Idd de apps zijn om te huilen. Je kiest er 1, nu.nl ofzo. Dan zie je links het nieuws en vervolgens kan ik niks meer. Alles hangt! :-) enigste voordeel is dat het er strakker uitziet tov de vorige box. Echter heeft de vrouw al e.e.a te klagen. Normaal als je zapte kon je direct zien wat er op die zender is en wat erna kwam. Nu moet je dus eerst naar de optie straks oid. Erg omslachtig. Wat ook jammer is, als je iets opneemt en op record drukt en later denkt van hey ik ga het nu wel kijken. Normaliter drukte je nog een keer op record als je op die zender stond en dan ging je opname weer weg. Dat moet nu ook erg omslachtig. Eerst naar mijn media/ dvdr etc. Jammer!
Dat is mij dus niet gelukt met vob bestanden.-BaJo- schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:38:
@brama
Via Twonky een filmpje kijken vanaf m'n servertje of PC
boven tv kijken op de tablet
het hoofd station (met het antwoordapparaat) gewoon in de woonkamer ipv in de meterkast.
De horizon zou ze moeten herkennen maar het enige wat ik krijg (zie) zijn de bestanden in grijze niet afspeelbare segmenten.
Inmiddels de horizon binnen en direct foutcode 1030 waarvan ik vermoed dat de server overbelast is, dus om 5 uur in de ochtend geprobeerd en geen fouten meer.
Echter de eerste flinke frustraties zijn er al. vette freezes op rtl7 de gehele avond al, dus dat begint lekker.
Ik kijk het enkele dagen aan en anders gaat de hele boel lekker terug.
Echter de eerste flinke frustraties zijn er al. vette freezes op rtl7 de gehele avond al, dus dat begint lekker.
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
- Heb je je signaal al gecheckt?merlin1201 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 05:51:
Inmiddels de horizon binnen en direct foutcode 1030 waarvan ik vermoed dat de server overbelast is, dus om 5 uur in de ochtend geprobeerd en geen fouten meer.
- Heb je de box aangesloten op je eigen netwerk?
- Heb je de standby stand staan op laag of medium?
Mijn ervaring is dat dit kan zorgen voor freezes.
Hier werkt-ie goed hoor. Heel af en toe (zelden) een klein beeldfreeze (<1sec) en sinds de launch 1vastloper doordat ik de energiebesparing had aangepast. Wellicht is deze machine wel kritischer mbt de sterkte van het signaal, dus een goede kabelplaatsing thuis nodig.technoaddict schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:49:
Heb de box ook besteld. Als het ding echt zo frustrerend is denk ik maar zo; Binnen 6 maanden moeten de problemen opgelost zijn, want dan is de actie afgelopen.
Ze zijn vast bezig met een update die snel uitkomt. En hopelijk komt er ook ooit een app voor de BlackBerry Playbook om daar TV op te kijken... Zal wel niet
Je kunt ook zeggen: handig, meer manieren om kanalen te kiezen....matthijst schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:44:
[...]
Da's zo'n prachtige UPC functie weer: stel je zet RTL4 op 2: als je Nederland 1 kijkt en je gaat met Channel up naar 2, dan flipt ie via de volgorde van jouw favorieten -> Ned 1, RTL4, Ned 3.
Als je zelf direct op 2 drukt pakt hij nog steeds gewoon Ned2.
Kansloos dus
Tja, een beetje aversie tegen 'verandering' kan soms tot overtrokken reacties leiden....-BaJo- schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:38:
@brama
Er zitten zoveel fouten/rare dingen in dat ik niet eens weet waar ik zou moeten beginnen met het opnoemen ervan. (dit gaat wel een jaartje en 10 updates kosten voor het ergens op lijkt)
Al die negatieve commentaren...je weet immers toch dat als je een geheel nieuw model (Horizon) kiest, je geen oude Cisco in een nieuwe verpakking krijgt? En dat de bediening geheel anders is dan de oude, vertrouwde PVR spreekt dan ook voir zich. En dat je, zoals ook met een nieuwe auto of vrouw voor mijn part, je gewoon moet wennen aan de nieuwe bediening?
Ik wil niet zeggen dat de Horizon perfect is, dat is iets nooit omdat er simpelweg te veel individuele voorkeuren qua intuitief gebruik. Maar ik bespeur bar weinig besef voor het feit dat de gebruiker zelf ook even de tijd moet nemen om te wennen.
[ Voor 43% gewijzigd door Edgarz op 28-09-2012 09:13 ]
De problemen hebben weinig te maken met intuitief gebruik. Het is bijvoorbeeld geen enkel probleem om uit te vinden wanneer een programma op welke zender draait. Maar het is vooral *omslachtig*, en daarnaast sloom. En hier en daar ronduit bizar qua logica. Het is typisch een interface die ontworpen is door iemand die technisch bij de pinken is, maar geen flauw idee heeft wat prettig werkt bij veelvuldig gebruik.Edgarz schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:03:
[...]
Tja, een beetje aversie tegen 'verandering' kan soms tot overtrokken reacties leiden....
Al die negatieve commentaren...je weet immers toch dat als je een geheel nieuw model (Horizon) kiest, je geen oude Cisco in een nieuwe verpakking krijgt? En dat de bediening geheel anders is dan de oude, vertrouwde PVR spreekt dan ook voir zich. En dat je, zoals ook met een nieuwe auto of vrouw voor mijn part, je gewoon moet wennen aan de nieuwe bediening?
Ik wil niet zeggen dat de Horizon perfect is, dat is iets nooit omdat er simpelweg te veel individuele voorkeuren qua intuitief gebruik. Maar ik bespeur bar weinig besef voor het feit dat de gebruiker zelf ook even de tijd moet nemen om te wennen.
Het zal wel weer zo'n project zijn dat slecht gemanaged is en waarbij deadline na deadline sneuvelt terwijl men onderling de Blame Game aan't spelen is. Tot op een gegeven moment de grote baas maar een release forceert omdat het nou eenmaal ooit de deur uit moet. Dan krijg je precies dit soort applicaties.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Ik heb ook Horizon van UPC besteld, maar voordat ik dit ga aansluiten wil ik eerst mijn signaal optimaal hebben. Ik ben nu al bezitter van een HD en normale mediabox en sinds korte slechte kwaliteit van het beeld. Ik ben dus maar eens op onderzoek uit geweest...
Nu blijkt dat ik geen AOP in mijn systeem heb (ik woon als sind 1999 in dit huis en nog nooit iemand opgevallen ook geen monteur van UPC).
De groene kabel die in de meterkast binnenkomt gaat over in een grijze en dan naar de hoofdaansluiting in de woonkamer. Hier zit ook al mijn infra nu bij elkaar (TV, internet en telefoon).
Ik heb nu een nieuwe AOP en Hirschmann versterker gekocht en wil dit gaan installeren, maar wat zou het beste zijn:
1. AOP op de groene kabel en dan direct hierna de verster en dus alle infra aansluitingen in huis moeten verplaatsen van de woonkamer naar de meterkast, of
2. AOP op de groene kabel en daarna via de grijze kabel (kan ik eventueel ook vervangen door Hirschmann KOKA799) naar de woonkamer en hier de versterker plaatsen (kabellengte tussen AOP en versterker dan ca. 8 meter), of
3. Groene en grijze kabel laten zitten in de meterkast en AOP in de woonkamer plaatsen en dan met een zo'n kort mogelijke kabel naar de versterker (makkelijkste).
Ik verneem graag jullie reacties.
Nu blijkt dat ik geen AOP in mijn systeem heb (ik woon als sind 1999 in dit huis en nog nooit iemand opgevallen ook geen monteur van UPC).
De groene kabel die in de meterkast binnenkomt gaat over in een grijze en dan naar de hoofdaansluiting in de woonkamer. Hier zit ook al mijn infra nu bij elkaar (TV, internet en telefoon).
Ik heb nu een nieuwe AOP en Hirschmann versterker gekocht en wil dit gaan installeren, maar wat zou het beste zijn:
1. AOP op de groene kabel en dan direct hierna de verster en dus alle infra aansluitingen in huis moeten verplaatsen van de woonkamer naar de meterkast, of
2. AOP op de groene kabel en daarna via de grijze kabel (kan ik eventueel ook vervangen door Hirschmann KOKA799) naar de woonkamer en hier de versterker plaatsen (kabellengte tussen AOP en versterker dan ca. 8 meter), of
3. Groene en grijze kabel laten zitten in de meterkast en AOP in de woonkamer plaatsen en dan met een zo'n kort mogelijke kabel naar de versterker (makkelijkste).
Ik lees hier juist reacties van mensen die een monteur op bezoek hebben gehad, en gratis versterkers of andere apparatuur hebben gekregen om het goed werkend te krijgen. Misschien had je beter op de monteur kunnen wachtenMMookhoek schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:01:
Ik heb ook Horizon van UPC besteld, maar voordat ik dit ga aansluiten wil ik eerst mijn signaal optimaal hebben. Ik ben nu al bezitter van een HD en normale mediabox en sinds korte slechte kwaliteit van het beeld. Ik ben dus maar eens op onderzoek uit geweest...
Ik vermoed dat de monteur het wel degelijk heeft gezien, maar ervoor koos om niets te doen. Als het werkt, werkt het. Bovendien werken de monteurs onder flinke tijdsdruk dus hebben ze weinig zin in meerwerk.MMookhoek schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:01:
Ik zou als ik jou was nu de monteur laten komen, hem een AOP in de meterkast laten plaatsen - en dan even doormeten wat je signaalwaardes zijn. Dan weet je ook waar je signaal verliest, en waar niet. Het is goed mogelijk dat je na het plaatsen van en AOP en eventuele versterker in de meterkast verder niets hoeft aan te passen.
AOP in de woonkomer is overigens niet mogelijk: Het Abonnee Overname Punt is waar de verantwoordelijkheid van UPC ophoud en van waar alle bekabeling voor eigen rekening (en risico) is. Dit is waar de groene kabel ophoud.
beetje software ontwikkeling heeft ook een aparte afdeling/persoon voor de GUI ontwikkeling. En je kan theoretisch nog zo'n leuke interface bedenken maar of het fijn werkt moet toch uit de praktijk blijken.brama schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:47:
Het is typisch een interface die ontworpen is door iemand die technisch bij de pinken is, maar geen flauw idee heeft wat prettig werkt bij veelvuldig gebruik.
Nu is er daadwerkelijk een test met de Horizon geweest, ding is nl een tijd getest door upc-medewerkers thuis. het lijkt echter wel of ze toen weinig nuttige feedback hebben gehad... want de Horizon interface komt nog heel erg beta over.
Hoop wel daad UPC snel met een update komt, kheb er persoonlijk niet heel veel last van maar je merkt aan alles dat dit een product is wat nog lang niet af is... en het is bizar als we daar straks 60,- pm voor moeten betalen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik ben de Horizon best wel zat en heb mijn oude Pace HD box weer aangesloten, heb een tiental minuten kunnen genieten van beeld en daarna ging de box offline
Valt wel op dat de Horizon duidelijk sneller beeld toont na het zappen naar het volgende kanaal, maar met de oude box kan je veel sneller doorzappen van kanaal naar kanaal, terwijl je programma info leest en dan iets langer moet wachten tot het beeld verschijnt.
De oude 25/50/100Mb abonnemtenten zijn omgezet naar 30/60/120Mb net als de Horizon pakketten. Als ik de helpdesk te pakken krijg(telefoon leeg na 12min wachten
, dan ga ik kijken of ze mee willen werken om Horizon te annuleren.
Valt wel op dat de Horizon duidelijk sneller beeld toont na het zappen naar het volgende kanaal, maar met de oude box kan je veel sneller doorzappen van kanaal naar kanaal, terwijl je programma info leest en dan iets langer moet wachten tot het beeld verschijnt.
De oude 25/50/100Mb abonnemtenten zijn omgezet naar 30/60/120Mb net als de Horizon pakketten. Als ik de helpdesk te pakken krijg(telefoon leeg na 12min wachten

Verwijderd
Grappig is dan wel dat de GUI is ontworpen door XBMC. De gebruikers hiervan zijn over het algemeen lyrisch. ..Chaoss schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:51:
[...]
beetje software ontwikkeling heeft ook een aparte afdeling/persoon voor de GUI ontwikkeling. En je kan theoretisch nog zo'n leuke interface bedenken maar of het fijn werkt moet toch uit de praktijk blijken.
[...]
Los van het feit dan de interface redelijk complex is opgebouwd, niet intiutief, vermoed ik dat de processor en het ingebouwde ram niet echt toereikend zijn om deze GUI soepel te laten lopen. Met een iCore7, en 8GB DDR3 zal het vermoedelijk gesmeerd gaan..
Optie 3 is inderdaad het gemakkelijkste maar ik ken de kwaliteit van jouw grijze kabel niet. Als jij die ook niet weet dan zou ik hem, los van de gekozen oplossing, vervangen voor die KOKA799 of een andere goede kabel.MMookhoek schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:01:
Ook weet ik de gevolgen niet voor "alle infra aansluitingen in huis" (zijn het er echt zo veel?). Als het nu zo is dat die aansluitingen al via de kortst mogelijke weg worden verbonden, en in het nieuwe geval - van AOP in de meterkast en van daaruit werken naar elk punt in je huis - deze weg per aansluitpunt niet of nauwelijks korter wordt, dan schiet je hier natuurlijk niet veel mee op.
Algemeen:
- Zorg dat de kabellengtes vanaf de groene kabel tot aan je aansluitpunten zo kort mogelijk zijn en gebruik hierbij goede kabel
- De versterker, indien nodig, plaats je liefst direct na de groene kabel. Je wilt namelijk een zo schoon mogelijk signaal versterken en niet een reeds vervuild signaal. In praktijk kan het zijn dat het weinig uitmaakt, maar dit is in ieder geval de beste manier. Dus groene kabel - AOP - versterker - binnenhuiskabel
- Is de versterker alleen nodig voor een enkel apparaat dan kan je ervoor kiezen de versterker op dit punt aan te brengen, maar zorg dan wel altijd voor optimale bekabeling tot aan dat punt
- Een AOP direct op de groene kabel met daarop goede versterking, gevolgd door goede kabel is natuurlijk wel het meest flexibel en daarom op de toekomst voorbereid
Hier ook Horizon besteld.
Pakket was erg snel in huis.
Vervolgens 2 keer afspraak met monteur afgezegd waarna ik het zelf gedaan heb.
(had ik bij eerste telefoon al gevraagd om het zelf te doen, maar nee nee dat mag niet. Na 2 afgezegde afspraken ineens wel.)
Alles aangesloten ... geen internet verbinding...
Blijkt zoals hier al vaak vermeld dat oude modem en Horizon 2 verschillende dingen zijn.
UPC bellen, zou 2 weken duren om het om te zetten maar de dag erna werkte het al. Positief.
TV had ik op 2 zenders geen beeld.
Weer UPC bellen, werd door hun een "refresh" gestuurd, 's avonds kwam 1 van de 2 door. Weer positief.
De laatste zender veronica komt nog steeds niet door, foutcode 2020. 8 Okt komt een monteur.
Ik verwacht na alles hier gelezen te hebben een slecht signaal, hopelijk krijg ik ook een versterker.
Over de UPC helpdesk niks dan lof, je wordt erg goed geholpen! Ik werd zelfs terug gebeld om kosten te besparen!!
UI zal ik het verder maar niet over hebben.
Wel nog 1 andere vraag aan jullie.
Heb een NAS en media player aangesloten op Horizon. Ze hebben beide verbinding, krijgen IP, zien elkaar ... maar media player connect niet met NAS.
Moet ik hier poorten voor open zetten ?? (hoefde ik niet met oude router)
Pakket was erg snel in huis.
Vervolgens 2 keer afspraak met monteur afgezegd waarna ik het zelf gedaan heb.
(had ik bij eerste telefoon al gevraagd om het zelf te doen, maar nee nee dat mag niet. Na 2 afgezegde afspraken ineens wel.)
Alles aangesloten ... geen internet verbinding...
Blijkt zoals hier al vaak vermeld dat oude modem en Horizon 2 verschillende dingen zijn.
UPC bellen, zou 2 weken duren om het om te zetten maar de dag erna werkte het al. Positief.
TV had ik op 2 zenders geen beeld.
Weer UPC bellen, werd door hun een "refresh" gestuurd, 's avonds kwam 1 van de 2 door. Weer positief.
De laatste zender veronica komt nog steeds niet door, foutcode 2020. 8 Okt komt een monteur.
Ik verwacht na alles hier gelezen te hebben een slecht signaal, hopelijk krijg ik ook een versterker.
Over de UPC helpdesk niks dan lof, je wordt erg goed geholpen! Ik werd zelfs terug gebeld om kosten te besparen!!
UI zal ik het verder maar niet over hebben.
Wel nog 1 andere vraag aan jullie.
Heb een NAS en media player aangesloten op Horizon. Ze hebben beide verbinding, krijgen IP, zien elkaar ... maar media player connect niet met NAS.
Moet ik hier poorten voor open zetten ?? (hoefde ik niet met oude router)
Nou volgensmij weten ze bij mij XBMC weinig er vanaf. Misschien hebben ze alleen sources geleend? Ik zag in ieder geval een discussie op XBMC en daar wisten ze er weinig vanaf.Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:13:
[...]
Grappig is dan wel dat de GUI is ontworpen door XBMC. De gebruikers hiervan zijn over het algemeen lyrisch. ..![]()
Los van het feit dan de interface redelijk complex is opgebouwd, niet intiutief, vermoed ik dat de processor en het ingebouwde ram niet echt toereikend zijn om deze GUI soepel te laten lopen. Met een iCore7, en 8GB DDR3 zal het vermoedelijk gesmeerd gaan..
Verwijderd
MmzzzzSenaxx schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:43:
[...]
Nou volgensmij weten ze bij mij XBMC weinig er vanaf. Misschien hebben ze alleen sources geleend? Ik zag in ieder geval een discussie op XBMC en daar wisten ze er weinig vanaf.

Nu heb ik gister via de website van upc een horizon pakket besteld, en krijg ik zojuist de bevestiging dat dat morgen geleverd gaat worden. Helemaal prima, alleen 1 ding wat ik me af vroeg. Ik heb op dit moment al een alles in 1 pakket, en dat zal wel overgezet worden naar dit nieuwe pakket. Betekend dit echter dat ik op dit moment thuis zonder tv en internet zit en moet wachten tot ik morgen die box ontvang? Of blijft mijn huidige modem werken, en moet ik upc bellen om dat om te laten zetten naar de horizon box? Heb dat via de website namelijk helemaal niet op hoeven (laat staan kunnen) geven
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Tv blijft gewoon werken zover ik weet.
Toen ze mijn internet omgezet hadden van oude modem naar Horizon werd het internet SUPER langzaam via oude modem ... dat zeiden ze ook aan de telefoon, dan zou het via Horizon moeten werken.
Toen ze mijn internet omgezet hadden van oude modem naar Horizon werd het internet SUPER langzaam via oude modem ... dat zeiden ze ook aan de telefoon, dan zou het via Horizon moeten werken.
Verwijderd
Is een beetje random wat er gebeurd. Maar als het zo gaat als bij mij, zal je oude modem/telefonie eruit klappen nadat je de Horizon hebt aangesloten. De Horizon meldt zichzelf aan en zal dan als alles meezit werken als modem/router/mediabox.BM schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:36:
Nu heb ik gister via de website van upc een horizon pakket besteld, en krijg ik zojuist de bevestiging dat dat morgen geleverd gaat worden. Helemaal prima, alleen 1 ding wat ik me af vroeg. Ik heb op dit moment al een alles in 1 pakket, en dat zal wel overgezet worden naar dit nieuwe pakket. Betekend dit echter dat ik op dit moment thuis zonder tv en internet zit en moet wachten tot ik morgen die box ontvang? Of blijft mijn huidige modem werken, en moet ik upc bellen om dat om te laten zetten naar de horizon box? Heb dat via de website namelijk helemaal niet op hoeven (laat staan kunnen) geven
Ze zijn volgens mij bijna 5 jaar bezig geweest om de gui te ontwerpen (Snowflake/NDS). En hij heeft volgens mij gezegd dat het allemaal simpeler moet.
Is hij volgens mij niet helemaal in geslaagd.
Is hij volgens mij niet helemaal in geslaagd.
Zijn er meerdere mensen die problemen hebben met betrekking tot het internet?
Internet werkt werkt wel maar ook weer niet.
Je krijgt geen internettoegang, maar je ontvangt wel packets.
Iemand enig idee wat de oplossing hiervoor is?
Al geprobeert om mijn eigen router er tussenuit te halen en hem direct aan te sluiten op de Horizon box.
Heel soms krijg je even een verbinding(geconstateerd met dropbox, syncen van een file geslaagd en vervolgens klapt het er weer uit.
Internet werkt werkt wel maar ook weer niet.
Je krijgt geen internettoegang, maar je ontvangt wel packets.
Iemand enig idee wat de oplossing hiervoor is?
Al geprobeert om mijn eigen router er tussenuit te halen en hem direct aan te sluiten op de Horizon box.
Heel soms krijg je even een verbinding(geconstateerd met dropbox, syncen van een file geslaagd en vervolgens klapt het er weer uit.
Dit is ongeveer wat ik hoop dat er gaat gebeurenVerwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:49:
[...]
Is een beetje random wat er gebeurd. Maar als het zo gaat als bij mij, zal je oude modem/telefonie eruit klappen nadat je de Horizon hebt aangesloten. De Horizon meldt zichzelf aan en zal dan als alles meezit werken als modem/router/mediabox.
Als tv werkt vind ik het prima, 1 dagje zonder internet overleef ik ook al tweaker nog wel denk ikRudoo schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:48:
Tv blijft gewoon werken zover ik weet.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Afgelopen zaterdag de box gekregen, zondag al 60Mb internet en vandaag sinds 08.00uur te wachten op de monteur voor de installatie. Zonet maar ff de helpdesk gebeld (20 minuten...)en die wist te vertellen dat ik vandaag niet meer op de beste man hoef te wachten.
Dan zelf maar aan de slag.
hij zapt idd lekker vlot viel mij ook gelijk op dat als je gewoon van zender verwisseld dat hij erg sneel beeld heeft.Razkin schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:03:
Wat ik een enorm gebrek vindt ten opzichte van de oude box is dat het zappen door de programma info gewoon niet werkt. bij de oude box drukte ik vaak op info en keek daarmee door de zenders of er ergens anders wat leukers te zien was, dit werkte vlot en je zag wat er atm op een zender was en daaronder wat het volgende programma was... superhandig.
Bij de Horizon box gaat het laden van de programma info zo traaf dat het info scherm alweer gesloten is voordat ik kan zien wat er voor is, ook reageerd de box veel te traag/happerig op het verwisselen van de zender, en het is heel dom dat je niet gelijk ziet wat het volgende programma op een zender is.
Ik ervaar dit als een enorme achteruitgang..
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Gisteren ook nog op de valreep besteld, maar na de bestelbevestiging nog niets gehoord...
Ik zie op de website dat de Horizon nu de standaard is geworden indien je wilt opnemen! Dan moeten ze dus zeker snel een update maken voor de GUI, wanneer echt iedereen er mee aan de slag gaat...
Ik zie op de website dat de Horizon nu de standaard is geworden indien je wilt opnemen! Dan moeten ze dus zeker snel een update maken voor de GUI, wanneer echt iedereen er mee aan de slag gaat...
Wat een drama, ook last van de foutcode 1030. Na wat gekloot met de freqenties geen resultaat. Ook is er een probleem met de hard reset icm de minknop. Want, die werkt niet. Op de een of andere manier reageert hij totaal niet op de touch knopjes aan de voorkant.
https://www.youtube.com/@droommotor
Heeft iemand ook moeite met het kijken naar UPC via www.horizon.tv? Hij vermeld bij mij dat ik een abonnement nodig heb om de zenders te zien, welke ik wel gewoon heb. Heb al van alles geprobeerd, ik krijg steeds hetzelfde.
Nou ja, staat om 18.00uur toch de monteur op de stoep. Beetje laat want toen draaide alles al, met uitzondering van gewoon tv-beeld. (foutcode 2010). Kon de beste man toch nog iets nuttigs doen.Skibidi_RizzXL schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:32:
Afgelopen zaterdag de box gekregen, zondag al 60Mb internet en vandaag sinds 08.00uur te wachten op de monteur voor de installatie. Zonet maar ff de helpdesk gebeld (20 minuten...)en die wist te vertellen dat ik vandaag niet meer op de beste man hoef te wachten.
Tegelijk tv kijken en een app draaien (in dit geval buienradar) resulteert in vastlopend beeld en geluid. Verder lijkt het tot nu toe prima te gaan. Heb de monteur nog gevraagd wanneer ze beginnen met het uitrollen van 4k. Kon hij wel om lachen...
Voor een mediabox zit hier snelle hardware in, een 1 Ghz Atom. Dat is toch zeker een orde van grootte sneller dan de mips-gebaseerde voorlopers.Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:13:
[...]
Grappig is dan wel dat de GUI is ontworpen door XBMC. De gebruikers hiervan zijn over het algemeen lyrisch. ..![]()
Jammer genoeg wordt dat blijkbaar volledig teniet gedaan door de nieuwe interface-software.
Zelfde probleem met horizon.tv en dat terwijl de horizon app wel goed werkt.
Kan ook niks kijken op horizon.tv. Via de apps ook niet.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Ik heb de Horizon terug laten zetten en ga terug naar de standaard HD box etc. Er werd me nog aangeboden om het een maand extra te proberen en als het dan nog niet zou bevallen zou ik alsnog terug kunnen gaan.
Dus als je twijfelt kan je een extra test maand regelen...
Dus als je twijfelt kan je een extra test maand regelen...
Zo, box bij schoonouders is ook aane praat. Ze hadden e allein 1 pakket met losse modem. Fluitje van een cent op een klein probleempje na; activatie signaal moest opnieuw verzonden worden. De HD dewerker deed braaf wat ik vroeg ( nieuw signaal sturen) en na 5 minuten hadden we beeld
Ik heb sinds vanmiddag de horizon.
Ben er contend mee, maar ik kan geen enkele film vinden die op de NAS staat.
Synology DS211j
Wel de foto's maar niet de films, hij kan dan niks vinden.
Iemand een idee ?
Media server staat aan, deze zie ik ook via de pc.
Synology DS211j
Wel de foto's maar niet de films, hij kan dan niks vinden.
Iemand een idee ?
Media server staat aan, deze zie ik ook via de pc.
gui gebruikt de cpu volgens mij niet eens, dus zal eerder de gpu teniet doen inplaats van de cpu, maarja hopelijk word het snel gemaakt en hoeven we niet weer maanden tewachten op updates.brama schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 19:17:
[...]
Voor een mediabox zit hier snelle hardware in, een 1 Ghz Atom. Dat is toch zeker een orde van grootte sneller dan de mips-gebaseerde voorlopers.
Jammer genoeg wordt dat blijkbaar volledig teniet gedaan door de nieuwe interface-software.
Via mijn apparaten kan ik wel bij de films, jammer dat hij geen dts ondersteunt en dat je dus niet kan kiezen welk audio spoor je wilt.. GRRRRRmade schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:44:
Ik heb sinds vanmiddag de horizon.
blabla....
Vanavond weer dezelfde drama, eerst op rtl4 voice of holland gekeken waarin 2 miniscule haperingen waren te zien, maar het programma erna v/v vorst ziet sterren geeft zoveel freezes op dat tv kijken gewoonweg onmogelijk is geworden.
Wat me wel opvalt is dat de freezes behoorlijk regelmatig zijn d.w.z om de 5 minuten een freeze van 30 seconden waarna het weer vrolijk verder gaat.
schiet mijn maar lek
update: inmiddels heb ik deze freeze op alle zenders en wel exact om de 5 minuten, 30 seconden lang.
oja ik heb hiervoor al de gewone hd boxjes gehad en nooit problemen gekend, dus ik ga er vanuit dat de kabels goed zijn.
speel al wel met de gedachte de boel geheel terug te sturen en het een tijdje later weer eens te proberen.
Wat me wel opvalt is dat de freezes behoorlijk regelmatig zijn d.w.z om de 5 minuten een freeze van 30 seconden waarna het weer vrolijk verder gaat.
schiet mijn maar lek
update: inmiddels heb ik deze freeze op alle zenders en wel exact om de 5 minuten, 30 seconden lang.
oja ik heb hiervoor al de gewone hd boxjes gehad en nooit problemen gekend, dus ik ga er vanuit dat de kabels goed zijn.
speel al wel met de gedachte de boel geheel terug te sturen en het een tijdje later weer eens te proberen.
[ Voor 29% gewijzigd door merlin1201 op 28-09-2012 23:10 ]
Tja, ze kunnen ook een ab erbij leveren met 60 knopjes voor directe toegang tot alle functies. Maar zul je zien dat de ab weer afgekraakt wordt omdat er zoveel knoppen op zitten. En de Cisco was zo traag als stroop met de programmagids, de nieuwe gui van programmagids is riant sneller en heeft zelfs bewegend live beeld voor ieder net...hoe gebruiksvriendelijk wil je het nu eigenlijk hebben?brama schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:47:
[...]
De problemen hebben weinig te maken met intuitief gebruik. Het is bijvoorbeeld geen enkel probleem om uit te vinden wanneer een programma op welke zender draait. Maar het is vooral *omslachtig*, en daarnaast sloom. En hier en daar ronduit bizar qua logica. Het is typisch een interface die ontworpen is door iemand die technisch bij de pinken is, maar geen flauw idee heeft wat prettig werkt bij veelvuldig gebruik.
Het zal wel weer zo'n project zijn dat slecht gemanaged is en waarbij deadline na deadline sneuvelt terwijl men onderling de Blame Game aan't spelen is. Tot op een gegeven moment de grote baas maar een release forceert omdat het nou eenmaal ooit de deur uit moet. Dan krijg je precies dit soort applicaties.
Het verwijt van de techneut die iets heeft verzonnen is al heel lang verleden tijd. Ik hou het op menselijke aversie tegen verandering.
Ik ben vandaag gebeld door het Horizon team van UPC, hoe mijn ervaringen zijn, naar aanleiding van al mijn belletjes naar de HD. Vooral aangegeven dat ik tevreden ben met de beeldkwaliteit en dat hij prima aan te sluiten is, maar ook de eigenaardige keuzes in de gui, onduidelijke en daardoor nutteloze "uitzendinggemist" functie en het gebrek aan standaard knoppen op de afstandsbediening(tvgids). Uiteindelijk een klein kwartiertje aan de lijn geweest en al mijn opmerkingen zijn genoteerd, hopelijk wordt er wat mee gedaan.
Hij wist mij te vertellen dat de software bij UPC zelf wordt ontwikkeld en dat er nieuwe types AB aankomen waar mogelijk meer functies opzitten. Maar details wist hij ook niet.
Hij wist mij te vertellen dat de software bij UPC zelf wordt ontwikkeld en dat er nieuwe types AB aankomen waar mogelijk meer functies opzitten. Maar details wist hij ook niet.
Ik word echt knettergek van die lui bij UPC. Vorige week zaterdag de helpdesk aan de lijn gehad met de bevestiging dat mijn internet en telefonie niet waren overgezet naar de Horizon mediabox maar dat ik ondanks de eerdere afwijkende berichten rondom de bestelprocedure een nieuwe modem krijg toegestuurd binnen 5 werkdagen. Inmiddels zijn de 5 werkdagen verstreken en vanavond bij thuiskomst geen internet nog telefonie op de oude DOCIS2.0 modem. Je raad het al, zonder enige vorm van communicatie hebben de pannenkoeken bij UPC internet en telefonie wel op de Horizonbox geactiveerd en dat terwijl ze dat niet zouden doen.
Hoe groot kun je falen
Als het zo door gaat mogen ze het product plaatsen waar het daglicht normaliter niet schijnt...bah
Hoe groot kun je falen

Als het zo door gaat mogen ze het product plaatsen waar het daglicht normaliter niet schijnt...bah
[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 29-09-2012 00:11 ]
Na omzetting naar alles via de box na 2 uur gedraaid te hebben helemaal niets meer....
Na 3 dagen helemaal niets meer:
geen tv
geen internet
geen telefoon
foutcode 1030 vanavond monteur met spoed gekregen en de box zelf bleek defect.
De monteur is zelf aan het rondbellen geweest en heeft een box van een collega gekregen/opgehaald.
De boxen zijn even (bijna) op en vanaf maandag krijgen de monteurs ook weer boxen mee op pad. (als reserve mocht er 1 defect zijn)
Kortom een supermonteur aan de deur gehad die zeer veel iniatief toonde om de boel aan de gang te krijgen.
Tot nu toe draait alles als een zonnetje.
TV, internet en telefoon via de Horizon-box.
Na 3 dagen helemaal niets meer:
geen tv
geen internet
geen telefoon
foutcode 1030 vanavond monteur met spoed gekregen en de box zelf bleek defect.
De monteur is zelf aan het rondbellen geweest en heeft een box van een collega gekregen/opgehaald.
De boxen zijn even (bijna) op en vanaf maandag krijgen de monteurs ook weer boxen mee op pad. (als reserve mocht er 1 defect zijn)
Kortom een supermonteur aan de deur gehad die zeer veel iniatief toonde om de boel aan de gang te krijgen.
Tot nu toe draait alles als een zonnetje.
TV, internet en telefoon via de Horizon-box.
Nou, bijvoorbeeld dat de paar knopjes die er wel zijn, niet dubbel gebruikt worden. En dat als ik in één van de drie menu's terecht kom, de voorgeselecteerde functie niet Pauzeren is, waar nu juist wèl een speciale knop voor is.Edgarz schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 23:03:
[...]
Tja, ze kunnen ook een ab erbij leveren met 60 knopjes voor directe toegang tot alle functies. Maar zul je zien dat de ab weer afgekraakt wordt omdat er zoveel knoppen op zitten. En de Cisco was zo traag als stroop met de programmagids, de nieuwe gui van programmagids is riant sneller en heeft zelfs bewegend live beeld voor ieder net...hoe gebruiksvriendelijk wil je het nu eigenlijk hebben?
Info? Back (terug naar vorig kanaal)? Gids? Allemaal direct bereikbaar op vorige AB's, maar nu verstopt in menu's.
Als een gebruikersinterface niet goed werkt, kun je proberen de interface te verbeteren, of de gebruiker. Jij kiest blijkbaar voor het laatste. Succes daarmee.Het verwijt van de techneut die iets heeft verzonnen is al heel lang verleden tijd. Ik hou het op menselijke aversie tegen verandering.
[ Voor 7% gewijzigd door drfruit op 29-09-2012 08:38 . Reden: (quote vergeten) ]
Kan geen tv via app kijken of via internet. Ik ben niet geabonneerd. Werkte voorheen wel. Na omzetting van van digitale tv royaal naar horizon standaard werkt niet meer. Meerdere klachten door het hele land op chelloo forum
Oa. http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=45561.0
[ Voor 11% gewijzigd door alwinus op 29-09-2012 10:28 ]
Voor een DVR lijkt het me toch niet teveel gevraagd om met 1 druk op de knop in het opnamegedeelte te komen? En die bewegende beelden erachter de hele tijd vind ik, en ik voorspel een hoop mensen, rete irritant. Niks met aversie tegen verandering te maken.Edgarz schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 23:03:
[...]
Tja, ze kunnen ook een ab erbij leveren met 60 knopjes voor directe toegang tot alle functies. Maar zul je zien dat de ab weer afgekraakt wordt omdat er zoveel knoppen op zitten. En de Cisco was zo traag als stroop met de programmagids, de nieuwe gui van programmagids is riant sneller en heeft zelfs bewegend live beeld voor ieder net...hoe gebruiksvriendelijk wil je het nu eigenlijk hebben?
Het verwijt van de techneut die iets heeft verzonnen is al heel lang verleden tijd. Ik hou het op menselijke aversie tegen verandering.
Haters everywhere but I don’t really care
Weet iemand trouwens hoe het zit met de DVR functie wat betreft alle afleveringen van deze serie opnemen?
Ik heb het gevoel alsof het apparaat maar lukraak wat doet. Skipped content om op te nemen welk je vervolgens weer handmatig moet gaan instellen, en vervolgens moet gaan kijken of het een duplicate betreft of niet (want het is niet zo dat de horizon enkel duplicates overslaat namelijk).
Daarnaast lijkt "de gehele serie" ook zeer beperkt tot slechts enkele dagen vooruit. Was de TV guide voor verder nog niet beschikbaar, dan stopt daarmee ook gewoon direct je scheduled recording.
Ik heb het gevoel alsof het apparaat maar lukraak wat doet. Skipped content om op te nemen welk je vervolgens weer handmatig moet gaan instellen, en vervolgens moet gaan kijken of het een duplicate betreft of niet (want het is niet zo dat de horizon enkel duplicates overslaat namelijk).
Daarnaast lijkt "de gehele serie" ook zeer beperkt tot slechts enkele dagen vooruit. Was de TV guide voor verder nog niet beschikbaar, dan stopt daarmee ook gewoon direct je scheduled recording.
Same here. Op Ipad werkt het nog wel. Maar op horizon.tv niet meer.alwinus schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 10:25:
Kan geen tv via app kijken of via internet. Ik ben niet geabonneerd. Werkte voorheen wel. Na omzetting van van digitale tv royaal naar horizon standaard werkt niet meer. Meerdere klachten door het hele land op chelloo forum
Daarnaast; meer mensen met problemen met opnames? Bij mij loopt hij soms vast een paar seconden, beeld loopt dan weer door maar dan een minuut geen geluid.
Ja heel apart. Ik had expeditie robinson opgenomen (donderdag avond versie) ook hele serie aangevinkt. Ik vrijdag kijken, geen opname. Wat blijkt? Heeft hij de zondag herhaling in geprogrammeerd...Weet iemand trouwens hoe het zit met de DVR functie wat betreft alle afleveringen van deze serie opnemen?

[ Voor 39% gewijzigd door pgerrits op 29-09-2012 11:15 ]
Wat drammen jullie nou over die opnames?
Jullie hebben gewoon aversie tegen verandering
Klopt.matthijst schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 11:28:
Ik heb helemaal geen aversie tegen veranderingmatthijst schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 11:28:
Echter als ik zeg tegen een device: opnemen van de gehele serie, dan verwacht ik dat het device het volgende doet:
- Record season n + episode n (wat dan ook de huidige season + episode number is) en sequentieel de volgende afleveringen en seizoenen daarbij opneemt. Niet zelf besluit om episode 6, 7, 9, 12 en 15 op te nemen terwijl episode 8, 10, 11, 13 en 14 worden overgeslagen.
- Daarnaast zou het naar mijn mening wenselijk zijn als de functionaliteit verder wordt uitgebreid naar:
-- Do you want to record all episodes on all channels? Namelijk niet iedere serie heeft echt een verhaallijn, denk bijvoorbeeld family guy afleveringen, maar zo zijn er nog vele anderen. Het toestel gewoon alle family guy op alle zenders op laten nemen (BBC + Comedy Central) zou een fraaie toevoeging zijn daarin.
Geef mij maar verandering, maar zorg iig wel dat het doet wat het doen moet, en geef het daarbij het liefst nog wat extra functies mee voor het gemak van de gebruiker. Lever geen half-af product.
Volgens mij kan je dat ergens in de voorkeursintellingen aanzetten.psychodude schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 11:37:
[...]
- Record season n + episode n (wat dan ook .
- Daarnaast zou het naar mijn mening wenselijk zijn als de functionaliteit verder wordt uitgebreid naar:
-- Do you want to record all episodes on all channels? Namelijk niet iedere serie heeft echt een verhaallijn, denk bijvoorbeeld family guy afleveringen, maar zo zijn er nog vele anderen. Het toestel gewoon alle family guy op alle zenders op laten nemen (BBC + Comedy Central) zou een fraaie toevoeging zijn daarin.
Geef mij maar verandering, maar zorg iig wel dat het doet wat het doen moet, en geef het daarbij het liefst nog wat extra functies mee voor het gemak van de gebruiker. Lever geen half-af product.
De bewegende beelden achter de tvgids kunnen ook uitgezet worden, er zit ergens een optie in om de achtergrond te veranderen.
Je kan de bewegende beelden achter de gids wel uizetten, maar niet achter het menu.
Volgens mij kan je met openemen wel ergens instellen dat je op alle zenders wilt opnemen (maar misschiem wordt dat dan de default setting)
Ik snap het niet: Windows MCE werkt al jaren perfect, waarom kopieert UPC die interface niet gewoon (qua menu indeling etc). Zelfde voor de ab trouwens...
Zielige gedoe met opnieuw het wiel uitvinden en flashy bullshit als bewegende beelden en pip met vertraging.
Volgens mij kan je met openemen wel ergens instellen dat je op alle zenders wilt opnemen (maar misschiem wordt dat dan de default setting)
Ik snap het niet: Windows MCE werkt al jaren perfect, waarom kopieert UPC die interface niet gewoon (qua menu indeling etc). Zelfde voor de ab trouwens...
Zielige gedoe met opnieuw het wiel uitvinden en flashy bullshit als bewegende beelden en pip met vertraging.
iemand enig of het mogelijk is de box in bridge mode te zetten?
Tot nu toe nog niet heel erg onder de indruk, interface is erg traag, de animaties duren te lang en zijn te chopper, en het apparaat lijkt altijd lawaai te maken, erg vervelend dat er een ventilator in zit.
Tot nu toe nog niet heel erg onder de indruk, interface is erg traag, de animaties duren te lang en zijn te chopper, en het apparaat lijkt altijd lawaai te maken, erg vervelend dat er een ventilator in zit.
Maar als je je oude modem behoudt, en in de Horizon box zit een werkende modem met eigen ip adres, zou je deze dan als tweede gateway kunnen gebruiken en dan twee keer 60mbit gebruiken
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
ja kan in bridge modus. Toevoegen aan bestaand netwerk. De mijne is stil??frim schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:45:
iemand enig of het mogelijk is de box in bridge mode te zetten?
Vanmorgen heb ik de nieuwe Horizon box ontvangen, meteen aangesloten en zonder errors of iets in die richting. Dus in die zin al erg positief, is wel us anders geweest
.
Nu wil ik eens proberen om een film van mijn PC te streamen via de Horizon, maar Horizon zegt iets over DLNA (Geen kaas van gegeten).
Internet aangesloten via de volgende manier:
Horizon > netgear wnr3500l > PC
kan iemand mij even opweg helpen?
Nu wil ik eens proberen om een film van mijn PC te streamen via de Horizon, maar Horizon zegt iets over DLNA (Geen kaas van gegeten).
Internet aangesloten via de volgende manier:
Horizon > netgear wnr3500l > PC
kan iemand mij even opweg helpen?
[ Voor 4% gewijzigd door Freeman op 29-09-2012 13:09 ]
Hoe moet dit werken? Bij mij gaat hij scannen naar bestaande netwerken, maar die bestaat natuurlijk nog niet. Heb de box op de WAN van de router gezet.alwinus schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 13:07:
[...]
ja kan in bridge modus. Toevoegen aan bestaand netwerk. De mijne is stil??
Bij ons kun je altijd de ventilator horen draaien. Bij dingen opnemen gaat hij nog harder draaien, best wel vervelend.
Bij Voorkeuren->opnamen->series opnemen kan je kiezen of je een of meerdere zenders wil gebruiken. (Geen idee of het dan goed werkt)psychodude schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 11:37:
[...]
27 september 's avonds Horizon telefonisch besteld en nu het pakket al binnen.
Als ik inlog op Mijn UPC zie ik dat mijn alles-in-1 abonnement daar nog niet aangepast is naar Horizon.
Moet ik hier op wachten of kan ik al beginnen met installeren?
Als ik inlog op Mijn UPC zie ik dat mijn alles-in-1 abonnement daar nog niet aangepast is naar Horizon.
Mijn Horizon box is ook erg stil. De Cisco PVR was stukken luidruchtiger, zowel met fan als gezoem van de harddrive.frim schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 13:37:
[...]
Hoe moet dit werken? Bij mij gaat hij scannen naar bestaande netwerken, maar die bestaat natuurlijk nog niet. Heb de box op de WAN van de router gezet.
Bij ons kun je altijd de ventilator horen draaien. Bij dingen opnemen gaat hij nog harder draaien, best wel vervelend.
Als UPC alleen nog even een update geeft aan de minigids, waardoor je makkelijk met de pijltjes door de komende programma's kan zappen (zonder naar tv gids te gaan), ben ik helemaal gelukkig met deze box!
Iemand al ervaring met DLNA?
Ik het een myTwonky account gemaakt, en dat lijkt aardig te werken met het maken van een library etc. Maar de optie "Play on .." kan ik nergens vinden, net als de Twonky Beam app, waarmee je youtube kan beamen enzo, maar mijn Horizon box komt nergens als apparaat. Kan je alleen via het menu media afspelen? Want een Afspelen op Horizon optie zou wel handig zijn.
Verder kan ik wel een film afspelen, maar is de resolutie niet goed (rekt uit als niet zelfde verhouding is), kan niet instellen welke ondertiteling/audio, geen go-to tijd etc.
En bij Twonky Mobile kan ik wel plaatjes van mijn telefoon laten zien, maar geen slideshow? Alleen plaatje selecteren, dan nog een scherm met als enige optie 'bekijk', en dan pas het plaatje. En niet voor/achteruit, of mis ik iets?
Ik het een myTwonky account gemaakt, en dat lijkt aardig te werken met het maken van een library etc. Maar de optie "Play on .." kan ik nergens vinden, net als de Twonky Beam app, waarmee je youtube kan beamen enzo, maar mijn Horizon box komt nergens als apparaat. Kan je alleen via het menu media afspelen? Want een Afspelen op Horizon optie zou wel handig zijn.
Verder kan ik wel een film afspelen, maar is de resolutie niet goed (rekt uit als niet zelfde verhouding is), kan niet instellen welke ondertiteling/audio, geen go-to tijd etc.
En bij Twonky Mobile kan ik wel plaatjes van mijn telefoon laten zien, maar geen slideshow? Alleen plaatje selecteren, dan nog een scherm met als enige optie 'bekijk', en dan pas het plaatje. En niet voor/achteruit, of mis ik iets?
Als ik het goed begrijp is media dus niet zo maar vanaf een share af te spelen op de Horizon? Ik wilde eigenlijk mijn WDTV Live vervangen voor dit ding.
Twonky is verplicht? Welke formaten speelt de Horizon eigenlijk af?
Twonky is verplicht? Welke formaten speelt de Horizon eigenlijk af?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Heb het weer mooi voor elkaar. Had dus:
- mijn laptop aan de horizon box gehangen
- ingelogd via de browser
- mijn thuis netwerk ingesteld
- IP range aangepast naar het IP range van mijn router
- de DHCP server van de Horizon box uitgezet
En nu krijg ik mijn Horizon box dus niet gekoppeld aan mijn draadloze netwerk (WNDR3700, hij verbindt daar gewoon niet mee, terwijl ik geen gekke zaken ingesteld heb staan), en is hij via de ethernet poorten of via WiFi niet meer benaderbaar, omdat DHCP uitstaat en apparaten dus niet meer connecten
Grrrrr....
Iemand enig idee hoe ik er nu bij kom? Fabrieksinstellingen herstellen heb ik al gedaan, maar dan reset ie alleen het TV gedeelte, niet het modem/router deel :-S
En nu krijg ik mijn Horizon box dus niet gekoppeld aan mijn draadloze netwerk (WNDR3700, hij verbindt daar gewoon niet mee, terwijl ik geen gekke zaken ingesteld heb staan), en is hij via de ethernet poorten of via WiFi niet meer benaderbaar, omdat DHCP uitstaat en apparaten dus niet meer connecten
Grrrrr....
Iemand enig idee hoe ik er nu bij kom? Fabrieksinstellingen herstellen heb ik al gedaan, maar dan reset ie alleen het TV gedeelte, niet het modem/router deel :-S
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
Twonky is niet verplicht, het is gewoon DLNA volgens mij.[b][message=39016003,noline]Twonky is verplicht? Welke formaten speelt de Horizon eigenlijk af?
Via de reactie van UPC op het nieuwsbericht:
Dus dat zou in elk geval moeten kunnen. Standaard x264 MKV film had geen problemen bij mij iig. Maar het is iig nog geen vervangen voor mijn losse mediaplayer.Streamen:
Voor het streamen van afbeeldingen, muziek en beeld word gebruik gemaakt van Twonky. Dit programma ondersteunt de meest gangbare beeldformaten die ik hieronder benoem.
Twonky 7.0 Special:
Muziek: MP3, WMA, WAV, 3GP, M4A, MP4, LPCM, Ogg Vorbis, FLAC, MP2, AC3, MPA, MP1, AIF
Foto: JPEG, PNG, TIF, BMP
Video: MPEG1, MPEG2, MPEG2-TS, MPEG4, AVI, WMV, VOB, DivX, 3GP, VDR, ASF, MPE, DVR-MS, Xvid, M1V, M4V
Twonky Mobile
Muziek: AAC, ALAC, AMR, HE-AAC, iLBC, IMA4, Linear PCM, MP3, ?-law and a-law
Foto: BMP, GIF, JPEG, PNG, TIFF
Video: H.264 video (640x480 or 320x240), 30 fps with AAC-LC audio in .m4v, .mp4, and .mov file formaten, MPEG-4 video (640x480)
[ Voor 3% gewijzigd door Barryvdh op 29-09-2012 18:06 ]
Met Twonky ervaar ik meer mogelijkheden om bepaalde mappen op de pc te delen. Met de standaard DLNA oplossing raak ik de weg kwijt in allerlei mappen.
Twonky installeren (probeerversie) en mappen delen, streamen naar Horizonbox werkt daarna prima!
Twonky installeren (probeerversie) en mappen delen, streamen naar Horizonbox werkt daarna prima!
Ik sta te springen om er mee aan de slag te gaan maar wil liever niet verkeerd starten. Iemand die weet of ik moet wachten?vanderwolf schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:53:
27 september 's avonds Horizon telefonisch besteld en nu het pakket al binnen.
Ook wel stom dat de DHCP op de wireless blijft draaien, ondanks dat je deze uit zet....
Iemand een idee waarom de Horizon box zoveel adressen bij mijn DHCP reserveert?
Niet dat ik het erg vind, maar ben gewoon benieuwd
edit: Ik gebruik mijn modem gewoon nog naast mijn Horizon box
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| 4 UPCGW_E500 3E-62-00-00-E5-00 192.168.1.106 01:16:33 5 UPCGW_E501 3E-62-00-00-E5-01 192.168.1.107 01:14:56 6 UPCGW_E502 3E-62-00-00-E5-02 192.168.1.108 01:19:47 7 UPCGW_E503 3E-62-00-00-E5-03 192.168.1.109 01:08:44 8 UPCGW_E504 3E-62-00-00-E5-04 192.168.1.110 01:16:43 9 UPCGW_E505 3E-62-00-00-E5-05 192.168.1.111 01:19:05 10 UPCGW_E506 3E-62-00-00-E5-06 192.168.1.112 01:16:36 11 UPCGW_E507 3E-62-00-00-E5-07 192.168.1.113 01:15:02 12 UPCGW_E508 3E-62-00-00-E5-08 192.168.1.114 01:17:39 13 UPCGW_E509 3E-62-00-00-E5-09 192.168.1.115 01:17:11 14 UPCGW_E50A 3E-62-00-00-E5-0A 192.168.1.116 01:19:32 15 UPCGW_E50B 3E-62-00-00-E5-0B 192.168.1.117 01:13:57 16 UPCGW_E50C 3E-62-00-00-E5-0C 192.168.1.118 01:18:20 17 UPCGW_E50D 3E-62-00-00-E5-0D 192.168.1.119 01:07:49 18 UPCGW_E50E 3E-62-00-00-E5-0E 192.168.1.120 01:09:33 19 UPCGW_E50F 3E-62-00-00-E5-0F 192.168.1.121 01:12:16 20 UPCGW_E510 3E-62-00-00-E5-10 192.168.1.122 01:15:49 21 UPCGW_E511 3E-62-00-00-E5-11 192.168.1.123 01:10:36 22 UPCGW_E512 3E-62-00-00-E5-12 192.168.1.124 01:13:02 23 UPCGW_E513 3E-62-00-00-E5-13 192.168.1.125 01:15:46 |
Niet dat ik het erg vind, maar ben gewoon benieuwd
edit: Ik gebruik mijn modem gewoon nog naast mijn Horizon box
Bij mij was het ook nog niet omgezet, maar het werkte direct uit de doosvanderwolf schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:45:
[...]
Ik sta te springen om er mee aan de slag te gaan maar wil liever niet verkeerd starten. Iemand die weet of ik moet wachten?
Thanks, dan ga ik ook aan de slag!DjVe schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:55:
[...]Bij mij was het ook nog niet omgezet, maar het werkte direct uit de doos
Wish me luck..
Ok, gefixt met een kabel van horizon naar router... En heb hem in mijn netwerk gekregen. Mijn WNDR3700 heeft wat kuren blijkbaar als het gaat om registreren welke machines zijn aangesloten.DFKT schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 17:55:
Grrrrr....
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
Ook hier overgestapt op horizon. Het is een mooi apparaat. En ik moet zeggen dat het op zich best wel een vooruitgang is t.o.v. de oudere Cisco DVR. Gister de Horizon box geinstalleerd, en gelijk al direct een vervelend probleem. Op willekeurige momenten valt het beeld even kort weg (scherm wordt zwart, halve seconde) en als het beeld terugkomt is het helemaal verkleurd (inclusief OSD). Het hele beeld is dan blauw/roze uitgeslagen, het lijkt erop dat het groene kanaal mist. Meestal houdt dit probleem 5 seconden aan. En wordt alles weer normaal.
Ik weet zeker dat dit aan de box ligt, want het omwisselen van HDMI-kabels, het gebruiken van andere ingangen op de TV en het gebruiken van scart-kabel mag niet baten, Het probleem kan wel opgelost worden door de schermresolutie te wijzigen in het menu.
Zijn er meer mensen met dit probleem? Of weet iemand hoe dit op te lossen is? Google biedt geen uitkomst hierbij, waarschijnlijk omdat het apparaat net in de handel is.
Ik weet zeker dat dit aan de box ligt, want het omwisselen van HDMI-kabels, het gebruiken van andere ingangen op de TV en het gebruiken van scart-kabel mag niet baten, Het probleem kan wel opgelost worden door de schermresolutie te wijzigen in het menu.
Zijn er meer mensen met dit probleem? Of weet iemand hoe dit op te lossen is? Google biedt geen uitkomst hierbij, waarschijnlijk omdat het apparaat net in de handel is.
| MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |
Ik heb precies het zelfde probleem, als iemand de oplossing weet, gelieve even vermeldenDaam schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 22:45:
Op willekeurige momenten valt het beeld even kort weg (scherm wordt zwart, halve seconde) en als het beeld terugkomt is het helemaal verkleurd (inclusief OSD). Het hele beeld is dan blauw/roze uitgeslagen, het lijkt erop dat het groene kanaal mist. Meestal houdt dit probleem 5 seconden aan. En wordt alles weer normaal.
Behoorlijk irritant, hier blijft het beeld verkleurd, de box moet herstart worden.
Gelukkig gebeurt het heel af en toe.
Af en toe een zwart scherm schijnt te liggen aan de signaalsterkte. Ik heb er zelf ook last van.
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Verwijderd
Hier hebben ze het over 'groen'..zoiets dus?Daam schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 22:45:
OOp willekeurige momenten valt het beeld even kort weg (scherm wordt zwart, halve seconde) en als het beeld terugkomt is het helemaal verkleurd (inclusief OSD). Het hele beeld is dan blauw/roze uitgeslagen,
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=45128.0
Nee, die conclusie raakt kant noch wal. Ook de aanname dat de gebruikersinterface niet goed werkt is geen feit. Als je goed zou hebben gelezen (en daarnaast nog eens leert iemand geen woorden of conclusies in de mond te leggen) dan zou je kunnen weten dat de perceptie of iets wel of niet goed werkt niet gebaseerd kan worden op de primaire reactie van de gebruiker. Waarom niet? Omdat 'de mens' een natuurlijke aanleg heeft om alle veranderingen per definitie af te wijzen en te veroordelen. Basisles 1 van verandermanagement. En goh, zou een nieuw apparaat met nieuwe gui en benaderingen nu ook niet onder dat hoofdstukje vallen?drfruit schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 08:35:
[...]
[...]
Als een gebruikersinterface niet goed werkt, kun je proberen de interface te verbeteren, of de gebruiker. Jij kiest blijkbaar voor het laatste. Succes daarmee.
Maar ja, misschien doe ik mijn werk al een decenium of twee verkeerd...
had ongeveer het zelfde, kreeg me bestande router niet in zelfde netwerk, kreeg heletijd conflict fout terwijl die het in het begin netjes doet, monteur zij volgende tegen mijDFKT schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 17:55:
Heb het weer mooi voor elkaar. Had dus:
Grrrrr....
je moet kiezen tussen je horizon box of je router/modem, als ik voor horizon box kies kan ik dus alles streamen - en de telefoon app goed gebruiken
als ik met me bestaande router dan kan ik dat dus niet, oftewel het is het 1 of het anderen,
ik ga lekker met me e4200 router verder en me smart tv gebruik ik voorlopig voor me stream
laat upc het maar oplossen
als het goed is kan je hem via upc een hard reset laten doen.. dacht ik ff bellen..
[ Voor 3% gewijzigd door xven0mxz op 30-09-2012 00:59 ]
Ik denk dat 'aversie tegen verandering' in dit geval echt te simpel gedacht is. Wanneer je objectief naar de interface gaat kijken, en alleen al stomweg gaat kijken hoeveel acties iets kost van de gebruiker voordat er resultaat is, dan is dit in sommige gevallen echt droevig te noemen.Edgarz schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 23:58:
[...]
Nee, die conclusie raakt kant noch wal. Ook de aanname dat de gebruikersinterface niet goed werkt is geen feit. Als je goed zou hebben gelezen (en daarnaast nog eens leert iemand geen woorden of conclusies in de mond te leggen) dan zou je kunnen weten dat de perceptie of iets wel of niet goed werkt niet gebaseerd kan worden op de primaire reactie van de gebruiker. Waarom niet? Omdat 'de mens' een natuurlijke aanleg heeft om alle veranderingen per definitie af te wijzen en te veroordelen. Basisles 1 van verandermanagement. En goh, zou een nieuw apparaat met nieuwe gui en benaderingen nu ook niet onder dat hoofdstukje vallen?
Ik denk dat ik wel een uur kan vullen met voorbeelden waar de interface van de Horizon in faalt. Zowel in navigatie, interactie, design etc. Niet door verandering ten opzichte van de vorige box. Nee, gewoon basis interaction design elementen, plaatsing van de menu's, het wegstoppen van informatie terwijl er nog een zee van ruimte is etc. etc.
En dan de snelheid... de al niet prettige interface wordt nog eens extra slecht doordat alles zo traag gaat. Niks reageert direct wanneer je iets selecteert. Het gaat niet soepel, inladen duurt soms langs of hangt soms zelfs helemaal vast. Als alles nou echt snel en soepel zou werken, dan is het misschien niet zo erg wanneer je 100x moet klikken voordat je ergens bent (bv van kanaal wisselen via tv gids). Maar nu is het soms gewoon een marteling als je even snel iets wilt doen..
Het enige wat snel en direct reageert is wanneer je gewoon normaal van kanaal wisselt.
Niets valt uit te sluiten. Ik heb diverse door management ingevoerde veranderingen meegemaakt die alleen maar extra kosten en handelingen met zich meebrachten. Probeer dat die managers maar eens aan hun verstand te peuteren; die zijn al lang weer vertrokken als het bedrijf de deuren sluit.Edgarz schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 23:58:
[...]
Maar wat heeft een abstracte discussie over verandermanagement voor zin als het hier niet gaat om de introductie van een nieuw kantoorautomatiseringssysteem, maar om een simpele interface waarin diverse belangrijke functies opeens niet meer met een simpele knopdruk werken, maar een reeks manipulaties vereisen? Alles valt te leren, maar de noodzaak ontbreekt. Om over de risico's van RSI maar te zwijgen.
Heel misschien heb je nu juist last van het feit dat je zo gefocused bent op dit aspect, dat je daarmee alles maar op de hoop 'mensen vinden verandering slecht' gooit. En dan vergeet dat dat echt niet betekent dat elke verandering daadwerkelijk positief is. Zo zwart-wit werkt het allemaal niet.Edgarz schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 23:58:
[...]
Nee, die conclusie raakt kant noch wal. Ook de aanname dat de gebruikersinterface niet goed werkt is geen feit. Als je goed zou hebben gelezen (en daarnaast nog eens leert iemand geen woorden of conclusies in de mond te leggen) dan zou je kunnen weten dat de perceptie of iets wel of niet goed werkt niet gebaseerd kan worden op de primaire reactie van de gebruiker. Waarom niet? Omdat 'de mens' een natuurlijke aanleg heeft om alle veranderingen per definitie af te wijzen en te veroordelen. Basisles 1 van verandermanagement. En goh, zou een nieuw apparaat met nieuwe gui en benaderingen nu ook niet onder dat hoofdstukje vallen?
Maar goed, een self-proclaimed professional op het internet zal het wel altijd bij het juiste eind hebben.
Ik heb gemerkt dat protocol 41 er niet doorheen komt zodat ik geen ipv6 tunnel kan opzetten vanuit mijn laptop naar een tunnel broker. ik krijg de firewall niet goed genoeg aangepast, dit lijkt ook niet mogelijk via de GUI.
heeft iemand dit al geprobeerd en is het wel/niet gelukt?
heeft iemand dit al geprobeerd en is het wel/niet gelukt?
Ja, dat is inderdaad precies het probleem waar ik hier last van heb. Zo te lezen is er dus nog niks aan te doen.Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 23:21:
[...]
Hier hebben ze het over 'groen'..zoiets dus?
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=45128.0
| MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |
Ik gooi niet alles op aversie tegen verandering. Echter het feit dat de basis voor negatieve opmerkingen bij de meerderheid gebaseerd is op de oude situatie (die blijkbaar ideaal schijnt te zijn geweest) geeft een duidelijke indicatie. Je hoort mij ook niet beweren dat de gui het beste is dat men ooit gemaakt heeft. Sterker nog, dat zal ook nooit een te bereiken endstate zijn. Iedereen heeft nl zijn eigen logica mbt gebruiksvriendelijkheid. Opmerkingen over snelheid van de gui zijn niet objectief te zien. Alles hangt namelijk af van het gebruikte referentiekader. De oude cisco box? Is zo traag als ik weet niet wat.brama schreef op zondag 30 september 2012 @ 11:01:
[...]
Heel misschien heb je nu juist last van het feit dat je zo gefocused bent op dit aspect, dat je daarmee alles maar op de hoop 'mensen vinden verandering slecht' gooit. En dan vergeet dat dat echt niet betekent dat elke verandering daadwerkelijk positief is. Zo zwart-wit werkt het allemaal niet.
Maar goed, een self-proclaimed professional op het internet zal het wel altijd bij het juiste eind hebben.
Aanpassingen zullen m.i. dan ook pas over een tijdje doorgevoerd worden, als er gewenning heeft plaatsgevonden (en de opmerkingen hiermee iets subjectiever worden) en de echte verbeteringen overblijven.
En het cynisme over 'self procaimed professional'...ach, wat kan ik daar anders over zeggen dan: "Crisis? What crisis?"

2 weken geleden al een melding bij UPC neergelegd dat het internet nog niet was overgezet van mijn Cisco modem naar de Horizon box. Werd me verteld af te wachten en dat dit als nog zal gebeuren maar even kan duren. Sinds vanochtend heeft mijn Cisco modem ineens een ander IP adres in de 10.15.xxx.xxx reeks ( en niet meer de 77.243.xxx.xxx reeks die ik eerst had) en werkt internet niet meer. Wel apart dat dit op een zondag gebeurd maar a la. Helaas nu nog geen internet verbinding op de Horizon box (nog steeds in de 33.15.xxx.xxx reeks en NET status disabled) dus dadelijk maar weer eens bellen wat de situatie nu precies is.
Zo jij bent snel geholpen... dit is nu mijn 3e weekend... ook het internet staat nog op 50mb en wordt maar niet verhoogd naar 120. Schijnt moeilijk te zijn.kazuka schreef op zondag 30 september 2012 @ 13:57:
2 weken geleden al een melding bij UPC neergelegd dat het internet nog niet was overgezet van mijn Cisco modem naar de Horizon box. Werd me verteld af te wachten en dat dit als nog zal gebeuren maar even kan duren. Sinds vanochtend heeft mijn Cisco modem ineens een ander IP adres in de 10.15.xxx.xxx reeks ( en niet meer de 77.243.xxx.xxx reeks die ik eerst had) en werkt internet niet meer. Wel apart dat dit op een zondag gebeurd maar a la. Helaas nu nog geen internet verbinding op de Horizon box (nog steeds in de 33.15.xxx.xxx reeks en NET status disabled) dus dadelijk maar weer eens bellen wat de situatie nu precies is.
Ok, net aan de lijn gehangen. Een factory reset gedaan via de web-interface en daarna was ik online. Eindelijk het losse modem en wireless router + kabels er tussen uit. Snelheid is prima, 60/6. Nu maar eens met port forwarding aan de slag voor mijn NAS.
En dat is nou net de grap, dat is wel objectief te bekijken én te meten. Dat heeft niks te maken met persoonlijke voorkeur, maar je gewoon houden aan bepaalde 'regels cq theorieën' die al jaren bekend zijn betreffende een goede cq redelijk werkende interface. Daar kun je echt enorm veel mee winnen met je product (zo is er, om maar een voorbeeld te noemen, een redelijk bekend bedrijf met een appeltje in het logo die hier relatief veel aandacht aan besteed en dit erg belangrijk vindEdgarz schreef op zondag 30 september 2012 @ 13:28:
[...]
Ik gooi niet alles op aversie tegen verandering. Echter het feit dat de basis voor negatieve opmerkingen bij de meerderheid gebaseerd is op de oude situatie (die blijkbaar ideaal schijnt te zijn geweest) geeft een duidelijke indicatie. Je hoort mij ook niet beweren dat de gui het beste is dat men ooit gemaakt heeft. Sterker nog, dat zal ook nooit een te bereiken endstate zijn. Iedereen heeft nl zijn eigen logica mbt gebruiksvriendelijkheid. Opmerkingen over snelheid van de gui zijn niet objectief te zien.
Ik snap zelf ook wel dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan, maar ze hebben steken laten vallen. En dat is zonde bij een apparaat met zoveel potentieel. Dingen die bij het maken van de interface al direct naar voren hadden kunnen (en moeten) komen. Zo ingewikkeld is de interface verder nou ook weer niet (grafisch en qua opbouw), dus dit had zeer makkelijk getest kunnen worden (al in een heel vroeg stadium van het ontwikkeltraject).
Wie helpt mij...
Twonky is geen optie voor mij.
Vroeger had ik UPC Mode -> router ->
en daar hing dan media player en NAS aan.
Nu heb ik alles via Horizon.
Media player en NAS zijn alle 2 verbonden met internet.
Hebben alle 2 een IP en mediaplayer ziet NAS.
Echter verbind mijn media player niet met NAS.
Overzie ik een optie in setup scherm van horizon ?
in mijn oude opstelling werkte het out-of-the-box
Twonky is geen optie voor mij.
Vroeger had ik UPC Mode -> router ->
en daar hing dan media player en NAS aan.
Nu heb ik alles via Horizon.
Media player en NAS zijn alle 2 verbonden met internet.
Hebben alle 2 een IP en mediaplayer ziet NAS.
Echter verbind mijn media player niet met NAS.
Overzie ik een optie in setup scherm van horizon ?
in mijn oude opstelling werkte het out-of-the-box
Wow bij mn vader is het flink verkloot:
-Hij had alles werkend, maar ontzettend trage box.
-Factory reset gedaan
-Nu is Horizon box niet meer geabonneerd, kan niet meer geactiveerd worden ook telefonisch, monteur moet er voor komen, over 2 weken.
Eikels bij UPC.
-Hij had alles werkend, maar ontzettend trage box.
-Factory reset gedaan
-Nu is Horizon box niet meer geabonneerd, kan niet meer geactiveerd worden ook telefonisch, monteur moet er voor komen, over 2 weken.
Eikels bij UPC.
Is er een mogelijkheid om het wireless uit te zetten op de box?
Goh, welke dan?RaptorRVL schreef op zondag 30 september 2012 @ 16:31:
[...]
En dat is nou net de grap, dat is wel objectief te bekijken én te meten. Dat heeft niks te maken met persoonlijke voorkeur, maar je gewoon houden aan bepaalde 'regels cq theorieën' die al jaren bekend zijn betreffende een goede cq redelijk werkende interface. Daar kun je echt enorm veel mee winnen met je product (zo is er, om maar een voorbeeld te noemen, een redelijk bekend bedrijf met een appeltje in het logo die hier relatief veel aandacht aan besteed en dit erg belangrijk vind).
Ik snap zelf ook wel dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan, maar ze hebben steken laten vallen. En dat is zonde bij een apparaat met zoveel potentieel. Dingen die bij het maken van de interface al direct naar voren hadden kunnen (en moeten) komen. Zo ingewikkeld is de interface verder nou ook weer niet (grafisch en qua opbouw), dus dit had zeer makkelijk getest kunnen worden (al in een heel vroeg stadium van het ontwikkeltraject).
als je er super last van heb zet je voorlopig de ssid toch uitdonald_dick schreef op zondag 30 september 2012 @ 18:36:
Nee, dat ding moet gewoon niet uitzenden als ie geen router is. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?steppy schreef op zondag 30 september 2012 @ 18:40:
[...]
als je er super last van heb zet je voorlopig de ssid toch uit
zitmet zelfde probleem terwijl ik hem ook in het bestaande netwerk heb gehangen maar heb de ssid uitgezet..donald_dick schreef op zondag 30 september 2012 @ 18:41:
[...]
Nee, dat ding moet gewoon niet uitzenden als ie geen router is. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
voor de rest wacht ik op een oplossing en werkt die niet in het bestaande netwerk
..
upc fixed het...
@Robin198 maakt niets uit ik heb ook een reset gedaan, en gewoon opnieuw kunnen registreren.
Probleem kan zijn dat het een aantal x niet lukt, tip zet de box aan op een vroeg tijdstip want ik vermoed dat de registratie server overbelast zijn.
Probleem kan zijn dat het een aantal x niet lukt, tip zet de box aan op een vroeg tijdstip want ik vermoed dat de registratie server overbelast zijn.
Connectie maken met de mediabox (via de wifi bvdonald_dick schreef op zondag 30 september 2012 @ 18:36:
Even gaan naar: 192.168.100.1 of 192.168.192.1
admin
admin
Kopje draadloos/Wireless en dan 2.4 ghz en 5 ghz uitschakelen.
Volgens mij is er een software update geweest. Menu's werken een stuk vlotter! En als je op een kanaal op de back toets drukt kan je zien wat er nu en straks op dat kanaal is. Ook kan je met de pijltjes toestsen door de andere kanalen heen bladeren en zonder te switchen kijken wat er op die andere kanalen is (Net als de oude Cisco box). Al met al een hele verbetering!
Wow, inderdaad.SyphOn schreef op zondag 30 september 2012 @ 20:03:
Volgens mij is er een software update geweest. Menu's werken een stuk vlotter! En als je op een kanaal op de back toets drukt kan je zien wat er nu en straks op dat kanaal is. Ook kan je met de pijltjes toestsen door de andere kanalen heen bladeren en zonder te switchen kijken wat er op die andere kanalen is (Net als de oude Cisco box). Al met al een hele verbetering!
Apps werken nog steeds niet bij me, en DLNA kan ook nog steeds flink wat verbeteringen gebruiken.
Nu alleen ineens bij alle zenders: 'U heeft niet het juiste abonnement...' 1200 bellen: wachttijd meer dan een uur....
Iemand een idee wat het kan zijn?