UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 94 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.966 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hier in Nijmegen ben ik zojuist alle verbinding kwijt geraakt. Website van UPC laat geen actuele storingen of werkzaamheden zien. Ben ik de enige of hebben er hier ook mensen last van?

[Edit]
Opgelost.
Blijkbaar werkzaamheden die de website niet liet zien.
Hier nu 2 extra downstream kanalen en van 1 naar 4 upstream kanalen. Power levels zijn ook netter geworden wat betreft de downstream.
Straks de snelheid controleren. Eerste indruk is iig goed :)

[ Voor 42% gewijzigd door Ultraman op 31-01-2013 08:41 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiscuitCookie
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 08:22
Ultraman schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 01:26:
Hier in Nijmegen ben ik zojuist alle verbinding kwijt geraakt. Website van UPC laat geen actuele storingen of werkzaamheden zien. Ben ik de enige of hebben er hier ook mensen last van?

[Edit]
Opgelost.
Blijkbaar werkzaamheden die de website niet liet zien.
Hier nu 2 extra downstream kanalen en van 1 naar 4 upstream kanalen. Power levels zijn ook netter geworden wat betreft de downstream.
Straks de snelheid controleren. Eerste indruk is iig goed :)
Dat is fijn om te weten ik had de laatste tijd ook vreselijk last van hoge ping en lage snelheden. Hopelijk als ik weer terug ben in nijmegen is het nog steeds in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 14:56
Laatst zei iemand dat ik mijn 200 Mbps haalde misschien omdat er wat verkeerd ging. (overprovisioning o.i.d.) Ik denk het niet ! Mijn nieuwe record :
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/2458824248.png

Ik haal gemiddeld 230-280 Mbps. (Zojuist 270).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Againzender
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-07 17:33
311 Mbps, dat haal ik denk ik niet met mn net aangesloten 60/6 abo :P
Ik ga dit topic blijven volgen, de reacties in dit topic hebben mij doen besluiten na jaren weer terug te gaan naar UPC, en tot nu toe werkt alles in 1 keer.
Nou mijn netwerk eens upgraden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
BastiaanCM schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:23:
Laatst zei iemand dat ik mijn 200 Mbps haalde misschien omdat er wat verkeerd ging. (overprovisioning o.i.d.) Ik denk het niet ! Mijn nieuwe record :
[afbeelding]

Ik haal gemiddeld 230-280 Mbps. (Zojuist 270).
Niet om het een of het ander maar je test hier met een beta-speedtest. Heb je deze resultaten ook 'echt' gehaald, dus met een of andere toepassing (HTTP download, NNTP, dat soort dingen :? )

Het zou mooi zijn, maar het lijkt me gewoon erg onwaarschijnlijk.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 14:56
True, 25 MBps haal ik wel via Steam. Verder download ik eigenlijk weinig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
25MB/s, dus 200Mb/s :o

Klinkt alsof het niet alleen een gare beta speedtest is :D

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

dion_b schreef op zondag 03 februari 2013 @ 00:25:
25MB/s, dus 200Mb/s :o

Klinkt alsof het niet alleen een gare beta speedtest is :D
De server is beta. De speedtest client rekent echter nog altijd lokaal uit hoe rap 't gaat. (En de upstream a 6mbit klopt wel…)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 14:23
Vroeger kon je bij UPC meerdere pc's direct (via een switch) aan de modem aansluiten. Ik dacht dat dat sinds een aantal jaren niet meer kon. Vandaag een situatie gezien waar iemand een switch aan het modem had gehangen aan die switch een pc en een wlan-router. Volgens hem kregen ze gewoon allebei een verschillend (wan) ip-adres. Volgens hem kon je iets van maximaal 4 verschillende ip-adressen krijgen.
Het gedeelte achter de draadloze router werkte niet geweldig (goh!!??).
Iemand hier ervaring mee, kan dit überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Met een zakelijke aansluiting + 5 ip's kan dat ja.

<- heeft dat ook.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 07-02-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Het gaat hier om een gewone huis-tuin-keuken aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappie1990
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-06-2024
UPC is op dit moment echt zwaar slecht. Regio Veldhoven.
Het is zo erg dat ik vaak slechts 0.25Mbps internet heb. Het is gewoon niet mogelijk om te internetten op deze manier. Al vele malen contact opgenomen met UPC, het is iets groter dan alleen bij ons thuis.

Geen idee wat en nog geen oplossing gezien. Dit is nu al 2-3 weken zo. Betalen voor een dienst die je niet krijgt.. geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:18

Licko

ZVDK

Hier ook regio Veldhoven, zal vnv eens kijken of ik ook problemen ondervind. Komt maandag sowieso een monteur langs omdat het modem vaak geen upstream channel kan vinden :S

Ben inmiddels thuis en heb last van hetzelfde probleem als waar de monteur maandag voor langs komt.
Die gaat ook proberen te achterhalen waarom m'n verbinding regelmatig wegvalt en mijn modem vervolgens geen upstream channel meer kan vinden.

[ Voor 41% gewijzigd door Licko op 08-02-2013 19:40 ]

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 19:04
Iemand enig idee wat voor modem je tegenwoordig krijgt bij een 60 Mb Voordeelpakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Afaik krijg je, muv Horizon, overal een EPC3925 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Dankje :) Is dat niet juist de variant die veel problemen opleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Niet als je 'm in bridge mode zet (of 5 ip's hebt) iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Oke, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
biedt UPC nog altijd 120mbps aan voor de consument? deed vanochtend een speedtest die niet boven de 100mbps kwam, en zowel op de UPC site als een google search zie ik nergens nog de 120mbps versie :s

ze zijn t toch niet terug aan t draaien hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 12-09 23:59
habermas schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:07:
biedt UPC nog altijd 120mbps aan voor de consument? deed vanochtend een speedtest die niet boven de 100mbps kwam, en zowel op de UPC site als een google search zie ik nergens nog de 120mbps versie :s

Klik op een abonnement aan van 60 Mb. Bij de opties zou je dan kunnen kiezen voor 120 Mb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Raar; op de site staat 25/50/100 nu ipv 30/60/120. Horizon en alles-in-een is nog wel 60 (met idd optie voor 120).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Againzender
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-07 17:33
Ryan_ schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:20:
Dankje :) Is dat niet juist de variant die veel problemen opleverd?
ik heb sinds kort de alles-in-1 60/6 en kreeg inderdaad een EPC3925. Geen problemen mee overigens, al vind ik de Wifi wat zwak. Heb ondertussen mijn oude router er bij gehangen en dat gaat ook zonder problemen. Nu nog even een kabel trekken naar boven om die op een betere plek te zetten en het hele huis is gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
habermas schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:07:

Speedtest: 117Mb/s

Volgens mij werkt het nog steeds :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 12:19
Is het ook nog op een of andere manier mogelijk om alles-in-1 met opnamemogelijkheid zonder dat je Horizon moet bestellen, mogelijk? Ik overweeg om over te stappen maar hoef die Horizon box echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Laatst online: 08-06 18:52
Gangster93 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:22:
[...]
Klik op een abonnement aan van 60 Mb. Bij de opties zou je dan kunnen kiezen voor 120 Mb. :)
ahh kijk, ik had in eerste instantie alleen maar de 'standaard' 25/50/100 abbo's gezien :)

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
habermas schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:42:
[...]

ahh kijk, ik had in eerste instantie alleen maar de 'standaard' 25/50/100 abbo's gezien :)
Hallo,

Het klopt dat we in het verleden pakketten hebben aangeboden met deze snelheden. Op dit moment bieden we een 30, 60 of 120Mb/s verbinding aan.

Behaal je nu wel weer de juiste snelheid? Anders zoek ik graag met je mee naar de oorzaak.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Valt me op dat er de laatste tijd vaker nieuwe ip adressen worden uitgegeven. Best vervelend als ik mijn dns telkens moet aanpassen :(

Jullie hier ook last van? Eerder was het hooguit om de paar maanden tot een half jaar.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Laatst online: 23:31
Workaholic schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 08:54:
Jullie hier ook last van? Eerder was het hooguit om de paar maanden tot een half jaar.
Ja, sinds een paar dagen weer een ander ip-adres. Het vijfde of zesde in een jaar tijd.
Gebruik sinds de tweede wijziging een DDNS service voor mijn NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Een week geleden heeft upc werkzaamheden verricht bij ons in de buurt ergens, was netjes aangekondigd. Ik heb er niks van gemerkt verder. Ik ontdekte wel het volgende:
Mijn signaalwaardes zijn nu zo:

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 17.5 dBmV 38.5 dB
Channel 2: 17.5 dBmV 38.1 dB
Channel 3: 17.6 dBmV 38.3 dB
Channel 4: 17.6 dBmV 38.2 dB
Channel 5: 18.0 dBmV 38.4 dB
Channel 6: 17.7 dBmV 38.3 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 39.5 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

Een paar weken geleden waren ze anders, ik heb ze toen niet opgeslagen. Toen waren mijn downstream powerlevels ongeveer 10 dBmV en mijn upstream powerlevel ongeveer 50 dBmV.
Kunnen die veranderingen een gevolg zijn van de werkzaamheden?
De downstream powerlevels lijken me erg hoog maar ik heb (nog) nergens last van.Moet/kan ik hier iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:37
AtRi schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 13:21:
Een week geleden heeft upc werkzaamheden verricht bij ons in de buurt ergens, was netjes aangekondigd. Ik heb er niks van gemerkt verder. Ik ontdekte wel het volgende:
Mijn signaalwaardes zijn nu zo:

Channel 1: 17.5 dBmV 38.5 dB
Channel 2: 17.5 dBmV 38.1 dB
Channel 3: 17.6 dBmV 38.3 dB
Channel 4: 17.6 dBmV 38.2 dB
Channel 5: 18.0 dBmV 38.4 dB
Channel 6: 17.7 dBmV 38.3 dB

Upstream Channels

Power Level:

Een paar weken geleden waren ze anders, ik heb ze toen niet opgeslagen. Toen waren mijn downstream powerlevels ongeveer 10 dBmV en mijn upstream powerlevel ongeveer 50 dBmV.
Kunnen die veranderingen een gevolg zijn van de werkzaamheden?
De downstream powerlevels lijken me erg hoog maar ik heb (nog) nergens last van.Moet/kan ik hier iets aan doen?
Upstream is wel verbeterd, 50dBmV is binnen de marges, maar wel wat aan de hoge kant.
39,5 is prima, zelfs aan de lage kant.

Downstream is nu te hoog, officieel buiten de specificaties van de modem.

Hangt het spul soms achter een (actieve) versterker? Dat zou deze waardes kunnen verklaren. Zo ja, dan is het misschien verstandiger om deze weg te halen, of iig de modem niet achter de versterker te hangen.

En anders moet je, voor de mooiste oplossing, eea dempen. Een 'oud' AOP is hiervoor geschikt, heb ik ook ooit gedaan. Je modem op de data-poort aansluiten. Dan heb je effectief een 10dB demper op de downstream, en zo'n 2dB op de upstream. En dan krijg je nette waardes van 6dB downstream, 42 upstream.
Met een diplexer en dempers kun je hetzelfde bereiken. Maar goed, dat zijn dingen die niet iedereen even in de rommelbak heeft liggen.
Bottomline: Als je 'm direct of via 1 splitter op je AOP hangt zal t signaal wat meer binnen de normen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Modem hangt inderdaad achter een versterker. Ik dacht dat ie was aangesloten op een onversterkte uitgang maar dat was dus niet zo. Nu wel op de 0 dB uitgang aangesloten en heb nu dit:

Channel 1: 12.6 dBmV 38.6 dB
Channel 2: 12.6 dBmV 38.4 dB
Channel 3: 12.4 dBmV 38.3 dB
Channel 4: 12.4 dBmV 38.2 dB
Channel 5: 12.8 dBmV 38.6 dB
Channel 6: 12.4 dBmV 38.5 dB

Upstream Channels

Power Level:

Opvallend dat alleen de downstreamlevels veranderd zijn.

Zou dit het gevolg zijn geweest van signaal verbetering van upc-zijde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is logisch: het uitgangsniveau is het niveau benodigd om bij de CMTS een bepaald signaalniveau te geven. UPC heeft iets verbeterd waardoor een lager niveau benodigd is. Jouw versterker versterkt alleen het signaal vanaf de CMTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
AtRi schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 13:58:
Modem hangt inderdaad achter een versterker. Ik dacht dat ie was aangesloten op een onversterkte uitgang maar dat was dus niet zo. Nu wel op de 0 dB uitgang aangesloten en heb nu dit:

Channel 1: 12.6 dBmV 38.6 dB
Channel 2: 12.6 dBmV 38.4 dB
Channel 3: 12.4 dBmV 38.3 dB
Channel 4: 12.4 dBmV 38.2 dB
Channel 5: 12.8 dBmV 38.6 dB
Channel 6: 12.4 dBmV 38.5 dB

Upstream Channels

Power Level:

Opvallend dat alleen de downstreamlevels veranderd zijn.

Zou dit het gevolg zijn geweest van signaal verbetering van upc-zijde?
Dat ziet er al een stuk beter uit. Vermoedelijk is die versterker niet actief-retour, en versterkt ie alleen de downstreams. Daarom zijn die nu lager, en is de upstream onveranderd.

Persoonlijk vind ik de downstream nog aan de hoge kant, maar goed, het werkt prima, en deze waardes vallen tenminste wel binnen de specs van de modem.

UPC zal ongetwijfeld bezig geweest zijn, ik gok dat ze ergens versterkers vervangen hebben, of opnieuw afgeregeld hebben, of (bv) oxidatie in connectoren in de kast verholpen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 12:44
Err...verkeerd topic

[ Voor 94% gewijzigd door Dorest0rm op 16-02-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Sinds afgelopen vrijdag een storing gehad op telefonie en internet. Ik dacht zelf dat het te maken kon hebben met de aangekondigde werkzaamheden van donderdagochtend. Vandaag een monteur gehad, die heeft de wandcontactdoos vervangen. Erg vreemd dat de wandcontactdoos er na een aantal weken probleemloos werken ineens voor problemen zorgt, maar goed. Was zelf helaas niet thuis, maar ik vind het toch wel erg vreemd dat mijn vriendin het wachtwoord van de Horizonbox af moest geven omdat de monteur in de webinterface wilde kijken. Ten eerste is vragen om een wachtwoord sowieso een no-go wat mij betreft. Ten tweede vind ik het wat vreemd dat dit nodig is terwijl ik een aparte modem/router heb staan, waarom dan in de Horizon inloggen? Ten derde: die dingen kunnen van afstand beheerd worden maar als je bij mij thuis bent moet je ineens met mijn account inloggen?

[ Voor 6% gewijzigd door Rupie op 18-02-2013 10:34 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Klinkt wazig allemaal... als je vriendin niet snapte dat het raar is om wachtwoorden af te geven, kan het niet zijn dat de niet helemaal snapte wat er gedaan/gevraagd werd? Wist ze wel dat internet over losse modem liep en niet over dat Horizon-geval?

Iig mbt beheer op afstand: dan moet dat ding wel te bereiken zijn, wat allicht juist het probleem was...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Ben ik met je eens, maar ik vind puntje 2 nog het minste van belang. Ik neem sowieso aan dat de monteur die in de woonkamer staat (waar de Horizon en de modem naast elkaar staan) in staat is om te analyseren dat de modem dan gebruikt wordt voor internet ;) Maar of het nou om het wachtwoord van de horizon om de modem ging (ze hebben hetzelfde wachtwoord) maakt wmb niet zo heel veel uit: waarom zou dat met mijn wachtwoord moeten?

Qua beheer op afstand snap ik dat ie te bereiken moet zijn, maar als de monteur fysiek toegang heeft tot het apparaat (en de wifi van het kreng staat ook gewoon aan) dan zie ik niet waarom mijn wachtwoord daarvoor nodig is. Ik begrijp dat ie een kabeltje had aangesloten tussen 1 van de kastjes en zijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 13:26
Een van onze klanten heeft last van een UPC verbinding die steeds wegvalt. Er staat een Cisco Dualband Router achter, en ik zie steeds dat de UPC modem een 192.168.100.100 adres uitdeelt aan het Cisco kastje.

Zou het aan de Downstream Channels liggen? ik vind de standaard deviatie erg hoog.
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2po60cy.png

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 14:09

WeirdEye

Eindbaas

Waardes verspringen wel wat, maar is niet heel erg.
Signaal is wel goed, SNR is ook prima.
Power level moet tussen de -10 & de + 10 dBmV liggen.

Wat doet de upstream?

Standaard geeft het modem ip adressen uit in 192.168.1.x, maar kan aangepast zijn uiteraard.

[ Voor 22% gewijzigd door WeirdEye op 18-02-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Rupie schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:20:
Ben ik met je eens, maar ik vind puntje 2 nog het minste van belang. Ik neem sowieso aan dat de monteur die in de woonkamer staat (waar de Horizon en de modem naast elkaar staan) in staat is om te analyseren dat de modem dan gebruikt wordt voor internet ;) Maar of het nou om het wachtwoord van de horizon om de modem ging (ze hebben hetzelfde wachtwoord) maakt wmb niet zo heel veel uit: waarom zou dat met mijn wachtwoord moeten?

Qua beheer op afstand snap ik dat ie te bereiken moet zijn, maar als de monteur fysiek toegang heeft tot het apparaat (en de wifi van het kreng staat ook gewoon aan) dan zie ik niet waarom mijn wachtwoord daarvoor nodig is. Ik begrijp dat ie een kabeltje had aangesloten tussen 1 van de kastjes en zijn laptop.
Dat beheer op afstand werkt op een heel andere manier dan wat je krijgt als je op de webinterface inlogt, en betreft ook heel andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 14:09

WeirdEye

Eindbaas

Rupie schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:32:
Sinds afgelopen vrijdag een storing gehad op telefonie en internet. Ik dacht zelf dat het te maken kon hebben met de aangekondigde werkzaamheden van donderdagochtend. Vandaag een monteur gehad, die heeft de wandcontactdoos vervangen. Erg vreemd dat de wandcontactdoos er na een aantal weken probleemloos werken ineens voor problemen zorgt, maar goed. Was zelf helaas niet thuis, maar ik vind het toch wel erg vreemd dat mijn vriendin het wachtwoord van de Horizonbox af moest geven omdat de monteur in de webinterface wilde kijken. Ten eerste is vragen om een wachtwoord sowieso een no-go wat mij betreft. Ten tweede vind ik het wat vreemd dat dit nodig is terwijl ik een aparte modem/router heb staan, waarom dan in de Horizon inloggen? Ten derde: die dingen kunnen van afstand beheerd worden maar als je bij mij thuis bent moet je ineens met mijn account inloggen?
Monteurs dienen alles te controleren, dus ook de horizon.
Hiervoor moet ingelogd worden in het apparaat. Het is niet mogelijk om extern in te loggen op een horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
donald_dick schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:14:
Een van onze klanten heeft last van een UPC verbinding die steeds wegvalt. Er staat een Cisco Dualband Router achter, en ik zie steeds dat de UPC modem een 192.168.100.100 adres uitdeelt aan het Cisco kastje.

Zou het aan de Downstream Channels liggen? ik vind de standaard deviatie erg hoog.
[afbeelding]
EuroDOCSIS spec geeft aan dat als een modem niet online kan komen, het een DHCP-address uit de 192.168.100.0/24 range uitdeelt. Kortom modem van klant was op die momenten offline.

De signaalwaardes die je post zijn prima, DS mag tussen +10 en -10dBmV liggen en tussen +6 en -6dBmV is perfect te noemen. Ik vind die deviatie dus meevallen ;)

SNR moet minimaal 34dB zijn (nouja, 33dB kan werken...), dat is ook goed.

Kortom, wat je toont is prima. Wat je niet toont is de upstream power level. Als hij te hard staat te zenden kan het minste of geringste een modem offline krijgen. Of het ligt aan totaal iets anders en zijn alle waardes anders bij storing.

Kortom, laat zien hoe hard hij staat te zenden en/of wat de waardes zijn op moment dat modem offline is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Over wat er wel en niet kan via beheer op afstand geloof ik je op je woord. Maar als men mij via de telefoon kan vertellen wat de kwaliteit van het signaal is en dergelijke blijf ik het vreemd vinden dat mijn wachtwoord bekend moet zijn bij fysieke toegang tot de modem.

Maar in het geval van Horizon, betekent dat dus ook dat als iemand er voor kiest om het standaard wachtwoord te wijzigen (wat mij toch wel zo handig lijkt), dat UPC dan enkel wat aan die Horizon box kan zien bij fysieke toegang en na afgifte van het wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ter plaatse wel ja. In het NOC is 't een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 13:26
WeirdEye schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:30:
Waardes verspringen wel wat, maar is niet heel erg.
Signaal is wel goed, SNR is ook prima.
Power level moet tussen de -10 & de + 10 dBmV liggen.

Wat doet de upstream?

Standaard geeft het modem ip adressen uit in 192.168.1.x, maar kan aangepast zijn uiteraard.
de upstream is verder prima. dan ga ik weer in conclaaf met UPC :)

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
donald_dick schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:22:
[...]

de upstream is verder prima. dan ga ik weer in conclaaf met UPC :)
Definieer "prima"... exact wat max waarde is hangt af van paar dingen (modulatie, aantal upstreamkanalen), maar boven de 55dBmV is hoe dan ook fout en je zou daar om een goede veiligheidsmarge te hebben nog een stuk onder willen zitten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Kan upc per aansluiting de signaalsterkte aanpassen? Ik woon op 3 hoog en na twee monteurs op bezoek te hebben gehad is het probleem nog niet opgelost.

Verschillende zenders vertonen blokkering beeld/haperend geluid. Dit is niet op iedere zender zo, en ook niet constant.
Wanneer ik er last van heb, dan is de signaalsterkte op die zender 20-30. Zenders die geen problemen vertonen hebben een signaalsterkte van ca. 94.

Verkeerde topic :P

[ Voor 3% gewijzigd door Licko op 19-02-2013 13:49 ]

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen idee, maar je zit hier ook in het UPC internet topic, er loopt in Mediaspelers & HTPC's een topic over UPC Digitale televisie. Kijk eens daar.

Hou trouwens rekening met interferentie, dit zou digitenne/T-DAB kunnen zijn dat via een niet goed afgeschermde kabel/splitter/stekker binnen weet te dringen. Maar in dat topic staat meer daarover.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 20:50
hmm zie hierboven dat de upstream niet boven de 55 mag komen, ik heb de laatste tijd vaak dat het modem een paar seconden offline gaat. Kan dat door mijn relatief hoge upstream komen?

Downstream Channels
Channel 1: 6.6 dBmV 40.3 dB
Channel 2: 6.8 dBmV 39.9 dB
Channel 3: 6.2 dBmV 40.4 dB
Channel 4: 5.9 dBmV 39.3 dB
Channel 5: 5.6 dBmV 39.0 dB
Channel 6: 5.8 dBmV 39.0 dB
Channel 7: 6.0 dBmV 39.4 dB
Channel 8: 5.6 dBmV 38.8 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 49.9 dBmV
Channel 2: 48.6 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Kalua schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:50:
hmm zie hierboven dat de upstream niet boven de 55 mag komen, ik heb de laatste tijd vaak dat het modem een paar seconden offline gaat. Kan dat door mijn relatief hoge upstream komen?
Afhankelijk van je regio is 52 de max. Tussen 52 en 55 gaat je modem upstreams uitschakelen. Maar als UPC er maar 1 bied maakt het niet uit in theorie. (totdat men wel channelbonding gaat gebruiken)

maar met 48-49 zit je prima. Niets mis mee. Als je modem offline gaat en het is op die momenten hoger dan zou dat idd kunnen, maar als ie rond de 48-49 blijft is daar niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Het probleem is dus dat ik ook niet kan bekijken wat mijn waardes zijn, want het modem is dus echt compleet niet te bereiken voor ongeveer 10-15 seconden en daarna is het weer prima. Dit kan meerdere keren per uur voorkomeb.. is sinds een paar weken nu, daarvoor dik 2 jaar probleemloos gedraait met dit modem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Kalua schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:01:
Het probleem is dus dat ik ook niet kan bekijken wat mijn waardes zijn, want het modem is dus echt compleet niet te bereiken voor ongeveer 10-15 seconden en daarna is het weer prima. Dit kan meerdere keren per uur voorkomeb.. is sinds een paar weken nu, daarvoor dik 2 jaar probleemloos gedraait met dit modem..
Niet toevallig een brakke voeding? Ik meen dat ik dit ook wel eens gezien heb bij een brakke adapter (volgens mij bij een Cisco)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Kalua schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:50:

[...]

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 49.9 dBmV
Channel 2: 48.6 dBmV
Hoezo "relatief hoog", dit zijn echt perfecte waardes, ruim onder de 55dBmV, maar ook ruim boven de 40dBmV. Wat dan ook het probleem is, het ligt hier niet aan - althans niet op moment van meten.
DJSmiley schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:58:
[...]

Afhankelijk van je regio is 52 de max. Tussen 52 en 55 gaat je modem upstreams uitschakelen. Maar als UPC er maar 1 bied maakt het niet uit in theorie. (totdat men wel channelbonding gaat gebruiken)
Uh, kijk eens naar z'n upstreams. Twee stuks. Channel bonding is dus in gebruik.

Verder is de max niet zozeer afhankelijk van regio, maar van modulatie, kanaalbreedte en aantal kanalen naast elkaar. Twee kanalen van 6.4MHz en 64QAM kunnen per stuk max op 52dBmV aangestuurd worden, een enkele daarvan met 55.2dBmV en een 8 of 16QAM kanaal van 3.2MHz kan met 58dBmV aangestuurd worden. Het is een fysieke limiet van hoe hard de modem mag zenden, als je narekent is de totale power die hij verstookt in alle gevallen hetzelfde. Als je met twee 6.4MHz kanalen met 58dBmV zou proberen te zenden zou je modem allicht gaan smelten :P

Zonder te weten wat voor kanalen die twee upstreams zijn kan ik niet zeggen of de max 52 danwel 55dBmV zal zijn, maar iig meer dan de 49 die nu gemeten wordt.
Kalua schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:01:
Voeding uitsluiten (toevallig iets anders met 15V 1.5A voeding?) is een goede, anders kijken naar instellingen in modem danwel excessief verkeer eroverheen (bittorrent zonder cap op aantal simultane verbindingen kan vrijwel elke router op z'n knieen krijgen).

Oslik blyat! Oslik!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dion_b schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 01:10:
[...]
Als je met twee 6.4MHz kanalen met 58dBmV zou proberen te zenden zou je modem allicht gaan smelten :P
En de bijbehorende 630V op de lijn is ook leuk natuurlijk. (Ter vergelijking: 40dBmV is een heel redelijke 10V.)

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 21-02-2013 01:36 ]

• Kalua
dion_b schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 01:10:
[...]

Hoezo "relatief hoog", dit zijn echt perfecte waardes, ruim onder de 55dBmV, maar ook ruim boven de 40dBmV. Wat dan ook het probleem is, het ligt hier niet aan - althans niet op moment van meten.
Ahh, okee heb er verder ook niet bijster veel verstand van..
[...]

Uh, kijk eens naar z'n upstreams. Twee stuks. Channel bonding is dus in gebruik.

Verder is de max niet zozeer afhankelijk van regio, maar van modulatie, kanaalbreedte en aantal kanalen naast elkaar. Twee kanalen van 6.4MHz en 64QAM kunnen per stuk max op 52dBmV aangestuurd worden, een enkele daarvan met 55.2dBmV en een 8 of 16QAM kanaal van 3.2MHz kan met 58dBmV aangestuurd worden. Het is een fysieke limiet van hoe hard de modem mag zenden, als je narekent is de totale power die hij verstookt in alle gevallen hetzelfde. Als je met twee 6.4MHz kanalen met 58dBmV zou proberen te zenden zou je modem allicht gaan smelten :P

Zonder te weten wat voor kanalen die twee upstreams zijn kan ik niet zeggen of de max 52 danwel 55dBmV zal zijn, maar iig meer dan de 49 die nu gemeten wordt.

[...]

Voeding uitsluiten (toevallig iets anders met 15V 1.5A voeding?) is een goede, anders kijken naar instellingen in modem danwel excessief verkeer eroverheen (bittorrent zonder cap op aantal simultane verbindingen kan vrijwel elke router op z'n knieen krijgen).
Gebruik geen bittorrent dus dat zal het niet zijn. Ik ga wel even een andere voeding testen dan..

• Zoefff
  • Laatst online: 20-09 15:09

Zoefff

❤ 

Kleine tip, voor zover men dat niet al doet, check ieder jaar even wat je betaalt voor je abonnement en of datzelfde niet inmiddels goedkoper wordt aangeboden. Ik heb vorig jaar een (toen nog niet officieel bestaand) abonnement afgesloten wat inmiddels voor een tientje minder wordt aangeboden, maar dat schaalt (uiteraard) niet automatisch mee. Een belletje was voldoende om dat terug te schroeven, en bovendien nog een jaar €5,- korting per maand te krijgen. Scheelt toch mooi weer €180,- dit jaar, snel verdiend :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ja, dat soort ding loont altijd, en soms de gekste dingen. Ben afgelopen jaar van 60Mbps zonder telefonie en DTV overgegaan op 120Mbps met telefonie en DTV voor welgeteld EUR 0.50 meer per maand, maar met korting van EUR 5 per maand voor de eerste 6 maanden, met als gevolg dat het dus netto over jaren genomen goedkoper is. Heb verder die DTV-box nooit uit verpakking gehaald of telefoon aangesloten, maar goed, twee keer zoveel snelheid voor uiteindelijk minder geld is me een loze box waard :z

Oslik blyat! Oslik!

• Zoefff
  • Laatst online: 20-09 15:09

Zoefff

❤ 

Die €5,- korting wordt ook heel schattig de "Blijf bij UPC korting" genoemd. Had beter de "shit hij heeft het ontdekt korting" kunnen heten, maar goed. En de DTV-box zit bij mij ook nog keurig in de doos :Y)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 12:09
Sinds een uur of 16:00 in omgeving Eindhoven 20% packetloss en 200kbit down over, meer mensen last van?

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 20:56

KoffieNT

banaan

me too (Helmond), net even een speedtest.net gedaan; 2mbit down. Zal vanavond of morgen wel weer opgelost zijn :)

:D

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 13:23
Ja, Eindhoven en Reusel tot 40% packet loss sinds 15:30 :(

edit: onderling tussen deze 2 upc verbindingen dus niet.

[ Voor 34% gewijzigd door base_ op 21-02-2013 17:57 ]

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hier rond de 30% packetloss in Eindhoven (5612AC)

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• VulcanPyroman
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Jup, Eindhoven, niet vooruit te branden.

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:38

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Jep, hier ook kachele verbinding Fiber (60/6) wat nu 2 / 6 is....
Ook op de zakelijke lijnen......

• base_
Had het 2,5 uur geleden al gemeld op twitter UPC, inmiddels is het probleem bekend, nu maar hopen dat ze snel een oplossing vinden.
https://twitter.com/UPC

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 17:23

Whuzz

Dodgeball!

Hier ook regio Eindhoven-Weert, dramatisch. ~30% packetloss

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
Schandalig slecht weer hier betaal je nou 70 euro per maand voor.

• Sniffert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 21:32
Zelfde probleem hier, zal we een core router o.i.d. zijn uitgevallen waardoor iedereen op een dun lijntje zit

• Licko

Licko

ZVDK

Zelfde hier, regio veldhoven.

@ hieronder ergens, geen plaatjes posten :( :+

[ Voor 46% gewijzigd door Licko op 21-02-2013 20:10 ]

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 12:18
Ik ben aan het kijken om over te stappen van tele2 naar UPC.
Ik twijfel nog tussen een business abonnement of niet.

Nog mensen die hier ervaring/mening over hebben?

Alvast Bedankt

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Dit moet wel een nieuw record zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2524949579.png

Het enige wat redelijk snel blijft werken is Tweakers.net. (gelukkig maar)
Omgeving Reusel.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

pitchdown schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:02:
Ik ben aan het kijken om over te stappen van tele2 naar UPC.
Ik twijfel nog tussen een business abonnement of niet.

Nog mensen die hier ervaring/mening over hebben?

Alvast Bedankt
Wel of geen business ligt natuurlijk aan je eisen.

• pitchdown
CyBeR schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:20:
[...]

Wel of geen business ligt natuurlijk aan je eisen.
ik zie wel de voordelen van meerdere IP-adressen.
Bij zakelijk zijn deze ook vast.

ik vraag me af, of er tweakers zijn die dit type abbonement hebben en hoe de ervaringen zijn met modem/snelheid/service en of dit in combinatie is met TV/telefonie.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
pitchdown schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:42:
[...]

ik vraag me af, of er tweakers zijn die dit type abbonement hebben en hoe de ervaringen zijn met modem/snelheid/service en of dit in combinatie is met TV/telefonie.
Je krijgt meer ip's en een helpdeks waar je sneller aan de beurt bent. Als je eenmaal je probleem uitgelegd hebt wordt het net zo snel/traag opgelost als bij de consumenten.Als je die 4 extra ip's niet nodig hebt zie ik weinig voordeel.

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:38

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

[...]

We hebben meerdere Abbo's lopen met alleen internet (Van Fiber 25 tot 120), samen moet toen nog de gratis 5 IP's. Deze zijn zeer stabiel, en lage ping ~15ms.

• base_
Zakelijk heb je een vriendelijkere, behulpzamere en technisch wat bekwamere helpdesk, maar dit soort problemen worden niet sneller opgelost: mijn verbinding is ook een zakelijke en heeft hetzelfde probleem, die in Reusel heeft 4 vaste ip's.
smokeping:
http://b-tronics.homeip.net/smokeping/?target=Colo.Violet

[ Voor 34% gewijzigd door base_ op 21-02-2013 21:09 ]

• pitchdown
base_ schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:07:
Zakelijk heb je een vriendelijkere, behulpzamere en technisch wat bekwamere helpdesk, maar dit soort problemen worden niet sneller opgelost: mijn verbinding is ook een zakelijke en heeft hetzelfde probleem, die in Reusel heeft 4 vaste ip's.
smokeping:
http://b-tronics.homeip.net/smokeping/?target=Colo.Violet
Ok goed om te weten.
Ik vind het wel belangrijk om 1 vast ip te hebben. Bij het zakelijke abbo word dit gegarandeerd.
Hoe is dit in de praktijk bij de consumenten-abbo`s?

• base_
Nee zakelijk is standaard zonder vast ip en kan voor 5 euro/maand omgezet worden naar 5 vaste ip's met transparant/bridged modem (opgegeven reden is dat modem 1 ip nodig heeft dus je houdt er 4 over). Verschil tussen prestaties zie ik niet sinds update in januari (zie grafiek in bovenstaande link). Met een telefoontje en reboot van modem+ router kan je dit binnen 5 minuten omschakelen.

[ Voor 3% gewijzigd door base_ op 21-02-2013 22:00 ]

• base_
Ah ik zie verbetering! zo te zien even geen packet loss nu :)

Edit: nog steeds geen packet loss meer en rond 11ms latency naar AMS-IX dus lijkt me opgelost, kan gebeuren en binnen redelijke termijn opgelost lijkt me :)

[ Voor 56% gewijzigd door base_ op 21-02-2013 23:07 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
base_ schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:51:
Nee zakelijk is standaard zonder vast ip en kan voor 5 euro/maand omgezet worden naar 5 vaste ip's met transparant/bridged modem (opgegeven reden is dat modem 1 ip nodig heeft dus je houdt er 4 over). Verschil tussen prestaties zie ik niet sinds update in januari (zie grafiek in bovenstaande link). Met een telefoontje en reboot van modem+ router kan je dit binnen 5 minuten omschakelen.
Huh?

Ik hoor hier veel klok-klepel.

UPC zakelijk is altijd met vast IP. Ofwel 1-IP met modem die NAT doet (feitelijk zelfde als comsumentenproduct maar dan vast IP) danwel 5-IP die RIP doet. Die 5-IP is eigenlijk een /29, dus een subnet van 8 IP's, maar omdat je een netwerk adres, een broadcast adres en een gateway adres nodig hebt (heeft niets met UPC en alles met subnetting te maken) hou je 5 bruikbare over.

Verder is er een fundamenteel verschil tussen echt vast en een dynamisch consumentenIP die toevallig langere tijd miet verandert. Doe eens een rDNS lookup en je ziet het. De een heet static, de ander dynamic. Als je een mailserver wilt draaien is dynamic een ramp omdat per definitie smtp van dynamic IPs geweigd wordt door de meeste dientsten/servers. Als je mail zelf wilt doen achter je internetverbinding moet je echt static hebben.

Oslik blyat! Oslik!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Ik heb zakelijk met 5 ip's. Zonder telefonie, met analoge tv (tot dusverre.)

Werkt prima, meer kan ik er niet echt over zeggen :P

Moet trouwens eens uitzoeken of en zo ja hoe ik de reverse dns kan veranderen.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 21-02-2013 23:20 ]

• base_
1 IP zakelijk is blijkbaar een vast IP tegenwoordig maar het is iig wel NAT, nu je het zegt is het idd .248 netmask en houd je 5 adressen over, excuses als ik me daarin vergist heb. Als ik smtp wil verzenden gebruik ik bij voorkeur de smtp servers van de verbindingsprovider, domein (email) hostingprovider (sasl) of eigen colocatie, aangezien er best veel factoren een rol spelen om email daadwerkelijk door de spamfilters te laten komen (van ehlo tot forward dns, reverse dns, spf etc). Verder vraag ik me wel af of de dynamische ip's zich in een andere range als de dynamische ip's bevinden, ivm spamfilters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
base_ schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:59:
1 IP zakelijk is blijkbaar een vast IP tegenwoordig maar het is iig wel NAT, nu je het zegt is het idd .248 netmask en houd je 5 adressen over, excuses als ik me daarin vergist heb. Als ik smtp wil verzenden gebruik ik bij voorkeur de smtp servers van de verbindingsprovider, domein (email) hostingprovider (sasl) of eigen colocatie, aangezien er best veel factoren een rol spelen om email daadwerkelijk door de spamfilters te laten komen (van ehlo tot forward dns, reverse dns, spf etc). Verder vraag ik me wel af of de dynamische ip's zich in een andere range als de dynamische ip's bevinden, ivm spamfilters?
Ik wil in ieder geval zelf een mailserver draaien. Dus ik moet dus sowieso kiezen voor een zakelijk abbo.
Ik hoor wat verschillende verhalen m.b.t. NAT van de meegeleverde router.
Op dit moment draai ik tele2 met daarachter DD-wrt. De functionaliteit van DD-wrt wil ik niet verliezen. Kan ik dezelfde opzet/functionaliteit met beide zakelijke abbo`s verkrijgen of geeft dat problemen met de meegeleverde cisco-router?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Als je geen NAT wilt moet je voor 5-IP gaan. Zou ik sowieso altijd aanraden, ik begrijp niet goed waarom iemand een vast IP zou willen maar genoegen zou nemen met NAT...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag mensen,
ik heb vorige week met een oude laptop mijn Mac adres gespooft naar een random adres. Sindsdien is mijn internetverbinding extreem langzaam, op al mijn laptops, zelfs direct met ethernetkabel op het modem. Volgens iemand zou het kunnen dat de provisioning bij UPC gereset moet worden. Is er iets wat ik hieraan zelf vanuit huis kan doen zonder de klantenservice te moeten bellen?

Groet
JohnDDD

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
dion_b schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 08:31:
Als je geen NAT wilt moet je voor 5-IP gaan. Zou ik sowieso altijd aanraden, ik begrijp niet goed waarom iemand een vast IP zou willen maar genoegen zou nemen met NAT...
Is het met de router van UPC technisch mogelijk op 1 extern IP-adress naar mijn DD-wrt te routeren en te NATTEN, en de andere 4 direct te routeren naar bv. enkele virtual machines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:56:
Dag mensen,
ik heb vorige week met een oude laptop mijn Mac adres gespooft naar een random adres. Sindsdien is mijn internetverbinding extreem langzaam, op al mijn laptops, zelfs direct met ethernetkabel op het modem. Volgens iemand zou het kunnen dat de provisioning bij UPC gereset moet worden. Is er iets wat ik hieraan zelf vanuit huis kan doen zonder de klantenservice te moeten bellen?

Groet
JohnDDD
Geef eens even wat meer info, bijvoorbeeld welke modem en/of router je hebt. En of je beide een power cycle gegeven hebt :?
pitchdown schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:29:
[...]

Is het met de router van UPC technisch mogelijk op 1 extern IP-adress naar mijn DD-wrt te routeren en te NATTEN, en de andere 4 direct te routeren naar bv. enkele virtual machines?
:?

Je hebt gewoon vijf vaste IPs. Als je zelf een DD-WRT-bak draait is dat de locatie om te bepalen wat je waarheen routeert. Of je hangt natuurlijk de servers rechtstreeks aan de EPC3925- maar daarvoor moeten ze een fysieke netwerkaansluiting hebben :z

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 22-02-2013 11:03 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:57:
[...]

Geef eens even wat meer info, bijvoorbeeld welke modem en/of router je hebt. En of je beide een power cycle gegeven hebt :?
Een ARRIS Euro-DOCSIS 2.0 / Euro-PacketCable 1.0 Touchstone Telephony Modem, met een Cisco Linksys Wifi router. Power cycle heb ik denk ik niet geprobeerd. Wel allebei uitschakelen en inschakelen maar alleen met 10 seconden stroom eraf...
ik zal eens een power cycle proberen en rapporteer dan weer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Een Arris dus, maar je zegt nog niet welke 8)7

Sowieso oude meuk iig, maar daarom des te betrouwbaarder. Doe eens alles loskoppelen, een known-good PC/laptop bedraad aansluiten. Dan pas power op de modem en pas als modem helemaal online is de PC aanzetten. Kijk wat je dan haalt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:08:
Een Arris dus, maar je zegt nog niet welke 8)7

Sowieso oude meuk iig, maar daarom des te betrouwbaarder. Doe eens alles loskoppelen, een known-good PC/laptop bedraad aansluiten. Dan pas power op de modem en pas als modem helemaal online is de PC aanzetten. Kijk wat je dan haalt.
Oh sorry, het is een TM502B.

Heb net de stroom er 2 minuten van afgehaald, maar de max. downstream blijft 0.37Mbs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Heb je ook de andere dingen gedaan die ik zei, dus:

1) modem uit, PC uit
2) PC rechtstreeks op modem met ethernet
3) modem aan en wachten op online
4) PC aan en testen

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:15:
Heb je ook de andere dingen gedaan die ik zei, dus:

1) modem uit, PC uit
2) PC rechtstreeks op modem met ethernet
3) modem aan en wachten op online
4) PC aan en testen
Ja heb ik ook gedaan, helpt niet. Ik heb ook de resetknop van de modem ingedrukt, werkt ook niet. Zou het toch een probleem zijn dat alleen de provider kan verhelpen en dat te maken heeft met de mac adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Lijkt me uitermate weinig met MAC-adressen te maken te hebben als het meerdere apparaten direct op modem treft. Althans, niet met MAC-adressen van je computers. Heb je niet stiekem een nieuwe modem in de post gekregen die je nog niet aangesloten hebt ofzo, maar die wel al door UPC geactiveerd is :?

Ik zou sowieso even contact opnemen om te checken of je account helemaal op orde is...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

pitchdown schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:29:
[...]

Je begrijpt nog niet helemaal hoe die set-up werkt volgens mij. Je moet doen alsof UPC helemaal niks aan routers levert en je gewoon vijf internetlijnen met elk een vast IP-adres hebt. Alleen delen die vijf lijnen hun bandbreedte en kunnen ze elkaar layer-2 bereiken.

Alternatief: vergeet dat de tegenwoordige betekenis van het woord "router" gelijk lijkt te staan aan "nat-firewall" en ga terug naar wat 't in de basis is. Dát is wat UPC je levert met 5 ip's.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 22-02-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
CyBeR schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:06:
[...]

Je begrijpt nog niet helemaal hoe die set-up werkt volgens mij. Je moet doen alsof UPC helemaal niks aan routers levert en je gewoon vijf internetlijnen met elk een vast IP-adres hebt. Alleen delen die vijf lijnen hun bandbreedte en kunnen ze elkaar layer-2 bereiken.

Alternatief: vergeet dat de tegenwoordige betekenis van het woord "router" gelijk lijkt te staan aan "nat-firewall" en ga terug naar wat 't in de basis is. Dát is wat UPC je levert met 5 ip's.
maar kan ik vanuit de cisco de andere 4 adressen direct laten natten naar binnen en 1 extern-ipadress naar de dd-wrt laten lopen --> is dit te configureren binnen de cisco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Er is geen nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Hoe kan ik dan de verschillende externe IP-adressen bij verschillende devices krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:39:
Ja heb ik ook gedaan, helpt niet. Ik heb ook de resetknop van de modem ingedrukt, werkt ook niet. Zou het toch een probleem zijn dat alleen de provider kan verhelpen en dat te maken heeft met de mac adressen?
Hallo JohnDDD,

Je kunt proberen wat dion-b aangeeft. Als het modem langer dan 30sec is geweest kan er ook een nieuwe IP lease worden aangevraagd door een ander apparaat die aangesloten wordt op het modem. Hier hoeven wij geen handelingen voor uit te voeren. Kun je in een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer sturen als dit geen resultaat heeft gegeven? Ik zal dan zo spoedig mogelijk contact met je opnemen om naar een oplossing te zoeken.

Alvast bedankt hiervoor.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

pitchdown schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:49:
[...]

Hoe kan ik dan de verschillende externe IP-adressen bij verschillende devices krijgen?
Door ze gewoon in te stellen.
VodafoneZiggo schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 17:01:
[...]

Hallo JohnDDD,

Je kunt proberen wat dion-b aangeeft. Als het modem langer dan 30sec is geweest kan er ook een nieuwe IP lease worden aangevraagd door een ander apparaat die aangesloten wordt op het modem. Hier hoeven wij geen handelingen voor uit te voeren. Kun je in een persoonlijk bericht je postcode en huisnummer sturen als dit geen resultaat heeft gegeven? Ik zal dan zo spoedig mogelijk contact met je opnemen om naar een oplossing te zoeken.

Alvast bedankt hiervoor.
Is het mogelijk om een zakelijke (1 ip) aansluiting van ip-adres te laten wisselen? Ik heb een klant die vanaf hun verbinding iets niet met facebook kan, en zodra de betreffende machine op 3G-internet gezet wordt werkt 't (afgezien van de snelheid want 't bereik daar is boooout) prima. Idem op ons kantoor of op een andere UPC zakelijke verbinding.

[ Voor 66% gewijzigd door CyBeR op 22-02-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
[quote]CyBeR schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 17:02:
[...]

Door ze gewoon in te stellen.

Gewoon hard op 1 nic dus.
En dan op een 2e nic het interne verkeer regelen.

Dus ben ik wel verplicht om machine fysiek op deze cisco aan te sluiten.
Pagina: 1 ... 94 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.