In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Hier in Wageningen geen problemen, haal gewoon de max up- en download snelheden.Leader98 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 15:47:
Oeps, ik zit in Wageningen... Geen werkzaamheden bekend, modem al gereset maar nog steeds een supertrage download...
Via newsgroepen?hellboy123 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 16:31:
[...]
Hier in Wageningen geen problemen, haal gewoon de max up- en download snelheden.
Enthousiast thuis alles uitgepakt en proberen aan te sluiten.*Piep!!*, splitter past niet op de wandcontactdoos als er kabels zijn aangesloten, doordat mijn WCD net 2 centimeter te laag hangt.. Zonder kabels geen probleem, schroef ik er een coaxkabel op dan past het niet meer

Mag en kun je zo'n WCD zelf verplaatsen? Ik zit er totaal niet op te wachten om na 2,5 weken wachten op mijn pakket nog eens een paar weken wachten op de monteur en daar een dag voor vrij te moeten nemen...
Tips, trucs?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Heb je de splitter wel nodig? Als je geen TV kijkt kun je gewoon direct in de WCD pluggen ipv in de splitter.Gizz schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 18:11:
Pakket opgehaald in de winkel! (Mede dankzij UPC-Webcare, vanuit het normale UPC is het stil gebleven).
Enthousiast thuis alles uitgepakt en proberen aan te sluiten.*Piep!!*, splitter past niet op de wandcontactdoos als er kabels zijn aangesloten, doordat mijn WCD net 2 centimeter te laag hangt.. Zonder kabels geen probleem, schroef ik er een coaxkabel op dan past het niet meer![]()
![]()
Mag en kun je zo'n WCD zelf verplaatsen? Ik zit er totaal niet op te wachten om na 2,5 weken wachten op mijn pakket nog eens een paar weken wachten op de monteur en daar een dag voor vrij te moeten nemen...
Tips, trucs?
Oslik blyat! Oslik!
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Af en toe is de oplossing zo simpel dat je hem zelf niet ziet. Even de boel gedraaid dus. DankMrAngry schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 19:49:
Afhankelijk van hoe je wcd er precies uit ziet kan het ook mogelijk zijn om dat interne kastje gewoon 180 graden te draaien, zodat je splitter er andersom op gaat en de kabels naar boven steken.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Als je wel tv kijkt ook trouwens, afhankelijk van je set-up. Als je een doorgeluste wcd hebt bijvoorbeeld.dion_b schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 19:42:
[...]
Heb je de splitter wel nodig? Als je geen TV kijkt kun je gewoon direct in de WCD pluggen ipv in de splitter.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
soms (paar keer gebeurd) is het zelfs zo beroerd dat reboot wel helpt online te komen maar de verbinding dan zo traag is dat je ondanks dat er wel "verbinding" is we ook niet kunnen bellen omdat er vertraging en storing op zit. speedcheck is zeer duidelijk de verbinding is compleet prut, waar dit normaal als het wel goed werkt 48,5 Mbit down en 2,53 Mbit up is met een ping van 5 ms
we hebben modem op AOP aangesloten (en vaak gehoord iets) dit heeft altijd probleemloos gewerkt. na een poosje (meestal de dag erna) werkt het weer perfect. we hebben geen extra routers/switches
regio Apeldoorn
En geef eens de signaalwaardes uit de modem (liefst op een moment dat het eruitgevlogen is)
Oslik blyat! Oslik!
Nu is het enige waar ik makkelijk mee kan testen mijn kabelmodem, want de tv staat 10 meter verderop en ik heb nog geen coax gekocht (en vind het iets teveel moeite om een 50" tv te ontkoppelen en te verplaatsen). Met het kabelmodem heb ik nul, noppes, nada internet. Dit zijn de waardes uit het modem:In ons systeem zie ik dat de diensten inmiddels al actief staan, ik ga ervan uit dat u dan ook al signaal heeft. Heeft u dit niet? Dan wil ik u vragen te reageren op deze e-mail.

Geldt dit als een signaal? Ik krijg geen absolute nulwaardes op alle kanalen.
Ondertussen is mijn bestelling alweer 3 weken geleden

Zo te zien staat er nog niets op je lijn, wat je kan doen is de technische dienst bellen. Zij kunnen dit nagaan, namelijk. Indien het simpel een vinkje activeren is dan duurt het hooguit 15 minuten, wanneer de wijkkast moet worden aangesloten dan duurt het een paar dagen. Bellen doet wonderenGizz schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:27:
Hier nog steeds dienstenloos, nadat ik in ieder geval niet meer hardwareloos ben. Volgens de UPC-medewerker in de winkel kan het tot woensdag duren voordat ik signaal op mijn kabel krijg. Volgens de UPC-helpdesk zijn de diensten juist actief:
[...]
Nu is het enige waar ik makkelijk mee kan testen mijn kabelmodem, want de tv staat 10 meter verderop en ik heb nog geen coax gekocht (en vind het iets teveel moeite om een 50" tv te ontkoppelen en te verplaatsen). Met het kabelmodem heb ik nul, noppes, nada internet. Dit zijn de waardes uit het modem:
[afbeelding]
Geldt dit als een signaal? Ik krijg geen absolute nulwaardes op alle kanalen.
Ondertussen is mijn bestelling alweer 3 weken geleden
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
meting op aop: 69dBuv en na splitter op de Cisco EPC3925 65dBuv, prima dus. Dus ik UPC gebeld: die zeggen dat er een monteur lang komt want ik heb nog geen 2 maanden een actieve aansluiting.
Zo gezegd zo gedaan en afgelopen donderdag kwam de guidion monteur netjes mijn meetwaarden even bevestigen, het modem wisselen en een kopje koffie drinken.
Maar totaal geen verschil, wanneer we de internet verbinding met een aantal mensen gebruiken dan valt de verbinding weg. Wat er dan gebeurd is dat we niet meer op de webinterface van de cisco in kunnen loggen maar nog wel ernaar kunnen pingen (latency gaat wel flink omhoog). Dan na een paar minuten kunnen we weer inloggen op de webinterface van het modem maar op dat moment is er geen extern ip adres meer bekend. Waarschijnlijk is dan het modem herstart want zo'n 2 minuten nadat we weer op de webinterface kunnen is de verbinding er altijd weer.
Dus vanochtend weer eens naar de klantenservice gebeld [insert random stukje over wat dat wel niet kost met mn mobiele telefoon en wie gebruikt tegenwoordig nog een vaste telefoon] en daar wordt me verteld dat de horizon box(die niet eens aan staat omdat we geen versterker met returnkanaal hebben aangesloten) 20 ipadressen reserveerd en dit te veel van het modem vraagt. Toen ik aangaf dit niet te begrijpen omdat we deze niet gebruiken en in de dhcp pool dit niet terug te vinden is als we deze box wel aangesloten hebben gaf hij aan dat hij dat thuis ook heeft. Met dat ik aangaf er wel wat vanaf te weten en vroeg of hij niet misschien het aantal open connecties bij het streamen bedoelde werd me verteld dat hij best mijn kennis respecteerde maar dat het modem gewoon niet zoveel ipadressen aankon want hij kan er maar zo'n 60 aan (we hebben redelijk wat ipnodes in huis hier.)
Heel fijn allemaal maar nu ga ik dat ding in bridge zetten en met mn netgear router testen.
Verwijderd
Ik had een glasvezel abonnement afgesloten en wilde mijn UPC opzeggen. Belde ze op en gaf aan dat ik wilde opzeggen, maar ze stonden er op om me nog een aanbieding te doen. Willen ze precies hetzelfde aanbieden wat ik nu heb, alleen dan een heel jaar lang voor 35euro?!? en daarna zou ik weer terug kunnen bellen en dan had ik weer een nieuwe aanbieding gekregen.
Ik voel me nu eigenlijk best wel bedonderd, hoe kan het zijn dat pas als je opzegt dat je dan opeens 50% korting kan krijgen op je abonnement. Ik heb toch voor glasvezel gekozen, maar als ze vorige week hetzelfde aanbod gedaan hadden was ik gebleven. Dus voor mensen die twijfelen gewoon bellen naar UPC met de vraag wat als je al een paar jaar bij UPC zit betaal je waarschijnlijk teveel.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan.
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

EDIT: Ik heb het installatiepakket ontvangen en alles binnen een half uur aangesloten. Alles werkt naar behoren. Alleen jammer dat ik er vier weken op heb moeten wachten in plaats van de beloofde twee weken.
[ Voor 27% gewijzigd door CoolGamer op 24-12-2012 20:23 ]
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Moeten alle producten aangesloten zijn voordat de boel werkt? Ik heb gisteren het 60mb alles in een pakket ontvangen. Nu sluit ik alleen de modem aan om het internet te testen, maar blijkbaar is er (nog) geen
signaal.
Het DS-lampje op de Cisco knippert. US en Online lampjes zijn uit.
[ Voor 6% gewijzigd door Ahmi op 21-12-2012 14:44 ]
Je kunt een computer aan het modem hangen en browsen naar 192.168.1.1, dan kun je zien wat er speelt. Een soortgelijke situatie bij mij kwam door een slecht binnenkomend signaal, waardoor het modem niet online kwam, Het is niet zo dat er een telefoon of TV aangesloten moet zijn voor het modem kan werken.Achmedd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:37:
Vraagje.
Moeten alle producten aangesloten zijn voordat de boel werkt? Ik heb gisteren het 60mb alles in een pakket ontvangen. Nu sluit ik alleen de modem aan om het internet te testen, maar blijkbaar is er (nog) geen
signaal.
Het DS-lampje op de Cisco knippert. US en Online lampjes zijn uit.
hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl
Verwijderd
ik niet , hoe krijg je die?Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 06:25:
Hebben jullie ook een kerstcadeautje van UPC gekregen? Ik ga gratis naar 120 Mbps.
Aha thanks.thunder7 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 06:41:
[...]
Je kunt een computer aan het modem hangen en browsen naar 192.168.1.1, dan kun je zien wat er speelt. Een soortgelijke situatie bij mij kwam door een slecht binnenkomend signaal, waardoor het modem niet online kwam, Het is niet zo dat er een telefoon of TV aangesloten moet zijn voor het modem kan werken.
Heb blijkbaar helemaal geen binnenkomend signaal. Heb een TV aangesloten op een WDC, resultaat is nul analoge zenders, lijkt mij niet goed. Maandag komt de monteur langs...

Niet alleen een upgrade naar 120Mbit maar ook telefonie erbij voor hetzelfde bedrag wat je nu per maand betaald. Hmmm geen addertje onder het gras?Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 06:25:
Hebben jullie ook een kerstcadeautje van UPC gekregen? Ik ga gratis naar 120 Mbps.
Nee niks gehad, zit al paar jaar op 50, en van kado op internetspeed is al jaaren geen sprake, altijd een vaak kleine verhoging voor ook maar iets meer.Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 06:25:

Nouja, de lijn is stabiel, dus klagen kan ik niet.
Verwijderd
Ik heb geen idee. Misschien dat ze een selectie maken op afstand tot de centrale. Het is niet alsof ik een erg trouwe klant ben; ik ben pas 4 maanden abonnee.
Over dat gratis telefonie; is dat ook mogelijk zonder een (al te) duur modem erbij?
Leuke actie? Slimme actie. 't zou mijn niets verbazen als die actie 'toevallig' alleen geld in de gebieden waar reggefiber nu actief aan het werven is. In de kleine letters zal ongetwijfeld iets staan over een nieuw jaarabbonementVerwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 17:12:
ik heb nu 100mb , misschien krijg ik ook een cadeau.
leuke actie van upc.
Is dat echt een verbindingsprobleem? Wordt je download niet afgekapt door niet-bekende artikelen? Er wordt de laatste tijd echt enorm veel gewist op usenet dankzij DMCA complains.thunder7 schreef op zondag 23 december 2012 @ 08:36:
Heeft iemand anders ervaring met de website members.easynews.com en upc? Het lijkt er op dat alle sessies daarmee regelmatig onderbroken worden, zodat downloaden meer een soort kansspel wordt. Vergeleken met andere sites (een ubuntu iso o.i.d.) is het een verschil van dag en nacht. Vroeger, bij een andere provider, waren die downloads 100%.
Ik gok dat bij 4mnd een upgrade weinig zin heeft, omdat ze je dan geen nieuw jaarcontract kunnen verkopen (die loopt toch al...)Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 03:19:
[...]
Ik heb geen idee. Misschien dat ze een selectie maken op afstand tot de centrale. Het is niet alsof ik een erg trouwe klant ben; ik ben pas 4 maanden abonnee.
Afstand tot de centrale maakt bij coax overigens niets uit, werkelijk te halen snelheden worden bepaald door de capaciteit in een wijk, niet door de afstand (itt DSL)
[ Voor 21% gewijzigd door DJSmiley op 23-12-2012 14:15 ]
Dat lijkt me sterk want in de grote letters staat al dat dat niet het geval is.DJSmiley schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:14:
[...]
Leuke actie? Slimme actie. 't zou mijn niets verbazen als die actie 'toevallig' alleen geld in de gebieden waar reggefiber nu actief aan het werven is. In de kleine letters zal ongetwijfeld iets staan over een nieuw jaarabbonement
En janpieter was dus degene die die brief kreeg.
[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 23-12-2012 15:29 ]
Meteen voor het hele pakketje uiteraard: Internet, DigiTV en bellen
Ik wil het pakket met de CI+ module nemen - die wordt aangeboden met 30 Mb internet
Nu heb ik al hierboven gelezen en van kennissen gehoord dat UPC kerstcadeautjes uitdeelt met dubbele internet speed
Die wil ik dus meteen erbij hebben van de verkoper..zo'n aanbod van een paar maanden film1 wordt ik niet veel wijzer van.
Ik heb nog wel een paar bedenkingen:
- Welk modem wordt hierbij geleverd ? Is deze (gedeeltelijk) geblokkeerd qua instellingen
- Is het verstandig om de modem alleen als modem (bridge) te gebruiken en een geschikte (lees: goed instelbare router) erachter te hangen of zijn de router functies dik in orde.
- Als ik meteen mijn kerstcadeau krijg - is deze modem dan ook geschikt voor 60 Mb ?
- Ik heb geen officieel AOP in mijn woning, toen ik dit huis kocht hing er een groene kabel uit de muur. Hierop heb ik direct een retourgeschikte versterker aangesloten en verdeeld naar twee einddozen voor radio / TV
Ik wil nu die groene kabel met f-stekkers en meer groene kabel doorhalen tot in de meterkast. Daar komt dan ook de versterker en modem te staan. - mijn overige netwerk aansluitingen komen ook al in de meterkast uit
(Misschien meteen maar eens profi maken.. heb nog 2 st 24x LSA strips liggen
Zijn er problemen te verwachten als ik het modem/splitter etc direct op de groene kabel steek ? of doet zo'n
AOP doosje meer dan alleen voorzien in een passende connector ?
- Mijn telefoon abo van KPN loopt pas in februari 2013 af. kan ik nummerportering uitstellen en tijdelijk een nummer van UPC krijgen?
Aan de lokale Wifi lijst te zien hebben veel van mijn buren ook UPC internet. heeft dit invloed op de beschikbare snelheid - of is een wijk/blok verdeeldoos altijd ruim voorzien van bandbreedte ?
Ervaringen met UPC winkels ? Krijg je de boel meteen mee naar huis? of is het alleen persoonlijk bestellen en dan alsnog afwachten wanneer de postbode komt ?
Nog meer zaken waar ik rekening mee moet houden
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
@hierboven. Je krijgt de spullen direct mee, is wel handig. Je kan er ook voor kiezen je abbo op een bepaalde datum in te laten gaan. Personeel is niet al te snugger en de wachttijden zijn vaak nog langer dan aan de telefoon. Bij mij waren ze vergeten het abbo te activeren en moet je alsnog bellen...
[ Voor 71% gewijzigd door DopdeDouwer op 23-12-2012 17:42 ]
Klopt, maar als er bronartikelen gewist waren, dan zou het nooit lukken. Nu kost het 3-4 pogingen, maar het lukt wel. Net alsof ze, om verkeer te remmen, zo af en toe een packetje weggooien of een reset sturen o.i.d.Het is alleen lastig om daarover de helpdesk te bellen, want demonstreren kan alleen voor mensen met een abonnement bij easynews.DJSmiley schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:14:
Is dat echt een verbindingsprobleem? Wordt je download niet afgekapt door niet-bekende artikelen? Er wordt de laatste tijd echt enorm veel gewist op usenet dankzij DMCA complains.
Ze hebben bij mij zo'n 40Mbps eraf gehaald denk ik,ik haal momenteel niet eens de 800KB/s via HitnewsVerwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 06:25:
normaal zit op zo'n 5800KB/s.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
En zit daar een router functie in?CyBeR schreef op maandag 24 december 2012 @ 15:50:
Volgens mij krijg je zo ongeveer standaard een EPC3925 tegenwoordig.
Ja, maar is tegenwoordig ook in te stellen als bridge modem.
Even een update. Ik had hiervoor 60/6 internet en nu geen 120 Mbit zoals in het brief staat maar een 100/5.MrJames schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 16:15:
Om precies te zijn heb ik vandaag binnengekregen:
[afbeelding]
Op upload ben ik er achteruit gegaan dus... x_x. Dacht dat ik een 120/10 lijn zou krijgen.
Op mijn upc staat Internet en Bellen:100Mb & Telefonie Free Abonnement Bellen cadeau
Meerdere hier hetzelfde?
Even bellen ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
EDIT: Heel lang aan de lijn moeten wachten tis me gelukt. Het blijkt een fout te zijn bij hun. Binnen nu en 24 uur krijg ik 120/10 verbinding
[ Voor 19% gewijzigd door MrJames op 27-12-2012 18:52 ]
Zutphen met een horizonbox:blueface schreef op donderdag 27 december 2012 @ 23:16:
Hebben meer mensen last van een hogere ping de laatste tijd? Ik had een hele tijd een keurig nette ping van rond de 12 ms. Als ik geluk heb zit ik nu rond de 26 ms. Daar is natuurlijk niet fatsoenlijk mee te gamen. Ik heb de pc en xbox360 bekabeld aangesloten. Kabels zijn pas een paar maanden oud en cat6. Snelheid is wel ok. van de 100 mbit waarvoor ik betaal haal ik rond de 97 mbit. Netjes dus. Gebruik het modem epc3925 en hierin heb de firewall en al die onzin uitgezet. Ik heb ook het idee dat het in het netwerk van upc zit. Woon in Arnhem. Begin dit wel vervelend te vinden, dit is namelijk niet de eerste keer dit jaar dat dit gebeurd. Ben sinds februari 2012 lid van dit bedrijf en toen was het ook een landelijk probleem. Toen is het een hele tijd goed gegaan met goede pings en nu sinds zo'n anderhalve maand heb ik dus weer een slechte ping. Mijn ouders in Doorwerth hebben er ook last van en die hebben het thomson modem. Ook pings van rond de 26 ms. Meer mensen hier last van? Testen doe ik via speedtest.net en ik probeer verschillende servers.
PING nu.nl (62.69.166.254): 56 data bytes
64 bytes from 62.69.166.254: icmp_seq=0 ttl=248 time=13.887 ms
64 bytes from 62.69.166.254: icmp_seq=1 ttl=248 time=13.066 ms
64 bytes from 62.69.166.254: icmp_seq=2 ttl=248 time=12.528 ms
speedtest.net met als server voorthuizen ook 13ms.
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Achter het modem heb ik een Asus NT-N66U router hangen. Vanuit mijn kamer van een D-Link(nieuw) switch naar de router loopt er een 30 meter kabel. Als ik vanuit mijn kamer een speedtest op upc doe haal ik 60 Mbit download en 4.96Mbit upload. Tijdens het downloaden van een bin file op BBNED heb ik een snelheid van 11MB/s.
Sluit ik mijn laptop op de modem aan krijg op de speedtest van upc 80 Mbit download 5Mbit upload. Download ik een bin file van BBNED heb ik een snelheid van rond de 11,2 MB/s. Geen verschilt tijdens het downloaden alleen de speedtest resultaat verschilt.
Ik heb ook een NAS direct op de router aangesloten. Tijdens het kopiëren van een file naar mijn laptop op de kamer heb ik een snelheid van 40/50/60 MB/s. Hier uit kan ik dus de conclusie trekken dat er niets mis is met de 30 meter kabel tussen de router en switch op de kamer.
Dit zijn de waardes:
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 9.0 dBmV 40.1 dB
Channel 2: 7.6 dBmV 39.5 dB
Channel 3: 7.7 dBmV 39.8 dB
Channel 4: 7.6 dBmV 39.9 dB
Channel 5: 7.7 dBmV 39.9 dB
Channel 6: 8.7 dBmV 40.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB
Op dit moment haal ik dus 1/5 van de snelheid niet. Kan ik hier wat aan doen of valt er nog wat te doen door UPC? Is dit binnen de grens?
Je haalt de snelheid gewoon?Download ik een bin file van BBNED heb ik een snelheid van rond de 11,2 MB/s
Het was een beetje laat maar er qwa snelheid - afstand geen probleem. 100 Mbit haal ik gewoon tijdens downloaden (100Mbit = 12,5 Mb/s). Alleen de abo/pakket klopt dus niet had een 120/10 Mbit lijn moeten zijn. Ze kunnen het op dit moment ook niet aanpassen in het systeem omdat het een nieuwe aanbieding is wat nog niet in het systeem voorkomt. Tot volgende week maar wachten dus.
Verwijderd
Ik zit nog steeds op 60. En dat van een iets mindere upload had ik stiekem al wel verwacht; dat stond er ook totaal niet bij vermeld. Mooi dat ze het alsnog 'repareren'.MrJames schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:36:
[...]
Even een update. Ik had hiervoor 60/6 internet en nu geen 120 Mbit zoals in het brief staat maar een 100/5.
Op upload ben ik er achteruit gegaan dus... x_x. Dacht dat ik een 120/10 lijn zou krijgen.
Op mijn upc staat Internet en Bellen:100Mb & Telefonie Free Abonnement Bellen cadeau
Meerdere hier hetzelfde?
Even bellen ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
EDIT: Heel lang aan de lijn moeten wachten tis me gelukt. Het blijkt een fout te zijn bij hun. Binnen nu en 24 uur krijg ik 120/10 verbinding.

Awesome ! Wist niet eens dat dat kon zonder glasvezel
Kan nog wel hoger, alleen ga je die snelheden alleen halen als je de enige bent op de betreffende downstreams. Ik heb op een testsetup zo'n 380Mbit gehaald....BastiaanCM schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 21:31:
Zeuao... Wij hebben een abbo van 60.. Ik een game installeren via Steam, toen viel het me op dat m`n harde schijf meer-dan-normaal bezig was.. Wat blijkt :
[afbeelding]
Awesome ! Wist niet eens dat dat kon zonder glasvezel
Maar ik gok dat er bij jouw nu gewoon ergens iets met de provisioning misgegaan is, normaliter haal je niet zulke snelheden
Verwijderd
100 Mb Fiber Power Internet: 21-12-2013
Afkoop mogelijk tegen betaling van 12 maandbedragen.
Bij jullie ook?
Ýep maar dat klopt niet omdat het een nieuw aanbieding betreft. Ze moeten een nieuwe "query" voegen aan het systeem en pas daarna krijg je een 120/10 verbinding.Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 12:46:
Naar aanleiding van de snelheidsverhoging (waar ik nog niets van heb gezien), staat op mijnupc dit:
100 Mb Fiber Power Internet: 21-12-2013
Afkoop mogelijk tegen betaling van 12 maandbedragen.
Bij jullie ook?
Verwijderd
Het ging mij meer om de datum die er bij vermeld staat. Maar ook dat zal dan nog wel mee veranderenMrJames schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:33:
[...]
Ýep maar dat klopt niet omdat het een nieuw aanbieding betreft. Ze moeten een nieuwe "query" voegen aan het systeem en pas daarna krijg je een 120/10 verbinding.
Ik heb wel een probleem met mijn verbinding. Lijn is niet stabiel en zowel het downloaden van een bin file en via torrent zak al het verbinding om de ~2 minuten.
Ben benieuwd wat het is..

Anyway het doet het dus niet of het is er en valt steeds weer uit, via andere verbinding ( niet upc ) werkt het prima en hoor ik ook niemand klagen. Heb het zelf even via 3g geprobeert en dan kom ik wel op de xbox pagina en kan ik zelfs via tether me xboxlive laten werken op me xbox.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Probeer het via twitterBlerf schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:09:
Hoeveel mensen hebben er hier last van de storing met UPC en Xbox live? Heb net zo een helpdesk meneer aan de telefoon maar die weet ( zoals gewoonlijk ) niks.., Als die uberhaubt snapt al snapt dat die voor een provider werkt.
Anyway het doet het dus niet of het is er en valt steeds weer uit, via andere verbinding ( niet upc ) werkt het prima en hoor ik ook niemand klagen. Heb het zelf even via 3g geprobeert en dan kom ik wel op de xbox pagina en kan ik zelfs via tether me xboxlive laten werken op me xbox.
Signaal uit groene kabel is 20dB te laag en de kabel is te kort voor fatsoenlijke aansluiting.
Maandag komt Cable-guy.
In R'dam snappen ze nog steeds niet dat ondergrondse infra zoals kabel, gas, waterleiding, riool ook preventief onderhouden kan worden.
De bodem is hier net pudding, zakt min 2 cm / jaar - laatste ophoging (=onderhoud ondergrondse infra) is begin jaren '80 vorige eeuw geweest. Elke lus die er ooit ingelegd is zal inmiddels wel benut zijn door het zakken.
Hoop dat als er weer onderhoud gepleegd wordt, er meteen glas in de wijk gebracht wordt
In zestienhoven zijn ze wel begonnen met glas.JAMF schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:07:
Zonet UPC monteur (Modem-guy) gehad wegens modem dat geen fix krijgt.
Signaal uit groene kabel is 20dB te laag en de kabel is te kort voor fatsoenlijke aansluiting.
Maandag komt Cable-guy.
In R'dam snappen ze nog steeds niet dat ondergrondse infra zoals kabel, gas, waterleiding, riool ook preventief onderhouden kan worden.
De bodem is hier net pudding, zakt min 2 cm / jaar - laatste ophoging (=onderhoud ondergrondse infra) is begin jaren '80 vorige eeuw geweest. Elke lus die er ooit ingelegd is zal inmiddels wel benut zijn door het zakken.
Hoop dat als er weer onderhoud gepleegd wordt, er meteen glas in de wijk gebracht wordt
[ Voor 3% gewijzigd door MrJames op 03-01-2013 13:55 ]
Ik heb ze hier aan het begin van de wijk ook al eens met mantelbuisjes voor glas bezig gezien, maar ik kan nergens vinden wanneer ze gaan beginnen.MrJames schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:47:
En weer een downgrade naar 100Mbit gekregen. Gaat lekker zo...
[...]
In zestienhoven zijn ze wel begonnen met glas.
Ik heb de afgelopen 2 weken geprobeerd om HBO te bestellen. Ik dacht dat dit 24 uur na de bestelling zou werken, maar dat is dus niet zo. Ik heb het eerst via de website van UPC geprobeerd, geen bevestiging gekregen, en na een paar dagen ook helemaal niks. Daarna heb ik het via de UPC mediabox geprobeerd(groene kop om te bestellen geloof ik). Ook niks. En een paar dagen geleden via www.bestelhbo.nl, ook nog steeds niks.
Mis ik nu gewoon iets? Doe ik wat fout?
Ahum: UPC Digital TV - Deel 6Peunage schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:35:
Waarschijnlijk past deze vraag niet hier, maar ik kan even niet bedenken waar wel.
[...]
Oslik blyat! Oslik!
Dank. Ik was toevallig in de buurt van een UPC winkel, dus ik heb het daar geregeld. Hoop ik.
Verwijderd
Ik heb via www.speedtest.net zelfs geen upload.
Zojuist helpdesk maar gebeld.
1. Waardes naar mijn modem zijn goed.
2. Vervolgens wil ze toch voor de zekerheid het modemnummer controleren. Blijkt deze niet te kloppen met hun gegevens. Modem afgelopen week ontvangen en mijn naam staat toch echt op de doos.
3. Moet worden doorgegeven aan hun collega;s in India en kan 3 werkdagen duren.
Ook aangegeven dat er meer mensen zijn met trage verbindingen.
Toen volgde er een diepe zucht en hoopte ze dat dit het probleem voor mij zou oplossen.
Heb je dit op meerdere computers? Dit klinkt eerder als iets met je software, sluit dat dus als eerste uit door het op een andere PC te proberen. Kijk iig naar settings, klassieker met P2P is dat je je upload plattrekt, maar dat zou bij NNTP normaliter natuurlijk geen issue mogen zijn.HamburgerHenk schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:28:
Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben, maar vaak zodra ik iets via nieuwsgroepen wil downloaden valt het internet na een paar minuten opeens uit. Volgens mij alleen via Grabit. Want met spotnet niet echt probleem gehad nog.
Oslik blyat! Oslik!
Dit heb ik ook ooit tig keer gehad bij upc, bij uploaden en dw gewoon brakke verbinding van coaxdion_b schreef op maandag 07 januari 2013 @ 10:07:
[...]
Heb je dit op meerdere computers? Dit klinkt eerder als iets met je software, sluit dat dus als eerste uit door het op een andere PC te proberen. Kijk iig naar settings, klassieker met P2P is dat je je upload plattrekt, maar dat zou bij NNTP normaliter natuurlijk geen issue mogen zijn.
modem bleef resetten telkens enz.....Daarom ben ik na jaren upc te hebben gehad weg gegaan, was het zat met standaard verhaal van helpdesk check modem, kabels....enz en tig binnen en buiten monteurs te hebben gehad die niks kunnen vinden

[ Voor 4% gewijzigd door MCP cloud op 07-01-2013 10:29 ]