aangesloten (en van daaruit loopt een SP/DIF naar mijn receiver)
Maar óók nog eens via SPDIF op mijn receiver.
Waarom? Omdat ik dan radio kan luisteren zonder de tv/pc aan te hoeven zetten.
Maar wat blijkt... zodra de Horizon geen HDMI signaal detecteert (tv is uit), geeft ie ook stomweg geen geluid via de SPDIF...
Iemand een truc waardoor ik wel naar de radio kan luisteren zonder de tv aan te zetten?
Via coax gaat niet, geen aansluiting op mijn receiver daarvoor (geen tuner).
Ik heb mijn Horizon via HDMI op de tv aangesloten (en van daaruit loopt een SP/DIF naar mijn receiver)
Maar wat blijkt... zodra de Horizon geen HDMI signaal detecteert (tv is uit), geeft ie ook stomweg geen geluid via de SPDIF...
Iemand een truc waardoor ik wel naar de radio kan luisteren zonder de tv aan te zetten?
Ik als Samsung SMT-G7400 oidRobin198 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:45:
Vreemd.. Als welk apparaat hebben jullie hem er in staan? Settop-Samsung of PVR-Horizon?
Als je klaar bent met je favorieten instellen moet je naar links drukken zodat het bevestigen oplicht.Dagobert schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:16:
[...]
Had het eerst ook dat het niet werkte, tot ik dat woord links zag staan
De scart uitgang blijft wel actief. Misshien deze gebruiken om geluid door te sturen naar je receiver?Anoniem: 111246 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:14:
Nog een leuke:
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Dit. Weer een voorbeeld van een heeeeel erg doordachte interface-BaJo- schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:22:
[...]
Als je klaar bent met je favorieten instellen moet je naar links drukken zodat het bevestigen oplicht.
Had het eerst ook dat het niet werkte, tot ik dat woord links zag staan
Ik snap echt niet hoe zoiets eruit gepushed kan worden na *zoveel* ontwikkeltijd. Het is in ieder geval duidelijk dat er totaal nul,niets aan mensen aan gewerkt hebben die ook maar enig verstand hebben van user experience. En dan ben ik een linux-gebruiker die daar nooit zo moeilijk over doet omdat 'ie toch alles zelf wel instelt naar eigen smaak, maar dat kan je natuurlijk niet op zo'n box

I mentioned it once, but I think I got away with it.
@brama
De interface is inderdaad om te janken zo slecht.
Maar sinds de brakke box omgeruild is voor een werkende ben ik toch wel tevreden met enkele verbeteringen:
Via Twonky een filmpje kijken vanaf m'n servertje of PC
boven tv kijken op de tablet
het hoofd station (met het antwoordapparaat) gewoon in de woonkamer ipv in de meterkast.
Maar die interface is gruwelijk slecht.
Zelf het terug kijken van een programma via uitzending gemist is een nog grotere horror geworden dan het al was.
Er zitten zoveel fouten/rare dingen in dat ik niet eens weet waar ik zou moeten beginnen met het opnoemen ervan. (dit gaat wel een jaartje en 10 updates kosten voor het ergens op lijkt)
De interface is inderdaad om te janken zo slecht.
Maar sinds de brakke box omgeruild is voor een werkende ben ik toch wel tevreden met enkele verbeteringen:
Via Twonky een filmpje kijken vanaf m'n servertje of PC
boven tv kijken op de tablet
het hoofd station (met het antwoordapparaat) gewoon in de woonkamer ipv in de meterkast.
Maar die interface is gruwelijk slecht.
Zelf het terug kijken van een programma via uitzending gemist is een nog grotere horror geworden dan het al was.
Er zitten zoveel fouten/rare dingen in dat ik niet eens weet waar ik zou moeten beginnen met het opnoemen ervan. (dit gaat wel een jaartje en 10 updates kosten voor het ergens op lijkt)
Kan iemand mij vertellen waar film1 on demand is gebleven? Je hebt alleen nog maar die betaal films van upc bij on demand staan. En standaard NL zenders on demand...
@pgerrits
had het al ergens vorbij zien komen in het topic:
Menu => On Demand => Alle Video's -> TV Zenders -> Film1.
had het al ergens vorbij zien komen in het topic:
Menu => On Demand => Alle Video's -> TV Zenders -> Film1.
Niet direct afgeven op de beta testers aub. Zelf ben ik ook een test engineer, en het gebeurt meer dan eens dat we een bug ingeven, waarvan we ervaringsgewijs weten dat dit enorm storend is voor een gebruiker. Naderhand krijgen we, tot onze frustratie, te horen krijgen dat ze van boven uit besloten hebben om de bug niet te fixen, "omdat het probleem niet ernstig is".Notna schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:35:
[...]
Volgens de intro film die op tweakers stond, komt er volgend jaar een ab met tobo op de achterkant om het makkelijker te maken
Horizon hier nu ook iets van 2 weken in gebruik. Zolange je een goed signaal hebt, degelijkkabelgebruikt en vooral niet aan de stroominstellingen zit, werkt het gewoon prima. De box doet wat hij moet doen, maar zoals al vele malen hierboven aangegeven is; de GUI designer en de beta testers mogen ontslagen worden . Ze hadden beter een stel tweakers hier het kunnen laten doen dan Trien op de hoek in Amsterdam Noord met haar 5 kinderen van 6 verschillende vaders. Want ik kan mij niet voorstellen dat een professioneel iemand hier naar gekeken het danwel getest heeft.
Ook als we design keuzes aanklagen, kan je er donder op zeggen dat we steevast genegeerd worden .
Oftewel, in short:
Beta tester kunnen alleen de problemen aanwijzen. Wat er naderhand mee gebeurt, hebben ze bitter weinig controle over.
't is gewoon dikke crap dit, maar goed, je moet het er maar mee doen.
Ook fijn dat teletekst niet werkt, in ieder geval niet bij opgenomen programma's
Ook fijn dat teletekst niet werkt, in ieder geval niet bij opgenomen programma's

Teletekst bij opgenomen programma's? Dus je neemt laten we zeggen Barby Baby op. Terwijl je dat aan het terugkijken bent.. wil je teletekst kijken van die zenden?matthijst schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:22:
't is gewoon dikke crap dit, maar goed, je moet het er maar mee doen.
@matthijst
was dat bij je vorige box wel mogelijk dan?
Lijkt mij niet raar dat dat niet kan. Als je een dvdeetje kijkt heb je toch ook geen teletekst?
was dat bij je vorige box wel mogelijk dan?
Lijkt mij niet raar dat dat niet kan. Als je een dvdeetje kijkt heb je toch ook geen teletekst?
Ik heb hetzelfde probleem. Voer de code 2550 in. Dan kan ik de tv uitdrukken. maar daarna gaat ie niet aan met de afstandsbediening en het geluid doet het ook niet.Versteegrob schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:22:
Vraagje over de 5.1. Kan de 5.1 AC3 instellen maar vind 2.0 toch wat fijner klinken. Wanneer hoor je echt 5.1 op de tv? Alleen bij films?
Hoe hebben jullie de afstandsbediening ingesteld? Heb een Sharp tv, volg deze handleiding http://www.upc.nl/pdf/upc...nstallatiehandleiding.pdf maar toch werkt het niet. Kan de tv niet harder op zachter zetten. Verder werkt alles met de afstandsbediening.
Iemand al een werkende code voor Sharp?
Ik weet nog bij de oude box dat ik echt 10 codes moest proberen voordat hij het deed.
UPC kon me hier uiteraard niet verder mee helpen.
Bij mij het zelfde probleem gehad. Alleen heb ik het gewoon 10x gedaan. Je raadt het al... bij poging 10 werkte het opeens.Alcje schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:54:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Voer de code 2550 in. Dan kan ik de tv uitdrukken. maar daarna gaat ie niet aan met de afstandsbediening en het geluid doet het ook niet.
Iemand al een werkende code voor Sharp?
Ik weet nog bij de oude box dat ik echt 10 codes moest proberen voordat hij het deed.
UPC kon me hier uiteraard niet verder mee helpen.
Ik heb toen wel de aan uit knop in de laatste stop echt maar 1 seconde ingedrukt.
Ja zelf geïnstalleerd, en er zit al een versterker (toen al gratis gehad) tussen en ook de bekabeling en de wcd is door upc zelf gemonteerd wegens een slecht signaal.matthijst schreef op donderdag 27 september 2012 @ 08:25:
[...]
Zelf geinstalleerd? BIj mij was later een monteur gekomen en die zei dat die Horizon boxen nogal gevoelig waren voor slecht signaal (meer dan de oude boxen). Had de boel doorgemeten en dat was dus te slecht, toen heeft ie d'r gratis een versterker tussen gezet... Dus misschien ff bellen met de helpdesk?
We zijn nu een dag verder en wat handelingen verricht ism de helpdesk, het is iets beter, maar rtl 4 en 5 blijven op zwart, Er komt idd nog een monteur, maar dan vrees ik het ergste, die andere konden het signaal ook niet beter krijgen als wat het was.
Nou, m'n vrouw kijkt Eastenders... Voorheen kreeg ze daar engelse ondertiteling onder, nu niet meer.pgerrits schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:43:
[...]
Teletekst bij opgenomen programma's? Dus je neemt laten we zeggen Barby Baby op. Terwijl je dat aan het terugkijken bent.. wil je teletekst kijken van die zenden?
Ik dacht dat dat via teletekst was, maar dat was schijnbaar als ze op Windows Mediacenter keek. Via de upc box stond het standaard aan (na instellen).
Heb nu ook wel ondertitels aangezet in het menu. Maar geen effect lijkt het.
Bij mij is het inmiddels ook gelukt. Na het een keer of 30 gedaan te hebben doet ie het.
Sprak iemand van de horizon afdeling en die zei dat de afstandsbediening een rijtje afgaat oid. Waardoor je het idd vaker moet proberen.
Wat mij verteld is is dat je apps op je tv kon zetten zoals uitzending gemist. Dit vertelde ze in de upc winkel.
Echter kan je deze alleen via de on demand voor 1 euro per aflevering.
Jammer.
Sprak iemand van de horizon afdeling en die zei dat de afstandsbediening een rijtje afgaat oid. Waardoor je het idd vaker moet proberen.
Wat mij verteld is is dat je apps op je tv kon zetten zoals uitzending gemist. Dit vertelde ze in de upc winkel.
Echter kan je deze alleen via de on demand voor 1 euro per aflevering.
Jammer.
Mijn huidige modem is niet geschikt en ik kan een nwe krijgen. Ik las hier ergens dat het WiFi ontvangst met een losse modem/router beter is dan die in de Horizon box zit. Is dit idd zo en is het daarom beter om een losse modem te nemen?
Dat hangt er natuurlijk vanaf wat voor losse router je koopt hurr durr..vanderwolf schreef op donderdag 27 september 2012 @ 19:56:
Mijn huidige modem is niet geschikt en ik kan een nwe krijgen. Ik las hier ergens dat het WiFi ontvangst met een losse modem/router beter is dan die in de Horizon box zit. Is dit idd zo en is het daarom beter om een losse modem te nemen?
Een typenummer zegt meer dan de omschrijving hierboven
Typenummer staat gewoon op de achterkant.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Die combi modem (witte thompson) is sowieso niet beter dan de Horizon, waarschijnlijk hetzelfde of slechter. (Waarom? een nieuwere versie is vrijwel altijd beter dan de "oude" versie)vanderwolf schreef op donderdag 27 september 2012 @ 20:58:
gaat om de modem incl wifi/router die upc los verstrekt
Als je daarentegen daadwerkelijk een losse modem krijgt van UPC (cisco 3112 oid) en daarnaast een goede router koopt, dan ben je wel weer beter dan de Horizon. Vandaar dus het hangt er vanaf welke router je koopt.
Beetje standaardkennis dit, vandaar de hurr durr.
[ Voor 11% gewijzigd door Robin198 op 27-09-2012 21:10 ]
Tnx voor de reply. Ik heb zojuist een Horizon abonnement besteld. Alles in 1 dus zonder losse modem/router.
Nu maar hopen dat de Netgear dongel die ik gebruik om mijn PC wireless op het netwerk te laten werken (anders werkt Plex op mijn LG tv niet) het doet op de Horizon WiFi..
Nu maar hopen dat de Netgear dongel die ik gebruik om mijn PC wireless op het netwerk te laten werken (anders werkt Plex op mijn LG tv niet) het doet op de Horizon WiFi..
Wat voor dongel heb je, en welke snelheid heb je besteld? Kans is aanwezig dat de dongel je nieuwe internet snelheid totaal niet bij kan houden. Daarnaast is draadloos altijd slechter dan bedraad qua snelheid, dat weet je he?vanderwolf schreef op donderdag 27 september 2012 @ 21:19:
Tnx voor de reply. Ik heb zojuist een Horizon abonnement besteld. Alles in 1 dus zonder losse modem/router.
Ja dat weet ik maar met bedraad kan ik Plex niet streamen op mijn LG TV. Vandaar dat ik de WN111v2 dongel die bij mijn Netgear router zat nu gebruik. Die router kan volgens de specs tot 300Mb
[ Voor 12% gewijzigd door vanderwolf op 27-09-2012 21:38 ]
Een internet /alles in 1 pakket afsluiten....Security schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:00:
Hoi,
wij hebben pas een nieuwe decoder gekregen (niet de horizon box)
en lazen op horizon.tv dat iedere UPC digital klant nu gebruik zou kunnen maken van online tv en tv op de i-pad / i-phone. Wij kregen dit niet werkende en hebben daarover een ticket ingeschoten vorige week.
Inmiddels is de site aangepast naar UPC digital klant en UPC internet klant.. Ik begrijp daaruit dat wij pech hebben? of is er een of ander trucje wat ik kan toepassen?
Klink nog niet veel belovend allemaal hier..... Ach, ik heb em op 7 september besteld en heb nog steeds niks... Volgens UPC wordt m'n bestelling 'binnenkort' uitgeleverd, maar dat zeggen ze al ruim een week

Ben klaar met de Apps die erop staan, zodra als ik er ook maar 1 opstart loopt heel de box vast.....
Ik heb ook Horizon, hoofdzakelijk voor de goede aanbieding voor het eerste jaar. Zoals al meerdere malen aangegeven werkt de interface om te janken zo onlogisch. M'n vrouw is er dan ook echt niet blij mee. Gewoon zappen gaat wel sneller, dat is de enige plus die ik heb kunnen ontdekken.
Zelf geinstalleerd, signaal is denk ik -net- genoeg. Ik had al eerder zelf een versterker geplaatst (van UPC), dus meer kan ik er niet van maken. Ik krijg wel vaak gezeik met de HDMI handshake - dat is ook erg vermoeiend.
Het is dat ik sowieso nauwelijks TV kijk anders had ik de box allang teruggestuurd.
Zelf geinstalleerd, signaal is denk ik -net- genoeg. Ik had al eerder zelf een versterker geplaatst (van UPC), dus meer kan ik er niet van maken. Ik krijg wel vaak gezeik met de HDMI handshake - dat is ook erg vermoeiend.
Het is dat ik sowieso nauwelijks TV kijk anders had ik de box allang teruggestuurd.
Heb de box ook besteld. Als het ding echt zo frustrerend is denk ik maar zo; Binnen 6 maanden moeten de problemen opgelost zijn, want dan is de actie afgelopen.
Ze zijn vast bezig met een update die snel uitkomt. En hopelijk komt er ook ooit een app voor de BlackBerry Playbook om daar TV op te kijken... Zal wel niet
Ze zijn vast bezig met een update die snel uitkomt. En hopelijk komt er ook ooit een app voor de BlackBerry Playbook om daar TV op te kijken... Zal wel niet
Maar de BlackBerry Playbook kan wel gewoon Android apps draaien
.
Truealex3305 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:52:
Maar de BlackBerry Playbook kan wel gewoon Android apps draaien.
Nou heb je weer een router, volgens mij heb je niet heel veel verstand van dit of wel? Een paar posts hoger wilde je nog de ingebouwde router van de Horizon gaan gebruiken?vanderwolf schreef op donderdag 27 september 2012 @ 21:38:
Ja dat weet ik maar met bedraad kan ik Plex niet streamen op mijn LG TV. Vandaar dat ik de WN111v2 dongel die bij mijn Netgear router zat nu gebruik. Die router kan volgens de specs tot 300Mb
En vraag niet om de specs van de router, maar de dongel, niet elke dongel kan zulke snelheden aan.