UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 92 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.971 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:28
Vaak is het binnen 24 uur wel geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:03
Pizzalucht schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 23:34:
@PM_Petrol Waarom heb je er niet gewoon een plug op gezet?

Heb vandaag een eigen wireless access point neer gezet, eigen wireless access point geeft me ongeveer 3-4MB/s(tegenover 1,5MB/s bij UPC modem).
Nog steeds niet helemaal geweldig, maar het is al een stuk beter en snel zat voor de draadloze apparaten.
Wat voor plug?
Een RJ45 connector krijg je er niet meer op.

En als ik een speedtest doe via mn laptop kom ik 40mbit/s uit. En heb een 50mbit/s abo.
Daar tussen zit een router die max 40mbit bekabeld doorlaat (dat zei iemand hier volgens mij een keer). Dus geen verlies via de kabel.
Ik denk dat de PS3 test gewoon slecht is.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

PM_Petrol schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:35:
[...]

Wat voor plug?
Een RJ45 connector krijg je er niet meer op.
Oh, hoezo niet?

(RJ45 wil je trouwens sowieso niet, je wilt een 8P8C modulaire connector.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
CyBeR schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:51:
[...]

Oh, hoezo niet?

(RJ45 wil je trouwens sowieso niet, je wilt een 8P8C modulaire connector.)
Ik dacht dat dit de beste en goedkoopste oplossing was.
Ik google 8P8C wel even.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
En hoe moet ik dan de aders in de connector zetten?
Gewoon er in schuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
daar heb je een speciale knijptang voor, en connectors.

[ Voor 48% gewijzigd door xippie op 04-11-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:09

Pierre

Van nature lui!

xippie schreef op zondag 04 november 2012 @ 17:12:
daar heb je een speciale knijptang voor, en connectors.
Inderdaad en je moet er voor zorgen dat ook de juiste kleuren op de juiste plek zitten, dat lees je hier

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Zijn er nog mensen die ook trage verbinding hebben met UPC?
Het ging bij ons einedelijk goed voor een maand of 2 na het vervangen van het modem.
Nu vanaf vrijdag weer bal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Bedankt ik zal het voor volgende kabels doen.
Deze laat ik lekker zo zitten. Krijg dinsdag een nieuwe router (Netgear WNDR4000) dus misschien krijg ik daar dan ongeveer 50mbit mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
kobus71 schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:12:
Zijn er nog mensen die ook trage verbinding hebben met UPC?
Het ging bij ons einedelijk goed voor een maand of 2 na het vervangen van het modem.
Nu vanaf vrijdag weer bal.
Even in m'n glazen bol kijken...

...

...

...

...nope, met zo weinig kan niemand iets zinnigs zeggen :o

Sowieso, wat heb je eraan als anderen ook problemen blijken te hebben. Praatgroep opzetten? Blinde dates organiseren met lotgenoten? Flashmob? 8)7

Spendeer je tijd liever aan exact uitzoeken wat er mis is met je verbinding, als het aan UPC ligt het helder en via handigste kanaal (zelden helpdesk, nooit "andere mensen met zelfde probleem") naar binnen te fietsen, als het aan je eigen gepruts ligt om daar wat aan te doen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
Waar slaat dat antwoord nouw weer op?
Natuurlijk controleer ik eerst de kabels e n het modem en PC.
En een forum op tweakers word gebruikt om samen bv problemen op telossen of de oorzaak te achterhalen
Net als een praatgroep.

De forum van UPC meld zoals zo goed als niets en de hepdesk heeft telkens een wachttijd van een dik kwartier tot 20 minuten.

[ Voor 22% gewijzigd door kobus71 op 04-11-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 12:37

Zoefff

❤ 

kobus71 schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:48:
Waar slaat dat antwoord nouw weer op?
Natuurlijk controleer ik eerst de kabels e n het modem en PC.
En een forum op tweakers word gebruikt om samen bv problemen op telossen of de oorzaak te achterhalen
Net als een praatgroep.

De forum van UPC meld zoals zo goed als niets en de hepdesk heeft telkens een wachttijd van een dik kwartier tot 20 minuten.
Om er achter te komen of andere mensen er ook last van hebben is het om te beginnen handig om je huidige locatie te vermelden natuurlijk. Je stelt nu een vraag als "is de patatzaak nog open", daar kan ook niemand een zinnig antwoord op geven. Natuurlijk is de patatzaak nog open. Is het niet in Amsterdam, dan is het wel in New York of Bangkok :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
MensionXL schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:27:
[...]

120Mbit over WLAN is wel erg optimistisch ;) Met een kabel zal het wel goed gaan, schat ik zo in :)
Hoezo? Moet toch gewoon kunnen?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2286644235.png

:O

(ASUS RT-N66 ftw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Maar die snelheid haal je niet op zolder gok ik ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 17:08

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Maby met goede hardware maar dan nog full :+ denk van niet
Phoenix_the_II schreef op maandag 05 november 2012 @ 03:45:
[...]

Hoezo? Moet toch gewoon kunnen?

[afbeelding]

:O

(ASUS RT-N66 ftw)

[ Voor 19% gewijzigd door MCP cloud op 05-11-2012 12:52 ]

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik heb hier (barneveld, 3771ck) alweer een aantal dagen een hele trage verbinding.
sites geven regelmatig een time-out, of laden super traag (ruim 2 minuten voor een site die normaal binnen een seconde geopend is)
Google werkt vaak ook niet meer.
Usenet downloads redden net 4MB/s ipv de gebruikelijke 5,9MB/s

Hier in huis is er niets veranderd.
Modem en router heb ik al eens gereset, maakt geen verschil.

setup:
UPC modem (Cisco EPC3212) -> CAT6 FTP - > Belkin Vision ONE -> CAT6 FTP -> PC en HTPC en NAS

Downstream, 6 kanalen ongeveer 5 dBmV en 36 dB
Upstream, 1 kanaal ongeveer 44 dBmV

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
HellStorm666 schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:03:
Ik heb hier (barneveld, 3771ck) alweer een aantal dagen een hele trage verbinding.
sites geven regelmatig een time-out, of laden super traag (ruim 2 minuten voor een site die normaal binnen een seconde geopend is)
Google werkt vaak ook niet meer.
Usenet downloads redden net 4MB/s ipv de gebruikelijke 5,9MB/s

Hier in huis is er niets veranderd.
Modem en router heb ik al eens gereset, maakt geen verschil.

setup:
UPC modem (Cisco EPC3212) -> CAT6 FTP - > Belkin Vision ONE -> CAT6 FTP -> PC en HTPC en NAS

Downstream, 6 kanalen ongeveer 5 dBmV en 36 dB
Upstream, 1 kanaal ongeveer 44 dBmV
In Ede is alles weer ok.
Vanaf vrijdag ook zwaar kl.te verbinding gehad.
heb UPC gemaild gister want helpdesk was helemaal lange wachtrij.
Mischien dat het bij jou vandaag ook beter word.
hoop t voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:42
UPC lijkt bij ons redelijk goed te werken, als we een snelheidstest doen dan klopt alles gewoon, maar als je dan een verbinding probeert te maken met de SMTP server die wij al jaren hebben draaien op kantoor (wij hebben een UPC Zakelijk abo) dan duurt het langer dan een halve minuut voordat er verbinding is. Een traceroute naar ons IP vanuit een datacentrum-server geeft ook een timeout.
Vervolgens heb ik (we hebben een backup ADSL verbinding via tele2) alles ingesteld op onze ADSL verbinding en daar werkt het retesnel.
Iemand anders die dezelfde soort problemen ervaart? Ook webaccess is traag trouwens. Dus kort gezegd, het internet lijkt snel, downloaden lijkt snel, maar uploaden of in ieder geval verbinding naar binnen toe (het pand) gaat langzaam vanaf de UPC modem naar buiten.
We hebben meerdere IP's en heb een laptop rechtstreeks op de modem gehad en dat werkte wel snel, ook intern, maar vanaf de buitenlijn werkt het langzaam.

Iemand dus die deze problemen ook ervaart? Heb al meerdere keren met UPC contact gehad en ze zeggen het te onderzoeken maar tot op heden nog geen antwoord of oplossing gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54
Dacht vanavond lekker de Champions League wedstrijd te bekijken via het nieuwe horizon.tv (heb geen Horizon, dit is ook niet benodigd), maar werkt het weer eens niet (player blijft oneindig laden). Af en toe heeft het wel gewerkt. Hebben meer mensen hier last van?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54
Ah thanks, dat draadje had ik even gemist. Ben dus niet de enige zo te zien. Gelukkig levert de NOS ook nog streams...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:45
Aangezien er volgens mij niet een upc telefonie topic is, plaats ik het hier even.

Hoeveel telefoon toestellen zijn er aan te sluiten op het modem?
Zijn deze ook tegelijk te gebruiken, met 3 toestellen uit bellen bijvoorbeeld?

Edit@hieronder: Het modem heeft 2 poorten, maar als het goed is zijn er meerdere toestellen op 1 poort aan te sluiten. Denk als hetzelfde systeem als een quattrovox bijvoorbeeld..

[ Voor 28% gewijzigd door Kalua op 08-11-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Kalua schreef op donderdag 08 november 2012 @ 15:29:
Hoeveel telefoon toestellen zijn er aan te sluiten op het modem?
Op een upc Modem kan je 2 toestellen aansluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre op 08-11-2012 16:55 . Reden: zo dan :) ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Pierre61 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 15:43:
[...]

Op een EPC3912 kan je 2 toestellen aansluiten.
Wat is een EPC3912 :?

Alle UPC modems die ik gezien heb kunnen twee telefonielijnen leveren, maar per lijn kun je meer toestellen aansluiten. Vroeger zat je nogal met aansluitfactor, tegenwoordig met telefoons met eigen voeding speelt dat nauwelijks mee. >5 moet kunnen. Makkelijk zelfs.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
dion_b schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:34:
[...]

Wat is een EPC3912 :?

Alle UPC modems die ik gezien heb kunnen twee telefonielijnen leveren, maar per lijn kun je meer toestellen aansluiten. Vroeger zat je nogal met aansluitfactor, tegenwoordig met telefoons met eigen voeding speelt dat nauwelijks mee. >5 moet kunnen. Makkelijk zelfs.
Oke top, is het dan ook nog mogelijk om met meerdere toestellen tegelijk te bellen/gebeld worden? Dus niet dat de lijn bezet is als 1 toestel verbinding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Dan moet je dus twee lijnen nemen en een centrale (evt Asterisk oid) erop zetten.

Je kunt nooit meer gesprekken voeren dan je lijnen hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heel vroegah (10 jaar terug) had Upc een actie, 2e tel.lijn gratis, helaas daarna nooit meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Moet natuurlijk zijn een 3212 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
dion_b schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:43:
Dan moet je dus twee lijnen nemen en een centrale (evt Asterisk oid) erop zetten.

Je kunt nooit meer gesprekken voeren dan je lijnen hebt.
Maar de 2e lijn heeft een ander telefoonnummer dan toch? Voorheen hadden we hier een quattrovox hangen met 1 telefoonnummer, waar 3 toestellen aangesloten waren. Je kon daarmee gewoon met alle drie tegelijk bellen over dezelfde lijn/nummer

Edit: Ik heb dus waarschijnlijk een centrale nodig, maar gaat dat wel werken dan over 1 lijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Kalua op 08-11-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Waarschijnlijk had je toen een ISDN-lijn met 4 nummers op die centrale aangesloten. Bij ISDN kon je wel meerdere gesprekken op een nummer voeren. UPC levert geen ISDN, het is tot aan de modem SIP, daarna POTS.

Twee gesprekken tegelijk voeren met zelfde nummer gaat dus niet, aangezien met POTS er maar een gesprek per nummer kan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat kan wel. Dat heet een meervoudige lijn of ook wek een groepsnummer. Kom je analoog wel niet zo heel vaak tegen.

Let wel: lijn != nummer.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 08-11-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:51

Sebazzz

3dp

Het modem hier (Spijkenisse) deelt geen WAN-IP adres meer uit aan de router. Hebben meer mensen daar problemen mee?

edit: opgelost door met een pen het modem te resetten.

[ Voor 20% gewijzigd door Sebazzz op 08-11-2012 20:11 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
dion_b schreef op donderdag 08 november 2012 @ 18:01:
Waarschijnlijk had je toen een ISDN-lijn met 4 nummers op die centrale aangesloten. Bij ISDN kon je wel meerdere gesprekken op een nummer voeren. UPC levert geen ISDN, het is tot aan de modem SIP, daarna POTS.

Twee gesprekken tegelijk voeren met zelfde nummer gaat dus niet, aangezien met POTS er maar een gesprek per nummer kan.
Ja klopt was inderdaad ISDN.. Ik had stiekem gedacht dat UPC zakelijk die mogelijkheid ook had. Wij hebben hier 3 toestellen, die onafhankelijk van elkaar moeten kunnen werken, maar wel met hetzelfde nummer. Ben bang dat UPC dan helaas afvalt, tenzij er een niet te dure oplossing voor is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Als gewone consument levert UPC me zoiets niet, maar je zou UPC Zakelijk even een belletje kunnen geven, zou zomaar kunnen dat zij wel zoiets kunnen leveren...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:48

Vincenz0

Coder

Sinds een week heb ik problemen met ping naar mijn servers in Duitsland.

Het lijkt er op dat de Amsterdam link van UPC hoge ping tijden vertoond.

WinMTR geeft mij:

code: cmd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
|------------------------------------------------------------------------------------------|
|                                      WinMTR statistics                                   |
|                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
|                             192.168.1.1 -    0 |  339 |  339 |    0 |    0 |    6 |    0 |
|                             10.15.138.1 -    0 |  339 |  339 |    5 |    8 |   18 |    8 |
|                       p62009.net.upc.nl -    0 |  339 |  339 |    6 |    9 |   27 |    8 |
|      nl-ams05a-rd2-ae-20-2365.aorta.net -    0 |  339 |  339 |   32 |   37 |   67 |   37 |
|        pl-waw04a-rd2-xe-1-0-2.aorta.net -    0 |  339 |  339 |   33 |   36 |   62 |   37 |
|                          84.116.135.253 -    0 |  339 |  339 |   33 |   45 |  123 |   36 |
|                           init7.plix.pl -    0 |  339 |  339 |   33 |   36 |   54 |   35 |
|                   r1fra1.core.init7.net -    0 |  339 |  339 |   52 |   57 |   78 |   55 |
|                    gw-hetzner.init7.net -    2 |  316 |  310 |   34 |   37 |   56 |   39 |
|        hos-bb1.juniper2.rz15.hetzner.de -    0 |  339 |  339 |   38 |   45 |  143 |   42 |
|           hos-tr4.ex3k5.rz15.hetzner.de -    0 |  339 |  339 |   40 |   43 |   62 |   44 |
|      FSEMainServer.flyingsquirrelent.eu -    0 |  339 |  339 |   39 |   42 |   54 |   43 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
   WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider

Dus tussen p62009.net.upc.nl , Avg ping: 9
en nl-ams05a-rd2-ae-20-2365.aorta.net , Avg ping: 37

Zit wel een groot verschil, normaal gesproken had ik altijd een ping van rond de 21/22 naar mijn servers.
Ik hoorde ook van anderen die in Nederland wonen, of zelfs UPC gebruikers uit Ierland die 100+ ping hebben, allemaal gaan ze stuk op de AMS links, in het geval van Ierland werd hij zelfs door Oostenrijk door geroute naar Frankfurt.......

Waar moet ik zo iets melden?
Ik verwachte dat UPC hier zelf wel achter zou komen, maar na 7 dagen is er nog steeds niets gebeurt.

Dit is natuurlijk advanced stuff en de normale helpdesk weet hier nooit niets van af. :/

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Gokje: UPC Webcare weet het misschien zelf niet, maar ze zijn een stuk betere ingang dan de helpdesk. Ze hangen hier af en toe rond, stuur anders een DM.

Met de ping doet het verder weinig in vergelijking met die hop in AMS zelf, maar ik vind de route van NL naar DE via PL ook interessant 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door dion_b op 13-11-2012 18:48 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:48

Vincenz0

Coder

Ja inderdaad, ik zie nu pas dat hij via Polen loopt.

Ik heb nog wat traces laten doen door iemand vanuit Dublin (die ook UPC heeft) en die gaat via Londen naar Polen naar Oostenrijk en door naar Duitsland... :P

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Iig consequent ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik heb nu Cisco EPC3925 + Linksys E4200. Ik heb zojuist mijn abonnement laten omzetten naar UPC Horizon (dus andere mediabox) i.c.m. 120/10 internet.

Nu hoor ik mensen om me heen zeggen dat ik die snelheid waarschijnlijk niet ga halen. Dat zou ik wel erg kl*te vinden eigenlijk want dat is de voornaamste reden dat ik dit nieuwe abonnement neem. Hoe is de ervaring bij jullie met 120/10 UPC internet? Wordt dat over het algemeen gehaald? Of altijd wel?

Verder ben ik erg benieuwd of er een handleiding is voor het aansluiten van mijn eigen router op de Horizon mediabox. Deze wil ik dan in "bridge mode" draaien omdat ik juist mijn eigen router wil gebruiken voor de routerfunctionaliteit. Ik wil dus de Horizon mediabox als een "domme" router gebruiken.

edit: Lees nu vanalles over problemen met Horizon. Niet stabiel e.d. Daar zit ik echt niet op te wachten :-(. Misschien een goed idee om nog even te wachten en de upgrade te annuleren (indien mogelijk)?

[ Voor 11% gewijzigd door Rambo op 14-11-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Horizon kan iig niet in bridged mode, zie o.a. [UPC Horizon] Ervaring en discussie

Als je bridged mode wil bij UPC moet je een losse modem nemen, de EPC3925 die ze momenteel leveren kan sindskort in bridged mode.

Mbt snelheid: bedraad ga je het zeker halen (als je zelf je zaken op orde hebt), maar of je het 24/7 gaat halen is een tweede. Op drukke momenten kan het zakken, maar wanneer die momenten zijn en hoe ver het zakt is niet op voorhand te zeggen (tenzij je buren ook 120Mb hebben van Ziggo, je kunt er vrij zeker vanuit gaan dat jouw ervaring vergelijkbaar gaat zijn). Ik haal hier momenteel (vrij druk moment) op zo'n EPC3925 113Mb/s.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Ik heb einde van de middag nog even gebeld met UPC. Een verkoopmedewerker heeft me bijna een half uur te woord gestaan. Erg netjes hoor.
Hij gaf aan dat ik naast de nieuwe Horizon mediabox ook de EPC3925 kan houden en de huidige config kan behouden voor het internet gedeelte. De Horizon box gebruik ik dan alleen voor TV.

Dat klonk erg goed! Dus ik laat het gewoon doorgaan en ben blij dat ik de huidige setup kan blijven gebruiken.

Volgens mij heb ik de router/wifi functionaliteit van de cisco nu disabled door DMZ te gebruiken want toen ik dit allemaal instelde was de mogelijkheid voor bridge mode nog niet (officieel) beschikbaar. Nu kan dat dus wel. Is het verstandig dit toe te passen of kan ik het net zo goed laten zoals ik het nu heb?

Dus WIFI functionaliteit uit op de cisco, DMZ aan naar de router geloof.

edit:
Wow. Blijkbaar is de nieuwe snelheid alvast doorgevoerd?!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2307960499.png
_/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Rambo op 14-11-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DMZ is niet wat je wilt. Je moet in de EPC de working mode op Bridged zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Ok dat neem ik van je aan hoor, maar waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat vraag ik mij ook af. Ik heb in mijn geval alleen een EPC3925 en wil de Horizon daar draadloos op aansluiten. Dan ga ik mijn EPC3925 toch niet in bridged mode zetten? Dan is meteen mijn routerfunctionaliteit verdwenen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Outerspace schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:39:
Dat vraag ik mij ook af. Ik heb in mijn geval alleen een EPC3925 en wil de Horizon daar draadloos op aansluiten. Dan ga ik mijn EPC3925 toch niet in bridged mode zetten? Dan is meteen mijn routerfunctionaliteit verdwenen.
Waar het bij mij om gaat is puur de combinatie cisco en router. Ik wil de cisco zo min mogelijk laten doen en de router alles laten doen. Ook wifi via de router. Om dat te bereiken zet je de cisco in bridged mode. Het wordt dan een zogenaamde "domme" modem.

Daarnaast ga ik over op het Horizon pakket en dan heb je blijkbaar twee keuzes. De horizon mediabox alles laten doen (is alles in 1, tv, internet, ...) of de Horizon mediabox alleen voor tv gebruiken en de cisco + router wat ik nu heb zo laten. En dat is wat ik ga doen.

Hoe dat precies qua aansluitingen gaat weet ik nog niet maar dat komt wel goed denk ik O-). Ik hoop dat het een kwestie is van een COAX naar de Horizon box and that's it ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Outerspace schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:39:
Jij wilt dan ook iets anders. Ik zeg niet dat het per definitie moet :P

Rambo wil de router- en wififunctionaliteit uitzetten. Dat kan, maar dan moet 'ie in bridge. Nu staat 'ie nog steeds router te zijn. (Wifi is apart trouwens, dat moet je los uitzetten ongeacht de modus.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Nou ik wil graag vanavond niet al te lang bezig zijn vandaar dat ik nu niet meteen in bridge modus ga zetten :). Maar dat ga ik nog doen hoor. Maar dit werkt nu ook prima zo. Dus zijn er dan nog echt voordelen? Of is het gewoon netter ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik snap het :P
Mijn probleem is getackled in ieder geval. Mijn Horizon wou geen verbinding leggen met de router ivm encryptie.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:40

Pizzalucht

Snotneus.

Bah, mijn modem wil nog wel eens uit zichzelf restarten (Cisco EPC3925).
De log laat niks zien(maar heeft ook geen "algemene" informatie)

Weet iemand waar ik de log vandaan kan toveren, en weet iemand waardoor hij zou kunnen rebooten?

[ Voor 26% gewijzigd door Pizzalucht op 15-11-2012 02:47 ]

Verwijderd

Ik heb een paar vragen over UPC.
1. Wat is de FUP? 200GB of net als bij Telfort zolang andere klanten er maar niet last van hebben?
2. Blokkeerd UPC poorten? En is het toegestaan om servers te runnen zoals bijvoorbeeld minecraft.

Ik woon in UPC gebied namelijk en KPN wil voorlopig geen VDSL aanleggen.

• Mark_640
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Ik ga iedere maand over de 200 GB heen, en nog nooit iets van gehoord, dus dat zit wel goed :)

Voor zover ik weet worden er ook geen poorten geblokkeerd, heb hier FTP/Mail/Web draaien zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark_640 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:17:
Ik ga iedere maand over de 200 GB heen, en nog nooit iets van gehoord, dus dat zit wel goed :)

Voor zover ik weet worden er ook geen poorten geblokkeerd, heb hier FTP/Mail/Web draaien zonder problemen...
Oke bedankt.

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 01:02
Mark_640 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:17:

Krijg je soms geen rejections omdat je ip dynamisch is?

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
com2,1ghz schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:44:
[...]

Krijg je soms geen rejections omdat je ip dynamisch is?
Zo dynamisch is dat allemaal niet tbh, heb al maanden zelfde ip,

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Fatal Mind schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:54:
[...]

Zo dynamisch is dat allemaal niet tbh, heb al maanden zelfde ip,
Dat is ook niet het punt-- het staat geregistreerd in RBLs als dynamisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
UPC gaat de tarieven voor bellen naar vaste nummers vanaf 2013 extreem verhogen. Het tarief wordt bijna verdubbeld: van 5 cent naar 9 cent per minuut.

Op mijn adres is UPC de enige mogelijkheid om snel internet te krijgen. Door de pakketkorting, is het niet voordelig om geen telefoon af te sluiten. Vanwege de hoge telefoontarieven belde ik vrijwel altijd al met Skype. Dat zal ik na deze extreme verhoging nog meer gaan doen.

Weten jullie alternatieve manieren om goedkoop te bellen? Is carrier-preselect oid mogelijk op de UPC-telefoonlijn?

[ Voor 58% gewijzigd door _starbuck_ op 24-11-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:02
Dan moet je er ook bij vermelden dat bellen naar mobiele nummers van 16 naar 9 cent gaat. Zelf betaal ik ook aan Vodafone en bel zo veel mogelijk uit de bundel, dus heb er weinig last van. Het starttarief kost me meer dan de minuten als ik via de vaste lijn bel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
Miyamoto schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:24:
Dan moet je er ook bij vermelden dat bellen naar mobiele nummers van 16 naar 9 cent gaat. Zelf betaal ik ook aan Vodafone en bel zo veel mogelijk uit de bundel, dus heb er weinig last van. Het starttarief kost me meer dan de minuten als ik via de vaste lijn bel ;)
Ah, dat wist ik niet. Toch blijf het voor bellen naar vast en het buitenland schandalig duur bij UPC. Alternatieven zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Tja, all the usual :z

Mijn familie (zit grotendeels in UK, US en ZA, maar af en toe ook in Maleisie, Malawi en dat soort plekken) gebruikt in de regel skype. Maar kijk eens bij Bellen.com of bij Wikipedia trouwens naar carrier select (dus niet preselect) diensten, gewoon nummer bellen, int nummer erachteraan en gaan. Mijn ervaring is dat de allergoedkoopste shit zijn, maar dat de marginaal duurdere (en nog steeds veel goedkoper dan UPC of KPN) niet onderdoen voor bellen met mobiel.

Dat gezegd, we leven in de 21e eeuw, muv twee weken terug toen m'n zoon geboren werd doen wij hooguit twee telefoontjes per jaar van een minuut of tien max. De rest gaat gewoon via mail/facebook/picasa/wat dan ook, of trouwens gewoon face-to-face. Voor dermate weinig minuten boeit het allemaal geen drol en gebruik ik gewoon vaste lijn van UPC (als ik een telefoon aangesloten heb...) of m'n mobiel.

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 24-11-2012 17:09 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg op de een of andere manier Horizon.tv maar niet aan de praat op deze computer. Widevine Video Optimizer krijg ik niet geïnstalleerd in Chrome, de melding "Widevine Video Optimizer is not installed" blijft maar terugkomen.

In IE krijg ik Widevine Video Optimizer wel geïnstalleerd, maar blijft op de plek waar de videoplayer moet komen te staan, enkel het UPC logo te staan.

Uitgevoerd:
- Widevine Video Optimizer installatie bestand gedownload en geprobeerd te installeren in Chrome: lukt niet.
- Geprobeerd in Windows (7) Administrator modus: lukt niet
- Cache + andere tijdelijke internetbestanden legen: helpt ook niet
- Nieuwe installatie codecs, flash, silverlight: helpt ook niet
- Update driver videokaart (MSI GTX 660 TI Power Edition): verhelpt het probleem ook niet

Kijken vanaf mijn iPhone is geen probleem.
Ik heb het Alles-In-Een pakket van UPC, met 50mbit internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 10:59
Net wakker geworden en geen internet:(
We hebben hier thuis n UPC alles in 1 60mb pakket. Op de site van UPC staat dat er geen meldingen zijn...
Iemand anders ook problemen? K woon in centrum Amsterdam ( tussen reguliersgracht en vijzelgracht, de fokke simonszstraat)

Er kan geen ip gevonden worden, bij de router staat: acquire downstream channel : in progress
Connectivity state : not synchronized
Boot State : unknown
En er staat geen ip adres bij cablemodem ip address
Network acces staat denied

Gaat om de standaard Thomson router... Heb m al twee keer gereset zonder resultaat:-(

Sorry voor t crappy bericht... Maar k typ t van m'n iPhone:p

EDIT: net opnieuw storing check van UPC staat er dit:

Algemeen
Door een storing kunt u op dit moment mogelijk geen gebruik maken van uw diensten van UPC. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

Starttijd: 27 november 2012 - 10:03
Verwachte eindtijd: onbekend
- - -

Hopen dat t snel opgelost is:)

[ Voor 19% gewijzigd door Kypo op 27-11-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

Misschien is het niets, maar mijn torrent verkeer vertoont verdacht lage snelheid sinds een dag of twee.
Kan zijn dat ik door de fair use datalimiet heen zit, maar het is onredelijk traag, bijna stil.
Ik wacht het nog wat dagen af voordat ik opzeg en overstap.

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Welke "fair use datalimiet" :?

Hier gaan torrents nog prima. Gistern in vijf minuten een Linux ISO binnengehengeld.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPC introduceert volgende maand 60Mbps-abonnement
Door Wilbert de Vries, maandag 25 augustus 2008 16:25, views: 42.385

Na eerdere testen met docsis 3.0 bereidt UPC nu daadwerkelijk een abonnement voor op basis van deze netwerktechnologie. Volgende maand zal de kabelaar zijn nieuwe product officieel aankondigen.
...
Het is overigens nog niet bekend of UPC al plannen heeft om met extra docsis 3.0-abonnementen te komen. Evenmin is duidelijk tegen welke prijs of onder welke voorwaarden de kabelaar dit abonnement in combinatie met bellen en tv-kijken aan de man zal brengen. Naar verwachting zal het nieuwe abonnement net als de andere abonnementen van UPC geen datalimiet kennen, maar op basis van een fup worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Uhuh, net zoals ze al jaren doen, en waar afgelopen drie jaar (sinds ranzige traffic shaping) niets mee gedaan is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:36:
[/quote]
Ik heb dit van UPC
[quote] 60 Mb Fiber Power Internet [/quote]
Is dat niet hetzelfde of iets anders.

Vuile bril dus, ben toe aan het weekend 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Pierre op 30-11-2012 13:29 . Reden: Prutser ben ik ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Pierre61 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:16:
[...]

Ik heb dit van UPC

[...]

Is dat niet hetzelfde of iets anders.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:36:
Door Wilbert de Vries, maandag ------>25 augustus 2008 <-------16:25, views: 42.385

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:14
Heeft iemand de UPC horizon box toevallig hier? Is het ook mogelijk om deze als bridge te draaien i.p.v. modem/router? En iemand die het stroomverbruik weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:14
--help schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 11:34:
Heeft iemand de UPC horizon box toevallig hier? Is het ook mogelijk om deze als bridge te draaien i.p.v. modem/router? En iemand die het stroomverbruik weet?
[UPC Horizon] Ervaring en discussie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:31
Vandaag zie ik tot mijn verbazing dat ik opeens downloadsnelheden van 160...200 Mbps haal met mijn 60/6 abonnement. Bizar!
In mijn Cisco EPC3212 modem lijken ook wat meer kanalen in gebruik dan voorheen:

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -0.2 dBmV 38.8 dB
Channel 2: -0.3 dBmV 39.0 dB
Channel 3: -0.3 dBmV 38.8 dB
Channel 4: -0.1 dBmV 38.6 dB
Channel 5: 0.6 dBmV 38.5 dB
Channel 6: 0.6 dBmV 38.5 dB
Channel 7: 0.9 dBmV 38.5 dB
Channel 8: 1.1 dBmV 38.6 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 48.4 dBmV
Channel 2: 48.7 dBmV
Channel 3: 48.6 dBmV
Channel 4: 48.6 dBmV

Meer mensen die hier "last" van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ReneK schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:23:
Vandaag zie ik tot mijn verbazing dat ik opeens downloadsnelheden van 160...200 Mbps haal met mijn 60/6 abonnement. Bizar!
In mijn Cisco EPC3212 modem lijken ook wat meer kanalen in gebruik dan voorheen:

Upstream Channels

Power Level:

Screenshot?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:34

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ReneK schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:23:

Upstream Channels

Power Level:

Nee hier heb ik geen last van ( jammer genoeg ):

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2woyf41.jpg

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Lekker zo houden toch? 160 bieden ze niet eens aan, dus dat heb je goed voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

PM_Petrol schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:00:
[...]

Lekker zo houden toch? 160 bieden ze niet eens aan, dus dat heb je goed voor elkaar.
Opzich vreemd dat hij met die snelheid maar 86% sneller is dan het nederland gemiddelde bij die provider terwijl als ik hem doe met 120 Mbit er staat dat ik op 95% zit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
PM_Petrol schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:00:
[...]

Je hoort mij niet klagen ;-)

Ik zie trouwens net dat ik vandaag ook een ander IP adres heb gekregen. Wellicht houdt e.e.a. verband met bepaalde werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
ShadowBumble schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:07:
[...]

Opzich vreemd dat hij met die snelheid maar 86% sneller is dan het nederland gemiddelde bij die provider terwijl als ik hem doe met 120 Mbit er staat dat ik op 95% zit :S
Ik weet niet hoe Speedtest.net dat berekent. Jij hebt met 120Mbit ook een hogere upload snelheid dan ik,
dat kan ook meespelen in de berekening. En mijn ping ligt nu vrij hoog door andere netwerkaktiviteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:02
Probeer eens met een andere test (bijv. UPC speedtest) en een 1000mb.bin te downloaden, heb ook wel eens bugs bij speedtest.net.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ReneK schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:16:
[...]

Ik weet niet hoe Speedtest.net dat berekent. Jij hebt met 120Mbit ook een hogere upload snelheid dan ik,
dat kan ook meespelen in de berekening. En mijn ping ligt nu vrij hoog door andere netwerkaktiviteiten.
Das heel goed mogelijk maar het zal absoluut niet de eerste keer zijn dat speedtest.net fouten maakt in hun metingen overigens dat je 8 downstream channels hebt en 4 upstream heb ik ook nog niet eerder gezien. Ikzelf heb er 6 om 1 zoals je in de screenshots kan lezen aan data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
Jim423 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:43:
Probeer eens met een andere test (bijv. UPC speedtest) en een 1000mb.bin te downloaden, heb ook wel eens bugs bij speedtest.net.
Ik wantrouwde Speedtest ook, maar met vergelijkbare tests (UPC, Ziggo, bbned) haal ik dezelfde resultaten.
Een test download via usenet (Eweka) haalt sustained zo'n 14 MByte/s (normaal is dat rond de 6.5 bij mij)
en een 1000 MB file downloaden van bbned gaat met 18 MByte/s. Je hoort mij niet klagen ;-)

En het is nog iets beter geworden:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2357096731.png

Bizar!
ShadowBumble schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:47:
[...]
overigens dat je 8 downstream channels hebt en 4 upstream heb ik ook nog niet eerder gezien.
Ik ook niet, normaal zit ik ook op 6 / 1 channels. Ben dan ook niet van plan mijn modem ooit
nog te resetten ;-)

[ Voor 20% gewijzigd door ReneK op 07-12-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij is het normaal :

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2357130296.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort ga ik verhuizen en heb al een thuis-server draaien op de locatie, probleem op dit moment is dat ik de server niet meer remote kan bereiken. Hij is nog wel online maar de router/modem combi van UPC forward geen porten meer. Ik heb de IP van de server ingesteld als DMZ, en dit ging een weekje of twee goed. Dit is overigens de tweede keer dat dit gebeurd is, de vorige keer heb ik het opgelost door de DMZ naar een andere IP te wijzigen en weer terug te zetten naar de IP van me server.

Door de hevige sneeuwval vandaag weet ik niet of het mogelijk is om naar mijn nieuwe huis te gaan, wel kan ik
mijn vader vragen of hij eventueel, via telefonisch contact met mij, de DMZ kan veranderen. Alleen, ik heb echter niet een exact idee wat voor type router/modem het is, het betreft een CISCO en een UPC 60mbit verbinding.
En kan moeilijk de web interface voor me visualiseren.

Zou iemand, als het mogelijk is, een screenshot kunnen posten van de DMZ instelling in CISCO modem/router?
Dat moet hopelijk genoeg zijn om even telefonisch instructies door te geven. Waarom de DMZ eruit klapt is mij nog een vraag, maar hier kijk ik wel naar zodra ik verhuist ben in twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:11
ReneK schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:14:
[...]

Ik wantrouwde Speedtest ook, maar met vergelijkbare tests (UPC, Ziggo, bbned) haal ik dezelfde resultaten.
Een test download via usenet (Eweka) haalt sustained zo'n 14 MByte/s (normaal is dat rond de 6.5 bij mij)
en een 1000 MB file downloaden van bbned gaat met 18 MByte/s. Je hoort mij niet klagen ;-)

En het is nog iets beter geworden:

[afbeelding]

Bizar!

[...]

Ik heb altijd DU meter ernaast lopen... en dan een paar verschillende 100mb bin files downloaden.
http://speedtest.gebruikers.eu/speedtestoverzicht.php
Dan zie je tenminste de "echte" snelheid.

Ik ook niet, normaal zit ik ook op 6 / 1 channels. Ben dan ook niet van plan mijn modem ooit
nog te resetten ;-)
Ik heb altijd DU meter ernaast lopen... en dan een paar verschillende 100mb bin files downloaden.
http://speedtest.gebruikers.eu/speedtestoverzicht.php
Dan zie je tenminste de "echte" snelheid.

[ Voor 10% gewijzigd door driel24 op 07-12-2012 14:58 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ShadowBumble schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:07:
[...]

Nee, dat staat er niet ;)

Er staat dat die snelheid sneller is dan 86% van de Nederlandse metingen.

Mijn ervaring is dat speedtest accuraat is tot ongeveer 200mbps trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 07-12-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 13:13
8 download channels heb ik al vanaf dat we UPC hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:28
Hoeveel down en up channels beschikbaar zijn heeft te maken de regio. Met hoeveel mensen je de wijkkast moet delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Is het mogelijk om nog een modempakket te halen als je online datzelfde pakket besteld hebt? Ik heb 11 dagen geleden een alles-in-een abonnement afgesloten bij UPC, maar nog geen hardware ontvangen.

Nam aan dat ze gewoon een magazijn vol pakketten hebben en dat er bij een bestelling een adreslabel opgeplakt wordt en het pakket de deur uit kan, maar ik krijg de indruk dat ze nu speciaal voor mij met een heel team een modem aan het oppoetsen zijn :z Begrijp dit businessmodel niet helemaal, want ik ga pas betalen als de boel werkt dus ze snijden ze redelijk in de vingers als ze elke nieuwe abonnee een paar weken laten wachten op zo'n standaard pakket?

Anyway: heeft het zin om de auto te pakken en alsnog een pakket te halen, of krijg ik dan te horen dat ik al via internet iets besteld heb en dat ik maar moet wachten?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Pff hier UPC internet in Amsterdam, meerdere malen per dag valt ons "Cisco EPC3925 EuroDocsis" modem uit. Als ik een grote filetransfer doe vanaf bijvoorbeeld usenet start het ding zich weer opnieuw op, zeer vervelend. Wifi valt weg, en het modem is ook niet via de kabel bereikbaar het ding gaat gewoon over zijn nek.

Probleem aan de servicedesk gepresenteerd en nu moet er een monteur langskomen om de bekabeling te controleren 8)7 :/.... Ik hoop maar dat die monteur ook een nieuw modem mee brengt.

[ Voor 13% gewijzigd door Jay-v op 11-12-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
En hoe weet jij zo goed dat het aan de modem ligt en niet pakweg aan de kabel erheen :?

Tenzij je veel meer uitgezocht hebt dan hier staat kun je geen conclusies trekken. Als de modem z'n signaal verliest over coax en opnieuw aan moet melden dan krijg je dit.

Overigens kun je elders in dit topic lezen dat bij de EPC3925 wordt aangeraden om aardig wat 'security' features uit te zetten die je bij goede beveiliging van je eigen PC niet nodig zijn (WAN blocking, IP flood detection). Tenslotte kun je dat ding helemaal in bridged mode zetten en een eigen router gebruiken als je het nog niet vertrouwt. Maar goed, gezien je je oordeel al klaar hebt wist je dat vast al...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

dion_b schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:04:
En hoe weet jij zo goed dat het aan de modem ligt en niet pakweg aan de kabel erheen :?

Tenzij je veel meer uitgezocht hebt dan hier staat kun je geen conclusies trekken. Als de modem z'n signaal verliest over coax en opnieuw aan moet melden dan krijg je dit.
Sorry, mij post is inderdaad onvolledig uit frustratie. De coax tussen de hoofdaansluiting en het modem is reeds vervangen. Daarnaast valt het LAN verkeer ook stil, het apparaat doet een reboot (wat mij vreemd lijkt als hij enkel zijn WAN verbinding opnieuw moet opbouwen, maar ik zal het niet uitsluiten).
dion_b schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:04:
Overigens kun je elders in dit topic lezen dat bij de EPC3925 wordt aangeraden om aardig wat 'security' features uit te zetten die je bij goede beveiliging van je eigen PC niet nodig zijn (WAN blocking, IP flood detection). Tenslotte kun je dat ding helemaal in bridged mode zetten en een eigen router gebruiken als je het nog niet vertrouwt. Maar goed, gezien je je oordeel al klaar hebt wist je dat vast al...
Security features staan reeds uit. Bridged mode niet getest, maar dat is wat mij betreft geen optie want ik heb geen eigen router.

Kan ik hieruit concluderen dat het niet aan de bekabeling ligt? Nee. Maar het lijkt mij aannemelijker dat het modem niet in orde is. Het toesturen van een vervangend modem lijkt mij goedkoper als het sturen van een monteur. Daarnaast moet ik voor een monteur ook thuisblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
edit: weg gehaald... maar een mod kan dit lezen.

[ Voor 84% gewijzigd door Sjah op 11-12-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Nieuw bericht op nu.nl: UPC wil internetmodem alls WiFi hotspot inzetten

Weten jullie hoe het technisch wordt opgelost om de twee netwerken (eigen gebruik en hotspot) te scheiden?
Is er bijvoorbeeld in voorzien dat een hotspot gebruiker zich rechtstreeks op het UPC netwerk bevindt en dus buiten de firewall? Een normale WiFi gebruiker heeft immers een IP adres opde LAN en zit achter de firewall.

En heeft het modem naar buiten toe twee verschillende IP's zodat je niet in de problemen komt omwille van de dingen die wardrivers doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat weten we nog niet maar dat ligt in de lijn der verwachting. Het is voor UPC prima mogelijk om te regelen dat dergelijke gebruikers op een ander IP zitten, met shaping en QoS.

Die reacties op de FP zijn derhalve ook nogal kortzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 21:46
Ik heb sinds kort UPC 50mbit. De download snelheid is volgens speedtest.net prima in orde, en toch laden streams, zoals youtube of dumpert.nl verdomd traag, iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:14
t_captain schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:19:
Nieuw bericht op nu.nl: UPC wil internetmodem alls WiFi hotspot inzetten

Weten jullie hoe het technisch wordt opgelost om de twee netwerken (eigen gebruik en hotspot) te scheiden?
Is er bijvoorbeeld in voorzien dat een hotspot gebruiker zich rechtstreeks op het UPC netwerk bevindt en dus buiten de firewall? Een normale WiFi gebruiker heeft immers een IP adres opde LAN en zit achter de firewall.

En heeft het modem naar buiten toe twee verschillende IP's zodat je niet in de problemen komt omwille van de dingen die wardrivers doen?
Ziggo is hier al een tijd mee bezig
http://webwereld.nl/nieuw...otspot-van-groningen.html
http://www.ziggo.com/nl/p...s-uit-tot-heel-groningen/
http://www.nu.nl/internet...otspots-wordt-gratis.html

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis-L op 12-12-2012 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
1337aldi schreef op woensdag 12 december 2012 @ 17:57:
Ik heb sinds kort UPC 50mbit. De download snelheid is volgens speedtest.net prima in orde, en toch laden streams, zoals youtube of dumpert.nl verdomd traag, iemand ervaring mee?
Kan meerdere oorzaken hebben. Tijdje terug was er iets met de routering vanaf Youtube. Die ging voor sommige (maar niet alle) content over een traag netwerk waardoor sommige filmpjes erg traag laadden. Toen waren het vooral LQ films die traag waren, HD was juist sneller.

Kijk dus of kwaliteit van een film veranderen iets verandert.

Verder zou ik kijken naar instellingen in je router. IP Flood Detection kan nogal eens dit soort ding nadelig beinvloeden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 21:46
Haha, 1080p filmpje laden inderdaad sneller dan 240p, raar. Verder staat IP Flood Dectection uit.

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Gizz schreef op zondag 09 december 2012 @ 17:29:
Is het mogelijk om nog een modempakket te halen als je online datzelfde pakket besteld hebt? Ik heb 11 dagen geleden een alles-in-een abonnement afgesloten bij UPC, maar nog geen hardware ontvangen.

Nam aan dat ze gewoon een magazijn vol pakketten hebben en dat er bij een bestelling een adreslabel opgeplakt wordt en het pakket de deur uit kan, maar ik krijg de indruk dat ze nu speciaal voor mij met een heel team een modem aan het oppoetsen zijn :z Begrijp dit businessmodel niet helemaal, want ik ga pas betalen als de boel werkt dus ze snijden ze redelijk in de vingers als ze elke nieuwe abonnee een paar weken laten wachten op zo'n standaard pakket?

Anyway: heeft het zin om de auto te pakken en alsnog een pakket te halen, of krijg ik dan te horen dat ik al via internet iets besteld heb en dat ik maar moet wachten?
Hallo Gizz,

Het leveren van de hardware die je nodig bent bij het afnemen van de diensten horen binnen 14 dagen geleverd te worden. In de praktijk gaat dit tegenwoordig sneller en zou je alles binnen moeten hebben.

Mocht dit nog steeds niet het geval zijn ontvang ik graag via een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer. Ik zoek dan graag voor je uit wat er mis gaat met deze levering.

Alvast bedankt hiervoor.

VodafoneZiggo-webcare

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Jay-v schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:53:
[...]

Sorry, mij post is inderdaad onvolledig uit frustratie. De coax tussen de hoofdaansluiting en het modem is reeds vervangen. Daarnaast valt het LAN verkeer ook stil, het apparaat doet een reboot (wat mij vreemd lijkt als hij enkel zijn WAN verbinding opnieuw moet opbouwen, maar ik zal het niet uitsluiten).

[...]

Security features staan reeds uit. Bridged mode niet getest, maar dat is wat mij betreft geen optie want ik heb geen eigen router.

Kan ik hieruit concluderen dat het niet aan de bekabeling ligt? Nee. Maar het lijkt mij aannemelijker dat het modem niet in orde is. Het toesturen van een vervangend modem lijkt mij goedkoper als het sturen van een monteur. Daarnaast moet ik voor een monteur ook thuisblijven.
Hallo Jay-v,

Ik zoek graag verder voor je uit waar dit mis gaat. Kun je in een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer sturen? Dan kijk ik hier graag verder naar.

Alvast bedankt.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Laatst online: 18-09 22:04
Downloaden vanaf newsgroepen is op een paar KBytes/sec na onmogelijk.
Het zit niet in mijn instellingen want dezelfde portable app download op hetzelfde usenet account via het netwerk op mijn werk (andere provider dan UPC) op volle snelheid (en ja ik heb genoeg threads om ze tegelijk te testen).

Hebben meer mensen problemen met downloaden van newsgroepen?

[ Voor 3% gewijzigd door Leader98 op 15-12-2012 15:08 ]

Pagina: 1 ... 92 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.