Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 91 ... 103 Laatste
Acties:
  • 774.547 views sinds 30-01-2008

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Goed, vandaag de monteur anderhalf uur over de vloer gehad. Op de originele splitter van het huis (had al wel F-connectoren) stond een plaatje: made in W-Germany... Oftewel origineel van het huis uit (bj 92) en waarschijnlijk aangelegd toen het nog een gemeentelijk kabelnet was. Ding zal daar minstens 3 jaar op de plank of in een werkbus hebben gelegen.

Splitter is vervangen, versterker bijgeplaatst door monteur just in case en de wanddoos is opnieuw vervangen (zat al wel een edc-1000 in, dus die aktie snap ik niet helemaal). Ook wat nieuwe kabels en we genieten weer van volgas internet. Alle upstreams werken weer en waardes zijn veel beter. Alleen de nieuwe versterker van 5 tientjes moet ik afrekenen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• gpser
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 04-06-2017
Ik haalde de volledige upload snelheid niet en heb het modem toen los aangesloten op de wanddoos, dan is de upload snelheid wel volgens beloofd. De boel staat normaal met een ijzeren drie-kop splitter aangesloten, maar dit verstoort het tv-beeld en ook de upload snelheid..
Welke splitter kun je het beste nemen of is het nog beter om een versterkingsdoos te kopen ?

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
quote:
MrAngry schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:03:
[...]

Volgens mij heeft het een jaar leeg gestaan, ik heb iig nooit een vorige bewoner gezien. Beide aansluitpunten zijn overigens heel oud. Ik zal anders volgende keer eens de meterkast splitter ipv de woonkamer splitter aan de groene kabel hangen.
Ho hohoho.

Een overnamepunt is even iets anders dan een splitter. Grootste verschil is dat een overnamepunt de boel galvanisch scheidt. Dat betekent dat er wel signaal maar geen stroom kan lopen over de kabel van buitenhuis naar binnenhuis. Als je je spliter (zonder galvanische scheiding) rechtstreeks op de groene kabel zet loop je risico dat bij willekeurig welk electrisch probleem op het kabelnet (evt een buurman met TV met kortsluiting) jouw apparatuur een enorme opdonder krijgt. Doe dat dus niet :o

Ideaal wil je een overnamepunt die dubbel galvanisch scheidt (dus zowel kern als mantel) en die geaard is. Maar een ongeaarde overnamepunt met enkele galvanische scheiding is al veel beter dan niets.

Beschrijf eens gedetailleerd (liefst met opschriften enzo) wat je daar hebt hangen. UPC heeft een aantal jaar terug standaard dezelfde overnamepunt in woonkamer en meterkast gemonteerd, in de woonkamer werd daar dan een tweede splitter naast geinstalleerd. Beide hadden plastic kapjes met "UPC" erop. Alleen is dat niet "heel oud", hooguit jaar of zeven. Dat heb ik hier ook op de muur hangen. Die splitter heb je trouwens nodig, zonder is er te weinig demping en kun je krijgen (heb ik gehad) dat een modem in de problemen komt doordat het te zwak moet uitzenden. Splitter er weer tussen (4dB extra demping) en weg was probleem.

Maar goed, als het "heel oud" is heb jij iets anders. Wat je moet doen hangt helemaal af van wat het exact is. Splitter rechtstreeks op groene kabel is in ieder geval wat je *niet* moet doen :z
quote:
gpser schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:08:
Ik haalde de volledige upload snelheid niet en heb het modem toen los aangesloten op de wanddoos, dan is de upload snelheid wel volgens beloofd. De boel staat normaal met een ijzeren drie-kop splitter aangesloten, maar dit verstoort het tv-beeld en ook de upload snelheid..
Welke splitter kun je het beste nemen of is het nog beter om een versterkingsdoos te kopen ?
Neem eens een kijkje op www.kabelkeur.nl

Iig moet je iets hebben wat retourgeschikt is, dus dat signaal in beide richtingen doorlaat. Verder moet je kijken naar de signaalwaardes die je nu haalt om te bepalen of je beter een passieve splitter of een actieve versterker kunt nemen. Als het gaat om een driewegsplitter dempt dat zo'n 7dB, terwijl een versterker juist 7dB versterkt. Netto 14dB verschil. Dat is zo groot dat ze nooit allebei kunnen werken: je moet de juiste keuze maken op basis van de situatie.

dion_b wijzigde deze reactie 25-10-2012 23:32 (20%)

Soittakaa Paranoid!

• PM_Petrol
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 00:06
quote:
dion_b schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 20:41:
[...]

Wut? Een telefoontje is te duur maar je wilt wel iets kopen wat onder verantwoordelijkheid van je provider valt... does not compute 8)7
Ik ga een beetje wachten als ik bel. En dan duurt het ook nog eens een week voordat ze langs komen. Dan kan ik het net zo goed zelf kopen. Dan heb ik het gelijk en het kost misschien 10¤.

LG Nexus 5X 32GB || Asus Notebook Intel i7 4710HQ @ 2.5 GHz

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik ging van -10 naar 0 op de download en van 58,2 naar ~45-47 op de upload na het plaatsen van de versterker. Op deze (kabelkeur) versterker staan verschillende waardes met erachter een afstandsmaat voor de kabellengte. Ook hangt er nu een nieuwbouw UPC kastje i.p.v. alleen groene kabel uit de meterkastplaat.

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 12:32

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
quote:
Senor Sjon schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:41:
Ik ging van -10 naar 0 op de download en van 58,2 naar ~45-47 op de upload na het plaatsen van de versterker. Op deze (kabelkeur) versterker staan verschillende waardes met erachter een afstandsmaat voor de kabellengte. Ook hangt er nu een nieuwbouw UPC kastje i.p.v. alleen groene kabel uit de meterkastplaat.
Signaal op het AOP hoort voldoende te zijn. (ongeveer 65dBuV), retourband hoort voor het optimale tussen de 45 en 50dBmV te liggen. Dat is de verantwoording van de kabelaar.

Als je thuis maar 150V zou krijgen ga je ook bij de Nuon klagen, ipv zelf het omhoog te transformeren naar 230V....

Als je zelf met versterkers moet klooien om aan de standaard waardes te kunnen voldoen klopt er iets niet. Dat is wel een (lompe) workaround zodat je iig verder kan, maar ik zou zeker UPC het laten fixen in de straat/wijkkast.

Tenzij je modem een eind van je AOP hangt hoor je gewoon geen actieve apparatuur nodig te hebben.

DJSmiley wijzigde deze reactie 26-10-2012 10:54 (5%)

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Modem staat in mijn tv-meubel. Dat is ~8m kabellengte verder. In de meterkast heb ik er niets aan omdat het wifi signaal van de cisco ongeveer net de hal van de meterkast haalt. Ook kom ik dan niet weg met de splitsing dtv/radio. Ik heb hem dus bij mijn tv staan, zodat ik bedraad de NAS, netbook bij films, doorlussing naar TP-Link etc erop heb staan. Voor de Wifi boost en meer LAN poorten heb ik dus de TP-link staan met zelfde SSID, maar 6 kanalen ertussen. Zo blijft mijn spectrum redelijk schoon en heb ik op de verdiepingen ook nog wat signaal.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
* dion_b mompelt iets over UTP, switch en AP...

Soittakaa Paranoid!

• DjVe
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 10:25

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb normaliter echt nooit problemen met UPC internet, maar afgelopen week heb ik al twee maal mijn modem moeten resetten. Het vreemde is echter dat de lampjes op het modem wel correcte waarden geven (ik ben echter vergeten om ook even te kijken in het modem naar de waardes). Het is wel toevallig dat ik sinds enkele weken ook FP120 Horizon pakket heb.

Wat ik wel geconstateerd heb is het feit dat de router in beide gevallen geen IP lease had (na korte powerflip van de router bleef dat zo). Een korte powerflip van het modem lost het probleem niet op, ik moet hem dan echt 5 minuten van de voeding houden.

Zo op het eerste gezicht is mijn signaal wel in orde.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Channel 1:   3.6 dBmV   39.9 dB
Channel 2:   3.7 dBmV   39.9 dB
Channel 3:   3.7 dBmV   39.9 dB
Channel 4:   3.0 dBmV   39.5 dB
Channel 5:   3.9 dBmV   39.9 dB
Channel 6:   4.1 dBmV   39.9 dB
Channel 7:   0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 8:   0.0 dBmV    0.0 dB

Upstream Channels    
Power Level:
Channel 1:  51.2 dBmV
Channel 2:   0.0 dBmV
Channel 3:   0.0 dBmV
Channel 4:   0.0 dBmV

Overigens zit het modem na een hirschmann f-con splitter en een stuk koka799 van 3 meter, direct op het AOP (WCD in woonkamer waar groene coax in uit komt).

Mijn vermoeden is dat Horizon roet in het eten gooit, aangezien mijn decoder ook een signaalsterkte geeft van hoog in de "matig" met een signaalkwaliteit die "uitmuntend" is. Ik verdenk dat mijn Horizon decoder zichzelf wil configureren als modem en daarom mijn modem weg duwt. Ik weet echter niet of het kan...en tja je weet wat ze zeggen over vermoedens....

Assumption is the mother of all fuckups

:+

• DJSmiley

DJSmiley

quote:
DjVe schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:18:

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 51.2 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
[/code]

Overigens zit het modem na een hirschmann f-con splitter en een stuk koka799 van 3 meter, direct op het AOP (WCD in woonkamer waar groene coax in uit komt).

Mijn vermoeden is dat Horizon roet in het eten gooit, aangezien mijn decoder ook een signaalsterkte geeft van hoog in de "matig" met een signaalkwaliteit die "uitmuntend" is. Ik verdenk dat mijn Horizon decoder zichzelf wil configureren als modem en daarom mijn modem weg duwt. Ik weet echter niet of het kan...en tja je weet wat ze zeggen over vermoedens....
't kan dat de Horizonbox problemen geeft. In theorie niet, maar je modem zit nu echt precies op de grens kwa upstream. Bij het minste of geringste zul je boven de 51.2dBmV uitkomen. Dat kan al gebeuren door een horizonbox die even de retourband gebruikt, zeker als de upstreamfrequenties vlakbij elkaar liggen. Zelfs het inschakelen van een apparaat in je omgeving wat maar ergens opgepikt wordt door je bekabeling kan die omschakeling al triggeren. Je hebt 0,0 speelruimte

Als je modem boven de 51.2dBmV komt, zal ie wel gewoon online behoren te blijven, maar hij zal upstreams gaan uitschakelen. Mijn ervaring is dat het 'on-the-fly' switchen van aantal upstreamkanalen niet echt de stabiliteit bevorderd.

De modem kan nog zo'n 7dBmV harder uitzenden, maar niet icm 4 upstreamkanalen. Overigens kan een afstervende voeding (zie je ook nog wel eens) ook zorgen dat de modem instabiel wordt, zeker als ie hogere upstreams moet uitsturen (= meer stroomverbruik, = meer impact op de voedingsstabiliteit)

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Daar zat ik dus aan te denken (alleen weet jij het technisch te verwoorden). Die voeding zou wel kunnen, maar aangezien de HB ook aangeeft dat die weinig signaalsterkte heeft, zit ik eerder te denken aan een te zwak signaal. Voorheen had ik met de Cisco DVR nergens last van (en toen zat ik op een FS100 pakket), maar sinds die HB is er iets onstabiel....

Even voor de goede orde. Als ik UPC vraag of ze mijn signaal vanuit een distributiepunt willen boosten, dan heeft mijn modem minder "moeite" om de upstream omhoog te houden, dus zal zijn powerlevel per kanaal zakken?

Verder zijn snelheden en ping perfect...ik haal keurig 113/10 met een ping van 9ms (via router).

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
quote:
DjVe schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:18:
Ik heb normaliter echt nooit problemen met UPC internet, maar afgelopen week heb ik al twee maal mijn modem moeten resetten.

[...]

Mijn vermoeden is dat Horizon roet in het eten gooit,
Even voor de duidelijkheid: *is* dat Horizon-geval je modem/router, of heb je er een losse naast? (en zo ja: welke?)? Kan allebei namelijk...
quote:
DJSmiley schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:26:
[...]

't kan dat de Horizonbox problemen geeft. In theorie niet, maar je modem zit nu echt precies op de grens kwa upstream. Bij het minste of geringste zul je boven de 51.2dBmV uitkomen. Dat kan al gebeuren door een horizonbox die even de retourband gebruikt, zeker als de upstreamfrequenties vlakbij elkaar liggen. Zelfs het inschakelen van een apparaat in je omgeving wat maar ergens opgepikt wordt door je bekabeling kan die omschakeling al triggeren. Je hebt 0,0 speelruimte

Als je modem boven de 51.2dBmV komt, zal ie wel gewoon online behoren te blijven, maar hij zal upstreams gaan uitschakelen. Mijn ervaring is dat het 'on-the-fly' switchen van aantal upstreamkanalen niet echt de stabiliteit bevorderd.
Huh :?

DOCSIS max zendwaarde voor de upstream is 55.2dBmV, niet 51.2dBV. Hij heeft dus nog 4dB rek voor die maxwaarde bereikt is. Komt bij dat hij sowieso maar een upstreamkanaal heeft volgens z'n copy/paste, dus er valt niets uit te schakelen.

De CMTS bepaalt hoe hard de modem moet zenden door aan te geven of het hoger of lager of constant moet blijven. Als de demping tussen modem en CMTS stijgt, komt het signaal vanaf de modem niet meer op 0dBmV (optimale waarde) binnen en geeft de CMTS een seintje om harder te zenden. Als de modem onder de 55.2dBmV zendt, no problem: hij gaat beetje harder zenden. Als de maxwaarde echter bereikt is kan de CMTS hoog en (niet) laag springen wat hij wil, het gaat niet meer harder uitgezonden worden en blijft het signaal dus te zwak binnenkomen op CMTS. Als dat onder een bepaalde drempelwaarde daalt (hangt af van het netwerk), dan verliest CMTS contact met modem. Dat is het enige wat er fout gaat bij te hoog zenden :o
quote:
De modem kan nog zo'n 7dBmV harder uitzenden, maar niet icm 4 upstreamkanalen.
Sinds wanneer gebruikte UPC 4 upstreamkanalen? Ik hoor hier vooral klok-klepelverhalen...
quote:
Overigens kan een afstervende voeding (zie je ook nog wel eens) ook zorgen dat de modem instabiel wordt, zeker als ie hogere upstreams moet uitsturen (= meer stroomverbruik, = meer impact op de voedingsstabiliteit)
Dat dan weer wel waar. Sowieso, als er onnodig demping tussen modem en AOP zit, verwijderen. Scheelt het niet in je stabiliteit, dan win je er iig de nodige kWh aan stroomverbruik mee. Maar wederom, 51.2dBmV is gewoon 4dB binnen spec, dus niets aan de hand.
quote:
DjVe schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:44:
Daar zat ik dus aan te denken (alleen weet jij het technisch te verwoorden). Die voeding zou wel kunnen, maar aangezien de HB ook aangeeft dat die weinig signaalsterkte heeft, zit ik eerder te denken aan een te zwak signaal. Voorheen had ik met de Cisco DVR nergens last van (en toen zat ik op een FS100 pakket), maar sinds die HB is er iets onstabiel....
Nou, lees uit wat dat Horizon geval ("HB" vind ik een rare afkorting, doet me vooral denken aan hemoglobine - noem het anders G7400 ofzo) exact aan signaal binnenkrijgt en uitzendt. Gewoon inloggen via het adres wat het op je LAN heeft (192.168.192.1 als dat je modem is, zo niet moet je het even uitzoeken in je router)
quote:
Even voor de goede orde. Als ik UPC vraag of ze mijn signaal vanuit een distributiepunt willen boosten, dan heeft mijn modem minder "moeite" om de upstream omhoog te houden, dus zal zijn powerlevel per kanaal zakken?
In theorie: ja. In praktijk: gaat niet gebeuren en moet je ook niet willen. Je probleem zou zijn dat er teveel demping is (maar daar heeft DJSmiley zich gewoon in vergist). Dat moet je oplossen, niet het gedempt signaal verder versterken. Daarmee versterk je namelijk ook de ruis, waardoor je problemen kunt krijgen met signaal-ruisverhouding. Demping verwijderen versterkt de ruis niet.
quote:
Verder zijn snelheden en ping perfect...ik haal keurig 113/10 met een ping van 9ms (via router).
Dat heeft dan ook niets te maken met signaalniveau's, als die te hoog of laag zijn kan je modem offline gaan, maar tot op het moment dat dat gebeurt haal je (mits er verder niets mis is) je volle snelheid.

Soittakaa Paranoid!

• DJSmiley

DJSmiley

quote:
dion_b schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:11:
[...

Huh :?

DOCSIS max zendwaarde voor de upstream is 55.2dBmV, niet 51.2dBV. Hij heeft dus nog 4dB rek voor die maxwaarde bereikt is. Komt bij dat hij sowieso maar een upstreamkanaal heeft volgens z'n copy/paste, dus er valt niets uit te schakelen.
58, mits 1 upstream. Zie bv de datasheet van een Arris modem, https://www.digitalsol.net/img/OBIAVI/WBM760B.pdf -. 58dBmV, -6 bij 4-channel config.
Ik kan ff niet zo snel een cisco sheet vinden, maar afaik is dit een docsis-specificatie, heb 't nl ook wel in andere datasheets gevonden.

Maar in geval van dit probleem is er idd maar 1 upstream, en dan is er dus idd nog rek. (even over het hoofd gezien...)
quote:
Sinds wanneer gebruikte UPC 4 upstreamkanalen? Ik hoor hier vooral klok-klepelverhalen...
In sommige gebieden wel, ik zie regelmatig posts langskomen hier en/of op chelloo.com met mensen die meerdere upstreams hebben.
quote:
Dat dan weer wel waar. Sowieso, als er onnodig demping tussen modem en AOP zit, verwijderen. Scheelt het niet in je stabiliteit, dan win je er iig de nodige kWh aan stroomverbruik mee. Maar wederom, 51.2dBmV is gewoon 4dB binnen spec, dus niets aan de hand.

[...]

In theorie: ja. In praktijk: gaat niet gebeuren en moet je ook niet willen. Je probleem zou zijn dat er teveel demping is (maar daar heeft DJSmiley zich gewoon in vergist). Dat moet je oplossen, niet het gedempt signaal verder versterken. Daarmee versterk je namelijk ook de ruis, waardoor je problemen kunt krijgen met signaal-ruisverhouding. Demping verwijderen versterkt de ruis niet.
Agree. demping = onnodig = elimineren, alleen maar kans op problemen ;)

de docsis technieken ken ik grotendeels wel, ben vrij veel betrokken geweest bij de implementatie van een stapel cmtssen. Alleen was mijn deel vnl het IP-deel uitleggen aan de leverancier van dat spul

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Het probleem is dat ik niet meer kan demping weg kan halen.... Ik heb een los modem (cisco 3212) al direct aan mijn koppelpunt hangen. Datzelfde is ook van toepassing op de horizonbox. Als ik de horizonbox met 1 directe kabel op het koppelpunt zet, komt die net in de voldoende qua sterkte. Met mijn splitsing voor internet net iets daaronder. We hebben maar 1 televisie, dus andere splittingen zitten er niet in.

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat voor splitter gebruik je, en heb je wel goeie kabel en goede connectors? (En zijn die connectors goed aangezet?)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Hirschmann 2-weg verdeler (f-con), Koka799 met 7mm wartels en een male antenne stekkers van Hirschmann. Daarnaast nog een tweede inbouwdoos van Hirschmann bij de tv (modem zit daar niet op) Mijn testkabel is van hetzelfde materiaal en geeft op de horizonbox wel een lichte verbetering (van hoog in matig, naar onderin de voldoende). Alles is correct aangesloten en geaard en dat is recentelijk nog eens nagelopen door mij, aangezien ik Veronica niet kon ontvangen. Dit bleek in een niet goed geaarde connector te zitten achter bij de TV (losgeschoten met schuiven)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Welke verdeler precies? Hirschmann is prima natuurlijk maar ze hebben meerdere soorten die verschillende demping geven.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Een 2104 als ik me niet vergis, in ieder geval de splitter die /3,6dB dempt.

Ik zie overigens nu in het modem dat ik een upstream powerlevel heb van 50,7 dBmV (niets veranderd), maar dat zal wel met de drukte op het netwerk te maken hebben ;)

DjVe wijzigde deze reactie 27-10-2012 10:06 (52%)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ah, dat is inderdaad het minimum ongeveer voor een tweewegsplitter die gelijk verdeelt (ruwweg een halvering in signaalsterkte.)

Overigens je power levels hebben niks met drukte te maken.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
En wederom, 50-51dBmV in de upstream is gewoon prima. Als je problemen hebt, ligt het daar in ieder geval niet aan. Er is dus geen reden om te vermoeden dat er teveel demping is - en zeker geen reden voor een versterker oid.

Soittakaa Paranoid!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

quote:
dion_b schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:39:
En wederom, 50-51dBmV in de upstream is gewoon prima. Als je problemen hebt, ligt het daar in ieder geval niet aan. Er is dus geen reden om te vermoeden dat er teveel demping is - en zeker geen reden voor een versterker oid.
Dat maakte ik uit je vorige post (en die van DJsmiley) niet op. Maar dan kijk ik het gewoon aan en laten we het voorlopig maar op toeval houden. Altijd interessant om de achterliggende techniek te begrijpen en welke impact materialen en instellingen hebben :)

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Nu online
quote:
dion_b schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:30:
[...]

Ho hohoho.

Een overnamepunt is even iets anders dan een splitter.
Oké duidelijk, bedankt voor de heldere waarschuwing. Ik ben inmiddels verhuist en de boel werkt nog steeds niet, het grote afkicken is begonnen. Heb mijn tv aan beide punten gehangen: geen signaal.
quote:
Beschrijf eens gedetailleerd (liefst met opschriften enzo) wat je daar hebt hangen.
In de meterkast is niets van coax of gerelateerd te bespeuren. In de huiskamer zitten in een hoek, twee katjes met beide een tv en radio aansluiting. De ene zit net boven de plint verzonken en de kabel komt van binnen achter de plint uit de richting van de (enige) buitenmuur. Bij deze wanddoos is de uitgang ook bevestigd, die loopt omhoog de muur in. Type is philips lhc 0170-20. De tweede doos zit er dertig cm naast en zit aan een groene kabel die uit de muur komt. Type is philips lhc 0171/03, de slash is mogelijk ook een zeven. Op beide dozen geen tv signaal en modem pakt niet ondanks briefje in de bus dat er signaal is aangesloten. Excuus voor spelfouten, zit op mobiel.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Die Philips codes zeggen mij en Google niet zo veel helaas, eerste komt uit op een open haard, de tweede op de Large Hadron Collider, die jij vrij zeker niet in je woonkamer hebt :+

Als je een brief in de bus hebt dat signaal erop moet staan maar er komt niets uit die kastjes, twee mogelijkheden:

1) je hoofdaansluitpunt zit alsnog ergens anders in huis en de twee kastjes in de woonkamer zitten er niet op aangesloten. Tegenwoordig worden huizen standaard opgeleverd met aansluitpunten in de meterkast, maar bij oudere woningen kan het werkelijk overal zitten. Het kan bijv geen kwaad om in evt kruipruimte te kijken. In de regel zal het aan de straatkant van een huis zijn, tegen de buitenmuur, want het is natuurlijk achteraf aangelegd bij oudere woningen dus is er ooit voor weg van minste weerstand gekozen.

2) er is echt nergens anders een aansluitdoos. Dan staat er misschien volgens administratie UPC signaal op, maar komt dat signaal de facto niet op het overnamepunt. Oftewel een probleem die valt onder verantwoordelijkheid UPC om (gratis voor jou) op te lossen.

Kortom, even alle hoeken en kieren van het huis aflopen naar aansluitpunt, als dat niets oplevert UPC op hoogte stellen. De constatering dat er geen TV uit komt is trouwens genoeg, dat geeft aan dat er helemaal geen (downstream)signaal aanwezig is, nogal logisch dat een modem dan niet online komt.

Soittakaa Paranoid!

• Ikheetbas
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 08-07-2017
Ik heb de hele week al last van sloom internet... Ik kom niet boven de 8 mbit uit, daar waar ik normaal op de 25 zit. Geen veranderingen doorgevoerd in mn netwerk, dus dat is het ook niet. Nog meer mensen die dit herkennen (in de buurt van Assendelft)?

• MrAngry
  • Nu online
Kan nergens anders een punt vinden, dus heb de vijftien minuten wachttijd maar genomen en upc zendt een monteur dinsdag.

• Ernst033
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 11:15
Even een noobvraagje; Bij mijn bestelling is niet doorgekomen dat ik het huidige modem (cisco EPC3208) wilde behouden voor mijn Time Capsule. Als ik het modem nu aansluit heb ik wel internet, maar ontzettend traag (0,20 mbit/s). Via de HB haal ik (bedraad) gelukkig wel een stabiele 58 mbit/s. Nu heb ik vanochtend al contact opgenomen met UPC en zouden ze zorgen dat ik straks die cisco weer kan gebruiken. Is er misschien iemand die weet hoe lang dit omzetten doorgaans duurt en hoe ik, als dat signaal eenmaal is herstelt, het beste mijn HB en EPC3208 kan aansluiten en met wat voor splitter? Bij voorbaat dank!

Edit: Nog een vraag, weet iemand waar de IR receiver op de Horizon zit? Ik kan hem niet vinden en wil het apparaat graag wegwerken! :)

Ernst033 wijzigde deze reactie 29-10-2012 14:28 (10%)

• vanenkelen
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23-09 08:19

vanenkelen

uhmmm.....speechless

quote:
Ernst033 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:20:
Is er misschien iemand die weet hoe lang dit omzetten doorgaans duurt
Had hetzelfde, bij bestelling aangegeven eigen modem en router te willen gebruiken. UPC heeft de boel geactiveerd met HB als centrale doos.

Na 1,5 uur in de bekende wachtrij (voor mobiele kosten want telefonie deed het helemaal niet), kreeg ik van de helpdesk te horen dat dit een zogenaamde technische order is en dat daarvoor een wachttijd (want veel technische herstel orders op het moment) van 5 werkdagen is. Dit klopte precies, vrijdagavond de 19e gebeld, donderdag de 25e werkte de boel weer zoals ik graag wilde.

• coob
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 07:35
Hier een flink klapperende lijn atm.

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:10

Pierre

Zucht

quote:
coob schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:58:
Hier een flink klapperende lijn atm.
Shit de #glazenbol valt net stuk :Z welke postcode bedoel je, hier 2987 geen enkel probleem

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Ernst033
  • Laatst online: 11:15
quote:
vanenkelen schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:22:
[...]

Had hetzelfde, bij bestelling aangegeven eigen modem en router te willen gebruiken. UPC heeft de boel geactiveerd met HB als centrale doos.

Na 1,5 uur in de bekende wachtrij (voor mobiele kosten want telefonie deed het helemaal niet), kreeg ik van de helpdesk te horen dat dit een zogenaamde technische order is en dat daarvoor een wachttijd (want veel technische herstel orders op het moment) van 5 werkdagen is. Dit klopte precies, vrijdagavond de 19e gebeld, donderdag de 25e werkte de boel weer zoals ik graag wilde.
Deze ochtend heb ik 08:00 gebelt en ongeveer 10 minunten moeten wachten. Viel dus mee. Overigens wel erg onbeschoft van UPC om met dat gepruts en zulke wachtrijen klanten nog te laten betalen voor "aansluitkosten".

• MrAngry
  • Nu online
quote:
dion_b schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 09:26:
Die Philips codes zeggen mij en Google niet zo veel helaas, eerste komt uit op een open haard, de tweede op de Large Hadron Collider, die jij vrij zeker niet in je woonkamer hebt :+

Als je een brief in de bus hebt dat signaal erop moet staan maar er komt niets uit die kastjes, twee mogelijkheden:

2) er is echt nergens anders een aansluitdoos. Dan staat er misschien volgens administratie UPC signaal op, maar komt dat signaal de facto niet op het overnamepunt. Oftewel een probleem die valt onder verantwoordelijkheid UPC om (gratis voor jou) op te lossen.
De monteur heeft het overnamepunt in huis vervangen "om het digitaal klaar te maken" en me daarna toch maar eens echt aangesloten op het UPC netwerk. Blijkt dat dat briefje dat ik in de brievenbus heb gevonden 100% pure stierenpoep was, de monteur heeft waarschijnlijk niet eens een poging ondernomen aangezien de aansluitdoos voor het hele gebouw op het dak op de 4e verdieping naast mijn balkon zat en het onwaarschijnlijk is dat hij daar geweest is (en ik was fysiek niet aangesloten). Deze monteur was redelijk pissed off over dat briefje in de bus terwijl er niks gedaan is. Anyway, het werkt nu, wat mooi is.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
WTF doet zo'n ding ook op het dak? 8)7

Naja, degene die brief in bus deed maar niet aansloot hoort sowieso aan z'n edele delen vanaf 4e verdieping naast je balkon gehangen te worden... iig mooi dat deze het wel goed opgelost heeft.

Soittakaa Paranoid!

• MrAngry
  • Nu online
De 4e verdieping is de eerste woonlaag. Het zijn zes woonlagen boven op drie verdiepingen kantoor, dus wellicht daarom.

• habermas
  • Laatst online: 28-08 07:27
Heb nu een paar weken naar tevredenheid Horizon, maar loop nu weer tegen een 'oud' probleem aan. Internet valt soms zomaar uit...

Situatie: Cisco 3925 modem --(bedraad)-- Netgear WNDR3700 router --(wireless)-- Dell laptop

Netwerkcentrum geeft aan: Dell naar Netgear: ok / Netgear naar internet: niet ok

Netgear (10.0.0.1) is ook te bereiken. Het ligt dus niet aan de wireless van de router zou je zeggen. Maar pingen 62.69.166.254 (nu.nl) geeft ook gewoon antwoord!

Heb al een andere DNS (google dns) in Netgear config opgegeven, maar dat helpt niet 192.168.1.1 (Cisco) is ook niet te bereiken...

Bekabeld van Cisco naar Dell: internet! Check ik dan ipconfig, dan krijg ik als ipv4 m'n externe ip-adres, en als standaard gateway ook iets in die range (24.132..), maar misschien kan dat wel kloppen.

Aan het Cisco modem ligt het niet (is nieuw modem en ik heb bedraad gewoon internet).
Aan de router ligt het ook niet (kan wireless m'n router bereiken).
Bekabeling tussen modem en router ook niet.

Het lijkt me ergens een setting in de Netgear ofzo. Heeft iemand een idee waar ik het zou moeten zoeken? Heb werkelijk geen idee. Vaak lost het zich na enige tijd, of reboot van router/modem wel weer op, maar dat is natuurlijk geen oplossing...

habermas wijzigde deze reactie 30-10-2012 17:49 (17%)

• Trenchdog
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 12:40
Mmm, sinds het einde van de dag geen internet. Hebben meer mensen daar last van in de buurt van 2011/Haarlem?

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 13:03

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

quote:
habermas schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:30:
Heb al een andere DNS (google dns) in Netgear config opgegeven, maar dat helpt niet 192.168.1.1 (Cisco) is ook niet te bereiken...
Ik zou je cisco in bridge zetten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• habermas
quote:
DukeBox schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:19:
[...]
Cisco stond in bridge-mode, sinds die mogelijkheid er was na die update van een paar weken geleden. Maar ik kom nu m'n Cisco dus niet eens in, terwijl ik bekabeld wel internet heb. Factory reset?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
quote:
habermas schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:30:
Heb nu een paar weken naar tevredenheid Horizon, maar loop nu weer tegen een 'oud' probleem aan. Internet valt soms zomaar uit...

Situatie: Cisco 3925 modem --(bedraad)-- Netgear WNDR3700 router --(wireless)-- Dell laptop

Netwerkcentrum geeft aan: Dell naar Netgear: ok / Netgear naar internet: niet ok

Netgear (10.0.0.1) is ook te bereiken. Het ligt dus niet aan de wireless van de router zou je zeggen. Maar pingen 62.69.166.254 (nu.nl) geeft ook gewoon antwoord!

Duh. Je hebt twee keer NAT, en je probeert van achter de tweede NAT een private, niet routeerbare IP van de eerste te bereiken.

1) twee keer NAT moet je niet willen.
2) private IP's buiten je LAN moet je sowieso niet proberen te bereiken.
quote:
DukeBox schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:19:
[...]

Dit. De WNDR3700 is gewoon een erg goede router, gebruik die dan ook als router.

Soittakaa Paranoid!

• habermas
de bedoeling is ook de Cisco puur als modem/bridge en de WNDR3700 als router te gebruiken.

maar ik moet de Netgear dus niet meer als DHCP-server instellen? dat lijkt niet te helpen wb internet..

*edit* weer n gevalletje kwaad tot erger. kom m'n Netgear nu ook niet meer in, ook niet na een factory-reset en naar 192.168.1.1 of http://www.routerlogin.net :s

*edit2* na nóg een factory-reset wel weer toegang tot router, én (bekabeld) internet via de router. ben dus weer terug bij af :)

maar mijn vraag blijft dan: moet ik in de Netgear het dhcp-server gedeelte uitschakelen als ik de Cisco puur als modem/bridge gebruik?

*edit zoveel* Cisco inmiddels ook in bridge-mode te benaderen via 192.168.100.1 :)
en het lijkt erop dat de Netgear dhcp-server uit moet hebben, want dan krijgt m'n pc toch netjes een ip in de range vd router.... so far so good dus...

habermas wijzigde deze reactie 31-10-2012 10:34 (112%)

• Cloud
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21-09 10:38

Cloud

Moderator FM / T.net PowerMod

Go Hawks!

quote:
habermas schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:47:
[...]
maar mijn vraag blijft dan: moet ik in de Netgear het dhcp-server gedeelte uitschakelen als ik de Cisco puur als modem/bridge gebruik?
Nee juist niet. Als je de Cisco puur als modem gebruikt (dus in Bridge-mode) dan moet je de Netgear júist de DHCP laten regelen. De Netgear krijgt dan het publiekelijke ip-adres en zorgt dan voor de NAT en de interne ip-adressen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.

• Zoefff
  • Laatst online: 14:02

Zoefff

❤ 

quote:
Trenchdog schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:32:
Mmm, sinds het einde van de dag geen internet. Hebben meer mensen daar last van in de buurt van 2011/Haarlem?
Geen last van gehad @ 2011 ZJ. Gisteravond niet en vanmorgen ook prima verbinding. Heb je nog steeds problemen?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• habermas
quote:
Cloud schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:32:
Nee juist niet. Als je de Cisco puur als modem gebruikt (dus in Bridge-mode) dan moet je de Netgear júist de DHCP laten regelen. De Netgear krijgt dan het publiekelijke ip-adres en zorgt dan voor de NAT en de interne ip-adressen.
ok, dan begrijp ik niet wat dion_b bedoelde. aparte is dat ik Cisco nu in bridge-mode heb en in de Netgear DHCP heb uitgeschakeld, en alles (wireless laptop, synology, boxee) nu netjes een ip krijgt in de range 192.168.1.x :s

als ik DHCP weer inschakel op de Netgear, hoe voorkom ik dan die 2x NAT situatie?

• Cloud

Cloud

Go Hawks!

quote:
habermas schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:44:
[...]
ok, dan begrijp ik niet wat dion_b bedoelde. aparte is dat ik Cisco nu in bridge-mode heb en in de Netgear DHCP heb uitgeschakeld, en alles (wireless laptop, synology, boxee) nu netjes een ip krijgt in de range 192.168.1.x :s
Huh? Weet je zeker dat je modem wel Bridge-mode staat? Als die Cisco in bridge-mode staat zou hij publiekelijke ip-adressen uit moeten delen niet interne (192.*.*.*). Wat jouw Cisco nu doet is inderdaad een NAT-translatie en dus de router uithangen.

Gebruik je de Wifi functionaliteit van de Cisco of zo? Die heb ik hier ook uitgeschakeld (gebruik die van de Netgear), daarna heb ik mijn Netgear (WNDR3700) bekabeld aangesloten op de Cisco (kabel in de WAN-connector van mijn Netgear). De LAN setup van de Netgear heb ik min of meer default gelaten op:

IP Address: 		10.10.10.1
IP Subnet Mask: 	255.255.255.0
Use Router as DHCP: 	true
Starting IP Address: 	10.10.10.10
Ending IP Address: 	10.10.10.254

Dan heb je maar één keer NAT in je netwerk zitten, want je Cisco doet niets anders dan doorgeven (modem/bridge spelen).

• habermas
Yep, Cisco staat zeker weten in bridge-mode. ik kan wireless inloggen via http://192.168.100.1 en bij Administration staat er "working mode: bridged only".

Ook het wireless network is uitgeschakeld (Mode: disable). Netgear is ook bekabeld in de WAN (gele) connector aangesloten.

In de Netgear heb ik vervolgens:
(basisinstellingen)
IP-adres: Dynamisch opvragen bij Internet Provider  

(status vd router)
IP-adres 62.195.24.xxx
Verbinding DHCP 
IP-subnetmasker 255.255.255.0 
Domeinnaamserver 213.46.228.xxx
62.179.104.xxx

(LAN instellen)
IP-adres: 192.168.1.1
IP-subnetmasker 255.255.255.0 
RIP-richting  Beide
Router gebruiken als DHCP-server: uitgeschakeld

Geen idee waarom dit werkt, maar internet lijkt snel en stabiel (krijg alleen de Horizonb-box niet in ded 192 range)

habermas wijzigde deze reactie 31-10-2012 12:11 (4%)

• Cloud

Cloud

Go Hawks!

Ohh op díe manier. Nee zo is alles goed :) Wie nu die ip-adressen uitdeelt is mij een beetje onduidelijk, maar als het werkt werkt het. Zo heb je maar één NAT-translatie in elk geval. Maar je zou inderdaad verwachten dat als je DHCP uitschakelt op je Netgear, je dan elk apparaat zelf een ip moet geven.

Je zou het kunnen testen door het modem los te koppelen van je Netgear (utp-kabel) en dan te kijken of er nog steeds automatisch ip-adressen uitgedeeld worden. Dan kan het niets anders zijn dan de Netgear die dat toch doet ondanks je dat uitgezet hebt.

• habermas
Ik geef nu ook elk aangesloten apparaat een eigen ip in de range 192.168..., en die zet ik vervolgens vast in zowel het apparaat als de Netgear (alleen bij de Horizon box lukt dat nog niet).
Maar het ip van mn laptop (192.168.1.10) kreeg ik in eerste instantie van de Netgear toegewezen, en heb em vervolgens vastgezet.

anyway, goed om te horen dat de setup zo min of meer in orde is, thanks, hopelijk blijft het zo :)

• Apple
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 13:19

Apple

Victoria Concordia Crescit

Op postcode 7335 ook al paar dagen last van matige/slechte verbinding. Websites laden niet volluit, en moeten continu f5'ed worden. Idem geldt voor online games, die soms opnieuw opgestart moeten worden willen ze goed laden.

Nu hebben we toevallig recentelijk een nieuw pakket aangevraagd bij UPC, maar dit is nog niet in behandeling genomen. Dus lijkt me niet dat dit in verbinding staat met onze problemen.

https://eu.diablo3.com/en/profile/Gold-21419/hero/93458323

• LCFMK
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 29-08 06:56
quote:
Las Vegas schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:36:
Op postcode 7335 ook al paar dagen last van matige/slechte verbinding. Websites laden niet volluit, en moeten continu f5'ed worden. Idem geldt voor online games, die soms opnieuw opgestart moeten worden willen ze goed laden.
Exact hetzelfde hier op 7203.
Om gek van te worden.

• Apple
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 13:19

Apple

Victoria Concordia Crescit

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=45366.50 probleem rond Apeldoorn dus, als je dit topic doorleest. Nou goed, zal hopelijk z.s.m. gefixed worden.

https://eu.diablo3.com/en/profile/Gold-21419/hero/93458323

• HyPeR-X
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 02-06-2017
quote:
LCFMK schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:49:
[...]

Exact hetzelfde hier op 7203.
Om gek van te worden.
7207 idem dito, tijd voor upc om dit gezeik eens te fixen ... Vanochtend een half uur in de wacht gestaan, krijg je te horen dat er geen storing is en dat het wel aan mijn interne netwerk zal liggen. Yeah right, heeft een jaar prima zo gewerkt, niets aan veranderd en ineens kan ik pagina's nog maar half laden, moet ik 100 keer refreshen en een speedtest wordt niet eens voltooid (ping ok, download redelijk, upload faalt)

• chris10r
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 13:51
7339 hier (zakelijk abbo), sinds woensdag middag ook last van de storing. Net gebeld met helpdesk, probleem is bekend (geen tot slecht ladende websites, trage verbinding) maar de technische dienst weet niet waar het probleem zit.

Dit speelt dus al meer dan 24 u, hoe serieus zijn ze daar eigenlijk op zoek naar die storing.

• Marvin-
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23-09 16:47
Ditto hier (7031) sinds dinsdag heel slechte verbinding, ook een aantal websites / poorten? die niet laden en andere matig.

• 4drenalin3
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 29-01-2016
Zelfde probleem in 7327, ik zag deze tweet 2 uur geleden:
quote: @henry_apeldoorn
Net gebeld door @UPC ze gaan/zijn aan de slag met problemen van traag internet. Is iets dat bij hen niet goed is Netjes dat ze bellen! #upc
En deze tweet in reply tot iemand die klaagt over een storing in Apeldoorn:
quote: @UPC
Bedankt voor de melding. Deze storing is bij ons bekend. We doen ons best dit z.s.m. op te lossen. ^EK

• Steffo78
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22-09 08:15
Hier ook, 7203, al sinds gisteravond hetzelfde probleem. Ze kunnen op zijn minst toch wel een melding op de site zetten dat er een storing is. Weer lekker onprofessioneel bezig UPC :(

• Covinet
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17-12-2017
Hier in 7151 sinds gisteren hetzelfde probleem. Op de website van UPC staat verder niets vermeld.
Snelheid wisselt sterkt, ene moment goed/snel, andere moment traaaaaag.

Doet me denken aan het probleem wat ze in januari hadden.

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:57

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Hier het zelfde probleem (Loenen, gem. Apeldoorn, postcode 7371). Tweakers, GMail, vi.nl, nu.nl gaat wel lekker snel, Facebook, Startpagina.nl, rabobank.nl zijn onbereikbaar / onwerkbaar traag.

Albantar wijzigde deze reactie 01-11-2012 17:55 (4%)

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Check eens of het door packetloss of door hoge pingtijden zonder packetloss komt...

Soittakaa Paranoid!

• thedude0
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Ik had ook al last van packet loss maar besloot het even aan te zien. Router wat getweaked, geen resultaat, standaard instellingen weer terug. De vraag is wat mij betreft niet of er iets aan de hand is maar wat UPC gaat doen hieraan. Gebied is overigens omgeving Doetinchem, 7011.

thedude0 wijzigde deze reactie 01-11-2012 18:08 (9%)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Doe eens eerst exact probleem achterhalen, dan gericht actie ondernemen.

"Hij doet het niet!" is meestal niet de meest effectieve manier om om hulp te vragen...

Soittakaa Paranoid!

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Maar wel de manier die een ISP van hun klanten zou moeten verwachten. ;)

• Covinet
Maak nu verbinding via netwerk van overburen (met toestemming!) die ook UPC hebben, maar die géén problemen hebben.

Zou het kunnen liggen aan het modem? Heb sinds een paar maand de Cisco EPC3212.
Buurman Arris TM502B. Just a thought...

• thedude0
  • Niet online
Ik heb de Arris TM602B. En de problemen dus. WiFi loopt via mijn oude vertrouwde WRT54GL (die binnenkort met pensioen gaat als ik naar 60 mbit ga :'() met Tomato erop. Ik zal later vanavond eens kijken of het niet aan die oude bak ligt en of er ook problemen zijn als ik rechtstreeks mijn PC aansluit op het modem.

thedude0 wijzigde deze reactie 01-11-2012 20:03 (75%)

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Ik weet niet wat mijn ouders hier voor modem hebben maar het is volgens mij nog uit de Chello tijd als ik me niet vergis, nog ouder dan Methusalem...

• baasandre
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11-08 13:09
Zou best kunnen. Heb zelf ok de epc 3212. Bedraad geen probleem, alleen probleem met wifi.
Alles nagelopen en gecontroleerd, kanalen gecheckt etc. Naast af en toe artefacten op hd kanalen, is het voor mij wel duidelijk dat het probleem bij upc ligt. Signaal waardes van de modem zijn wel goed, inkomend signaal ook.

Rest er voor mij eigenlijk maar twee opties ( andere opties zijn uitgesloten, monteur en via de special care).
- modem
- wijkkast of verder

Ik maak me er niet meer druk om, en stap over naar glasvezel ( hopelijk loopt dat nu wel goed...want kpn verprutste het enorm en ik kon weer terug naar de kabel...)

• KillerAce_NL
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Arris modem, achterhoek, de hele week al traag met browsen en lagere downloadsnelheid bij nieuwsgroepen.

@NL

• -Bas
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 22-09 20:20
Cisco modem, Zutphen/Achterhoek. Sinds gisteren/eergisteren problemen met lange laadtijden van websites. Pagina's die deels gecacht zijn werken goed, anderen niet. Speedtest geeft wel gewoon normale ping + download snelheid (47mb/s) 50mb/s, is wat wij maximaal kunnen halen.

Een vriend van mij heeft er ook last van, Zutphen

Mogelijke oplossingen die geen nut hadden:
* Harde reset modem
* Dns server veranderen (modem)
* Dns server veranderen (software)
* Spi Firewall uitschakelen

Postcode: 7202GS

http://www.pingtest.net/result/71611511.png

edit:
Pingtest toegevoegd ;)

-Bas wijzigde deze reactie 01-11-2012 21:25 (15%)

• Pizzalucht
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 13:00

Pizzalucht

Snotneus.

Ik heb net UPC aangesloten, download viel mij erg tegen(1,5MB/s, meerdere bronnen geprobeerd).

Heb een 120mbit abonnement.

Morgen nog maar eens testen met een kabel, maar als dit ook zo laag zit dan moet ik toch maar even bellen.

Iemand nog tips?

• MensionXL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23-09 10:37

MensionXL

Optimaliseren!

quote:
Pizzalucht schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:16:
Ik heb net UPC aangesloten, download viel mij erg tegen(1,5MB/s, meerdere bronnen geprobeerd).

Heb een 120mbit abonnement.

Morgen nog maar eens testen met een kabel, maar als dit ook zo laag zit dan moet ik toch maar even bellen.

Iemand nog tips?
120Mbit over WLAN is wel erg optimistisch ;) Met een kabel zal het wel goed gaan, schat ik zo in :)

Gratis hardware! - Goedkoop bellen via VoIP

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

quote:
MensionXL schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:27:
[...]

120Mbit over WLAN is wel erg optimistisch ;) Met een kabel zal het wel goed gaan, schat ik zo in :)
Ben nu weer in het andere huis, zal morgen even de waardes checken uit de OP.

En 120Mbit over WLAN gaat niet, snap ik. Maar ik heb geregeld 6MB/s gehaald via WLAN, dus dan is 1,5MB/s wel erg laag...

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

In Nijmegen nergens last van...sta gewoon met 13MBps te pompen :P

• HyPeR-X
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 02-06-2017
Het is toch van de zotte dat deze 'kleine storing' bij UPC nu al 2 a 3 dagen duurt?! Moet ik eens proberen drie dagen mijn werk niet fatsoenlijk uit te voeren. UPC doet weer eens alsof hun neus bloed ... Iedereen hier heeft er last van (sprak mijn broer, vader en oom net, allen op hun eigen locatie en allen problemen in en rondom zutphen)

• blouweKip
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 23-09 20:00
Idem hier in apeldoorn, scheelt wel iets als ik mn dns aanpas naar bijvoorbeeld opendns.
Overigens lijken alle non-http(s) verbindingen het nog prima te doen

"War does not determine who's right - only who is left"

• RUFFNECK
  • Registratie: mei 2002

RUFFNECK

Poentje

Ik weet niet of dit in het Horizon topic thuis hoort of niet, maar ik gok van hier, aangezien het volgende issue ook optrad voordat ik uberhaupt de Horizon mediabox had aangesloten:

Sinds kort ook overgestapt naar het Horizon all in one pakket met 120Mb internet.
Modem is de Cisco EPC3925 (ik gebruik de Horizon box dus puur als tv kijk ding), welke in Bridge modus is ingesteld voor mijn D-Link gigabit router (DIR-655).
Meteen internet etc, directe speedtest gedaan en kom ik maar tot max 40Mbps ipv 120..

Dit zijn de waardes van de modem:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Downstream Channels          

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1:  9.8 dBmV    37.2 dB
Channel 2:  11.2 dBmV   37.1 dB
Channel 3:  11.1 dBmV   37.2 dB
Channel 4:  10.9 dBmV   37.2 dB
Channel 5:  10.5 dBmV   36.8 dB
Channel 6:  9.8 dBmV    37.1 dB
Channel 7:  0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 8:  0.0 dBmV    0.0 dB

Upstream Channels        

Power Level:
Channel 1:  37.2 dBmV
Channel 2:  0.0 dBmV
Channel 3:  0.0 dBmV
Channel 4:  0.0 dBmV

Zien jullie nog rare dingen hier? Nog tips? Modem hangt achter de meegeverde 3-weg splitter.

RUFFNECK wijzigde deze reactie 02-11-2012 01:02 (4%)

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23-09 13:11

spaceboy

emoties zijn voor mietjes

Hier Apeldoorn. Same shit. Al dagen lang diverse sites niet/nauwelijks bereikbaar. Als ik het zo lees heeft UPC bellen geen nut?

succes is een keuze

• Workaholic
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
quote:
spaceboy schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:28:
Hier Apeldoorn. Same shit. Al dagen lang diverse sites niet/nauwelijks bereikbaar. Als ik het zo lees heeft UPC bellen geen nut?
Hier ook in Apeldoorn problemen

Mijn V&A | Imgur of photobucket alternatief voor foto's uploaden http://imgup.nl

• jaspergeerts
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 11:53
In Barneveld ook al 2 dagen problemen. Volgens de klantenservice kon ik proberen de dns aan te passen. Alsof hij verwacht dat ik nog altijd op die brakke upc dns-servers zit 8)7

• xven0mxz
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:52

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Hallo, lees dat veel meer mensen er laast van hebben slecht internet etc pagina die niet laden,,

jammer dat upc geen gehoor geeft

neem dan hier ook even een kijkje zijn er veel meer

http://www.facebook.com/UPCNederland?fref=ts
neem dan hier ook even een kijkje zijn er veel meer kijk vooral bij de berichten upc lijkt er niks aan te doen!

xven0mxz wijzigde deze reactie 02-11-2012 09:55 (9%)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Postcode check: gsiteren stond er dat er werkzaamheden waren. Vandaag staat er niks, maar de verbinding is dramatisch.

@NL

• CreativeS
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 13:04
Na anderhalve dag problemen lijkt het nu weer normaal te zijn.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
quote:
Albantar schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:33:
Maar wel de manier die een ISP van hun klanten zou moeten verwachten. ;)
Sinds wanneer was het hier de UPC helpdesk?

* dion_b mompelt iets over Tweakers en verwachtingen mbt eigen inzet voor hier met een probleem komen zeuren...
quote:
RUFFNECK schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 00:49:
Ik weet niet of dit in het Horizon topic thuis hoort of niet, maar ik gok van hier, aangezien het volgende issue ook optrad voordat ik uberhaupt de Horizon mediabox had aangesloten:

Sinds kort ook overgestapt naar het Horizon all in one pakket met 120Mb internet.
Modem is de Cisco EPC3925 (ik gebruik de Horizon box dus puur als tv kijk ding), welke in Bridge modus is ingesteld voor mijn D-Link gigabit router (DIR-655).
Meteen internet etc, directe speedtest gedaan en kom ik maar tot max 40Mbps ipv 120..

[afbeelding]

Dit zijn de waardes van de modem:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Downstream Channels          

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1:  9.8 dBmV    37.2 dB
Channel 2:  11.2 dBmV   37.1 dB
Channel 3:  11.1 dBmV   37.2 dB
Channel 4:  10.9 dBmV   37.2 dB
Channel 5:  10.5 dBmV   36.8 dB
Channel 6:  9.8 dBmV    37.1 dB
Channel 7:  0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 8:  0.0 dBmV    0.0 dB

Upstream Channels        

Power Level:
Channel 1:  37.2 dBmV
Channel 2:  0.0 dBmV
Channel 3:  0.0 dBmV
Channel 4:  0.0 dBmV

Zien jullie nog rare dingen hier? Nog tips? Modem hangt achter de meegeverde 3-weg splitter.
Waardes in de modem zien er redelijk uit, te hoog zelfs (onnodige versterker ergens?), maar die hebben eigenlijk ook niets te maken met snelheid. Hoe meet je, bedraad of draadloos? In dat laatste geval, wat meet je bedraad?

Soittakaa Paranoid!

• RUFFNECK
  • Registratie: mei 2002

RUFFNECK

Poentje

quote:
dion_b schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:18:

Waardes in de modem zien er redelijk uit, te hoog zelfs (onnodige versterker ergens?), maar die hebben eigenlijk ook niets te maken met snelheid. Hoe meet je, bedraad of draadloos? In dat laatste geval, wat meet je bedraad?
Bedraad naar mijn download machine / NAS (gigabit aangesloten naar m'n router). Draadloos geeft zelfde verhaal (Wifi/N), maar de bedrade tests zijn voor mij leidend.

Ik heb geen versterker (heb er wel eentje nodig omdat de normale splitter alleen het modem en de cai boven kan bedienen, maar heb ik nog in de slaapkamer tv nodig),

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Inderdaad. Reden dat ik vroeg was dat 40Mb/s aardig in de buurt komt van gemiddelde WiFi-n performance, maar dat is dus niet aan de orde.

En als je een PC direct op de modem aansluit? Wat dan?

Edit:
Omdat je de modem in bridged mode hebt staan kun je maar een device per boot aansluiten, dus even modem rebooten, anders krijg je geen IP.

dion_b wijzigde deze reactie 02-11-2012 12:29 (83%)

Soittakaa Paranoid!

• Covinet
Update 7151. Problemen lijken hier opgelost, stabiel en snel internet.
Nog geen reactie gehad van UPC.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Browsen gaat hier weer snel. Downloaden van eweka echter maar op halve snelheid... Gaan ze weer news-servers knijpen om zo bandbreedte tekort te verhullen ?

@NL

• PM_Petrol
Ik heb een probleem met m'n internetkable die naar m'n PS3 gaat.
Ik heb een 50Mb internet abo bij UPC. Als ik een verbindingstest doe met de PS3 krijg ik 7Mbps Down, en 1Mbps Up. Ik heb een CAT 5e kabel vanaf m'n router (Netgear WPN824v2). Hoezo krijg ik dan van die lage snelheden? 1 maand geleden kreeg ik nog 25Mbps Down en 2.5 Mbps Up. Ik heb net ook al de connectortjes van de CAT kabel opnieuw in de doos geschroefd, maar dat help allemaal niet. Andere LAN poort op de router werkt ook niet.
En draadloos hoef ik het niet te proberen want dan haal ik nog slechtere resultaten.
Ligt het misschien aan de router? Router is al +5jaar oud en moet zeker 1x per dag gerest worden.
Wie kan me helpen?

EDIT: Als ik via m'n PS3 browser een speedtest doe op UPC.nl kom ik op de 30Mbps Down uit.

PM_Petrol wijzigde deze reactie 02-11-2012 19:26 (6%)

• Cloud

Cloud

Go Hawks!

quote:
KillerAce_NL schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 18:13:
Browsen gaat hier weer snel. Downloaden van eweka echter maar op halve snelheid... Gaan ze weer news-servers knijpen om zo bandbreedte tekort te verhullen ?
Dat is te kort door de bocht. Test eerst maar eens met wat andere USPs voordat je dat soort uitspraken kunt doen :) Usenet gaat hier vrijwel altijd op volle snelheid. Er is vooralsnog geen enkel bewijs voor knijpen, sinds 'die ene zomer' wat ze toen later toegegeven hebben.

En ik weet niet of dit nu anders is, maar Eweka heeft een tijd lang bekend gestaan om lage snelheden i.c.m. UPC. Ik ben zelf overstapt op XSNews vanwege exact die reden (zit momenteel bij Supernews, maar dat was puur vanwege de prijs, snelheid bij XSN was altijd top).

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Na aanleiding van mijn bericht gisteren(langzame wifi): ik heb vandaag de kabel geprobeerd, en ik trek gewoon 10MB/s binnen via nieuwsgroepen.

Wifi is nog steeds traag, heb al verschillende channels geprobeerd. Ik ga morgen maar een losse access point neer gooien, die heb ik toch nog liggen. Hopelijk is het dan wat sneller.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

quote:
PM_Petrol schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:12:
Ik heb net ook al de connectortjes van de CAT kabel opnieuw in de doos geschroefd, maar dat help allemaal niet.
Sorry, wat?

• PM_Petrol
Ik heb de RJ45 connector van de CAT 5e kabel geknipt omdat het anders niet naar zolder kan.
De uiteindes van de CAT 5e kabel moeten dan in zo'n ethernet doos. En die uiteindes heb ik er weer nieuw ingeschroefd.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mijn punt is, cat5e spul wordt gewoonlijk niet geschroefd omdat dat niet goed genoeg is voor het signaal.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

quote:
Cloud schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:14:
[...]

Dat is te kort door de bocht. Test eerst maar eens met wat andere USPs voordat je dat soort uitspraken kunt doen :) Usenet gaat hier vrijwel altijd op volle snelheid. Er is vooralsnog geen enkel bewijs voor knijpen, sinds 'die ene zomer' wat ze toen later toegegeven hebben.

En ik weet niet of dit nu anders is, maar Eweka heeft een tijd lang bekend gestaan om lage snelheden i.c.m. UPC. Ik ben zelf overstapt op XSNews vanwege exact die reden (zit momenteel bij Supernews, maar dat was puur vanwege de prijs, snelheid bij XSN was altijd top).
Staat een vraagteken achter, he...
Natuurlijk kan het eweka zijn, echter mijn ervaringen zijn juist goed. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik door issue's bij eweka geen 25mbit haal. Het is ook wel heel toevallig dat dit dinsdag begon en nog niet opgelost is, terwijl browsen wel gefixt is..

@NL

• ShadowBumble
  • Laatst online: 13:58

ShadowBumble

Professioneel Prutser

quote:
CyBeR schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 23:41:
Mijn punt is, cat5e spul wordt gewoonlijk niet geschroefd omdat dat niet goed genoeg is voor het signaal.
Correct meestal word het "gedogged" zeg maar

met zo'n tang

Ik heb mijn hele huis gedaan met walloutlets en 2x 19" Patchpaneel in de meterkast, maar ook nog nooit gehoort van schoreven inderdaad.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Grote kans dat als je iets hebt waarin je cat(5e) aderparen hebt vastgeschroefd, dit niet gecertificeerd is. Hierdoor loop je kans op signaalverlies en wordt je snelheid en de correcte werking niet meer gegarandeerd.

@NL

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:10

Pierre

Zucht

quote:
KillerAce_NL schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:28:
Grote kans dat als je iets hebt waarin je cat(5e) aderparen hebt vastgeschroefd, dit niet gecertificeerd is. Hierdoor loop je kans op signaalverlies en wordt je snelheid en de correcte werking niet meer gegarandeerd.
Laat ook maar :)

Pierre wijzigde deze reactie 03-11-2012 12:40 (15%)

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• PM_Petrol
Ik heb het zo zitten:
Inkomend is CAT5e en Uitkomend ook.

https://www.dropbox.com/s/77ymyndu1nie0xt/IMAG0644.jpg

https://www.dropbox.com/s/3r16ev2y0ihdvgz/IMAG0643.jpg

PM_Petrol wijzigde deze reactie 03-11-2012 15:38 (17%)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat lijkt me een isdn outlet, kan het mishebben.
Als je een kastje hebt waarbij je aders moet strippen, dan weet je al dat het niet goed is.

KillerAce_NL wijzigde deze reactie 03-11-2012 21:21 (50%)

@NL

• PM_Petrol
Het is gewoon een wanddoos voor CAT kabels.
De stekker kan natuurlijk niet doorgetrokken worden. Dus die wordt eraf geknipt. En dan zet je er zo'n doos tussen.

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

@PM_Petrol Waarom heb je er niet gewoon een plug op gezet?

Heb vandaag een eigen wireless access point neer gezet, eigen wireless access point geeft me ongeveer 3-4MB/s(tegenover 1,5MB/s bij UPC modem).
Nog steeds niet helemaal geweldig, maar het is al een stuk beter en snel zat voor de draadloze apparaten.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

quote:
PM_Petrol schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 23:18:
Het is gewoon een wanddoos voor CAT kabels.
De stekker kan natuurlijk niet doorgetrokken worden. Dus die wordt eraf geknipt. En dan zet je er zo'n doos tussen.
Zoals al vaker wordt aangegeven, wordt er niet gestript bij ethernet cat kabels, bij telefonie wel. Daarom denk ik dat het een isdn outlet is. Dat het medium cat is, wil niet zeggen dat het dn ook geschikt is voor high speed data als ethernet.
Alles tot 10mbit werkt meestal wel, dan kun je je vaak wel fouten permitteren, alles daarboven werkt pas goed enbetrouwnaar als je patcht volgens de standaarden die ervoor gelden.
Men heeft er niet voor niets certificeringen voor.

@NL

• thedude0
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met het overzetten van een abonnement ? Ik ga naar een ander alles-in-1 pakket, met alles hetzelfde behalve de internet snelheid. Duurt het een paar werkdagen of langer? Ik houd dezelfde apparaten, ik heb namelijk geen mail gekregen over vervanging.
Pagina: 1 ... 91 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True